🖨אהבה עצמית, דימוי עצמי, הערכה עצמית, לאהוב את עצמך בלי סיבה, להעריך את עצמך בלי סיבה, אהבה ללא תנאיםובו יתבאר העניין של אהבה עצמית בלי תנאים. האם באמת יש דבר כזה אהבה עצמית בלי שום תנאים? מהי אהבה עצמית ללא תנאים? ואיך והאם אפשר לאהוב את עצמך בלי תנאים? ועוד.
ומי שיתבונן בעניין יראה, כי האדם מחפש, איך להרגיש טוב עם עצמו. ומי שאוהב את עצמו, ממילא הוא מרגיש טוב עם עצמו. ומי שלא אוהב את עצמו, אלא שונא את עצמו, או כועס על עצמו וכיו"ב, הרי שלא ממש כיף לו עם עצמו, וממילא הוא לא חי חיים טובים. ולכן האדם כל הזמן מחפש דרכים איך לאהוב את עצמו.
ומאחר שכולם יודעים, שאהבה עם תנאים, היא לא אהבת אמת, ואהבה עם תנאים, היא בעצם אהבה על תנאי. שאם התנאי מתבטל, גם היא מתבטלת. לכן, כולם רוצים להגיע לאהבה עצמית ללא תנאים. כדי שהאהבה שלהם לעצמם, תהיה בלי סיבה ובלי תנאים. והשאלה היא, האם באמת אפשר לאהוב בלי שום תנאים? והאם אפשר לאהוב את עצמך בלי שום סיבה?
והתשובה לשאלה הזאת היא חד משמעית, והיא שלמרות שכן אפשר לאהוב את עצמך בלי תנאים. הרי שבהחלט אי אפשר לאהוב את עצמך בלי שום תנאים באופן מוחלט ובשלמות. ז"א האדם יכול לאהוב את עצמו בלי תנאים, באופן יחסי. אבל האדם לא יכול לאהוב את עצמו בלי שום תנאים, באופן מוחלט.
ולמה? כי יש שני סוגים של אהבה. יש אהבה עם שכל ויש אהבה בלי שכל. ואהבה עם שכל, פירושה, שהאדם אוהב איזה דבר, בגלל שהוא חושב בשכל שלו, שהדבר הזה הוא יותר טוב מאשר רע. ואהבה בלי שכל, פירושה, שהאדם לא שונא את הדבר, לא בגלל שיש בו דברים טובים, אלא בגלל שאין לו שכל להבין שיש בו דברים רעים.
והכוונה היא, שמי שמחפש סיבות לאהוב את עצמו, הרי שהוא לעולם לא יצליח לאהוב את עצמו בלי סיבה. כי יש כאלו (חלק מ ה - מורים רוחניים / פסיכולוגים / מאמנים אישיים וכיו"ב), שמנסים ללמד את האדם לאהוב את עצמו, על ידי זה שתהיה לו חשיבה חיובית, ועל ידי זה שהוא יאמין בעצמו, ויסתכל על חצי הכוס המלאה, ושימצא בעצמו נקודות טובות, ושיחפש את מה שטוב בו, ושעל ידי זה הוא יוכל לאהוב את עצמו.
וכל השיטות האלו, מלמדות את האדם, איך לאהוב את עצמו עם תנאים, ואיך להגיע לאהבה עצמית עם תנאים. כי מי שמחפש סיבות למה לאהוב את עצמו, הרי שהאהבה העצמית שלו לעצמו, היא תמיד תהיה רק עם תנאים. שהם בעצם הסיבות שהוא מצא, למה לאהוב את עצמו.
ואי אפשר לאהוב את עצמך בלי תנאים, בגלל סיבה כלשהי. אבל בהחלט כן אפשר, לא לשנוא את עצמך עם סיבה, על ידי זה שהאדם עובר לשימוש ב"אין שכל" שלו. ז"א, כי האדם אוהב את עצמו או שונא את עצמו, לפי השיפוטיות העצמית שלו את עצמו, לפי תפישת הטוב והרע שלו, את עצמו.
וצריך להכיר בעובדות, שהן, שכל זמן שהאדם שופט את עצמו האם הוא טוב או רע, וכל זמן שהאדם בודק את ההערכה העצמית שלו לפי טוב או רע, וכל זמן שהאדם מעריך את עצמו לפי תפישה של טוב או רע, הרי שמחויב המציאות, שהוא בהכרח ימצא בעצמו, גם דברים טובים וגם דברים רעים. כי בכל דבר בעולם, תמיד יש בו, גם חסרונות וגם יתרונות כלשהם.
