אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תלותיות במערכות יחסים, תלות בין בני זוג, תלות בין הורים לילדים, לגרום למישהו להיות תלוי בך, לשלוט בבן הזוג, לשלוט בבת הזוג, חרדת נטישה, לשלוט בילדים,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
תלותיות במערכות יחסים, תלות בין בני זוג, תלות בין הורים לילדים, לגרום למישהו להיות תלוי בך, לשלוט בבן הזוג, לשלוט בבת הזוג, חרדת נטישה, לשלוט בילדים, נתינה לילדים, הענקת יתר, תלות רגשית, זוגיות מעצימה, להעצים את הילדים
האם תלות רגשית היא אהבה אמיתית?

אנשים רבים נמצאים במערכות יחסים שמבוססות על תלות רגשית. כשאתה אוהב מישהי או כשאת אוהבת מישהו, באופן טבעי תרצו שהאהבה תהיה הדדית, שבן או בת הזוג יאהבו אתכם בחזרה. השאלה המרכזית שאליעד כהן מציג כאן היא: האם האינטרס שלכם במערכת היחסים הוא שהצד השני יהיה תלוי בכם, או שיהיה עצמאי לחלוטין? תלות רגשית מוגדרת בכך שהרווחה הנפשית והחומרית של אדם אחר תלויה בכם, למשל, אם אתה דואג לה, מפנק אותה ונותן לה מתנות, אתה הופך למקור היחיד של האושר שלה. במצב כזה נוצרת תלות - אך האם זו באמת אהבה, או רק מנגנון של שליטה ופחד מנטישה?

מה אפשר ללמוד ממשל הדייג והילד הרעב?

כדי להמחיש את ההבדל בין תלות לעצמאות, אליעד מביא משל על דייג שמעניק אוכל (דגים) לילד רעב. הילד מתרגל לקבל את האוכל מדי יום, ובכך נהיה תלוי לחלוטין בדייג. תלות זו מעניקה לדייג שליטה מוחלטת על חייו של הילד, כי הילד לא יודע לדאוג לעצמו. לעומת זאת, יש דייג אחר שאומר לילד: "אני לא אתן לך דגים, אלא אלמד אותך לדוג בעצמך." בהתחלה הילד מתקשה, מנסה ונכשל מספר פעמים, אך בסופו של דבר לומד להיות עצמאי לחלוטין. כך הילד לא תלוי בדייג יותר, והדייג מאבד את השליטה עליו.

מדוע מדינות מעדיפות אזרחים תלויים ולא עצמאים?

העיקרון של לתת דגים או ללמד לדוג קיים גם ביחסי שליטה בין מדינות לאזרחים. מדינות מסוימות מעדיפות לתת לאזרחיהן "דגים" בדמות קצבאות וסיוע כספי מתמשך. אזרחים אלו הופכים להיות תלויים בשלטון וממשיכים להצביע לאותם גורמים שמספקים להם קצבאות. לעומת זאת, אם השלטון היה משקיע בהכשרה, חינוך ולימודים כדי שהאזרחים יוכלו לפרנס את עצמם ולא להזדקק לקצבאות, אותם אזרחים היו הופכים לעצמאים וקשים יותר לשליטה. זו הסיבה שבדיקטטורות ובמדינות רבות, השלטון מעדיף להשאיר את האזרחים חלשים ועניים, כדי לשלוט בהם ביתר קלות.

תלות רגשית בזוגיות - אהבה או פחד?

אליעד מסביר שכשאנשים אוהבים, לעיתים הם מפחדים שהצד השני יעזוב אותם, ולכן הם רוצים לגרום לו להיות תלוי בהם. מתוך פחד מנטישה, אנשים נותנים אהבה מותנית, תמיכה, ופינוקים בצורה מוגזמת, שמחלישה את הצד השני. אדם חלש תלוי רגשית לא יעזוב בקלות. זו שליטה ולא אהבה אמיתית.

למשל, אם אתה אוהב מישהי, האם היית רוצה שהיא תהיה מספיק חזקה ועצמאית שתוכל לעזוב אותך ולהסתדר לבד, או שהיית מעדיף שהיא תהיה תלויה בך ולא תוכל לעזוב? התשובה של רוב האנשים מבוססת על פחד מנטישה, ולכן הם יעדיפו שהיא תהיה תלויה בהם, גם במחיר של חולשה ותלות מוגזמת. זו בדיוק הנקודה שבה אהבה הופכת למנגנון של שליטה.

איך לתת לילדים - דגים או חכה?

אליעד מסביר את העיקרון גם בקשר בין הורים לילדים. הורים רבים אוהבים את ילדיהם בכך שהם מעניקים להם "דגים", כלומר, כל מה שהם צריכים, ללא מאמץ מצידם. הילד מתרגל לכך, ולא מתפתח מבחינה רגשית או עצמאית. כשהילד מתבגר הוא נשאר תלוי, חסר ביטחון ועצמאי פחות. הוא ממשיך לדרוש "דגים", ואף כועס כשההורה מפסיק לתת. מנגד, הורים חכמים אוהבים את ילדיהם דרך "ללמד אותם לדוג" - הם מלמדים אותם להתמודד בעצמם, להיכשל, להתאמץ ולהצליח. הם מפתחים בילדיהם עצמאות וחוסן רגשי.

האם מי שאוהב אותי נותן לי דגים או מלמד אותי לדוג?

אליעד מציע לבחון מערכות יחסים דרך השאלה: האדם שאוהב אותי - האם הוא נותן לי דגים, כלומר, משאיר אותי תלוי בו, או שהוא מעודד אותי לעצמאות ולחוזק? אנשים רבים חושבים שהם אהובים כי הצד השני מעניק להם הכל, אך למעשה מדובר בשליטה נסתרת, שמחלישה אותם.

כשאתם עוזרים למישהו אחר, נסו לשאול את עצמכם אם אתם יוצרים תלות או מחזקים אותו. שאלו את עצמכם מתי ואיך להתערב: האם אתם ממהרים לעזור מיד כשהאדם בצרה, או נותנים לו להתמודד בכוחות עצמו ככל האפשר, ומתערבים רק כשבאמת צריך?

