אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תרדמת הזמן ✔לחלום בהקיץ - מהי תרדמה תודעתית? איך להתעורר משינה תודעתית? ✔תרדמת הזמן. תרדמת ההרגל. מה הם? איך להתעורר? תרדמה = שינה = חלום...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨לחלום בהקיץ - מהי תרדמה תודעתית? איך להתעורר משינה תודעתית?
תרדמת הזמן. תרדמת ההרגל. מה הם? איך להתעורר?

תרדמה = שינה = חלום = דמיון.

להתעורר = ערנות = מציאות = שכל.

תרדמת ההרגל = ההרגלים מרדימים את האדם. כאשר האדם פועל מתוך הרגל ואינו חושב על תכלית מעשיו, על ידי זה התודעה שלו נרדמת.

תרדמת הזמן = רצף האירועים של הזמן מרדים את האדם. כאשר האדם אינו מתבונן על המהות של האירועים השונים עד לעומקם, הרי שהוא כאילו נרדם. מאורעות החיים הרדימו לאדם את המחשבה.

להלן דברים שמאפיינים תרדמה תודעתית:

שינה בהקיץ = חוסר מחשבה = חוסר מודעות מלאה למתרחש = חוסר ידיעה והבנה מלאה של המציאות = חוסר ריכוז = חוסר התאמה בין הלב והרגש לבין המוח של האדם והשכל שלו.

חוסר מודעות עצמית = אינו נהנה מהטוב האמיתי שיש בכל רגע = רודף אחרי טוב דמיוני = רודף אחרי הזנב של עצמו = מרוץ העכברים = מרגיש עייפות לגבי החיים.

שינה = חי בעולם הדמיון = יחוס חשיבות לדברים שוליים ולא מהותיים = התמקדות בחיצוני במקום בפנימי = להפוך את הטפל לעיקר ואת העיקר לטפל.

כאשר התודעה של האדם ישנה אז:

הפוטנציאל השכלי אינו ממומש = אינו מבין מדוע דברים קורים = אינו מבין את עצמו בשלמות = אינו מודע לרצון הפנימי שלו שממנו באים כל הרצונות שלו = רואה דברים לא כפי מה שהם באמת = רודף אחר אשליות = משלה את עצמו = מפחד מדברים שאינם קיימים במציאות = הופך זבוב לפיל = לא רואה את מה שעומד אל מול העיניים שלו = פחד / חרדות = חוסר אושר = גהנום = מוות = מרגיש כמו מת חי.

כמו כן, ישנם עוד מספר דברים שנחשבים לשינה תודעתית:

דמיון = חוסר שכל = קיבעון מחשבתי = הנחות יסוד שגויות = תפיסות מציאות שגויות = אמונות טפלות = חוסר הבנה מלאה של המציאות = תחושה של כבדות / עצלות = חוסר שמחה = עצבות = רע.

לעומת זאת, יש גם את האדם הער. האדם שהתעורר = התודעה שלו ערנית.

אדם ער = שכל = היגיון = דעת = אמת = ראיית התמונה המלאה = הבנת המציאות = אהבת המציאות = הנאה מתמדת מהטוב האמיתי שיש בכל רגע של המציאות = שמחה = מיצוי הפוטנציאל האישי = להיות מודע לעצמך = אושר = חיים = חי באמת.

איזה חלק באדם ישן?

תשובה: השכל / יכולת ההבנה / המחשבה.

השכל של האדם ישן והדמיון שולט באדם.

איך מתעוררים? איך מעירים את השכל?

תשובה: יש כמה אפשרויות להעיר אדם ישן.

1 - לשפוך מים.

2 - לקרב אליו אש.

3 - לצעוק אליו.

4 - לתפוס אותו ברגליים ולנער את גופו.

ועוד אפשרויות נוספות כיד הדמיון...

מה הנמשל?

מים = לשפוך על השכל עוד שכל. ז"א להשתמש בשכל כמה שיותר. לשאול שאלות, לחפש את האמת, לחקור, לברר, להתבונן = שימוש בשכל עצמו וחיזוק שלו.

