אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך יוצרים עניין? ✔שעמום בחיים, שעמום בעבודה, יצירת עניין, שעמום קיומי, איך ליצור עניין? ליהנות משעמום, שעמום טוטאלי, מחפש ריגושים, חיים משעממים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:29:36שעמום בחיים, שעמום בעבודה, יצירת עניין, שעמום קיומי, איך ליצור עניין? ליהנות משעמום, שעמום טוטאלי, מחפש ריגושים, חיים משעממים, משעמם לי מאוד, משעמם לי בחיים, למצוא עניין, מה לעשות כשמשעמם?
איך ליצור עניין בחיים?

העניין נוצר מתוך נפרדות - תחושת חוסר אחידות או שוני. לדוגמה, אם אתה מתבונן בקיר חלק, תתחיל לשאול שאלות, ואז תוכל ליצור עניין. במילים אחרות, אם אתה לא שואל שאלות, אתה עלול להרגיש חסר עניין. אליעד כהן מציין כי העניין נוצר כתוצאה מקונפליקטים, כלומר, תחושת ההבדל או השוני שמניעה אותנו לחפש עניין, כמו הבחירה להימנע משעמום כדי להשיג ריגוש. יחד עם זאת, הוא טוען שגם תחושת אחדות עשויה להיות מעניינת אם מקבלים אותה כפי שהיא, ללא צורך בשינוי.

מה הקשר בין עניין לשעמום?

כשהעניין נוצר מתוך קונפליקטים, הוא מביא עמו לא פעם מתח נפשי. אליעד כהן טוען שאפשר להרגיש חי ומלא גם כאשר אין שום עניין, על ידי חוויית שלמות ותחושת אחדות. חוויית השעמום נובעת מהחיפוש אחרי עניין, אך למעשה היא עשויה להוביל לשלום פנימי. כאשר אין כל מאבק או תנודתיות, השעמום מאפשר לנפש לנוח ולחוות הרמוניה פנימית.

כיצד השפעת התנודתיות פוגעת בנו?

החיפוש אחרי עניין יוצר התנודתיות בחיינו. אליעד כהן מסביר שהתנודתיות הזאת, שמאפיינת את כל מה שקשור לעניין, צורכת הרבה אנרגיה רגשית ושכלית. כל דבר שמרתק אותנו ומעניין אותנו דורש הרבה מאמץ, ובמהלך אותו מאמץ אנחנו מתרחקים מההרגשה של אחדות ושלמות, מה שיוצר סבל פנימי. השאלה היא האם אפשר לשחרר את הצורך הזה, להפסיק לחפש עניין ולמצוא את השלווה בחוויית חוסר העניין?

מה המחיר של יצירת עניין?

המחיר של יצירת עניין הוא שזו חוויה של מאבק פנימי. עניין מתרחש בתנודתיות רגשית ושכלית, ולכן הוא צורך הרבה משאבים. ברגע שאתה חווה עניין, אתה למעשה מתחיל להזדהות עם צורות מסוימות, מה שמוביל להתמכרות רגשית ולמעמסה שכלית. אליעד כהן טוען שאם תוכל להפסיק להילחם בשעמום ולשחרר את המחויבויות וההעדפות שלך, תוכל להרגיש את השקט הפנימי, שמגיע ממקום של חוסר עניין.

האם אפשר להיות מרוצה כשמשעמם?

השיעמום לא בהכרח רע. למעשה, זהו מצב שבו יש לנו הזדמנות להפסיק לחפש עניין ולהתמקד בשלום פנימי. אליעד כהן מציע שבמקום לחפש ריגושים ולהימנע משעמום, כדאי ללמוד כיצד לשחרר את כל המחויבויות הרגשיות שלנו וליהנות מהשקט שבחוסר עניין. כשאתה מסוגל להפסיק להילחם בצורך בשינוי או בתשומת לב, תוכל למצוא את הרוגע בתוך חוויית השעמום.

איך לשחרר את עצמך מהצורך בתנודתיות?

אם אדם לא מזדהה עם צורות שמחויבות לו, הוא יכול למצוא שלווה עם כל מצב בו הוא נמצא. אליעד כהן מסביר שכשאתה משחרר את המחויבות שלך לשנות את העולם או לחוות את הדברים בצורה מסוימת, אתה יכול לחוות שלם ושקט פנימי, אפילו בהסתכלות על קיר חסר עניין. המפתח להצלחה בחוויות כאלה הוא הפחתת המחויבות. ככל שאתה לא מתעקש לשנות את העולם או לחוות את הדברים בצורה מסוימת, כך תוכל להיות שלם עם כל מצב בו אתה נמצא.

האם יצירת עניין תלויה רק במאבק פנימי?

ההנחה היא שעניין נוצר מתוך התנגדות או קונפליקט. אבל אליעד כהן טוען שגם חוויית האחדות יכולה להיות מעניינת. ככל שאתה פחות מזדהה עם המחויבויות וההעדפות שלך, תוכל להפסיק לחפש עניין ולהתמקד בשלווה. כל מחויבות שמופיעה במחשבה שלך יוצרת קונפליקט - אם אתה משחרר את המחויבות, אתה משחרר את הקונפליקט, וממילא פועל מתוך הרמוניה פנימית.

לסיכום, כיצד להתמודד עם השעמום?

כדי להיות מרוצה כשמשעמם לך, עליך להשתחרר מהחיפוש אחרי ריגושים ולהפסיק להימנע מהמיצוי של חוויות חסרות עניין. התהליך שבו אתה משחרר את כל המחויבויות שלך יכול להוביל אותך לשלווה פנימית. חוויות השעמום יכולות להיות מלאות בהנאה ושלום פנימי, כל עוד אתה לא מחויב לעניין, לשינוי או להימנעות משעמום.
איך יוצרים עניין?

בכדי להבין איך ניתן ליצור עניין, חשוב להכיר את המהות של העניין. עניין נוצר מתוך נפרדות - מתוך תחושת חוסר אחידות או שוני. לדוגמה, כשאתה מתבונן בקיר חלק, אתה שואל שאלות, ואז מתחיל ליצור עניין. אם אתה לא שואל שאלות, אתה עשוי להרגיש חסר עניין. אליעד מציין כי העניין נוצר כתוצאה מקונפליקטים, שמניעים אותנו להתעניין בדברים - כמו הבחירה להימנע משעמום ולהשיג ריגוש. אך הוא טוען שגם הרגשת אחדות עשויה להיות מעניינת אם אתה מקבל אותה כפי שהיא.

כמו כן, אליעד מציע שהתשוקה לעניין נובעת מהמוטיבציה לחוות רגש של שלמות, חיוניות ותחושת שלם. הוא טוען כי אין צורך בהכרח לייצר עניין כדי להרגיש חי, אלא ניתן להשיג תחושות של שלמות גם כאשר אין שום עניין. זהו שינוי תפיסה שיכול להביא לנחת נפשית, על ידי שחרור ממאבקי הנפרדות וההעדפות.

מה הקשר בין חוויית העניין לשעמום?

חוויית העניין קשורה גם לשיעמום. שיעמום הוא למעשה חוויית חיסרון, אך באותו זמן הוא עשוי להוביל לשלום פנימי. אליעד מסביר כי העניין מהווה את האתגר הנפשי, אך למעשה הוא סוחף אותנו למאמץ קוגניטיבי רגשתי. אם נוריד את דרישות המחויבות, נוכל לשוב לנפוש בשלום פנימי, שמתגלה דווקא בחוויית חוסר העניין.

כיצד השפעת התנודתיות פוגעת בנו?

כאשר אנחנו מרגישים צורך לשנות, אנחנו בעצם יוצרים קונפליקט פנימי. התנודתיות הזאת, שמאפיינת את העניין, צורכת הרבה אנרגיה רגשית ושכלית. כל דבר שמרתק אותנו ומעניין אותנו דורש הרבה מאמץ, ותוך כדי זה גורם לנו להזדהות עם צורות או תהליכים מסוימים. השאלה היא אם תוכל להשתחרר מהחיפוש אחרי עניין ולמצוא את השלווה גם בחוסר עניין.

מהו המחיר של יצירת עניין?

כשאתה חווה עניין, אתה למעשה נמצא במאבק פנימי - תנודתיות רגשית ושכלית שמביאה עמה סבל. אליעד מציין כי אם תוכל להפסיק להילחם בשיעמום ולשחרר את המחויבויות וההעדפות שלך, תוכל להתענג על שקט פנימי, שמגיע ממקום של חוסר עניין.

מהי הדרך להתחבר עם העולם בלי לייצר עניין?

