אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שאלות ✔תמכור לי את העט הזה, איך למכור עט בראיון עבודה? סימולציית מכירה בראיון עבודה, איך למכור משהו בראיון עבודה? הכנה לראיון עבודה איש מכירות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨תמכור לי את העט הזה, איך למכור עט בראיון עבודה? סימולציית מכירה בראיון עבודה, איך למכור משהו בראיון עבודה? הכנה לראיון עבודה איש מכירות, ראיון עבודה לתפקיד איש מכירות, שאלות ראיון עבודה מכירות, איך למכור פריט בראיון עבודה? ראיון עבודה לאנשי מכירות, ראיון עבודה לתפקיד מכירות, ראיון עבודה במכירות, מבחן לאנשי מכירות, הזאב מוול סטריט, איך לעבור ריאיון עבודה במכירות? איך להתקבל לעבודה במכירות? יצירתיות בראיון עבודה לאיש מכירות, איך לראיין מנהל מכירות?
והפעם נדבר על אחת מהשאלות הנפוצות בראיון עבודה לאיש מכירות, והיא שמבקשים ממנו למכור משהו בזמן הריאיון, סימולציית מכירה בראיון עבודה. בסרט "הזאב מוול סטריט", ישנה סצינה שבה מבקשים מאיש המכירות למכור עט, "תמכור לי את העט הזאת" "Sell Me This Pen", סוג של מבחן לאנשי מכירות. ואנשי המכירות מנסים את מזלם, למכור את העט. גם על בסיס זה, נוצרה סצינה בראיונות עבודה לאנשי מכירות, שבה מבקשים מאיש המכירות, "תמכור לי את ה X הזה", לראות איך איש המכירות מוכר את אותו הדבר שרוצים שהוא ימכור אותו.

והשאלה כמובן היא, איך למכור עט או איך למכור חפץ או איך למכור משהו בראיון עבודה ובאופן כללי? ואיך למכור פריט אקראי למישהו אקראי? איך למכור כל דבר לכל אחד? איך למכור משהו למישהו שהוא לא בהכרח בקהל היעד של אותו המוצר, ושאולי הוא לא באמת צריך את המוצר הזה?

וכמובן שיש בזה המון היבטים והקשרים, אבל כאן נסביר את העניין הבא, והוא שאיש מכירות טוב, מבין שהוא לעולם לא מוכר ללקוח את המוצר שאותו הוא מוכר בפועל ללקוח. איש מכירות טוב מבין, שהלקוח קונה את התועלת שהוא חושב שהוא יקבל מהמוצר שלך. הלקוח לא קונה את המוצר שלך, הלקוח לא רוצה את המוצר שלך, הלקוח לא משלם על המוצר שלך. הלקוח רוצה ומוכן לשלם עבור המוצר שלך, רק כי הוא חושב שזה ישרת אותו כלקוח.

וזה בעצם אומר, שאחת הטעויות הנפוצות של אנשי מכירות, היא שהם מנסים למכור ללקוח את המוצר שהם רוצים למכור לו. דהיינו, שהם מספרים ללקוח על המוצר שהם רוצים למכור לו ועל היתרונות שהם חושבים שיש במוצר שהם רוצים למכור לו.

ובהקשר של ראיון העבודה, איש מכירות גרוע יתחיל לספר על העט שהוא רוצה למכור. לדוגמה המראיין מבקש "תמכור לי את העט הזה". והמרואיין בתגובה מתחיל לספר על העט. לדוגמה "העט הזה הוא עט מאוד מיוחד, העט הזה יכול לעשות... עם העט הזה תוכל לעשות... העט הזה ייתן לך..." וכיו"ב. דהיינו, שאיש המכירות הגרוע, יתחיל לספר על העט, על המאפיינים של העט וגם ינסה לשכנע את הלקוח, שכדאי לו לרכוש את העט, כדי שהעט הזה יעזור לו בחיים.

ומה המלכודת שאליה נפל כאן איש המכירות בראיון העבודה? המלכודת היא, שהוא התחיל לבצע מכירה, בלי לאתר את הכאב של הלקוח, הוא התחיל לבצע מכירה בלי להתאים אותה לצרכי הלקוח, הוא מתחיל למכור ללקוח, בלי שהוא מבין מה הלקוח רוצה וצריך.

ולכן, יש גרסה של אנשי מכירות, שכן ינסו לעשות איתור צרכים בסיסי, לפני שהם ינסו למכור את העט. לדוגמה הם ישאלו "האם לפעמים אתה צריך לרשום משהו? איך אתה רושם את מה שאתה צריך לעשות?" ואז ימשיכו "העט הזה יכול לעזור לך לרשום את מה שאתה רוצה" וכיו"ב. דהיינו, שהם כן כאילו יעשו איתור צרכי הלקוח.

אבל זה איתור צרכים גרוע, כי זה לא הצרכים של הלקוח באמת, אלא זה הצרכים שאיש המכירות ממציא ללקוח, כדי לחבר את הלקוח למוצר שהוא רוצה למכור לו. כי בעולם האמיתי, צריך להבין מה הלקוח באמת רוצה ולא רק לנסות להמציא ללקוח איזה צורך ודרך זה לחבר לו את המוצר.

ולכן הדרך הנכונה למכור עט בראיון עבודה או למכור כל דבר בראיון עבודה, היא כך. נניח שבראיון עבודה שואלים אותך "תמכור לי את ה X הזה". אתה אמור לענות בשאלה פתוחה ולנהל את זה כך:

מועמד לאיש מכירות: "אני אשמח אם תספר לי קצת על עצמך מה שבא לך"

מראיין איש מכירות: "באיזה הקשר לספר לך על עצמי?"

מועמד לאיש מכירות: "באיזה הקשר שבא לך..."

מראיין איש מכירות: "מספר סיפור כלשהו על עצמו ועל מה שבא לו"

מועמד לאיש מכירות: "ומה אתה אוהב לעשות בחיים / מה המטרות שלך בחיים / מה היית רוצה שיהיה לך בחיים" - דהיינו, איש המכירות מנתב את שיחת החולין לאיתור צרכים כללי של המראיין. לנסות להבין מה הוא היה רוצה שיהיה לו בחיים באופן כללי, מה המטרות של המראיין בחיים באופן כללי.

