תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
שכנוע, מכירות, שיווק, איך לשכנע, NLP, להשפיע על אנשים, משא ומתן, לנאום, רטוריקה, איך לשכנע בחורה, nlp שיטת, nlp עבודה, סודות השכנוע, משא ומתן, nlp מטפל, כישורי שכנוע, שיטת ה nlp, פסיכוקיברנטיקה, nlp למאמנים, nlp עקרונות, שידול, פרסומות, ללמוד nlp, אסטרטגיות שכנוע, גישת ה nlp, התנגדויות לקוח, תכנות התת מודע, הרצאות nlp, דיבייטינג, nlp עוגן, מומחה שיווק, טקסט שכנוע, nlp הפרעות אכילה, nlp תרגילים, מניפולציות, איך לנצח בוויכוח, למכור יותר, איך להצליח למכור, איך לנתח טקסטים, אימון אישי, שיפור יכולת שכנוע, מטפל nlp, איך לשכנע לקוחות, לשכנע אנשים,
יעוץ אישי לכל נושא בחיים!
050-3331-331
הדפסה NLP / שכנוע - רצון לקבל / רצון לתת - איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך לגרום למישהו ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

NLP / שכנוע - רצון לקבל / רצון לתת - איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך לגרום למישהו לבקש עזרה ממך? איך להתמודד עם מישהו שמתבייש לבקש עזרה? איך לחזק את הביטחון העצמי של השומע?

וכאן אבאר עוד דרך, כיצד באפשרותך להשפיע על אנשים ולשכנע אנשים? וכיצד באפשרותך לגרום לאדם שיהיה לו אינטרס אישי להקשיב לך? והפעם אדבר על סיטואציה שבה אתה רוצה לגרום למישהו לבקש ממך משהו, ואתה חושב שהוא נמנע מלבקש ממך את הדבר, משום שהוא מרגיש שלא בנוח לבקש ממך את אותו הדבר.

וזה יכול להיות לדוגמא אדם שזקוק לעזרה כלשהי, והוא מתבייש לבקש ממך עזרה. ואתה רוצה לגרום לו לבקש ממך עזרה. או לדוגמא אדם שצריך את עזרתך וכיו"ב, אבל הוא מרגיש שהוא לא רוצה להפריע לך וכיו"ב. ואתה רוצה לגרום לו בדרך כלשהי, כן לבקש ממך את העזרה. או לדוגמא לקוח שאתה רוצה שהוא יבקש ממך עזרה, והוא מתבייש לבקש ממך עזרה וכיו"ב.

ובאופן כללי מדובר על מצב, שבו אתה רוצה לגרום למישהו, לבקש ממך שאתה תיתן לו משהו. והאדם מסרב לבקש ממך לתת לו את הדבר. והשאלה היא, איך אפשר לשכנע מישהו לבקש ממך משהו, למרות שהוא לא רוצה לעשות זאת?

ומי שיתבונן יראה, כי בעולם שלנו יש שני סוגים של רצונות. ויש רצון לקבל ויש רצון לתת. ורצון לקבל פירושו, שיש לאדם רצון שבו הוא רוצה לקבל ממישהו משהו. ורצון לתת פירושו, רצון שבו האדם רוצה לתת למישהו משהו.

ומי שיתבונן יראה, כי כאשר יש לאדם רצון לקבל, הוא מרגיש חלש ונחות וחסר ערך. כי הרצון של האדם לקבל משהו ממישהו, בעצם גורם לאדם להרגיש את החיסרון שיש לו, ביחס לאותו הדבר שאותו הוא רוצה לקבל, וגם ביחס לאותו האדם שממנו הוא מבקש לקבל את הדבר. וברגע שהאדם מבקש ממך עזרה, הוא בעצם מודה מול עצמו, שיש לו חיסרון כלשהו, ושהוא לא מאושר ולא שמח בחלקו. כי הרי הוא מבקש ממישהו משהו. וכאשר האדם נמצא במצב של רצון לקבל, הוא מרגיש סבל וחוסר אושר, מכך שהוא כאילו משפיל את עצמו ומודה בחיסרון שלו מול עצמו, והוא בעצם נצרך לבריות וצריך עזרה וסיוע מאדם אחר.

