אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לדבר על שכר? כמה כסף לבקש? איך לתמחר מוצר? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור את עצמך? מהן דרישות השכר שלך? דיון על שכר, כמה כסף אני רוצה? איך להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:11איך לדבר על שכר? כמה כסף לבקש? איך לתמחר מוצר? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור את עצמך? מהן דרישות השכר שלך? דיון על שכר, כמה כסף אני רוצה? איך להצליח במקום עבודה?
איך לדבר על שכר בראיון עבודה?

כאשר אדם ניגש לראיון עבודה או לדיון על שכר, מתעוררת השאלה כיצד לנהל בצורה נכונה את השיחה הזו. אליעד כהן מציג את הקושי העיקרי של שכירים: איך לענות על השאלה "כמה כסף אתה רוצה?", מבלי להיראות תאב בצע או לחילופין להמעיט בערכם האמיתי.

כאשר נשאל אדם על ציפיות השכר שלו, הוא נמצא בדילמה: אם ידרוש סכום גבוה מדי, הוא עלול להיתפס כחמדן או לא ריאלי ולהיפסל, אם ידרוש סכום נמוך מדי, הוא עלול לפגוע בעצמו ולא לקבל את השכר הראוי לו. ישנן מספר דרכים להתמודד עם השאלה הזו. אפשר לציין טווח שכר, אך לרוב, אם יוזכר טווח, המעסיקים יעדיפו לתת את הטווח הנמוך. אפשר גם לומר משהו בסגנון "אני חושב שאני מתאים לטווח הגבוה יותר", אך קיים חשש שהמעסיק יחשוב שדרישות השכר גבוהות מדי ויחשוש שהעובד לא יהיה מרוצה לאורך זמן.

אליעד מציע גישה אחרת וייחודית: הוא מדגים כיצד השכיר יכול לאמץ חשיבה של עצמאי. בדיוק כמו עצמאי שצריך לתמחר את המוצר שלו, גם השכיר הוא מוצר שעליו לתמחר את עצמו. כשעצמאי מתמחר מוצר, הוא צריך להבין תחילה מה העלויות שלו ומה המחיר שמתחתיו לא כדאי לו כלל לייצר או למכור את המוצר. לאחר מכן הוא מבצע סקר שוק, ובודק את המחיר הגבוה ביותר שהשוק מוכן לשלם עבור המוצר שלו, ומתוך כך הוא בוחר מחיר מתאים, תוך שהוא משאיר מקום מסוים למיקוח.

השכיר צריך לאמץ את אותה אסטרטגיה בדיוק. עליו להבין תחילה מהו השכר המינימלי שמתחתיו לא ישתלם לו לעבוד. בהמשך, עליו לבצע סקר שוק ממשי - כלומר, ללכת לראיונות עבודה מרובים, לשאול "אני יודע לעשות כך וכך, כמה כסף אתם יכולים להציע לי?" ומתוך התגובות להעריך את ערכו בשוק העבודה. לבסוף, עליו לדרוש שכר שמצדיק את כישוריו, בתוספת מרווח מסוים למיקוח. אליעד מדגיש שהשכיר לא צריך להתעצל, אלא באמת ללכת ולברר מול הרבה מעסיקים כדי לקבל אינדיקציה מדויקת לשווי השוק שלו.

כיצד לנהל את הראיון בגישה אסטרטגית של מכירה?

אליעד מדגיש את החשיבות של שינוי התפיסה: במקום להרגיש שהמעסיק עושה לך טובה כשהוא מגייס אותך לעבודה, הגישה הנכונה היא הפוכה - אתה עושה טובה לחברה בכך שאתה מוכר לה את היכולות שלך. זוהי בדיוק הגישה שיש לעצמאי כלפי לקוחותיו. כאשר עצמאי פונה ללקוח, הוא שואל את עצמו: "למה שאעבוד דווקא עם הלקוח הזה ולא עם לקוח אחר?" השכיר צריך לשאול את אותה שאלה בדיוק: "למה לעבוד דווקא בחברה הזו ולא בחברה אחרת?"

כדי להפוך את הגישה הזו למעשית בראיון עבודה, אליעד ממליץ לראיין את המראיין. במקום להרגיש צורך להציג רק את יתרונותיך, שאל את המעסיק: "מהם היתרונות לעבוד אצלכם? מהם החסרונות בעבודה הזו?" שאלות כאלה מבהירות למעסיק שהמועמד איננו רק פסיבי, אלא בוחן ומעריך את מקום העבודה כמוצר שעליו לבחור אם לרכוש או לא. בדרך זו, תהליך הראיון הופך לתהליך של משא ומתן בין שני צדדים שווים, שבו כל אחד צריך להציג את היתרונות שלו ולשכנע את הצד השני.

אחת הבעיות המרכזיות אצל שכירים, לפי אליעד, היא תפיסת נחיתות שמונעת מהם לשאול שאלות כאלה. זו בדיוק הסיבה מדוע שכירים נשארים במקומות עבודה שלא בהכרח נותנים להם את התמורה המקסימלית לכישוריהם. כדי להימנע מכך, יש לאמץ חשיבה של עצמאי, שמתייחס אל מקום העבודה כאל לקוח פוטנציאלי.

למה חשוב לגשת לראיון עבודה בגישה של עצמאי?

אליעד מסביר שתהליך המכירה הזה איננו מיועד רק למנהלים בכירים, שלגביהם מובן מאליו שהם בוחרים את מקום העבודה באותה מידה שהמקום בוחר בהם. הגישה הזו נכונה גם לשכיר ממוצע. כשכיר, חשוב שתבין שאתה מספק לחברה יתרונות ושירותים מסוימים, והחברה צריכה להציע לך תנאים שיגרמו לך לרצות לעבוד דווקא בה.

התפיסה הזו יוצרת מצב של שוויון בין המעסיק לשכיר. המעסיק לא עושה טובה לשכיר כשהוא מעניק לו עבודה, אלא הוא קונה ממנו שירותים ויתרונות. לכן, גם השכיר צריך לשקול ולבדוק בצורה מעמיקה, בדיוק כמו עצמאי, האם כדאי לו לסגור עסקה עם אותו "לקוח" לאורך זמן.

גישה כזו מאפשרת לשכירים להיכנס למו"מ על שכר מתוך עמדה של כוח ולא מתוך עמדה של נחיתות או תלות. השכיר מתייחס אל המשרה כאל שותפות ארוכת טווח, שבה כל צד בוחן את הכדאיות שלו להיכנס לעסקה הזו.

לסיכום, אליעד מדגיש שוב שהפתרון לשאלה "כמה כסף לבקש?" נעוץ בגישה האסטרטגית והעסקית של עצמאים. במקום לגשת לראיון בגישה של תלות וחוסר ביטחון, יש לאמץ עמדה של עצמאי שמוכר מוצר בעל ערך - ובמקרה זה, המוצר הוא אתה עצמך והכישורים שאתה מביא איתך למקום העבודה.
איך לדבר על שכר בראיון עבודה? איך לתמחר מוצר ולמה זה דומה לתהליך בקביעת שכר?

אליעד מסביר את הדרך הנכונה לגשת לשיחה על שכר בראיון עבודה, ומסביר שהשיח על שכר בין מעסיקים לעובדים דומה מאוד לשיחה על תמחור מוצר. המפתח כאן הוא להבין איך למכור את עצמך בצורה נכונה ולהתנהל בצורה אסטרטגית במהלך המשא ומתן.

תחילה, אליעד מציין את הקושי של שכירים במצבים בהם הם מתבקשים לציין סכום שכר, בין אם זה בראיון עבודה ובין אם זה בשיחה על שכר. השאלה הגדולה היא: כמה לבקש מבלי להיראות תאב כסף או חמדן, ומבלי להמעיט בערך שלך.

הדרך להתחיל היא לחשוב כמו עצמאי. העצמאי נתקל בבעיה דומה כאשר הוא צריך לתמחר מוצר: אם המחיר גבוה מדי, הלקוח לא יקנה אותו, אם המחיר נמוך מדי, הוא לא יוכל להרוויח. על מנת לתמחר מוצר, העצמאי חייב קודם כל להבין מהן העלויות שלו, מהו המחיר המינימלי שהוא יכול לקבל כדי שזה ייצא לו רווחי, ואז לעשות סקר שוק ולהבין מהו המחיר המקסימלי שהוא יכול לקבל עליו. זה מאפשר לו להגדיר טווח מחירים ולהתנהל לפי דרישות השוק.

