אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להתמודד עם בדידות בחגים? ✔בדידות ללא משפחה, משפחתיות, קשרי משפחה, לחיות בלי משפחה, אין קשר עם המשפחה, משפחה מתנכרת, חוסר קשר משפחתי, לבד בלי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
בדידות ללא משפחה, משפחתיות, קשרי משפחה, לחיות בלי משפחה, אין קשר עם המשפחה, משפחה מתנכרת, חוסר קשר משפחתי, לבד בלי משפחה, ניכור משפחתי, נתק בין הורים לילדים, ניכור הורי, ניכור ילדים, ניכור רגשי, נתק משפחתי, ניתוק קשר מהמשפחה
איך להתמודד עם נתק מהמשפחה?

ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בניכור המשפחתי ובדרך להתמודד עם מצב של נתק מהמשפחה. הוא מציין כי ישנם מקרים שבהם אדם מוצא את עצמו ללא קשרים עם משפחתו, ובין אם מדובר בסכסוכים משפחתיים חמורים או ניתוק מוחלט מכל בני המשפחה. הנושא העיקרי של ההרצאה הוא כיצד להתמודד עם מצב כזה ולמצוא פתרונות פנימיים למרות היעדר התמיכה המשפחתית.

הדבר הראשון שאליעד מדגיש הוא שחשוב להבין את "האמת הפנימית" כאשר מדובר בהיעדר משפחה. אליעד מציין כי כאשר תינוק נולד, הוא לא נולד עם תפיסה של משפחה, אלא רק עם הצורך הפיזי לשרוד - לאכול ולהיות מטופל. המשפחה כפי שאנחנו מבינים אותה נבנית בהדרגה, ובתחילת הדרך אין לתינוק צורך בהבנה חברתית של המילה "משפחה". הצורך במשפחה, לפי אליעד, הוא צורך רגשי שנבנה עם הזמן ולא צורך מולד.

הסיבה לכך שברוב התרבויות המשפחה נתפסת כחשובה כל כך היא שהחברה מייצרת מיתוס סביב רעיון המשפחה. ברוב המקרים, חברה מגייסת את הערכים החברתיים שמקדשים את רעיון המשפחה, וכך נבנה צורך רגשי במישהו שיתמוך בנו, שיגונן עלינו ויאהב אותנו ללא תנאים. אליעד מציין כי גם אם רעיון המשפחה הוא חיובי מבחינה חברתית, אין זה בהכרח רע אם אדם נאלץ לחיות בלעדיה.

בנוסף, הוא מציין שעם הזמן, בני משפחה עלולים להתנכר אחד לשני, וניתוק הקשר לא תמיד נובע מבעיה אישית, אלא לעיתים מדובר בתוצאה של דינמיקות משפחתיות מורכבות. לא תמיד יש פתרון לסכסוכים משפחתיים, ובמקרים מסוימים ההתמודדות עם נתק מהמשפחה עשויה להיות בלתי נמנעת. אליעד לא טוען שצריך להתרחק מהמשפחה, אלא שהאדם צריך להבין שגם אם המשפחה אינה נמצאת בחייו, הוא עדיין יכול להיות שלם עם עצמו ולספק לעצמו את התמיכה הרגשית שהוא זקוק לה.

במהלך ההרצאה, אליעד נותן דוגמאות של אנשים שחיו ללא משפחה, כמו בחורה מוסלמית שהתמודדה עם אלימות משפחתית ונאלצה להימנע מקשר עם משפחתה כדי להציל את עצמה. הוא מציין במקרים כאלה, שבהם לא ניתן לגשר על הסכסוך, יש ללמוד כיצד להיות עצמאיים ולהרגיש שלמים גם ללא קשרים משפחתיים קרובים.

לסיום, אליעד מסביר כי לאדם יש את היכולת להיות המשפחה של עצמו. המטרה היא לא להתמקד בתלות רגשית במשפחה, אלא להבין שבסופו של דבר, כל אדם יכול לספק לעצמו את התמיכה שהוא זקוק לה. לא ניתן להיות "בן ערובה" של שום דבר או מישהו, כולל המשפחה. עם זאת, אליעד מדגיש שאין שום סתירה בכך שאדם יהיה גם חלק מהמשפחה או בזוגיות, אלא מה שחשוב הוא לדעת שהוא יכול לחיות בצורה עצמאית אם יש צורך בכך.
איך להתמודד עם נתק מהמשפחה?

אליעד פותח את ההרצאה בנושא הניכור המשפחתי והשפעתו על אנשים שאין להם קשרים עם משפחתם. הוא מציין כי ישנם מקרים בהם אדם מוצא את עצמו ללא קשרים משפחתיים עקב סיבות שונות, כגון סכסוכים משפחתיים או ניתוק מוחלט מהמשפחה. אליעד מציע איך להתמודד עם זה, ומסביר את עקרונות ההתמודדות עם המצב.

