אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
מה המשמעות האמיתית של "בן מלך ובן שפחה שנתחלפו"?

הסיפור "בן מלך ובן שפחה שנתחלפו", מתוך סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מתאר מצב של החלפה בין שני תינוקות - בן מלך ובן שפחה. בסיפור מסופר שהיה מלך, ובביתו שפחה ששימשה את המלכה. כבר בתחילת הסיפור, רבי נחמן מדגיש נקודה מעניינת - השפחה הייתה שפחת המלכה ולא שפחת המלך. נקודה זו מעלה שאלה מהותית, מדוע ישנה הדגשה על כך שהשפחה שירתה דווקא את המלכה ולא את המלך עצמו?

מה מסמל המלך בסיפור של רבי נחמן?

בסיפור, המלך מסמל את הבורא, את אלוהים, את האחדות המוחלטת שבה אין כל הבדל בין שום דבר לדבר אחר. מנגד, השפחה מסמלת את הכוח השלילי בעולם, הנפרדות, השטן או הרע. לכאורה, אלוהים עצמו הוא זה שברא את השטן, ואם כך, מדוע שיהיה לו מקום להתלונן על קיומו של הרע? רבי נחמן מתמודד עם הבעיה הזו באמצעות הפרדה ברורה בין המלך (הבורא) לבין המלכה והשפחה. הוא מדגיש כי השפחה לא הייתה של המלך ישירות, אלא של המלכה בלבד. בכך הוא מרמז שהנפרדות והרע אינם חלק מהותי באלוהות, אלא מתקיימים רק מהפרספקטיבה של הבריאה - המיוצגת על ידי המלכה.

מה המשמעות שהשפחה הייתה שייכת רק למלכה ולא למלך?

רבי נחמן מבקש להסביר שהשפחה לא הייתה שייכת ישירות למלך אלא למלכה. אם השפחה הייתה של המלך ישירות, היה אפשר לטעון שהרע והנפרדות נבראו ישירות ובכוונה על ידי אלוהים עצמו. אך רבי נחמן שולל זאת ואומר שהנפרדות היא רק תוצאה של המהלך בו המלך רצה שיהיה טוב למלכה, ולכן הוא אפשר קיום של שפחה למענה. המלך עצמו אינו משתמש בשפחה, כלומר, הוא לא שייך באופן ישיר לכוח השלילי הזה. יוצא מכך שהרע אינו חלק אינטגרלי מהבורא עצמו, אלא חלק ממצב מסוים שנוצר רק כדי שיהיה טוב כביכול לבריאה, שהינה הפרדה חלקית מהאחדות המוחלטת.

למה רבי נחמן מדגיש שהשפחה הייתה השפחה הנמוכה ביותר?

רבי נחמן מדגיש במפורש שהשפחה הייתה ברמה הנמוכה ביותר, כדי להראות שההחלפה בין בן המלך לבן השפחה היא משמעותית מאוד. אילו היה מדובר בשפחה בכירה יותר, החלפת הבנים הייתה פחות דרמטית, כי אז ההבדל בין הבנים לא היה כה חריף. אבל כאשר מדובר בשפחה הכי נמוכה, ברור שההבדל הוא עצום, והמסר הוא שהאדם יכול להתבלבל עד כדי כך, שהוא יראה את עצמו כשייך לשפלות ולאחדות השקרית, במקום לזהות את עצמו עם האחדות המוחלטת.

מה פירוש ההחלפה בין בן המלך לבן השפחה?

רבי נחמן מסביר שעצם ההחלפה היא ביטוי לכך שהאדם שכח את שורשו האלוהי, והוא תופס את עצמו כאילו הוא עבד, כלומר, חלק מהנפרדות והרע, במקום לזהות את עצמו כבן מלך. ברגע שהמלכה מתחילה ללדת, כלומר, כאשר העולם מתחיל להיווצר, יש באופן בלתי נמנע גם לידת הנפרדות. הלידה מסמלת מעבר מהכוח אל הפועל - ברגע שמחליטים לפעול ולהגשים פוטנציאל כלשהו, נוצרת מיד גם נפרדות, כי פעולה תמיד מבטאת צמצום של האינסופי והמוחלט לצורה מוגדרת ומוגבלת.

