אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדים
איך להפוך ילד קטן או אדם עם הפרעות נפשיות לבוגר ואחראי?

אחת ההמלצות המרכזיות שאליעד כהן מציג בהרצאה זו עוסקת בשאלה כיצד ניתן לקחת ילד קטן, או אפילו אדם מבוגר עם הפרעות נפשיות, ולגרום להם להתנהג בצורה בוגרת, שקולה ואחראית יותר. לדבריו, ילד קטן דומה למעשה לאדם מבוגר הסובל מבעיות נפשיות, משום שההתנהגות הילדותית, אם הייתה מוצגת על ידי אדם בוגר, הייתה נתפסת כ"שיגעון" או כחוסר שפיות. ההבדל העיקרי הוא שילדים הם בעלי גוף קטן, ולכן החברה מקבלת את התנהגותם הילדותית כסבירה או טבעית, בעוד שאותה התנהגות אצל מבוגר נתפסת כבעייתית.

אליעד מסביר שלמעשה ההתנהגות הילדותית או ההתנהגות של אדם עם הפרעה נפשית הן תוצר ישיר של ההתייחסות של הסביבה אליו. ככל שהסביבה מתייחסת לאדם כאל משוגע או כאל ילד קטן חסר יכולת, היא בעצם מחזקת אצלו את הדימוי הזה וגורמת לכך שהוא יישאר באותו מצב בעייתי. אדם שמשדרים לו שהוא חלש, מוגבל או חסר יכולות, יאבד את המוטיבציה להתפתח וימשיך להתנהג באותו האופן.

מה הטעות העיקרית בגישה החינוכית לילדים ולאנשים עם בעיות נפשיות?

הטעות המרכזית שאליעד מזהיר מפניה היא היחס המקובל שבו מתייחסים לילדים קטנים בשפה ובגישה ילדותית. לדוגמה, כשמבוגרים משתמשים בביטויים כמו "פוצי מוצי", "מי, מי", ודיבור מתיילד כלפי ילדים, הם גורמים לילד להאמין שהוא אכן קטן, חסר אחריות, וחסר יכולת חשיבה עצמאית. התוצאה המיידית של הגישה הזו היא שהילד ממשיך להתנהג באופן שאינו בוגר, כי הוא למעשה מקבל אישור חברתי להישאר באותה נקודה שבה הוא נמצא.

כך בדיוק גם ביחס לאדם הסובל מבעיות נפשיות. אם מתייחסים אליו כאל "משוגע" ומאשרים לו בהתייחסות הזו את מצבו הנוכחי, האדם נשאר לכוד במצבו ואינו מצליח להיחלץ ממנו. היחס המשפיל או המזלזל מחזק את ההפרעה ואת תחושת חוסר הערך העצמי, ומונע מהאדם להתפתח ולהשתפר.

מהי הגישה הנכונה שתעזור לילד או לאדם עם בעיות נפשיות להתקדם?

הגישה המומלצת ביותר לפי אליעד היא להתייחס לאדם, בין אם הוא ילד קטן או מבוגר עם בעיות נפשיות, באופן שבו היינו מתייחסים לאדם נורמטיבי, בוגר וחכם. הגישה הזו כוללת מספר עקרונות בסיסיים:
  • שימוש בשפה בוגרת ומכבדת, ללא שפה ילדותית או מתיילדת.
  • התייחסות רצינית והגיונית לכל דבר שהילד או האדם אומר, גם אם זה נשמע לא הגיוני. למשל, אם ילד אומר שיש מפלצת בחדר, לא לבטל את דבריו מיידית אלא להגיב בצורה מכבדת ורצינית, למשל לומר: "אני מבין שאתה חושב שיש מפלצת, אני אישית לא רואה אותה, אני מבין שאתה מרגיש ככה".
  • לנהל שיחות בגובה העיניים, שבהן המבוגר מנסה להבין את נקודת המבט של הילד או האדם בעל הפרעה נפשית, גם אם הוא לא מסכים איתה.
  • לא להדביק תוויות של "משוגע" או "ילד קטן", כי התוויות האלה גורמות לילד או לאדם להמשיך ולהישאר במצבם ולא להתפתח.
המסר של אליעד הוא שההתייחסות חייבת להיות מבוססת על היגיון וכבוד הדדי, והיא צריכה להיות עקבית. אם תתייחסו לאדם בעל הפרעה נפשית או לילד קטן כאדם בוגר, רציני ובעל יכולת, יש סיכוי הרבה יותר גבוה שהוא יתחיל להתנהג בהתאם לאופן שבו אתם תופסים אותו.