מראיין איש מכירות: "היית שמח אם הייתי משיג X, אני אוהב לעשות Y, הייתי רוצה יותר Z"

וכאן איש המכירות אמור להתחיל להפעיל את גלגלי המוח שלו, ולנסות לראות, איך הוא כאיש מכירות מחבר את העט / המשהו שהוא צריך למכור, אל התועלת שאותה רוצה להשיג המראיין. וכאן כמובן צריך איש מכירות יצירתי וצריך מוח של איש מכירות, שידע לחבר את הצרכים האמיתיים של המראיין, אל אותו חפץ שהוא רוצה למכור לו.

ונניח שביקשו ממך למכור "חתיכת נייר" שנמצאת על השולחן שם. אז אתה כאיש מכירות אמור לשאול את עצמך, איך חתיכת הנייר הזאת, יכולה לעזור לאותו מראיין, להשיג את המטרות שלו, יותר טוב. לדוגמה, אותו מראיין אמר שהוא היה רוצה להיות יותר עם הילדים שלו. אז איך חתיכת הנייר יכולה לעזור לו להיות יותר עם הילדים שלו?

אולי לדוגמה הוא יכול לכתוב איזה מכתב יפה לילדים שלו, אולי הוא יכול לתת לילד שלו לצייר משהו על הנייר, אולי אפשרי ליצור משחק עם הנייר הזה, לילדים שלו.

ואם לדוגמה הוא רוצה לטוס ליפן, אז חתיכת הנייר הזאת יכולה לעזור לו, לרשום עליה לאיפה בדיוק הוא רוצה להיות ביפן, הנייר הזה לא צריך סוללה או חשמל כדי שהמידע שעליו ישרוד, הנייר הזה לא לוקח משקל, בשונה מטלפון סלולארי או מחשב, שגם עליו ניתן לכתוב מידע.

ואם ביקשו ממך למכור נעץ שיושב על השולחן, והמראיין אומר שהחלום שלו זה להתאמן יותר בחדר כושר, איך תחבר את הנעץ אל האימון בחדר כושר? איך הנעץ הזה יכול לעזור למראיין להתאמן יותר בחדר כושר? תשובה: הוא יכול לדוגמה לנעוץ שלט שיהיה כתוב בו משפט מוטיבציה ללכת להתאמן בחדר כושר, הוא יכול אולי לשים אותו במקום לא שגרתי, כדי להזכיר לעצמו ללכת להתאמן בחדר כושר וכיו"ב.

במילים אחרות, תבקש מהמראיין, לספר לך על עצמו. תנתב את השיחה שהוא יספר לך על החלומות שלו ועל המטרות שלו. במוח שלך תנסה להבין איך האובייקט הזה יכול לעזור לו להשיג את המטרות שלו. וכמובן שצריכים לדעת לנתב לשם את השיחה ואיך לבנות את השיחה, בצורה כזו שהמראיין ירגיש שהוא ממש רוצה לרכוש את הנייר שאתה רוצה למכור לו. אבל אי אפשר להסביר כאן את הכל, ואפשרי לעשות סימולציות מכירה בעל פה, בהתאם לתרחישים שונים.

ויש בזה כמה חלקים שצריכים לשים לב לכל אחד מהם. חלק אחד הוא, לנסות להבין מה אנחנו מנסים למכור, מה המאפיינים והשימושים האפשריים של מה שאנחנו מנסים למכור. לדוגמה מנסים למכור נייר בראיון העבודה. אז מה השימושים האפשריים שאפשרי להשתמש בנייר. זה חלק אחד.

חלק שני, להבין מה הצרכים האמיתיים של האדם שיושב מולנו. וכל הזמן לנסות להבין, איך העט הזה, יכול לעזור לאותו מנהל מכירות שמראיין אותך, להשיג את המטרות שלו.

החלק הנוסף הוא, שצריך להבין מה האלטרנטיבות של הלקוח שלך, דהיינו, מה האפשרויות האחרות של אותו מנהל מכירות, להשיג את המטרות שלו, ומה היתרונות היחסיים שיש במוצר שאתה רוצה למכור, ביחס לאלטרנטיבות של הלקוח. לדוגמה, אפשרי לרשום דברים על נייר. אפשרי גם לרשום דברים בפלאפון. אבל מה היתרונות שיש לנייר על לפני פלאפון? לדוגמה, נייר לא צריך שימוש בחשמל וכיו"ב.

ואז אם אתה איש מכירות חכם, אתה תדע איך לגרום לאותו מראיין, שהוא צריך דווקא את הנייר. לדוגמה, הוא אומר לך שהוא מתכנן לנסוע ליפן. ואז אתה שואל אותו, למה את נוסע לשם? הוא עונה כדי לטייל כאן וכאן. ואז אתה שואל, איך אתה מנהל את התוכנית להיכן לנסוע? והוא מספר משהו. ואז אתה שואל, ומה יקרה אם תיגמר לך הסוללה במכשיר הטלפון, מה יקרה אם לא תהיה קליטה סלולארית? ואז הוא עונה משהו. ואז אתה אומר לו, שאתה יכול להציע לו עוד פתרון יותר טוב, שהוא נייר, לכתוב על נייר את מה שהוא לא רוצה לשכוח.

או לדוגמה לנייר יש יתרון, שהוא לא מחובר לאינטרנט. בשונה מסלולארי שהוא כן מחובר לאינטרנט. במובן של החיסרון בחיבור לאינטרנט, אבטחת מידע, הצורך בקליטה סלולארית, פריצה למידע שלך וכיו"ב.

במילים אחרות, באופן אובייקטיבי, לכל דבר יש יתרון כלשהו. ויש יתרון גם לישון על הרצפה ולא על המיטה, לצרכים מסוימים. והחוכמה היא לדעת, איך לחבר את המוצר, לצורך של המראיין ואיך להוביל אותו לסיטואציה שבה הוא יהיה חייב את היתרונות היחסיים של המוצר שאתה רוצה למכור לו.

נניח שהוא רוצה ללמוד להכין אוכל, אז איך הנייר יכול לעזור לו? תשובה: הוא יכול לרשום עליו את ההוראות איך להכין. ומה היתרונות של הנייר? תשובה: לדוגמה פחות מסוכן להחזיק נייר ליד אש, מאשר טלפון סלולארי עם בטרייה ליד אש, כי הסוללה יכולה להתפוצץ.

אז היינו שואלים את המראיין, ומה יקרה אם בטעות הטלפון הסלולארי שלך יתחמם ויהיה פיצו. במטבח ואתה תיפצע? אז יש לי להציע לך משהו עם פחות סיכון, שהוא נייר, שפחות נזק יגרם אם הוא יהיה באש, מאשר אם הטלפון שלך ייפול לתוך האש וכיו"ב.

