שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
שכנוע, מכירות, שיווק, איך לשכנע, NLP, להשפיע על אנשים, משא ומתן, לנאום, nlp פסיכולוגיה, טכניקות משא ומתן, nlp הסבר, nlp בחורות, nlp טכניקות, למכור יותר, טיפול בהתנגדויות מכירה, טיפול בהתנגדויות לקוח, התנגדות מכירה, דיאטת nlp, nlp להצלחה במכירות, לנסח טקסט משכנע, nlp שיטת טיפול, יעוץ לאנשי מכירות, טכניקות שכנוע, יצירת עוגנים nlp, nlp השפעה על אחרים, טכניקות nlp, אוטוסוגסטיה, nlp טריקים, nlp עבודה, זיהוי מסרים תת הכרתיים, עזרה איך לשכנע, nlp וידאו, ניתוח תוכן של טקסטים, nlp מטפל, הרצאות nlp, ללמוד רטוריקה, איך לשכנע הורים, שינוי עמדות, איך לשכנע את ההורים, ספר nlp, לימוד nlp בחינם, סודות ה nlp, להשפיע על אנשים, איך לשכנע,
יעוץ אישי לכל נושא בחיים!
050-3331-331
הדפסה NLP / שכנוע - רצון לקבל / רצון לתת - איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך לגרום למישהו ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

NLP / שכנוע - רצון לקבל / רצון לתת - איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך לגרום למישהו לבקש עזרה ממך? איך להתמודד עם מישהו שמתבייש לבקש עזרה? איך לחזק את הביטחון העצמי של השומע?

וכאן אבאר עוד דרך, כיצד באפשרותך להשפיע על אנשים ולשכנע אנשים? וכיצד באפשרותך לגרום לאדם שיהיה לו אינטרס אישי להקשיב לך? והפעם אדבר על סיטואציה שבה אתה רוצה לגרום למישהו לבקש ממך משהו, ואתה חושב שהוא נמנע מלבקש ממך את הדבר, משום שהוא מרגיש שלא בנוח לבקש ממך את אותו הדבר.

וזה יכול להיות לדוגמא אדם שזקוק לעזרה כלשהי, והוא מתבייש לבקש ממך עזרה. ואתה רוצה לגרום לו לבקש ממך עזרה. או לדוגמא אדם שצריך את עזרתך וכיו"ב, אבל הוא מרגיש שהוא לא רוצה להפריע לך וכיו"ב. ואתה רוצה לגרום לו בדרך כלשהי, כן לבקש ממך את העזרה. או לדוגמא לקוח שאתה רוצה שהוא יבקש ממך עזרה, והוא מתבייש לבקש ממך עזרה וכיו"ב.

ובאופן כללי מדובר על מצב, שבו אתה רוצה לגרום למישהו, לבקש ממך שאתה תיתן לו משהו. והאדם מסרב לבקש ממך לתת לו את הדבר. והשאלה היא, איך אפשר לשכנע מישהו לבקש ממך משהו, למרות שהוא לא רוצה לעשות זאת?

ומי שיתבונן יראה, כי בעולם שלנו יש שני סוגים של רצונות. ויש רצון לקבל ויש רצון לתת. ורצון לקבל פירושו, שיש לאדם רצון שבו הוא רוצה לקבל ממישהו משהו. ורצון לתת פירושו, רצון שבו האדם רוצה לתת למישהו משהו.

ומי שיתבונן יראה, כי כאשר יש לאדם רצון לקבל, הוא מרגיש חלש ונחות וחסר ערך. כי הרצון של האדם לקבל משהו ממישהו, בעצם גורם לאדם להרגיש את החיסרון שיש לו, ביחס לאותו הדבר שאותו הוא רוצה לקבל, וגם ביחס לאותו האדם שממנו הוא מבקש לקבל את הדבר. וברגע שהאדם מבקש ממך עזרה, הוא בעצם מודה מול עצמו, שיש לו חיסרון כלשהו, ושהוא לא מאושר ולא שמח בחלקו. כי הרי הוא מבקש ממישהו משהו. וכאשר האדם נמצא במצב של רצון לקבל, הוא מרגיש סבל וחוסר אושר, מכך שהוא כאילו משפיל את עצמו ומודה בחיסרון שלו מול עצמו, והוא בעצם נצרך לבריות וצריך עזרה וסיוע מאדם אחר.

