אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לכל שאלה תשובה - שאלות ותשובות - 20100813 ✔ מה גורם לאדם לסבול ואיך אפשר להשתחרר מהסבל? אליעד כהן מסביר שהסבל של האדם... - אליעד כהן 🥇...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:53:02לכל שאלה תשובה - שאלות ותשובות - 20100813
מה גורם לאדם לסבול ואיך אפשר להשתחרר מהסבל?

אליעד כהן מסביר שהסבל של האדם נובע מכך שהוא לא מקבל את המציאות כפי שהיא. לדבריו, האדם רוצה שהמציאות תהיה אחרת, וברגע שהוא רוצה משהו שלא קיים כרגע, הוא בעצם יוצר קונפליקט פנימי שמוביל לסבל. כל סבל או תחושת אי נעימות היא בעצם תוצאה של רצון שמצוי בהתנגשות עם מה שקיים במציאות ברגע הנוכחי.

לדוגמה, כאשר אדם רוצה שיהיה לו יותר כסף, זוגיות טובה יותר או בריאות טובה יותר, אבל במציאות הנוכחית אין לו את הדברים האלו, נוצר פער בין הרצון שלו לבין המצב הקיים. הפער הזה, הוא הגורם לתחושת חוסר סיפוק וסבל. ככל שהפער בין מה שהאדם רוצה למה שקיים בפועל גדול יותר, כך גדל הסבל שלו.

איך נוצרת תחושת הסבל בגלל פער הרצונות?

אליעד מדגים שהאדם סובל משום שהוא תופס את המצב הנוכחי כלא טוב או כלא מושלם. תפיסתו היא, שבמציאות צריך להיות מצב אחר, טוב יותר, שונה או משופר. האדם מנסה בכוח לשנות את המציאות או לחלופין הוא כועס או מתוסכל מכך שהמציאות לא משתנה בהתאם לציפיותיו. אבל כאשר האדם מנסה להילחם במציאות, הוא לעולם לא יצליח לשנות אותה באמת, ולכן הוא ימשיך לסבול.

מדוע ניסיון לשלוט במציאות מביא לסבל מתמשך?

על פי אליעד, המציאות היא משהו גדול בהרבה מהיכולת של האדם לשלוט בו. לכן, כל ניסיון של האדם לשלוט במציאות הוא ניסיון שנידון לכישלון מראש, כיוון שהמציאות משתנה ללא הרף ואינה כפופה לרצונו הפרטי של האדם. ככל שהאדם מתעקש יותר לשלוט ולהכריח את המציאות להיות אחרת, כך הוא חווה אכזבה רבה יותר, וזהו בדיוק המקום בו נוצר הסבל.

כיצד מקבלים את המציאות בצורה מלאה?

אליעד מסביר שהדרך להשתחרר מהסבל היא באמצעות קבלה מלאה של המציאות כפי שהיא ברגע הנוכחי. קבלה מלאה פירושה לראות את המציאות במלואה, עם כל הפרטים שלה, ולקבל את הכל ללא התנגדות. המשמעות של קבלה כזו אינה אדישות או פסיביות, אלא הכרה בכך שכל מה שקורה כרגע הוא בדיוק מה שצריך לקרות, ללא שום פגם או בעיה.

האם קבלה של המציאות פירושה ויתור על שיפור או שינוי?

אליעד מבהיר שקבלה של המציאות לא פירושה ויתור על הרצון לשפר או לשנות דברים בעתיד. להיפך, קבלה אמיתית של המצב הנוכחי מאפשרת פעולה הרבה יותר יעילה וממוקדת לשיפור בעתיד, כיוון שהיא משחררת את האדם מהתנגדויות פנימיות, מתסכולים ומחרדות. ברגע שהאדם מקבל את המציאות כפי שהיא כרגע, הוא יכול לפעול בחופשיות, ללא הלחץ והפחד של "מה יקרה אם לא אצליח?"

איך לזהות את השורש הפנימי של הסבל?

אליעד מדגיש שהאדם צריך להסתכל פנימה ולהבין מה באמת הוא רוצה, ולמה הוא רוצה דווקא את זה. כאשר האדם מבין את המניעים העמוקים של הרצונות שלו, הוא מבין שלמעשה הרצון האמיתי שלו הוא להרגיש טוב, והוא רק חושב שהדברים החיצוניים (כסף, זוגיות, הצלחה, וכדומה) יגרמו לו את הטוב הזה. ברגע שהאדם מזהה את השורש הפנימי של הרצונות שלו, הוא יכול להשתחרר מהצורך הכפייתי בדברים החיצוניים, ולהרגיש טוב באופן בלתי תלוי במציאות.

דוגמה מעשית להשתחררות מהסבל באמצעות זיהוי הרצון העמוק

אליעד מציג דוגמה מעשית: אדם שרוצה להצליח בעסקים וחווה לחץ, תסכול וסבל מכיוון שכרגע הוא לא מצליח. ברגע שאותו אדם שואל את עצמו מדוע הוא רוצה להצליח בעסקים, הוא מבין שבסופו של דבר הוא רק רוצה להרגיש טוב, תחושת סיפוק וביטחון. כאשר הוא מבין את הרצון העמוק שלו, הוא מתחיל לראות שביכולתו להרגיש טוב גם ללא ההצלחה העסקית עצמה. מתוך הבנה כזו, הסבל מתפוגג, והאדם יכול לפעול מתוך שקט פנימי וללא תלות כפייתית בתוצאות החיצוניות.

איך להגיע למצב שבו הסבל מפסיק להשפיע על האדם?

אליעד מדגיש שהמפתח להפסקת הסבל הוא בהבנה שאין הבדל אמיתי בין "טוב" לבין "רע" במציאות עצמה. הוא מציין שהאדם מפרש את המציאות באמצעות שיפוטים של טוב ורע, ולכן הוא סובל כאשר הדברים נראים לו רעים. ההבנה שהמציאות אינה טובה או רעה במהותה, אלא שהיא פשוט קיימת כפי שהיא, מאפשרת לאדם להשתחרר מהצורך לשפוט, וכתוצאה מכך להפסיק לסבול.

איך להשתחרר לחלוטין מהסבל?