הבן של המלך מסמל את האדם, שהוא במהותו ביטוי של האלוהות. כל עוד הבן נשאר מחובר למלך, הוא לעולם לא יחשוב שהוא עבד. אך ברגע שהבן מתנתק ממקורו, הוא כבר יכול לפרש את עצמו כעבד - וכאן מתחילה הטעות. ההחלפה בין בן המלך לבן השפחה מייצגת את הבחירה של האדם אם לראות את עצמו כביטוי של האחדות והאלוהות (בן המלך), או כביטוי של הנפרדות והנמיכות (בן השפחה).

מה הכוונה "מלך ומלכה" בסיפורי רבי נחמן?...
אליעד: מעשיות של רבי נחמן. מעשה י"א. נקרא מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו. אוקי, מעשה במלך אחד שהיתה שפחה אחת בביתו. שהיתה משמשת את המלכה. מה שמעניין פה, אתה קראת את הסיפור הזה כבר? אז אפשר להתחיל להעמיק. מה שמעניין שבעצם היא לא היתה השפחה של המלך, היא היתה השפחה של המלכה, שזה מעניין.

ש: למה?

אליעד: כאילו רבי נחמן לא רוצה להגיד שהמלך היה צריך את השפחה הזו. בעצם המלך לא היה צריך את השפחה הזו. תכף אסביר לך מה זה אומר... אבל למה היה צריך להגיד את זה? היה יכול להגיד, מעשה במלך אחד שהיתה שפחה בביתו. הבנת? היא יכל להגיד היה מלך שהיתה שפחה בביתו. למה היה צריך להגיד שהיתה משמשת את המלכה. בא נראה... זה כאילו אולי יש עוד שכל כי אח"כ הם התחלפו אז אלי ניתן להגיד אולי התחלפו כי אולי בכלל השפחה הזו נכנסה להריון מהמלך. אולי בכלל המלך הכניס אותה להריון. ורבי נחמן אומר לך - לא, לא. היא היתה משמשת את המלכה ואינה רשאית להכנס למלך. מה רבי נחמן מנסה לומר?

מה מהות הדבר? המלך זה הבורא, לצורך העניין. עכשיו השאלה איפה נכנס העבד. מאיפה הגיע העבד? אז אתה יכול להגיד, מה זאת אומרת? העבד היה שלך המלך. ואתה יכול להגיד, לא העבד לא היה של המלך. העבד היה של המלכה. עכשיו אתה כמובן לא מבין על מה אני מדבר. אני אסביר את זה עוד פעם.

יש מלך. איך התחיל הברדק בסיפור? שלמלך היה עבד בבית, השפחה. כי אם לא היתה שפחה אז לא היה את כל המהומה הזאת. עכשיו מה זה אומר? שבמציאות יש את אלוהים ויש את מי? השטן.

נגיד שיש את אלוהים והשטן. עכשיו השאלה הנשאלת איך הגיע השטן לתמונה? מי ברא את השטן, מה תפקידו. מהביט מסוים אתה יכול להגיד, מה זאת אומרת מה תפקידו של השטן? תפקידו של השטן לשרת את אלוהים, אלוהים ברא את השטן ולכן הוא לא יכול להתלונן למה חשבו שהשטן הוא אלוהים, אתה בראת אותו, מה אתה רוצה? הרי הסיפור הזה מספר לך על טעות שקרתה והוא מנסה לומר לך שזה לא טוב שזה קרה, בסוג של תלונה, למה זה קרה? לכאורה אם העבד היה היה העבד של המלך היו אומרים, אם השפחה היתה של המלך היו אומרים אבל המלך ידע להשתמש בה כשהוא רצה. כשהוא רצה מישהי שתנקה לו את הבית הוא ידע לקחת את השפחה, אבל אח"כ כשהילד שלו התחלף עם הילד של השפחה הוא התלונן. מה אתה מתלונן. הרי אתה נהנת ממנה, נהנת מזה שיש לך שפחה. מה אתה מתלונן על זה שהילד שלך התחלף איתה?