ולעומת זאת, יש גם רצון לתת. שבו האדם מרגיש סוג של נתינה. שהוא נותן מעצמו למישהו אחר. דהיינו, האדם מרגיש, שיש לו יותר מאשר לאדם האחר. ושהאדם האחר, צריך את מה שיש לו לתת. והאדם מרגיש סוג של מילוי ושל חיזוק הערך העצמי שלו וחיזוק של הדימוי העצמי שלו. כי הוא מרגיש שיש לו כוח של נתינה. וכאשר האדם מזדהה עם רצון לתת, הוא בעצם מרגיש את היתרון שיש לו, ביחס לאותו האדם האחר שהוא נותן לו.

ובכל מקרה ניתן להבין, שיותר קל לאדם לתת ולהעניק לאדם אחר, מאשר לקבל ולבקש עזרה וסיוע מאדם אחר. כי הנתינה יוצרת אצל האדם תחושה של שלמות ושל יתרון. והקבלה יוצרת אצל האדם תחושה של חוסר שלמות ושל חיסרון.

וזה בעצם אומר, שאם ברצונך לגרום למישהו לבקש ממך עזרה כדי שתוכל לעזור לו, לשם כך עליך להפוך את הרצון לקבל, לרצון לתת. דהיינו, עליך לגרום למציאות להיראות בצורה כזאת, שבה, הוא בעצם לא יראה כאילו הוא מבקש עזרה, אלא הוא יראה כאילו הוא מציע עזרה ועוזר לאדם אחר. דהיינו, עליך לגרום לאדם להרגיש שזה שהוא מבקש ממך את הדבר, הרי שבכך הוא לא נמצא בעמדת נחיתות מולך, אלא הוא נמצא בעמדת כוח ביחס אליך. או על כל פנים, שהוא נמצא בעמדה שווה אליך. אך העיקר הוא, שהוא לא ירגיש נחות וחסר ערך עם ערך נמוך, בעקבות זה שהוא מבקש ממך את העזרה.

ואיך באפשרותך לגרום למישהו להרגיש שהוא מציע עזרה, כאשר בעצם הוא מבקש עזרה? תשובה: על ידי זה שאתה מנמיך את עצמך ביחס אליו, ועל ידי זה שאתה יוצר את הרושם, שהוא יעשה לך טובה גדולה, אם הוא יבקש ממך עזרה.

ואת זה אתה עושה לדוגמא, על ידי זה שאתה אומר לאותו אדם, לדוגמא: אני אשמח מאוד לעזור לך / אני מאוד רוצה לסייע לך ( + המרת המילה לעזור במילה לסייע) / אני מאוד אשמח אם אוכל להסביר לך על המוצרים שלנו / אני מאוד אשמח שתאפשר לי להראות לך את המבחר של המוצרים שלנו / אני אשמח מאוד אם תסכים שאני אשתתף איתך בביצוע ה...

וכיו"ב דוגמאות שונות של משפטים, שבעצם הם משדרים לתת המודע של השומע, שיש לו כוח, ושזה אתה זקוק לו ולא הוא זקוק לך. ושהוא עושה לך טובה, אם הוא יאפשר לך לעזור לו. ושאתה מאוד רוצה לעשות את אותו הדבר, שאתה רוצה לעשות עבורו. ושאם הוא רק יסכים שתעשה את אותו הדבר, בכך בעצם הוא החזק והגיבור, יעשה אותך למאושר.

והרעיון הוא, שבעצם לוקחים את חווית הקבלה של האדם ואת הרצון לקבל של האדם, וממירים אותו לחווית נתינה ולרצון לתת. דהיינו, באפשרותך להציג את הדברים בצורה כזו, שתגרום לאדם להרגיש, שהוא בעצם עוזר לך ועושה לך טובה, אם הוא יאפשר לך לעזור לו ואם הוא יסכים וירשה לך, להסביר לו את מה שאתה רוצה להסביר לו וכיו"ב.

ועל ידי זה שאתה ממיר את החוויה של האדם, מחוויה של בקשת עזרה, לחוויה של הצעת עזרה. דהיינו, שהוא מציע לעזור לך, ושהוא עוזר לך בכך שהוא מאפשר לך לעזור לו. על ידי זה יש לאדם יותר אינטרס לבקש ממך את אותה העזרה והסיוע.