אליעד מסכם שההשתחררות המוחלטת מהסבל מתאפשרת כאשר האדם מבין שהמציאות תמיד מושלמת בדיוק כפי שהיא, ושכל הפרדה בין טוב לרע היא מלאכותית ונוצרת רק על ידי תפיסתו של האדם. כשהאדם מבין את הנקודה הזאת לעומקה, כל המנגנון שגורם לו לסבול נעלם, והוא יכול לחיות ללא כל תלות במציאות החיצונית.
מהי הדרך שלך לפי ברוס לי?

ברוס לי נשאל לגבי הדרך שלו, והוא הסביר כי המהות של הדרך שלו היא שאין דרך אחת נכונה, ושהדרך לא יכולה להיות מקובעת או מוגדרת. הוא טוען שמצבים משתנים כל הזמן, וכשאדם מגדיר דרך אחת לחיות את הרגע, הוא למעשה מונע מעצמו להסתגל למצבים חדשים. כל אדם מכיל בתוכו את כל הכוחות האפשריים, ולא ניתן לקבוע דרך אחת כקבועה ובלעדית.

איך אפשר להינות מכל הדרכים?

הדימוי של "החתול באליס בארץ הפלאות" שואל את אליס לאיזו דרך ללכת, והחתול עונה שלה לא משנה איזו דרך תבחר, כל הדרך חשובה וניתן להינות מכל אחת מהן. כלומר, במקום להילחם בדרכים שונות, אפשר ללמוד להינות מכל דרך - גם אם הדרך כוללת מחשבות חיוביות ושליליות.

מהו סבל וכיצד נובע הרצון?

הסבל, לפי ההרצאה, נובע מרצון. אם אדם רוצה משהו, והוא לא מקבל אותו, הוא סובל לא בגלל שהדבר חסר לו, אלא בגלל שהוא רוצה אותו. כל רצון נושא בתוכו את פוטנציאל הסבל, אך הרצון עצמו יכול להשתנות. הסבל וההנאה אינם נפרדים אלא קיימים ביחד.

האם ניתן להתייחס להצלחה ולכישלון באופן שונה?

ההצלחה, אם היא באמת חשובה לך, יכולה להוביל לפחד תמידי לאבד אותה. אם אתה רוצה להצליח כמו במשחק, לא תדאג אם תנצח או לא, כי אתה משחק בשביל המשחק עצמו ולא בשביל השגת תוצאה מסוימת. הצלחה אינה המטרה הסופית אלא הדרך עצמה.

האם כל דבר צריך להיות מוגדר?

ההגדרה יוצרת נפרדות. כשהם לא מוגדרים, הדברים הם אחד. המהות של "אל תגדיר" היא לחזור למצב שבו הכל היה אחד, לפני כל בריאה או חלוקה. השיטה כאן היא לא להגדיר את העולם אלא להבין שהכל מתהווה יחד וכולל את כל האפשרויות.

מהו האני ומהו חוסר השלמות?

הסבל נובע מחוסר שלמות, והחוסר הזה הוא תוצאה של ההגדרה של האני. ברגע שאדם מגדיר את עצמו, הוא יוצר נפרדות מהמציאות. ככל שתתחבר יותר לאני שלך ותבין את מקומך במציאות, תוכל להרגיש שלם יותר.

האם יש הבדל בין אני ללא אני?

ההגדרה של האני היא תהליך של פיצול. מצד אחד, כל אדם מגדיר את עצמו כמיוחד, אך אם תוכל לראות את עצמך כחלק מהכל, לא תהיה נפרד מהאחרים. העולם הוא אחד, וההבדלים קיימים אך אינם באמת נפרדים.

מהו חוויית האחדות?

הדרך לחוות את האחדות היא להבין שאין נפרדות בין הדברים, שכל פרט הוא חלק מהשלם. הכל קשור, ולמעשה כל הדברים הם ביטויים של הדבר האחד. חוויית האחדות היא כאשר אדם מבין שאין שום דבר נפרד - כל פרט הוא חלק מהתמונה הכללית.

איך הגעת לחוויית האחדות?

על מנת להגיע לחוויית האחדות, על אדם להתבונן ולחפש את האמת. ככל שתשאל את עצמך יותר שאלות על משמעות הדברים, תוכל להבין יותר את האחדות. השאלות לא תמיד יובילו לתשובות מוחלטות, אך תהליך השאלה יקרב אותך להבנת האחדות.

מה זה חוויית הלא משנה?

אם אדם חווה את הדברים כ"לא משנה", הוא לא יפחד מהם. פחד נובע מהנפרדות וההבחנה בין טוב לרע. אם תבין שאין הבדל בין הדברים, תוכל להפסיק לפחד ולקבל את הכל כפי שהוא. אם תבין ש"הכל לא משנה", תוכל למצוא את השקט הפנימי.

איך קשורים הסבל והחוויות בחיים?

סבל הוא תוצאה של חוסר שלמות, אך כאשר אדם יכיר בכך שהכל אחד ולא נפרד, הוא יוכל לחוות את החיים באיזון פנימי. לכל דבר יש צדדים חיוביים ושליליים, אך כשאתה מבין ששני הצדדים הם חלק מהשלם, אין מקום לסבל.

איך יכול אדם להתחבר לכל?

כדי להתחבר לכל, אדם צריך להבין שמהות השאלה "האם זה משנה?" היא קריטית. ברגע שתחווה את חוויית האחדות, תוכל להבין את כל הדברים בצורה חדשה. תהליך זה דורש חקירה פנימית, שאלות ואיזון של כל הפנימיות.
מה הדרך שלך? תשובה:

פעם שאלו את ברוס לי מה הדרך שלך? הוא אמר שהמהות של הדרך שלי שאין דרך אם הדרך שלי X היא לא טובה היא מקובעת על ה - X. אדם מכיל בתוכו את סך כל הכוחות. ברגע שמישהו מציב כשיטה לחיות את הרגע. השיטה הזו סופה להיכשל, אתה אומר לו ברח מדרך אחרת. אתה מנסה לשקר את עצמך כי במציאות יש חצי מלא וחצי ריק. הדרך שלי היא X וקשה לי אז מה נעשה.

המציאות מכילה בתוכה את כל הדרכים. יש בעליסה בארץ הפלאות היא שואלת את החתול לאיזה דרך ללכת? היא אומרת לא יודעת. הוא אומר שמה שמשנה זה לא הדרך זה ליהנות מכל הדרכים. תהני מלחשוב חיובי ותהני מלחשוב שלילי וכו'. מהנחה שהתכלית להינות מכל הדרכים. איך אני יכול להינות מכל הדרכים. מישהו שואל שאלה, ואומר זה הפירוש? הוא עדיין לא הבין.