מה לעשות כשלא מבינים את ההיגיון של הילד או האדם עם הפרעה נפשית?

אליעד מודה שיש מצבים שבהם אנחנו לא מבינים את ההיגיון של האדם השני. ייתכן שהוא טוען משהו שנראה לנו לא הגיוני לחלוטין, כמו "מפלצת בחדר" או "רודפים אחריי". במקרה כזה, ההמלצה היא להודות בפשטות ובכנות שאתם לא מבינים, אבל לעשות זאת בדרך מכבדת ואמיתית. למשל, להגיד "אני מבין שאתה מרגיש ככה, אני לא בטוח שאני מבין למה, אולי אתה צודק ואולי לא, אבל אני לא מבין את זה כרגע".

המטרה היא להראות לאדם שיש לגיטימציה לתחושותיו, גם אם הן שונות או מוזרות, ובו זמנית לשדר לו שהמצב פתוח לבירור והבנה הדדית. ברגע שאתם לא מזלזלים ולא מבטלים את האדם, אתם מאפשרים לו לפתח חשיבה יותר הגיונית ובריאה.

כיצד עקביות משפיעה על ההצלחה בחינוך ילדים ובטיפול נפשי?

אליעד מדגיש שוב ושוב את חשיבות העקביות. לא מספיק להתייחס פעם אחת בצורה בוגרת ולמחרת לחזור לדיבור ילדותי או מזלזל. הגישה חייבת להיות עקבית ומתמשכת, כדי שהאדם יפנים את המסר שהוא בוגר, מסוגל ואחראי, וכך יתחיל להתנהג בהתאם.

לסיכום, ההתייחסות הרצינית והמכבדת לילד או לאדם עם הפרעות נפשיות, בשפה בוגרת ועם הרבה סבלנות והבנה, יכולה להוביל אותם לפיתוח התנהגות בוגרת, שקולה ובריאה יותר.
איך לגרום לילד קטן להתנהג בצורה בוגרת?

המרצה עוסק בהסבר על הדרך בה ניתן לגרום לילדים קטנים להתנהג בצורה בוגרת, תוך התמקדות בהבנת הצורך להתייחס אליהם כמו למבוגרים. אליעד מציין כי ילדים הם כמו אנשים עם "שכל של משוגע" רק בגוף קטן, ואם אדם מבוגר היה מתנהג כמו ילד קטן, היה נתפס כמשוגע. השאלה המרכזית היא איך לגרום לילד קטן להתנהג בצורה בוגרת, ומסתבר שהתשובה לכך היא התייחסות אליו כפי שמגיבים לאדם בוגר.

מה לא לעשות כדי לחנך ילד בצורה בוגרת?

אם מתייחסים לילד כמו לילד קטן ומדברים אליו בשפה "פוצי מוצי" או בשפת תינוקות, התוצאה עלולה להיות שהוא יישאר ילד קטן, עם שיקול דעת של ילד קטן. ההתייחסות הזאת יוצרת מצב שבו הילד לא מתפתח להתנהגות בוגרת. אליעד מדגיש שאם ילד קטן מתנהג בצורה לא נורמלית או לא מבוגרת, אין להאשים אותו על כך, אלא יש להתייחס אליו כמו לבוגר ולהציב לו ציפיות גבוהות. אם מתייחסים לילד בצורה פחותה, הוא יישאר פחות.

מה כן לעשות?

ההמלצה היא לדבר עם הילד בהיגיון, ולהתייחס אליו בצורה שמכבדת אותו כבוגר, תוך שמירה על היגיון של המבוגר. אליעד מסביר גם כיצד יש לתקשר עם ילדים או אנשים עם הפרעות נפשיות - אם ילד או אדם "משוגע" טוען שמשהו בלתי הגיוני קורה, יש לנסות להבין את עולמו ולדבר איתו בהיגיון. אם ילד טוען שיש "מפלצת" בחדר, על המורה או ההורה לא להתייחס לדברים כלא הגיוניים, אלא לנהל שיחה תוך שמירה על הקשר ההגיוני: "אני מבין את מה שאתה אומר, אני לא חושב שיש פה מפלצת, אבל אני מבין שאתה מרגיש כך". מדובר בהצגת הגישה של תקשורת מבוססת על כבוד הדדי, שמבוססת על היגיון ולא על גישה של "אתה לא בסדר".