לגבי השכיר, אליעד מציע לחשוב בדיוק כך. הוא ממליץ לא להתעצל ולהגיע לעשרות מקומות עבודה, ולשאול "אני יודע לעשות את זה וזה, כמה אתם מציעים לי?" לאחר מכן, השכיר יוכל לראות מה הצעות השכר בשוק ולבקש סכום שמצדיק את הערך שהוא מספק, תוך כדי השארת מקום למשא ומתן. הגישה היא שהשכיר הוא המוצר, והחברה שמגייסת אותו צריכה להבין מה היתרונות שהיא תקבל בתמורה לשכר שהיא מציעה.

בנוגע לשאלה על הטווח השכרי, כאשר נשאלת השאלה "כמה אתה רוצה", אליעד מציין שציון טווח עלול להוביל לכך שהמעסיק יבחר בטווח הנמוך. אך ניתן לומר בביטחון, "אני חושב שאני מתאים לטווח העליון". עם זאת, יש גם חשש שהמעסיק יחשוב שדרישות השכר גבוהות מדי, דבר שיכול להוריד את הסיכוי לקבל את העבודה.

לאחר מכן, אליעד מסביר את העיקרון החשוב: הגישה הכללית צריכה להיות "אני עושה טובה שאני מוכר את המוצר שלי לכם", כלומר, השכיר לא צריך להרגיש מרוצה רק מלזכות בעבודה, אלא להסתכל על המשרה כהזדמנות בה הוא מוכר את יתרונותיו לחברה. יש לבצע את המשא ומתן בגישה שמדגישה את הערך של השכיר לחברה. שאלות כמו "מה היתרונות שלכם כמעסיקים?" ו"אילו חסרונות יש בעבודה אצלכם?" מעוררות את המראיין לחשוב על העבודה בצורה של מו"מ, שבו כל צד מוכר את היתרונות והחסרונות שלו.

בסופו של דבר, המטרה היא לא להיות תלוי בחברה אחת, אלא לראות את המשרה כשותפות בה השכיר מחפש את המקום שמספק לו את התמורה הכי טובה עבור כישוריו. לכן, גם כאשר מדובר בשכירים, עליהם לפתח את החשיבה העצמאית ולגשת לראיונות עבודה עם תחושת אוטונומיה ויכולת לבחור את המעסיק.
עכשיו השאלה היא בן אדם נמצא בראיון עבודה ואז שואלים אותו כמה אתה רוצה או שהוא נמצא בדיון על שכר ואז שואלים אותו כמה כסף אתה רוצה, מה הדרך הכי נכונה לנהל את הדיון הזה מה הדרך, איך בן אדם אומר "כמה כסף לבקש איך אני אדע כמה ואם לא ירצו אותי ואם אני אבקש יותר מדי ואז יגידו חמדן" וכל מיני סיפורים ועניינים.

ש: אפשר לציין בטווח הזה של התפקיד הזה השכר הוא בין זה לזה.

אליעד: כן אבל אם אתה תציין טווח תמיד יעדיפו לתת לך את הטווח הנמוך.

ש: אז אתה יכול להגיד "אני חושב שאני מתאים לטווח העליון".

אליעד: כן אבל אז החשש הוא שיגידו "טוב הוא רוצה יותר מדי הוא לא מתאים לנו, הוא לא יהיה מרוצה מהמשכורת הוא יעזוב בעוד חודש".

ש: להגיד את זה בצורה לא מחויבת להגיד את זה באיזושהי צורה שאותך אני מתאים לטווח הגבוהה יותר והשאלה אם המקום יכול לתת לי את האפשרות הזאת או משהו כזה.

אליעד: אז אני רגע רוצה לתת פה פרספקטיבה אחרת על העניין אוקי, הבעיה הזאת היא בעיה של שכירים אבל בעיקרון האמת היא שהבעיה הזאת יש אותה גם לעצמאים, במה יש אותה לעצמאים באיך לתמחר מוצר כל מוצר שנותנים לו מחיר איך לתמחר את המוצר אם הוא יהיה גבוהה מדי לא יקנו ואם הוא יהיה זול מדי אתה לא תרוויח אתה יכול להרוויח יותר אולי יכולת למכור ביותר יקר.

ולכן השאלה איך לדבר על שכר בראיון עבודה או בדיון שכר היא זהה לשאלה איך לתמחר מוצר. עכשיו איך מתמחרים מוצר אתה בודק קודם כל נגיד מה העלויות שלך ומה הסכום שמתחתיו אתה בכל מקרה לא שווה לך לייצר את המוצר ואז אתה יודע שזה הרף התחתון שמתחתיו אין טעם לייצר את המוצר בכלל, אחר כך אתה עושה סקר שוק כמה אתה חושב שאתה יכול למכור את זה ואז אתה מבקש איזה מחיר שאתה חושב שאתה יכול לקבל עליו את המחיר הגבוהה ביותר שאתה חושב שאתה יכול לקבל עליו ואם נגיד זה לא יתאים אתה יכול להוריד את המחיר או משהו כזה נניח.

מה שזה אומר בפרקטיקה לגבי השכיר שהשכיר צריך לחשוב כמו העצמאי, זאת אומרת אתה המוצר אתה רוצה לדעת כמה שכר לבקש לך לכמה מקומות אל תתעצל אל תהיה עצלן לך לעשרים מקומות תגיד "אני יודע לעשות את זה ואת זה, כמה אתה נותן כמה כסף אתה נותן?" תבקש סכומים מסוימים, בסופו של דבר כמה יקבלו אותך נכון ותראה כמה מוכנים לשלם קודם כל תדע כמה אתה שווה, כמה אתה שווה או כמה משלמים לך או כמה משלמים במשרות דומות או מה שזה לא יהיה ותבקש את מה שהם נותנים פלוס עוד קצת בשביל נגיד לדוגמה בשביל להשאיר למשא ומתן.

או שתבקש את מה נגיד שאתה רוצה או משהו כזה אבל הרעיון תפיסתית זה לא שונה מלמכור מוצר, זה בגישה הבן אדם בראיון עבודה צריך להיות בגישה של "אני עושה טובה שאני מוכר לכם את המוצר, מה אתה יכול לתת לי כדי שאני ארצה למכור לך את עצמי" זה הרעיון. אתה מוכר לו יתרונות מסוימים "אני יכול לתת לך שירותי ניהול שירותי פיתוח, שירותי יעוץ שירותי מזכירות שירותי אינסטלציה כל שירות, מה אתה יכול לתת לי בתמורה שאני ארצה לתת את זה לך ולא לשכן שלך".

השאלה היא האם הבן אדם בראיון עבודה בא בגישה שאומרת "תקשיב אני יכול לעבוד בכל המקומות שאני רוצה למה שאני אעבוד דווקא אצלך" או שמראש בא בגישה של בן אדם נכשל של "אף אחד לא רוצה אותי ואין לי כוח לחפש זה וזה, טוב כמה אתה יכול לתת לי אני רוצה לעבוד אצלך כמה אתה נותן לי". מה שאני מנסה להגיד עוד פעם שהשאלה איך לדבר על שכר זה בדיוק כמו איך לתמחר מוצר זה אותו דבר, עושים סקר שוק ניסוי ותהייה ואז מחליטים על איזה מחיר.

אבל המהות של העניין זה אתה עושה לו טובה שאתה עובד אצלו לא הוא עושה לך טובה שאתה עובד אצלו. ואיך לדוגמה עושים את זה, קודם כל ודרך אגב המחירים תמיד עושים את זה כי כשמגייסים מישהו בכיר לעבודה יודעים שיש לו מלא אופציות והוא מראיין אותך לא פחות ממה שאתה מראיין אותו זה תמיד ככה אבל מה האמת שגם אתה כפועל יכול לדבר ככה עדיין זה לא שמשלמים לך שכר אסטרונומי אם יש לך יתרונות מסוימים אתה תביא אותם לחברה.

ואיך עושים את זה על ידי שאתה מראיין את המראיין אתה אומר "בוא תספר לי על החברה מה אתם עושים מה היתרונות לעבוד פה" כאילו אתה תמכור את עצמך "מה אני רק צריך למכור את עצמי, מה החסרונות בעבודה שלכם מה היתרונות לעבוד פה מה החסרונות לעבוד פה" כל השאלות. עכשיו הבעיה של השכירים זה שהם הראש שלהם ראש של שכירים אז הם גם כן מרגישים רגשי נחיתות ואז אין מצב שהם ישאלו את המראיין מה החסרונות בלעבוד אצלכם "ספר לי על שלושה חסרונות במקום עבודה שלך".