אש = לשרוף את הדעות המוקדמות והשגויות = לקחת את כל...
שינה תודעתית לטפל ריכוז גהינום הזמן והמקום אמונות טפלות פוטנציאל אישי חוסר מודעות עצמית עצבות להשתמש שימוש בשכל איך להתעורר חלום חלום בהקיץ חלומות להתעורר שינה שינה חלומות שינה תודעתית תודעה
הרגלים / דפוסי התנהגות / דפוסי חשיבה - איך לשנות הרגלים, דפוסי חשיבה והתנהגות?
... ניתן לפרק אותם? איך ניתן לפעול מתוך מודעות ולא מתוך הרגל? לחיות מתוך מודעות = ליהנות מכל רגע. לפעול מתוך הרגל = לישון בהקיץ = תרדמת ההרגל. איך מפרקים הרגלים, על ידי זה שמתחילים התחלה חדשה בכל פעם מחדש. כדי להתחיל התחלה חדשה בכל רגע מחדש, על האדם להתייחס לכל רגע של ההווה בפני עצמו ולא כאל המשך של הרגע הקודם ...
רגרסיה, חזרה להרגלים ישנים, לחזור על טעויות, שינוי הרגלים, שינוי דפוסי חשיבה, שינוי הרגלי התנהגות, שינוי דפוסי מחשבה, שליטה ברצונות, שינוי הרגלי חיים, ריגרסיה, טראומה טובה, איך לשנות הרגלים?
רגרסיה, חזרה להרגלים ישנים, לחזור על טעויות, שינוי הרגלים, שינוי דפוסי חשיבה, שינוי הרגלי התנהגות, שינוי דפוסי מחשבה, שליטה ברצונות, שינוי הרגלי חיים, ריגרסיה, טראומה טובה, איך לשנות הרגלים?
... חזרה להרגלים ישנים, לחזור על טעויות, שינוי הרגלים, שינוי דפוסי חשיבה, שינוי הרגלי התנהגות, שינוי דפוסי מחשבה, שליטה ברצונות, שינוי הרגלי חיים, ריגרסיה, טראומה טובה, איך לשנות ... שינוי רצון או הרגל, יש מקום לרגרסיה - כלומר, לחזרה למצב קודם. הוא מציין שזו לא שאלה חד משמעית שכן בתודעה שלנו קיימות שכבות רבות. כשבן אדם משנה הרגל מסוים, הוא יכול להרגיש שהוא עבר שינוי במודע, אך קיימת תמיד האפשרות שהוא יחזור לאותו הרגל ישן. האם אנחנו יכולים באמת להשתנות בצורה מוחלטת? אליעד מציין כי התודעה שלנו מורכבת משכבות שונות. בשכבה העליונה, שבו אנחנו מודעים להחלטות שאנחנו מקבלים, ייתכן שנשנה את הרגלינו. אך בתת - המודע שלנו, כל הידע והתפיסות הישנות ... הישנים כמשהו מוכר ואפילו נעים, גם אם באופן מודע אנחנו מבינים שהם לא טובים עבורנו. כיצד השכבות בתודעה משפיעות על שינוי? ההסבר של אליעד ממחיש את העובדה ששכבות עמוקות בתודעה שלנו לא תמיד משתנות בקלות. לדוגמה, אדם שמחליט לאכול בריא עדיין עשוי להיתקל בקשיים בתת - המודע, שבו קיימת זיכרון של הרגלים ישנים . ברגע שהאדם מתרגל לתזונה בריאה, הוא לא בהכרח ירגיש שהוא נהנה מזה, אלא פשוט רגיל לכך, לא טוב ולא רע. בתודעה שלו יש מקום שחוזר ומזכיר את החסרונות של המצב החדש, במיוחד אם הוא לא היה רגיל אליו. האם אפשר להיות בטוחים בהחלטות שלנו? אליעד מציין גם את הרעיון של ... אך תמיד יהיה צורך בתשומת לב ותשמרה כלפי השינוי כדי שלא יחזור על עצמו. איך עובדים עם מחשבות ודפוסים ישנים? העבודה עם דפוסים ישנים היא עבודה מתמשכת ומורכבת, שכוללת את תהליך המעבר משכבה לשכבה בתודעה שלנו. כל שינוי דורש תשומת לב והתמדה, כי לעיתים קרובות תת - המודע שלנו לא תומך בשינוי המוחלט. אליעד מציין את החשיבות של דימוי ושימור זיכרון של החסרונות ... את ההחלטות שלקח. כלומר, אין נוסחה קסומה לשינוי מוחלט, כי תמיד יש מקום לסיבוכים או חזרות לדפוסים ישנים, תלוי איך המוח שלנו מפרש את הדברים. איך לשנות הרגלים? מה זה רגרסיה? כיצד לתחזק שינוי הרגלים? האם ניתן לשנות דפוסי מחשבה? מהו תת מודע? ...
לימוד תוך כדי עייפות, לימוד תוך כדי שינה
לימוד תוך כדי עייפות, לימוד תוך כדי שינה
