אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ליקוטי מוהרן ח"א לה, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ליקוטי מוהרן ח"א לה, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
מה הקשר בין שינה להתחדשות השכל לפי ליקוטי מוהרן?

לפי דבריו של אליעד כהן, אחד הרעיונות המרכזיים בליקוטי מוהרן (חלק א' תורה לה), הוא שההתחדשות של השכל, כלומר, היכולת להגיע להבנות חדשות ולראות דברים בצורה רעננה, מתרחשת דווקא מתוך בחינת "שינה". המושג "שינה" שמופיע בליקוטי מוהרן אינו מתייחס בהכרח לשינה הפיזית הרגילה, אלא למצב שבו האדם מפסיק לנסות להבין כל דבר בצורה מודעת והגיונית, ופשוט מרשה לעצמו לנוח מבחינה שכלית. זהו מצב שבו האדם אומר לעצמו "אני לא יודע, לא חייב להבין הכל", ובמקום לנסות לפתור את הדילמה השכלית, הוא "נרדם" - כלומר, מניח לשכל לנוח. דווקא במצב כזה, של חוסר ניסיון להבין, מתאפשרת התחדשות של התודעה ושל הנשמה, משום שבמנוחה הזאת השכל מתרענן ומקבל זווית ראייה חדשה.

האם לימוד התורה יכול להיות כמו שינה לפי רבי נחמן?

בהסבר מפורט וארוך, אליעד מתייחס להיבט נוסף של השינה - "בחינת שינה בלימוד התורה". הוא מסביר שלפעמים האדם לומד תורה, אבל לא מתוך מאמץ שכלי כבד ומעמיק, אלא מתוך סוג של קריאה פשוטה. הוא אינו מנסה להבין לעומק את כל הפרטים, אלא "נח" בתוך הלימוד הפשוט של הפשט, פשוט קורא ומקבל את הדברים כפי שהם. דווקא הלימוד הפשוט הזה, שהוא לכאורה "שינה שכלית", יכול להיות מקור להתחדשות שכלית אמיתית ועמוקה יותר.

מהו ההבדל בין לימוד התורה בפשט לבין לימוד עמוק?

אליעד מפרט על ההבדל בין שני סוגי הלימוד: לימוד "עמוק" שבו האדם מנסה להבין ולחקור לעומק, מול לימוד "בפשטות". הוא מסביר שלפעמים האדם מתאמץ יותר מדי בניסיון להבין דברים מופשטים, וזה יוצר דווקא את ההפך ממנוחה והבנה אמיתית. לעומת זאת, אם האדם לוקח את הדברים בפשטות, בלי להתאמץ להבין הכל לעומק, הוא יכול להגיע דווקא למצב של אחדות פנימית ושלוות נפש. דווקא בפשטות, במה שנראה נמוך ופשוט, מסתתרת היכולת הגבוהה ביותר להתחבר לאמת העמוקה ביותר.

האם תמיד החשיבה העמוקה מועילה ללומד ליקוטי מוהרן?

לפי אליעד, ישנו פרדוקס בלימוד עמוק מול לימוד פשוט: מצד אחד, האדם חושב שללמוד לעומק זה הכי טוב, אבל לפעמים דווקא לימוד עמוק ומאמץ שכלי גדול, גורמים לאדם להתבלבל ולהסתבך עם רעיונות סותרים, של "זה כן" ו"זה לא". אליעד אומר שהמטרה היא דווקא להגיע למצב של מנוחה שכלית - מצב של "לא לדעת", של לא להכריח את השכל להבין הכל. המצב הזה, לפי דבריו, נראה בהתחלה קשה או לא הגיוני, אבל הוא בדיוק המקום שבו נמצאת האחדות והשלווה הפנימית.

מהי בחינת החושך בתורה, ומה הקשר שלה לאמונה?

