אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
מה ההבדל בין שכנוע ישיר לשכנוע עקיף?

קיימות שתי דרכים עיקריות לשכנע אנשים: שכנוע ישיר ושכנוע עקיף. שכנוע ישיר הוא שיטה בה אומרים לאדם בצורה ברורה מה רוצים שיעשה. למשל, אם הורה רוצה שהילד יכין שיעורים, הוא אומר לו במפורש: "לך תכין שיעורים." בדרך זו, המסר חד וברור, ואין שום מקום לבלבול או אי הבנה. האדם מבין מיד מה רוצים ממנו, וזה חוסך זמן ומאמץ. עם זאת, החיסרון המשמעותי של שכנוע ישיר הוא שהאדם עלול להתנגד ולהגיד "לא רוצה" מיד כשמבין שמנסים להשפיע עליו.

לעומת זאת, שכנוע עקיף פועל אחרת לחלוטין. בשכנוע עקיף, לא אומרים לאדם מה לעשות ישירות, אלא מנסים לגרום לו לחשוב מחשבות מסוימות, שהן אלו שיגרמו לו לעשות את הפעולה הרצויה. בשיטה זו שותלים רעיונות בתודעה של האדם בצורה סמויה ומעודנים יותר, כך שהוא עלול לחשוב שהרעיונות היו שלו מלכתחילה. היתרון בשכנוע עקיף הוא שאנשים בדרך כלל פחות מתנגדים לו, כיוון שהם לא מרגישים שהכריחו אותם, אלא שהם בעצמם הגיעו למסקנה הרצויה.

איך בדיוק עובד שכנוע עקיף?

העיקרון המרכזי של שכנוע עקיף הוא קודם כל להגדיר את הפעולה שרוצים שהאדם יבצע, ואז לשאול אילו מחשבות אותו אדם צריך לחשוב על מנת שיבצע את אותה פעולה. למשל, מוכר שרוצה למכור מוצר צריך לשאול את עצמו אילו הנחות יסוד צריכות להיות ללקוח שלו כדי שיחשוב שראוי ונכון לקנות את המוצר הזה.

אך יש נקודה חשובה נוספת: לא תמיד ההנחות של המשכנע נכונות. לפעמים המוכר חושב שאם הלקוח יחשוב בדרך מסוימת הוא יקנה את המוצר, אבל בפועל יכול להיות שהלקוח בכלל יחשוב אחרת. לכן, תמיד יש לזכור שמדובר בהנחות סובייקטיביות של המשכנע.

לדוגמה, מפלגת אופוזיציה שרוצה לשכנע אנשים להצביע לה יכולה להשתמש בשכנוע ישיר ולומר: "תצביעו לנו, " או להשתמש בשכנוע עקיף ולומר: "מאוד רע במדינה." האדם ששומע שרע במדינה עשוי בעצמו להגיע למסקנה שכדאי להחליף את ההנהגה, ולכן יצביע לאופוזיציה. במקרה זה, המפלגה השתמשה בשכנוע עקיף - לא אמרה ישירות "תצביעו לנו, " אלא גרמה לאנשים להגיע למסקנה זו בעצמם.

איך ליישם שכנוע עקיף בצורה מתוחכמת יותר?

קיימים מקרים בהם השכנוע העקיף עלול להיות ברור מדי והאדם עשוי לשים לב שמנסים לשכנע אותו. לדוגמה, בתקופת בחירות, אם אומרים לאדם "מחירי הדיור גבוהים, " הוא עלול לחשוב מיד שמנסים לשכנע אותו להצביע נגד הממשלה המכהנת. במקרה כזה צריך ליישם שכנוע עוד יותר עקיף - "שכנוע עקיף לשכנוע עקיף." עושים זאת על ידי הרחקת המסר המרכזי כמה שיותר.

למשל, אפשר להגיד לאדם: "תראה איך אנשים עשירים חיים טוב, " לאחר מכן לומר לו: "גם אתה ראוי לחיות טוב, " וכך לגרום לו להגיע לבד למסקנה שרע לו ולשאוף להחליף את מי שאחראי על מצבו.

איך להבין מה אדם אחר צריך לחשוב כדי להשתכנע?

כדי לשכנע מישהו בעקיפין, חשוב קודם כל להבין איך הוא חושב. המשכנע צריך לדמיין שהוא האדם השני, ולשאול: "אם הייתי הוא, עם האמונות, הדעות, המחשבות וההנחות שלו - מה הייתי צריך לחשוב כדי לבצע פעולה מסוימת?" חשוב לשים לב לנקודת מבטו של האדם השני, ולא להניח שמה שברור למשכנע ברור גם לאחר.

הדרך לעשות זאת היא קודם כל לעשות סקירה מקיפה על האדם שרוצים לשכנע - מה טוב לו, מה רע לו, במה הוא מאמין, מה חשוב לו ומה לא. לאחר מכן, אפשר להבין מהן ההנחות שאם אותו אדם יחשוב עליהן, הוא יגיע לבד למסקנה הרצויה.