הדבר הראשון שהוא מדגיש הוא הצורך להבין את האמת הפנימית. הוא טוען שהאדם, כשהוא נולד, הוא נולד ללא משפחה. כלומר, כאשר נולד תינוק, הוא לא נולד עם קונספט של משפחה בראשו. תינוק זקוק למזון ולתמיכה גופנית, ולא למשפחה כפי שאנחנו מבינים אותה. אמנם יש צורך פיזי בהורים כדי שהילד יוולד, אך הילד לא מבין את רעיון המשפחה עד שהוא גדל.

האלמנט של המשפחה נבנה בהדרגה. ככל שהילד גדל, הוא רואה שהמשפחה יכולה להוות עבורו תמיכה, אכפתיות, הגנה ועוד. עם הזמן, נבנים הערכים החברתיים המקדשים את המשפחה, וזו הופכת להיות חלק בלתי נפרד מהחיים. עם זאת, אליעד מסביר כי גם אם החברה שלנו מקדשת את רעיון המשפחה, יש להבין כי זהו צורך רגשי, ולא צורך מולד. האדם יכול לשרוד גם ללא משפחה, ואם הוא נמצא לבד בעולם, הוא יעדיף שיהיה לו מישהו שיתמוך בו ולא יצטרך להילחם לבד.

האלמנט של התמיכה שהמשפחה מספקת הוא בעל ערך, אך לא בהכרח מדובר בעניין של חיים ומוות. אליעד מציין כי יתכנו מקרים שבהם ילדים יתנכרו להורים, או הורים יתנכרים לילדים, וזה לאו דווקא תוצאה של חוסר קשר אמיתי, אלא של דינמיקות משפחתיות מורכבות.

ההבנה העמוקה שהוא מציע היא שהאדם צריך להיות המשפחה של עצמו. אין צורך להסתמך על אחרים, ובמיוחד לא על ילדים או הורים. זה לא אומר שאין מקום למשפחה או זוגיות, אבל בסופו של דבר כל אדם צריך לדעת שהוא יכול לספק לעצמו את התמיכה הרגשית שהוא זקוק לה, גם אם המשפחה הגרעינית לא תמיד קיימת או לא תמיד תומכת.

אליעד מביא דוגמאות שונות כדי להמחיש את עקרונותיו. הוא מספר על מקרים של אנשים שחיים ללא משפחה, כמו בחורה מוסלמית שמחליטה להתנתק מהכפר שלה כדי להימנע מאלימות משפחתית. במקרים כאלו, כאשר אין אפשרות לגשר על הסכסוכים, חשוב להבין שהאדם יכול לחיות בצורה עצמאית ולהרגיש שלם גם בלי קשרים משפחתיים קרובים.

לסיכום, אליעד מציע שכל אדם צריך לדעת שלמרות שבחברה אנחנו מעודדים יצירת קשרים משפחתיים חזקים, כל אדם יכול למצוא את הדרך לספק לעצמו את התמיכה שהוא זקוק לה גם ללא משפחה. לא ניתן להיות "בן ערובה" של שום דבר, כולל המשפחה. בסופו של דבר, כל אחד צריך להיות מסוגל להתמודד לבד ולהרגיש שלם עם עצמו.
איך להתמודד עם נתק מההורים? איך להתמודד עם נתק מהמשפחה? איך להתמודד עם נתק מאמא? איך להתמודד עם ניתוק קשר עם ההורים? איך להתמודד עם ניתוק קשר עם המשפחה המורחבת? איך להתמודד עם נתק מאבא? איך להתמודד עם ניתוק קשר עם הורים ואחים? איך להתמודד עם ניתוק קשר עם אחות? איך להתמודד עם ניתוק קשר עם אחים? איך להתמודד עם ניתוק קשר עם ילדים? איך להתמודד עם ילדים מתנכרים להורים? איך להתמודד עם חוסר קשר עם המשפחה? חשיבות הקשר המשפחתי, רצון בקשר משפחתי, מהי משפחה? הקמת משפחה, להקים משפחה, איך להתמודד עם בדידות נפשית? חיי בדידות ללא משפחה, איך להתגבר על בדידות בלי משפחה? מהי מגפת הבדידות בלי משפחה? בדידות רגשית ללא משפחה, בדידות כתופעה חברתית, בודד בלי משפחה, בודדת בלי משפחה, הרצון במשפחה, הרצון במשפחתיות, מודל המשפחה, ערכי המשפחה, לחיות בלי משפחה, להיות בלי משפחה, אדם בלי משפחה, חלל ללא משפחה, בדידות ללא משפחה, חיים ללא משפחה, ליל הסדר ללא משפחה, חגים ללא משפחה, איך להתמודד עם בדידות בחגים? אין לי משפחה, למה אין לי משפחה? איך להתמודד עם נתק במשפחה? ניתוק קשר עם הורים ואחים, האם לנתק קשר עם המשפחה? האם לנתק קשר מהמשפחה? להתרחק מהמשפחה, להתרחק מההורים, להתרחק מהילדים, להתרחק מהאחים, יחסים בין הורים וילדים, נתק בין הורים לילדים בוגרים, תקשורת הורים ילדים, יחסים עם ההורים, ילדים מתנכרים להורים, קשר עם הילדים, קשר עם ההורים, קשר עם האחים, קשר עם המשפחה, איך לחיות ללא משפחה? איך להתמודד ללא משפחה? איך לחיות בלי משפחה? איך להתמודד בלי משפחה?
