אליעד כהן
יעוץ אישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסוד של חינוך ילדים - מהו הסוד של חינוך ילדים שאותו *לא* יודעים *כל* המחנכים בעולם? ✔במאמר הזה נגלה את הסוד של חינוך הילדים, את הסוד שאותו *לא* ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
קבל ייעוץ אישי
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
צור קשר:
050-3331-331
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 הסוד של חינוך ילדים - מהו הסוד של חינוך ילדים שאותו *לא* יודעים *כל* המחנכים בעולם?

במאמר הזה נגלה את הסוד של חינוך הילדים, את הסוד שאותו לא יודע שום פסיכולוג / מורה / הורה / מחנך בעולם. וכאן במאמר נגלה את הסיבה האמיתית שבגללה קשה להורים לחנך את הילדים שלהם, ונסביר את שורש הקושי לחנך ילדים. ונסביר גם מי כן יכול ואיך הוא יכול לחנך ילדים.

ושורש הקושי לחנך ילדים הוא די פשוט, והוא משום שבכל פעולה של חינוך ילדים, יש בעצם סוג של ניגוד אינטרסים. ולא ניגוד אינטרסים בין ההורה לבין הילד, כי את זה כולם יודעים, אלא יש ניגוד אינטרסים בתוך המטרה עצמה של חינוך הילדים.

והעניין הוא, כי חינוך ילדים מטרתו היא טובת הילד. כי אף אחד לא מחנך את הילד שלו, כדי לעשות לילד שלו רע. והמטרה שלשמה האדם מחנך את הילד שלו, היא כדי שהילד ידע לשמור על עצמו, וכדי שהילד יוכל לגדול בצורה בריאה, ויוכל להיות כמה שיותר מאושר וכולי. דהיינו, המטרה של חינוך הילדים היא טובת הילד כדי לגרום לילד להרגיש יותר טוב.

אבל יש כאן בעיה גדולה, והיא שכל הדרכים של חינוך הילדים, הן בעצם משיגות את המטרה ההפוכה של חינוך הילדים. כי מצד האמת, חינוך ילדים גורם לילד להרגיש רע. כי אושר אמיתי הוא תחושה של חופש מוחלט ללא גבולות. ולמרות שהרגילו את האדם שעליו לחיות ע"פ חוקים חברתיים וכיו"ב, הרי שמצד האמת חופש אמיתי, הוא כאשר אין לאדם שום גבול.

ומצד האמת כמו שזה טוב לחנך ילד לדעת לשלוט בעצמו ולא לעשות את כל מה שהוא רוצה, כדי שהוא יוכל לשרוד בעולם ולהרגיש טוב, כך גם בדיוק באותה המידה זה טוב לחנך את הילד לעשות את כל מה שהוא רוצה, ולהרגיש חופשי ושלם עם הרצונות שלו. כי אושר אמיתי הוא כאשר האדם מרגיש חופשי לגמרי ושלם לגמרי עם מה שהוא רוצה.

וכאשר ההורה מחנך את הילד שלו לדעת לשלוט בעצמו ולחיות לפי כללים חברתיים כאלו ואחרים, הרי שבעצם מבחינה כלשהי ההורה גם מאמלל את הילד שלו. כי הילד מטבעו רגיל להרגיש חופשי ושלם עם עצמו ועם כל הרצונות והמעשים שלו. וכאשר ההורה מלמד את הילד להתנהג דווקא בצורה כלשהי, הרי שבכך בעצם ההורה מרגיל את הילד לא לקבל את עצמו איך שהוא, ולא להיות מרוצה מעצמו.

וכל ילד גדל עם חינוך כלשהו. כי הילד לא יכול לשרוד בעולם בלי חינוך כלשהו. ואפילו בעלי החיים, גם הם מקבלים חינוך כלשהו, לדעת להיזהר מבעלי חיים טורפים וכיו"ב. ואם הילד לא יקבל כל חינוך, הרי שהוא לא ישרוד כלל בעולם. אבל לחינוך הזה יש מחיר גבוה ואמיתי, והוא שמצד האמת הוא פוגע בילד מבחינה רגשית, בכך שהוא בעצם מכניס את הילד לסוג של בית כלא חברתי והתנהגותי.

ואח"כ שהילד גדל, אז הוא מתחיל לחפש את עצמו. כי מגיל קטן לימדו אותו להתנהג לפי כללים חברתיים כלשהם. ובכך בעצם דיכאו אצל הילד את ההגדרה העצמית שלו. וכן, גם אם ההורה מלמד את הילד לבטא את עצמו בתוך המסגרת החברתית, הרי שעדיין זה לא אותה שלמות, כמו אילו היה אפשרי ללמד את הילד לבטא את עצמו ללא כל גבולות.

וכאשר הילד גדל והופך להיות אדם בוגר, אז הוא מתחיל ללכת לפסיכולוגים, כדי לנסות להבין מה הוא רוצה מעצמו, וכדי להשתחרר מכל מיני דברים שהוא עושה, רק משום שכך החברה האנושית רגילה לחשוב. כי מקטנות מלמדים את האדם להתנהג ע"פ כללי החברה המקובלים לפחות ברמה כלשהי. והדבר הזה מוכרח שהוא ישבש אצל האדם את הגדרת הזהות העצמית שלו.