ומי שמנסה לשפוט את עצמו לפי טוב ורע, הוא תמיד ימצא בעצמו, גם דברים טובים וגם דברים רעים. כי בכל דבר בעולם, תמיד יש בו גם דברים טובים וגם דברים רעים. ובכל דבר ודבר שהאדם חושב שהוא טוב, יותר מאשר משהו אחר, הרי שהוא גם טוב פחות, ביחס ליכולת שלו להיות טוב יותר.
ואהבה בכלל ואהבה עצמית בפרט, אם היא תלויה בסיבות כלשהן, אז לעולם היא לא תהיה מושלמת. כי תמיד תהיה סיבה, גם למה לאהוב את עצמך, וגם למה לא לאהוב את עצמך. כי תמיד יש חסרונות ויתרונות.
ומצד שני, אהבה בלי שום סיבה, אין לה שום משמעות אמיתית של אהבה. כי לאהוב משהו בלי שום סיבה, פירושו, לאהוב את הדבר, גם אם הוא יהיה הכי רע בעולם. ואפשר לאהוב משהו גם אם הוא יהיה הכי רע בעולם, רק כאשר האדם מתנתק מהשכל שלו, ולא שופט את הדבר עם השכל שלו.
כי כאשר האדם שופט כל דבר שהוא עם השכל שלו, ממילא יש לו שיפוטיות טובה וגם שיפוטיות רעה. וכדי לאהוב משהו בלי שום תנאים בכלל, דהיינו, לא לשנוא את הדבר, גם אם הוא יהיה הכי רע בעולם, לשם כך צריך לקבל את הדבר, בלי שום שיפוטיות.
וכאשר האדם מתחבר בתוכו למקום שבו אין לו שום שיפוטיות כלשהי כלפי עצמו, ממילא הוא מפעיל בתוכו את המקום, שבו, אין לו שום שיפוטיות כלפי שום דבר בעולם. כי האדם לא יכול גם לא להיות שיפוטי כלפי עצמו בכלל, וגם בו זמנית כן להיות שיפוטי כלפי דברים אחרים. כי או שהאדם שיפוטי, או שהאדם לא שיפוטי. ואם השכל לא עובד, כדי לא להיות שיפוטי. אז באותו הרגע שהאדם לא משתמש בשכל שלו כלפי עצמו, באותו הרגע האדם לא שופט גם שום דבר אחר.
ואם האדם מגיע למצב שהוא לא שיפוטי כלפי עצמו בכלל, דהיינו, לא שיפוטי כלפי אף אחד בכלל, ממילא האדם לא אוהב ולא שונא אף אחד בעולם, בשום רמה שהיא. כי כאשר אין שום שיפוטיות של טוב ורע, ממילא גם אין שום אהבה או שנאה.
ולאהוב את עצמך, יש לזה משמעות, רק כאשר האהבה העצמית של האדם כלפי עצמו, היא גדולה יותר מאשר מה שהוא אוהב את כל שאר הדברים שבעולם. ואם האדם אוהב את עצמו, בדיוק באותה מידה שהוא אוהב את כל שאר הדברים שבעולם, הרי שהוא כבר לא ממש אוהב את עצמו, אלא הוא אוהב את הכל באותה המידה ממש, וזו כבר לא אהבה עצמית, אלא אהבה כללית.
וע"פ הנ"ל, המצב הוא כזה: שאם האדם משתמש בשכל שלו של טוב ורע, אז ממילא הוא מוצא בכל דבר בעולם, גם יתרונות וגם חסרונות. ואז ממילא הוא גם אוהב וגם שונא את כל הדברים שבעולם, ברמה כלשהי. ואז הוא יכול לאהוב יותר או פחות את עצמו, באהבה עצמית או בשנאה עצמית.
ולעולם, האדם לא יכול רק לאהוב את עצמו בשלמות, בלי שום שנאה עצמית. ולעולם, האדם לא יכול רק לשנוא את עצמו בשלמות...