... תוך כדי עייפות, לימוד תוך כדי שינה מדוע כדאי ללמוד גם כשאתה מנומנם? אליעד כהן מדבר על החשיבות והיתרונות של לימוד במצב של ... ומנומנמות, על פי תפיסתו של רבי נחמן. הוא מסביר שבמצב של עייפות או נמנום, האדם למעשה מחדיר לתודעה שלו את החשיבות שהוא מייחס ללימוד. לדוגמה, כאשר אדם רעב, הדבר האחרון שעליו הוא חושב לפני השינה הוא על אוכל. באופן דומה, כאשר הוא לומד למרות שהוא מנומנם ועייף, המסר שנחקק בתת - המודע ... חשוב ומשמעותי עבורו. בנוסף, אליעד מביא תיאוריה שלפיה דווקא כשאדם נמצא במצב שבין ערנות לשינה, הוא יכול להבין טוב יותר את הנושא הנלמד. הסיבה לכך היא שבמצב של ערנות מלאה, המוח טרוד ... ואומר כי אם רוצים להחדיר למישהו מסר מסוים, הזמן הטוב ביותר לעשות זאת הוא דווקא לפני שהאדם נרדם. הסיבה לכך היא שבשלב של לפני השינה, המחסומים הנפשיים הרגילים נחלשים, כך שהמידע יכול להיקלט בקלות רבה יותר, בלי התנגדות ... יכול להיות אפקטיבי במיוחד בהטמעת רעיונות, אמונות או מידע חדש. האם כדאי ללמוד כשאתה כבר כמעט ישן? אליעד מבסס את דבריו על תורת רבי נחמן, שלפיה כדאי ללמוד גם אם אתה במצב של כמעט הירדמות. ההמלצה ... אחרות, כמו כאשר אדם רעב או צמא, והמחשבה על אוכל או שתייה היא האחרונה שהוא חושב עליה לפני שנרדם . באופן דומה, אם אדם מתעקש ללמוד נושא מסוים למרות עייפותו, הוא מעביר למוח שלו מסר חזק שהנושא הזה משמעותי לו באופן עמוק. איך עייפות תורמת להחדרת מסרים לתודעה? אליעד מסביר שהמצב של טרום - שינה הוא שלב שבו התודעה פחות עסוקה בלוגיקה ובמחשבות תובעניות אחרות. במצב זה, מסרים חדשים או מידע חדש יכול להיקלט ... רוצה להפסיק הרגל מסוים או לאמץ הרגל חדש, כדאי לו לחזור על המסר הרצוי דווקא כשהוא מתקרב לשינה, כי במצב כזה המסר עוקף את המנגנונים הביקורתיים של ההכרה, וחודר ישירות לתת - המודע. בצורה ... אליעד כהן: לימוד במצב של עייפות מעיד על חשיבות הנושא ללומד, ולכן המסר נחקק עמוק יותר בתודעה. בזמן נמנום האדם פחות מוסח ופחות מתנגד למידע, מה שמקל על קליטת רעיונות חדשים. מצב של טרום - שינה הוא זמן אידיאלי להחדרת מסרים לתת - המודע, כיוון שמנגנוני הביקורת וההתנגדות של ההכרה ... ההבנה וההפנמה של המידע, מאחר שיש פחות מחשבות מתחרות. ההתעקשות ללמוד למרות העייפות מחדירה לתודעה שהנושא חשוב מאוד עבור הלומד. לימוד תוך כדי שינה האם כדאי ללמוד כשעייפים? איך להחדיר מסרים לתת - מודע? למה ללמוד לפני השינה? לימוד במצב נמנום ...
ניתוח תהליך למידה, ניתוח תהליך רגשי, ללמוד על הבוקר, הספר להיות אלוהים, ללמוד אחרי שינה
... למידה, ניתוח תהליך רגשי, ללמוד על הבוקר, הספר להיות אלוהים, ללמוד אחרי שינה למה קל יותר ללמוד את התכנים של הספר להיות אלוהים דווקא בבוקר? הסוגיה המרכזית שאליעד כהן מנתח היא מדוע אנשים מרגישים שקל להם ... המוח אחרי התעוררות ואיך זה משפיע על קליטת התכנים? אליעד כהן מסביר שבזמן השינה האדם משתחרר מתהליך מתמשך של מחשבות, טרדות ורגשות שהצטברו במהלך היום. כאשר הוא מתעורר, מוחו עדיין נקי יחסית, כמו מחשב שרק ... פילוסופיים, עמוקים ומורכבים יותר, שמטרתם לגרום לאדם לחשוב ולחקור את התודעה ואת ההבנה הבסיסית ביותר של המציאות והקיום שלו. בגלל שהתכנים הללו דורשים מחשבה מעמיקה, התבוננות פנימית ומודעות גבוהה יותר, קל ... עמוק בשאלות קיומיות. האם המוח פתוח יותר ללמידה רק