ועוד אחדד, כי רצוי גם להמיר את המילה "עזרה", בתיאור של הפעולה בפועל של אותה העזרה. ז"א שאם לדוגמא מדובר (מתחום חינוך ילדים) על ילד שברצונך לעזור לו לעשות שיעורי בית ולעזור לו ללמוד למבחן. אז בעצם העזרה היא, בכך שאתה עושה איתו שיעורי בית ולומד איתו למבחן. ואז במקום לומר לילד "אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך בשעורי בית", במקום זה יש לומר "אני אשמח שתאפשר לי לעשות איתך את שעורי הבית ביחד". דהיינו, מסירים מהמשפט המקורי את המילה בקשה (תבקש) ואת המילה עזרה (לעזור), ובמקומם מדברים על הפעולה עצמה. דהיינו, שאתה מציג את הדברים, כאילו אתה עצמך רוצה שהדבר עצמו יקרה, בלי להזכיר את זה, שמדובר כאן על בקשת עזרה.

ואסביר יותר: המשפט שאומר "אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך בשעורי בית", מצד אחד אומנם הוא מציג את הדברים בצורה כזו שאומרת, שאם הילד יבקש עזרה בשעורי הבית, הרי שבכך בעצם הוא נמצא בחוויה של נתינה כלפי ההורה שלו, שאמר שהוא מאוד רוצה ומאוד שמח לעזור לילד בשעורי הבית. אבל מצד שני, עדיין הדברים מוצגים בצורה כזו, שאתה מאוד תשמח, כאשר האדם השני יבקש ממך עזרה / יבקש שתעזור לו. דהיינו, מהצד של השומע, אומנם הוא מבין שהוא בעצם נותן לך משהו, כאשר הוא מבקש ממך עזרה. אבל עדיין הוא נמצא בחוויה של בקשת עזרה ממך.

ולכן, הדבר היותר נכון לעשות, זה גם ליצור אצל השומע תחושה של חווית נתינה, מכך שהוא יבקש ממך את הדבר. אבל במקום להציג את זה בצורה שמשתמע שהוא מבקש ממך עזרה וסיוע, במקום זה רצוי להציג את הדברים בצורה כזו שישתמע, שהוא נותן / מרשה / מאפשר לך לעשות בפועל את הדבר שבעצם הוא היה צריך לבקש ממך כעזרה.

דהיינו, במקום לומר ללקוח "אני אשמח לעזור לך לבחור את המוצר הטוב ביותר עבורך", במקום זה רצוי לומר ללקוח "אני אשמח להסביר לך על המוצרים שלנו, כדי שתוכל ליהנות מהמוצר הטוב ביותר עבורך". או לדוגמא "אני אשמח אם תאפשר לי / תרשה לי להסביר לך על המוצרים שלנו". וכיו"ב ניסוחים שונים, שהם גם יוצרים סוג של בקשה אצל השומע ומגדירים את הסיטואציה כרצון לתת במקום רצון לקבל. אבל במקביל גם משמיטים את המילה עזרה ולבקש עזרה וכיו"ב, ובמקום זה אתה מבקש באופן ישיר מהאדם, לעשות את הדבר שאותו אתה רוצה שהוא יבקש ממך לעשות.

ועוד דוגמא: אדם מבוגר שמתבייש לבקש ממך עזרה להרים עבורו את סלי הקניות שלו וכיו"ב. באפשרות להציג את הדברים בצורה של "אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך להרים את סלי הקניות". ואפשר לומר בצורה יותר עדינה, "אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך להרים את סלי הקניות" כאשר יש השמטה של "שתבקש ממני". ואפשר לומר בצורה עוד יותר עדינה "אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך להרים את סלי הקניות", עם השמטה גם של "לעזור לך".

ואם רוצים להיות עוד יותר מתוחכמים ולעשות את הדברים בצורה עוד יותר מקצועית, אז צריך בעצם להציג את ביצוע הפעולה של העזרה, כביצוע של פעולה שהיא לא קשורה לאדם שאתה עוזר לו.

