🖶 איך להתמודד עם חוסר הסכמה? איך לא ליצור עוגן שלילי? איך ליצור עוגן חיובי? איך לא ליצור התניה שלילית? איך להתמודד עם מריבה? איך להתנהג בזמן מריבה? איך להגיב כשפוגעים בך? איך להגיב כשמסרבים לך? מה לעשות כשאתה מקבל לא? מה לעשות כשלא מסכימים איתך? איך להקטין מריבות? איך לצמצם קונפליקט? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להחליש אהבה? איך ליצור כימיה אישית? איך להגיב להתנגדות?וכאן אבאר עוד שיטה לאיך ליצור מערכת יחסים טובה עם מישהו, באמצעות תגובה נכונה, לתגובה לא רצויה שלו כלפיך. כי צריך לדעת לא רק איך לגרום למישהו להגיב כלפיך איך שאתה רוצה שהוא יתייחס אליך ויגיב כלפיך, אלא צריך גם לדעת, איך להגיב כאשר מישהו לא מגיב כלפיך כפי שרצית מראש.
והרעיון הוא, שאם ברצונך שמישהו יאהב אותך, עליך לוודא שבתת המודע שלו, הוא יהיה כמה שפחות בתחושה של קונפליקט והתנגדות מולך. ושהוא יהיה כמה שיותר בתחושה של הרמוניה ושל הסכמה איתך. וכבר הסברתי הרבה מאוד שיטות ודרכים, לאיך לגרום למישהו להרגיש קרוב אליך ואיך לגרום למישהו להסכים איתך. אבל מה לעשות במידה ומישהו לא מסכים איתך ורב איתך?
אז הרעיון הוא שגם במקרה הזה, במידה ואתה רוצה ליצור אווירה חיובית כמה שיותר, עליך לדעת לצמצם את רגעי הקונפליקט וחוסר ההתאמה, לא רק על ידי זה שתנסה למנוע אותם מראש, אלא גם על ידי זה, שאם הם כבר קרו, תנסה לצמצם אותם כמה שיותר. וזאת, על ידי זה שתשדר כמה שיותר הכלה והסכמה עם הקונפליקט, כדי לשדר לאדם השני שהוא לא בקונפליקט איתך.
לדוגמא, נניח שאתה מציע למישהו לטייל איתך. ונניח שהוא מסרב. אז במקרה כזה, ככל שתראה יותר שאתה מבואס מזה ולא מרוצה מזה, ככה אתה גורם לאדם השני יותר לשנוא אותך. כי אתה יוצר אצלו בראש התניה, שהוא לא באמת אוהב אותך ושהוא מסוגל רגשית להיות איתך בקונפליקט רגשי. ולכן, אם תדע להכיל את חוסר ההסכמה ולשדר, שזה בסדר מבחינתך שלא תלכו לטייל, הרי שבעצם העברת לאדם השני מסר, שאומר, שהוא לא נמצא איתך בקונפליקט.
כי אתה לא רוצה להרגיל את האדם השני שאתה רוצה שהוא יאהב אותך, אתה לא רוצה להרגיל אותו להרגיש שהוא נמצא איתך בניגוד אינטרסים ובניגוד רצונות. ולכן בכל פעם שנוצר קונפליקט כלשהו וחוסר הסכמה כלשהי, עליך מיד לשדר שהכל בסדר ושאין שום קונפליקט.
עוד דוגמא: נניח שאתה רוצה לפגוש מישהו ולא מסתדר לו. אז ככל שתשדר לו שיש כאן יותר קונפליקט וחוסר הסכמה ביניכם, ככה אתה יוצר לו התניה יותר גדולה, שהוא לא מסתדר איתך ושהוא בחוסר הסכמה איתך. ושעושה לו רע להיות איתך ושיש ניגוד אינטרסים ביניכם ושיש פוטנציאל יותר גדול, לכך שלא תסתדרו בעתיד וכיו"ב. ולכן עליך לשדר, שזה בסדר גמור מבחינתך רצונו של האדם השני, כדי לצמצם את תחושת הקונפליקט כמה שיותר.
ונכון שזה אולי עלול לגרום לך להרגיש שאתה מוותר על הרצון שלך ושאתה מבטל את הרצון שלך ועוד כל מיני תסביכים אחרים שהסברתי עליהם במקום אחר, אבל כאן אני מתמקד בלהסביר משהו פשוט ביותר. והוא, שכדי שמישהו ירצה אותך, צריך להיות לו טוב איתך. וכדי שיהיה לו טוב איתך, הוא צריך להיות כמה שיותר בתחושת חיבור איתך ולא בתחושת קונפליקט איתך (למרות שצריך גם תחושת קונפליקט שתהיה, אבל זה רק במינון הנכון).
