אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משמעותיות ✔הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים
מדוע אנשים סובלים כאשר אינם יודעים מה הם רוצים לעשות בחיים?

אליעד מסביר שאנשים חווים סבל כאשר הם אינם יודעים מה הם רוצים לעשות בחייהם, וזאת למרות שלכאורה, מי שאינו יודע מה הוא רוצה אמור להרגיש טוב עם כל דבר שהוא עושה. לכאורה, אם לאדם אין מטרות מוגדרות, הוא היה אמור להיות מסופק מכל פעולה ומכל מצב בחיים, כי אין לו סטנדרט שמולו הוא מודד את המציאות. אך בפועל, אנשים רבים מרגישים רע בדיוק מהסיבה הזו - מכך שהם לא מצליחים להגדיר מהי המטרה שלהם, או במילים אחרות, מה הם באמת רוצים.

אליעד נותן דוגמה פשוטה להבנת העניין: אם אדם לא מגדיר כלל מה הוא רוצה לאכול, הוא לא יוכל להתאכזב מהאוכל. אם האדם אומר "לא אכפת לי מה אני אוכל", אז מה שיקבל יהיה בסדר מבחינתו. אך אם האדם מגדיר מראש מה הוא רוצה לאכול, נוצר פוטנציאל לאכזבה, כי יתכן שלא יקבל בדיוק את מה שרצה.

מהו המצב שמעורר את הקונפליקט הרגשי הפנימי?

אליעד מתאר מצב מעורבב שבו האדם גם אינו מגדיר באופן מלא מה הוא רוצה, אך גם כן מגדיר חלקית. לדוגמה, האדם אומר "לא אכפת לי מה יקרה איתי, אבל בתנאי שאהיה בריא" או "לא אכפת לי מה אעשה, אבל בתנאי שארגיש משמעות". במצב זה, האדם למעשה כן הגדיר משהו - למשל להיות בריא, או להשיג משהו מסוים - ולכן הוא חשוף לתחושת אכזבה אם המצב לא יתאים להגדרה חלקית זו.

כלומר, המצב המעורבב גורם לכך שהאדם נמצא במתח בין חופש מלא (שבו לא אכפת לו כלל) לבין הגדרה חלקית, מה שיוצר תחושה של חוסר סיפוק או אי - נחת.

האם אפשר לחיות ללא שום מטרה מוגדרת וליהנות?

אליעד מסביר שאם אדם קם בבוקר ואומר לעצמו "לא אכפת לי מכלום, כל מה שיקרה איתי זה בסדר", אז באמת לא יכולה להיות לו שום בעיה. במצב כזה, האדם לא יוכל לסבול משום דבר, כי אין לו שום יעד או קריטריון שמולו הוא משווה את מצבו.

אבל, כאשר האדם אומר "לא אכפת לי", אבל במקביל מגדיר תנאי כלשהו כמו "לא אכפת לי, אבל אני רוצה למצוא מטרה בחיים", אז הוא כבר יוצר סתירה פנימית. הוא נמצא באמצע הדרך - מצד אחד לא באמת אכפת לו, ומצד שני כן אכפת לו ממשהו מסוים, כמו להגדיר מטרה ברורה. זה בדיוק המקום שמייצר קונפליקט רגשי וסבל.

כיצד להבין מה באמת גורם לך לסבול?

אליעד מחדד כי הדבר החשוב ביותר הוא להבין באמת מה גורם לסבל שלך. לדוגמה, אדם שאומר "אני לא יודע במה אני רוצה לעבוד", בפועל בדרך כלל יודע מה הוא לא רוצה לעשות, למשל לעבוד בעבודה מסוימת שאינה מוצאת חן בעיניו. זאת אומרת, האדם כן יודע מה הוא לא רוצה, אך הוא עדיין לא יודע מה הוא כן רוצה. זה מצב שיוצר סבל, מפני שהאדם לא נמצא במצב של "לא אכפת לי באמת", אלא הוא כן אכפת לו, אבל אינו יודע במה לבחור.

הסבל, לפי אליעד, נוצר רק כשיש לאדם מטרה כלשהי - אפילו מטרה כללית כמו "למצוא את הדבר הנכון עבורי" - והוא אינו מצליח להשיג אותה. אם באמת לא היה אכפת לו בשום נושא באופן מוחלט, לא היה לו שום בסיס לתחושת סבל.

האם אפשר לשלב בין שני המצבים - הצבת מטרות והתעלמות מהן?

אליעד מסביר שאפשר לנסות לשלב בין שני המצבים - של להציב מטרות ברורות ושל "לא אכפת לי" - אבל צריך להיות מודעים לכל התוצאות של הבחירה. הוא נותן דוגמה של אדם שמישהו מנסה לסחוט ממנו דמי חסות. אם פעם אחת הוא מתנגד ופעם אחרת הוא משלם, הסחיטה תמשיך לנצח. האדם חייב להיות מודע למה שקורה - להבין שכשהוא מחזק מחשבה מסוימת, הוא נותן לה כוח. לדוגמה, אם עולה מחשבה של "מה אני עושה עם החיים שלי?" והאדם מתייחס אליה ברצינות - הוא נותן לה כוח לייצר סבל. אבל אם האדם מתייחס אליה כמו לזבוב שעובר, הוא פשוט מתעלם ממנה והיא נחלשת.

אם האדם פועל מתוך מודעות מלאה ליתרונות ולחסרונות של כל בחירה, הוא יכול לנוע בחופשיות בין מצב של הצבת מטרות לבין התעלמות מהן. אך חשוב מאוד להיות אמיתי עם עצמך ולא לשקר לעצמך בנוגע להשלכות של כל בחירה.

מדוע...
אנחנו קוראים בספר "הצלחה אהבה וחיים טובים" בעמוד 148 אז תקרא.

ש: אז מהפסקה השנייה "כמו אדם שמרגיש רע מכך שהוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים ולכאורה אם הוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים הרי שהוא היה אמור להרגיש טוב מכל מה שהוא עושה בחיים אז למה הוא מרגיש רע מכך שהוא לא יודע להגדיר את מה שהוא רוצה".

אליעד: כן אז מה כתוב פה אז קודם כל מה שכתוב, אתם איתי אוקי אז קודם כל הפרק הזה נקרא "חופש אישי, הצבת גבולות הגדרת מטרות תגדיר אך אל תוגדר" מה זאת אומרת מה שכתוב שמה שכשבן אדם מגדיר הגדרה אז בעצם הוא יוצר לעצמו מרווח של טוב ורע, זאת אומרת אם אתה לא מגדיר מה אתה רוצה אז לא יכול להיות לך רע אבל אם אמרת "אני רוצה את זה" עכשיו בעצם הגדרת הגבלת את הטוב שלך יכול להיום לך טוב רק אם. אז פה יש שאלה אז רגע אז מה כתוב בפסקה אחת לפני כן אז כתוב ככה "תסתכל", בא נראה מה כתוב פסקה אחת לפני כן תקרא פסקה אחת לפני בעמוד 147 אז כתוב "ומי שלא יגדיר בכלל שום הגדרה כלשהי" תקרא.