אם אדם שואל הבנתי את התשובה, אז עדיין הוא לא הבין, כי במציאות יש את ההיפך וגם את הדבר השני. מה זה סבל? סבל נובע מרצון אפשר להגיד שאתה לא יכול להינות. אם אתה רוצה כסף, אתה סובל לא בגלל שחסר לך כסף בגלל שאתה רוצה כסף. זה קשור לרצון באותו רגע.

הרצון לא צריך להיות מקובע, גם ההיפך שלו זה בסדר, ואם אתה רוצה משהו וההיפך שלו זה טוב זה טוב לך. במשחק מצד אחד אתה רוצה לנצח מצד שני לא איכפת לך אם תנצח או לא.

אם ההצלחה באמת חשובה לך אתה בבעיה מאוד חמורה זה אף פעם לא ייגמר ואתה תמיד תפחד לאבד את ההצלחה. לעומת זאת אם אתה רוצה להצליח כמו שאתה רוצה להצליח במשחק אז קודם כל אתה רוצה להצליח בשביל המשחק זה לא איכפת לך אם תגיע יותר או פחות, אתה לא פוחד לאבד את זה. הדרך היא אם רוצים להרחיב יותר הדרך זה בעצם לא להגדיר. מה מהות העניין? העולם שלנו היה לפניו אין עולם, מה היה לפני הכל לפני הכל היה הבלתי מוגדר. ההבדל בין עכשיו ללפני שלפני הדברים לא היו מוגדרים לפני שתי הידיים היו במקום אחד כי לא היה מקום ולא היה זמן, כל המקומות בעולם היו באותו מקום וכל האירועים וכל הזמנים היו באותו רגע, אם ניקח את כל האירועים וכל הזמנים לרגע אחד אין שום דבר, אם ניקח את כל התמונות ונשים תמונה אחת לא נראה כלום, לפני הבריאה הכל היה אחד, הכל לא היה מצומצם והתהליך של הבריאה היה בעצם היפרדות, ניקח את סך כל המצבים האפשריים ונשים אותם כתמונות וניקח את כל התמונות כדבר אחד.

והתהליך של הבריאה זה בעצם ההיפרדות של התמונות ונוצרות מציאויות שונות. כאשר נאמר אל תגדיר, הכוונה תחזור למצב הראשון שהכל היה אחד זה המהות של אל תגדיר. הרע שאתה מגדיר אני רוצה את זה ולא את זה. ואם אתה לא מגדיר אתה בעצם חוזר לעמדת הכוח לנקודת ההתחלה.

*

הנושא הזה של אחדות ונפרדות הוא בכמה רמות, הדברים כל הזמן מתרחבים עצם זה שהנשמה קיימת זה עצמו תהליך של צמצום והיפרדות. יש אני ולא אני. זה עצמו תהליך של הגדרה, הגדרת האני. הסבל זה חוסר שלמות ממה הוא נובע מהרצון. הסבל מהותו חוסר שלמות. חוסר שלמות נובע מקיומו של האדם. אם מרביצים לשולחן האדם לא ירגיש אם לאדם ירביצו איכפת לו.

זה עצמו הנפרדות וזה עצמו חוסר השלמות, שאם לא היה אני, כל המציאות זה סרט גדול ואדם מסתכל עליו מבחוץ. אדם בסופו של תהליך אמור להגיע לנקודה של לפני האני בפרספקטיבה מסויימת אין הבדל בין אני ללא אני. ואעפ"כ האני ולא אני זה אחד. הפיצול הראשון שכל אחד חווה זה האני. מצד המציאות הכללית יש הבדל. יש פה חדר ובחדר יש דברים ויש דבר במקביל לכל הדברים והוא המקום. גם אם נוציא את כל הדברים המקום יישאר אותו מקום. המקום לא משתנה בהתאם לדברים שמכניסים לחדר.

נניח שהיישות של האדם זה המקום, יש את האני יש את הגוף שלי ויש את הכסא והשולחן, הדברים האלה שונים. אבל יש את המקום המקום נשאר אותו סך מקום בין אם נמלא או נרוקן אותו המקום כביכול לא מרגיש אותי מבחינתו הוא לא השתנה. אם לדוגמה מישהו מפה היה חווה את עצמו כאילו הוא המקום האם היה שייך להגיד אני לא אני על דברים.

המקום והזמן הן שתי ישויות שונות המקום אומר על הזמן לא אני והזמן אומר על המקום זה לא אני. אדם אמור להגיע לחוויה מסויימת שבה הוא לא יחווה אני ולא אני. דבר ראשון, ההיפרדות של האני היא עצמה צמצום. עצם קיומו של האני זה כבר פיצול. קיומו של המקום זה פיצול. הוא פיצול מהזמן ולפני זה הזמן והמקום היו ביחד. אחרי שהאני נוצר, השורש זה לא להתחבר לאני זה להתחבר לשורש של עצמך. זאת אומרת לא תתחבר לאני שלך אלא לאני האמיתי שלך זו המציאות שהוא היה לפני כל מה שהיה. ומצד האמת צריך להתחבר למה שהיה לפני המקום.

צריך להתחבר ללפני הכל ללפני ההגדרה בכלל, כי צריך לדעת מה המטרה הסופית. אם יודעים מה המטרה הסופית יותר כל לכוונן את עצמך. אחרי שהאני נוצר יש ממנו פיצולים יש פיצולים של רגשות, יש פיצולים של רצונות ושל הזדהויות הרגל היא פחות אני מהראש. הרגל זה אני הראש זה אני אדם יוותר על הרגל ולא על הראש.

היד של האדם זה הוא אבל שאדם אומר אני קודם כל זה התודעה שלי, אחר כך אני חושב אני רוצה, אחר כך זה המוח אחר כך הראש אחר כך הגוף אחר כך הרכב. האני של האדם גדל, שהוא אומר אני צריך לעבוד זה בשביל הילדים. מאיפה נובע הרצון של האדם, אני מצד האמת הוא כל המציאות, האדם כן צריך להגדיל את האגו שלו אבל בצורה נכונה.

