אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תכלית ✔מוטיבציה, ליצור מוטיבציה, יצירת מוטיבציה, יצירת חשק, ליצור חשק, השגת מטרות ויעדים, השגת יעדים ומטרות, טכניקה לרצון חזק, טכניקה לחיזוק הרצון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מוטיבציה, ליצור מוטיבציה, יצירת מוטיבציה, יצירת חשק, ליצור חשק, השגת מטרות ויעדים, השגת יעדים ומטרות, טכניקה לרצון חזק, טכניקה לחיזוק הרצון, לחזק את הרצון, איך להחליש את הרצון?
איך לחזק את הרצון ולהגביר מוטיבציה בצורה פרקטית?

אליעד כהן מסביר שאין אפשרות לרצות שום דבר באופן מוחלט, כי שום דבר בחיים לא מושלם במידה כזאת שיהיה כדאי לרצות אותו ללא סייג. אפילו דברים שנראים לכאורה מאוד חשובים וטובים, כמו אהבה, בריאות או הצלחה, אינם מוחלטים לגמרי. לכן, מי שמצפה לרצות משהו "בלב שלם" באופן מוחלט, מחליש למעשה את הרצון שלו. הסיבה לכך היא שכאשר אדם מציב לעצמו רף גבוה מדי, הוא מתמקד דווקא בחסרונות של המטרה, או בכך שהמטרה אינה מושלמת, וזה מוריד לו את המוטיבציה.

לכן, הדרך הנכונה לחזק את הרצון היא ליצור אמונה ולחזק את החשק בצורה יחסית ולא בצורה מוחלטת. אליעד מציע טכניקה לחיזוק הרצון שהיא למעשה "מניפולציה סמויה" על המוח, ובה האדם לוקח את היתרונות היחסיים של מטרה מסוימת ומתייחס אליהם כאילו היו מוחלטים, אך ללא הצהרה מפורשת של המוחלטות. לדוגמה, אדם שרוצה לחזק את המוטיבציה לעשות ספורט, צריך לחשוב על היתרונות היחסיים שיש לספורט בחייו, למשל שהוא יהיה בריא יותר, יראה טוב יותר, וירגיש טוב יותר.

אליעד מדגיש שאסור להגיד לעצמך "אם אעשה ספורט החיים שלי יהיו מושלמים", כי אז המוח ידחה את הטענה בטענה נגדית שהחיים לא יהיו באמת מושלמים. לעומת זאת, אם האדם יאמר לעצמו שהחיים יהיו "קצת יותר טובים", המוח יטען שזה לא מספיק משמעותי. לכן הטכניקה שאליעד ממליץ עליה היא להציג את היתרונות היחסיים כאילו הם מוחלטים, אך לא להשתמש במונח "מושלם". כלומר, לומר "אם אני אעשה ספורט, החיים שלי יהיו טובים כי... אני אהיה בריא יותר, יהיה לי קל יותר להצליח בזוגיות, לא ישעמם לי, ארגיש טוב ואהיה מאושר יותר".

איך ליצור רשימת יתרונות לחיזוק הרצון?

כדי לחזק את הרצון, אליעד ממליץ על תרגיל פרקטי ופשוט של הכנת רשימה של היתרונות שיצאו לאדם מהשגת המטרה. למשל, אם המטרה היא להתחיל לעשות ספורט, האדם צריך לשאול את עצמו "מה יצא לי טוב מזה?" ולכתוב רשימה של יתרונות ברורים, כמו:
  • הרגשה טובה ואדרנלין.
  • בריאות טובה יותר.
  • מראה מושך יותר.
אך אליעד מדגיש שלא לעצור כאן. כל יתרון ברשימה חייב לעבור בדיקה נוספת בשאלה חוזרת: "ומה יצא לי טוב מזה?". לדוגמה, האדם ימשיך ויפרט: "אם אהיה בריא יותר, ארגיש טוב ואהיה פחות חולה, אם אראה טוב יותר, אוכל להצליח יותר בזוגיות וארגיש אהוב, אם ארגיש טוב יותר, אצליח יותר בעבודה ואוכל להרוויח יותר כסף". כך הרשימה מתרחבת ומתנפחת, עד שהאדם מגיע לתחושה של "איך לא עשיתי את זה קודם".

איך להטמיע את המחשבות האלה ולהפוך אותן למוטיבציה חזקה?

אליעד מדגיש את החשיבות של חזרה ואמונה מתמדת ביתרונות היחסיים שיצאו לאדם מהשגת המטרה שלו. כמו מנטרה, יש לחזור על היתרונות האלה שוב ושוב, עד שהמוח ישתכנע ויפנים אותם כמשהו כמעט מוחלט. אפשר גם להיעזר בתכנים חיצוניים כמו ספרים או סרטונים על אנשים שהשיגו מטרות דומות, וכך "לשטוף את המוח" בתועלות היחסיות של השגת המטרה. בדרך זו, האדם משכנע את עצמו שהיתרונות היחסיים הם...
ש: מבחינה לוגית, מבחינה של חיזוק של הרצון אני מבינה שצריך לחזק את הרצון השאלה איך לחזק את הרצון ואיך להישאר ברצון.

אליעד: את שואלת איך פרקטית את יכולה לחזק את הרצון שלך, נכון? למטרות ספציפיות שאת רוצה להשיג.

ש: נכון.

אליעד: אוקי עכשיו מה התשובה? התשובה היא די פשוטה, תסתכלי רצון אף פעם לא יכול להיות מוחלט, את אף פעם לא יכולה לרצות משהו באופן מוחלט.

ש: נכון זאת הבעיה שלי.

אליעד: שניה רגע חכי אבל זה הפתרון שלך, סתם חכי רגע בואי נראה מה יש לנו מה האפשרויות, בן אדם לא יכול לרצות משהו באופן מוחלט, למה כי מצד האמת שום דבר לא שווה שירצו אותו באופן מוחלט. עוד פעם, למה אי אפשר לרצות שום דבר באופן מוחלט?