לדוגמא: אדם מבוגר שאתה רוצה לעזור לו לסדר את החדר שלו, והוא מתבייש לבקש עזרה למרות שקשה לו וכיו"ב. אז כפי שאמרתי, אפשר לומר לו "אשמח לסדר את החדר שלך" או "אשמח שתרשה לי לסדר את החדר שלך". אבל הניסוח הזה, עדיין הוא בעייתי, בגלל המילה "שלך" שנמצאת בתוך הטקסט.

כי המילה שלך, יוצרת שייכות ומזכירה לשומע, שבעצם מדובר על זה שאתה מסדר את החדר שלו שזה בעצם עבורו. ולעומת זאת, אם תאמר "אשמח שתרשה לי לסדר את החדר" או "לסדר את החדר הזה" וכיו"ב, זה בעצם נשמע כאילו מדובר על דבר שלא קשור לאדם עצמו שמבקש ממך את העזרה, אלא זאת כאילו פעולה נייטרלית לגמרי.

או לדוגמא במקום לומר לאדם המבוגר, "אני אשמח להרים את הסלים שלך עבורך", במקום זה יש לומר "אני אשמח להרים את הסלים האלו עד למקום שבו אתה גר". דהיינו, יש כאן השמטה של המילה "עבורך" שהיא יוצרת אצל השומע תחושה של רצון לקבל עזרה. ויש גם השמטה של המילה "שלך" מ"הסלים שלך", ובמקומה יש את הניסוח "הסלים האלו", שיוצר סוג של ריחוק רגשי בין השומע, לבין הסלים שלו. ואז הוא מרגיש, שזה כבר לא שאתה מרים את הסלים שלו, אלא אתה סתם מרים סלים כלשהם.

או לדוגמא לעזור לילד בשעורי בית, לא בצורה של "אני אשמח שנעשה ביחד את שעורי הבית שלך", אלא בצורה של "אני אשמח שנלמד ביחד את מה שכתוב בספר ההיסטוריה" וכיו"ב. ז"א שיוצרים סוג של ניתוק רגשי אצל השומע, בין המימוש בפועל של העזרה שאתה עוזר לו, לבינו. כדי שהוא ירגיש כאילו שהפעולה עצמה, לא נעשית במיוחד עבורו ושהיא כאילו בכלל לא קשורה אליו. כי ברגע שהוא זוכר שהיא קשורה אליו, הוא מיד מרגיש רצון לקבל עזרה, ואז הוא מרגיש חלש וכולי.

ובמקום לומר "אני אשמח לשבת ללמוד איתך ביחד את החומר במתמטיקה", במקום זה אפשר לומר "אני אשמח שנלמד ביחד את החומר במתמטיקה". שגם כאן משמיטים את המילה "איתך", שהיא יוצרת סוג של הזדהות אישית אצל הילד, בין שעורי הבית במתמטיקה לבינו, ומשתמשים במילה "ביחד", שפירושה הוא, אנחנו שווי ערך, תוך כדי ביצוע הפעולה.

כך שיש כאן כמה עקרונות שכנוע. והעיקרון הראשון הוא, שבאופן כללי, צריך להמיר את תחושת הקבלה של האדם שאותו אתה רוצה להפעיל, בתחושה של נתינה. שהוא ירגיש שהוא נותן לך ושהוא בעל כוח כאשר הוא מבקש ממך / מרשה לך לעזור לו.

והעיקרון השני הוא, להשמיט כל זכר של תחושה עזרה ושל בקשת עזרה, מהאקט שבו אתה עוזר לו. שזה בעצם מוביל גם אל העיקרון השלילי, שהוא לנטרל את תחושת ההזדהות הרגשית של השומע, מהדבר שאותו אתה הולך לעשות עבורו. דהיינו, תנסה לגרום לזה שאתה מבצע את הפעולה שעוזרת לו, להיראות כאילו אתה מבצע סתם פעולה שלא קשורה אליו באופן אישי. וכך זה חוסך מהאדם את התחושה שהוא מקבל עזרה ושהוא נמצא בעמדת נחיתות ביחס אליך.

ועוד אוסיף ואומר, שכל הנ"ל נכון לא רק במצבים שבהם אתה עוזר לשומע, אלא גם באופן כללי שברצונך לשכנע מישהו לעשות משהו, גם אם זה לא ממש עזרה שלך עבורו. שבאפשרותך לשחד את השומע וליצור אצלו אינטרס נוסף לעשות את הדבר שאתה רוצה שהוא ייעשה אותו, גם על ידי זה שאתה גורם לדברים להיראות, שכאילו אם הוא יעשה את הדבר, בזה בעצם הוא יעשה לך (או לישות אחרת) טובה גדולה, ושבעצם הפעולה שלו, הוא ירגיש שהוא חזק ובעל כוח וכיו"ב...