*

מצד האמת האדם כל המציאות האדם צריך להגדיל אגו בצורה נכונה. אם האני הוא האגו מה זה להגדיל את האגו? לצבור נכסים וכו'. אבל זה הכל תמיד יהיה כטיפה מהים ממי שאתה באמת, אתה רוצה להרגיש אתה רציני. תבין שאתה המציאות.

הדבר דומה למלך שנזרק לכלא עכשיו הוא עבד הוא אומר אני רוצה להיות מנהל מחלקה בכלא. אומרים לו אתה לא צריך להתקדם בכלא אתה יכול לחזור להיות מלך. שאדם רוכש עוד ועוד זה משחק. תתקדם למי שאתה באמת, אתה המציאות בכלל. שאדם לומד קורס מסויים הוא רוצה להגדיל את היכולות שלו, אבל למי יש כוח בלתי מוגבל? למציאות. בסופו של דבר האדם אמור לחוות שהוא עצמו המציאות.

מצד האמת אתה יותר ההוויה מאשר הצמצום הקטן. ואז אם אתה מתחבר לשורש ומתחבר להכל אז ממילא יש לך את הכל במכה אחת. כי יש לך כוח אינסופי, אנשים מרגישים שאין להם בחירה. למציאות יש בחירה, אם היית מתחבר לתודעה של המציאות, אז לא יכול להיות שהיית חווה חוסר בחירה. אתה בוחר את כל מה שקורה. למה הדבר דומה? מאוד פשוט, איך אתה בוחר? אתה למי התכוונת? התודעה צריכה להיות כאשר הוא אומר אני היא צריכה להיות המציאות.

השאלה עם מה אתה מזדהה זה כמו אליסה בארץ הפלאות היא החליפה את הגדלים שלה. היא שאלה, מי אני? האם אני זה הזיכרונות שלי? החוויות שלי? יש 2 אני האני הראשון זאת היישות שמודעת לעצמה האני הראשון זה הכוח שמניע את הכל. לפני העולם זה האני. זה הדבר הראשון שמניע את הכל.

איך חווים את זה? זה בעצם השאלה. עוד דימוי נניח ואדם נרדם על הספה, וחולם חלום ומישהו זורק אבן בחלום מי בחר שיזרקו עליו אבן בחלום? האם יש לאנשים בחלום בחירה חופשית? מי גורם לאדם בחלום לא להסכים איתו? הוא לא נמצא בחלום. בתוך החלום שמישהו לא מסכים מי גורם לו לא להסכים. מי גורם לחלום? מי גורם לו?

*

מי בוחר לחלום, האדם שחולם. מי זה האדם שחולם זה שנמצא בתוך החלום או זה שחולם אותו? מי חולם את החלום, תודעה שנמצאת על הספה והתפצלה ל2 ישויות. טום וג'רי יש להם בחירה חופשית? הבמאי של הסרט בוחר. מישהו מצייר את מר קו צועק על מישהו אחר. מי בוחר להוא? שאדם בתוך חלום, מי האדם באמת? זה שבתוך החלום או זה שחולם את החלום?

אחת מהטעויות שאומרות שאנחנו בתוך חלום, הם חושבים שהם חולמים אותו. מצד האמת, אין פה מי נמצא בתוך החלום של מי, כולנו נמצאים בתוך החלום של עצמנו. מישהו מדבר יש לו יישות עצמית, זה דומם וזה אדם אין שום הבדל בין האדם לכסא מצד החלום. אם נעשה סרט מצוייר אין הבדל בין הדברים. הרכב נראה שזה לא אתה. מצד האמת הרכב זה אתה בכלל. אתה רואה מולך רכב.

2 הדברים קיימים בו זמנית, אם יבוא רכב אזוז הצידה אבל שניהם קיימים בו זמנית. יש יישויות שונות. המקום קיים הזמן קיים יש הבדלים. בו זמנית אין הבדלים. מי שיחקור לעומק יגיע להבנה שכל הדברים נמצאים באותו מקום כרגע. כרגע הדברים נמצאים באותו מקום. מצד האמת, אני יוצר את המחשבה ואת התודעה העצמית.

מדובר על עניין של הבנה, 2 הדברים קיימים בו זמנית, עניין של הבנה בחלום קיימות 2 מציאויות, שאתה חולם חלום איפה מקום החלום? באיזה כתובת? המקום של החלום, חלמת חלום, האירוע מתרחש, האם בפועל מתרחש? לא הוא מתרחש במחשבה, מחשבה שום מקום או אין מקום שבתוכו מתרחש החלום.

מקום לא באמת תופס מקום את כל המקום כולו אפשר להכניס למחשבה קטנה. כל החדר כדי להכניס אותו צריך מחשבה. כמה זמן לוקח לחוות זמן אינסופי? רגע. גם כרגע המקום והזמן שלנו נמצאים בשום מקום ואין זמן. איך חווים את זה? ככל שמבינים טוב יותר שהדברים מחוברים אחד לשני, כך חווים את זה יותר זה כל הסיפור. בצורה הכללית.

מבינים פירושו שואלים אם זה כן או לא. אם נגיד עכשיו רע לך, נגיד יש שריפה והשריפה לא שורפת בבת אחת, לו ייצוייר שלא היה מקום, האם היה רע מהשריפה. אין מקום, מה לעשות עם השריפה? לו ייצויר שאדם מצליח לחוות בתוכו את האין מקום, האם הייתה בעיה? לו ייצויר שהיו גורמים לאדם להרגיש הייתה בעיה? אם אדם היה חווה העדר מקום, הייתה בעיה? לא היה אני ולא היה לא אני.

איך מתחברים לזה? ע"י שאדם שואל אם זה נכון.

*

לא היה אני ולא אני לכן לא היית חווה את הבעיה. ניקח לקיצון האין מקום זה השכל הכי גדול. נלך על האין מקום. לפני כל מה שהיה. איך התודעה שלי מתחברת לאין מקום. האני שהיה לפני הכל. ע"י ששואלים את השאלה האם יש או אין מקום. יש אפשרות תפיסת מקום ואפשרות שנייה שאין מקום אילו רק הייתי חווה את האין מקום לא הייתה שום בעיה.

