אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מחשבה עצמית ✔חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב? ✔ איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:04חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים?

השאלה שאליעד כהן מתייחס אליה היא כיצד ההורים צריכים לפעול כאשר ילדיהם לא פועלים לפי ההנחיות או הציפיות שלהם. לעיתים ישנם מצבים בהם אחד ההורים חושב שיש לחנך בצורה מסוימת, וההורה השני חושב אחרת, והילדים נמצאים באמצע, בבלבול וחוסר ודאות. גם במצב בו ההורים מתואמים על שיטת החינוך, קורה שהילדים עדיין מתנהגים אחרת מהמצופה.

מה קורה כאשר הורים מחנכים כמו חמורים?

אליעד מסביר שכאשר הורים מתמקדים כל הזמן במה שהילד עושה או לא עושה - "מותר לעשות", "אסור לעשות", "זה בסדר", "זה לא בסדר" - הם למעשה משתמשים בשיטת חינוך של חמורים. השיטה הזו מבוססת על הוראות בלבד, ללא הבנת ההיגיון מאחוריהן. הוא משתמש בדימוי החמור כדי להסביר שילד שחונך באופן הזה לא מפעיל את המחשבה העצמית שלו, בדיוק כמו חמור שפועל לפי הוראות בלבד. הילד במצב כזה לא לומד להפעיל שיקול דעת, אלא רק למלא הוראות בצורה טכנית וחסרת הבנה.

מדוע הילד מתנגד להוראות ההורים?

כאשר ההורים כל הזמן אומרים "תעשה כך" או "אל תעשה כך", הילד עלול לראות בהם "טרוריסטים", מכיוון שהוא מרגיש שהם מגבילים אותו בלי להסביר את ההיגיון מאחורי ההגבלות. כתוצאה מכך, הילד מנסה למרוד או לעשות ההפך ממה שנאמר לו, פשוט כדי להרגיש שהוא לא כפוף לסוג של שלטון כפוי ומדכא.

מהי דרך החינוך הנכונה על פי אליעד כהן?

אליעד מסביר כי חינוך נכון הוא לא רק לתת לילד הנחיות, אלא ללמד אותו כיצד לחשוב. כאשר הילד שואל "מותר לעשות את זה?", במקום לענות תשובה של "כן" או "לא", ההורה צריך להוביל את הילד לחשוב בעצמו. ההורה אמור להגיד לו: "בוא נחשוב ביחד, מה אתה חושב? למה אתה חושב שזה טוב או לא טוב?" ולהוביל את הילד להבין את ההיגיון מאחורי כל פעולה.

מה היתרון בחינוך לחשיבה עצמאית?

כאשר הילד מבין את ההיגיון שעומד מאחורי ההנחיות, הוא מסוגל לפתח חשיבה עצמאית. החשיבה העצמאית הזו מאפשרת לילד לפעול מתוך הבנה, ולא מתוך כפייה. ברגע שהילד מבין בעצמו את ההיגיון של הדברים, גם אם אחרים ינסו להשפיע עליו בעתיד, הוא עדיין יקשיב להוריו כי הוא הפנים את ההיגיון של ההוראות.

כיצד ניתן לקחת לאדם את הבחירה החופשית באמצעות חינוך?

אליעד מתייחס לנקודה מעניינת שלדבריו כבר הסביר במקומות אחרים, שלפיה אם אדם מגיע להבנה מלאה ועמוקה של דבר מסוים, הוא לא יכול לפעול בניגוד להבנתו. כלומר, כאשר אדם באמת מבין מדוע פעולה מסוימת נכונה, אין לו בחירה חופשית לפעול אחרת, כי הוא פשוט יודע מה נכון. הוא מציין שאנשים פועלים בניגוד להבנתם רק כאשר הם לא באמת מבינים לעומק את ההיגיון מאחורי הדברים.

מה עושים בפועל כדי ליישם את שיטת החינוך הנכונה?

אליעד מדגיש כי על ההורים לשנות את הפוקוס מחינוך טכני ("עשה או אל תעשה") לחינוך המבוסס על הבנת ההיגיון. כאשר ילד עושה משהו, בין אם נכון או לא, ההורה אמור לשאול: "למה אתה חושב שזה נכון? למה אתה חושב שאולי זה לא נכון? אולי ההפך הוא הנכון?" כלומר, ההורים צריכים לעודד את הילד לחשוב, לנתח ולהבין את פעולותיו ואת ההשלכות שלהן, במקום פשוט לקבל פקודות.

באמצעות גישה זו, הילד לומד לחשוב בצורה עצמאית ובוגרת, וכאשר הוא גדל, הוא מסוגל לקבל החלטות נכונות מתוך ההבנה שלו, ולא מתוך הכפייה או הפחד מההורים.