למה חשוב לבדוק...
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטת שכנוע והנושא הוא נושא של שכנוע ישיר ושכנוע עקיף, מה זה שכנוע ישיר ומה זה שכנוע עקיף. שכנוע ישיר זה לבוא לבן אדם שרוצים שהוא יעשה פעולה מסוימת ואומרים לו "אנחנו רוצים שתעשה פעולה מסוימת", רוצים שהילד יכין שיעורים אומרים לו "לך תכין שיעורים" זה נקרא שכנוע ישיר. זאת אומרת בצורה ישירה מנסים להגיד לו את מה שרוצים שהוא יעשה שיקנה, שימכור שיחשוב.

אוקי יחד עם זאת יש דבר שנקרא שכנוע עקיף, מה זה אומר שכנוע עקיף זה אומר שאנחנו לא באים בצורה ישירה לבן אדם ואומרים לו את מה שאנחנו רוצים שהוא יחשוב או שיעשה וכו' אנחנו בעצם עושים פעולות אחרות ואנחנו מנסים לשכנע אותו בדברים אחרים שבאמצעותם אם הוא ישתכנע בהם אז בעצם הוא ישתכנע בדבר שאותו אנחנו רוצים שהוא יחשוב.

מה היתרונות והחסרונות של שכנוע ישיר ושל שכנוע עקיף בקצרה, בשכנוע ישיר הבן אדם מבין בדיוק מה רוצים ממנו אין סיכוי שהוא יתבלבל, לפעמים זה הרבה יותר פשוט אומרים לו פשוט "כדאי לך לעשות ככה בשביל ככה וככה" וזהו מאוד פשוט אמרנו לו את מה שאנחנו רוצים שכנענו אותו בצורה ישירה בזה נגמר הדיון. לעומת זאת אם אנחנו נדבר איתו בצורה עקיפה לא בטוח שהוא יבין לא בטוח שזה יעזור, זה יכול לקחת הרבה יותר זמן, זה הרבה יותר מסובך וכו'.

יחד עם זאת יש גם יתרונות בשכנוע עקיף, למה כי כאשר באים לשכנע בן אדם בצורה ישירה "תקשיב תעשה ככה וככה" הרבה פעמים הוא יגיד "לא רוצה" ולכן אם נעשה את זה בצורה מתוחכמת, אם עושים את זה בצורה מתוחכמת שמשכנעים אותו בשכנוע עקיף, נסביר בדיור מה זה אומר אז במקרים כאלה הבן אדם לפעמים יש לו פחות התנגדות להשתכנע ואז הרבה פעמים הוא עוד בכלל חושב כשהוא מתחיל לחשוב אחרי שעושים לו את השכנוע העקיף בצורה טובה והוא מתחיל לחשוב שהוא רוצה לעשות את מה שמלכתחילה רצינו שהוא יעשה הוא עוד מתחיל לחשוב שהוא בכלל רצה לעשות את זה למרות שאנחנו שתלנו לו את המחשבה לעשות את מה שאנחנו רוצים שהוא יעשה ובזכות השכנוע העקיף.

עכשיו מה העיקרון של שכנוע עקיף, איך עובד שכנוע עקיף ואיך לעשות שכנוע עקיף ואיך להצליח בשכנוע עקיף וכו', אז זה עובד ככה שכנוע עקיף פירושו לוקחים פעולה שרוצים שהבן אדם יעשה אותה, אוקי אנחנו רוצים שבן אדם מסוים יעשה פעולה מסוימת, עכשיו מה שהבן אדם צריך לשאול את עצמו המוכר שרוצה למכור את המוצר הוא צריך לשאול את עצמו, איזה מחשבות הבן אדם לדעתי כמוכר "איזה דברים אני כמוכר חושב שהלקוח שלי צריך לחשוב בשביל שהוא יקנה את המוצר הזה, בשביל שהוא יעשה את הפעולה הזאת?" איזה דברים, במילים אחרות זה לשאול "מה הנחות היסוד שאני כמוכר מניח שהלקוח צריך להניח אותם כדי לקנות את המוצר, כדי לעשות את הפעולה".

ותשימו לב שאני מחדד פה שכשבן אדם שואל את עצמו "מה הנחות היסוד שהוא הלקוח צריך להניח בשביל שהוא יעשה ככה וככה" הדיון הזה כולו מתרחש במוחו של המוכר, זאת אומרת זה המוכר שאם הלקוח תהיה לו הנחת יסוד כזאת וכזאת אז הוא יעשה ככה וככה וזה לא בהכרח בטוח נכון גם את זה המוכר צריך לזכור ולכן כל הנושא הזה הוא סובייקטיבי בראש של המוכר. אוקי כי לפעמים בן אדם "כן הנה אני מנסה לשכנע אותו בצורה עקיפה וזה לא עובד", למה זה לא עובד כי אתה מניח שהוא צריך להניח ככה וככה בשביל לעשות ככה וככה, יכול להיות שהוא בכלל צריך להניח דבר אחר יכול להיות שאם הוא בכלל יניח ככה אז הוא יעשה הפוך, יכול להיות מלא רעיונות אבל בגדול הרעיון הוא כדלקמן כך את הפעולה שאתה רוצה שהבן אדם יעשה ובתור שלב ראשון תשאל את עצמך "מה הרעיון שהבן אדם לדעתי צריך לחשוב אותו כדי שהוא יעשה את הפעולה הזאת" ואז תרשום "הוא צריך לחשוב ככה וככה".