האם ניתן להרגיש שלם עם העולם מבלי להתחיל ליצור עניין? התשובה היא שכן. כאשר אדם לא מזדהה עם דברים שמחויבים לו, הוא יכול לחוות חוויות של הרמוניה ושקט פנימי, גם בהסתכלות על קיר חסר עניין. המפתח להצלחה בחוויות כאלו טמון בהפחתת המחויבות. אם אתה לא מתעקש לשנות את העולם או לחוות את הדברים בצורה מסוימת, תוכל להיות שלם עם כל מצב בו אתה נמצא.

כיצד הרגשות הפנימיים משפיעים על יצירת עניין?

אם יש לך מחויבות פנימית לרגש מסוים, כל מה שקשור אליו יהפוך מעניין. אליעד מציין כי לעיתים תחושת השעמום נובעת מהרצון הפנימי שלך להרגיש שייך או שונה מהמציאות. חוויות של שעמום לא נגרמות בהכרח מתוך העדר עניין, אלא מתוך הימנעות ממאבק פנימי ומשאלות לא פתורות.

לסיכום:

כיצד תוכל להיות מרוצה כשמשעמם לך? על ידי היכולת להשתחרר מהתחושות שמובילות אותך לחפש ריגושים, להפסיק להימנע מהמיצוי של חוויות חסרות עניין, ולבחור בשלווה הפנימית.
שאלה: איך יוצרים עניין?

אליעד: מה זה עניין?

למה אתה רוצה ליצור עניין? בשביל התחושה. זה אומר שיכול להיות שאולי לא תרצה שיהיה מעניין, כי מעניין יכול לעשות לך רע.

איך זה שמעניין זה רע? עניין נוצר מנבדלות, אז זה אומר שנפרדות זה מעניין ואחדות לא מעניין. אבל אני טוען שגם אחדות זה מעניין, יש כאן משהו אחר.

אנחנו למעשה מנסים לבדוק את המנגנון של המוח, איך הוא יוצר עניין. ואני טוען שגם החוויה שהכל אחד יכולה להיות מעניינת בפני עצמה, כי מאחורי העניין יש משהו יותר עמוק.

למה אתה רוצה שיהיה לך מעניין?

שאלה: כדי להרגיש - חי, שלם, מלא עניין.

אליעד: האם כדי להרגיש חי מלא ושלם אתה צריך שיהיה לך מעניין?

אני רוצה להביא אותך למצב שלא תצטרך ליצור עניין אלא שלא תרצה להיות בעניין, שתרצה את זה שלא מעניין.

למשל אתה מתבונן בקיר חלק, איך יוצרים עניין? שואלים שאלות לגבי הקיר. ואם אתה לא שואל שאלות ולא יוצר עניין, איך אתה יכול להפיק הנאה מסתם להסתכל על קיר? אני רוצה להביא אותך למצב שלא תרצה עניין, שמבחינתך חוסר עניין עדיף.

ואני גם דופק אותך בהסבר הזה, כי אם יהיה לך טוב בלא מעניין, אז יהיה לך פחות טוב במעניין. אבל מצד שני המעניין יהיה יותר מלא מעניין כי אתה גם תסבול ממנו ולא רק תהנה ממנו.

אני טוען שמאחורי העניין יש משהו אחר, אתה מחפש עניין מסיבה אחרת.

אם נגיד שאתה מחפש עניין בשביל העניין, אז אם אין עניין אתה סובל.

אבל אם נגיד שאתה מחפש עניין בשביל משהו אחר, אז אולי אפשר להשיג את המשהו האחר גם בלי עניין.

עניין זה צורה להשגת מהות, אז מה המהות של העניין? להתחבר ריגשית.

אני רוצה לחבר אותך ריגשית על ידי יצירת עניין, או שאתה יכול להתחבר ריגשית בגלל שזה לא מעניין.

להתחבר ריגשית הכוונה לחוות שלוות נפש, הרמוניה, שלמות. איך דרך האחדות תתחבר ריגשית.

יש שתי חוויות, ולי חשוב לספר לך על חוויית השיעמום כי היא השורש של החוויה של העניין. שזה אומר שהעניין מעניין רק בגלל שהוא מוביל אותך בסוף לשיעמום.

בכל דבר יש את ההשתקפות של השלם, בשלם יש את הדבר והיפוכו.

אני טוען שיש מעניין ויש לא מעניין, מעניין פירושו תנודתיות. ולא מעניין פירושו חוסר תנודתיות, אין עניין, אין דינמיקה, אין שינוי, זה אותו דבר.

אני רוצה להביא אותך לחוויה שאתה תהנה מזה שאתה משועמם למוות, שתוכל להשיג את התכלית של העניין בחוסר עניין.

יש בעיקרון שני דברים - היש והאין. השורש של היש הוא אין. העניין הוא שיש חוויה רעה שנובעת מעניין, מעניין זה גם רע, למה? כי מעניין פירושו חוויית קונפליקט, בלי קונפליקט אין עניין.

עניין פירושו תנודתיות ריגשית ותנודתיות שיכלית. וזה אומר שהעניין צורך הרבה משאבים. ועניין נוצר מחוויות חיסרון, וגם ככול שיש יותר ישויות שמתנגשות בסיפור.

כשאתה חושב על שולחן, אתה למעשה חושב על חוויית חיסרון, ההגדרה במוח זה לא כיסא, זה שולחן. כשאתה חושב על ריהוט של בית, זה יותר מעניין מאשר לחשוב רק על שולחן כי יש לך יותר אפשרויות חשיבה.

ככול שהמוח שלך חושב על יותר צורות, אתה למעשה מתרחק מהאחדות ובורח לנפרדות, בעצם אתה חווה יותר קונפליקטים וניגודים.

אם אין מאמץ, אין עניין. כך שאם אתה לא רוצה להתאמץ אתה לא יכול למצוא עניין. עבודה מעניינת היא עבודה שאתה מתאמץ בה.

אז מה החיסרון של העניין? שהוא מתיש אותך ברמה הנפשית והשיכלית. איך הוא מתיש אותך? הוא גורם לך בעצם להזדהות עם צורות, הוא גורם לך לתלות ריגשית, הוא גורם לך למעמסה שיכלית, זה גם תלוי באיזה עוצמה, כי אתה יכול להיות כל כך ספוג ששכחת מהכל.

אני רוצה ללמד אותך איך לקחת את המחויב ולהפוך אותו לפחות מעניין. ואם המחויב יהיה פחות מעניין אז תוכל ליהנות מהחוסר עניין.

כשאתה בחוויה של עניין אתה לא יכול להיות בהרמוניה עם המציאות, זה אחד על חשבון השני.

בעיקרון, ככול שאתה יותר מזדהה עם הצורה, ככה זה יותר מעניין. אבל זה בא על חשבון ההרמוניה. אתה למשל לא יכול לראות איך תוקעים גול לקבוצה שלך ולראות זאת כמושלם.

בעניין יש העדפות כמו טוב ורע, צריך או לא צריך, כדאי או לא כדאי.

ואני רוצה להביא אותך לחוויה שאתה תנקה את הקיר הזה מהבוקר ועד הערב ותתענג על כל רגע. וזה על ידי חוסר עניין, כי בחוסר עניין יש הרמוניה.

אם בראש שלך יש לך מחשבות של דברים מחויבים, הם מונעים ממך ליהנות מההרמוניה שיש בחוסר עניין. אבל אם תדע לשחרר את כל המחויבים שלך, אז תוכל להתענג על חוסר עניין.

מי מחליט אם תרצה עניין או חוסר עניין? אם אתה בראש שלך אומר, שמחויב משהו מסויים, ואם אתה לא מוכן לשחרר אותו, אז אתה לא יכול להיות בהרמוניה. ואם אתה לא בהרמוניה, אז יש לך עניין, ואם יש לך עניין, אתה צריך להתאמץ.

כשאתה אומר, אני לא מוכן להתאמץ, זה בעצם אומר שאתה לא חושב שיש דברים מחויבים. להגיד אני רוצה להתאמץ, פירושו הדבר מחויב עבורי. להגיד אני לא רוצה להתאמץ, פירושו הדבר לא מחויב עבורי. ככול שיש יותר צורות שמחויבות בעיניך אז ממילא יש לך יותר עניין. וככול שיש בעיניך פחות דברים שמחויבים אז אתה בפחות עניין.

מצד שני אמנם ככול שיש דברים מחויבים אז יותר מעניין, אבל זאת יותר חוויית צמצום. וההפך של הדבר, שאם אתה מנמיך את המחויבים, אז אתה מגיע למחויב הראשון שהוא אני קיים, ואז גם הוא נעלם, ואז אתה במאה אחוז הרמוניה.

או שאתה משאיר את המחויב הראשון של אני קיים, וחוץ מזה אתה לא מחויב לשום דבר, וגם כאן אתה חווה הרמוניה טובה.

