אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שאלות ✔טיפים ליצירת שיחה, טיפים למאמן אישי, טיפים למטפלים, טיפים למראיינים, איך לדובב אנשים? איך לגרום למישהו לדבר? איך להבין אנשים? טכניקות אימון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:55טיפים ליצירת שיחה, טיפים למאמן אישי, טיפים למטפלים, טיפים למראיינים, איך לדובב אנשים? איך לגרום למישהו לדבר? איך להבין אנשים? טכניקות אימון, מה השאלה שלך? מה הבעיה שלך? מה רע לך?
למה אנשים שוכחים פתאום כעס או אכזבה לאחר עימות או כישלון?

אליעד כהן מסביר תופעה נפוצה שבה אנשים חווים רגעים של כעס, עוינות או מאמצים רבים להשגת מטרה מסוימת, אך לאחר זמן קצר מתנהגים כאילו האירוע כלל לא קרה. לדוגמה, אדם שמפגין כעס רב כלפי מישהו אחר, וממש לאחר כמה דקות מתנהל בשיחה רגועה ורגילה, בלי להראות שום זכר לכעס. דוגמה נוספת היא אדם שמשקיע מאמצים כבירים להשגת מטרה, מתאמץ מאוד וכשהוא לא מצליח, פתאום טוען שזה כלל לא היה חשוב לו. אליעד מדגיש שהשכחה הזו איננה בהכרח שכחה אמיתית, אלא התעלמות או הדחקה רגעית של רגש או תסכול, שיכולה לנבוע מחוסר רצון להתמודד עם הרגש הכואב או חוסר היכולת להגדיר לעצמו מה בדיוק הטריד אותו.

מדוע קשה לפעמים לאדם להגדיר במדויק את השאלה שלו?

אליעד כהן מתייחס לבעיה נפוצה שבה אדם מצהיר "יש לי שאלה", אך כשהוא מתבקש להגדיר אותה במדויק, הוא מתקשה ואינו יודע להסביר בבירור מהי השאלה. הוא נותן דוגמה לאדם שמתחיל לדבר מתוך תחושה שיש לו שאלה, אך לא מסוגל להגדיר אותה מפני שהוא טרם הצליח לחדד אותה במוחו. כאשר אדם נמצא בשלב של תחושת חוסר הבנה, הוא אינו בהכרח יודע לנסח את הבעיה במילים ברורות, וכך השאלה נותרת מעורפלת עבורו.

אליעד מסביר שהקושי הזה נובע מכך שבזמן שאדם מתבקש להגדיר שאלה, הוא למעשה מתבקש לתת תשובה ברורה לגבי מה הוא לא מבין, אף על פי שהוא עצמו טרם יודע זאת. בקשה כזו גורמת לו להיתקע, ומכניסה אותו למצב מביך, בו הוא מנסה למצוא הגדרה לשאלה שעדיין איננה קיימת בבירור בראשו.

איך דרישה מוגזמת להגדרת השאלה יכולה לגרום לאדם לוותר עליה לגמרי?

לפי אליעד כהן, אם מנסים בכוח לקבל הגדרה מדויקת וברורה לשאלה שאדם טרם גיבש, עלולים לגרום לו לוותר לחלוטין על השאלה. הסיבה לכך היא שאותו אדם עלול להרגיש שהשאלה שלו איננה רצינית מספיק או שהוא אינו יודע מספיק טוב מה הוא רוצה, ולכן הוא מעדיף פשוט לוותר ולסגת מהשיחה. דרישה ישירה מדי להגדיר בבירור את השאלה עשויה להשתיק את האדם לחלוטין, כי הוא מבין שאין לו יכולת לענות על הדרישה הזאת.

כיצד ניתן לסייע לאדם להבהיר את השאלה שלו בלי לגרום לו להרגיש לא בנוח?

אליעד מציע גישה עקיפה יותר, במקום לדרוש הגדרה מדויקת של השאלה. במקום לשאול "מה בדיוק השאלה?", עדיף לשאול שאלות עדינות יותר כגון "מה לא הבנת?" או "מה היית רוצה להבין יותר טוב?". שאלות אלו אינן מחייבות תשובה מוחלטת לגבי מה לא מובן או מהי בדיוק השאלה, אלא מאפשרות לאדם לגלות באופן הדרגתי את המחשבה הפנימית שלו. הגישה הזו מורידה את הלחץ מהאדם ומסייעת לו למצוא בעצמו את מה שמפריע לו, מבלי להרגיש שהוא חייב לדעת את התשובה מראש.

כיצד להתמודד עם אדם שמתקשה להגדיר את הבעיה שלו באופן ברור?

במקרים שבהם אדם אומר שיש לו בעיה אך מתקשה להסביר בדיוק מהי, אליעד ממליץ לא להקשות עליו עם שאלות ישירות מדי כמו "מה בדיוק הבעיה?", אלא להשתמש בשאלות עקיפות יותר, כגון "מה היית רוצה להרגיש?", או "מה היית רוצה שיהיה טוב יותר?". שאלה כזו אינה דורשת מהאדם תשובה מדויקת לגבי הבעיה עצמה, אלא מאפשרת לו לדבר בצורה כללית יותר על המצב שבו הוא נמצא, ובכך עוזרת לו לבטא בעקיפין את מה שמציק לו.

למה ניסוח השאלה משנה את היכולת של האדם לענות עליה?

אליעד מסביר שהניסוח של השאלה משפיע מאוד על האופן שבו האדם מגיב אליה. למשל, כששואלים "מה אתה לא מבין?" האדם עלול להרגיש מותקף ולומר לעצמו "אבל אני מבין!", ואז לא יהיה לו מה לומר. לעומת זאת, אם שואלים "מה היית רוצה להבין יותר טוב?", האדם אינו צריך להודות שהוא לא מבין כלל, אלא רק מבטא רצון לשיפור ההבנה. זה מאפשר לו להמשיך בשיחה ולהסביר בהדרגה מה הוא מרגיש או חושב באופן נינוח.

איך הטכניקות הללו יכולות להסביר את המצבים של שכחה והתעלמות שהוזכרו?

אליעד קושר את ההסברים על הגדרת השאלה והבעיה אל אותם מצבים ראשוניים שתוארו, בהם אדם שוכח או מתעלם מרגש כעס או מתסכול לאחר מאמץ כושל. הוא מסביר שבאותו האופן שבו אדם מתקשה להגדיר את השאלה שלו, ייתכן שהוא מתקשה להגדיר לעצמו מה בדיוק הרגש שהפריע לו או מה בדיוק לא הצליח להשיג. לכן הוא כביכול שוכח או מתעלם מזה, לא מפני שלא היה לו אכפת, אלא מפני שקשה לו להתמודד עם הגדרה מפורשת של רגשות או תחושות כישלון.