ואיך מגלים את התשובה? מה זה מקום? אם תחקור אם יש מקום או אין מקום ותגיע בשכלך למסקנה שאין מקום תגיע למסקנה שאין מקום. לו יצויין שהיה בא דג זהב ואחת המשאלות היא לראות בשכל את האין מקום. ילד קטן לא יודע שהוא יכול ללכת. הרעיון הוא, שקודם כל מבחינת הדרך מדובר על אחדות. תפיסת האחדות. באחד לא שייך רע, לא שייך ספק.

איך חווים את האחדות, כל הבעיות בעולם בגלל חוסר אחדות, אין אפשרות להרגיש רע אם אין לך שני דברים נפרדים אחד מהשני. השאלה הנשאלת איך להתחבר לחוויית האחדות. מבחינת המציאות האובייקטיבית כרגע הכל אחד. איך מתחברים לזה? ע"י שאדם שואל מתבונן ומחפש את האמת. ואם אדם מוסר את נפשו להתעמק בזה, אם תבין בשלמות את עניין האחדות. לו ייצוייר שתבין תסתכל על שולחן אבל תראה אותו אחד עם הכל.

כל דבר שמעניין בעולם יש לו שורש. ואם היית מגיע לשורש של האחדות אז היה לך את כל העניין שבעולם. כי כל הדברים המעניינים הם ביטויים של דבר מעניין אחד ממנו התפצלו כל הדברים המעניינים אם תבין את הדבר המעניין ביותר שום דבר לא יעניין אותך כי כבר תתעניין בשורש.

נפרדים במקום נפרדים במקום ובזמן ואחר כך זה אחד לגמרי. כדי להקשות את השאלה נגיד שהשכל זה הכלי היחיד. הנושא פשוט השכל חווה מקום וזמן איך אתה מצפה שיחווה אין מקום וזמן. בשכל אי אפשר. זה לא נכון. כי אז זה אומר שתצטרך לברוח לאיזה מקום. מדי פעם משתמשים בשכל. התשובה שכן, כל דבר שקיים עשוי מאינסוף כל דבר מחובר לאינסוף השכל המצומצם מחובר לשכל הלא מצומצם הוא מחובר בן זמנית לאין צמצום.

ברמת ההגדרה גם השכל הסופי יכול לחוות את האינסופי. השכל הסופי עשוי מהשכל האינסופי. אתה יכול לרוץ זה רק עניין של תרגול לא מעבר לכך.

*

להגיד את הדבר עוד פעם לא יעזור, איך באמת עושים את העבודה האמיתית? צריך להיות אמיתי אם לקחת את המחשבה ל100 אחוז תגיד שמחשבה לא עובדת. אם היית משקיע מאמץ נוסף אולי זה היה עובד.

רבי נחמן התחייב שאדם משיג את מה שיש את מה שהוא יבין אז השכל יגדל ואדם יבין את מה שהוא לא מצליח להבין. תתחיל לסגור פינות תתחיל לקחת את הדברים הלא ברורים לך ותתחיל לבדוק אותם אחד אחד.

כאן יש שאלות בין המרצה למאזין. אם אדם יודע שאין כאן פיל הוא חווה אצלו הבדל בין אמת לשקר. בתוך האדם יש מנגנון שמבדיל בין אמת לשקר, מבחינתו יש דבר שאמיתי יותר ויש דבר אמיתי פחות.

אדם לא יודע עד שהוא לא הלך עד הסוף. איך להתקדם עם העזרים לחוויית האחדות? מה לעשות פרקטית? תחושת הגוף היא תוצאה של התבוננות במחשבה. עזרים של התבוננות בדברים מסויימים.

אדם רוצה משהו ומתלבט אם לקנות אחד מ3 חולצות איזה אחת מהן יקנה. לא משנה איזה התלבטות מנסים להתבונן על המהות של הדבר. למה זה חשוב?

*

איך חוזרים בשנייה אחת לאחדות? ע"י שמנסים להתבונן על המהות של הדבר. זה באמת משנה? למה זה חשוב? תהליך של התבוננות החזיר אותנו לתוך האחדות. אם תשאל את עצמך מספיק פעמים מה אתה רוצה הרצון ייעלם. אבל אם אדם ישאל את עצמו מספיק פעמים למה, אדם יחוה את האחדות. אחד משני הדברים לסבול ולמות הדבר הכי גרוע למות. אם תשאל למה, תגלה שזה לא משנה.

בסופו של דבר אדם אתה תחווה שהכל אחד. לקחנו נפרדות מסויימת זה נכון לגבי כל התלבטות. לעשות כך או כך תבדוק אם זה משנה. הלחץ אם היה ברור לו שהוא צריך לעשות משהו לא הייתה שאלה. ביטוי של הסבל שנוצר מהנפרדות. שניהם נכונים באותה מידה, שניהם אחד. מי החליט שזה טוב ושזה רע. אולי זה בכלל טוב.

ברגע שיש פחד ממשהו זה נובע מנפרדות ואם אדם מתבונן פנימה הוא חווה את זה בסופו של דבר במוחלטות. הנפרדות עברה לאחדות ממשנה עבר ללא משנה. אם אדם על שטות לא מבין שזה לא משנה הסיכוי שלו להבין שהמקום ההוא המקום ההוא נמצאים באותו מקום קלוש. אדם חווה על דברים שזה לא משנה לא משנה מה אומרים עלי. אחדות זה לא 2 זה בתוכי בסופו של דבר אדם חווה את הלא משנה של המקום / הזמן.

אם אדם בחוויה של הלא משנה זה החוויה הכי טובה בעולם. לא משנה שמשעמם לך. שני הדברים קיימים בו זמנית גם קיים העולם וגם דברים משנים ולא משנים. 2 הפרספקטיבות קיימות בו זמנית. ואז אדם חווה את זה כמו משחק. מצד אחד אדם רוצה לנצח ומצד אחר זה לא משנה.

ששום דבר לא משנה באמת השיקול היחיד זה מה שאתה רוצה. הכל טוב באותה מידה. יותר משנה מכך שהוא בסוף יחליט אם לטוס או לא, יותר חשוב שהוא יבין שזה לא משנה.

*

מבחינת הפרספקטיבה של הבורא קיים רק הבורא. אחדות, זה שכל האין זמן ואין מקום חווים אותו על הנפרדות, למעשה אין הבדל בין אין נפרדות לנפרדות. האם נמצאים בהבנה של אחדות למה העולם קיים נובעת רק מנפרדות, רק בגלל שחושבים שיש הבדל בין נפרדות לאחדות.