ואם יש סיטואציה שמישהו נמצא איתך בחוסר הסכמה / קונפליקט / מריבה, אז ככל שתעצים את המריבה, ככה אתה יוצר אצל האדם השני את התחושה, שהוא בריחוק ממך, עם כל ההשלכות של זה. ורצוי שתכיל / תשדר שאתה מכיל / תעביר כל מסר אפשרי, שישדר לאדם השני, שהוא לא באמת בחוסר הסכמה איתך, ושאתם תמיד בהרמוניה. כדי לא לחזק אצלו את תפישת המציאות, שהוא בקונפליקט איתך.
או לדוגמא, נניח שאתה מדבר עם מישהו על משהו, ואתה רוצה לדבר על נושא מסוים והוא מעביר לנושא אחר ואתה מרגיש לא בנוח מכך, עליך לזרום עם השיחה להיכן שהאדם השני רוצה שהיא תזרום. אחרת, תשדר לו קונפליקט ותחושת ריחוק וניגוד.
ועוד דוגמא, נניח שמישהו מספר עליך בדיחה, נניח שמישהו צוחק עליך, נניח שמישהו מסתלבט עליך, נניח שמישהו מקניט אותך, נניח שמישהו מעליב אותך, נניח שמישהו מנסה לפגוע בך, בכל המקרים האלו ושכיו"ב, אם תשדר שנפגעת ממה שקרה, בכך תגדיל אצל האדם השני את התחושה שהוא לא אוהב אותך. אבל אם תיקח את הסיטואציה ותגיב בהומור באופן כללי, או בהומור עצמי ותראה שלא באמת נפגעת ושאתה בסדר עם מה שקורה, בכך בעצם אתה מנטרל ומוציא את העוקץ של השנאה.
כי יש עובדה ויש פירוש. העובדה זה מה שקרה בפועל. אבל הפירוש הוא לא הכרחי. כי לא הכרחי לפרש את מה שקורה כמריבה בעוצמה גבוהה. ואפשרי לקחת את חוסר ההסכמה, ובאפשרותך לשדר שהוא הרבה פחות גרוע מבחינתך, מכפי מה שהאדם השני חושב שהוא גרוע מבחינתך. ז"א אפילו אם לא נפגעת מהאדם השני, אתה לא רוצה שהוא יחשוב שהוא פגע בך ושנפגעת ממנו. כי אז במוח שלך, הוא במצב של מריבה וחוסר אהבה איתך. ואתה רוצה להימנע מזה. ולכן קח את הסיטואציה, ותסובב את התגובה שלך, שתשדר לצד השני, שמבחינתך הכל בסדר / כמה שיותר טוב.
ובמאמר מוסגר, נניח שילד נכשל במבחן. אז העובדה היא שהוא נכשל במבחן. אבל האם הוא אמור להרגיש מכך שהוא כישלון וכיו"ב, לא בהכרח. וגם כאן לדוגמא, באפשרותך לשנות אצל הילד את הפירושים שיש לו בראש, לגבי עצמו. כדי להקטין את תפישת המציאות השלילית, שהוא חושב על עצמו.
ואתן עוד דוגמא: נניח שמישהו הכין לך אוכל. ונניח שהוא גילה שבטעות הוא שם לך יותר מידי מלח באוכל ושהאוכל יצא מלוח מידי. גם במקרה כזה לדוגמא, עליך לשדר לצד השני, שמבחינתך המצב בסדר גמור (במסגרת ההיגיון ושישמע אמין לצד השני). כדי לא לגרום לאדם השני להרגיש שהוא עשה לך רע, גם בלי כוונה.
כי יש מצב שבו האדם השני מרגיש שהוא עושה לך רע, באופן מודע. כגון שאתה רוצה משהו והוא מתנגד לכך. שאז הוא מודע לכך שהוא עושה לך רע. ואתה שואף להימנע ממצבים כאלו. ובנוסף, אתה שואף גם להימנע ממצבים שהאדם השני יחשוב שהוא עושה לך רע, גם בלי כוונה רעה. כגון לדוגמא שהוא שם לך יותר מידי מלח באוכל.
ולמה אתה שואף להימנע גם ממצבים כאלו? תשובה: משום שברגע שיש במוח של האדם השני, את המחשבה שאומרת, שהוא עשה לך רע בלי כוונה, זה עלול ליצור אצלו מחשבה שהוא עושה לך רע באופן כללי. ומכאן יותר קצר שהוא יחשוב שהוא עושה לך רע גם עם כוונה. מה שיגרום לו להרגיש יותר בנוח בטריטוריה המחשבתית שבה הוא עושה לך רע.