ש: גם אם אתה רוצה משהו לפרק זמן?

אליעד: לא משנה מה אין אפשרות בלב שלם לרצות משהו, שום דבר הוא לא מושלם ושום דבר לא שווה שירצו אותו באופן מוחלט, גם אלוהים לא יכול לגרום לך לרצות משהו באופן מוחלט לפחות מצד השכל. עכשיו מה שכן אפשר לרצות בצורה יחסית דברים ואת יכולה לגרום לעצמך לחשוב כאילו זה מוחלט למרות שזה באופן יחסי, אז עוד פעם אי אפשר לרצות משהו באופן מוחלט כן אפשר לרצות משהו באופן יחסי ולחשוב שהוא מוחלט או כאילו כמעט מוחלט נניח. אוקי לכן כשאת רוצה לחזק את הרצון שלך אז קודם כל אל תצפי שהוא יהיה מוחלט אם את תצפי שהוא יהיה מוחלט את מחלישה אותו.

ש: אוקי אני מבינה מה שאתה אומר.

אליעד: אני מסביר לך עוד פעם תזכרי את זה טוב טוב, אם כשאת מחזקת את הרצון שלך את מנסה לשכנע את עצמך "אני חייבת לרצות את זה בלב שלם" כל פעם כשאת אומרת "אני רוצה לרצות את זה בלב שלם" את מחלישה את עצמך, בדיוק את עושה את הפעולה ההפוכה כשאת אומרת "אה אני חייבת בלב שלם" זה נהיה יותר חלש הרצון.

ש: למה?

אליעד: כי הוא לא יכול להיות בלב שלם כאילו אם את מציבה רף מוחלט אז ביחס למוחלט אין שום משמעות ליחסי. אם בן אדם אומר "אני רוצה אהבה מוחלטת" אז כל מה שיש לו לא מעניין אותו יותר, אוקי עכשיו אז עוד פעם אם את אומרת לעצמך "אני רוצה לרצות" נגיד לדוגמה לעבוד נניח, להאמין בעצמך לעשות משהו לא משנה, את אומרת "אני חייבת לרצות את זה בלב שלם" נניח אם את מכניסה לעצמך "אני רוצה את זה בלב שלם" את מחלישה את עצמך את הרצון זה קודם כל, עכשיו לעומת זאת מה כן, מה יכול לחזק את הרצון? אם תגידי לעצמך "אני רוצה לרצות את זה יותר" לא "בלב שלם", "יותר" עכשיו ואיך רוצים את זה יותר? על ידי שמאמינים אמונה בדברים יחסיים, את פשוט צריכה לקחת את היתרונות היחסיים שאת חושבת שיצא לך מזה שתשיגי את הרצון ופשוט לחזור עליהם עוד פעם "כשאני אשיג ככה וככה יהיה לי טוב כי, כשאני אשיג ככה וככה אני ארגיש טוב כי, כשאני ארגיש ככה וככה החיים שלי יהיו יותר טובים כי" לחזור על זה עוד פעם ועוד פעם כמו אמונה, כמו מנטרה כזאת אמונה עד שהמוח שלך יאמין לזה. את הבנת?

ש: כן.

אליעד: מה הבנת אותי?

ש: הבנתי שבאופן כללי אין דבר כזה.

אליעד: תהיי מרוכזת אוקי.

ש: בסדר, אין משהו שאתה יכול לרצות אותו באופן שהוא מוחלט תמיד יהיה לו גם את הקונטקט, תמיד יהיה לו גם את המשהו שהוא מנגד ולכן מצד האמת תמיד זה לעולם לא יהיה מוחלט כאילו לא יהיה הרצון שיהיה עד הסוף אבל על מנת באמת לחזק את הרצון אני צריכה להתמקד ביתרונות של מה שאני מרוויחה מהם.

אליעד: ביתרונות היחסיים.

ש: ביתרונות היחסיים כן ולחזור עליהם, לחשוב עליהם ולחזור עליהם.

אליעד: ואת צריכה לשקר, מה זאת אומרת לשקר, מה הכוונה לשקר?

ש: בלשקר זה אמרתי לך כי תחום בזמן אז באמת אתה יכול באמת לעשות את זה ואתה מציב לך יעדים שהם תחומים בזמן וזה בעצם יכול להיות כרגע כן טוטאלי כי זה תחום בזמן.

אליעד: לא, אני מסביר עוד פעם לשקר במובן שאם תגידי לעצמך.

ש: שזה כאילו כן יכול להיות מוחלט.

אליעד: את צריכה לשאול את עצמך "איזה דברים טובים יצא לי מזה שאני נגיד יעשה איזה מטרה" ספורט נגיד.

ש: התעמלות וספורט נכון.

אליעד: הנה ספורט אוקי.

ש: כאילו דיאטה וספורט מה שרציתי להגיד.

אליעד: טוב "איזה דברים טובים יצא לי מזה שאני נגיד יעשה ספורט", אוקי שימי לב עכשיו בשאלה תתרכזי טוב, בשאלה זה לא "למה החיים שלי יהיו יותר טובים" כי אם את תשאלי את עצמך "למה החיים שלי יהיו טובים כשאני אעשה ספורט" את לא תמצאי תשובה כי כשתעשי ספורט גם החיים יהיו רעים נגיד מצד האמת יהיו לך חסרונות אחרים.

ש: כן זה מקטע של דבר מוחלט.

אליעד: עכשיו רגע שניה, בדיוק אז מה את עושה, לא אבל תביני את הטריק את שואלת את עצמך "איזה דברים טובים יצאו לי מזה באופן יחסי" ואז נגיד את מקבלת תשובה "כי אז אני אראה טוב, כי אז אני אהיה בריאה", אוקי אבל אז אחרי שמצאת את הדברים האלה את מתייחסת אליהם כאילו הם מוחלטים את משקרת את עצמך, את אומרת לעצמך "כשאני אעשה ספורט החיים שלי יהיו מושלמים כי, החיים שלי יהיו טובים כי" ואת נותנת את הסיבה היחסית, את לוקחת באקטואלית יחסית ומקצינה אותה כאילו היא מושלמת. בדיוק ואז המוח זה לשקר את עצמך לצורך העניין וככה זה עובד זה לדוגמה, זאת דוגמה אחת עכשיו אפשר לעשות את זה בעוד דרכים.