במערכות יחסים אמיתיות ובריאות, עדיף שתהיה לכם לצדכם בת זוג או בן זוג חזקים, עצמאים ובטוחים בעצמם, ולא אנשים חלשים שתלויים בכם מתוך פחד.

מסקנה - לבחור בעצמאות ולא בתלות

המסקנה המרכזית שאליעד מציג כאן היא ההבדל בין לאהוב מישהו דרך נתינה שיוצרת תלות לבין אהבה שמעודדת עצמאות. אהבה אמיתית מחזקת את הצד השני, נותנת לו כלים, ועוזרת לו לעמוד על הרגליים לבד. אהבה מתוך פחד יוצרת תלות, חולשה ושליטה.

לכן, כשאתם אוהבים, תשאלו את עצמכם: האם אני נותן דגים או מלמד לדוג? האם אני יוצר תלות או מחזק את בן הזוג שלי, הילדים שלי או האנשים שאני אוהב?
שלום חברים, הפעם ניגע בנקודה למחשבה בנושא אהבה ותלות רגשית במערכות יחסים.

תלות רגשית ואהבה - מה הקשר?

נניח שאתה אוהב מישהי או שאת אוהבת מישהו - האם תרצו שהוא או היא יאהבו אתכם בחזרה? סביר להניח שכן. אך מה צריך לעשות כדי שזה יקרה? האם האינטרס שלכם הוא שהצד השני יהיה תלוי בכם או בלתי תלוי בכם?

מהי תלות?

תלות משמעה שהטוב של אדם אחר תלוי בכם - שאתם המקור לרווחתו הנפשית והחומרית. לדוגמה, אם אתה מעניק לה מתנות, דואג לה, תומך ומפנק - היא תלויה בכך כדי להרגיש טוב. השאלה היא, האם אהבה אמיתית באמת כוללת תלות, או שאולי מדובר במנגנון של שליטה ופחד?

משל הדייג - לתת דגים או ללמד לדוג?

ישנו סיפור על דייג שנתן לילד רעב דגים מדי יום. בהתחלה זה היה טוב לילד, אבל בהדרגה הוא נהיה תלוי לחלוטין בדייג. זה נתן לדייג כוח עצום עליו - הוא יכול היה להחליט מתי לתת לו אוכל ומתי לא. הדייג הפך לשליט, והילד הפך לחלש ותלותי.

לעומת זאת, יש דייג אחר שאמר לאדם רעב: "אני לא אתן לך דגים, אני אלמד אותך לדוג." כך, לאחר מאמץ רב, האדם הרעב למד לדוג בעצמו, וכבר לא היה זקוק לדייג. הוא הפך לעצמאי.

תלות של מדינות ואזרחים

האם ממשלות מעדיפות לתת דגים (קצבאות) או ללמד לדוג (להעניק חינוך ומקצוע)? במדינות רבות, השלטון מעדיף שאזרחים יהיו תלויים בו, על ידי מתן קצבאות וסיוע מתמשך במקום להשקיע בהכשרה שתאפשר עצמאות כלכלית. מדוע? כי אדם עצמאי קשה יותר לשלוט בו.

אהבה במערכות יחסים - שליטה או חיזוק?

כשאתה אוהב מישהי - האם היית רוצה שהיא תהיה חזקה, עצמאית, מסוגלת לתמוך בעצמה? או שאולי יש לך אינטרס שהיא תהיה תלויה בך, כדי שלא תוכל לעזוב אותך? אותו הדבר גם מהצד השני - האם את רוצה שבן זוגך יהיה חלש ותלותי בך, או חזק ועצמאי?

הרבה פעמים, מתוך פחד מנטישה, אנשים מחלישים את בני הזוג שלהם. הם רוצים שהצד השני יהיה תלוי בהם, כדי להבטיח שהוא יישאר. הם נותנים "דגים" - אהבה מותנית, תמיכה, תשומת לב - אך לא באמת מחזקים את הצד השני.

הורים וילדים - לתת או ללמד?

גם הורים נוטים לתת לילדיהם "דגים" במקום ללמד אותם לדוג. כשהילד מתרגל לקבל הכל מוכן, הוא גדל להיות חסר עצמאות רגשית ופיזית. ואז, כשהוא מתבגר, הוא מצפה מהעולם להמשיך לספק לו את צרכיו.

לעומת זאת, הורה חכם מלמד את הילד להתמודד בעצמו - לעמוד על הרגליים, ללמוד, להיכשל, לקום ולהצליח. הוא לא נותן רק דגים, אלא גם כלים.

המסקנה - תלות או עצמאות?

השאלה שצריך לשאול את עצמנו היא - האם אנחנו נותנים לאנשים סביבנו דגים או מלמדים אותם לדוג?

כשאתם עוזרים למישהו - האם אתם יוצרים בו תלות, או מחזקים אותו?

