אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לגרום לילד לעשות שיעורים ✔ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
איך ליהנות מכל פעולה, אפילו משטיפת כלים?

כדי ליהנות מכל פעולה בחיים, גם אלו הנראות לנו שגרתיות ומשעממות, כמו שטיפת כלים, קיפול כביסה או הכנת שיעורי בית עם הילד, אליעד מסביר שיש לראות בכל פעולה הזדמנות להפיק תועלת או הנאה בשתי דרכים מרכזיות.

הדרך הראשונה היא להפיק תועלת מהפעולה, ותועלת מוגדרת כמילוי הרצון שלך. לדוגמה, אם אתה עובד במקום עבודה שלא כל כך מוצא חן בעיניך, אתה עדיין יכול ליהנות מכך שהעבודה נותנת לך משכורת, ובכך היא מועילה לך למרות הקושי או אי - ההנאה הישירה מהפעולה עצמה.

הדרך השנייה היא למצוא בתוך הפעולה חוויה של הנאה ישירה, וזה תלוי במידה רבה בשימוש בשכל ובחשיבה יצירתית. כל פעולה יכולה לגרום לך להרגיש או תחושת "יש" (קיום, חיות) או תחושת "אין" (חוסר קיום, ריקנות). ככל שיש יותר שכל, כך התחושה שלך יותר "יש", וככל שיש פחות שכל או יותר מדי שכל, התחושה הופכת ל"אין".

לדוגמה, פעולה כמו לשפשף את הרצפה היא לכאורה משעממת מכיוון שאין בה שכל, והמחשבה שמלווה את הפעולה חוזרת על עצמה שוב ושוב ("אני משפשף רצפה"). אבל, אם תפעיל את השכל ותתחיל לשאול שאלות יצירתיות כמו "למה הלכלוך נמצא דווקא כאן ולא במקום אחר?" או "למה הצלחת בנויה בצורה הזאת?", תגלה תובנות חדשות, ופתאום הפעולה הופכת למעניינת ומלאת חיות.

מה הקשר בין שכל לבין תחושת קיום או שעמום?

לפי אליעד, המפתח ליהנות הוא האיזון המדויק בכמות השכל בפעולה שאתה מבצע. כשאין שכל כלל (כמו לשבת סתם ולבהות בקיר) אתה מרגיש כמו מת, חסר חיים לחלוטין, כי אין שום עניין בפעולה. כשיש יותר מדי שכל (כמו להכין שיעורי בית עם ילד שמתנגד ומתווכח), אתה יכול להרגיש תסכול, כי השכל גדול מדי מכדי להכילו בנוחות, והוא הופך לקונפליקט.

האידיאל הוא למצוא נקודת איזון, שבה השכל לא גדול מדי ולא קטן מדי, ואז תוכל ליהנות מכל מצב. אם פעולה פשוטה מדי (כמו שטיפת כלים), אפשר להוסיף לה שאלות מחשבתיות כדי להפוך אותה למעניינת. אם פעולה מורכבת מדי (כמו ויכוח עם ילד על שיעורי בית), אפשר לפשט אותה ולנסות להבין את הדברים באופן בסיסי יותר כדי להפחית את הקונפליקט.

איך אפשר ליהנות גם מהחוויה של "להיות כלום"?

כשאינך מצליח למצוא שכל בפעולה, אתה יכול להפיק הנאה מכך שאתה הופך לכלום. כלומר, ליהנות מכך שהאגו והגאווה שלך מתבטלים. לדוגמה, אם אתה נאלץ לשטוף כלים ללא שום שכל, אתה יכול פשוט להתמסר לפעולה, לוותר על תחושת האני, ולהיות כמו רובוט או אבן - בלי רצון, בלי העדפות, באחדות מוחלטת עם המציאות כפי שהיא. גם זו סוג של הנאה עמוקה, כי היא מאפשרת מנוחה נפשית מוחלטת.

כיצד להצליח לגרום לילד להכין שיעורי בית?

אליעד מסביר שהילד מסרב לשיעורים כי זה פוגע בתחושת העצמאות והבחירה שלו - מבחינתו זה סוג של השפלה או אובדן של תחושת קיום (להיות אין). לכן, הדרך היא להסביר לילד שיש בחיים ערך גם לדברים שהוא לא רוצה לעשות. מצד אחד, להראות לילד איך למצוא עניין בשיעורי הבית, באמצעות שאלות מעוררות מחשבה ויצירתיות שיגרמו לו ליהנות מהשכל שבמשימות. מצד שני, ללמד אותו לקבל גם מצבים שבהם...
שאלה: איך אפשר ליהנות מכל רגע - בעבודות הבית, בשיעורי בית עם ילד ושיחה עם האישה?

אליעד: יש כאן שלושה דברים, אז נדבר עליהם בצורה מופשטת. אתה למעשה רוצה ליהנות מהם או להפיק תועלת.