עכשיו תשאל את עצמך את השאלה הבאה "מה הסיבות לדעתך שבגללן אותו בן אדם יכול לחשוב ככה וככה" או "איזה דברים אם הוא יחשוב אותם הם יכריחו אותו לחשוב את המחשבה שתוביל אותו לבצע את המשימה" ואז בהנחה שמצאנו את ההנחות יסוד ואת הרעיונות הבסיסיים שהבן אדם צריך לחשוב אותם כדי שהם יגרמו לו לחשוב את מה שאנחנו רוצים שהוא יחשוב כדי שיעשה את מה שהוא יעשה, אז מתחילים לשכנע אותו ברעיונות הבסיסיים האלה. לדוגמה נגיד שמפלגת האופוזיציה נגיד שהיא רוצה לשכנע את העם להצביע לה, מה יגרום לעם להצביע לאופוזיציה, מפלגת האופוזיציה אם היא תגיד "תצביעו לנו" זה נקרא שכנוע ישיר אם היא תגיד "מאוד רע במדינה הזאת" זה שכנוע עקיף, למה כי אם מאוד רע במדינה הזאת מי אשם בזה ההנהגה, "ההנהגה שלנו בואו נחליף אותה למי, לאופוזיציה".

זה בעצם שכנוע עקיף משכנעים את האנשים שרע, אני לא אומר שכרגע לא רע ואני לא אומר שכרגע טוב זה נושא אחר אבל בגדול זה שכנוע עקיף. אם בן אדם יניח שהמצב שלו רע אז הוא יגיד "רגע למה רע לי? אני לא רוצה את זה, מי אחראי לזה שרע? האחראים, מי אחראי? ראש הממשלה אחראי אז בא נחליף אותו למישהו אחר". שכנוע ישיר ושכנוע עקיף אז עוד פעם לוקחים את הרעיונות שרוצים שהבן אדם יחשוב אותו, שואלים מה הנחות היסוד שאותם הוא צריך לחשוב כדי לעשות את הפעולה ומנסים לשכנע אותו בהם. עכשיו לפעמים יש מצבים שבהם אם בן אדם יבואו לשכנע אותו בשכנוע עקיף הוא יעלה על זה שמנסים לשכנע אותו בשכנוע עקיף. לדוגמה נגיד ניקח את הדוגמה הזאת עם האופוזיציה אם נגיד יבואו לבן אדם ויגידו לו "תקשיב תראה מחירי הדיור הם מאוד גבוהים, תראה מאוד רע לך" וזה בדיוק יהיה בסמוך לתקופת הבחירות, הוא יגיד "מה הם מנסים לשכנע אותי שאני לא יצביע לביבי" נגיד.

זאת אומרת הבן אדם כבר עשה את החישוב בראש, עשה אחד ועוד אחד, הוא אומר "רגע אם עכשיו הוא משכנע אותי ברעיונות האלה", הבן אדם במוח כשאומרים לו "זה רעיון" לפעמים הוא "מספיק חכם" להגיד "רגע אם אני אחשוב ככה מה יקרה ואם אני אחשוב ככה מה יקרה" ואז הוא כבר מהר מאוד קולט הוא אומר "רגע אתה מנסה לשכנע אותי ככה אבל אם אני אשתכנע שככה אז אני כבר אצטרך לעשות ככה וככה, לא אל תשכנע אותי אל תגיד לי כזה דבר". מה עושים במקרה כזה שאנחנו חושבים שהשכנוע העקיף לא יעבוד? עושים את זה בשכנוע עוד יותר עקיף, זאת אומרת אנחנו צריכים לבדוק איזה דברים בן אדם צריך לחשוב, מה הנחות היסוד שבן אדם צריך לחשוב כדי שהן יגרמו לו לחשוב הנחות יסוד מסוימות שיגרמו לו לחשוב את מה שאנחנו רוצים בסוף שהוא יחשוב.

פה לצורך העניין יש את מה שאנחנו רוצים שהוא יעשה, מה שהוא יעשה תלוי במה שהוא יחשוב, מה שהוא יחשוב תלוי במה שהוא יחשוב לפני כן שיגרום לו לחשוב את זה ואז נשכנע אותו בזה כדי שהוא יחשוב את זה כדי שהוא יעשה את זה. ואם אנחנו חושבים שלשכנע אותו במה שעומד פה הוא יקלוט את זה שאנחנו מנסים לשכנע אותו לעשות את הפעולה הזאת או לחשוב את המחשבה הזאת, מה אנחנו נעשה? אנחנו נשאל מה הנחות היסוד שצריכות להיות פה שהן יגרמו לו להניח את ההנחות היסוד האלה שהן יגרמו לו לחשוב את המחשבה הזאת שהיא תגרום לו לעשות את הפעולה הזאת וכן הלאה עושים שכנוע עקיף לשכנוע עקיף, מרחיקים את המסרים כאילו מהדבר המרכזי.