במילים אחרות, נסה להבין את המוצר שאתה רוצה למכור, נסה להבין את הלקוח שלך מה הוא רוצה, נסה להבין איך המוצר שלך יכול לעזור ללקוח שלך, נסה להבין באיזה סיטואציות יהיה יתרון יחסי למוצר שלך, עבור הלקוח שלך, ביחס לשאר האלטרנטיבות של הלקוח שלך. ואז תוביל אותו לסיטואציה, שבה הוא יהיה צריך דווקא את המוצר שלך, עבור הרצונות שלו.

ובמהות, מדובר כאן על מכירת מוצר, למישהו שהוא לא בהכרח קהל היעד של המוצר שלנו. ולכן צריכים לאתר את צרכי הלקוח באופן כללי ולחבר את צרכי הלקוח באופן כללי, לשימוש אפשרי של המוצר שלנו. וצריכים להציף את היתרונות היחסיים של המוצר שלו, ביחס לרצונות של אותו לקוח.

ובעצם ככה הבנו: איך מוכרים עט בראיון עבודה, ואיך מוכרים כל דבר בראיון עבודה, ואיך מוכרים כל דבר לכל אחד, ואיך להתקבל בראיון עבודה לתפקיד איש מכירות ואיך להצליח בתפקיד איש מכירות בכל תחום וכולי. וכמו שאמרתי, את כל הדברים האלו, אפשרי ללמוד ולתרגל סיטואציות מכירה וללמוד להיות יצירתי וכולי.
מה הוא רוצה לעזור אכילה לראיין אובייקטיבי אובייקט להבין את הלקוח עבודה לאיש מכירות מכירה שמחה איך להצליח בתפקיד איך להתקבל איך להתקבל לעבוד איך להתקבל לעבודה איך להתקבל לעבודה במכירות איך למכור איך למכור משהו איך למכור משהו בראיון עבודה איך למכור עט איך למכור עט בראיון עבודה איך למכור פריט איך למכור פריט בראיון עבודה איך לעבור ריאיון איך לעבור ריאיון עבודה במכירות איך לראיין איך לראיין מנהל איך לראיין מנהל מכירות איש מכירות אנשי מכירות בראיון הזאב מוול סטריט הכנה לראיון הכנה לראיון עבודה הכנה לראיון עבודה איש מכירות יצירתי יצירתיות יצירתיות בראיון עבודה יצירתיות בראיון עבודה לאיש מכירות להתקבל להתקבל לעבוד להתקבל לעבודה להתקבל לעבודה במכירות להתראיין למכור למכור משהו למכור משהו בראיון עבודה למכור עט בראיון למכור עט בראיון עבודה למכור פריט למכור פריט בראיון עבודה לנהל לעבור ריאיון לעבור ריאיון עבודה במכירות לראיין לראיין מנהל לראיין מנהל מכירות לראיין עובד לראיין עובדים לשאול לשאול שאלות מבחן מבחן לאנשי מכירות מבחנים מכירה מכירות מנהל מנהל מכירות מנהלי מכירות ניהול סימולציות סימולציית מכירה סימולציית מכירה בראיון עבודה עבודה עבודה במכירות עבודה לאיש מכירות ראיון ראיון עבודה ראיון עבודה במכירות ראיון עבודה לאיש מכירות ראיון עבודה לאנשי מכירות ראיון עבודה לתפקיד ראיון עבודה לתפקיד איש מכירות ראיון עבודה לתפקיד מכירות ראיונות שאלה שאלות שאלות ראיון עבודה מכירות תמכור לי את העט הזה תפקיד
שאלות של לקוח בתהליך רכישה, סוגים של שאלות של לקוחות, סוגי שאלות של לקוחות, שאלות של לקוח פוטנציאלי, שאלות סינון ראשוני, שאלות כאב וצורך, תהליך סינון ראשוני, שאלות הסינון של הלקוח, שאלות הכאב של הלקוח, שאלות של רושם ראשוני, שאלות של כאב של הלקוח, שאלות של סינון ראשוני של הלקוח, איך להתכונן לתהליך מכירה? הדרכת אנשי מכירות, להכיר את הלקוח, ניהול אנשי מכירות, הכנת תסריט שיחה, להכאיב ללקוח, ליצור ללקוח כאב
שאלות של לקוח בתהליך רכישה, סוגים של שאלות של לקוחות, סוגי שאלות של לקוחות, שאלות של לקוח פוטנציאלי, שאלות סינון ראשוני, שאלות כאב וצורך, תהליך סינון ראשוני, שאלות הסינון של הלקוח, שאלות הכאב של הלקוח, שאלות של רושם ראשוני, שאלות של כאב של הלקוח, שאלות של סינון ראשוני של הלקוח, איך להתכונן לתהליך מכירה? הדרכת אנשי מכירות, להכיר את הלקוח, ניהול אנשי ... הכנת תסריט שיחה, להכאיב ללקוח, ליצור ללקוח כאב והפעם נדבר על סוגים שונים של שאלות של לקוח פוטנציאלי, שהלקוח הפוטנציאלי שואל את עצמו, לפני שהוא רוכש מאיתנו מוצר כלשהו. וצריכים לדעת להבדיל בין הסוגים השונים של השאלות, ולתת לכל סוג את ההתייחסות שלו. וסוג אחד של שאלות שלקוח שואל את עצמו, נקרא להן השאלות של הכאבים של הלקוח. דהיינו, שהלקוח רוכש את המוצר, בהתאם לכאבים של הלקוח ובהתאם לצרכים של הלקוח. לדוגמה, ... לו רכב מספיק יפה. אז הכאב של הלקוח, יהיה, האם וכמה הרכב יפה. דהיינו, הלקוח שואל שאלות שקשורות לכאב שלו, שבהתאם להן הוא מקבל החלטה אם לרכוש או לא את המוצר שלנו. או לדוגמה בן ... שלו, אז הכאב של הלקוח, הוא הגודל של הדירה שהוא רוכש. והלקוח כנראה ישאל אותנו שאלות שקשורות לכאב שלו, שהוא גודל הדירה. ועד כאן הבנו, שיש שאלות שקשורות לכאב של הלקוח. באותו הקשר נזכיר, כי לפעמים עלינו ללמד את הלקוח לשאול את השאלות, שאנחנו חושבים שאם הוא ישאל אותן, זה יגדיל את הסיכוי שהוא ירכוש את המוצר. לדוגמה נניח שאנחנו יודעים שאם ... בעצם נכאיב ללקוח, ניצור ללקוח כאב חדש, לגבי הבטיחות של הרכב, נגרום ללקוח לשאול שאלות שהוא לא חשב עליהן, כדי שהוא ירכוש את המוצר. אבל יש עוד סוג של שאלות, שגם אותן צריך להכיר, והוא שאלות סינון ראשוניות, שאלות של רושם ראשוני, שגם אותן שואל הלקוח, בלי קשר לשאלות שקשורות לכאבים ולצרכים של הלקוח. דהיינו, שיש שאלות שהלקוח שואל את עצמו בכל מקרה, כדי לסנן אותנו בסינון ראשוני, כדי לדעת אם בכלל לעבור