ומוכרחים להודות על האמת, גם אם אין לאדם מושג מה הפתרון לבעיה. כי מצד האמת יש כאן בעיה אמיתית. ויש כאן דבר והיפוכו. כי מצד אחד האדם מוכרח לחנך את הילדים שלו לחיות דווקא בצורה כלשהי, ולהבין שיש טוב ויש רע. כי האדם מוכרח ללמד את הילד שלו שיש דברים רעים בעולם, שהילד צריך להיזהר מהם. כי אחרת הילד לא ישרוד בעולם כלל. וגם אם הוא ירגיש חופש למשך כמה דקות, הרי שהכמה דקות האלו לא ימשכו למשך הרבה זמן, אם הילד לא יקבל חינוך מתאים להתנהג ע"פ חוקים כלשהם.

אבל זה לא סותר את האמת, שהיא שכל חינוך ילדים וכל מסגרת שיש בעולם שמגבילה את האדם לחוקים של טוב ורע וכיו"ב, הרי שזה סוג של בית כלא, שהוא מגביל את האדם ושולל ממנו את החופש. כי כל מסגרת חברתית כגון לדוגמא בית ספר, וכל כללי התנהגות כלשהם, כגון לא לפגוע באחרים וכיו"ב, למרות שהם הכרחיים עבור הילד, הרי שמצד האמת הם פוגעים בחופש של הילד כבן אדם.

כי בעולם שלנו יש טוב ורע. והילד צריך לדעת ולהכיר את הטוב ולהיזהר מהרע. ולשם כך מוכרחים לחנך אותו להתקרב אל הטוב ולהתרחק מהרע. אבל עדיין מצד האמת, הרי שהמחשבה של טוב ורע, היא עצמה מעורבת בטוב ורע.

כי מצד אחד יש בה טוב, שהיא מאפשרת לאדם לחיות בעולם. כי בלי תודעה של טוב ורע, הרי שהאדם לא ישרוד בעולם. אך יחד עם זאת, זה לא סותר את העובדה, שתפישת המציאות ככזאת שיש בה טוב ורע, בזה עצמו יש גם רע. כי השלמות היא כאשר האדם תופש את הכל אך ורק כטוב תמיד. כי כולם רוצים להרגיש טוב וכמה שיותר טוב. וכאשר מלמדים את הילד שיש רע, הרי שבכך בעצם גורמים לו להרגיש רע!

וזאת הסיבה שילדים לא אוהבים ואפילו שונאים (לפחות ברמה כלשהי) את ההורים והמורים / בית ספר שלהם וכיו"ב. משום שהם הילדים מנקודת מבטם, חווים את האמת שהיא שכל המסגרות האלו מגבילות אותם ושוללות מהם את החופש הבסיסי שלהם לעשות כרצונם, בלי הגדרת טוב ורע. וכאשר שוללים לאדם את החופש שלו, הוא מטבעו רגיל להתנגד. ולכן הילדים מתנגדים כאשר מנסים לחנך אותם.

כי ההורה נדמה לו שהוא עושה טובה גדולה לילד שלו בכך שהוא מחנך אותו. אבל מצד האמת על ההורה לזכור שבאותה המידה ממש, הוא גם עושה רעה גדולה לילד שלו בכך שהוא מחנך אותו. משום כל מהות החינוך, היא ליצור עבור הילד את ההפרדה שבין טוב לבין רע. ובכך בעצמו יש גם רע. כי זה לוקח ילד קטן שמבחינתו הכל טוב, ומכניס לו לתודעה את ההפרדה שבין טוב לרע.

וגם אם אין להורה ולמחנך שמץ של מושג איך לחנך את הילד בצורה טובה באמת, הרי שעדיין צריך כל הורה ומורה להודות על האמת, שיש כאן בעיה שורשית אמיתית. והיא שכל חינוך ילד לכל הפרדה שבין טוב ורע, הרי שיש בה לא רק טוב, אלא גם רע לפחות באותה המידה. ועל ההורה לפחות להבין את האמת מהיכן נובעת ההתנגדות של הילד לכך שיחנכו אותו. כי הילד ממש סובל כאשר משבשים לו את התודעה לחשוב שיש טוב ורע.

אך להורה אין ברירה אחרת, ולכן ההורה מוכרח לעשות זאת לטובת הילד, מנקודת המבט של העולם של הטוב והרע. אך עדיין צריך ההורה והמחנך להבין את תהליך החינוך, גם מנקודת המבט של הילד, שממנה הוא חווה את החינוך כתהליך של שלילת החופש שלו והכנסתו לבית הכלא החברתי הגדול בעולם, שהיא תפישת המציאות כטוב ורע.

ומי שרוצה את האמת, אז האמת היא ששום הורה ומחנך בעולם, לא יודע ולא יכול לחנך אף אחד בעולם. כי אף אחד בעולם לא יודע איך לחנך אפילו לא את עצמו. ומי שלא יודע לחנך אפילו לא את עצמו, כיצד הוא מתיימר לחשוב שהוא יכול לחנך אחרים?!