אפשר לבדוק גם איך אנשים שמתיימרים לאהוב אותנו מתייחסים אלינו - האם הם נותנים לנו את כל מה שאנחנו רוצים כדי לשלוט בנו, או שהם מעודדים אותנו להיות עצמאים?
נשים חלשות, גברים חזקים, העצמה בזוגיות, נשים חזקות, גברים חלשים, לגרום לבן זוג להיות תלוי בך, הדרכת הורים, לגרום לבת זוג להיות תלויה בך, ללמד מישהו לדוג, לתת למישהו דגים, לדוג או דגים, העצמה לילדים, ילד עם נכות רגשית, כמה לתת במערכת יחסים? איך לשלוט במישהו? האם הוא באמת אוהב אותי? האם זו אהבה אמיתית? האם היא באמת אוהבת אותי? האם אני באמת אוהב אותה? האם אני באמת אוהבת אותו? נתינה לצורך שליטה, קצבאות לחלשים, קצבאות או השכלה, תרבות הקצבאות, פוליטיקה, דיקטטורה
כועס אני באמת אוהבת אותו לשאול את עצמי הנפש לגרום למישהי להיות בטוח בעצמך איך לגרום לה להיות דגים או לדוג ביטחון עצמי חזק להיות תלוי בך בני זוג איך לגרום לה להיות איך לגרום לו להיות תלוי בך איך לגרום למישהו להיות איך לגרום למישהו להיות תלוי איך לגרום למישהו להיות תלוי בך בין בני זוג בין הורים לילדים בן זוג בני זוג בת זוג הורה הורות הורים הורים לילדים הענקת יתר הרגשה זוג זוגיות זוגיות מעצימה חרדה חרדות חרדת נטישה חרדת פרידה יחסים ילד ילדה ילדים לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לה להיות לגרום לו לגרום לו להיות לגרום לו להיות תלוי בך לגרום למישהו לגרום למישהו להיות לגרום למישהו להיות תלוי לגרום למישהו להיות תלוי בך לגרום למישהי לגרום למישהי להיות להיות תלוי להיות תלוי בך להעצים את הילדים לשכנע מישהו לשכנע מישהו להיות לשלוט לשלוט בבן הזוג לשלוט בבת הזוג לשלוט בילדים מערכות מערכות יחסים מערכת יחסים נטישה נתינה נתינה לילדים נתינת יתר פחד מנטישה פחד מפרידה פחד נטישה רגש רגשות תחושה תחושות תלות תלות בין בני זוג תלות בין הורים לילדים תלות רגשית תלותיות תלותיות במערכות יחסים
חינוך ילדים, יחסי הורים וילדים, אהבת הורים לילדים, אהבת ילדים, לא לאהוב ילדים, שמירת מצוות, למה שומרים מצוות? למה מקיימים מצוות? אמיתות התורה, שמירת מצוות, לשמור מצוות, תפילה לאלוהים
חינוך ילדים, יחסי הורים וילדים, אהבת הורים לילדים, אהבת ילדים, לא לאהוב ילדים, שמירת מצוות, למה שומרים מצוות? למה מקיימים מצוות? אמיתות התורה, שמירת מצוות, לשמור מצוות, תפילה לאלוהים
חינוך ילדים, יחסי הורים וילדים, אהבת הורים לילדים, אהבת ילדים, לא לאהוב ילדים, שמירת מצוות, למה שומרים מצוות? למה מקיימים מצוות? אמיתות התורה, שמירת מצוות, לשמור מצוות, תפילה לאלוהים למה הורים אוהבים את הילדים שלהם? אנשים רבים חושבים שהאהבה שלהם לילדים היא האהבה הכי חזקה שיש, והם רואים בה ביטוי של דאגה עמוקה, לפעמים אפילו יותר מאשר הם דואגים לעצמם. אבל אליעד כהן מסביר שבסופו של דבר, אהבת ההורים לילדיהם היא ביטוי של אהבה עצמית. הוא מסביר שבעומק הדברים, הילד הוא חלק מעצמך, ולכן באופן טבעי אתה דואג לו יותר מאשר לאחרים. אך עם זאת, אליעד מדגיש שמבחינת החוויה הרגשית שלנו, הילדים אינם לגמרי אנחנו. במילים אחרות, יש הבדל בין היחס שלנו לעצמנו לבין היחס שלנו לילדים, משום שבחוויה הם עדיין נתפסים כנפרדים מאיתנו. לדוגמה, אליעד מציג מצב היפותטי שבו נשאל אדם האם הוא יעדיף לשבור את היד שלו או את היד של הילד שלו. לכאורה, האדם יעדיף שהיד שלו תישבר ולא של הילד, אך אליעד מסביר שזו מניפולציה, כי בשני המקרים זו בעצם היד שלך (כי הילד הוא חלק ממך). כלומר, השאלה האמיתית היא מה גורם לך יותר סבל: הכאב שלך או הכאב של הילד? והסיבה שאנחנו דואגים כל כך לילדינו היא משום שאנחנו תופסים אותם כחלק נפרד מאיתנו, למרות שהם חלק מאיתנו. איך פחד קשור לאהבה של הורים לילדים? אליעד מדבר על כך שהאהבה להורים לילדיהם קשורה קשר עמוק לפחד. הוא מסביר שהפחד הוא זה שיוצר משמעות. אדם שלא מפחד לאבד משהו, לא באמת מעריך אותו, כי רק מתוך הפחד לאבד את הילדים נוצרת התחושה שהם יקרים לו. לדוגמה, הורה שאומר שהוא אוהב את ילדיו כל כך עד שלא מסוגל אפילו לחשוב על לא לאהוב אותם, חי בעצם מתוך פחד גדול. לפי אליעד, דווקא היכולת לחשוב על האפשרות שלא תאהב אותם ... מסביר את המשמעות של אהבה שאינה מחויבת. הוא אומר שהאהבה החזקה ביותר היא דווקא כשאתה יודע שיש לך את האפשרות לא לאהוב. כאשר אדם מבין לעומק שלא מחויב לו לאהוב את הילדים שלו, דווקא מתוך ההבנה הזו הוא עשוי לאהוב אותם בעוצמה גדולה יותר. זה דומה למצב בו אדם יכול להפסיק לעבוד כי הוא הבין שזה לא ... מוחלט של הרצון האישי והאגו. האדם צריך להיות מסוגל להתייחס לעצמו כאילו הוא אינו קיים כלל, בדומה למצב של אדם