את נגיד יכולה נגיד לקרוא ספרים על נגיד אנשים שעשו את זה, לראות וידאו וכו' ואז את שוטפת לעצמך את המוח כאילו זה טוב אבל אם תחפשי את המוחלט זה ייפול, אם תזכירי לעצמך שזה טוב רק באופן יחסי זה גם לא כל כך טוב, את צריכה למצוא את התועלות היחסיות ואחר כך לנסות לשכנע את המוח שזה מוחלט. עכשיו צריך להתרכז טוב, אם בן אדם יגיד למוח שלו, אם בן אדם אומר נגיד "איזה תועלת יצא לי מזה נגיד שאני עושה ספורט? נניח שאני אראה יותר טוב" נניח, עכשיו אם בן אדם יגיד לעצמו "אוקי אם אני אעשה ספורט החיים שלי יהיו מושלמים כי" זה לא יעבוד לו, למה כי הוא שיקר את עצמו.

כי המוח יגיד "רגע אני לא באמת יהיה מושלם אז למה לך לעשות ספורט", רגע שניה עכשיו אם בן אדם יגיד לעצמו "כשאני אעשה ספורט החיים שלי יהיו יותר טובים כי" אז המוח גם כן יגיד "אוקי זה יותר טוב מה זה משנה, זה לא באמת משנה עדיין יהיה לך בעיות" לכן הדרך לשקר זה לשקר בצורה סמויה "כשאני אעשה ספורט החיים שלי יהיו טובים כי משהו", עכשיו אם תגיד "מושלמים" אז אתה הקצנת אז המוח ישלול את זה, אם תגיד "יהיו קצת יותר טובים" או "טובים באופן יחסי" המוח יגיד "אוקי אז מי צריך את זה" לכן תיקח תועלת יחסית תגיד "אם אני אעשה ספורט החיים שלי יהיו טובים כי" ואתה בעצם לא ציינת "מושלמים" כי אז המוח יגיד לך "לא נכון" אבל גם לא אמרת "טובים יותר" כי אז המוח יגיד "רגע מי צריך את זה".

