אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה נוצר ✔2 שיטות לטיפול בטראומה, זיכרון טראומטי, האם חייבים לטפל בשורש הטראומה? האם חייבים לחזור לזיכרון הטראומטי כדי לטפל בטראומה שנוצרה ממנו? האם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:312 שיטות לטיפול בטראומה, זיכרון טראומטי, האם חייבים לטפל בשורש הטראומה? האם חייבים לחזור לזיכרון הטראומטי כדי לטפל בטראומה שנוצרה ממנו? האם אפשרי לטפל בטראומה בלי לחזור לעבר? מהי חרדה טראומטית?
האם חייבים לחזור לעבר כדי לטפל בטראומה?

אליעד כהן מסביר שטראומה נוצרת כאשר אדם נמנע מלבצע פעולה כלשהי בהווה מפני שהיא מזכירה לו חוויה שלילית קשה מהעבר. למשל, אדם שפוחד לדבר עם אנשים כי בילדותו צחקו עליו בבית הספר, וכעת כל סיטואציה דומה מעוררת אצלו פחד וחרדה טראומטית.

יש שתי דרכים עיקריות לטפל בטראומה:
  • הדרך הראשונה - לגרום לאדם שלא להיזכר כלל בזיכרון הטראומטי.
  • הדרך השנייה - לגרום לכך שגם כאשר הזיכרון עולה, האדם לא ירגיש רע ולא יחווה חרדה.
כיצד מחליטים האם לטפל בעבר או בהווה?

כדי להחליט האם יש צורך לחזור לעבר ולטפל בשורש הטראומה או שאפשר לפתור את הבעיה מבלי להתעסק ישירות בזיכרון, אליעד מסביר שיש לבחון את מידת הדמיון בין הסיטואציה בהווה לבין האירוע מהעבר.

כאשר הסיטואציה הנוכחית דומה מאוד לאירוע הטראומטי מהעבר, יש חובה לחזור לעבר ולהתמודד עם הזיכרון הטראומטי עצמו. לדוגמה, אם אדם מפחד ממבחן בגלל כישלון בעבר באותו סוג של מבחן, לא ניתן להתעלם מהעבר אלא חייבים להתמקד בו, לחזור אל החוויה הקודמת ולטפל ישירות בזיכרון הטראומטי.

כאשר הסיטואציה בהווה אינה דומה או קשורה באופן ישיר לעבר, אין חובה לעסוק בזיכרון עצמו. במקרים כאלה ניתן לפתור את הבעיה באמצעות הבנה ברורה של ההבדלים בין ההווה לבין העבר, ולהסביר לאדם מדוע אין קשר בין הסיטואציות. למשל, אדם שפוחד לדבר עם אנשים בגלל חוויית ילדות, אך כיום מדובר בשיחות שונות לחלוטין עם אנשים מבוגרים, יכול ללמוד להבין שאין קשר אמיתי בין המצבים, ולכן הזיכרון הטראומטי לא צריך להשפיע עליו בהווה.

איך מתמודדים עם זיכרון טראומטי כשהעבר דומה מאוד להווה?

כאשר הסיטואציה בהווה דומה מאוד לעבר, הדרך היחידה להתגבר על הטראומה היא לחזור אל הזיכרון הטראומטי המקורי. המטפל יבקש מהאדם לספר את מה שקרה ולחוות שוב את הרגשות השליליים שקשורים לאותו אירוע. לאחר מכן, יטופלו הרגשות השליליים הללו באופן ממוקד, עד שהאדם יגיע למצב בו הוא מסוגל לומר בכנות שהוא אינו חושש שמה שקרה בעבר יקרה שוב, וגם אם זה יקרה שוב - זה לא יפגע בו. רק כאשר האדם מסוגל להגיע למצב זה, אפשר לומר שהטראומה נפתרה.

לדוגמה, אם מישהו פוחד להיכשל במבחן כי נכשל בעבר, הוא יצטרך לחזור אל הזיכרון של אותו כישלון קודם, להרגיש שוב את הרגשות השליליים, לטפל בהם ולשחרר אותם, עד שיגיע להשלמה מלאה עם האפשרות שיכשל שוב, ורק אז יוכל להשתחרר מהטראומה.

איך מתמודדים עם טראומה כשההווה אינו דומה לעבר?

כאשר ההווה שונה לחלוטין מהעבר ואין קשר ישיר בין הסיטואציות, הפתרון הוא להבין ולהסביר את חוסר הקשר בין המצבים. לדוגמה, אדם שחושש לדבר עם אנשים בגלל חוויות של לעג בבית הספר בילדותו, יצטרך להבין שהסיטואציות כיום אינן דומות לסיטואציה בה היה ילד, ולכן אין לו סיבה להיזכר בזיכרון זה.

במקרה כזה, הטיפול הוא בעיקר קוגניטיבי - להסביר לאדם בצורה משכנעת את חוסר הקשר, כך שעם הזמן הוא יפסיק להיזכר באותו זיכרון טראומטי, ובכל פעם שהזיכרון יעלה הוא לא יעורר תחושה שלילית כי האדם יבין שאין לו שום קשר למצב הנוכחי.

האם תמיד חובה לחזור לטפל בשורש הטראומה?

לפי אליעד כהן, לא תמיד חייבים לחזור לטפל בשורש הטראומה. יש מקרים שבהם מספיק להבין את ההבדל בין העבר להווה כדי להשתחרר מהפחד. כאשר אין קשר מחייב בין מה שקרה לבין מה שקורה בהווה, אפשר פשוט להסביר לאדם שאין קשר ביניהם וכך לשחרר אותו מהזיכרון הטראומטי.

עם זאת, כאשר יש קשר הדוק וברור, יש חובה אמיתית לחזור לטפל בעבר, בזיכרון הטראומטי, בצורה עמוקה ומקיפה, עד שמגיעים למצב שבו הזיכרון אינו משפיע לרעה על האדם יותר.

מהי חרדה טראומטית וכיצד היא משפיעה על חיי האדם?

חרדה טראומטית היא תחושה קשה של פחד, חרדה או הימנעות מפעולה מסוימת בהווה, שנובעת ישירות מזיכרון טראומטי של אירוע מהעבר. החרדה הטראומטית ממשיכה להשפיע על חיי היומיום של האדם ומונעת ממנו להתמודד בצורה בריאה ויעילה עם סיטואציות בהווה.

לסיכום, קיימות שתי שיטות לטיפול בטראומה: אחת שמתמקדת בהפסקת הזיכרון והשנייה שמתמקדת בשינוי התחושה כלפי הזיכרון כאשר הוא עולה. ההחלטה על השיטה המתאימה תלויה בקשר בין האירוע הטראומטי בעבר לבין הסיטואציה בהווה, והיכולת של האדם להשתחרר מתחושת החרדה הקשורה לזיכרון.
מהן שתי השיטות לטיפול בטראומה?

הטראומה נגרמת כאשר אדם פוחד לפעול בהווה בשל חוויה רעה מהעבר. למשל, אדם שפוחד לדבר עם אנשים משום שזכר צחוק עליו בבית הספר. השאלה היא האם כדי להתמודד עם פחדים אלו, חייבים לחזור לטראומה המקורית, או שניתן לפתור את הבעיה מבלי לחזור לעבר.

הסיבה לפחד היא תחושת הקשר בין העבר להווה: פחד מהחזרה על חוויות טראומטיות. יש שתי דרכים לטפל בזה:

1. לגרום לכך שהזיכרון לא יופיע כלל.

2. לגרום לכך שגם כאשר הזיכרון מופיע, לא תהיה תחושת רע.

האם יש צורך לחזור לעבר כדי לטפל בטראומה?