מת. הוא משתמש בדימוי של העורב, שנחשב לאכזרי כלפי ילדיו , כדוגמה לאדם שמבטל לחלוטין את האינטרס האישי שלו ואת תחושת האני. העורב, שמסמל כביכול אדם שאינו חושב כלל על טובתו או טובת ילדיו, מייצג דווקא את המצב האידאלי להגיע להבנת הסודות הנסתרים של המציאות. אדם כזה הוא חופשי באמת, משום שהוא משוחרר מכל פחד ומכל אינטרס ... מודעות לכך שאין שום דבר מחויב במציאות. זה יעזור לו להשתחרר מהפחדים ומהאינטרסים, ויאפשר לו לבחור באמת מתוך חופש פנימי אמיתי. לסיכום, איך להגיע לחופש אמיתי ביחס לילדים ולקיום מצוות? בסיכום, אליעד כהן מסביר שהמפתח לחופש אמיתי ולאהבה אמיתית - הן ביחסים בין הורים לילדים והן בקיום מצוות - הוא להיות מסוגל לחוות את האפשרות שלא יהיה אכפת לך. כשאתה חווה לעומק את האפשרות הזו, אתה הופך להיות חופשי לבחור לאהוב, חופשי לבחור לקיים מצוות, וחופשי לפעול מתוך הבנה אמיתית של המציאות ולא מתוך פחד או אילוץ. למה הורים אוהבים ילדים? האם אפשר לא לאהוב את ה
שכחת ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם
שכחת ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם
... ילדים ברכב, גרימת מוות ברשלנות, הורים וילדים, התעללות בבעלי חיים, צביעות אנושית, מוסר כפול, הארכת חיים, המתת חסד, לשכוח את הילד ברכב, לשכוח את הילד באוטו, אהבת הורים לילדיהם מדוע הורים שוכחים את הילדים שלהם ברכב? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לנושא הקשה והטעון של שכחת ילדים ברכב וגרימת מוות ברשלנות. לדבריו, העובדה שהורים שוכחים את ילדיהם ברכב מצביעה על צביעות אנושית עמוקה ומוסר כפול שקיים בחברה. אנשים טוענים שהם אוהבים את ילדיהם יותר מכל דבר אחר, אך בפועל מתייחסים אליהם לעיתים כחפץ שניתן לשכוח. אם באמת משהו חשוב לך, מסביר אליעד, לא ייתכן שתשכח אותו. כדוגמה לכך, הוא מציין את ... שוכחים את הטלפון שלהם ברכב, וזאת משום שהוא באמת חשוב להם. אם היו מתייחסים לילדים שלהם באותה חשיבות אמיתית, הם לא היו יכולים לשכוח אותם. האם שכחת ילד ברכב היא באמת טעות תמימה? לפי אליעד, התופעה של שכחת ילדים ברכב אינה רק טעות אנושית כפי שאנשים נוטים להציג אותה. הוא מסביר שהחברה מנסה להקל את חומרת המעשה על ידי הגדרתו כטעות תמימה, כי אנשים מפחדים להודות באמת: הם אינם אוהבים את ילדיהם כפי שהם מצהירים בפומבי. הוא מדגיש את העובדה כי כאשר אדם באמת מעריך או אוהב משהו, הוא לא ישכח אותו - ומכך משתמע שהורים ששכחו את ילדיהם ברכב לא ראו בילדיהם ערך מספיק גדול באמת. מדוע אנשים מעדיפים להאמין ששכחת ילד ברכב יכולה לקרות לכל אחד? אליעד טוען שהאמירה הנפוצה כי זה יכול לקרות לכל אחד היא סוג של מניפולציה חברתית. אנשים לא רוצים להתמודד עם האפשרות שגם הם עצמם עשויים להזניח את ילדיהם או שאהבתם כלפי ילדיהם אינה כה אמיתית כפי שהם רוצים לחשוב. לכן קל להם להכריז כי זו טעות שאינה מצביעה על הזנחה מכוונת או חוסר אכפתיות אמיתי. הוא מחדד את הטענה על ידי השוואה למקרים שבהם הורים באמת הורגים את ילדיהם בכוונה ואחר כך מנסים להציג זאת כטעות - דבר שממחיש את הצביעות האנושית ואת הפחד מהאמת. מהו ההבדל בין שכחת ילד ברכב לבין מקרי הזנחה אחרים? אליעד נותן דוגמאות למקרי הזנחה אחרים, כמו הורים שמשאירים חומרי ניקוי או תרופות מסוכנות בהישג ידם של הילדים או שמשאירים את החלון פתוח והילד נופל ממנו. הוא מדגיש כי במקרים אלו החברה מיד תגיב בהאשמה וההורים ייחשבו לרשלנים ואף פושעים. לעומת זאת, כשמדובר בשכחת ילד ברכב, פתאום זה מוצג כטעות אנושית ללא צורך להחמיר עם
רצח ילדים, הורים שרוצחים ילדים, אהבת הורים לילדים, ניתוק רגשי, אהבה או שנאה, אגו - מה השכל שיש בדבר?
רצח ילדים, הורים שרוצחים ילדים, אהבת הורים לילדים, ניתוק רגשי, אהבה או שנאה, אגו - מה השכל שיש בדבר?
... ילדים, הורים שרוצחים ילדים, אהבת הורים לילדים, ניתוק רגשי, אהבה או שנאה, אגו - מה השכל שיש בדבר? מה גורם להורים לרצוח את ילדיהם? כאשר שומעים על הורים שרוצחים את ילדיהם, התגובה הראשונית היא הלם וזעזוע, אך אליעד כהן מסביר שבתוך האירועים הקשים האלה יש שכל פנימי ועמוק שאפשר להבין. תחילה חשוב לזכור שרצח פיזי של ילדים על ידי הוריהם אמנם נתפס כמעשה מזעזע, אך הוא לא בהכרח חמור יותר מהמצב הנפוץ שבו הורים הורגים את נפשו של הילד שלהם באופן יומיומי, דרך חינוך לקוי, פגיעה רגשית והרס האושר הטבעי של הילד. לפי אליעד כהן, הילדים נולדים מאושרים, אבל במבחן התוצאה הם הופכים לאומללים בגלל גישות ההורים, גם כשהכוונות היו טובות. האם חינוך לקוי חמור מרצח פיזי של ילדים? אליעד כהן טוען שרוב ההורים