כי אם מישהו לדוגמא יתרגל למחשבה שהוא עושה לך רע בלי כוונה, זה יצור אצלו לגיטימציה לתחושה שהוא עושה לך רע בלי כוונה, מה שיצור אצלו לגיטימציה לזה שהוא עושה לך רע באופן כללי, מה שיגרום לו להרגיש יותר בנוח לעשות לך רע גם באופן מכוון. ואתה לא רוצה שהאדם השני ירגיש שהוא עושה לך רע, גם לא בלי כוונה. כי אתה רוצה...
טיפים למערכת יחסים, איך לא לקבל לא? איך לא להציע עזרה? איך לא להביע אהבה? יצירת התניה שלילית, יצירת כימיה, יצירת התניה שלילית, יצירת התניה חיובית, שתילת מחשבה שלילית, תקשורת בין אישית, NLPטיפים למערכת יחסים, איך לא לקבל לא? איך לא להציע עזרה? איך לא להביע אהבה? יצירת התניה שלילית, יצירת כימיה, יצירת התניה שלילית, יצירת התניה חיובית, שתילת מחשבה שלילית, תקשורת בין אישית, NLP... למערכת יחסים, איך לא לקבל לא? איך לא להציע עזרה? איך לא להביע אהבה? יצירת התניה שלילית, יצירת כימיה, יצירת התניה שלילית, יצירת התניה חיובית, שתילת מחשבה שלילית, תקשורת בין אישית, NLP האם תמיד כדאי להציע עזרה ... יותר. ישנם מצבים שבהם הצעת העזרה לא רק שלא תועיל, אלא אף עלולה לגרום לתוצאה הפוכה. לפי אליעד, גם אם האדם השני לא תופס את הצעת העזרה בצורה שלילית, עצם העובדה שהעזרה לא אפקטיבית עלולה ליצור אצלו התניה שלילית ביחס אליכם. לדוגמה, אם אתם אומרים ... בזמן שיש לה יום רע במיוחד, היא עשויה לחשוב שהאהבה הזו חסרת משמעות עבורה באותו רגע. למרות שהיא מבינה את הכוונה החיובית שלכם, נוצרת אצלה במוח התניה לפיה האהבה שלהם לא באמת עוזרת לי. במצב כזה, בפעם הבאה ... מאה שקלים בלבד. על פניו, זו פעולה חיובית, אך למעשה עלול להיווצר אצלו הרושם השלילי שהעזרה שלכם חסרת משמעות אמיתית. יותר מכך, הצעה זו עשויה אפילו להחליש את האפקט החיובי של כל הפעמים הקודמות שבהן הענקתם לו עזרה, כי הוא עלול להכליל ולחשוב שהעזרה שלכם אף פעם לא מועילה באמת. איך להימנע מיצירת התניה שלילית במערכת יחסים? אליעד מדגיש שחשוב להיות מודעים לכך שבכל פעם שאתם מציעים משהו לאדם אחר, אתם עשויים ליצור התניה שלילית לא מודעת אצלו. אם אתם מבקשים ממנו משהו והוא מסרב, נוצרת אצלו התניה שלפיה הוא רגיל לומר לכם לא, וכך בפעם הבאה שתבקשו, הוא יטה באופן אוטומטי להגיד לא. לכן, לפי אליעד, עדיף שלא לשאול או לבקש דברים שעלולים לקבל תגובה שלילית אם אתם חושבים שזה עלול לקרות. לדוגמה, אם מנהל מבקש מהעובד שלו לבצע משימה והעובד מסרב, נוצר נזק כפול: גם העובד לא ביצע את המשימה, וגם נוצרה אצלו התניה לסרב בעתיד לבקשות אחרות של המנהל. לכן, מנהל חכם ינסה ... אליעד מציג דוגמה נוספת - הילד שצעק זאב זאב: כאשר אומרים לאנשים שאם יעשו דבר מסוים תענישו אותם, אבל בפועל אינכם מקיימים את העונש, נוצרת אצלם התניה שלילית שלפיה המילה שלכם אינה משמעותית. וכך, ... כלפי אדם אחר, כדאי לוודא תחילה שהעזרה שלכם אפקטיבית בעיניו, ושהוא באמת ירגיש שההצעה שלכם מועילה לו. אם לא, עדיף לא להציע כלל, כדי להימנע מיצירת התניה שלילית. כמו כן, כאשר אתם מציעים עזרה או ... את הסירוב שלו. לדוגמה, במקום לומר תביא לי כוס מים, עדיף לומר אתה יכול להביא לי כוס מים, ואם לא, זה גם בסדר. הצגה כזו מקטינה את הסיכוי להיווצרות קונפליקט במקרה של סירוב, ומונעת יצירת התניה שלילית, לפיה האדם מרגיש שהוא נגדכם כשאומר ... להרוויח יותר אם תגידו לו בצורה כנה שאין מה לעשות, ובכך תסייעו לו להשלים עם המצב ולהתמודד איתו נכון יותר. בצורה הזו, לא רק שאינכם יוצרים אצלו התניה שלילית, אלא שאתם גם מחזקים את היכולת שלו ... במודעות