אז נשאל איך אפשר ליהנות ממשהו באופן כללי, או איך מפיקים תועלת ממשהו?

להפיק תועלת יגרום לך להרגיש טוב.

מה זה אומר להפיק תועלת? שזה מועיל לך.

מה זה מועיל לי? אם הוא ממלא את רצוני, הוא מועיל לי, ואם הוא לא ממלא את רצוני, הוא לא מועיל לי.

תועלת פירושו מילוי רצון.

זאת אומרת שלהפיק תועלת ממשהו זה לגרום לדבר למלא את רצונך באופן כללי.

כמו למשל שאתה עובד, וזה ממלא את רצונך בכך שאתה מרויח כסף. העבודה מועילה לו בכך שהוא מקבל כסף, שזה דבר אחר. למעשה היא גם מועילה וגם מזיקה, מזיקה בכך שהוא התאמץ, ומועילה בכך שקבל משכורת. והיא יותר מועילה לו ממזיקה, כי אחרת לא היה עובד.

מה יותר קל לך, לשפשף את הריצפה או ללמוד עם הילד?

שאלה: ללמוד עם הילד.

אליעד: למה? כל פעולה יכולה להביא לך תועלת ונזק בשתי דרכים.

בתחושה - שתי המילים הבסיסיות שהכי קיימות אצלנו זה יש ואין, או שיש או שאין.

כול פעולה שאתה עושה, כל קשר שלך עם כל דבר בעולם, יכול לגרום לך להרגיש או יותר יש או להרגיש יותר אין.

או שזה גורם לך להרגיש שאתה יש או שזה גורם לך להרגיש שאתה אין. או שזה גורם לך להיעלם או שזה גורם לך לגדול ולהתפתח.

מה זה רואה קיר? חושב על קיר, מה זה משפשף את הרצפה? שעה שלמה חושב את אותה מחשבה. כי אם תוך כדי שאתה משפשף את הרצפה אתה שם מוזיקה או שומע הרצאה, אז אין לך בעיה עם זה.

זאת אומרת שהבעיה היא לא בזה שאתה משפשף את הרצפה, אלא הבעיה היא שהמוח שלך מחובר למחשבה, לשפשף רצפה זאת מחשבה, והתודעה שלך נדבקת למחשבה של, אני משפשף רצפה. ככה שעה שלמה אתה חושב את המחשבה שאתה משפשף רצפה או לא רוצה לשפשף את הרצפה.

אז אתה שואל, איפה אני יכול למצוא חיות במחשבה שאומרת, אני לא רוצה לשפשף את הרצפה?

מה שאני רוצה להגיד בעצם, שלשפשף רצפה או לעשות שיעורי בית עם הילד - זה בעצם משחק של מחשבות. מה זה אומר? שכול החיים האלה זה משחק של מחשבות, לפעמים אתה חושב על דבר אחד ולפעמים על דבר אחר.

הסבל מגיע, כאשר אתה לא אוהב את המחשבה, וגם כאשר אתה צריך לחשוב את אותה מחשבה שעה שלמה.

יש מחשבה שאתה לא אוהב אותה, ואתה צריך לחשוב אותה שעה שלמה.

לדוגמה, שאתה צריך לשכנע את הילד שלך לעשות משהו, ואתה לא אוהב את המחשבה הזאת אפילו לרגע אחד, למה? כי יש בה קונפליקט.

ואם אתה צריך לחשוב מחשבה שעה שלמה שיש בה קונפליקט, אז ברור שלא תרגיש טוב.

אם אגיד לך, בוא תאכל אוכל טעים, זאת מחשבה שעושה לך טוב, ולכן תרצה לאכול אפילו שעה.

אבל אם אומרים לך, שפשף את הרצפה, זה מעלה אצלך התנגדות, ואתה נגד הרצפה.

כך שהסבל נובע מהקונפליקט שבדבר.

כול דבר שאתה עושה, הוא יכול לגרום לכך שתרגיש יותר יש או להרגיש יותר אין. או שתרגיש שאתה יותר קיים, או שתרגיש שאתה פחות קיים.

מה גורם לדבר להרגיש שהוא ישנו? הנפרדות שלו.

מה גורם לדבר להרגיש שהוא איננו? האחדות שלו.

ככול שיש יותר שכל בדבר, אתה מרגיש יותר יש. זה כאילו יותר חי עבורך.

וככול שיש במחשבה פחות שכל בעיניך, ככול שאתה לא רואה את השכל במחשבה, כך אתה בעצם הופך להיות כלום, אתה מרגיש מת, אין לך חיים, זה סוג של מוות.

אבל גם הפוך נכון.

לפעמים כאשר יש יותר מדי שכל, זה הופך להיות לא מעניין. כי לפעמים השכל הוא כל כך עמוק שאתה לא מבין אותו, וזה שאתה לא מבין אותו, אז אתה משתעמם ממנו.