איך להתמודד עם נתק מההורים איך להתמודד עם נתק מאמא בודד בלי משפחה להתנתק חווית הורים לילדים ניכור הורים לדעת את האמת נתק בין הורים לילדים בוגרים נתק מאבא התמודדות אין קשר עם המשפחה בדידות בדידות בלי משפחה בדידות ללא משפחה בודד בודדה בין הורים לילדים בלי משפחה הורה הורות הורים הורים לילדים המשפחה הרגשה הרגשת חוויה חוויות חווית חוסר קשר משפחתי ילד ילדה ילדים לבד לבד בלי משפחה לחיות לחיות בלי משפחה לחיות ללא משפחה ללא משפחה משפחה משפחה מתנכרת משפחתי משפחתיות ניכור ניכור הורי ניכור הורים ניכור ילדים ניכור משפחתי ניכור רגשי ניתוק ניתוק קשר ניתוק קשר מהמשפחה ניתוקים נתק בין הורים לילדים נתק משפחתי קשר עם המשפחה קשרי משפחה רגש רגשות רגשיות תחושה תחושות תחושת
התמודדות עם בדידות חברתית, למה אנשים רוצים חברים? האדם חיה חברתית, אין לי חברים, אין לי משפחה, אני בודד, אני לבד, אין לי אף אחד, אנשים בלי חברים, תחושת בדידות רגשית, להתמודד עם בדידות, להיות לבד בחגים
התמודדות עם בדידות חברתית, למה אנשים רוצים חברים? האדם חיה חברתית, אין לי חברים, אין לי משפחה, אני בודד, אני לבד, אין לי אף אחד, אנשים בלי חברים, תחושת בדידות רגשית, להתמודד עם בדידות, להיות לבד בחגים
... את צורת החשיבה, להפסיק לתלות את ההערכה העצמית במה שאחרים חושבים, ולקחת אחריות מלאה על האושר והשלמות הפנימית ללא תלות בגורמים חיצוניים. איך להתמודד עם בדידות בחגים? למה אנשים רוצים חברים? האם להיות לבד זה רע? תחושת בדידות רגשית להיות לבד או להיות בחברה? מהי בדידות חברתית? איך ...
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים
הורים וילדים - חרדה של הורים שלא יקרה דבר רע לילדים למה הורים חרדים כל כך שיקרה משהו רע לילדים שלהם? אחת הדאגות המרכזיות והנפוצות ביותר שמטרידות הורים היא הדאגה לשלומם של הילדים שלהם. פעמים רבות הורים אומרים שהם יכולים לשאת כל סבל שיקרה להם, אבל המחשבה שיקרה דבר רע לילדים שלהם היא בלתי נסבלת. השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא כיצד האדם יכול להגיע למצב ... הוא מכיל באמת כל אירוע, גם אם מדובר באירוע קשה או רע שיתרחש לילדים שלו. האם ההורה באמת דואג לילד שלו או לעצמו? אליעד מסביר שברמה השטחית נדמה להורה שהוא אוהב ודואג לילדיו. אבל כשמתבוננים פנימה רואים שהדאגה היא דאגה עצמית לחלוטין. ההורה מזדהה עם הילד שלו, מתחלף איתו בזהות באופן רגשי, ולכן, כשהילד סובל, ההורה חווה סבל אישי משלו. הוא מדגיש כי אם אותו אירוע היה מתרחש לילד אחר או לאדם זר, הוא לא היה מטריד את ההורה באותה מידה. כלומר, ההורה למעשה מודאג ומוטרד בגלל עצמו, בגלל שהילדים שלו הם חלק מזהותו העצמית, ומהווים המשך ישיר לאגו שלו. לכן פגיעה בילדים נחווית כפגיעה ישירה בו עצמו. דוגמה שאליעד נותן היא המקרה שבו הורה נשאל אם יטריד אותו באותה מידה שילד זר ייפגע או יסבול. באופן ברור התשובה תהיה שלילית. מבחינתו, ההורה אינו יכול לשאת את הסבל של עצמו, שמתבטא דרך סבלו של הילד. כאשר ההורה אומר שהוא אוהב את הילד, הוא למעשה אוהב את עצמו ואינו מסוגל להתמודד עם כאב שקשור ל
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