גורמים לילדיהם סבל מתמשך, שהוא במובן מסוים גרוע יותר מרצח. רצח פיזי הוא חד - פעמי, בעוד שהתעללות נפשית או חינוך לקוי הם תהליכים מתמשכים של הזרמת ארס ורעל אל נפש הילד. אותם ילדים מתבגרים להיות מבוגרים אומללים ומיואשים, שמחפשים פתרונות וייעוץ כיצד לצאת מהסבל שהוטבע בהם כבר בילדותם. למה אנשים מביאים ילדים לעולם? אליעד כהן מסביר את המניעים מאחורי הבאת ילדים לעולם כמניעים אגואיסטיים בלבד. גם אנשים דתיים שמצהירים שהם מביאים ילדים לשם שמיים למעשה עושים זאת בשביל גן עדן, כלומר, לשם אינטרס אישי ותחושת מימוש עצמי. ילדים הם ניסיון להרחיב את האני, את האגו, כאשר האדם מתייחס לילדיו כחלק ממנו, ולכן פגיעה בילדים נתפסת כפגיעה אישית באגו שלו. מה הקשר בין התקדמות רוחנית לניתוק רגשי מילדים? אליעד מביא כדוגמה את רבי נחמן מברסלב, שטען שכדי להתקדם רוחנית חייב האדם להתנתק מכל מניעה רגשית ואישית, כולל הילדים שלו. רבי נחמן הסביר שלשם השגת התכלית הרוחנית האמיתית, האדם צריך להשחיר פניו על בניו כאורב, כלומר, להיכנס למצב של ניתוק רגשי מוחלט, שבו הוא מתעלם אפילו מילדיו, בדיוק כפי שעורב מתעלם מ
יחסי הורים וילדים, תלות רגשית בהורים, אהבת הורים לילדים, למה הורים אוהבים ילדים? אמא יש רק אחת, אבא יש רק אחד, משפחה יש רק אחת, יחסים משפחתיים, אהבת ילדים להורים
יחסי הורים וילדים, תלות רגשית בהורים, אהבת הורים לילדים, למה הורים אוהבים ילדים? אמא יש רק אחת, אבא יש רק אחד, משפחה יש רק אחת, יחסים משפחתיים, אהבת ילדים להורים
יחסי הורים וילדים, תלות רגשית בהורים, אהבת הורים לילדים, למה הורים אוהבים ילדים? אמא יש רק אחת, אבא יש רק אחד, משפחה יש רק אחת, יחסים משפחתיים, אהבת ילדים להורים למה אנשים חושבים שההורים שלהם אוהבים אותם הכי הרבה בעולם? אנשים רבים מרגישים שההורים שלהם אוהבים אותם יותר מכל אדם אחר, והתחושה הזו נשענת בעיקר על שתי סיבות מרכזיות. הסיבה הראשונה היא שההורים הם אלו שהעניקו לאדם הכי הרבה דברים בחיים שלו, בין אם זה טיפול בילדות, תמיכה כלכלית, או כל השקעה אחרת במהלך השנים. בגלל שההורים משקיעים כל כך הרבה בילדים שלהם ולא מבקשים כמעט שום דבר בתמורה, נוצרת התחושה שהם אוהבים ללא תנאים. אם ... לאדם אחר, כמו עובד שמקבל משכורת, ברור כי ההורים נותנים הרבה יותר ולא מצפים לתמורה מוחלטת מהילדים שלהם. הסיבה השנייה שמייצרת את התחושה הזאת היא העובדה שהורים בדרך כלל לא דורשים מהילד שלהם תמורה ישירה על ההשקעה העצומה בהם. זה מחזק את התחושה של אהבה חסרת תנאים. עם זאת, אליעד כהן מציין שצריך לבדוק לא רק מה ההורים נתנו, אלא גם מה ההורים מקבלים בחזרה מהילד. למרות שהילדים לא מעניקים כסף או שירותים ישירים להוריהם, הם מעניקים להורים דברים אחרים בעלי ערך רגשי משמעותי, כמו תחושת גאווה, משמעות בחיים, הפגת בדידות והרגשה של הגשמה עצמית. האם ההורים באמת אוהבים אותך ללא תמורה? התחושה שהורים נותנים הכל מבלי לקבל דבר בתמורה אינה נכונה לחלוטין. אליעד מדגיש כי ההורים אכן מקבלים מהילדים שלהם משהו בתמורה, גם אם הוא אינו חומרי או ברור לעין. לדוגמה, ההורים מרגישים פחות בודדים בזכות ה
איך אלוהים מרגיש? בעיות של הורים לילדים, איך אלוהים חושב? איך אלוהים רוצה? להרגיש שאתה אלוהים, לגלות שאתה השטן, למה אתה רוצה? רווק בלי ילדים, להביא ילדים לעולם, להיות אלוהים האמיתי
... אלוהים מרגיש? בעיות של הורים לילדים, איך אלוהים חושב? איך אלוהים רוצה? להרגיש שאתה אלוהים, לגלות שאתה השטן, למה אתה רוצה? רווק בלי ילדים, להביא ילדים לעולם, להיות אלוהים האמיתי איך אלוהים מרגיש ומה הוא באמת רוצה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלות קיומיות עמוקות שנוגעות ... שאדם מרגיש שהוא חייב להגשים אותם. לדוגמה, אליעד מציין כי לרוב האנשים, הרצון לשמור על הילדים שלהם הוא רצון בעוצמה חזקה יותר מאשר רצונות אחרים כמו כסף או רכוש. ההבדל בעוצמה נובע מההזדהות האישית הגבוהה שהאדם חש כלפי ילדיו, הזדהות זו הופכת את הרצון למחויבות גדולה מאוד, עד כדי כך שאדם עשוי לשכוח מיליון דולר, אך לעולם לא ישכח את ילדו ברכב. האם אדם ללא ילדים חווה את אותה המחויבות? אליעד מסביר כי אדם ללא ילדים לא חווה את אותה תחושת מחויבות פנימית, כי הוא לא מכיר את החיסרון הזה. אין לו תחושה של לקחו לי את הילד, כי מעולם לא היו לו ילדים. במקום זאת, אדם זה עשוי להרגיש רע מהשפעות חברתיות ומתחושת החוסר שהחברה כופה עליו. הוא מסביר שהכאב של אדם ללא ילדים מגיע בדרך כלל מהחברה, בעוד שאצל אדם עם ילדים, התחושה הרעה היא פנימית ואמיתית. מהו שחרור אמיתי מרצונות ומחויבים? אליעד מדגים את ההבדל בין מצב של שחרור אמיתי לבין רצון ... האמיתי, שהוא אחדות מוחלטת שמעבר לכל רצון, תודעה, או חוויה מוגדרת. האדם בתחילה הוא אחד מהילדים של השטן, ואז הופך להיות השטן עצמו, ומכאן הדרך פתוחה יותר לגילוי שהוא האלוהים האמיתי. כל עוד יש לאדם חוויה של אני רוצה או ... לחלוטין. איך אלוהים חושב? איך מרגיש אלוהים? איך להרגיש חופש מוחלט? מה המשמעות של להביא ילדים לעולם? האם הרצונות שלי נכפים עליי? מה זה להיות אלוהים האמיתי? ...
