מסכות קורונה, מסכות הקורונה, האם מסכות הקורונה מזיקות? האם מסכות הקורונה מועילות? חובת מסכת קורונה, למה לשים מסכת קורונה? נזקי מסכות הקורונה, האמת של הקורונה, השקרים של הקורונה, חוקי הקורונה, הנחיות הקורונה, קורונה סגר שני
האם מסכות קורונה מועילות או מזיקות?
אליעד כהן מציג את הנושא של מסכות קורונה בצורה רחבה ומפורטת, תוך שהוא מדגיש כי קיימות שתי דרכים להבין את השאלה המרכזית: האם מסכות הקורונה מועילות או מזיקות? לדבריו, חשוב להבין שהשאלה עצמה ניתנת לפירוש בשני אופנים שונים, ויש להבדיל ביניהם כדי להבין על מה באמת הוויכוח:
אליעד מפרט את היתרונות הברורים של מסכות הקורונה:
מה הטעות המרכזית בויכוחים על מסיכות הקורונה?
לדברי אליעד, אחת הטעויות המרכזיות בוויכוחים בין אנשים על הנושא היא שהם מתווכחים בלי להבין שכל צד מתכוון למשהו אחר לחלוטין. כאשר מישהו אומר "מסיכה מזיקה", הוא יכול להתכוון בסך הכל הכללי שהחסרונות של המסיכה עולים על היתרונות שלה. כאשר השני טוען "המסיכה מועילה", הוא מדבר רק על היתרון הפרטני של המסיכה.
האם תמיד נכון לחבוש מסיכה?
אליעד כהן מדגיש שזה תלוי מאוד בסיטואציה. לדוגמה, בחדר ניתוח, ברור שרופא ישים מסיכה וכפפות, כי הוא נמצא בסביבה מזוהמת וסיכויי ההידבקות גבוהים מאוד. לעומת זאת, ביום - יום זה לא הגיוני לחבוש מסיכת חלל או חליפת מגן, למרות שגם זה מקטין את הסיכוי להידבק. לכן, ההחלטה צריכה להתבסס על השאלה: האם הנזק שייגרם מחבישת המסיכה שווה את התועלת שלה?
למה באמת מחייבים אותנו לשים מסכות קורונה?
אליעד כהן טוען שהסיבה האמיתית להנחיות הקורונה, במיוחד בישראל, אינה דאגה אמיתית לבריאות הציבור. לטענתו, המסכות משמשות ככלי פוליטי ושליטה באוכלוסייה. הוא טוען שהממשלה בישראל משתמשת במסיכות ככלי להפחדה ולשליטה על מנת להקל עליה להעביר סגרים, לאסור הפגנות ולמנוע מחאה נגד המשטר, במיוחד כאשר ראש הממשלה רוצה להתחמק מהעמדה לדין.
הוא נותן דוגמאות לאבסורד בכך שאדם יכול להוריד מסיכה כדי לעשן, פעולה שמסכנת את הבריאות פי כמה מקורונה, אך אסור לו ללכת בחוץ ללא מסיכה ולנשום אוויר נקי. האבסורד הזה מצביע, לדעתו, על כך שהמטרה אינה שמירה על הבריאות, אלא שליטה ופחד.
האם המדינה באמת דואגת לקשישים באמצעות המסכות?
אליעד אומר שלמדינה לא באמת אכפת מהקשישים, החולים או בריאות הציבור. הוא מדגיש שאם למדינה באמת היה אכפת מהבריאות, היא הייתה משקיעה באופן רציני וארוך - טווח במערכת הבריאות ובקשישים, ולא משתמשת במסכות כאילו זה הפתרון היחיד והנכון לבעיה.
האם הציבור בישראל פועל בחוכמה בנושא המסכות?
אליעד מותח ביקורת חריפה על הציבור בישראל וטוען שהציבור מתנהג בטיפשות ובצייתנות עיוורת. הוא מבקר במיוחד את אלה שלובשים מסכה אבל מורידים אותה כדי לעשן סיגריה, פעולה שמגבירה את סיכונם למות מקורונה. לדעתו, הציבור בישראל מתנהג כמו עדר, בדיוק כפי שהעם היהודי נתפס היסטורית (לדוגמא בשואה) כהולך כ"צאן לטבח".
הוא גם מותח ביקורת על כך שהמדינה הפכה את בעלי העסקים לשוטרים, ואוכפת באמצעותם את חובת המסכה באמצעות קנסות כבדים, דבר שמוביל לפילוג חברתי ולמתחים בין אנשים.
בסופו של דבר, הוא קורא לאנשים לחשוב בעצמם ולהבין לעומק את המצב במקום לקבל אותו כפי שמציגים אותו באופן שטחי.
אליעד כהן מציג את הנושא של מסכות קורונה בצורה רחבה ומפורטת, תוך שהוא מדגיש כי קיימות שתי דרכים להבין את השאלה המרכזית: האם מסכות הקורונה מועילות או מזיקות? לדבריו, חשוב להבין שהשאלה עצמה ניתנת לפירוש בשני אופנים שונים, ויש להבדיל ביניהם כדי להבין על מה באמת הוויכוח:
- הפירוש הראשון של השאלה הוא האם לבישת מסיכה מביאה תועלת כלשהי, או האם היא גורמת לנזק כלשהו באופן פרטני וספציפי.