לסיכום: מהו חינוך טוב לילדים?

חינוך טוב הוא חינוך שבו ההורים מתמקדים בהסבר ובהיגיון ולא רק בהוראות. ההורים צריכים לעזור לילד לחשוב בכוחות עצמו ולהבין את ההיגיון של כל פעולה. בצורה זו הילד מתפתח לאדם עצמאי, חושב ומבין, שמסוגל להתמודד עם החלטות בצורה נכונה ובוגרת. כאשר ההורים מסבירים את הדברים ולא מנסים לתמרן את הילד, הוא לא יראה בהם אויבים, אלא אנשים שמסייעים לו להבין את העולם טוב יותר.
מהו חינוך טוב ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה?

הנושא שנדון כאן עוסק בחינוך ילדים ובשאלה מה צריך לעשות הורה כאשר הילדים אינם פועלים על פי מה שנאמר להם. במיוחד כאשר ישנם חילוקי דעות בין ההורים על הדרך בה יש לחנך את הילדים, או כאשר הילדים לא פועלים על פי הציפיות של ההורים, גם אם יש הסכמה בין ההורים בנוגע לשיטה החינוכית. אליעד מציין כי התשובה לשאלה זו היא פשוטה יותר ממה שנראה במבט ראשון.

מה קורה כשחונכים ילדים כמו חמורים?

החינוך המתבצע כשההורים מתמקדים כל הזמן במה מותר ומה אסור, או מה לעשות ומה לא לעשות, הוא חינוך שמזכיר את התנהגותם של חמורים. אליעד מסביר כי כאשר הורים כל הזמן עוסקים בשאלות של "מה לעשות", הם בעצם חונכים את הילדים בצורה דמוי - חמורית, כי הם לא עוזרים לילד להבין את החשיבה מאחורי ההחלטות. החמור, לדבריו, לא חושב, הוא רק עוסק בשאלה של מה מותר ומה אסור, מבלי להפעיל שיקול דעת. כך גם הילד, כשההורה אינו מסביר לו את ההיגיון מאחורי ההוראות, לא מפתח את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות בצורה עצמאית.

מהו חינוך נכון?

חינוך נכון, לדברי אליעד, הוא לא על להורות לילד מה לעשות ומה לא לעשות, אלא על להסביר לו את צורת החשיבה הנכונה. כאשר ילד שואל את ההורה אם מותר לעשות משהו, במקום לספק תשובה ישירה של "מותר" או "אסור", אליעד מציע שההורה יחשוב יחד עם הילד. הוא ממליץ להגיד לילד: "בוא נחשוב ביחד, מה אתה חושב? מה ההיגיון שלך אומר?" בכך, ההורה מסייע לילד לפתח את יכולת החשיבה שלו ולהבין את ההיגיון שמאחורי כל פעולה, כך שהוא יוכל להגיע למסקנה נכונה בעצמו.

מהי החשיבה החיונית לחינוך טוב?

כאשר ההורים מסבירים לילד את השכל שמאחורי הדברים, הם לא מתמקדים אך ורק בשאלה של מה מותר ומה אסור, אלא מסבירים את ההיגיון שבפעולה או במעשה מסוים. ברגע שהילד מבין את ההיגיון, הוא לא יצטרך להישמע רק למה שההורים אומרים, אלא יוכל לפתח את יכולת החשיבה שלו ולהחליט בעצמו, בהתאם למה שהוא הבין. אליעד מדגיש כי כאשר ההורים מסבירים את הדברים בצורה ישירה, הילד יתחיל לחשוב ולהתנהג כמו אדם נורמלי, ולא כמו "חמור" שעושה רק את מה שמותר או אסור.

האם יש מקום לפתח חשיבה עצמאית אצל הילדים?

התשובה לשאלה זו חיובית. אליעד מציין שבסופו של דבר, כאשר ההורים מגדלים את הילד לחשוב בצורה עצמאית ולהבין את ההיגיון מאחורי ההוראות, הם עוזרים לו להיות אדם עצמאי ובוגר, שמסוגל לקבל החלטות נכונות. ברגע שהילד מבין את הדברים בצורה מעמיקה, הוא לא יצטרך להישמע להוראות בלא להבין את הסיבה מאחוריהם. הוא יוכל להחליט בעצמו מה נכון ומה לא, בהסתמך על ההיגיון שהוא עצמו פיתח.

מה יקרה אם ההורים יתמקמו בתפקיד של "טרוריסטים"?

