אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אולי אני טיפש? ✔איך להיות יותר חכם? אולי אני טיפש? אולי אני משוגע? אולי אני פרנואיד? אולי אני סכיזופרן? איך להפוך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך להיות יותר חכם? אולי אני טיפש? אולי אני משוגע? אולי אני פרנואיד? אולי אני סכיזופרן? איך להפוך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל? איך להטיל ספק? איך לפתח את החשיבה? איך לשפר יכולות חשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות שאלות
איך לפתח חשיבה חכמה יותר?

במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלות מהותיות שנוגעות לחשיבה וההבנה של המציאות. השאלה המרכזית שהוא מציע לשאול היא "אולי אני טיפש?" או "אולי אני משוגע?". שאלות אלו עשויות להניע את המחשבה לעומק ולגרום לנו לבדוק את עצמנו באופן מתמיד, מה שעוזר לשפר את רמת החשיבה.

אליעד מסביר שכשאדם שואל את עצמו "אולי אני טיפש?", הוא למעשה מתכנן לעצמו רגעי עצירה, שמסייעים לו לבחון מחדש את המחשבות וההנחות הקיימות בתודעתו. כשאדם לא שואל את עצמו שאלות כאלה, הוא עלול להיתקע במחשבות שטחיות, מבלי לבדוק את עצמם לעומק.

השאלה "אולי אני טיפש?" מקורה בהבנה שאדם יכול לטעות, גם אם הוא בטוח במחשבותיו. במילים אחרות, ברגע שאנחנו מערערים על עצמנו, אנחנו נכנסים למקום של חקירה עצמית שמוליך אותנו לעיתים קרובות למסקנות מדויקות יותר. ככל שנדייק את השאלה ונהפוך אותה לקיצונית יותר, כמו "אולי אני משוגע?", נצטרך לבדוק את המחשבות שלנו בצורה הרבה יותר מעמיקה ויסודית. בכך נוכל להימנע ממלכודת החשיבה החוזרת על עצמה ולעבוד על פיתוח המודעות העצמית.

במהלך היום, כאשר עולה אצלנו מחשבה כלשהי - אם היא טובה, רעה, נכונה או שגויה - אליעד מציע שנעצור ונהיה מוכנים לשאול את עצמנו את השאלה הבסיסית "אולי אני טועה?". השאלות הללו מטרתן לעורר את האדם לבחון אם הוא לא סומך מדי על תחושת הביטחון שלו, אלא מבצע בדיקה פנימית אמיתית. גם אם אדם בטוח לחלוטין במשהו, אם הוא שואל את עצמו "אולי אני טועה?", הוא נחשף למימדים אחרים של המחשבה שעליהם הוא לא חשב קודם.

אליעד מציין דוגמה מעולם המשוגעים. אנשים שבטוחים במוחלטות האמיתות שלהם, כמו משוגע שמאמין שהעולם עוקב אחריו, לא שואלים את עצמם את השאלה הפשוטה "אולי אני טועה?". הם מצפים שהעולם יסכים איתם ללא תנאי, וזה מה שעוצר אותם מלהתפתח. לעומת זאת, אם הם היו שואלים את עצמם את השאלות האלה, הם היו יכולים לערער על האמיתות המוחלטות הללו ולבדוק את המחשבות שלהם לעומק.

חשוב להבין, שהשאלות עצמן לא מצביעות בהכרח על טעות, אלא על מוכנות לבחון את המחשבה והמציאות מבעד לעדשות שונות. ככל שאדם יזמין את עצמו להטיל ספק, הוא יפתח יותר את היכולת לזהות טעויות ולחפש את האמת, גם אם היא לא נראית לעין בהתחלה.

לסיכום, אליעד מדגיש את הרעיון שכל אדם יכול לפתח את החוכמה שלו בעזרת שאלה אחת פשוטה. השאלה "אולי אני טיפש?" או "אולי אני משוגע?" היא כלי עוצמתי שיכול לשדרג את היכולת האנושית לחשוב באופן עצמאי, להיות יותר גמיש במחשבה ולהיות יותר חכם.
מדוע חשוב לרצות להיות חכם יותר?

מי ששואף להגדיל את רמת החוכמה שלו, מגלה שיכולת החשיבה העמוקה פותחת דלתות בכל תחום. כשיש יותר שכל, קל יותר לפתור בעיות ולהשיג מטרות, ללא קשר לסוג המטרה או הנושא שמנסים להשיג.

איזו שאלה פשוטה יכולה להפוך אותנו ליותר חכמים?

השאלה המהירה ביותר להעלאת רמת החוכמה היא: "אולי אני טיפש?" או "אולי אני משוגע?". עצם הנכונות לשאול את השאלה הזו גורמת לאדם לבדוק שוב ושוב את המחשבות שלו, וכך לחדד את תפיסת המציאות שלו.

איך זה עובד בפועל?

במהלך היום, כאשר עולה אצלנו מחשבה כלשהי (טוב, רע, כדאי, לא כדאי, נכון, לא נכון וכדומה), מומלץ לעצור לרגע ולשאול: "אולי אני טועה?", "אולי אני לא רואה את התמונה המלאה?", "אולי מה שאני בטוח בו אינו מדויק?"