אליעד כהן מוסיף הסבר על "תלמוד בבלי" שנקרא "תלמוד במחשכים", ואומר שחושך בתורה מייצג דווקא עומק של סודות. החושך הוא מצב שבו האדם מרגיש שאינו מבין כלום. הוא אומר שאדם שלומד בצורה של אמונה, בלי לנסות להבין בצורה הגיונית, נמצא למעשה בתוך סוג של חושך - מצב שבו לא הכל ברור, לא הכל מובן מיד, אבל שם נמצאת דווקא האפשרות להגיע להבנה הגבוהה ביותר.

אליעד מדגיש כי החושך הזה, האמונה הזו של "לא לדעת", היא בעצם מקור למנוחה אמתית של הנפש והשכל. האמונה הזאת, שבה האדם מפסיק לנסות להבין כל הזמן את הפרטים הקטנים ומניח לעצמו להיכנס לתוך מקום של חוסר הבנה, היא זו שמאפשרת לו להירגע מהמאמצים השכליים האינסופיים, ולמצוא שקט נפשי אמיתי.

איך...
שלווה איך להגיע לאמונה להתחבר לחקור לעומק מה זה שינה שיעור בליקוטי מוהרן העמוקה ביותר להבדיל להירגע עולם גשמי אמת איך לומדים ליקוטי מוהרן איך ללמוד איך ללמוד ליקוטי מוהרן ברסלב להבין להבין ליקוטי מוהרן לימוד לימוד ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן חא ליקוטי מוהרן חא לה ללמוד ללמוד ליקוטי מוהרן למידה פירוש פירוש לליקוטי מוהרן רבי נחמן מברסלב שיעור בליקוטי מוהרן
חלק 1
חלק 1
...הדרך האמיתית לחזור בתשובה היא להתבונן לעומק במהות של אותן מחשבות ושל אותם רצונות, ולהבין את החוכמה הראשונית שבבסיסם. האדם צריך לראות שכל מצב או מחשבה, גם השליליים ביותר, יש בהם חוכמה עמוקה. החוכמה הזאת היא השורש שממנו הכל יוצא, ולכן הדרך להשתחרר מהשליליות היא לא להתנגד לה אלא להבין אותה עד הסוף, להבין את החוכמה האמיתית שמסתתרת מאחוריה. מהן חוכמות חיצוניות לפי רבי נחמן? רבי נחמן מבחין בין שני סוגים של חוכמה: חוכמת אלוהות וחוכמות חיצוניות. חוכמות חיצוניות...
חלק 3
חלק 3
... ואמונה. להיזהר משימוש חיצוני ושטחי בשכל, שעלול להוריד את המושגים הרוחניים למדרגה נמוכה. להבין את משמעות הלבושים השכליים השומרים מפני פגיעה רוחנית. לראות איך אירועים גשמיים יכולים להשפיע לטובה על התהליכים ...
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
... השיטה הזאת לא ממש עוזרת. כי בתוך תוכו האדם עדין מרגיש מרירות. להרגיש טוב באמת ולסלוח באמת פירושו להרגיש אהבה וקבלה אמיתית. זא לא מספיק לא לכעוס ולהיות אדיש כלפי חוץ וממורמר מבפנים, צריך להגיע לתחושה של אהבה. אז איך עושים זאת? תשובה: על ידי לימוד זכות. לימוד זכות = האדם מרגיל את עצמו ללמד זכות, לדון לכף זכות את כולם כל הזמן. בטרם נבין מהו לימוד זכות, נבהיר כי לימוד זכות אין פירושו לתת לשני לפגוע בך נגד רצונך. גם מי שתמיד מלמד זכות עדיין ימנע מפגיעה עצמית. יחד עם זאת מי שמלמד זכות בשלמות, אדם כזה תמיד ירגיש טוב כלפי הכל כל הזמן. ללמד זכות פירושו להיות הסנגור של הצד השני. סנגור = מחפש טוב. קטגור = מחפש רע. להיות הסנגור אין פירושו לשקר ולהצדיק סתם כך מעשה רע. להיות הסנגור פירושו לחפש את האמת המלאה על המעשה שבוצע. פירוש: מישהו פגע באדם, אדם עשה טעות, המציאות אינה מתאימה לרצונו של האדם. הרי לנו כעס. יחד עם זאת האדם אינו רואה את התמונה המלאה