אז בעצם לקחת משהו ולא אמרת את כל האמת אמרת כאילו אמת אבל לא את כל האמת. איך אומרים יש להגיד את האמת, את כל האמת ורק את האמת אז אתה אומר את האמת רק את האמת אבל לא את כל האמת, אתה אומר "אוקי האמת היא שזה יהיה לי טוב, האם זה נכון שיהיה לי טוב, האם אמרתי משהו שהוא שקר? לא, אבל האם אמרתי את כל האמת? גם לא", בגלל שאתה לא אומר את כל האמת אתה כאילו עושה מניפולציה...
דברים טובים תחושה למצוא לחזק מוטיבציה הסוף אמת אחת לעשות כסף להטמיע משמעותי ליצור אמון לשכנע מישהו איך להחליש איך להחליש את הרצון החלשת הרצון הרצון השגת יעדים השגת יעדים ומטרות השגת מטרה השגת מטרות השגת מטרות ויעדים חיזוק חיזוק רצון חשק טכניקה טכניקה לחיזוק הרצון טכניקה לרצון חזק טכניקות יעד יעדים יעדים ומטרות יצירת חשק יצירת מוטיבציה להחליש להחליש את הרצון להחליש רצון להטיל ספק ברצון להשיג מטרה להשיג מטרות להשתחרר מהרצון להשתחרר מרצון לחזק לחזק את הרצון ליצור ליצור חשק ליצור מוטיבציה לשנות את הרצון לשנות רצון מוטיבציה מטרות מטרות ויעדים ספק ברצון רצון רצון חזק שחרור מהרצון שינוי רצון תכלית
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לחיים? ואם יש, אז מהי?
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לחיים? ואם יש, אז מהי? מהי תכלית החיים? האם לחיים יש בכלל תכלית? ואם כן, מהי תכלית החיים? ואם לא, אז מה בכל זאת משמעות החיים? ומי שיתבונן בעניין יראה, שיש כאן רק שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה היא שיש לחיים תכלית, והאפשרות השנייה היא שאין לחיים תכלית. אך אם נתבונן היטב בעניין, נראה שיש כאן רק אפשרות אחת, ושאין כאן שום שאלה כלל. ולצורך העניין נצא מנקודת הנחה שיש תכלית לחיים. ועכשיו ננסה להבין מהי תכלית החיים. ובטרם ננסה להבין מהי תכלית החיים, ננסה להבין את המשמעות של נקודת ההנחה שיש משמעות לחיים. ואם נתבונן היטב בעניין נראה, כי אם נאמר שיש תכלית לחיים, המשמעות של כך היא, שלחיים יש מטרה מסוימת, דהיינו, שהאדם צריך להגיע למטרה כלשהי, ושהעולם צריך להגיע למטרה כלשהי, ושלכל מה שקורה יש מטרה כלשהי. ומי שהוא חכם ומסתכל על התכלית של כל דבר, כי חכם רואה את הנולד וסוף מעשה במחשבה תחילה, אז במקום לחפש מה צריך לעשות כדי להגיע אל התכלית, לפני כן צריך לנסות להבין את הנקודה הסופית שאליה האדם וכל הדברים מגיעים. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי יש כאן שאלה מאוד חשובה, והיא, מהי התכלית של התכלית עצמה. זא נניח שהאדם מטרתו היא להגיע לנקודה כלשהי. השאלה היא, מהי התכלית ומהי המטרה שלשמה האדם מגיע למטרה הסופית? ונחדד את השאלה ונשאל, האם כאשר האדם מגיע אל המטרה שלו, האם גם אז הוא שואל את עצמו מה התכלית של החיים ושל הקיום? ונניח שכל העולם כולו יהיה מושלם ויגיע לתכלית כלשהי, ומה תהיה תכלית קיומו של העולם במצב כזה? וברגע שהאדם מגיע אל השלמות שלו, בהנחה שיש כזו, מה אז תכלית חייו? ולכאורה יש כאן שתי אפשרויות. והאפשרות הראשונה היא, שלתכלית אין סוף, זא תמיד יש תכלית אחרת להשיג, עד אין סוף וללא נקודת עצירה כלשהי. והאפשרות השנייה היא, שבכל מקרה, ...
תכלית החיים - מהי תכלית החיים? כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - מהי תכלית החיים? כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים? תכלית החיים משמעות החיים מהות החיים - האם לחיים יש תכלית? מהי תכלית החיים? מהי משמעות החיים? ואם יש תכלית לחיים, אז איך לגלות את תכלית החיים? ובמאמר כאן לא נשיב על השאלה מהי תכלית החיים, אבל כן נסביר את שורש השאלה מהי תכלית החיים. ונסביר כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בדכ כאשר האדם שואל מהי תכלית החיים, בדכ כוונת האדם לשאול, מהי תכלית חייו. כי האדם צריך מטרה כלשהי בחייו, כדי להיות מאושר. כי אם אין לאדם שום מטרה בחיים, הוא יכול להשתעמם ולהשתגע ממש. והאדם צריך שתהיה לו מטרה כלשהי בחיים. והאדם שואל את עצמו מהי תכלית החיים שלו, כדי לנסות להבין לאיזו מטרה הוא צריך להתקדם. ובנוסף, כאשר האדם לא מאושר מהחיים שלו, האדם מנסה להבין את הסיבות שבגללן החיים שלו לא מאושרים. ואז האדם מניח שכנראה יש איזה משהו שהוא עושה לא ... אז זה יביא אותו בסופו של דבר אל האושר. כך שכאשר האדם שואל מהי תכלית החיים, הרי שבדכ הכוונה של האדם היא, לשאול מהי התכלית שלשמה הוא חי? לאיזו מטרה עליו לנסות להגיע? להיכן החיים מובילים אותו? וכיוב. והדרך למצוא תשובות לכל השאלות האלו, היא על ידי זה שמבינים את שורש השאלה של מהי תכלית ומשמעות החיים. כי לכל שאלה יש שורש. כי כל שאלה מבוססת על חוסר הבנה כלשהו. וכאשר האדם שואל שאלה כלשהי, תמיד יש איזו שאלה אחרת פנימית יותר, שבה האדם צריך ... לה תשובה, ואז הוא מקבל את התשובות לכל השאלות. ושורש השאלה מהי תכלית חייו של האדם, היא השאלה מהי תכלית קיומה של המציאות. ומהי התכלית והמטרה של כל האירועים שקורים. כי חייו של האדם, הם רק מקרה פרטי בתוך סך כל האירועים שמתרחשים. והשאלה מהי תכלית חייו של האדם, היא תת שאלה של השאלה הכללית יותר, מהי תכלית הקיום של המציאות כולה. כי כל הזמן דברים קורים. וגם אם האדם לא היה קיים, הרי שעדיין המציאות הייתה ממשיכה להתקיים. וגם אם האדם לא יהיה קיים, עדיין קיימת השאלה, מהי תכלית כל הדברים. דהיינו, מדוע הדברים קורים? למה המציאות קיימת? מהי תכלית קיומם של הדברים? ומי שמוצא תשובה לשאלה מהי תכלית קיומה של המציאות, הרי שממילא הוא מוצא תשובה גם לשאלה מהי