מהו המפתח בחינוך ילדים ובטיפול בהפרעות נפשיות?

ההמלצה היא להיות עקביים בהתייחסות לבן אדם עם בעיות נפשיות כמו לנורמלי, ולהימנע מלכנות אותו כ"משוגע". אם מתייחסים אליו כאל משוגע, זה מגביר את הסיכוי שהוא יישאר במצבו הנוכחי. כשהורים או מורים מתייחסים לילד קטן כאל אדם בוגר, הם מעודדים אותו להתנהג בצורה בוגרת. התייחסות כזו נותנת סיכוי הרבה יותר גבוה להתפתחות בריאה.
שיפור יכולות שכליות השאלה איך לחשוב בהיגיון חשיבה מומלץ בעיה שיפור השכל לפתח את החשיבה בעיה נפשית הרגשה של חוסר אחריות אישית איך לגדל איך לגדל ילדים איך לגדל ילדים חכמים איך לגרום איך לגרום לילד איך לגרום לילד להתגבר איך לגרום לילדים איך להפוך איך להפוך ילד קטן איך להפוך ילד קטן לילד בוגר איך להפוך משוגע לחכם איך לשכנע את הילד איך לשכנע ילד איך לשכנע ילדים בחינוך בחינוך ילדים בעיה נפשית בעיות נפשיות בריא בריאות הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות חולה נפש חולי נפש חינוך חינוך ילדים חכם טיפול טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפולים טיפש טעויות טעויות בחינוך טעויות בחינוך ילדים טעות ילד ילד בוגר ילד קטן ילדה ילדים ילדים חכמים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לגדל לגדל ילד לגדל ילדים לגדל ילדים חכמים לגרום לגרום לילד לגרום לילד להתגבר לגרום לילדים להפוך להפוך ילד קטן להפוך ילד קטן לילד בוגר להפוך משוגע לחכם להתגבר להתייחס להתייחס לחולה נפש כאל בריא להתייחס לילד להתייחס לילד כאל בוגר לחנך לחנך ילדים לטעות לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילדים מחלה נפשית מחלות מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחנך מחנכים מטופל מטופלים מטפל משוגע משוגעים נפש פסיכיאטר פסיכיאטריה שיגעון
שיטות שכנוע, איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? ליצור התניה במוח, לגרום לילד לאהוב משהו, לגרום למישהו לאהוב משהו, לגרום למישהו לשנוא משהו, איך המוח משתכנע? איך לשתול מחשבה? NLP
שיטות שכנוע, איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? ליצור התניה במוח, לגרום לילד לאהוב משהו, לגרום למישהו לאהוב משהו, לגרום למישהו לשנוא משהו, איך המוח משתכנע? איך לשתול מחשבה? NLP
... שכנוע, איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? ליצור התניה במוח, לגרום לילד לאהוב משהו, לגרום למישהו לאהוב משהו, לגרום למישהו לשנוא משהו, איך המוח משתכנע? איך לשתול מחשבה? NLP איך אפשר לגרום לילד או לאדם לאהוב משהו או לשנוא אותו? כדי לגרום לילד או לאדם לאהוב או לשנוא דבר כלשהו, צריך להבין קודם כל את מנגנון ההתניה במוח. ההתניה נוצרת כאשר אדם מקשר באופן אוטומטי בין שתי סיטואציות שונות או בין פעולה לתוצאה שלה. לדוגמה, אם ילד אוהב ללבוש תחפושת, הוא עשוי לרצות ללבוש אותה גם מחוץ לחג פורים, בגלל שהוא כבר יצר התניה חיובית לתחפושת הזאת. דוגמה אחרת היא אדם שהגישו לו במסעדה מאכל ... או סבל לבין חוויות שונות, יכול לשמש ככלי חינוכי יעיל, אך הוא איננו מוחלט אלא פועל באופן יחסי. כלומר, אדם יכול להתרגל