ומדוע אף אחד בעולם לא יכול לחנך אפילו לא את עצמו, כי לחנך מישהו פירושו לחנך אותו ולהביא אותו למצב כזה שבו הוא יהיה מאושר באמת וירגיש טוב באמת. ואף אחד בעולם לא יודע איך לגרום לעצמו להיות מאושר באמת. כי האדם לעולם לא מאושר באמת. ומי שלא יודע לגרום לעצמו להיות מאושר באמת, כיצד למה ומדוע נדמה לו שהוא יודע ללמד אחרים להיות מאושרים באמת?!

והסיבה שבגללה אף אחד בעולם לא יודע להיות מאושר באמת, היא משום שבעולם שלנו יש טוב ורע. והאדם לא יכול להתקיים בעולם שלנו בלי שתהיה אצלו הפרדה ברורה בין טוב לבין רע. וזאת בדיוק הסיבה שבגללה האדם לא מאושר. כי מאושר הוא זה שתמיד טוב לו. כי כאשר רע לאדם, הרי שהוא לא מאושר. וכל דבר שהאדם תופש אותו כרע, הרי שהוא מחסיר מהאדם אושר.

והרע יוצר אצל האדם לדוגמא פחדים שונים. כי האדם מפחד מכך שלא יקרה לו רע. ומספיק שבכל העולם כולו יש אפילו דבר אחד שהאדם חושב שהוא רע, הרי שהדבר הזה יוצר אצל האדם פחד סמוי מאותו הדבר הרע. כי האדם בתוך תוכו לא רוצה שיקרה לו רע. ונמצא אם כן, כי ההפרדה שהאדם עושה בין טוב לרע, שהיא הכרחית כנ"ל, היא זו שאחראית לחוסר האושר של האדם.

ומאחר שאף אחד בעולם לא יודע איך להיות מאושר, כי אין שום אפשרות שהאדם יהיה מאושר באמת כאשר הוא מפריד בין טוב לרע, וזה הרי הכרחי כדי לחיות בעולם, הרי שממילא אף אחד לא יודע לחנך לא את עצמו ולא את ילדיו וכולי.

וזאת, האמת. וגם אם אין לאדם מושג מה הפתרון לבעיה הזאת, זה עדיין לא אומר שזאת לא האמת. כי על האמת צריך להודות, גם אם אין לאדם מושג מה הפתרון. והאמת היא שכל חינוך ילדים, מאמלל את הילד לא פחות מאשר הוא מסייע לילד. וגם אם ההורה מוכרח לחנך את הילד שלו, הרי שעל ההורה להבין את האמת, שכל חינוך מכל סוג שהוא שגורם לילד לעשות הפרדה בין טוב לרע, הוא טוב בדיוק כמו שהוא רע.

ומה הפתרון? והפתרון האמיתי הוא, שכדי שהאדם יוכל לחנך את הילדים שלו, לשם כך על האדם קודם כל לדעת לחנך את עצמו. כי יש כאן עניין שורשי. ואם האדם מצליח להפוך את עצמו לאדם מאושר באמת, אז ורק אז הוא ראוי לחנך אנשים אחרים. ואז ורק אז הוא יודע לחנך ילדים באמת. ורק אז הוא יגרום לילדים שלו לאהוב את זה שהוא מחנך אותם, ולא לשנוא אותו על זה שהוא מחנך אותם.

כי לכל בעיה יש פתרון. ויש משהו בצורת התפישה של האדם, שאם האדם ישנה אותה, על ידי זה האדם יוכל להיות מאושר באמת, ולהרגיש טוב תמיד בשלמות, תוך כדי זה שהאדם חושב שיש טוב ושיש רע ועושה הפרדה ביניהם. ושורש הפתרון טמון בכך, שהאדם ידע להכיל בתוכו הפכים. דהיינו, שהאדם יוכל ברגע אחד, גם לחוש שדבר כלשהו הוא רע, ולהרגיש ממנו רע, אבל גם תוך כדי זה להרגיש טוב מעצם זה שהדבר רע.

ז"א שיש תפישת מציאות, שבה האדם יודע לעשות הפרדה בין טוב לרע. ושבה האדם רוצה את הטוב ולא רוצה את הרע. אבל בו זמנית תוך כדי זה, יש לאדם גם תודעה נוספת ותפישת מציאות נוספת, שבה אין אצל האדם הבדל בין טוב לבין רע. ושבה הכל אחד. ושאין שום הבדל מכל סוג שהוא בין טוב לבין רע.

וכל זמן שהאדם לא מכיל בתוכו בו זמנית בכל רגע ובכל מקום, את שתי תפישות המציאות האלו שהן מנוגדות אחת לשנייה, כל זמן שהאדם לא מכיל אותן בו זמנית, הרי שהאדם עצמו לא יודע לחנך לא את עצמו וכל שכן שהוא לא יודע לחנך גם לא את הילדים שלו.

כי החכם האמיתי שהוא מכיל בתוכו תמיד שתי תפישות מציאות שנראות כמנוגדות זו לזו, הוא יודע לחנך את כולם. מאחר שהוא כבר חינך את עצמו בשלמות. כי עיקר החינוך שצריך לחנך את האדם, הוא שהאדם יכיל בתוכו את שתי תפישות המציאות המנוגדות בו זמנית.