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות
... ושאלות , שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות למה שאילת שאלות הופכת אותך ליותר חכם? כדי להיות יותר חכם ולפתח את החשיבה, הדרך המרכזית והיעילה ביותר היא לשאול כמה שיותר שאלות. המוח הוא כמו שריר שצריך לאמן, וככל ששואלים שאלות רבות ומגוונות, השריר הזה מתחזק ומתפתח. אליעד כהן מסביר שכדי לשפר את השכל, אדם צריך לשאול שאלות מכל סוג שהוא, בלי שום הגבלה או צנזורה. עצם תהליך השאלה מוביל להרחבת החשיבה, להעמקה ולהבנה טובה יותר של המציאות. למה חשוב לשאול שאלות מכל סוג, אפילו לא הגיוניות? כאשר אנו נמנעים מלשאול שאלה בטענה שהיא לא הגיונית, אנחנו בעצם מניחים שההיגיון הנוכחי שלנו הוא האמת היחידה. אבל המטרה בשאילת שאלות היא דווקא לאתגר את ההיגיון הקיים שלנו ולבדוק אותו. לכן, חשוב לשאול גם שאלות שנראות מוזרות או טיפשיות. לדוגמה, שאלות כמו למה אין לנו קרניים על הראש? או למה יש לנו חמש אצבעות ולא שש? עשויות להיראות מטופשות במבט ראשון, אבל דווקא השאלות האלה יכולות לפתוח חשיבה חדשה, לאתגר את המובן מאליו, ולהוביל לתובנות מעניינות. אילו שאלות כדאי לשאול ואיך להתחיל לשאול? כל נושא בעולם יכול לשמש כבסיס לשאילת שאלות. אין נושא שהוא מחוץ לתחום. כדאי להתחיל לשאול שאלות פתוחות כמו למה?, איך?, מה יקרה אם? - אלו שאלות שמעודדות חשיבה עמוקה יותר. לדוגמה, אפשר לשאול: איך עובד החשמל? למה המים זורמים למטה ולא למעלה? מה יקרה אם נזיז את כדור הארץ קצת הצידה? איך ...
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד
שאלות הבהרה, איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להסביר את עצמך למישהו? איך לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הבהרה? איך לגרום למישהו לא להתבייש לשאול שאלות? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות? לא הביישן למד, לא הקפדן מלמד איך לגרום למישהו להבין אותך ולשאול שאלות הבהרה? כאשר אנו מסבירים משהו למישהו, אנחנו רוצים לוודא שהוא מבין אותנו באופן מלא. לעיתים קרובות, אנשים נמנעים מלשאול שאלות הבהרה מתוך בושה או פחד להיתפס כלא חכמים מספיק. השאלה היא: איך אפשר לגרום למישהו להרגיש בנוח לשאול שאלות ולוודא שהוא מבין אותנו כראוי? למה אנשים נמנעים מלשאול שאלות? ישנם שני גורמים עיקריים שבגלל הם נמנעים מלשאול שאלות: בושה: אנשים לעיתים לא רוצים להיראות לא חכמים בעיני אחרים ולכן הם ... אנשים חוששים שהמורה או המנחה יגיבו בזלזול או יקפידו עליהם אם ישאלו שאלה שנראית פשוטה או טריוויאלית. איך לעודד אנשים לשאול שאלות? הדרך היעילה ביותר לעודד אנשים לשאול שאלות היא להסיר מהם את האחריות לחוסר ההבנה ולהעביר אותה אליך. כשלמסביר יש ... אלא בגלל שההסבר עצמו אולי לא היה ברור דיו, אז האדם מרגיש יותר בנוח לשאול שאלות. כדי לעודד את השומע לשאול שאלות, אפשר לומר את הדברים הבאים לפני ההסבר: תקשיב, אני לא מומחה גדול ... אם לא תבין אותי, זה כנראה בגלל שאני לא הסברתי טוב - ולכן אני מבקש ממך לשאול שאלות, כי אני רוצה לוודא שהצלחתי להסביר כמו שצריך. ברגע שאומרים זאת, השומע מבין שהוא לא אשמה אם הוא לא מבין, ומרגיש חופשי יותר לשאול שאלות. איך לוודא שהמסר מועבר בצורה ברורה? כדי לוודא שהשומע מבין את המסר, אפשר להשתמש בשיטות הבאות: שאלות מנחות: שאלות כמו: זה היה ברור?, רוצה שאסביר שוב?, מה הבנת ממה שאמרתי? יכולות לעזור לשמוע את דעתו ... תן דוגמאות ממספר זוויות שונות כדי להמחיש את הרעיון. הדגשת חשיבות השאלות: הדגש את החשיבות של שאילת שאלות כך שהשיחה תהיה מועילה לשני הצדדים. מדוע חשוב ליצור אווירה נוחה לשאילת שאלות? כשהשומע מרגיש בנוח לשאול שאלות, התקשורת בין הצדדים משתפרת. זה לא רק עוזר לו להבין יותר, אלא גם יוצר שיחה פתוחה ומועילה. המנחה או המורה הוא זה שצריך להרגיש בנוח עם השאלות, ולא המאזין. כמו שאומרים: לא הביישן למד, ולא הקפדן מלמד. כלומר, מי שמתבייש לשאול , לא ילמד את מה שמוסבר לו, ומי שמקפיד על כל דבר קטן, לא יהיה מורה טוב. לסיכום כדי לגרום למישהו להבין אותנו ולשאול שאלות הבהרה, יש לבצע את הצעדים הבאים: להעביר את האחריות להבנה אלינו ולא אליהם. להודות בכך שיכול להיות שהסברנו לא ברור. ליצור אווירה שמעודדת שאלות ולתת לגיטימציה לשאילת שאלות. להשתמש בדוגמאות ושאלות מנחות כדי לוודא שהמסר הובן. כאשר מיישמים את השיטה הזו, מגדילים את הסיכוי לכך שהמאזין ...
