9:53מיקוד הרצון - ריכוז מחשבתי - איך להתמקד?
איך להתמקד ולרכז את הרצון באופן מלא?
אליעד כהן מתייחס לשאלה חשובה לגבי התמקדות וריכוז עצמי - איך להצליח למקד את הרצון שלנו, ולא להתפזר למחשבות אחרות ולפעולות שונות, כפי שקורה לרוב האנשים. לעיתים קרובות האדם מתחיל במשימה, אך במהרה המחשבות שלו מתפזרות והוא עובר מנושא לנושא, ואינו מצליח להתרכז באמת בדבר אחד לאורך זמן. בעיה זו נפוצה מאוד, והסיבה לה היא חוסר בהירות לגבי מה שהאדם באמת רוצה. הרצון של האדם משתנה תדיר כי הוא לא ברור לעצמו לגבי מטרותיו העמוקות והאמיתיות.
מדוע האדם מתקשה להתמקד ולהתרכז לאורך זמן?
כאשר אדם אינו מסוגל להתרכז, הדבר מעיד שהוא לא באמת רוצה לעשות את מה שהוא עושה. למשל, אנשים מתחילים לעבוד על משהו, כמו בדיקת אימיילים, ותוך כדי כך הם מתחילים לעשות דברים אחרים, קמים מהכיסא או מתפזרים לדברים נוספים. הסיבה לכך היא פשוטה: הם אינם נהנים באמת מהפעילות שהם עושים, ומכיוון שהם לא באמת רוצים את מה שהם עושים, המחשבות שלהם מחפשות דברים אחרים להתמקד בהם. לעומת זאת, אם האדם באמת רוצה לעשות משהו מסוים, הוא נהנה ממנו, וכאשר נהנים, אין צורך לברוח למחשבות אחרות.
מה הקשר בין מיקוד הרצון לבין המילה "אמת"?
לפי אליעד כהן, הפתרון לבעיית חוסר הריכוז הוא להיות אמיתי עם עצמנו ולברר לעומק מה אנחנו באמת רוצים. ככל שהרצון פנימי יותר, כך הוא אמיתי וחזק יותר. הוא נותן דוגמה פשוטה: אדם רוצה לשתות מיץ תפוזים, אבל הרצון הפנימי יותר הוא פשוט לשתות משהו, מתחתיו נמצא הרצון לא להיות צמא, עמוק יותר הרצון להיות בריא, עמוק עוד יותר נמצא הרצון לחיות, ומתחתיו הרצון להרגיש טוב ולא לסבול. כלומר, בתוך הרצונות שלנו קיימות רמות פנימיות יותר, וככל שאנחנו מודעים לרצון העמוק ביותר שלנו, כך אנחנו מסוגלים להתמקד בו בצורה יעילה יותר.
איך מתבצע בירור פנימי של הרצונות?
אליעד כהן ממליץ על תהליך ברור ומעמיק. האדם צריך לשאול את עצמו שוב ושוב למה הוא רוצה את הדבר שהוא רוצה, ולהמשיך לשאול "למה" באופן מתמשך. למשל, אדם אומר שהוא רוצה להצליח, אבל אם הוא ישאל את עצמו מדוע הוא רוצה להצליח, ייתכן שהוא יגיע למסקנה שזה בגלל שהוא רוצה שיעריכו אותו. הוא ממשיך לשאול "למה", והתשובה היא שכאשר יעריכו אותו, הוא יעריך את עצמו, וכשהוא יעריך את עצמו הוא יאהב את עצמו, וכשהוא יאהב את עצמו הוא ירגיש טוב עם החיים. כך מתברר כי הרצון המקורי, העמוק ביותר, הוא להרגיש טוב ולאהוב את החיים.
מה משמעות ההגעה לרצון הפנימי ביותר?