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - למה אף אחד לא יכול לדעת מהי תכלית החיים? למה אף אחד לא יודע מהי תכלית החיים? אליעד כהן טוען באופן ברור ומוחלט שאף אדם בעולם אינו יכול לדעת מהי תכלית החיים. לדבריו, כאשר הוא אומר אף אחד, הוא מתכוון ... מדוע אי אפשר, מבחינה לוגית ומעשית, למצוא תשובה אמיתית ומספקת לשאלה זו. מדוע כל תכלית לחיים היא רק תת - תכלית של משהו גדול יותר? אליעד כהן מסביר שהבעיה הבסיסית עם חיפוש תכלית לחיים נעוצה בכך שכל תכלית שנמצא תהיה תמיד תכלית של דבר אחר רחב וגדול יותר. לדוגמה, כאשר אדם שואל את עצמו מה מטרת העבודה שלי?, התשובה צריכה להיגזר מהשאלה הרחבה יותר - מה מטרת החיים שלי בכלל?. אבל התשובה לשאלה זו, בתורה, תלויה בתשובה לשאלה גדולה יותר: מה התכלית של קיומי?. וכך ניתן להמשיך ולשאול, באופן אינסופי, מה התכלית של התכלית?, ללא נקודת סיום ברורה. לדוגמה, הוא נותן דימוי של עובד בחברה ששואל למה אני מתאמץ לפתח את החברה?, כאשר הוא בכלל לא יודע מהי התכלית הכללית של החברה. אולי ההנהלה מתכוונת בכלל לסגור את החברה, ולכן המאמץ שלו חסר משמעות לחלוטין. לכן חייבים לדעת את התכלית הגדולה לפני שמחפשים תכלית לתהליך הקטן. האם יש משמעות אם העולם אקראי לחלוטין? ... הוא מקרי, ולכלום אין משמעות אמיתית או מוחלטת, אזי שום פעולה איננה באמת בעלת תכלית. הוא משווה זאת למשחק חסר חשיבות שבו השחקן אומר שתכליתו היא לנצח. אבל מכיוון שזה רק משחק, זו לא תכלית אמיתית, אלא רק המצאה של האדם עצמו. אם המציאות היא ... בו למציאות אכן יש סיבה. אם קיימת סיבה ברורה ומוחלטת לכך שהמציאות קיימת, אז התכלית האישית של כל אדם נגזרת מאותה סיבה כללית. כלומר, אם המציאות קיימת כדי לממש מטרה מסוימת, האדם כחלק מהמציאות צריך להיות באינטראקציה עם אותה תכלית ולהשתלב בה. אך גם כאן עולה בעיה חדשה: מה הסיבה לקיומה של אותה תכלית עצמה? נניח שהתכלית היא לעשות טוב. אבל אז נשאל למה לעשות טוב? ולכך אין ... נוסף: אם המציאות קיימת תמיד ואין רגע בו היא לא קיימת, אז לא הגיוני לדבר על תכלית. זאת משום שכאשר מדברים על תכלית, אנו מניחים מצב בו התכלית לא התממשה עדיין, ויש צורך לממש אותה. אבל אם המציאות קיימת לנצח, אין אפשרות להגיד שיש לה תכלית כי היא כבר תמיד קיימת. זה מצב פרדוקסלי נוסף המונע מלהגדיר לה תכלית חד - משמעית. איך להבין את
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לכל דבר? האם יש תכלית לחיים?
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לכל דבר? האם יש תכלית לחיים? בהמשך למה שביארתי במאמר תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לחיים? ואם יש, אז מהי?, נבאר עוד את ... אפשרות אחת היא שלכל דבר בעולם יש תכלית. אפשרות שנייה היא שלשום דבר בעולם אין תכלית. ואפשרות שלישית היא, שלחלק מהדברים בעולם יש תכלית ולחלק מהדברים בעולם אין תכלית. וכדי לפתור בעיה, לשם כך צריך לצמצם ... בצורה הבאה: אם נאמר שלחלק מהדברים יש תכלית ולחלק מהדברים אין תכלית, נשאל את השאלה הבאה: האם יש תכלית וסיבה מדוע לחלק מהדברים יש תכלית ולחלק מהדברים אין תכלית? ואם נאמר שיש סיבה מדוע לחלק יש תכלית ומדוע לחלק אין תכלית , הרי שבעצם אמרנו שלכל דבר יש תכלית. ואם נאמר שאין תכלית וסיבה, מדוע יש דברים שיש להם תכלית ומדוע יש דברים שאין להם תכלית , הרי שהמשמעות היא שאין שום תכלית לשום דבר. כי לומר שיש לחלק מהדברים תכלית, פירושו שיש סיבה בנקודת ההתחלה של ...
תכלית החיים - איך לדעת מהי *לא* תכלית החיים?
תכלית החיים - איך לדעת מהי לא תכלית החיים? במאמר הזה נדבר על אחד מהשאלות שהכי מטרידות את האדם, והיא מהי תכלית החיים ומהי מטרת החיים. כי כאשר האדם הוא עדיין ילד קטן, אז הוא יודע ליהנות מהחיים בלי שום סיבה ובלי שום מטרה. והדבר האחרון שמטריד ילד קטן שמקבל צעצוע חדש, זאת השאלה מהי מטרת החיים. אבל ככל שהאדם גודל, כך ההנאות של האדם, יותר ויותר תלויות בהשגת מטרות שונות. ואז האדם מגיע לאיזו נקודה שבה הוא מרגיש סוג של מיצוי ברמה כלשהי מהמירוץ של החיים, ואז האדם שואל את עצמו, מהי המטרה שלי בחיים? מה הייעוד שלי? מהיכן באתי? ולהיכן אני צריך ללכת? וכאשר האדם מחפש את עצמו ואת הייעוד של החיים שלו, אז לכל אדם רצות בראש מחשבות שונות עם אפשרויות שונות לגבי מה יכולה להיות תכלית החיים שלו. וכאשר רוצים למצוא