ההחלטה אם יש צורך לחזור לעבר תלויה בדמיון שבין הסיטואציה בהווה לסיטואציה מהעבר. אם ההווה דומה מאוד לעבר, יש צורך לחזור לטיפול בעבר. לדוגמה, אם אדם מפחד לעשות מבחן בגלל כישלון במבחן קודם, יש צורך לחזור לעבר ולשוחח על החוויה המפחידה כדי לשחרר את הרגשות השליליים.

אם ההווה לא דומה לעבר, אז אין צורך לחזור לעבר, ויש לטפל בהבנת חוסר הדמיון. לדוגמה, אדם שמפחד לדבר עם אנשים בגלל חוויות צחוק בבית הספר, אם ההווה שונה (כמו סיטואציות של שיחות עם מבוגרים), אין צורך לחזור לעבר.

מה קורה כשאין קשר בין העבר להווה?

אם אנחנו סבורים שאין קשר בין חוויות העבר להווה, יש לטפל בהווה ולשדר לאדם שאין קשר בין הסיטואציות. במצב כזה, יש להסביר לו שהסיטואציה הנוכחית אינה דומה לעבר. לאחר מכן, במקרים כאלה, יוכל האדם להתמודד עם הפחד מבלי להיזכר בעבר.

מה קורה כשיש קשר בין העבר להווה?

אם הסיטואציה בהווה דומה מאוד לעבר (כמו במבחן שבוצע פעם קודמת), אז יש צורך לחזור לעבר ולפתור את הבעיה שם. המטפל יקשיב לחוויה, ויעזור לאדם להתמודד עם רגשותיו השליליים עד שיגיע למצב שבו הוא יוכל לומר שמה שקרה בעבר יכול להתרחש שוב מבלי שזה יפגע בו.

האם תמיד חייבים לטפל בשורש הטראומה?

לא תמיד חייבים לחזור לעבר. במקרים בהם אין קשר ישיר בין העבר להווה, לא חייבים לעסוק בטראומה עצמה, אלא להבין את הקשר בין מה שקרה לעכשיו. כאשר יש קשר ישיר, עלינו לעבוד עם הטראומה ולהתמודד עם החוויה שמלווה אותה.

מהי חרדה טראומטית?

חרדה טראומטית היא תחושת פחד או פחד שנובע ממקרים מהעבר, שהמשמעות שלהם עדיין נוכחת בהווה, ויכולה להפריע להתמודדות עם סיטואציות יומיומיות.
אז יש דבר שנקרא טראומה נכון זיכרון טראומטי בן אדם מפחד לעשות משהו כי זה מזכיר לו משהו מהעבר שזה היה לו מאוד רע והוא בטראומה ובגלל זה הוא לא עושה את זה והשאלה ששאלנו היא האם כדי להתמודד ולפתור בעיה שנובעת מטראומה בעיה בהווה בן אדם מפחד לעשות בהווה בגלל שהוא נזכר במשהו מהעבר למה אתה לא מדבר עם אנשים כי זה מזכיר לך את זה שבבית הספר צחקו עליך, האם לשם כך חייבים לחזור לעבר ולטפל בו או לא התשובה היא כזאת תלוי בסוג הטראומה ואני אסביר בדיוק נוסחה מדויקת במאה אחוז מה זאת טראומה טראומה זה אומר אני מפחד לעשות כרגע משהו כי זה מזכיר לי את מה שהיה בעבר עכשיו כשבן אדם אומר אני לא עושה את זה כרגע כי זה מזכיר לי את מה שהיה בעבר מה הנחות היסוד שלו אחד שזה מזכיר לו את מה שהיה בעבר שתיים שמה שהיה בעבר הוא לא רוצה שזה יקרה שוב, למה אתה לא מדבר עם אנשים כי זה מזכיר לי את זה שבבית הספר צחקו עלי אז אתה גם זה מזכיר לך את זה וגם כשאתה נזכר בזה זה עושה לך רע.

לכן תפיסתית כשיש טראומה יש שתי דרכים לטפל בה או לגרום לכך שזה לא יזכיר לך את העבר או לגרום לכך שכשזה יזכיר לך את העבר לא יהיה לך רע ואלו שני דברים שונים כשבן אדם יש לו טראומה אפשרות אחת אפשר לטפל בזיכרון לגרום לכך שפשוט לא תיזכר במה שקרה אפשרות שנייה לגרום לכך שגם כשתיזכר לא יהיה לך רע, עכשיו איך מחליטים מה הטיפול הנכון אז זה עובד ככה אם לדוגמא בן אדם נגיד מפחד לדבר עם אנשים למה אתה מפחד לדבר עם אנשים כי כשהייתי בבית הספר צחקו עלי אנחנו צריכים לשאול את עצמנו עד כמה אנחנו חושבים שמחויב שזה יזכיר לו את זה שזה בעצם לשאול עד כמה אנחנו חושבים שהסיטואציה הנוכחית דומה למה שהיה בעבר אם אנחנו חושבים שהיא ממש דומה, לא בא נלך ללא דומה בהנחה שאנחנו חושבים שהסיטואציה לא דומה בכלל אין קשר בין הסיטואציות הסיטואציות לא דומות זה סיטואציה זה משהו אחר אין קשר בין מה שקרה בעבר שזה היה מאוד רע לבין מה שקורה היום אין קשר בכלל זה היה בעבר בסיטואציה אחרת בהקשר אחר היום זה משהו אחר.

אם אנחנו חושבים שאין קשר בין הזיכרון הטראומטי שלו לבין מה שקורה היום אנחנו נוכל לתקוף את הזיכרון עצמו לגרום לו לא להיזכר בזה איך פשוט נסביר לו שאין קשר זה לא קשור וזה לא קשור זה לא דומה וזה לא דומה זה לא קשור זה לא דומה עד שכשזה יקרה הוא לא יזכר כי זה לא קשור אין קשר למה שקרה בעבר להיום אין קשר, בהנחה שיש קשר בהנחה שזה כן דומה קצת או אפילו שזה דומה הרבה מאוד בהנחה שלא אני מפחד לעשות מבחן כי נכשלתי במבחן הקודם יש לי טראומה מהמבחן הקודם ואתה עכשיו עושה עוד מבחן זה בדיוק אותו דבר אז אתה לא יכול להגיד לו אין קשר אתה לא אמור להיזכר אז מה שאנחנו נצטרך לעשות אנחנו נהייה חייבים לחזור לעבר ולטפל בעבר, מה זאת אומרת אם מישהו רוצה לעשות מבחן והוא מפחד למה אתה מפחד כי אני בטראומה מהמבחן הקודם שנכשלתי והיה אסון בהנחה שזה באמת דומה שבאמת הנסיבות הן אותם נסיבות וזה באמת דומה הטראומה למה שקורה כרגע אנחנו נהייה חייבים לחזור לעבר להגיד לו אוקי אז מה קרה בעבר בוא תספר לי מה קרה בעבר ואז הוא יספר מה קרה בעבר ואז אנחנו צריכים לגרום לזה שהוא ירגיש רע כשהוא יספר מה קרה בעבר ושהוא ירגיש רע ממה שקרה ולטפל ברע הזה עד שהוא לא ירגיש רע ממה שקרה בעבר ועד שהוא יגיד מבחינתי שמה שקרה בעבר שיקרה שוב.

