הנאה / סבל - איך
להשיג הנאה בחיים? איך לא להסתפק רק ב - לא לסבול? איך גם
ליהנות? ובו יתבאר דבר
שיעודד את האדם לצאת מהייאוש, שבו רוב בני האדם בעולם נמצאים, והוא הייאוש,
מלהשיג הנאה בחיים. כי מי שיתבונן היטב יראה, כי רוב בני האדם בעולם, עיקר השאיפה שלהם, היא לא לסבול. כי מי שלא מבין ... והסבל, הוא לא בהכרח מחלות פיזיות וכיו"ב. אלא המחשבות שמציקות לאדם, הן עיקר הסבל. כי כאשר אין לאדם שקט
נפשי, הרי שזה סוג של סבל. ועיקר הסבל בחיים, הוא הסבל של המחשבות שמציקות לאדם. כי כאשר יש לאדם איזה כאב פיזי, האדם ... פנימי, בגלל מחשבות שמציקות לו וכיו"ב. וכל אדם מטבעו, מנסה להיות מאושר. כי טבע האדם, הוא לחפש את הטוב
וליהנות ממנו. וכל ילד קטן, מטבעו מחפש כל הזמן איך
ליהנות ואיך להשיג עוד ריגוש ועוד התחדשות ואיך
להשיג עוד הנאה ועוד איזה דבר שמעניין אותו. וכאשר האדם גדל, אז מסיבות שונות, גם המחשבות הרעות מתחילות לגדול עם האדם, ואז הן ממררות ... הן לא נותנות לאדם מנוח. והרבה מאוד אנשים בעולם, היו נותנים את כל רכושם וכספם, רק כדי לישון לילה אחד בשקט
נפשי כמו תינוק רגוע, שישן ללא כל מחשבות טורדניות שמטרידות אותו, מה שנקרא "לישון כמו תינוק". כי גם כאשר יש לאדם כסף ... את הכסף? ואולי ערך הכסף ירד? ואולי העסק לא יצליח? וכיו"ב. וכל מה שיש לאדם בחיים, אף פעם האדם לא מגיע לשקט
נפשי, כמו של תינוק קטן. והשלמות האמיתית, היא כאשר האדם הבוגר, מגיע לשקט
הנפשי של התינוק. כי התינוק, עדיין, כמעט ואין לו שכל. וכאשר אין שכל אין דאגות. כי השכל, מגדיר עבור האדם את הטוב ואת ... שבו האדם מתייאש מכך שיום אחד הוא יהיה מאושר באמת. ואז האדם עוסק, באיך לסבול כמה שפחות. ובמקום שהאדם ינסה
ליהנות בשלמות, האדם מוכן להסתפק בכך שהוא לא ירגיש רע. והעניין הוא, שבמציאות שלנו יש טוב. ובמציאות שלנו, לא חייבים לסבול, ולא חייבים רק לא לסבול, אלא אפשר גם
ליהנות ממש. כי יש בעולם שלנו טוב אמיתי, שנמצא בכל דבר. ועל האדם לא להתייאש מהרצון שלו להיות מאושר באמת בשלמות, ולא להסתפק, ... אחד הם יהיו מאושרים באמת בשלמות. מהאפשרות שיבוא יום, שבו כל רגע יהיה רגע חדש של טוב חדש. יום שבו תהיה רק
הנאה. יום שבו הכל יהיה טוב תמיד. יום שבו יהיה שקט
נפשי אמיתי, גן עדן ממש, ללא שום חרדות, ספקות, מחשבות טורדניות, כעסים וכיו"ב. יום שבו הכל יהיה טוב באמת. ורוב בני האדם ... לעולם לא מאושר בשלמות. וכאשר האדם מקבל שכל, והאדם קולט את הבעיה שבה כלל האנושות נמצאת, שהיא בעיית חוסר
הסיפוק המתמיד, אז האדם נכנס לדיכאון עוד יותר גדול. כי האדם מבין שלא משנה מה שהוא יעשה, הוא לעולם לא יפטר מהרצון המציק,
להשיג משהו אחר טוב יותר. כי יש בתוך האדם, דבר שמשגע אותו. וזאת המחשבה, שכל הזמן גורמת לאדם לחשוב, שיש משהו אחר טוב יותר. ולא משנה מה יהיה מצבו של האדם, תמיד האדם ירגיש חוסר
סיפוק עם כל מה שיש לו. וזאת בעיה רצינית וגדולה מאוד, בפרט עבור אלו שכן מחפשים את השלמות. כי האדם בעצם מבין שכל מה שהוא יעשה, ... כפי מה שהאדם רוצה, גם אז האדם לא יהיה מאושר בשלמות. וזאת בעיה רצינית. כי כאשר האדם מבין את זה, אז ממילא
השאלה המתבקשת היא, מהי
תכלית החיים? כי מאחר שאף פעם אי אפשר
להשיג תחושה של שלמות, אז בעצם בשביל מה להתקדם? ומהי
התכלית והמטרה, שאליה צריך האדם לשאוף? והעניין הוא, כי בעולם שלנו יש שלמות. ויש שלמות אמיתית שבה לא חסר לאדם שום ... וחי איתה בהרמוניה ובשלום תמיד. ואז יש לאדם סוג של רצון אחר, וכפי שכבר ביארתי את זה במקום אחר. ומי שרוצה
להשיג מציאות כזו, עליו להבין, שהשינוי, צריך להיות פנימי. כי מבחינה חיצונית, בכל מקרה האדם לעולם לא יהיה מאושר. וכדי שהאדם ... באמת אני רוצה? מה באמת הסיבה שבגללה אני רוצה את הרצונות שלי? מהיכן מגיעות המחשבות שלי? מי אני באמת? מה
התכלית של החיים שלי? וכיו"ב שאלות, שהאדם לא מהסס, אלא שואל אותן מתוך רצון אחד ויחיד, שהוא להבין את האמת כפי מה שהיא, בלי שום ... האמת אשר תהיה. וכאשר האדם מנסה להבין את המציאות, מתוך רצון אמיתי להבין אותה, על ידי זה בסופו של דבר האדם
משיג הבנה פנימית של המציאות, שבאה לידי ביטוי, בכך שהאדם מבין את הסיבה האמיתית של כל האירועים שיש בעולם. וכאשר האדם מבין את סיבת כל הסיבות של המציאות, על ידי זה האדם מגיע לאושר אמיתי
ולהנאה אמיתית. והמסר המרכזי הוא, שבחיים אפשר גם
ליהנות. ולא צריך להסתפק במצב של לא לסבול, אלא אפשר גם