זאת אומרת שאתה יכול ליהנות להסתכל על קיר, לא מתוך יצירת עניין, אלא בגלל שזה לא מעניין. כי הלא מעניין בעצם הורג לך את המוח, הורג לך את התנודתיות, ואם אתה מפסיק את התנודתיות אתה בצומת דרכים, האחד להילחם בזה ולהגיד שאני רוצה עניין, ואז אתה יוצר נפרדות. והשניה שאתה אומר, אני לא רוצה עניין, ואז אה נותן לזה להרוג אותך, אבל אם אתה לא מתעניין ולא מוכן שזה יהרוג אותך, אז אתה סובל מהחוסר עניין.

לאדם יש הרבה מחויבים כמו, אני רוצה לבטא את הפוטנציאל שלי, מחויב שידעו מי אני, מחויב שאני אממש את עצמי, מחויב שאני אבטא את עצמי, מחויב שאני לא יעלם, מחויב שאני אחיה, ואם אתה יושב מול הקיר, זה יוצר אצלך קונפליקטים נגד המחויבים שלך.

אם אתה רוצה להיות יותר יש, אז ככול שיש לך יותר עניין, כך אתה חווה יותר את הישות שלך. ואם אתה רוצה להיות אין, עדיף לך ללכת לחוסר עניין.

כשאתה בחוסר עניין אתה סובל, כי זה הופך אותך לכלום, לחוסר דינמיקה, אז לא יודעים שאתה פה.

אתמול מישהו אמר, אני רואה הכל אטומים ואני מפחד להיעלם, ואתה אמרת לו, מדוע את מפחד להיעלם? אבל זה אותו סיפור אצלך, כי אדם שלא מפחד להיעלם הוא לא יכול להשתעמם ממשהו. שיעמום פירושו, אני מרגיש שאני נעלם.

אם משעמם לך, אתה רוצה לעשות משהו, מה זה אומר? שאתה רוצה לשנות, למה האדם 24 שעות כל הזמן רוצה לשנות? כי השינוי מראה שהוא פה.

אם אתה קם בבוקר ואין לך רצון, אז אתה חלק מהריהוט. הרצון יוצר לך את החוויה שאתה לא חלק מהמציאות, אלא אתה נפרד מהמציאות.

השינוי נותן לך תחושה של חיים, אך שינוי פירושו מאמץ.

אתה עכשיו מבדיל בן דומם לאדם, מה ההבדל תכלס? רק בשינויים.

כשאתה הולך ברחוב, אתה מבדיל בינך לבין עץ למשל, אתה נע, אבל אם אתה בחוויה שאין לך כל רצון, אז אתה כבר לא בן אדם, אתה כמו גרגיר אבק שעף. עכשיו, אם אתה לא מוכן להיות גרגיר אבק שעף, אז אתה רוצה לשנות ולהיות יחודי.

ככול שהאדם משנה יותר, כך הוא מרגיש יותר חי. אם אתה לא רוצה להיעלם, תתחיל לקחת דברים ולהתחיל לשנות אותם.

אם האדם לא מוכן לשחרר עד הסוף, הוא לא יכול ליהנות מחוויות משעממות. אך אם אתה משחרר עד הסוף, אז אתה יכול ליהנות מחוויה של שיעמום פי מיליון, למה? כי העניין דורש ממך לחוות שאתה קיים. אין אפשרות להתעניין במשהו בלי לדעת שאתה קיים.

אם אתה לא מצליח ליצור עניין, אז שתדע שבמקום לסבול מזה שאין לך עניין, תגיד לעצמך, אני נעלם עכשיו, זאת אומרת שתמשוך את עצמך להפך של העניין, או שתשחרר את הרצון להיות קיים, אתה לוקח מחויב והופך אותו לאפשרי. תגיד לעצמך, אני לאיודע כלום, לא מחויב שאני אחיה, לא מחויב שאני אשנה את המציאות, לא מחויב כלום.

שאלה: איך אני הופך עצמי לכלום, האם אני הצופה?

אליעד: לא, הצופה זה בעייתי מידי, הצופה שמסתכל למשל על קיר, יכול לחטוף עצבים שחבל על הזמן.

נעלם, פירושו נכונות להסתכל על הדברים מנקודת מבט הפוכה. למשל יש לך דיעה שאתה לא דומם, או יש לי בחירה חופשית או אני רוצה להצליח, כל מה שמבטא את ישותך כמלך, אלא הם המחויבים שלך שאיתם אתה פועל במשך היום, והמחויבים האלה, אם הם נתקעים במסך לבן, הם ממש סובלים. כי איך אני יכול לבטא את עצמי, אם אין לי אינטרקציה? הקונפליקט של השיעמום נוצר בגלל שאתה רוצה להיות משהו ולא סתם.

המחויבים האלו, הם אלו שנותנים לך את הכוח לפעול. האדם מפחד למות וזה מתלבש לו בזה שהוא לא עושה כלום, כי לא לעשות כלום זה כמו מוות.

אם אתה מוכן לוותר על המחויבים האלו ולהגיד, אין לי בחירה חופשית, אני כלום, אין לי ישות עצמאית - אתה פשוט מזדהה עם זה. אתהאומר, אני אפס, אני כלום, אני דומם, אני ללא בחירה...

אם אתה לא מוכן לשחרר את המחויבים האלו, אתה סובל.

בסוף התהליך יהיו לך שתי חוויות, האחת האפשרות ליהנות מחוסר עניין, והאפשרות ליהנות מעניין. וזה תעודת ביטוח שאף פעם לא ימאס לך מהחיים.

למשל כשאתה עובד בעבודה משעממת, אתה מפסיק להתעניין בעבודה, אתה מפסיק להתעניין במה שאתה מרגיש, אתה לא מתעניין במה שאתה חושב, אתה לא מתעניין במה שאתה יודע, אתה מתחיל פחות להתעניין.

אתה לוקח את הסבל, הסבל מדכא אותך, אם אתה מוכן להיות מדוכא אז אתה מתחיל ליהנות מהסבל.

האדם קם בבוקר ואומר שהוא לא רוצה להיות מדוכא, והסבל מדכא אותו והוא לא מוכן לסבול. החוסר עניין מדכא אותי, אז אני לא מוכן להיות בחוסר עניין.

אבל אם אתה משנה את הגישה שלך ואומר, אני מוכן להיות מדוכא, אני רוצה להיות מדוכא, אני לא רוצה להיות קיים בכלל, אז כאשר בא אליך הסבל, אתה למעשה נותן לסבל להרוג אותך. שאם באה אליך תחושה שאומרת לך מה פתאום שתהיה עבד, אתה לא מתנגד לה, אתה משחרר ואומר, נכון אני עבד.

אתה למעשה נותן לרע להרוג אותך, אבל הוא לא הורג אותך, אלא הוא הורג את הרצונות והשאיפות שלך, ואם אתה הורג את השאיפות שלך, אתה מגיע להרמוניה.

מצד שני, אם תצליח לעשות את זה ותהנה מזה, אתה יכול להכנס לדיכאון מזה שיש דברים מעניינים, אתה תרצה את הרוגע וההרמוניה.

כול מחויב שקופץ לך, תן לו היפוך. כמו למשל אתה חייב להתחתן - ההיפוך, אני לא חייב להתחתן. למשל עולה לך מחשבה שאתה חייב לבטא את עצמך, תשאל, האם אני חייב לבטא את עצמי? לא, אז אני לא מבטא.

שאלה: אתה למשל משתחרר מכל מיני כבלים שמנהלים אותך.

אליעד: אם השיעמום הורס לך את המימוש העצמי, אז איך יוצרים עניין? על ידי מימוש עצמי. אז יש שתי אפשרויות, האחת להגיד אני לא רוצה לממש את עצמי, והשנייה לבטא את עצמך, להמציא משהו, תוציא מעצמך משהו שיחדש לך.

שאלה: יש כאן שני דרכים, או שתעלים את עצמך או שתממש את עצמך, אתה משחק איך שבא לך.

אליעד: כל עניין בקצה שלו הופך להיות חוסר עניין, כל תהליך מעניין נגמר בקצה שלו, כל תהליך שיכלי אם תעמיק בו יותר ויותר יהיה גם יותר מעניין עד שבסוף הוא מאבד עניין. למה לא מעניין? כי בסוף אתה מגיע לאחד, ואם הכל אחד אז זה לא מעניין.

העניין נמצא בריחוק מהאחד, ולכן אני למשל כדי להתעניין בדברים אני משתדל לא להתעמק בהם יותר מדי, כי אם אני אתעמק בהם, אני ציק צ'ק מגיע לסוף וזה לא מעניין אותי יותר. אך מה שמעניין אותי זה, שבסוף יש חוסר עניין.