ש: "מעבד את הזהות העצמית שלו והוא יהיה ממש כמו כלום וכמו אוויר שהוא אומנם לא במאבק עם אף אחד".

אליעד: אבל, אוקי אני אקרא "וכאשר אין לאדם שום זהות עצמית זה לא בהכרח רע עבורו כי מי שאין לו שום רצון מוגדר הוא לא יכול להרגיש רע מכך שאין לו שום רצון מוגדר אבל מי שכן יש לו רצון מוגדר כלשהו הוא דווקא כן יכול להרגיש רע מכך שאין לו מספיק רצונות מוגדרים" אז מה כתוב פה, אז כתוב פה כזה דבר "מי שכן יש לו רצון מוגדר" ואנחנו קוראים את זה מהאמצע אז צריך להבין את ההקשר "מי שכן יש לו רצון מוגדר כלשהו הוא דווקא יכול להרגיש רע מזה שאין לו מספיק רצונות מוגדרים".

מה זאת אומרת אז בעיקרון זה עובד ככה כדי שיהיה לבן אדם רע הוא צריך להגדיר מה הוא רוצה אם אתה אומר "לא אכפת לי מה אני אוכל" אז לא יכול להיות שיהיה לך רע ממה שאתה אוכל אבל אם אתה רוצה שתהיה אפשרות שתתאכזב מהארוחה אתה פשוט צריך להגדיר מה אתה רוצה לאכול לפני שאתה אוכל ואז יש אופציה שתתאכזב יש אופציה שתהנה ויש גם אופציה שתתאכזב. עכשיו אז זאת אומרת שההיגיון אומר שאם אתה לא מגדיר בכלל מה אתה רוצה לאכול אתה לא יכול להתאכזב אבל אם אתה מגדיר מה אתה רוצה לאכול אתה יכול להתאכזב.

אבל מה כתוב פה, פה כתוב שיש מצב מעורבב שאתה גם לא מגדיר מה אתה רוצה לאכול אבל אתה גם מגדיר חלקית שאתה רוצה לאכול כאילו יש לך חצי רצון מוגדר וחצי רצון לא מוגדר ואז מי שאין לו שום רצון מוגדר, מי שקם בבוקר ואומר "אני לא מגדיר שום דבר מה שקורה איתי לא מתלונן הכל שווה בעיני" אז לא יכול להיות לו רע אבל מי שאומר "לא אכפת לי מה יקרה איתי אבל בתנאי שאני אהיה בריא" או "לא אכפת לי מה יקרה איתי אבל בתנאי שמשהו" אז זאת אומרת הוא גם לא מגדיר אבל הוא גם כן מגדיר ואז כן יכול להיות לו רע למה "כמו אדם שמרגיש רע מכך שהוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים" יש אנשים שאומרים "לא יודע מה אני רוצה לעשות בחיים".

"ולכאורה אם הוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים אז הוא היה אמור להרגיש טוב בכל מה שהוא עושה בחיים" אם אתה לא יודע מה אתה רוצה לעשות בחיים אז כל מה שאתה עושה בחיים אמור לגרום לך להרגיש טוב אז למה רע לבן אדם מזה שהוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות בחיים אז למה רע לו מכך שהוא לא יודע להגדיר את מה שהוא רוצה וההסבר הוא "שהאדם מרגיש רע מכך שהוא לא יודע מה להחליט רק משום שהוא כן יודע שהוא כן רוצה לקבל החלטה ורק משום שהוא כן יודע שהוא לא רוצה להמשיך לעשות את מה שהוא עושה כרגע".

מה זאת אומרת זאת אומרת אם האדם באמת בלב שלם לא היה לו שום רצון אז הוא קם בבוקר ואומר "אני לא יודע מה אני רוצה אז כל מה שאני עושה זה טוב לי" אבל אם הוא אומר "אני לא יודע מה אני רוצה לעשות אבל אני יודע שאני רוצה למצוא משהו שאני ארצה לעשות אותו" אז הוא בקונפליקט כי הוא לא יודע מה הוא רוצה לעשות אבל הוא יודע שהוא כן רוצה לעשות ואז החלק שהוא לא יודע שנקרא החלק של האחדות דופק לו את החלק של הנפרדות, זה הסיפור הבנו את זה ולכן עכשיו זה עובד ככה בכל התחומים זאת אומרת או שאתה משחרר לגמרי שאתה אומר "לא אכפת לי בשום נושא בשום עניין" ואז אין שום בעיה או שאתה צריך להתחיל להשיג את המטרות שלך כי אם לא אם אתה תהיה על האמצע אם אתה משחרר אבל לא עד הסוף אז אתה בעיה.

ש: כשאתה אומר עד הסוף זה ממש את האמונה הזאת לבטל אותה לגמרי.

אליעד: עד הסוף זה עד הסוף.

ש: אז איך זה בצורה יזומה עצם זה שאתה רוצה לשחרר עד הסוף.

אליעד: קודם כל תבין נגיד שאין צורה יזומה לפחות תבין את הסיפור, לא כי אנשים מתפלאים הוא אומר "אין לי שום מטרה בחיים אבל רע לי" עכשיו זה לא יכול להיות אם אין לך שום מטרה בחיים איך רע לך הכוונה היא "אין לי שום מטרה בחיים" הכוונה "אין שום מטרה בחיים שאני רוצה אותה" אבל יש לו הרבה מטרות שהוא לא מוכן שיהיו נגיד הוא לא רוצה להיות חולה הוא לא רוצה להיות עני, הוא לא רוצה להיות זה אז או שאתה משחרר לגמרי או שאתה סובל.

ש: אז אליעד אם אני יושב בחודשים האחרונים ניסיתי להיות בלי תוכנית ובאמת כל פעם זה בא אלי כאילו לעשות תוכנית להשיג מטרות ואתה אומר או שאתה משחרר לגמרי או שאתה משיג את המטרות שלך.

אליעד: או שאתה סובל זאת גם אופציה.

ש: כן אז לשחרר לגמרי זאת נראית כמו דרך הרבה יותר ארוכה.

אליעד: תקשיב בא נניח שאין דרך בכלל, אתה שומע נניח שאין דרך בכלל אז זה לא משנה שיש דרך או אין דרך זה משנה שתבין את המצב ברגע שאתה סובל תבין למה אתה סובל יכול להיות שאין דרך ויכול להיות שאין פתרון לפחות תבין שמהצד שאתה לא יודע מה אתה רוצה לעשות בחיים אז זה לא משנה מה אתה עושה בחיים אבל אם רע לך מזה שאתה לא יודע מה אתה רוצה לעשות בחיים סימן שאתה לא באמת אין לך שום העדפה.