וכשהוא יגיד מבחינתי מה שקרה בעבר שיקרה שוב אז פתרנו את הבעיה בהווה ואם הוא לא יגיד מבחינתי מה שקרה בעבר שיקרה שוב לא נוכל לפתור את הבעיה בהווה כי אני מסביר עוד פעם יש שתי דרכים לפרוץ טראומה או לגרום לכך שלא תיזכר במה שקרה או לגרום לכך שגם כשתיזכר לא יהיה לך רע אם זה לא דומה המקרים זה נלך על לתקוף את האל תיזכר ואם זה כן דומה נלך על לתקוף את המקרה עצמו, מה קרה לך מה אתה נזכר אני נזכר בזה שככה וככה אוקי ולמה זה עושה לך רע אז מה אם ככה וככה בא נגיד שזה יקרה לך שוב אז מה זה כל הסיפור.

ש: לפעמים זאת סכנת חיים.

אליעד: את הבנת מה אמרתי ולכן האם חייבים לטפל בסיבה המקורית שממנה נוצרה החרדה שממנה נוצרה הטראומה האם חייבים תשובה אם זה דומה למה שקורה כיום אז חייבים חייבים באמת לחזור לעבר וחייבים למצוא מה קרה וכמובן שלא חייבים לחזור למקרה הספציפי אבל חייבים לטפל ספציפית למה שקרה בעבר עד שתגיע למצב שאתה תגיד מבחינתי מה שקרה בעבר שיקרה שוב ואם לא לא תוכל להתקדם ולעומת זאת אם מה שקרה בעבר לא דומה למה שקורה היום וההשלכה שאתה עושה מעבר על היום היא לא מחויבת אז לא מחויב לטפל בעבר אתה רק צריך להבין שזה לא דומה ומה האמת שמהצד שזה דומה אתה צריך לטפל בעבר ומהצד שזה לא דומה אתה רק צריך להבין שזה לא דומה, בקיצור לא תמיד חייבים להבין את שורש הבעיה ולטפל בה לפעמים אפשר להבין רק את הקשר בין מה שקרה להווה ולפעמים באמת חייבים לטפל בהווה זאת האמת.

ש: בעבר.

אליעד: בעבר, איך תסביר לי מה אתה זוכר שקרה בעבר ובוא נחזור לעבר תגיד לי מה אתה מרגיש אני מרגיש מושפל מרגיש זה למה אתה מרגיש מושפל ועכשיו אנחנו נעשה סימולציה כאילו אנחנו נעשה מכונת זמן וירטואלית בדמיון מודרך נחזור לעבר ונבדוק מה אתה מרגיש למה אתה מרגיש את זה אתה חייב להרגיש את זה אתה לא חייב להרגיש את זה עד שתגיד וואלה לא רע לי עכשיו כל פעם כשתיזכר בזה לא יהיה לך רע.

ש: איך מסבירים לו שזה לא דומה הוא חושב שזה דומה והוא בטוח שזה דומה איך אתה מסביר לו?

אליעד: אנחנו לא מסבירים לו שזה לא דומה בשום שלב.

ש: לא אמרת את זה קודם?

אליעד: לא אמרתי לך נסביר לו שזה לא דומה נבדוק האם זה דומה או לא.

ש: לא ואם, אוקי.