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
... למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד מהם הגורמים המשפיעים על למידת ילדים עם קשיים רגשיים וקשיי למידה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק במגוון רחב של קשיים איתם מתמודדים ילדים עם בעיות למידה. הוא מתחיל בסיפור של מורה או מדריכה שמנסה לעזור לילד ללמוד קרוא וכתוב. המורה פונה בשאלה מה היא צריכה לעשות כדי לשפר את תהליך הלמידה, וכיצד להבין את הקושי של הילד. אליעד מציין שמורה לא צריכה להניח את הסיבות לקשיים אלא קודם כל להבין מהו הקושי האמיתי. איך לזהות את הקושי האמיתי של הילד? אליעד מסביר שחשוב להבין את ההבדל בין כל ילד וילד ולקבל תשובות על השאלה כיצד הילד הזה שונה מילדים אחרים. במקום לשאול את הילד ישירות מדוע הוא לא מצליח לקרוא, יש להתחיל להבין מהו הקושי העמוק של הילד, למשל האם הוא חווה קשיים רגשיים, קשיים חברתיים או אובייקטיביים אחרים. אליעד ממליץ להבין את הגורמים האישיים שמובילים לקשיים. כל ילד עשוי לחוות את הקשיים בדרכים שונות, וחשוב לדעת לזהות את הגורמים המהותיים ולא להסתפק בהסברים שטחיים. האם שיטות למידה אחידות מתאימות לכל הילדים? לפי אליעד, כל ילד יש לו את השיגונות והקשיים האישיים שלו. לכן, אם שיטה אחת לא עובדת עם ילד מסוים, ייתכן שהיא פשוט לא מתאימה לו. הוא מדבר על כך שכל ילד עשוי להגיב אחרת לאותה שיטה, ולכן חייבים לבדוק את ההתאמה בין הילד לבין השיטה ולמצוא דרכים שונות ללמד אותו. מהו קשר רגשי ולמה הוא חשוב? אליעד מציין שלילד עם קשיים רגשיים או קוגניטיביים קשה יותר ללמוד אם אין קשר רגשי חזק עם המורה או המדריך. יש צורך במערכת יחסים שתאפשר לילד להרגיש בטוח ולהתמסר לתהליך הלמידה. לעיתים, הציפיות הרגשיות של המורה כלפי הילד יכולות להשפיע על הצלחת הלמידה. קשר רגשי חיובי הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחה. האם כל ילד באמת לא רוצה ללמוד? אחת השאלות הגדולות אליעד שואל היא האם
איך להגיד לילד לא? הדרכת הורים לילדים עקשנים ולילדים מרדניים, איך אומרים לילד לא? איך אומרים לא לילד? איך לחנך ילד עקשן? איך לסרב לילד? איך לגרום לילד להקשיב לך? מה עושים אם הילד לא מקשיב? איך לחנך ילד מרדן?
איך להגיד לילד לא? הדרכת הורים לילדים עקשנים ולילדים מרדניים, איך אומרים לילד לא? איך אומרים לא לילד? איך לחנך ילד עקשן? איך לסרב לילד? איך לגרום לילד להקשיב לך? מה עושים אם הילד לא מקשיב? איך לחנך ילד מרדן?
... להגיד לילד לא? הדרכת הורים לילדים עקשנים ולילדים מרדניים, איך אומרים לילד לא? איך אומרים לא לילד? איך לחנך ילד עקשן? איך לסרב לילד? איך לגרום לילד להקשיב לך? מה עושים אם הילד לא מקשיב? איך לחנך ילד מרדן? איך להגיד לילד לא בצורה נכונה? הורים רבים נתקלים בקושי משמעותי כאשר הם נאלצים להגיד לילד שלהם לא. השאלה שעולה היא איך ניתן לעשות זאת בצורה נכונה? אליעד כהן מסביר שאין למעשה שיטה אחת שעובדת בכל המקרים. קיימות שיטות רבות כמו ענישה, הסבר מפורט לילד, שכנוע דרך תגמול, והצבת גבולות נוקשים, אך כל השיטות הללו אינן יעילות תמיד. לעיתים הן יכולות לעבוד, אך תמיד יגרמו לנזק מסוים או ייצרו בעיות חדשות. אליעד כהן מציין שבפועל, אין שיטה אמיתית שאפשר ללמוד בבתי ספר להדרכת הורים שתפתור את הבעיה הזו באופן מוחלט. כל הגישות הקיימות נכונות רק בחלק מהזמן ובחלק מהמקרים, אך לעולם אינן מושלמות. ההסבר שאליעד מציע הוא הרבה יותר בסיסי ועמוק - הדרך היחידה האמיתית להגיד לילד לא בצורה נכונה היא בראש ובראשונה שההורה ילמד להגיד לעצמו לא. אם ההורה עצמו לא יודע להתמודד עם סירוב עצמי, עם דחיית סיפוקים ועם הגבלת הרצונות שלו, הוא לעולם לא יצליח ללמד זאת את הילד. ההורה חייב לשאול את עצמו האם הוא מסוגל להגיד לעצמו לא, האם הוא יודע להגביל את עצמו בלי להרגיש רע, והאם הוא מסוגל להתאפק בלי להרגיש שהוא סובל. מדוע הורים מתקשים להגיד לילד לא? הסיבה המרכזית לקושי של הורים להגיד לילד לא היא התחושה שאהבה פירושה מילוי רצונו של הילד. הורים רבים חווים בילדותם את הכאב של לא מההורים שלהם, וכעת הם מחליטים שאצל הילד שלהם יהיה אחרת. הם מאמינים בטעות שאם הם לא נותנים לילד משהו שהוא רוצה, זה אומר שהם לא אוהבים אותו באמת. מתוך אמונה מוטעית זו הם נוטים לספק לילד את כל מה שהוא מבקש. אבל בפועל, כאשר ה