נגיד בן אדם אומר "אני לא יודע במה אני רוצה לעבוד" אבל הוא יודע שהוא רוצה לעבוד והוא לא יודע במה אז הוא אומר "אתה מוכן לעבוד בזבל" הוא אומר "לא", "רגע אבל אמרת שאתה לא יודע במה אתה רוצה לעבוד אז מה אכפת לך לעבוד שם", "לא אבל אני יודע שאת זה אני לא רוצה" אז זאת אומרת שאת זה הוא יודע שהוא לא רוצה והוא יודע שאת זה הוא לא רוצה, והוא לא יודע מה הוא כן רוצה הוא לא בן אדם שהוא באמת לא אכפת לו בגלל שהוא גם אכפת לו וגם לא אכפת לו.

ש: אפשר ללכת בשני הכיוונים במקביל?

אליעד: כן תבחר מה שאתה רוצה ותלך.

ש: לא, במקביל?

אליעד: כן במקביל לצד אחד ללכת אתה יכול עכשיו רק נשאר לך לשניהם במקביל אז אני באמת עונה אני אומר קודם כל תלך לצד אחד אחר כך נראה אם אתה יכול לשניהם במקביל, מה מסובך אל תסתבך המטרה של הטקסט הזה זה להסביר לך תהליך יש תהליך שהבן אדם לדוגמה לא מקבל החלטה, עכשיו לכאורה "ולא לקבל החלטה זה יכול לגרום לאדם נזק רק אם יש לו מטרה כלשהי להשיג כשאז האדם נלחץ ומרגיש תלוש כשהוא לא יודע מה הוא רוצה וזה רק משום שזה מתנגש לו עם מה שהוא כן רוצה להשיג אבל מי שלא רוצה שום דבר בכלל הוא לא אכפת לו כלל מכך שהוא לא יודע מה שהוא רוצה" זה מסביר לך את החוקים של המשחק מסביר לך.

ש: הבנתי את זה השאלה שלי הייתה אם אתה יכול בדרך להשיג נגיד את המטרות שלך וכן לדעת מה אתה רוצה ולחשוב על זה.

אליעד: אתה צריך בכל רגע נתון להיות אמיתי עם עצמך, מה זאת אומרת להיות אמיתי עם עצמך לדעת באיזה מגרש אתה משחק האם אתה משחק במגרש של "לא אכפת לי" ואז אתה לא מתלונן על שום דבר או שאתה משחק במגרש של "אכפת לי" ואז אתה לא מתלונן על העלויות של זה. יש יתרונות וחסרונות לכל דבר להגיד "אני יודע מה אני רוצה מעצמי" יש לזה יתרונות כי עכשיו אתה יכול לבנות דברים ליצור דברים ויש לזה גם חסרונות כי עכשיו אתה גם יכול להתאכזב ולהגיד "לא אכפת לי מה אני עושה" יש לזה יתרונות כי אתה לא יכול להתאכזב אבל יש לזה גם חסרונות.

ש: כן אבל אני לא מצליח לשחק במשחק הזה של "הלא אכפת לי".

אליעד: אתה לא צריך לשחק במשחק הזה אתה צריך להיות אמיתי עם עצמך אתה צריך להבין שברגע שאתה קם בבוקר, אוקי קם בבוקר עכשיו פתאום באה לך מחשבה "תגיד לי מה אתה הולך לעשות עם עצמך בחיים", נכון פתאום באה לך מחשבה כזאת עכשיו אתה צריך לדעת שיש לך שתי אלטרנטיבות אחת להזדהות איתה ואחת לא, עכשיו אחד להגיד "בוא נהיה חבר של המחשבה הזאת" ואופציה נוספת "לא אכפת לי מה המחשבה הזאת אומרת" זאת אומרת אתה צריך לדעת מה המשמעות של ההזדהות עם המחשבה זה הכל.

כשהמחשבה קופצת לך בפעם הראשונה עוד אין לה כוח וכשאתה מתחיל לחשוב על המחשבה הזאת אז יש לה כוח, אני אתן לך דוגמה נגיד אתה קם בבוקר ואתה שומע רעש מלמטה שמישהו דופק בפטיש נתן דפיקה אתה מתעלם, נכון אתה מתעלם אבל אם אתה תתחיל עכשיו להקשיב לרעש זה פתאום יתחיל להישמע לך רעש מפריע. עכשיו מה אני בא לומר, אני בא לומר ברגע שהמחשבה באה ואומרת לך "מה אתה הולך לעשות עם החיים שלך, כאילו בשביל מה אתה חי ככה אתה מבזבז את החיים שלך" כאילו באה אליך מחשבה עכשיו אתה יכול יש לך שתי אופציות אופציה אחת להתייחס לזה כאילו זה היה זמזום של זבוב סתם זבוב "מה אתה הולך לעשות עם החיים שלך" אתה עושה ככה לזבוב אין נגמר הבעיה, עכשיו אתה יכול להגיד "לא, מה זאת אומרת זה לא זבוב זה פרפר בא נסתכל עליו בא נראה מה הוא בא נראה מה קורה איתו" עכשיו יש לך בחירה אבל כשאתה בוחר תבין מה משמעות הבחירה כשאתה בוחר להתייחס למחשבה הזאת כאל משהו שאתה רוצה להתבונן בא תבין מה המשמעות, תבין שהמשמעות היא שעכשיו אתה הולך להגדיר הגדרות ואז אתה יכול לפעמים גם להתאכזב. אתה מבין מה הבנת?

ש: הבנתי שאתה יכול או להתעלם מזה.

אליעד: איך להתעלם מזה כמו שאתה מתייחס ליתוש נגיד, נגיד שמעת צפצוף לא יודע מה משהו גרגיר חול שנפל שמעת את הרעש ככה תתייחס.

ש: לא לתת לזה חשיבות בעצם להגיד את ההיפוך של זה שלא צריך תוכניות.

אליעד: איזה היפוך עזוב אותי היפוך אתה מתעלם שכחת את ההיפוך אתה לא צריך אפילו את ההיפוך.

ש: אבל אז זה ממשיך לבוא אליך.

אליעד: אז אתה מעיף את היתוש עוד פעם ואם לא אתה נותן לו מכה ואם אתה אומר "לא זה לא יתוש יש פה דבר רציני".

ש: או שאתה מתייחס אליו ברצינות ואז אתה בעצם מתחיל לשחק במשחק הזה של להציב מטרות להשיג אותם ואז יש לך סיכונים.

אליעד: טוב הנושא הזה, כן היום אין לי מטרה לענות תשובות.

ש: זה מה שאני אומר שבחודשים האחרונים כל פעם אני מנסה להעיף את היתוש הזה.

אליעד: אתה באמת מנסה להעיף אותו איך אתה מעיף אותו באיזו אסטרטגיה?

ש: אני לא עושה כלום.

