אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות?

כאשר רוצים ללמוד מידע חדש, הדבר החשוב ביותר הוא להבחין קודם כל בסוג המידע שאותו רוצים ללמוד, כי קיימים שני סוגים מרכזיים של מידע, ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי), והסוג השני הוא מידע המבוסס על היגיון (מידע סיבתי המבוסס על הקדמות).

מהו מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו?

מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ברור, והוא למעשה אקראי לחלוטין. דוגמה נפוצה לכך היא למידה של אוצר מילים בשפה חדשה. למשל, מדוע בעברית נקרא "שולחן" ובאנגלית "טייבל"? אין לכך סיבה הגיונית עמוקה - זו פשוט החלטה אקראית לחלוטין.

כדי ללמוד מידע מסוג כזה, הדרך היחידה והיעילה ביותר היא באמצעות

חזרתיות ותרגול אינטנסיבי
  • יש לכתוב כמה שיותר משפטים מגוונים עם המילה שרוצים לזכור. לדוגמה, אם רוצים לזכור את המילה "טייבל" (שולחן באנגלית), כדאי לכתוב משפטים שונים כמו: "אני רוצה לקנות שולחן", "השולחן הזה מכוער", "מי שבר את השולחן?", וכן הלאה.
  • לאחר מכן יש לתרגם את המשפטים האלה לשפה החדשה ולהשתמש בהם שוב ושוב, תוך כדי יצירת הקשרים חדשים במוח.
  • הסיבה שהמוח זוכר את המידע טוב יותר בשיטה זו, היא מפני שהוא נחשף למידע בהקשרים רבים ומגוונים, וכך נוצר זיכרון חזק וברור.
חשוב מאוד להבין שכאשר מדובר במידע מסוג זה, אין טעם לחפש היגיון או סיבה, כי פשוט אין כאלו. צריך רק לחזור על המידע בצורה עקבית ככל שניתן.

האם יש היגיון גם בשפה זרה?

גם בשפות זרות, לצד אוצר המילים האקראי, קיימים אלמנטים מסוימים בעלי היגיון פנימי. למשל, באנגלית הוספת האות S בסוף מילה מסמנת רבים (Table Tables). זהו כלל דקדוקי הגיוני, אך הוא שונה מהמידע האקראי, כמו עצם הבחירה של המילה "טייבל".

מהו מידע סיבתי המבוסס על היגיון והקדמות?

מידע סיבתי הוא מידע בו קיימת תלות והיררכיה בין מושגים ושלבים. למשל, במתמטיקה חייבים להבין קודם חיבור וחיסור לפני שניתן לעבור לכפל וחילוק, ורק אחר כך למשוואות מורכבות. אותו דבר גם בתחומים כמו כלכלה ופיזיקה.

במידע כזה, אי אפשר ללמוד שלב מתקדם בלי הבנה מלאה של השלבים הקודמים. מי שמדלג על שלבים או מנסה לשנן מידע כזה ללא הבנה אמיתית, ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי.

כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות?

כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים הבאים:
  • ראשית, לזהות שמדובר במידע סיבתי הדורש הבנה של שלבים קודמים.
  • לחלק את המידע לחלקים קטנים ומוגדרים ככל האפשר.
  • להבין לעומק כל חלק בפני עצמו, ורק לאחר הבנה מלאה לעבור לחלק הבא.
  • כאשר נתקלים בקושי או לא מבינים נושא כלשהו, תמיד לחזור שלב אחד אחורה ולוודא הבנה מלאה של כל היסודות.
לדוגמה, כאשר לומדים על "איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד":
  • קודם כל צריך להבין מה זה בכלל "איגרת חוב".
  • לאחר מכן להבין את משמעות המילה "קונצרניות", שמציינת איגרות חוב של חברות פרטיות ולא ממשלתיות.
  • אחר כך להבין מה זה "מדד" כלכלי ומה משמעות הצמדה אליו.
  • רק אחרי שהבנתם לעומק כל חלק בנפרד, תוכלו להבין את המושג המלא.
מה קורה אם מנסים לשנן מידע סיבתי במקום להבין?

אם מנסים ללמוד מידע סיבתי רק באמצעות שינון, הזיכרון יגיע למגבלה שלו במהירות והלומד ייתקע בהמשך, כי מידע מסוג זה בנוי בצורה של היגיון והיררכיה ולא כזיכרון אקראי. ההבנה חשובה הרבה יותר מזיכרון במקרים כאלה.

מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת?

למידה מסודרת היא תהליך שבו מתחילים מהיסודות ומתקדמים בהדרגה, בעוד שלמידה לא מסודרת מנסה לדלג קדימה בלי הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. למידה מסודרת מבטיחה שלא יווצרו פערים וחוסכת תסכול רב בהמשך.

מהם עיקרי השיטה המנצחת ללמידת כל נושא?

לסיכום, כל מידע בעולם ניתן ללמוד בקלות אם עובדים לפי העקרונות הבאים:
  • אם המידע הוא זיכרוני (אקראי), הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות מרובה, שימוש במידע בהקשרים שונים ומגוונים, ותרגול מתמשך.
  • אם המידע הוא סיבתי (מבוסס היגיון), יש ללמוד אותו בצורה הדרגתית, לפרק אותו לחלקים בסיסיים, ולוודא הבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים הלאה.
  • כאשר נתקעים או חשים קושי, תמיד כדאי לחזור אחורה ולוודא הבנה מלאה של השלבים הבסיסיים.
בעזרת ההבנה הזאת של שני סוגי המידע והאסטרטגיות המתאימות לכל אחד, כל נושא חדש ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר.
איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות?

כאשר בן אדם רוצה ללמוד דבר חדש, הוא חייב קודם כל להבין באיזה סוג של מידע מדובר. קיימים בעולם שני סוגים מרכזיים של מידע שצריך לדעת להבדיל ביניהם בבירור לפני שמתחילים בלמידה:
  • מידע אקראי המבוסס על זיכרון
  • מידע סיבתי המבוסס על היגיון והקדמות
כל אחד מסוגי המידע דורש שיטת למידה שונה, ואי הבנה של סוג המידע יכולה לגרום לתסכול וחוסר הצלחה בלמידה.

