... - חלק 16 - הוכחה לכך שאלוהים אינו
הישות היחידה שקדמה לעולם! הוכחה לכך שאלוהים אינו
הישות היחידה שקדמה לעולם! טיעון: אלוהים הוא יחיד. אלוהים הוא הכוח היחיד שברא את העולם ... וכולי. א"כ: אחרי בריאת העולם יש לנו 2
ישויות שונות שהן: אלוהים + עולם. ולפני בריאת העולם יש לנו
ישות אחת ויחידה שהיא אלוהים + העדר מוחלט של כל
ישות נוספת. ונגדיר: העדר מוחלט / כלום / "אין" = X. ונשאל: האם ה X הזה שהיה לפני בריאת ... כי לפני בריאת העולם היו קיימות לפחות 2
ישויות שונות, שהן: 1 - אלוהים 2 - אין / כלום / העדר מוחלט, שממנו בעצם אלוהים יצר את ... וא"כ הגיוני לומר, כי אלוהים לקחת את
הישות של ה"אין" / כלום וכולי, והפך אותה ל"יש" / יקום / מרחב מקום / ציר זמן / חומר ... כי בטרם נברא העולם היו קיימות לפחות 2
ישויות שונות שהן: 1 - הבורא עצמו. 2 - ה"אין" שממנו נוצר ה"יש". והלוגיקה כאן היא ממש ... ה - אין ברא את ה - יש מעצמו ולא על ידי
ישות חיצונית כלשהי. ואם נאמר כי אלוהים שונה מ: אין / כלום, הרי שבעצם זה אומר כי לפני ... ה"יש". כך שזה בעצם אומר שאלוהים אינו
הישות היחידה שקדמה לעולם, וא"כ הוא אינו יחיד / אין סופי וכולי. וננסה לתרץ: בטרם בריאת ... העצמית שלו עצמו. וא"כ ה - אין אינו
ישות נפרדת ועצמאית, אלא הוא אינו קיים כלל, והעולם לא נברא
מישות שהיא אינה אלוהים, אלא הוא נברא מהמהות העצמית של אלוהים עצמו. וא"כ נשארנו עם ... באמת לרגע כי אלוהים לא ברא את העולם
מישות שהיא אינה הוא, אלא הוא ברא את העולם מהמהות העצמית שלו. אך עכשיו נשאל: האם בטרם ... הרי שממילא הבורא עצמו הוא כבר גם
ישות שמורכבת מחלקים שונים / שאינה אין סופית / יחידה וכולי. ואם ננסה לומר, שבטרם ... כדי להתחמק מלומר שהוא ברא את העולם
מישות שהיא אינה הוא כנ"ל, הרי שבעצם אנחנו אומרים כי כבר בטרם הבריאה היה הבדל כלשהו בין ... כי לפני בריאת העולם היה רק אלוהים בלבד
כישות אחת אין סופית ויחידה ואחרי בריאת העולם יש רק עולם ללא אלוהים וללא שום
ישות אחרת שאינה העולם. אם נאמר כך, הרי שאז אפשרי לומר כי לפני הבריאה לא היה שום הבדל ... כי בטרם הבריאה היה רק אלוהים בלבד
כישות יחידה, ללא שום
ישות נוספת שממנה נברא העולם. ואת בריאת העולם נסביר כהפיכתה של
הישות האחת של אלוהים,
לישות אחרת שהיא העולם. רק שאז זה בעצם אומר כי כרגע אין אלוהים ו/או כל
ישות אחרת שאינה היקום / העולם וכולי. אך אם נתעקש לומר, כי גם עכשיו אחרי הבריאה, עדיין קיימת
ישות נפרדת מהעולם, שהיא אלוהים שהוא הבורא שברא את העולם, הרי שזה מחזיר אותנו בעצם לשאלות הנ"ל: האם הייתה קיימת
ישות נוספת לאלוהים לפני בריאת העולם שממנה ברא אלוהים את העולם, גם אם נגדיר אותו ... שהיא אינה אלוהים, הרי שקיימות לפחות 2
ישויות שונות בטרם בריאת העולם. ואם ננסה לומר כי לפני הבריאה היה קיים רק אלוהים
כישות אחת, וכי הבריאה נגזרה ממהותו של הבורא עצמו, ונתעקש לומר כי לא כל
הישות של אלוהים הפכה להיות העולם, אלא רק חלק ממנה וגם עכשיו עדיין יש אלוהים + העולם ... גם אם נאמר כי לפני הבריאה הייתה רק
ישות אחת בלבד שהיא אלוהים, הרי שאם הדבר שממנו נעשה העולם הוא חלק מאלוהים, הרי שזה ... של אחרי הבריאה וגם את של לפני הבריאה,
כישות שמורכבת מחלקים שונים, וא"כ היא אינה אין סופית וכולי. סיכום ומסקנות: לומר שאלוהים ... ללא הרכבה כלשהי, כי: או ש: 1 - קיימת
ישות נפרדת מהבורא דהיינו, ה"אין" שממנו אלוהים יצר את ה"יש". או ש 2 - אלוהים עצמו הוא ...