אליעד מציין כי כאשר ההורים לא מסבירים את ההיגיון מאחורי ההוראות ומתקשים לתת לילד את היכולת לחשוב ולבצע בחירה חופשית, הילד עלול להרגיש שההורים הם "טרוריסטים". במצב כזה, הילד עלול למרוד ולהתנגד להוראות ההורים רק משום שהם לא מאפשרים לו להבין את המניעים שמאחורי ההוראות. כאשר הילד מרגיש שמונעים ממנו את חופש הבחירה, הוא יימנע מלהקשיב להורים ויפעל לפי רצונו, רק מתוך צורך להימנע מהצמצום שמטילים עליו ההורים.

סיכום: איך לחנך את הילדים בצורה נכונה?

כדי לחנך ילדים בצורה נכונה, יש להתמקד בהסבר ובהבנה. במקום לשלוט על הילד ולהגיד לו מה מותר ומה אסור, ההורים צריכים להסביר את ההיגיון של כל פעולה ולפתח אצל הילד את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות עצמאיות. חינוך כזה לא רק עוזר לילד להתנהג בצורה נורמלית, אלא גם מסייע לו לפתח את כישוריו השכליים וההבנתיים, כך שהוא יוכל להתמודד עם החלטות בעתיד בצורה מושכלת.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של חינוך ילדים והשאלה שנשאלתי היא מה צריך לעשות הורה כאשר הוא רואה שהילדים עושים חלק ממה שהוא אומר, ההורה רוצה שהילדים יעשו דבר אחד והילדים עושים דבר אחר בפרט אם מגיעים למצב שצד אחד מההורים חושב שצריך לעשות ככה וצד אחר חושב שצריך לעשות ככה ואז הילדים נמצאים באיזה בלבול ובפרט שגם אם שני ההורים מסכימים איך צריך לחנך את הילדים עדיין הרבה פעמים הילדים עושים אחרת והשאלה הנשאלת היא זה מה לעשות ואיך לחנך את הילדים בצורה נכונה והתשובה לשאלה הזאת היא יותר פשוטה ממה שנדמה.

כאשר ההורים הם חמורים דהיינו, הם מתעסקים כל הזמן במה לעשות ובמה לא לעשות אז גם שיטת החינוך שלהם שהם מחנכים את הילדים שלהם זאת בעצם שיטת חינוך של חמורים ואז גם הילדים יוצאים חמורים ולפעמים החמורים האלה הם מקשיבים גם אם לפעמים החמורים האלה לא מקשיבים להם, אבל אם ההורים הם בני אדם חושבים והם מחנכים את הילדים שלהם בצורה שהם מחנכים בני אדם אז גם הילדים מתנהגים כמו בני אדם.

אני אסביר מה אני מתכוון לחנך ילד פירושו לחנך אותו לדרך חשיבה נכונה, מה זאת אומרת הורים שמתעסקים בלהסביר לילד שלהם "תעשה ככה או תעשה ככה את זה אסור את זה מותר, את זה מותר את זה אסור את זה אני מרשה לך את זה אני לא מרשה לך" זה הורים חמורים, למה זה הורים חמורים? כי הם כל הזמן מתעסקים במה לעשות "מותר לעשות אסור לעשות, מה הוא יעשה הוא יעשה ככה או יעשה ככה?" וזה חמור למה חמור כי החמור מה מעניין אותו מה לעשות "לעשות לא לעשות, כן לעשות לא לעשות", החמור לא חושב החמור לא מפעיל את דעתו אין לו שיכול דעת לחמור.

לעומת זאת חינוך נכון פירושו לא להגיד לילד שלך להגיד מה לעשות ומה לא לעשות חינוך נכון פירושו להסביר לילד שלך את צורת החשיבה הנכונה, כאשר הילד שלך שואל אותך "מותר לעשות את הדבר הזה?" במקום להיות כמו חמור שאומר לו מותר או אסור ואז הילד שלך נשאר חמור ואתה מצפה שכשהוא יגדל הוא יבין את מה התכוונת לו ואת החוכמה הנפלאה שיש בשיגעון שלך במקום זה כאשר הילד שלך אומר לך "מותר לעשות את זה אסור לעשות את זה?" תגיד לו "רגע בא נחשוב ביחד, מה אתה חושב מה ההיגיון שלך אומר, למה אתה חושב ככה למה אתה חושב אחרת" וכו' ולהוביל את המחשבה של הילד שהוא עצמו יגיע למסקנה הנכונה מה צריך לעשות.