בסדר ולכן הם נשארים איך שהם נשארים אבל בעיקרון זה תהליך מכירה לכל דבר את מוכרת את עצמך והוא צריך למכור את עצמו לך כי אתם צריכים לסגור עסקה, אפשר להסתכל על זה כעל שותפות על כל וריאציה. המהות של העצה שלי היא תסתכל על עצמך כעל עצמאי שיכול לבחור עם איזה לקוח לעבוד ואתה מתחייב ללקוח הזה להרבה זמן ועכשיו אתה רוצה לדעת האם כדאי לך לעבוד עם הלקוח הזה או עם לקוח אחר, ככה זה עובד אצל העצמאים וככה זה גם יכול לעבוד אצל השכירים. הבנו?
תהליכים אימון קוגניטיבי אסטרונומים צורות לפתח חשיבה החלטות צדיק אף אחד לא רוצה לקוח פוטנציאלי פרספקטיבה צורך איך לדבר איך לדבר על שכר איך להצליח איך להצליח במקום עבודה איך להצליח בראיון איך להצליח בראיון עבודה איך למכור איך למכור את עצמי איך למכור את עצמך איך לתמחר איך לתמחר מוצר דיון על שכר דרישות שכר הצלחה הצלחה במקום עבודה הצלחה בראיון הצלחה בראיון עבודה כמה כסף כמה כסף אני רוצה כמה כסף לבקש כסף לבקש לדבר לדבר על שכר להצליח להצליח במקום עבודה להצליח בראיון להצליח בראיון עבודה להתראיין למכור למכור את עצמי למכור את עצמך לקבוע מחיר לראיין לראיין עובד לראיין עובדים לתמחר לתמחר מוצר מהן דרישות השכר שלך מוצר מקום עבודה משכורות משכורת עבודה קביעת מחיר ראיון ראיון עבודה ראיונות רצון שכר תמחור
מחירי הדירות, המחאה החברתית, איך להוריד את מחירי הנדלן? צדק חברתי, הורדת מחירי הנדלן, שיעור בכלכלה, היצע וביקוש, יוקר המחייה, פוליטיקה, משבר פוליטי, שיקולים פוליטיים, לחצים פוליטיים
מחירי הדירות, המחאה החברתית, איך להוריד את מחירי הנדלן? צדק חברתי, הורדת מחירי הנדלן, שיעור בכלכלה, היצע וביקוש, יוקר המחייה, פוליטיקה, משבר פוליטי, שיקולים פוליטיים, לחצים פוליטיים
... הדירות, המחאה החברתית, איך להוריד את מחירי הנדלן? צדק חברתי, הורדת מחירי הנדלן, שיעור בכלכלה, היצע וביקוש, יוקר המחייה, פוליטיקה, משבר פוליטי, שיקולים פוליטיים, לחצים ... שאליעד מתאר מתחילה מהסוף להתחלה: מה רוצים להשיג, ומהי התוצאה המבוקשת? הוא נותן דוגמה ברורה לכך: אם כיום דירה עולה שני מיליון שח והמטרה להוריד את המחיר למיליון שקל, המשמעות הישירה היא שיהיו יותר דירות מאנשים שמעוניינים לקנות אותן. אם יש 100 אנשים שלכל אחד מהם מיליון שקלים ויש בשוק 200 דירות, המחיר חייב לרדת למיליון שקל כי נוצרת תחרות בין המוכרים. מצד שני, אם יש 100 אנשים עם כסף מוגבל ורק 10 דירות, המוכרים יכולים לדרוש כמה שהם רוצים, והמחיר בהכרח יעלה. אליעד מסביר ... יש אינטרס אמיתי להוריד את מחירי הדירות? אליעד מדגיש שהסיבה העיקרית לכך שהמדינה לא באמת פותרת את בעיית מחירי הדיור היא כי אין לה אינטרס אמיתי להוריד את המחירים. הורדת מחירי הדיור משמעותה הפסד כספי למדינה. הוא מסביר לדוגמה: אם המדינה תחליט להוזיל את מחירי הקרקעות, זה אומר שיהיה לה פחות כסף. אם יהיה לה פחות כסף, היא תצטרך לצמצם בתקציבים אחרים, כגון שירותים חברתיים או מימון של צרכים פוליטיים, למשל התקציבים שמועברים לסקטורים שונים כמו לדתיים או לקבוצות אחרות. מדוע המדינה נמנעת מלפעול באופן ישיר להורדת מחירי הדירות? אליעד מסביר שהמדינה פועלת תחת לחצים פוליטיים חזקים מסקטורים שונים. היא חוששת שאם תוריד מחירים באופן משמעותי על ידי הגדלת ההיצע, היא תאבד תמיכה פוליטית מכיוון שהכסף שהיא תפסיד יגרום לה לפגיעה בסקטורים אחרים. הוא נותן דוגמה ספציפית: אם המדינה תוריד את המחירים על ידי הורדת מחירי הקרקעות, ייווצר חור תקציבי. כדי לסגור אותו, היא תצטרך לקחת כסף מסקטור אחר, כמו למשל מהתקציבים שמיועדים לדתיים. אז המדינה מחשבת מאיזה צד יש לה יותר סיכון ... אליעד מציין בצורה ברורה שהמשחקים שהמדינה עושה עם הריבית, עם הבורסה או עם תנאי המשכנתא, הם פתרונות עקיפים ולא פתרונות אמיתיים. פתרונות אלו עובדים לזמן קצר בלבד ולא פותרים את הבעיה המרכזית שהיא חוסר היצע דירות מספיק. הוא מדגיש: הפתרון ... למיליון אבל אם יש לך מאה אנשים עם תקציב מוגבל לאו דווקא מיליון, יש לך מאה אנשים עם תקציב מוגבל ויש חמישים דירות אז המחיר עולה ומי שיש לו יותר כסף קונה ומי שאין לו כסף לא קונה. זה הסיפור זאת אומרת בסופו של דבר זה עניין של מחויב ואפשרי, מה זאת אומרת מחויב ... לי עשר דירות למכירה ומאה אנשים שרוצים לקנות למי ימכרו למי שיש לו הכי הרבה מתוך העשרה, עכשיו אם יהיו אלף דירות למכירה אז יש לי מוכרים שרוצים למכור אם זה רק מישהו אחד שמוכר אז הוא יכול להגיד אין בעיה אני רוצה שתי מיליון ואם לא כולכם תגורו ברחוב אבל אם יש אלף דירות למכירה ומי שרוצה למכור את הדירות האלה זה עשרה קבלנים אז הקבלנים יש להם תחרות ביניהם בינם לבין עצמם מי ימכור את הדירות ... אין אני אתן לך הנחה רק תקנה ממני, אין בעיה הדירה בחצי מחיר רק תקנה. בסוף זה נקרא עניין של היצע וביקוש עכשיו. ש: רגע גם אם יהיה אחד הוא ירצה להוריד את המחיר, גם אם יהיה אחד ויש לו אלף דירות בעלים אחד על האלף גם יוריד מכירות. אליעד: לא. ש: למה? אליעד: ... נכון, לא מוריד את המחיר אז תגורו ברחוב, הוא יכול להגיד להם אני לוקח כמה שאני רוצה והם חייבים לשלם לו. ברגע שיש הרבה היצע הרבה מוכרים רוצים למכור ויש הרבה מוכרים יותר מקונים אז המחירים יורדים. עכשיו איך אפשר לגרום לכך שהרבה אנשים ירצו למכור את הדירות אין אפשרות אז מה עושים פשוט בונים עוד דירות ברגע שבונים עוד דירות אז מלא קבלנים בונים מלא דירות ואז יש יותר רוצים למכור יותר רוצים למכור מרוצים לקנות המחירים יורדים ונגיד שאם המחירים יהיו זולים אז אלה שיש להם כסף יקנו את כל הדירות הריקות אז עושים עוד דירות הם בסוף יגמר להם הכסף נכון אז בסוף גם אלו שאין להם יוכלו לקנות. עכשיו כל המשחקים שנגיד בנק ישראל עושה שהמדינה ... ועניינים שהם לא מחויבים לכן הפתרון לא יגיע, זה כמו שבן אדם תוקף את הבעיה אבל בכל מיני מניפולציות לא באופן ישיר. יש דבר אחד שהוא בטוח יעבוד אם יהיו מלא דירות שאפשר לגור בהן מאחר שהאוכלוסייה לא גדלה בדיוק בקצב של הדירות, זאת אומרת אם ... יסובבו את זה, יסובבו את זה מפה יסובבו את זה מפה בסוף המחיר יעלה בכל מקרה. ואם יש מאה אלף דירות ומאה אלף קונים המחיר יישאר אותו דבר בסוף כדי להוריד את המחירים צריך להגדיל את היצע על הביקוש ואין פתרון אחר אז למה לא עושים את זה, תשאל אז אם רוצים להוריד את המחיר אז למה באמת לא עושים את זה, למה לא בונים ובונים עד שהמחיר ירד, למה כי לא באמת רוצים להוריד את המחיר. ש: כי זה הרבה כסף. אליעד: לא כי זה על חשבון משהו אחר, כי להוריד את מחירי הדירות זה על חשבון המדינה אבל איך ... להוריד את מחירי הדירות לדוגמה נגיד הקבלנים ייקחו בחינם את הקרקע או נגיד לתת את הקרקע ישירות לאזרח או כל מיני טריקים כאלה אבל אז המדינה תפסיד כסף אז מצד שני המדינה מרגישה מאוימת מהאזרחים שאין להם איפה לגור אז אומרים אנחנו ננסה לעשות ...