אליעד: אם זה לא דומה זה לא דומה אז איך מסבירים לו אתה חושב שזה לא דומה אתה נגיד אומר תראה פעם היית ילד בבית הספר והיית עולה חדש לכן צחקו עליך היום אתה עולה חדש לא היום אנשים מבוגרים מתנהגים ככה לא אז זה לא דומה תלוי מה האמת אם זה דומה זה דומה אם זה לא דומה זה לא דומה. הבנו?
מקרה ספציפי הרגשת פחד נמנע הימנעות תחושת רע דמיון פחד לדבר עם אנשים התעלמות התמקדות מהעבר מחויב 2 שיטות 2 שיטות ל 2 שיטות לטיפול בטראומה אפשרי אפשרי לטפל אפשרי לטפל בטראומה בלי לחזור לעבר האם אפשר האם אפשרי האם אפשרי לטפל בטראומה האם חייב האם חייבים לטפל בשורש הטראומה זיכרון זיכרון טראומטי זיכרונות חייבים לטפל בשורש הטראומה חרדה חרדה טראומטית חרדות חרדות טראומות טיפול טיפול ב טיפול בטראומה טיפול בטראומות טיפולים טראומה טראומות טראומטית לחזור לחזור לזיכרון הטראומטי לחזור לעבר לטיפול לטפל לטפל בטראומה לטפל בטראומות לטפל בשורש לטפל בשורש הטראומה מהי חרדה מהי חרדה טראומטית מטופל מטופלים מטפל נוצר שורש שיטות שיטות ל שיטות לטיפול שיטות לטיפול ב שיטות לטיפול בטראומה
איך העולם נוצר? האם העולם נוצר? היווצרות היקום, בריאת העולם, המפץ הגדול, איך נברא העולם? איך נברא היקום? איך נוצר היקום? איך נוצר כדור הארץ? יש מאין, האם אלוהים ברא את העולם? שאלות באמונה באלוהים, האם אלוהים ברא את העולם?
איך העולם נוצר? האם העולם נוצר? היווצרות היקום, בריאת העולם, המפץ הגדול, איך נברא העולם? איך נברא היקום? איך נוצר היקום? איך נוצר כדור הארץ? יש מאין, האם אלוהים ברא את העולם? שאלות באמונה באלוהים, האם אלוהים ברא את העולם?
... העולם נוצר? האם העולם נוצר? היווצרות היקום, בריאת העולם, המפץ הגדול, איך נברא העולם? איך נברא היקום? איך נוצר היקום? איך נוצר כדור הארץ? יש מאין, האם אלוהים ברא את העולם? שאלות באמונה באלוהים, האם אלוהים ברא את העולם? מהם שני הפירושים של השאלה איך העולם נוצר? כאשר אנחנו שואלים איך העולם נוצר, יש להבין שהשאלה יכולה להתפרש בשני אופנים שונים, שיכולים להוביל לתשובות שונות בתכלית. השאלה עשויה להתמקד בצורתו החיצונית של העולם או במהותו, כלומר, החומר שממנו עשוי העולם. השאלה הראשונה, איך הצורה של העולם נוצרה, מתמקדת בהבנה של איך הדברים התפתח לצורה שבה הם נמצאים היום. השאלה השנייה, איך החומר של העולם נוצר, מתמקדת בהבנה של מהות החומר עצמו, האם הוא תמיד היה קיים או האם הוא נוצר פתאום, כלומר, איך החומר שממנו עשוי העולם נוצר. הבנת ההבדל בין השניים חשובה כדי להבין את השאלה בצורה מדויקת. מהי צורת העולם ואיך היא נוצרה? כאשר אנחנו מתמקדים בשאלה איך הצורה של העולם נוצרה, הכוונה היא להבין איך הצורה החיצונית של הדברים התפתחה והפכה להיות כפי שהיא היום. כל דבר בעולם עשוי מחומר כלשהו, כמו היד שלי, השולחן, או כדור הארץ, כולם עשויים מחומר מסוים. השאלה כיצד נוצרה הצורתם החיצונית של הדברים מתמקדת בהבנה של הדרך שבה העולם, היקום והמציאות התפתח. לדוגמה, כיצד נוצרו כוכבי הלכת, איך התפשט היקום, או איך נוצרו החיים. כל השאלות הללו עוסקות בצורתו של העולם, כלומר, איך הדברים השתנו והתפתחו עד שהגיעו למצבם הנוכחי. מהות העולם - איך החומר נוצר? ההיבט השני של השאלה מתמקד בחומר שממנו עשוי העולם. כאן מדובר בשאלה על מהות החומר, כלומר, האם החומר תמיד היה קיים או שהוא נוצר מתישהו במהלך הזמן. השאלה מתמקדת בשורש החומר עצמו, ולא רק בשאלה איך הצורתו של העולם השתנתה. אם החומר קיים לנצח, כיצד הוא התפשט והתארגן לצורתו הנוכחית? השאלה הזו נוגעת במהות של העולם עצמו - האם החומר נוצר מתוך יש או שהוא תמיד היה קיים? כאן חשוב להדגיש שאין תופעה של חומר שנעלם או נוצר מתוך שום דבר, כפי שמסביר אליעד. אף אחד מעולם לא ראה חומר שהפך לאין או להיפך, חומר שנוצר יש מאין. האם השאלות על הצורה והמהות של העולם שונות? לסיכום, חשוב להבחין בין השאלות הללו, שכן מדובר ... העולם השתנתה, כיצד דברים התפתח והפכו למה שהם כיום. השאלה השנייה עוסקת בשורש החומר, האם החומר תמיד היה קיים או שנוצר איכשהו. השאלות האלה מצריכות חשיבה מסוגים שונים ומובילות לתשובות שונות, ומכאן החשיבות של להבין מה בדיוק אנחנו שואלים כאשר אנחנו שואלים איך העולם נוצר. מהות וצורה בבריאת העולם איך החומר של העולם נוצר? איך המהות של העולם נוצרה? איך הצורה של העולם נוצרה? ניתוח השאלה איך העולם נוצר האם העולם נברא יש מאין? איך העולם נוצר? כיצד להבין את השאלה? כששואלים איך העולם נוצר, יש להבין שזו שאלה שיכולה להתפרש בשני אופנים שונים. הראשון הוא איך הצורה של העולם נוצרה, והשני הוא איך החומר או המהות של העולם נוצרה. אליעד מסביר שלמעשה יש הבחנה ברורה בין השניים, והבנתה חשובה כדי להבין את השאלה בצורה מדויקת. מה ...
מבוא לרגשות, המערכת הרגשית, איך נוצר רגש? איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? איך נוצרת שנאה? איך נוצרת אהבה? איך נוצר רגש חיובי? איך נוצר רגש שלילי? רגש בלי סיבה, רגש עם סיבה, חוקיות הרגשות, טיפול ברגשות, למה אני מפחד ממשהו?
מבוא לרגשות, המערכת הרגשית, איך נוצר רגש? איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? איך נוצרת שנאה? איך נוצרת אהבה? איך נוצר רגש חיובי? איך נוצר רגש שלילי? רגש בלי סיבה, רגש עם סיבה, חוקיות הרגשות, טיפול ברגשות, למה אני מפחד ממשהו?
... לרגשות, המערכת הרגשית, איך נוצר רגש? איך נוצר פחד? איך נוצרת חרדה? איך נוצרת שנאה? איך נוצרת אהבה? איך נוצר רגש חיובי? איך נוצר רגש שלילי? רגש בלי סיבה, רגש עם סיבה, חוקיות הרגשות, טיפול ברגשות, למה אני מפחד ממשהו? איך נוצר פחד ומהו המבנה של רגש הפחד? פחד ... - שאולי אפילו אינו קיים באמת, אלא נמצא בלולאה אינסופית של סיבות מדומות. פחד מהמוות האם הגיוני לפחד מהמוות? האם יש פחד בלי סיבה? איך נוצר דיכאון? חרדה לא הגיונית החוקיות של הפחד הצורה מחייה את עצמה מבנה הפחד - כיצד פחד נוצר וכיצד הוא פועל? פחד הוא תוצאה ... את הפחדים והרצונות שלו בצורה עמוקה יותר ולגלות עד כמה הם באמת מוצדקים. למידע נוסף, ניתן לחפש באתר האינטרנט EIP.co.il ביטויים כגון איך נוצר פחד, מנגנון של פחד, האם לכל דבר ... מפחד למות? למה אני לא רוצה למות? האם יש פחד בלי סיבה? האם אפשרי לפחד בלי סיבה? האם יש אהבה בלי סיבה? האם אפשרי לאהוב בלי סיבה? איך נוצר דיכאון? פחד לא הגיוני, רגש לא ...
אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך נוצר אושר? איך נוצר סבל? איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לראות את הטוב, לראות את הרע
אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך נוצר אושר? איך נוצר סבל? איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לראות את הטוב, לראות את הרע
... אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך נוצר אושר? איך נוצר סבל? איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לראות את הטוב, לראות את הרע האם אפשר ליהנות בלי לסבול? ההרצאה של אליעד כהן ... בתחום הזה. אם לא היה סובל לפני כן, הוא לא היה חווה את אותו האושר. לדוגמה, כאשר אדם נמצא בעבודה וסובל מכך שהוא לא בבית, תחושת הסבל נוצרת בגלל הרצון להיות בבית. הסיבה שהאדם לא נהנה מעצם השהות בעבודה היא משום שבאותו ... יוצרים סבל עתידי למקרה שבעתיד נראה תמונה שלא תהיה יפה כמוה. ההנאה מדבר כלשהו יוצרת ציפייה לחוות שוב את אותה הנאה, וכשהיא לא מתממשת, נוצר סבל. באופן דומה, כשאנחנו אומרים על דבר שהוא לא יפה, באופן אוטומטי נוצרת אצלנו מחשבה שאולי יכול להיות אחרת - כלומר, שאולי בעתיד נראה משהו יפה יותר. באופן הזה נוצר פוטנציאל לאושר. כלומר, האושר והסבל קשורים זה בזה באופן הדוק והם נובעים מהשוואה ... שכל מצב הוא יחסי ולא מוחלט, כך הוא יוכל לנהל את רגשותיו טוב יותר ולחוות פחות סבל או הנאה מוגזמים ומטלטלים. האם יש אושר בלי סבל? איך נוצרת תחושת סבל? איך נוצר אושר? האם אפשר לא לסבול כלל? למה טוב ורע תמיד קשורים? איך מחשבות יוצרות מציאות? ...
מה הסיכוי ש? האם יש סיכוי ש? סיכוי סטטיסטי, איך העולם נוצר? האם העולם נוצר מעצמו? רצפים בין מילים, העולם נוצר במקרה, סטטיסטיקה, כמות אין סופית, הסתברות סטטיסטית, בריאת העולם
מה הסיכוי ש? האם יש סיכוי ש? סיכוי סטטיסטי, איך העולם נוצר? האם העולם נוצר מעצמו? רצפים בין מילים, העולם נוצר במקרה, סטטיסטיקה, כמות אין סופית, הסתברות סטטיסטית, בריאת העולם
... ש? האם יש סיכוי ש? סיכוי סטטיסטי, איך העולם נוצר? האם העולם נוצר מעצמו? רצפים בין מילים, העולם נוצר במקרה, סטטיסטיקה, כמות אין סופית, הסתברות סטטיסטית, בריאת העולם האם העולם נוצר במקרה או על ידי בורא? אליעד כהן מציג דיון מפורט העוסק בשאלה כיצד נוצר העולם, האם הוא נוצר במקרה, על פי סטטיסטיקה והסתברות, או שמישהו ברא אותו במכוון. אליעד משתמש בדוגמה של כתיבת ספר באופן אקראי כדי להמחיש ... במקרה. הוא מציין שכשנשפך דיו באופן אקראי, לא נוצר ספר אלא כתם, ולכן לא סביר שהעולם המסודר נוצר במקרה. אך הוא מיד מוסיף ומדגיש שהנחות רבות מלוות טענה זו, כמו ההנחה שהעולם אכן נוצר (אולי הוא קיים מאז ומתמיד), או ההנחה שמה שאנחנו רואים הוא אכן מסודר ולא אקראי. האם קוף יכול לכתוב יצירה ספרותית ... בהמשך אליעד עובר לדבר על הסיכוי שהעולם נוצר מעצמו בצורה אקראית. הוא אומר שאם כמות האפשרויות היא אינסופית, תמיד יש סיכוי שמשהו יקרה. אך כאן עולה בעיה חדשה: ... במקרה קטן ומתקרב לאפס. מכאן, הסיכוי שהעולם נוצר במקרה, על פי אליעד, הוא כמעט בלתי אפשרי. עם זאת, הוא גם מדגיש את ההבדל בין משהו שהוא כמעט בלתי אפשרי לבין בלתי אפשרי ... נושא זה נשאר פתוח לפרשנות. מסקנה: האם העולם נוצר במקרה או נברא על ידי ישות תבונית? לבסוף, אליעד מבהיר שאין כאן הכרעה חד - משמעית, כי הכל תלוי בהנחות היסוד ובדרך שבה ... רק לאחר מכן ניתן לגבש תשובה ברורה. איך העולם נוצר? האם העולם נוצר מעצמו? מה הסיכוי שספר ייכתב במקרה? האם כמות המשפטים האפשרית היא אינסופית? האם אפשר להמציא אותיות חדשות? בריאת העולם ...
טיעון השען, לכל נברא יש בורא, האם העולם נוצר מעצמו? איך נוצר העולם? תכנון תבוני, בריאה יש מאין, הטיעון הטלאולוגי, הוכחות לקיום הבורא, האם יש אלוהים? מי ברא את העולם? האם יש אלוהים? הוכחות שיש אלוהים, האם העולם נוצר מעצמו?
טיעון השען, לכל נברא יש בורא, האם העולם נוצר מעצמו? איך נוצר העולם? תכנון תבוני, בריאה יש מאין, הטיעון הטלאולוגי, הוכחות לקיום הבורא, האם יש אלוהים? מי ברא את העולם? האם יש אלוהים? הוכחות שיש אלוהים, האם העולם נוצר מעצמו?
... השען, לכל נברא יש בורא, האם העולם נוצר מעצמו? איך נוצר העולם? תכנון תבוני, בריאה יש מאין, הטיעון הטלאולוגי, הוכחות לקיום הבורא, האם יש אלוהים? מי ברא את העולם? האם יש אלוהים? הוכחות שיש אלוהים, האם העולם נוצר מעצמו? מהו טיעון השען וכיצד הוא משמש כהוכחה לקיום בורא לעולם? טיעון השען הוא טיעון פילוסופי שמנסה להוכיח את קיומו של בורא לעולם באמצעות אנלוגיה. עיקרו הוא שלעולם המורכב והמסודר, כמו שעון, לא יכול להיות נוצר מעצמו. כל שעון, שמורכב ממספר חלקים ומיוצר כדי להפעיל מערכת מסוימת, מחייב יוצר - שען. על פי הטיעון, אם אין אפשרות לשעון להיווצר מעצמו, כך גם העולם לא יכול ... מורכב לא יכול להיווצר מעצמו. אם לא ראינו שעון שנוצר מעצמו, אז באופן דומה, יקום כזה, שנראה לנו כמעוצב ומורכב, לא יכול היה להיווצר מעצמו. אולם, יש שאלות שמתעוררות במידה והעולם מציג תהליכים טבעיים שמתרחשים ... ישירה. תהליכים טבעיים המוכיחים שהדברים אינם נוצרים רק על ידי מתכנן בעולם קיימים תהליכים טבעיים שנראים כשוללים את רעיון יצירה על ידי תכנון מודע. דוגמאות לכך כוללות היווצרות סלעים, הרים, איים ואבק: - ... טוען שכמו שעון או פלאפון - שהאדם מכיר כי הם נוצרו על ידי אדם - כך כל דבר בעולם נדרש להיות תוצאה של יצירה מכוונת. אבל קיימים דברים בטבע, כמו היווצרות קרחונים, תנועת נהרות, והתפתחות אורגניזמים חיים, ... לפיה כל יצירה מבוססת על חומר קודם, כלומר, לא נוצר יש מאין. לדוגמה, שורפים נייר: האטומים לא נעלמים, הם פשוט עוברים למצב צבירה שונה. הגוף האנושי גדל, אך לא נוצר חומר חדש - הוא משתמש בחומר שהוא צורך מהמזון. כך גם התפתחות כל דבר, בין אם מדובר בגידול צמח או יצירה של דבר מה בטבע, תמיד מתבססת על שינוי בחומר קיים. כיצד ... מעצמו? הטיעון גורס כי אם מעולם לא ראינו שעון שנוצר ללא יוצר, הרי שגם העולם