למשהו אם הוא יחזור עליו מספר רב של פעמים, עד שיבין שאין לו ברירה אלא לאהוב אותו או לפחות ... החיובית שהיא הכסף שהוא מרוויח. איך אפשר לשכנע ילד לא לעשות משהו שלילי? אליעד מסביר שכדי לגרום לילד להפסיק לעשות פעולה שלילית (למשל, אלימות או כל התנהגות לא רצויה אחרת), אפשר להשתמש בשיטת ההתניה השלילית: בכל פעם שהילד יפעל באלימות, הוא יקבל עונש בלתי נמנע. אם הילד ישוכנע שאין לו ברירה אלא לסבול מהעונש בכל פעם שהוא אלים, המוח שלו יתחיל לקשר את הפעולה הזאת לסבל, והוא יפסיק לרצות להיות אלים. חשוב מאוד שהעונש יהיה בלתי נמנע, כי אם הילד יחשוב שיש לו אפשרות להתחמק ממנו, השיטה לא תעבוד והוא ימשיך בהתנהגות השלילית. איך עובד מנגנון ההתניה החיובית במוח? מנגנון ההתניה החיובית פועל בצורה דומה: ... על התגמול, מתוך הרגל בלבד. בדיוק כך אפשר לשכנע ילד לאהוב לבצע שיעורי בית או מטלות אחרות. אם הילד יקשר בין ביצוע שיעורי הבית לבין תגמול חיובי כלשהו, אחרי מספר רב של פעמים הוא יתחיל לבצע את הפעולה באופן אוטומטי ואף יתחיל לאהוב אותה. מדוע חשוב להיזהר מיצירת ... או שלילית ללא כוונה. לדוגמה, אם מאפשרים לילד להתנסות בדבר שלילי (כמו התנהגות מסוכנת) בסיטואציה מסוימת, אפילו באופן חד - פעמי או פרטי, הוא עלול לפתח התניה חיובית לדבר הזה ולהמשיך לבצע אותו גם כשהוא לבד. למשל, ילד שהוריו מרשים לו לנהוג במהירות במסלול מרוצים, עלול לפתח התניה חיובית לנהיגה במהירות ולנסות לבצע זאת גם בכביש רגיל. לכן, אם רוצים למנוע התנהגות שלילית לחלוטי, אסור ... התניה חיובית? איך להפסיק מחשבות טורדניות? איך לגרום לילד לאהוב שיעורי בית? איך לשכנע אנשים בשיטת NLP? איך להתמודד עם התנהגות שלילית אצל ילדים? ...
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 1
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים , חלק 1 מה עושים כשילד לא רוצה ללמוד? איך להסביר לו בצורה יעילה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מתאר כיצד עלינו להבין את הדינמיקה בין הורים וילדים, במיוחד כאשר הילד לא רוצה ללמוד או לא מעוניין לשמוע את ההסברים שלנו. ההתמקדות היא במיומנויות תקשורת וביכולת להסביר לילדים בצורה שתשמור עליהם מעוניינים וקשובים. מהם הגורמים לכך שילד לא רוצה ללמוד? הסיבה הראשונה לכך שילד לא רוצה לשמוע או ללמוד יכולה להיות שהילד לא מבין את הנושא שבו מדובר. במקרה כזה, הוא מעדיף לשתוק ולהתעלם מהשיחה, מתוך תחושת מבוכה או פחד מלהודות שהוא לא מבין. לעיתים, ילדים לא רוצים להודות בכך שהם לא מבינים נושא, ולכן הם מעדיפים לסגת ולהימנע מהשיחה. הסיבה השנייה היא שהנושא פשוט לא מעניין אותם. אם מדובר במשהו שהם לא מוצאים בו ערך או קשר לחיים שלהם, הם לא יראו סיבה להקשיב. הילד גם יכול לחשוב שהדבר שמנסים להסביר לו רק יגרום לו נזק או לא יקדם אותו, ולכן הוא ימנע מלהתמודד עם הנושא. אם למשל, הילד חושב שלימודים לא יועילו לו בעתיד או שהם רק יגרמו לו לתסכול, הוא יימנע מלהתעניין. איך להתמודד עם ההתנגדות של הילד? כאשר הילד לא רוצה לשמוע, חשוב להבין שהוא לא בהכרח נגדנו באופן אישי. הוא פשוט לא רוצה