הרעיון הוא לאתגר את עצמנו ולפתח מודעות לכך שייתכן שאנחנו מפספסים או מדמיינים דברים. עצם הבדיקה החוזרת גורמת לנו לתהות: "אולי אני טועה חלקית?", "אולי אני טועה לגמרי?", "אולי זאת האמת אבל לא כל האמת?", "אולי אני בכלל חולם או מדומיין?" וכדומה. ככל שמקצינים את השאלה ("אולי אני משוגע לגמרי?"), כך נדרשים לבדוק את הדברים לעומק, ומתוך הבדיקה הפנימית הזאת מתפתחת חוכמה.

מה אפשר ללמוד מהתנהגות של משוגעים?

הדוגמאות הקיצוניות הן אנשים שבטוחים לחלוטין שהם צודקים ואחרים טועים. למשל, אדם משוכנע שעוקבים אחריו, או שחושבים עליו דברים, או שהוא המשיח. הוא עלול לדחות כל אפשרות שאולי הוא זה שטועה, ולפיכך לעולם לא יבצע בדיקה אמיתית של המחשבות שלו. אדם כזה עשוי להישאר במצבו מפני שהוא אינו שואל את עצמו: "אולי אני מדמיין? אולי אני טועה?", ולכן חשוב להיזהר מחוסר הרצון לבדוק את עצמנו.

כיצד השאלה "אולי אני טיפש" מונעת מאיתנו להישאר בטעות?

כשאדם אומר לעצמו: "אולי אני לא רואה דברים כמו שצריך?", הוא נכנס לתהליך של חקירה ובדיקה. הוא מוכן להודות באפשרות שמה שנראה לו מובן מאליו - אולי כלל לא נכון. כך מתגלה עוד מידע, בוחנים שוב את ההנחות המוקדמות, ובסופו של דבר מגיעים לרמת ביטחון גבוהה יותר לגבי מה שבאמת נכון.

מה הטיפ העיקרי שכדאי לזכור?

עצם שאילת השאלה "אולי אני טיפש?" או "אולי אני משוגע?" יכולה להפוך כל אחד ליותר חכם. הספק הזה פותח מרחב של בדיקה עצמית ומשפר את היכולת לזהות טעויות ולחפש את האמת.