הדרכת הורים לילדים לא מחונכים, איך לתקן טעויות בחינוך הילדים? איך להתמודד עם חינוך ילדים שגוי? איך לתקן את הטעויות שעשית בחינוך הילדים שלך? איך להתמודד עם ילד שלא קיבל חינוך נכון ושלא חונך בצורה נכונה?
הדרכת הורים לילדים לא מחונכים, איך לתקן טעויות בחינוך הילדים? איך להתמודד עם חינוך ילדים שגוי? איך לתקן את הטעויות שעשית בחינוך הילדים שלך? איך להתמודד עם ילד שלא קיבל חינוך נכון ושלא חונך בצורה נכונה?
... הורים לילדים לא מחונכים, איך לתקן טעויות בחינוך הילדים? איך להתמודד עם חינוך ילדים שגוי? איך לתקן את הטעויות שעשית בחינוך הילדים שלך? איך להתמודד עם ילד שלא קיבל חינוך נכון ושלא חונך בצורה נכונה? מה עושים אם הילד לא קיבל חינוך נכון? כאשר ההורים מבינים כי הילד שלהם לא קיבל את החינוך הראוי או חונך בצורה שגויה, עולה השאלה כיצד לתקן את המצב. אליעד כהן מדגיש שאין פתרון אחד ויחיד או ... לפרופסור באוניברסיטה, או מי שלא דיבר מעולם צרפתית ועכשיו רוצה ללמוד את השפה - הדרך היא להתחיל ללמוד, להמשיך ולהתמיד עד להשגת השינוי הרצוי. באותו האופן, גם כאשר הילד גדל בצורה שאינה נכונה, התיקון נעשה בהדרגה, בצורה איטית וסבלנית. איך לתקן טעויות שנעשו בעבר בחינוך הילדים? אליעד מסביר שכאשר ההורה שם לב שהילד שלו התעצב או גדל בצורה לא טובה, ראשית עליו להכיר בעובדה שהדבר כבר התרחש, ואין טעם להתייאש או להיכנס ללחץ מכך. בדיוק כפי שאדם שנכנס לחובות כלכליים גדולים (לדוגמה, מינוס של 100 מיליון שקל) חייב להתחיל לשפר את המצב צעד אחר צעד, כך גם ההורה צריך להבין שמדובר בתהליך איטי וממושך שדורש סבלנות ואורך רוח. ההמלצה שלו היא להקפיד על שינויים קטנים, לעבוד בהדרגה וללא לחץ או רצון לתקן הכל בבת אחת. כיצד לתקן את עצמך כהורה אם גדלת בצורה לא נכונה? חשוב להבין, כך מסביר אליעד, שגם ההורים עצמם לפעמים גדלו בצורה לא נכונה או שלא קיבלו חינוך ראוי. אם ההורים מבינים שהם עצמם עקומים או שגדלו בצורה בעייתית, הם יכולים להשתמש באותה גישה בדיוק: התיקון העצמי חייב להיעשות לאט, בשלבים ... הגדול יותר. המטרה היא להבין שאין דרך לקפוץ מיד מהקיצוניות האחת לשנייה. השינוי חייב להיות מדורג, כמו אימון גופני או למידת שפה חדשה, שלב אחר שלב. מה עושים עם ילד שמפונק מדי או מפגין כפיות טובה? כאשר ילד גדל בסביבה בה קיבל הכל בלי מאמץ או דרישה כלשהי, וכתוצאה מכך הפך למפונק או לכפוי טובה, אליעד ממליץ להורים להכיר בכך שהבעיה היא שהם עצמם פינקו את הילד יתר על המידה, אולי מתוך רצון להעניק לו חום ואהבה. עכשיו, כשההורים רוצים לתקן את התוצאה, הם צריכים להבין כי גם כאן אין פתרון קסם. הפתרון הוא להפסיק לתת הכל ללא דרישה, וללמד את הילד להתאמץ קצת יותר. ההורה חייב להתחיל לדרוש מהילד לבצע משימות מסוימות או לקחת אחריות על פעולות מסוימות, גם אם זה קשה בהתחלה. מדובר בתהליך מתמשך שדורש הרבה סבלנות ואורך רוח. איך לעודד ילד לשנות הרגלים ולהתאמץ? אליעד כהן מציע להורים להתחיל לשוחח עם הילד, לתהות איתו יחד, לשאול אותו שאלות שמגרות את המחשבה וההתבוננות העצמית, כך שהילד יתחיל להבין בעצמו את הצורך בשינוי. הדגש הוא לא להכריח את הילד, אלא לנהל איתו דיאלוג מתמשך, סבלני ומעמיק. ההורה יכול לשאול שאלות שמובילות את ה
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים?
... הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים? איך להתמודד עם ילד שמקלל, מרביץ ומתחצף? כאשר הילד מקלל, מרביץ או מתחצף, הבעיה המרכזית אינה ... עצמה, אלא חוסר ההבנה של הילד מדוע הוא מתנהג כך. אליעד כהן מדגיש שהגישה הנכונה היא ללמד את הילד לחשוב, להבין את עצמו, ולבחון את הסיבות ... מילולית או פיזית כלפי הילד, יש לגלות אמפתיה אמיתית ולהסביר לו את ... אישית אינה מספיקה כדי לחנך ילד? אליעד כהן נותן דוגמה להורים שמתלוננים שהילד שלהם מקלל, וכשבודקים את הסביבה שבה הוא גדל, מגלים שלעיתים ההורים עצמם מקללים ומתנהגים באלימות. במקרה כזה, הפתרון הוא שההורים עצמם ישנו את ההתנהגות שלהם, כי הילד לומד מהם. אם ההורים לא מקללים אך הילד עדיין מתנהג בצורה בעייתית, סימן שהוא למד ... ואלימות? אליעד מסביר כי רוב ההורים משתמשים בשיטות של איומים, עונשים, ... או אפילו בעיות רגשיות אצל הילד בעתיד. הוא נותן דוגמה להורים שחיכו שהמצב יתדרדר ואז נזכרו לפעול, ... מיד כשהיא התחילה. כיצד ללמד ילד לחשוב במקום רק לאלף אותו? אליעד ... שהמטרה אינה פשוט לגרום לילד להפסיק את ההתנהגות הבעייתית, אלא ללמד ... שלו. הוא מציע לשאול את הילד שאלות כמו: למה קיללת?, מה בדיוק קרה ... תשובה ספציפית. לדוגמה, אם הילד קילל בגלל שמישהו העליב אותו, יש לבדוק ... קללות או אלימות. בדרך זו, הילד ילמד לנתח בעצמו את הסיטואציה, מה שיוביל ... למה גישה של אמפתיה הכרחית בחינוך ילדים עם בעיות התנהגות? אליעד מבהיר שחשוב ...