אליעד מציע להשתמש באותם כלים ושאלות עקיפות גם במקרים האלו, כדי לעזור לאדם לברר עם עצמו מה בדיוק הרגיש ולמה הוא מגיב כפי שהוא מגיב. בעזרת שאלות עקיפות כמו "מה היית רוצה להרגיש?" או "מה היית רוצה שיהיה אחרת?", ניתן לעזור לאדם להבין לעומק את ההתנהגות והתגובות הרגשיות שלו.
כיצד מתבטאים מצבי שכחה והתעלמות לאחר עימות או מאמץ?

בשיח עלתה תופעה שבה אדם עשוי להתנהג בעוינות או בכעס כלפי מישהו, אך זמן קצר אחר כך הוא מתנהל כאילו לא אירע דבר. הובאה דוגמה של אדם ששידר כעס וניתוק מתוך מטען רגשי, אך כעבור עשר דקות התנהל בשיחה רגילה בלי להראות שום זכר לאותו כעס. דוגמה נוספת התייחסה למצב שבו מישהו משתדל מאוד להשיג מטרה מסוימת, משקיע בכך מאמצים רבים, וכאשר אינו מצליח - לפתע נדמה שאינו מייחס לזה חשיבות, כאילו לא היה אכפת לו כלל.

מדוע קשה לפעמים להגדיר מהי השאלה?

נמתחה ביקורת על מצב שבו אדם אומר "יש לי שאלה", אבל כשמתבקשים להסביר "מה בדיוק השאלה", מתברר שהיא איננה מוגדרת בבירור אפילו בעיני השואל עצמו. ההסבר הוא שייתכן שהשואל מרגיש שיש לו חוסר הבנה או בעיה מסוימת, אך בפועל הוא אינו מצליח לנסח זאת בצורה ממוקדת. לכן, כאשר הוא מתבקש באופן ישיר "מה השאלה שלך?", הוא נדרש להגדיר משהו שעוד לא הבשיל אצלו במחשבה, וזה עלול לגרום לו למבוכה או לאי - יכולת להשיב באופן ברור.

כיצד גישה ישירה לחידוד השאלה עלולה להשתיק את השואל?

כאשר דורשים מאדם להגדיר במדויק את השאלה, הוא עשוי להתקשות ולמצוא את עצמו במבוי סתום. הדבר בולט במיוחד כאשר השאלה מעורפלת גם עבורו. אם לוחצים עליו יתר על המידה להציג בדיוק מה אינו מובן או מה הוא רוצה לדעת, ייתכן שיוותר על השאלה מתוך קושי או אי - נוחות. במילים אחרות, דרישה ישירה לחדד את השאלה עלולה לגרום לשואל להסיק שהשאלה לא מוגדרת ולכן לשתוק או לוותר על המשך החקירה.

איך אפשר לסייע לאדם להגדיר את שאלתו בלי להקשות עליו?

במקום לדרוש מהשואל להציג "מה בדיוק השאלה", הוצעה שיטה אחרת שבה אפשר לשאול אותו: "מה לא הבנת?" או "מה היית רוצה להבין יותר טוב?" כך הוא אינו חש שהוא חייב להצהיר על בעיה או חוסר הבנה מוחלט, אלא פשוט להביע רצון לשפר את הבנתו. גישה כזו מורידה מהשואל את הלחץ למצוא הגדרה חד - משמעית לשאלה, ומאפשרת לו להמשיך ולחקור את הנושא מתוך מקום נינוח יותר.

כיצד להתמודד עם אדם שאומר "יש לי בעיה" אך מתקשה להגדירה?

עלתה דוגמה נוספת: אדם אומר "יש לי בעיה", מתחיל לספר סיפור, וכשמבקשים להבהיר "מה בדיוק הבעיה?", הוא מתקשה לתת תשובה מדויקת. במצב כזה, כדאי לשאול אותו "מה היית רוצה להרגיש?" או "מה היית רוצה לשפר?" במקום "מה הבעיה?". אם הוא אינו מצליח להשיב גם על כך, אפשר לשאול: "מה היית רוצה שיהיה יותר טוב?" דרך שאלות כאלו מגלים באופן עקיף את מה שמפריע לו, בלי להציב חסם שמחייב הגדרה מפורשת של הבעיה.

מדוע ניסוח השאלה משפיע על היכולת להבין אותה?

הוסבר שאם שואלים אדם "מה אתה לא מבין?", הוא עלול מיד לבדוק אם אכן אינו מבין משהו, וייתכן שישיב "אני דווקא כן מבין", מה ששוב מכניס אותו למבוכה. אבל אם שואלים "מה היית רוצה להבין יותר טוב?", אין כאן קביעה שהוא לא מבין - רק הזמנה לשפר הבנה כלשהי. כך ניתן לעודד שיח פורה ופתוח יותר.

איך הכלים הללו מתקשרים לדוגמאות הראשוניות?

אותם עקרונות של הבהרה ושאילת שאלות עשויים לתרום גם להבנת מצבים שבהם אנשים מתעלמים מאירועים שחוו (כמו כעסים פתאומיים או רדיפה אחר מטרות). במקום להניח שהם "שכחו" את מה שהטריד אותם או "לא באמת רצו" את המטרה, אפשר לברר איתם בצורה מדורגת יותר מה בדיוק הם מרגישים או איך הם תופסים את השינוי הפתאומי בהתנהגותם.
כן.

ש: לא יודע איך להגדיר את זה שכחה וזיכרון בכל מיני הקשרים, בהקשר שנגיד אני אביא דוגמה לדוגמה של זה פונקציה נגיד דיברתי עם בן אדם אז הוא שידר אלי כעס ניתוק כאילו זה היה מהרבה מטען רגשי כלפי עוינות, אחרי עשר דקות כאילו לא קרה דבר הוא דיבר איתי כאילו לא קרה דבר.

אליעד: אתה מתכוון לומר שהוא מדבר איתך בצורה שנראה כאילו לא קרה דבר.

ש: כן זאת דוגמה.

אליעד: אוקי.

ש: עוד דוגמה אחרת נגיד בן אדם נגיד רודף אחרי איזה משהו להשיג אותו והוא מתאמץ בשביל זה הוא מאוד רצה את זה עשה עבור זה הרבה דברים אז פתאום כשהוא לא השיג את זה אז כאילו הוא מדבר שלא אכפת לו בכלל.

אליעד: מה השאלה שלך?

ש: השאלה שלי יש בה כמה דברים דבר ראשון.

אליעד: תראה בא נדבר על זה שניה, אני אומר לו "מה השאלה שלך" עכשיו לכאורה, אתה הבנת מה הוא שאל למה כי הוא עוד לא שאל נכון, אז תסתכל אני אומר לו "מה השאלה שלך" עכשיו לכאורה הוא כבר שואל שאלה אבל למה הוא מדבר איתי הוא רוצה לשאול שאלה אז איך יכול להיות שכשאני אומר לו "מה השאלה שלך" הוא לא יודע להגיד מה השאלה שלו איך זה יתכן ודבר נוסף איך פותרים את זה. אז מה התשובה, אתה הבנת מה שאלתי אני שואל אותך "מה השאלה" ויש לך שאלה נכון הרי אתה מנסה לשאול שאלה לא סתם בא לתת לנו הרצאה כי אתה רוצה לשאול שאלה.