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...



תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? טיפים לניהול, טיפים למנהלים, איך לשכנע עובדים? איך לגרום לעובדים להקשיב לך? שכנוע עובדים, כיצד לנהל עובדים? מנהל עבודה, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים
...תעבוד תוציא לי פחות הזמנות אבל אל תבזבז את החומר אחרת אתה עושה תועלת ונזק באותה מידה אתה לא הרווחת פה כלום, לא עזרת לרווחיות של החברה מה שהרווחת דרך הייצור גרמת נזק בצד השני". עכשיו שזה השיכול שלך ואת השיכול שלך הזה הוא בטוח לא יבין או כנראה לא יבין ואם למרות שהוא הבין את כל זה אף על פי כן לא אכפת לו אז זה אומר שכנראה לא אכפת לו מהאינטרס שלך אבל רוב הסיכויים שהוא לא הבין את זה איך שאתה מבין את זה הוא מבין את זה אבל לא מה שאתה מבין, הוא מבין מה צריך אבל הוא לא מבין למה צריך, אתה הבנת זה מה שאני מסביר שאם יש לך שכל מסוים ומישהו עושה הפוך זה אותו דבר נגיד יש לך שכל מסוים והוא עושה הפוך ואתה שואל אותו למה עשית את זה הוא יגיד לך ככה וככה ועכשיו אם אתה חושב משהו את ההפך "כן אבל למה ככה וככה" תמשיך עד שיהיה בסינכרון שאתה תסכים איתו או שהוא יסכים איתך עד שמגיעים לעמק השווה. ש: אבל אם אתה נתקע בקשיים אתה מתחיל לשאול אותו למה והוא יגיד לך די עזוב אותי כמה שאלות. אליעד: וחשוב לך שהוא יתן לך תשובה?... לחץ להמשך...

לשאול באמת, שאלה של אמת - לא משנה השאלה, משנה האמת של השאלה
לשאול באמת, שאלה של אמת - לא משנה השאלה, משנה האמת של השאלה כי האדם שואל הרבה שאלות, והוא מתפלא למה הוא לא מקבל תשובות, או למה הוא מקבל תשובות שאינן האמת. ומי שרוצה לקבל תשובות של אמת, עליו לשאול את השאלות שלו באמת. ולא חשוב מהי השאלה, חשוב שהיא תהיה באמת. כי העיקר, הוא לא השאלה, אלא הרצון האמיתי של האדם לדעת את האמת, שהוא בא לידי ביטוי בשאלה. ושאלה של אמת, היא רק כאשר היא נשאלת מתוך מקום של השתוות. דהיינו, שהאדם באמת לא יודע איזו אפשרות היא האמת, ושאין לאדם שום העדפה, שאפשרות אחת תהיה נכונה יותר מאשר אפשרות אחרת, ושאין לאדם טיפת מחשבה ואמונה, שאפשרות אחת תתברר כנכונה, יותר מאשר אפשרות אחרת. וכאשר האדם שואל באמת, דהיינו, שהוא באמת רוצה לדעת את האמת. ולא שהאדם שואל שאלה, כי הוא רוצה לספק איזה צורך שלו, אלא שהאדם שואל את השאלה, כי הוא באמת רוצה לדעת את האמת, כדי לדעת את האמת, אז על ידי זה, האדם שואל את השאלה באמת, ממקום של השתוות אמיתית, ואז האדם מקבל תשובה של אמת, שהכל אחד באמת.... לחץ להמשך...