מה זה מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו?

מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע אקראי שאין לו היגיון פנימי ברור. למשל, אם ניקח דוגמה משפה זרה כמו אנגלית, מדוע המילה "שולחן" באנגלית נקראת "טייבל"? אין לזה הסבר הגיוני עמוק, זו בחירה אקראית לגמרי. בדיוק כמו שבעברית המילה "שולחן" נבחרה ללא סיבה ספציפית.

במקרה כזה, אסור לחפש היגיון פנימי, כי הוא פשוט לא קיים. לכן הדרך הטובה והיעילה ביותר ללמוד סוג מידע כזה היא על ידי שינון וחזרתיות רבה ככל האפשר. לדוגמה, מי שרוצה לזכור את המילה "טייבל", יעשה את הפעולות הבאות:
  • יכתוב בעברית 20 משפטים שונים עם המילה "שולחן", לדוגמה: "אני רוצה לקנות שולחן", "אתמול קניתי שולחן", "השולחן הזה מכוער", "מי שבר את השולחן?", וכן הלאה.
  • יתרגם את כל 20 המשפטים האלה לאנגלית, וכך יתרגל שימוש במילה "טייבל" בהקשרים שונים.
  • יחזור על המשפטים שוב ושוב, עד שהמילה "טייבל" נקלטת היטב בזיכרון.
הסיבה לכך היא שהמוח זוכר מידע אקראי טוב יותר כאשר הוא נחשף אליו במגוון הקשרים וסיטואציות. ככל שבן אדם ישתמש במילה "טייבל" בצורות ובדרכים מגוונות, כך הזיכרון שלו יתחזק וייקלט טוב יותר.

האם יש גם היגיון בשפות זרות?

יש לציין שגם בשפות זרות, כגון אנגלית, יש אלמנטים מסוימים בעלי היגיון, כמו דקדוק והוספת S לרבים (TableTables). אבל רוב המילים באוצר המילים הן אקראיות וחייבים פשוט לשנן אותן באמצעות חזרה אינטנסיבית.

מהו מידע סיבתי שמבוסס על היגיון והקדמות?

סוג המידע השני הוא מידע המבוסס על היגיון, הנקרא גם מידע סיבתי או מידע שמבוסס על הקדמות. הכוונה היא למידע שבו לא ניתן להבין שלב מתקדם בלי להבין היטב שלבים קודמים. הדוגמה המובהקת ביותר למידע כזה היא מתמטיקה:
  • לא ניתן ללמוד כפל וחילוק בלי ללמוד קודם חיבור וחיסור.
  • לא ניתן להבין מה זה משוואות מסובכות בלי להבין תחילה משוואות פשוטות יותר.
  • המידע במתמטיקה הוא היררכי, ולכן כל שלב מתקדם תלוי לחלוטין בשלב שקדם לו.
במידע מסוג זה, אי אפשר לדלג על שלבים או ללמוד נושא מתקדם לפני שמבינים היטב את הבסיס. ניסיון לדלג על שלבים יוביל בהכרח לבלבול וקושי בהמשך הלמידה.

כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות?

כאשר מזהים שהמידע שמנסים ללמוד הוא מידע שמבוסס על הקדמות, חייבים ללמוד אותו בצורה מסודרת לפי השלבים הבאים:
  1. לחלק את החומר לרכיבים הקטנים ביותר שלו.
  2. ללמוד כל חלק בפני עצמו עד שמבינים אותו לעומק.
  3. רק לאחר שהבנתם לחלוטין שלב בסיסי, אפשר לעבור לשלב הבא.
  4. במידה שנתקעים או לא מבינים משהו, חייבים לחזור שלב אחד אחורה ולבדוק מה פספסתם או לא הבנתם לעומק.
לדוגמה, אם מישהו רוצה ללמוד על "איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד" בכלכלה:
  • קודם כל הוא חייב להבין היטב מה הן "איגרות חוב".
  • לאחר מכן עליו להבין מה המשמעות של "קונצרני", כלומר, איגרות חוב שהונפקו על ידי חברות פרטיות ולא על ידי ממשלות.
  • בנוסף, חייבים להבין מה זה "מדד" כלכלי ומה משמעות ההצמדה אליו.
  • רק אחרי שכל אחד מהרכיבים האלה הובן לעומק, אפשר להבין את המושג השלם: "איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד".
מה יקרה אם תנסו ללמוד מידע סיבתי באמצעות שינון?

אם תנסו לזכור מידע סיבתי, כגון נוסחאות במתמטיקה או מושגים בכלכלה, במקום להבין אותו לעומק, תתקעו בשלב כלשהו. הזיכרון מוגבל, ובלימוד מידע סיבתי ההבנה חשובה יותר מזכירת עובדות. זה יגרום למצב של למידה טכנית וחוסר יכולת להתקדם ברמות גבוהות יותר של החומר.

מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת?

למידה מסודרת היא למידה שמתחילה מהיסוד ומתקדמת בהדרגה, צעד אחר צעד. בלמידה כזאת, תמיד חוזרים אחורה ומוודאים הבנה מלאה של כל פרט בסיסי לפני שמתקדמים הלאה. למידה לא מסודרת היא ניסיון לקפוץ קדימה מבלי להבין היטב את מה שקדם. בלמידה כזו תמיד ייווצרו פערים וקושי אמיתי בהמשך.

מהי השיטה המנצחת ללמידה נכונה של כל נושא?