אדם לא יכול לדמיין את עצמו מחוץ למקום, כי עדיין יש מקום בתוך מקום. איך כן אפשר? לא צריך לצאת מהמקום התודעה צריכה להבין שהמקום נמצא בין מקום.

המלך שבכלא יודע שהיה מלך.

*

זה לא משנה כיש או אין פתרון, מהות העניין שמשנה לו משהו. ממה הוא בחרדה? הוא חווה חוסר וודאות, למצוא בחיים דבר אחד של חוסר וודאות, שלא מצליחים להכיל אותו רגשית ואם אדם מכיל את כל חוסר הוודאות שבעולם, ומצליח להכיל זאת, הוא יכול לתת את אותו שכל לאחר שיכיל את חוסר הוודאות שלו. מישהו שבא עם חרדה לנסות להבין ממה אתה חרד. למה אתה חרד מזה?

מה יכול להיות הכי גרוע, איפה החרדה עכשיו? אז מה החרדה? יש לך כך וכך. החרדה היא מהספק אם הוא היה בטוח שזה יקרה הוא לא היה חושש ממנו. לאדם יש מיליארד דולר והוא בבורסה היא בזיגזג מה אתה בחרדה? גם 500 מיליון דולר אפשר לחיות טוב. אם היו אומרים לו בטוח שתאבד / לא תאבד הוא נרגע.

אם היה בטוח שהוא יאבד את הכסף / לא יאבד הוא היה רגוע. איבד חצי ממשיך הלאה את החיים. הרי 2 אפשרויות אלו טובות עבורו. אם הוא היה יודע בוודאות משהו היה נרגע. אם הוא היה יודע בוודאות שאין מה לעשות הוא היה רגוע.

סבל זה שזה משנה את הסובל. איך חווים שזה לא משנה? יש אדם שהוא חולה, ואם נניח שיש מחלה שיש תרופה אז נניח שנמצא את התרופה. הוא סובל כי הוא טיפש.

*

הוא סובל כי הוא טיפש. החרדה הזו נכונה לגבי כולם. זה החיים, וזהו. אם אני לא יודע אז אני לא יודע. גם אנחנו פה יכול להיות שיש תרופה שתאריך את חיינו ואנחנו לא יודעים על קיומה. איך מתמודדים עם זה? כרגע אתה לא יודע אז אתה לא יודע. זהו.

אם הולכים עם הלא משנה עד הסוף, תהיה בעיה כי הלא משנה הוא לא מספיק טוב והוא לא נפרד מהלא משנה. צריך לחוות את הלא משנה בתוך המשנה. אני מאוד רוצה שזה יקרה ובתוכי אני לא חווה את זה כנפרד מהלא משנה.

שניהם גרועים, צריך לשלב את שניהם. בשניהם זה לא בשלמות שהם רק זה או רק זה. צריך להיכנס בהבנה האחדות לא נפרדות מהנפרדות והנפרדות לא נפרדת מהאחדות. שאני שאני חווה את זה ככה, יש 2 דברים שקורים בו זמנית. אם הייתי חווה שזה לא משנה לא הייתי עושה פעולה, אבל בגלל שאני חווה שזה לא משנה אני עושה פעולה. זה לא משנה אם אני עושה או לא עושה.

לא משנה בלבד זה גם מגביל את האדם. למה הולכים לראות דרמה? כדי להינות מהדרמה.

אני אמור זה דרגה נמוכה, דרגה אני רוצה יותר גבוהה, ויש מעל זה אני לא חווה שום דבר הכל אחדות. היה לאדם רע, הרע הזה גרם להגיע לתחושה של הלא משנה הרבה יותר מכיפית מלהשיג את מה שאתה רוצה. האם זה משנה? אם שואלים מספיק פעמים מגיעים למסקנה שזה לא משנה.

*

מצד האמת, אם אומרים לאדם משהו שלילי הוא היה נרגע ואם לחילופין משהו חיובי הוא היה נרגע. האושר של אותו אדם תלוי בלא משנה. בעיקרון עדיין בכן משנה. אנשים מביאים ילדים ויודעים שגם הם וגם ילדיהם ימותו ובסוף הם ייפגשו.

בשום מקום נמצא השכל האין סופי באין מקום. איה מקום כבודו - בכל מקום שאשים את האצבע. שאתה שם אתה לא יודע שאתה שם, שאדם חווה מקום הוא עדיין בנפרדות. האחדות זה דבר בלתי מוגדר. השאלה, מה אתה יודע? הידיעה הזאת כל כך גדולה שאם אתה יודע אתה לא יודע אותה. אם הגדרת משהו הגבלת אותו, והוא לא אמיתי.

זה יותר פשוט ממה שנדמה, מצד האמת כל הדברים הנפרדים בעולם מחוברים. אחרי הרבה חצץ וכו' אתה מבין שזה מאוד פשוט. קודם כל תבין שלא משנה מה חושבים עליך, ובסוף שתבין שזה לא משנה שום דבר, ושאין שניים. אם אומרים את המשפטים זה לא יעבוד, אתה לא שם. אתה מאושר מרגע שלא תבין את המילה אושר. כל דבר שיש משמעות עבורך עבור אחדות זה עדיין לא זה. כי אין הבדל אין אחדות לנפרדות.

או שתבין, לא תאמין לא תחשוב. ההבנה יוצרת את החוויה, כל זמן שאתה עדיין מבין שיש הבדל בין אחדות לנפרדות, אתה לא באחדות.

נקודה למחשבה אם האחדות אנחנו יכולים לחשוב רק על דברים סופיים.

*

אתה לא יכול לדמיין במחשבה אין סוף אתה חייב לחשוב על משהו מוגדר. האם אדם לא יכול לדמיין את כל המספרים, האינסוף יותר מופשט מכל המספרים זה העדר של כל המספרים, האם לדמיין את כל המקום / אין מקום? ברור שלא. אם זה נכון או לא נכון זאת השאלה שצריכה להישאל אם אדם חווה את זה כנכון זה נכון ואם אדם לא חווה זה לא נכון. אם תבין שהכל אחד תחווה את זה.

נניח מתחילת ההרצאה היה נאמר שיש דבר אחד שהוא משנה והכל משנה, מצד האמת 2 ההרצאות נכונות אם אדם לא מבין שכל מה שנאמר ההיפך נכון באותה מידה, זה אומר שעדיין הוא לא קלט שזה לא משנה.