בגלל מצב ביולוגי של שינה? אליעד מחדד את ההסבר ואומר כי אכן ישנה השפעה של השינה על המוח, בכך שהיא מנקה אותו מחוויות היום הקודם, אבל הוא מדגיש שזה לא רק ההיבט הפיזיולוגי של המוח לאחר שינה . לדבריו, אנשים יכולים להבחין בהבדל משמעותי בין תכנים פילוסופיים עמוקים, כמו אלה של הספר להיות אלוהים, לבין תכנים אחרים. הוא מביא דוגמה שאם האדם היה קורא ספר בפיזיקה או בכל תחום אחר מיד לאחר השינה, הוא היה עשוי לחוות הבדל כלשהו, אך לא בצורה משמעותית כפי שזה קורה עם התכנים הפילוסופיים והמורכבים של אליעד עצמו. ההסבר לכך ... ומחויבויות שונות. מדוע קל יותר ללמוד בבוקר? ספר להיות אלוהים למידה לאחר שינה ניתוח תהליך למידה למה קשה ללמוד אחרי יום עבודה? מהו זמן אופטימלי ללמידה? ...
נשמה / תודעה עצמית / "אני" - מהו ה"אני" של האדם? מהי הנשמה? מהי תודעה עצמית?
נשמה תודעה עצמית אני - מהו האני של האדם? מהי הנשמה? מהי תודעה עצמית? תודעה עצמית. אני. נשמה. פילוסופיה. מהי מהות הנשמה תודעה אני של האדם? אני = תודעה = תת מודע = נשמה = נפש = רוח = הקול הפנימי = הרצון הפנימי. כל מחשבה שעוברת בראש ... על האדם להבין כי שורש כל התשובות לכל השאלות נמצא באני שלו. על האדם להבין את מהות האני של עצמו. מדיצטיה = התבוננות פנימית של התודעה על עצמה = הבנת האני את המהות של עצמו. הבנת מהות האני = ידיעת הכל = שלמות שאין ...
פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
... הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות מה המשמעות של אחדות ונפרדות בתפיסת המציאות? אחדות ונפרדות הן שתי דרכים ... משאר הדברים. עצם קיום התודעה האישית, או הנשמה, כבר מייצג תהליך של נפרדות וצמצום. כאשר האדם אומר אני, הוא למעשה מגדיר את ... כהן, האדם יכול להגיע למצב תודעתי שבו הוא כבר לא יזדהה עם האני הנפרד שלו, אלא יחווה עצמו כישות אחת עם כל המציאות. דוגמה טובה ... אני ללא אני. איך פיצול התודעה משפיע על ההזדהות עם האני? ככל שהאדם יותר מזדהה עם האני הנפרד שלו, כך הוא חווה יותר פיצולים ... שהוא המציאות עצמה. כיצד החלום ממחיש את המציאות האמיתית? אליעד משתמש בדוגמת החלום כדי להסביר את תפיסת האחדות והנפרדות. בחלום, האדם חווה שהדמויות הן ישויות נפרדות עם רצון חופשי, אך למעשה הן כולן תוצאה של התודעה של החולם . בדומה לכך, גם המציאות היא מעין חלום גדול שבו הכל קיים בתודעה אחת. כאשר זורקים אבן על אדם בחלום, מי שגורם לאירוע הוא התודעה של האדם החולם, אף שלכאורה קיים ריבוי דמויות בעלות רצונות נפרדים. איך אפשר להתחבר לתודעת האחדות? אליעד מציע להתבונן בשאלות יסודיות כגון האם יש מקום? או האם יש זמן?, וכך להגיע להבנה ... כל הדברים למעשה קיימים בתודעה אחת, וההבדלים הם תוצאה של התפיסה המצומצמת של האדם. כל הבעיות והסבל בעולם נובעים מהנפרדות ... או להישאר בארץ, החיבור לתודעת האחדות מאפשר לאדם להבין שאין הבדל אמיתי בין האפשרויות, ושההתלבטות נובעת רק מחוסר הבנת ... מוחלט. כאשר האדם מתחבר לתודעה זו, הוא חווה את עצמו כיוצר הכל, וכל תחושת חוסר הבחירה מתפוגגת. החוויה הסופית היא שהאדם עצמו ... משמעות האגו התחברות לתודעה רחבה הבנת המציאות אחדות ונפרדות - תהליך ההגדרה והחוויה המציאות נתפסת דרך שני מושגים ... יכול להתחבר לעצמו האמיתי. חלום ומציאות - הבנת הבחירה החופשית כאשר אדם חולם חלום, כל ההתרחשויות שבו נתפסות כאמיתיות, אך