לסיכום, כל דבר בעולם ניתן ללמוד אם ניגשים אליו נכון:
  • אם המידע הוא זיכרוני (כמו שפה), יש לתרגל אותו שוב ושוב, בצורה עקבית ובדרכים מגוונות.
  • אם המידע הוא סיבתי (כמו מתמטיקה או פיזיקה), יש ללמוד אותו באופן מסודר, שלב אחר שלב, לפרק את המידע לחלקים, להבין לעומק כל חלק בנפרד ואז לחבר את הכל לתמונה מלאה.
כאשר נתקעים בלמידה, תמיד כדאי לחזור צעד אחורה ולבדוק מה הוחמץ או לא הובן עד הסוף. בדרך זו אפשר ללמוד כל נושא, גם המסובך ביותר.
איך לגשת ללמידת מידע חדש?

כשניגשים ללמוד מידע חדש, כדאי קודם לזהות באיזה סוג מידע מדובר: האם זה מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי שאין לו בהכרח היגיון סיבתי) או מידע המבוסס על היגיון והקדמות (מידע סיבתי).

מהו מידע המבוסס על זיכרון ומה מאפיין אותו?

מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שרובו אקראי, ואין בו היגיון פנימי המסביר מדוע הוא כך ולא אחרת. לדוגמה, אוצר מילים בשפה חדשה כמו אנגלית: "שולחן" בעברית נקרא "טייבל" באנגלית, וזוהי בחירה אקראית ללא הסבר הגיוני עמוק.

- כאשר לומדים אוצר מילים, אי אפשר לחפש "למה" קוראים למילה מסוימת דווקא בשם הזה. אין תשובה הגיונית לשאלה מדוע "שולחן" זה "טייבל" ולא משהו אחר.

איך לתרגל מידע המבוסס על זיכרון?

הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות בצורות שונות. חשוב לחזור שוב ושוב על המילה או המידע האקראי, ולהשתמש בו בהקשרים מגוונים:

- אם רוצים לזכור את המילה "טייבל" באנגלית, אפשר לכתוב 20 משפטים שונים בעברית שבהם מופיעה המילה "שולחן": "אני רוצה לקנות את השולחן הזה", "אתמול חבר שלי קנה שולחן", "מי שבר את השולחן הזה?" וכן הלאה.

- לאחר מכן, מתרגמים את אותם משפטים לאנגלית ומשתמשים בהם בשיחה או בכתיבה. כך המוח יוצר קשרים שונים ונחשף שוב ושוב לאותה מילה בצורות מגוונות.

- חשוב להבין שבסוג מידע כזה (כמו אוצר מילים בשפה), אין הרבה מה "להבין" בהיגיון, ולכן מתבססים בעיקר על זיכרון ועל תרגול.

האם יש חלקים הגיוניים גם בשפה?

אפילו בשפה אנגלית, לצד אוצר המילים האקראי, יש גם רכיבים שיש בהם היגיון מסוים, כמו כללים דקדוקיים (למשל הוספת S לציון רבים). יחד עם זאת, עצם הידיעה ש"שולחן" הוא "טייבל" נשענת בעיקר על שינון וחזרה, כי אין הסבר לוגי למה נבחרה דווקא המילה הזו.

מה ההבדל בין מידע המבוסס על זיכרון למידע המבוסס על היגיון והקדמות?

מידע מבוסס על היגיון והקדמות (מידע סיבתי) הוא מידע שדורש הבנה רציפה המתפתחת שלב אחרי שלב. הדוגמה הבולטת היא מתמטיקה:

- אי אפשר ללמוד כפל וחילוק בלי לדעת חיבור וחיסור.

- אי אפשר להבין משוואות מורכבות בלי להבין משוואות פשוטות יותר.

- יש כאן סדר היררכי: כדי להגיע לרמה מתקדמת, חייבים לשלוט היטב ברמה הבסיסית שקודמת לה.

איך ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות?

1. מזהים שמדובר במידע המצריך הבנה של שלבים קודמים.

2. מקפידים לא לדלג על שום שלב בבסיס החומר.

3. מפרקים את המידע לחלקים הקטנים ביותר האפשריים, כדי לאתר מה באמת חסר בהבנה.

4. מבינים לעומק כל שלב ורק אז מתקדמים לשלב הבא.

5. אם נתקעים בנושא מסוים, חוזרים צעד אחד אחורה ובודקים איזה שלב או מושג בסיסי לא הובן.

מדוע חשוב ללמוד לפי סדר בנושאים מבוססי היגיון?

אם מנסים להבין נושא שמבוסס על הקדמות בלי להבין את הנושאים שקדמו לו, ההבנה לא תהיה שלמה ומתחילים להסתמך על זיכרון במקום על הבנה. לדוגמה, כשמנסים ללמוד "איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד":

- קודם צריך להבין מהן בכלל איגרות חוב.

- אחר כך להבין מה המשמעות של איגרות חוב קונצרניות (בניגוד לסוג אחר).

- ורק לאחר מכן אפשר להבין מהי איגרת חוב קונצרנית צמודה למדד, ובתנאי שגם יודעים מהו מדד.

ללא בנייה נכונה של השלבים, ייווצר מצב בו זוכרים הגדרות במקום להבין אותן, והדבר מקשה על התקדמות בהמשך.

איך דוגמת איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד ממחישה זאת?

במקרה של אגרות חוב קונצרניות צמודות למדד, כל רכיב במושג תלוי ברכיב הקודם:

- "איגרת חוב" הוא מושג בסיסי שצריך להבין מה המשמעות שלו.

- "איגרת חוב קונצרנית" מצריכה לדעת מהי חברה קונצרנית או מה ההבדל בין איגרת חוב ממשלתית לקונצרנית.

- "צמודה למדד" מצריכה הבנה של מדדים כלכליים, איך הם מחושבים ואיך הצמדה עובדת.

לכן, אם מנסים ללמוד את הכל בבת אחת בלי להבין כל חלק בנפרד, הדבר דומה לניסיון ללמוד קומת ביניים במתמטיקה בלי לדעת את הפעולות הבסיסיות.

מה קורה כאשר מדלגים על שלבי הבנה?