מה שמעניין זה שמגיעים בסוף לאחד, אך כדי שזה יעניין אותי אני לא מגיע לזה מיד.

מה מעניין בחיים האלה? אני אספר לך, יש חוויה שהיא מאוד מאוד טובה, שהיא חוויה של להיות אלוהים, להיות שלם, מה שמעניין פה בחיים זאת החוויה הזאת, איך החוויה קשורה? אני אומר לך שכול התהליכים מובילים אליה.

כול תהליך שתקח ותתבונן בו, ותשאל עליו שאלות, כמו, למה זה כך? ותחקור, ותחקור ותחקור, בסוף תגיע לחוויה שאתה אלוהים. החוויה האלוהים משתקפת אליך מתוך תתי תהליכים.

עכשיו, אם תלך אליה מהר מדי, אז תקבל אותה כמושלמת, אבל אם אתה רוצה לחוות אותה הרבה פעמים, אז תיסע יותר לאט.

אם למשל יש לך בחיים משהו שאתה לא רוצה אותו, ואם תשאל למה אני לא רוצה אותו, זה יהפך ליותר מעניין, אבל אם תחקור פנימה, ותשאל למה, זה יגיע לאחד ואז זה לא יהיה יותר מעניין.

למשל אתה הולך לעבודה ושואל למה? כדי שיהיה לך כסף, כדי שיהיה לך בחורה, כדי שתקנה כל מיני דברים, ואז זה מעניין. אך אם אתה הולך למוחלט, בסוף אתה כבר לא תרצה את הכסף. השאלה היא אם אתה נכנס לרוחב בשאלה או לעומק בשאלה.

וזה לא בהכרח רע להכנס לעומק, כי זה עוזר לך לסגור מעגל.

אם תאחז רק באיך ליצור עניין, בסוף זה לא יחזיק לך, אתה צריך להשלים אותו גם אם האין עניין.

שאלה: יש לי עכשיו מגרש משחקים גדול יותר.

אליעד: לפי זה אתה יכול להבין הרבה דברים.

למשל בחורה אומרת שאתה לא מעניין, או שמבקשת שתעניין אותה, למה לא מעניין? כי אין קונפליקט.

למשל בחורה לא רוצה אותך? למה לא רוצה אם יש סיבה אתה יכול להשתנות, אך אם אתה לא מאתגר אותה, תיצור קונפליקט, כמו אני לא רוצה אותך. ואז היא מתחילה להתעניין, למה? כי היא רוצה להרגיש שהיא שווה משהו.

אם אתה מבין איך המנגנון עובד, אתה יכול ליצור יותר עניין או פחות עניין, יותר הזדהות או פחות הזדהות.

לסמים יש שתי השפעות, אחת שאתה לוקח את המחויב והופך אותו לאפשרי, אתה חווה חוויות שאתה חושב שהם מחויבות והסם גורם לך להרגיש שזה לא מחויב, אלא זה בסדר איך שזה, הסם מרגיע אותך, כי הוא משחרר לך את הדברים שאתה בטוח בהם.

ויש סמים שיוצרים לך תנודתיות שאפילו הקיר מתחיל לזוז, ואם הוא מתחיל לזוז אז זה מתחיל להיות מעניין. אבל גם זה ממצא את עצמו בסוף.

ולמה הנפילה מהסמים? בגלל ההיפוך, אבל אם אתה מקבל את ההיפוך, מקבל את הנפילה, אז כבר אין בעיה.

שאלה: הבעיה היא שאתה מתנגד לחוויה.

אליעד: ולמה אתה מתנגד לחוויה? כי יש חוויה שמושכת אותך לכלום, ויש חוויה שמושכת אותך להיות משהו.

כשאתה מבין את החוקים האלו, אז אתה יכול להחליט איך לבחור, יש לך את כל הטווח.

המשימה שלך עכשיו היא להתבונן בזה, ואז ההבנה משנה לך את החוויה, ותוכל לראות איך כל דבר מתקשר למה שדברנו כאן.