אליעד: לא אז אתה לא מעיף אותו מה זה היתוש, רגע מה זה היתוש המחשבה נכון עכשיו איך אתה אמור להעיף מחשבה.

ש: אני מה שאני עושה עכשיו זה את ההיפוך שלה.

אליעד: נכון יפה, עכשיו אתה צריך לקחת את המחשבה ולקחת את הספר לעשות לה ככה כי הספר אם אתה תקרא את זה לא רק את הספר הזה גם את הקודם ואתה תבין אותו זה יהיה המכה, כן זה הסיפור אני אתן לך דוגמה נגיד שבאה אליך מחשבה בבוקר "תגיד לי מה אתה הולך לעשות עם עצמך" מחשבה עכשיו אם אתה אומר "לא יודע מה אני הולך לעשות עם עצמי בוא נפתח עיתון דרושים" מה בעצם עשית חיזקת אותה, אם אתה אומר "עזוב את המחשבה הזאת בוא נפתח ספר שמסביר לי שזה לא משנה מה אני עושה בבוקר" החלשת אותה.

השאלה מה עשית איתה אסטרטגיה אם אתה אומר "בוא נפתח עכשיו נראה איפה אני הולך להשקיע" כן זה כמו מישהו שמנסה לסחוט אותך נגיד שיש לך חנות ומישהו מנסה לקחת ממך דמי חסות אז ביום ראשון הוא בא אתה אומר לו "מה פתאום זה, אם אתה תבוא אני אחסל" אוקי הוא בורח עכשיו הוא אחר כך מנסה עוד יומיים עוד פעם ואתה אומר לו "כן בוא תיכנס בוא אני אשלם לך אתה צודק" ואז אתה אומר "רגע הוא סוחט אותי" אז פעם הבאה שהוא בא אתה עוד פעם מגרש אותו הוא אומר "רגע אבל הוא קודם נתן לי מה פתאום" ועכשיו הוא עוד פעם בא לבקש ואתה עוד פעם נותן לו, אתה מבין את המשחק אז אתה כאילו אתה לא החלטי.

ש: אז מה זה או זה או זה, זה או ללכת לשם או לפה.