לדוגמה נגיד בסיפור של הדירות ואז נגיד לבן אדם "תראה איך האנשים חיים מאוד טוב בדירות", נגיד אנשים מאוד עשירים ואז אוטומטית הבן אדם יגיד "רגע תראה אם הם חיים ככה", ואז נגיד לו דבר נוסף " תראה גם זכותך לחיות טוב" ואז הוא אומר "רגע זכותי לחיות טוב שמה זה נקרא לחיות טוב, אני לא יכול לחיות טוב רע לי, רע לי שלטון, שלטון בא נחליף אותו, נחליף אותו אופוזיציה". אוקי זאת אומרת מביאים רעיונות מסוימים שיגרמו לבן אדם לחשוב רעיונות מסוימים שיגרמו לו לחשוב דברים מסוימים. עכשיו נשאלת השאלה בעצם איך בן אדם, אחרי שהבנו מה זה שכנוע עקיף בהנחה שהבנו, איך בן אדם יכול לדעת מה הנחות היסוד שבן אדם אחר צריך לחשוב אותם כדי לחשוב את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב? אז התשובה יש פה כמה היבטים לשאלה הזאת.

דבר ראשון בן אדם מה שהוא צריך לעשות זה לנסות להיכנס לראש של הבן אדם השני, לשאול את עצמו "אם אני הייתי הוא מה אני חושב אם הייתי הוא", את מי אתה רוצה לשכנע? אותו, תשאל את עצמך "אם הייתי הוא במצבו בתפיסתו בחייו, בדעותיו ברעיונותיו ובמחשבותיו אם אני הייתי הוא לפי הרעיונות שלו, לפי הדעות שלו מה אני חושב שאם הייתי הוא שהייתי צריך לחשוב כדי לחשוב דבר מסוים". זאת אומרת צריך הדברים האלה להיות מנקודת המבט של הבן אדם השני כי הרבה פעמים הבן אדם אומר "אוקי אם אני הייתי רוצה לעשות את זה הייתי צריך לחשוב ככה וככה, אדוני אבל הוא בכלל בן אדם אחר", אתה צריך להגיד לפי החשיבה שלו מה אתה חושב שלפי החשיבה שלו הוא צריך לחשוב כדי לחשוב ככה וככה.

אוקי זה דבר ראשון, זאת אומרת כלל ראשון תנסה להיכנס לראש של הבן אדם השני, תנסה לדמיין שאתה זה הוא תנסה להבין קודם כל מי הוא בכלל מה הוא מאמין מה הוא חושב, מה טוב בעיניו מה רע בעיניו, מה היתרונות שלו מה החסרונות שלו, מה הדעות הקדומות שלו תעשה סקירה של הלקוח של הבן אדם שקונה את המוצר, תנסה להיכנס לראש שלו תנסה לדמיין שאתה זה הוא ועכשיו תתאר לעצמך "אם הייתי הוא מה לדעתי היה יכול לגרום לי כהוא לעשות את הדבר הזה, לחשוב את הדבר הזה". אוקי זה דבר ראשון זאת אומרת לנסות להיכנס לראש של הבן אדם השני.

ועכשיו הדבר העוד יותר חשוב שהוא המפתח לכל הסיפור הזה הוא כדלקמן, בן אדם שרוצה לשפר את יכולת השכנוע שלו ולהגדיל את הסיכוי שלו לשכנע בשכנוע עקיף כל מיני רעיונות שונים מה שהוא צריך לעשות זה לקחת את הדברים שהוא בעצמו חושב שהם נכונים ולשאול את עצמו "למה אני חושב שזה נכון, מי אמר אולי זה לא כך אולי זה הפוך, מי החליט אולי זה הפוך". בן אדם חושב שטוב שזה שככה וככה זה טוב זה ושככה וככה זה רע, זה שככה וככה זה חכם וזה זה טיפש, בן אדם צריך לשאול את עצמו "למה אני חושב את זה?" שירשום על נייר "כי ככה וככה", עכשיו הוא צריך לשאול את עצמו "רגע ולמה ככה וככה, מי אמר שככה וככה מי אמר שזה נכון, אולי זה גם לא נכון? מה זאת אומרת זה נכון כי ככה וככה וזה נכון כי ככה וככה". אוקי אם בן אדם רוצה עוד יותר " ומי אמר שזה עצמו נכון אולי ככה וככה" וללכת אחורה ואחורה.

ככל שבן אדם עושה את זה יותר, ככל שבן אדם בודק יותר את ההנחות יסוד של עצמו בן אדם בודק "למה אני עצמי חושב ככה וככה? בגלל זה וזה, ולמה אני חושב זה וזה? אולי זה וזה לא נכון, מי אמר שזה נכון אולי ההפך הוא הנכון. אולי, מה אני חושב? נכון, אולי הפוך אולי זה בדיוק הפוך". ככל שבן אדם בודק יותר את הדברים האלה הוא בודק יותר את ההנחות יסוד של עצמו ככה הוא מתחיל לקבל הבנה מעמיקה יותר על איך עובדים רעיונות ואז הוא יודע "הרעיון הזה מוביל לרעיון הזה, הרעיון הזה מוביל לרעיון הזה", ואז אם הוא רוצה למכור למישהו רעיון הוא שואל את עצמו "רגע איזה רעיונות מובילים לרעיון הזה? יפה הרעיונות האלה אז בוא נקדם את הרעיונות האלה ואז נמכור לו את הרעיון ההוא".