ש: כן.

אליעד: אני אומר לך "מה השאלה תגיד את השאלה, מה השאלה" אתה מחפש את השאלה, מה אתה מחפש את השאלה הייתה לך שאלה מה אתה צריך לחפש אותה אם היא קיימת.

ש: כן לא הגדרתי אותה, אפשר להגדיר אותה יותר לחדד אותה.

אליעד: לחדד אותה יותר ממה עוד לא שאלת אותה.

ש: תלוי בכיוון כאילו.

אליעד: אלא מה אז בוא נלמד משהו כשמישהו אומר "יש לי שאלה" נגיד אוקי, עכשיו איך אתה שולף ממנו את השאלה אז לפעמים הוא יודע מה השאלה או שהוא חושב שהוא יודע, הוא אומר "יש לי שאלה כזאת וכזאת" לפעמים הוא אומר "יש לי שאלה" והשאלה מעורפלת אצלו, למה היא מעורפלת אצלו כי הוא עוד לא הבין מה השאלה הוא לא מצליח להגדיר לעצמו מה השאלה, אוקי ואז כשאתה אומר לבן אדם "תגיד לי מה השאלה" אתה בעצם מקשה עליו כי אני אומר לו "תגדיר לי מה השאלה" זה כאילו כמו "תיתן לי תשובה מה השאלה", כאילו אני שואל אותך "מה השאלה" עכשיו אתה גם צריך להגיד תשובה. אתה מבין, עכשיו לכן לפעמים אם רוצים להקל על הבן אדם לשאול שאלה נגיד אם אתה רוצה להשתיק מישהו אז תגיד לו " לא מה השאלה, לא מה בדיוק השאלה, מה השאלה מה אתה בדיוק רוצה לדעת, למה אתה רוצה לדעת את זה" ואז הוא לא יודע ונגמר הדיון.

אבל אם אתה נגיד רוצה לעזור לבן אדם לשאול את השאלה אז נגיד כשהוא מסתבך אתה אומר לו "בוא תגיד לי מה לא הבנת" הוא מנסה להבין "מה לא הבנת? לא, לא יודע מה לא הבנתי", "אוקי בא תגיד לי מה היית רוצה להבין יותר טוב" ודרך זה אתה ממפה את מה שהוא מנסה להבין יותר טוב. הבנת עכשיו דבר נוסף, אוקי זה אחד עכשיו אותו דבר נגיד לגבי בן אדם שבא ואומר "יש לי בעיה" אתה אומר לו "טוב" ואז הוא מספר לך סיפור, עכשיו אוקי אבל מה הבעיה ואז הוא מתחיל להסתבך בלהסביר מה הבעיה, אוקי יש הברה מקרים כאלו מישהו אומר "יש לי בעיה" ואז מתחיל לספר סיפור אני אומר לו "טוב אבל מה הבעיה" ואז הוא לא מצליח להגיד מה הבעיה ואז אתה אומר לו "אוקי בא תגיד לי נגיד מה היית רוצה להרגיש" או כאילו לפעמים עדיף לקחת את זה למקום יותר מופשט או למקום פחות מוגדר שדרך שם יותר קל לבן אדם להסביר מה הוא לא מבין. זאת אומרת שכשאתה יושב מול עצמך ומחפש נגיד מנסה להבין את השאלה תשאל את עצמך את השאלות שלך, תתמלל את השאלות תתמלל אותן "למה אני לא מבין מספיק טוב" או "מה לא ברור לי מספיק" או "מה אני רוצה להבין יותר טוב". אתה הבנת מה אני אומר?

ש: כן.

אליעד: מה הבנת?

ש: כאילו שיש שתי צורות, שתי דרכים להתייחס לשאלה לא מספיק מוגדרת של בן אדם, כיוון אחד זה להגיד לו שיגדיר את זה יותר אבל מאחר והוא לא יודע להגדיר את זה אז או שהוא יגדיר את זה יותר או שבגלל שזה עדיין מעורפל אצלו הוא לא מצליח להגדיר את זה אז כאילו השאלה נעלמת לו אז זה פחות עוזר לו נגיד לחדד את השאלה שלו כי לפעמים יכול להיות שהדרישה שיש שיגדיר זה גורם לו לסגת מהשאלה.

אליעד: נכון כי הוא לא יודע להגדיר אותה.

ש: כאילו הוא לא מצליח להגדיר אותה אבל לכיוון אחר אם אני באמת רוצה לעזור לו אז אני מבקש ממנו שיתייחס לשאלה שלו מכיוונים אחרים שיותר קלים לו.

אליעד: שפחות צריך להגדיר בהם.

ש: הוא מתייחס לשאלה אבל בצורה פחות מוגדרת נגיד "מה אתה לא מבין, מה היית רוצה להבין" וכיוצא בזה בעניין הזה.

אליעד: ואם אתה שואל אותו "מה היית רוצה להבין" והוא לא מוצא תשובה אז הרבה פעמים עדיף לשאול "מה היית רוצה להבין יותר טוב" כי הרבה פעמים כשאתה אומר למישהו "מה היית רוצה להבין" במוח שלו הוא מריץ "רגע מה אני לא מבין? אבל אני מבין" אז אם אתה מבין אז מה השאלה אבל הוא עדיין יש לו שאלה, אתה צריך לשאול אותו "תגיד לי מה היית רוצה להבין יותר טוב" רגע הוא אומר "אוקי מה אני יכול להבין יותר טוב" כאילו זה לא נמצא בקונפליקט עם "מה אני לא מבין". נגיד שמישהו בא יש לו בעיה ואומר לו "טוב מה הבעיה", "לא אין לי בעיה", "אז מה אתה רוצה", "לא אבל יש לי בעיה", "אז תגיד מה הבעיה, לא אוקי טוב אז מה היית רוצה שיהיה יותר טוב" זה בעצם להגיד בצורה עקיפה מה הבעיה.

ש: לשקר איתו את השקר.

אליעד: לא בהכרח את השקר אבל אתה יודע לזרום לפי החשיבה שלו. את הנושא הספציפי הזה מה שדיברנו עכשיו הבנת?

ש: כן.