אליעד: לא אתה יכול ללכת לשני הכיוונים, אתה יכול ביום ראשון להגיד לו בוא וביום שני בבוקר להגיד לו לך אבל שתבין שכשאתה אומר לו בא תבין מה היתרונות והחסרונות, כשאתה פותח את העיתון של הדרושים או שאתה פותח בטלוויזיה איפה להשקיע לא יודע משהו תבין מה החסרונות של הדבר אם אתה תשלה את עצמך שיש רק יתרונות אתה תשבר מהר מאוד תבין מה החסרונות אם תבין מה החסרונות ותמשיך לעשות את זה אז זה יחזיק לך מעמד ואם אתה תגיד "לא אין בזה חסרונות אז אני אהיה מאושר" אז אתה מהר מאוד תגלה שאתה לא תהיה מאושר אתה תעזוב את זה או הפוך אם אתה אומר "לא בא לי יותר להתעסק בזה" תבין גם מה החסרונות של להמשיך לא לעשות...
תחושה של חוסר סיפוק הדרך החלטיות תחושת חוסר ככה יכול להיות חיסרון יתרון פעולה לא עושה כלום משחק תחושה של חוסר איך להחליט אתה רוצה בחיים הגדרות הגדרת הגדרת מטרות הגדרת מטרות בחיים החלטה החלטות החלטיות הצבת מטרות הצבת מטרות בחיים הרגשה הרגשת חוויה חוויות חווית חיים כיצד להחליט להגדיר להגדיר מטרות להגדיר מטרות בחיים להחליט למצוא למצוא משמעות למצוא משמעות בחיים לעשות בחיים לקבל החלטה לקבל החלטות מה אתה רוצה מה אתה רוצה לעשות בחיים מטרה בחיים מטרות מטרות בחיים משמעות משמעות בחיים משמעות החיים משמעותיות קבלת החלטה קבלת החלטות קונפליקט קונפליקט רגשי קונפליקטים רגש רגשות רגשיות רוצה רוצה לעשות רוצה לעשות בחיים רצון תחושה תחושות תחושת תכלית
אהבה ילדותית, אהבה בוגרת, אהבה מוגדרת, אהבה לא מוגדרת, לאהוב כמו ילד, לישון כמו תינוק, לחזור להיות ילד, לחשוב כמו ילד, חשיבה ילדותית, חשיבה בוגרת
אהבה ילדותית, אהבה בוגרת, אהבה מוגדרת, אהבה לא מוגדרת, לאהוב כמו ילד, לישון כמו תינוק, לחזור להיות ילד, לחשוב כמו ילד, חשיבה ילדותית, חשיבה בוגרת
... בוגרת? אהבה ילדותית היא אהבה לא מוגדרת, תמימה וטהורה שמאפיינת ילדים קטנים. ילדים בגיל צעיר אינם מחזיקים בדעות קדומות, זיכרונות שליליים או התנגדויות משמעותיות כלפי אנשים אחרים. הם אוהבים ללא תנאים וללא הבחנה של גזע, דת או תרבות. אליעד מסביר כי ... מסוגלים לכך מאחר שהמוח שלהם לא התפתח באופן מלא המאפשר סינון או זיכרון אסוציאטיבי, אלא נשאר במצב ראשוני. עם זאת, לצד היכולת המרשימה שלהם, יש להם מגבלות משמעותיות בתחומים אחרים. באופן דומה, חשיבה ילדותית יכולה להוביל לחוויות טהורות יותר, אך גם למגבלות משמעותיות ביכולת ההתמודדות עם מציאות מורכבת. מהו האיזון הנכון בין אהבה ילדותית לאהבה בוגרת? ...
בעיות עם שותפים לדירה, חוזה שכר דירה, לעזוב לפני סיום החוזה, למצוא שותף מחליף, לבדוק הנחות יסוד, לבדוק את החוזה, לבדוק את השאלה, חלק 2
בעיות עם שותפים לדירה, חוזה שכר דירה, לעזוב לפני סיום החוזה, למצוא שותף מחליף, לבדוק הנחות יסוד, לבדוק את החוזה, לבדוק את השאלה, חלק 2
... מטעויות מיותרות. אליעד כהן מדגיש בהרצאה את הצורך לבחון תחילה את החוזה עצמו, ולא להניח הנחות מוקדמות על סמך תחושות אישיות או התפיסות המוקדמות. לפני שמקבלים החלטות משמעותיות כמו לעזוב את הדירה, יש לבדוק מה מופיע בחוזה השכירות, במיוחד ... כדי להימנע מטעויות מיותרות. אליעד כהן מדגיש בהרצאה את הצורך לבחון תחילה את החוזה עצמו, ולא להניח הנחות מוקדמות על סמך התחושה או התפיסה האישית. לפני שמקבלים החלטות משמעותיות כמו לעזוב את הדירה, צריך לשאול ולברר בדיוק מה מופיע בחוזה ... נפוצות בבדיקת חוזה שכירות? אליעד מדגיש את החשיבות של לא להסתמך על ידע מוקדם או על אינטואיציה בלבד. אנשים רבים מניחים שהם כבר יודעים מה כתוב בחוזה, או שהם מבינים את המשמעות של הדברים מבלי לבדוק לעומק. זה מוביל לטעויות רבות שיכולות ... החלטות על סמך מידע מוטעה או חסר. הסיכום של התוכן שהועבר על ידי אליעד בהרצאה מתמקד בהנחיית אנשים לבדוק בצורה יסודית את הנחות היסוד ואת העובדות לפני קבלת החלטות משמעותיות, בין אם מדובר בשותפים לדירה, חוזי שכירות, או כל נושא אחר ...
טיפול ב OCD, מחשבות טורדניות מוזרות, מחשבות לא הגיוניות, מוטרד מדברים חסרי משמעות, ממציא משמעויות מוזרות, מחשבות מוזרות, פחדים מוזרים, דמיונות מוזרים, מחשבות שווא, חושב שאני המשיח, הפרעות נפשיות
טיפול ב OCD, מחשבות טורדניות מוזרות, מחשבות לא הגיוניות, מוטרד מדברים חסרי משמעות, ממציא משמעויות מוזרות, מחשבות מוזרות, פחדים מוזרים, דמיונות מוזרים, מחשבות שווא, חושב שאני המשיח, הפרעות נפשיות
... מחשבות טורדניות מוזרות, מחשבות לא הגיוניות, מוטרד מדברים חסרי משמעות, ממציא משמעויות מוזרות, מחשבות מוזרות, פחדים מוזרים, דמיונות מוזרים, מחשבות שווא, חושב שאני המשיח, ... שמסביר אליעד כהן לקיומן של מחשבות מוזרות וטורדניות היא חוסר במשמעות בחיים. אנשים שסובלים ממחשבות מוזרות, כגון צורך לעבור שולחן תמיד מצד ימין, לבדוק שוב ושוב אם נכנסו ... ממזלג כסימן שהאוכל לא יהיה בריא, עושים זאת כי הם יוצרים לעצמם משמעות מלאכותית. אליעד כהן מדגיש שלא מדובר רק באמונה טפלה, אלא בחיפוש עמוק אחר משמעות שהאדם אינו מוצא בחייו. לדוגמה, אם האדם רואה צבע לבן, הוא עשוי לחשוב שלבן קשור למילה בן ולחשוב שאם ... שלו לא תהיה טובה. מחשבות כאלה הן למעשה דרכים שבהן האדם מנסה לייצר משמעות במקום שבו הוא לא רואה משמעות אמיתית. האם הבעיה היא בחוסר מטרות בחיים? אליעד כהן מציע לבדוק תחילה האם לאדם שסובל ממחשבות טורדניות יש מטרות משמעותיות בחיים. יש לשאול אותו: האם יש לך מטרות אמיתיות כמו שאיפה להרוויח כסף, לסיים לימודים או להצליח ... הרגילות היא תחושת גאווה ועליונות. האדם מרגיש שהחיים הרגילים חסרי משמעות ולא מספיק טובים עבורו. הוא אומר לעצמו: לא מתאים לי להיות כמו כולם, לעבוד, ללמוד, לאכול - אני שואף למשהו גדול ומשמעותי יותר. הגאווה הזו גורמת לו לזלזל במטרות רגילות, ולכן הוא