למעשה הן רק תוצאה של התודעה שלו. בתוך החלום, הדמויות נראות כבעלות רצון חופשי, אך למעשה הן כולן תוצר של החולם. ניתן להקביל זאת למציאות - האם האדם הוא זה שחווה את העולם, או שמא העולם כולו הוא רק חלום אחד גדול? ההבנה שהעולם כולו מתקיים בתודעה של האדם משנה את התפיסה לגבי בחירה חופשית. האם הדמויות שבחלום בוחרות את פעולותיהן, או שהחולם הוא זה שמכתיב את הכל? התודעה של החולם מתפצלת לכמה ישויות, וכך נוצר הרושם של ריבוי. אך בפועל, כל החוויות הן של ישות אחת. כך גם במציאות - ...
אושר, משמעות החיים, אלוהים, לפני בריאת העולם + המפץ הגדול, בחירה חופשית, תודעה, אמת אבסולוטית ועוד
אושר, משמעות החיים, אלוהים, לפני בריאת העולם + המפץ הגדול, בחירה חופשית, תודעה, אמת אבסולוטית ועוד
... משמעות החיים, אלוהים, לפני בריאת העולם + המפץ הגדול, בחירה חופשית, תודעה , אמת אבסולוטית ועוד איך מגיעים לחוויה של חופש מוחלט? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד אדם יכול להגיע לחוויה של חופש מוחלט. הוא מתחיל ... שיש משהו שעוצר או מגביל אותו. לדבריו, אדם לא חופשי כאשר הוא מרגיש שיש לו אילוצים, שהוא חייב לעשות דבר מסוים או נמנע מדבר אחר. כדי להרגיש חופש מוחלט, על האדם להגיע לתודעה שאין שום דבר שמגביל אותו, לא באופן חיצוני ולא באופן פנימי. אליעד מדגיש שהבעיה היא תמיד פנימית ולא חיצונית. אם אדם מרגיש מוגבל, זו ... היא חקירה פנימית אינטנסיבית של כל האמונות, ההגבלות והמחויבויות שהאדם מחזיק בתוכו. ככל שהאדם יחקור עמוק יותר, הוא יגלה שאין אף הגבלה אמיתית ושכל ההגבלות הן תוצר של התודעה שלו בלבד. ברגע שהאדם מבין זאת, הוא חווה חופש מוחלט, שבו אין לו שום חובה, שום אילוץ ושום הגבלה. האדם מגיע למצב שבו הוא חופשי באמת, ...
להשתחרר מהשכל, יש מאין, מעל השכל, מעל המחשבה, ביטול התודעה, מדיטציה, להיעלם, הכל אחד
להשתחרר מהשכל, יש מאין, מעל השכל, מעל המחשבה, ביטול התודעה, מדיטציה, להיעלם, הכל אחד
... מהשכל, יש מאין, מעל השכל, מעל המחשבה, ביטול התודעה, מדיטציה, להיעלם, הכל אחד איך נוצרת מוטיבציה לפעולה, ומה מקור הרצון? אליעד כהן מסביר את המנגנון העמוק ... מכאן גם נובע שהכל אחד, כי אותו אין מקום וזה שמעבר לזמן הם בעצם הוויה אחת ואי אפשר להפריד ביניהם. האם המקום והזמן הם אשליה, וכיצד החלום מדגים זאת? כדי להמחיש זאת, מביא אליעד דוגמאות מחלומות: אדם יכול לישון רבע שעה, ובחלום לעבור אירועים של שבעים שנה. בזמן קצר נכנסים אינסוף אירועים. באופן דומה המקום בחלום הוא עצום, אבל בפועל הוא רק נקודה במחשבה. מכאן אפשר ללמוד שגם המקום והזמן שאנו חווים בערות הם בעצם תלויים בתודעה גדולה יותר, והם מקבלים את נפחם ממנה. מדוע גם הדיבור על אחדות נפרד מהחוויה עצמה? אליעד מסביר שכל ניסיון ... מבהיר שחוויה זו אינה חוויה במובן של רגש או מחשבה, כי כשהכל אחד, אין הפרדה בין החווה למושא החוויה. הוא מבהיר שזהו מצב שהוא אף מעבר לתודעה הרגילה, ולכן אין דרך להגדיר אותו כחוויה בתוך השכל הרגיל. בכל זאת, כדי להתקרב לכך, משתמשים בשכל עד סופו, ... מקיימים את החיפוש גם במהלך השגרה? אליעד ממליץ לאדם שרוצה להגיע להבנה של האחדות לשאול שאלות בלי הפסק, גם באירועים רגילים. למשל בשינה, או במדיטציה, או בעבודה, לשים לב בכל רגע: מי עושה את הפעולה? למה אני רוצה אותה? האם זה באמת ייתן לי ... השולחן הזה עשוי ממשהו, אבל