חוקי האושר, שאלות מהחלל הפנוי, 2 סוגי שאלות, שאלות שאין להן תשובה, שאלות בלי תשובה, בעיות בלי פתרון, בעיה שאין לה פתרון, לפתור בעיה אחרי בעיה, לכל שאלה יש תשובה, לכל בעיה יש פתרון, סוד משחק החיים, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, למה יש שאלות שאין להן תשובה? איך לזהות שאלה שאין לה תשובה? מה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? לולאה אין סופית, לזהות את סוג השאלה, זיהוי סוג השאלה, האם יש תשובה לשאלה? האם יש פתרון לבעיה? בטוח במאה אחוז, הרצון למוחלט, רוצה מוחלט
... האושר, שאלות מהחלל הפנוי, 2 סוגי שאלות, שאלות שאין להן תשובה, שאלות בלי תשובה, בעיות בלי פתרון, בעיה שאין לה פתרון, לפתור בעיה אחרי בעיה, לכל שאלה יש תשובה, לכל בעיה יש פתרון, סוד משחק החיים, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, למה יש שאלות שאין להן תשובה? איך לזהות שאלה שאין לה תשובה? מה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? לולאה אין סופית, לזהות את סוג השאלה , זיהוי סוג השאלה, האם יש תשובה לשאלה? האם יש פתרון לבעיה? בטוח במאה אחוז, הרצון למוחלט, רוצה מוחלט וכאן נדבר על אחת הבעיות הגדולות ביותר של בני האדם, והיא הבעיה שהם מנסים למצוא תשובה לשאלות שאין להן תשובה. דהיינו, בן אדם שמנסה למצוא תשובה לשאלה שאין לה תשובה, מנסה למצוא פתרון לבעיה שאין לה פתרון וכיוב, עד שהוא מתחרפן משתגע וכולי. ואסביר למה יש שאלות שאין להן תשובה? ואיך לזהות שאלה שאין לה תשובה? ומה לעשות עם שאלה שאין לה תשובה? ועוד... כי האדם במשך כל יום כל היום, מנסה למצוא תשובות לשאלות ופתרון לבעיות. והאדם כל הזמן מחפש לפתור בעיות ולמלא רצונות. וזה המשחק של החיים. לפתור בעיה אחרי בעיה, עד אין סוף. המרוץ אחרי פתרון בעיות, המרוץ אחרי מילוי רצונות וכולי. ועד כאן הכל טוב וזה משחק החיים וכולי. אבל בחיים יש בעיות שאין להן פתרון ויש שאלות שאין להן תשובה. דהיינו, שאפשרי לחלק את כל הבעיות שיש בעולם, ל 2 סוגים של בעיות. הסוג הראשון של הבעיות, הוא בעיות שאפשרי למצוא להן פתרון. בעיות עם פתרון שעונה לבעיה. שאלות שאפשרי למצוא להן תשובה. אבל יש סוג נוסף של בעיות, שאין שום אפשרות בעולם כולו למצוא להן תשובה. ואין שום שכל אנושי או על אנושי, ואין שום יצור קיים או לא קיים, ואין שום ישות גשמית או ישות רוחנית, שיכולה למצוא תשובות לשאלות האלו. כי יש שאלות שאין להן תשובה. והשאלות האלו נקראות בשפת רבי נחמן מברסלב, שאלות שבאות מהחלל הפנוי (ראה כאן: https: breslev.eip.co.il ?key=335). דהיינו, שהמציאות בנויה בצורה כזאת, שיהיו בה שאלות שאין להן תשובה. כי אם תהיה להן תשובה, המציאות לא תהיה קיימת. ואין אפשרות שהמציאות תהיה קיימת, אם תהיה תשובה לכל השאלות. ויש בעיות שבהכרח שלא יהיה להן פתרון. כי אם יהיה להן פתרון, המציאות לא תהיה קיימת. וכאשר האדם נתקל בבעיה שמצד האמת אין לה פתרון, אז אם האדם ינסה למצוא לה פתרון, הוא ... סחרחורת, ילך לאיבוד, ישתגע, יאבד את השפיות שלו וכולי. הכל כמובן באופן יחסי, תלוי כמה האדם יתעקש למצוא תשובה לשאלה שאין לה פתרון. ויש כאן כמה נושאים שצריכים לחקור. 1 - למה בעצם יש שאלות שאין להן תשובה? ולמה אין אפשרות שהמציאות תהיה קיימת, אם לכל השאלות תהיה תשובה? ולמה מוכרחות להיות קיימות שאלות בלי תשובה, כדי שהמציאות תהיה קיימת? זה נושא אחד. 2 - איך לזהות שאלות שאין להן תשובה? איך לדעת שאין תשובה, ל
שאלות ליטקוד קשות, LeetCode Hard problems, איך לפתור את שאלות ליטקוד הכי קשות שיש? איך לפתור שאלות שאין להן תשובה? איך לפתור שאלות שאי אפשר לפתור אותן? איך לפתור שאלות ליטקוד שאין להן פתרון? איך לנתח שאלות חשיבה? איך ללמוד תכנות מחשבים? איך ללמוד מדעי המחשב? פתרון סיבוכיות זמן ריצה, ראיונות טכניים בתוכנה, שאלות טכניות לראיון עבודה בהייטק, איך להתכונן לראיונות ליטקוד? איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? ליטקוד בעברית, Hebrew LeetCode, חידות היגיון
שאלות ליטקוד קשות, LeetCode Hard problems, איך לפתור את שאלות ליטקוד הכי קשות שיש? איך לפתור שאלות שאין להן תשובה? איך לפתור שאלות שאי אפשר לפתור אותן? איך לפתור שאלות ליטקוד שאין להן פתרון? איך לנתח שאלות חשיבה? איך ללמוד תכנות מחשבים? איך ללמוד מדעי המחשב? פתרון סיבוכיות זמן ריצה, ראיונות טכניים בתוכנה, שאלות טכניות לראיון עבודה בהייטק, איך להתכונן לראיונות ליטקוד? איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? ליטקוד בעברית, Hebrew LeetCode, חידות היגיון כאשר אנחנו ... בדרך הקצרה ביותר והיעילה ביותר מבחינת צריכת משאבים וכולי. וכדי לפתור שאלת ליטקוד בצורה נכונה, עלינו לנסות להבין את השאלה וכולי ולמצוא את החוקיות שבה ניתן לפתור את השאלה, בצורה היעילה ביותר. אבל ישנם מצבים, שבהם אין איזו חוקיות כלשהי ושאין איזה קיצור דרך כלשהו שיכול לפתור את הבעיה. ישנם מצבים שבהם