נאמר ששום דבר לא משנה אבל מצד האמת נאמר שיש משהו אחד שהוא מאוד משנה להבין שזה לא משנה, מאוד חשוב שתבין שאין הבדל בין משנה ללא משנה, כי שניהם אחד.
הצלחה עסקית מקום זמן לשקר מספיק טובים חופשית הוויה הנאה כמה זמן לוקח איזון קיומו של האני החלטיות איך לשאול שאלות בשביל מה לשאול שאלות לכל שאלה תשובה לשאול שאלות שאלות ותשובות תשובה תשובות
שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם?
שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם?
שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם? מדוע אנשים מתלוננים על אלוהים ועל המציאות? אנשים רבים מתלוננים על אלוהים, או לחלופין על המציאות, ושואלים מדוע הדברים מתרחשים כפי שהם מתרחשים. אנשים המאמינים באלוהים ישאלו למה אלוהים עשה את זה?, ואילו אנשים שאינם מאמינים ... אליעד כהן מסביר שהדרך להגיע לאחדות ולאושר אמיתי היא לחקור לעומק את שורש הרצונות שלך. כאשר האדם מתחיל לחקור ולשאול למה אני רוצה את מה שאני רוצה?, הוא מגלה בהתחלה שהרצונות שלו אינם בשליטתו, אלא נשלטים על ידי כוח ... האדם מגיע להבנה שהאני האמיתי שלו הוא הישות הראשונה, אותה ישות המכונה אלוהים או המציאות. במצב זה, הוא מתחיל לשאול שאלות על המציאות מתוך הבנה שהוא עצמו המציאות. כתוצאה מכך, האדם מגיע לפרספקטיבה הגבוהה ביותר, שבה אין עוד שאלות, מכיוון שהכל אחד ואין שום הפרדה. מה המסר העיקרי לגבי אחריות ותלונות? המסר המרכזי של אליעד כהן הוא שכל ... שום סכסוך או תלונה. בסופו של דבר, החקירה הפנימית של האדם מובילה אותו להעמיק בשורש הרצונות שלו, ומשם להתבונן ולשאול: למה אני רוצה את זה?, ואז מי גורם לי לרצות?, ואז מי הוא זה שמפעיל את הכל?. דרך השרשרת ... כל מה שהוא שאל את עצמו, למה אני רוצה את זה? ולמה אני רוצה את זה? עכשיו הוא בעצם שואל את זה על המציאות, הוא לא שואל את זה על המציאות כנפרדת, או למה אלוהים ברא את העולם כנפרד, אלא הוא שואל את זה על עצמו מפרספקטיבה שהוא עצמו אלוהים, וכאשר הוא שואל את זה, הוא מגלה את מי שברא את אלוהים, זא הוא מגלה את הפרספקטיבה שהכל אחד, ואז אין שאלה ... שהאדם משתמש בשכל שלו, ומתבונן בכל דבר מה הסיבה? מה מניע את הדבר הזה? בסופו של דבר על די השאלות האלו שמעמיקות פנימה, על ידי זה האדם מתרפא מפיצול האישיות שלו, זא הוא חווה את כל הישויות שלו כישות ...
לא לענות על שום שאלה, לפני שמבינים אותה - למה כל השאלות הן שקר
לא לענות על שום שאלה, לפני שמבינים אותה - למה כל השאלות הן שקר כי הטועה, ברגע שהוא שומע איזו שאלה, הוא מיד מנסה לחשוב על התשובה שלה. והטועה, שברגע שהוא שומע שאלה, הוא מיד רץ למצוא תשובה, הוא נשאר טועה. כי מצד האמת, אין שום שאלה כלל. וכל השאלות שבעולם, יש להן שורש שגוי אחד, של אמונה אחת, והיא האמונה של האדם לעצמו, לכך, שהיש והאין נפרדים זה מזה. כי כאשר יש רק ישות אחת בלבד, אין שום שאלה כלל בשום נושא כלשהו בעולם. וקיומן של כל השאלות בעולם, תלוי בהפרדה של היש והאין, שיוצרת את קיומן של שתי אפשרויות או יותר, וכך נוצרות השאלות והספקות והרצונות והחסרונות והצרות והסבל והייסורים וכל שאר הדברים הרעים. והכל, הוא רק משום הטעות של האדם, שמאמין שהיש ... מי שלא מבין את השאלה באמת, ואעפכ הוא רץ, לענות תשובה, הוא פועל בצורה שגויה. ועל האדם להבין, שכל השאלות והבעיות והספקות שלו (כי כל הבעיות, גם הן בעצם שאלות וחוסר הבנה של האדם. שהאדם לא מבין את המציאות ולכן הוא סובל), וכל השאלות שיש לאדם בחיים, הן כולן, רק משום שהאדם, מחפש תשובה, לפני שהוא באמת מבין את השאלה. כי באמת, אין ... בנקודה של אמת. כי כדי להבין שאלה כלשהי, לשם כך צריך לשקר שהיש והאין נפרדים זה מזה. ואין האדם שואל שאלה, אאכ הוא משקר את עצמו, תחילה. ואין האדם משקר, אאכ הוא מאמין. כי האמונה, גורמת לאדם להאמין שהיש ...
לחזק את השכל, על ידי שאלות - כדי להגיע להארה
לחזק את השכל, על ידי שאלות - כדי להגיע להארה מי שרוצה להגיע להארה, עליו לחזק את השכל שלו, בכל מה שאפשר, בכל תחומי החיים ... החיים בכל נושא שהוא. ואיך לחזק את השכל? תשובה: על ידי השימוש בו. והשימוש בשכל צריך להיות, בעיקר של שאלות של בירור האמת ובירור סיבת הדברים. דהיינו, שהאדם צריך להתרגל לשאול על כל דבר, למה הוא כך? ומה המשמעות של הדבר? ומדוע הדבר הוא כך ולא אחרת? והאם באמת המציאות ... את חוסר הידיעה השלמה, ולברר כל דבר מכל צדדיו, כדי לא להיות טועה, שהולך באפילה. והבירור הוא, על ידי שאלות שמבררות את האמת. ועל ידי זה שהאדם מתרגל לשאול שאלות וכל המרבה הרי זה משובח, מלבד בעיני השקר ששונא שאלות, כי הן הורגות אותו, והוא רוצה שהאדם ימשיך לסבול, אז ככל שהאדם שואל יותר שאלות, על ידי זה השכל של האדם גדל, עד שהאדם רואה שהכל אחד, ושאין שום שאלה כלל.