ובשימוש זהיר באינטראקציות שלנו עם אחרים. יש צורך במחשבה מראש על התוצאות ארוכות הטווח של ההצעות והבקשות שלנו, וכך נוכל להימנע מיצירת התניות שליליות במערכות היחסים שלנו, וליצור במקום זאת חיבור וכימיה בינאישית חיובית ויעילה. איך להציע עזרה בצורה נכונה? יצירת כימיה בינאישית מהי התניה שלילית ביחסים? איך להימנע מקבלת סירוב? מתי ... x והוא היה מבסוט ובפעם השנייה הוא יסתדר לבד תודה אני אסתדר לבד תלוי בבן אדם. אליעד: האם יכול להיות שכשאתה תגיד למישהו אני אעזור לך אתה תגרום לו לאהוב אותך פחות יותר מאשר אם לא היית אומר לו את זה. ש: כן יכול ... הבעת אהבה לאו דווקא במובן של אמרת לעזור אז אתה נגדי אתה חושב שאני צריך עזרה לא מהכיוון הזה. ש: כרגע מצטייר לי שברוב המקרים זה כנראה לא יגרום לי לאהוב אותו פחות. אליעד: נכון אבל השאלה היא האם זה יגרום לך לאהוב אותו יותר? ש: תלוי מה הקרבה שלך לאותו בן אדם. אליעד: את ... כלום אמרת לו אני מחזיקה לך אצבעות שתצליח במבחן שתצליח בטסט היום סבבה זה הכל, עכשיו אז האם יכול להיות מצב איך זה ישפיע על השומע האם זה יגרום לו לאהוב אותך יותר פחות או שזה תלוי במשהו אחר נגיד או שיש מקרים ... את זה שוב אז מה זה משנה. אליעד: אבל יכול להיות שמה איך נדע? ש: אם הוא אוהב אותך או לא. אליעד: נכון ואם לא תגיד לו את זה אז האם זה יגרום לו פחות לאהוב אותך כי אמרת לו אני אעזור לך זאת השאלה לא איך אתה תדע אתה ... אוקי במקרה כזה הצעת לו עזרה היה לו נחמד שהצעת לו עזרה לא עשה לו רע שהצעת לו עזרה אבל העזרה שלך הוא חשב שהיא לא עוזרת לו ואז אתה בעצם יוצר לו התניה שהעזרה שלך לא עוזרת לו ואז גם כשאתה תרצה לעזור לו פעם ... על פניו זה משפט שעושה לה טוב לשמוע את זה אבל נניח נגיד שבאותו יום היה לה יום רע ואז היא אומרת מה זה עוזר לי שהם אוהבים אותי אז בראש שלה נכנסה התניה שאומרת זה שהם אוהבים אותי זה לא נותן לי כלום, עכשיו מה האמת שנגיד שזה נותן לה משהו ונגיד שבסיטואציות אחרות זה נותן לה משהו אבל בסיטואציה הזאת זה לא נתן לה ואז ממילא נוצרה לה התניה שגם פעם הבאה כשתגיד לה נגיד אנחנו תומכים בך אוהבים ...
ניהול משא ומתן, איך לא לקבל לא? איך לדחות את רוע הגזירה? מה לעשות כשאתה הולך לקבל סירוב? מה לעשות כשאתה הולך לשמוע לא? מה לעשות כשאתה הולך לקבל תשובה שלילית? מה לעשות כשאתה הולך להפסיד? NLPניהול משא ומתן, איך לא לקבל לא? איך לדחות את רוע הגזירה? מה לעשות כשאתה הולך לקבל סירוב? מה לעשות כשאתה הולך לשמוע לא? מה לעשות כשאתה הולך לקבל תשובה שלילית? מה לעשות כשאתה הולך להפסיד? NLP... משא ומתן, איך לא לקבל לא? איך לדחות את רוע הגזירה? מה לעשות כשאתה הולך לקבל סירוב? מה לעשות כשאתה הולך לשמוע לא? מה לעשות כשאתה הולך לקבל תשובה שלילית? מה לעשות כשאתה הולך להפסיד? NLP מה לעשות כשמרגישים שתשובה שלילית עומדת להגיע בניהול משא ומתן? כאשר ... תנאי העסקה או כל מצב אחר שבו רוצים לשכנע אדם אחר לקבל החלטה לטובתנו, לפעמים מגיע רגע שבו ברור שהתשובה שנקבל עומדת להיות שלילית. למשל, אם מישהי מבקשת מהבוסית שלה ... להגיד: אין העלאה, ואם לא מתאים לך - את יכולה להתפטר, מה ניתן לעשות במצב זה? כיצד ניתן למנוע או לפחות לדחות את התשובה השלילית הזו? האם עדיף לסגת או לוותר על הבקשה אם התשובה השלילית כבר באוויר? אחת האפשרויות של אנשים ... שהוא. אבל הבעיה בגישה הזאת היא שהיא למעשה מקבעת את המצב השלילי ומונעת אפשרות לשיפור עתידי. אם האדם כבר קיבל את התשובה השלילית, הוא איבד את ההזדמנות להשיג את המטרה שלו, ובכך למעשה