אז מה אומרים? לא זה בכלל לא היה שפחה שלו, זה היה שפחה של המלכה. יכול להיות שהוא אמר שהוא לא רוצה את השפחה הזו, רק המלכה רצתה שפחה. עכשיו מה האמת, שהמלך רצה שלמלכה יהיה טוב, אז המלך רצה שתהיה שפחה למלכה. אבל זה כאילו, זה לא השפחה של המלך או שבית המלוכה. זו שפחה של המלכה ולא של המלך. עכשיו אני אסביר את זה. מה העומק שבדבר? העומק שבדבר זה בדיוק כמו הסיפור בקבצנים שהוא אמר לו תקשיב אם אתה לא תהיה מלך, המלך אמר לבנו, אם אתה לא תהיה מלך אני מבקש שתהיה שמח. ואם תהיה שמח אני אהיה שמח שאתה שמח. אבל אם לא תהיה שמח, אני גם אהיה שמח. כאילו, המלך מנסה להגיד לבן שלו, אל תחשוב שהבעיות שלך מעניינות אותי, כי אצלי אין שינוי.

ויש עוד מוטיב חזק בסיפורים שחוזר על עצמו. הבעיות תמיד קורות לבן של המלך. הבעיות אף פעם לא קורות למלך. למלך אין בעיה. בשום סיפור של רבי נחמן אין סיפור שלמלך קרה משהו רע. זה תמיד לבן של המלך, לבת של המלך. למלך לא קורה כלו, עכשיו מה הרעיון? שיש שתי דרכים להסתכל על אלוהים, יש שני אלוהים כמו שהיה הקבצן העיוור שאמר אתם רק חושבים שאני זה אבל אני לא רואה כלום וכו' וכו'. מה הקבצן העיוור אמר להם? אתם חושבים שאני עיוור, אבל אני לא עיוור, אני רואה יותר טוב. אבל יש הפוך. שהוא אומר להם אתם חושבים שאני רואה אבל אני בכלל לא רואה. יש סיפור הפוך. אתם חושבים שאני רואה, אבל אני בכלל לא רואה כלום. אתם חושבים שאני שומע, אבל אני בכלל לא שומע כלום.

מה זאת אומרת? יש שתי דרכים להסתכל על אלוהים. דרך אחת אפשר להגיד שמבחינתו אין הבדל בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה. דרך שניה להגיד שיש אצלו הבדל בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה. המה האמת? מחוץ לשני אלה. אבל בתפיסה שלנו אפשר להסתכל על אלוהים... אפשר לומר שמצד האחדות יש נפרדות ושאפילו האחדות מהווה את הנפרדות. ושני אפשר לומר לא, מצד האחדות אין נפרדות. הנפרדות היא חלק מהאחדות היא נכללת בה, ומהפרספקטיבה של האחדות אין בכלל נפרדות. אתה מכיר את התפישה הזו.

יש את התפישה שאומרת אלוהים ברא את העולם, ויש את התפישה שאומרת - לא, מהצד שלך הוא ברא את העולם מהצד שלו, אין הבדל בין אחרי הבריאה ללפני הבריאה. מבחינתו אין שינוי. עכשיו מה המהות פה. איך זה מתקשר לפה? יש את המלך ואז נהיה תחלופה בין בין המלך לבין בן השפחה. השינוי, הטעות הוא רק מבחינת הבן. כלומר, מבחינת אחרי הבריאה יש לך בלבול בין הסם החיים שבנפרדות לבין... זאת אומרת יש את המלך הוא הבורא ויש את בן המלך שזה נקרא הנפרדות. אב ובן. הבן זה בפועל אחרי הבריאה, אבל אחרי הבריאה ברגע שהבן יצא מרשות האב עכשיו אפשר לפרש את הנפרדות ולקשר אותה לשורשה ואז זה נקרא בן מלך, אפשר לקשר את הנפרדות לא לקשר אותה לשורשה ואז זה נקרא בן העבד.