מחפש מטרות אחרות - או מטרות גרנדיוזיות כמו ... את העולם, או להפוך לטבעוני מושלם, או לחלופין מטרות קטנות ובלתי משמעותיות לחלוטין, כמו לבדוק את הכיוון שבו נכנס לחדר. דוגמה לכך היא אדם שחושב שהוא המשיח. הוא הגיע למצב הזה כי הוא מאמין שזו מטרה בעלת משמעות גדולה יותר מאשר להיות דוקטור או לעבוד ולהרוויח כסף, מטרות שנראות לו משעממות וחסרות משמעות. האם המחשבות המוזרות הן בעיה או שיש בהן משהו חיובי? אליעד כהן מדגיש שלתחושת הגאווה ולזלזול בחיים ... אינו רואה את השלמות שקיימת גם בחיים הרגילים. לפי אליעד, שלמות ומשמעות נמצאות בכל דבר, אפילו בדברים הפשוטים והיומיומיים ביותר. כיצד לטפל במחשבות טורדניות ומוזרות? הפתרון ... אותו: מה רע בלהיות אדם רגיל? ולהתמודד עם הטענות שלו לגבי חוסר המשמעות שבשגרה. כאשר האדם יבין שאין שום בעיה במטרות הפשוטות ושהחיים הרגילים הם בעלי משמעות, הוא יוכל להזדהות מחדש עם מטרות אלו, והמחשבות הטורדניות יתחילו להיעלם. האם תמיד צריך לדעת את הסיבות ... יכולות להיות סיבות רבות שגורמות לאדם לזלזל בחיים הרגילים ולחפש משמעות אחרת. אליעד מציע אפשרויות כמו אכזבה רומנטית (לדוגמה, מישהי שהוא רצה בה ולא רצתה אותו), או קריאה של ספרים עם רעיונות אוטופיים, או אמונה בקיום עולם אחר שיותר משמעותי מהמציאות. לא תמיד האדם זוכר או מודע לסיבות האלה, אך מה שחשוב הוא העובדה שהאדם רואה את החיים הרגילים ... למחשבות מוזרות. לסיכום, המחשבות המוזרות נובעות מתחושה של חוסר משמעות בחיים הרגילים, והדרך לפתור את הבעיה היא לעזור לאדם לראות את המשמעות גם בדברים הרגילים והפשוטים ביותר. איך להתמודד עם OCD? למה יש לי מחשבות מוזרות? איך למצוא משמעות בחיים? האם אפשר להיפטר ממחשבות טורדניות? מה רע בחיים רגילים? מחשבות לא הגיוניות ופחדים מוזרים ניתוח ... של אמונה טפלה. אך הבעיה היא שזה לא מוגבל רק להיבט אחד. הוא מוצא משמעות מיוחדת בכל פרט קטן בחייו, אפילו בסידור כלי האוכל או בצבעים שהוא רואה. כדי להבין את הבעיה, יש לבדוק האם יש לו מטרות משמעותיות בחיים. אם אין לו מטרות ברורות או שהוא לא עוסק בהן, ייתכן שזה מה שגורם לו לברוח אל המחשבות המשונות ... שהוא יאמר שאין לו מטרות רגילות, מה שיכול להעיד על כך שהוא מחפש משמעות בכל פרט קטן כי אין לו משמעות כללית בחיים. במקרה כזה, הוא יוצר לעצמו מטרות מדומות, כי אין לו מטרות אמיתיות לרדוף אחריהן. אבל אם ... מבחינתו לעבוד ולהרוויח כסף או ללמוד לתואר זה דבר משעמם וחסר משמעות. הוא מרגיש שזה לא בשבילו, ולכן הוא לא מזדהה עם זה. המנגנון הנפשי שמוביל למחשבות המוזרות האדם בז ... במטרות הרגילות נובע מסוג של גאווה. הוא חושב שחיים רגילים הם חסרי משמעות , ולכן מסרב להסתפק בהם. מצד אחד, יש כאן צד חיובי - הוא מחפש שלמות ואינו רוצה לחיות חיים שגרתיים ... לטפל במצב? הפתרון הוא לעזור לו להבין שהחיים הרגילים אינם חסרי משמעות. יש לשאול אותו: מה רע בלהיות אדם רגיל? ולהתמודד עם כל טענה שלו על כך שחיים רגילים אינם ראויים. כשהוא ... הוא נמנע ממטרות רגילות מתוך גאווה או תחושת ריקנות, ולכן מחפש משמעות בדרכים לא רציונליות. כדי לעזור לו, יש לגרום לו להבין שהחיים הרגילים אינם חסרי משמעות, ושאפשר למצוא משמעות גם במטרות פשוטות ויומיומיות. איך אתם מנתחים את המקרה הבא בא בן אדם אומר אני סובל ממחשבות מוזרות מזה ...
פסיכוזה פרנואידית, טיפול בסכיזופרניה פסיכוזה, מחלת הרדיפה, מתנכלים לי, עוקבים אחרי, רודפים אותי, רודפים אחרי, מנסים לפגוע בי, חשדנות יתר, אישיות פרנואידית, שיגעון רדיפה, איך נוצרת הפרעה נפשית? ממה נובעת פרנויה? רוצים לפגוע בי
פסיכוזה פרנואידית, טיפול בסכיזופרניה פסיכוזה, מחלת הרדיפה, מתנכלים לי, עוקבים אחרי, רודפים אותי, רודפים אחרי, מנסים לפגוע בי, חשדנות יתר, אישיות פרנואידית, שיגעון רדיפה, איך נוצרת הפרעה נפשית? ממה נובעת פרנויה? רוצים לפגוע בי
... מדוע המוח האנושי מחפש אויבים? הבסיס הראשון להתפתחות פסיכוזה פרנואידית, לפי ההסבר של אליעד, נעוץ בעובדה שהמוח האנושי בנוי לחפש בעיות ואויבים על מנת להרגיש קיים ומשמעותי. האדם זקוק לאתגרים, מטרות וקונפליקטים, וכאשר אלה חסרים בחייו, המוח עשוי להמציא בעיות מלאכותיות. אדם שלא חש משמעות לחייו, שאין לו מטרות ברורות או אתגרים ... לעיתים מתעסק במחשבות דמיוניות ומפחידות כמו השכן מצלם אותי, הממשלה רודפת אחרי או מתנכלים לי. לדוגמה, אליעד מסביר שאדם שיושב כל היום מול הטלוויזיה לא באמת עסוק במשהו משמעותי, הוא רק מעביר את הזמן. היעדר מטרות ... בעיה אמיתית, הוא מייצר בעיה דמיונית. אדם כזה עלול לחשוב שהשכן שלו עוקב אחריו דרך הקירות או משתמש בזכוכית מגדלת כדי לפקח עליו. בעצם, מדובר בניסיון לא מודע של האדם לתת משמעות לחיים דרך מאבק באויב דמיוני. מדוע אנשים ... הסיבה השנייה להתפתחות של הזיות פרנואידיות קשורה בהדחקה של טראומות, כאבים או תחושות שליליות שאינן מטופלות. האדם חווה כאב פנימי עמוק, טראומה מודחקת או תחושת חוסר משמעות, אך הוא אינו מצליח או אינו מוכן להכיר ... שורש הבעיה אצל אדם הסובל מפסיכוזה פרנואידית? כדי לעזור לאדם הסובל ממחשבות שווא פרנואידיות, יש צורך להבין מה השורש האמיתי לבעיה. יש שתי דרכים מרכזיות לבדוק זאת: חוסר משמעות ותעסוקה: אם האדם חי ללא מטרות ואתגרים, הפתרון הוא ליצור עבורו משמעות אמיתית ומטרות בעלות ערך רגשי ואינטלקטואלי. לא מדובר בלנקות את הבית או לראות טלוויזיה, אלא במשהו משמעותי שיעסיק את מוחו באמת. טראומה או סבל ... לאדם שמדמיין שהשכן שלו עוקב אחריו באמצעות מכשירים מיוחדים או דרך הקיר, ומסביר שזה קורה כי לאדם אין אתגרים אמיתיים, ולכן המוח שלו יוצר לעצמו אויב מלאכותי כדי להרגיש משמעות. בדוגמה נוספת, אדם שאינו מסוגל להתמודד ... עם התחושות הפנימיות