ויתר על האינטרסים שלו. איך אפשר לדחות את התשובה השלילית כדי להרוויח זמן לחשיבה מחדש? האפשרות המומלצת, כפי שמסביר אליעד כהן, היא לדחות את מתן התשובה. לדוגמה, אם מישהו עומד לקבל תשובה שלילית באופן מיידי, הוא יכול לומר לצד השני: ... על ההחלטה. לאפשר לצד השני זמן להירגע ולחשוב בצורה פחות לחוצה, מה שעשוי להוביל להחלטה חיובית יותר בהמשך. האם דחיית תשובה שלילית מועילה גם במצבים דרמטיים במיוחד? ... מקרה קיצוני, אבל העיקרון זהה - המטרה היא להשיג זמן נוסף שבמהלכו אולי יצליח לשכנע או למצוא פתרונות חדשים שימנעו את התוצאה השלילית. מה הסיכונים האפשריים בדחיית התשובה? ... שרוצים, אלא שיגיע מצב גרוע יותר, כמו פיטורין במקום העלאת שכר. עם זאת, לפי אליעד כהן, אם כבר ברור שעכשיו עומדת להגיע תשובה שלילית חד - משמעית, אז בעצם אין מה להפסיד - ... השני. להשתמש בטכניקות של NLP או שיטות שכנוע מתקדמות אחרות שיכולות לשפר את סיכויי ההצלחה. האם כדאי תמיד לדחות את התשובה השלילית? אליעד מסביר שהאסטרטגיה של דחיית התשובה היא כלי שימושי כאשר אדם כבר קולט שהתשובה השלילית קרובה ואין לו טיעונים נוספים באותו ... אליעד מדגיש שבמקרה שבו ברור לחלוטין שהדחייה תוביל לתוצאה גרועה יותר, יש לבחון בזהירות את המהלך. אך לרוב, כאשר התשובה השלילית כבר כמעט ודאית, בדרך כלל לא יהיה נזק ... העיקרי של אליעד כהן על ניהול משא ומתן ואיך לא לקבל לא? המסר המרכזי של אליעד כהן הוא שכדי לא לקבל לא, במיוחד כשהתשובה השלילית כבר ברורה ומיידית, כדאי מאוד לנסות ... יוצרת הזדמנות נוספת לשנות את דעתו של הצד השני, לשפר את עמדתך, ולהביא לתוצאה טובה יותר. לא תמיד אפשר למנוע לחלוטין תשובה שלילית, אך הדחייה היא כלי משמעותי בניהול ... לשפר את התוצאה. טיפים לניהול משא ומתן איך לשכנע אנשים לקבל את עמדתך שיפור כישורי שכנוע ו- NLP התמודדות עם חשש מתשובה שלילית איך להשיג העלאה בשכר מה עושים כשמרגישים שעומדים לקבל תשובה שלילית במהלך ניהול משא ומתן? במהלך ניהול משא ומתן על העלאה בשכר, או בכל סיטואציה דומה של שכנוע, עלול להגיע רגע שבו הצד השני עומד להכריז על גזר הדין - תשובה שלילית או סירוב מוחלט. לדוגמה, את מבקשת ... שהיא עלולה לומר אין העלאה, ואם לא מתאים לך את יכולה להתפטר. במצב כזה, עולה השאלה מה אפשר לעשות כדי לא לקבל את התשובה השלילית, או לפחות לדחות אותה. איך נראית ... במיוחד אם את רואה שאולי לא רק שלא תקבלי העלאה, אלא גם עשויים לפטר אותך. במילים אחרות, את מבינה שאת רגע לפני קבלת תשובה שלילית סופית, ואין לך עוד טיעון נוסף שישנה ... אותי או בסדר, אז בואי נוותר על כל העניין ונישאר במצב כפי שהוא. אך במקרים רבים, ויתור או משיכת הבקשה רק מעבירה את התשובה השלילית על השולחן - כי בפועל לא קיבלת את מה שרצית, והמשא ומתן נסגר ללא ההעלאה המבוקשת. איך לדחות את התשובה השלילית כדי לנסות לשפר את עמדתך? כאשר את כבר רואה שהתשובה השלילית קרובה, וכבר אין לך רעיונות נוספים ... המעסיק יאמר לא רק שאין העלאה, אלא שאני שוקל לפטר אותך. למרות זאת, אם מלכתחילה היית בטוחה שכבר עכשיו הולכת להגיע תשובה שלילית, לעיתים אין הרבה מה להפסיד. הגישה של ... כדי לחזק את העמדה שלך. מה המסר העיקרי לגבי ניהול משא ומתן וכיצד לא לקבל לא? המסר הוא שאם את מזהה שאת רגע לפני תשובה שלילית, תוכלי לבקש לדחות את התשובה, במקום ... טובה יותר בהמשך. טיפים לניהול משא ומתן איך לשכנע אנשים לקבל את עמדתך שיפור כישורי שכנוע ו- NLP התמודדות עם חשש מתשובה שלילית איך להשיג העלאה בשכר מה קורה אם אתה ...