לסרב בנימוס, לסרב לאנשים, לסרב בלי לפגוע, לסרב לתת הנחה, לסרב לשלם יותר, לבקש הנחה, לקבל הנחה, לשכנע את המוכר, לשכנע את הלקוח, לסרב ללקוח, לסרב למוכר, להגיד לא ללקוח, לסרב למכור
לסרב בנימוס, לסרב לאנשים, לסרב בלי לפגוע, לסרב לתת הנחה, לסרב לשלם יותר, לבקש הנחה, לקבל הנחה, לשכנע את המוכר, לשכנע את הלקוח, לסרב ללקוח, לסרב למוכר, להגיד לא ללקוח, לסרב למכור
... בנימוס, לסרב לאנשים, לסרב בלי לפגוע, לסרב לתת הנחה, לסרב לשלם יותר, לבקש הנחה, לקבל הנחה, לשכנע את המוכר, לשכנע את הלקוח, לסרב ללקוח, לסרב למוכר, להגיד לא ללקוח, לסרב למכור איך לסרב בנימוס בלי לפגוע? כאשר מדובר בסרוב של בקשות או רצונות של אחרים, ... מהבקשה שהוא מציב, ואז לפנות את תשומת ליבו לנושא חשוב יותר. לדוגמה, אם לקוח מבקש הנחה, תוכל להסביר לו את היתרונות של המוצר בצורה שיכולה להרתיע אותו מלבקש הנחה. במקום להיכנס לשיחה על הנחה, אתה מסביר לו את יתרונות המוצר או את הערך שבקנייתו במחיר המלא, כך שהוא יתמקד בלא לחשוב על ההנחה. מהם הכלים ... מבלי לבצע את הבקשה. אם לדוגמה, הלקוח רוצה הנחה מתוך חשש שהוא עשוי לשלם יותר מדי, אפשר להסביר לו שהמחיר הכולל של המוצר נמוך יחסית ויש לו ערך גבוה, כך שההנחה אינה הכרחית. אם אדם מבקש הנחה ממך ... לא רק בעסקים. בכל שיחה, כאשר יש לך צורך לסרב למישהו בצורה שאינה פוגעת בו, אתה יכול להיעזר בטכניקות אלו. אם מדובר בעובד המבקש לצאת מוקדם, למשל, אתה יכול להפנות אותו לחשיבות המשימות שעליו להשלים במקום להתעקש על כך שיישאר בעבודה. ההבנה שהצד השני לא תמיד מבקש את הבקשה בגלל צורך אמיתי אלא מתוך ... נגיד אז מה אתה עושה? אתה צריך או להעביר נושא למשהו שהוא רוצה יותר, מה הוא רוצה יותר מהנחה? יותר מהנחה הוא רוצה לדעת שהמוצר הוא X אז אתה אומר לו אתה יודע יש עוד משהו שלא אמרתי לך על המוצר שהוא ככה וככה. עכשיו הוא יותר חשוב לו לדעת שהמוצר הוא ככה וככה יותר מאשר ההנחה נגיד, אתה מבין את הכוונה? אתה לוקח את הבן אדם ... הוא רוצה להיות בטוח שהמשלוח יגיע בזמן, אם נגיד אני אשאל את הלקוח תגיד לי מה חשוב לך יותר לקבל הנחה או להיות בטוח שהמוצר הזה יחזיק להרבה שנים?, שהמוצר יחזיק להרבה שנים, אה זה יותר חשוב לו זה מטריד אותו אז תסביר לו בבקשה, תיתן ... את עצמך למה הוא רוצה הנחה, למה זה חסר לו?, למה הוא רוצה הנחה? כי נגיד הוא חושב שאשתו נגיד תגיד לו למה הוא בזבז הרבה כסף, זאת אומרת בעצם זה לא חסר לו באמת, הוא נגיד רוצה הנחה ואתה אומר אני רוצה ... לב אז מה שאתה בעצם צריך לעשות זה להוריד את רמת הסירוב שלו, נגיד אתה אומר רגע למה הוא רוצה הנחה? כי הוא לא אכפת לו על הכסף, אכפת לו נגיד זה שאנשים יחשבו שמה שהוא קנה זה יקר מדי אז אתה אומר לו, אז ... את זה. אליעד: לא, אפשרות ראשונה היא לבדוק מה הוא רוצה יותר ואז מה לדוגמה, אתה תן דוגמה עכשיו, תן דוגמה אחרת. ש: נגיד עובד שלך מבקש לצאת מוקדם. אליעד: עובד מבקש לצאת מוקדם מהעבודה אוקי, אתה רוצה לסרב לו בלי להגיד לא רוצה שתצא מוקדם למרות שבסופו של ... אפשרות ראשונה אומרת בא נבדוק איזה דבר הוא חושב שחשוב לו יותר מלצאת מוקדם, מה הוא חושב שחשוב לו יותר מלצאת מוקדם? ש: מקום העבודה. אליעד: נגיד זה שצריך להספיק, נגיד אם ישאלו את העובד תגיד לי מה חשוב לצאת שעה מוקדם או להיות בטוח שהפרויקט הזה יסתיים בזמן?, בטוח למה הוא רוצה להיות בטוח שהפרויקט הזה יסתיים בזמן? כי הוא יודע שזה משפיע על המשכורת שלו, על ההעסקה שלו נגיד, אז אתה צריך להעביר נושא להגיד לו אתה יודע אנחנו ... בפרויקט, להעביר נושא למשהו שאתה חושב שחשוב בעיניו יותר. הבנת? תן אתה דוגמה מאצלך. נגיד הוא אומר לך אני רוצה לצאת מהעבודה, רוצה לצאת יותר מוקדם איזה נושא אתה יכול לדבר שהוא ישכח את זה, שזה יותר חשוב מאשר לצאת מהעבודה מוקדם? ש: המשימות שיש לו לעשות. אליעד: אוקי, עכשיו מה האמת מה חשוב לו יותר המשימות או לצאת בזמן? לצאת מוקדם אלא מה שהמשכורת שהוא יקבל בסוף החודש יותר חשובה לו מאשר לצאת מוקדם ולכן כשאתה מדבר איתו על המשימות אתה בעצם מזכיר לו כזה אתה יודע זה קשור איכשהו למשכורת שלך אז תישאר פה זה יותר חשוב מלצאת מוקדם, אתה לא סירבת לו, לא אמרת לו אני ... אז אתה מכניס אותו לפרדוקס והרצון הזה מתגבר על הרצון הזה, לא אני מה מבחינתי תצא אין בעיה אבל אתה יודע שזה בא על חשבון המשכורת. אתה מבין את הכוונה? אתה כאילו אומר לו אני מבחינתי בכלל לא מסרב לך, אני לא ... כי אני רוצה ללכת לעשות שיעורי בית. אליעד: לא, נגיד שהוא אומר לך יש לי סידורים, אומר בסדר הבנתי סידורים אבל יש לנו גם עבודה לעשות, איזה סידורים נגיד מה דחוף? ש: בדיקת איידס. אליעד: ואז הוא אומר ... לא באמת רוצה לצאת מוקדם כי אם הוא היה רוצה לצאת הוא היה יוצא בלי לשאול אותך, אתה הבנת, הבנו? ש: רגע הפוך אבל איך גורמים לבקש הנחה, איך גורמים למוכר לתת לי כן הנחה? אליעד: אוקי עכשיו בא נלך מהכיוון ... אתה הולך לחנות ואתה מבקש הנחה הוא אומר לך אני לא יכול לתת לך הנחה, לדוגמה למה הוא לא רוצה לתת לך הנחה? כי הוא רוצה את הכסף. עכשיו, דרך אחת להגיד לו לא משנה אם תיתן הנחה, לא יקרה לך כלום אתה מוכר את ...
