אליעד כהן
שלום רב
בהמשך לשיחתינו
אז, שאני אבין לפי דבריך ושיטתך, שהכתוב בלוחות הברית [לא לגנוב, לא לרצוח, לא לחמוד וכו'] הם מקור הרוע ישירות מידי השטן ולמעשה אם כך המצב אז, אני צריך להתנהג ההפך מהכתוב או לפחות להתרחק מאיסורים אילו כמה שאפשר.
ועצם התורה שהיא שפרושה "ואהבת לרעך כמוך" ו"מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך" היא התגלמות הרוע בעולם הבא משליחי השטן.
אשמח, אם תסביר לי מה כל כך רע בזה ולמה זה מרחיק את האושר ואיך בדיוק האיסורים לרצוח ולגנוב ולחמוד וכו' מרחיקים את האחדות?
בכל מקרה, גם לא הבנתי איך אתה הגעת למסקנה שאין אני מאושר, ויותר חשוב האם לא עלה בדעתך, שלפני שאנחנו מסכימים על משהו קודם כל צריך לחקור, על מה אתה מתבסס את הדברים ולמה אתה מתבסס על כך?
לגבי "עיר נידחת" - האם לא עלה בדעתך שהדבר מדבר על התכונות הפנימיות, שבתוך האדם ולא בהכרח על הריסת עיר מהבחינה הפיזית כמו במקרים רבים המתוארים בתנ"ך?
לגבי הנאצים - אני פשוט המום, איך אתה מאשים את היהודים בפשעי הנאצים, ועוד מצדיק את הנאצים בכך שהם יותר טובים מהיהודים וכביכול עשו הנאצים את כל פשעם בעל כורחם.
טוב, שלא פתחת עמותה למען הנאצים ותמיכה נפשית בהם, והכול כמובן בגלל הפשע הנורא של היהודים שהצליחו באירופה נגד כל הסיכויים.
וכל זאת, כאשר ידוע לכולם, שעקב ההצלחה של היהודים מבחינה פיננסית באירופה למרות ניתוקם מהגילדות בזמנו [שבין היתר יצרה המקצועות החופשיים שאין אנחנו כיום יכולים להסתדר בלעדיהם כיום ותרמו ישירות ובעקיפין רבות להתפתחות הטכנולוגית ולמאזן הפיננסי בעולם].
וזה אח יקר מה שגרם לגרמנים לשנוא את היהודים הנוצר מקנאה שלילית והרצון להנמיך את המצליח במקום לעלות ולחקות את המצליח.
והסממנים החיצוניים היו רק תירוץ לבצע את זממם ועל הדרך לסגור חשבונות עם כל מה שלא נראה להם חוץ מהיהודים [והיו הרבה] ואם היית חי בזמן ההוא כנראה שהיית מסומן כמטרה בשבילם. ולמרות התמיכה הגדולה שלך אליהם הם עדיין היו מורידים אותך מבלי להניד עפעף וכנראה מהשומן שלך הם היו עושים סבונים.
לגבי "נעשה ונשמע" - תודה על הכבוד. אבל, זה ממש לא פירוש שלי, ואפילו הוא די מקובל בקרב יהודים רבים.
לגבי החיים שלך - ממש אין אני רוצה לחטט בחייך הפרטיים. אבל, בשביל להבין את ניסיונך עליו אשר אתה מצהיר זאת מראש. מסתבר שיש התניה ברורה בין הדברים.
כדוגמת הזוגיות, איך אצפה מאדם שאין אני יודע את הניסיון שלו בזוגיות ועדיין לאפשר לו לייעץ לי על כך, למרות שיכול להיות שחייו הזוגיים כושלים או שבכלל עוד לא הגיע עוד לשלב הזה.
לכן שאלתי אותך אם אתה נשוי ויש לך ילדים.
לגבי הכוס המלאה - אין אני עדיין יכול להגיב כי תרם קראתי את המאמר שלך על הנושא.
לגבי הבורא - האם הכוונה שגם הבורא העליון שלך הוא אינו חכם וטוב ודרכו איה להטיב?
לסיום: נכון, אין אני מבין את דרכיך וזאת למרות שאני תומך כמוך ברעיון שהזכרת שהוא להגיע לאחדות. אבל, מאחר ומצד אחד - הדרך שלך מסתמנת כקולקטיבית קרה ויבשה ["שולל את כל ההגדרות של האדם"] מבלי להתייחס לניסיון של האדם עד הלום.
ומצד שני - בכל זאת, זה לא מפריע לך ל"אמץ" הגדרות שונות, שגילה האדם עוד מלפניך, שמסתדרות לך עם הדרך שלך.
בברכה לירן