לשמוע על הנושא שאנחנו מנסים להנחיל לו. אם אנחנו מבינים את המקום שבו הוא ... על נושא שהוא לא אוהב, הוא יפגין חוסר עניין ואפילו יגיב בזלזול. כדי לגבור על ההתנגדות של הילד, יש לגשת אליו מתוך הבנה ולא מתוך גישה פסקנית. אם אנחנו מדברים אליו בצורה לא מאיימת ולא מצמצמת, הוא יוכל להרגיש חופשי יותר להקשיב ולהבין. כאשר אנו מדברים אל הילד מתוך מקום של אכפתיות ומבינים את הקשיים או האמונות שלו, סביר להניח שהוא יגיב באופן חיובי יותר. חשוב לזכור, שלפעמים הילד עשוי לא להסכים עם כל מה שאנחנו אומרים, אך אם נצליח להציע לו אפשרויות נוספות, הוא יוכל לראות את היתרונות של הצעתנו. איך להסביר לילד שחשוב ללמוד? כאשר אנחנו רוצים להסביר לילד מדוע חשוב ללמוד, כדאי שלא נבוא בגישה של אתה חייב ללמוד כי זה חשוב. גישה כזו יכולה לגרום לו להרגיש שאנחנו לא מבינים אותו ושאנו מצמצמים את האפשרויות ... כדרך להרחיב את אופקיו ולתת לו יותר כלים להתמודד עם אתגרים עתידיים. כשאנחנו מבקשים מהילד ללמוד, חשוב שנהיה מודעים לכך שזו לא תמיד הדרך הכי ישירה שהוא רואה בהצלחה. הילד עשוי להרגיש שהלמידה היא לא עבורו, ולכן כדאי להציג את הלמידה כמשהו שיכול לשדרג אותו ולא להגביל אותו. אם אנחנו מראים לו איך הלמידה יכולה לשפר את איכות ... לו כלים לחיים טובים יותר, הוא עשוי לשנות את הגישה שלו ללמידה. איך להתמודד עם האמונה של הילד שלא צריך ללמוד? לפעמים הילד מאמין שהוא יכול להצליח בחיים בלי ללמוד, וזה יכול להיות מקור להימנעות מהלימודים. במקרה כזה, חשוב להבין שהילד לא בהכרח טועה בתפיסתו, אבל כדאי להסביר לו שיש דרכים אחרות להשיג את מה שהוא רוצה, ושהלמידה יכולה להוות צעד נוסף בדרך להגשמת מטרותיו. אם אנחנו מבינים ...
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 2
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 2
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 2 מה עושים כאשר ילד לא רוצה ללמוד? איך לשכנע ילדים ללמוד? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בשיטות חינוך והוראה על מנת לשכנע ילדים ללמוד ולרצות להשקיע בלימודים. הוא מציע מספר רעיונות ועקרונות שמסייעים בהבנת הדרך בה ילד חושב ומרגיש כלפי לימודים, וכיצד הורים יכולים להתנהל מול ילדים במצבים כאלה. החלק הראשון בהרצאה מתאר דיאלוג בין שני אנשים, אחד מהם מייצג הורה לילד שלא רוצה ללמוד. בתחילת השיחה, הורה מנסה לשוחח עם הילד על כך שהוא לא רוצה להשתתף בשיעור. הילד מציין שהוא מעדיף לשחק בבית או לעסוק בפעילויות אחרות ולא מוכן להשתתף בשיעור. השיחה מתפתחת וההורה מנסה להבין עד כמה השיעור חשוב לילד, תוך שהוא שואל אם הילד בכלל חושב שהשיעור הזה חשוב. לאור הדיאלוג, עולה השאלה: כיצד אפשר לגרום לילד להבין שהשיעור חשוב לו, אם הוא לא רואה בו ערך? אליעד מציע כמה גישות בהן אפשר להשתמש כדי לשכנע ילד ללמוד, כאשר הוא מציין ששיחה ישירה ושימוש בהיגיון הם חלק מהפתרונות. הוא מסביר שהורה צריך לחשוב מה באמת חשוב לו - האם חשוב לו שהילד ילמד את השיעור הזה או שיש בעיות אחרות שצריך לשים עליהן דגש? אליעד מציע שגם אם הילד לא