הוא כלום בשורש שלו, אז איך הוא נפרד מהקיר? בסוף אתה מגיע לאילוץ שמצד אחד יש לך נפרדות, גם אם נגיד שזה חלום, וגם אם נגיד שזה אשליה או דמיון, אבל זה קיים. אז מה אם זה אשליה, זה קיים כאשליה. בו זמנית אנחנו מבינים ... האחד, זה יש מקום, יש אין מקום. לדוגמה, מקום, כמה גדול המקום? אין סוף, נכון? כמה מקום צריך כדי להכניס מקום אין סופי? אם אתה עכשיו חולם חלום, כמה מקום תופס המקום? מחשבה, נקודה. זה אומר שכאשר האדם חולם חלום, אנו מכניסים אין סוף מקום של החלום בנקודה של מחשבה. עכשיו נדבר על זמן, למשל אדם ישן שינה מאוד עמוקה, וברבע שעה הוא מכניס אירועים של שבעים שנה, ואז הוא שואל איך הספקתי? ישנתי רק ... של רבע שעה הוא הכניס שבעים שנה. אז כמה זמן צריך כדי להכניס לתוכו את כל הזמן? רגע. כי מה זה זמן? זמן זה אין סוף, אבל מספיק שיש לך תודעה של רגע אחד, אז בתודעה של רגע אחד אתה יכול להכניס אין סוף זמן. אתה יכול לדמיין את כל הזמן ברגע. מה שאני בא לומר, שזה מחבר אותך ... מחוץ להוויה, מחוץ לישות, מחוץ לכל, מחוץ למחשבה. אי אפשר לחשוב עליו, וגם אי אפשר לחוות אותו, כי אם אין מחשבה אין חוויה, אם אין תודעה אין חוויה, אם אתה לא מודע לקיומך, איך אתה יכול להגיד, אני לא קיים אבל מרגיש אהבה. ואני מדבר על משהו שהוא מחוץ לקיום שלך. ואם הוא מחוץ לקיום שלך אז איך תחווה אותו? זה דבר שהוא הרבה מעל החוויה, מעל המחשבה, מחוץ לתודעה. אז כל מה שאני עושה זה כדי להפעיל לך את גלגלי המוח, שאם הם יפעלו חזק, אז יקרה הדבר. מה אני עושה? אני ... זה לא לשתוק בפה, שתיקה פירושו לחדול, להפסיק לדבר, להפסיק לרצות, להפסיק להרגיש, להפסיק להיות, את צריכה לא להיות קיימת, איכשהו לגרום לתודעה שלך להיעלם, אבל האם את יכולה להעלים את עצמך? זה לא את בוחרת ואומרת אז בו נעלים. אבל אם אתה מעלים את ... למצב שבו אפילו שאת לא במודעות תרגישי שאת כן במודעות. שאלה: איך? אליעד: הדרגה הקטנה זה להיות במודעות כל היום. עד כדי כך שאפילו בחלום את במודעות של המדיטציה. יש דרגה מעליה שאת לא צריכה להיות במודעות אבל את חווה שאת במודעות, את יכולה לעשות ... חודש אני מפסיק ליהנות מהם. אליעד: כי אין לך הרבה שכל. ככול שיש לאדם יותר שכל, הוא סובל יותר מהר. למה? כי רק אחרי חודש קלטת שזה לא שינה. יש אנשים שאפילו כשהם עוברים דירה, הם כבר רואים שזה לא משנה. שאלה: יש לי הרבה רצונות, ואני לא יודע ... והזמן, זה אומר שלא יכול לקרות שום דבר שהוא לא ירצה. האם הוא תלוי רגשית המשהו? לא, הוא תמיד מרוצה. עכשיו אם תצליח להגיע להשתוות תודעתית עם הראשון, תחווה כמוהו את המציאות. יש כוח שמניע את העולם, אני קורא לו הסיבה הראשונה. מצידו של הישות ... כדאי לרשום את השאלות? אליעד: אם זה עוזר לך, תעשה את זה. מה הבנת? שאלה: שאני צריכה לבדוק של מי הרצון. אליעד: כן, עד שתגיעי למצב שבשינה תהיי מודעת לשאלות. שאלה: היה לילה אחד, אחרי שתמללתי הרצאה שלך, הייתי מודעת כל הלילה, זה היה רק לילה ... מה שהם רוצים ולא מצליחים. שאלה: דבר על סולמות. אליעד: אתה יודע לאן אתה רוצה להגיע? אתה רוצה סולם שייקח אותך מחוץ למקום, אתה רוצה בתודעה שלך להסתכל על המקום מבחוץ, להבין את כל המציאות פירושו לצאת מהמקום, למה? להסתכל לפני המקום, איך נוצר ...
תודעה מהי / חומר מהו / מציאות מהי?