וכל החינוך שבעולם צריך להתמקד אך ורק בדבר אחד ויחיד, והוא שבני האדם ידעו להכיל בתוכם את ההפכים המנוגדים. דהיינו, גם לחיות בעולם שלנו שיש בו טוב ורע, וגם בו זמנית להבין שאין שום הבדל בין טוב לרע, ושהכל אחד ושהכל טוב תמיד בשלמות, ללא כל הבדל בין טוב לרע. וכל החינוך שבעולם, אמור להתמקד רק בדבר הזה. כי הוא השורש של החיים הטובים...

להרגיש טוב באמת לחנך אנשים כיצד תחושות חברתית מחיר גבוה מידי לעזור להרגיש רע כי הבדלה עובדה הגדול בעולם הדרכה להורים הדרכת הורים הסוד חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילדים מהו הסוד סוד סודות
הסוד - מהו הסוד האמיתי? מהו הסוד שאותו האדם אינו יודע?
הסוד - מהו הסוד האמיתי? מהו הסוד שאותו האדם אינו יודע? הסוד מאחורי הסוד, הסוד האמיתי הוא שאין סוד והכל כבר ידוע. הסוד האמיתי הוא שהכל כבר מושלם וטוב כפי שהוא רק שהדמיון של האדם מונע ממנו להבין את זה. הסוד הוא שמנקודת מבט אובייקטיבית גם זה שהאדם אינו מבין שהכל טוב גם זה טוב, רק שגם את זה האדם לא מבין כי הוא אינו רואה את המציאות מנקודת מבט אובייקטיבית. הסוד הוא שהכל כבר טוב. הסוד הוא שבכל דבר יש טוב. הסוד הוא שאינו דבר שאין בו טוב. הסוד הוא שהכל אחד. הסוד הוא שלכל מקום שהאדם הולך הוא הולך לאותו מקום. הסוד הוא שכל מה שנדמה לאדם שהוא שונה מדבר אחר, הרי שכל ההפכים הם דבר אחד. הסוד הוא שכולם צודקים. הסוד הוא שכולם מסכימים על הכל. הסוד הוא שכולם אומרים את אותו הדבר ואת אותה האמת האחת בצורות שונות. הסוד הוא שאין סוד שהכל כבר קיים. הסוד הוא שלא צריך להתאמץ כדי להיות מאושר. הסוד הוא שהכל כבר טוב ולא צריך לעשות שום דבר כדי להפוך את המציאות לטובה יותר. הסוד הוא שאי אפשר להפוך את המציאות לטובה יותר, מאחר שהיא מושלמת בשלמות שאין שלמות אחריה בכל רגע כפי מה שהוא. הסוד הוא שהאדם נלחם בבעיות שאינן קיימות אם הוא רק היה מבין מה טוב בכל דבר. הסוד הוא שהאדם מחפש סיבה לחיות, כאשר אין צורך בסיבה לחיות כי הכל כ"כ טוב עד שאין צורך בסיבה לשום דבר. הסוד הוא שהכל כבר טוב והאדם רק לא רואה את זה. איך לגלות את הסוד? על ידי שחוקרים וחוקרים וחוקרים וחוקרים. אם חוקרים ומעמיקים מספיק במציאות בלי לפחד משום דבר, בסוף רואים את האמת הטובה בהחלט, שהיא הסוד האמיתי. ...
הסוד של חוסר השכל - מהו הסוד שעצר את *כל* חכמי החכמים / מורים רוחניים?
הסוד של חוסר השכל - מהו הסוד שעצר את כל חכמי החכמים / מורים רוחניים? וכאן נסביר, את נקודת העצירה של כל אנשי הרוח למיניהם. וכאשר אנחנו מדברים על נקודת העצירה של אנשי הרוח, הכוונה היא לנקודה שכאשר אנשי ... השכלית שלו, כך קשה לו יותר להתקדם רוחנית. וכפי שניתן לראות בחוש, שכל דבר בעולם ככל שמתקרבים לקצה גבול הקיבולת שלו, כך קשה יותר להשלים את סוף התהליך. כי כאשר מתקרבים לסוף ולקצה גבול היכולת, אז המנוע מתחיל להתחמם, והמנוע מתחיל לחרוק, והבלון עומד להתפוצץ ... מהירות ההתקדמות, עד כדי כמעט עצירה מוחלטת. והנה, כל הקשיים הרעיוניים שיש בעולם, יש להם שורש אחד. כי לכל דבר שיש בעולם יש לו שורש. ולכל השאלות שיש בעולם, גם להן יש שורש. ולכל התשובות שיש בעולם, גם להן יש שורש. ויש שאלה אחת, שהיא השורש של כל השאלות. ויש תשובה אחת, שהיא השורש של כל התשובות. וכאשר האדם מתקדם בסולם הרוחני, בכל פעם השאלות שלו מתקרבות יותר לשאלה ... הוא מגיע לשאלה חדשה, שהיא בעצם שאלה אחת, שכוללת בתוכה את כל השאלות שיש בעולם. והיא השאלה החזקה ביותר שיש בעולם. וכאשר האדם מגיע לשאלה הזאת, עליו לדעת להחזיק מעמד. ואם הוא יחזיק מעמד הוא יעבור גם את השאלה הזאת בשלום, ויקבל תשובה לכל השאלות שיש בעולם. וזה כבר ביארתי במקום אחר. וכאן במאמר המטרה היא להסביר מה קורה עד שמגיעים לשאלה הסופית. וכפי שאמרנו, כל אותם מנהיגים רוחניים / מורי דרך רוחניים וכיו"ב, כולם