... אותו גם האדם לא רוצה באופן מחויב. אלא, שאז הכל
כרצונו של האדם תמיד, ואין שום טוב ורע כלל. כי כאשר
רצונו של האדם נמצא באחדות עם המציאות תמיד, על ידי זה אין יותר שום רע, ואז ממילא גם אין שום טוב. כי בלי תחושת רע כלשהי, גם אין שום תחושת טוב. וכאשר ... הוא מחויב, על ידי זה נוצרת נפרדות של טוב ורע. כי אז
רצונו של האדם יכול להתמלא או שלא להתמלא. שאז, כאשר
רצונו של האדם מתמלא, אז טוב לו, וכאשר
רצונו של האדם לא מתמלא, אז רע לו. ובלי שהאדם יתייחס באופן מחויב, אל דבר שקיומו הוא רק אפשרי, דהיינו, בלי שהאדם ירצה, שדווקא באופן מחויב, יהיה דבר ... רק אפשרי בלבד, בלי זה אין שום אפשרות, שהמציאות תהיה
כרצונו של האדם, יותר מאשר לא כרצונו. כי בלי זה, המציאות היא תמיד
כרצונו של האדם, שאז האדם לא יכול להרגיש טוב ורע. ורק כאשר האדם בוחר לומר שהאפשרי הוא מחויב, רק אז האדם יכול להיות מאושר ולדעת שהוא מאושר. כי כאשר ...