מי שמדלג על שלבי הבנה בתחומים כמו מתמטיקה, פיזיקה, כלכלה או מדעי המחשב, עלול "להיתקע" בהמשך. אולי ניתן לעבור קורס בהצלחה באמצעות שינון או פתרון טכני, אבל כשרמת החומר עולה, מתברר שחסרה הבנת הבסיס ואז לא ניתן להמשיך בצורה טובה.

איך קשורים כאן דוגמאות השולחן והאצבע?

- בדוגמה של "שולחן" ו"טייבל" מודגש שיש מידה מסוים בשפה שאין בו היגיון אלא רק זיכרון.

- בדוגמת האצבע וכף היד נראה שכדי להבין תמונה מורכבת, המוח סורק חלקים (אצבע, ועוד אצבע, ועוד אצבע) ומאגד אותם לתמונה שלמה (כף היד). באופן דומה, במידע מבוסס הקדמות יש צורך להבין כל רכיב בנפרד, ורק אחר כך לראות את התמונה השלמה.

מדוע לא כדאי לזכור מידע הגיוני במקום להבין אותו?

כשלומדים מידע סיבתי, אם מסתפקים בשינון ולא מנסים להבין, אין אפשרות להתקדם לחומר הבא שמבוסס על הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. הזיכרון שלנו מוגבל, ואנו נאלצים לזכור עובדות במקום להבין אותן לעומקן. לכן:

- אם לא מבינים למה עולה ריבית כשעולה המדד (לדוגמה), לא יעזור רק לזכור את המשפט הזה בלי להבין את הקשר הסיבתי שמאחוריו.

- בלמידה הגיונית חשוב "להיכנס לעומק" של כל שלב, להבין אותו היטב, ואז לחבר בין הדברים בצורה לוגית.

איך אפשר לסכם את שיטות הלמידה לפי סוג המידע?

1. אם זהו מידע זיכרון (כמו אוצר מילים בשפה זרה):

- חוזרים על כל פרט שוב ושוב.

- משתמשים בפריט המידע בהקשרים מגוונים.

- אין טעם לחפש הסברים לוגיים, אלא מתבססים על תרגול וחזרתיות.

2. אם זהו מידע סיבתי המבוסס על היגיון (כמו מתמטיקה, כלכלה, פיזיקה):

- לא מנסים לשנן את הכל, אלא להבין בכל שלב מה ההיגיון שעומד מאחורי החומר.

- לומדים לפי סדר נכון, בלי לדלג על מושגים או שלבים קודמים.

- מפרקים את החומר לחלקים קטנים ובודקים כל חלק לעומקו.

- מחברים את החלקים המובנים יחד לתמונה שלמה.

מדוע אפשר ללמוד כל נושא מורכב בשיטה נכונה?

כל נושא, גם המסובך ביותר, ניתן ללמידה אם מקפידים על השלבים:

- לזהות אם זהו מידע אקראי - זיכרוני או מידע מבוסס - היגיון.

- לפעול בשיטת הלמידה המתאימה: תרגול אינטנסיבי במידע זיכרוני, לימוד הדרגתי במידע הגיוני.

- לחזור אחורה ולהשלים מושגים בסיסיים בכל פעם שנתקלים במחסום הבנה.

מה כדאי לזכור בסוף?

- אין סיבה לחפש היגיון במקום בו אין צורך, כמו באוצר מילים אקראי.

- אין טעם לשנן חומר שיש בו היגיון והקדמות במקום להבין אותו לעומק.