זה אומר, שלשטוף כלים לא מעניין אותך, כי אין שם שכל, ולגרום לילד להכין שיעורי בית, זה משעמם אותך כי יש שם יותר מדי שכל, יש שם שכל כל כך גדול שאתה לא מבין מה לחשוב, ולכן כבר לא חושב ואז זה משעמם אותך.

אך האיזון הוא, להצליח שאת הדבר הקשה להפוך לקל, שזה אומר שלנסות לחשוב איך לגרום לילד להכין שיעורים ובאותו כוח למצוא שכל בשטיפת כלים.

כאשר אתה מגדיל את היכולת השכלית שלך, את האין שכל אתה יכול להפוך ליש שכל, כמו שבשטיפת כלים אתה יכול למצוא שכל חדש. ומהלימוד עם הילד אתה יכול להפוך את היש שכל לאין שכל, יש שם שכל מאוד גדול ואתה יכול לצמצם אותו כדי שתוכל להכיל אותו.

מה שאני מסביר לך כאן מתאים לכל המצבים בחיים.

מה זה אומר? אין שכל זה רע, יותר מדי שכל זה גם רע, אז מה הפיתרון? באמצע ואז תוכל ליהנות מהדבר.

אמצע זה המקום שאתה מצליח להבין, שיש שם התחדשות, שגם יש לך מה ללמוד שם דברים חדשים וגם שבו זמנית זה לא יהיה לך מורכב מדי.

כול דבר בעולם, יכול לגרום לך להרגיש יש ויכול לגרום לך להרגיש אין. אם יש בו שכל לפי המינון שאתה רוצה, אתה מרגיש יש, ואם אין בו שכל לפי המינון שאתה מרגיש אלא יש בו יותר מדי שכל או פחות מדי שכל, זה גורם לך להרגיש אין.

זה כמו שאומרים למות משעמום, כי בגלל השיעמום אתה מרגיש חוסר חיים, מוות.

כמו שאומרים לך לשבת ולהסתכל על הקיר, זה מאוד קשה, כי אתה לא עושה דבר, זה כמו למות. זאת אומרת שהמחשבה על הקיר באופן רציף גורמת לך להרגיש מוות.

עכשיו נלך על טוב ורע.

אם יש שכל במינון הנכון, זה גורם לך להרגיש יש=טוב, ואם אין שכל במינון הנכון זה גורם להרגיש אין=רע.

עכשיו השאלה היא מה עושים אם אתה לא מצליח להבין את השכל שבדבר? או שאתה מבין את השכל וזה לא מעניין אותך יותר.

מה שהסברתי לך עד עכשיו שאם אתה שוטף כלים, אתה צריך ללמוד מזה משהו חדש. להתחיל לשאול הרבה שאלות על הכלים ועל מה שאתה רואה מולך. ואז תקבל תובנות.

ואם אתה מכין שיעורים עם הילד תתחיל לשאול שאלות, מה אני לא מבין, מה אני יכול לעשות כדי שהוא יאהב את השיעורים? עד שתבין.

השאלות שאתה שואל על השכל הפשוט והשאלות שאתה שואל על השכל המורכב, מחברים את הדבר אליך.

אז מה עושים אם אתה שואל שאלות ולא מצליח להפיק שכל חדש.

שכל זה יצירת הפרדה בין דבר לדבר, וניתן לעשות זאת על ידי שאלות. שואלים שאלות עד שזה הופך להיות מעניין.

שאלה: השאלות גם גורמות לאחדות.

אליעד: יש כאן תהליכים משלימים. זה גם אחדות וגם נפרדות.

בספרים נאמר שהשגת השלמות אפשר להשיג רק על ידי צמצומים.

מה אני מלמד אותך בעצם? איך להשיג את האין סוף, אלוהים הוא גם הכלום וגם הכל, כשאני מסביר לך איך ליהנות משטיפת כלים ואיך ליהנות משעורי הבית עם הילד, אני למעשה מסביר לך איך לקחת שכל גדול ממך ולהכניס אותו לתוך המוחין ואיך לקחת שכל קטן ממך ולהכניס אותו לתוך המוחין, כי אלוהים זה המקיף, הוא גם בקצוות וגם בהכל. הוא גם אפס - הממלא, וגם המקיף - המסובב.

מה שאני מסביר לך עכשיו זה לבושים של משהו אחר.

דרך הצמצום אתה משיג את האין סוף. דרך הצמצום של הדבר אתה יכול לשאוב חיות מהממלא וחיות מהמסובב.

אז מה עושים אם לא מצליחים ליצור שכל?

כאשר יש דבר שגורם לך להרגיש אין, יש לך דרך שאתה יכול להפיק ממנה הנאה בכיוון ההפוך. יש אפשרות ליהנות מכך שאין שכל. זה אומר שגם להיות כלום זאת הנאה.