אתה מבין את עכשיו, מה הסיפור פה? לכאורה נשאלת השאלה איך הגיע העבד. מעשה במלך אחד, כאילו פעם היה אלוהים, שהיתה שפחה בביתו, רגע, רגע, רגע, איך השפחה הגיע לשם? מי הביא את בחינת העבד? מאיפה בא האופציה שיהיה רע בעולם?

עכשיו אם היו אומרים לך לשפחה של המלך, היית אומר אוקי, אז המלך הביא את הצרה הזו לביתו. המלך אלוהים ברא את השטן. ואז היית אומר, אז כאילו מה הוא מתלונן, מה אתה מתלונן? על כך שהגיע הרע, שהתחלף? בעיה שלך. אבל רבי נחמן אומר שהיתה משרתת את המלכה ולא הורשתה להכנס אל המלך. זה אומר שכאילו רבי נחמן אומר תקשיב, המלך מבחינתו בכלל לא מבחינתו של המלך בכלל הוא לא ידע שיש שם את השפחה הזו. זה לא היה חלק ממנו. זה לא היה מחובר אליו באופן ישיר, אלא דרך המלכה. מה זה כאילו אומר? תדע לך, שהנפרדות שיש בעולם היא לא באופן ישיר מהמלך. זה לא שהמלך משתמש בנפרדות. המלך מבחינתו לא צריך בכלל את השפחה. אלא מה, הבחינת מלכה אצלה יש את בן המלך ובן השפחה.

יש את בחינת המלך שזה הכוונה שמצד הבורא אין הבדל בין לפני הביאה לאחרי הבריאה. כל הסיפור הזה לא היה ולא נברא כי אף פעם לא היה כלום. אבל יש בחינת מלכה, מה זה בחינת מלכה? המלכה זה בחינת ההולדה... אפשר להגיד שהבורא אין הבדל אצלו בין לפני לאחרי, מהפרספקטיבה הזו אין אפשרות שיהיה תחלופה. אבל אפשר להגיד, לא - אין אצלו הבדל בין לפני ואחרי אבל גם אין אצלו הבדל בין יש הבדל לאין הבדל ומהיבט הזה גם יש אצלו הבדל. שזה נקרא בחינת מלכה.

אני אסביר את זה עוד פעם. אני מסביר הרבה פעמים שאין הבדל בין יש לאין. אבל אם תגיד הרבה פעמים שאין הבדל בין יש לאין הגעת, לאיפה הגעת? לאחדות השקרית. אבל מה אני אומר? אין הבדל בין יש לאין הכוונה היא שאין הבדל בין אין הבדל ליש לאין לבין יש הבדל בין יש לאין. ולכן בסוף גם יש הבדל בין יש לאין וגם אין הבדיל בין יש לאין. אבל אין הבדל ביניהם.

מכיר את הנושא? עכשיו, איך זה מתחבר לנו כי: מלך מה זה אומר - אין הבדל בין יש לאין. מה זה מלכה? יש הבדל בין יש לאין. מה האמת? ששניהם בחינת מלך כי אין הבדל ביניהם. אבל גם בתוך בחינת המלך יש שתי בחינות - בתוך בחינת המוחלטות יש שתי בחינות בחינה אחת שהמוחלטות אין הבדל בין יש לאין. ואז ממילא אין סיפור. מהבחינה השניה של המוחלטות בתוך המוחלטות כן יש הבדל בין יש לאין. מהבחינה הזו יש סיפור.

אז כאילו רבי נחמן רצה לעשות הפרדה בין המלך לבין המלכה. המלך זה המקום שבו אין הבדל בין יש לאין ובכלל הוא לא מודע לקיומה של השפחה. ויש את המלכה שהיא גם שייכת היא גם בחינת מלך אבל היא ממוצע מה שנקרא, היא בין בחינת המלך לבין בחינת העבד. שזה המקום של היש הבדל בין יש לאין שנמצא באחדות עם האין הבדל בין יש לאין.