חינוך ילדים מערכת החינוך הורים וילדים למה ילדים לא אוהבים את הלימודים? ילדים מטבעם אוהבים ללמוד, כי כל דבר חדש הוא עבורם חוויה של למידה והתרגשות. למשל, כאשר ילד מקבל צעצוע חדש, הוא מתלהב ושמח מאוד, כי הוא חווה את זה כמשהו חדש שניתן ללמוד ממנו. בניגוד למבוגרים שכבר התרגלו לסיטואציות וחווים אותן כרוטיניות, הילדים רואים כל מצב וכל התרחשות כהזדמנות ללמידה חדשה. הבעיה נוצרת דווקא כאשר הלימודים במסגרת בית הספר הופכים למשהו משעמם ונטול התלהבות. במקום לעורר את שמחת הגילוי הטבעית אצל הילד, מערכת החינוך גורמת לו להרגיש משועמם, מדוכא, ואף סובל. מדוע מורים עצמם לא נהנים ללמד? הסיבה המרכזית לכך שילדים לא נהנים מהלימודים קשורה ישירות לכך שהמורים עצמם לא נהנים ממה שהם מלמדים. רוב המורים נמצאים בכיתה לא מתוך תשוקה אמיתית למקצוע או אהבת למידה, אלא מתוך רצון להתפרנס או לשמש כבייביסיטר לילדים. כשהמורה עצמו לא אוהב את החומר הנלמד, הוא אינו מסוגל לעורר בתלמידים תשוקה או עניין אמיתי. לעומת התלמידים, שכאשר אינם נהנים, מיד מאבדים עניין, המורה כבר התרגל לסבול בשקט ולשאת את השיעמום. לילדים אין את המנגנון הזה ולכן הם מגיבים בחוסר ריכוז ובחוסר עניין. מי ראוי להיות מחנך טוב? אליעד ... זה שמונע מאדם לבצע פעולות מסוכנות או לא ריאליות. כל אדם נולד עם פוטנציאל לכל התכונות - הן הטובות והן הרעות. תפקיד המחנך הוא לא לפתח אצל הילד רק תכונות חיוביות אלא לעזור לו לבטא את כל התכונות בצורה מאוזנת. אם יש לאדם רק ביטחון עצמי בלי איזון ... על המציאות כפי שהיא באמת, בלי לנסות לייפות או לשקר לעצמו. דווקא ההתעלמות מחצי הכוס הריקה גורמת לאדם לאבד איזון פנימי ולהיות אומלל. איך הורים ומורים גורמים לילדים לא לאהוב את עצמם? כאשר ילד זוכה לפרגון ולהערכה רק כאשר הוא מצליח, המסר הסמוי שהוא מקבל הוא שההערכה והאהבה מותנות בהצלחה. כך הוא לומד לא לאהוב את עצמו בצורה טבעית, אלא רק על בסיס השוואה לאחרים. אם ילד מקבל ציור יפה והוא מקבל שבחים רק על הציור שהצליח לו, הוא יאמין שמגיע לו להעריך את עצמו רק כשהוא ... עצמית. מהי מטרת החינוך ואיך היא אמורה להיות? החינוך האמיתי לא אמור להתמקד בציונים ובהצלחה, אלא בחוויית הלמידה עצמה ובפיתוח החשיבה של הילד. בית הספר אמור להיות מקום שבו הילד מגלה את עצמו ואת יכולותיו, דרך למידה והכרת העולם. הלימודים אמורים להיות חוויה שמאפשרת לילדים להכיר את עצמם טוב יותר ולהיות מאושרים יותר. המחנך חייב להבין מהי מטרת הלמידה באמת ולשדר זאת לתלמידים. איך אפשר לגרום לילדים לאהוב את הלימודים? הדרך לגרום לילדים לאהוב את הלימודים היא בכך שהמורה עצמו יהיה מלא תשוקה ועניין במה שהוא מלמד. הוא צריך להעביר ... מתוך התלהבות אמיתית. בנוסף, על המורה לראות את עצמו בתלמיד, להבין למה התלמיד מתקשה ולהציע לו כלים להתמודד עם הקושי. חשוב מאוד להדגיש בפני הילד לא שהוא יכול, אלא שהוא פשוט צריך לנסות ולבדוק את עצמו בכל פעם מחדש. בדרך זו, הילד ירגיש שהלימודים הם הזדמנות ללמוד ולהתפתח, ולא חובה או מטלה משעממת. איך לגרום לילדים לאהוב ללמוד? מי ראוי להיות מחנך? למה התלמידים שונאים את בית הספר? איך לפתח ביטחון עצמי אצל ילדים? למה להתמקד בחצי הכוס המלאה זה שקר? איך לגרום לילד להעריך את עצמו באמת? מה המטרה האמיתית של החינוך? איך לגרום לילד לאהוב את הלימודים? מי ראוי להיות מחנך? מיהו ומהו מחנך טוב? איך לפתח ביטחון עצמי הערכה עצמית אצל ילדים? איך בן אדם יכול לגלות את הפוטנציאל העצמי שלו? איך מורה ומחנך יכול לפתור את הבעיות של התלמידים באמצעות שיקוף עצמי? איך המורה יכול להבין את התלמידים באמצעות התבוננות פנימית שלו על עצמו? למה ילדים לא אוהבים את הלימודים? למה לילדים אין סבלנות ללימודים? איזו תועלת אמיתית מביאים הלימודים לתלמיד? למה למורים עצמם אין חדוות לימוד? כיצד היחס של המורה עצמו אל מה שהוא מלמד, כיצד הוא משפיע על התלמידים? האם אפשר לבקש מילד לאהוב את הלימודים? מי אחראי לכך שה
הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת?