לפעמים הסבל נוצר מהשכל, ולכן כאשר אין שכל גם יכולה להיות הנאה.

למשל לשטוף כלים או להתווכח עם הילד אתה יכול ליהנות מזה גם בלי שכל. כי להיות יש זה לא רק יתרון אלא זה גם חיסרון. ואתה יכול ליהנות מזה שאתה אין. שזה אומר שגם להיות אין זאת הנאה.

כול השאלה היא, לאן אתה רוצה להגיע? יש בעיקרון רק שתי אפשרויות שאתה רוצה להגיע, או לאין או ליש.

אתה קיים? גם קיים בצורה ולא קיים במהות.

שתי אפשרויות, או ליש - אני יותר קיים, או לאין - אני פחות קיים.

אם אתה רוצה להגיע ליש - יותר קיים, אז אתה צריך להפעיל שכל. ואם אתה שוטף כלים או מתווכח עם הילד ולא מוצא שם שום שכל, אז אתה יכול ליהנות מכך שזה גורם לך להרגיש שאתה כלום.

זאת אומרת, שכאשר את עושה משהו, ואתה לא מצליח ליהנות ממנו, אתה יכול ליהנות מזה שזה משפיל אותך, ומזה שזה גורם לך להרגיש כלום.

נסה להרגיש כלום, אם אתה חושב שאתה בשום אופן לא רוצה להרגיש כלום אז אתה סובל.

אבל אם אתה חושב שיש יתרונות בזה שאתה כלום, ויש יתרונות בזה שאתה משהו. וגם הפוך, שיש חסרונות בזה שאתה כלום ויש חסרונות בזה שאתה משהו, אז זה אומר שאתה תמיד יכול ליהנות ותמיד יכול לסבול.

לדוגמה, חוטפים אותך ואתה נאלץ כל היום לעשות כלים. איך ליהנות מזה?

יש שתי דרכים. דרך אחת, על ידי זה שאתה מנסה להפיק משם שכל, שכל חדש, לשאול שאלות, למה הצלחת נראית כך, למה הלכלוך נמצא פה ולא שם? שואל המון שאלות, ואתה יכול לחוות חוויה רוחנית שאתה בריכוז גבוה ובעיון.

ודרך שנייה, שאם אתה לא מצליח להפיק שכל משטיפת כלים, אתה אומר לעצמך שאתה כלום, אתה הופך להיות אפס, משחרר את כל הגאווה, אני כמו כיסא וזהו, בלי רצון חופשי, בלי בחירה חופשית, בלי העדפות, בלי טוב ורע, עושה כלים כמו רובוט, אתה מבטל את הגאווה, אתה באחדות עם המציאות.

איפה כאן הבעייה? כאשר האדם מתנגד.

אם אומרים לו, בו תשטוף כלים, והוא לא רוצה, הוא מרגיש מושפל, כי הוא חושב שיש לו יכולות והוא לא מבטא אותם.

אז אומרים לו, במקום לשטוף כלים, תכין שיעורי בית עם הילד. בו תבטא את היכולות שלך עם הילד, הוא לא רוצה לאמץ את השכל שלו, הוא רוצה פעולות פשוטות.

מה שאני רוצה להגיד שהאדם תמיד רוצה את ההפך.

אבל אם האדם מבין את העניין, אז אם מבקשים ממנו להכין שיעורי בית עם הילד, הוא ירגיש שיש לו כאן הזדמנות לבטא את היצירתיות שלו, ואם אומרים לו לשטוף כלים, אז הוא ישטוף וירגיש שהוא נהנה ממנוחה, זה כמו שינה, לא צריך לאמץ את השכל.

אם האדם באמת יבין את עצמו, אז הוא יגיע למצב שהוא תמיד באותה דבקות, פעם אתה שוטף כלים ופעם אתה מכין שיעורים עם הילד, שניהם שווים, זאת צורה וזאת צורה, שכל ואין שכל זה שתי צורות של אותו הדבר.

הדבר הזה שאני מסביר לך הוא מאוד עמוק, ומתאים לכל התהליכים של הטוב והרע.