הם אנשים ... צורות שונות של שאלות. וכאן נציג דוגמא אחת לאחד מהפרדוקסים הכי ידועים בעולם הרוחני, והיא נקודת העצירה של כל אנשי הרוח למיניהם. ומי שיתבונן היטב על מהות הפרדוקס שנציג, הוא יראה שהפרדוקס הזה הוצג על ידי אנשי רוח שונים בצורות שונות. והפרדוקס הוא, ... שעליו הוא צופה. וא"כ זו לעולם לא תהיה התמונה המלאה. וכל החכמים הגדולים בעולם לא מצאו פתרון לבעיה הזאת. וככל שחכמי הרוח העמיקו את מחשבתם יותר בעולם הרוחני, כך הם התקרבו יותר לשאלות של הבנת המציאות, שהקושי למצוא להן תשובה, הוא משום מגבלת יכולת התפישה האנושית הזו. כי כל השאלות שיש לאדם בעולם בכל נושא שהוא, בצורה כלשהי הן ביטוי של השאלה הזאת, של הקושי של האדם לראות את התמונה המלאה. וכל השאלות הקיומיות שהיו מאז ומעולם ושיהיו לעתיד לבוא, כולן שורשן במגבלה הזאת של ... כך ובין כך, כל חכמי החכמים למיניהם, כולם נעצרו בנקודה הזו. אבל, לכל בעיה בעולם יש פתרון. וגם לבעיה הזאת יש פתרון. והקושי למצוא את הפתרון לבעיה הזו, הוא משום שהוא פשוט מידי. כי יש תפישת מציאות אחת מאוד פשוטה, יותר מידי פשוטה, הכי פשוטה שאפשר, שאם יש ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 1
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 1 במאמר הזה נבאר מהו הסוד האמיתי של כל הסודות, ומהו הדבר שאותו לא ידעו ולא יודעים רוב האנשים בעולם, ובכלל זה כל גדולי החכמים למיניהם, כגון אנשי רוח, מנהיגים רוחניים, גורואים, פילוסופים, פסיכולוגים וכולי. כי במציאות שלנו יש סוד אחד אמיתי, שאותו יודעים רק מתי מעט בעולם. וידיעת הסוד הזה, היא השורש של כל האושר שיש בעולם. כי גן עדן זה כאן. ומי שיודע את הסוד הזה, הוא חי כאן בגן עדן ממש. וכל הדברים הטובים שנכתבו במקום כלשהו, על גן עדן, העולם הבא, אחרית הימים וכיו"ב, את כל הדברים האלו יש כאן ממש למי שיודע את הסוד הזה. ומהצד השני, גם הגיהנום הוא כאן ממש. וכל הסבל שיש בעולם, וכל הספקות, וכל הדיכאון, וכל העצב, וכל חוסר יכולת קבלת ההחלטות של האדם, וכל הצרות, וכל הייסורים, וכל הבעיות שיש בעולם, הכל שורשן בכך שהאדם לא יודע את הסוד הזה. וכאן במאמר נבאר מהו הסוד הזה. ונגלה גם את הדרך לגלות את התשובה לסוד הזה. כי את התשובה לסוד הזה, על האדם לגלות אותה על ידי עבודה עצמית אישית של עצמו. כי אין ביכולת האנושית של האדם להבין את התשובה לסוד הזה, אא"כ האדם עושה דברים כלשהם, שעל ידם הוא הופך להיות ראוי לגלות את הסוד הזה. וכאן במאמר נבאר מהו הסוד של כל הסודות. ונבאר גם את הדרך הסלולה והבדוקה לגלות את התשובה של הסוד הזה. כדי שכל מי שירצה ליהנות מהיופי ומהטוב שיש בחיים בכל דבר, יוכל גם הוא להגיע לדבר הזה. והעניין הוא, כי לכל דבר בעולם יש לו שורש. והדבר בא לידי ביטוי לדוגמא בעולם המדע כגון לדוגמא בתחום ... כולל ומקיף את כל החוקים שנובעים ממנו. כי כל חוק שיש בפיזיקה, הוא תוצאה של חוק אחר גדול יותר, רחב יותר, ועמוק יותר. וכל הספקות שיש בעולם המדע בכל התחומים, כולם שורשם בחוסר הבנה ברורה של המדענים, את החוק הראשון שהוא אחראי לכל החוקים שיש בעולם. ולא רק ידיעת החוק הראשון שיש בעולם שהוא אחראי לכל החוקים שיש בעולם, אלא גם להבין כיצד הוא בא לידי ביטוי בכל החוקים המדעיים שידועים לאדם. וכיצד גם הוא בא לידי ביטוי בכל התופעות והאירועים השונים שיש בעולם. והמדע יודע את מה שהוא יודע, ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 2