תודעה מהי חומר מהו מציאות מהי? רבים וטובים שואלים, מהי התודעה של האדם? והעניין הוא, כי מהות התודעה של האדם, היא ישות אחת, עם המהות של כל שאר הדברים שיש בעולם. כי הטועים, כאשר שואלים אותם מהי מהות התודעה של האדם, הם עונים, שהתודעה היא חלק מאלוהים וכיוב. והטועים הללו מרמים רק את עצמם. כי אין להם מושג מהי מהות האלוהים, וממילא גם אין להם מושג, מהי מהות התודעה, שהיא חלק ממנו וכיוב. ועוד יש להבין, כי כאשר האדם שואל מהי מהות התודעה, הרי שהדבר מעיד על כך, שהוא לא ממש מבין את עצמו. כי כאשר האדם רואה אל מול עיניו איזה דבר דומם, נדמה לאדם שהוא מבין את מהות הדבר. ונדמה לאדם שמהות השולחן, היא העץ, ומהות העץ הוא החומר וכולי. אבל התודעה, היא נתפשת בעיני האדם כמשהו שאינו חומרי, ולכן האדם שואל מהי מהותה. וראשית כל על האדם להתבונן על כך, שגם מה שנראה לו כחומרי וכממשי, הוא לא באמת שונה ממה שנראה לו ... מחובר לאדם דרך המחשבה שלו, ודרך התודעה שלו, שהן לא ממשיות. ואם הן עצמן לא ממשיות, אז כיצד יכול האדם לדעת, האם בוודאות השולחן הוא דבר ממשי? ומהי בדיוק הממשות של הדומם? ומהי המשמעות של הממשות הזאת? ... שהוא לא ממשי? וכאשר האדם נמצא בשעת החלום, גם שם הכל נראה לו ממשי. למרות שבאמת, לא היו דברים מעולם. ובשעת החלום, הכל נראה כממשי ממש לאדם, ואין לאדם שמץ של מושג שהוא נמצא בתוך חלום. והמציאות שלנו, לא שונה בשום צורה שהיא, מהמציאות של החלום. ואין לאדם שום דרך להבדיל ולמצוא הבדל אמיתי, בין החלום לבין המציאות שלנו. ולו רק משום, שמצד האמת, אין הבדל בין המציאויות האלו. וכל מה שנראה לאדם כממשי יותר מאשר דבר אחר, אלו בסך הכל תחושות של האדם. והממשות, היא רק תחושה ... מקום וזמן. וכל המקום והזמן שבתוך החלום, הם נמצאים רק בתוך המחשבה של זה שחושב את החלום. וכך גם המציאות שלנו כולה, היא נמצאת כולה, בתוך זה שחושב אותה, שהוא האלוהים, דהיינו, האחדות של המציאות, ששם הכל אחד, ללא שום מקום וזמן ממשיים. והתודעה של האדם, כמו גם כל שאר הדברים שישנם, כולם נמצאים בתוך מציאות אחת, שהיא מקיפה ומהווה ומחייה וממלאת, את כל הדברים כולם. ואפילו הזמן והמקום שלנו, גם הם נמצאים בתוך ... היא אחת. ואין שום הבדל בין המהות של התודעה של האדם, לבין המהות של הדומם וכיוב, שהיא נתפשת בעיני האדם, כמשהו שהוא נפרד ממנו במהותו. וזאת למרות, שבאמת, המהות היא אחת. והמהות של כל הדברים כולם, היא אחת ... והאין המוחלט. וזאת היא המהות של התודעה ושל הדומם ושל כל המציאות שלנו. והכלום, שהוא מהות המציאות, הוא כלום והוא לא קיים כלל. ולכן הוא חסר מהות. ואם יש לו מהות, אז מהותו זהה אליו. כי מהותו של הכלום, גם ...
התודעה, איך לחוות שאתה זה אלוהים שבוחר את הכל, איך לחוות חוויית בחירה חופשית מלאה, להכיר את האני העליון
התודעה, איך לחוות שאתה זה אלוהים שבוחר את הכל, איך לחוות חוויית בחירה חופשית מלאה, להכיר את האני העליון
התודעה, איך לחוות שאתה זה אלוהים שבוחר את הכל, איך לחוות חוויית בחירה ... את האני העליון איך לחוות שאתה אלוהים שבוחר את הכל? הרצאה זו של אליעד כהן עוסקת בהבנה עמוקה של מהות התודעה והחוויה האישית שלנו, ובעיקר כיצד להגיע לתפיסה בה האדם מרגיש שהוא ... מי בחר לזרוק עלי אבן? אלא מי בחר שיזרקו עלי את האבן?. אליעד מסביר שברגע שאת מסתכלת מנקודת מבט של התודעה הגבוהה ביותר, את מתחילה להרגיש שאת זו שבחרת שהאבן תיזרק עלייך. ... של הסיטואציה, אלא האלוהים, הישות העליונה שבחרה את החוויה הזאת מראש. אליעד