ושתהיו יותר טיפשים. בהצלחה.
הרגשה חושב שהוא המשיח פנימיות חושב שאני המשיח אולי אני טועה שיפור המוח תחושת ביטחון עצמי יכולות שכליות לפתח יכולות שכליות רגשות בלי קשר אולי אני טיפש אולי אני משוגע אולי אני סכיזופרן אולי אני פרנואיד איך להטיל איך להטיל ספק איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך להפוך איך להפוך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך לפתח איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל איך לשפר יכולות חשיבה אימון המוח אימון קוגניטיבי אני טיפש אני משוגע אני סכיזופרן אני פרנואיד הטלת ספק השכל התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חוסר ודאות חוסר וודאות חכם חשיבה חשיבה הגיונית טיפש טיפשות יכולות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כיצד לפתח את השכל כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להטיל להטיל ספק להיות יותר חכם להפוך להפוך להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון למה לפתח את השכל לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשאול לשאול שאלות לשפר לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית משוגע משוגעים סכיזופרן סכיזופרניה ספק ספקות ספקנות פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח החשיבה באמצעות שאלות פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית פרנואיד פרנואידיות פרנויה פרנויות שאלה שאלות שיגעון שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
איך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? איך לנתח דברים? איך להשיג יותר שכל? להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לפתח את היכולת השכלית? פיתוח היכולת השכלית
איך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? איך לנתח דברים? איך להשיג יותר שכל? להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לפתח את היכולת השכלית? פיתוח היכולת השכלית
איך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? איך לנתח דברים? איך להשיג יותר שכל? להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לפתח את היכולת השכלית? פיתוח היכולת השכלית איך אפשר לפתח את החשיבה ולהיות יותר חכם? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלה המרכזית: כיצד ניתן לפתח את היכולת השכלית ולהפוך לאדם חכם יותר? אליעד מדגיש כי המפתח להצלחה ולפיתוח היכולת השכלית טמון בהבנה של המהות, כלומר, ביכולת לשאול ולהבין לעומק את השכל שקיים בכל דבר שקורה בחיים. למה חשוב לחפש את השכל בכל דבר שקורה לנו? אליעד מביא דוגמה פשוטה כדי להמחיש זאת: ... שממוקם בדיוק מול העינית, מונע מהקרן להגיע לסנסור של הטלוויזיה. דוגמה זו מלמדת עיקרון חשוב - שלפעמים הדבר הכי קטן שנראה חסר משמעות, יכול להיות הדבר המשמעותי ביותר, ולהוות את ההבדל בין הצלחה לכישלון. העיקרון המודגם כאן הוא החשיבות של הבנת המחויב - הדבר המדויק והמהותי ביותר שבלעדיו שום דבר לא יעבוד. על ידי כך שהאדם מבין את הדבר המחויב, הוא יכול לחסוך מאמץ רב ולהגיע להצלחה בקלות רבה יותר. איך הדוגמה של הטלוויזיה קשורה לפיתוח יכולת שכלית? הדוגמה של הטלוויזיה ממחישה את הצורך בניתוח אירועים ותהליכים בחיי היום - יום. כאשר אדם נתקל בבעיה או במצב לא ברור, במקום לעבור על כך כלאחר יד, עליו לעצור ולשאול את עצמו: מה המחויב פה? מה בדיוק מונע ממני להצליח? על ידי הבנת התהליך, האדם מפתח את יכולת החשיבה שלו, ומגיע להבנה מעמיקה יותר של חוקיות הדברים. אליעד ממליץ לנתח אירועים בצורה חוזרת ומעמיקה יותר, לשאול שאלות נוספות, ולהגיע למסקנות עמוקות יותר על כל דבר. ככל שאדם מתמיד בתהליך זה, כך הוא מפתח את יכולת החשיבה והופך לחכם יותר. כיצד זיהוי המהות והמחויב מסייע בפתרון בעיות? לפי אליעד, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם בעיות ולפתור אותן היא לזהות את השורש האמיתי ... נעשה קל וברור. הוא מדגים זאת במשל מפורסם של רבי נחמן מברסלב, שבו אדם רואה שקל קטן שמסתיר לו הר ענק. למרות שמבחינה הגיונית השקל לא יכול להסתיר הר, כאשר השקל קרוב לעין, הוא מסתיר את כל ההר. כך גם בחיים: הדברים הקטנים ביותר עשויים להסתיר לאדם