המורכב לא יכול היה להיווצר מעצמו. אולם, בנקודה זו עולות שאלות רבות, משום שבעולם קיימים תהליכים רבים שמתפתחים באופן הדרגתי, ללא ... ישירה. מהם תהליכים טבעיים המוכיחים שהדברים אינם נוצרים רק על ידי מתכנן? בעולם קיימים תהליכים רבים שלא נוצרו על ידי אדם, אך עדיין יש להם הסבר טבעי: היווצרות סלעים - מים שוחקים סלעים במשך אלפי שנים ומשנים את צורתם בהדרגה. היווצרות הרים - כוחות טבע כמו רעידות ... חדשים. הופעת אבק - למרות שלא רואים כיצד הוא נוצר, אבק מצטבר באופן הדרגתי מחלקיקים מיקרוסקופיים. האם אפשר להסיק שאם יש דברים שנוצרו על ידי אדם, אז כל דבר מחייב יוצר? הטיעון מתבסס על ההנחה שכאשר רואים יצירה אנושית כמו שעון או פלאפון, ברור שמישהו יצר אותם. עם זאת, קיימים בטבע דברים רבים שנוצרים ללא צורך ביוצר מודע, כמו היווצרות קרחונים, תנועת נהרות, או התפתחות של אורגניזמים חיים לאורך זמן. האם יש הבדל בין יצירת יש מיש לבין יצירת יש מאין? אחת ... המרכזיות היא שמעולם לא נצפה מצב שבו דבר מה נוצר מאין מוחלט. כל יצירה שאנו מכירים היא למעשה שינוי של חומר קיים. לדוגמה: כאשר שורפים נייר, האטומים שבו לא נעלמים, אלא משנים מצב צבירה ועוברים לאוויר. כאשר ... שהוא צורך מהמזון. מכאן עולה השאלה: אם כל דבר נוצר מתוך חומר קודם, כיצד נוצר החומר הראשון? כיצד טיעון השען מתמודד עם השאלה של ראשית היקום? אם מקבלים את טיעון השען כתקף, אזי עולה השאלה: מי יצר את הבורא? אם לכל דבר יש יוצר, האם גם ... של התפתחות הדרגתית - שהיקום והתהליכים בו נוצרו לא על ידי מתכנן מודע, אלא מתוך חוקים טבעיים שפועלים לאורך זמן. האם ההיגיון מחייב שהעולם נברא? למרות שהטיעון מבוסס על היגיון פשוט של סיבה ותוצאה, אין בכך ... מודע, וכן מהאפשרות שהיקום עצמו הוא יש נצחי שלא נוצר יש מאין. שאלת הבריאה והאם יש בורא היא שאלה פילוסופית מורכבת, ולמרות שטיעון השען מציע תשובה פשוטה, היא אינה בהכרח נכונה או מוכחת. האם יש אלוהים? מהו הטיעון ...
איך נוצר העולם? איך נוצר הרצון? להרגיש טוב, איך העולם קיים? מהות בלי צורה, צורה בלי מהות, איך נוצרה הנפרדות? לחשוב על שתי מחשבות בו זמנית, פרדוקס המהות והצורה, נוצר יש מאין
איך נוצר העולם? איך נוצר הרצון? להרגיש טוב, איך העולם קיים? מהות בלי צורה, צורה בלי מהות, איך נוצרה הנפרדות? לחשוב על שתי מחשבות בו זמנית, פרדוקס המהות והצורה, נוצר יש מאין
... נוצר העולם? איך נוצר הרצון? להרגיש טוב, איך העולם קיים? מהות בלי צורה, צורה בלי מהות, איך נוצרה הנפרדות? לחשוב על שתי מחשבות בו זמנית, פרדוקס המהות והצורה, נוצר יש מאין איך נוצר העולם מתוך מהות וצורה? כדי להבין איך העולם נוצר, אליעד כהן מציג הסבר מפורט על היחסים בין מהות וצורה, ועל הפרדוקס שנמצא ביניהן. לדבריו, המציאות כולה מורכבת משני מרכיבים עיקריים: מהות וצורה. המהות היא משהו בלתי מוגדר, ... מוגדרים. אך בו זמנית, כל מחשבה למעשה בנויה על מחשבות אחרות, ולכן קיימת תודעה מורכבת שבתוכה אדם מזהה כמה מחשבות בבת אחת, אך לא באותה עוצמה של מודעות. איך נוצרה ההזדהות עם האני? אליעד עובר להסביר על ההזדהות של האדם עם האני שלו. ההזדהות יכולה להיות עם הגוף, עם הנפש, עם התפקיד של האדם בחברה, עם המשפחה ועוד. הוא מסביר שההזדהות ... ומנקודת מבט אחרת הכל נפרדות מוחלטת. אין אמת אחת מוחלטת, אלא שתי אמיתות שונות שנכונות בו זמנית, וההכרה בפרדוקס הזה היא המפתח להבנה העמוקה של המציאות. איך נוצר העולם? מהות וצורה איך לחשוב על שתי מחשבות בו זמנית? למה רוצים להרגיש טוב? איך נוצרת הזדהות עם האני? פרדוקס הצורה והמהות איך נוצר יש מאין? ...
בריאת העולם יש מאין, העולם נוצר מעצמו, איך נברא העולם? מה ההסתברות והאם העולם נוצר מכלום על ידי אלוהים?
... העולם יש מאין, העולם נוצר מעצמו, איך נברא העולם? מה ההסתברות והאם העולם נוצר מכלום על ידי אלוהים? האם העולם יכול להיווצר מכלום על ידי אלוהים? הנושא המרכזי שאליעד כהן מדבר עליו ... נברא יש מאין, או האם הוא נוצר בעצמו, והאם יכול להיות שאלוהים הוא זה שיצר את העולם. הוא מתמקד בשאלה האם הגיוני יותר להאמין שהעולם נוצר באופן מקרי לגמרי, או שנברא על ידי אלוהים מתוך שום דבר מוחלט. אליעד כהן מתייחס להסתברות, להיגיון, ... העולם. מהי ההסתברות שהעולם נוצר לבד? אליעד מסביר דרך דוגמה פשוטה שמטרתה להמחיש את הטירוף בשתי תפיסות נפוצות. הדוגמה הראשונה מספרת על ... של התחברות חלקים, והוא פשוט נוצר פתאום משום מקום. האפשרות הזו נתפסת על ידי רוב האנשים כעוד יותר הזויה. האפשרות השלישית היא שהמחשב ... מי שמציע את האפשרות שהמחשב נוצר במקרה לבד מהחלקים, נתפס כלא הגיוני, אבל מי שמציע שהכל נוצר מכלום על ידי אלוהים נתפס על ידי אנשים כיותר הגיוני, למרות שלדעתו זו האפשרות הכי לא הגיונית שיש. מדוע ... שתי האפשרויות הבאות: העולם נוצר מעצמו ללא סיבה או שהעולם נוצר מכלום על ידי אלוהים. לדעתו, שתי האפשרויות הללו הן באותה רמת חוסר היגיון בדיוק. הוא אומר שהטענה ... שזה טיפשי לחשוב שהעולם נוצר במקרה, אבל בעצמם מאמינים שהכל נוצר מכלום על ידי אלוהים, שזה לדעתו אותו סוג של חוסר היגיון. למה ההסבר המדעי אינו פחות מטורף? לפי אליעד ... הגיוני מהאפשרות שהכל פשוט נוצר פתאום ללא שום תהליך של התחברות חלקיקים. הוא מבהיר שהטיעון שלו אינו לתמוך במדענים, אלא להראות שגם ... אך לדבריו, ההסבר שהכל נוצר מאלוהים מתוך כלום הוא עוד יותר לא הגיוני. האם יש אלטרנטיבה הגיונית להסבר בריאת העולם? אליעד מציג את ... העולם, הוא בעצם אומר שהעולם נוצר מכלום מוחלט. לכן מבחינתו אין שום פתרון ממשי בשימוש במונח אלוהים כדי להסביר את בריאת העולם. הוא טוען ... הוא ששתי האפשרויות - העולם נוצר לבד או שאלוהים יצר אותו מכלום - אינן מספקות הסבר הגיוני, מכיוון שהן מניחות יצירה של משהו משום דבר. ... ברא את העולם? איך העולם נוצר מכלום? ההסתברות להיווצרות היקום בריאת העולם לפי התורה האם העולם תמיד היה קיים? ...
איך נוצר העולם? האם העולם נוצר יש מאין? האם העולם נברא? מי ברא את העולם? איך העולם נברא? איך העולם קיים? האם יש אלוהים? מי ברא את אלוהים? קדמות העולם, חידוש העולם, שער היחוד