פוליטיקה, למי להצביע בבחירות? איך לדעת למי להצביע? איך לבדוק פוליטיקה? למי להאמין בפוליטיקה? ביבי נתניהו, יאיר לפיד, משה כחלון, הורדת מחירי הדיור, יוקר המחייה, צדק חברתי
פוליטיקה, למי להצביע בבחירות? איך לדעת למי להצביע? איך לבדוק פוליטיקה? למי להאמין בפוליטיקה? ביבי נתניהו, יאיר לפיד, משה כחלון, הורדת מחירי הדיור, יוקר המחייה, צדק חברתי
... לבדוק פוליטיקה? למי להאמין בפוליטיקה? ביבי נתניהו, יאיר לפיד, משה כחלון, הורדת מחירי הדיור, יוקר המחייה, צדק חברתי איך להחליט למי להצביע בבחירות ... בשלטון, הטענה העיקרית בעד המועמד היא שיש לו ניסיון קודם ולכן הוא יכול להצליח יותר בקלות. אך מצד שני, יש טענה שאומרת שאותו ניסיון הוא ... השאלה: האם להמשיך לתת לו הזדמנות, מתוך הנחה שאולי עכשיו הוא קרוב יותר להצליח , או שאולי הוא פשוט לא מסוגל להצליח, ולכן כדאי להחליפו באדם אחר. מה ההבדל בין ניסיון לבין יכולת ... עם חשיבה רעננה, שלא כבולה לטעויות העבר, ולכן ייתכן שיש לו סיכוי טוב יותר להצליח. הוא נותן דוגמה מעולם הלוטו: האם עדיף לבחור מספרים שכבר יצאו ... הפעם? מה השתנה בין הפעמים הקודמות לבין הפעם הנוכחית? אליעד נותן דוגמה על הורדת מחירי הדיור: אם פוליטיקאי מבטיח להוריד את המחירים, יש לשאול אותו מדוע המחירים לא ירדו עד עכשיו, מה הוא מתכוון לעשות אחרת, והאם יש לו באמת מספיק כוח פוליטי כדי להצליח. ללא תשובות ברורות לשאלות אלו, ההבטחות חסרות משמעות. האם ... בצורה אובייקטיבית, עדיף לפחות לנסות להעריך מי מהפוליטיקאים רוצה יותר להצליח, מי יפעל עם יותר התלהבות ומי באמת ינסה לממש את ההבטחות שלו. ...
לא רוצה עוד לקוחות, למכור למישהו פרסום, הגדלת כמות הלקוחות, מי צריך עוד לקוחות? להעלות את המחיר, לבחור את הלקוחות שלך, הדרכת אנשי מכירות, אימון לאנשי מכירות, למכור שטחי פרסום
לא רוצה עוד לקוחות, למכור למישהו פרסום, הגדלת כמות הלקוחות, מי צריך עוד לקוחות? להעלות את המחיר, לבחור את הלקוחות שלך, הדרכת אנשי מכירות, אימון לאנשי מכירות, למכור שטחי פרסום
... רוצה עוד לקוחות, למכור למישהו פרסום, הגדלת כמות הלקוחות, מי צריך עוד לקוחות? להעלות את המחיר, לבחור את הלקוחות שלך, הדרכת אנשי מכירות, אימון לאנשי מכירות, למכור שטחי פרסום מה ההיגיון בכך שבעל עסק לא רוצה עוד לקוחות? בעלי עסקים רבים נוטים לומר טוב לי ככה, כאשר מוצע להם שירות או מוצר שמטרתו להגדיל את מספר הלקוחות שלהם. לכאורה, זו נשמעת טענה לא הגיונית, במיוחד אם בעל העסק אכן מעוניין להרוויח יותר כסף. לכן נשאלת השאלה: מה יכול להיות ההיגיון העומד מאחורי אמירה כזו? האם בעלי עסקים באמת לא רוצים להרוויח עוד כסף? קודם כל, צריך לבדוק אם באמת בעל העסק לא רוצה עוד כסף, או שהוא מאמין בטעות שאין קשר ישיר בין קבלת לקוחות חדשים לבין הגדלת הכנסתו. בהנחה שבעל העסק אכן מעוניין להרוויח יותר, הסיבה להתנגדותו עשויה להיות נעוצה ... היה מסכים ללא היסוס. האם בעל עסק שחושב שיש לו מספיק לקוחות טועה? יש בעלי עסקים שטוענים שיש להם מספיק לקוחות ומסרבים לקבל חדשים, מתוך אמונה שהם כבר עובדים שמונה שעות ביום ואין להם יכולת להרוויח יותר גם אם יהיו להם עוד לקוחות. לכאורה, הגיוני לומר שאם אדם לא רוצה לעבוד יותר משמונה שעות ביום, הוא לא זקוק לעוד לקוחות. אולם בפועל, חשיבה זו שגויה. מדוע? מכיוון שתוספת לקוחות יכולה לאפשר לבעל העסק להרוויח יותר כסף, אפילו בלי להגדיל את מספר שעות העבודה. איך אפשר להרוויח יותר בלי לעבוד יותר שעות? אם בעל עסק מקבל כיום 10 לקוחות ביום שכל אחד מהם משלם לו 100 שח, הוא מרוויח 1,000 שח ביום. אם בעל העסק יקבל פניות נוספות של 100 לקוחות חדשים, הוא יוכל לבחור את ה - 10 לקוחות המשלמים הכי הרבה, למשל 150 שח ללקוח. כך הוא יגדיל את ההכנסה היומית שלו ל - 1,500 שח, מבלי שיעבוד שעות נוספות. המשמעות היא שהוא יכול להעלות את המחיר פשוט בגלל ביקוש גבוה יותר למוצר או לשירות שלו. מדוע בעלי עסקים חוששים להתעסק עם יותר כסף? ישנם בעלי עסקים שחוששים שלהרוויח יותר כסף יכניס אותם ללחץ נוסף. הם מאמינים שהגדלת ההכנסה תוביל לכך שהם יצטרכו להתמודד עם ניהול מורכב יותר של הכספים, להעסיק עובדים נוספים, או לשלם יותר מסים. בפועל, רוב החששות האלה ניתנים לפתרון פשוט, במיוחד כשההכנסה עצמה גדלה משמעותית. האם הלקוחות הקיימים באמת לא יעזבו לעולם? טענה ... יש חשיבות גדולה בהרחבת מאגר הלקוחות באופן קבוע. איך לשכנע בעל עסק שצריך לקבל עוד לקוחות? כאשר בעל עסק אומר יש לי מספיק לקוחות, אפשר להציג לו את העובדות הבאות: עוד לקוחות אינם בהכרח דורשים ממנו לעבוד יותר שעות, אלא מאפשרים לו לבחור את הלקוחות הכי משתלמים. הרחבת מאגר הלקוחות מספקת ביטחון כלכלי מפני עזיבת לקוחות קיימים. ביקוש מוגבר מאפשר להעלות מחירים ולשפר משמעותית את הרווחיות. אפשר לשקול מוצרים דיגיטליים או אוטומציה שייצרו הכנסה נוספת ללא צורך בהשקעת זמן נוסף. מה הטעות הבסיסית של בעלי העסקים? הטעות המרכזית של בעלי העסקים שאומרים טוב לי ככה היא ההנחה שהם לא יכולים להעלות את המחיר של השירות או המוצר שהם מציעים. הם מאמינים שמכיוון שכבר עכשיו הם עובדים במקסימום היכולת שלהם, תוספת של לקוחות לא תתרום להם. אבל ברגע שיש ביקוש רב יותר, הם יכולים בקלות להעלות מחירים, לבחור את הלקוחות שמשלמים הכי הרבה, וכך להגדיל את ההכנסות בצורה משמעותית, ללא הגדלת מאמץ משמעותי. מה אפשר לעשות במקרה של לקוחות מזדמנים שמשלמים יותר אך לא ... חדשים? חשוב להבין שאם בעל העסק מקבל זרימה מתמדת של לקוחות חדשים, הוא תמיד יוכל לבחור את אלה שעונים בצורה הטובה ביותר על הקריטריונים החשובים לו - כסף, יציבות, נוחות בעבודה איתם וכדומה. זרם לקוחות חדש הוא תמיד הזדמנות לשיפור איכות הלקוחות והרווחיות של העסק. כיצד להגדיל מכירות בעסק איך להתמודד עם התנגדויות של לקוחות תפיסות שגויות שמגבילות הצלחה עסקית איך