את תכלית החיים, אז טוב לאדם שתהיה לו דרך מהירה לדעת, מהי לא תכלית החיים. וכאשר באות לאדם כל מיני מחשבות לראש לגבי מהי תכלית החיים שלו ומה הייעוד שלו, באפשרותו של האדם לבדוק בצורה מאוד פשוטה האם זו תכלית החיים או לא, על ידי זה שהאדם שואל את עצמו את השאלה הבאה: האם כאשר אני אשיג את התכלית הזאת ואת המטרה הזאת שנראה לי שאולי היא התכלית והייעוד שלי בחיים, האם אז השאלה מהי תכלית החיים תעלם לגמרי? ואם האדם יתבונן היטב, האדם יראה, כי כל המטרות שאותן הוא מציב לעצמו כתכלית החיים, הן כולם לא תכלית החיים. משום שאם האדם יתבונן היטב, הוא יראה שגם אם הוא ישיג את כל המטרות שלו בשלמות, עדיין האדם ישאל את עצמו מהי תכלית החיים ומה הייעוד שלי בחיים. ואם האדם מבין שגם אחרי שהוא ישיג את המטרות שלו, הוא עדיין ישאל את עצמו מהי תכלית החיים, הרי שממילא זה אומר שהמטרות שאותן חושב האדם שהן
תכלית החיים, העולם הבא, גן עדן, מהי תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב? מהו שעשוע העולם הבא? מהי הפרת הכעס ברחמים? לראות את הטוב בכל דבר, לראות את הטוב שברע, לאהוב את הסבל, לאהוב את הרע, ליקוטי מוהרן חא יח, רחמנות, אכזריות
תכלית החיים, העולם הבא, גן עדן, מהי תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב? מהו שעשוע העולם הבא? מהי הפרת הכעס ברחמים? לראות את הטוב בכל דבר, לראות את הטוב שברע, לאהוב את הסבל, לאהוב את הרע, ליקוטי מוהרן חא יח, רחמנות, אכזריות
תכלית החיים, העולם הבא, גן עדן, מהי תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב? מהו שעשוע העולם הבא? מהי הפרת ... שברע, לאהוב את הסבל, לאהוב את הרע, ליקוטי מוהרן חא יח, רחמנות, אכזריות מהי תכלית החיים לפי רבי נחמן מברסלב? לפי רבי נחמן מברסלב, תכלית החיים היא להבין את המשמעות האמיתית של כל דבר ולהכיר את המטרה העמוקה ביותר של הבריאה, שהיא שעשוע העולם הבא. כל דבר בעולם יש לו מטרה, אך למטרה הזו יש תכלית גבוהה יותר, כך שכל תכלית היא רק שלב בדרך למטרה גבוהה יותר, עד שנגיע לתכלית הסופית שהיא שעשוע העולם הבא. המטרה של כל דבר היא לא מה שנראה לעין, אלא תמיד ישנה מטרה גבוהה יותר מאחוריו, שהיא מסתתרת מעבר לדברים הפיזיים והפשוטים. החיים בעולם הזה נועדו למטרה מסוימת, אך זו רק שלב בדרך למטרה האמיתית, שהיא שעשוע העולם הבא. רבי נחמן מסביר כי לא ניתן להבין באופן מוחלט את המשמעות האמיתית של תכלית זו, משום שהיא מעבר להבנה האנושית. רק אלוהים יודע את התכלית הסופית, כפי שמצוין בפסוק עין לא ראתה אלוהים זולתך. אף על פי כן, הצדיקים יכולים לקבל הבנה מסוימת על מהות התכלית הזו. מהי הדרך להשגת תכלית החיים? הדרך להשגת תכלית החיים, על פי רבי נחמן, היא חיבור אמיתי לצדיקים. כל אדם לפי ... רוחנית שבה כאשר אדם נתקל בכעס, במקום לפעול מתוך זעם, הוא משיב ברחמנות ואהבה. המטרה היא להמיר את הכעס באמפתיה ובחמלה, במקום לשדר אכזריות או ... הוא יכול לבחור להמיר את הכעס ברחמנות ואהבה כלפי אותו דבר. כיצד משיגים את תכלית החיים? על מנת להשיג את תכלית החיים, יש להבין ולהפנים את הרעיון שמדבר על המרת הכעס ... טוב נסתר, ולראות את כל המציאות בצורה חיובית. זהו מצב שבו אדם לא שואל יותר מהי תכלית החיים, כי כשלאדם טוב באמת, הוא לא שואל שאלות קיומיות. החיבור לצדיקים ותכלית החיים החיבור לצדיקים הוא הדרך להבין את תכלית החיים, אך רבי נחמן מדגיש כי כל אדם יכול להגיע להבנה מסוימת ... לצדיקים. ככל שיותר אדם מחובר לצדיקים אמיתיים, כך הוא מקבל הבנה מעמיקה יותר של תכלית הבריאה והעולם הבא. סיכום לסיכום, רבי נחמן מברסלב מציע כי התכלית האמיתית של החיים היא להגיע למצב שבו אדם רואה את העולם ... להבין שאין רע אמיתי, הוא מתחיל לראות את כל העולם באור חיובי וחדל לשאול מהי תכלית החיים. השגת שעשוע העולם הבא היא ההבנה העמוקה שהעולם כולו, כולל כל הרגשות והחוויות, הן חלק מהשגת התכלית העליונה של הבריאה. מהי
תכליתיות היא טיפשות או חוכמה? מה התכלית של אלוהים? תכלית רצון האלוהים החכם, האם יש תכלית?
תכליתיות היא טיפשות או חוכמה? מה התכלית של אלוהים? תכלית רצון האלוהים החכם, האם יש תכלית?
תכליתיות היא טיפשות או חוכמה? מה התכלית של אלוהים? תכלית רצון האלוהים החכם, האם יש תכלית? האם יש תכלית למעשה האלוהים, ומהי מטרת הבריאה? אליעד כהן פותח את ההסבר בכך שהוא מציג תפיסה רווחת בקרב אנשים בכלל ואנשים דתיים בפרט, שלפיה ישות חכמה, כמו אלוהים, חייבת לפעול תמיד מתוך תכלית מוגדרת וברורה. לטענתו, התפיסה הזאת היא למעשה שקר, אחד מהשקרים הרבים המופצים על ידי דתות שונות, והיא נובעת מחוסר הבנה בסיסי של המציאות ושל טבעו של אלוהים. ההסבר מתחיל מכך שהדת מנסה לטעון שהאלוהים חייב להיות חכם, וככזה הוא חייב לבצע את מעשיו מתוך תכלית. הדתיים משתמשים בהנחה הזו כדי להוביל אנשים לאמונה שיש לאלוהים הוראות יצרן, הנחיות כיצד לחיות, אותן חייב האדם למלא כדי לקיים את רצון