כאשר האדם מבין באמת את הרצון הפנימי ביותר שלו, מתרחש דבר משמעותי ביותר. הרצון הראשון, האמיתי, מתגלה, וכל רצונותיו האחרים מתגלים כביטויים של הרצון העמוק והאחד הזה. ברגע שאדם מגיע לשורש הרצון הפנימי שלו, כל כוח הרצון שלו ממוקד בנקודה אחת ויחידה. זהו רצון אינסופי, שממלא את האדם בשלמות, ובאותו רגע ממש האדם משיג את כל מה שהוא רוצה באמת, כיוון שהרצון העמוק ביותר הוא המקור לכל הרצונות האחרים. כך, האדם מתמלא ברצון האמיתי והחזק ביותר שלו, וממילא הוא משיג את מטרתו הפנימית והעמוקה ביותר.
מדוע האדם מתפזר כשהוא לא מודע לרצון האמיתי שלו?
הסיבה לכך היא כי הרצון הפנימי בתוכו "מטריד" את האדם, ומבקש תשומת לב. האדם אינו מודע לכך ולכן הוא כמו "עלה נידף" שמחשבותיו קופצות מדבר לדבר. המודעות לרצון האמיתי והעמוק היא המפתח לפתרון בעיה זו. ככל שאדם מבהיר לעצמו את הרצון הראשון שלו, כך הרצון מתחזק יותר, הוא מתמקד יותר, והסיכויים שלו להשיג את מה שהוא רוצה גדלים משמעותית.
מהו המפתח להצלחה במיקוד ובחיזוק הרצון?
המפתח הוא להיות אמיתי עם עצמך. אליעד כהן מדגיש שוב ושוב את החשיבות של הכנות העצמית. ככל שהאדם יבדוק את עצמו לעומק, יהיה ברור לו מה באמת הוא רוצה. אז הוא יוכל להתמקד ולהתרכז באופן טבעי וללא מאמץ, כי הוא יעשה את מה שהוא באמת רוצה לעשות.
לסיכום, הדרך למיקוד ולריכוז עצמי יעילים היא בירור פנימי מתמיד של הרצונות, הבנת הסיבות העמוקות מאחוריהם, והגעה להבנת הרצון הראשון האמיתי, שמהווה את המקור לכל שאר הרצונות. תהליך כזה מוביל להתמקדות מלאה ולחוויה של הגשמת הרצון האמיתי ביותר.
אליעד כהן מתייחס לשאלה חשובה לגבי התמקדות וריכוז עצמי - איך להצליח למקד את הרצון שלנו, ולא להתפזר למחשבות אחרות ולפעולות שונות, כפי שקורה לרוב האנשים. לעיתים קרובות האדם מתחיל במשימה, אך במהרה המחשבות שלו מתפזרות והוא עובר מנושא לנושא, ואינו מצליח להתרכז באמת בדבר אחד לאורך זמן. בעיה זו נפוצה מאוד, והסיבה לה היא חוסר בהירות לגבי מה שהאדם באמת רוצה. הרצון של האדם משתנה תדיר כי הוא לא ברור לעצמו לגבי מטרותיו העמוקות והאמיתיות.
מדוע האדם מתקשה להתמקד ולהתרכז לאורך זמן?
כאשר אדם אינו מסוגל להתרכז, הדבר מעיד שהוא לא באמת רוצה לעשות את מה שהוא עושה. למשל, אנשים מתחילים לעבוד על משהו, כמו בדיקת אימיילים, ותוך כדי כך הם מתחילים לעשות דברים אחרים, קמים מהכיסא או מתפזרים לדברים נוספים. הסיבה לכך היא פשוטה: הם אינם נהנים באמת מהפעילות שהם עושים, ומכיוון שהם לא באמת רוצים את מה שהם עושים, המחשבות שלהם מחפשות דברים אחרים להתמקד בהם. לעומת זאת, אם האדם באמת רוצה לעשות משהו מסוים, הוא נהנה ממנו, וכאשר נהנים, אין צורך לברוח למחשבות אחרות.
מה הקשר בין מיקוד הרצון לבין המילה "אמת"?