את ההבנה של הדברים הגדולים. ... הללו מובילות את האדם להתבונן במציאות בצורה מעמיקה יותר. כל תשובה שמתקבלת צריכה להיחקר שוב, עד שהאדם מגיע לשורש העניין. בתהליך זה, יכולתו השכלית מתפתחת באופן ניכר. איך לדעת מהו השורש של בעיה מסוימת? כדי להבין את השורש של בעיה מסוימת, האדם צריך לשאול את עצמו: מה מחייב את ... הזו להיות דווקא כך ולא אחרת? אליעד מסביר שזה כמו לשאול מה העיקרון הבסיסי (הפרינציפ) של הדבר. כאשר האדם מזהה את השורש והמחויב, הוא יכול להתמודד ביעילות עם כל סוגי הבעיות, מכיוון שהעיקרון תמיד חוזר על עצמו בצורות שונות. מהם היתרונות של פיתוח יכולת שכלית בצורה הזו? אליעד מפרט מספר יתרונות מרכזיים לפיתוח החשיבה בדרך זו: הגדלה משמעותית של החכמה - האדם יהפוך לחכם יותר בכל תחומי חייו. יכולת לפתור בעיות בצורה יעילה ומדויקת - הבנה של העיקרון שמאחורי הבעיה. יכולת זיהוי של אמת ושקר בצורה קלה - פיתוח השכל מעניק לאדם כלים לזהות בקלות מניפולציות, אמיתות ושקרים. גישה למוחלט ולשלמות - ככל שהאדם מעמיק בשאלות, כך הוא מתקרב להבנת המוחלט, המהותי והשלם ביותר של הדברים. מה הקשר בין פיתוח חשיבה להגעה לשלמות? אליעד מסביר שכאשר האדם שואל שאלות ללא הפסקה, ומנתח את התהליכים והאירועים עד הסוף, הוא מגיע לנקודה שבה לא ניתן עוד ...
האם אתה חכם? מה זה חוכמה? איך להיות יותר חכם? מה זה היגיון? מה זה טיפשות? האם אתה טיפש? מה זה שכל? איך לפתח את השכל? להיצמד לאמת, יכולת קוגניטיבית, יכולת שכלית, איך להיות חכם?
האם אתה חכם? מה זה חוכמה? איך להיות יותר חכם? מה זה היגיון? מה זה טיפשות? האם אתה טיפש? מה זה שכל? איך לפתח את השכל? להיצמד לאמת, יכולת קוגניטיבית, יכולת שכלית, איך להיות חכם?
... אתה חכם? מה זה חוכמה? איך להיות יותר חכם? מה זה היגיון? מה זה טיפשות? האם אתה טיפש? מה זה שכל? איך לפתח את השכל? להיצמד לאמת, יכולת קוגניטיבית, יכולת שכלית, איך להיות חכם? מה זה חוכמה, ואיך אפשר להיות יותר חכם? אליעד כהן מסביר לעומק את מושג החוכמה, טיפשות, שכל והיגיון. אנשים רבים רוצים להיות חכמים יותר, אך לא תמיד ברור להם מה זה באמת אומר להיות חכם. חוכמה נתפסת בדרך כלל כיכולת לדעת דברים רבים או להבין היטב את המציאות, אבל אליעד מחדד ואומר שחכם אמיתי הוא מי שרואה את המציאות באופן מדויק ומלא ככל האפשר. איך אנשים מגדירים חוכמה ביום - יום? אנשים נוטים להגדיר חכם כמי שמצליח לפתור בעיות, או מי שיכול להשיג את מטרותיו. אבל אליעד מציין שההגדרה היומיומית של חוכמה איננה עקבית תמיד. לפעמים מישהו ייחשב כחכם רק בגלל שאמר משהו חדשני, או הציג זווית הסתכלות שאחרים לא ראו קודם. במקרים אחרים, מישהו ייחשב טיפש אם הוא לא ראה זווית מסוימת או התעלם ממידע חשוב. לדוגמה, אם אדם עובר דרך דלת זכוכית כי לא שם לב אליה, אנשים יאמרו שהוא טיפש, כי הוא לא לקח בחשבון את האפשרות שזו דלת זכוכית. ההיגיון הוא שאדם חכם היה רואה את ההיבטים השונים של הסיטואציה, ולכן לא היה נתקל בדלת. האם להיות חכם זה בהכרח לראות את כל ההיבטים? אליעד בוחן את הרעיון הזה לעומק ומסביר שלראות את כל ההיבטים זו הגדרה אידיאלית, אך בחיי היום - יום אנשים לא באמת בוחנים כך את החוכמה. לדוגמה, אם מישהו אומר רעיון שנראה מבריק באותו רגע, הוא ייחשב חכם בעיני השומעים, אפילו אם הרעיון לא באמת לוקח בחשבון את כל ההיבטים האפשריים. מה שמעניין הוא שהקביעה חכם או טיפש קשורה לאופן שבו הרעיון נתפס באותו הרגע, בהתאם לידע הקיים של השומע. לדוגמה, אם אדם בבית משוגעים אומר שרודפים אחריו פילים, הוא ייחשב
מדד להתקדמות רוחנית, הארה רוחנית, להיות מודע לעצמך, להבין את עצמך, איך חושב המוח? איך להרגיש טוב? איך לפתח את השכל? איך להתפתח רוחנית? פיתוח החשיבה, קוגניציה, מורה רוחני מואר
מדד להתקדמות רוחנית, הארה רוחנית, להיות מודע לעצמך, להבין את עצמך, איך חושב המוח? איך להרגיש טוב? איך לפתח את השכל? איך להתפתח רוחנית? פיתוח החשיבה, קוגניציה, מורה רוחני מואר