האל. אבל אליעד מפריך את הטענה הזאת באמצעות שורה ארוכה של הסברים ודוגמאות מפורטות, הממחישות את האבסורד שברעיון. האם חוכמה מחייבת פעולה בעלת תכלית? הטענה של הדתיים היא שאדם חכם פועל תמיד מתוך מטרה מסוימת. אך אליעד מסביר שזו טעות גמורה, כי גם אנשים חכמים פועלים לפעמים ללא תכלית ברורה, לדוגמה - במשחקים. משחק הוא דוגמה לפעילות שנעשית לכאורה ללא תכלית מוגדרת או מטרה רחוקה, אלא לשם ההנאה או ההתנסות עצמה. כלומר, לא כל פעולה שנעשית מחוכמה חייבת להיות מכוונת להשגת תכלית כלשהי. יתרה מזאת, אליעד מבהיר שישנה אפשרות נוספת, שאלוהים הוא כה חכם, ברמה כזו גבוהה, שדווקא בזכות החוכמה העצומה שלו, הוא יכול להרשות לעצמו לפעול ללא תכלית כלל. כלומר, דווקא מי שהוא כל כך חכם יכול להיות חופשי מהצורך בתכלית מוגדרת למעשיו. האם תכלית האל מחייבת הוראות יצרן לאדם? אליעד תוקף את הרעיון שהתכלית של אלוהים מחייבת בהכרח קיומן של הוראות יצרן לאדם, ומסביר שהדתיים קופצים מהר מדי למסקנה שיש לאדם משמעות מיוחדת או חובה כלשהי למלא את רצונו של אלוהים. הרי ייתכן שהתכלית של אלוהים היא בכלל אחרת לחלוטין: אולי הוא יצר את המציאות רק בשביל לראות את כל האפשרויות שהוא מסוגל ליצור, ושהאדם הוא בסך הכל אחד מתוך אינספור הדברים ... ביניהן מי יכולה ליצור עולם יותר מוזר או יותר משוגע. הרעיון הזה מוצג כדוגמה לכך שאין הכרח שאלוהים מתייחס לאדם בכלל, כפי שהוא לא מתייחס לתכלית של חרקים או גוקים. האם התכלית של אלוהים יכולה להיות מושגת באופן מיידי? אליעד מסביר שגם אם נניח שאלוהים פועל מתוך תכלית, עדיין זה לא מחייב שמדובר בתכלית רחוקה שיש להשיג בעתיד הרחוק. הוא מדגים שייתכן מאוד שהתכלית של אלוהים היא בכלל למלא את רצונו באופן מיידי, כלומר, - אלוהים פשוט רוצה לעשות מה שהוא עושה באותו רגע, וזוהי התכלית שלו. ולכן, כל רעיון שיש לאדם תפקיד מיוחד לעזור לאלוהים להשיג את מטרתו בעתיד הוא אבסורדי לחלוטין. בנוסף, אליעד טוען שאם אלוהים הוא אכן חכם עד אינסוף, הוא אמור להיות מסוגל להשיג את מטרותיו ללא כל צורך במערכת מסובכת כמו הדת, מצוות או הוראות ספציפיות לאנשים. הוא מגדיר את הרעיון של התורה והדתות השונות כקונספט משוגע וחולני, כי אלוהים בעל חוכמה אינסופית אמור להיות מסוגל להשיג את תכליתו ללא כל סיבוך או עזרה חיצונית מאנשים. האם ייתכן שלא קיימת תכלית לאלוהים בכלל? נקודה חשובה שאליעד מדגיש היא שהרעיון של תכלית מעיד בהכרח על קיומו של חיסרון. הרי אם לאלוהים יש
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? מהי משמעות החיים?
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? מהי משמעות החיים?
תכלית החיים, מטרת החיים, האם יש מטרה לחיים? משמעות החיים לילדים, האם יש תכלית לחיים? מהי תכלית החיים? מהי מטרת החיים? לשכנע מישהו לא להתאבד, איך לענות לשאלה? מהי משמעות החיים? האם יש תכלית לחיים, ומה משמעות החיים באמת? השאלה על תכלית החיים ועל מטרת החיים נחשבת לשאלה מהותית ומרכזית, אבל אליעד כהן מציג אותה מזווית אחרת לגמרי. הוא מסביר שזו אולי נראית השאלה הקשה ביותר, אך למעשה, ייתכן שזו בכלל לא שאלה. זאת משום שלכל מטרה אפשר למצוא מטרה גבוהה ממנה, וכך נוצר לופ אינסופי של מטרות ללא נקודת קצה ברורה. אליעד מביא כדוגמה את רבי נחמן מברסלב, שאומר שלכל דבר בעולם יש תכלית, אך מוסיף מיד שלכל תכלית יש תכלית נוספת, גבוה מעל גבוה. זה יוצר מצב פרדוקסלי לכאורה, שבו אין תכלית סופית ומוחלטת, ולכן גם לא יכולה להיות תשובה מוחלטת לשאלה. אליעד מסביר, לדוגמה, את בניית הבית: ... וכך הלאה, עד אינסוף. הוא מדגיש שבאופן מוחלט לא ניתן להשיב מדוע יש עולם, מכיוון שגם המטרה עצמה היא חלק מהבריאה - כלומר, לפני בריאת העולם גם לא היתה קיימת המטרה שלשמה הוא נברא. לדוגמה, אם נאמר שהעולם נברא כדי לפרסם את אלוהים או כדי שאלוהים יתגלה, מיד עולה השאלה מה המטרה של המטרה עצמה. יוצא מכך שאי אפשר למצוא מטרה סופית או מוחלטת באמת. האם בכלל אפשר לענות לשאלת תכלית החיים? למרות זאת, אליעד מציע פתרון מעשי: במקום לחפש מטרה מוחלטת, הוא מציע לחפש מטרות יחסיות. מה המשמעות? הוא אומר שיש להתבונן במציאות ולבדוק אילו דברים חיוביים קורים בזכות קיומו ... הוא מציע לחשוב שאם העולם לא היה קיים, לא היינו יכולים לחוות הנאה או התפתחות, וכך להגדיר מטרות יחסיות שלשמן העולם קיים. כאשר אדם חווה מצב של הנאה או סיפוק, הוא אינו שואל על התכלית של החיים. האדם מתחיל לשאול על מטרת החיים רק כשלא טוב לו, כאשר הוא מרגיש שמשהו חסר לו. לדוגמה, אדם שקם בבוקר ומרגיש שהכל טוב, לא ישאל בשביל מה קמתי?, אבל אדם שקם עם תחושה של ריקנות או חוסר, מתחיל לשאול על מטרת החיים. איך עונים לאדם מיואש ששואל מה הטעם בחיים או שרוצה להתאבד? אליעד נותן דוגמה לאישה מיואשת ... כזה היא להבין מה האדם מחשיב כטוב - למשל כסף, אהבה או הנאה. לאחר מכן, יש להראות לאדם שהמטרה של החיים שלו היא בדיוק להשיג את אותו הטוב שהוא מעריך. אם אדם חושב שמטרת החיים היא כסף, אפשר לומר לו שה