זה נקרא לחנך את הילד כמו שמחנכים בן אדם וכאשר מחנכים את הילד כמו שמחנכים בן אדם ממילא הילד מתנהג כמו בן אדם, אני אסביר אם ההורים מחנכים את הילד "מותר אסור, אסור מותר, מרשה לך לא מרשה לך, למה עשית למה לא עשית" אם הם מתעסקים כל הזמן במה הוא עשה ובמה הוא לא עשה הילד לא מבין הוא מבין שההורים שלו זה טרוריסטים שכל מה שמעניין אותם זה מה הוא עושה ומה הוא לא עושה וכו' ואז כל מה שהילד רוצה מצד האמת כל מה שהוא רוצה זה לעשות הפוך ממה שההורים שלו אומרים, למה כי הוא אומר "ההורים האלה זה טרוריסטים לא נותנים לי לחיות רוצה לעשות מה שאני רוצה אל תשגעו לי את השכל".

לעומת זאת אם ההורים מחנכים את הילד כמו שמחנכים בן אדם, זאת אומרת שמסבירים לו את השכל של הדבר לא מנסים לעבוד עליו למה מנסים להגיד לו "אם אני אגיד לו ככה הוא יחשוב ככה ואם אני אגיד לו ככה הוא יחשוב ככה אז אני אגיד לו ככה" אין דברים כאלה תגיד תסביר לילד שלך את הדברים כפי מה שהם, תסביר לו "תקשיב ככה ותקשיב ככה וההיגיון הוא ככה וההיגיון הוא ככה" לנסות להסביר לילד את השכל של הדברים, אז כאשר הילד מבין את השכל של הדברים אז גם אם כל העולם אחר כך יגיד לו לעשות אחרת הילד עדיין יקשיב להורים.

וכפי שכבר הסברתי בנושא אחר שיש אפשרות לקחת לאדם את הבחירה החופשית שלו אפשר לגרום לבן אדם שלא תהיה לו בחירה חופשית, איך? באמצעות שמביאים אותו להבנה הבנה אם האדם באמת מבין מסוים הוא לא יכול לעשות אחרת ממה שהוא מבין, מתי אדם עושה אחרת כאשר הוא לא באמת מבין. בסיכומו של דבר הנושא הוא פשוט אתה רוצה שהילדים שלך יהיו מחונכים תתעסק פחות בלהגיד להם מה לעשות מה לא לעשות "למה עשית למה לא עשית" כל המשוגעים האלה.