שכחה / זיכרון - מה טוב בשכחה? מתי להשתמש בשכחה ולשכוח דברים?
...השכחה מאפשרת לאדם לשכוח את השקר ולהיזכר באמת השכחה מאפשרת לאדם לשכוח את השטויות שהתלבשו לו על הראש, ולהיזכר במה שבאמת נכון. השכחה מאפשרת לאדם לשכוח את הדמיונות שאין צורך לדעת אותם. השכחה מאפשרת לאדם להתרכז במה שהוא רוצה ולשכוח את מה שאינו חשוב. על האדם לדעת, כי את מה שבאמת חשוב אי אפשר לשכוח. אי אפשר לשכוח לנשום. וגם אי אפשר לשכוח לאכול / לישון. מה שאפשר לשכוח אותו, הרי שאינו חשוב מספיק. על האדם לא לפחד לשכוח דברים שאינם חשובים. על האדם לשכוח את כל הדמיונות והרע ולהתקרב אל הטוב האמיתי. על האדם לשכוח את כל השטויות שיש לו בראש, ולהיזכר במי הוא באמת. על האדם לשכוח את כל הרגלי החשיבה הישנים ולחפש את האמת. השכחה מאפשרת לאדם לצאת מקיבעון מחשבתי. כי היא גורמת לאדם לשכוח את הקיבעון המחשבתי של עצמו. המצאות נוצרות גם כאשר שוכחים את הקיבעון המחשבתי המגביל. השכחה מאפשרת לאדם לעשות התחלות חדשות. על האדם לשכוח את עבר ואת העתיד ולחיות את הרגע. על האדם לשכוח את כל הטפל ולהתרכז במהות ובעיקר. בסופו של תהליך... לחץ להמשך...

איך להפסיק לחשוב? איך נוצרות מחשבות? חיים אחרי המוות, איך עובד השכל? אני חושב משמע אני קיים, השילוש הקדוש, על מה מבוססת הלוגיקה, המקיף של הכל, מעל השכל האנושי, אין סוף מקיפים
איך להפסיק לחשוב? איך נוצרות מחשבות? חיים אחרי המוות, איך עובד השכל? אני חושב משמע אני קיים, השילוש הקדוש, על מה מבוססת הלוגיקה, המקיף של הכל, מעל השכל האנושי, אין סוף מקיפים - פרומו הרצאה על איך להפסיק לחשוב? איך נוצרות מחשבות? חיים אחרי המוות, איך עובד השכל? אני חושב משמע אני קיים, השילוש הקדוש, על מה מבוססת הלוגיקה, המקיף של הכל, מעל השכל האנושי, אין סוף מקיפים - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

טיפול בהתנגדויות - איך לטפל בהתנגדויות, ע"י הבעת הזדהות עם ההתנגדות? איך להביע הזדהות עם ההתנגדות ולנטרל אותה? טיפול בהתנגדויות מכירה / טיפול בהתנגדויות לקוח / טיפול בהתנגדויות במכירות / רטוריקה
...היא המשך של הדעה האישית שלו, כי ה"אני" שלו והאני שלך, נראים לו מחוברים וכולי כנ"ל. ועוד אוסיף, כי לפעמים יש גם חיסרון בכך שאתה מביע הזדהות עם הצד השני. והחיסרון הוא בכך, שלפעמים זה גורם לו עוד יותר להתחפר ולהיאחז בדעה שלו. ולפעמים האדם עצמו לא מאמין לעצמו, ואם הוא רואה שאתה מביע הזדהות איתו, זה גורם לו עוד יותר להתחיל להאמין בעצמו, ואז לפעמים עוד יותר קשה לגרום לו לשנות את עמדתו. ולכן צריך להיות מודע ליתרונות ולחסרונות שיש בכל דרך. ולדעת שלפעמים יותר טוב להביע חוסר הזדהות מוחלט עם הצד השני, כדי לזעזע אותו לראות גם את הצד השני. דהיינו, גם אם אתה חושב שהוא גם צודק, עדיין לפעמים יותר קל לומר לו שהוא רק טועה ושאתה רק צודק, כדי לזעזע אותו ולגרום לו לראות גם את הצד השני. והכל לפי העניין. ואתה, כשמישהו מראה לך שהוא מזדהה איתך עם הרעיון שלך, האם זה באמת אומר שהוא מסכים איתך? ואולי הוא מנסה לעשות עליך מניפולציה ולגרום לך לחשוב את הדעה הנגדית של מה שאתה חושב? האם ההסכמה היא אמיתית, או שמא היא רק לצורך... לחץ להמשך...