ולעומת זאת, יש גם רצון לתת. שבו האדם מרגיש סוג של נתינה. שהוא נותן מעצמו למישהו אחר. דהיינו, האדם מרגיש, שיש לו יותר מאשר לאדם האחר. ושהאדם האחר, צריך את מה שיש לו לתת. והאדם מרגיש סוג של מילוי ושל חיזוק הערך העצמי שלו וחיזוק של הדימוי העצמי שלו. כי הוא מרגיש שיש לו כוח של נתינה. וכאשר האדם מזדהה עם רצון לתת, הוא בעצם מרגיש את היתרון שיש לו, ביחס לאותו האדם האחר שהוא נותן לו.

ובכל מקרה ניתן להבין, שיותר קל לאדם לתת ולהעניק לאדם אחר, מאשר לקבל ולבקש עזרה וסיוע מאדם אחר. כי הנתינה יוצרת אצל האדם תחושה של שלמות ושל יתרון. והקבלה יוצרת אצל האדם תחושה של חוסר שלמות ושל חיסרון.

וזה בעצם אומר, שאם ברצונך לגרום למישהו לבקש ממך עזרה כדי שתוכל לעזור לו, לשם כך עליך להפוך את הרצון לקבל, לרצון לתת. דהיינו, עליך לגרום למציאות להיראות בצורה כזאת, שבה, הוא בעצם לא יראה כאילו הוא מבקש עזרה, אלא הוא יראה כאילו הוא מציע עזרה ועוזר לאדם אחר. דהיינו, עליך לגרום לאדם להרגיש שזה שהוא מבקש ממך את הדבר, הרי שבכך הוא לא נמצא בעמדת נחיתות מולך, אלא הוא נמצא בעמדת כוח ביחס אליך. או על כל פנים, שהוא נמצא בעמדה שווה אליך. אך העיקר הוא, שהוא לא ירגיש נחות וחסר ערך עם ערך נמוך, בעקבות זה שהוא מבקש ממך את העזרה.

ואיך באפשרותך לגרום למישהו להרגיש שהוא מציע עזרה, כאשר בעצם הוא מבקש עזרה? תשובה: על ידי זה שאתה מנמיך את עצמך ביחס אליו, ועל ידי זה שאתה יוצר את הרושם, שהוא יעשה לך טובה גדולה, אם הוא יבקש ממך עזרה.

ואת זה אתה עושה לדוגמא, על ידי זה שאתה אומר לאותו אדם, לדוגמא: אני אשמח מאוד לעזור לך / אני מאוד רוצה לסייע לך ( + המרת המילה לעזור במילה לסייע) / אני מאוד אשמח אם אוכל להסביר לך על המוצרים שלנו / אני מאוד אשמח שתאפשר לי להראות לך את המבחר של המוצרים שלנו / אני אשמח מאוד אם תסכים שאני אשתתף איתך בביצוע ה...

וכיו"ב דוגמאות שונות של משפטים, שבעצם הם משדרים לתת המודע של השומע, שיש לו כוח, ושזה אתה זקוק לו ולא הוא זקוק לך. ושהוא עושה לך טובה, אם הוא יאפשר לך לעזור לו. ושאתה מאוד רוצה לעשות את אותו הדבר, שאתה רוצה לעשות עבורו. ושאם הוא רק יסכים שתעשה את אותו הדבר, בכך בעצם הוא החזק והגיבור, יעשה אותך למאושר.