לדוגמה באמת צריך לעבור ולבדוק את כל המקרים האפשריים ושאין בהם איזה טריק שיכול לעבור על כל המצבים באיזה קיצור דרך. והשאלה היא, איך בעצם צריכים להתמודד עם שאלות כאלו, שאנחנו לא מוצאים להם איזו חוקיות שאיתה יהיה ניתן לעשות איזה קיצור דרך ולקצר את זמני הריצה? והתשובה היא, שאכן ישנן שאלות שיש אפשרות למצוא להן קיצור דרך כדי לקצר את זמני הריצה וכולי, אבל ישנן שאלות שאכן באמת אין אפשרות לקצר בהן את זמני הריצה וכיוב. וכאשר אנחנו מגיעים לשאלה שאנחנו לא מוצאים איזה קיצור דרך איך לקצר את זמני הריצה, הרי שעלינו לקחת כל השאלה ולחלק אותה לחלקים ולתתי תהליכים. ועבור כל תהליך בפתרון של השאלה, עלינו להתייחס אליו בנפרד, ועלינו לראות אולי כן יש איזה קיצור דרך חלקי לתת תהליך כלשהו, בפתרון המלא של השאלה. דהיינו, גם אם באמת אין איזה קיצור דרך שיקצר באופן רציני את זמן הריצה, אולי יש איזה קיצור דרך שיקצר חלק כלשהו בפתרון השאלה. דהיינו, 1- קח את השאלה, תחלק אותה לחלקים, ותמצא קיצור דרך גם לחלק מתתי התהליכים, גם זה טוב. גם אם התהליך הראשי של הפונקציה, לא ניתן למצוא לו קיצור דרך. עניין נוסף, גם ... אותן קודם לכן וכיוב. במילים אחרות, גם קיצור דרך חלקי, גם הוא טוב. דהיינו: 1 - חפש קיצורי דרך גם לתתי חלקים בפתרון השאלה. 2 - חפש קיצרי דרך חלקיים שעוזרים אפילו קצת לפתרון השאלה. נקודה נוספת שצריכים לקחת בחשבון, שהיא אולי הקריטית ביותר כאשר פותרים שאלה שאין לה איזה טריק שאפשרי לפתור אותה, הוא שמי שפותר שאלה בלי קיצור דרך ובלי טריק, הוא חייב להיות מסוגל להוכיח שאין אפשרות לקיצור דרך. דהיינו, אם לדוגמה הגעת לשאלה שאתה לא מוצא איזו חוקיות כלשהי לפתור את כל המקרים האפשריים, בלי לעבור על כל המקרים האפשריים, הרי שעליך להיות מסוגל להוכיח שאין אפשרות למצוא קיצור ... בדרך מאוד קצרה. אבל לפעמים התשובה הנדרשת, היא היכולת להוכיח שאין קיצור דרך ולהוכיח שהפתרון שלך, אין אפשרות לפתור את השאלה, בצורה שיותר טובה ממנו. לסיכום: אם הגעת לשאלת ליטקוד שאתה לא מצליח למצוא לה איזה פתרון בקיצור דרך לזמני הריצה וכיוב, אז עליך להוכיח שאין אפשרות ... דרך, להסביר, למה אין אפשרות למצוא קיצור דרך. ולאחר מכן למצוא את כל קיצורי הדרך שכן אפשרי למצוא לחלקים בתוך פתרון השאלה.
שאלות טיפשיות, איך להבין את השאלה? האם כל שאלה לגיטימית? שאלות ללא תשובה, שאלות לא הגיוניות, הנחות היסוד של השאלה, שאלות פרדוקסאליות, שאלות מהחלל הפנוי, האם יש שאלות לא נכונות? איך להבין אנשים?
שאלות טיפשיות, איך להבין את השאלה? האם כל שאלה לגיטימית? שאלות ללא תשובה, שאלות לא הגיוניות, הנחות היסוד של השאלה, שאלות פרדוקסאליות, שאלות מהחלל הפנוי, האם יש שאלות לא נכונות? איך להבין אנשים?
שאלות טיפשיות, איך להבין את השאלה? האם כל שאלה לגיטימית? שאלות ללא תשובה, שאלות לא הגיוניות, הנחות היסוד של השאלה, שאלות פרדוקסאליות, שאלות מהחלל הפנוי, האם יש שאלות לא נכונות? איך להבין אנשים? איך לזהות שאלות טיפשיות ולמה הן קיימות בכלל? אליעד כהן מסביר ששאלות טיפשיות, כפי שהן נקראות לעיתים, לא באמת קיימות. השאלות שנראות טיפשיות או לא הגיוניות למישהו אחד, עשויות להיות הגיוניות מאוד לאחר. זה תלוי במידה שבה אנחנו מבינים את ההנחות שעליהן מתבססת השאלה. כאשר מישהו שואל שאלה ואדם אחר חושב שהיא טיפשית, זה בדרך כלל מפני שהוא לא מבין או לא מכיר את הנחות היסוד של השואל. לכן, כדי להבין למה שאלה מסוימת נשמעת טיפשית לאדם אחד ולאדם אחר נשמעת הגיונית, צריך לבדוק את הנחות היסוד שהובילו את השואל לשאול אותה מלכתחילה. מדוע אנשים חושבים שיש שאלות טיפשיות? כשאדם אומר על שאלה מסוימת שהיא טיפשית, הוא בעצם מניח שהתשובה לשאלה הזאת היא פשוטה ומובנת מאליה. אליעד נותן דוגמה לכך שאם מישהו ישאל מה זה?, ויצביע על שולחן, האדם ששומע את השאלה יחשוב מיד שזו שאלה טיפשית, מכיוון שהתשובה פשוטה מדי - ברור שזה שולחן ולא תרנגול, ולכן הוא לא מבין למה בכלל נשאלה השאלה הזו. אבל כדי להבין את ההיגיון של השאלה, עלינו להבין את מה שקדם לה: מה היו הנחות היסוד של השואל? ייתכן שהשואל הניח שיש יותר מאפשרות אחת למה שהוא רואה, ולכן שאלתו לגיטימית מבחינתו. איך למצוא את ההיגיון בכל שאלה שנראית לא הגיונית? הדרך להבין שאלה שנראית לא הגיונית היא להתעמק בהנחות היסוד שלה. אליעד מסביר שההיגיון של כל שאלה מסתתר דווקא בהנחות היסוד שלה, ולא בהכרח בתשובות האפשריות לשאלה. גם אם תשובה מסוימת נראית פשוטה מאוד, עדיין ייתכן שהשואל חשב על הנחות יסוד אחרות לגמרי. למשל, אדם יכול
איך לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע?
איך לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע?