... נוצר העולם? האם העולם נוצר יש מאין? האם העולם נברא? מי ברא את העולם? איך העולם נברא? איך העולם קיים? האם יש אלוהים? מי ברא את אלוהים? קדמות העולם, חידוש העולם, שער היחוד האם העולם נוצר יש מאין או שהיה קיים תמיד? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא שאלת בריאת העולם: האם העולם נוצר יש מאין או שהוא תמיד היה קיים? אליעד מסביר כי כאשר שואלים מאיפה הגיע משהו? יש רק שתי אפשרויות עקרוניות: או שהמשהו היה קיים תמיד, או שהוא נוצר מכלום מוחלט. אך הוא מדגיש כי הרעיון שמשהו נוצר מכלום מוחלט הוא לכאורה בלתי אפשרי מבחינה לוגית, כיוון שכלום מוחלט הוא מצב ללא שום פוטנציאל ליצירת משהו חדש. לדוגמה, אם ניקח כיסא ונשאל מאיפה הכיסא הזה הגיע? נראה שיש אפשרויות שונות לתשובה: הכיסא נוצר מחומרים שכבר היו קיימים, ולכן בעצם לא נוצר יש מאין, אלא מחומר קודם שהיה קיים. הכיסא נוצר מכלום מוחלט - זו אפשרות שנראית בלתי סבירה כיוון שמכלום מוחלט פירושו שאין אפילו פוטנציאל ליצור את הכיסא. הוא מדגים זאת דרך הרעיון הפילוסופי של הפוטנציאל: אם היה קיים פוטנציאל ליצור כיסא, אז כבר לא מדובר בכלום מוחלט. לכן, בהכרח הפוטנציאל הזה, או החומר ממנו נוצר הכיסא, היה קיים לפני יצירת הכיסא. מה ההבדל בין כלום יחסי לכלום מוחלט? אליעד כהן מבהיר שיש הבדל משמעותי בין כלום יחסי לכלום מוחלט. ... לדוגמה, אם האדם רוצה לשתות, הרצון לשתות לא היה קיים תמיד בדיוק באותה צורה - ולכן חייב להיות שינוי או יצירה חדשה. שינוי זה מעלה את השאלה מחדש: מאיפה השינוי הזה נוצר? האם אלוהים פתר את בעיית בריאת העולם? אליעד מתייחס גם לתפיסה הדתית לפיה אלוהים ברא את העולם, ומדגיש שגם תפיסה זו אינה פותרת את הבעיה. הוא מסביר כי אם אלוהים הוא משהו שקיים תמיד, עדיין נותרת השאלה מאיפה נוצר השינוי בהחלטתו לברוא את העולם. אם התשובה היא שאלוהים תמיד חשב ורצה לברוא את העולם, אז אין למעשה הסבר לשאלה מדוע הבריאה התרחשה דווקא ... יצר את העולם מכלום מוחלט? הוא מחדד נקודה נוספת לגבי האפשרות שאלוהים ברא את העולם מכלום. אם אלוהים יצר משהו מכלום מוחלט, עדיין נשאלת השאלה איך ממצב של אין שום דבר נוצר משהו. מצב של כלום מוחלט מוגדר כחסר כל פוטנציאל ליצור, ולכן אם אלוהים יכול לברוא משהו ממצב כזה, הרי שהכלום הזה אינו מוחלט אלא משהו עם ... תשובה חד - משמעית היא להבין שהמושגים הבסיסיים שעליהם נשענות השאלות אינם מוגדרים היטב ומכילים סתירות פנימיות. לסיכום, אליעד כהן אינו נותן תשובה אחת סופית לשאלה איך נוצר העולם? אלא מציע התבוננות מעמיקה ויסודית על הנחות היסוד שעומדות מאחורי השאלות האלה. הוא קורא להבין כי עצם התפיסה שלנו לגבי יש ואין היא ... את השאלות הללו, ושאפשרות נוספת היא להטיל ספק בעצם קיומו של הבדל בין יש לאין. האם העולם נברא יש מאין? מי ברא את אלוהים? קדמות העולם האם העולם תמיד היה קיים? איך נוצר שינוי במציאות? מה ההבדל בין יש יחסי ליש מוחלט? מה זה כלום מוחלט? ...
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
... או לנסות למלא אותו מבחוץ, יש להבין שהחיסרון עצמו יכול להפוך ליתרון על ידי שינוי תפיסתי פנימי. ההיגיון הוא כזה: כל תחושה של חיסרון נוצרת מפער בין הרצוי למצוי, וכדי להפוך את החיסרון ליתרון, יש לשנות את הרצוי או את תפיסת המצוי. ... האדם מתבונן במשהו בהווה, הוא גם מעצב כביכול את העבר שלו כך שיתאים לתוצאה הנוכחית. לדוגמה, אם מסתכלים על קיר ורואים אותו כקיים, נוצרת מציאות שבה בעבר כבר קרו אירועים שהובילו להיווצרות הקיר. אבל ההסבר לפי התורה הקוונטית הוא שכל האירועים הללו נוצרים כזיכרון ברגע ההתבוננות. האדם פתאום מקבל תודעה שיש בה רצף של עבר, כאילו תמיד היה פה קיר, אבל בפועל הכל נוצר עכשיו, כולל התחושה והזיכרונות על עבר שנראה אמיתי. מה המשמעות של עבר ותמונות בראש? שאלה ... מחוץ לתודעה שלו. כיצד מתקשר הפחד לאבד את החוויות ואת הזהות? כאשר מציגים לאדם את האפשרות שהזמן לא קיים כרצף, או שכל העבר והעתיד נוצרים כרגע בתודעתו, הוא עלול לחשוש לאבד את תחושת היציבות. למשל, אדם חושב שיש לו עבר שחשוב לו, ... האדם מניח שיש רצף זמן וסיבה ותוצאה. למשל, אם אני רוצה לחתוך נייר ואחר כך חותך אותו, האדם מקשר את הרצון והפעולה יחד. אבל אם כל רגע נוצר מחדש, אין חיבור מחייב בין התמונות, והרצון לחתוך לא באמת מחייב שתהיה פעולת חיתוך. הכל מתחבר רק בחוויה של רצף. האלטרנטיבה היא שתמיד נוצר עכשיו זיכרון של אתמול רציתי וחתכתי, אבל אי אפשר באמת להוכיח שרצף הזמן קיים אובייקטיבית. איך ... מה משמעות חווית הזמן שכולם נוטים להאמין בה? אדם חווה שהדברים ממשיכים מרגע לרגע, ולכן נדמה שיש המשכיות לעבר. אבל לפי ההסבר, ברגע זה נוצרים כל הרגעים הקודמים כזיכרונות, ובעצם אין רצף אמיתי אלא תחושה של רצף. דוגמה שמובאת: אדם הולך ברחוב, רואה בית וחושב שאתמול גם ראה את אותו בית, אבל מי אמר שלא רק עכשיו נוצר לו הזיכרון כמי שראה את הבית אתמול. האם כולם רואים בדיוק אותו שולחן ואותה מציאות? לפי השיחה, ... התועלת בחקירה זו של אני ואלוהים? התועלת, לפי אליעד, היא שההבנה העמוקה יכולה לשחרר את האדם מהסבל שנובע מהאחיזה הנפרדת בדברים. אם הכל נוצר כרגע, הרי שאין ממה לפחד, כי ממילא כל מה שקורה נובע מאותו מקור אינסופי. החוויה היא שאינך מאבד ... הבדל בין נס לבין טבע, כי הכל קורה בכל רגע לפי מה שהכוח הזה מחליט. לכן גם תפילה, כביכול, אינה גורמת לאירוע לקרות, אלא האירוע והתפילה נוצרים בו זמנית, על ידי אותה מהות. כיצד רבי נחמן משתלב בכל ההסברים האלה? אליעד מזכיר את רבי נחמן ... אין מה לפחד, כי הכל מתהווה בכל רגע, ואף אחד לא יכול לקחת ממך משהו שבכלל לא היה שייך לך. גם המוות לא מפחיד אם מבינים שהכל מתבטל ונוצר עכשיו, ושבממד הגבוה אתה כבר המהות שאינה נגמרת. בפועל, בזמן שהאדם עוד לא תפס זאת בשלמות, הוא ... האני הקטן לאין סוף. גם הרעיונות של סיבתיות ואי סיבתיות, או בחירה וחוסר בחירה, מתרחשים בסופו של דבר בתודעה של האדם. כאשר מבינים זאת, נוצרת חוויה משוחררת ופחות מפחידה, כי מתברר שהכל חלק מאותו פוטנציאל אין סופי. מהי אחדות היש והאין? ... שכשאת לא מסתכלת לשם יש שם את כל הדברים, וכשאת מסתכלת לשם יש שם קיר, הבנת? זה גם מתחבר למה ששאלת פעם שעברה על הזמן, מי אמר שהוא נוצר כל