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 2 ומהו הסוד הזה? אז ראשית כל בטרם נסביר מהו הסוד הזה, על האדם להבין שעצם זה שהוא מבין שיש סוד אחד שהוא הפתרון לכל הבעיות שיש בעולם, ושהוא השורש של כל האושר שיש בעולם, עצם זה זאת ידיעה גדולה עבור האדם. כי עכשיו האדם יכול למקד את עצמו בלנסות ללכת בדרך הנכונה, כדי לגלות את הסוד הזה. וגם בלי לדעת מהו הסוד הזה, גם בכך יש תועלת גדולה לאדם שמגלים לו שיש סוד, ושאם הוא יגלה את הסוד, ושאם הוא יגלה את הפיתרון של הסוד, אז הוא ניצח את המשחק, ואז הוא מקבל כרטיס כניסה לגן עדן. ועצם זה שהאדם מבין שיש דבר כזה בעולם, זה עצמו ידיעה גדולה. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא גם יודע את הסוד הזה, והוא גם יודע את גילוי הסוד הזה. כי אצלו הסוד הזה הוא לא סוד, אלא הוא ידיעה ברורה ופשוטה. וכל הדיבורים של החכם האמיתי שהוא מדבר אותם, בכל נושא ונושא שיש בעולם, כולם סובבים סביב גילוי הסוד הזה. כי כל מה שהחכם אומר בכל נושא ונושא שיש בעולם, זה הכל גילוי חלקים של התשובה ושל השכל שיאפשר לאדם להבין את הסוד עצמו ואת הגילוי של הסוד עצמו. כי יש כאן כמה שלבים. והשלב הראשון הוא להבין שיש סוד אחד שהוא סוד האושר כנ"ל. והשלב השני הוא לגלות ולהבין מהו הסוד הזה שאותו נפש האדם רוצה להבין כדי להיות מאושרת. והשלב השלישי הוא בעצם לגלות את הסוד עצמו, דהיינו, לגלות את התשובה של הסוד הזה. וכמו שיש קושי לאדם רגיל להבין את השכל של המציאות, כך גם יש קושי לאדם להבין את הסוד של המציאות. כי הסוד של המציאות, הוא בעצם כל אותם הדברים שהאדם לא מבין במציאות. והתשובה של
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 3
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 3 והנה, כפי שכבר ביארתי, הסוד של המציאות הוא בעצם שאלת השאלות של כל ... והשאלה הזאת באה לידי ביטוי בכל השאלות שיש בעולם. וזה בעצם אומר, שאפשר לעטוף את השאלה הזאת בהמון ... את החוק הבסיסי שלפיו פועלים כל החוקים שיש בעולם. ובאנלוגיה מדעית, לראות את התמונה המלאה, פירושו ... וכיצד הוא בא לידי ביטוי בכל האירועים שיש בעולם. אבל גם אם נניח שהיה להם הסבר לזה, עדיין זה לא ... פועל, וכיצד היא באה לידי ביטוי בכל הדברים שיש בעולם, ולהסביר גם את כל התופעות המדעיות שיש בעולם, וממילא גם להיות מסוגל לקבל תשובות לכל השאלות ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 4
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 4 וכל הבעיה המדעית הזאת, היא בעיה לוגית. והיא רק צורת ביטוי אחת לדוגמא של שאלת ... לשאלה של כל השאלות. והשאלה של כל השאלות, היא השאלה המורכבת ביותר בעולם. והשאלה הגדולה ביותר בעולם, הקושי הגדול למצוא עליה תשובה, הוא משום שהתשובה לשאלה עצמה, נמצאת בתוך השאלה עצמה. ז"א כי השאלה הגדולה ביותר בעולם, היא בכלל התשובה של כל השאלות שיש בעולם. דהיינו, השאלה היא בכלל התשובה. וכאשר האדם מסתכל על תשובה, וחושב שהתשובה היא שאלה, הרי שעל ידי זה הוא לא מצליח למצוא תשובה ... כתובה כאן. והשאלה של כל השאלות היא באה לידי ביטוי בכל דבר ודבר שיש בעולם. והדוגמא שהובאה לעיל על הקושי המדעי לתת תשובה לשאלה של איך נוצר העולם, היא רק דוגמא קטנה לשאלה של כל השאלות. והדוגמאות הן ... השאלה של מה קדם למה, הביצה או התרנגולת, גם היא ביטוי לשאלה הנ"ל. כי בעולם שלנו יש המון תהליכים שתלויים זה בזה. וכל דבר הוא גם תוצאה וגם סיבה. כי הביצה היא גם התוצאה של התרנגולת וגם הסיבה שבגללה יש את התרנגולת. וכך גם בעולם יש בהמון תחומים המון תהליכים, שבהם האדם יכול לראות את השאלה של מה קדם למה, הביצה או התרנגולת. ומי שיפקח את עיניו יראה, כי ... שהוא מחפש את עצמו. ומה שהאדם באמת מחפש כל חייו, זה לנסות לגלות את הסוד, של מה קדם למה הביצה או התרנגולת. וכל תחושת החיפוש העצמי שיש לאדם בחיים, היא משום שהאדם מחפש את התשובה לשאלה הנ"ל. וכל ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 5