והרעיון הוא, שבעצם לוקחים את חווית הקבלה של האדם ואת הרצון לקבל של האדם, וממירים אותו לחווית נתינה ולרצון לתת. דהיינו, באפשרותך להציג את הדברים בצורה כזו, שתגרום לאדם להרגיש, שהוא בעצם עוזר לך ועושה לך טובה, אם הוא יאפשר לך לעזור לו ואם הוא יסכים וירשה לך, להסביר לו את מה שאתה רוצה להסביר לו וכיו"ב.

ועל ידי זה שאתה ממיר את החוויה של האדם, מחוויה של בקשת עזרה, לחוויה של הצעת עזרה. דהיינו, שהוא מציע לעזור לך, ושהוא עוזר לך בכך שהוא מאפשר לך לעזור לו. על ידי זה יש לאדם יותר אינטרס לבקש ממך את אותה העזרה והסיוע.

ועוד אחדד, כי רצוי גם להמיר את המילה "עזרה", בתיאור של הפעולה בפועל של אותה העזרה. ז"א שאם לדוגמא מדובר (מתחום חינוך ילדים) על ילד שברצונך לעזור לו לעשות שיעורי בית ולעזור לו ללמוד למבחן. אז בעצם העזרה היא, בכך שאתה עושה איתו שיעורי בית ולומד איתו למבחן. ואז במקום לומר לילד "אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך בשעורי בית", במקום זה יש לומר "אני אשמח שתאפשר לי לעשות איתך את שעורי הבית ביחד". דהיינו, מסירים מהמשפט המקורי את המילה בקשה (תבקש) ואת המילה עזרה (לעזור), ובמקומם מדברים על הפעולה עצמה. דהיינו, שאתה מציג את הדברים, כאילו אתה עצמך רוצה שהדבר עצמו יקרה, בלי להזכיר את זה, שמדובר כאן על בקשת עזרה.

ואסביר יותר: המשפט שאומר "אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך בשעורי בית", מצד אחד אומנם הוא מציג את הדברים בצורה כזו שאומרת, שאם הילד יבקש עזרה בשעורי הבית, הרי שבכך בעצם הוא נמצא בחוויה של נתינה כלפי ההורה שלו, שאמר שהוא מאוד רוצה ומאוד שמח לעזור לילד בשעורי הבית. אבל מצד שני, עדיין הדברים מוצגים בצורה כזו, שאתה מאוד תשמח, כאשר האדם השני יבקש ממך עזרה / יבקש שתעזור לו. דהיינו, מהצד של השומע, אומנם הוא מבין שהוא בעצם נותן לך משהו, כאשר הוא מבקש ממך עזרה. אבל עדיין הוא נמצא בחוויה של בקשת עזרה ממך.

ולכן, הדבר היותר נכון לעשות, זה גם ליצור אצל השומע תחושה של חווית נתינה, מכך שהוא יבקש ממך את הדבר. אבל במקום להציג את זה בצורה שמשתמע שהוא מבקש ממך עזרה וסיוע, במקום זה רצוי להציג את הדברים בצורה כזו שישתמע, שהוא נותן / מרשה / מאפשר לך לעשות בפועל את הדבר שבעצם הוא היה צריך לבקש ממך כעזרה.

דהיינו, במקום לומר ללקוח "אני אשמח לעזור לך לבחור את המוצר הטוב ביותר עבורך", במקום זה רצוי לומר ללקוח "אני אשמח להסביר לך על המוצרים שלנו, כדי שתוכל ליהנות מהמוצר הטוב ביותר עבורך". או לדוגמא "אני אשמח אם תאפשר לי / תרשה לי להסביר לך על המוצרים שלנו". וכיו"ב ניסוחים שונים, שהם גם יוצרים סוג של בקשה אצל השומע ומגדירים את הסיטואציה כרצון לתת במקום רצון לקבל. אבל במקביל גם משמיטים את המילה עזרה ולבקש עזרה וכיו"ב, ובמקום זה אתה מבקש באופן ישיר מהאדם, לעשות את הדבר שאותו אתה רוצה שהוא יבקש ממך לעשות.