ניהול דיונים, איך לנתח דברים? איך לברר מה האמת? מה לעשות כשלא מסכימים? איך ליצור הסכמה? על מה כן מסכימים? על מה בטוח מסכימים? לא לשאול שאלות מורכבות, לשאול שאלות פשוטות, לפרק שאלה לגורמים, להסכים על העובדות, להתווכח על הפירושיםניהול דיונים, איך לנתח דברים? איך לברר מה האמת? מה לעשות כשלא מסכימים? איך ליצור הסכמה? על מה כן מסכימים? על מה בטוח מסכימים? לא לשאול שאלות מורכבות, לשאול שאלות פשוטות, לפרק שאלה לגורמים, להסכים על העובדות, להתווכח על הפירושים... דיונים, איך לנתח דברים? איך לברר מה האמת? מה לעשות כשלא מסכימים? איך ליצור הסכמה? על מה כן מסכימים? על מה בטוח מסכימים? לא לשאול שאלות מורכבות, לשאול שאלות פשוטות, לפרק שאלה לגורמים, להסכים על העובדות, להתווכח על הפירושים איך לנהל דיון נכון ולהגיע לאמת? אליעד ... קודם שהם מסכימים על העובדות הבסיסיות. אליעד מציע דרך ברורה לנהל את הדיון כך שיהיה יעיל ומדויק, תוך התמקדות במספר עקרונות מרכזיים. מה עושים כשאין הסכמה? כאשר מתגלה חוסר הסכמה בדיון, הדבר הראשון שיש לעשות לפי אליעד הוא לבדוק קודם כל על מה כן מסכימים. לפני שנכנסים לויכוח על פירושים שונים, יש לוודא הסכמה על העובדות. לדוגמה, אם מתווכחים על אירוע מסוים, יש לשאול שאלות פשוטות כמו האם אתה מסכים שהאירוע הזה קרה?, האם אתה מסכים שהיית במקום?, ורק לאחר שיש הסכמה מלאה על העובדות, אפשר לעבור להתווכח על הפירושים. אליעד נותן דוגמה לשני אנשים המתווכחים על שולחן. הם צריכים לוודא תחילה ששניהם מסכימים שיש בכלל שולחן, ואחר כך לשאול שאלות בסיסיות יותר כמו מהו שולחן?, ורק אז לבדוק מה המחלוקת ביניהם לגבי המושג הזה. כיצד לנהל ויכוח עם עצמך? אליעד מבהיר שהעיקרון הזה נכון גם כשאדם מנהל דיון פנימי עם עצמו. אם מישהו שואל את עצמו האם אני רוצה להתחתן או להתגרש?, עליו ליצור מחלוקת פנימית ולשאול שאלות פשוטות וברורות יותר כמו האם אני בטוח שאני רוצה משהו בכלל?. כך האדם יכול לפקפק בעצמו, ליצור קונפליקט פנימי ולהגיע לבהירות אמיתית לגבי מה נכון עבורו. לדוגמה, אם מישהו שואל איך ... לפני שנכנסים לויכוח על מה טוב לילד, קודם כל צריך לשאול האם אנחנו מסכימים שאנחנו בכלל רוצים שיהיה טוב לילד? ורק לאחר מכן להתקדם הלאה. למה לא כדאי להסכים על משפטים עם פירושים רבים? נקודה חשובה נוספת שאליעד מדגיש היא שלעולם אין להסכים על משפט שיש לו מספר פירושים אפשריים. תמיד לפני שמסכימים על משהו, יש ... אליעד מספק מספר כללים בסיסיים לניהול דיונים יעילים וברורים: לשאול שאלות פשוטות ולא מורכבות. לפרק כל שאלה לחלקים פשוטים וברורים. לוודא תחילה הסכמה מלאה על העובדות. להימנע מהסכמה על משפטים בעלי פירושים מרובים. לשאול תמיד במה תלוי סדר השאלות לפני שמתחילים ... עד לרמת הבסיס. לוודא שכל המשתתפים בדיון מפרשים את הטענה באותו אופן. איך לנהל דיון נכון? איך לבדוק אם טענה נכונה? למה חשוב לפרק שאלות לגורמים? איך ליצור הסכמה בדיון? איך להימנע מטעויות בדיונים? איך לדעת מה השאלה הנכונה? איך לפשט שאלות מורכבות? האם יש הסכמה על העובדות? חוסר הסכמה על עובדות או פירושים, לא להסכים על עובדה עם מספר פירושים, האם יש מספר פירושים אפשריים? איך לנהל דיונים עם עצמך? איך ליצור מחלוקת עם עצמך? האם משהו נכון? איך לדעת האם טענה נכונה? דיבייט, ... תעדוף שאלות, סדר השאלות הנכון, איזו שאלה לשאול קודם? איזו שאלה יותר חשובה? איזו שאלה הכי חשובה? איזו שאלה לשאול בהתחלה? איזו שאלה ראשונה? ליצור קונפליקט עם עצמך, ליצור חוסר הסכמה עם עצמך, ליצור התנגדות עצמית, להפשיט שאלות, לפשט שאלות, שאלות מופשטות, ...