... להתקדמות רוחנית, הארה רוחנית, להיות מודע לעצמך, להבין את עצמך, איך חושב המוח? איך להרגיש טוב? איך לפתח את השכל? איך להתפתח רוחנית? פיתוח החשיבה, קוגניציה, מורה רוחני מואר איך מודדים התקדמות רוחנית אמיתית? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלה מהו המדד המדויק והאמיתי להתקדמות רוחנית, כיצד אפשר לדעת האם אדם באמת התקדם ... או אפילו רמת ההצלחה שלהם בחיים. אבל אליעד מדגיש שכל המדדים הללו אינם מספיק מדויקים, מפני שקל לזייף אותם - גם בפני אחרים וגם בפני עצמנו. לדוגמה, אדם יכול להרגיש פתאום מאושר אחרי זכייה בלוטו או בעקבות חוויה טובה רגעית, ולחשוב שהתקדם רוחנית. אך למעשה, ייתכן שהוא כלל לא התקדם באמת מבחינת הבנת עצמו או המציאות, אלא רק נהנה מאירוע מקרי. מדד אחר כמו היכולת להפוך רע לטוב או טוב לרע, גם הוא לא מדויק, מכיוון שאפשרי שאדם פשוט מתכחש למציאות מסוימת או אינו מזדהה איתה, ולכן קל לו יותר להפוך את התחושות שלו, אך זה לא בהכרח מעיד על הבנה אמיתית. מהו המדד המדויק ביותר להתקדמות רוחנית לפי אליעד כהן? אליעד מצביע על כך שהמדד האמיתי והיחיד שאי אפשר לזייף אותו הוא השכל - כמה שכל באמת יש לך בראש. המדד לשכל, לפי אליעד, הוא היכולת שלך לראות ולהבין את המציאות לעומקה, לזהות את כל הנחות היסוד שמאחורי כל מחשבה ורגש שלך. ככל שהשכל שלך מפותח יותר, כך תוכל להבין טוב יותר את עצמך ואת העולם, ולכן באופן טבעי תוכל להתמודד טוב יותר עם המציאות על כל מורכבותה. היכולת הזאת כוללת לראות דבר והיפוכו בו זמנית, כלומר, להבין לעומק שגם האהבה והשנאה, גם הטוב וגם הרע, הם למעשה ביטויים שונים של אותה המציאות. אם לאדם אין מספיק שכל כדי לראות את זה, הוא תמיד יהיה תקוע איפשהו - או בשמחה זמנית או בעצב זמני - מבלי להבין את האחדות שמעבר לניגודים. זה גם מסביר למה אדם יכול להיראות מאושר מאוד ובכל זאת לא להיות מתקדם רוחנית, מכיוון שהוא לא באמת הבין את מהות האושר ואת שורשו האמיתי. מדוע שכל הוא המדד היחיד שלא ניתן לזייף? אליעד מדגיש שתחושות כמו שמחה, אושר, או סיפוק קלות לזיוף מכיוון שהן יכולות להשתנות בקלות. אך השכל אינו ניתן לזיוף מכיוון שכאשר השכל מתפתח, הוא לא יכול ללכת אחורה. אם הבנת משהו לעומק, אם הצלחת לראות את הנחות היסוד שלו, אם הבנת את הסיבות שבגללן אתה חושב או מרגיש בדרך מסוימת, לא ניתן לבטל את ההבנה הזאת. שכל הוא משהו שאינו ... ותצליח להגיע עד להנחת היסוד הבסיסית ביותר של הרצון הזה, זו תהיה התקדמות אמיתית שאי אפשר לזייף. אך מי שאין לו שכל לא יצליח להגיע לשם, ולכן הוא יכול להתבלבל ולהטעות את עצמו לגבי מידת ההתקדמות שלו. איך מפתחים את השכל לפי אליעד כהן? לפתח את השכל, לפי אליעד, משמעותו להתאמן על לראות את כל הנחות היסוד של המחשבות שלנו. בכל פעם שאתה חושב או מרגיש משהו, עליך לשאול את עצמך: מהן ההנחות שעומדות מאחורי המחשבה או הרגש הזה? ... ברוחניות של זריקת השכל - הרבה תורות רוחניות מהמזרח אומרות לאדם לזרוק את השכל שלו, להתנתק מהמחשבות ולא להזדהות איתן. אך הוא מבהיר שהכוונה אינה באמת להפוך לאדם חסר שכל. ההסבר שלו הוא שכדי לזרוק את השכל, עליך דווקא להשתמש בשכל שלך בצורה מאוד חדה ומדויקת, להבין כל הנחת יסוד במחשבותיך, ורק אז לבחור האם להזדהות או לא להזדהות עם אותה מחשבה. אליעד מזכיר את הסיפור של רבי נחמן מברסלב, שאדם סיפר לו שחלם שכל השיניים שלו נפלו. האדם פירש זאת כסימן שהוא יאבד את כל החוכמה שלו, אך רבי נחמן ענה לו שהוא טועה - מה שאמור ליפול זה רק החוכמות השגויות שלו, אבל החוכמה האמיתית שלו צריכה להישאר. כך, לפי אליעד, זריקת השכל פירושה לזרוק את המחשבות והאמונות השגויות, אבל להחזיק דווקא בחכמה האמיתית, זו שמבינה את המציאות לאמיתה. איך ליישם בפועל את תהליך פיתוח השכל? בפועל, אליעד ממליץ שוב ושוב להטיל ספק בכל מחשבה ורגש, לשאול את עצמך מהן ההנחות שמאחוריהם, והאם הן באמת נכונות או שאפשר לחשוב אחרת. התרגול הוא מתמשך, וחייב להיות יסודי ומדוקדק. רק אז, לטענתו, האדם יוכל להגיע לרמה גבוהה של מודעות עצמית ושליטה בתודעה, וזה בעצם המדד האמיתי והבלעדי להתקדמות רוחנית. איך למדוד התקדמות רוחנית? מהי הארה רוחנית? איך לפתח את השכל? למה שכל הוא המדד היחיד להתקדמות רוחנית? מה הטעות של זריקת השכל? איך להטיל ספק במחשבות? כיצד להבין את עצמך לעומק? ...
מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, אילו ידעתיו הייתיו? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך ללמוד מאליעד? תלמידים של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל?
מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, אילו ידעתיו הייתיו? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך ללמוד מאליעד? תלמידים של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל?
... של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל? למה אנשים תלויים במורה רוחני במקום לפתח עצמאות? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מדבר עליו בהרצאה זו הוא ההבדל בין אדם שבוחר להיות תלוי במורה רוחני ובין אדם ששואף לפתח את היכולת להשיג את ההבנות ואת הידע בעצמו. אליעד נותן דוגמה מעולם האוכל: קיימים שני סוגי אנשים, אלו שאוהבים לאכול בחוץ ואלו שמעדיפים לבשל בעצמם בבית. האדם ... להבין איך הגיעו לתשובה, איך לחשוב נכון, ואיך לפתח את ההבנה באופן עצמאי, עד שיגיע למצב שיוכל למצוא תשובות בעצמו לכל שאלה. האדם הזה בעצם מבקש מהמורה שיסביר לו את התהליך והדרך, ולא רק ייתן לו את ... איך המורה הגיע לתשובות. הוא מסביר שאדם חכם באמת ישאף להבין בעצמו את התהליך שהוביל אל התשובה. הוא נותן דוגמה נוספת של אדם שמבקש מחבר להרים לו את הסלים. מצד אחד, זה נוח שמישהו אחר מרים אותם ... שכדי להשיג עצמאות רוחנית מלאה, האדם חייב להפוך בעצמו להיות מקור הידע, ולא רק מישהו שמשתמש בידע שניתן לו מבחוץ. הוא משתמש בדימוי נוסף של אספקלריה (מראה), שמציגה אור שמגיע ממקור חיצוני, אך מדגיש ... של תסתמך על מה שאמרו קודמיך ואל תפקפק. איך לפתח את השכל ואת החשיבה העצמאית? הגישה שאליעד מציג לפיתוח השכל ולחשיבה עצמאית היא לא להסתפק בקבלת תשובות מן המוכן. הוא ממליץ לתלמידים לא להיות תלויים במורים רוחניים או בשיטות חיצוניות. במקום זאת, הוא קורא לאנשים ... ולא רק להסתמך על מורים או על ידע חיצוני. איך לפתח את השכל? מהי תלות במורה רוחני? מה הכוונה אילו ידעתיו הייתיו? איך ללמוד מאליעד כהן? מהי שתלטנות רוחנית? איך להפסיק להיות תלוי באחרים? ...
האם להאמין לשכל? איך לפתח את השכל? איך לזרוק את השכל? איך להשתחרר מהשכל? איך להיות חכם? יותר חכם מהשכל, להבין את השכל, לצאת מהשכל, השכל שמעל השכל
האם להאמין לשכל? איך לפתח את השכל? איך לזרוק את השכל? איך להשתחרר מהשכל? איך להיות חכם? יותר חכם מהשכל, להבין את השכל, לצאת מהשכל, השכל שמעל השכל
... להאמין לשכל? איך לפתח את השכל? איך לזרוק את השכל? איך להשתחרר מהשכל? איך להיות חכם? יותר חכם מהשכל, להבין את השכל, לצאת מהשכל, השכל שמעל השכל האם לפתח את השכל או לא להאמין לו? אליעד כהן מסביר שיש שאלה נפוצה: האם להאמין לשכל או לפתח אותו? הוא מדגיש שלמרות שלכאורה קיימת סתירה בין שתי הגישות האלו, בפועל אין סתירה כלל. הדרך היחידה להגיע למצב שבו אתה יכול לא להאמין לשכל שלך, היא קודם כל לפתח אותו בצורה משמעותית מאוד. הסיבה לכך פשוטה: אם אינך מבין באופן מלא ומדויק כיצד השכל שלך פועל, לא תוכל באמת לדעת מתי אתה יכול להפסיק להאמין לו. ברגע שאתה מפתח את השכל עד הסוף, רק אז אתה מסוגל לראות על מה הוא מתבסס ומה הם ההנחות הבסיסיות שמפעילות אותו, ורק כך תוכל להשתחרר מהאמונה העיוורת בשכל. אליעד אומר שצריך להיות יותר חכם מהשכל של עצמך. מה המשמעות של להיות יותר חכם מהשכל? המשמעות היא להגיע למצב שבו כאשר השכל שלך טוען שדבר מסוים הוא בטוח נכון, אתה מסוגל להבין שזו רק טענה של השכל ושאין לה מחויבות מוחלטת. כלומר, אתה מבין את המנגנון הפנימי של השכל, ולכן יכול לזהות את גבולותיו. השכל נראה מאוד חכם, ולפעמים הוא יותר חכם ממך כביכול, אבל כאשר אתה מגיע להבנה עמוקה יותר, אתה הופך להיות חכם יותר מהשכל שלך. זו המשמעות של שכל מעל השכל. כיצד אפשר לפתח את השכל ולהבין אותו לעומק? אליעד מסביר שהתהליך של פיתוח השכל מתחיל בבדיקה בסיסית ויסודית של כל מיני מושגים ורעיונות פשוטים לכאורה. הוא נותן דוגמה של חקירת צורה פשוטה כמו למה זה מרובע ולא ... בבירור אילו דברים השכל מניח כמובנים מאליהם למרות שאינם בהכרח נכונים. כאשר מגיעים לשלב שבו מבינים שמה שהשכל טוען כאין ברירה אחרת, זו רק מגבלה פנימית של המחשבה, האדם יכול להתחיל להשתחרר מההזדהות עם החשיבה שלו. מדוע לפעמים נדמה שיש סתירה בין פיתוח השכל לבין לא להאמין לשכל? אליעד מדגיש שבעיני אנשים רבים קיימת לכאורה