עכשיו עוד דבר שצריך לשים לב בנושא הזה, כאשר בן אדם שואל את עצמו "למה אני חושב ככה וככה?" ואז הוא מקבל "אני חושב ככה וככה כי ככה וככה" מסיבות כאלה ואחרות לכן חושב ככה וככה. עכשיו בן אדם צריך לשאול את עצמו את השאלה הבאה, זה דומה למה שאמרתי קודם אבל שונה טיפה, בן אדם צריך לשאול את עצמו "האם זה שאני מניח את הנחת היסוד 1,2,3,4,5 האם זה מחייב אותי להסיק את המסקנה שהסקתי או לא מחייב אותי? אם זה מחייב אותי למה זה מחייב אותי אולי זה לא מחייב אותי". כי הרבה פעמים בן אדם אומר "אוקי אני חושב את זה בגלל שאני חושב את זה אבל אם זה שאני חושב את הנחת היסוד הזאת האם זה מחייב אותי לחשוב ככה וככה או שזה רק מאפשר לי, או שזה רק מעודד אותי לחשוב ככה וככה".

למה אני, עכשיו אליעד, למה אני אומר את הנושא הזה כי בן אדם יכול בעצם ללמוד על הנחות יסוד ואז לעשות השלכה לבן אדם השני והשלכה שהוא עושה לבן אדם השני היא לא תהיה נכונה כי אצל הבן אדם השני זה לא עובד ואז הבן אדם אומר לעצמו "רגע אבל מה אם אני חושב ככה וזה גרם לי להסיק את המסקנה הזאת והזאת, למה הבן אדם השני למרות שהוא חושב ככה אז זה לא גורם לו להסיק את המסקנה הזאת שרציתי שהוא יסיק?", תשובה כי הנחת היסוד שחשבת שהובילה אותך למסקנה הנחת היסוד...
הורים משימה זמן אנשים עשירים מניפולציות מספיק חכם איך ללמוד שכנוע גלוי שכנוע עקיף לשכנע אותו הנחות יסוד איך לגרום לאישה איך לגרום לבחור איך לגרום לבחורה איך לגרום לגבר איך לגרום למישהו לחשוב איך לגרום למישהו לחשוב משהו איך לגרום למישהי לחשוב איך להשפיע איך להשפיע על אנשים איך למכור איך למכור את המוצר איך למכור מוצר איך למכור מוצרים איך לשכנע איך לשכנע אנשים איך לשכנע מישהו איך לשתול איך לשתול מחשבות איך שותלים מחשבות השפעה גלויה השפעה סמויה לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לחשוב לגרום לו לחשוב לגרום למישהו לחשוב לגרום למישהו לחשוב משהו לגרום למישהי לחשוב להשפיע להשפיע על אנשים למכור למכור את המוצר למכור מוצר למכור מוצרים לשכנע לשכנע אנשים לשכנע מישהו לשכנע מישהו לחשוב לשכנע מישהו לחשוב משהו לשתול לשתול מחשבות מודעות מוצר מחשבות מכירה גלויה מכירה ישירה מכירה סמויה מכירה עקיפה מסר מסר גלוי מסר ישיר מסר לתת המודע מסר לתת מודע מסר סמוי מסר עקיף מסר תת הכרתי מסרים גלויים מסרים סמויים שותלים מחשבות שיווק גלוי שיווק ישיר שיווק סמוי שיווק עקיף שכנוע שכנוע גלוי שכנוע ישיר שכנוע סמוי שכנוע עקיף שתילת מחשבות תת הכרתי תת המודע תת מודע
העברת מסרים הפוכים למה שהתכוונת, איך לא להעביר מסר מנוגד למסר שלך? טעויות בהעברת מסרים, למה מבינים אותך הפוך ממה שהתכוונת? איך לא להעביר מסר הפוך מהמסר שלך? מסר ישיר, מסר עקיף, מסר לתת מודע, ההפך מחייה את הדבר
העברת מסרים הפוכים למה שהתכוונת, איך לא להעביר מסר מנוגד למסר שלך? טעויות בהעברת מסרים, למה מבינים אותך הפוך ממה שהתכוונת? איך לא להעביר מסר הפוך מהמסר שלך? מסר ישיר, מסר עקיף, מסר לתת מודע, ההפך מחייה את הדבר
...את החשש מההפסד. לפעמים, אם רק היו אומרים לו כדאי לך להיכנס לעסקה הזאת בלי לפרט על הרווח, ייתכן שהוא כלל לא היה חושב על האפשרות להפסיד. מדוע אמירת אני אהיה כנה איתך או אני לא סתם אומר לך עלולה ליצור ספק? אמירות כמו אני אהיה כנה איתך או אני לא מנסה לרמות אותך משדרות למוח שישנה אפשרות הפוכה, כלומר, שאולי כן משקרים או מרמים. אם אדם מדגיש בכוונה אני לא משקר, הוא גורם לשומע לעצור ולחשוב: רגע, אולי כן יש פה שקר? כיצד ההיפוך בא לידי ביטוי בדוגמאות יומיומיות? כשמישהו נותן למישהי פרחים ואומר לה כדי שתראי...