התמודדות עם חוסר הסכמה, איך ליצור הסכמה? טיפול בהתנגדויות, אסטרטגיה ליצירת הסכמה, להראות למישהו שהוא טועה, להראות למישהו שאתה צודק, לנצח בויכוח, ניהול משא ומתן, שכנועהתמודדות עם חוסר הסכמה, איך ליצור הסכמה? טיפול בהתנגדויות, אסטרטגיה ליצירת הסכמה, להראות למישהו שהוא טועה, להראות למישהו שאתה צודק, לנצח בויכוח, ניהול משא ומתן, שכנועהתמודדות עם חוסר הסכמה, איך ליצור הסכמה? טיפול בהתנגדויות, אסטרטגיה ליצירת הסכמה, להראות למישהו שהוא טועה, להראות למישהו שאתה צודק, לנצח בויכוח, ניהול משא ומתן, שכנוע מהן שלוש הדרכים המרכזיות להתמודד עם טענה מנוגדת? כשאדם טוען טענה שנראית לנו שגויה, קיימות שלוש דרכים עיקריות בהן ניתן להגיב. כל אחת מהדרכים הללו שונה במידת הקבלה או השלילה של דברי הצד השני. הגישה הראשונה: לא נכון, אתה טועה במאה אחוז - כאן אנו שוללים לחלוטין את ... להדגיש שהמסקנה שלו עדיין לא נכונה. למשל, אם אדם טוען עכשיו יום, ניתן להגיב: אני מבין שאתה חושב כך כי היית בחוץ לפני שעתיים והיה שמש, אך למעשה כרגע לילה. בגישה זו אנחנו שומרים על אמפתיה, אך מסבירים למה הטענה עדיין ... המתאימה תלויה במטרה שלנו: אם אנחנו רוצים לשמור על יחסים טובים ולהגיע להסכמה, נבחר בגישה השנייה או השלישית, שבהן אנחנו לא שוללים את הטענות של הצד השני באופן מוחלט. אם המטרה שלנו היא להראות לו שהוא טועה באופן מוחלט, נבחר בגישה הראשונה. שימוש בגישות לשם יצירת הסכמה או הוכחת טעות במצבים שבהם המטרה היא להגיע להסכמה, נעדיף את הגישות שבהן יש הכרה מסוימת בטענות הצד השני. בגישה השלישית, לדוגמה, לא נשדר לאדם שהוא טועה, אלא נוכל להסביר לו שהוא צודק במקרים ... ונדגיש את חוסר ההיגיון בטענותיו. אם המטרה היא לשמור על הרמוניה ולהגיע להסכמה, נבחר בגישה השנייה או השלישית, בהתאם למקרה. טכניקות שכנוע נוספות כלים בתקשורת בין אישית הבנת הפרספקטיבה של הצד השני איך להתמודד עם קונפליקטים מורכבים למה לפעמים חשוב להראות לאדם שהוא טועה ולפעמים חשוב רק להגיע להסכמה? שאלה: מדוע בכלל קיימת הבחנה בין מצב שבו אנו רוצים להראות למישהו שהוא טועה לבין מצב שבו אנו רוצים רק שיסכים איתנו? תשובה: לעיתים אנו נקלעים למחלוקת או ויכוח עם אדם אחר, לדוגמה במצב אבסורדי שבו הוא מתעקש שעכשיו יום בעוד ברור לנו שכרגע לילה. יש מצבים שבהם הדגש שלנו הוא לשכנע אותו שהעמדה שלנו נכונה וליצור הסכמה משותפת, בלי לגרום לו לתחושת השפלה או לזעזע אותו. כלומר, המטרה היא לגשר בין הדעות ולהגיע להבנה משותפת. לעומת זאת, יש מצבים אחרים שבהם חשוב לנו להוכיח לצד השני ... הצורך שונה: במקרה הראשון, אין לנו עניין להוכיח לו שהוא טועה לגמרי, אלא רק לגרום לו להסכים, במקרה השני, אנו רוצים שהוא יבין שטעה ושיצא עם תחושה ברורה שעמדתו לא נכונה כלל. מהן שלוש הדרכים המרכזיות להתמודד עם טענה ... של תגובה אפשריות? תשובה: כאשר מישהו מעלה טענה שנראית לנו שגויה, אפשר להגיב בשלוש דרכים עיקריות. ניתן לחשוב על שלוש הגישות הללו כשלוש רמות של שלילה או קבלה של דבריו: הגישה הראשונה: לא נכון, אתה טועה במאה אחוז - ... שלו עדיין לא נכונה. אם ניקח שוב את הדוגמה: אדם אומר עכשיו יום. אפשר להגיב: אני מבין שאתה חושב כך כי ראית שמש לפני שעתיים ואין לך שעון ולכן נראה לך שלא עבר מספיק זמן, אבל למעשה כרגע לילה. במילים אחרות, בגישה זו ... אתה צודק בנסיבות אחרות. זה מונע ממנו לחוש שהוא לגמרי טעה ועוזר ליצירת הסכמה ותחושת הרמוניה. יחד עם זאת, אם הצד השני מתעקש לטעון טענה מוחלטת שאין בה שום מקום לפשרה, למשל: אני אומר שפה ועכשיו זה יום באופן מוחלט וללא ... אבל זה לא תואם למציאות. מתי נרצה להשתמש בכל גישה וכיצד לשלב בין הרצון להסכים לרצון להראות שהאחר טועה? שאלה: איך יודעים באיזו משתי הווריאציות להשתמש - האם אנו רוצים בכלל שירגיש שטעה או רק שיסכים איתנו? ומה קורה אם ... נכון לשום מצב שמעניין אותנו כרגע. בנוסף, אם חשוב לנו שהוא ירגיש איזושהי הסכמה בסיסית והערכה לדרך החשיבה שלו, גם כן נתמקד בגישה השנייה או השלישית. זה שימושי מאוד במקרים שיש אינטרס לשמור על יחסים טובים או לא לגרום למישהו להיפגע או להתבצר בעמדה שלו. דוגמה נוספת היא שדדו אותי: גישה ראשונה: לא נכון, לא שדדו אותך, זה לא קרה בכלל, אתה טועה לגמרי. גישה ... טכניקות שכנוע נוספות כלים בתקשורת בין אישית הבנת הפרספקטיבה של הצד השני איך להתמודד עם קונפליקטים מורכבים שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של טיפול בהתנגדויות משא ומתן, מנסים לשכנע מישהו להסכים למשהו ויכוח בין אנשים ובגדול מי שיבדוק יראה שיש שלוש דרכים איך אפשר להתמודד ברמה הלוגית שלוש דרכים אפשר להתמודד עם מישהו שלא מסכים איתך ... עניין להראות לו שהוא טועה יש לנו עניין להראות לו שאנחנו צודקים ליצור איתו הסכמה. עכשיו בהנחה שאנחנו רוצים להראות לבן אדם שהוא טועה אז נעשה הכל כדי להראות לו שהוא טועה אבל בהנחה שאנחנו שאין לנו עניין בלהראות לו שהוא טועה יש לנו עניין בלהראות לו שאנחנו צודקים וליצור איתו הסכמה אז בעצם עכשיו זה מתחלק לשלושה חלקים, כשמישהו טוען טענה דרך אחת שאפשר להתייחס לזה היא להגיד לו לא נכון אתה טועה, מה אמרת עכשיו יום? לא ... נכון. עכשיו כל מה שהסברתי עכשיו זה נכון לגבי מקרה שבו אנחנו רוצים ליצור הסכמה עם הבן אדם ואין לנו עניין להראות לו שהוא טועה יחד עם זאת יש מצבים שבהם זה בדיוק הפוך יותר מאשר חשוב לנו שהוא יסכים איתנו חשוב לנו שהוא ... מקרה בשום אירוע וכו. האפשרות השלישית היא הכי עדינה שבה המהות היא להשיג הסכמה עם הבן אדם בלי לשלול את מה שהוא אומר, האפשרות הכי עדינה היא להגיד לו תקשיב מה שאתה אומר זה נכון אבל זה נכון ביום כזה בשעה כזאת בתאריך ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?