רצון לתת ורצון לקבל בזוגיות, התאהבות ורצון לתת, כמה לתת וכמה לקבל? מתי להתעקש ומתי להתפשר? רצון לאהוב, רצון להיות נאהב, נתינה וקבלה בזוגיות, לתת ולקבל במערכות יחסים, אהבת הורים לילדים, נתינה בלי אינטרסים
רצון לתת ורצון לקבל בזוגיות, התאהבות ורצון לתת, כמה לתת וכמה לקבל? מתי להתעקש ומתי להתפשר? רצון לאהוב, רצון להיות נאהב, נתינה וקבלה בזוגיות, לתת ולקבל במערכות יחסים, אהבת הורים לילדים, נתינה בלי אינטרסים
... לתת ורצון לקבל בזוגיות, התאהבות ורצון לתת, כמה לתת וכמה לקבל? מתי להתעקש ומתי להתפשר? רצון לאהוב, רצון להיות נאהב, נתינה וקבלה בזוגיות, לתת ולקבל במערכות יחסים, אהבת הורים לילדים, נתינה בלי אינטרסים מהי אהבה אמיתית ואיך היא מתבטאת בזוגיות? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לשאלת האהבה האמיתית בזוגיות, ומסביר כי אהבה אמיתית היא מצב שבו הרצון של האדם השני הופך להיות ממש הרצון שלך, כאילו מדובר ברצון אחד משותף. כשאתה אוהב מישהו באמת, ... בטלוויזיה והאדם שאיתך רוצה לישון, הרצון שלך להגביר את הווליום מתנגש עם הרצון שלך לשמור על השקט עבור האדם השני, ולכן נוצרת התלבטות פנימית. במצב כזה, אם מדובר בזוגיות אמיתית ואוהבת, אתה חווה את הרצון שלו כאילו הוא הרצון האישי שלך, ואתה רוצה שהוא יישן בדיוק כמו שאתה רוצה לצפות בטלוויזיה. הרצונות שלו ושלך מתמזגים לרצון אחד. האם יש נוסחה להחלטה בין נתינה לקבלה בזוגיות? אין נוסחה מדויקת להחלטה מתי לתת ומתי לקבל בזוגיות, אליעד מדגיש כי זה מצב טבעי וספונטני כאשר אתה באמת אוהב את האדם השני. כשאתה עושה חישובים של אינטרסים (האם נתנו לי?, האם מגיע לי לקבל בתמורה?), זו לא אהבה אמיתית, אלא התנהלות עסקית. באהבה אמיתית אין צורך בחישובים כאלו, כי הרצון לתת מתרחש מעצמו. אליעד מסביר כי בכל פעולה, כולל נתינה, האדם עושה חישובים ברמה מסוימת, אך השאלה היא איזה סוג של חישוב: האם אתה נותן מתוך אינטרסים לקבל בחזרה, או שאתה נותן מתוך תחושה פנימית של רצון ... באמת אוהב מישהו, טובתו של האדם השני חשובה לך לפחות כמו טובתך שלך, לא מתוך אינטרס או מתוך חשש שיעזבו אותך, אלא פשוט כי הרצונות שלו הופכים לחלק ממך. לדוגמה, כשבן הזוג שלך חולה, אתה באמת מרגיש את הכאב והסבל שלו, וזה מפריע לך ממש כאילו מדובר בסבל האישי שלך. אתה לא מרגיש שאתה עוזר מתוך חובה או מחשבה שאם לא תעזור אז תפסיד משהו, אלא אתה פשוט מרגיש חובה פנימית לעזור כי הרצון להקל על סבלו של האחר הופך להיות הרצון האישי שלך. מה ההבדל בין נתינה ללא אינטרס לבין נתינה מאינטרסים? אליעד מתאר דוגמה של אדם שמכסה ילד קטן בשמיכה כשהוא ישן, אף שהילד לא מודע לכך ולא יזכור זאת, ואין שום סיכוי שהוא יקבל תמורה או הכרה מהילד. במקרה זה, הנתינה נובעת מרצון טבעי, נקי, ללא כל אינטרס. לעומת זאת, כשאדם נותן מתוך תחושת חובה, פחד, או ציפייה לתמורה, מדובר בנתינה מאינטרסים. הוא מביא דוגמה של עובד במקום עבודה, שהנתינה שלו (המאמץ שהוא משקיע) היא תמיד ממקום אינטרסנטי - מתוך רצון לקבל שכר, הכרה, או קידום, ולא מתוך אהבה או אכפתיות אמיתית. האם אהבת הורים לילדיהם היא תמיד נטולת אינטרסים? לגבי הורים וילדים, אליעד מסביר כי אף על פי שהורים בדרך כלל חושבים שהנתינה לילדיהם היא ללא אינטרסים, לעיתים קרובות הנתינה הזאת באה עם אינטרסים פנימיים לא מודעים - למשל, רצון להרגיש הורה טוב, למנוע תחושות אשמה, או לחוש בעל ערך. הוא נותן דוגמה של הורים שאומרים לילדיהם: תראה כמה אני עושה בשבילך, שבעצם זו
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תלותיות במערכות יחסים, תלות בין בני זוג, תלות בין הורים לילדים, לגרום למישהו להיות תלוי בך, לשלוט בבן הזוג, לשלוט בבת הזוג, חרדת נטישה, לשלוט בילדים, נתינה לילדים, הענקת יתר, תלות רגשית, זוגיות מעצימה, להעצים את הילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למנהלים, אימון אישי לימודים, גישור ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1089 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 01:37:27 - wesi1