איך לאהוב את עצמך? לדון לכף זכות, שיפוטיות עצמית, השתקפות עצמית, לאהוב אחרים, אהבה עצמית, איך לא להיפגע מאחרים? חרדה חברתית, דימוי עצמי, ביטחון עצמי, חוסר ערך עצמיאיך לאהוב את עצמך? לדון לכף זכות, שיפוטיות עצמית, השתקפות עצמית, לאהוב אחרים, אהבה עצמית, איך לא להיפגע מאחרים? חרדה חברתית, דימוי עצמי, ביטחון עצמי, חוסר ערך עצמיאיך לאהוב את עצמך? לדון לכף זכות, שיפוטיות עצמית, השתקפות עצמית, לאהוב אחרים, אהבה עצמית, איך לא להיפגע מאחרים? חרדה חברתית, דימוי עצמי, ביטחון עצמי, חוסר ערך עצמי איך לאהוב את עצמך באמצעות אהבת הזולת? אליעד כהן מציג שיטה ייחודית ופשוטה להגדלת האהבה העצמית: להתחיל דווקא בלאהוב אנשים אחרים. לפי אליעד, כל אדם שלא אוהב את עצמו בוודאות מוחלטת אינו אוהב גם אנשים אחרים. לא קיימת אפשרות שאדם יאהב את כל האנשים חוץ מאת עצמו. לכן, הדרך לאהוב את עצמך היא לתרגל אהבת הזולת. ההסבר הוא, שאם אדם מתקשה לאהוב את עצמו, עליו להתחיל להסתכל על אנשים אחרים בצורה חיובית יותר, ומתוך כך תתפתח אצלו אהבה עצמית. איך להפסיק להיפגע מביקורת של אחרים? אליעד כהן מסביר כי כל מה שמפריע לאדם בהתנהגות אחרים, נמצא אצלו באותה ... העצמית שלך תיעלם, וכבר לא תהיה מושפע מהביקורת של אחרים על אותו נושא. כיצד לדון אחרים לכף זכות כדי לאהוב את עצמך יותר? אליעד כהן מדגיש דרך נוספת ועמוקה יותר לטפל בשיפוטיות העצמית: ללמוד לדון אנשים אחרים לכף זכות. אדם שרגיל ... אדם שמתרגל לראות באחרים גם את הצדדים הטובים שלהם, יצליח לראות בעצמו גם את הדברים החיוביים, ומכך יגדיל את האהבה העצמית שלו. האם אפשר להפסיק לשפוט אחרים לגמרי? אליעד כהן מבהיר שהפסקה מוחלטת של שיפוט כלפי אחרים היא לא מציאותית ... הוא למעשה גם דיבור על עצמנו. במצב כזה, השתיקה הופכת לאמצעי לשמור על תודעה שלווה ומאוזנת יותר. סיכום הדרך לאהבה עצמית לפי אליעד כהן כדי לאהוב את עצמך, עליך להתרגל לאהוב אחרים, לצמצם את השיפוטיות, ולהתרגל לדון אחרים לכף זכות. כל חיסרון שאתה רואה באחרים הוא שיקוף שלך עצמך, ולכן אם תשפוט אחרים פחות, תוכל לאהוב את עצמך יותר. איך להפסיק לשפוט את עצמך? הקשר בין אהבה עצמית לאהבת הזולת איך לפתח ביטחון עצמי? מהו המקור להערכה עצמית נמוכה? איך להתמודד עם חרדה חברתית? מדוע אני כועס על אחרים? איך לאהוב את עצמך? חיפוש הדברים הטובים שבך אחת הדרכים לאהוב את עצמך היא לחפש את הדברים הטובים שבך. כאשר אדם מתמקד בחוזקותיו ובתכונותיו החיוביות, הוא מפתח הערכה עצמית גבוהה יותר. עם זאת, יש שיטה נוספת ועמוקה יותר. אהבת אחרים כמפתח לאהבה עצמית אחת הדרכים החשובות ביותר לאהוב את עצמך היא להתרגל לאהוב אנשים אחרים. במאה אחוז מהמקרים, אדם שלא אוהב את עצמו גם לא אוהב אחרים. אין מצב שבו אדם אוהב את כולם חוץ מאת עצמו. לכן, אם רוצים לפתח אהבה עצמית, יש להתחיל בלימוד אהבת הזולת. הקשר בין אהבה עצמית לשיפוטיות כאשר אדם מרגיש רע בגלל יחס שהוא מקבל מאחרים, למשל אם צוחקים עליו או שונאים אותו, מחויב שגם ... הוא נוהג ללעוג לאחרים. אם מפריע לו ששונאים אותו, זה אומר שגם הוא שונא אחרים. להפסיק לשפוט אחרים כדי לאהוב את עצמך, עליך