למשל כשאתה חושב, למה זה יפה וזה לא יפה? אתה רואה שדבר מסויים מרגיע ודבר אחר מרגיז, ולפי זה אתה מחליט אם זה יפה בעיניך או לא יפה.
להרגיש בן אדם זמן ומקום להזדהות גמילה מהתמכרות העדפות המחויב הראשון להשלים איך לבטא את עצמך להתאמץ ליצור עניין איך ליצור עניין הנאה חיים חיים משעממים טוטאלי טוטאליות יצירת עניין להשתעמם בעבודה ליהנות ליצור ליצור עניין למצוא למצוא עניין מה לעשות כשמשעמם מחפש ריגוש מחפש ריגושים משעמם משעמם לי משעמם לי בחיים משעמם לי מאוד עבודה עבודה לא מעניינת עבודה מעניינת עבודה משעממת קיום ריגוש ריגושים שעמום שעמום בחיים שעמום בעבודה שעמום טוטאלי שעמום קיומי
איך לא להשתעמם בעבודה? עבודה משעממת, עבודה לא מעניינת, אין לי חשק לעבוד, איך למצוא עניין בעבודה? איך לאתגר את עצמך? איך נוצר שעמום? האם להתפטר מהעבודה? מתי להתפטר מהעבודה? איך להתקדם בעבודה? מה זה שעמום? אתגרים
איך לא להשתעמם בעבודה? עבודה משעממת, עבודה לא מעניינת, אין לי חשק לעבוד, איך למצוא עניין בעבודה? איך לאתגר את עצמך? איך נוצר שעמום? האם להתפטר מהעבודה? מתי להתפטר מהעבודה? איך להתקדם בעבודה? מה זה שעמום? אתגרים
... יותר כדי להרוויח זמן פנוי. בכך, הפעולה הופכת למשחק שבו האדם מתמודד עם אתגר חדש, וזה הופך את הפעילות לפחות משעממת. איך יוצרים עניין מתוך עבודה משעממת? אליעד כהן מציע לאדם לשאול את עצמו שאלות עמוקות יותר לגבי מטרותיו האמיתיות. אם הסיבה שאדם עובד היא כסף, עליו לבדוק האם הוא יכול לעשות את העבודה ...
התחדשות / שעמום - מה הופך דבר למעניין ולא משעמם?
... שעמום - מה הופך דבר למעניין ולא משעמם? מי שיתבונן בעניין יראה, כי בעולם שלנו ישנם דברים שונים שמעניינים את האדם ברמת שונות. וישנם דברים שהם ככ משעממים, עד שהאדם מרגיש שעמום כבר כאשר הוא חושב על הדבר. ועוד לפני שהאדם עשה את הדבר, הוא כבר מרגיש את השעמום מלעשות אותו. וישנם דברים אחרים, שכבר כאשר האדם שומע עליהם, הוא מיד מתמלא ... יכול לעשות אותם פעם אחרי פעם אחרי פעם, ובכל פעם להפיק הנאה מחדש ולא להשתעמם , אלא להרגיש סיפוק והנאה וכולי. ואם נתבונן עוד בעניין נראה, כי כל הדברים שבעולם, גם אלו שנחשבים ... יותר מידי פעמים, גם אם הוא נחשב לדבר מעניין, הרי שהאדם ישתעמם מהדבר, ואם האדם ימשיך בכל זאת לעשות את הדבר, הרי שלבסוף האהבה שלו לדבר תהפך ... ההתחדשות, זה השכל של האדם. כי כאשר האדם עושה איזה דבר, ההנאה של האדם מהדבר היא פנימית. וההנאה של האדם מהדבר, נובעת מהצורה שבה האדם מרגיש ביחס לדבר. והיחס והרגש של האדם אל ... ברורה יותר, כך האדם מרגיש טוב יותר ביחס לדבר. והאדם מפיק הנאה מדברים מסוימים, בגלל התהליכים שמתרחשים בתת המודע שלו. כי גם כאשר האדם עושה ... אפילו טעויות שהוא יודע שהן טעות, ובכל זאת האדם עושה אותן ונהנה מהן, כגון לדוגמה לעשן וכיוב, הרי שהאדם מפיק הנאה מהדבר, בגלל דברים שמתרחשים בתוכו בעת ביצוע הפעולה. ולמרות שהאדם לא מבין מה ... מסוימים שמתרחשים, שהם אלו שיוצרים אצל האדם את תחושת ההנאה. ובכל דבר שיש בעולם, יש בו שכל מסוים. וכאשר האדם עושה דברים כלשהם, הדברים ... מהם התחדשות שכלית, על ידי זה הדברים האלו הופכים להיות משעממים את האדם, והאדם לא מוצא בהם עניין. וכל זמן שיש התחדשות שכלית כלשהי אצל האדם, מהדבר שהוא עושה, הרי שהוא ימשיך למצוא עניין בדבר. ויש דברים שהשכל שנמצא בהם הוא מוצפן. דהיינו, שיש רמות שונות של שכל ... חכמים, אבל שרמת העומק שלהן עמוקה מידי, ולא כל אחד מסוגל ליהנות מהשכל שיש ביצירה שלהם. ולכן יש יצירות אומנות של אנשים חכמים, שלא כל אחד מסוגל להבין את השכל שיש ביצירות האלו וליהנות מהן. וכמו כן, כל יצירת אומנות מוגבלת ברמת העניין שבה, לרמת העומק שלה. כי היא ... הזה, ואז הדבר הזה לא יכול לחדש לו שום דבר, ואז הדבר הזה משעמם אותו. והנה, כל יצירות האומנות שיש בעולם, הן כולן חלק מהמציאות. וכל דבר ... ומי שלא יודע את השכל שיש בכל דבר, על ידי זה הוא מוגבל ליהנות מהדבר, רק כפי כמות השכל שהוא יכול להפיק מהדבר. אבל, מי שיודע את השכל שיש בכל ... למצוא יותר עניין ביותר דברים. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא יכול למצוא עניין בכל דבר. ...
שעמום או אחדות, האם באחדות משעמם, האם האחדות משעממת
שעמום או אחדות, האם באחדות משעמם, האם האחדות משעממת
שעמום או אחדות, האם באחדות משעמם, האם האחדות משעממת ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה האם אחדות יכולה להיות משעממת . אליעד מציין כי באחדות אמיתית אין מקום למושג של נפרדות או שוני. הוא מסביר ... הוא מדבר על כך שבאחדות, כל התפיסות שלנו על נפרדות או הבחנה בין דברים נמחקות, וכך לא נוכל לחוות שעמום, כי כל דבר עשוי להיות חלק מהכל. אחדות שעמום הפכים תודעה תפיסת נפרדות ...
תרגיל בשעמום, לאהוב את השעמום, לא לעשות כלום, איך נוצרים רצונות? ויפאסנה, מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, להיות עם עצמך, להתיידד עם עצמך, למה משעמם לך?
תרגיל בשעמום, לאהוב את השעמום, לא לעשות כלום, איך נוצרים רצונות? ויפאסנה, מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, להיות עם עצמך, להתיידד עם עצמך, למה משעמם לך?
... בשעמום, לאהוב את השעמום, לא לעשות כלום, איך נוצרים רצונות? ויפאסנה, מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, להיות עם עצמך, להתיידד עם עצמך, למה משעמם לך? מהו תרגיל השעמום וכיצד הוא עוזר להכיר את הרצונות שלנו? אליעד כהן מציע תרגיל שמטרתו להבין את השעמום, להתמודד איתו ולחוות אותו בצורה מודעת. התרגיל דורש מהמשתתף לקחת פסק זמן ולעשות כלום - פשוט לשבת במקום מסוים, ללא פעילויות אחרות או הסחות דעת, ולחוות את התחושות שמגיעות משעמום. הכוונה היא לא למלא את הזמן במשהו אחר כמו עבודה או טכנולוגיה, אלא פשוט לשבת בשקט ולתת לעצמך להרגיש את השעמום בצורה נקייה. מה קורה כשאנחנו נשארים עם עצמנו בשעמום? כשאתה נשאר לבד עם עצמך ועם השעמום, תתחיל להרגיש תחושות פנימיות שמקורן ברצון לבצע פעולה כלשהי, להפסיק את תחושת השעמום. למשל, בתחילת התרגיל, כשאתה יושב בשקט, יש לך תחושת חוסר נוחות ורצון להפסיק את השעמום ולהתחיל לעשות משהו. המחשבות מתחילות להתרוצץ בראש, ואתה חושב על דברים שיכולים למלא את הזמן שלך. לעיתים, המחשבות שלך מתחילות להתמקד על משימות יומיומיות או דברים שקשורים לעבודה, במקום לשהות בשקט עם עצמך. מהו השלב שבו זיהוי הרצונות מתחיל? השלב שבו אתה מתחיל להבין את הרצון שלך נוגע למקום שבו אתה מבין שהרצון שלך לא נובע מתוך צורך אמיתי, אלא מתוך חיפוש אחר מילוי השעמום. אליעד מסביר שכאשר אתה מתחיל להבין את עצמך, תוכל לשאול את עצמך: מאיפה מגיע הרצון הזה? ותשאל את עצמך: למה אני רוצה לעשות משהו?. השעמום מוביל אותך לשאול שאלות על עצמך, ולזיהוי של רצונות פנימיים שמעולם לא חשבת עליהם בצורה כזו. האם זה אפשרי להימנע מרצון לפעול? לאחר תקופה מסוימת של שעמום, אתה יכול להרגיש את הצורך לקום ולעשות משהו - אולי לאכול, לדבר עם מישהו, לבדוק את הטלפון. השאלה היא למה אנחנו צריכים לעשות כל הזמן משהו, או למה