אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה השפעה על אנשים, לשנות התנהגות של בן אדם, שכנוע ובחירה חופשית, שכנוע ורצון חופשי, חופש הבחירה, להשפיע על רובוט - פרומו ✔ האם באמת ניתן לשנות התנהגות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
השפעה על אנשים, לשנות התנהגות של בן אדם, שכנוע ובחירה חופשית, שכנוע ורצון חופשי, חופש הבחירה, להשפיע על רובוט
האם באמת ניתן לשנות התנהגות של בן אדם?

כדי להבין האם אפשר לשנות התנהגות של בן אדם, אליעד כהן מסביר תחילה שיש להגדיר מהי "התנהגות" ומה המשמעות של "לשנות התנהגות". הוא מדגים זאת באמצעות דוגמה של רובוט: ניתן לומר שלרובוט יש "התנהגות", אך בפועל הוא מבצע פעולות בהתאם לתוכנה שלו. רובוט פועל לפי כללים ברורים שנקבעו מראש, ולמעשה אין לו בחירה חופשית. לכן ברור מאליו שניתן לשנות את ההתנהגות של הרובוט, כי פשוט אפשר לשנות את התכנות שלו.

האם בן אדם ורובוט פועלים לפי אותם חוקים?

אליעד מציין כי אם מניחים שלבן אדם אין בחירה חופשית, הרי שההתנהגות של האדם זהה במהותה לזו של הרובוט. במקרה כזה, ההתנהגות שלו תהיה תוצאה של גורמים חיצוניים או פנימיים כלשהם, שניתן לזהות אותם ולשלוט בהם. לדוגמה, אם אדם נמצא במקום עבודה ואין לו בחירה (כלומר, הוא מגיב לגירויים בלבד), אפשר לשלוט בהתנהגות שלו בקלות: מספיק לצעוק "אש" והוא יתחיל לרוץ. במקרה כזה ההתנהגות שלו אינה נובעת מבחירה עצמאית אלא מסיבות מוגדרות וברורות מראש. בדיוק כמו רובוט, אם נזהה מהן הסיבות שמניעות אותו לפעולה מסוימת, נוכל לגרום לו לבצע פעולה זו באמצעות מניפולציה של אותן הסיבות.

מהי המשמעות של בחירה חופשית לפי אליעד כהן?

כאן אליעד מפריד בין שני סוגים של בחירה:
  1. בחירה ללא סיבה מקדימה: במקרה כזה, הפעולה נעשית ללא שום סיבה, פשוט באופן אקראי לחלוטין. אם בחירה כזו קיימת, הרי שאין דרך להשפיע עליה, כי שום סיבה לא גורמת להתרחשותה. פעולה כזו תהיה אקראית לחלוטין ולפיכך לא ניתן להשפיע עליה.
  2. בחירה המושפעת מסיבה מסוימת: אם הפעולה נובעת מסיבה כלשהי, ניתן בהחלט לשלוט בהתנהגות של האדם על ידי שליטה בסיבה שקדמה לפעולה. למשל, אם אדם מעשן כי הוא לחוץ וחושב שסיגריה תרגיע אותו, ניתן להשפיע עליו אם נצליח לשכנע אותו שסיגריה אינה הפתרון הכי טוב ללחץ, או שיש אלטרנטיבה טובה יותר.
כיצד משפיעים על ההתנהגות של בן אדם?

כדי להשפיע על התנהגות של בן אדם, חייבים קודם כל להבין מה הן הסיבות שהובילו אותו לפעולה מסוימת. אליעד מדגיש שאין חשיבות לשאלה אם קיימת בחירה או לא. החשיבות היחידה היא בשאלה: מה גרם לאדם לבצע פעולה מסוימת? אם נבין את הסיבות, נוכל להשפיע עליהן. לדוגמה, אם אדם מרים את היד, יש לברר מדוע הוא הרים אותה. אם אין שום סיבה והוא עשה זאת במקרה, לא תהיה דרך לשנות זאת, כי זה היה אירוע אקראי. אבל אם יש סיבה כלשהי שהובילה אותו להרים את היד (למשל, כי הוא חושב שזו הדרך למשוך תשומת לב), אז ניתן להשפיע על ההתנהגות שלו באמצעות שינוי בתפיסות שלו לגבי אותה סיבה.

מדוע אין הבדל מהותי בין בן אדם ללא בחירה חופשית לבין רובוט?

אליעד מסביר כי אם מניחים שאין לאדם בחירה חופשית, הוא פועל בדיוק כמו רובוט שתוכנת מראש. כמו שלרובוט אין בחירה עצמאית, והוא תמיד יפעל בהתאם לסיבות שקדמו לפעולתו, כך גם אדם ללא בחירה. במקרה כזה, כל פעולה של אדם היא תוצאה של סדרת גורמים ותהליכים שניתן לזהות, למדוד ולהשפיע עליהם. כלומר, מבחינה עקרונית אין הבדל בין האדם והרובוט, וההבדל היחיד הוא בדרגת המורכבות של הגורמים שמשפיעים עליהם.