- ניתן ללמוד הכל צעד אחר צעד, לפרק מושגים מורכבים ליסודות ולהבין כל חלק לפני שעוברים לשלב הבא.
ללמוד איך ללמוד, איך ללמוד למבחן? איך ללמוד שפה חדשה? מידע מבוסס הקדמות, הקדמות של מידע, איך ללמוד מתמטיקה? איך לא לפחד ממתמטיקה? איך ללמוד אנגלית? איך לזכור דברים? איך לזכור שפה חדשה? ללמוד כיצד ללמוד, שיפור מיומנויות למידה, איך ללמוד מילים? איך ללמוד אוצר מילים? איך לומדים אוצר מילים? איך לומדים מתמטיקה? מידע אקראי, מידע סיבתי, מידע מבוסס זיכרון, מידע מבוסס היגיון, למידה עצמית, רכישת השכלה, שיטות ללמוד מידע, שיטות איך לומדים, טיפים איך ללמוד כל דבר, טיפים איך להצליח ללמוד, סדר הלימוד, איך ללמוד בצורה נכונה? איך ללמוד בצורה יעילה? לימוד יעיל
לפרק לקנות ללמוד כל דבר סוגים של מידע בהצלחה למידה הסברים קושי להגיע אין תשובות לעבור 2 סוגים של מידע 2 שיטות 2 שיטות ללמוד כל דבר אוטודידקט אוטודידקטיות איך להיות איך להיות אוטודידקט איך להצליח איך להצליח ללמוד כל דבר איך ללמוד איך ללמוד כל דבר איך ללמוד מידע חדש איך ללמוד נכון אסטרטגיה אסטרטגיות אסטרטגיות למידה הצלחה הרגל הרגלי למידה הרגלים להיות אוטודידקט להצליח להצליח ללמוד כל דבר ללמוד ללמוד איך ללמוד איך ללמוד ללמוד כיצד ללמוד ללמוד כל דבר ללמוד ללמוד ללמוד מידע חדש ללמוד נכון למידה מידע סוגים סוגים של מידע שיטות שיטות איך ללמוד
קשיים / הצלחה - מדוע כל קושי הוא הצלחה? כיצד להפוך קושי להצלחה?
... הצלחה - מדוע כל קושי הוא הצלחה? כיצד להפוך קושי להצלחה? כל קושי נובע בהכרח מהצלחה. האדם הצליח להגיע לקושי. אם האדם לא היה מצליח להתגבר על הקושי הקודם, הוא לא היה מגיע לקושי הנוכחי. כך שכל קושי באשר הוא נובע בהכרח מהצלחה של התמודדות עם הקושי שקדם לו. קושי הוא דבר טוב, משום שהוא מקדם את האדם ... את האדם לטוב האמיתי. קושי = חוסר התאמה. המציאות של האדם אינה תואמת את רצונו. הצלחה = התאמה = המציאות של האדם ורצונו עולים בקנה אחד. הקושי מאלץ את האדם להגיע לאחדות עם המציאות = אושר. ישנם שני סוגים של הצלחה. הצלחה אמיתית והצלחה שאינה אמיתית. הצלחה שאינה אמיתית = הצלחה שתלויה בדבר כלשהו שיכול שלא להיות קיים. הצלחה אמיתית = הצלחה שאינה תלויה בשום דבר זמני, אלא רק במהות פנימית יציבה ונצחית. קושי אפשרי רק כאשר ההצלחה אינה אמיתית. קושי = פירוק של הצלחה שאינה אמיתית. כאשר האדם נמצא במצב של הצלחה שאינה אמיתית, באותו הרגע בא הקושי כדי לקרב אותו להצלחה האמיתית והטובה באמת. קושי = תלות במצב חיצוני כלשהו. אם אין תלות אין קושי. הצלחה שאינה אמיתית = שביעות רצון בגלל מצב חיצוני כלשהו. הקושי נוצר מכך שהמצב החיצוני משתנה ומפרק את ההצלחה שאינה אמיתית. הקושי מאלץ את האדם להתקרב אל ההצלחה האמיתית, ההצלחה שאינה תלויה בדבר. הקושי מזכיר לאדם שהוא עדיין לא נמצא בטוב האמיתי. הצלחה שאינה אמיתית = הצלחה שתלויה בדבר חיצוני = פחד לאבד את ההצלחה. קושי = איבוד המצב החיצוני. הצלחה אמיתית = אושר שנובע מחיבור עמוק לאני הפנימי של האדם ולמהות האמיתית של ... בדבר. הקושי מקרב את האדם אל הטוב האמיתי, טוב של שלמות, טוב ללא פחד מאיבוד ההצלחה. ברמה המעשית: כאשר האדם נתקל בקושי, עליו להעמיק אל תוך המהות של הרצונות שלו ...
ראיון עבודה, הכנה לראיון עבודה, להתכונן לראיון עבודה, לעבור ראיון עבודה בהצלחה, לפני ראיון עבודה, שאלות בראיון עבודה, לשאול בראיון עבודה, לענות בראיון עבודה, איך להתראיין? קריירה
... עבודה, הכנה לראיון עבודה, להתכונן לראיון עבודה, לעבור ראיון עבודה בהצלחה, לפני ראיון עבודה, שאלות בראיון עבודה, לשאול בראיון עבודה, לענות בראיון עבודה, איך להתראיין? קריירה ובו יתבאר, מה עליך כמרואיין שמחפש עבודה, להשיב וגם לשאול את המעסיק, בראיון עבודה? איך להצליח בראיון עבודה? ועוד. ובטרם תיגש לראיון העבודה, עליך כמחפש עבודה, ...
הצלחה אוטומטית / מאמץ - איך להפוך את ההצלחה לאוטומטית? ללא מאמץ?
הצלחה אוטומטית מאמץ - איך להפוך את ההצלחה לאוטומטית? ללא מאמץ? כיצד ניתן להצליח בצורה אוטומטית? כיצד ניתן להצליח בצורה פשוטה וקלה ללא מאמץ מיותר? תשובה: על ידי זה שהאדם עולה על המסלול הנכון של ההצלחה. הסבר: הצלחה דורשת מאמץ. מדוע? כי האדם אינו נמצא על המסלול הנכון. כאשר האדם נמצא על המסלול ... הוא לא צריך להתאמץ כדי להתקדם. הכל כבר קורה מעצמו. מהו מסלול נכון להצלחה? תשובה: מסלול נכון להצלחה = מסלול שתואם את המציאות. פירוש: ככל שצורת החשיבה של האדם רחוקה יותר מהאמת, כך ... של האדם, קרובה יותר אל המציאות, כך הוא מתאמץ פחות. מסלול נכון להצלחה אוטומטית = צורת חיים שנוצרת בעקבות לימוד והבנה של המציאות. לדוגמה: ככל שהאדם ... באמת רוצה, כך הוא מתמקד יותר בעיקר ולא בטפל = חוסך מאמץ. המסלול להצלחה אוטומטית, הוא מסלול שהאדם יכול להגיע אליו אך ורק על ידי שימוש בשכלו. על האדם ... המשותף של כל הנל, הוא התבוננות ושימוש בשכל. כאשר האדם פועל מתוך הרגל ולא מתוך מחשבה, הרי שהוא צריך להתאמץ יותר. כאשר האדם עושה בכל רגע התחלה חדשה ... ברגע שהאדם מגיע אל הטוב שיש ברגע הזה = אין צורך יותר להתאמץ = הצלחה אוטומטית. ...
