... מעכשיו אני לא אוכל עוגות, אך ברגע האמת אינו עומד בכך ואוכל את העוגה. הסיבה לכך, על פי אליעד, היא שההחלטה נעשתה ללא בירור אמיתי של הרצון שלו. אותו אדם עדיין
רוצה לאכול את העוגה, וההחלטה להימנע ממנה לא באה מתוך הבנה פנימית, אלא מתוך ניסיון לכפות על עצמו התנהגות. הוא משווה זאת למצב שבו אדם אינו אוכל רעל. אדם לא נמנע מרעל בגלל החלטה אלא כי הוא באמת לא
רוצה לאכול רעל, ברור לו לגמרי שאין בזה שום יתרונות, אלא רק סכנה. לעומת זאת, בעוגה יש יתרונות וחסרונות, ולכן הוא מרגיש רע כשהוא נאלץ להחליט לא לאכול. ... זאת תחושת צמצום כי הוא חייב לבחור בין שתי אופציות שהוא לא באמת רוצה אף אחת מהן. כך גם בהחלטה בין לאכול עוגה ולהשמין, או לא לאכול ולסבול ממגבלה אחרת. האדם לא
רוצה לאכול כי ירגיש רע, ולא רוצה להימנע כי גם אז ירגיש רע. הוא בעצם תקוע בין שני דברים שהוא לא רוצה בהם באמת. איך לקבל החלטה נכונה ולהצליח לעמוד בה? ... אני לא נוגע בעוגות נגע בעוגות למה מה קרה? ש: כי הוא לא באמת החליט מה זה החלטה זה שהוא רוצה משהו מסוים אבל הוא לא ממש רוצה אותו עד הסוף. אליעד: אני באמת לא
רוצה לאכול את העוגות למה הוא אוכל את העוגות? ש: כן אבל אם הוא היה מבין את מה שהוא אמר מה ההשלכות שיהיו אם יעשה אם לא יעשה ובאמת יסתכל ויעשה מאזן של ... לו לאכול אבל מצד שני הוא מרגיש מאוד רע כי מישהו החליט לו שאסור לו לאכול נכון. עכשיו שימו לב לדבר הבא נגיד שעכשיו יש לך רעל, רעל אתה אוכל אתה לא אוכל אתה
רוצה לאכול אתה לא
רוצה לאכול אתה מרגיש רע מזה שאסור לך לאכול רעל אתה לא מרגיש רע מזה שאסור לך לאכול רעל, אתה לא אומר איך אני חייב לאכול את הרעל הזה כי אסור לי אז למה ... מרגיש רע מזה שהוא לא יכול לאכול את הרעל. ש: קודם אמרת את זה מישהו מבחוץ החליט לו לעומת שהוא מחליט את זה. אליעד: בדיוק כי ברעל אתה סגור על עצמך שאתה באמת לא
רוצה לאכול את זה אתה אומר אני לא
רוצה לאכול את הרעל אין בזה יתרונות אני אמות מזה וזהו אבל לעומת זאת בעוגה אתה עדיין
רוצה לאכול אותה אתה לא באמת לא
רוצה לאכול אותה ולכן אתה מרגיש רע מזה שהחלטת לא לאכול כי זה כאילו לא היגיון שלך אלא זה כאילו איך אני זוכר ששלשום מישהו שהיה נראה כמוני בדמיון שלי ... באמת למה בן אדם לא אומר לעצמו את האמת מה הסיבה? ש: כי המאמץ. אליעד: אתה אבל מה שאמרת עכשיו זאת האמת, למה לבן אדם קשה לשבת עם עצמו ולברר לעצמו את האמת מה אני
רוצה לאכול את העוגה או לא
רוצה לאכול את העוגה למה זה קשה שב תברר תבדוק אתה
רוצה לאכול תאכל לא
רוצה לאכול אל תאכל וזהו. ש: הרגילו אותו לחשוב לא נכון. אליעד: אז אין בעיה אז הנה הוא למד לחשוב נכון וזה עדיין לא עובד לו למה? ש: לקח הרבה זמן ... אני לא אוכל ואז אתה כנראה אולי תישבר או שעדיף לך תבדוק תראה את השיקולים תראה ואז או שתאכל או שתגיע למסקנה לאכול או שתגיע למסקנה לא לאכול. ש: הוא בתוכו עדיין
רוצה לאכול והוא לא רוצה להראות לעצמו את האמת. אליעד: למה אבל למה מההתחלה שנייה, בא בן אדם אומר טוב מעכשיו אני לא אוכל מתוק ואז הוא אוכל מתוק נכון אז זה לא הפתרון אוקי מה הפתרון הנוסף תקשיב תשאל את עצמך באמת למה אתה
