ספק אמיתי, וודאות אמיתית, כנראה אולי, חוויה רגשית, מחוייב המציאות, מציאות לא הגיונית, שקרים קטנים - פרומו שאלה: האם הרצון שלנו, הוא זה שגורם שיהיה לנו רע? אליעד: האם יכול להיות לך ... לא אדם חופשי, לא טוב לך מבפנים. כאשר אתה אומר שאתה רוצה את זה, פירושו, שרע לי משאר הדברים. לומר, שאני רוצה להיות שבע, זה להיות בחוויה שרעב זה לא טוב. שאלה: האם יש
וודאות בדרך שלך? אליעד: קודם אתה צריך לשאול, מה היא
וודאות? האם יש לך
וודאות בדברים אחרים? השאלה שלך נובעת מכך שאתה מרגיש הבדל בין
וודאות לספק. מה זה אומר, כאשר אני אומר למישהו,
תחפש את האמת, והוא אומר שהוא לא יודע מה היא
האמת, הוא למעשה משקר את עצמו, למה? כי הוא כן יודע להבדיל בין
אמת לשקר. הכוונה שתלך לפי
האמת שלך, איך שאתה מבין מה זה
אמת או שקר. שאלה: איך אני אדע שיש סוף לחיפוש? אליעד: רק אם תגיע, תדע. אבל החיפוש שלך, הוא מתוך זה שאתה יודע שיש. אם לא היית יודע שיש לא היית מחפש שום דבר. החיפוש שלך מבטא את זה, שבתוכך אתה חושב שיש סוף. שאלה: אני מרגיש שיש כוח שמפעיל אותי, אבל אני מטיל בו
ספק. אליעד: יש לך
ספק, אתה חושב שיש לך בחירה, אבל השאלה היא מי אתה? אולי אתה ישות בחלום של מישהו אחר, אז איך תהיה לי בחירה? קודם כל אתה צריך לבדוק מה מפריע לך. אין טעם לעשות דברים, ... יוצרת עוד נפרדות ועוד נפרדות. הסיבה שאנו חווים צמצום, היא בגלל שאנו אומרים, אם אני חווה כך, אז זה נכון. אבל אם תגידי, אז מה אם אני חווה כך, מי אמר שזה נכון? מצד
האמת יש פה הכל, אבל אם לא תפקפקי בחוויה שלך, את תמשיכי לסבול ולחוות נפרדות. צריך לחבר את השכל לרגש. כשאתה רעב, אתה חווה שאתה רעב, והשכל שלך מבין שאתה רעב, אף אחד ... המקום שאתה צריך להיות, היכן שהשכל והרגש מחוברים. אם אתה רוצה לשאול שאלה, אבל מפחד שהשאלה תברח לך, אז זה אומר שאתה לא נמצא בשאלה ברגש. זה אומר שאתה לא שואל ממקום של
אמת, השאלה לא
באמת מציקה לך. שאלה: מה שמציק לי זה, שאחרי כל מה שהבנתי עד היום, אני עדיין ממשיך להיות עבד. אליעד: אתה צודק במה שאמרת, וזה אמור להציק לך, למה? כי אמרת, שאם אני ... עצמך, ובינך לבין כל העולם. מה שאני מוכר זה הקדמות של הלא מוגדר. כי אי אפשר למכור את הלא מוגדר. אני לא מוכר את הפיתרון אלא מוכר את הדרך לפיתרון. אם הייתי מוכר לך
וודאות, הייתי מוכר לך רעל, ולכן אני לא יכול למכור לך
וודאות, אני מוכר לך איך לברר דברים. שאלה: אז מה עושים? אליעד: הפיתרון שתלך עד הסוף עם מה שאני אומר, מתוך הבנה שצריך להגיע למשהו אחר, ואז תגיע למשהו האחר. כן תהיה
אמיתי עם עצמך ולא תשקר את עצמך. לאדם קשה לתפוס, למה אם הוא יהיה
אמיתי ולא ישקר, זה יביא אותו
לאמת? איך זה יגרום לכך שיהיה לו טוב? אבל ככה זה. אל תגידי שאת בטוחה במשהו, אם את לא בטוחה, זה הכל. ואחרי שתדעי שהכל בסדר, אז תוכלי לעשות מה שאת רוצה. חווית האחדות ... בחוויה שזה לא משנה. שיש אצלך שינוי למרות שאין שינוי, כך אתה במהות ובצורה באותו זמן. בסוף אתה אמור להגדיר בשכל הזה את הבלתי מוגדר. וכשאתה מחפש, אתה צריך לחפש רק את
האמת, ולא משנה לאן תגיע. רק
תחפש את האמת, ובסוף תבין שזה דבר והיפוכו. רק שאתה בא ממקום פתוח, שכול תשובה מקובלת עליך, רק אז תוכל להבין את התשובה. שאלה: האם אפשר בשכל המוגדר להבין את המציאות? אליעד: לא, למה? כל זמן שההסבר של המציאות תלוי בשכל שלך, תמיד יהיה לך
ספק לגביו. לא משנה איזה תיאוריה תבין, תמיד יהיה לך
ספק שאולי זה לא נכון. כי אם הוא שכלי, הוא תלוי בסיבה ולכן לא יכול לספק אותך. אמנם אתה מחפש דרך השכל, אבל בסוף אתה צריך למצוא משהו שהוא יותר יציב מהשכל. השכל אמור ... אוכל עד שבסוף או שתמותי או שתמצאי, כך את צריכה לשאול את השאלות שלך. כשתתאמצי תזיעי, וכשתזיעי אז תביני. שאלה: לפי דעתי זה משנה לי, אם מתייחסים אלי יפה או לא יפה, זאת
האמת שלי. אליעד: איך הגעת לזה שזאת
האמת? איך אתה בטוח שזאת
האמת? ואיך אתה חווה שהחוויה שלך היא
האמת? שאלה: אני לא מבין מה אתה שואל. אליעד: אם אתה