ש: המלכה? איפה המלכה?

אליעד: המלכה מייצגת את המקום של ההבדל שבתוך האין הבדל. ומצד הבחינת יש הבדל שבתוך האין הבדל מצד זאת יש תחלופה של הבין מלך ובן השפחה. מה הבנת?

ש: יש את הצד של המלך

אליעד: שמה הוא?

ש: שאין שום הבדל

אליעד: שאין שום הבדל בכלל, חשיב המחולטת באופן מוחלט אין הבדל.

ש: לכן יש הרגשה שהשפחה משמשת את המלכה ולא את המלך. אח"כ במלך גם כן יש בו אין הבדל...

אליעד: נכון כי במוחלטות לא רק אין הבדל, גם יש הבדל. רק אין הבדל, אבל אין הבדל.

ש: וזה כאילו המלכה.

אליעד: שהיא גם מלך של האין הבדל אבל גם היא מלכה, היא רק מלכה. יש הבדל אצלה.

ש: אבל נגיד המלכה

אליעד: יש אם אתה רוצה להרחיב את זה עוד יותר. המלך זה הקדוש ברוך הוא והמלכה זה השכינה. כאילו מצד השכינה יש אפשרות של הפרדה בין הטוב לרע. אבל מצד המלך אין הבדל בין לפני ואחרי הבריאה.

ש: רגע, בבנים. הבן זה כבר

אליעד: יפה, אז הנה חזרנו לאותו הדבר. זה בדיוק אותו הדבר. גם זה סיפור. עצם ההפרדה בין המלך למלכה היא במהותה ההפרדה בין בן המלך לבן השפחה. בעצם זה שאתה חושב שהמלכה היא ישות שונה מהמלך זה עצמו נקרא שהמלכת את בן העבד. הבנת?

מלך, מלכה, עצם זה שחשת שזה שתיים, זה עצמו כבר פיצול של בן המלך ובן השפחה. חשבת שלמלכה יש ישות בפני עצמה, עצם זה שהצלחת לראות את המלכה שונה מהמלך זה כבר אומר שהמלכת את העבד. נתת מלכות לבן העבד. אלא מה, שמספרים לך את זה, עכשיו חוזרים על הסיפור הזה. כל מה שנספר זה תמיד אותו סיפור. זה כל מיני לבושים וצמצומים של אותו הדבר. יש את הרעיון הכללי שאין הבדל בין דבר להיפוכו עכשיו זה צמצומים. פעם תגיד מלך ומלכה, פעם תגיד מלך ובן מלך, פעם בן מלך ובן שפחה. אותו הדבר.