ועוד דוגמא: אדם מבוגר שמתבייש לבקש ממך עזרה להרים עבורו את סלי הקניות שלו וכיו"ב. באפשרות להציג את הדברים בצורה של "אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך להרים את סלי הקניות". ואפשר לומר בצורה יותר עדינה, "אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך להרים את סלי הקניות" כאשר יש השמטה של "שתבקש ממני". ואפשר לומר בצורה עוד יותר עדינה "אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך להרים את סלי הקניות", עם השמטה גם של "לעזור לך".

ואם רוצים להיות עוד יותר מתוחכמים ולעשות את הדברים בצורה עוד יותר מקצועית, אז צריך בעצם להציג את ביצוע הפעולה של העזרה, כביצוע של פעולה שהיא לא קשורה לאדם שאתה עוזר לו.

לדוגמא: אדם מבוגר שאתה רוצה לעזור לו לסדר את החדר שלו, והוא מתבייש לבקש עזרה למרות שקשה לו וכיו"ב. אז כפי שאמרתי, אפשר לומר לו "אשמח לסדר את החדר שלך" או "אשמח שתרשה לי לסדר את החדר שלך". אבל הניסוח הזה, עדיין הוא בעייתי, בגלל המילה "שלך" שנמצאת בתוך הטקסט.

כי המילה שלך, יוצרת שייכות ומזכירה לשומע, שבעצם מדובר על זה שאתה מסדר את החדר שלו שזה בעצם עבורו. ולעומת זאת, אם תאמר "אשמח שתרשה לי לסדר את החדר" או "לסדר את החדר הזה" וכיו"ב, זה בעצם נשמע כאילו מדובר על דבר שלא קשור לאדם עצמו שמבקש ממך את העזרה, אלא זאת כאילו פעולה נייטרלית לגמרי.

או לדוגמא במקום לומר לאדם המבוגר, "אני אשמח להרים את הסלים שלך עבורך", במקום זה יש לומר "אני אשמח להרים את הסלים האלו עד למקום שבו אתה גר". דהיינו, יש כאן השמטה של המילה "עבורך" שהיא יוצרת אצל השומע תחושה של רצון לקבל עזרה. ויש גם השמטה של המילה "שלך" מ"הסלים שלך", ובמקומה יש את הניסוח "הסלים האלו", שיוצר סוג של ריחוק רגשי בין השומע, לבין הסלים שלו. ואז הוא מרגיש, שזה כבר לא שאתה מרים את הסלים שלו, אלא אתה סתם מרים סלים כלשהם.

או לדוגמא לעזור לילד בשעורי בית, לא בצורה של "אני אשמח שנעשה ביחד את שעורי הבית שלך", אלא בצורה של "אני אשמח שנלמד ביחד את מה שכתוב בספר ההיסטוריה" וכיו"ב. ז"א שיוצרים סוג של ניתוק רגשי אצל השומע, בין המימוש בפועל של העזרה שאתה עוזר לו, לבינו. כדי שהוא ירגיש כאילו שהפעולה עצמה, לא נעשית במיוחד עבורו ושהיא כאילו בכלל לא קשורה אליו. כי ברגע שהוא זוכר שהיא קשורה אליו, הוא מיד מרגיש רצון לקבל עזרה, ואז הוא מרגיש חלש וכולי.

ובמקום לומר "אני אשמח לשבת ללמוד איתך ביחד את החומר במתמטיקה", במקום זה אפשר לומר "אני אשמח שנלמד ביחד את החומר במתמטיקה". שגם כאן משמיטים את המילה "איתך", שהיא יוצרת סוג של הזדהות אישית אצל הילד, בין שעורי הבית במתמטיקה לבינו, ומשתמשים במילה "ביחד", שפירושה הוא, אנחנו שווי ערך, תוך כדי ביצוע הפעולה.