מדגים זאת באמצעות מצב החלימה. הוא מתאר מצב שבו את נרדמת על הספה וחולמת חלום שבו מישהו זורק עלייך אבן. בתוך החלום, את מרגישה שמישהו מבחוץ בחר לזרוק את האבן. אבל כאשר את מתעוררת, את מבינה שכל מה שקרה בחלום היה באחריותך בלבד - את עצמך יצרת את החלום ואת כל הדמויות והאירועים בו. באותה מידה, אליעד טוען שגם בחיים הערים שלנו, אנחנו עצמנו יצרנו את כל האירועים שקורים לנו, גם אם איננו מודעים לכך. מי מחליט מה יקרה בחלום שלך? אליעד ממשיך לחקור את דוגמת החלום לעומק. הוא מסביר שבחלום עצמו, את מרגישה שלדמויות האחרות יש בחירה חופשית ורצונות משלהן, שהן מתווכחות איתך ופועלות נגדך. אבל כאשר את מתבוננת על החלום מבחוץ - אחרי שאת מתעוררת - את מבינה שכל הבחירות היו שלך בלבד, כי את זו שיצרה את החלום. אליעד מסביר שמהפרספקטיבה הזו, מתברר שמה שנראה כמו מציאות חיצונית נפרדת, הוא בעצם חלק בלתי נפרד מהתודעה שלך. הוא נותן דוגמה פשוטה נוספת: כמו בסרט מצויר של תום וגרי, אין באמת לתום וגרי בחירה חופשית, כי מי שצייר אותם הוא זה שבוחר מה יקרה להם. באותה צורה בדיוק, התודעה האמיתית שלך, האני העליון, היא זו שבוחרת כל מה שקורה בחיים שלך. האם זמן ומקום קיימים באמת? אליעד מוסיף הסבר נוסף לגבי מושגי הזמן והמקום. הוא מסביר שכאשר אנחנו חולמים חלום, נראה לנו שהאירועים מתרחשים במקום אמיתי ובמשך זמן מסוים. אבל למעשה, כל החלום כולו מתרחש בנקודה אחת קטנה בתודעה. כל המקום והזמן שנראים ממשיים כל כך, מתקיימים רק בתוך מחשבה אחת רגעית. לדוגמה, את יכולה לחלום על סצנה שלמה שנמשכת שעות, אבל היא למעשה מתרחשת ברגע אחד בתוך התודעה שלך. אליעד מסביר שבאותו אופן בדיוק, כל העולם שאנו חווים כרגע - כל המרחב והזמן - הם בעצם אשליה שנמצאת בתוך תודעה אחת. הוא מדגיש שאם היית חוקרת לעומק את המציאות דרך מיקרוסקופ של תודעה, היית מגלה שבסופו של דבר כל הדברים, כל העצמים וכל האנשים, הם למעשה אותה תודעה עצמה. אין באמת הבדל בין אדם לכיסא או לרכב. ההבדלים האלה קיימים רק ברמה החיצונית, בדיוק כמו שבחלום נראה לנו שיש הבדל בין דמויות שונות, למרות שבפועל הן כולן עשויות מאותו חומר - התודעה של החולם. איך מגיעים לחוויה של האני העליון? אליעד מסכם שהדרך לחוות את האני העליון, להיות בתודעה שאת האלוהים שבוחר הכל, היא להבין בצורה עמוקה את האשליה של ... להכיר את האני העליון ולחוות בחירה חופשית מלאה, עוברת דרך הבנה עמוקה ומוחלטת של טיב המציאות, טיב התודעה והאשליה של מקום וזמן. בסיכומו של דבר, ההבנה שאליעד כהן מציע ... הוא האלוהים הבוחר, עליך להשתחרר מכל הזדהות עם הדברים החיצוניים, לראות את המציאות כפי שהיא באמת - כתודעה אחת בלתי מוגבלת, שחווה את עצמה דרך אינספור אירועים ודמויות, ושהיא ... האני העליון? מי בוחר מה קורה לי בחיים? איך לחוות בחירה חופשית מלאה? מי אני באמת? האם המציאות היא חלום? מהי
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לחלום בהקיץ - מהי תרדמה תודעתית? איך להתעורר משינה תודעתית?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תרדמת הזמן, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תרדמת הזמן, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מאמן אישי מומלץ, מאמן לחיים בתחום תרדמת הזמן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.4844 שניות - עכשיו 17_06_2025 השעה 08:58:28 - wesi1