נקודת מבט - 4 נקודות מבט - וגם 5 וגם אין סוף נקודות מבט... מבט - 4 נקודות מבט - וגם 5 וגם אין סוף נקודות מבט ובו יתבארו 4 נקודות מבט שונות, שיש לגבי כל דבר בעולם. ויתבאר ג"כ מהי נקודת המבט החמישית וכולי. ומי שיתבונן יראה, כי על כל דבר בעולם, יש לפחות 4 נקודות מבט שונות אפשריות. כגון לדוגמא ההתלבטות של האדם, האם יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית. שמנקודת מבט אחת (1) ... (4) אפשר לומר, שאין שום הבדל, בין יש בחירה חופשית, לבין אין בחירה חופשית. והרעיון הוא, שניתן לקחת כל 2 הפכים, ואפשר להסתכל עליהם מ 4 נקודות מבט שונות. כאשר נקודת מבט 1 - היא השילוב של שני ההפכים, כל אחד בכמות אחרת. ונקודת מבט 2 - היא אחד ההפכים. ... רעה. 4 - שאין הבדל בין טוב לבין רע, והמציאות היא לא טובה ולא רעה כלל, כי אין דבר כזה טוב ורע. וכך הוא לגבי כל דבר ודבר בעולם. שיש תמיד 4 נקודות מבט שונות על כל דבר. ונחדד ונאמר: כי מנקודת מבט שבה יש רק את אחד מההפכים, גם בנקודת המבט הזו, מוכרח שיהיה גם את ... שהיא ההקצנה של כל אחד מההפכים עד לגודל אין סופי, ועד לביטול של ההפכים עצמם. וכמובן, שיש גם את נקודת המבט החמישית, שהיא השילוב של כל נקודות המבט, לנקודת מבט אחת. שבה, (1) גם רק, הכל טוב, (2) וגם רק, הכל רע, (3) וגם רק, גם טוב וגם רע, (4) וגם רק, אין הבדל בין טוב לבין רע. ובנקודת המבט הזו, הכל אחד. שכל נקודות המבט השונות, נמצאות באחדות אחת. וממילא זה אומר, שיש גם נקודת מבט נוספת, שהיא מאחדת את כל 4 נקודות המבט, בצירוף לנקודת המבט החמישית, לנקודת מבט אחת שישית. כי גם נקודת המבט החמישית, גם היא לא אחדות הכל. כי היא שונה מכל אחת מנקודות המבט האחרות בפני עצמה. כי היא האחדות של ההפכים. וכל אחת מנקודת המבט, היא עומדת בפני עצמה, כנפרדת משאר הדברים. ובנקודת המבט השישית, מאחדים את כל נקודות המבט השונות + נקודת המבט החמישית של אחדות נקודות המבט, ומאחדים את הכל, לנקודת מבט אחת. וממילא זה אומר, שיש לנו עוד נקודות מבט נוספות עד אין סוף. שתמיד לוקחים את נקודת המבט הרחבה ביותר, שמקיפה את כל נקודות המבט, ומאחדים אותה לישות אחת, עם כל שאר נקודות המבט ששונות ממנה. והתהליך הזה חוזר על עצמו, עד אין סוף. בבחינת, מקיף למקיף, והמהות של המהות, עד אין סוף. ומנקודת מבט אחת, יש הבדל בין נקודת המבט ה - 5 לבין נקודת המבט ה - 6 לבין כל שאר נקודות המבט שלאחריהן. אבל מנקודת מבט נוספת, אין שום הבדל בין המקיף הראשון, דהיינו, נקודת המבט ה - 5 שמאחדת את הכל, לבין כל שאר נקודות המבט שמקיפות אותה, שגם הן מאחדות את הכל. ומהי האמת? וגם כאן יש נקודות מבט שונות וכולי. וזה מקביל לעניין המכנה המשותף. שלכל הדברים השונים, יש מכנה משותף אחד, מצד המהות שלהם. כי תמיד ... מכנה משותף אחר גדול עוד יותר, שמאחד בתוכו, את המכנה המשותף הרחב ביותר, עם כל מה שנפרד ממנו. וכך הלאה, עד אין סוף. ותמיד, האדם מחובר לכל נקודות המבט השונות כולן. אלא, שלכל אחת יש עוצמה אחרת. ובפעם אחת, האדם חווה יותר נקודת מבט כזו, ובפעם אחרת האדם חווה יותר, נקודת מבט אחרת. ופעם אחת האדם חווה יותר, את אחדות נקודות המבט וכולי. ובמה תלוי באיזו נקודת מבט האדם יסתכל על המציאות? וגם כאן יש נקודות מבט שונות. 1 - שזה לא תלוי ברצון של האדם כלל. 2 - שזה תלוי רק ברצון של האדם. 3 - שזה תלוי חלקית ברצון של האדם. 4- שאין שום הבדל בין להסתכל על המציאות מנקודת מבט אחת, לבין נקודת מבט אחרת. ואז ממילא, אין שום שאלה כלל. ומהי האמת? וגם כאן יש נקודות מבט נוספות עד אין סוף. וההבנה הזאת שיש נקודות מבט שונות עד אין סוף, היא גם מצד אחד מאפשרת לאדם לא להיאחז בשום נקודת מבט, וגם מאפשרת לאדם כן להיאחז בכל נקודת מבט שהיא. וגם על זה עצמו, יש נקודות מבט שונות וכולי. ...