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 5 וכל חכמי החכמים בעולם, וכל מנהיגי המנהיגים בעולם, וכל הפילוסופים בעולם, וכל מורי הדרך הרוחניים בעולם, כולם נעצרו ונעצרים בדיוק בשאלה של מהי נקודת ההתחלה. כי לכל אחד יש את ההסבר ... אחריה שאלה נוספת של מה היה עוד לפני כן וכן הלאה. ומצד האמת, זה ברור לגמרי שיש תשובה לשאלה הזאת. כי הסבר כלשהו חייב להיות לדבר הזה. והסוד של המציאות, הוא הבנת התשובה של מהי נקודת ההתחלה הראשונה. שהיא כמובן דבר שאין שום שכל בעולם שיכול להבין את הדבר הזה כנ"ל. ומי שכן מבין את הדבר הזה, הוא זה שבעצם גילה את הסוד האמיתי והוא הופך להיות חכם אמיתי. כי חכם אמיתי, הוא רק מי שיודע את ... משום שמחשבתם מאוד מצומצמת. ולכן הם אפילו לא מבינים שיש משהו שהם לא מבינים. ויש אנשי אמת, שהם מחפשים את האמת, והם מבינים שיש כאן איזה סוד, שהוא השורש של הכל. והם קולטים שיש כאן משהו ביכולת התפישה האנושית, שהוא ... שהם לא מבינים. וכל שכן שאין להם תשובה לכל השאלות הפרדוקסאליות של היקום. והחכם האמיתי שהוא יודע גם את השאלה וגם את התשובה דהיינו, את הסוד הנ"ל שהוא השכל של המציאות, הוא כל הזמן מנסה לתת לאדם רמזים והקדמות, ... ואחד, אל האושר האמיתי שלו בשלמות. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא יכול להראות אפילו לגדולי החכמים שהם אינם יודעים דבר. כי כל החוכמות שיש בעולם, כולן מתבטלות ונופלות כאשר הן מגיעות לשורש של עצמן, שהוא כולו פרדוקסאלי וקשה להבנה בשכל של האדם. ומי שהוא חכם אמיתי ושהוא יודע את השורש של כל השאלות, הוא יכול להראות לחכם הגדול ביותר בעולם, שהוא לא מבין שום דבר, על ידי זה שהוא נוגע בשורש של אותו החכם. ולצורך ההמחשה. נניח לדוגמא שאדם חכם מתחיל להסביר איך יש תרנגולות בעולם. והאדם הזה מסביר הסבר שלם שהתרנגולת באה מהביצה. אז מי שהוא חכם יותר גדול ... החכם האמיתי יש לו תשובות לכל השאלות ופתרון לכל הבעיות. משום שהוא מבין את התהליך הכללי שלפיו פועל כל העולם כולו. ובכל דבר ודבר שקורה בעולם, הוא רואה בו את התגלות השכל והסוד של המציאות. ועל ידי זה הוא מבין מה בדיוק האדם צריך לעשות כדי למצוא את ... זמן שאין לאדם מושג מהו השכל של המציאות שלפיו כל המציאות מתנהגת, הרי שהוא רק מגשש באפילה ולא יותר מכך. וזאת הסיבה שבגללה רמת הדיכאון בעולם עולה כל הזמן, למרות שבאמת גם כמות הפסיכולוגים עולה כל הזמן. כי לכאורה היה צריך להיות, שככל שיש בעולם יותר פסיכולוגים וככל שהפסיכולוגיה הופכת להיות יותר חכמה, כך בני האדם יהיו ... ואת זה יודעים בתוך תוכם כל הפסיכולוגים. ולא רק הפסיכולוגים יודעים את זה, אלא גם כל המנהיגים הרוחניים יודעים את זה בתוך תוכם. כי בעולם שלנו יש עכשיו את דור הניו אייג' / העידן החדש. וכל הזמן באים מנהיגים חדשים ומגלים לעולם שכל חדש. וא"כ היה צריך להיות שבני האדם בעולם יהיו יותר מאושרים. אך בפועל רמת הדיכאון האנושי עולה כל הזמן. והסיבה היא כנ"ל, משום שכולם המחשבה שלהם נעצרה ביכולת לפרוץ את הסוד של המציאות. ולכן כולם מסתובבים סביב הזנב של עצמם ללא יכולת לומר מהו ... הוא, כי כפי שאמרנו לעיל, ככל שהאדם מתקרב יותר אל השורש של כל השאלות, כך השאלה הופכת להיות קשה יותר. ולכן, ככל שיש יותר פסיכולוגים בעולם, וככל שמתרבים בעולם שיטות חדשות של ניו אייג' כאלו ואחרות, הרי שלא רק שרמת הדיכאון לא יורדת, אלא ... להיות מאושר, כך האדם מבין טוב יותר עד כמה הוא לא מצליח להיות מאושר. כי כל השיטות כולן נועדו לכישלון, מלבד צורת המחשבה של מי שגילה את הסוד של המציאות. וככל שיש יותר שיטות בעולם, כך האדם מבין טוב יותר עד כמה הוא לא מצליח למצוא את התשובה. ולכן רמת ... לא עובדות. ולאט לאט בני האדם מבינים שיש כאן איזה משהו אחר גדול יותר, שבו כנראה תלוי הכל. דהיינו, בני האדם מבינים שכנראה יש איזה סוד כלשהו, שבו הכל תלוי. אך איך להם מושג, לא האם אכן יש סוד כזה. וא"כ מהו. והאם ניתן למצוא את התשובה שלו. וא"כ מהי הדרך למצוא את התשובה ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 6