להפסיק לשפוט אנשים אחרים באותו אופן שבו אתה שופט את עצמך. לדוגמה, אם מישהו מרגיש רע בגלל שהוא ... עקיף שטיפשות או כישלון הם שליליים. ככל שהשיפוטיות תפחת - גם כלפי החיובי וגם כלפי השלילי - כך תוכל לאהוב את עצמך יותר. סיפור כבשת הרש - כיצד אנו שופטים את עצמנו דרך אחרים? סיפור כבשת הרש ממחיש את הרעיון שכל ... עצמם עושים. ישנם אנשים שמאשימים מישהו אחר בדברים שהם עצמם עושים, אפילו כשהשני כלל לא אשם בכך. הקשר בין אהבה עצמית לביקורת יש אנשים שמבינים שכל ביקורת שהם משמיעים על אחרים היא למעשה ביקורת על עצמם, ולכן הם מעדיפים לשתוק. כל מה שאתה אומר על אחרים, משקף במידה מסוימת את מה שאתה חושב על עצמך. סיכום כדי לאהוב את עצמך, יש ללמוד לאהוב אחרים, להפסיק לשפוט, ולדון לכף זכות. כל מה שאתה רואה אצל אחרים קיים גם בך. ככל שתשפוט פחות, כך תוכל לקבל את עצמך ולאהוב את עצמך יותר. איך להפסיק לשפוט את עצמך הקשר בין אהבה עצמית לאהבת הזולת איך לפתח ביטחון עצמי מהו המקור להערכה עצמית נמוכה עכשיו נגיד בן אדם שלא אוהב את עצמו אוקי והוא החליט שהוא רוצה לאהוב את עצמו אחת הדרכים אם רוצים לתת למישהו שיטה איך לאהוב את עצמך מה השיטה? ש: לחפש את הדברים הטובים שבך. אליעד: איזו עוד שיטה יש לא לחשוב על עצמך דברים שליליים נכון אבל יש עוד שיטה נגיד מישהו אומר אני לא אוהב את עצמי אז מה שצריך לעשות זה להרגיל אותו להתחיל לאהוב אנשים אחרים, במאה אחוז מהמקרים לא בתשעים ותשע אחוז במאה אחוז מהמקרים כל בן אדם שלא אוהב את עצמו מאה אחוז שהוא גם לא אוהב אנשים אחרים מאה אחוז עוד לא קיים במציאות הבן אדם שאוהב את כל האנשים האחרים ולא אוהב את עצמו אין דבר כזה במציאות מאה אחוז מהמקרים, עוד לא קיים בן אדם שאהב את כולם חוץ מאת עצמו אין ...
הספר להצליח בכוח המחשבה - אהבה לאהוב את עצמך - איך לאהוב את עצמך באהבה עצמית אמיתית?הספר להצליח בכוח המחשבה - אהבה לאהוב את עצמך - איך לאהוב את עצמך באהבה עצמית אמיתית?הספר להצליח בכוח המחשבה - אהבה לאהוב את עצמך - איך לאהוב את עצמך באהבה עצמית אמיתית? מהי אהבה עצמית אמיתית ואיך אפשר להגיע אליה? ההרצאה עוסקת באהבה עצמית אמיתית, תוך התבססות על הספר להצליח בכוח המחשבה מאת אליעד כהן. היא מתחילה בהסבר יסודי של המשמעות של אהבה עצמית אמיתית, כאשר אליעד מגדיר אותה כאהבה שאינה תלויה בשום גורם חיצוני או תנאי. הוא מדגיש שאם אדם אוהב את עצמו בגלל משהו ספציפי, למשל בגלל הצלחה כלשהי, הוא לא באמת אוהב את עצמו, כי אהבה התלויה בדבר היא זמנית ויכולה להתבטל. האם ישנה סיבה נכונה לאהוב את עצמך? אליעד כהן מסביר כי מי שיש לו סיבה לאהבה עצמית אינו באמת אוהב את עצמו, כי אם יש סיבה לאהבה - הסיבה הזאת יכולה להיעלם, ואז גם האהבה תיעלם. אהבה עצמית אמיתית חייבת להיות אהבה ללא סיבה, שאינה משתנה ואינה מותנית בשום דבר. לדוגמה, אדם שאוהב את עצמו יותר כאשר הוא מצליח במשימה מסוימת, בעצם אינו אוהב את עצמו באמת, כי ברגע שייכשל, אהבתו תיפגע או תיעלם. כיצד נראה אדם שאוהב את עצמו באמת? האהבה העצמית האמיתית שאליעד מתאר היא כזו שאינה מושפעת כלל מתנאים חיצוניים או פנימיים. אדם שמגיע לאהבה