NLP, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, לגרום למישהו להתעניין, ליצור עניין, משל ונמשל, ללמוד לשכנע, לשכנע את התת מודע, מסר תת הכרתי, לגרום לבחורה לרצות אותך, להעביר מסר סמוי, לשתול מחשבה
NLP, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, לגרום למישהו להתעניין, ליצור עניין, משל ונמשל, ללמוד לשכנע, לשכנע את התת מודע, מסר תת הכרתי, לגרום לבחורה לרצות אותך, להעביר מסר סמוי, לשתול מחשבה
...יתעניין בו או יעשה. הדרך לשם היא דרך סיפור שמתאר את המהות של הרצון, ולשלול אותו עם סיפור שיעביר את המסר בצורה טבעית. איך לגרום למישהו להתעניין? תורת הסיפור השפעה על תת המודע שכנוע סמוי סיפור להעברת מסר כן. ש: אני יכול להגיד? אליעד: כן, אל תדאג אני אתן תשובה בנושא אחר, נו. מה השאלה דבר. ש: הצורך לדבר את הידיעות שלנו עם אנשים שמהשגרה אני אקרא לזה, אני יודע, שזה לא מעניין אותם וזהו. אליעד: לא הבנתי את השאלה, עוד פעם מה השאלה? ש: אני לא יודע מה השאלה. אליעד: אתה באמת לא יודע מה השאלה. ש: הוא רוצה לדעת...
איך למכור? איך לשכנע? שכנוע מוסווה, שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, מסר סמוי, מסר גלוי, שיטות מניפולציה, מניפולציות, העברת מסרים, זעקת הקוזאק הנגזל, לשתול מחשבות, שתילת מחשבות
איך למכור? איך לשכנע? שכנוע מוסווה, שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, מסר סמוי, מסר גלוי, שיטות מניפולציה, מניפולציות, העברת מסרים, זעקת הקוזאק הנגזל, לשתול מחשבות, שתילת מחשבות
...יקרים ולא שווים את הכסף. הלקוח מסיק לבד שהמוצר של הדובר זול וטוב, למרות שזה לא נאמר ישירות, ולמרות שהמציאות יכולה להיות שהמוצר כלל לא זול. בצורה זו המוכר נמנע מלהציג את המוצר שלו בצורה ישירה באופן שקרי, אלא משאיר את המסקנה בידי הלקוח. לסיכום, כיצד לבדוק אם מנסים להפעיל עליך מניפולציה? לסיכום, אליעד כהן ממליץ להיות ערניים ולבדוק תמיד אם המידע שמועבר הוא ישיר או עקיף, אם נאמר בצורה מפורשת או אם הסקת את זה לבד. חשוב לבדוק האם ההצהרות הן נכונות עובדתית, והאם המסקנות שהסקת הן מבוססות או שהן רק פרשנות...
NLP - שכנוע ישיר / שכנוע עקיף - טכניקות שכנוע והעברת מסרים, בניית טיעון, איך לבנות טיעון? טכניקת מניפולציה, שכנוע ושינוי עמדות, שיפור יכולת שכנוע, שכנוע אנשים, שכנוע מכירות, איך להצליח לשכנע?
...ייפול ולא יצליח, בגלל שהיסודות השורשיים יותר והעמוקים יותר של הטענה, עליהם עצמם האדם עדיין לא מסכים איתך. וכאשר אתה מנסה לשכנע מישהו בשכנוע ישיר, אז לפעמים יש איזה הנחת יסוד מאוד בסיסית, שהרעיון שלך תלוי בה, ושהאדם שמולך לא מסכים עם הנחת היסוד הבסיסית שלך. ולפעמים אתה מנסה לשכנע מישהו ולא מצליח לשכנע אותו, בגלל שיש הנחת יסוד נסתרת, שעליה אתם לא מסכימים עדיין. וזה בעצם אומר, שכאשר אתה מנסה לשכנע מישהו במשהו, עליך לבדוק עם עצמך, מהן הנחות היסוד שיש מאחורי הרעיון שאתה מנסה לשכנע את האדם האחר. ולא רק...
שכנוע ישיר / שכנוע עקיף - איך לשכנע מישהו באמצעות שכנוע עקיף / סוגסטיה? איך לטפל בהתנגדויות לקוח? איך למכור יותר? איך ליצור הסכמה? איך לעשות מניפולציה? דיבייטינג / רטוריקה / מכירות
...לחשוב על התשובות שתיתן לו, אחרי שהוא יעלה את ההתנגדות האפשרית שלו, לרכישת המוצר. וכאשר האדם עצמו מזדהה עם רעיונות כלשהם, אז אחכ הרבה יותר קשה לו להראות שהוא מתנגד אליהם. ולכן מראש תנסה לגרום ללקוח להסכים איתך, לא רק על הסיבות שאמורות להוביל אותו למסקנה שהוא ירכוש את המוצר שלך. אלא שהוא יסכים איתך, גם על הרעיונות שהם יהיו התשובות להתנגדויות שהוא יכול להעלות בהמשך כלפי רכישת המוצר שלך. ובסיכומו של דבר, אם ברצונך לשכנע מישהו במשהו, באפשרותך לעשות זאת באמצעות שכנוע ישיר, דהיינו, לומר לו בצורה גלויה...