הורות חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת? ובו יתבאר, כיצד אפשר ללמד, כל אחד, כל דבר? דהיינו, כיצד אפשר לגרום גם לילד קטן, להתחבר רגשית ושכלית (לפי יכולת הקיבולת השכלית שלו), לכל רעיון, מעולמם של המבוגרים? כי כל אחד רוצה, שהילד שלו יצליח. וכדי להצליח, לפעמים צריך לחשוב בצורה בוגרת. וההורה מנסה ללמד את הילד שלו את צורת המחשבה הבוגרת. אבל יש פער, בין צורת המחשבה הבוגרת, לבין יכולת ההכלה של הילד. כי האדם הבוגר, לא הפך להיות אדם בוגר ביום אחד. ואף אחד לא נהיה הורה, ביום אחד. והאדם מתפתח בחייו, ולאט לאט הוא לומד דברים חדשים וצובר ידע, והיכולות השכליות של האדם מתפתחות. עד שבסופו של דבר, האדם מגבש לעצמו את צורת המחשבה הבוגרת. ועכשיו ההורה רוצה להנחיל את המורשת שלו ואת התובנות שלו, לדורות הבאים. והאדם לומד מהניסיון של עצמו, אך גם מניסיונם של אחרים. וההורה רוצה שהילד שלו יחסוך לעצמו טעויות, ושילמד מהניסיון שלו כהורה. אבל לילד, יש את היכולת השכלית שלו. וההורה לא תמיד יודע לדבר בשפת הילד. והשאלה היא, איך אפשר להעביר צורת מחשבה בוגרת, לילד קטן? ונוסיף ונאמר, כי השאלה הזאת, היא גם כללית יותר. כי יחסי הורה וילד, קיימים בין כל שני גורמים בעולם, שאחד מהם מנסה ללמד משהו מישהו אחר. כי כל אדם בעולם שמנסה להסביר משהו למישהו, הרי שהוא בעצם סוג של הורה, שמנסה לשתף את חוכמתו וניסיונו האישי, עם האדם האחר. והשאלה המרכזית היא, איך אפשר לגרום למישהו, להבין דברים מסובכים, בצורה פשוטה? ולפני שנסביר מה לעשות ברמה המעשית, ... שהוא לא יודע את הדרך ואת הקשר שיש, בין כל הדברים ובין כל הדעות שיש בעולם. מה יעשה הוא, וכיצד יחנכו ההורים את ילדיהם? והתשובה היא, כי הדרך להעביר לילד, כל מסר בוגר, היא על ידי זה שמדברים איתו בשפה שלו. כי כל אדם בעולם, מסוגל להכיל בתוכו, את כל הרעיונות שקיימים בעולם. אלא שההבדל הוא, רק בעוצמה ובחדות של הדבר. אבל גם ילד קטן, גם הוא יכול להכיל בתוכו כל רעיון שיש בעולם. אלא שהוא יכול להכיל כל רעיון, במינון יותר חלש ובמינון שונה, משל האדם הבוגר. וכאשר ההורה רוצה ללמד את ילדו איזה שכל כלשהו של אדם בוגר, על ההורה לנסות להתבונן היטב, ולנסות לראות, כיצד השכל הזה הבוגר, כיצד הוא יכול לבוא לידי ביטוי בעולמו של הילד. ולאחר מכן, במקום שההורה יאמר לילד, את מה שהוא רוצה לומר בצורה ישירה, על ה
ילדים זה שמחה, למה מביאים ילדים לעולם? ילדים זה אושר, הורים וילדים ועוד
ילדים זה שמחה, למה מביאים ילדים לעולם? ילדים זה אושר, הורים וילדים ועוד
ילדים זה שמחה, למה מביאים ילדים לעולם? ילדים זה אושר, הורים וילדים ועוד למה אומרים שילדים זה שמחה? אליעד כהן מסביר לעומק את הרעיון הרווח שאומר ילדים זה שמחה. למרות האמירה הזו שנראית מובנת מאליה, אליעד מסביר שרוב האנשים כלל לא מבינים באמת למה הם חושבים שילדים מביאים אושר. הוא מתחיל מהדוגמה הקלאסית של אימא צעירה, שמיד אחרי לידת הילד הראשון שלה אומרת זה האושר האמיתי!, והיא מרגישה שלילד שלה יש יכולת להעניק לה תחושת סיפוק, שמחה ואושר שלא ניתן לתאר. לכאורה, נראה שהילד הוא הגורם המרכזי לשמחה ולאושר שלה, אך אליעד טוען שישנו עומק נסתר מאחורי ההצהרות הללו, שמסווה למעשה את המציאות האמיתית. מה באמת עומד מאחורי הרצון להביא ילדים לעולם? הסיבה האמיתית לכך שאנשים רוצים