- הפירוש השני הוא האם היתרונות של המסיכה עולים על חסרונותיה, או להפך - האם החסרונות עולים על היתרונות, כאשר משקללים את כל ההיבטים יחד.
אליעד מפרט את היתרונות הברורים של מסכות הקורונה:
- מסיכות מפחיתות את הסיכון להידבק בקורונה באופן משמעותי.
- מסיכות מפחיתות את הסיכון להדביק אחרים.
- גם משקפיים או כל כיסוי אחר על הפנים יכול להקטין את סיכויי ההידבקות.
- המסיכה מקשה על הנשימה וגורמת לאדם לנשום אוויר פחות נקי ופחות איכותי.
- חבישת מסיכה ממושכת גורמת לנזקים פיזיים, חברתיים ונפשיים שונים, כאשר הבסיסי שבהם הוא הקושי בנשימה.
- שימוש חוזר באותה מסיכה עלול לגרום להצטברות חיידקים ולפגוע בבריאות.
מה הטעות המרכזית בויכוחים על מסיכות הקורונה?
לדברי אליעד, אחת הטעויות המרכזיות בוויכוחים בין אנשים על הנושא היא שהם מתווכחים בלי להבין שכל צד מתכוון למשהו אחר לחלוטין. כאשר מישהו אומר "מסיכה מזיקה", הוא יכול להתכוון בסך הכל הכללי שהחסרונות של המסיכה עולים על היתרונות שלה. כאשר השני טוען "המסיכה מועילה", הוא מדבר רק על היתרון הפרטני של המסיכה.
האם תמיד נכון לחבוש מסיכה?
אליעד כהן מדגיש שזה תלוי מאוד בסיטואציה. לדוגמה, בחדר ניתוח, ברור שרופא ישים מסיכה וכפפות, כי הוא נמצא בסביבה מזוהמת וסיכויי ההידבקות גבוהים מאוד. לעומת זאת, ביום - יום זה לא הגיוני לחבוש מסיכת חלל או חליפת מגן, למרות שגם זה מקטין את הסיכוי להידבק. לכן, ההחלטה צריכה להתבסס על השאלה: האם הנזק שייגרם מחבישת המסיכה שווה את התועלת שלה?
למה באמת מחייבים אותנו לשים מסכות קורונה?
אליעד כהן טוען שהסיבה האמיתית להנחיות הקורונה, במיוחד בישראל, אינה דאגה אמיתית לבריאות הציבור. לטענתו, המסכות משמשות ככלי פוליטי ושליטה באוכלוסייה. הוא טוען שהממשלה בישראל משתמשת במסיכות ככלי להפחדה ולשליטה על מנת להקל עליה להעביר סגרים, לאסור הפגנות ולמנוע מחאה נגד המשטר, במיוחד כאשר ראש הממשלה רוצה להתחמק מהעמדה לדין.
הוא נותן דוגמאות לאבסורד בכך שאדם יכול להוריד מסיכה כדי לעשן, פעולה שמסכנת את הבריאות פי כמה מקורונה, אך אסור לו ללכת בחוץ ללא מסיכה ולנשום אוויר נקי. האבסורד הזה מצביע, לדעתו, על כך שהמטרה אינה שמירה על הבריאות, אלא שליטה ופחד.
האם המדינה באמת דואגת לקשישים באמצעות המסכות?
אליעד אומר שלמדינה לא באמת אכפת מהקשישים, החולים או בריאות הציבור. הוא מדגיש שאם למדינה באמת היה אכפת מהבריאות, היא הייתה משקיעה באופן רציני וארוך - טווח במערכת הבריאות ובקשישים, ולא משתמשת במסכות כאילו זה הפתרון היחיד והנכון לבעיה.
האם הציבור בישראל פועל בחוכמה בנושא המסכות?
אליעד מותח ביקורת חריפה על הציבור בישראל וטוען שהציבור מתנהג בטיפשות ובצייתנות עיוורת. הוא מבקר במיוחד את אלה שלובשים מסכה אבל מורידים אותה כדי לעשן סיגריה, פעולה שמגבירה את סיכונם למות מקורונה. לדעתו, הציבור בישראל מתנהג כמו עדר, בדיוק כפי שהעם היהודי נתפס היסטורית (לדוגמא בשואה) כהולך כ"צאן לטבח".
הוא גם מותח ביקורת על כך שהמדינה הפכה את בעלי העסקים לשוטרים, ואוכפת באמצעותם את חובת המסכה באמצעות קנסות כבדים, דבר שמוביל לפילוג חברתי ולמתחים בין אנשים.
בסופו של דבר, הוא קורא לאנשים לחשוב בעצמם ולהבין לעומק את המצב במקום לקבל אותו כפי שמציגים אותו באופן שטחי.
- האם מסיכות קורונה באמת מגינות?
- נזקים מחבישת מסיכה
- מסכות קורונה - תועלת או נזק?
- חובת המסכה - בריאות או שליטה?
- האם המדינה באמת דואגת לבריאות הציבור?
- אבסורד חוקי הקורונה בישראל
- האם הציבור בישראל פועל בחוכמה?