... האם הבן זוג מתאים לי? האם הבת זוג מתאימה לי? תכונות אופי מנוגדות, טוב בלי רע, חסרונות בלי
יתרונות, יתרונות בגלל חסרונות, לשנות את הבן זוג, חוסר התאמה בזוגיות, בעיות בזוגיות נניח שבן אדם רוצה משהו מסוים ובמשהו הזה הוא רואה גם
יתרונות וגם חסרונות, נגיד מקום עבודה הוא עובד באיזה מקום עבודה והוא רואה במקום עבודה הזה
יתרונות וחסרונות מסוימים, עד כאן יכול להיות? יכול להיות. עכשיו השאלה היא אז מה בן אדם בדרך כלל שואף לעשות לפתור את החסרונות ולהישאר עם
היתרונות לפתור את הרע ולהישאר עם הטוב, השאלה היא איך בן אדם יכול לדעת מראש האם ניתן האם יש אפשרות תיאורטית לפתור את הרע ולהישאר עם הטוב או שלא זאת השאלה. אתה נגיד נמצא בעבודה מסוימת ויש לזה
יתרונות וחסרונות, עכשיו אתה אומר מה האידיאל שלך להיפטר מהחסרונות ולהישאר עם
היתרונות, עכשיו השאלה היא איך אתה יכול לבדוק האם זה אפשרי בכלל תיאורטית או שאולי זה לא אפשרי תיאורטית אפילו כי יש מצבים שזה לא אפשרי אפילו תיאורטית, אחרי שאני אסביר תבינו איך. נגיד בן אדם נגיד נמצא בזוגיות ונגיד יש לו בבן או בבת זוג
יתרונות וחסרונות מסוימים ועכשיו הוא רוצה לדעת האם אפשר היפטר מהחסרונות ולהישאר עם
היתרונות או שאין אופציה כזאת. אז תיאורטית אפשר להגיד שכן לא באופן מוחלט, לא מדבר עכשיו על איזה שאלה מוחלטת אם אתה יכול להיפטר מכל החסרונות לא שאלה כזאת, בהנחה שיש לך איזה חמישה חסרונות מוגדרים וחמישים
יתרונות מוגדרים ואתה אומר "טוב איך אני נפטר מהחמישה המוגדרים", בסדר לא שאתה רוצה מוחלט באופן יחסי. השאלה האם יש מצבים שזה לא אפשרי כי לכאורה זה אפשרי אם יש לך חמישה ... זה לא מצליח. השאלה איך הבן אדם יכול לדעת אם זה אבוד מראש או לא, מה אתה אומר? ש: אולי אם החסרונות הם עובדה או פירוש. אליעד: הם עובדה כמו
היתרונות. ש: אם הם עובדה אז אי אפשר לשנות אותם. אליעד: אז הם פירוש הלאה. ש: פירוש אפשר. אליעד: לא נכון לא בהכרח, זאת התשובה שלך? ש: לא סיימתי אותה אם זה תלוי בי או זה ... שתיים. ש: אין קומה שתיים המשרד נמצא בקומה שלושים אז זה. אליעד: תן לי לתת לך תשובה אחרת, מה אתה רוצה להגיד? ש: שזה יכול להיות שהחסרונות קיימים,
היתרונות קיימים כי יש את החסרונות קודם כל. אליעד: נכון זה מה שרציתי להגיד צריך לבדוק האם יש תלות בין החסרונות
ליתרונות אם יתברר שיש תלות בין החסרונות
ליתרונות, מה זה אומר תלות בין החסרונות
ליתרונות? זאת אומרת שהחסרונות האלה הם בגלל
היתרונות. ש: לדוגמא. אליעד: לדוגמא נגיד בן אדם שהוא אף פעם לא ירים עליך את הקול אז זה
יתרון מצד שני נגיד שהוא עושה את זה מתוך פחד אז הוא פחד וזה חיסרון ואז אתה אומר "איך אני פותר לו את זה שהוא פחדן?" אבל ברגע שתפתור לו את זה שהוא פחדן אתה לא תאהב אותו כי אתה אוהב אותו בגלל שהוא אף פעם לא מרים עליך את הקול. זה מה שצריך לבדוק האם החסרונות
והיתרונות הם נובעים מאותו שורש אם החסרונות
והיתרונות נובעים מאותו שורש אין אפשרות לפתור את זה ולהישאר עם
היתרונות אין אופציה כזאת, ברגע שתפתור את החסרונות לקחו לך גם את
היתרונות. לעומת זאת אם
היתרונות והחסרונות לא נראה לך שהם נובעים מאותו השורש אז יש אפשרות, אז תיאורטית יש אפשרות ואז נדון דיון תלוי בך לא תלוי בך, עובדה פירוש מה שאתה רוצה אבל מה שאני מנסה לחדד שהרבה פעמים בן אדם מנסה להיפטר מחסרונות מסוימים והסיבה שהחסרונות האלה קיימים בגלל הסיבה הזאת קיימים
היתרונות שהוא רוצה בכלל ואם הוא יפטר מהחסרונות הוא גם ידפוק לעצמו את
היתרונות. שאיפה זה נכון? לגבי חלק גדול מהאנשים בחלק גדול מהמקרים כשבן אדם נגיד לא רוצה את החרדה של לבד נניח אבל הוא רוצה את השמחה של ביחד, הוא לא רוצה את החרדה של אין ... צריך או להשלים עם זה או לוותר זה אותו הדבר. ש: אתה שאלת אם ניתן להיפטר. אליעד: אני ניסיתי המהות של מה שניסיתי להגיד היא תקשיב לפעמים החסרונות
והיתרונות תלויים אחד בשני ותשים לב שאם אתה תדפוק את החסרונות גם תיקח את
היתרונות ואין אפשרות לתחזק את
היתרונות בלי החסרונות. מה אתה רצית להגיד? זה לא מחויב נניח שאפשר לקמבן את זה ונניח שאפשר להשאיר את אותה תכונה ושיהיה לה עוד סיבה אחרת ואת התכונה הזאת לנטרל. נגיד לדוגמא ... אנשים זוגות מתגרשים בדרך כלל אז רוב הסיבות זה דברים. אליעד: של חוסר התאמה. ש: לא דברים שמפריעים ביחסים שהקשר התחיל מהדברים האלה כמשהו. אליעד:
יתרון. ש:
יתרון נגיד בן אדם מבולגן דווקא אהבו את זה. אליעד: כן אבל זה נכון אבל באותה מידה זה נכון לשאול רוב האנשים שלא אוהבים משהו למה הם לא אוהבים אותו ואז יתברר שהרבה מאוד פעמים זה ...