לפי אליעד כהן, הפתרון לבעיית חוסר הריכוז הוא להיות אמיתי עם עצמנו ולברר לעומק מה אנחנו באמת רוצים. ככל שהרצון פנימי יותר, כך הוא אמיתי וחזק יותר. הוא נותן דוגמה פשוטה: אדם רוצה לשתות מיץ תפוזים, אבל הרצון הפנימי יותר הוא פשוט לשתות משהו, מתחתיו נמצא הרצון לא להיות צמא, עמוק יותר הרצון להיות בריא, עמוק עוד יותר נמצא הרצון לחיות, ומתחתיו הרצון להרגיש טוב ולא לסבול. כלומר, בתוך הרצונות שלנו קיימות רמות פנימיות יותר, וככל שאנחנו מודעים לרצון העמוק ביותר שלנו, כך אנחנו מסוגלים להתמקד בו בצורה יעילה יותר.
איך מתבצע בירור פנימי של הרצונות?
אליעד כהן ממליץ על תהליך ברור ומעמיק. האדם צריך לשאול את עצמו שוב ושוב למה הוא רוצה את הדבר שהוא רוצה, ולהמשיך לשאול "למה" באופן מתמשך. למשל, אדם אומר שהוא רוצה להצליח, אבל אם הוא ישאל את עצמו מדוע הוא רוצה להצליח, ייתכן שהוא יגיע למסקנה שזה בגלל שהוא רוצה שיעריכו אותו. הוא ממשיך לשאול "למה", והתשובה היא שכאשר יעריכו אותו, הוא יעריך את עצמו, וכשהוא יעריך את עצמו הוא יאהב את עצמו, וכשהוא יאהב את עצמו הוא ירגיש טוב עם החיים. כך מתברר כי הרצון המקורי, העמוק ביותר, הוא להרגיש טוב ולאהוב את החיים.
מה משמעות ההגעה לרצון הפנימי ביותר?
כאשר האדם מבין באמת את הרצון הפנימי ביותר שלו, מתרחש דבר משמעותי ביותר. הרצון הראשון, האמיתי, מתגלה, וכל רצונותיו האחרים מתגלים כביטויים של הרצון העמוק והאחד הזה. ברגע שאדם מגיע לשורש הרצון הפנימי שלו, כל כוח הרצון שלו ממוקד בנקודה אחת ויחידה. זהו רצון אינסופי, שממלא את האדם בשלמות, ובאותו רגע ממש האדם משיג את כל מה שהוא רוצה באמת, כיוון שהרצון העמוק ביותר הוא המקור לכל הרצונות האחרים. כך, האדם מתמלא ברצון האמיתי והחזק ביותר שלו, וממילא הוא משיג את מטרתו הפנימית והעמוקה ביותר.
מדוע האדם מתפזר כשהוא לא מודע לרצון האמיתי שלו?
הסיבה לכך היא כי הרצון הפנימי בתוכו "מטריד" את האדם, ומבקש תשומת לב. האדם אינו מודע לכך ולכן הוא כמו "עלה נידף" שמחשבותיו קופצות מדבר לדבר. המודעות לרצון האמיתי והעמוק היא המפתח לפתרון בעיה זו. ככל שאדם מבהיר לעצמו את הרצון הראשון שלו, כך הרצון מתחזק יותר, הוא מתמקד יותר, והסיכויים שלו להשיג את מה שהוא רוצה גדלים משמעותית.
מהו המפתח להצלחה במיקוד ובחיזוק הרצון?
המפתח הוא להיות אמיתי עם עצמך. אליעד כהן מדגיש שוב ושוב את החשיבות של הכנות העצמית. ככל שהאדם יבדוק את עצמו לעומק, יהיה ברור לו מה באמת הוא רוצה. אז הוא יוכל להתמקד ולהתרכז באופן טבעי וללא מאמץ, כי הוא יעשה את מה שהוא באמת רוצה לעשות.
לסיכום, הדרך למיקוד ולריכוז עצמי יעילים היא בירור פנימי מתמיד של הרצונות, הבנת הסיבות העמוקות מאחוריהם, והגעה להבנת הרצון הראשון האמיתי, שמהווה את המקור לכל שאר הרצונות. תהליך כזה מוביל להתמקדות מלאה ולחוויה של הגשמת הרצון האמיתי ביותר.