כי דבר יכול לגרום לך להרגיש טוב, או כאשר הוא גורם לך להרגיש יותר יש, או...
אכילה בעבודה כל רגע הופך להיות חשיבה הגיונית שיפור השכל פיתוח יכולות קוגניטיביות חברות לשכנע ילד ליהנות להרגיש רע משכורות איך לגרום איך לגרום לילד איך לגרום לילד לעשות איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית איך לגרום לילד לעשות שיעורים איך לגרום לילדים איך ליהנות איך ליהנות מהחיים איך לשכנע את הילד איך לשכנע ילד איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית איך לשכנע ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים הנאה חיים חיים משעממים חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כל רגע לגרום לגרום לילד לגרום לילד לעשות לגרום לילד לעשות שיעורי בית לגרום לילד לעשות שיעורים לגרום לילדים להכין להכין שיעורי בית להכין שיעורי בית עם הילד לחנך לחנך ילדים ליהנות ליהנות מהחיים ליהנות מכל רגע לעשות שיעורי בית לעשות שיעורים לקפל כביסה לשטוף כלים לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילד לעשות לשכנע ילד לעשות שיעורי בית לשכנע ילד לעשות שיעורים לשכנע ילדים מחנך מחנכים קיפול כביסה שטיפת כלים שיעורי בית שיעורי בית עם הילד שלום שלום בית שעמום
איך לגרום למישהו להגיב, איך שאתה רוצה, לבקשה שלך? איך לקבל את התגובה שאתה רוצה, לשאלה שלך ולהצעה שלך? איך לנסח בקשה? איך לבקש כוס מים? למה לא לומר את מה שאתה חושב? איך לא לבקש משהו? איך לא להתנסח? למה לא לדבר בצורה ישירה? סדר המילים במשפט, איך להשפיע על אנשים? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך לגרום למישהו להסכים איתך?
... התגובה שאתה רוצה, לשאלה שלך ולהצעה שלך? איך לנסח בקשה? איך לבקש כוס מים? למה לא לומר את מה שאתה חושב? איך לא לבקש משהו? איך לא להתנסח? למה לא לדבר בצורה ישירה? סדר המילים במשפט, איך להשפיע על אנשים? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך לגרום למישהו להסכים איתך? וכאן ...
ליהנות מהחיים - איך להפיק יותר הנאה מכל דבר? איך ליהנות בחיים?
ליהנות מהחיים - איך להפיק יותר הנאה מכל דבר? איך ליהנות בחיים? תשובה: באפשרותו של האדם ליהנות בעוצמה חזקה יותר ממה שהוא עושה, על ידי זה שהוא מתקרב לשורש ולמקור שממנו מגיעות ההנאות שלו. כי כל דבר בעולם שגורם לאדם הנאה, יש בו איזה שורש כלשהו ואיזה דבר פנימי כלשהו, שהוא זה שיוצר את ההנאה שלו. ניקח לדוגמה מוזיקה. אדם יכול ליהנות מלשמוע מוזיקה. אך מה יוצר את ההנאה, האם הצלילים? או המשמעות שהאדם מייחס להם? וכמובן, שהצלילים הם רק האמצעי, שבאמצעותו האדם חווה משמעות כלשהי, שהיא זו שגורמת לו להרגיש יותר טוב. וכך גם ניתן להסתכל על כל ההנאות שבעולם, ולגלות שיש בהן איזה דבר נסתר, שהוא זה שיוצר אצל האדם את ההנאה. דוגמה נוספת: יש לאדם קשר זוגי ואהבה, והדבר הזה גורם לו להרגיש יותר טוב, אפילו כאשר הוא לא נמצא כרגע עם בן בת הזוג. ונשאל? למה האדם הזה נהנה מעצם זה שהוא נמצא במערכת יחסים זוגית? האם זה בגלל שהסטאטוס החברתי שלו הוא, שהוא במערכת יחסים זוגית וכיוב? ונשיב: ההנאה נובעת מאיזה משהו פנימי יותר, שהזוגיות נותנת לאדם. כגון לדוגמה: הזוגיות גורמת לאדם להרגיש יותר אהבה עצמית פנימית וכולי. דוגמה נוספת: יש לאדם כסף בבנק. הדבר הזה גורם לאדם ליהנות. למה? האם זה בגלל המספר שמופיע על צג המחשב? תשובה: לא. האדם נהנה בגלל המשמעות שהוא מייחס למה שמופיע על צג המחשב. והמשמעות הזאת גורמת לאדם לתחושה של שקט נפשי וכולי. וכן על זה הדרך לגבי כל שאר ההנאות בחיים. בכל הנאה מסתתר איזה משהו פנימי, שהוא זה שגורם לכך, שהאדם ירגיש הנאה. ומי שרוצה ליהנות