אנחנו תמיד צריכים להיות עסוקים. כשאתה יושב בשקט, אתה מתחיל להרגיש את השעמום, את הריקנות, ולעיתים את תחושת הגעגועים לפעולה. הכוונה של התרגיל היא להבין את המקום הזה, ולשאול את עצמך מדוע אתה רוצה לפעול. למה אנחנו לא יכולים לשבת בשקט עם עצמנו? מהי מדיטציית ויפאסנה ולמה היא קשורה לתרגיל השעמום? התרגיל הזה קשור גם למדיטציה, ובפרט למדיטציית ויפאסנה. מדיטציה כזו עוזרת לאדם ... את כל התהליכים הפנימיים של המחשבות, הרגשות והרצונות, ולחוות את התחושות באופן בלתי משוחד, מבלי לפעול עליהם או להימנע מהם. מדיטציה כזו, כמו תרגיל השעמום, מאפשרת לאדם להבין טוב יותר את עצמו. מהו המהלך הבא לאחר שהשעמום הופך להיות הזדמנות? לאחר שלב שבו מזהים את הרצון לעשות משהו, אליעד מסביר שהשלב ... כאשר אתה שואל את עצמך למה אני רוצה לעשות משהו? אתה מתחיל להבין שמקור הרצון לא נמצא בהכרח במשהו חיצוני, אלא במצב פנימי של חיפוש אחר משהו אחר, חדש. השעמום הופך להזדמנות להבין את עצמך ולהתיידד עם התחושות שלך, לשהות בהן מבלי לנסות להימלט מהן. כיצד תרגול השעמום מסייע להתיידד עם עצמך? התרגיל בשעמום מסייע גם להתיידד עם עצמך, ומספק את הזמן והמרחב להבין את הרגשות הפנימיים שלך. ... גם את המקום שבו אתה מבין שהפעולה הזו לא תביא לך את מה שאתה באמת מחפש. זהו תהליך של התבוננות עצמית, שבו אתה לומד להכיר את עצמך בצורה יותר עמוקה. האם השעמום הוא רק חסר ערך? השעמום הוא לא בהכרח דבר שלילי. להיפך, הוא יכול להיות כלי משמעותי להבנת הרצונות הפנימיים שלך. במקום לראות בשעמום משהו שצריך להימנע ממנו, כדאי לראות אותו כמצב שמאפשר לך להבין את עצמך יותר טוב. כל תחושת שעמום מביאה איתה את ההזדמנות לחקור את עצמך, ללמוד על הרצונות הפנימיים שלך, ולהתיידד עם התחושות שלך מבלי לברוח מהן. תרגיל בשעמום איך נוצרים רצונות? מהי מדיטציית ויפאסנה? מה לעשות בשעמום? להתיידד עם עצמך שעמום כדרך התבוננות פנימית ...
לא להבדיל בין דבר להיפוכו, תורת אחדות ההפכים, איך לא להבדיל בין דבר לדבר? להגיע לאחדות, להטיל ספק בחושים, להטיל ספק בשכל, איך המוח חושב? השאלה הקשה ביותר, למה משעמם לך?
לא להבדיל בין דבר להיפוכו, תורת אחדות ההפכים, איך לא להבדיל בין דבר לדבר? להגיע לאחדות, להטיל ספק בחושים, להטיל ספק בשכל, איך המוח חושב? השאלה הקשה ביותר, למה משעמם לך?
... בחושים, להטיל ספק בשכל, איך המוח חושב? השאלה הקשה ביותר, למה משעמם לך? איך אפשר לא להבדיל בין דבר להיפוכו? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג בהרצאה הוא תורת אחדות ההפכים, שמשמעותה לא להבדיל בין שום דבר לבין ההיפך שלו. על פי אליעד, הדרך ... אפשר באמת לא להבדיל בשום דבר? אליעד מסביר שהתהליך דורש זמן ועבודה פנימית רבה, ולא יכול להיעשות בצורה מיידית או באמצעות טריקים כמו NLP. הוא מתייחס לדוגמה של סרטון שכביכול לימד אנשים לא להבדיל בין הצבעים צהוב וכתום בשתי דקות, ומסביר כי ... לנו משהו? אליעד חוזר ומדגיש שכל סבל, כל תחושת חיסרון או שיעמום, נובעים מההבדלה שאנחנו עושים במוח. למשל, הוא מציין דוגמה של אדם שאומר משעמם לי. השעמום נוצר כי האדם בטוח שיש הבדל בין מצב טוב (מעניין) למצב רע (משעמם), והתחושה הזו גורמת לאדם לרוץ ולחפש פתרונות. ברגע שהאדם יטיל ספק אפילו בדברים הכי ודאיים, הוא יוכל להשתחרר מהתחושה הזו. לכן אליעד ממליץ להתחיל להטיל ספק בדברים הכי פשוטים ... ההפכים? איך להטיל ספק בחושים? איך המוח יוצר הבדלים? למה משעמם לך? איך להשתחרר מתחושת החיסרון? מה המקור של הרצון והסבל? ...
שעמום, איך להתמודד עם שעמום? מה זה שעמום? ממה נובע שעמום, לקחת חופש מהעבודה, העבודה הכי קשה בעולם, לא לעשות כלום, איך להיצמד לאמת? למה משעמם?
שעמום, איך להתמודד עם שעמום? מה זה שעמום? ממה נובע שעמום, לקחת חופש מהעבודה, העבודה הכי קשה בעולם, לא לעשות כלום, איך להיצמד לאמת? למה משעמם?
שעמום, איך להתמודד עם שעמום? מה זה שעמום? ממה נובע שעמום, לקחת חופש מהעבודה, העבודה הכי קשה בעולם, לא לעשות כלום, איך להיצמד לאמת? למה משעמם? מה זה שעמום וממה הוא נובע? אליעד כהן מסביר ששעמום נובע מתחושה של חוסר התחדשות. כאשר האדם מרגיש שהדברים שהוא עושה אינם חדשים לו ואינם מחדשים לו כלום, הוא מתחיל לחוש בשעמום. האדם, מטבעו, זקוק לאתגרים ולחוויות חדשות, וכאשר הם אינם בנמצא הוא מרגיש חוסר משמעות ושעמום. כדוגמה לכך, אליעד מסביר שאם לאדם אין שכל כלל, לא יהיה לו שעמום אפילו אם לא יעשה דבר, כי הוא אינו מודע לחוסר התחדשות. האם לקחת חופש מהעבודה זה הפתרון לשעמום? אליעד מדגים סיטואציה שבה אדם עובד ומרגיש צורך לקחת חופש, משום שהוא מאמין שבחופש יהיה לו טוב יותר. ברגע שהאדם בחופש, תחושת השעמום מתעוררת, משום שאין לו את האתגרים שהיו בעבודה. מצד אחד, הוא לא רוצה לחזור לעבודה כי הוא עדיין מעדיף להיות בחופש, ומצד שני הוא מתחיל לחוש ריקנות ושעמום ככל שהזמן עובר. לפי אליעד, הבעיה נובעת מכך שבזמן חופש האדם נהנה בעיקר בהתחלה, משום שיש רושם או זיכרון של החיסרון שהעבודה סיפקה. אחרי זמן מסוים, כאשר הזיכרון מהעבודה מתעמעם, גם ההנאה פוחתת, והשעמום מתחיל להיווצר. לכן, כאשר לוקחים חופש מהעבודה, היתרון העיקרי הוא ההנאה שנוצרת מהפסקת הפעילות המאתגרת, אך היתרון הזה זמני בלבד. תחושת הרעננות הזו דועכת עם הזמן, ואז האדם מתחיל לחפש אתגרים חדשים. אם אין לאדם אתגר, אפילו קטן כמו לעזור לאישה זקנה לחצות את הכביש, הוא יתחיל להשתעמם. אליעד מדגיש כי תחושת השעמום מגיעה מחוסר אתגר, מחוסר התחדשות, ומכך שהמוח זקוק תמיד לדבר חדש או לאתגר כדי להרגיש משמעות או תועלת. למה כל כך קשה לאדם לא לעשות כלום? אליעד מסביר שהעבודה הכי קשה בעולם היא לא לעשות כלום. הוא מדגים מצב תיאורטי שבו משלמים לאדם מיליון שקל בשעה כדי לא לעשות כלום. על פניו, זו נראית עבודה קלה, אך בפועל האדם יתחיל להשתגע ולסבול מחוסר המעש. גם כשלא עושים כלום, נוצר
ליהנות משיחת חולין, small talk, סמול טוק, להצליח להתחבר לאנשים, למצוא עניין בדברים, לא מוצא עניין, מרגיש משעמם, ליהנות משופינג, האח הגדול, תקשורת בין אישית, ניהול שיחה, אומנות השיחה
ליהנות משיחת חולין, small talk, סמול טוק, להצליח להתחבר לאנשים, למצוא עניין בדברים, לא מוצא עניין, מרגיש משעמם, ליהנות משופינג, האח הגדול, תקשורת בין אישית, ניהול שיחה, אומנות השיחה