כך שיש כאן כמה עקרונות שכנוע. והעיקרון הראשון הוא, שבאופן כללי, צריך להמיר את תחושת הקבלה של האדם שאותו אתה רוצה להפעיל, בתחושה של נתינה. שהוא ירגיש שהוא נותן לך ושהוא בעל כוח כאשר הוא מבקש ממך / מרשה לך לעזור לו.

והעיקרון השני הוא, להשמיט כל זכר של תחושה עזרה ושל בקשת עזרה, מהאקט שבו אתה עוזר לו. שזה בעצם מוביל גם אל העיקרון השלילי, שהוא לנטרל את תחושת ההזדהות הרגשית של השומע, מהדבר שאותו אתה הולך לעשות עבורו. דהיינו, תנסה לגרום לזה שאתה מבצע את הפעולה שעוזרת לו, להיראות כאילו אתה מבצע סתם פעולה שלא קשורה אליו באופן אישי. וכך זה חוסך מהאדם את התחושה שהוא מקבל עזרה ושהוא נמצא בעמדת נחיתות ביחס אליך.

ועוד אוסיף ואומר, שכל הנ"ל נכון לא רק במצבים שבהם אתה עוזר לשומע, אלא גם באופן כללי שברצונך לשכנע מישהו לעשות משהו, גם אם זה לא ממש עזרה שלך עבורו. שבאפשרותך לשחד את השומע וליצור אצלו אינטרס נוסף לעשות את הדבר שאתה רוצה שהוא ייעשה אותו, גם על ידי זה שאתה גורם לדברים להיראות, שכאילו אם הוא יעשה את הדבר, בזה בעצם הוא יעשה לך (או לישות אחרת) טובה גדולה, ושבעצם הפעולה שלו, הוא ירגיש שהוא חזק ובעל כוח וכיו"ב...



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...



תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

חוכמה / טיפשות - איך לא לזלזל בטעות, בחכם גדול שנדמה למשוגע?
...בעניין יראה, כי הדבר הזה נכון בכל דור ודור. ולא רק בכל דור ודור, אלא הדבר הזה נכון בעיקר לגבי האדם ביחס לעצמו. כי לפעמים האדם מסבך דברים פשוטים, משום שהם נראים לו פשוטים מידי וקשה לו להבין אותם, ולכן הוא מזלזל בהם וזורק אותם. והדבר זהה לחלוטין לחכם שמאשימים אותו שהוא משוגע. לדוגמא: לפעמים האדם נתקל באיזו בעיה. והאדם מבין בתוכו שבאמת אין כאן שום בעיה. אך בכל זאת הוא מתעקש לפתור את הבעיה למרות שאין כאן בעיה. משום שהמחשבה שאומרת לו שאין כאן שום בעיה, היא כאילו נראית לו כטיפשית, משום שהיא פשוטה מידי. ובאמת, המחשבה הפשוטה ביותר, היא החכמה ביותר. והמשוגע הוא משוגע, לא משום שהוא חושב בצורה פשוטה, אלא משום שהוא מסבך את מה שלא צריך לסבך. והמחשבה הפשוטה והפשיטות, היא הדבר הגדול ביותר שיש. אלא שהאדם חושב בטעות שהפשיטות הזאת היא שיגעון, ומשום כך הוא מתעלם ממנה במקרה הטוב, ונלחם בה במקרה הפחות טוב. ועל האדם ללמוד את מוסר ההשכל, מכך שפעם הוציאו להורג את החכמים שהיו נדמים למשוגעים, ועל האדם ללמוד מכך,... לחץ להמשך...