כסף אמיתי - מהו? כמה כסף אמיתי צריך כדי להצליח? איך להשיג כסף אמיתי?
... אמיתי - מהו? כמה כסף אמיתי צריך כדי להצליח? איך להשיג כסף אמיתי? כסף אמיתי. הכסף נקרא כסף משום שאנשים נכספים אליו. כדי לשנות את ... מי שיתבונן יראה כי כל רצון שיש לאדם, נובע מרצון אחר פנימי יותר. ככל שהרצון פנימי יותר כך הוא חזק יותר. ככל שהרצון פנימי יותר, כך הוא שורשי יותר, בסיסי יותר ועוצמתי יותר. כדי להצליח לשנות משהו פנימי צריך המון כסף אמיתי ופנימי, דהיינו, צריך המון רצונות חזקים. אך כיצד ...
אתגרים / יצירתיות / אומץ - כיצד לראות אתגרים כהזדמנות להצלחה?
... יצירתיות אומץ - כיצד לראות אתגרים כהזדמנות להצלחה? אתגרים. אתגר = קושי שאיתו מתמודד האדם. אתגרים מאפשרים לאדם להכיר את עצמו. ... עיקר הקשיים בהתמודדות עם אתגרים, הם אתגרים רגשיים. כדי להצליח לעמוד באתגרים, על האדם לגלות את הכוחות האין סופיים שטמונים בו. ככל שהאדם מודע ...
חיקוי / לחקות הצלחה - איך לחקות אנשים מצליחנים בצורה נכונה?
... לחקות הצלחה - איך לחקות אנשים מצליחנים בצורה נכונה? לחקות ... אחר שמצליח, באפשרותו לנסות לחקות את האדם המצליח ועל ידי זה לנסות להצליח כמותו. יחד עם זאת, גם לחקות אנשים אפשר לעשות ... שלו. כל פעולה מתחילה במחשבה. וכאשר אדם מצליח עושה משהו שיוצר אצלו הצלחה, לפני שהוא עשה את הפעולה הזאת, הייתה אצלו מחשבה ... את צורת המחשבה של האדם המצליח ומבין טוב יותר את דרך המחשבה שיצרה את ההצלחה, על ידי זה האדם בעצמו הופך להיות אדם מצליח. כאשר ... של האדם המצליח, ועל ידי זה, האדם עצמו מתחיל לעשות פעולות, שיוצרות הצלחה בעוד תחומים נוספים, ולא רק באותו התחום המסוים. ... הוא מצליח לעשות משהו, באפשרותו להתבונן על צורת המחשבה שלו שיצרה את ההצלחה, ועל ידי זה לנסות להשתמש בה פעמים נוספות וליצור הצלחות נוספות. בהצלחה!
כישלון / הצלחה - איך להפוך כישלון להצלחה? איך לא לחזור על טעויות?
... הצלחה - איך להפוך כישלון להצלחה? איך לא לחזור על טעויות? ובו יתבאר, העניין של הצלחה ושל כישלון. ויתבאר, איך אפשר לא לחזור על טעויות? ואיך אפשר להפוך כישלון להצלחה? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי כישלון, הוא כאשר האדם מנסה לעשות משהו ולא מצליח. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי באפשרותו של האדם להפוך כל כישלון להצלחה, על ידי זה שהוא מתבונן, על הסיבה, שבגללה הוא נכשל, והוא משפר את עצמו עוד יותר, ומצליח בצורה טובה יותר. ואם לא היה האדם נכשל, הרי שהוא ... יותר. וכאשר האדם עושה טעות כלשהי, עליו לנסות להבין, מדוע הטעות הזאת התרחשה. וכאשר האדם נכשל, יש שני דברים שהוא צריך לשים אליהם לב. והדבר הראשון, הוא להצליח להשיג את המטרה, שאותה הוא רצה להשיג. ואם הוא לא יכול להשיג אותה, אז לפחות להשיג משהו אחר במקומה. והדבר השני שצריך לשים אליו לב, הוא ... על השכל ועל הדבר, שבגללו הטעות הזאת התרחשה. ועל האדם לנסות להתבונן, בעיקר על צורת המחשבה שלו. ולנסות להבין, מה הוא יכול לשפר בצורת המחשבה שלו, כדי להצליח. כי כל הפעולות שאותן עושה האדם, מתחילות במחשבה. וככל שהמחשבה של האדם יותר מדויקת, כך הוא עושה פחות טעויות. ועל האדם לנסות להבין, מהי צורת המחשבה הנכונה, שיכולה לאפשר לו להצליח ולא לטעות. ועל האדם לגלות את הכוח שיש בו, ואת היכולות שיש לו, להתגבר על הכל, ולהשיג את המטרות שלו. ומי שיודע להסתכל בצורה נכונה על ... את המיטב, ומשיג את כל המטרות החשובות שלו. ונסכם: כאשר כישלון מתרחש, זאת הזדמנות טובה עבור האדם להשתפר ולגלות את הטוב שיש בו, ושהוא יכול להשתמש בו כדי להצליח. ועל ידי זה שהאדם מסתכל על הכישלונות בצורה נכונה, ובכל פעם משתפר עוד יותר, על ידי זה בסופו של דבר, האדם משיג את המטרות שלו, בהצלחה.
הצלחת האדם בחיים / להצליח - לרצות או לא לרצות להצליח - מה יותר טוב? ומדוע?