יקר לי, מה זה מוצר יקר? איך למכור מוצר יקר? מה לענות ללקוח שאומר יקר לי? התנגדות מחיר, המחיר יקר ללקוח, האם המוצר יקר? כמה הנחה לתת? מתי לא לתת הנחה? למה לא לתת הנחה? איך לענות ללקוח? מה לומר ללקוח? הדרכת אנשי מכירות
יקר לי, מה זה מוצר יקר? איך למכור מוצר יקר? מה לענות ללקוח שאומר יקר לי? התנגדות מחיר, המחיר יקר ללקוח, האם המוצר יקר? כמה הנחה לתת? מתי לא לתת הנחה? למה לא לתת הנחה? איך לענות ללקוח? מה לומר ללקוח? הדרכת אנשי מכירות
... לי, מה זה מוצר יקר? איך למכור מוצר יקר? מה לענות ללקוח שאומר יקר לי? התנגדות מחיר, המחיר יקר ללקוח, האם המוצר יקר? כמה הנחה לתת? מתי לא לתת הנחה? למה לא לתת הנחה? איך לענות ללקוח? מה לומר ללקוח? הדרכת אנשי מכירות מה זה מוצר יקר ומתי מוצר נחשב יקר? כשלקוח אומר שהמוצר יקר, אליעד כהן מסביר שאין באמת מושג כזה מוצר יקר באופן מוחלט. המושג יקר הוא תמיד יחסי לאדם ספציפי. כשלקוח אומר ... שיש לו, הוא חושב שהמוצר עולה יותר ממה שהוא רוצה או יכול לשלם. במילים אחרות, אף מוצר אינו יקר באופן אובייקטיבי, אלא תמיד מדובר בעניין של תפיסה אישית של ... עבורו. האם יש מצב שבו מוצר באמת יקר? אליעד כהן מסביר באופן ברור שאין דבר כזה מוצר יקר באופן מוחלט. גם אם איש המכירות חושב שהמוצר יקר ולא היה קונה אותו בעצמו, זו מחשבה שקרית כי הוא בודק זאת לפי ... של הלקוח. לדוגמה, אם המוצר עולה 300 דולר, ואיש המכירות אומר לעצמו אני לא הייתי קונה את המוצר הזה ב - 300 דולר, הוא שוכח שייתכן שללקוח יש מיליונים, ועבורו הסכום ... דולר, והוא צריך לאסוף כסף נוסף כדי לקנות את המוצר ב - 11 דולר, עדיין זו לא הוכחה שהמוצר באמת יקר. כי יכול להיות שאותו אדם כל כך רוצה את המוצר שהוא מוכן לעשות הכל כדי להשיג אותו, אפילו לקחת הלוואה או לבקש צדקה. מבחינת הלקוח, זה הדבר שהכי חשוב לו בעולם כרגע, ולכן בעיניו ... הלקוח יכול להחליט האם המוצר יקר עבורו או לא, כי זה תלוי במה שהלקוח חושב ומרגיש באותו רגע. למה אנשי מכירות חושבים שהמוצר שלהם יקר? אחת הסיבות המרכזיות לכך שאיש מכירות חושב שהמוצר שהוא מוכר יקר היא, שלרוב אנשי מכירות מרוויחים יחסית מעט כסף בעצמם. הם מתפרנסים בדרך כלל ממשכורת נמוכה ועמלות, ולכן הם חושבים על המחיר ביחס למצב הכלכלי האישי שלהם. הרבה מהם מוכרים מוצרים שהם בעצמם לא היו יכולים להרשות לעצמם לקנות, וכך נוצרת אצלם תחושה שהמוצר יקר, למרות שעבור הלקוח זה לא בהכרח נכון. אליעד מדגיש שאסור לאיש ... יסביר ללקוח מדוע המוצר לא יקר, עליו לשאול את הלקוח שאלות כגון: למה אתה אומר שזה יקר לך?, למה אתה חושב שהמוצר לא שווה את המחיר?, למה אתה חושב שלא תצטרך את ה
מלחמה ביוקר המחייה, למה המחירים בארץ גבוהים? יקר לחיות בישראל, למה הכל יקר כאן? עליות מחירים, הורדת מחירי הנדלן, למה המחירים עולים? מה גורם לעליית המחירים? איך לגרום להורדת המחירים? פוליטיקה, שיעור בכלכלה, היצע וביקוש
מלחמה ביוקר המחייה, למה המחירים בארץ גבוהים? יקר לחיות בישראל, למה הכל יקר כאן? עליות מחירים, הורדת מחירי הנדלן, למה המחירים עולים? מה גורם לעליית המחירים? איך לגרום להורדת המחירים? פוליטיקה, שיעור בכלכלה, היצע וביקוש
... המחייה, למה המחירים בארץ גבוהים? יקר לחיות בישראל, למה הכל יקר כאן? עליות מחירים, הורדת מחירי הנדלן, למה המחירים עולים? מה ... כך גבוה? אליעד כהן מסביר בהרצאה למה המחירים בישראל גבוהים ומה עומד מאחורי התייקרות המוצרים בארץ. הוא פותח בשאלה פשוטה - מה זה בעצם מחיר? לדבריו, מחיר הוא הסכום שאדם מוכן לשלם עבור מוצר מסוים. יוקר הוא יחסי, כלומר, אם מוצר היום יקר, זה אומר שפעם בעבר ... היה זול יותר. אליעד מסביר באמצעות דוגמה פשוטה: אם כל המחירים עולים פי שניים, אך גם המשכורות עולות פי שניים, אז בפועל לא חל שינוי משמעותי. הבעיה נוצרת כשהמחירים עולים בשיעור גבוה יותר משיעור העלייה במשכורות, מה שגורם לכך שיכולתו של האדם לקנות פוחתת. מה משפיע באמת על המחירים? המחיר של מוצר מושפע משני דברים עיקריים: היצע וביקוש. אם יש הרבה אנשים שרוצים מוצר מסוים (ביקוש גבוה) ופחות ... אך אם ישנם חסמים לכניסת מתחרים, המחיר יישאר גבוה. הוא מסביר שאם אין בכלל ביקוש למוצר, אף אחד לא ימכור אותו, המחיר יירד או שהמוצר ייעלם. אך יש מצבים שבהם המחיר לא יכול לרדת, למשל, כשעלות הייצור גבוהה, ולא משתלם להוריד מחירים. במקרה זה, חברה יכולה ... כי אחת הסיבות המרכזיות ליוקר המחיה בארץ היא חוסר תחרות אמיתית. הוא מציין דוגמה של מוצר מסוים שיש לו מעט יצרנים, ... בהכרח שעלות הייצור גבוהה אלא בגלל חסמים בירוקרטיים ופוליטיים. לדוגמה, אסור לך לייבא מוצרים מסוימים או שיש מכס גבוה או ... מי שיתחרה ויוריד אותם. לדוגמה, אליעד מסביר את עניין החלב: אם עלות ייצור חלב בחול היא עשירית מהמחיר בישראל, המדינה ... פוליטיות או כדי לממן את הוצאות הממשלה, כולל הוצאות ביטחוניות, קצבאות לאנשים שלא עובדים, או אפילו שחיתות פוליטית. ... מסביר שהחרמות צרכניות לא תמיד מורידות את המחיר. אם עלות הייצור גבוהה, חברה לא יכולה להוריד את המחיר גם אם יש חרם, כי היא פשוט תפסיד. לפעמים החרם יכול לגרום לחברה להפסיק לייצר את המוצר, אך לא בהכרח להוריד את המחיר. מדוע מחירי הדיור גבוהים כל ...
הנחה, משכורת נמוכה, התפשרות על שכר עבודה, לתת הנחה ללקוח, להתפשר על המשכורת, למה לא לתת הנחה? מה המשמעות של לתת הנחה ללקוח? איך למכור מוצר יקר? הלקוח אומר יקר לי, מה המשמעות של התפשרות על המשכורת שלך? שכיר כעצמאי, איך להתראיין?
הנחה, משכורת נמוכה, התפשרות על שכר עבודה, לתת הנחה ללקוח, להתפשר על המשכורת, למה לא לתת הנחה? מה המשמעות של לתת הנחה ללקוח? איך למכור מוצר יקר? הלקוח אומר יקר לי, מה המשמעות של התפשרות על המשכורת שלך? שכיר כעצמאי, איך להתראיין?