למכור בלי לנסות למכור, האם לנסות לשכנע את הלקוח? כמה לנסות לשכנע את הלקוח? שכנוע גלוי, שכנוע סמוי, שיטות שכנוע גלויות, שיטות שכנוע סמויות, לנסות למכור, להצליח למכור, להצליח במכירות
למכור בלי לנסות למכור, האם לנסות לשכנע את הלקוח? כמה לנסות לשכנע את הלקוח? שכנוע גלוי, שכנוע סמוי, שיטות שכנוע גלויות, שיטות שכנוע סמויות, לנסות למכור, להצליח למכור, להצליח במכירות
...אליעד מדגיש כי כל השיטות של שכנוע הן טובות ויעילות, כל עוד יודעים מתי להשתמש בכל אחת מהן בצורה הנכונה. מה ההבדל בין שכנוע גלוי ושכנוע סמוי? אליעד מסביר כי יש הבדל בין שיטות שכנוע גלוי לבין שיטות שכנוע סמוי. שכנוע סמוי הוא כאשר המוכר משפיע על הלקוח מבלי שהוא שם לב לכך. לדוגמה, כאשר המוכר מציג מידע בצורה אובייקטיבית, המטרה היא להניע את הלקוח לפעולה מבלי שהוא ירגיש שהוא נמצא תחת מניפולציה. שכנוע גלוי, לעומת זאת, הוא כאשר הלקוח מודע לכך שמנסים לשכנע אותו. במקרה זה, השאלה היא האם הלקוח שם לב לכך שמנסים...
2 סוגים של שיווק, שיווק לטווח קצר, שיווק לטווח ארוך, שיווק ישיר, שיווק עקיף, איך לבנות משפך שיווקי? תכנים למשפך שיווקי, איך להרחיב את המשפך השיווקי? הרחבת המשפך השיווקי, איך לתכנן קמפיין שיווקי? תכנון חומרי שיווק, יעוץ שיווקי, איך למתג את עצמך? איך למתג את העסק שלך? איך ליצור בידול לעסק שלך? איך להביא לקוחות לעסק? איך ליצור ביקושים לעסק שלך? איך ליצור ביקושים למוצר שלך? איך למכור מוצרים באינטרנט? איך לעשות שיווק באינטרנט? שיטות שיווק באינטרנט
...אחרת ארוכה וקצרה. ואני אסביר: בעיקרון אם אתה רוצה למכור לדוגמה שירותי עיצוב פנים, באפשרותך בדרך הקצרה ביותר, לפרסם מודעה שאומרת שאתה מוכר שירותי עיצוב פנים ושכל מי שרוצה לרכוש שירותי עיצוב פנים, שיגיע אליך. כמו כן מאחר שאתה גם רוצה להסביר לאנשים לרכוש דווקא ממך ולא ממישהו אחר, אז בפרסומת שאתה מפרסם לאנשים, אתה יכול לדוגמה לכתוב על עצמך, שאתה נותן שירותי עיצוב פנים מיוחדים מותאמים אישית חדשניים הכי טובים שיש וכיוב, כל מיני דברים ש 1 - יגרמו לאנשים לדעת שאתה מוכר שירותי עיצוב פנים. 2 - שיגרמו לאנשים...
בקשה משכנעת, איך לבקש בצורה משכנעת? איזה ניסוח יותר משכנע? איך לנסח משפט בצורה משכנעת? איך לנסח מכתב משכנע? איך לכתוב מכתב בצורה משכנעת? איך לבקש בקשה בצורה משכנעת? איך לנסח בקשה בצורה משכנעת? משמעות כל מילה במשפט, ניתוח טקסט משכנע, איך לגרום למישהו לקבל את הבקשה שלך? איך לבקש בקשה משכנעת? שכנוע יתר, לא לנסות לשכנע יותר מידי, כל המוסיף גורע, שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, טעויות בשכנוע למתקדמים, ניסוח טקסטים, ניסוח מכתבים, לנסח טקסט, ניסוח משכנע
...לך מהאינטרסים שלו וכולי. ולכן הגיוני שהניסוח יהיה: אני פונה אליך רק כי אני יודע שהבקשה שלי לא תפגע אפילו לא טיפה באינטרסים שלך. גם עם הדגשה נוספת של אפילו לא טיפה. כדי: 1 - לשכנע את האדם השני שהבקשה לא תפגע בו אפילו לא טיפה. 2 - כדי לגרום לו להבין, שקודם כל אכפת לך ממנו ואתה קודם כל דואג אך ורק לאינטרסים של האדם השני. ועד כאן היו סיבות למה לומר את המילה רק. אבל זאת לא האמת. והאמת היא שעדיף לנסח בלי המילה רק ועדיף גם לנסח בלי המילים אפילו לא טיפה. וצריך לחשוב בדיוק ההפך ממה שכתבתי קודם. ואני אסביר...
איך לגרום למישהו לעשות משהו, בלי להשפיע על הרצון שלו לעשות את הפעולה? איך לגרום למישהו לעשות משהו, בלי לחזק את הרצון שלו לעשות את המשהו? למה מישהו עושה משהו? במה תלוי שמישהו יעשה משהו? להשפיע על מישהו לעשות משהו, איך לגרום לו לעשות משהו? איך לגרום לה לעשות משהו? לחזק את הרצון, לחזק את היכולת, רצון או יכולת, חיזוק הרצון, חיזוק היכולת, שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, סודות השכנוע למתקדמים, רצון לתת בשכנוע, רצון לקבל בשכנוע, לגרום למישהו לרצות לעשות משהו