אליעד: אוקי.
לספר סיפור מטפלים מציק אליעד התמודדות עם רגשות השאלה שלך רוצה להרגיש לתת תשובות עוינות למה אתה רוצה יכול להיות איך לגרום איך לגרום לה איך לגרום לו איך לגרום למישהו איך לגרום למישהו לדבר איך לגרום למישהי איך לדובב איך לדובב אנשים איך להבין איך להבין אנשים איך לשכנע מישהו אימון אימון אישי אימונים בעיה בעיות השאלה שלך טיפול טיפולים טיפים טיפים ליצירת שיחה טיפים למאמן אישי טיפים למאמנים טיפים למטפלים טיפים למראיין טיפים למראיינים טכניקות טכניקות אימון לגרום לגרום לאישה לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לו לגרום למישהו לגרום למישהו לדבר לגרום למישהי לדבר לדובב לדובב אנשים להבין להבין אנשים להתאמן להתראיין לקרוא אנשים לקרוא מחשבות לראיין לשאול לשכנע מישהו לשכנע מישהו לדבר מאמן מאמן אישי מאמנים מה הבעיה שלך מה השאלה מה השאלה שלך מה רע לך מטופל מטופלים מטפל מטפלים מראיין קריאת אנשים קריאת מחשבות ראיונות שאלה שאלות שיחה
שאלות של לקוח בתהליך רכישה, סוגים של שאלות של לקוחות, סוגי שאלות של לקוחות, שאלות של לקוח פוטנציאלי, שאלות סינון ראשוני, שאלות כאב וצורך, תהליך סינון ראשוני, שאלות הסינון של הלקוח, שאלות הכאב של הלקוח, שאלות של רושם ראשוני, שאלות של כאב של הלקוח, שאלות של סינון ראשוני של הלקוח, איך להתכונן לתהליך מכירה? הדרכת אנשי מכירות, להכיר את הלקוח, ניהול אנשי מכירות, הכנת תסריט שיחה, להכאיב ללקוח, ליצור ללקוח כאב
שאלות של לקוח בתהליך רכישה, סוגים של שאלות של לקוחות, סוגי שאלות של לקוחות, שאלות של לקוח פוטנציאלי, שאלות סינון ראשוני, שאלות כאב וצורך, תהליך סינון ראשוני, שאלות הסינון של הלקוח, שאלות הכאב של הלקוח, שאלות של רושם ראשוני, שאלות של כאב של הלקוח, שאלות של סינון ראשוני של הלקוח, איך להתכונן לתהליך מכירה? הדרכת אנשי מכירות, להכיר את הלקוח, ניהול אנשי מכירות, הכנת תסריט שיחה, להכאיב ללקוח, ליצור ללקוח כאב והפעם נדבר על סוגים שונים של שאלות של לקוח פוטנציאלי, שהלקוח הפוטנציאלי שואל את עצמו, לפני שהוא רוכש מאיתנו מוצר כלשהו. וצריכים לדעת להבדיל בין הסוגים השונים של השאלות, ולתת לכל סוג את ההתייחסות שלו. וסוג אחד של שאלות שלקוח שואל את עצמו, נקרא להן השאלות של הכאבים של הלקוח. דהיינו, שהלקוח רוכש את המוצר, בהתאם לכאבים של ... הוא רוכש רכב חדש, זה בגלל שכואב לו שכרגע אין לו רכב מספיק יפה. אז הכאב של הלקוח, יהיה, האם וכמה הרכב יפה. דהיינו, הלקוח שואל שאלות שקשורות לכאב שלו, שבהתאם להן הוא מקבל החלטה אם לרכוש ... הוא, שהוא רוצה דירה יותר גדולה מהדירה הקיימת שלו, אז הכאב של הלקוח, הוא הגודל של הדירה שהוא רוכש. והלקוח כנראה ישאל אותנו שאלות שקשורות לכאב שלו, שהוא גודל הדירה. ועד כאן הבנו, שיש שאלות שקשורות לכאב של הלקוח. באותו הקשר נזכיר, כי לפעמים עלינו ללמד את הלקוח לשאול את השאלות, שאנחנו חושבים שאם הוא ישאל אותן, זה יגדיל את הסיכוי שהוא ירכוש את ... לו לרכוש את המוצר שלנו, הרי שבמקרה כזה, אנחנו בעצם נכאיב ללקוח, ניצור ללקוח כאב חדש, לגבי הבטיחות של הרכב, נגרום ללקוח לשאול שאלות שהוא לא חשב עליהן, כדי שהוא ירכוש את המוצר. אבל יש עוד סוג של שאלות, שגם אותן צריך להכיר, והוא שאלות סינון ראשוניות, שאלות של רושם ראשוני, שגם אותן שואל הלקוח, בלי קשר לשאלות שקשורות לכאבים ולצרכים של הלקוח. דהיינו, שיש שאלות שהלקוח שואל את עצמו בכל מקרה, כדי לסנן אותנו בסינון ראשוני, כדי לדעת אם בכלל ...
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
... ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות למה שאילת שאלות הופכת אותך ליותר חכם? כדי להיות יותר חכם ולפתח את החשיבה, הדרך המרכזית והיעילה ביותר היא לשאול כמה שיותר שאלות. המוח הוא כמו שריר שצריך לאמן, וככל ששואלים שאלות רבות ומגוונות, השריר הזה מתחזק ומתפתח. אליעד כהן מסביר שכדי לשפר את השכל, אדם צריך לשאול שאלות מכל סוג שהוא, בלי שום הגבלה או צנזורה. עצם תהליך השאלה מוביל להרחבת החשיבה, להעמקה ולהבנה טובה יותר של המציאות. למה חשוב לשאול שאלות מכל סוג, אפילו לא הגיוניות? כאשר אנו נמנעים מלשאול שאלה בטענה שהיא לא הגיונית, אנחנו בעצם מניחים שההיגיון הנוכחי שלנו הוא האמת היחידה. אבל המטרה בשאילת שאלות היא דווקא לאתגר את ההיגיון הקיים שלנו ולבדוק אותו. לכן, חשוב לשאול גם שאלות שנראות מוזרות או טיפשיות. לדוגמה, שאלות כמו למה אין לנו קרניים על הראש? או למה יש לנו חמש אצבעות ולא שש? עשויות להיראות מטופשות במבט ראשון, אבל דווקא השאלות האלה יכולות לפתוח חשיבה חדשה, לאתגר את המובן מאליו, ולהוביל לתובנות מעניינות. אילו שאלות כדאי לשאול ואיך להתחיל לשאול? כל נושא בעולם יכול לשמש כבסיס לשאילת שאלות. אין נושא שהוא מחוץ לתחום. כדאי להתחיל לשאול שאלות פתוחות כמו למה?, איך?, מה יקרה אם? - אלו שאלות שמעודדות חשיבה עמוקה יותר. לדוגמה, אפשר לשאול: איך עובד החשמל? למה המים זורמים למטה ולא למעלה? מה יקרה אם נזיז את כדור הארץ קצת הצידה? איך יודעים שההיסטוריה שסיפרו לנו נכונה? אליעד מדגיש שאין שום צורך להגביל את עצמנו ...