להביא ילדים לעולם, לפי אליעד, היא חיפוש אחר משמעות בחיים. הוא טוען שרוב בני האדם חיים במצב של ריקנות, חוסר משמעות וחוסר תכלית, ... יודע שכל המאמצים יסתיימו במוות, ובכל זאת ממשיך להתאמץ. מתוך חוסר הבנה זו של משמעות החיים, אנשים מתחילים להמציא תירוצים שונים: הישרדות המין האנושי, המשכיות, המשפחה , ועוד. אנשים אומרים שהם מביאים ילדים לעולם מתוך צורך בהמשכיות, אך אליעד מדגיש שהסיבה העמוקה היא חוסר המשמעות הפנימית. הילד, כך הוא מסביר, הופך בעצם למטרה שהאדם עובד עבורה, נותן לו תירוץ לקום בבוקר, ומאפשר לו לשקר לעצמו שיש לו מטרה אמיתית בחיים. מדוע ילדים הם בעצם סוג של עבדות? אליעד כהן מדגים זאת בצורה מאוד ישירה וברורה: כאשר אדם מביא ילד לעולם, הוא למעשה הופך לעבד שלו. הילד הוא יצור קטן וחסר אונים, וההורה הופך לאחראי על כל חייו. ההורה משעבד את עצמו לצרכים של הילד, הוא לא ישן בלילה, דואג ללא הפסקה, ומקדיש את חייו לטובת הילד. כך ההורה הופך למעשה לעבד של הילד, אבל הוא מוכן לעשות זאת משום שאין לו משמעות אחרת בחיים. אדם שמבין את תכלית החיים לא זקוק לכך. מי שאין לו משמעות פנימית, לעומת זאת, הופך להיות תלוי בילדים כדי לתת משמעות לחייו. האם רק ילדים ביולוגיים מספקים משמעות? אליעד מסביר שזה לא רק לגבי ילדים ביולוגיים. ילדים הם בעצם כל דבר שהאדם יוצר או מקים: עסק, קריירה, פרויקטים שונים, ארגונים שהוא מנהל, וכו. כל דבר שהאדם מייצר ומוציא מהפוטנציאל שלו אל הפועל הוא בעצם ילד שלו, משום שהדבר נותן לאדם משמעות וסיפוק, אבל זו משמעות חלקית וזמנית בלבד. כל הישג כזה הוא למעשה ניסיון של האדם לתת לעצמו תחושת חשיבות ומשמעות בעולם שבו הוא מרגיש אבוד. למה לאדם יש צורך להרחיב את האגו באמצעות ילדים? אליעד מסביר כי סיבה נוספת לכך שאנשים מביאים
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב? איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? השאלה שאליעד כהן מתייחס אליה היא כיצד ההורים צריכים לפעול כאשר ילדיהם לא פועלים לפי ההנחיות או הציפיות שלהם. לעיתים ישנם מצבים בהם אחד ההורים חושב שיש לחנך בצורה מסוימת, וההורה השני חושב אחרת, והילדים נמצאים באמצע, בבלבול וחוסר ודאות. גם במצב בו ההורים מתואמים על שיטת החינוך, קורה שהילדים עדיין מתנהגים אחרת מהמצופה. מה קורה כאשר הורים מחנכים כמו חמורים? אליעד מסביר שכאשר הורים מתמקדים כל הזמן במה שהילד עושה או לא עושה - מותר לעשות, אסור לעשות, זה בסדר, זה לא בסדר - הם למעשה משתמשים בשיטת חינוך של חמורים. השיטה הזו מבוססת על הוראות בלבד, ללא הבנת ההיגיון מאחוריהן. הוא משתמש בדימוי החמור כדי להסביר שילד שחונך באופן הזה לא מפעיל את המחשבה העצמית שלו, בדיוק כמו חמור שפועל לפי הוראות בלבד. הילד במצב כזה לא לומד להפעיל שיקול דעת, אלא רק למלא הוראות בצורה טכנית וחסרת הבנה. מדוע הילד מתנגד להוראות ההורים? כאשר ההורים כל הזמן אומרים תעשה כך או אל תעשה כך, הילד עלול לראות בהם טרוריסטים, מכיוון שהוא מרגיש שהם מגבילים אותו בלי להסביר את ההיגיון מאחורי ההגבלות. כתוצאה מכך, הילד מנסה למרוד או לעשות ההפך ממה שנאמר לו, פשוט כדי להרגיש שהוא לא כפוף לסוג של שלטון כפוי ומדכא. מהי דרך החינוך הנכונה על פי אליעד כהן? אליעד מסביר כי חינוך נכון הוא לא רק לתת לילד הנחיות, אלא ללמד אותו