- איך להתמקד במה שאני רוצה?
- מהו הרצון האמיתי שלי?
- איך לברר רצונות פנימיים?
- איך להתחבר לרצון האינסופי?
- איך לא להתפזר במשימות?
הפעם אני רוצה, להשיב על שאלה בנושא מיקוד וריכוז עצמי, איך עושים את זה?
ואנשים רוצים לעשות משהו, ורוצים להתמקד בו ולהתרכז בו, אך מתפזרים לכל עבר
ולא מצליחים להתמקד.
ואם באמת אתה רוצה להשיג משהו כל כוח הרצון שלך חייב להיות ממוקד בדבר שאתה רוצה
ואם כל כוח הרצון ממש יהיה ממוקד בנקודה אותה אתה רוצה להשיג, תוכל לשנות את המציאות כולה.
ולהיות ממש ממוקד כל כולך זה אומר שלא תרצה לחיות, לאכול או כל דבר אחר באותו הרגע, כלומר, לא תחשוב על שום דבר אחר חוץ מהמטרה.
ואיך בכלל עושים את זה?
כיוון שהרצון מתפזר, והמטרה של האדם כל הזמן משתנה
והאדם לא יודע מה הוא רוצה מעצמו, והוא רוצה כן להיות מסוגל למקד את הרצון וכן להבין מה הוא רוצה מעצמו.
ואיך עושים זאת? התשובה היא על ידי המילה אמת.
והאדם לא מספיק אמיתי עם עצמו, ולכן לא יודע באמת מה הוא רוצה מעצמו ומתבלבל
וככל שהרצון פנימי יותר, כך הוא אמיתי יותר וחזק יותר, ומה זה אומר?
נאמר שאדם רוצה לשתות מיץ תפוזים, הוא רצה לשתות מיץ ושתה
אבל הרצון הפנימי יותר היה לשתות, והרצון החזק יותר היה לא להיות צמא
והפנימי והחזק יותר, היה להיות בריא וכן הלאה פנימה.
ואם אדם היה ממוקד במה שהוא רוצה באמת לעשות, הוא לא היה מתפזר
ואדם שלא באמת נהנה ממה שהוא עושה, זה אומר שהוא לא לעשות את אשר הוא עושה
ואם היה עושה מה שבאמת רוצה ממילא היה נהנה ממנו ואז לא מתפזר.
ועל האדם לוודא מה באמת הוא רוצה לעשות, ואז הוא יהיה ממוקד
ולכן עליו לשאול מה באמת חשוב לי לעשות, ומה הסיבה שאני רוצה לעשות את זה
וכך הלאה להתקדם בשאלות למה אני רוצה את הרצון הזה, ולמה את הרצון הפנימי שלו וכו'
אז ידע האדם בברור מה באמת הוא רוצה ולמה הוא רוצה.
דוגמא: האדם רוצה להרגיש טוב, וזה בא בגלל שהוא רוצה שיעריכו אותו, ואם יעריכו אותו הוא יאהב את עצמו, ואם יאהב את עצמו, ירגיש טוב כי אחרים יאהבו אותו וכן הלאה.
ומה שבכלל הוא רצה מלכתחילה, זה להרגיש טוב.
וככל שיש התבוננות פנימה, יש ידיעה של הרצון האמיתי, ואז יש מיקוד.
ואם אדם מתפזר, שיבין שיתכן שהוא לא ממש מבין ויודע מה הוא רוצה, ואז הוא כמו עלה נידף.
וככל שההבנה אמיתית, הרצון הראשון מתחזק, והוא מתחבר לרצון הראשוני
ואז יש חוויה של הרצון האינסופי, ויש השגה של הדבר האחד הפנימי
שמתבטא בכל הרצונות של החיים שלו.
וכל הרצונות הם ביטויים של רצון אחד שאותו יש להשיג.