כזאת אוהב את עצמו ללא תלות במצבו או בתוצאות מעשיו, אפילו אם יהיה האדם הנחות ביותר, הטיפש ביותר, המושחת ביותר או האומלל ביותר - הוא עדיין יאהב את עצמו באותה עוצמה. זוהי אהבה אמיתית שלא נחלשת ואינה מושפעת מהמציאות המשתנה. איך משתנה אהבה עצמית מהילדות לבגרות? אליעד מסביר שכאשר האדם נולד, הוא נמצא במצב טבעי של אהבה עצמית פשוטה, ללא שיפוטיות וללא רגשות אשמה. ילד קטן לא צריך להתאמץ לאהוב את עצמו, כי אין לו את השכל המבדיל בין טוב לרע. מבחינת ילד קטן, אין בכלל מושג של לאהוב או לא לאהוב את עצמו, מכיוון שהוא מקבל את עצמו באופן מוחלט וטבעי. עם זאת, כאשר האדם מתבגר, מתפתחת אצלו שיפוטיות וביקורת עצמית, שגורמת ... או רע. שיפוטיות זו מביאה אותו לראות בעצמו דברים רעים ולפתח שנאה עצמית או כעס עצמי, וכך הוא מתרחק מאהבה עצמית טבעית ואמיתית שהייתה קיימת בילדות. למה אי אפשר לחזור למצב הילדותי של אהבה עצמית? אליעד מבהיר שאדם בוגר לא יכול פשוט להחליט לחזור להיות כמו ילד ולהפסיק לשפוט את עצמו. זאת, כי בעולם ... בנוסף, אם אדם מבוגר מנסה בכוח לא לשפוט את עצמו, הוא בעצם מדחיק את הביקורת העצמית הטבעית שלו, וכך האהבה העצמית שלו אינה יכולה להיות אמיתית וטבעית כמו אצל ילד קטן, כי היא מתבססת על הדחקה והתעלמות מהשיפוטיות הפנימית שלו. מהי הדרך להשיג אהבה עצמית אמיתית בבגרות? הדרך היחידה שאליעד מציע להשגת אהבה עצמית אמיתית היא על ידי הבנה וקבלה מלאה של עצמך, תוך שימוש בשיפוטיות חיובית. הכוונה היא לא לשקר לעצמך ולהגיד ... השליליות שלך. האדם צריך לראות את התכונות השליליות שלו בצורה כזאת שהוא ימצא בהן את הטוב האמיתי והעמוק, ובכך יאהב את עצמו לא למרות התכונות השליליות אלא בגללן ממש. הוא מדגיש כי אין הכוונה לשקר ולהגיד שדברים רעים הם טובים, אלא ... בעצם ביטויים שונים של אותה מציאות בסיסית, ושבאופן מהותי הם אחד. רק על ידי ראיית האחדות הזאת האדם יכול לאהוב את עצמו בצורה אמיתית ומוחלטת. כיצד משפיעה האמת או השקר על אהבה עצמית? אליעד מדגיש שאדם יכול ללכת לשני כיוונים באופן מוחלט: או שהוא מחפש את האמת עד הסוף או שהוא מחפש ... אם הוא מחפש שקר, אז הוא חייב להגיד שהדבר הכי רע הוא בעצם הדבר הכי טוב - וכך גם יאהב את עצמו לחלוטין. ואם הוא מחפש את האמת עד הסוף, הוא יגיע לאותה הבנה עמוקה של אחדות, שבה הטוב והרע מתגלים כאחד. אליעד מזהיר מפני גישה פושרת שבה אדם נע בין אמת לשקר, כי אז האדם לא יכול להגיע לאהבה עצמית אמיתית. הוא ממליץ לאדם ללכת עד הסוף בדרך שבחר: להיות אמיתי לחלוטין או שקרן לחלוטין, אך לא לעמוד באמצע, כי שם האהבה העצמית לעולם לא תהיה שלמה ואמיתית. מהו המצב האידיאלי של אהבה עצמית? המצב האידיאלי של אהבה עצמית אמיתית הוא כאשר אדם רואה באמת שהכל אחד, שאין בכלל הבדל בין טוב לרע, ושאין שום סיבה שלא לאהוב את עצמו. זהו מצב שבו האהבה העצמית אינה תלויה בשום דבר - לא בטוב, לא ברע, לא בתכונות חיוביות ולא בשליליות - אלא פשוט קיימת ללא תנאי. איך לאהוב את עצמך באמת? מהי אהבה עצמית אמיתית? אהבה עצמית ללא תנאים לקבל את עצמי כמו שאני איך להתמודד עם ביקורת עצמית? כיצד להגיע לאהבה ללא סיבה?