פעם מחדש. הרעיון אומר שהאדם בכל רגע יכול לחשוב רק על זמן ומקום אחד, אתה לא יכול בו זמנית ... שלהם, במצב הלא מוגדר. זוהי למעשה התורה הקוונטית. הרעיון של הקריסה הקוונטית אומר שאתה גם משנה את העבר, כשאתה רואה עכשיו משהו הוא גם נוצר בעבר. אני אתן לך דוגמא, למשל יש כאן קיר, ואני אומר לך שעד שלא הסתכלת לא היה פה קיר, אם אנחנו אומרים שהקיר נוצר עכשיו, אז איך הוא נוצר עכשיו? היה צריך לקרות משהו בעבר כדי שהוא יוצר, אז מה שהם טוענים שהתצפית של האדם בהווה יוצרת את האירועים בעבר, זה מה שהסברתי לך שגם העבר נוצר עכשיו. עכשיו את למשל מסתכלת על אימא שלך, את אומרת זאת אימא שלי, עכשיו נוצרה המציאות הקודמת שיצרה את אימא שלך עכשיו. כרגע נוצרה בך תודעה שיש בה זיכרון של העבר. שאלה: מה זה עבר? אליעד: עבר זוהי בסך בכל תמונה שיש לך בראש, ... מסתכל הוא רואה דברים שונים, זה עניין של הסתברות. אבל אני אתן לך תשובה אחרת, למה אני רואה תמיד מאחורי קיר? אבל זה לא נכון, זה בגלל שנוצר לך זיכרון רציף, יכול להיות שכול הפעמים הקודמות לא היה קיר, אבל כעת נוצר לך זיכרון שתמיד שכשהסתכלת אחורה נוצר לך קיר. הכל נוצר באותו רגע. אדם אומר שתמיד שכשהסתכלתי אחורה ראיתי קיר, אבל זה לא נכון, כי הזיכרון של העבר גם נוצר עכשיו. זה אומר שאתה לא באמת יכול להוכיח שברגעים הקודמים אתה ראית קיר. למה זה חשוב להבין את מה שאני אומר? יש כאן עניין עם חווית הזמן, האדם מניח הנחות, הולך ברחוב ורואה את הבית וחושב שאתמול גם ראה אותו, אבל זה כרגע נוצר לך בתודעה, שאומרת לך שכרגע יש פה בית ושגם אתמול ראית את זה, אבל זה שאתה זוכר שאתמול ראית אותו, זה נוצר עכשיו, עכשיו נוצר שאתמול ראית את זה, אין פה רצף זה רק דמיון. עכשיו שאלת גם, איך זה שכולם רואים את אותו הדבר, ... שואל איך זה שכולנו רואים את אותו שולחן, אבל אני אומר לך שגם אנחנו סוג של שולחן לגביך. זה שאתה חושב שכולנו חושבים כמוך, זה למעשה נוצר עבורך. אנחנו קיימים במחשבה שלך. מבחינה אובייקטיבית אתה לא יכול להוכיח אם אני קיים או לא, אתה ... בעצם הנוכחות שלי, כמו שהתמונה הזאת יוצרת את המציאות של עצמה, זה לא מבחינה שאני עושה את זה אקטיבי, תוך כדי זה שאני קיים, המציאות נוצרת איך שהוא עבורי. אליעד: כולל הכל, עבר, הווה, רצונות הכל הכל. זה כמו שאתה בתוך חלום לדוגמא, ...
מה היה לפני העולם? איך נוצר המקום? איך נוצר הזמן? לפני המקום והזמן, מחוץ למקום ולזמן, בלי מקום וזמן, לא תופס מקום וזמן, נמצא בכל מקום, נמצא בכל זמן, איפה נמצא אלוהים? היווצרות היקום, יש מאין, החלל הפנוי, תורת הצמצום
מה היה לפני העולם? איך נוצר המקום? איך נוצר הזמן? לפני המקום והזמן, מחוץ למקום ולזמן, בלי מקום וזמן, לא תופס מקום וזמן, נמצא בכל מקום, נמצא בכל זמן, איפה נמצא אלוהים? היווצרות היקום, יש מאין, החלל הפנוי, תורת הצמצום
... היה לפני העולם? איך נוצר המקום? איך נוצר הזמן? לפני המקום והזמן, מחוץ למקום ולזמן, בלי מקום וזמן, לא תופס מקום וזמן, נמצא בכל מקום, נמצא בכל זמן, איפה נמצא אלוהים? היווצרות היקום, יש מאין, ... לדבריו, גם המדע לא באמת יכול להסביר מה היה לפני המפץ הגדול, כי אם אומרים שלפני כן היה כלום, לא ברור איך פתאום נוצר משהו. הוא מסביר שיש שתי תפיסות עיקריות: התפיסה הדתית - העולם נברא מכלום (יש מאין) על ידי אלוהים. התפיסה המדעית - העולם תמיד היה קיים (העולם קדמון), כי יותר אינטואיטיבי להאמין שהכל תמיד היה קיים מאשר שמשהו נוצר מכלום. אך בסופו של דבר, לדבריו, שתי התפיסות הללו מובילות לפרדוקס ולבעיות לוגיות בלתי פתורות, מכיוון שהשכל האנושי לא מסוגל להבין איך נוצר משהו מכלום, או איך משהו תמיד היה קיים בלי התחלה וסוף. האם שני דברים יכולים להיות באותו מקום בזמן? בסוף הסיכום, אליעד מסביר שהתשובה הסופית לשאלה האם ... שקוראים לו אלוהים, שהוא לא שום דבר מוגדר ושניתן להבין אותו. מה זה תורת הצמצום? האם אלוהים נמצא בכל מקום? איך העולם נוצר יש מאין? מהו פרדוקס החלל הפנוי? האם היקום הוא אינסופי? האם שני דברים יכולים להיות באותו מקום? מה היה לפני המפץ הגדול? איפה אלוהים נמצא? האם אלוהים נמצא בכל מקום? האם אלוהים נמצא בכל זמן? האם אלוהים מעל הזמן? האם אלוהים מעל המקום? מי ברא את המקום והזמן? איך נוצרו המקום והזמן? האם אין עוד מלבדו? האם אלוהים מלא כל הארץ כבודו? מה זה יש? מה זה אין? מה ההבדל בין יש לאין? האם אפשר להיות בלי זמן ומקום? האם אפשר להיות מחוץ לזמן ולמקום? מה היה לפני שנוצר העולם? איך נוצר היקום? מהו החלל הפנוי? מהי תורת הצמצום של תורת הקבלה היהודית? מהו סוד הצמצום? מהו פרדוקס הצמצום? האם אפשרי שיש אלוהים? מה זה אלוהים? האם העולם נוצר יש מאין? האם העולם קדמון? האם העולם כל הזמן היה קיים? האם יש סוף לזמן? האם יש סוף למקום? האם המקום הוא אין סופי? האם היקום הוא אין סופי? האם הזמן הוא ... תופסת זמן? האם אלוהים צמצם את עצמו? האם אלוהים הוא אין סופי? האם אני אלוהים? האם הכל אלוהים? האם הכל אחד? איך נוצר יש מאין? האם אפשרי שיווצר יש מאין? היכן נמצאים האטומים? האם האטומים תופשים מקום? סוגים של מקום וזמן, מקום פיזי, מקום רעיוני, מקום מחשבתי, מקום מופשט, ... את התורה? האם יש בחירה חופשית? מהי שאלת הבחירה והידיעה? האם התורה אמיתית? האם התורה הגיונית? ממה הכל עשוי, איך הכל נוצר? האם היקום גדל? האם היקום מתרחב? האם היקום מתכווץ? צורת היקום, כיצד נוצר היקום? האם היקום מתפשט? התרחבות היקום, התפשטות היקום, איך היקום גדל? איך היקום מתפשט? מה קרה בזמן המפץ הגדול? יציאת מצריים, האם שני דברים יכולים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על 2 שיטות לטיפול בטראומה, זיכרון טראומטי, האם חייבים לטפל בשורש הטראומה? האם חייבים לחזור לזיכרון הטראומטי כדי לטפל בטראומה שנוצרה ממנו? האם אפשרי לטפל בטראומה בלי לחזור לעבר? מהי חרדה טראומטית?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: נוצר, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נוצר, איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לפרישה, מאמן אישי להפרעות קשב, מאמן שיווקי בתחום נוצר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 10:31:45 - wesi1