הקשות. מה הפתרון המעשי להתמודדות עם הפרעה נפשית כזו? אליעד מדגיש שהפתרון דורש הבנה מדויקת של מקור הבעיה אצל האדם הספציפי. אם הבעיה היא חוסר משמעות, יש לסייע לו ליצור מטרות משמעותיות אמיתיות, ואם הבעיה היא טראומה מודחקת ... שיסייע לו להתמודד עם הסבל המודחק. סיכום והמלצות להתמודדות עם מחשבות שווא ופרנויה: לסיכום, ההסבר של אליעד כהן לפסיכוזה פרנואידית מתמקד בשני גורמים מרכזיים: חוסר משמעות ותעסוקה בחיים, והדחקת טראומות או כאב ... לכל אדם ולטפל בו ישירות. מצלמים אותי שעמום וסכיזופרניה הדחקה והפרעות נפשיות רוצים להזיק לי איך מתפתחת סכיזופרניה? מה הקשר בין טראומות ילדות להפרעות נפשיות? איך ליצור משמעות אמיתית בחיים? איך מתפתחת סכיזופרניה? ... מהיכן מגיעות מחשבות אלו? המוח מחפש תעסוקה המוח האנושי בנוי כך שהוא תמיד מחפש אתגרים ותעסוקה. אדם זקוק למטרות ולמשימות בחייו כדי להרגיש שהוא קיים. כאשר אדם חסר תעסוקה משמעותית, מוחו עלול להתחיל להמציא בעיות. יש להבדיל בין להעביר את הזמן לבין תעסוקה משמעותית. אדם שצופה בטלוויזיה כל היום אינו בהכרח עסוק, אלא פשוט ממלא את זמנו בפעילות פסיבית. לעומת זאת, אדם בעל מטרות מוגדרות ואתגרים אמיתיים עסוק בפעילויות שמעניקות לו תחושת משמעות. המוח מחפש אויבים כחלק מהצורך לייצר ... מדומים. כך הוא עלול להשתכנע שהשכן עוקב אחריו, שהממשלה נגדו, או שכל הסביבה פועלת לרעתו. מה הפתרון? אם הסיבה להזיות ולמחשבות הלא - מציאותיות היא חוסר בתעסוקה משמעותית, הפתרון הוא להעניק לאדם מטרות ואתגרים ממשיים. יש להדגיש כי לא מדובר בפעילויות להעברת הזמן, כמו ניקיון הבית או צפייה בטלוויזיה, אלא במשימות משמעותיות שדורשות מאמץ אינטלקטואלי או רגשי. רע ... עם המצב? כדי לעזור לאדם הסובל מהזיות ומחשבות שווא, יש לברר מהו המקור האמיתי של תחושותיו. האם מדובר בחוסר תעסוקה? האם מדובר בכאב פנימי שהודחק? אם הסיבה היא חוסר משמעות, יש לעזור לו למצוא מטרות משמעותיות. אם מדובר בהדחקה של טראומה, יש צורך ... מטרות חדשות או דרך טיפול רגשי מעמיק. איך מתפתחת סכיזופרניה? איך מטפלים בהזיות? מה הקשר בין טראומות ילדות להפרעות נפשיות? למה אנשים מדמיינים שרודפים אחריהם? איך ליצור משמעות אמיתית בחיים? מצלמים אותי, מציצים לי, ...
פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
פיצול הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות
... הנשמה והתודעה מהאחדות של המציאות מה המשמעות של אחדות ונפרדות בתפיסת המציאות? אחדות ונפרדות הן ... כאשר האדם מצליח לחוות שהכל אחד, הסבל נעלם. אפשר לחזור לאחדות באמצעות התבוננות מתמדת ושאלת שאלות כמו: האם זה באמת משנה?, וכך האדם יגלה שכל הבחירות אינן כה משמעותיות כפי שהן נראות, משום שהכל כבר שלם במהותו. כיצד ... להתפשר על תשובות חלקיות או שטחיות. איך להתמודד עם התלבטויות מתוך תפיסת האחדות? לדוגמה, אדם שמתלבט איזו חולצה לבחור חווה סבל בגלל הנפרדות, כי הוא מאמין שיש משמעות עמוקה לבחירה. אך אם הוא ישאל את עצמו שוב ושוב האם ... לאדם להבין שאין הבדל אמיתי בין האפשרויות, ושההתלבטות נובעת רק מחוסר הבנת האחדות. כשמבינים לעומק את האחדות, כל החלטה הופכת פשוטה, משום שהאדם מפסיק לייחס לה משמעות מוגזמת. מה המשמעות של תפיסת הבורא והמציאות האינסופית? אליעד מתאר שהבורא ... דבר כבר קיים בתוכו. לכן הדרך היא חקירה מתמדת, שמטרתה להביא את האדם לחוויית אחדות מוחלטת. אחדות ונפרדות איך לחוות את המציאות האמיתית שאלות על בחירה חופשית משמעות האגו התחברות לתודעה רחבה הבנת המציאות אחדות ונפרדות ... הסבל ייעלם מעצמו. ניתן לחזור לאחדות בשנייה אחת, אם רק שואלים שוב ושוב: האם זה באמת משנה? אם נחקור לעומק את מהות הדברים, נגלה שכל הבחירות שאנו עושים אינן כה משמעותיות, משום שהכל כבר חלק מהשלמות הכוללת. השגת ההבנה ... יחווה שכל האירועים בעולם אינם אלא ביטוי של אותה ישות אחת כוללת. אחדות ונפרדות הבנת המציאות התחברות לתודעה רחבה איך לחוות שלמות שאלות על בחירה חופשית משמעות האגו איך לחוות את המציאות האמיתית הנושא הזה של אחדות ...
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
... בכל חוקי התנועה. כך גם ילדים - כשהגבולות אינם מוחלטים וברורים, הם מאבדים את המשמעות שלהם, והילד מפסיק להתייחס אליהם ... על מערכת היחסים בין הורים לילדים? אליעד ציין כי האופן שבו ההורה מציב גבולות משפיע משמעותית על איכות היחסים שלו עם הילד. ... מהם הגבולות שעליהם הוא מוכן להיאבק, ועל אילו גבולות הוא לא מתכוון להתעקש. מהי המשמעות של מחויב ואפשרי בהצבת גבולות לילדים? ... אך בפועל, הוספת גבולות רבים מדי יוצרת בלבול אצל הילד, שמפסיק להבחין בין דרישות משמעותיות לדרישות לא משמעותיות , מה שמוביל לאי - ציות כללי. לכן, ... אפקטיבית, תוך שמירה על סמכות ההורה והימנעות מערעור עליה. אליעד כהן הסביר את המשמעות של הצבת גבולות, את הסיבות שבגללן ... מהות הדברים. כל דבר שחשוב להורה, חייב להיות מוגדר כמחויב, אחרת הילד לא יבין את המשמעות של הדרישות. אם ההורה לא מוכן להיאבק עליהם, הגבולות עלולים להתערער ולהפוך לפחות אפקטיביים. מה המשמעות של כל המוסיף גורע בהצבת גבולות? ...
מוטיבציה להצלחה, דחיינות, מעט גם כן טוב, קצת זה גם טוב, או הכל או כלום, התמדה ונחישות, הכל או לא כלום, מוטיבציה עצמית, הגברת מוטיבציה, איך להניע את עצמך? הנעה עצמית, חוסר מוטיבציה
מוטיבציה להצלחה, דחיינות, מעט גם כן טוב, קצת זה גם טוב, או הכל או כלום, התמדה ונחישות, הכל או לא כלום, מוטיבציה עצמית, הגברת מוטיבציה, איך להניע את עצמך? הנעה עצמית, חוסר מוטיבציה