רואה ערך בלימודים, ההורה יכול לנסות להראות לו את התועלת בצורה שתעניין אותו, כמו להסביר איך למידה עשויה להשפיע על עתידו, גם אם השיעור עצמו לא ... בלמידה. הוא מסביר שהשיעור לא חייב להיות מעניין כדי שהתלמיד ילמד אותו. במקום זאת, צריך לשנות את גישת הילד כלפי השיעור ולמקד אותו בתועלת האישית שהוא עשוי להפיק ממנו. כדי לעשות זאת, יש להתחיל בהבנת הילד ולהקשיב לדעותיו והרגשותיו כלפי הלמידה, מבלי לנסות לכפות עליו את דעת ה
משחק החיים / רוחניות / גשמיות / חיפוש רוחני - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק?
... החיים רוחניות גשמיות חיפוש רוחני - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק? ובו יתבאר העניין של משחק החיים - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק? ועוד. ומי שיתבונן על עולם המשחקים, יראה שיש בו משהו מעניין. והוא, שכדי ליהנות ממשחק, האדם חייב להכיל בתוכו שני הפכים בו ... האיזון. שבו האדם, גם מסוגל לייחס משמעות כלשהי למשחק כדי ליהנות ממנו, וגם מסוגל להתייחס אליו בפרופורציה הנכונה ולהבין שזה לא יותר מאשר משחק. ועל ידי זה האדם יכול ליהנות מהמשחק, בצורה הראויה. וכל מה שנכון לגבי עולם המשחקים, נכון ... לחיים בכלל בפרופורציה הנכונה, על ידי זה הוא יכול ליהנות ממשחק החיים, בדיוק כמו שילד נהנה מעולם המשחקים. כי מי שלא מייחס לחיים כל משמעות, ומי שהוא כאילו רוחני שהוא מתעסק רק בדברים רוחניים, הרי שהוא מפסיד את כל ההנאות ואת כל ... ממשחק החיים, אלא רק נהנה ממנו. וזהו, גן העדן. כי גן עדן, הוא עולם המשחקים. כי ילדים, הם עם שמח. והילדים שמחים ביותר, כאשר הם משחקים במשחקים. וכאשר ילד משחק במשחק חדש, על ידי זה השמחה שלו גדלה. ומה שמעניין את הילדים, זה בעיקר המשחקים שלהם. ומי שרוצה ליהנות מהחיים, כמו שילד קטן נהנה מהמשחקים שלו, עליו להתייחס לחיים כאל משחק, ובפרופורציה הנכונה. דהיינו, מצד אחד, גם לקחת את הדברים ברצינות, כדי להשתתף במשחק, אבל מצד שני, לא לקחת את הדברים יותר מידי ... האדם ילך, לבסוף הוא יגיע לאותה הנקודה. דהיינו, יש לנו שתי דרכים. הדרך האחת, היא להתייחס לכל דבר בחיים ברצינות בלבד. והדרך ההפוכה שלה, היא לא לקחת בחיים שום דבר ברצינות, אלא להתייחס להכל בצורה אפתית של אדישות וחוסר עניין, בקיצוניות השנייה. ולכאורה, שתי הדרכים האלו מנוגדת אחת לשנייה. אבל מי שיתבונן היטב יראה, כי שתי הדרכים, מובילות לאותה הנקודה. משום, שאם האדם יבחר להתייחס לכל דבר אך ורק ברצינות, הרי שבסופו של דבר הוא יגיע לנקודה, שבה הוא לא ייחס יותר שום משמעות לשום דבר. כי כל דבר שהוא בעל משמעות בעיני האדם, ... סופה וקצת מעבר לסופה, הוא בסופו של דבר יגיע נקודה ההפוכה שלה, דהיינו, אל האיזון הבריא. ונסכם: השלמות, היא כאשר האדם, מצד אחד גם מבין את הטוב שיש בכל דבר, וגם יודע להתחבר רגשית לכל דבר וליהנות ממנו, אבל מהצד השני, גם לא ...
מדע / פיזיקה / הוכחות מדעיות / פילוסופיה / איך להתייחס אל תיאוריות מדעיות?
... פיזיקה הוכחות מדעיות פילוסופיה איך להתייחס אל תיאוריות מדעיות? כאשר אדם לומד מדע, בפרט את התחומים ...