רוצה לאכול מתוק מה הסיבות מה ההיגיון מה היתרונות מה החסרונות ואז או שתגיע למסקנה שזה בסדר לאכול מתוק ולא תהיה לך בעיה או שתגיע למסקנה שאתה לא
רוצה לאכול מתוק ולא תהיה בעיה כי אתה באמת לא תרצה לאכול מתוק. ש: יש מאמץ. אליעד: לא רק בגלל המאמץ זאת האמת? ש: לא א אולי אין לו שכל לעשות את העבודה ... לאכול את העוגה מה יותר כייף לך? ש: לא לאכול כי אני לא רעב. אליעד: יפה עכשיו הבן אדם מול עצמו מה יהיה לו יותר כייף בחיים שהוא יגיע שהוא יגיע למסקנה שהוא לא
רוצה לאכול את העוגה והוא לא יאכל כי הוא לא רוצה או שהוא יגיע למסקנה של תראה אני לא סגור על עצמי אבל אני זוכר שאמרתי לעצמי לא לאכול איפה יותר קל ... רוצה לעשות דיאטה סבבה ואז הוא אומר והוא לא מצליח לעמוד בזה ואז הוא אומר והוא לא מצליח לעמוד בזה הוא שואל למה, למה הוא לא יושב עם עצמו בודק מה האמת שלך אתה
רוצה לאכול תאכל לא
רוצה לאכול אל תאכל וסע לשלום למה הוא לא בודק ומגיע למסקנות. ש: כי יכול להיות שהוא רוצה לעשות דיאטה ואם הוא יפצה את השיקולים האלה יכול להיות שהוא ... אתה יכול להחליף את דעתך מחר אבל תבין מה אתה רוצה היום אף אחד לא החליט, אתה רוצה מחר תשנה את דעתך היום תחליט שב עם עצמך אתה הולך לאירוע שב עם עצמך תבדוק אני
רוצה לאכול את העוגה הזאת שתהיה שם או לא רוצה תחליט שב תחליט מה שהחלטת תעשה למה אתה צריך טוב אני לא אוכל את העוגה ואז אתה אוכל. ש: זה משפיל אותו אני ... הוא מרמה את עצמו שהוא החליט את זה. אליעד: לא אני לא הבנתי אותך לא הבנתי, עכשיו אתה הולך לאירוע באיזה תחושה עדיף לך להיות באירוע בתחושה של אין לי מושג אם אני
רוצה לאכול את העוגה הזאת או לא אבל אני זוכר שאמרתי לעצמי לא לאכול או אני יודע אם אני
רוצה לאכול את העוגה הזאת או לא או אני לא יודע אם אני
רוצה לאכול את העוגה הזאת או לא, המחשבה שאומרת אני לא יודע מה אני רוצה ומישהו אמר לי לא לעשות זה בטוח גרוע זה בטוח לא כייף. ש: וכל השאר כן כייף? אליעד: כן אם אתה אומר אני לא יודע אם אני
רוצה לאכול את העוגה הזאת או לא, וואלה אני לא יודע הכל בסדר כאילו לא יודע אין לי מושג אני אוכל לא אוכל. ש: אין בזה ביטחון כאילו לבן אדם הוא יכול כל רגע להחליט שהוא
רוצה לאכול את העוגה ואז הוא ירגיש עוד פעם מושפל כי הוא אכל את העוגה. אליעד: אז מה עדיף לשקר את עצמך ולהגיד אני לא רוצה ואז לאכול ולהגיד איזה טיפש ... טוב אני אספר לכם מה הרווח הרווח הוא אחרת הרווח הוא שאנשים לא רוצים לברר את האמת. ש: לא לדעת. אליעד: לא שנייה מה שאלתי אמרתי מה רע לך תברר מה האמת אם אתה
רוצה לאכול את העוגה או לא
רוצה לאכול את העוגה ואז תפעל לפי זה מה הבעיה בזה תברר את האמת ואז תהיה שלם עם עצמך נכון אז מה האמת, האמת היא שאם בן אדם יברר אם הוא
רוצה לאכול את העוגה או לא האמת היא שהוא יגיע למסקנה וכשהוא יגיע למסקנה הוא יהיה שלם עם עצמו פי אינסוף מאשר לא להגיע למסקנה ולהגיד החלטתי לעשות משהו כי החלטת בלי שהבנת בדיוק למה זה בטוח גרוע, אוקי אלא מה שכשאתה מברר את האמת לדעת אם אתה יותר
רוצה לאכול את העוגה או לא זה עושה לך מאוד רע לברר את האמת לברר את האמת עושה לך רע, למה לברר את האמת זה עושה לך רע. ש: כי זה מראה לי שאני מבלפת את ...