אהבה עצמית / זוגיות - איך לאהוב את עצמך בשלמות, באהבה אמיתית שאינה תלויה בדבר?אהבה עצמית / זוגיות - איך לאהוב את עצמך בשלמות, באהבה אמיתית שאינה תלויה בדבר? ובו יתבאר העניין של אהבה עצמית אמיתית ושל איך לאהוב את עצמך בלי תנאים ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי מי שרוצה להרגיש טוב באמת, עליו לאהוב את עצמו באמת. ולאהוב את עצמך באמת, פירושו ללא כל תנאי וללא כל סיבה. וכאשר האדם אוהב את עצמו באמת, הוא לא צריך להזכיר לעצמו שהוא אוהב את עצמו. כמו שילד קטן, לא צריך להזכיר לעצמו שהוא אוהב את עצמו, מאחר שהוא אוהב את עצמו באמת. כי כל זמן שהאדם צריך לשכנע את עצמו, שהוא אוהב את עצמו באמת וללא סיבה, הרי שזה אומר, שהאדם עדיין לא אוהב את עצמו באמת. כי אהבה עצמית אמיתית, היא תוצאה של דבר אחר. זא האדם לא יכול לשקר את עצמו ולומר לעצמו שהוא אוהב את עצמו. אלא יש דבר אחד שבו תלוי, האם האדם יאהב את עצמו או לא. כי גם האושר הוא תוצאה של דבר אחר. כי האדם לא יכול לעשות שום דבר כדי להיות מאושר. אלא, או שהאדם יהיה מאושר מעצמו או שלא. והדבר שאחראי לאושר של האדם, הוא זה שאחראי לאהבה העצמית של האדם. והאהבה העצמית של האדם, היא תוצאה של זה שהאדם אוהב את כל המציאות. ובלי שהאדם יאהב את כל המציאות כולה, ללא שום תנאי, בלי זה האדם לעולם לא יאהב את עצמו, ללא שום תנאי. כי כאשר ילד קטן נולד, הוא עדיין לא יודע להבדיל בין טוב לבין רע. כי השכל ... לא מפותח, ועל ידי זה הוא לא מבדיל בין טוב לבין רע. וממילא ברירת המחדל שלו והטבע שלו, היא לאהוב את עצמו, ולאהוב את כל המציאות כולה, באותה המידה. כי אצל ילד קטן, אצלו אין טובים ואין רעים, אלא אצלו הכל ... דאגות. כי בעולם שאין בו טוב ורע, ממילא אין פחד, וממילא יש שלמות מלאה בכל רגע מחדש. ומי שרוצה לאהוב את עצמו באמת, עליו לאהוב את המציאות כולה באמת. ולאהוב את המציאות כולה באמת, פירושו, שהאדם צריך לאהוב את הדבר הרע ... על ידי זה האדם חי חיים טובים באמת. והסיבה שבגללה אנשים מחפשים זוגיות ואהבה, היא בגלל שהזוגיות עוזרת לאדם לאהוב את עצמו ולהרגיש אהבה ללא תנאי, כלפי מישהו אחר. ומה שהאדם באמת רוצה, זה לאהוב את עצמו ואת סביבתו ללא תנאי. והדבר הקרוב ביותר לזה, הוא בתוך זוגיות טובה ואהבה. כי על כל פשעים תכסה אהבה. ... בעיניו, החסרונות האלו הם בכלל יתרונות. ובאהבה חזקה בין בני זוג, שם האדם מרגיש שאוהבים אותו באמת, וממילא הוא אוהב את עצמו באמת, ושם גם האדם יכול לאהוב מישהו אחר באמת. ולכן האדם מחפש זוגיות ואהבה, כי הוא רוצה לחוות את ... ולכן, כל זמן שבעיני האדם יש רע כלשהו במציאות, הרי שתמיד האדם יחפש להרגיש טוב. וממילא, כל מה שהוא יאהב את עצמו ואת בן / בת זוגו, הרי שתמיד זה יהיה על תנאי שהוא ירגיש טוב. כי הרצון של האדם להרגיש ... טוב באמת. אך כל זמן שאין לאדם את השכל הזה, אז האדם משתוקק לאהבה זוגית, כדי לחוות רגש קרוב לאהבה עצמית ולאהבת הזולת. ואפשר להיות בזוגיות, ועדיין להרגיש טוב באמת. אלא, שתחושת הטוב של האדם, צריכה לנבוע מתוכו ולא להיות ... הזוג. כי מצד האמת, כל זמן שבן הזוג עצמו עדיין לא אוהב את המציאות בשלמות, ממילא הוא גם לא אוהב את עצמו בשלמות, וממילא הוא גם לא יכול לאהוב אף אחד אחר בשלמות. ועל האדם, לא לסמוך על האהבה שהוא מקבל ... תלויה בזוגיות. אהבה שנובעת, מכך שהאדם מבין את המציאות באמת, ומבין את הטוב הגדול שיש בכל דבר ודבר. ונסכם: אהבה עצמית אמיתית, היא תוצאה של אהבת המציאות. והאדם, לא יכול לעשות שום דבר כדי לגרום לעצמו לאהוב את עצמו. מלבד זה שהוא יתחיל לאהוב את כל המציאות, באותה המידה ממש. ולאהוב את כל המציאות, פירושו, עד כדי כך ...