ליהנות משיחת חולין, small talk, סמול טוק, להצליח להתחבר לאנשים, למצוא עניין בדברים, לא מוצא עניין, מרגיש משעמם, ליהנות משופינג, האח הגדול, תקשורת בין אישית, ניהול שיחה, אומנות השיחה איך ליהנות משיחות חולין ולהתחבר לאנשים? הרצאה זו מתמקדת בהבנת האופן שבו אנשים יכולים ליהנות משיחות חולין (small talk), ולהתחבר לאנשים, גם כאשר הנושא או הסיטואציה אינם מעניינים אותם באופן אישי. אליעד כהן ... שמתקשים להשתתף בשיחות על נושאים שמרגישים להם שטחיים או חסרי ערך, כמו שיחות על תוכניות ריאליטי או פוליטיקה. כיצד יכול אדם להתחבר לשיחות כאלו מבלי להרגיש משעמם או מנוכר? כיצד נוכל לשנות את התפיסה שלנו לגבי שיחות חולין? ההבנה הראשונה שצריכה להתקבל היא שאין מדובר בהימנעות משיחה או בהפניית גב לאנשים, אלא ביכולת למצוא עניין בדברים שכביכול אינם מעניינים. לדוגמה, אדם שמרגיש משעמם בשיחה על תוכניות כמו האח הגדול, או אדם שלא מתעניין בנושאים פוליטיים, יכול להרגיש מחוץ לשיחה, אך אם יבין כיצד למצוא עניין בדברים הללו, השיחה יכולה להפוך למעניינת ומספקת יותר. מהם הגורמים שמונעים מאיתנו להרגיש מעוניינים בשיחות חולין? ... התפיסה: השיחה עשויה לא להיות מה שנראה בהתחלה, אך אם נבחר להעמיק ולמצוא את המשמעות, אזי עשויה להתפתח שיחה יותר משמעותית. מהן דרכים להתמודדות עם תחושת השעמום בשיחה? אליעד מדגיש את הצורך לשנות את הדרך בה אנחנו רואים את השיחה ואת האנשים שמולנו. במקום להתרכז במה שלא ... עצמם, ולמצוא דרכים להתחבר אליהם דרך ההבנה של מה שמעניין אותם. לדוגמה, אם אדם מדבר על חוויות הקניות שלו בשופינג, ולמרות שזה לא מעניין אותנו, אנו יכולים למצוא עניין באופן שבו הוא מתאר את החוויה ואת תחושותיו לגבי השופינג. עלינו להיות קשובים יותר ולהתמקד בהבנת הסיבות העמוקות ... לא פעם מהתפיסה המגבילה שלנו לגבי מהו נושא מעניין. אליעד מסביר שבסופו של דבר, כל נושא יכול להיות מעניין אם נתפוס אותו באופן שונה, ואם נעשה זאת, ניתן גם ליהנות משיחות שבדרך כלל היינו ממלאים בהן את הזמן באופן בלתי מספק. מה עלינו להבין כדי להפיק את המרב מהשיחות הללו? לא ... אינטלקטואלית, אלא גם ביכולת להרגיש את האנשים שמולנו ולהתחבר אליהם בדרכים חדשות. אם נתבונן בשיחה על הרמה האנושית שלה, במקום רק לבחון את הנושא עצמו, נוכל למצוא עניין גם בשיחות על נושאים שכביכול אינם נוגעים אלינו ישירות. כל אדם עשוי להיות מעוניין לשוחח על נושא מתוך צורך אישי או מתוך חוויה שהוא עבר, ולא תמיד מדובר במשמעות האובייקטיבית של הנושא. איך נוכל להימנע מתחושת השעמום ולהפוך את השיחה למעוררת עניין? אם לא מוצאים עניין בשיחה, אפשר להניח לה להתרחש בצורה יותר טבעית. במקום להילחם עם תחושת השעמום, אפשר לאמץ את השיחה ולחפש את העניין שבה. אליעד מציין שהשיחה הופכת למעניינת כאשר אנחנו לא מנסים לשלוט בה או לשפוט ... טבעי. לעיתים, מספיק להקשיב ולהיות קשוב לאדם שמולנו כדי שהשיחה תתפוס כיוון מעניין. מהם הדרכים לשיפור כישורי התקשורת? איך מתחברים לאנשים שדוברים על נושאים משעממים? מהי אומנות השיחה? איך לנצח תחושת שעמום בשיחות חולין? איך למצוא עניין בנושאים שלא מעניינים אותך? ...
בגידות בזוגיות, להצליח בזוגיות, שעמום בזוגיות, שגרה בזוגיות, שגרה זוגית, משעמם בזוגיות, גבר מאהב, אישה מאהבת, למה אנשים בוגדים? איך לשמור על הזוגיות? איך לעשות מעניין בזוגיות? להתאהב מחדש, לשמור על האהבה
בגידות בזוגיות, להצליח בזוגיות, שעמום בזוגיות, שגרה בזוגיות, שגרה זוגית, משעמם בזוגיות, גבר מאהב, אישה מאהבת, למה אנשים בוגדים? איך לשמור על הזוגיות? איך לעשות מעניין בזוגיות? להתאהב מחדש, לשמור על האהבה
... בזוגיות, להצליח בזוגיות, שעמום בזוגיות, שגרה בזוגיות, שגרה זוגית, משעמם בזוגיות, גבר מאהב, אישה ... איך לשמור על הזוגיות? איך לעשות מעניין בזוגיות? להתאהב מחדש, לשמור על האהבה האם זוגיות ארוכת טווח חייבת להיות משעממת? הרבה אנשים חושבים שקשר זוגי ארוך טווח חייב להיות משעמם, אך אליעד כהן מסביר שזה לא בהכרח נכון. לדבריו, שעמום בזוגיות אינו מחויב המציאות, ... מתאר תופעה נפוצה שבה בני זוג שבוגדים, לא בהכרח עושים זאת בגלל עניין מיני בלבד. במקרים רבים, הבגידה נובעת מתחושת שעמום רגשי בזוגיות הנוכחית. הוא נותן ... יכול להישאר מעניין לאורך זמן? אליעד מסביר שברוב המקרים, התשובה לכך שלילית. הקסם של רומנים מחוץ לנישואים נעוץ בעובדה שהם זמניים וקצרים. במהלך ... באופן מושך ומטופח. אולם, אם בני הזוג הבוגדים היו חיים יחד באופן יומיומי, הם היו מאבדים את העניין ומתחילים להשתעמם, בדיוק כמו זוג נשוי רגיל. ההתרגשות נובעת מהמפגש הנדיר והקצר, לא מהקשר המתמשך. מהי הסיבה האמיתית לשעמום בזוגיות? הסיבה לשעמום אינה נעוצה בזוגיות עצמה, אלא במידת היכולת של האדם לעניין את עצמו. אליעד מסביר שאם אדם אומר שמשעמם לו עם אשתו או עם בעלה אחרי ... חדשים, לפתח תחביבים ולהתלהב מדברים בחיי היום - יום, יוכל להביא את אותו העניין גם לתוך הזוגיות. לעומת זאת, אדם שמשעמם לעצמו, שאין לו עניין פנימי, סביר שימצא את עצמו משתעמם גם בזוגיות. כיצד אפשר למנוע שעמום ולשמור על עניין בזוגיות? כדי למנוע שעמום בזוגיות, כל אחד מבני הזוג צריך ... עניין בזוגיות היא על שני בני הזוג באותה מידה. כל אחד מהם צריך: להיות אדם מעניין בעצמו ולפתח תחומי עניין אישיים. ליצור חוויות חדשות ומרגשות בתוך ... של בן או בת הזוג. לדעתו, זוגות שהאחריות הזאת ברורה להם, מצליחים לשמור על זוגיות מעניינת לאורך זמן רב. האם שעמום בזוגיות הוא מחויב המציאות או שניתן למנוע אותו? אליעד מסכם ששעמום בזוגיות אינו מחויב המציאות. הוא תוצאה של חוסר התחדשות אישית, חוסר השקעה בקשר או חוסר הבנה של מהות הקשר הזוגי. זוגות שרוצים למנוע שעמום צריכים להכניס לתוך הקשר ... ניתן לשמור על תשוקה לאורך שנים? איך לפתח עניין עצמי ולשמור על התלהבות בחיים? האם זוגיות ארוכת טווח בהכרח הופכת למשעממת? השאלה המרכזית היא האם קשר זוגי ארוך טווח מוביל בהכרח לשעמום בין בני הזוג. יש אנשים שיגידו ... שלהם. מדוע אנשים בוגדים? הרבה פעמים, בגידה אינה קשורה בהכרח לרצון במערכת יחסים מינית בלבד, אלא היא נובעת מתחושת שעמום רגשי וחוסר עניין בקשר הזוגי. אישה שמרגישה שבעלה משעמם אותה, מחפשת מישהו שיגרום לה להתרגש, לשתף חוויות וליצור קשר רגשי עמוק. כך גם גבר שמרגיש שהוא ואשתו איבדו את החיבור הרגשי, עשוי לחפש התרגשות במקום אחר. אם נבין מה גורם לאנשים למצוא עניין בבגידה, ניתן להסיק שכאשר בני ... רגשית שמתרחשת ברומן מחוץ לנישואין, הם עשויים לשמור על הקשר הזוגי שלהם מעניין ורענן. כלומר, אם אישה מצליחה ליצור עם בעלה את אותו קשר שהיא יוצרת עם המאהב שלה, כנראה שלא יהיה לה צורך לבגוד, ולהפך. האם קשר מחוץ לנישואים בהכרח היה משעמם לאורך זמן? מישהו העלה את השאלה: אם רומן מחוץ לנישואין היה נמשך שנים, האם גם הוא היה הופך למשעמם? רבים טוענים שכן. בתחילת הקשר ... ברגעים טובים בלבד. אם המאהב והמאהבת היו חיים יחד באופן מלא, ייתכן שהם היו מאבדים את ההתלהבות ומתחילים להשתעמם זה מזה, בדיוק כמו זוג נשוי רגיל. מהי הסיבה האמיתית לשעמום בזוגיות? השאלה היא לאו דווקא ...
משנה ולא משנה, משעמם ומעניין, יש ואין, כלום ומשהו, להפוך יש לאין, להפוך אין ליש, להפוך משנה ללא משנה, להפוך לא משנה למשנה, להפוך כלום למשהו, להפוך משהו לכלום, להפוך משעמם למעניין, להפוך מעניין למשעמם, אושר ולהיצמד לאמת
משנה ולא משנה, משעמם ומעניין, יש ואין, כלום ומשהו, להפוך יש לאין, להפוך אין ליש, להפוך משנה ללא משנה, להפוך לא משנה למשנה, להפוך כלום למשהו, להפוך משהו לכלום, להפוך משעמם למעניין, להפוך מעניין למשעמם, אושר ולהיצמד לאמת