...ממנו משהו, אתה לוקח ממנו משהו, אתה במצב של לקיחה והאדם השני, במצב של חוויה שלוקחים ממנו משהו. ולכן לפעמים בן אדם לא רוצה שיחזקו אצלו את הרצון. אבל לחזק למישהו את היכולת, זה מצב של נתינה, שנותנים לאדם משהו. נותנים לו יכולת, נותנים לו אפשרות, נותנים לו יכולת בחירה, נותנים לו את היכולת לעשות משהו. והוא במצב של לקבל יכולת ולא במצב של לתת משהו. במילים אחרות, כאשר אתה מבקש ממישהו לעשות משהו, הוא מרגיש שאתה לוקח ממנו משהו. אבל כאשר אתה נותן למישהו את היכולת לעשות משהו, הוא מרגיש שאתה נותן לו משהו ושאתה...
חומרי שיווק מקצועיים, איך לגרום ללקוח לרצות לפנות רק אליך ולא למישהו אחר? איך לגרום ללקוח לפחד לפנות לאיש מקצוע אחר? איך לגרום ללקוח לחשוב שאתה איש מקצוע מומחה בתחומך? איך לגרום ללקוח לחשוב שאתה גאון מומחה בתחומך? איך לגרום ללקוח לפנות אליך ורק אליך? שיווק חומרים מקצועיים, איך ליצור בידול מהמתחרים שלך? סוגים של חומרי שיווק, הכנת תוכנית ליצירת חומרי שיווק, שיווק תכנים מקצועיים, שיווק ישיר, שיווק עקיף, הכנת פרסומת שיווקית, שיווק ברשתות חברתיות
...ואתה מסביר על חוקים, אז אומנם אולי אתה מחדש ללקוח משהו, אבל הלקוח מבחינתו מבין שזה בסך הכל עוד חוק, שהוא היה יכול ללמוד אותו לבד ולקרוא עליו לבד. במילים אחרות, אם אתה לצורך העניין עובר על ספר החוקים ומסביר אותו, הרי שזה אומנם מראה שאתה מבין עניין, אבל זה לא בהכרח מראה שאתה איזה גאון וכיוב. לעומת זאת, אם תביא איזה חידוש, לדוגמה: לנפץ מיתוס או מידע מקצועי שאינו טריוויאלי, מידע מקצועי שאינו ברור מאליו, הרי שזה יגרום ללקוח להבין, שאתה לא רק מבין עניין בתחום שלך, אלא שאתה סוג של מאוד מקצועי בתחום שלך...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך הוא חושב?, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך הוא חושב?, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך ליצור אווירה? יתרונות וחסרונות בבני זוג איך לפתח התמדה? מוסר יחסי אפיקורוס מקרה כללי איך לעזור למישהו בהתקף חרדה? פחד להרגיש טוב איך לבנות ביטחון עצמי לילדים? האם להעריך את עצמי? בחורות אוהבות איך לא להרוס אהבה? סוד האושר של ההפכים האם כסף יכול לקנות אושר? נוסחאות להצלחה בזוגיות כמה זמן לוקח להתגבר על האקס? סדר עדיפות בקבלת החלטה לקבל החלטות לפי הרגע הקודם להתמודד עם מישהו שפוגע בך בלי להתכוון התמודדות עם מצבי לחץ להצליח להשיג מטרות גדולות פחד מכישלון להתחיל עם בחורה איך למכור פגישה בטלפון? מבצעי מכירות ילדים מרדניים חרם של ילדים מורה רוחני אנושי תהליך מודעות עצמית טיפים לטיפול בסכיזופרניה קולות של טומאה לגרום לאקסית לרצות אותך האקסית לא רוצה אותי למרות שהשתנתי סביב זווית הישום אימון סימטרי בצורה אסימטרית למה שאלוהים יעזור לך? למה נפגעי כתות מאמינים באלוהים? לשחזר הארה רוחנית הארה רוחנית אמיתית למה לרצות להיות אלוהים? האם אפשר להיות אלוהים? אין לי חשק לכסף להרגיש בנוח לבקש כסף המשמעות של החיים ביטול הרצון ומשמעות החיים ללא רצון איך לראות את חצי הכוס המלאה? אין חיובי בלי שלילי בחירה והתמכרות בחירה על הכל עולם מושלם מה היה לפני שאלוהים ברא את העולם? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים נוער והורים, ספרים על אימון אישי, מאמן אישי קשב וריכוז בתחום איך הוא חושב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.7344 שניות - עכשיו 11_10_2025 השעה 11:30:42 - wesi1