בעיות של עשירים - מה הן בעיות של עשירים באמת?
...ללא רע כלל, גם הוא צריך עדיין לצמצם את עצמו, וכן לחיות בעולם של טוב ורע. כי לדוגמא, כאשר האדם רעב, אם הוא יאמר שהכל טוב באותה המידה, הרי שהוא לא יאכל וימות. וכדי לעשות פעולה כלשהי בעולם, לשם כך צריך האדם להגדיר עבור עצמו רצון כלשהו. כך שגם אצל האדם השלם, גם אצלו, כדי לחיות בעולם, לשם כך הוא מגדיר לעצמו רצונות שונים וכולי. אלא, שאצל האדם שבאמת שמח בחלקו בשלמות, אצלו, הרצונות שלו הם רק "מהשפה ולחוץ". ז"א הרצונות שלו, לא מבטאים תחושת חסר פנימי, אלא הם כן מבטאים תחושת שלמות פנימית. כי כפי שכבר ביארתי, יש דבר שהוא יותר טוב מאשר הכל טוב, והוא רע. והפירוש הוא, כי כאשר האדם נמצא בתודעה של הכל טוב, ובכל זאת הוא מכיל בתוכו רצון ותחושת חסר, ואף על פי כן הוא עדיין חווה גם את החסר כדבר טוב, הרי שזאת שלמות יותר גדולה משלמות. מאחר, שהטוב הוא כ"כ גדול, עד שהוא מכיל בתוכו גם את הרע. דהיינו, האדם מרגיש רע ממש, אך עדיין מרגיש טוב ממש. ואצל האדם שהגיע לשלמות של הכל טוב, ואצל האדם ששמח בחלקו באמת, עד כדי כך... לחץ להמשך...

שלמות שאין שלמות אחריה - איך להגיע לשלמות? מה בדיוק לרצות כדי להגיע לשלמות?
...אין סופי. רצון אין סופי = שהאדם אינו רוצה שום דבר מלבד הרצון להגיע אל השלמות. אם הרצון של האדם מכיל בתוכו עוד משהו מלבד הרצון לשלמות, הרי שהרצון שלו הוא סופי. כדי להשיג את השלמות האין סופית, צריך רצון אין סופי. כאשר האדם אינו רוצה דבר אחר חוץ מהשלמות, הוא מגיע אליה. ואז ורק אז אין דבר העומד בפני הרצון. השלמות היא האמת. האמת היא אחת והיא מאחדת את האדם עם המציאות. אמת = הבנה מלאה של המציאות = התאחדות דעתו של האדם עם המציאות. כדי להגיע אל האחדות עם המציאות, על האדם לא לרצות דבר מלבד האמת. כל זמן שהרצון של האדם רוצה עוד משהו מלבד האמת, הרי שהוא אינו יכול להכיל את האמת הטובה והאין סופית. כל זמן שהרצון של האדם כולל בתוכו את הרצון של האגו, הרי שהרצון עדיין אינו חזק מספיק. הרצון של האגו הוא הרצון להיות קיים. מהותה של האחדות הוא ביטול האגו של האדם. כל זמן שיש לאדם אגו, הוא לא יכול להרגיש אחדות עם שאר הדברים שיש במציאות. להרגיש אחדות = להרגיש אהבה שאינה תלויה בדבר כלשהו, כלפי כל דבר. האגו של האדם... לחץ להמשך...

להרגיש יותר טוב, איך להיות מאושר? איך להיות שמח? איך להרגיש טוב? מהו סוד האושר? איך להרגיש רגשות טובים? שינוי חשיבה, הסוד לאושר אמיתי, טיפים להיות מאושר, כיצד להיות מאושר?
להרגיש יותר טוב, איך להיות מאושר? איך להיות שמח? איך להרגיש טוב? מהו סוד האושר? איך להרגיש רגשות טובים? שינוי חשיבה, הסוד לאושר אמיתי, טיפים להיות מאושר, כיצד להיות מאושר? - פרומו הרצאה על להרגיש יותר טוב, איך להיות מאושר? איך להיות שמח? איך להרגיש טוב? מהו סוד האושר? איך להרגיש רגשות טובים? שינוי חשיבה, הסוד לאושר אמיתי, טיפים להיות מאושר, כיצד להיות מאושר? - פרומו ועוד... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר www.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של שיווק, קאוצינג, תורת המשחקים, שיפור מכירות, אוטוסוגסטיה, שכנוע, קואצ'ר, דמיון מודרך ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות
עכשיו 31_10_2014 השעה 21:08:56
wesi1