אהבה עצמית / לאהוב את עצמך - מהי אהבה עצמית אמיתית? איך לאהוב את עצמך?אהבה עצמית / לאהוב את עצמך - מהי אהבה עצמית אמיתית? איך לאהוב את עצמך? ובו יתבאר העניין של אהבה עצמית. ויתבאר, מהי אהבה עצמית אמיתית? מהי אהבה ללא תנאי? ואיך יכול האדם לאהוב את עצמו באמת? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי אהבה עצמית אמיתית, היא אהבה שהאדם אוהב את עצמו, ללא תלות כלשהי בגורם חיצוני כלשהו. אהבה עצמית אמיתית, היא אהבה שהאדם אוהב את עצמו, ללא תנאי כלשהו. דהיינו, אוהב את עצמו באמת. כל זמן שהאדם אוהב את עצמו בגלל ש... או רק אם... וכיוב, הרי שזו לא אהבה עצמית אמיתית, שאינה תלויה בדבר. החיסרון באהבה עצמית שאינה אמיתית, הוא, שהיא יכולה להתבטל. בנוסף, אהבה עצמית שאינה אמיתית, היא לא חזקה עוצמתית וטובה, כמו אהבה עצמית אמיתית. ולכן, השלמות, היא אהבה עצמית אמיתית, שאינה תלויה בדבר כלשהו שיכול להשתנות. אלא כזו שהיא נצחית וקיימת תמיד. והשאלה היא, איך להגיע לאהבה עצמית אמיתית? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כאשר האדם נולד, הוא נולד עם אהבה עצמית שמוטבעת בו מטבעו האנושי. ילד קטן, לא מרגיש רגשות אשמה, לא מרגיש שנאה עצמית, אלא מרגיש אהבה עצמית טבעית שלו לעצמו. יחד עם זאת, האהבה העצמית הזו של הילד לעצמו, לא נובעת מתוך שכל מסוים שבגללו הילד אוהב את עצמו, אלא רק מתוך טבעו העצמי. כאשר האדם מתבגר, רמת השיפוטיות שלו מתבגרת אף היא, ומשתלבת בין השאר, גם בשיפוט ... עצמו בצורה שלילית ולא חיובית, על ידי זה נוצרים כעס עצמי / שנאה עצמית וכיוב. שהם כמובן, מחלישים את האהבה העצמית של האדם לעצמו. ולכאורה, כדי להגיע לאהבה עצמית אמיתית, על האדם לחזור לחשוב כמו ילד. דהיינו, ללא שיפוט כלפי עצמו, ואז ממילא האהבה העצמית תחזור אליו. אלא מה? שהדבר הזה לא ממש אפשרי. ראשית, בגלל שקשה מאוד לחיות ללא שיפוט עצמי כלשהו. וכאשר ... עצמי חיובי ללא חיובי. ושנית, כי יש כאן גם סוג של שקר עצמי. ולמה שקר עצמי? כי כאשר ילד אוהב את עצמו, הוא לא צריך להיאבק ולהדחיק את הביקורת העצמית שלו כלפי עצמו. משום, שעדיין אין לו יכולת ביקורת עצמית. אך ... בוגר שינסה להתעלם מהביקורת העצמית שלו כלפי עצמו, אדם כזה, בסך הכל מדחיק ונאבק בשיפוטיות שלו כלפי עצמו. וממילא האהבה העצמית שלו לעצמו, לעולם לא יכולה להיות שלמה אמיתית וטובה באמת. בגלל שיש כאן הדחקה של השיפוט העצמי. אז מה עושים? איך להגיע לאהבה עצמית אמיתית? תשובה: הדרך היחידה להגיע לאהבה עצמית אמיתית, היא על ידי הבנה, קבלה ושיפוטיות חיובית. על האדם להתרגל לדון את עצמו לכף זכות ולשפוט את עצמו ... ולומר לעצמו שהוא בסדר. אלא הכוונה היא, כי על האדם לנסות להבין את עצמו טוב יותר, ומתוך כך לקבל ולאהוב את עצמו מתוך שיפוטיות חיובית. ונבהיר, כי לדון לכף זכות, אין פירושו שעל האדם לחשוב שמעשים רעים הם טובים. אלא על ... על ידי זה בסופו של דבר, האדם מצליח לדון לכף זכות גם את עצמו, ולמצוא את הטוב שיש בעצמו ולאהוב את עצמו באמת.