לכבד את עצמך, להתייחס לעצמך ברצינות, כמה אתה רוצה, אתה מקבל את מה שאתה נותן, רוצה לא רוצה, ללכת עד הסוף
לכבד את עצמך, להתייחס לעצמך ברצינות, כמה אתה רוצה, אתה מקבל את מה שאתה נותן, רוצה לא רוצה, ללכת עד הסוף
... את עצמך, להתייחס לעצמך ברצינות, כמה אתה רוצה, אתה מקבל את מה שאתה נותן, רוצה לא רוצה, ללכת עד הסוף מה זה באמת אומר לכבד את עצמך? אליעד מסביר לעומק את המשמעות האמיתית של לכבד ... הוא מדבר על כבוד עצמי, הוא לא מתכוון לשום דבר חיצוני או פורמאלי, אלא דווקא לתהליך פנימי של לקחת את עצמך ברצינות ובכנות מלאה. לפי אליעד, לכבד את עצמך זה להתייחס ברצינות לאמת הפנימית שלך. כאשר האדם מתלונן על מצבו או מביע חוסר שביעות רצון, עליו לשאול את עצמו עד כמה הוא באמת הולך עם הרצונות שלו עד הסוף. אם הוא לא הולך עד ... בך ספקות או שאלות נוספות. אליעד נותן את הדוגמה של מישהו ששואל מה זה להגיד את האמת? והוא מסביר שהאמת נמצאת דווקא בדברים הקטנים והיומיומיים, כמו בשיחות חולין. דווקא שם האדם לא מספיק ישר עם עצמו וממשיך להגיד דברים שהוא לא מתכוון אליהם במלוא הרצינות. מדוע אנשים לא מתייחסים לעצמם ברצינות מלאה? הסיבה המרכזית, לפי ... רגיל. הוא מסביר שאם האדם באמת רוצה להבין מי הוא ומה הוא, עליו לבדוק את עצמו בכל שיחה, בכל מחשבה, בכל הרגל - ולא לתת לעצמו ליפול להרגלים הישנים של שיחות חולין או מחשבות סתמיות. אליעד מדגיש שהרבה אנשים טוענים שהתאמצו, אבל בפועל הם עדיין מדברים על דברים שהם לא מבינים או לא באמת מתכוונים אליהם. איך ניתן לדעת אם אתה ...
רצינות, חוסר רצינות, להיות רציני, להתייחס ברצינות, כמה אתה רוצה, אתה מקבל את מה שאתה נותן, רוצה לא רוצה, ללכת עד הסוף
רצינות, חוסר רצינות, להיות רציני, להתייחס ברצינות, כמה אתה רוצה, אתה מקבל את מה שאתה נותן, רוצה לא רוצה, ללכת עד הסוף
... חוסר רצינות, להיות רציני, להתייחס ברצינות, כמה אתה רוצה, אתה מקבל את מה שאתה נותן, ... ידע והבנות לאורך זמן? אליעד מסביר שעל מנת לשמר ידע לאורך זמן, חייבים להתייחס אליו ברצינות מוחלטת, כמו לשמור על משהו יקר ערך. ... ותבין את החשיבות שלו עבורך, תוכל לשמר אותו לאורך זמן. מה ההבדל בין להתייחס למשהו ברצינות לבין קצת יותר ברצינות? אליעד מבחין בצורה ברורה בין להתייחס למשהו ברצינות לבין קצת יותר ברצינות. לדבריו, להתייחס קצת יותר ברצינות זו עדיין גישה שמבטאת זלזול וחוסר ... בלבד, ללא מחויבות אמיתית וללא רצון אמיתי בשינוי עמוק. לעומת זאת, להתייחס ברצינות מוחלטת זה מצב שבו אתה מחויב לחלוטין לדבר, ... לאורך זמן רב, ובלבד שתשיג את מה שאתה רוצה להשיג. האם כל אחד צריך להתייחס ברצינות לכל דבר? אליעד מסביר שלא כולם חייבים להתייחס ברצינות לכל נושא. לדבריו, לגיטימי לגמרי לבחור לא להתייחס ברצינות לנושא מסוים, בתנאי שאתה מודע לכך שאתה עושה זאת, ושאתה לא מתלונן אחר כך על התוצאות. כלומר, אם בחרת להתייחס לנושא מסוים בקלילות או בזלזול, אל תתפלא ואל ... מרגיש ריק? איך להיות רציני באמת? מדוע אנשים מאבדים ידע מהר? האם חובה להתייחס ברצינות לכל דבר? איך לדעת אם אני באמת רוצה משהו? ...