... הגישה הנכונה יותר היא מעט זה גם כן טוב, וכי צריך להרגיל את המוח שפעולות קטנות ואפילו מינוריות הן משמעותיות ובעלות ערך. לדוגמה, אם אדם רוצה לסדר את ... כן, פעמים רבות כשאדם מתחיל בפעולה קטנה, הוא ירגיש מוטיבציה להמשיך, והפעולה הקטנה תהפוך לפעולה גדולה ומשמעותית . האם קצת יכול להוביל לתוצאות גדולות יותר ... הכושר והספורט: אדם שרוצה להתחיל להתאמן אבל דוחה את זה כי הוא חושב לעצמו שהוא חייב לעשות אימון ארוך ומשמעותי . אליעד מציע לאותו אדם לעשות אימון קצר מאוד, ... מראש את התשובות הסופיות, ההתעקשות להמשיך ולחקור עוד קצת, בכל פעם מעט, בסופו של דבר תוביל לפריצות דרך משמעותיות ולהבנה עמוקה. למה אסור לוותר מראש אם ...
שכנוע עצמי, איך ליצור מוטיבציה עצמית? איך לשתול לעצמך מחשבה? איך להשפיע על עצמך? איך להתמיד? איך לא להתייאש? איך לייצר כוח רצון? איך ליצור התמדה ונחישות? לעשות ספורט, לרדת במשקל, לעשות דיאטה
שכנוע עצמי, איך ליצור מוטיבציה עצמית? איך לשתול לעצמך מחשבה? איך להשפיע על עצמך? איך להתמיד? איך לא להתייאש? איך לייצר כוח רצון? איך ליצור התמדה ונחישות? לעשות ספורט, לרדת במשקל, לעשות דיאטה
... שהציבו לעצמם, כמו לעשות ספורט, לרדת במשקל או להצליח בדיאטה. אנשים רבים מציבים מטרות משמעותיות כגון ירידה במשקל של 20 קג, אך מתקשים להתמיד, ... מיד בסוף כל אימון. אם בסוף כל אימון הוא יבדוק כמה הוא התקדם, בדרך כלל לא יראה תוצאות משמעותיות מיד, דבר שיוצר אצלו חוסר מוטיבציה וחוסר רצון ... לשלמות מוחלטת, הוא עדיין הרוויח כי השכל שלו התחזק והיכולת שלו לקבל החלטות השתפרה משמעותית. איך לא להתייאש ממטרות ארוכות טווח? התשובה ...
צרות של מחפשים רוחניים, האם חיפוש רוחני הוא קללה או ברכה? צרות של מחפשי אושר, צרות של אנשים רוחניים, צרות של אנשים שמודעים לעצמם, האם עדיף להיות אין שכל אין דאגות? האם עדיף להיות בן אדם או בעל חיים? סבל מהמרדף אחרי האושר
צרות של מחפשים רוחניים, האם חיפוש רוחני הוא קללה או ברכה? צרות של מחפשי אושר, צרות של אנשים רוחניים, צרות של אנשים שמודעים לעצמם, האם עדיף להיות אין שכל אין דאגות? האם עדיף להיות בן אדם או בעל חיים? סבל מהמרדף אחרי האושר
... את מי שמתעסק בשאלות קיומיות ומשמעות החיים. אליעד כהן מציין את הקנאה שיכולה להתעורר אצל אנשים שמבצעים חיפושי משמעות, כלפי אלו שחיים את חייהם מבלי להתעמק בשאלות ... פשוטים, מבלי לחשוב על עושר, משמעות או הישגים. השאלה היא האם כדאי לאדם לקנא במי ... כאלה, כשהם לא עוסקים בשאלות של משמעות ותכלית. אליעד מסביר שבעצם, כשמביטים בבעלי ... טובה יותר, שמאפשרת לו לחוות משמעות ואושר עמוק יותר. האם עדיף להיות אדם מודע או ... לחיים, אינם עסוקים בשאלות של משמעות ותכלית. אליעד שואל האם יש יתרון בבורות הזו. ... האם אדם מתוסכל מכך שהוא מחפש משמעות? האם יש דרך לנצל את המודעות הזו בצורה חיובית? ... לתוצאה חיובית. אנשים שמחפשים משמעות ונתקלים בקשיים נפשיים יכולים ללמוד להשתמש ... הדתית מעניקה להם תחושת ביטחון ומשמעות. הוא מציין כי דתיים עשויים להרגיש יותר מרוצים ... לאדם לחוות יותר תובנות חיים משמעותיות שיכולות להוביל לאושר ושלמות פנימית. למרות ... הללו מפסיד את היכולת לחוות את המשמעות בחיים. מודעות עצמית זה טוב או רע יתרונות ... בעלי חיים אינם עוסקים בחיפושי משמעות או שאיפות גבוהות. הם חיים את חייהם ללא דאגות ... בצורה עמוקה, יכול ליהנות בצורה משמעותית יותר מדברים מסוימים. הוא מבין את המשמעות של אהבה, של יצירה ושל סיפוק אישי. השוואה בין ... גוזל מהם את היכולת לחוות עומק ומשמעות בחייהם. השוואה בין דתיים לחילונים - מי מאושר ... שלהם נותנת להם ביטחון ותחושת משמעות. כאשר שואלים אדם דתי האם הוא מרוצה מהמצב ... גם פותח אפשרות לחיים עם עומק ומשמעות. ככל שאדם שואל יותר שאלות, כך יש לו פוטנציאל גדול יותר להגיע לתובנות משמעותיות ולמצוא תשובות עמוקות שמביאות לו סיפוק ... איך להתמודד עם קנאה באחרים? מהי משמעות החיים וכיצד למצוא אותה? האם אנשים דתיים ... היתרונות והחסרונות של חיפוש אחר משמעות מודעות עצמית זה טוב או רע, יתרונות וחסרונות ...
פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
... מובילה לתוצאה: האם תמיד קיללה תוביל לכעס? הטענה שהתוצאה נגרמת רק מהסיבה הזו: האם יש סיבות נוספות לכעס חוץ מהקללה? דוגמאות מהחיים לניתוח סיבתיות בכדי להבין את המשמעות של טענות סיבתיות, נבחן דוגמאות מהחיים: אני רעב, ולכן אני הולך לאכול: כאן יש 4 טענות: הסיבה: רעב. התוצאה: הליכה ... חוסר ביטחון כללי, או דאגות שאינן קשורות רק למימון? יכולת לעזור לאחרים: כשחבר או בן משפחה מתלוננים על משהו, אפשר לשאול את השאלות האלה, לפרק את הטענה, ולמצוא נקודות משמעותיות שמקדמות אותם לפתרון. האם השיטה אכן פותרת כל בעיה ב - 100 אחוז? רבים טוענים ששימוש עקבי בניתוח סיבתיות עשוי לפרק ... לשני, אבל לפעמים זה רק חלק מהתמונה או סיבה משוערת בלבד. למי כדאי ליישם ניתוח סיבתיות ומתי? ניתוח סיבתיות רלוונטי בכל אינטראקציה אנושית, בכל פעם שמחליטים החלטות משמעותיות , בכל ויכוח או שיחה, ובוודאי בכל טיפול רגשי או קבלת החלטות מקצועית. בכל מצב כזה, ברגע שעולה טענה של למה ככה? ... כי..., מומלץ לבצע את החקירה. יכול להיות שזה יעורר עוד שאלות, יביא לגילוי סיבות נסתרות, או ישקף לנו שהקשר לכאורה בין סיבה לתוצאה איננו הדוק כמו שחשבנו. לסיכום: כלי משמעותי לחשיבה בהירה ופתרון בעיות ניתוח סיבתיות מאפשר לנו לקחת כל טענה, קטנה או גדולה, ולפרק אותה לארבעה רכיבים: הסיבה, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: משמעותיות, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משמעותיות, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לימודים, אימון עסקי, מטפל אישי מומלץ בנושאי משמעותיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 14:55:59 - wesi1