סתירה בין הרעיון של פיתוח שכל לבין לא להאמין לו. אנשים שואלים איך יכול להיות מצד אחד לפתח את השכל ומצד שני לזנוח אותו או לא להאמין לו? אבל אליעד מבהיר שאין שום סתירה בין שני הדברים. להיפך, הדרך היחידה להגיע ליכולת להשתחרר מהשכל היא דווקא על ידי פיתוח יסודי ומלא שלו. האדם לא יכול סתם להחליט שהוא לא מאמין לשכלו מבלי להבין לעומק את המנגנונים שלו. אם הוא ינסה לעשות את זה, הוא ימצא את עצמו פשוט מאמין בצורה עיוורת ... אליעד מצטט את רבי נחמן ואומר שרבי נחמן דיבר על כך שברגע שמפתחים את השכל עד הקצה, אז מקבלים שכל חדש. שכל חדש זה מצב שבו אתה לא מוגבל לשכל הישן שהיה לך קודם, אלא יש לך יכולת להתעלות מעליו. כלומר, כאשר השכל הישן אומר לך המציאות חייבת להיות דווקא כך, אתה יכול לענות לו אני יותר חכם ממך ואני רואה שאין מחויבות אמיתית בכך שהמציאות חייבת להיות כך. במילים אחרות, שכל חדש הוא שכל שלא נשלט על ידי הנחות היסוד של השכל הישן. אליעד מדגיש שהשכל נראה לנו מאוד הגיוני וחכם, והוא שולט בחשיבה שלנו, ולכן הדרך היחידה להיות באמת חכמים היא להבין לעומק את המגבלות של השכל הקיים, כדי שנוכל להגיע לשלב של שכל מעל השכל. איך בפועל חוקרים את המחשבות והשכל כדי להגיע ... שלי פועל בדרך מסוימת?, ובסופו של דבר מגיע להבנה שכל ההכרח שלו נובע מתוך מגבלה מחשבתית. בשלב זה האדם מגיע למצב שבו הוא כבר לא מחויב לאופן שבו השכל שלו חושב, ולכן הוא יכול לראות מעבר לשכל הישן שלו, ולפתח הבנה שהיא מעבר לו. בסופו של דבר, המטרה של כל התהליך היא להגיע למצב שבו האדם נמצא מעל השכל שלו, ויכול להשתחרר מהאמונה האוטומטית בכל דבר שהשכל מציג לו כמחויב המציאות. רק אחרי שהאדם מבין את המנגנון הזה לעומק, הוא מסוגל באמת להשתחרר מההגבלות של החשיבה שלו, ולקבל שכל חדש, שהוא השכל שמעל השכל. האם אפשר לא להאמין לשכל? איך מפתחים את השכל? איך להשתחרר מהמחשבות? איך להיות יותר חכם מהשכל? מהו שכל מעל השכל? ...
איך לפתח את השכל? גישות רוחניות, לאהוב שאלות, לשנוא שאלות, פיתוח החשיבה, איזה גישה לאמץ? מודעות עצמית
איך לפתח את השכל? גישות רוחניות, לאהוב שאלות, לשנוא שאלות, פיתוח החשיבה, איזה גישה לאמץ? מודעות עצמית
איך לפתח את השכל? גישות רוחניות, לאהוב שאלות, לשנוא שאלות, פיתוח החשיבה, איזה גישה לאמץ? מודעות עצמית איזו גישה עדיף לאמץ לפיתוח השכל? ההרצאה עוסקת בגישות שונות לפיתוח השכל ומודעות עצמית, ומעלה את השאלה איזו גישה עדיף לאמץ כשמטרת האדם היא להתפתח שכלית. אליעד מציג את הדילמה של שתי ... זו הוא שהיא יכולה להוביל לאי - שקט מתמיד, שכן האדם אף פעם לא מרוצה ולא משיג תשובות מספקות. הוא לא יכול לשחרר את המחשבות המטרידות אותו, ולכן כל הזמן שואל שאלות. לעומתה, הגישה השנייה היא גישה בה אדם לא שואל שאלות ... של שקט נפשי, אך החיסרון הוא שהאדם עשוי להפספס הזדמנויות להרחיב את דעתו וללמוד דברים חדשים. מה עדיף לפיתוח השכל, לחקור כל דבר או להימנע משאלות? המשמעות של כל אחת מהגישות היא שאם המטרה היא לפתח את השכל, גישה שבה שואלים שאלות כל הזמן עשויה להיות מועילה יותר, כי היא מעודדת את האדם לא לחיות בתודעה מקובעת אלא ... באופן מלא. איזה גישה תוביל לתשובות טובות יותר? השאלה המרכזית היא איזו גישה תוביל אותנו להצלחה או לפיתוח השכל, כלומר, האם גישה של חקירה בלתי פוסקת של כל דבר תביא אותנו לתשובות נכונות, או שדווקא גישה שבה נתחיל לחפש ... אינה פשוטה, שכן כל גישה טומנת בחובה יתרונות וחסרונות. אליעד מציע להתמקד בתהליך השאלות, ולהבין שבשביל לפתח את השכל, צריך לא רק לשאול שאלות אלא גם להיות מסוגל לקבל תשובות ולבצע תהליך של עיבוד מחשבתי. שאלות נכונות תוכלנה להוביל לאמיתות, אך אם אינן מלוות ברצון למצוא את התשובות, הן לא יועילו. מה ההבדל בין חקירה לפיתוח השכל? חקירה אינסופית עלולה להפוך לאובססיה, שבה אדם שואל כל הזמן שאלות, אך לא מוכן לקבל תשובות. אליעד מסביר שלפעמים אנשים שואלים שאלות רק כדי ... נעים ולשאול שאלות מתוך כוונה אמיתית להגיע לתשובות, יש סיכוי שהוא יפגע בתשובות משמעותיות שיביאו אותו לפיתוח השכל. איך מאמצים את הגישה הנכונה? על פי אליעד, על האדם לאמץ גישה שבה הוא לא שואל שאלות רק כי הוא מרגיש רע, אלא הוא שואל מתוך רצון לפתח את השכל ולחפש את האמת. כך, התהליך של פיתוח השכל מתבצע על ידי שילוב של חקירה פעילה עם קבלת התשובות, תוך שמירה על איזון בין שאלה לקבלת תשובה לבין רצון להרגיש טוב. פיתוח השכל שאלות ותשובות מודעות עצמית חקירה אינטלקטואלית התפתחות חשיבה