במלואה. לראות את התמונה המלאה פירושו להכניס את כל הדברים לפרופורציה הנכונה. לסנגר ללמד זכות פירושו לחפש את המניע האמיתי שבגללו האירוע המכעיס התרחש. אם מישהו פגע בך, נסה להבין מה היה הרצון שהניע אותו. נסה להבין מה היה הרצון הפנימי ... המעשה = סיבות לא נכונות = שקר = סבל. סנגור אמיתי = חיפוש הסיבה האמיתית שבגללה האירוע קרה ולימוד כף זכות אמיתי = סיבה אמיתית = אמת = אושר. זא חפש את האמת המלאה שבגללה עשית את מה שעשית. נסה להבין מה הייתה הסיטואציה והתמונה המלאה ...
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
... חכם? זה שמלמד את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר? החכם לומד מכל האדם. אבל החכם יודע גם ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. והיכולת של החכם ללמוד מכל אחד ומכל דבר, היא זו שמאפשרת לו גם להיות מסוגל ללמד כל אחד וכל דבר. כי לא כל אדם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי גם מי שהוא יודע ללמד היטב, הרי שהוא לא מסוגל ללמד את ... ללמד את כל בני האדם, את כל התחומים שיש בעולם. כי לא כולם מסוגלים להבין כל דבר. ונמצא אם כן, כי היכולת של האדם ללמד אחרים, היא מוגבלת. וכמו כן ממש, גם היכולת של האדם ללמוד דברים חדשים, גם היא מוגבלת. כי לא כל אחד מסוגל ללמוד מכל אחד כל דבר. כי לא כל אדם מסוגל ללמוד כל נושא. ויש נושאים שיכולת התפישה של האדם, מוגבלת ולא מסוגלת לתפוש אותם. ובנוסף, האדם גם לא מסוגל ללמוד מכל אחד. כי האדם צריך שיסבירו לו בצורה מסוימת כדי שהוא יבין את מה שהוא כן יכול להבין. והאדם לא מסוגל ללמוד כל דבר מכל אחד. ובפרט שיש בעולם גם אנשים משוגעים. שהאדם לא יודע ולא יכול ואין לו עניין ללמוד מהמשוגעים. כי הם משוגעים, ואין לאדם מה ללמוד מהם. וכמו כן, כל אדם נחשף כל הזמן לדברים שונים. ויש דברים שמלמדים את האדם יותר ויש דברים שמלמדים את האדם פחות. ויש דברים שהאדם לא מבין אותם, ולכן הוא לא יכול ללמוד מהם. כך שהאדם מוגבל ביכולת שלו ללמוד מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי שהוא לומד מכל האדם, הוא גם יכול ללמד את כל האדם כל דבר. כי השורש של כל הדברים שבעולם הוא אחד. ומי שיודע את השורש הזה, הוא רואה את הקשר שיש בין כל הדברים השונים שיש בעולם, והוא יכול ללמוד מכל אחד כל דבר. זא, לא רק שהוא יכול ללמוד כל נושא, ולא רק שהוא יכול ללמוד מכל אחד אפילו שהוא יהיה המשוגע הגדול ביותר, אלא הוא גם מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד. ולא רק שהוא מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד, דהיינו, שהמלמד מתכוון ללמד את הנושא המסוים, אלא שמי שהוא חכם אמיתי, אז כל דבר ודבר שהוא לומד בכל נושא, מכך הוא לומד על כל שאר הנושאים. כי כל הדברים ... מספיק חכם להבין את הקשר שיש בין כל הדברים שיש בעולם, אז בכל דבר חדש שהוא לומד, הוא מבין דרכו את כל שאר הדברים שיש בעולם. וזאת שלמות החכם שלומד מכל האדם, שהוא מסוגל ללמוד כל דבר, מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי, והוא