לאליעד כהן
קודם כל, תודה על תגובתך המהירה.
" [החרדה שלי] " נובעת עצם העובדה, שאתה מציע לכפות על תרבות מסוימת את דעתך בכוח [בלי להיכנס אם היא צודקת או לא].
זאת אומרת, אם היה לך את הכוח הדרוש בכדי להשיג את האושר המיוחל, הוא היה מתנהל כחד צדדי ובדרך הורס את האושר להרבה אנשים אחרים, מבלי שבכלל יבינו על מה עוול בכפם ומחליט בשבילם שהם לא מאושרים.
אז, ברשותך איפה בדיוק מתקיים כאן האושר האוניברסאלי הבא מרצון ולא מכפייה?
מצטער, אך לא הבנתי מה שונה הדרך של "עיר נידחת", לבין הדרך שאתה מציע?
בשני הדרכים מובעים הדרך האגוצנטרית המתבטאת בכפייה.
לגבי הדת והאמונה - אני אישית לא רואה את הצורך בהתניה בין הדברים ורואה כל נושא לגופו.
לגבי האמונה - "ויושע ה ביום ההוא את ישראל... ויאמינו בה' ובמשה עבדו"
הריי מתעוררת השאלה איך האמינו בני ישראל בבורא ובמשה עבדו אחרי כל המציאות הניסית אותם עברו וחוו?
התשובה היא, שהם ידעו על הנוכחות של הבורא וחוו והרגישו אותה ורק האמינו ביכולתו של הבורא שהייתה מעבר להבנתם / יכולתם ובמקביל האמינו ביכולתו של משה להנהיג אותם והתפוגגו הספקות הרבות שהיו בהתחלה לגביו.
כנראה מסתבר, שהכוונה למושג "אמונה" כיום הוא שונה לחלוטין מהכתוב במקרא.
לגבי הדת - קשה להגיד, שאתה מפרש את הדת באופן אובייקטיבי מאחר ונראה שכל הדברים הטובים שנוצרו מהדת נעלמו מעינך.
לעניות דעתי כל המעשים השליליים הנעשים בשם הדת מכל סוג שהיא הם בסה"כ תירוץ של האדם כאשר הרכושניות, שנאת הזר, קינאה והגאווה שולטים בו.
זאת אומרת, אם לא הייתה "הדת" אז, סביר להניח שהיו מוצאים תירוץ אחר לבצע את זממם.
לכן, המחלה היא לא באמונה או בדת, אלא, המחלה הוא הצורך והרצונות של האדם ובין היתר מעבר לדברים שצייני גם בשביל להשליט את מחשבותיו על הסביבה ולהיות בהכרח עליון וצודק.
הנאצים הם לא רק פגעו ביהודים והייתה להם בעיה עם השחורים, הומוסקסואלים, פיסחים ואנשים מבוגרים [זקנים] שלדעתם היוו נטל על החברה וכו'.
עצם זיהוי הגזע הארי היה מבחינה פיזית / גשמית [צבע שיער, מבנה האף וכו'] ולא רוחנית.
ולמעשה דווקא הם אילו אשר ניסו להפריח את קיומו של הבורא ויצרו את תחילתה של "הדת" האתיאיסטית [אימוץ תורת דרווין וכו'].
ולאחר [למרבה הפלא] לא הייתה להם גם בעיה לגייס את האפיפיור והכנסייה אשר מראה בבירור שהגורמים שהניעו את המצב היו גורמים אגואיסטיים אינטרסנטיים רכושניים בלבד לצורך כבוד והגדלת המעמד אשר שירתו גם את האפיפיור בזמנו ובפועל הם סטרו באופן ברוטאלי את עקרונות הדת הנוצרית.
לגבי הפרשנות של "נעשה ונשמע" - מצד אחד אתה אומר שהגמרא היא זבל [מבלי להיכנס אם זה נכון או לא נכון] ומצד שני אתה לא מוכן לקבל פרשנויות אחרות לגבי "נעשה ונשמע" וזה נראה תמוה לדעתי ואשמח אם תסביר לי מה אני מפספס?
לגבי הזוגיות - ברשותך לפני שאני מתייחס לדבריך רציתי קודם כל לשאול האם אתה נשוי ויש לך ילדים?
לגבי האושר - בנקודת המבט של האדם אין טוב בלי רע ורע בלי טוב. לכן, בכל דבר בחיים יש את הטוב והרע יחדיו. ולעניות דעתי הבחירה שלנו היא להסתכל בחצי הכוס המלאה ולא הריקה.
אני אישית אוהב מאוד את החיים ומודה על כל שבריר של שנייה שאני חי והעולם קסום מבחינתי ועצם החיים הם מתנה אדירה גם אם היא מוגבלת בגלל החומר ואף על פי כן זה לא מונע ממני להמשיך ללמוד ולהחכים ואין אני מתכחש שעדיין יש עליי ללמוד הרבה.
כנראה עצם האפשרות ללמידה אין סופית הוא האושר שלי.
לגבי הבורא - לשיטתי אין אני יכול כמעט להגיד דבר על הבורא ולא יכול להגיד דבר בשמו, מעבר לכך שהוא טוב ומטיב ומהווה את השלם והשלמות ואנחנו החומר "הרצון לקבל" המושפעים מהווים בטבענו כהיפוך של הבורא.
הוא הכוח המחזיק את הרוחניות והגשמיות יחדיו ואין לנו קיום בלעדיו ועל פי זה כל מה שמחוצה לי הוא השפעתו של בורא לטובתי.
אין מבחינתי בורא של היהודים / נוצרים מוסלמים או העליון שלך כי כולם זה בורא אחד והוא רק משתנה לפי נקודת המבט המשתנה שלנו [האדם].
לעניות דעתי גם בשביל לגלות את השקר כדבריך, יש גישה נכונה לכך בכדי שגם התוצאה תהיה בהתאם.
ואין דבר כזה טוב או רע וזה מתקיים רק דרך נקודת המבט [המציאות] של האדם.
אני לא יודע הכול וגם כנראה כל חיי לא אוכל הגיע לכך והדבר הקבוע היחידי שאני יכול להעיד עליו הוא דווקא השינוי. ומקווה שאמשיך להשתנות ולהתחדש כל חיי.
לסיום: אני לא אומר, שאין לי מה ללמוד ממך ואני מאמין [כי כרגע אני עוד לא ממש יודע] שיש באפשרותי ללמוד ממך הרבה ואם זה יתממש אני רק אשמח על כך. אבל, במקביל זה לא מונע גם ללמוד מאנשים אחרים ולמעשה בכללי אפשר ללמוד מכל אדם כי לכל אדם יש את הייחודיות והיתרונות שלו.
אין לי בעיה להיות בהרמוניה איתך ובכללי בכל אדם אפשר למצוא בו טוב.
ולזכותך, במעט שהספקתי לעיין בשאר נושאך האחרים יש נושאים רבים שאוכל בקלות להתכלל איתך. אבל, יהיה קשה להתכלל איתך בנושאים, שהכפייה והכוחניות הם הפיתרון היחידי שלך.
גם אם נניח אצטרך ללמוד ממך בדרך שלך לפי החוקים שלך כדבריך, במקביל גם יהיה עליך ללמדני לפי נקודת המבט והיכולת שלי ולהמשיך ולקדם אותה הלאה. ועל זה נאמר "חנוך הנער לפי דרכו"
בכל מקרה, אשמח לדעת ממך אם בכל זאת לא הבנתי את דבר רעיונך באופן שהתכוונת.
בברכה לירן