חוקי האושר, שאלות מהחלל הפנוי, 2 סוגי שאלות, שאלות שאין להן תשובה, שאלות בלי תשובה, בעיות בלי פתרון, בעיה שאין לה פתרון, לפתור בעיה אחרי בעיה, לכל שאלה יש תשובה, לכל בעיה יש פתרון, סוד משחק החיים, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, למה יש שאלות שאין להן תשובה? איך לזהות שאלה שאין לה תשובה? מה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? לולאה אין סופית, לזהות את סוג השאלה, זיהוי סוג השאלה, האם יש תשובה לשאלה? האם יש פתרון לבעיה? בטוח במאה אחוז, הרצון למוחלט, רוצה מוחלט
... האושר, שאלות מהחלל הפנוי, 2 סוגי שאלות, שאלות שאין להן תשובה, שאלות בלי תשובה, בעיות בלי פתרון, בעיה שאין לה פתרון, לפתור בעיה אחרי בעיה, לכל שאלה יש תשובה, לכל בעיה יש פתרון, סוד משחק החיים, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, למה יש שאלות שאין להן תשובה? איך לזהות שאלה שאין לה תשובה? מה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? לולאה אין סופית, לזהות את סוג השאלה, זיהוי סוג השאלה, האם יש תשובה לשאלה? האם יש פתרון לבעיה? בטוח במאה אחוז, הרצון למוחלט, רוצה מוחלט וכאן נדבר על אחת הבעיות הגדולות ביותר של בני האדם, והיא הבעיה שהם מנסים למצוא תשובה לשאלות שאין להן תשובה. דהיינו, בן אדם שמנסה למצוא תשובה לשאלה שאין לה תשובה, מנסה למצוא פתרון לבעיה שאין לה פתרון וכיוב, עד שהוא מתחרפן משתגע וכולי. ואסביר למה יש שאלות שאין להן תשובה? ואיך לזהות שאלה שאין לה תשובה? ומה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? ועוד... כי האדם במשך כל יום כל היום, מנסה למצוא תשובות לשאלות ופתרון לבעיות. והאדם כל הזמן מחפש לפתור בעיות ולמלא רצונות. וזה המשחק של החיים. לפתור בעיה אחרי בעיה, עד אין סוף. המרוץ אחרי פתרון בעיות, המרוץ אחרי מילוי רצונות וכולי. ועד כאן הכל טוב וזה משחק החיים וכולי. אבל בחיים יש בעיות שאין להן פתרון ויש שאלות שאין להן תשובה. דהיינו, שאפשרי לחלק את כל הבעיות שיש בעולם, ל 2 סוגים של בעיות. הסוג הראשון של הבעיות, הוא בעיות שאפשרי למצוא להן פתרון. בעיות עם פתרון שעונה לבעיה. שאלות שאפשרי למצוא להן תשובה. אבל יש סוג נוסף של בעיות, שאין שום אפשרות בעולם כולו למצוא להן תשובה. ואין שום שכל אנושי או על אנושי, ואין שום יצור קיים או לא קיים, ואין שום ישות גשמית או ישות רוחנית, שיכולה למצוא תשובות לשאלות האלו. כי יש שאלות שאין להן תשובה. והשאלות האלו נקראות בשפת רבי נחמן מברסלב, שאלות שבאות מהחלל הפנוי (ראה כאן: https: breslev.eip.co.il ?key=335). דהיינו, שהמציאות בנויה בצורה כזאת, שיהיו בה שאלות שאין להן תשובה. כי אם תהיה להן תשובה, המציאות לא תהיה קיימת. ואין אפשרות שהמציאות תהיה קיימת, אם תהיה תשובה לכל השאלות. ויש בעיות שבהכרח שלא יהיה להן פתרון. כי אם יהיה להן פתרון, המציאות לא תהיה קיימת. וכאשר האדם נתקל בבעיה שמצד האמת אין לה פתרון, אז אם האדם ינסה למצוא לה פתרון, הוא יקבל סחרחורת, ילך לאיבוד, ישתגע, יאבד את השפיות שלו וכולי. הכל כמובן באופן יחסי, תלוי כמה האדם יתעקש למצוא תשובה לשאלה שאין לה פתרון. ויש כאן כמה נושאים שצריכים לחקור. 1 - למה בעצם יש שאלות שאין להן תשובה? ולמה אין אפשרות שהמציאות תהיה קיימת, אם לכל השאלות תהיה תשובה? ולמה מוכרחות להיות קיימות שאלות בלי תשובה, כדי שהמציאות תהיה קיימת? זה נושא אחד. 2 - איך לזהות שאלות שאין להן תשובה? איך לדעת שאין תשובה, ל
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד איך לגרום למישהו להבין אותך ולשאול שאלות הבהרה? כאשר אנו מסבירים משהו למישהו, אנחנו רוצים לוודא שהוא מבין אותנו באופן מלא. לעיתים קרובות, אנשים נמנעים מלשאול שאלות הבהרה מתוך בושה או פחד להיתפס כלא חכמים מספיק. השאלה היא: איך אפשר לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות ולוודא שהוא מבין אותנו כראוי? למה אנשים נמנעים מלשאול שאלות? ישנם שני גורמים עיקריים שבגלל הם נמנעים מלשאול שאלות: בושה: אנשים לעיתים לא רוצים להיראות לא חכמים בעיני אחרים ולכן הם נמנעים מלהביע חוסר הבנה. חשש מתגובה שלילית: אנשים חוששים שהמורה או המנחה יגיבו בזלזול או יקפידו עליהם אם ישאלו שאלה שנראית פשוטה או טריוויאלית. איך לעודד אנשים לשאול שאלות? הדרך היעילה ביותר לעודד אנשים לשאול שאלות היא להסיר מהם את האחריות לחוסר ההבנה ולהעביר אותה אליך. כשלמסביר יש את ההכרה שאם מישהו לא מבין את ההסבר, זה לא בהכרח בגלל חוסר יכולתו להבין, אלא בגלל שההסבר עצמו אולי לא היה ברור דיו, אז האדם מרגיש יותר בנוח לשאול שאלות. כדי לעודד את השומע לשאול שאלות, אפשר לומר את הדברים הבאים לפני ההסבר: תקשיב, אני לא מומחה גדול ... יכול להיות שאני מסביר בצורה לא כל כך טובה, אולי אני מתבלבל או לא מרוכז. לכן, אם לא תבין אותי, זה כנראה בגלל שאני לא הסברתי טוב - ולכן אני מבקש ממך לשאול שאלות, כי אני רוצה לוודא שהצלחתי להסביר כמו שצריך. ברגע שאומרים זאת, השומע מבין שהוא לא אשמה אם הוא לא מבין, ומרגיש חופשי יותר לשאול שאלות. איך לוודא שהמסר מועבר בצורה ברורה? כדי לוודא שהשומע מבין את המסר, אפשר להשתמש בשיטות הבאות: שאלות מנחות: שאלות כמו: זה היה ברור?, רוצה שאסביר שוב?, מה הבנת ממה שאמרתי? יכולות לעזור לשמוע את דעתו ולהבין אם המסר עבר בצורה נכונה. דוגמאות מגוונות: תן דוגמאות ממספר זוויות שונות כדי להמחיש את הרעיון. הדגשת חשיבות השאלות: הדגש את החשיבות של שאילת שאלות כך שהשיחה תהיה מועילה לשני הצדדים. מדוע חשוב ליצור אווירה נוחה לשאילת שאלות? כשהשומע מרגיש בנוח לשאול שאלות, התקשורת בין הצדדים משתפרת. זה לא רק עוזר לו להבין יותר, אלא גם יוצר שיחה פתוחה ומועילה. המנחה או המורה הוא זה שצריך להרגיש בנוח עם השאלות, ולא המאזין. כמו שאומרים: לא הביישן למד, ולא הקפדן מלמד. כלומר, מי שמתבייש לשאול, לא ילמד את מה שמוסבר לו, ומי שמקפיד על כל דבר קטן, לא יהיה מורה טוב. לסיכום כדי לגרום למישהו להבין אותנו ולשאול שאלות הבהרה, יש לבצע את הצעדים הבאים: להעביר את האחריות להבנה אלינו ולא אליהם. להודות בכך שיכול להיות שהסברנו לא ברור. ליצור אווירה שמעודדת שאלות ולתת לגיטימציה לשאילת שאלות. להשתמש בדוגמאות ושאלות מנחות כדי לוודא שהמסר הובן. כאשר מיישמים את השיטה הזו, מגדילים את הסיכוי לכך שהמאזין ...
שאלות ליטקוד קשות, LeetCode Hard problems, איך לפתור את שאלות ליטקוד הכי קשות שיש? איך לפתור שאלות שאין להן תשובה? איך לפתור שאלות שאי אפשר לפתור אותן? איך לפתור שאלות ליטקוד שאין להן פתרון? איך לנתח שאלות חשיבה? איך ללמוד תכנות מחשבים? איך ללמוד מדעי המחשב? פתרון סיבוכיות זמן ריצה, ראיונות טכניים בתוכנה, שאלות טכניות לראיון עבודה בהייטק, איך להתכונן לראיונות ליטקוד? איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? ליטקוד בעברית, Hebrew LeetCode, חידות היגיון
שאלות ליטקוד קשות, LeetCode Hard problems, איך לפתור את שאלות ליטקוד הכי קשות שיש? איך לפתור שאלות שאין להן תשובה? איך לפתור שאלות שאי אפשר לפתור אותן? איך לפתור שאלות ליטקוד שאין להן פתרון? איך לנתח שאלות חשיבה? איך ללמוד תכנות מחשבים? איך ללמוד מדעי המחשב? פתרון סיבוכיות זמן ריצה, ראיונות טכניים בתוכנה, שאלות טכניות לראיון עבודה בהייטק, ... צריכת משאבים וכולי. וכדי לפתור שאלת ליטקוד בצורה נכונה, עלינו לנסות להבין את השאלה וכולי ולמצוא את החוקיות שבה ניתן לפתור את השאלה, בצורה היעילה ביותר. אבל ... המקרים האפשריים ושאין בהם איזה טריק שיכול לעבור על כל המצבים באיזה קיצור דרך. והשאלה היא, איך בעצם צריכים להתמודד עם שאלות כאלו, שאנחנו לא מוצאים להם ... שאיתה יהיה ניתן לעשות איזה קיצור דרך ולקצר את זמני הריצה? והתשובה היא, שאכן ישנן שאלות שיש אפשרות למצוא להן קיצור דרך כדי לקצר את זמני הריצה וכולי, אבל ישנן שאלות שאכן באמת אין אפשרות לקצר בהן את זמני הריצה וכיוב. וכאשר אנחנו מגיעים לשאלה שאנחנו לא מוצאים איזה קיצור דרך איך לקצר את זמני הריצה, הרי שעלינו לקחת כל השאלה ולחלק אותה לחלקים ולתתי תהליכים. ועבור כל תהליך בפתרון של השאלה, עלינו להתייחס אליו בנפרד, ועלינו לראות אולי כן יש איזה קיצור דרך חלקי לתת תהליך כלשהו, בפתרון המלא של השאלה. דהיינו, גם אם באמת אין איזה ... שיקצר באופן רציני את זמן הריצה, אולי יש איזה קיצור דרך שיקצר חלק כלשהו בפתרון השאלה. דהיינו, 1- קח את השאלה, תחלק אותה לחלקים, ותמצא ... גם קיצור דרך חלקי, גם הוא טוב. דהיינו: 1 - חפש קיצורי דרך גם לתתי חלקים בפתרון השאלה. 2 - חפש קיצרי דרך חלקיים שעוזרים אפילו קצת לפתרון השאלה. נקודה נוספת שצריכים לקחת בחשבון, שהיא אולי הקריטית ביותר כאשר פותרים שאלה שאין לה איזה טריק שאפשרי לפתור אותה, הוא שמי שפותר שאלה בלי קיצור דרך ובלי טריק, הוא חייב להיות מסוגל להוכיח שאין אפשרות לקיצור דרך. דהיינו, אם לדוגמה הגעת לשאלה שאתה לא מוצא איזו חוקיות ... היא היכולת להוכיח שאין קיצור דרך ולהוכיח שהפתרון שלך, אין אפשרות לפתור את השאלה, בצורה שיותר טובה ממנו. ... קיצור דרך. ולאחר מכן למצוא את כל קיצורי הדרך שכן אפשרי למצוא לחלקים בתוך פתרון השאלה.
שאלות טיפשיות, איך להבין את השאלה? האם כל שאלה לגיטימית? שאלות ללא תשובה, שאלות לא הגיוניות, הנחות היסוד של השאלה, שאלות פרדוקסאליות, שאלות מהחלל הפנוי, האם יש שאלות לא נכונות? איך להבין אנשים?
שאלות טיפשיות, איך להבין את השאלה? האם כל שאלה לגיטימית? שאלות ללא תשובה, שאלות לא הגיוניות, הנחות היסוד של השאלה, שאלות פרדוקסאליות, שאלות מהחלל הפנוי, האם יש שאלות לא נכונות? איך להבין אנשים?