רואה את ההקבלה והקשר שיש בין הדברים השונים שיש בעולם, אז כאשר הוא רואה איזה דבר בעולם, בכל נושא שהוא, הוא בעצם רואה את המבנה ... יותר גם את שאר הדברים. כי כל הדברים עובדים באותה הצורה. ומי שהוא חכם ורואה את השכל שיש בכל דבר, הוא גם לומד מכל דבר, על כל שאר הדברים שיש בעולם וכולי. ומי שהוא יודע ללמוד מכל דבר ודבר, הוא גם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי מי שהוא מסוגל ללמוד מכל דבר, הרי שזה בגלל שהוא מבין את השורש של כל הדברים. ודרך הלבושים החיצוניים של השורש, הוא בכל פעם מבין טוב יותר את השורש עצמו שכבר ידוע לו. וכאשר האדם מבין את השורש ... האמיתי מסוגל לומר איזה דבר, באמצעות אמירת ההפך שלו. והחכם האמיתי, מסוגל להלביש את כל סוגי השכל שיש בעולם, בכל סוגי השכל האחרים שיש בעולם. והחכם האמיתי שהוא מסוגל ללמוד גם מהמשוגעים, הוא יודע את שפת המשוגעים, ולכן הוא מסוגל ללמד גם אותם ולהפוך גם אותם לחכמים. כי גם למשוגעים יש את ההיגיון שלהם. וגם המשוגע חושב בהיגיון כלשהו ובצורת ... להתקרב אל השלמות היחסית שיש למנהיג עצמו, רק בדרך מסוימת לפי דעתו של המנהיג. והוא לא יכול ולא יודע להוביל את האדם אל השלמות האמיתית, בכל דרך ודרך. ונסכם: מי שמסוגל ללמוד מכל אדם, הוא זה שמסוגל ללמד את כל האדם. והכל תלוי בעד כמה האדם מסתכל על השורש של הדברים, שאז הוא מסוגל ללמד וללמוד מכל אחד ואחד. ...
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
אין אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת?
... אדם למד אלא במקום שליבו חפץ - אחרי מי ללכת? מי המורה הרוחני הטוב ביותר בעולם? מה האמת האחת? האם נכון ללמוד תורה רק במקום שליבך חפץ? המשפט אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ נפוץ מאוד בקרב אנשים רבים ומשמש לעיתים קרובות כהצדקה להליכה אחרי רבנים, מנהיגים רוחניים או מורים ... למשפט זה כאל משפט שקרי ומטעה, משום שלטענתו, הוא מאפשר לאנשים להמשיך להיות חסרי דעת, לסבול ולהישאר בטעות. לפי אליעד, הסיבה שאנשים פונים ללימוד תורה או התפתחות רוחנית מלכתחילה היא כדי להשתחרר מסבל ולהתקדם בחייהם. אך המשפט הזה גורם להם להמשיך להיצמד למקומות שבהם נוח להם, ולא בהכרח למקומות שבהם מלמדים את האמת. ... הקול הפנימי, הוא בדיוק הסיבה לכך שהם נמצאים במצב של סבל ובחוסר פתרונות. לטענתו, אילו הקול הפנימי היה חכם ומדויק, האדם לא היה זקוק כלל ללימוד חיצוני, ולא היה מחפש שום רב או מורה רוחני. אך המציאות מוכיחה אחרת - אנשים זקוקים להדרכה ולחיפוש האמת, דווקא כי התחושה הפנימית אינה מסוגלת לספק להם תשובות שלמות ... אלא יוצר בעיות נוספות, ולכן עליו לא ללכת אחרי הלב, אלא ללכת למקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת. לפי אליעד כהן, המקום היחידי שבו אדם צריך ללמוד תורה הוא רק במקום שבו מלמדים אותו את האמת. הוא מבהיר היטב שלא מדובר באדם מסוים או ברב מסוים אלא בעצם האמת. כל אדם צריך בעצמו לחפש ולבדוק כל הזמן את האמת ולא להסתמך ... מי צודק ומי טועה פשוט לא מבין ששני הצדדים של