יותר, עליו לגלות את הדבר הפנימי, שיוצר אצלו את ההנאות. וכאשר האדם מתבונן לעומק על מה שבאמת אחראי לכך שהוא ירגיש טוב, על ידי זה הוא יכול למקד את עצמו, בלנסות להתקרב יותר אל השורש של ההנאה, גם בדרכים נוספות. וככל שהאדם מגלה ומבין טוב יותר, מהי הסיבה שבגללה הוא מרגיש הנאה, כך הוא יכול למקד את עצמו, בלנסות להשיג את הסיבה עצמה באופן ישיר. ונסכם: כאשר האדם מפיק הנאה ממשהו, יש במשהו הזה איזה דבר פנימי, שהוא זה שיוצר אצלו את ההנאה. וככל שהאדם מבין טוב יותר, את השורש של ההנאה שלו, כך הוא בסופו של דבר מסוגל להרגיש טוב יותר וליהנות יותר. ...
הנאה / סבל - איך להשיג הנאה בחיים? איך לא להסתפק רק ב - לא לסבול? איך גם ליהנות?
הנאה סבל - איך להשיג הנאה בחיים? איך לא להסתפק רק ב - לא לסבול? איך גם ליהנות? ובו יתבאר דבר שיעודד את האדם לצאת מהייאוש, שבו רוב בני האדם בעולם נמצאים, והוא הייאוש, מלהשיג הנאה בחיים. כי מי שיתבונן היטב יראה, כי רוב בני האדם בעולם, עיקר השאיפה שלהם, היא לא לסבול. כי מי שלא מבין את משמעות החיים, החיים שלו הם מלאי סבל. והסבל, הוא לא בהכרח מחלות ... פנימי, בגלל מחשבות שמציקות לו וכיוב. וכל אדם מטבעו, מנסה להיות מאושר. כי טבע האדם, הוא לחפש את הטוב וליהנות ממנו. וכל ילד קטן, מטבעו מחפש כל הזמן איך ליהנות ואיך להשיג עוד ריגוש ועוד התחדשות ואיך להשיג עוד הנאה ועוד איזה דבר שמעניין אותו. וכאשר האדם גדל, אז מסיבות שונות, גם המחשבות הרעות מתחילות לגדול עם האדם, ואז הן ממררות לאדם את החיים, כי הן לא נותנות לאדם מנוח. והרבה מאוד ... שבו האדם מתייאש מכך שיום אחד הוא יהיה מאושר באמת. ואז האדם עוסק, באיך לסבול כמה שפחות. ובמקום שהאדם ינסה ליהנות בשלמות, האדם מוכן להסתפק בכך שהוא לא ירגיש רע. והעניין הוא, שבמציאות שלנו יש טוב. ובמציאות שלנו, לא חייבים לסבול, ולא חייבים רק לא לסבול, אלא אפשר גם ליהנות ממש. כי יש בעולם שלנו טוב אמיתי, שנמצא בכל דבר. ועל האדם לא להתייאש מהרצון שלו להיות מאושר באמת בשלמות, ולא להסתפק, בכך שהוא לא סובל או סובל מעט. כי בני האדם בעולם נמצאים בייאוש. בייאוש, מהאפשרות שיום אחד הם יהיו מאושרים באמת בשלמות. מהאפשרות שיבוא יום, שבו כל רגע יהיה רגע חדש של טוב חדש. יום שבו תהיה רק הנאה. יום שבו הכל יהיה טוב תמיד. יום שבו יהיה שקט נפשי אמיתי, גן עדן ממש, ללא שום חרדות, ספקות, מחשבות טורדניות, כעסים וכיוב. יום שבו הכל יהיה טוב באמת. ורוב בני האדם בעולם, ... צריך האדם לשאוף? והעניין הוא, כי בעולם שלנו יש שלמות. ויש שלמות אמיתית שבה לא חסר לאדם שום דבר. ושבה בכל רגע ורגע האדם רוצה את כל המציאות כפי מה שהיא בשלמות. בלי לרצות שום דבר אחר. מציאות, שבה הרצון של האדם לשנות את המציאות, הרצון הזה נעלם. ושבמקומו האדם פשוט זורם עם המציאות תמיד, וחי איתה בהרמוניה ובשלום תמיד. ואז יש לאדם סוג של רצון אחר, וכפי שכבר ביארתי את זה במקום אחר. ומי שרוצה להשיג מציאות כזו, עליו להבין, שהשינוי, צריך להיות פנימי. כי מבחינה חיצונית, בכל מקרה האדם ... כי מספיק שהאדם פעם אחת מבין את האמת של המציאות, ורואה את האמת ואת הסיבה שבגללה המציאות היא כפי מה שהיא בכל רגע מחדש, הרי שמאותו הרגע האמת הזאת הופכת להיות האדם עצמו, והאדם כבר לא יכול יותר לשנות אותה. ולעשות שינוי פנימי אמיתי, פירושו, שהאדם מתחיל לנסות להבין את המציאות. שפירושו, ... של כל האירועים שיש בעולם. וכאשר האדם מבין את סיבת כל הסיבות של המציאות, על ידי זה האדם מגיע לאושר אמיתי ולהנאה אמיתית. והמסר המרכזי הוא, שבחיים אפשר גם ליהנות. ולא צריך להסתפק במצב של לא לסבול, אלא אפשר גם ליהנות. ויש גם דרך ליהנות. והדרך ליהנות היא על ידי הבנה. והבנה מגיעה, על ידי זה שהאדם מחפש את האמת הפנימית שלו ושל המציאות, ומנסה להבין את המציאות. וכאשר זה קורה, אז לא רק שהאדם לא סובל, אלא האדם מתחיל גם ליהנות באמת... ...