יעוץ פילוסופי, יעוץ מעשי, מאה אחוז הצלחה, מאה אחוז פיתרון, להודות שיש חיסרון, הכנה למפגש עם אליעד, להשתמש בשנאה, פילוסופיה ופרקטיקה, לכל דבר יש הפך, להתייחס לעצמך ברצינות
יעוץ פילוסופי, יעוץ מעשי, מאה אחוז הצלחה, מאה אחוז פיתרון, להודות שיש חיסרון, הכנה למפגש עם אליעד, להשתמש בשנאה, פילוסופיה ופרקטיקה, לכל דבר יש הפך, להתייחס לעצמך ברצינות
... פילוסופי, יעוץ מעשי, מאה אחוז הצלחה, מאה אחוז פיתרון, להודות שיש חיסרון, הכנה למפגש עם אליעד, להשתמש בשנאה, פילוסופיה ופרקטיקה, לכל דבר יש הפך, להתייחס לעצמך ברצינות מהם העקרונות של יעוץ פילוסופי ופרקטי שמציג אליעד? אליעד מדבר על ההבדל בין פתרון פילוסופי לבין פתרון מעשי. הוא מסביר ...
איך להתייחס ללקוח? איך לרכוש לקוחות? איך לגרום ללקוחות לאהוב אותך? איך להבין לקוחות? איך להשיג לקוחות? איך להתייחס ללקוחות? מה המוצר שלך? מה הלקוח רוצה? איך לשכנע לקוח? להתחבר עם הלקוח
איך להתייחס ללקוח? איך לרכוש לקוחות? איך לגרום ללקוחות לאהוב אותך? איך להבין לקוחות? איך להשיג לקוחות? איך להתייחס ללקוחות? מה המוצר שלך? מה הלקוח רוצה? איך לשכנע לקוח? להתחבר עם הלקוח
... להתייחס ללקוח? איך לרכוש לקוחות? איך לגרום ללקוחות לאהוב אותך? איך להבין לקוחות? איך להשיג לקוחות? איך להתייחס ללקוחות? מה המוצר שלך? מה הלקוח רוצה? איך לשכנע לקוח? להתחבר עם הלקוח מהי הטעות הנפוצה בהתייחסות ללקוחות? אליעד כהן מסביר בהרצאה ... לשפר את המיומנויות הבין - אישיות שלך? מה חשוב לדעת על מכירת שירותים מקצועיים? איך ליצור קשר אישי עם לקוחות בצורה אפקטיבית? מה ההבדל בין מוצר לבין תחושה שירותית? איך להתייחס ללקוחות כדי להשיג את אהבתם? הטעות הקלאסית של אנשים שנותנים שירותים היא לראות את העסקה ביניהם לבין הלקוח כעסקה טכנית בלבד. ... התחושה החיובית שצבר יגרום לו להרגיש טוב ולקבל ערך מהמפגש. כאשר הלקוח מרגיש טוב, הוא ירצה לחזור אליך, להמליץ עליך ולקבל את השירות שלך גם אם המוצר עצמו לא היה מושלם. איך לגרום ללקוח להרגיש טוב? עליך להתמקד לא רק במקצועיות שלך, אלא גם במעטפת הרגשית שאתה מספק. גם אם המוצר שלך טוב מאוד, הלקוח לא ירגיש אליו חיבור אם אתה לא תדע איך ליצור איתו קשר אישי ולהתייחס אליו. כשאתה עובד מול לקוח, תשאל את עצמך איך אתה יכול להקל עליו להרגיש טוב, כיצד תחושת השייכות וההבנה שתקבל ממנו תשפיע עליו בצורה ... להעיף אותו מעצמי הוא בא עם בעיה מסוימת. אליעד: מה הבעיה המסוימת? ש: עכשיו המטרה היא לטפל בבעיה הזאת וזהו. אליעד: נכון מה המטרה של מה שאני אמרתי אני ניסיתי להסביר לך איך לגרום לו לרצות לעבוד איתך אם אתה רוצה שהוא יעבוד איתך פחות תהיה נחמד פחות זה כל הסיפור בפשיטות. אם אתה בראש שלך, יש מצבים שאתה איש ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך לגרום לילד להתגבר?, האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לגרום לילד להתגבר?, איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזייה, מאמן שיווקי, אימון עסקי בנושא איך לגרום לילד להתגבר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 06:32:15 - wesi1