איך לפתח את השכל? האם אתה חכם? האם יש לך שכל? ללמוד מכל דבר, ללמוד מאליעד כהן, פיתוח החשיבה, למצוא עניין בכל דבר, השכל שיש בכל דבר, פיתוח החשיבה, קרוספיט, חלק 2
איך לפתח את השכל? האם אתה חכם? האם יש לך שכל? ללמוד מכל דבר, ללמוד מאליעד כהן, פיתוח החשיבה, למצוא עניין בכל דבר, השכל שיש בכל דבר, פיתוח החשיבה, קרוספיט, חלק 2
איך לפתח את השכל? האם אתה חכם? האם יש לך שכל? ללמוד מכל דבר, ללמוד מאליעד כהן, פיתוח החשיבה, למצוא עניין בכל דבר, השכל שיש בכל דבר, פיתוח החשיבה, קרוספיט, חלק 2 איך מתייחסים נכון לחיים כחדר כושר לשכל? כדי להבין איך לפתח את השכל ואיך לדעת אם יש לך שכל אמיתי, אליעד כהן מציג דוגמה מתוך עולם הכושר, המדגישה כיצד נכון להתייחס לחיים כאל חדר כושר תמידי. אם אדם מתייחס לחיים כחדר כושר שכלי, ... אם הוא נראה חסר עניין או חסר תועלת ברגע זה, הוא הזדמנות לפתח את החשיבה ולהרחיב את יכולת ההבנה והשכל. האם השכל מתפתח רק בתחומים שמעניינים אותנו? לפי אליעד כהן, אם אדם עוסק רוב היום בתחום מסוים, למשל בשירה, ברור שהוא יפתח את השכל בעיקר בתחום הזה. אבל ... את השכל גם בתחום הזה. הגישה השנייה היא זו שתורמת באמת לפיתוח השכל. מי שמתאמן רק במה שהוא כבר מכיר וטוב בו, לא באמת יודע אם הוא באמת חכם או בעל שכל. ההמלצה של אליעד היא לחשוף את עצמך דווקא למצבים לא מוכרים, לתחומים חדשים, ולראות האם גם שם אתה מצליח להפעיל את החשיבה שלך. בדיוק כמו מבחן פתע במשהו שלא התאמנת עליו מראש. מה אפשר ללמוד מההשוואה בין פיתוח החשיבה לקרוספיט? אליעד כהן משווה את פיתוח החשיבה לשיטת האימון קרוספיט. יש מתאמנים שמעדיפים שיטת אימון מובנית ומדויקת, שבה עושים תרגיל אחד שוב ושוב עד שמצטיינים בו. לעומת זאת, קרוספיט כולל מגוון רחב של תרגילים ... רגילים אליהם. מצד שני, היתרון הגדול של השיטה הוא הגיוון והיכולת לפתח כישורים רחבים יותר, כוח הסתגלות וגמישות מחשבתית. בדיוק באותו אופן, מי שמתאמן רק בדברים מוכרים, אולי ירגיש בטוח יותר, אבל המוח שלו יישאר מוגבל לתחום צר ... מתמודד עם מצבים לא מוכרים ומאתגרים, ומתרגל את עצמו להיות חכם יותר ועם שכל מפותח יותר. איך באמת יודעים אם אדם הוא חכם? כדי לדעת האם אתה באמת חכם או בעל שכל, אליעד כהן ממליץ לבדוק זאת לא רק בתחומים שבהם אתה מומחה או רגיל להתעסק, אלא דווקא בתחומים חדשים או כאלה שלא מוכרים לך. דוגמה שממחישה זאת היטב היא אדם ... משהו שאתה עוסק בו ביומיום. שכל אמיתי מתבטא בגמישות מחשבתית וביכולת הסתגלות למצבים חדשים. מה המסקנה המרכזית לגבי פיתוח השכל בחיים? המסקנה המרכזית שאליעד כהן מציג היא שהחיים עצמם הם הזדמנות תמידית לפתח את השכל. כל מצב, גם אם הוא לא נראה מעניין או שימושי מיידית, יכול לשמש כחדר כושר לשכל. גישה זו תוביל את האדם לא רק להיות חכם יותר, אלא גם ליהנות מחיים מעניינים ועשירים יותר. הוא ממליץ לאמץ חשיבה של קרוספיט שכלי - להתנסות, לחקור, ולנסות להבין כל דבר שאתה נתקל בו, לא משנה עד כמה הוא נראה לך חסר משמעות כרגע. כך האדם יוכל לפתח שכל רחב ועמוק באמת. איך לפתח את השכל? איך לדעת אם אני חכם? מה הקשר בין קרוספיט לפיתוח החשיבה? איך להפוך כל מצב להזדמנות ללמוד? האם אני בעל שכל אמיתי? למה כדאי ללמוד מכל דבר? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להיות יותר חכם? אולי אני טיפש? אולי אני משוגע? אולי אני פרנואיד? אולי אני סכיזופרן? איך להפוך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל? איך להטיל ספק? איך לפתח את החשיבה? איך לשפר יכולות חשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות שאלות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אולי אני טיפש?, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אולי אני טיפש?, איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי מומלץ, קואצינג מומלץ, אימון אישי להצלחה בתחום אולי אני טיפש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 16:41:05 - wesi1