... האדם בחיים להצליח - לרצות או לא לרצות להצליח - מה יותר טוב? ומדוע? ובו יתבאר העניין של הצלחת האדם בחיים. ויתבאר העניין של הרצון של האדם להצליח. ויתבאר, מהם החסרונות והיתרונות, של הרצון של האדם להצליח? ועוד. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי לכאורה, הדבר הטוב ביותר, הוא לרצות להצליח. משום, שהרי המטרה של האדם היא להגיע אל ההצלחה. ולא משנה כיצד נגדיר הצלחה, הרי שלכל אדם יש מטרות כלשהן. וההשגה שלהן, היא ההצלחה של האדם. כך שכל אדם שרוצה להשיג את המטרות שלו, הרי שהוא רוצה להצליח. וכדי להצליח, לשם כך צריך לרצות להצליח. כי הרצון של האדם להצליח, הוא זה שמניע אותו כדי להתקרב אל ההצלחה. ואכ, כדי שהאדם ישיג את המטרות שלו ויצליח, לשם כך על האדם לרצות להצליח. ואכ נראה, שהכי טוב, זה לרצות להצליח, כדי שהאדם יצליח לממש את הפוטנציאל האישי של עצמו וכולי. אלא, שאם נתבונן לעומק נראה, כי יש כאן גם צד נוסף. שלפיו, טוב יותר לא לרצות להצליח. ומדוע? משום, שהצלחה, פירושה, להגיע למצב, שבו האדם כבר לא רוצה להצליח. ואכ, התכלית הסופית, היא להגיע למצב שבו כבר לא רוצים להצליח. ונסביר: האדם רוצה להצליח ולהגיע אל ההצלחה. ונשאל: האם כאשר האדם יגיע אל ההצלחה, האם אז הוא עדיין ירצה להצליח ועדיין ירצה להגיע אל ההצלחה. ואם התשובה היא שכן, אז הרי שאין משמעות אמיתית להצלחה הזאת. משום שאין הבדל מהותי, בין זה שהאדם רוצה עכשיו להצליח, לבין זה שאחכ, אחרי שהוא כבר יצליח, שגם אז הוא ירצה להצליח. ואכ יש לומר, כי הצלחה אמיתית פירושה, שהאדם שואף להגיע למצב, שבו יהיה לו את כל מה שהוא רוצה, כך שהוא יוכל להרשות לעצמו רק ליהנות ממה שיש לו, בלי לרצות להצליח להשיג דברים נוספים. והצלחה אמיתית פירושה, כאשר הרצון
הצלחת האדם בחיים / המרדף אחרי ההצלחה / המרדף אחרי האושר - מה הסוף?
... האדם בחיים המרדף אחרי ההצלחה המרדף אחרי האושר - מה הסוף? ובו יתבאר העניין של האושר ושל ההצלחה של האדם בחיים ועוד. ומי שיתבונן על עניין ההצלחה של האדם בחיים ועל עניין האושר, יראה משהו מעניין. והוא, כי האדם כל חייו, רץ אחרי הזנב של עצמו, בלי להבין מה בדיוק הוא מחפש. כי כל בני האדם בעולם, רודפים כל חייהם, אחרי הצלחה כלשהי שתביא להם אושר כלשהו. ואף אחד לא באמת מבין, מה באמת הוא מחפש, ולהיכן באמת הוא רוצה להגיע. וכל בני האדם בעולם, מעבירים את כל חייהם בעבודה קשה ובמרוץ אחרי ההצלחה ואחרי האושר המיוחל. וזה למרות שאין להם באמת מושג, מה מחכה להם בסוף הדרך. ולו רק, משום שהם עצמם, עוד לא הגיעו לסוף הדרך. כי ... חייו, רץ כמו משוגע. בלי להבין להיכן הוא רץ ומהי נקודת העצירה של המרוץ. ומי שיתבונן היטב בעניין יראה, כי המרוץ אחרי ההצלחה, כפי מה שהאדם מבין מהי הצלחה, הוא מירוץ מטופש. משום, שגם אחרי שהאדם מצליח, הרי שעדיין הוא רוצה להמשיך להצליח. וגם אחרי שהאדם מגיע להצלחה כלשהי, הרי שהוא עדיין רחוק מהצלחה גדולה יותר. וממילא, האדם תמיד רחוק מההצלחה, והמירוץ אחרי ההצלחה, הוא מירוץ חסר תכלית. ויש מי שיאמר, שעדיין כדאי לאדם להצליח כמה שיותר. כי ככל שהאדם מצליח יותר, כך הוא קרוב יותר להצלחה המלאה. אבל, זו כמובן שטות מוחלטת. כי מאחר שלמירוץ אחרי ההצלחה (כפי מה שהיא נתפשת אצל האדם) אין סוף, ממילא, ביחס לאין סוף, כל הנקודות נמצאות באותו המרחק. כי כאשר לדוגמה יש לאדם יותר כסף, ... לנסות להיות יותר חכם. אבל ככל שהוא יותר חכם, כך הוא מבין עוד יותר עד כמה הוא טיפש. והאדם יכול לנסות לרדוף אחרי ההצלחה, אבל ככל שהוא משיג יותר הצלחה, כך הוא פתאום רוצה הצלחה עוד יותר גדולה, ללא סוף וללא נקודת עצירה. וממילא לפעמים הוא עוד יותר מתרחק מתחושת ההצלחה, רק משום שהוא כאילו התקרב אליה. והמירוץ הזה, הוא מירוץ של משוגעים. שרצים עם העדר, אחרי העדר, בלי להבין מהי התכלית ומהי המטרה ... ומי שיתבונן על הדבר הזה ביישוב הדעת, הוא מייד יקלוט את השקר ואת השיגעון של בני האדם. שרצים כל חייהם אחרי אושר והצלחה דמיונית, בלי להבין שהם לעולם לא ישיגו את מה שהם רוצים. מאחר שהמירוץ, הוא אין סופי. ובטרם ניתן את הפתרון לבעיית מירוץ ... לבין הפער שיש, בין מה שהאדם רוצה, לבין מה שיש לו. ומי שמסתכל על הדבר הזה, הוא מיד מבין, שהמירוץ אחרי האושר ואחרי ההצלחה, הוא לא מירוץ חיצוני, אלא מירוץ פנימי. דהיינו, מירוץ שבו האדם מנסה להביא את עצמו למצב, שבו הוא בעצם יהיה מרוצה ממה שיש לו בשלמות, בלי לרצות שום דבר אחר. ומי שיתבונן עוד על העניין, יבין, שכאשר האדם רודף אחרי ההצלחה, הרי שמה שהוא באמת רוצה, זה להגיע למצב שבו הוא יפסיק לרצות להצליח. כי מהות ההצלחה, היא בכך שהאדם מפסיק לרצות להצליח. וכאשר האדם רוצה להצליח, הרי שהוא עושה זאת, לא כדי להצליח, אלא רק כדי להיפטר מהרצון שלו להצליח. כי לאדם, יש רצון להצליח. והרצון הזה משגע את האדם שיצליח. וכאשר האדם רוצה להצליח, הרי שמה שהוא באמת רוצה, זה לא את ה