שאלות טיפשיות, איך להבין את השאלה? האם כל שאלה לגיטימית? שאלות ללא תשובה, שאלות לא הגיוניות, הנחות היסוד של השאלה, שאלות פרדוקסאליות, שאלות מהחלל הפנוי, האם יש שאלות לא נכונות? איך להבין אנשים? איך לזהות שאלות טיפשיות ולמה הן קיימות בכלל? אליעד כהן מסביר ששאלות טיפשיות, כפי שהן נקראות לעיתים, לא באמת קיימות. השאלות שנראות טיפשיות או לא הגיוניות למישהו אחד, ... שבה אנחנו מבינים את ההנחות שעליהן מתבססת השאלה. כאשר מישהו שואל שאלה ואדם אחר חושב שהיא טיפשית, זה ... שהוא לא מבין או לא מכיר את הנחות היסוד של השואל. לכן, כדי להבין למה שאלה מסוימת נשמעת טיפשית לאדם אחד ולאדם אחר נשמעת הגיונית, צריך לבדוק את הנחות היסוד שהובילו את השואל לשאול אותה מלכתחילה. מדוע אנשים חושבים שיש שאלות טיפשיות? כשאדם אומר על שאלה מסוימת שהיא טיפשית, הוא בעצם מניח שהתשובה לשאלה הזאת היא פשוטה ומובנת מאליה. אליעד נותן דוגמה ... ישאל מה זה?, ויצביע על שולחן, האדם ששומע את השאלה יחשוב מיד שזו שאלה טיפשית, מכיוון שהתשובה פשוטה מדי - ברור שזה שולחן ולא תרנגול, ולכן הוא לא מבין למה בכלל נשאלה השאלה הזו. אבל כדי להבין את ההיגיון של השאלה, עלינו להבין את מה שקדם לה: מה היו הנחות היסוד של השואל? ייתכן שהשואל הניח שיש יותר מאפשרות אחת למה שהוא רואה, ולכן ... לגיטימית מבחינתו. איך למצוא את ההיגיון בכל שאלה שנראית לא הגיונית? הדרך להבין שאלה שנראית לא הגיונית היא להתעמק בהנחות היסוד שלה. אליעד מסביר שההיגיון של כל שאלה מסתתר דווקא בהנחות היסוד שלה, ולא בהכרח בתשובות האפשריות לשאלה. גם אם תשובה מסוימת נראית פשוטה מאוד, עדיין ייתכן שהשואל חשב על הנחות יסוד אחרות לגמרי. למשל, אדם יכול ...
4 תשובות לשאלה מהי משמעות החיים, 4 תשובות לשאלות פילוסופיות, 4 תשובות לשאלות קיומיות, 4 תשובות לשאלה למה אני חי, 4 תשובות לשאלה למה אני קיים, 4 תשובות לשאלה למה העולם קיים, איך להתמודד עם שאלות קיומיות? איך להתמודד עם שאלות פילוסופיות? איך להתמודד עם שאלות משמעות החיים? שאלה קיומית, שאלות מהחלל הפנוי, למצוא תשובות לשאלות מהחלל הפנוי, תשובות יחסיות, תשובות מוחלטות, תשובה יחסית, תשובה מוחלטת, איך לצאת מהחלל הפנוי? שאלות שבאות מהחלל הפנוי
... תשובות לשאלה מהי משמעות החיים, 4 תשובות לשאלות פילוסופיות, 4 תשובות לשאלות קיומיות, 4 תשובות לשאלה למה אני חי, 4 תשובות לשאלה למה אני קיים, 4 תשובות לשאלה למה העולם קיים, איך להתמודד עם שאלות קיומיות? איך להתמודד עם שאלות פילוסופיות? איך להתמודד עם שאלות משמעות החיים? שאלה קיומית, שאלות מהחלל הפנוי, למצוא תשובות לשאלות מהחלל הפנוי, תשובות יחסיות, תשובות מוחלטות, תשובה יחסית, תשובה מוחלטת, איך לצאת מהחלל הפנוי? שאלות שבאות מהחלל הפנוי וכאן נסביר מהן 4 האפשרויות העומדות בפני האדם ששואל את עצמו שאלות קיומיות, שאלות בסגנון של: מהי משמעות החיים, למה אני חי? למה אני קיים? מה היעוד שלי בחיים וכיוב? שאלות שונות שניתן להגדיר אותן כשאלות קיומיות שאלות פילוסופיות שאלות משמעות החיים וכולי. ונסביר איך למצוא תשובות לשאלות שאין להן תשובה, ואיך לענות לשאלה שאין לה תשובה, והאם באמת יש תשובה לשאלות קיומיות ועוד. אז ברמת העיקרון, יש 4 דרכים איך להתמודד עם שאלות קיומיות. אפשרות 1 - היא לתקוף את הצורך בשאלה עצמה. דהיינו, במקום לנסות לענות על השאלה ובמקום לנסות לנתח את השאלה, במקום זה לתקוף את הצורך בשאלה עצמה. דהיינו, לחקור למה יש לך את השאלות הקיומיות. לדוגמה לשאול, למה זה משנה לי למה אני חי? מה אכפת לי למה אני חי? למה אני רוצה לדעת למה העולם ...
איך לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע?
איך לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע?
... לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע? איך לשאול שאלות בצורה נכונה ולמנוע ספקות? איך לשאול את השאלות הנכונות בזמן אמת? אליעד פותח את ההרצאה בשאלה כיצד להימנע מהמקרה שבו אחרי ששאלתם מישהו שאלות , הוא ענה לכם, אך אתם מוצאים את עצמכם עם ספקות שלא הצלחתם למנוע. אלו ספקות כמו: האם הוא התכוון להגיד את זה או את זה? או מה לגבי הנושא הזה?. אליעד מתאר את הסיטואציה בה אתם שואלים אדם שאלות, ויכול להיות שהוא עונה לכם בתשובות שבעצם לא לגמרי ברור אם הבנתם אותן כראוי. הסיטואציה יכולה לקרות במגוון הקשרים: ראיון עבודה, שיחה עם בעל מקצוע או כל שיחה בה אתם מנסים לקבל תשובות לשאלותכם. אחרי השיחה, אתם עשויים להישאר עם ספקות - למשל, מה לגבי זה? לא ברור לי אם הוא התכוון כך או אחרת. השאלה היא: איך ניתן למנוע מצב כזה שבו אתם לא מבינים את התשובות לשאלות שנשאלו? מה הדרך להימנע משאלות פתוחות אחרי תשובות? התשובה המוצעת כאן היא שכשאתם שואלים שאלות, עליכם לוודא כי אתם שואלים את כל השאלות שאתם באמת רוצים לשאול, מבלי להמתין לאחר השיחה כדי לגלות שהיו עוד שאלות שיכלתם לשאול בזמן אמת. אליעד מדגיש כי אם אתם שואלים שאלה, ובסוף קיבלתם תשובה שלא ברורה לכם, אתם צריכים לשאול את עצמכם - למה לא שאלתי את השאלות בזמן אמת? מה לא עשיתם בזמן השיחה? כדי להימנע מהמצב הזה, אליעד מציע לכם לנצל את השיחה או הראיון לשאול את כל השאלות שיכולות לעלות בראשכם. אם השאלה לא הובנה או התשובה לא הייתה מספקת, אל תחכו עם זה - תשאלו מיד. למה אתם לא
שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה
שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה
שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה מה היתרון של שאלות מופשטות? אליעד כהן דן בנושא של שאלות מופשטות מול שאלות פרקטיות, ומסביר שיש יתרון משמעותי בחקירת שאלות מופשטות. לדוגמה, שאלות כמו האם יש הבדל בין אין הבדל ליש הבדל? יכולות להיראות חסרות תכלית או משחקי מילים, אך אליעד מסביר שהשאלות האלו מאפשרות חקירה אובייקטיבית ונטולת חיבור רגשי. בשאלות מסוג זה, החוקר יכול להתרחק מהרגשות והאינטרסים האישיים שלו, ובכך להסתכל על הדברים מזווית נקייה יותר. אליעד מביא דוגמה נוספת שבה אדם סובל מכאב ברגלו. הוא מציג מצב שבו אדם אחד שואל שאלה מעשית: איך לפתור את הכאב ברגל?, ואדם שני שואל שאלה מופשטת: האם יש הבדל בין הכאב ברגל לבין משהו אחר?. לכאורה, השאלה השנייה נשמעת פחות רלוונטית, אבל אליעד מסביר שאם מבינים שהכאב ברגל אינו הבעיה האמיתית אלא סימפטום של משהו עמוק יותר, אז דווקא השאלה המופשטת הופכת לפרקטית יותר בטווח הארוך. כלומר, השאלה המופשטת היא כלי לחקור את הסיבות העמוקות יותר לסבל של האדם. מה החשיבות של ריחוק רגשי בשאלות מופשטות? אליעד מסביר ששאלות מופשטות מאפשרות ריחוק רגשי, שהוא יתרון גדול לחוקר שרוצה להגיע להבנה אובייקטיבית יותר של המציאות. כאשר שואלים שאלות שקרובות אלינו באופן רגשי, קשה מאוד לראות את הדברים בצורה אובייקטיבית. לעומת זאת, כשמתרחקים מהנושא, ניתן לראות איך דברים שנראים ... קשורים אלינו באופן הדוק. לדוגמה, אדם יכול לשאול: מה אעשה אם יכאב לי ברגל? - שזו שאלה מאוד פרקטית ומיידית. אבל אם הוא שואל שאלה מופשטת כמו מה ההבדל בין הכאב הזה לבין תחושות אחרות? - הוא יכול לגלות שהבעיה שלו אינה הכאב עצמו, אלא משהו פנימי יותר כמו היחס שלו ... תפיסות עמוקות יותר שלו לגבי החיים. באופן כזה, שאלות מופשטות הופכות להיות כלי עזר חשוב מאוד בדרך לפיתוח מודעות עצמית. האם שאלות פילוסופיות הן תמיד לא פרקטיות? לפי אליעד, שאלות פילוסופיות אינן בהכרח לא פרקטיות, אף שבתחילה הן עשויות להיראות רחוקות מהחיים. הוא מסביר שבסופו של דבר, השאלות האלו עוזרות לאדם להגיע לתובנות על חייו, כיוון שהן מכריחות אותו לחקור לעומק את ההנחות הבסיסיות שלו. הוא מציין כי מה שנראה בהתחלה כרחוק, מתברר לבסוף ... מאוד ומשמעותי לחיים האישיים. מה החסרונות של שאלות מופשטות? למרות היתרונות הברורים, אליעד מציין גם חסרונות מסוימים בשאלות מופשטות. חיסרון מרכזי הוא שבגלל הריחוק שלהן מהמציאות המיידית, הן עשויות להיראות קשות להבנה, ומכך נובע קושי לבדוק אם התשובות אליהן נכונות או לא. הוא נותן דוגמה שאם נשאל כמה זה תפוז ועוד תפוז? כשאנחנו ממש מחזיקים תפוזים ביד, קל לנו לענות נכון. אבל אם אנחנו רק מדמיינים את התפוזים, קל מאוד להתבלבל ולתת תשובות שגויות ...
שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, אין שאלות טיפשיות, מהי שאלה טיפשית? מהי שאלה חכמה? מוטיבציה לשאול שאלות, איך לא לפחד לשאול שאלות? שקרים של אנשים טיפשים שנראים חכמים, לשאול כל שאלה, שאלה הגיונית, שאלה לא הגיונית
שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, אין שאלות טיפשיות, מהי שאלה טיפשית? מהי שאלה חכמה? מוטיבציה לשאול שאלות, איך לא לפחד לשאול שאלות? שקרים של אנשים טיפשים שנראים חכמים, לשאול כל שאלה, שאלה הגיונית, שאלה לא הגיונית
שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, אין שאלות טיפשיות, מהי שאלה טיפשית? מהי שאלה חכמה? מוטיבציה לשאול שאלות, איך לא לפחד לשאול שאלות? שקרים של אנשים טיפשים שנראים חכמים, לשאול כל שאלה, שאלה הגיונית, שאלה לא הגיונית האם יש דבר כזה שאלות טיפשיות? אליעד מסביר שאין באמת שאלות טיפשיות, אלא רק אנשים טיפשים. הוא משתמש בציטוט מתוך הסדרה סאות פארק: אין שאלה טיפשית, יש רק אנשים טיפשים, כדי להדגיש נקודה חשובה מאוד: כל שאלה שאדם שואל היא לגיטימית וחכמה בפני עצמה. מי שטוען ששאלה מסוימת היא טיפשית, עושה זאת בדרך כלל כי הוא לא יודע איך לענות, ... להודות בחוסר ידיעה, אותו אדם יעדיף להפיל את האשמה על השואל ולומר לו שהשאלה טיפשית או לא ראויה. מדוע אנשים מתייגים שאלות כטיפשיות? אליעד מסביר שאדם המעמיד פני חכם עלול להשתמש בתירוץ של שאלה טיפשית כאשר אין לו תשובה לשאלה שנשאלה. לדוגמה, אם מישהו השקיע שנים רבות בלימוד ... ידע או בחוסר יכולת לעזור. במילים אחרות, הטענה ששאלת שאלה טיפשית משמשת כמנגנון הגנה, שמאפשר לאדם להמשיך להיראות חכם, גם כאשר הוא בעצם לא יודע דבר. האם יש באמת הבדל בין שאלות טיפשיות לשאלות חכמות? אליעד מדגיש שבמציאות אין הבדל אמיתי בין שאלה חכמה לשאלה טיפשית. הוא נותן כדוגמה את השאלה: מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?. על פניו, זו נראית השאלה הכי טיפשית בעולם, כי כל אדם רואה שיש הבדל ברור בין יש לאין. אבל למעשה, זו גם השאלה הכי חכמה בעולם, משום שהיא חותרת לעומק המציאות, ושואלת את ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפים ליצירת שיחה, טיפים למאמן אישי, טיפים למטפלים, טיפים למראיינים, איך לדובב אנשים? איך לגרום למישהו לדבר? איך להבין אנשים? טכניקות אימון, מה השאלה שלך? מה הבעיה שלך? מה רע לך?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שאלות, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שאלות, איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי טלפוני, אימון אישי להרזיה, אימון אישי קריירה בתחום שאלות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3120 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 01:37:39 - wesi1