כל טענה מנוגדת הם באמת אותו הדבר ברמה עמוקה של המציאות. איך אדם הופך להיות האמת עצמה לפי רבי נחמן? אליעד כהן מזכיר את רבי נחמן מברסלב שאמר: צהר תעשה לתיבה. רבי נחמן הבדיל בין אבן לחלון - האבן מאירה בכוחות עצמה ואילו החלון רק מאפשר לאור לעבור דרכו. בתחילת דרכו הרוחנית, האדם דומה לחלון והוא רק מקבל אור, כלומר, הוא רק מקבל את ההבנות ... שלו בטענה שהוא הולך אחרי מה שליבו חפץ, ולהתחיל לחפש ברצינות ובנחישות את האמת האחת והיחידה. סיכום דבריו של אליעד כהן: אליעד כהן טוען שללמוד תורה או להתפתח רוחנית אפשר אך ורק במקום שבו מלמדים את האמת המוחלטת ולא לפי המקום שבו הלב חפץ. לפי דעתו, אין לאדם שום סיכוי למצוא את האמת אם הוא הולך לפי תחושות ליבו ... בעולם? איך להגיע לאמת המוחלטת? למה לא להקשיב לקול הפנימי? האם כל אחד והאמת שלו? איך להפוך לאמת בעצמך? האם הלב יכול להוביל אותך לטעות? מה רבי נחמן אמר על האמת? ...
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
... מאחורי הקלעים של הדברים. כשאתה קורא ספר, אתה לא רק צריך להבין את התוכן עצמו אלא גם לנסות להבין למה הדברים הוצגו דווקא כך ולא אחרת. ההבנה הזו של התהליך מאחורי המבנה של הטקסט היא חלק בלתי נפרד מהלימוד . לדוגמה, כאשר אדם הולך לאירוע מסוים, לסדר של האירוע יכולה להיות משמעות. הבנת ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
... בבוקר ללא שאלות או חוסרים, ופתאום הוא נכנס לפייסבוק או למקום אחר וחווה ניכור או חוסר הבנה של אנשים אחרים. תחושת חיסרון זו נובעת מההרגשה שהוא לא מצליח להתחבר או להבין משהו. הוא משווה זאת לסיפורו של רבי נחמן על בן הרב שהרגיש שמשהו חסר לו, אף שהצליח בלימודים, כי לא ידע להגדיר מה הוא חסר בדיוק. מה הקשר בין תחושת חיסרון לחוסר ...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 2
...שמהם הוא בנוי. לאחר מכן, ניתן לדרג את הצעדים הללו לפי דרגת המחויבות שלהם. חשוב להבין אילו חלקים בתהליך הם מחויבים, כלומר, הכרחיים, ואילו חלקים הם אפשריים, כלומר, גמישים יותר. תהליך זה עוזר להבין את הצעדים החשובים ביותר ומסייע בתכנון נכון יותר של הדרך קדימה. איך ניתן לשנות גישה ולפתח דרך חשיבה חדשה? חלק חשוב מההרצאה עוסק בהבנת המשמעות של שינוי גישה. אליעד מציין כי שינוי גישה לא בהכרח כרוך בשינוי פעולה מיידי, אלא בהבנה חדשה של המציאות והפיכת אתגרים...
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1
... דרכים לגייס את היצירתיות הזאת, גם אם אנחנו לא מרגישים יצירתיים באותו הרגע. כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד מדבר על כך ... של בעיות ותשומת לב לפרטים הקטנים יכולה לשפר את יכולת ההבחנה שלנו. עבודה עם אנשים שונים וחשיבה מחוץ לקופסה גם תורמת ליכולת הבחנה. איך לשפר את יכולת הלמידה? היכולת ללמוד היא אחת החשובות ביותר בחיים, ... שיטות למידה יצירתיות וחדשניות. הוא מדבר על כך שלמידה אינה חייבת להיות רק דרך שיטות מסורתיות של קריאה או כתיבה, אלא גם דרך חשיבה יצירתית ופתרון בעיות בצורה חווייתית. לימוד אמיתי, כך הוא טוען, לא מתרחש ... האישיים כחלק חשוב בתהליך של פיתוח עצמי. איך לפתח יצירתיות? איך לשפר את היכולות הקוגניטיביות? מה זה מיקוד חשיבתי? איך להתגבר על תחושת תקיעות בחיים? מהי יכולת הבחנה? איך ללמוד בצורה יצירתית? תרגילים ...