אמונה וידיעה - להאמין או להבין? מהי אמונה אמיתית? ולמה להאמין?
...על העולם. האדם לומד בחייו דברים שונים, ואז מתפתחות אצל האדם אמונות שונות וידיעות שונות. אמונה לא נוצרת מעצמה. אמונה נוצרת אצל האדם בעקבות תהליך כלשהו. אפשר לקחת כל אמונה שיש בעולם, ולראות שזה שמאמין בה, לא נולד מאמין בה. אלא הוא התחיל להאמין בה, אחרי שהוא עבר משהו / הבין משהו, ואז הוא החליט להאמין בדבר כלשהו. וזה בעצם אומר, שכל האמונות של האדם, הן לא באמת אמונות בשלמות, אלא בכולן יש שכל. האדם משנה את האמונות שלו לפי השכל. לדוגמא, האדם הנ"ל מאמין שלחיצה על המתג תדליק את האור, בגלל שהאדם מבין בשכל שלו שמבחינה סטטיסטית האור אמור להידלק, כפי שהוא נדלק עד כה. ואם ידע האדם שיש הפסקת חשמל, הרי שבמקרה כזה האדם יאמין ויניח שאם הוא ילחץ על הכפתור הרי שהאור לא יידלק. דהיינו, האמונה של האדם מושפעת מהידיעות שלו ומצורת הניתוח שלו את האירועים שקורים לו. וגם כאשר האדם עובר חוויה "מיסטית" וכיו"ב ופתאום מאמין, בלי שהוא עבר תהליך שכלי כלשהו, הרי שגם שם יש תהליך שכלי כלשהו. כי אירוע קרה לאדם. והאדם מנתח את... לחץ להמשך...

השכל, אין שכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אמונות, הנחות יסוד, גבולות השכל, להטיל ספק בחושים, אקסיומות, עובדה או פרשנות
השכל, אין שכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אמונות, הנחות יסוד, גבולות השכל, להטיל ספק בחושים, אקסיומות, עובדה או פרשנות - פרומו הרצאה על השכל, אין שכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אמונות, הנחות יסוד, גבולות השכל, להטיל ספק בחושים, אקסיומות, עובדה או פרשנות - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

הסוד של חינוך ילדים - מהו הסוד של חינוך ילדים שאותו *לא* יודעים *כל* המחנכים בעולם?
...לחיות בעולם. כי בלי תודעה של טוב ורע, הרי שהאדם לא ישרוד בעולם. אך יחד עם זאת, זה לא סותר את העובדה, שתפישת המציאות ככזאת שיש בה טוב ורע, בזה עצמו יש גם רע. כי השלמות היא כאשר האדם תופש את הכל אך ורק כטוב תמיד. כי כולם רוצים להרגיש טוב וכמה שיותר טוב. וכאשר מלמדים את הילד שיש רע, הרי שבכך בעצם גורמים לו להרגיש רע! וזאת הסיבה שילדים לא אוהבים ואפילו שונאים (לפחות ברמה כלשהי) את ההורים והמורים / בית ספר שלהם וכיו"ב. משום שהם הילדים מנקודת מבטם, חווים את האמת שהיא שכל המסגרות האלו מגבילות אותם ושוללות מהם את החופש הבסיסי שלהם לעשות כרצונם, בלי הגדרת טוב ורע. וכאשר שוללים לאדם את החופש שלו, הוא מטבעו רגיל להתנגד. ולכן הילדים מתנגדים כאשר מנסים לחנך אותם. כי ההורה נדמה לו שהוא עושה טובה גדולה לילד שלו בכך שהוא מחנך אותו. אבל מצד האמת על ההורה לזכור שבאותה המידה ממש, הוא גם עושה רעה גדולה לילד שלו בכך שהוא מחנך אותו. משום כל מהות החינוך, היא ליצור עבור הילד את ההפרדה שבין טוב לבין רע. ובכך בעצמו... לחץ להמשך...

איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בחינוך ילדים? תיאום ציפיות, לתאם ציפיות, הצלחה בזוגיות, הצלחה בחינוך ילדים, בעיות בזוגיות, בעיות בחינוך ילדים, משבר זוגי, מגשר זוגי, אהבה יחסית, אהבה מוחלטת
איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בחינוך ילדים? תיאום ציפיות, לתאם ציפיות, הצלחה בזוגיות, הצלחה בחינוך ילדים, בעיות בזוגיות, בעיות בחינוך ילדים, משבר זוגי, מגשר זוגי, אהבה יחסית, אהבה מוחלטת - פרומו הרצאה על איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בחינוך ילדים? תיאום ציפיות, לתאם ציפיות, הצלחה בזוגיות, הצלחה בחינוך ילדים, בעיות בזוגיות, בעיות בחינוך ילדים, משבר זוגי, מגשר זוגי, אהבה יחסית, אהבה מוחלטת - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

רע / סבל - למה באמת יש רע בעולם?
...לטובה. משום, שהטוב והרע נוצרו ביחד. כי בלי טוב אין רע ולהפך. ולפני בריאת הטוב והרע, לא שייך לומר, שהרע נברא כדי לעשות טוב, כי עדיין אין מושג כזה טוב. והסיבה שבגללה נברא הרע, היא בדיוק מאותה הסיבה, שבגללה נברא הטוב. כי הטוב והרע, נבראו מאותה הסיבה ממש. והסיבה שבגללה נבראו הטוב והרע, היא בדיוק מאותה הסיבה, שבגללה נברא משהו כלשהו. כי כל הדברים כולם, נבראו מאותה הסיבה ממש. ומי שרוצה לדעת למה קיים רע בעולם, צריך לחקור, למה בכלל קיים העולם עצמו. כי קיומו של העולם כולו, הוא רק אפשרי המציאות. כי הוא יכול להיות או לא להיות קיים. ומאחר שהוא יכול גם לא להיות קיים, א"כ צריך להבין, למה הוא בכלל קיים. ובלי שהאדם מבין, למה באמת העולם עצמו קיים, בלי זה, הוא לא יכול להבין, למה הרע קיים. כי הרע, הוא רק לבוש של הלבוש. כי העולם עצמו הוא לבוש אפשרי, של המהות הראשונה המחויבת. והרע הוא רק לבוש וצורה, של העולם עצמו. ומי שרוצה לדעת ולהבין למה קיים משהו, הוא מוכרח להבין את המהות שמקיימת את המציאות עצמה. דהיינו, לגלות... לחץ להמשך...

גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - חלק 3
...הגדול? שאלה: כן אליעד: יופי, לפני המפץ הגדול היה השולחן הזה? שאלה: כנראה שבפוטנציה אליעד: אז היה פוטנציאל, בסדר? ומה היה לפני הפוטנציאל, זאת הכוונה שלי שזה קיים כפוטנציאל. אם היינו עכשיו לפני המפץ הגדול והיינו מסתכלים סביבנו, האם היינו יכולים להגיד פה השולחן? לא, כי עדיין אין מקום, אין זמן. זאת הכוונה לא קיים, הכוונה לא קיים כישויות נפרדות. האם הבנת למה הכוונה לא קיים, אפילו אם לא קיים כרגע אבל הפוטנציאל שלו תמיד קיים. הכוונה לא קיים כישות נפרדת, זה קיים כישות אחת. תסתכלי, יש לך שכל ואת רואה כרגע כסא, ואת חווה כסא, יש לך חושים שרואים כסא, והשכל שלך רואה כסא, אותו שכל בדיוק מהיכן הוא מקבל את המידע, התודעה שלך חווה כסא, כי המידע נכנס דרך החושים, השכל מנתח את החושים וחווה והתודעה חווה את הכסא. עכשיו השכל שלך יכול להסתכל לעוד מקום הוא יכול להסתכל על הכסא אבל יכול להסתכל על הדברים מפרספקטיבה נוספת, מפרספקטיבה של לפני הבריאה, הפרספקטיבה של המהות של הדברים, או קי? אני אסביר שוב, זה כמו שיעור בסינית... לחץ להמשך...

פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני
...הנייר והנייר יקרע זה שני דברים שונים. יש דברים בשכל שאין להם היפוך, למשל, אם זה פה אז זה פה. אם זה רק פה זה לא שם. אני טוען שכול מה שאתה יודע מבוסס על אכסיומות ספציפיות. כל התפיסה שלך שאתה מבדיל בין יש לאין מבוססת על אכסיומות בסיסיות. ואני טוען שאתה צריך לברר מה הם האכסיומות הבסיסיות האלה. מה זה אכסיומה בסיסית? שיש משהו שאתה לא יכול לחשוב אחרת ממנו, שאתה לא יכול לתפוס אחרת בשכל. אם תפרוס על השולחן את כל הדברים שאתה הכי בטוח בהם, תראה שיש דברים שסותרים אחד את השני, ואז בעצם תשתגע ותגיע לאין שכל. תקח את כל מה שאתה יודע, ותבדוק על מה זה מבוסס, ברצינות, בזמן אמת, כל מה שאתה יודע אתה רואה, ואז אתה רואה שזה מבוסס על משהו בסיסי, תנסה להגיע למצב שהשכל שלך לא יכול לחשוב אחרת ממנו, ואם תפענח את המנגנון של עצמך, אתה תמצא שיש שני דברים הפוכים שהשכל שלך לא יכול לחשוב אחרת. כול מה שאני מסביר נשאר בגדר פילוסופיה. אתה צריך לראות את זה בעין שלך. שאתה תחפש. אני אומר לך היכן לחפש, אבל אתה צריך למצוא. אני מסביר... לחץ להמשך...

אלוהים / העולם - חלק 15 - האם לכל מורכב יש מרכיב?
...נסיק כי גם לעולם עצמו שמורכב מפרטים שונים, יש בוודאי בורא יחיד שמרכיב ומסדר את העולם וכולי. הסבר: לכל דבר שמחובר ומורכב ממספר חלקים / פרטים שונים, יש גורם אחר שמחבר אותו למצב שבו הוא נמצא. ונביא מספר דוגמאות: 1 - ראשית נביא את הדוגמא הקלאסית של השעון והשען, שהיא דוגמא לדבר מורכב בעל תכלית ושימוש ידועים (ראה האם לכל שעון יש שען). הדוגמא היא: שעון שהוא ישות שמחוברת מחלקים שונים ואותה חיבר והרכיב השען (או שולחן ע"י נגר וכיו"ב). 2 - דוגמא נוספת לדבר שנראה חסר מורכבות טכנית, אך גם הוא הורכב על ידי כוח חיצוני לו: גרגירי חול שנמצאים על הרצפה בצורה כלשהי. גרגרי החול הובאו לשם על ידי אדם / רוח וכיו"ב. דהיינו, כוח חיצוני שהרכיב וחיבר את גרגירי החול להיות בצורה שבה הם נמצאים. 3 - דוגמא נוספת ממשל כתם הדיו המפורסם: כתם דיו שנשפך על נייר יוצר צורה כלשהי, שהורכבה ונגרמה על ידי הכוחות השונים שפעלו על הדיו כאשר הוא נשפך על הנייר, בין אם אלו כוחות פיזיקאליים / אנושיים וכיו"ב. (נא לשים לב לכך כי במשל המקורי... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




הרצאות / סדנאות / חוגי בית: צור עכשיו קשר (050-3331-331) ותזמין הרצאה / סדנא / חוג בית על כל אלפי הנושאים שיש באתר / ועל כל נושאי החיים

האתר www.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של לקוחות, קאוצינג, קואצ'ר, מומחה מכירות, להשפיע, מומחה שיווק, מאמן אישי, אימון אישי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות
עכשיו 25_04_2014 השעה 06:08:33
wesi1