במקום זה להסביר להם איך לחשוב "מה אתה חושב" וגם אם הילד עושה נכון "למה אתה חושב שזה טוב ולמה אתה חושב שזה לא טוב, האם זה באמת טוב אולי ההפך הוא הנכון ואולי ככה אולי ככה", להתחיל לפתח לילד את החשיבה שלו וכאשר מחנכים את הילד לחשוב כמו בן אדם אז גם הילד מתנהג כמו בן אדם ועל ידי זה הילדים גדלים להיות אנשים נורמליים ואז גם הם חיים חיים נורמליים.
תרגול קוגניטיבי ניגודים לפתח את השכל חד הוריות איך לפתח חשיבה מתוך הבנה איך לחנך ילדים שיקולים יכולת שכלית בחירה חופשית למה הילד איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים בני אדם הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים הורים וילדים חינוך חינוך טוב חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים מחנך מחנכים
שתילת מחשבות עצמית, איך לשתול מחשבה לעצמך? איך לשתול לעצמך מחשבות? איך לשכנע את עצמך? שכנוע עצמי, איך לגרום לעצמך להאמין במשהו? אוטוסוגסטיה, סוגסטיה עצמית, איך ליצור לעצמך ביטחון עצמי שקרי? איך לשתול לעצמך אמונה בתת מודע?
שתילת מחשבות עצמית, איך לשתול מחשבה לעצמך? איך לשתול לעצמך מחשבות? איך לשכנע את עצמך? שכנוע עצמי, איך לגרום לעצמך להאמין במשהו? אוטוסוגסטיה, סוגסטיה עצמית, איך ליצור לעצמך ביטחון עצמי שקרי? איך לשתול לעצמך אמונה בתת מודע?
... לעצמך אמונה בתת מודע? איך לשתול מחשבה לעצמך וליצור אמונות חדשות? שתילת מחשבה עצמית היא תהליך שבו אדם משכנע את עצמו להאמין במשהו על ידי ביצוע פעולות שמחזקות את אותה האמונה. התהליך הזה נקרא אוטוסוגסטיה (סוגסטיה עצמית), והוא נשען על הרעיון של לשכנע את המוח להתנהל לפי מחשבה מסוימת. כיצד ניתן לשתול מחשבה עצמית? על כך נדבר בסיכום הבא. מהי אוטוסוגסטיה ואיך היא פועלת? אוטוסוגסטיה היא טכניקת שכנוע עצמי שבה אדם משנה את מחשבותיו ויוצר אמונות חדשות דרך פעולות והתנהגויות. ... להאמין במשהו? איך לשתול מחשבה לעצמך וליצור אמונות חדשות? כדי לשתול מחשבה עצמית בתהליך שנקרא אוטוסוגסטיה (סוגסטיה עצמית), יש להבין תחילה כיצד מחשבות נוצרות ואיך ניתן להשפיע עליהן. הרעיון המרכזי הוא לשכנע את עצמך במשהו דרך פעולות והתנהגות ...
עבודת אלילים - האם הדומם מודע לעצמו? מהי האמת שיש בעבודת אלילים?
... ? ואם לא היו מלמדים את האדם שיש הבדל בינו לבין שאר הדברים שבעולם, האם הוא היה באמת מגיע למסקנה שרק לו יש תודעה עצמית ולא גם לשאר הדברים שבעולם? האם לרובוט יש מחשבה עצמית? האם לרובוט מדבר יש מחשבה עצמית? האם לרובוט מתוחכם יש בחירה חופשית? במה שונה מהותית התנהגות ...
ניקוי רעלים ושטיפת מוח ונפש טובה - איך לעשות ניקוי אמיתי?
... השקרית. ועל האדם להיצמד אל השכל של החכם האמיתי, ולהזרים אותו בתוך המחשבה של עצמו. עד שהאדם לא יחשוב שום מחשבה עצמית, בלי שהוא קודם לכן יבדוק אותה, עם כלי הבדיקה של ...
לימודי רוחניות, לימודי קבלה, לימודי מודעות עצמית, לימודי התפתחות אישית, השוואה בין מקומות, איפה הכי טוב ללמוד? איפה מומלץ ללמוד? מורים רוחניים, שיטות רוחניות, העצמה אישית, מצא את ההבדלים
לימודי רוחניות, לימודי קבלה, לימודי מודעות עצמית, לימודי התפתחות אישית, השוואה בין מקומות, איפה הכי טוב ללמוד? איפה מומלץ ללמוד? מורים רוחניים, שיטות רוחניות, העצמה אישית, מצא את ההבדלים
... מהם דימויים והשוואות שמתבצעות בהרצאה? אחת השאלות המרכזיות שהועלתה היא אם המאמינים באמת מרגישים מאושרים לאחר שהם לומדים את השיטה הרוחנית. אליעד מציין שזו שאלה חשוב מאוד, שכן ייתכן שהאושר הוא רק תוצאה של מחשבה עצמית, אבל זה לא בהכרח מעיד על התוצאה האמיתית. הוא מתאר כיצד אנשים שמצטרפים לשיטות רוחניות ...
מחשבות / מחשבה - הכל כולל הכל על מחשבות / מחשבה - רשימת כל הנושאים