על החיים ועל המוות / תכלית החיים / משמעות החיים / פחד מוות - מהי מהותם? חלק 2
... החיים ועל המוות תכלית החיים משמעות החיים פחד מוות - מהי מהותם? חלק 2 כי האהבה והשמחה וכולי, הם רק תרופות שהאדם לוקח, כדי לברוח מכך שאין לו מושג למה הוא חי. אבל בכל מקרה, גם אהבה וכל כיוב, זו לא תכלית החיים. ויש כאלו שנדמה להם שתכלית החיים של עצמם, היא חלק מתכלית אחרת גדולה יותר. כי מצד האמת מי שרוצה להבין את תכלית החיים, לשם כך עליו להבין את התכלית של קיומה של המציאות כולה. כי החיים של האדם, הם בסך הכל נקודה קטנה בתוך רצף של אירועים גדול מאוד, שהוא רצף האירועים של המציאות כולה. והתכלית של חייו ושל קיומו של האדם, היא רק אמצעי שמשרת את המטרה הגדולה יותר. כך שכדי להבין את תכלית ומטרת החיים, לשם כך יש להבין את התכלית של המציאות כולה. וכאשר האדם מתבונן על התכלית של הקיום העצמי שלו, עליו להבין שהתכלית של הקיום העצמי שלו, היא חלק מהתכלית של הקיום של כל המציאות כולה. כי יש סיבה שבגללה קיימת כל ... הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שהיא זו שמניעה את האירועים כולם, ובכלל זה כל האירועים שקורים לאדם בכל רגע ורגע... ומי שהוא קצת חכם, הוא מבין מיד שכדי שהוא יצליח לפענח את התכלית של החיים שלו, וכדי שהוא יצליח להבין למה החיים שלו הם כפי מה שהם וכולי, לשם כך עליו לנסות לגלות ולהבין את התכלית שלשמה מתרחשים כל האירועים כולם. אך מהי התכלית הזאת שלשמה מתרחשים כל האירועים כולם? וגם כאן לכל אחד יש את ההסברים שלו, מהי התכלית של המציאות. ויש כאלו שחושבים שלמציאות כולה אין תכלית כלל. ושכל רצף האירועים כולו הוא חסר תכלית. ואותם יש לשאול, אם אכן כל המציאות כולה חסרת תכלית, אז מה בדיוק התכלית של החיים שלהם עצמם? כי מאחר שלכל התהליך כולו אין שום תכלית כלל, ממילא זה אומר שמצד האמת אין שום משמעות ושום תכלית לשום דבר. כך שאם האדם חושב שאין שום תכלית כלל, הרי שלא ברור למה בכלל נדמה לו שיש לדברים כלשהם משמעות, אם לכל המציאות כולה מצד האמת אין שום משמעות. ומצד האמת יש לשאול, האם באמת יכול להיות שלכל המציאות כולה אין תכלית, והאם יכול להיות שכל המציאות כולה מצד האמת חסרת משמעות? כי אולי באמת יכול להיות שכל רצף האירועים כולו הוא אקראי לגמרי ללא כל כוונת מתכנן וללא כל תכלית. ומי יכול להוכיח שיש תכלית למשהו? ואולי באמת לשום דבר אין תכלית? אלא, שאם נאמר שלכל רצף האירועים כולו אין תכלית, ממילא יש לשאול, כיצד זה שיש בעולם שלנו המון תהליכים שכן מעידים על תכלית. כי מי שיתבונן סביבו יראה, כי האדם (וגם בעלי החיים וכיוב) ...
תכלית החיים / מטרה - מי מחפש מטרה? מי לא צריך מטרה? מי לא צריך תכלית לחיים? שעמום, ניהול זמן
תכלית החיים מטרה - מי מחפש מטרה? מי לא צריך מטרה? מי לא צריך תכלית לחיים? שעמום, ניהול זמן מי מחפש מטרה? ומי אינו צריך מטרה? מהי תכלית החיים? למה לחיות? וממה נובע הרצון למצוא תכלית לחיים? לכל דבר בעולם יש תכלית. האדם מנהל את חייו לפי תכליות ומטרות שונות. כל דבר שמתרחש, מתרחש למען תכלית מסוימת. האדם כל הזמן מחפש מטרה. האדם מחפש סיבה לקום בבוקר. האדם מחפש תכלית כלשהי לחיים שלו. האדם מחפש מטרה כלשהי לנוע לכיוונה. מדוע האדם מחפש תכלית? תשובה: כדי להרגיש טוב. התכלית יוצרת עבור האדם משמעות טובה לקיומו למציאות. האדם מחפש תכלית ומטרה כדי להרגיש טוב. האדם לא רוצה להרגיש שהוא סתם חי ללא סיבה. כאשר אין לאדם תכלית הוא מרגיש שעמום. ולכן האדם מחפש תכלית כלשהי כדי ליצור משמעות לחייו. שאלה להתבוננות: מהי התכלית הסופית של כל התכליות מטרות יעדים? בסופו של דבר מה זה משנה מה קורה? מהי התכלית הסופית של כל התכליות? התכלית והמטרה גורמת לאדם להרגיש טוב. מי אינו מחפש מטרה? תשובה: מי שטוב לו. ככל שטוב יותר לאדם, כך הוא פחות מחפש סיבה תכלית למה לעשות את מה שהוא עושה. כאשר האדם מרגיש שהוא מתאמץ נאבק וכיוב, הוא מחפש תכלית שלשמה הוא יסכים להתאמץ. התכלית ממתיקה את המאמץ ואת הקושי. כאשר רע לאדם והוא צריך להתמודד עם קושי, הוא מחפש תכלית שלשמה הוא יתאמץ. לעומת זאת, כאשר טוב לאדם והוא נהנה ומרגיש טוב, הוא אינו מחפש תכלית. כאשר האדם מרגיש טוב, מה אכפת לו מה ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מוטיבציה, ליצור מוטיבציה, יצירת מוטיבציה, יצירת חשק, ליצור חשק, השגת מטרות ויעדים, השגת יעדים ומטרות, טכניקה לרצון חזק, טכניקה לחיזוק הרצון, לחזק את הרצון, איך להחליש את הרצון?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תכלית, למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תכלית, איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מטפל טוב בנושאי תכלית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4072 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 03:15:21 - wesi1