כיצד לחשוב. כאשר הילד שואל מותר לעשות את זה?, במקום לענות תשובה של כן או לא, ההורה צריך להוביל את הילד לחשוב בעצמו. ההורה אמור להגיד לו: בוא נחשוב ביחד, מה אתה חושב? למה אתה חושב שזה טוב או לא טוב? ולהוביל את הילד להבין את ההיגיון מאחורי כל פעולה. מה היתרון בחינוך לחשיבה עצמאית? כאשר הילד מבין את ההיגיון שעומד מאחורי ההנחיות, הוא מסוגל לפתח חשיבה עצמאית. החשיבה העצמאית הזו מאפשרת לילד לפעול מתוך הבנה, ולא מתוך כפייה. ברגע שהילד מבין בעצמו את ההיגיון של הדברים, גם אם אחרים ינסו להשפיע עליו בעתיד, הוא עדיין יקשיב ל
יחסי הורים וילדים, סבל של ילד, סבל שנובע מהזדהות רגשית
יחסי הורים וילדים, סבל של ילד, סבל שנובע מהזדהות רגשית
יחסי הורים וילדים, סבל של ילד, סבל שנובע מהזדהות רגשית למה הורים סובלים כשהילד שלהם סובל? אליעד כהן מסביר בהרצאה את הסיבות שבגללן הורים חווים סבל כשהילדים שלהם סובלים. הסיבה המרכזית שהוא מציג היא ההזדהות הרגשית. כאשר אדם מזדהה עם אדם אחר, הוא למעשה מדמיין את עצמו ... כהן ממשיך ומסביר שברגע שהאדם מזדהה עם מישהו אחר, הוא מרגיש כאילו הצרות של האדם השני הן שלו עצמו. ההורים חווים סבל לא רק בגלל מה שקורה לילד בפועל, אלא בעיקר בגלל הסבל שהם מדמיינים שהיה קורה להם אם הם עצמם היו באותה סיטואציה של הילד. מהו הפתרון לסבל של הורים מהזדהות עם ילדיהם? אליעד כהן מסביר שהפתרון לסבל שנובע מהזדהות רגשית הוא להגיע למצב שבו אדם מדמיין את עצמו במצב שלילי כלשהו, ... המחשבה על מצב קשה לבין החוויה הרגשית של לחץ או סבל מהמחשבה הזו. הוא נותן דוגמה לכך ואומר שכל פעם שהורה סובל ממצבו של הילד שלו, המצב הזה מזכיר להורה שהוא עצמו עדיין סובל במשהו. כלומר, ההורה מפחד להיות בדיוק באותו מצב של הילד. אם ההורה יגיע למצב שבו הוא יכול לראות את עצמו כסובל, אבל לא ייבהל או ילחץ מהסבל שהוא מדמיין, הוא כבר לא יסבול מהסבל של הילד שלו. לפי אליעד, אם אדם ישלים עם הסבל של עצמו, הוא לא יזדעזע לראות את אותו סבל אצל אחרים, ובכך יוכל להתמודד טוב יותר עם סיטואציות קשות הקשורות לאנשים שהוא אוהב, כמו הילדים שלו. איך דוגמת הצמחונות קשורה להבנת ההזדהות הרגשית? אליעד כהן משתמש בדוגמת הצמחונות כדי להסביר בצורה מוחשית ... ההזדהות הזו גורמת לו לחוות סבל, כי הוא מדמיין את עצמו באותו כאב של בעלי החיים. בצורה דומה, כאשר הורה מזדהה עם הסבל של הילד שלו, הוא בעצם מדמיין את עצמו במקומו וסובל בעצמו מהסיטואציה. מה הקשר בין הזדהות רגשית לבין תחושת חוסר אונים? לפי ... הרגשית יוצרת אצל האדם תחושת חוסר אונים. זאת משום שכאשר האדם מדמיין את עצמו במצב של הסבל של הילד או של בעל החיים, הוא מדמיין גם את חוסר האונים, את חוסר היכולת שלו לקבל עזרה או להשתחרר מהסיטואציה הקשה. ככל שהאדם ... הזה כדבר בלתי נסבל, אלא כחלק טבעי מהמציאות. לסיכום, ההרצאה של אליעד כהן מדגישה את העובדה שהסבל שהורים חווים כשהם רואים את ילדיהם סובלים נובע בעיקר מהזדהות רגשית ומחוסר השלמה עם מצבי סבל במציאות. הדרך להפסיק את הסבל הזה היא להבין את ... במלואה, להשלים איתה, ולראות את הסבל לא כטרגדיה אישית אלא כחלק טבעי של החיים. איך להתמודד עם סבל של ילד? מהי הזדהות רגשית? למה הורים מרגישים חוסר אונים? איך להפסיק לסבול ממצבם של אחרים? מה הקשר בין צמחונות להזדהות רגשית? ...