טוב - מה טוב בחיים - איך ליהנות בחיים?
טוב - מה טוב בחיים - איך ליהנות בחיים?
... - מה טוב בחיים - איך ליהנות בחיים? מהי ההנאה האמיתית בחיים וכיצד להשיג אותה? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא, מה באמת טוב בחיים ומהי ההנאה האמיתית שאדם יכול לחוות בחייו? אליעד מציין שכל ההנאות שהאדם חווה בדרך כלל הן זמניות ומלוות בתחושת חסר. לדוגמה, כאשר אדם אוכל במסעדה, הוא כבר חושב על הארוחה הבאה. כאשר הוא במסיבה, הוא כבר שואל מה תהיה המסיבה הבאה, ובכל פרויקט הוא כבר חושב על הפרויקט הבא. כלומר, כל הנאה רגילה כרוכה תמיד בתחושת חסר שמלווה אותה. זו איננה הנאה שלמה, אלא הנאה חלקית וזמנית בלבד. מהי ההנאה השלמה היחידה בעולם? אליעד מסביר שקיימת הנאה אחת שלמה בעולם, שהיא הנאה של תחושת השלמות והאחדות עם המציאות. בהנאה הזאת, האדם חווה הרמוניה ואחדות עם המציאות, הוא אינו מרגיש שחסר לו משהו, הוא חש מלאות, סיפוק ושלווה עמוקה. כאשר אדם חווה את ההנאה הזו בצורה מלאה, הרצון שלו להרגיש טוב יותר נעלם, וכך גם הפחד שלו להרגיש פחות טוב. האדם מגיע לשיא ההנאה, והוא מרוצה מן המציאות בדיוק כפי שהמציאות מרוצה מעצמה. זו ההנאה היחידה שאין בה שום חיסרון. איך אפשר להגיע להנאה השלמה? אליעד מציין שהדרך היחידה להגיע להנאה השלמה היא על ידי ההבנה שהמציאות מושלמת. האדם צריך להבין שלא משנה מה יעשה ברמה ... בוחן את הדברים לעומק, בלי פחד ובלי שקרים עצמיים, הוא יגיע בסופו של דבר לחוות את האחדות והשלמות. מהן שתי הדרכים בהן באה לידי ביטוי ההנאה השלמה? אליעד כהן מסביר שההנאה השלמה מתבטאת בשתי דרכים מרכזיות, שתיהן קשורות זו לזו באופן עמוק: הדרך השכלית הדרך הרגשית מהי הדרך הרגשית להנאה שלמה? הדרך הרגשית היא חוויה של הכלה מוחלטת של כל הרגשות והאירועים ללא כל התערבות שכלית. האדם חווה חוויה של שתיקה מוחלטת, שבה אין שום מודעות לנפרדות או לעצמו. הוא נמצא במצב דומם לחלוטין, כמו אבן, אינו יודע אפילו שהוא נהנה, ובוודאי שאינו יודע שהוא קיים. ההנאה הזאת היא כל כך אינטנסיבית עד שהרצון של האדם נעלם לחלוטין, ואין לו שום צורך או רצון לקיים אינטראקציה עם העולם. זוהי חוויה של שיא האחדות, ללא שום הפרדה או נפרדות. מהי הדרך השכלית להנאה שלמה? הדרך השכלית היא החוויה שבה האדם חווה את האחדות והשלמות דרך ההבנה השכלית. במצב ... חוויה של התחדשות שכלית מתמדת, שבה האדם מבין שכל אירוע בעולם מחובר לאחדות הכללית, ולכן הוא חווה שלמות גם ברמה השכלית, והיא מלווה אותו בכל רגע ובכל התרחשות. מהו השורש המשותף לכל ההנאות בחיים? אליעד מדגיש שהשורש לכל ההנאות בחיים הוא התחושה של אחדות עם המציאות. הוא נותן דוגמה לכך שכאשר האדם מקבל משהו שמאוד נהנה ממנו, זה קורה מכיוון שבאותו רגע הרצון העצמי שלו נעלם. הרצון העצמי של האדם יכול להיעלם ... על ידי חקירה והתבוננות כזו, האדם יגיע בסופו של דבר לנקודת ההבנה שבה הוא יראה שכל המציאות היא אחת. בנקודה זו הוא יחווה את השלמות ואת ההנאה האמיתית בשלמותה, וכך יוכל לחיות חיים טובים באמת. מה טוב בחיים? איך ליהנות באמת מהחיים? מהי אחדות עם המציאות? מהי ההנאה השלמה? איך להגיע לשלמות אמיתית? איך לחיות חיים מאושרים באמת? הפעם אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, מה טוב בחיים האלו? והשאלה שהאדם צריך לשאול את עצמו, זה בעצם מה הדבר הטוב בחיים האלו מה ההנאות שיש בחיים האלו. כי כל