מה ההבדל בין רובוטים ובני אדם מבחינת מורכבות ההתנהגות?

אליעד מתייחס לשאלה לגבי ההבדל שבין אדם לרובוט, כאשר יש מי שטוען שהרובוט הוא יותר פשוט...
ברור מאליו מורכבות קיימת בחירה חופשית השפעה על אנשים בלי קשר להשפיע על רובוט הגדרות לשנות התנהגות תשובה מניפולציה מניעות בחירה בחירה חופשית בן אדם הרצון החופשי השפעה השפעה על אנשים התנהגות התנהגות של בן אדם חופש חופש בחירה חופש הבחירה חופש הרצון חופש רצון חופשית להשפיע להשפיע על רובוט לשנות לשנות הרגלים לשנות התנהגות לשנות התנהגות של בן אדם רובוט רובוטים רצון רצון חופשי שינוי הרגלים שינוי התנהגות שכנוע שכנוע ובחירה חופשית שכנוע ורצון חופשי
לאהוב את מה שיש, לשנוא את מה שיש, ללא הגדרת אהבה ושנאה, הדרך של אליעד כהן
לאהוב את מה שיש, לשנוא את מה שיש, ללא הגדרת אהבה ושנאה, הדרך של אליעד כהן
... שבו אין הגדרות ברורות לאהבה או לשנאה, אלא מצב בו האדם נמצא בחוויה פנימית חופשית לגמרי, ללא גבולות של מושגים או הגדרות. מה הכוונה בלאהוב או לשנוא בלי להגדיר את הרגש? אליעד מדגיש שהכוונה שלו איננה לאהוב את ... ללא העדפות וללא דחייה. הוא מסוגל לחיות בשלמות עם כל מה שיש, בלי צורך פנימי לשנות או להיאחז במשהו אחד בלבד. האם המטרה היא לשנות את מה שיש או לקבל אותו? כאן אליעד מדגיש נקודה עדינה מאוד. הוא אומר שאם אדם חושב שהכוונה שלו היא לאהוב את מה שיש במובן הרגיל ... כי באותה מידה הוא גם יכול לומר שהכוונה שלו היא בדיוק הפוכה, כלומר, לשנוא ולשנות את מה שיש. האמת היא שאין כוונה מוחלטת לאף אחד מהכיוונים האלה. הכוונה שלו היא שהאדם יהיה במצב שבו הוא אינו כבול לשום כיוון ... עמדה פנימית מוגדרת מראש. כלומר, האדם יכול באותה מידה להיות במצב שהוא רוצה לשנות את מה שיש, ובו זמנית גם במצב שהוא מקבל לגמרי את המציאות כפי שהיא, ללא כל צורך לשנות אותה. זו לא עמדה של פשרה או של אמצע, אלא מצב מוחלט שבו כל האפשרויות פתוחות באותה מידה. מדוע השאלה האם זה דומה למשהו היא ... שכליות. אליעד מדגיש שהכוונה שלו היא להגיע למצב שבו האדם נמצא במציאות מוחלטת וחופשית, שהיא בו זמנית גם אהבה מלאה של מה שיש וגם שנאה מלאה של מה שיש, בלי צורך לבחור, בלי צורך להגדיר ובלי צורך להגביל את עצמו ...
מכשירים או משקולות חופשיות, משקל חופשי או מכונה ייעודית, מכונות כוח ייעודיות או משקולות חופשיים, משקל חופשי או מכונה ייעודית, משקולות חופשיות או מכשירים ייעודיים, מכשיר יעודי או משקולת חופשית, בניית תוכנית אימון
מכשירים או משקולות חופשיות, משקל חופשי או מכונה ייעודית, מכונות כוח ייעודיות או משקולות חופשיים, משקל חופשי או מכונה ייעודית, משקולות חופשיות או מכשירים ייעודיים, מכשיר יעודי או משקולת חופשית, בניית תוכנית אימון
... מכונות כוח ייעודיות או משקולות חופשיים, משקל חופשי או מכונה ייעודית, משקולות חופשיות או מכשירים ייעודיים, מכשיר יעודי או משקולת חופשית, בניית תוכנית אימון איך עדיף להתאמן, במשקולות ... מאפשרת לך להגיע לטווח תנועה מלא של מתיחה או כיווץ של השריר. לעיתים מכונות דווקא מאפשרות גיוון רב יותר, כמו במכשיר קרוס אובר שבו ניתן לשנות את הזוויות בקלות רבה יותר מאשר במשקולות ... זה דורש שינוי של זווית הספסל או שימוש במשקולות שונות. מכונות מאפשרות עבודה נוחה יותר כאשר רוצים לבצע דרופסט (סטים יורדים). פשוט וקל לשנות משקל באמצע תרגיל במכונה, בעוד שבמשקולות חופשיות ...
הרגלים / דפוסי חשיבה / דפוסי התנהגות - איך לשנות אותם בצורה מהירה?