וכשאדם יבין את שורש כל הרצונות, תהיה הזדהות עם הרצון הפנימי ביותר
והרצון הזה ממלא את האדם בשלמות, ואז ממילא מתמלאים כל הרצונות.
ושיהיה לכולם המשך יום של רצון אמיתי באמת.
ואנשים רוצים לעשות משהו, ורוצים להתמקד בו ולהתרכז בו, אך מתפזרים לכל עבר
ולא מצליחים להתמקד.
ואם באמת אתה רוצה להשיג משהו כל כוח הרצון שלך חייב להיות ממוקד בדבר שאתה רוצה
ואם כל כוח הרצון ממש יהיה ממוקד בנקודה אותה אתה רוצה להשיג, תוכל לשנות את המציאות כולה.
ולהיות ממש ממוקד כל כולך זה אומר שלא תרצה לחיות, לאכול או כל דבר אחר באותו הרגע, כלומר, לא תחשוב על שום דבר אחר חוץ מהמטרה.
ואיך בכלל עושים את זה?
כיוון שהרצון מתפזר, והמטרה של האדם כל הזמן משתנה
והאדם לא יודע מה הוא רוצה מעצמו, והוא רוצה כן להיות מסוגל למקד את הרצון וכן להבין מה הוא רוצה מעצמו.
ואיך עושים זאת? התשובה היא על ידי המילה אמת.
והאדם לא מספיק אמיתי עם עצמו, ולכן לא יודע באמת מה הוא רוצה מעצמו ומתבלבל
וככל שהרצון פנימי יותר, כך הוא אמיתי יותר וחזק יותר, ומה זה אומר?
נאמר שאדם רוצה לשתות מיץ תפוזים, הוא רצה לשתות מיץ ושתה
אבל הרצון הפנימי יותר היה לשתות, והרצון החזק יותר היה לא להיות צמא
והפנימי והחזק יותר, היה להיות בריא וכן הלאה פנימה.
ואם אדם היה ממוקד במה שהוא רוצה באמת לעשות, הוא לא היה מתפזר
ואדם שלא באמת נהנה ממה שהוא עושה, זה אומר שהוא לא לעשות את אשר הוא עושה
ואם היה עושה מה שבאמת רוצה ממילא היה נהנה ממנו ואז לא מתפזר.
ועל האדם לוודא מה באמת הוא רוצה לעשות, ואז הוא יהיה ממוקד
ולכן עליו לשאול מה באמת חשוב לי לעשות, ומה הסיבה שאני רוצה לעשות את זה
וכך הלאה להתקדם בשאלות למה אני רוצה את הרצון הזה, ולמה את הרצון הפנימי שלו וכו'
אז ידע האדם בברור מה באמת הוא רוצה ולמה הוא רוצה.
דוגמא: האדם רוצה להרגיש טוב, וזה בא בגלל שהוא רוצה שיעריכו אותו, ואם יעריכו אותו הוא יאהב את עצמו, ואם יאהב את עצמו, ירגיש טוב כי אחרים יאהבו אותו וכן הלאה.
ומה שבכלל הוא רצה מלכתחילה, זה להרגיש טוב.
וככל שיש התבוננות פנימה, יש ידיעה של הרצון האמיתי, ואז יש מיקוד.
ואם אדם מתפזר, שיבין שיתכן שהוא לא ממש מבין ויודע מה הוא רוצה, ואז הוא כמו עלה נידף.
וככל שההבנה אמיתית, הרצון הראשון מתחזק, והוא מתחבר לרצון הראשוני
ואז יש חוויה של הרצון האינסופי, ויש השגה של הדבר האחד הפנימי
שמתבטא בכל הרצונות של החיים שלו.
וכל הרצונות הם ביטויים של רצון אחד שאותו יש להשיג.
וכשאדם יבין את שורש כל הרצונות, תהיה הזדהות עם הרצון הפנימי ביותר
והרצון הזה ממלא את האדם בשלמות, ואז ממילא מתמלאים כל הרצונות.
ושיהיה לכולם המשך יום של רצון אמיתי באמת.