... יוצרת מציאות מחשבה כפייתית מחשבה לא הגיונית מחשבה לא רציונלית מחשבה ללא סיבה מחשבה מהירה מחשבה מוסחת מחשבה מופשטת מחשבה מחויבת מחשבה מטרידה מחשבה ממשית מחשבה מסוכנת מחשבה מעיקה מחשבה מפחידה מחשבה מציקה מחשבה עצמית מחשבה רודפת מחשבה רעה מחשבה שהוא לא רוצה לחשוב מחשבה של אלוהים מחשבה של האדם מחשבה של המציאות מחשבה של חלום מחשבה של תינוק מחשבה שלילית מחשבה שלילית לחיובית מחשבה תופסת ...
מדיטציה / התבודדות - מהי מהותה של מדיטציה והתבודדות? איך לשלב מדיטציה בחיים?
... וכולי. מדיטציה = חיפוש תשובות לשאלות שיש לאדם בחיים. מדיטציה = הבנת צורת המחשבה העצמית של האדם. היכן עושים מדיטציה? מדיטציה עושים בכל מקום. רצוי יותר לעשות מדיטציה במקום שקט. מקום שקט = ...
למה יש רע? איך נוצר רע? מה גורם לרע? טוב ורע, מנגנון הרצון, התנגדות רצון, חוקי האושר
למה יש רע? איך נוצר רע? מה גורם לרע? טוב ורע, מנגנון הרצון, התנגדות רצון, חוקי האושר
... זה מפריע לו כי זה גורם לו להרגיש חסר ערך או לא מוערך מספיק. במקרה כזה, הגורם לרע הוא לא עצם הלעג, אלא המחשבה העצמית של האדם על עצמו, שהיא זו שמייצרת את התחושה השלילית. האם תמיד חייבים לשנות את המציאות כדי להפסיק את הרע? אליעד כהן מציין שיש ...
רצח ילדים, הורים שרוצחים ילדים, אהבת הורים לילדים, ניתוק רגשי, אהבה או שנאה, אגו - מה השכל שיש בדבר?
רצח ילדים, הורים שרוצחים ילדים, אהבת הורים לילדים, ניתוק רגשי, אהבה או שנאה, אגו - מה השכל שיש בדבר?
... ילדים, הורים שרוצחים ילדים, אהבת הורים לילדים , ניתוק רגשי, אהבה או שנאה, אגו - מה השכל שיש בדבר? מה גורם להורים לרצוח את ילדיהם? כאשר שומעים על הורים שרוצחים את ילדיהם, התגובה הראשונית היא הלם וזעזוע, אך אליעד כהן מסביר שבתוך האירועים הקשים האלה יש שכל פנימי ועמוק שאפשר להבין. תחילה חשוב לזכור שרצח פיזי של ילדים על ידי הוריהם אמנם נתפס כמעשה מזעזע, אך הוא לא בהכרח חמור יותר מהמצב הנפוץ שבו הורים הורגים את נפשו של הילד שלהם באופן יומיומי, דרך חינוך לקוי, פגיעה רגשית והרס האושר הטבעי של הילד. לפי אליעד כהן, הילדים נולדים מאושרים, אבל במבחן התוצאה הם הופכים לאומללים בגלל גישות ההורים, גם כשהכוונות היו טובות. האם חינוך לקוי חמור מרצח פיזי של ילדים? אליעד כהן טוען שרוב ההורים גורמים לילדיהם סבל מתמשך, שהוא במובן מסוים גרוע יותר מרצח. רצח פיזי הוא חד - פעמי, בעוד שהתעללות נפשית או חינוך לקוי הם תהליכים מתמשכים של הזרמת ארס ורעל אל נפש הילד. אותם ילדים מתבגרים להיות מבוגרים אומללים ומיואשים, שמחפשים פתרונות וייעוץ כיצד לצאת מהסבל שהוטבע בהם כבר בילדותם. למה אנשים מביאים ילדים לעולם? אליעד כהן מסביר את המניעים מאחורי הבאת ילדים לעולם כמניעים אגואיסטיים בלבד. גם אנשים דתיים שמצהירים שהם מביאים ילדים לשם שמיים למעשה עושים זאת בשביל גן עדן, כלומר, לשם אינטרס אישי ותחושת מימוש עצמי. ילדים הם ניסיון להרחיב את האני, את האגו, כאשר האדם מתייחס לילדיו כחלק ממנו, ולכן פגיעה בילדים נתפסת כפגיעה אישית באגו שלו. מה הקשר בין התקדמות רוחנית לניתוק רגשי מ
גלעד שליט, ההורים של גלעד שליט, לשחרר או לא לשחרר את גלעד שליט, ראש הממשלה, גלעד שליט בשבי
גלעד שליט, ההורים של גלעד שליט, לשחרר או לא לשחרר את גלעד שליט, ראש הממשלה, גלעד שליט בשבי