חוסר הצלחה בחיים *בכל* תחום - מה לעשות?
חוסר הצלחה בחיים *בכל* תחום - מה לעשות?
... הצלחה בחיים בכל תחום - מה לעשות? מדוע אנחנו מרגישים חוסר הצלחה מתמיד? הרבה אנשים מרגישים חוסר הצלחה בחיים, בין אם מדובר בניסיון למצוא אהבה, משמעות או אפילו להרגיש טוב עם עצמם. לדוגמה, אדם יכול להרגיש חוסר הצלחה משום שהוא לא מצליח לאהוב את עצמו, או שהוא לא מצליח למצוא זוגיות או תחושת משמעות בחיים. אליעד כהן מסביר שכל מצב שבו האדם מנסה להשיג משהו ולא מצליח, מבחינתו נקרא חוסר הצלחה. השאלה המרכזית שאליעד דן בה היא: מה עלינו לעשות כשאנחנו מרגישים חוסר הצלחה מתמשך? האם אי פעם נוכל באמת להצליח? אליעד מציג שתי בשורות בנושא הזה: בשורה אחת רעה ובשורה אחת טובה. הבשורה הרעה היא שלמעשה, אף פעם לא נצליח באמת. אליעד מסביר שכאשר האדם מחפש ... באופן מוחלט. גם אם נראה לאדם שהוא הצליח, תמיד יהיה משהו נוסף שיחסר לו. הסיבה לכך היא שגם אם נגיע להצלחה מסוימת, תמיד תהיה לנו תחושה שחסר עוד משהו, ולכן אין הצלחה אמיתית או מוחלטת. לדוגמה, אדם יכול להרגיש רע משום שהוא אוהב את עצמו רק באופן חלקי, והוא חושב שאם רק יצליח עוד קצת, הוא ירגיש טוב יותר. אך מצד ... את עצמך מעט או לאהוב את עצמך קצת יותר, משום שבשני המקרים אתה עדיין לא אוהב את עצמך באופן מושלם. ההצלחה האמיתית שאליה שואף האדם, לפי אליעד, היא מצב שבו לאחר ההצלחה הוא כבר לא ירגיש צורך בשום הצלחה נוספת. אבל כמעט אף אחד לא מצליח להגיע למצב כזה, ולכן אנשים ממשיכים תמיד לנסות להצליח יותר ויותר. האם אפשר לאהוב את עצמנו באופן מוחלט וללא תנאי? אליעד מציע תרגיל מחשבתי: דמיין מצב שבו אתה מצליח בהכל, האם תאהב את עצמך? התשובה ... לאהוב את עצמך ללא תנאי. אך אם התשובה היא כן, ואתה באמת מסוגל לאהוב את עצמך באותה עוצמה ללא קשר להצלחה או כישלון, אז עולה השאלה מדוע בכלל אתה מנסה להצליח? אם ההצלחה אינה משפיעה על האהבה העצמית שלך, למה בכלל לנסות להשיג משהו? הדוגמאות הללו מראות שלאהוב את עצמנו באופן מוחלט פירושו לאהוב את עצמנו באותה מידה גם בכישלון הכי גדול וגם בהצלחה הכי גדולה, וזה אפשרי רק אם לא מייחסים משמעות אמיתית להבדלים בין הצלחה לכישלון. אליעד מביא דוגמה נוספת של ילדים קטנים שאינם מבדילים בין יפה ומכוער, ולכן הם מסוגלים לאהוב בשלמות. מכאן שאהבה עצמית אמיתית היא אפשרית רק במצב שבו האדם לא מבדיל כלל בין טוב לרע. איך מתמודדים עם חוסר הצלחה ותחושת חוסר ערך עצמי? הבשורה הטובה שאליעד מציע היא שהכל כבר טוב כפי שהוא עכשיו, ללא תנאים. במקום לנסות לשפר את עצמנו באופן מלאכותי, צריך לומר ... ביניהם נוצרת התחושה שחסר לנו משהו. האם הכל באמת רק משחק? אליעד מסביר שהמציאות היא למעשה משחק. ההצלחה והכישלון הם רק חלק מהמשחק, ולכן אין צורך לשקר או להעמיד פנים. ההנאה האמיתית והאושר בחיים צריכים לבוא מהידיעה שמדובר במשחק בלבד, שהכל אחד, ... ברגע שאדם מבין באמת שכל הנפרדות הזו אינה אלא משחק, הוא מסוגל ליהנות באמת מכל מצב ולהפסיק לנסות להצליח בכוח. כיצד אפשר להשיג אושר אמיתי? אליעד מסכם שאם אדם ממשיך לרדוף אחרי הצלחה מתוך מחשבה שאם ישיג אותה יהיה מאושר, הוא לעולם לא יגיע לאושר אמיתי. אך אם יבחר להסתכל על המציאות באומץ, לומר את האמת לעצמו ולקבל אותה כפי ... העיקרון הזה באמת, יוכל להגיע לאושר פנימי אמיתי וקבוע. איך לאהוב את עצמי באמת? מדוע אני מרגיש חוסר הצלחה? האם אפשר לאהוב ללא תנאים? כיצד להתמודד עם כישלונות? האם אושר אמיתי אפשרי? למה תמיד חסר לי משהו? חוסר הצלחה בחיים בכל תחום, מה לעשות? הפעם נדבר על נושא של חוסר הצלחה בחיים. ויש הרבה סוגים של חוסר הצלחה. ניסיון למצוא משמעות ולא מצליח, מנסה למצוא זוגיות ולא מצליח, וכהנה כל ניסיון להצליח בכל דבר, מה אמורים לעשות? ויש שתי בשורות, אחת טובה ואחת רעה. ולא משנה מה תעשה, לא תצליח, גם אם תנסה לאהוב את עצמך, לא תצליח, וזה לא משנה אם תצליח קצת, קצת או פחות זה אותו הדבר. הצלחה אמיתית היא אמורה להיות כשאחרי שתצליח לא תרצה יותר לנסות להצליח. ואם אדם הצליח באופן מוחלט, הוא לא יחפש לשפר את ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך ללמוד מידע חדש?, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך ללמוד מידע חדש?, דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בתל אביב, מאמן עסקי מומלץ, מאמן קריירה בנושאי איך ללמוד מידע חדש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע+ ב 0.9531 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 16:13:24 - wesi1