... לשאול שאלות? איך לא להשאיר ספק? איך לקבל תשובות לשאלות? איך לשאול שאלות מלאות? איך לא לפחד לשאול שאלות? איך לשאול כמה שיותר שאלות? איך לראיין עובד? איך לראיין בעל מקצוע? איך לא להישאר עם שאלות פתוחות? איך לקבל מידע? איך לשאול שאלות בצורה נכונה ולמנוע ספקות? איך לשאול את השאלות הנכונות בזמן אמת? אליעד פותח את ההרצאה בשאלה כיצד להימנע מהמקרה שבו אחרי ששאלתם מישהו שאלות, הוא ענה לכם, אך אתם מוצאים את עצמכם עם ספקות שלא הצלחתם למנוע. אלו ספקות כמו: האם הוא התכוון להגיד את זה או את זה? או מה לגבי הנושא הזה?. אליעד מתאר את הסיטואציה בה אתם שואלים אדם שאלות, ויכול להיות שהוא עונה לכם בתשובות שבעצם לא לגמרי ברור אם הבנתם אותן כראוי. הסיטואציה יכולה לקרות במגוון הקשרים: ראיון עבודה, שיחה עם בעל מקצוע או כל שיחה בה אתם מנסים לקבל תשובות לשאלותכם. אחרי השיחה, אתם עשויים להישאר עם ספקות - למשל, מה לגבי זה? לא ברור לי אם הוא התכוון כך או אחרת. השאלה היא: איך ניתן למנוע מצב כזה שבו אתם לא מבינים את התשובות לשאלות שנשאלו? מה הדרך להימנע משאלות פתוחות אחרי תשובות? התשובה המוצעת כאן היא שכשאתם שואלים שאלות, עליכם לוודא כי אתם שואלים את כל השאלות שאתם באמת רוצים לשאול, מבלי להמתין לאחר השיחה כדי לגלות שהיו עוד שאלות שיכלתם לשאול בזמן אמת. אליעד מדגיש כי אם אתם שואלים שאלה, ובסוף קיבלתם תשובה שלא ברורה לכם, אתם צריכים לשאול את עצמכם - למה לא שאלתי את השאלות בזמן אמת? מה לא עשיתם בזמן השיחה? כדי להימנע מהמצב הזה, אליעד מציע לכם לנצל את השיחה או הראיון לשאול את כל השאלות שיכולות לעלות בראשכם. אם השאלה לא הובנה או התשובה לא הייתה מספקת, אל תחכו עם זה - תשאלו מיד. למה אתם לא
4 תשובות לשאלה מהי משמעות החיים, 4 תשובות לשאלות פילוסופיות, 4 תשובות לשאלות קיומיות, 4 תשובות לשאלה למה אני חי, 4 תשובות לשאלה למה אני קיים, 4 תשובות לשאלה למה העולם קיים, איך להתמודד עם שאלות קיומיות? איך להתמודד עם שאלות פילוסופיות? איך להתמודד עם שאלות משמעות החיים? שאלה קיומית, שאלות מהחלל הפנוי, למצוא תשובות לשאלות מהחלל הפנוי, תשובות יחסיות, תשובות מוחלטות, תשובה יחסית, תשובה מוחלטת, איך לצאת מהחלל הפנוי? שאלות שבאות מהחלל הפנוי
... תשובות לשאלה מהי משמעות החיים, 4 תשובות לשאלות פילוסופיות, 4 תשובות לשאלות קיומיות, 4 תשובות לשאלה למה אני חי, 4 תשובות לשאלה למה אני קיים, 4 תשובות לשאלה למה העולם קיים, איך להתמודד עם שאלות קיומיות? איך להתמודד עם שאלות פילוסופיות? איך להתמודד עם שאלות משמעות החיים? שאלה קיומית, שאלות מהחלל הפנוי, למצוא תשובות לשאלות מהחלל הפנוי, תשובות יחסיות, תשובות מוחלטות, תשובה יחסית, תשובה מוחלטת, איך לצאת מהחלל הפנוי? שאלות שבאות מהחלל הפנוי וכאן נסביר מהן 4 האפשרויות העומדות בפני האדם ששואל את עצמו שאלות קיומיות, שאלות בסגנון של: מהי משמעות החיים, למה אני חי? למה אני קיים? מה היעוד שלי בחיים וכיוב? שאלות שונות שניתן להגדיר אותן כשאלות קיומיות שאלות פילוסופיות שאלות משמעות החיים וכולי. ונסביר איך למצוא תשובות לשאלות שאין להן תשובה, ואיך לענות לשאלה שאין לה תשובה, והאם באמת יש תשובה לשאלות קיומיות ועוד. אז ברמת העיקרון, יש 4 דרכים איך להתמודד עם שאלות קיומיות. אפשרות 1 - היא לתקוף את הצורך בשאלה עצמה. דהיינו, במקום לנסות לענות על השאלה ובמקום לנסות לנתח את השאלה, במקום זה לתקוף את הצורך בשאלה עצמה. דהיינו, לחקור למה יש לך את השאלות הקיומיות. לדוגמה לשאול, למה זה משנה לי למה אני חי? מה אכפת לי למה אני חי? למה אני רוצה לדעת למה ...
שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה
שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה
שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה מה היתרון של שאלות מופשטות? אליעד כהן דן בנושא של שאלות מופשטות מול שאלות פרקטיות, ומסביר שיש יתרון משמעותי בחקירת שאלות מופשטות. לדוגמה, שאלות כמו האם יש הבדל בין אין הבדל ליש הבדל? יכולות להיראות חסרות תכלית או משחקי מילים, אך אליעד מסביר שהשאלות האלו מאפשרות חקירה אובייקטיבית ונטולת חיבור רגשי. בשאלות מסוג זה, החוקר יכול להתרחק מהרגשות והאינטרסים האישיים שלו, ובכך להסתכל על הדברים מזווית נקייה יותר. אליעד מביא דוגמה נוספת שבה אדם סובל מכאב ברגלו. הוא מציג מצב שבו אדם אחד שואל שאלה מעשית: איך לפתור את הכאב ברגל?, ואדם שני שואל שאלה מופשטת: האם יש הבדל בין הכאב ברגל לבין משהו אחר?. לכאורה, השאלה השנייה נשמעת פחות רלוונטית, אבל אליעד מסביר שאם מבינים שהכאב ברגל אינו הבעיה האמיתית אלא סימפטום של משהו עמוק יותר, אז דווקא השאלה המופשטת הופכת לפרקטית יותר בטווח הארוך. כלומר, השאלה המופשטת היא כלי לחקור את הסיבות העמוקות יותר לסבל של האדם. מה החשיבות של ריחוק רגשי בשאלות מופשטות? אליעד מסביר ששאלות מופשטות מאפשרות ריחוק