אהבה ללא סיבה - איך לאהוב את עצמך ואת המציאות - בלי תנאי? נטל ההוכחהאהבה ללא סיבה - איך לאהוב את עצמך ואת המציאות - בלי תנאי? נטל ההוכחה ובו יתבאר כיצד לאהוב את עצמך ואת המציאות בלי סיבה? וכמובן שכולם רוצים להגיע למצב הזה, שבו הם אוהבים את המציאות בלי סיבה. והשאלה הנשאלת ... אוהב את המציאות כפי מה שהיא בלי סיבה, היא רק משום, שמצד אחד האדם רוצה להגיע למצב, שבו הוא יאהב את עצמו בלי סיבה, ומצד שני הוא מנסה למצוא סיבות, למה כן לאהוב את עצמו. וכמובן שזה לעולם לא יצליח, כי זה דבר והיפוכו. כי כל סיבה שהאדם ימצא למה לאהוב את עצמו, תמיד זו תהיה אהבה עם סיבה. והאדם הוא שואל את עצמו, למה שאני אוהב את המציאות / את עצמי? ... פחדן עם רגשי נחיתות. כי השאלה צריכה להיות הפוכה. והשאלה צריכה להיות, האם באמת יש סיבה, לכך שאני לא אוהב את עצמי / את המציאות?. והטועים, הם מלמדים את האדם לאהוב את עצמו, בגלל הדברים הטובים שיש בו. וכמובן שזוהי טעות. כי מי שאוהב את עצמו בגלל הדברים הטובים שיש בו, הוא טועה. כי הוא יכול לאהוב את עצמו בלי סיבה, ובנוסף הוא לא באמת אוהב את עצמו, ובנוסף יש בכל אדם חסרונות, לפחות כמו כמות היתרונות שיש בו. והאדם לא צריך לקבל את הטעות שלו, שגורמת לו לחשוב שהוא צריך סיבה לאהוב את עצמו. אלא האדם צריך להיות עז פנים ולשאול את האמת, שהיא, למה בכלל שלא תאהב את עצמך?! ומה הסיבה שבגללה אתה לא אוהב את המציאות כפי מה שהיא?! וכאשר האדם שואל את השאלה הזאת, אז הטעויות שבו מביאות לו רשימה ארוכה של סיבות, למה לא לאהוב את עצמו. ומי שהוא מאמין לעצמו, אז הוא מיד חוזר לאחור ומקבל את הסיבות השגויות שלו, למה לא לאהוב את עצמו ואת המציאות כפי מה שהיא ממש. אבל מי שהוא חכם קצת, ומי שנמאס לו שהמחשבות שלו מתעללות לו בנשמה ... הוא כופר בעצמו, דהיינו, לא מאמין לעצמו, אלא ממשיך לשאול את עצמו, האם באמת הסיבות האלו שגורמות לו לא לאהוב את עצמו, האם הן אכן מוצדקות? ולמה הן מוצדקות? ומי החליט שהן מוצדקות? ומי החליט שזה טוב וזה רע? ומי מחייב ... ידי זה שהאדם הוא עקשן ולא טיפש, דהיינו, שהאדם מתעקש וחוקר ומנסה לגלות ולהבין את הסיבה, שבגללה הוא לא אוהב את עצמו, ועל ידי זה שהאדם לא מאמין לשום סיבה שהיא, אלא חוקר כל דבר, ומנסה לגלות מהי האמת, האם באמת ... אחרת, האם הרצון הזה בכלל מוצדק? וכולי. על ידי זה בסופו של דבר, כל הסיבות שיש לאדם למה לא לאהוב את עצמו ואת המציאות, כל הסיבות האלו מתבטלות, ואז מה שנשאר כברירת המחדל, זאת אהבה אמיתית ללא כל סיבה. ואז האדם ... רע. וזהו טוב אמיתי, שהוא לא תלוי בסיבה כלשהי וכולי. ובמהות, את נטל ההוכחה, תשים על המחשבה למה לא לאהוב את עצמך, שהיא תביא את הסיבה. והאם זה מחויב לא לאהוב את עצמך? והאם אתה מוכרח במאה אחוז לחשוב שאתה לא מספיק טוב? ומי אמר שאתה לא מספיק טוב? ואולי אתה כן טוב? ואולי אתה לא חייב לשנוא את עצמך? והמלכודת של המוח היא, שהוא שם את נטל ההוכחה על הלאהוב את עצמך. שהוא שואל את האדם, למה שאני יאהב את עצמי. אבל זה צריך להיות, למה שאני לא יאהב את עצמי. וכמובן שאעפכ, זה בסדר לאהוב את עצמך עם סיבות וכולי, לצורך חוויית הצמצום. אבל במהות, אל תחפש סיבה לאהוב את עצמך, אלא תטיל ספק במחשבה שלא לאהוב את עצמך. והאהבה, תבוא מעצמה. וכיוב לגבי המציאות, אל תחפש סיבה לאהוב אותה, אלא תטיל ספק במחשבות השליליות שיש לך עליה...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...