... שליט, ההורים של גלעד שליט, לשחרר או לא לשחרר את גלעד שליט, ראש הממשלה, גלעד שליט בשבי האם ההורים של גלעד שליט באמת רוצים לשחרר אותו? אליעד כהן פותח בדיון עמוק סביב שאלת השחרור של גלעד שליט, תוך התמקדות בהוריו. הוא מסביר שלכאורה, ההורים של גלעד שליט נראים כאילו הם רוצים מאוד לשחרר אותו, הם מקריבים את החיים שלהם ואת חייהם המשפחתיים למען המאבק, אפילו מוכנים לוותר על קיום ליל הסדר כחלק מהמחאה. אולם, אליעד טוען כי בעומק העניין, ההורים של גלעד שליט אינם באמת פועלים בכל כוחם כדי לשחרר אותו, כי אם באמת היו רוצים, הם היו עושים הרבה יותר. כדוגמה להמחשה, אליעד מציין פעולות אפשריות שההורים של גלעד שליט יכלו לעשות ולא עשו, כמו למשל ליצור קשר עם קבוצות רדיקליות או אפילו לנסות לפנות ישירות לחמאס בדרכים לא קונבנציונליות. הוא טוען שאם לאביו של גלעד שליט היה ילד רעב בבית, הוא היה פועל בצורה נחרצת ואקטיבית יותר ממה שהוא פועל כיום לשחרור בנו מהשבי. לפי אליעד, הסיבה לחוסר הפעולה האמיתית הזו היא ייאוש וחוסר אמונה בכך שאפשר באמת להצליח. כמו אדם שנכשל בדיאטה שוב ושוב, עד שנוצר אצלו חוסר אמונה מוחלט באפשרות של הצלחה אמיתית, כך גם ההורים של גלעד שליט מתנהלים מתוך תסכול וייאוש. למה ההורים של גלעד שליט לא הולכים עד הסוף? לפי אליעד כהן, הסיבה העיקרית לכך שההורים של גלעד שליט לא עושים הכל לשחרור בנם היא שיש בהם ספק פנימי. מצד אחד, הם חושבים שחובתם כאוהבים וכהורים להוציא את בנם מהשבי בכל מחיר, אך מצד שני, במעמקי ליבם הם יודעים שהמחיר של שחרור בנם עלול להיות גבוה מדי, ... שהמחיר עלול להיות כבד מדי, אך כשמדובר בבנם, הם לא מצליחים להודות בכך בקול רם. יש כאן מאבק פנימי בין מה שנכון מוסרית או רציונלית לבין התחושה הרגשית האישית שלהם כהורים. איך ההורים של גלעד שליט יכולים להשפיע על ראש הממשלה? אליעד כהן מסביר שכדי לשחרר את גלעד שליט, ההורים שלו היו צריכים להשפיע ישירות על האדם שאחראי לקבל את ההחלטה הזו, שהוא ראש הממשלה. לטענתו, כל אדם, כולל ראש הממשלה, מונע על ידי אינטרסים ורגשות. ההורים של גלעד שליט, לפי אליעד, היו צריכים לגרום לראש הממשלה להרגיש רע במידה מספקת לגבי העובדה שגלעד עדיין בשבי, עד ... משחרר אותו. בפועל, הם לא מצליחים לייצר את תחושת הלחץ והחרטה הזו אצל ראש הממשלה, ולכן לא מגיעים לתוצאה הרצויה. לדוגמה, הוא מספר על המחאה שנערכה לפני ליל הסדר, שבה ההורים של גלעד ישבו על המדרכה כדי להפעיל לחץ ציבורי, אך לטענתו, זה לא היה מספיק אפקטיבי. הם היו צריכים להיות נחושים יותר ולפעול באופן דרמטי יותר - למשל, לא לתת לראש הממשלה עצמו לחגוג את ליל הסדר עד שישחרר את בנם. כך היו מצליחים ליצור סיטואציה בלתי נסבלת עבור מקבל ההחלטות. האם ההורים של גלעד שליט נהנים מהמצב הקיים? אליעד כהן מביא נקודת מבט נוספת, שלפיה יכול להיות שההורים של גלעד שליט, במידה מסוימת, מרוויחים או לפחות נהנים מהמצב שנוצר סביבם. אליעד מבהיר שלא מדובר בכך שהם שמחים ... לתכלית לחייהם, ולכן אולי הם לא רוצים באמת לסיים את המאבק באופן מוחלט, כי הוא ממלא עבורם צורך רגשי ותכליתי. אליעד מוסיף דוגמה פשוטה: לפעמים אדם עובד קשה מאוד כשהוא הורה, כי הילדים מעניקים משמעות לעבודה הקשה. באותו אופן, המאבק לשחרור בנם הפך עבור ההורים של גלעד שליט לסיבה המרכזית לקום בבוקר, ובכך, באופן בלתי מודע, המאבק מספק להם תחושת תכלית ומטרה לחיים. כיצד ... משום שאלוהים הוא זה שמחליט את הכל. אדם בתודעה כזו אינו חש צער או סבל על המצב, אלא מקבל אותו בשלווה מוחלטת. אליעד מדגים זאת בעזרת סיפור על רבי נחמן מברסלב, שכאשר ילדיו מתו, אמר שאלוהים רצה אותם קרוב אליו, ולכן קיבל את המצב כפי שהוא. אליעד טוען שמנקודת מבט של אחדות, ההורים של גלעד שליט היו אמורים להבין שאין להם באמת שליטה, ולקבל את העובדה שאלוהים החליט שבנם יהיה בשבי. הוא מדגיש ... באחדות אינו סובל מהמצב, אלא מקבל אותו בשוויון נפש, מתוך הבנה שהכל לטובה ואין טוב או רע במובן הרגיל של המושגים הללו. האם כדאי לשחרר את גלעד שליט? מה באמת חושבים ההורים של גלעד שליט? כיצד להשפיע על החלטת ראש הממשלה? למה אנשים לא פועלים עד הסוף? מה זו תודעת אחדות? ...