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 6 והסוד הראשון אנחנו מגלים כאן, הוא שקיים סוד. ושקיים שורש אחד שהוא האחראי לכל הדברים שיש בעולם. והסוד השני שאנחנו מגלים כאן, הוא את הדוגמאות הנ"ל, שהאדם יבין עד כמה גדול הסוד הזה. והסוד השלישי שאנחנו מגלים כאן, הוא את הדרך של האדם לגלות את הסוד ואת השאלה ואת התשובה שלו. כי את הסוד עצמו אי אפשר לגלות כפי מה שהוא, כי הוא גדול מאוד. וכל שכן שאי אפשר לגלות את התשובה שלו, כי התשובה שלו היא גדולה ... החשיבה שלו בכל תחום, כדי לאפשר לעצמו לגלות את הסוד של כל הסודות. וגם על האדם להבין, שמי שהוא חכם אמיתי, הוא כמובן יודע את התשובה ואת הסוד של המציאות. ומחמת ששכלו גדול כ"כ, לכן גם בעיניו הדבר הזה הוא פשוט מאוד. כ"כ פשוט עד שמרוב שהוא פשוט האדם לא מבין ... מאוד גדולה. עמקות אין סופית עם השכל של המציאות, עם הסוד האמיתי, שהוא התשובה של כל השאלות שיש בעולם. והחכם לוקח את השכל הזה, ומציג טעימות ממנו לאדם בצורות שונות. ועל האדם לנסות להתקרב אל השכל של החכם, ודרך זה לנסות ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 7
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 7 ולכאורה, כדי שהאדם יוכל לראות את עצמו מבחוץ, לשם כך הוא צריך לפצל את עצמו לשתי ... זה לדוגמא עוד ביטוי של הסוד של המציאות. כי כדי להבין את המציאות בשלמות, לשם כך על האדם להיות המציאות עצמה. וזה לדוגמא דבר שאינו אפשרי. וכל חכמי ... בה. וזה עוד ביטוי נוסף לסוד של שאלת השאלות. שכמובן שיש לו פתרון. אלא שגם חכמי החכמים אינם יודעים את הפתרון לבעיה הזו. משום שהיא נוגדת את השכל כנ"ל. ונחזור ... שווא. כי הקושי להבין את הסוד של המציאות ואת השכל של המציאות, הוא מעצם המהות של השכל עצמו. כי כל זמן שהשכל עצמו של האדם הוא לא המציאות עצמה. או במילים ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 8
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו לא יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 8 ומי שחושב לנסות למצוא איזו תחבולה לוגית ושכלית ... איזה דבר, לשם כך על האדם לעשות סוף וגבול לדבר שעליו הוא רוצה לחשוב. ולכן האדם לא יכול לחשוב בבת אחת על כל המספרים שיש בעולם, או על כל הזמן כולו, או על כל המקום כולו וכיו"ב. כי כדי לחשוב על כל המספרים / הזמן / מקום ... כל המציאות כולה וכן לראות את התמונה המלאה. אך מה יעשה האדם שהוא לא יכול לראות את התמונה המלאה? וכפי שאמרנו, אכן יש כאן סוד. כי יש שכל מיוחד כלשהו, שהוא מאפשר לאדם להכיל בתוכו מחשבה אין סופית. ולמרות שזה נשמע כדבר ... שלו, ולכן האדם לא מאושר בחיים שלו. והכל בגלל חוסר היכולת האנושית של האדם לראות את התמונה המלאה בשלמות. וכפי שאמרנו, הסוד הראשון הוא להבין שיש סוד שבו תלוי הכל. והסוד השני הוא להבין שאכן יש דרך לראות את כל התמונה המלאה. והדרך היא על ידי זה שהאדם מחדד את השכל שלו בכל דבר אפשרי וכפי שכבר ביארתי לעיל. והסוד הנוסף הוא, שאחרי שהאדם מחדד את שכלו בכל מה שהוא יכול, אז הוא פתאום מתחיל להבין את השורש של ... מעמיק את מחשבתו עוד יותר בשאלה של כל השאלות, אחרי שהוא ראוי לכך כנ"ל, דהיינו, אחרי שהוא כבר הבין את כל שאר הדברים שיש בעולם, עכשיו האדם מגלה גם את התשובה של כל השאלות, ואז הוא רואה את התמונה המלאה ומגיע לאושר אמיתי. ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסוד של חינוך ילדים - מהו הסוד של חינוך ילדים שאותו *לא* יודעים *כל* המחנכים בעולם?
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈2 ב 250  👈4 ב 350     📞 050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קשב וריכוז, מאמן רוחני, קואצ'ר מומלץ ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 21_10_2020 השעה 08:29:41 - wesi1