... ולא משנה, משעמם ומעניין, יש ואין, כלום ומשהו, להפוך יש לאין, להפוך אין ליש, להפוך משנה ללא משנה, להפוך לא משנה למשנה, להפוך כלום למשהו, להפוך משהו לכלום, להפוך משעמם למעניין, להפוך מעניין למשעמם, אושר ולהיצמד לאמת מה המשמעות של להפוך לא משנה לכן משנה וכיצד זה קשור לאושר? כדי שאדם יהיה מאושר באמת, הוא צריך לפתח שליטה על תפיסת המציאות שלו ולהיות מסוגל לשנות את הדרך ... יכול לשאול את עצמו אם הוא באמת בטוח במאה אחוז שזה לא משנה. לדוגמה, אם הוא רואה מישהו בעבודה שמתנהג בצורה מסוימת וחשוב לו לדעת האם זה באמת משנה לו, הוא יכול לשאול את עצמו האם זה באמת משנה לי?. דרך השאלות האלה, הוא יכול להפוך את הדברים ששעממו אותו לכאלה ... שיביאו לו אושר. על ידי שאלות מהותיות על האמת של כל מצב בחיים, הוא יוכל להימנע מהסבל ולמצוא עניין בכל דבר. סיכום לסיכום, אדם מאושר הוא אדם שמסוגל לשלוט בתפיסת המציאות שלו, להפוך לא משנה לכן משנה (כדי להפיק הנאה) וכן משנה ללא משנה (כדי להימנע מהסבל). הדרך לעשות זאת היא על ידי היצמדות לאמת ושאלת שאלות רבות כמו האם זה באמת משנה? האם יש הבדל? שאלות כאלו מאפשרות לאדם למצוא את האיזון ... להיות מאושר, אדם גם צריך להרגיש שדברים מסוימים כן משנים. אם שום דבר לא משנה, לא ניתן ליהנות מכלום. אם אדם יקבל מיליון דולר, אבל ירגיש שזה לא משנה, לא יהיה לו סיפוק. אם מישהו ישבח אותו, וזה לא ישנה לו, הוא לא ירגיש שמחה. אם אדם רואה משהו יפה, אבל הוא לא מתרגש ... כאן משהו חדש ושונה? אולי אני מפספס משהו? כאשר שואלים את השאלות הללו, דברים שהיו נראים משעממים ולא משמעותיים פתאום מקבלים משמעות ועניין. מה התוצאה של שליטה כזו? כשאדם רוצה ליהנות ממשהו - הוא יודע איך לגרום לו להיות משמעותי עבורו. כשאדם רוצה להפסיק לסבול - הוא יודע איך לבטל את החשיבות של מה שמפריע לו. כך, הוא שולט ברגשותיו ובמצבו הפנימי. סיכום כדי להיות מאושר, אדם צריך שתי יכולות: להפוך את הלא משנה לכן משנה - כדי להפיק הנאה ושמחה מהחיים. להפוך את הכן משנה ללא משנה - כדי להימנע מסבל וכאב. האופן שבו ניתן להשיג את השליטה הזו הוא באמצעות היצמדות לאמת. כאשר אדם כל הזמן בודק את המציאות ושואל את ... מאושר שליטה בתפיסת המציאות למה משהו משנה? למה משהו לא משנה? למה משהו מעניין? למה משהו משעמם? איך למצוא עניין בכל דבר? איך להפוך משהו ללא משנה? איך להפוך משהו למשנה? איך להפוך משהו למעניין? איך להפוך משהו למשעמם? איך להפוך יש לאין? איך להפוך אין ליש? איך להפוך משנה ללא משנה? איך להפוך לא משנה למשנה? איך להפוך כלום למשהו? איך להפוך משהו לכלום? איך להפוך משעמם למעניין? איך להפוך מעניין למשעמם?
היאחזות, שעמום, לא להיאחז, כן להיאחז, חוסר עניין בחיים, למצוא עניין, חיים משעממים, לא להשתעמם, מוות קליני, מסע אסטרלי
היאחזות, שעמום, לא להיאחז, כן להיאחז, חוסר עניין בחיים, למצוא עניין, חיים משעממים, לא להשתעמם, מוות קליני, מסע אסטרלי
... שעמום, לא להיאחז, כן להיאחז, חוסר עניין בחיים, למצוא עניין, חיים משעממים, לא להשתעמם, מוות קליני, מסע אסטרלי למה החיים נראים משעממים וחסרי משמעות? אליעד כהן מסביר כי הסיבה שהחיים מרגישים משעממים היא שהאדם כל הזמן נתון במאבק בין שני כוחות פנימיים - הכוח שמנסה להיאחז בדברים והכוח שרוצה להשתחרר מההיאחזות. הוא נותן דוגמה פשוטה: כשאתה רעב ואוכל, אתה חווה ... מבוגר לא יתעניין בצעצוע אבל כן ייאחז ברכב אמיתי. זאת אומרת שהאדם תמיד נאחז במשהו, והדבר היחיד שמשתנה הוא סוג ההיאחזות. איך אפשר ליהנות מכל דבר בחיים? אליעד טוען שכדי ליהנות מכל דבר בחיים, האדם צריך לפתח את היכולת להיאחז בכל דבר ובו זמנית לא להיאחז בשום דבר. הוא מדגיש שככל שהאדם מסוגל להבין ולקבל בתוכו הפכים, הוא למעשה מגדיל את היכולת שלו ליהנות מכל דבר. אם פעם הוא נהנה רק מדברים ספציפיים, עכשיו הוא יכול ללמוד ליהנות מכל דבר - גם מדברים שבעבר נראו לו משעממים וחסרי משמעות, כמו תכניות בערוץ ויוה. הסיבה שהוא יכול ליהנות מכל דבר היא שהוא רואה לעומק ומבין שההבדל בין הדברים הוא שטחי בלבד. אליעד מסביר שההבדל בין מי שנהנה מערוץ ויוה לבין מי שמשתעמם ממנו הוא רק בגישה ובשכל. מי שמשתעמם מרגיש שאין מה ללמוד שם, בעוד שמי שנהנה מוצא בזה משמעות. מדוע דברים מעניינים הופכים עם הזמן למשעממים? אליעד מתאר תהליך שבו דברים שהיו מעניינים פעם הופכים למשעממים מכיוון שהאדם מבין את העומק שלהם ומרגיש שאין לו עוד מה ללמוד מהם. הוא נותן דוגמה ממשחק כדורגל שפעם היה מעניין וכיום הוא כבר לא מעניין, כי האדם הבין כבר את כל ... מבין את העומק של כל הדברים, הוא מגיע למצב שבו שום דבר כבר לא מעניין אותו, כיוון שהבנת האחדות היא הדבר הכי מעניין וגם הדבר הכי משעמם - הכי מעניין כי הוא העומק האולטימטיבי, והכי משעמם כי לאחר שמבינים אותה, אין עוד מה ללמוד. מהו היחס בין חוויה רוחנית כמו מוות קליני לבין הבנת האחדות? אליעד מדבר על כך שאדם שחווה חוויה של מוות קליני או מסע אסטרלי רואה שיש קיום מעבר לגוף הפיזי. הוא מדגים מצב שבו אדם יוצא מגופו, רואה את הגוף שלו סובל ואינו מזדהה איתו. לאחר החוויה הזו, כשהאדם חוזר לגוף, נשאר אצלו זיכרון (רשימו) של החוויה והוא כבר לא מזדהה עם הגוף באופן מוחלט. אך כל עוד הוא חי בגוף, עדיין קיימת בו מידת היאחזות מסוימת, כי הוא עדיין חווה כאב או הנאה. כלומר, האדם נמצא בו זמנית בשני מצבים: הוא מבין שאין שום משמעות לקיום הגשמי, אך בו זמנית הוא ממשיך לחוות את הקיום הגשמי ולהיאחז בו במידה מסוימת. האם קיימות באמת תופעות כמו מסע אסטרלי? אליעד מתייחס לתופעות כמו מסע אסטרלי ויציאה מהגוף כאמיתיות ומסביר שאין סיבה לשלול את קיומן, מכיוון שבמציאות הכל אפשרי. הוא אינו מתמקד באמיתות התופעה עצמה אלא במה שהאדם יכול ללמוד ממנה. התופעות הללו מראות לאדם שיש משהו מעבר לגוף, אך גם מדגישות את העובדה שהאדם עדיין קשור לגוף כל עוד הוא חי. החוויה הרוחנית לא פוטרת אותו לחלוטין מהצורך להתמודד עם החיים הפיזיים והגשמיים. איך להצליח ליהנות מהחיים גם אחרי שהבנת את האחדות? אליעד מסביר שהיכולת ליהנות מהחיים לאחר הבנת האחדות תלויה ביכולת של האדם להחזיק בתוכו בו זמנית שני הפכים - מצד אחד הוא מבין שאין משמעות לשום דבר, ומצד שני הוא מסוגל לראות את המשמעות בכל דבר. האדם שמצליח להחזיק את שני ההפכים הללו בתוכו יכול ליהנות מכל רגע ומכל מצב, בלי קשר לתוכן עצמו. ההבנה הזו מביאה את האדם למצב שבו החיים כבר לא יכולים באמת לשעמם אותו, כי הוא מוצא את העומק והעניין בכל דבר, גם בדברים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שעמום בחיים, שעמום בעבודה, יצירת עניין, שעמום קיומי, איך ליצור עניין? ליהנות משעמום, שעמום טוטאלי, מחפש ריגושים, חיים משעממים, משעמם לי מאוד, משעמם לי בחיים, למצוא עניין, מה לעשות כשמשעמם?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך יוצרים עניין?, למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך יוצרים עניין?, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לדיאטה, מאמן אישי לפרישה, אימון אישי לזוגיות בתחום איך יוצרים עניין - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.2188 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 23:52:57 - wesi1