... דפוסי חשיבה דפוסי התנהגות - איך לשנות אותם בצורה מהירה? הדרך המהירה ביותר לשנות הרגלים, היא על ידי ידיעה. לדוגמה: נניח שאדם רגיל להתפעל מקסם שנתפס בעיניו כמדהים. כמה זמן ייקח לגרום לו ... זה אומר, שאם ברצונו של האדם לשנות הרגל כלשהו, עליו לשבת עם עצמו ולנסות לדעת ולהבין את השורש של ההתנהגות שלו. אחרי שהאדם מבין בשלמות את השורש של ההתנהגות שלו, לאחר מכן על האדם לבדוק עם עצמו האם זאת אכן האמת, זא האם הסיבה השורשית והאמיתית שממנה נובעת ההתנהגות שלו, האם היא אכן מוצדקת ואמיתית. בו ברגע שהאדם יבין בשלמות את המניע האמיתי של ההרגל שלו, בו ברגע שיהיה ברור ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים בעיות התנהגות אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז של ילדים. ויתבאר, למה ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי אחת מהשאלות ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2 ולכן גם לדוגמה, ילדים לא מתעניינים בלימודי היסטוריה וכיוב. משום, שלימודי ההיסטוריה, הם ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3 והתשובה לשאלה היא, כי כדי לגרום לילד להתעניין בלימודים, לשם כך צריך בצורה ... הלימודים המשעממים של בית הספר, כיצד הם יכולים ליצור אצלו הנאה. אלא, שאם ההורה עצמו, חושב שהלימודים האלו, לא ברי שימוש בעולם האמיתי, אז כיצד הוא יכול לשכנע את הילד ליהנות מהלימודים?! כי הילד רוצה, הנאה מיידית. והילד רוצה לדעת, שבאופן מיידי, הלימודים שלו יביאו לו הנאה כלשהי, מעצם הידע שהוא רכש. ואם ... הרבה מורים, ממש מרגישים סוג של מוות, כאשר הם מלמדים. כי הלימודים ומה שהם מלמדים, זה משעמם אותם בצורה מאוד רצינית, והם ממש עובדים על אוטומט לכל דבר, כמו רובוט לכל דבר. והפתרון לכל הבעיות האלו, הוא על ידי זה, שההורים והמורים ינסו להבין, כיצד הלימודים שאותם לומד הילד, כיצד הם עוזרים לו בחיים ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4 והתשובה היא, כי כדי להבין, כיצד כל לימוד כלשהו, כיצד הוא יוצר הנאה אצל הילד, לפני כן, ... על משהו שקרה בעבר, הרי שתת המודע של האדם, מקבל באמצעות זה מסר כלשהו, לגבי, איך האדם צריך להתנהג בחיים שלו, כדי להצליח טוב יותר מבחינה חברתית וכיוב. וכל הלימודים שהאדם לומד, למרות שנדמה לאדם שהוא רוכש ידע, הרי שבעצם הוא לומד מתוכם כל מיני תובנות, גם ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד ... בהיסטוריה, היא בכך, שהמורה מבין טוב יותר, את דפוסי ההתנהגות של בני האדם. ובוודאות, בכל פעם ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד ... ולא בצד של התלמידים. כי התלמידים, הם בסדר גמור. וכאשר יש לילד הפרעות קשב וריכוז בעיות התנהגות בלימודים וכיוב, ואומרים ... מלמד, קודם כל, הוא עצמו חייב להתעניין בכל פעם מחדש, במה שהוא מלמד. אחרת, הוא לא שונה מרובוט מדבר, שמדבר דברים חסרי כל ...
אחדות ונפרדות כישות אחת, מהי שלמות אמיתית ואיך להגיע לשלמות אמיתית, השלמות של אלוהים האמיתי, אחדות ההפכים
אחדות ונפרדות כישות אחת, מהי שלמות אמיתית ואיך להגיע לשלמות אמיתית, השלמות של אלוהים האמיתי, אחדות ההפכים
... כהן מבהיר שלהיות אלוהים זה לא מה שרוב האנשים חושבים. אנשים מדמיינים שלהיות אלוהים פירושו להיות במצב פסיבי, או לוותר על התנהגות רגילה ועל רצונות אישיים, אבל אליעד מסביר שהבנה אמיתית של להיות אלוהים משמעותה לחוות שלמות בכל מצב, בלי קשר ... צריכה להתבטא באופן חיצוני? אליעד כהן מדגיש שאנשים מצפים שאחדות אמיתית תתבטא באופן חיצוני, למשל בדרך דיבור מסוימת או בהתנהגות רגועה ואיטית. הוא מבהיר שזה לא נכון. אדם שנמצא באחדות אמיתית יכול לדבר מהר, להיות עצבני או להיראות לא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על השפעה על אנשים, לשנות התנהגות של בן אדם, שכנוע ובחירה חופשית, שכנוע ורצון חופשי, חופש הבחירה, להשפיע על רובוט
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ספרים על אימון אישי, פסיכותרפיסט, טיפול אישי מומלץ ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1409 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 00:51:59 - wesi1