גלעד שליט, ההורים של גלעד שליט, לשחרר או לא לשחרר את גלעד שליט, ראש הממשלה, גלעד שליט בשבי
גלעד שליט, ההורים של גלעד שליט, לשחרר או לא לשחרר את גלעד שליט, ראש הממשלה, גלעד שליט בשבי
... שליט, ההורים של גלעד שליט, לשחרר או לא לשחרר את גלעד שליט, ראש הממשלה, גלעד שליט בשבי האם ההורים של גלעד שליט באמת רוצים לשחרר אותו? אליעד כהן פותח בדיון עמוק סביב שאלת השחרור של גלעד שליט, תוך התמקדות בהוריו. הוא מסביר שלכאורה, ההורים של גלעד שליט נראים כאילו הם רוצים מאוד לשחרר אותו, הם מקריבים את החיים שלהם ואת חייהם המשפחתיים למען המאבק, אפילו מוכנים לוותר על קיום ליל הסדר כחלק מהמחאה. אולם, אליעד טוען כי בעומק העניין, ההורים של גלעד שליט אינם באמת פועלים בכל כוחם כדי לשחרר אותו, כי אם באמת היו רוצים, הם היו עושים הרבה יותר. כדוגמה להמחשה, אליעד מציין פעולות אפשריות שההורים של גלעד שליט יכלו לעשות ולא עשו, כמו למשל ליצור קשר עם קבוצות רדיקליות או אפילו לנסות לפנות ישירות לחמאס בדרכים לא קונבנציונליות. הוא טוען שאם לאביו של גלעד שליט היה ילד רעב בבית, הוא היה פועל בצורה נחרצת ואקטיבית יותר ממה שהוא פועל ... אמונה בכך שאפשר באמת להצליח. כמו אדם שנכשל בדיאטה שוב ושוב, עד שנוצר אצלו חוסר אמונה מוחלט באפשרות של הצלחה אמיתית, כך גם ההורים של גלעד שליט מתנהלים מתוך תסכול וייאוש. למה ההורים של גלעד שליט לא הולכים עד הסוף? לפי אליעד כהן, הסיבה העיקרית לכך שההורים של גלעד שליט לא עושים הכל לשחרור בנם היא שיש בהם ספק פנימי. מצד אחד, הם חושבים שחובתם כאוהבים וכהורים להוציא את בנם מהשבי בכל מחיר, אך מצד שני, במעמקי ליבם הם יודעים שהמחיר ... בבנם, הם לא מצליחים להודות בכך בקול רם. יש כאן מאבק פנימי בין מה שנכון מוסרית או רציונלית לבין התחושה הרגשית האישית שלהם כהורים. איך ההורים של גלעד שליט יכולים להשפיע על ראש הממשלה? אליעד כהן מסביר שכדי לשחרר את גלעד שליט, ההורים שלו היו צריכים להשפיע ישירות על האדם שאחראי לקבל את ההחלטה הזו, שהוא ראש הממשלה. לטענתו, כל אדם, כולל ראש הממשלה, מונע על ידי אינטרסים ורגשות. ההורים של גלעד שליט, לפי אליעד, היו צריכים לגרום לראש הממשלה להרגיש רע במידה ... תחושת הלחץ והחרטה הזו אצל ראש הממשלה, ולכן לא מגיעים לתוצאה הרצויה. לדוגמה, הוא מספר על המחאה שנערכה לפני ליל הסדר, שבה ההורים של גלעד ישבו על המדרכה כדי להפעיל לחץ ציבורי, אך לטענתו, זה לא היה ... לתת לראש הממשלה עצמו לחגוג את ליל הסדר עד שישחרר את בנם. כך היו מצליחים ליצור סיטואציה בלתי נסבלת עבור מקבל ההחלטות. האם ההורים של גלעד שליט נהנים מהמצב הקיים? אליעד כהן מביא נקודת מבט נוספת, שלפיה יכול להיות שההורים של גלעד שליט, במידה מסוימת, מרוויחים או לפחות נהנים מהמצב שנוצר סביבם. ... לסיים את המאבק באופן מוחלט, כי הוא ממלא עבורם צורך רגשי ותכליתי. אליעד מוסיף דוגמה פשוטה: לפעמים אדם עובד קשה מאוד כשהוא הורה, כי הילדים מעניקים משמעות לעבודה הקשה. באותו אופן, המאבק לשחרור בנם הפך עבור ההורים של גלעד שליט לסיבה המרכזית לקום בבוקר, ובכך, באופן בלתי מודע, המאבק ... בתודעה כזו אינו חש צער או סבל על המצב, אלא מקבל אותו בשלווה מוחלטת. אליעד מדגים זאת בעזרת סיפור על רבי נחמן מברסלב, שכאשר ילדיו מתו, אמר שאלוהים רצה אותם קרוב אליו, ולכן קיבל את המצב כפי שהוא. אליעד טוען שמנקודת מבט של אחדות, ההורים של גלעד שליט היו אמורים להבין שאין להם באמת שליטה, ולקבל את העובדה ... בשוויון נפש, מתוך הבנה שהכל לטובה ואין טוב או רע במובן הרגיל של המושגים הללו. האם כדאי לשחרר את גלעד שליט? מה באמת חושבים ההורים של גלעד שליט? כיצד להשפיע על החלטת ראש הממשלה? למה אנשים לא פועלים עד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בדידות ללא משפחה, משפחתיות, קשרי משפחה, לחיות בלי משפחה, אין קשר עם המשפחה, משפחה מתנכרת, חוסר קשר משפחתי, לבד בלי משפחה, ניכור משפחתי, נתק בין הורים לילדים, ניכור הורי, ניכור ילדים, ניכור רגשי, נתק משפחתי, ניתוק קשר מהמשפחה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם בדידות בחגים?, איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בדידות בחגים?, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קואצ'ינג, מאמן אישי לאורח חיים בריא, מאמן אישי להפרעות קשב בנושא איך להתמודד עם בדידות בחגים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 04:42:17 - wesi1