להביא ילדים לעולם, אלהורות, אי הורות, לוותר על ילדים, להתחתן ולהביא ילדים, לחיות בלי ילדים, לא רוצה להביא ילדים לעולם, חיים בלי ילדים, לא רוצים ילדים, זוגיות, קבלת החלטות
להביא ילדים לעולם, אלהורות, אי הורות, לוותר על ילדים, להתחתן ולהביא ילדים, לחיות בלי ילדים, לא רוצה להביא ילדים לעולם, חיים בלי ילדים, לא רוצים ילדים, זוגיות, קבלת החלטות
... ילדים לעולם, אלהורות, אי הורות, לוותר על ילדים, להתחתן ולהביא ילדים, לחיות בלי ילדים, לא רוצה להביא ילדים לעולם, חיים בלי ילדים, לא רוצים ילדים, זוגיות, קבלת החלטות למה קשה להחליט אם להביא ילדים לעולם? אליעד כהן מסביר שהסיבה לקושי בהחלטה אם להביא ילדים לעולם או לא, נובעת מכך שאנשים מנסים למצוא תשובה מוחלטת לשאלה שאין לה באמת תשובה חד - משמעית. אנשים מחפשים הוכחה ברורה לכך שעדיף להביא ילדים או לא להביא ילדים, אך האמת היא שאין נוסחה או תשובה אבסולוטית לכך, בדומה לנושאים רבים אחרים בחיים. ההחלטה מבוססת תמיד על תפיסות, אמונות, וערכים אישיים שמשתנים מאדם לאדם ומתקופה לתקופה. האם באמת משנה אם נביא ילדים לעולם או לא? אליעד טוען שבסופו של דבר, מה שקובע את האושר שלנו הוא לא האם יש לנו ילדים או לא, אלא ההתאמה בין מה שיש לנו לבין הרצונות שלנו. הוא מסביר שבעולם קיימות שתי אפשרויות: חיים עם ילדים וחיים בלי ילדים, ובכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות ... לחיות בצורה אופטימלית לחלוטין, מאחר שבכל דרך חיים שנבחר בה תמיד יישארו יתרונות שלא השגנו וחסרונות שיהיה עלינו להתמודד איתם. איך אפשר להחליט בלי לחץ אם להביא ילדים לעולם? אליעד ממליץ להוריד את הלחץ ולהבין שההחלטה לא קריטית כפי שנדמה לנו. הוא מציע להפנות את הפוקוס פנימה, במקום להתעסק בשאלה החיצונית האם להביא ילדים או לא, ולהתמקד בשאלה איך להיות מרוצים בכל מצב. לדבריו, אם אדם יוכל לפתח יכולת פנימית של קבלת המציאות כפי שהיא, השאלה אם יהיו לו ילדים או לא תהיה הרבה פחות משמעותית. למה אנשים ... לגרום לעצמי להיות מאושר ומסופק בכל מצב, במקום להתלבט ללא סוף בין שתי אופציות שבכל מקרה מכילות שילוב של טוב ורע. האם אפשר להגיע להחלטה מושלמת בנוגע לזוגיות וילדים? אליעד טוען חד - משמעית שאי אפשר להגיע להחלטה ... מתוך זרימה וקבלה עצמית. בצורה כזו, ההחלטות נעשות יותר פשוטות וקלות, ממש כמו להחליט מה לאכול לארוחת הצהריים, ללא דרמה ולחץ. מה באמת אנשים מחפשים כשהם רוצים ילדים? אנשים רבים מאמינים שילדים יביאו להם אושר, שמחה, שקט נפשי ותחושה של מימוש עצמי. אליעד מסביר שהסיבה העמוקה לכך היא שהילדים נתפסים כיצורים שחיים באופן ספונטני, טבעי, וללא לחץ וחרדות לגבי העתיד. אנשים משתוקקים לשלווה הזו שהילדים משקפים. אך האמת היא שניתן להשיג שלווה פנימית כזו גם בלי קשר להורות או זוגיות, בעזרת עבודה פנימית ואיזון בין הרצון לבין המציאות. האם אפשר להיות מאושרים בלי תלות בהחלטה אם להביא ילדים? התשובה של אליעד היא כן. לדבריו, החוכמה האמיתית היא לפתח יכולת ליהנות מכל האפשרויות, גם עם ילדים וגם בלי ילדים. במקום להחליט תחת לחץ, אפשר לפתח יכולת פנימית שתאפשר לאדם לחוות אושר ושלמות פנימית ללא קשר לנסיבות החיצוניות. כך אפשר ליהנות מהיתרונות של חיים עם ילדים ומהיתרונות של חיים ללא
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מחשבה עצמית, האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מחשבה עצמית, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מגשר, אימון אישי לילדים בנושא מחשבה עצמית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 13:54:06 - wesi1