רגשי, שהוא יתרון גדול לחוקר שרוצה להגיע להבנה אובייקטיבית יותר של המציאות. כאשר שואלים שאלות שקרובות אלינו באופן רגשי, קשה מאוד לראות את הדברים בצורה אובייקטיבית. לעומת זאת, כשמתרחקים מהנושא, ניתן לראות איך דברים שנראים רחוקים מאוד למעשה קשורים אלינו באופן הדוק. לדוגמה, אדם יכול לשאול: מה אעשה אם יכאב לי ברגל? - שזו שאלה מאוד פרקטית ומיידית. אבל אם הוא שואל שאלה מופשטת כמו מה ההבדל בין הכאב הזה לבין תחושות אחרות? - הוא יכול לגלות שהבעיה שלו אינה הכאב עצמו, אלא משהו פנימי יותר כמו היחס שלו לכאב או תפיסות עמוקות יותר שלו לגבי החיים. באופן כזה, שאלות מופשטות הופכות להיות כלי עזר חשוב מאוד בדרך לפיתוח מודעות עצמית. האם שאלות פילוסופיות הן תמיד לא פרקטיות? לפי אליעד, שאלות פילוסופיות אינן בהכרח לא פרקטיות, אף שבתחילה הן עשויות להיראות רחוקות מהחיים. הוא מסביר שבסופו של דבר, השאלות האלו עוזרות לאדם להגיע לתובנות על חייו, כיוון שהן מכריחות אותו לחקור לעומק את ההנחות הבסיסיות שלו. הוא מציין כי מה שנראה בהתחלה כרחוק, מתברר לבסוף כקרוב מאוד ומשמעותי לחיים האישיים. מה החסרונות של שאלות מופשטות? למרות היתרונות הברורים, אליעד מציין גם חסרונות מסוימים בשאלות מופשטות. חיסרון מרכזי הוא שבגלל הריחוק שלהן מהמציאות המיידית, הן עשויות להיראות קשות להבנה, ומכך נובע קושי לבדוק אם התשובות אליהן נכונות או לא. הוא נותן דוגמה שאם נשאל כמה זה תפוז ועוד תפוז? כשאנחנו ממש מחזיקים תפוזים ביד, קל לנו לענות נכון. אבל אם אנחנו רק מדמיינים את התפוזים, קל מאוד להתבלבל ולתת תשובות שגויות או מדומיינות. ...
שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, אין שאלות טיפשיות, מהי שאלה טיפשית? מהי שאלה חכמה? מוטיבציה לשאול שאלות, איך לא לפחד לשאול שאלות? שקרים של אנשים טיפשים שנראים חכמים, לשאול כל שאלה, שאלה הגיונית, שאלה לא הגיונית
שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, אין שאלות טיפשיות, מהי שאלה טיפשית? מהי שאלה חכמה? מוטיבציה לשאול שאלות, איך לא לפחד לשאול שאלות? שקרים של אנשים טיפשים שנראים חכמים, לשאול כל שאלה, שאלה הגיונית, שאלה לא הגיונית
שאלות טיפשיות, שאלות חכמות, אין שאלות טיפשיות, מהי שאלה טיפשית? מהי שאלה חכמה? מוטיבציה לשאול שאלות, איך לא לפחד לשאול שאלות? שקרים של אנשים טיפשים שנראים חכמים, לשאול כל שאלה, שאלה הגיונית, שאלה לא הגיונית האם יש דבר כזה שאלות טיפשיות? אליעד מסביר שאין באמת שאלות טיפשיות, אלא רק אנשים טיפשים. הוא משתמש בציטוט מתוך הסדרה סאות פארק: אין שאלה טיפשית, יש רק אנשים טיפשים, כדי להדגיש נקודה חשובה מאוד: כל שאלה שאדם שואל היא לגיטימית וחכמה בפני עצמה. מי שטוען ששאלה מסוימת היא טיפשית, עושה זאת בדרך כלל כי הוא לא יודע איך לענות, ומפחד להיראות טיפש בעצמו. לכן, במקום להודות בחוסר ידיעה, אותו אדם יעדיף להפיל את האשמה על השואל ולומר לו שהשאלה טיפשית או לא ראויה. מדוע אנשים מתייגים שאלות כטיפשיות? אליעד מסביר שאדם המעמיד פני חכם עלול להשתמש בתירוץ של שאלה טיפשית כאשר אין לו תשובה לשאלה שנשאלה. לדוגמה, אם מישהו השקיע ... לומר לאותו אדם שיש לו מחלה הדורשת כדורים, וכך להימנע מלהודות בחוסר ידע או בחוסר יכולת לעזור. במילים אחרות, הטענה ששאלת שאלה טיפשית משמשת כמנגנון הגנה, שמאפשר לאדם להמשיך להיראות חכם, גם כאשר הוא בעצם לא יודע דבר. האם יש באמת הבדל בין שאלות טיפשיות לשאלות חכמות? אליעד מדגיש שבמציאות אין הבדל אמיתי בין שאלה חכמה לשאלה טיפשית. הוא נותן כדוגמה את השאלה: מי אמר שיש הבדל בין יש לאין?. על פניו, זו נראית השאלה הכי טיפשית בעולם, כי כל אדם רואה שיש הבדל ברור בין יש לאין. אבל למעשה, זו גם השאלה הכי חכמה בעולם, משום שהיא חותרת לעומק המציאות, ושואלת את ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תמכור לי את העט הזה, איך למכור עט בראיון עבודה? סימולציית מכירה בראיון עבודה, איך למכור משהו בראיון עבודה? הכנה לראיון עבודה איש מכירות, ראיון עבודה לתפקיד איש מכירות, שאלות ראיון עבודה מכירות, איך למכור פריט בראיון עבודה? ראיון עבודה לאנשי מכירות, ראיון עבודה לתפקיד מכירות, ראיון עבודה במכירות, מבחן לאנשי מכירות, הזאב מוול סטריט, איך לעבור ריאיון עבודה במכירות? איך להתקבל לעבודה במכירות? יצירתיות בראיון עבודה לאיש מכירות, איך לראיין מנהל מכירות?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שאלות, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שאלות, איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג, מאמן אישי קואצ'ינג, מגשר בנושא שאלות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4531 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 22:09:53 - wesi1