התעוררות רוחנית, שום דבר לא מושלם, התפתחות רוחנית, הדרך לגן עדן, הדרך לגיהנום, ללמד תלמידים, רוצה להיות מורה רוחני, היכלי התמורות, התקדמות רוחנית, שום דבר אינו מושלם
התעוררות רוחנית, שום דבר לא מושלם, התפתחות רוחנית, הדרך לגן עדן, הדרך לגיהנום, ללמד תלמידים, רוצה להיות מורה רוחני, היכלי התמורות, התקדמות רוחנית, שום דבר אינו מושלם
...הרבה יותר. מצד אחד, הוא מרגיש מרוצה ומסופק יותר, ומצד שני הוא מתחיל להיות מודע גם לדברים שהוא לא היה רוצה לדעת עליהם. כך למשל, כאשר אדם פתאום מסוגל לראות ולהבין דברים בצורה חדשה, הוא מתחיל להרגיש גם את המשמעויות השליליות של אותם הדברים. אם פעם הוא לא היה מודע למציאות מסוימת, היום הוא רואה אותה בכללותה, כולל צדדים שלא היו נעימים לו קודם. החיים פתאום יכולים להרגיש כאילו הם גדולים מדי עבורו, ובמובנים מסוימים, ההתעוררות יכולה להוביל אותו גם לדיכאון....
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ליקוטי מוהרן ח"א לה, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: משמעות הלבוש, האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משמעות הלבוש, איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
להתקרב להשם ניהול מרחוק לנמק ולתת סיבה למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? שינה רגועה זוגיות טיפול למה אני מפחד לגשת לבחורה? פחד להסתכל רכישת ביטחון עצמי מאמן לביטחון עצמי לשכנע מישהו לא לאהוב מישהו רומן והתאהבות להיות מאושר לבד בלי ילדים אושר בלי סיבה למחוק זיכרון של בגידה אהבה ללא משיכה מינית החלטות טיפשיות איך לקבל החלטה בתנאי חוסר וודאות? להתמודד עם ביקורת שלילית בגוגל התמודדות עם בדידות איך להצליח להשיג בחורות? האם נכון להתמיד? איך להציג ללקוח שירות? מניפולציה רעה ילד ברכב טיפול בילד שעבר התעללות רוחניות ורצון למות רוחניות בעבודה הדחקה של בעיות לחיות עם הפרעה דו קוטבית האם אפשרי להחזיר אקס? האם כדאי להישאר ידיד של האקסית? איך מרימים משקל כבד בצורה נכונה? איפה השריר הכי חזק? חרדה מאלוהים האם ניתן להוכיח שאלוהים לא קיים? קרוב להארה לשמור על הארה שנעלמת איך ללמוד את הספר להיות אלוהים? נוסחה איך להיות אלוהים לקבל עוד כסף בראיון עבודה הקשר שבין עושר לאושר מטרת החיים בימות המשיח למה הוא משמעות החיים שלי? תגובות שליליות בגוגל ביקורת שלילית ברשת בחירה מתוך שלמות לאלוהים אין בחירה יקום בתוך יקום ניתוח השאלה האם העולם נוצר עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לאורח חיים בריא, הכוונה אישית, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז בתחום משמעות הלבוש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 2.0352 שניות - עכשיו 11_10_2025 השעה 11:36:53 - wesi1