שהיתה משמשת את המלכה אך שפחה היתה משרתת והגיע - ויש פה עוד שכל בדבר, להגיד לך שהיא לא באמת היתה השפחה זו, אמנם היא עבדה אצל המלך, אבל אולי היא היתה שייכת למשפחת אצולה, אולי אם עבדה אצל המלך, גם לעבוד אצל המלך זה כבוד. אולי הסיבה שזה קרה כי היא היתה שייכת למשהו חשוב. לא, לא, היתה שפחה משרתת קטנה במעלה. היתה...
להתמודד מודעות פרידה יש מאין בן מלך ובן שפחה שנתחלפו לפרש בחינה בן מלך ובן השפחה שהתחלפו איך ללמוד איך אלוהים ברא את העולם אינסוף איך ללמוד איך ללמוד סיפורי מעשיות בן המלך בן המלך ובן השפחה בן המלך ובן השפחה שהתחלפו בן המלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך בן מלך ובן השפחה בן מלך ובן השפחה שהתחלפו בן מלך ובן השפחה שנתחלפו בן מלך ובן שפחה בן מלך ובן שפחה שהתחלפו בן מלך ובן שפחה שנתחלפו בן שפחה ברסלב לימוד סיפורי מעשיות לימוד סיפורי מעשיות בעיון ללמוד ללמוד סיפורי מעשיות למידה ממי ללמוד מעשה מבן המלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן המלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך מעשה מבן מלך ובן השפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן השפחה שנתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה מעשה מבן מלך ובן שפחה שהתחלפו מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו מעשיות משל ונמשל סיפור סיפורי מעשיות סיפורי מעשיות בעיון סיפורי רבי נחמן מברסלב פירוש פירוש סיפורי מעשיות רבי נחמן מברסלב שיעור בסיפורי מעשיות
חלק 2
חלק 2
...איך להבחין בין מהות לצורה? מהי משמעות ההחלפה בין בן המלך לשפחה? איך לזהות את הרצון האמיתי שלי? אליעד: אז המיילדת החליפה את הוולדות. מה זה אומר החליפה את הוולדות? אז על פי הפשט יש לך פה שני ילדים שונים שאחד התחלף עם השני. אבל הפנימי יותר, זה בעצם שהוולד עצמו התחלף עם עצמו, הוולד עצמו החליף את התפישה שלו עם עצמו. אבל אם אתה רוצה את הפנימי יותר הכוונה שבתוך הנפרדות יש לך בעצם את סם החיים וסם המוות. בכל צמצום יכול להיות סם חיים וסם המוות מה זה אומר סם החיים וסם המוות? אם אתה בתוך הצמצום רואה את המהות...
חלק 4
חלק 4
...את ההתמודדות של הדמויות עם מחשבות מתסכלות ועם התחושה שהן לא נמצאות במקום הנכון. הוא מציין כי לפעמים, בניסיון לברוח מהמחשבות המטרידות, אדם עשוי להיתפס באשליה של חיפוש אחר מקום נאה או תחושת שקט. אבל גם כאשר הוא חושב שהוא מצא מקום כזה, הוא מגלה שהדברים לא פשוטים כפי שנראים, והספקות חוזרים ומטרידים אותו. מהו הרעיון הפנימי בסיפור הזה? ההסבר המעמיק שמביא אליעד כהן בסיפור הזה מראה שהסיפור לא עוסק רק באירועים חיצוניים של תחלופה בין שני אנשים, אלא בתהליך פנימי שבו אדם נדרש להתמודד עם עצמיותו, ספקותיו והתמודדותו...
חלק 5
חלק 5
...הצלחה או אחרי תוצאה שהיא נראית כנכונה בעיניהן, אך כשמגיעים לתוצאה, הם מגלים שהיא לא תמיד מתאימה לציפיותיהם. הרדיפה הזו אחרי תוצאות או הצלחה משקפת את ההתמודדות של הגיבור עם רצון שמוביל אותו למקום שגורם לו להרגיש מתוסכל. הוא מוצא את עצמו רודף אחרי מטרות שלא תמיד נבנות בצורה נכונה, וכששואל את עצמו מהו הפתרון, הוא מגלה שאין פתרון מיידי. הסיפור מציע שההבנה האמיתית לא מגיעה מהישג או מהצלחה, אלא מהתבוננות פנימית, ולפעמים, הדרך למציאת הצלחה אמיתית היא דרך שקטה של תובנה פנימית ולא באמצעות הישגים חיצוניים...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 3
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 3