... משכורת נמוכה, התפשרות על שכר עבודה, לתת הנחה ללקוח, להתפשר על המשכורת , למה לא לתת הנחה? מה המשמעות של לתת הנחה ללקוח? איך למכור מוצר יקר? הלקוח אומר יקר לי, מה המשמעות של התפשרות על המשכורת שלך? שכיר כעצמאי, איך להתראיין? האם לתת הנחה ללקוח באמת משתלם? כאשר עוסקים בנושא מתן הנחה ללקוחות, צריך להבין שהנחה איננה רק פעולה עסקית רגילה של הורדת מחיר. המשמעות שלה רחבה יותר, וקשורה גם להתנהלות בעבודה כשכירים וגם במכירות מול לקוחות. בפועל, כל אדם, אפילו עובד שכיר, מוכר משהו - הוא מוכר את הידע, היכולות והכישורים שלו למעסיק, שהוא בעצם הלקוח שלו. כך, כאשר עובד מתפשר על שכרו ומסכים לקבל שכר נמוך יותר מזה שרצה, הוא למעשה נותן הנחה ללקוח שלו, כלומר, למעסיק שלו. מדוע אנשים מבקשים הנחה? קיימות שלוש סיבות עיקריות לכך שאנשים מבקשים הנחה: הם רוצים לשמור על כמה שיותר כסף בכיס. אין להם מספיק כסף כדי לשלם את המחיר המבוקש. הם חושבים שהמוצר או השירות לא באמת שווה את המחיר שמבקשים עליו. הסיבה השלישית היא המשמעותית ביותר. לעיתים קרובות, כאשר הלקוח אומר יקר לי, הוא לא בהכרח מתכוון שאין לו כסף, אלא הוא חושב שהמוצר אינו מצדיק את המחיר שנדרש עבורו. מה המשמעות של לתת הנחה בעיני הלקוח או המעסיק? כשאדם נותן הנחה ללקוח או מסכים להוריד את שכרו למעסיק, הוא עלול להעביר מסר שלילי לגבי הערך שלו או של המוצר שלו. זה אומר שבעצם הוא מודה שהמחיר המקורי היה גבוה מדי, או שהוא עצמו לא מספיק מקצועי ואינו שווה את השכר המקורי שביקש. לדוגמה, אם מועמד הולך לראיון עבודה והמעסיק אומר לו: אתה לא מספיק מקצועי, יש למועמד שתי דרכים להגיב: להתעקש ולהסביר שהוא כן מקצועי ושהוא שווה את השכר שהוא מבקש. להסכים להתפשר על שכר נמוך יותר. הבעיה בגישה השנייה היא שהיא מחזקת אצל המעסיק את התחושה שהעובד אכן אינו מספיק טוב או מקצועי. כי אם הוא באמת היה בטוח ביכולות שלו, הוא לא היה מתפשר על השכר בקלות כזו. במצב כזה, במקום לשכנע את המעסיק שהוא כן ראוי לתפקיד, העובד רק מחזק את החשד שהוא לא מספיק איכותי. למה לתת הנחה ללקוח יכול לגרום לך להפסיד את העסקה? חשוב להבין שלא כל הלקוחות ...
הנחה, למה לא לקנות בהנחה? למה לא לבקש הנחה? למה לא לקנות בזול? מתי לבקש הנחה? איך לנהל משא ומתן? איך לבקש הנחה? למה לא לקבל הנחה? האם מה שבזול עולה ביוקר? מה רע בלקבל הנחה? האם לתת הנחה? איך לבחור ספק שירות? תמחור מוצרים
הנחה, למה לא לקנות בהנחה? למה לא לבקש הנחה? למה לא לקנות בזול? מתי לבקש הנחה? איך לנהל משא ומתן? איך לבקש הנחה? למה לא לקבל הנחה? האם מה שבזול עולה ביוקר? מה רע בלקבל הנחה? האם לתת הנחה? איך לבחור ספק שירות? תמחור מוצרים
... למה לא לקנות בהנחה? למה לא לבקש הנחה? למה לא לקנות בזול? מתי לבקש הנחה? איך לנהל משא ומתן? איך לבקש הנחה? למה לא לקבל הנחה? האם מה שבזול עולה ביוקר? מה רע בלקבל הנחה? האם לתת הנחה? איך לבחור ספק שירות? תמחור מוצרים למה לא לקנות בהנחה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מסביר מדוע לא תמיד כדאי לבקש הנחה, להוריד מחירים, או לרכוש מוצרים בהנחות. הוא מציין את המורכבות שבבקשת הנחה ואת ההשלכות האפשריות שיכולות להיגרם כתוצאה ... מציין כי הנחה היא למעשה בקשה לשלם פחות על מוצר או שירות, דבר שגורם לכך שללקוח יהיה יותר טוב (הוא ישלם פחות וישאר לו יותר כסף), אך זה עלול לפגוע במוכר שמרוויח פחות. מה זה הנחה ולמה מבקשים אותה? ההנחה היא בקשה למוצר או שירות במחיר נמוך יותר, בדרך כלל מתוך מטרה של הלקוח להוציא פחות כסף ולשמור על יותר מהונו. המוכר, לעומת זאת, שואף להרוויח כמה שיותר, ולכן יעדיף לא להעניק ... מקבל את הבקשה בצורה לא מכבדת. 2. שירות או מוצר פחות טוב: במקרים מסוימים, המוכר יכול להעניק הנחה, אך הדבר עלול להשפיע על איכות המוצר או השירות. לדוגמה, אם המוכר מרגיש שהלקוח מנסה להוריד אותו במחיר, הוא עשוי לספק שירות פחות טוב או למכור מוצר פחות איכותי. 3. הנחה עלולה להוביל להוצאות גבוהות יותר בטווח הארוך: לפעמים ... ישלם יותר בהמשך. לדוגמה, אם עורך דין מסכים לתת הנחה, הוא עשוי להאריך את התהליך המשפטי ולהעלות את כמות הדיונים בבית המשפט, מה שיגרום ללקוח לשלם ... ייתכן שיש לו בעיות כלכליות והוא זקוק לכסף מיידי, דבר שמצביע על כך שהעסק שלו לא יציב ושהוא לא יכול להעניק את השירות או האחריות לאורך ... במימוש האחריות או קבלת שירות לאחר מכירה. איך לבקש הנחה בצורה חכמה? אם הלקוח בוחר לבקש הנחה, חשוב לעשות זאת בצורה נכונה ומכבדת: 1. להיות מנומס ולא להתנהג כאילו המוכר חייב לו משהו. 2. לא להוריד את הערך של המוצר או השירות. 3. לבקש הנחה בנימוס, מבלי להפעיל לחץ מיותר. מתי כדאי לבקש הנחה? 1. כאשר מדובר במוצר שבו המחיר לא משפיע על השירות: לדוגמה, אם מדובר במוצר פיזי שאין לו השפעה על השירות (כגון רכב או מכשיר טכנולוגי). 2. אחרי שקיבלת את השירות ולא לפני: אם כבר קיבלת שירות טוב, תוכל לנסות לבקש הנחה עבור שירותים עתידיים. 3. כאשר מדובר במוצר חד - פעמי: אם מדובר במוצר שאין לו אחריות או שירות מתמשך, אפשר לשקול לבקש הנחה מבלי שהדבר ישפיע על האיכות. סיכום בקשת הנחה עשויה להיראות כאופציה חסכונית, אך היא ... עשוי להרגיש מנוצל ולהגיב בכך שהשירות או המוצר יפגעו. לפעמים הנחה נראית כאופציה משתלמת, אך היא עשויה להוביל להוצאות גבוהות יותר בטווח הארוך, או לגרום ללקוח לקבל שירות ומוצר פחות טוב. אם כבר מבקשים הנחה, כדאי לעשות זאת בזהירות ובצורה מכבדת, תוך שמירה על ערך ה
יזמות, עלות אלטרנטיבית, טעויות של יזמים, חישוב עלויות, הוצאה אלטרנטיבית, עלות ההזדמנות, איך לחשב עלויות? תמחור מוצרים, עלות הייצור, עלות המוצר, חישוב הרווחיות, האם להקים עסק? עסק רווחי, להצליח ביזמות, להיות יזם מצליח, עסקים
יזמות, עלות אלטרנטיבית, טעויות של יזמים, חישוב עלויות, הוצאה אלטרנטיבית, עלות ההזדמנות, איך לחשב עלויות? תמחור מוצרים, עלות הייצור, עלות המוצר, חישוב הרווחיות, האם להקים עסק? עסק רווחי, להצליח ביזמות, להיות יזם מצליח, עסקים