לחיות את הרגע האחרון של החיים, ליהנות בחיים, שלמות פנימית, חיים לפני המוות, לא לפחד מגיהנום או מאלוהים
לחיות את הרגע האחרון של החיים, ליהנות בחיים, שלמות פנימית, חיים לפני המוות, לא לפחד מגיהנום או מאלוהים
... את הרגע האחרון של החיים, ליהנות בחיים, שלמות פנימית, חיים לפני המוות, לא לפחד מגיהנום או מאלוהים איך לחיות כל יום כאילו הוא היום האחרון? אליעד כהן מדבר על השאלה שמעסיקה אנשים רבים: איך אפשר ליהנות יותר מהחיים, כיצד לחיות חיים טובים ומלאים, ואיך להגיע למצב שבו אדם מרגיש שהוא מנצל כל רגע במלואו. הוא פותח בשאלה פשוטה, אך עמוקה ומשמעותית: אם הייתי יודע בוודאות שמחר אני מת, האם הייתי עושה את אותם דברים שאני עושה היום?. הוא מדגיש כי זו שאלה חשובה מאוד, כי ברגע ... אם האדם חושב שיש לו עוד הרבה שנים לחיות, הוא לא ינצל את כל המשאבים שלו עכשיו, אלא ישמור חלק מהם לעתיד. זו הסיבה שאנשים בדרך כלל לא נהנים במלואם ברגע הנוכחי. הם חיים בחששות ומוותרים על הנאות רבות בגלל מחשבה על העתיד. מהי שלמות פנימית ואיך אפשר להגיע אליה? השלב הבא שאליעד מדבר עליו הוא הגעה לשלמות פנימית. האדם צריך לחיות בצורה כל כך מלאה, אותנטית וכנה עם עצמו, ... שבו אין לאדם שום שינוי בתוכניות שלו גם אם פתאום יודיעו לו שהוא עומד למות, כי הוא כבר חי את חייו בצורה מושלמת ומתאימה לרצונו הפנימי בכל רגע. למה אנשים מתחרטים כשהם עומדים למות? אליעד מסביר שהבעיה של אנשים היא שהם לא חיים את החיים במחשבה שזה יכול להיות הרגע האחרון שלהם. כאשר המוות מגיע במפתיע, האדם מגלה שלא הספיק ... הוא חווה את האלוהות דרכו, ולכן חי חיים נצחיים באמת. החיים הנצחיים אינם חיים שנמשכים אינסוף זמן, אלא חיים שבהם האדם חווה את הנצח בכל רגע נתון, באופן שבו הוא חי את האמת הפנימית שלו במלואה. איך לחיות באיזון בין הנאה בהווה לדאגה לעתיד? אליעד מעלה נקודה נוספת: כיצד ניתן באמת לחיות כאילו כל רגע הוא האחרון, ועדיין לשמור על הבריאות ולדאוג לעתיד? הרי אם האדם היה באמת חושב שזה היום האחרון שלו, הוא לא היה שומר על בריאותו או מתכנן שום דבר לעתיד. הוא מסביר שהתשובה לשאלה ... בצורה אחראית, לדאוג לעתיד, לבריאות, ולשרוד. הרובד הפנימי: בו האדם חייב לחיות בחופש מוחלט, כאילו באמת זה הרגע האחרון של חייו, ולחוות הנאה אמיתית ללא פחד או דאגה. לדברי אליעד, אדם שמבין באמת את המציאות וחי מתוך תובנה עמוקה, מצליח לשלב את שני הרבדים האלה. הוא עושה פעולות אחראיות כלפי חוץ, אבל בפנימיותו הוא חווה חופש מוחלט, אינו מפחד מדבר, ונהנה מכל רגע כאילו הוא האחרון. איך לחוות את ההנאה האמיתית בכל רגע ורגע? אליעד מדגיש כי על מנת ליהנות באמת בכל רגע, האדם צריך לחקור את השאלה מהי הסיבה הראשונה של המציאות? ברגע שהאדם מגלה את הסיבה הראשונה, הוא חווה את הרצון המקורי של המציאות, וחווה כל רגע כאילו הוא הראשון והאחרון בחייו. זוהי הדרך להשיג הנאה מלאה ושלמות פנימית בכל דבר ודבר. לסיום, אליעד מאחל לקהל לחוות חיים מלאים ואמיתיים בכל רגע ורגע, ולחיות מתוך תובנה שהופכת כל רגע לתכלית בפני עצמו. איך ליהנות מהחיים? איך לחיות בלי פחד מהמוות? שלמות פנימית בחיים איך לחיות כל רגע במלואו? מהי האמת הפנימית? האם אפשר לחיות לנצח? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לגרום לילד לעשות שיעורים, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לגרום לילד לעשות שיעורים, איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני, מאמן אישי בתל אביב, אימון אישי לתזונה נכונה בתחום לגרום לילד לעשות שיעורים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3510 שניות - עכשיו 06_07_2025 השעה 00:03:27 - wesi1