...את זה? ש: למי סיפרו את זה? אליעד: כן, סיפרו את זה לבן מלך שהפך להיות עבד. לא סיפרו את זה לבן שפחה שהפך להיות בן מלך. ומה השכל שבדבר? ש: כן, אבל בן מלך מה הכוונה? אליעד: אתה צודק. אתה צודק. וזה מה שיפה בסיפור. מי שיום אחד ישמע את זה יראה שזה יותר יפה ממה שזה נדמה. עכשיו נמשיך הלאה. אך אי אפשר לחקור על זה כי אין זה כבודך ואי אפשר לחקור זאת כלל. שים לב, קודם כל אי אפשר לחקור על זה כי אין זה כבודך. וגם אם תגיד אני מוכן לחקור את זה ולא אכפת לי, אני רוצה את האמת. ולא אכפת לי מה כבודי, אי אפשר לחקור זאת...
מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות, סיפורי רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
מעשה מבן מלך שעשוי מאבנים טובות, סיפורי רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך שהיה מאבנים טובות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
...טובות פעם. אחת היה הבן מלך מחתך עצים ונקף באצבעו (אליעד: ונקף באצבעו נחתכה לו הצורה והוא ראה את המהות, מה השכל שבדבר הוא שיש שתי תפיסות של נפרדות, אחת זה תפיסת הבת מלכה שהיא מאוד חכמה אבל לא עשויה מאבנים טובות ויש תפיסת בן המלך שהפנימיות שלה היא אבנים טובות) ורצתה הבת מלכה לכרך את אצבעו וראתה שם אבן טוב ונתקנאה בו מאד ועשתה עצמה חולה ובאו כמה דאקטורים, ולא היו יכולים לעשות לה רפואה וקראו למכשפים והיה שם מכשף וגלתה לו האמת, שהיא עשתה עצמה חולה כנל ושאלה אותו אם יוכל לעשות כשוף לאדם שיהיה מצרע אמר:...
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
...בתוך סיפור כפי שהוא בא לידי ביטוי בסיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב. אליעד מסביר שלפעמים רבי נחמן היה מספר סיפור, ותוך כדי שהוא סיפר אותו, הוא הכניס סיפור נוסף שנראה שונה לחלוטין מהסיפור המקורי. לדוגמה, בסיפור על שבעת הקבצנים, הסיפור מתחיל במלך שמוסר את המלוכה לבנו בעודו בחיים, ופתאום הסיפור הזה נעצר, ועוברים לסיפור חדש על שני ילדים שהלכו לאיבוד ביער. ברגע הראשון נראה שאין קשר בין הסיפור על המלך לבין הילדים, אך האמת היא שאלו לא שני סיפורים נפרדים, אלא סיפור אחד שמולבש בצורות שונות. מדוע רבי נחמן...
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה בתלונה של הירח, לתפור בגדים ללבנה, השמש והירח, מעשה בחייטים של הלבנה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
...או בשינויים תמידיים, הוא יכול לקבל מעטפת שתאפשר לו להרגיש שלמות או שלווה פנימית, למרות חוסר היציבות החיצוני. מדוע אי אפשר לוותר לא על החמה ולא על הלבנה? אליעד מסביר שלא ניתן לוותר לא על השמש ולא על הירח, מפני ששניהם חיוניים. השמש מייצגת את המצב שבו הכל בסדר והכל ברור, שבו האדם אינו חש חוסר ויכול להרגיש שלמות פנימית. הלבנה מייצגת את המצבים של חוסר, קושי, רצונות משתנים וחוסר ודאות. אי אפשר לוותר על אחד מהם, מכיוון ששניהם הם חלקים הכרחיים בחיי האדם. בלי קושי, לא היה משמעות להצלחה, ובלי החושך לא היה...
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
סיפורי מעשיות, מעשה במלך חוזה בכוכבים, מעשה בפועלים של המלך, מעשה בפועלים עצלנים, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות
...הפועלים גם את הסיכוי האחרון לפייס את המלך. מה הפירוש והנמשל לסיפור הזה? אליעד כהן מסביר שהסיפור הזה הוא משל על החיים ועל מערכת היחסים של האדם עם אלוהים. אלוהים נתן לאדם את כל ההנאות, כל הטוב שבעולם, בכדי לעודד אותו לפעול במהירות וביעילות לקראת המטרה החשובה - קצירת התבואה, כלומר, ביצוע המשימה הרוחנית או התפקידים שנועדו לו בזמן המיועד. אך האדם פעמים רבות מתמכר להנאות השונות של העולם, שוכח את המטרה המקורית, ונכשל בביצוע המשימה בזמן. וכך, באופן מטאפורי, התבואה מתקלקלת, כלומר, האדם מאבד הזדמנויות ומסתבך...
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
...דרכי התמודדות עם החיים והאתגרים האינסופיים שהם מציבים בפני האדם. מה המשמעות של יער בלי סוף? מה מסמל הנהר בסיפורי רבי נחמן? סיפורי מעשיות רבי נחמן בעיון מה המשמעות של העולם מספרים מעשה ואני ראיתי מעשה? מה מסמלת אבן הרחיים? איך להשתמש בסיפורי רבי נחמן לעבודה פנימית? מהי המשמעות הרוחנית של סיפורי ברסלב? אליעד: בסיפור הבא רבי נחמן מספר על עצמו שמעתי מאיש אחד שסיפר לו רבנו זיכרונו לברכה בערב יום כיפור אחרי הכפרות מעשה שראה.. (כאילו רבי נחמן ראה).. שהלך ביער אחד והיער היה גדול בלי קץ וסוף (לא היה סוף...
מעשה מזבוב ועכביש, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות, ניתוח תהליכים, חשיבה מופשטת, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ללמוד סיפורי מעשיות, איך להבין דברים?
מעשה מזבוב ועכביש, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות, ניתוח תהליכים, חשיבה מופשטת, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ללמוד סיפורי מעשיות, איך להבין דברים?
...שינוי בתפיסת עולמו. מהם המאפיינים של סיפור מעשיות ומדוע הוא כל כך חשוב? אליעד מסביר שהסיפור הוא שכל מלווה בשכלים קטנים - כלומר, הוא מאפשר לנו להבין תהליך מסוים בדרך פשוטה אך מעמיקה. הוא מתאר את המעשה עם הזבוב והכביש, שבו הזבוב נמצא על דף נייר והכביש מנסה להגיע אליו. מדובר בתהליך שמתחיל בפרטים קטנים, אך הוא מביא אותנו להבין עקרונות רחבים יותר על איך דברים מתקיימים בעולם ובמהותם. אליעד מדגיש שהתהליך הזה לא תמיד מובן מיד, וצריך לפרק כל שלב בסיפור ולהבין אותו בנפרד. מהו תהליך ומדוע חשוב להבין את מהותו...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לגרום למישהו להימשך אליך גמילה מסמים באמצעות פיתוח השכל להפסיק לחשוב על משהו הפרעת דיבור ליצור אוירה שיתוק שינה לחיות בלי חרדות חרדה מפיגועים ביטחון עצמי מלא דימוי עצמי בעבודה לאהוב שעמום למה לא אוהבים אותי? אדם שמאושר אושר מוגדר להיות בזוגיות מהסיבה הלא נכונה בזוגיות צריך להתפשר מחליט להפסיק לעשן העובד לא רוצה להחליט איך להתמודד עם כל תחושה רעה? להתמודד עם כישלון מוטיבציה קבועה לא מצליח להימשך אליה ללמוד דיבייטינג האם המוצר יקר? לגדל ילד בריא נפשית לעזור לילד שלא מצליח להתרכז בלימודים עבודה גשמית להתקדם רוחנית מאפייני אישיות גמילה מכדורים ממכרים האם האקס זוכר אותי? איך לנקום באקסים? כמה סטים צריך לעשות בכל אימון? המסטרינג אושר אלוהי רמזים מאלוהים מי שהגיע להארה? מחפשת הארה האם אפשר להיות אלוהים? נכתב הספר להיות אלוהים חוסר רצון לכסף כנכות מהם חוקי העושר? מה תכלית החיים? איך להתמודד עם שאלות משמעות החיים? איך לשמור על חיוביות גם ברגעים קשים? פידבק שלילי בחירה רגשית איך להפסיק התמכרות בלי בחירה חופשית? חיים בעולם מי ברא את אלוהים של היהודים? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לתזונה נכונה, אימון אישי בתל אביב, מאמן למציאת עבודה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 18_09_2025 השעה 21:04:19 - wesi1