... איך לחשב עלויות? תמחור מוצרים, עלות הייצור, עלות המוצר, חישוב הרווחיות, האם להקים עסק? עסק רווחי, להצליח ביזמות, להיות יזם מצליח, עסקים מה זו עלות אלטרנטיבית ולמה יזמים חייבים לחשב אותה? אליעד כהן מסביר את אחד המושגים המרכזיים ביותר עבור כל מי ... לדוגמה, אם החלטת לפתח מוצר כלשהו בבית, ואחרי חודש של עבודה הצלחת למכור אותו, הרווח שלך אינו רק ההפרש בין עלות החומר למחיר המכירה. אם המוצר עלה לך 100 שקלים ומכרת אותו ב - 200 שקלים, לכאורה הרווחת 100 שקלים (לפני מיסים). אך זה לא החישוב האמיתי, משום שלא לקחת בחשבון את העלות ... את אותו הזמן והמאמץ בעבודה אחרת. למשל, אם במקום לפתח את המוצר בבית, יכולת לעבוד בתור שומר ולהרוויח 7,000 שקלים באותו חודש. במקרה כזה, העלות האמיתית של המוצר שלך היא לא רק 100 שקלים, אלא גם אותם 7,000 שקלים שהיית יכול להרוויח בעבודה אחרת. כך, העלות הכוללת של המוצר מגיעה לסכום גבוה הרבה יותר, ומכאן שהרווח האמיתי שלך נמוך משמעותית, ואולי אפילו לא קיים. איך לחשב נכון עלות אלטרנטיבית כשאתה קונה חומרי גלם? ... חייב להוסיף לחישוב גם את הכסף שהיית יכול להרוויח בזמן הזה אילו היית עושה עסק אחר, כמו עבודה מזדמנת או עסקה אחרת שהיית יכולה להניב לך הכנסה מיידית. כך, כל רגע וזמן שאתה משקיע בהשגת חומרי גלם נחשב כחלק מהעלות של הסחורה שלך. מה ... במיליון שקלים, לשפץ אותה ולמכור אותה במיליון ומאתיים אלף. לכאורה, יש לך רווח של 200 אלף שקלים, אך זה לא כל הסיפור. בחישוב הזה מתעלמים מזמן החיפוש וההשקעה בדירה. הזמן שהשקעת ... במקור הכנסה אחר, אפילו עבודה פשוטה כמו בייביסיטר או שומר, שבה היית יכול להרוויח כסף. לכן, הזמן הזה הוא עלות אלטרנטיבית שאתה חייב לחשב אותה כחלק מעלויות ההשקעה שלך בדירה. כיצד לחשב בצורה נכונה את הרווחיות של המוצר שלך? לסיכום, אליעד כהן מדגיש שכדי לחשב נכון את הרווחיות של כל מוצר או עסק שאתה רוצה להקים, אתה חייב לקחת בחשבון את העלות האלטרנטיבית. זה לא מספיק לדעת כמה כסף הוצאת בפועל על המוצר. אתה חייב להוסיף לחישוב גם את כל הרווחים שיכולת להרוויח בזמן הזה אילו היית עושה משהו אחר. רק כאשר אתה עושה את החישוב הזה, אתה באמת מבין האם העסק או המוצר שלך רווחי או לא. אדם שלא מבין את המושג הזה, ומדלג על החישוב החשוב של העלות האלטרנטיבית, ככל הנראה לא יצליח בעסקיו, משום שהוא אינו מבין לעומק את ... כיצד לחשב רווחיות של מוצר? מה זו עלות ההזדמנות? האם להקים עסק? ...
הגדלת רווחיות בעסק, חישוב העלות האלטרנטיבית, מצויינות בארגון, איך להגדיל רווחים? לוזר או ווינר, איך חושבים מצליחנים? איך לעשות עסקאות טובות? האפשרות הטובה ביותר, קבלת החלטות בארגון, תמחור שירות, תמחור מוצר, איך לעשות יותר כסף?
... או ווינר, איך חושבים מצליחנים? איך לעשות עסקאות טובות? האפשרות הטובה ביותר, קבלת החלטות בארגון, תמחור שירות, תמחור מוצר, איך לעשות יותר כסף? מה ההבדל בין אנשים מצליחים לבין אנשים פחות מצליחים? אליעד כהן מסביר כי ההבדל בין אנשים מצליחים לבין אנשים פחות מצליחים הוא ביכולת שלהם להרוויח כמה שיותר מאותו מוצר או שירות שהם מוכרים. כל אדם מעוניין להרוויח כמה שיותר, אך לא כל אחד מצליח בכך. הוא מתאר שלוש דמויות שונות: האדם הלוזר, קונה מוצר ב - 100 שקלים ומוכר אותו ב - 50 שקלים. במצב כזה הוא מפסיד כסף. האדם הבינוני (למ - לם), קונה מוצר ב - 100 שקלים ומוכר אותו באותו מחיר בדיוק. הוא לא מרוויח ולא מפסיד, הוא פשוט מתגלגל. האדם הטוב יותר קונה מוצר ב - 100 שקלים ומוכר אותו ב - 150 שקלים, וכך מרוויח סכום בינוני. האדם המצליח, קונה מוצר ב - 100 שקלים ומוכר אותו ב - 200 שקלים. הוא מצליח לייצר רווח משמעותי מאותו מוצר בדיוק. ההבדל המשמעותי בין המצליחנים לבין האחרים הוא היכולת שלהם למקסם את התמחור, כלומר, לתמחר את המוצר באופן שייצור את מרווח הרווחים הגבוה ביותר האפשרי. מהי הדרך הטובה ביותר להגדלת רווחים בעסק? אליעד כהן מדגיש כי קיימת חשיבה אפילו יותר טובה מאשר סתם לתמחר את המוצר הכי גבוה שאפשר. החשיבה הזו היא חישוב של עלות אלטרנטיבית. הוא מסביר את המושג עלות אלטרנטיבית כבדיקה מתמדת של אפשרויות אחרות שיכולות להניב רווחים גדולים יותר, גם אם אתה כבר מרוויח על המוצר שלך. לדוגמה, אם אדם קונה מוצר ב - 100 ומוכר אותו ב - 200, הוא מרוויח לכאורה 100 שקלים. אבל אולי הוא יכול היה להשתמש באותם 100 שקלים כדי לקנות מוצר אחר שהיה מאפשר לו למכור אותו ב - 250 שקלים. במצב כזה, למרות שהרוויח 100 שקלים, הוא למעשה הפסיד 50 שקלים נוספים שהיה יכול להרוויח, לו רק היה חושב על האלטרנטיבה. דוגמה נוספת שמביא אליעד: במקום לקנות מוצר אחד ב - 100 ולמכור אותו ב - 200, הוא יכול לקנות שני מוצרים שכל אחד מהם עולה 50, ולמכור את שניהם יחד ב - 250 שקלים. כך הוא מרוויח 150 שקלים במקום 100. כלומר, הוא השתמש במשאב שלו (100 השקלים) בצורה ... את ההבדל בין חכם לגאון. אדם חכם אומר לעצמו שאם הוא קנה ב - 100 ומוכר ב - 200 הוא ודאי לא מפסיד כסף. אבל הגאון מבין שאפילו במצב הזה הוא עדיין עלול להפסיד, כי אולי הוא היה יכול להשקיע את אותם משאבים ... של לא מפסיד או מרוויח מעט, אלא לשאוף תמיד למצות את פוטנציאל הרווח המקסימלי שיש להם מכל עסקה או מוצר שהם מתעסקים איתו. לסיום, הוא מציע לכל מי שרוצה ללמוד עוד להיכנס ולחפש מידע נוסף על מושגים כמו עלות אלטרנטיבית, שאיפה למצוינות, תמחור מוצרים, ולהרחיב את הידע בנושא. איך להגדיל רווחים בעסק? מהי עלות אלטרנטיבית? איך לעשות עסקאות טובות? איך מצליחים חושבים? מהי מצוינות בארגון? איך לתמחר מוצרים נכון? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לדבר על שכר? כמה כסף לבקש? איך לתמחר מוצר? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור את עצמך? מהן דרישות השכר שלך? דיון על שכר, כמה כסף אני רוצה? איך להצליח במקום עבודה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ציפיות שכר, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ציפיות שכר, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה, קואצ'ינג לילדים, מאמן אישי לנוער בנושא ציפיות שכר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 19:22:29 - wesi1