שאלות - הנפרדות, היא שורש כל השאלות - איך לשאול ולראות, שהכל אחד ושאין שום שאלה?
שאלות - הנפרדות, היא שורש כל השאלות - איך לשאול ולראות, שהכל אחד ושאין שום שאלה? כי כמות המידע, היא אין סופית. ומי שרוצה שלמות, צריך לדעת את הכל. ... ומי שידע ויבין דבר אחד בשלמות, יגיע לאחדות של המציאות, שכוללת בתוכה את הכל. והנה, האדם כל הזמן נתקל בשאלות חדשות. ובכל פעם שיש לאדם תשובה, מיד אחכ נוצרת שאלה חדשה, על התשובה הקודמת. והשאלה היא, איך מגיעים במהירות, לשורש האמיתי של כל השאלות. כדי למצוא מהר יותר את מהות כל השאלות, ואז כמובן להבין את השכל האחד, שהוא התשובה של כל השאלות? והעניין הוא, כי לכל השאלות שיש בעולם, יש שורש אחד ויחיד. והוא, ניגוד ההפכים של היש והאין. כי בשורש המציאות, היש והאין הם אחד. וזאת השאלה החזקה ביותר בעולם, שהיא שורש כל השאלות. כי היא חיבור ההפכים המנוגדים, שהוא הפך כל המהות, של התפישה השכלית של האדם. והשאלה הזאת, היא השאלה היחידה שבאמת קיימת במציאות. וכל השאלות שיש בעולם, הן רק צורות שונות של השאלה הזאת. כי כל השאלות שיש בעולם, הן צורות שונות של השאלה, האם יש או אין. כי כל השאלות שיש בעולם, נובעות, מכך שיש אצל האדם, חשיבה של נפרדות, בין שתי אפשרויות שונות. כגון לדוגמה, שהאדם מתלבט מה לעשות, שזה נובע רק משום, שהוא עושה הפרדה, בין האפשרויות השונות. וכאשר האדם שואל את עצמו באיזו דרך ללכת, או איזו תשובה נכונה, או כל התלבטות בין מספר אפשרויות, הרי שכל השאלות שיש לאדם בכל נושא שהוא, הן רק משום, שהאדם מאמין, שיש הבדל בין התשובות השונות והאפשרויות השונות. ומי שהוא חכם, שרוצה להבין את המציאות באמת, ללא שום אמונה כלל, אלא אך ורק מתוך ידיעה של אמת, עליו לשאול את עצמו, האם בכלל יש הבדל בין האפשרויות השונות. כי האדם, טועה בכך שעל דבר שהוא אחד, הוא אומר ... יראה שאין שום הבדל אמיתי, בין שום דבר לשום דבר, וכל ההבדלים, הם שקריים בלבד. ומי שרוצה לצאת מכל השאלות שלו, עליו להבין, שבעצם כל השאלות שלו, נובעות מתוך כך, שנדמה לו בטעות, שיש הבדל בין התשובות השונות והאפשרויות השונות. והשכל של האדם הוא ככ קטן, עד שהוא לא מסוגל להבין, כיצד זה אפשרי בכלל שאין ... שכן יש הבדל. ואעפכ, מי שרוצה לרפא את נפשו, עליו להטיל ספק בתפישת הנפרדות שלו. ועליו לברר את האמת ולשאול, האם באמת יש הבדל אמיתי, בין אם אני אעשה כך או אחרת? והאם באמת יש הבדל אמיתי, בין התשובה הזאת, לבין תשובה אחרת, שנראית הפוכה ומנוגדת לה? וכאשר האדם שואל את זה, אז מיד קופץ השקר ואומר לו, ברור שיש הבדל, כי זה דבר אחד, וזה דבר אחר. וזה, ... הדבר הוא כך ולא אחרת? כגון לדוגמה שהאדם מתלבט, האם באמת יש הבדל בין דבר לבין היפוכו. ועל האדם לשאול, למה יש הבדל בין הדבר הזה לבין הדבר הזה? ומה גורם לכך, שיהיה הבדל בין הדברים האלו? ולמה הצורה ... מוסר את נפשו להבין את מהות ההפרדה הזאת, אז על ידי זה הוא רואה את האמת שהכל אחד, וכל השאלות נעלמות לגמרי, ואז האדם חי חיים טובים באמת. ולא שהאדם מגלה שבשורש הכל אחד, ושאעפכ יש נפרדות. כי זאת לא הבנה של אחדות, וזאת הבנה שעדיין יש בה שאלות. כי עדיין יש הפרדה בין השורש והמהות, לבין הצורה. אלא מדובר על הבנה פנימית באמת, ששם האדם רואה את ...
לשאול באמת, שאלה של אמת - לא משנה השאלה, משנה האמת של השאלה
לשאול באמת, שאלה של אמת - לא משנה השאלה, משנה האמת של השאלה כי האדם שואל הרבה שאלות, והוא מתפלא למה הוא לא מקבל תשובות, או למה הוא מקבל תשובות שאינן האמת. ומי שרוצה לקבל תשובות של אמת, עליו לשאול את השאלות שלו באמת. ולא חשוב מהי השאלה, חשוב שהיא תהיה באמת. כי העיקר, הוא לא השאלה, אלא הרצון האמיתי של ... יותר מאשר אפשרות אחרת, ושאין לאדם טיפת מחשבה ואמונה, שאפשרות אחת תתברר כנכונה, יותר מאשר אפשרות אחרת. וכאשר האדם שואל באמת, דהיינו, שהוא באמת רוצה לדעת את האמת. ולא שהאדם שואל שאלה, כי הוא רוצה לספק איזה צורך שלו, אלא שהאדם שואל את השאלה, כי הוא באמת רוצה לדעת את האמת, כדי לדעת את האמת, אז על ידי זה, האדם שואל את השאלה באמת, ממקום של השתוות אמיתית, ואז האדם מקבל תשובה של אמת, שהכל אחד באמת.
האחדות - התלבטות בתהליך קבלת החלטות, נפרדות מול אחדות, איך לחזור אל האחדות, מה לשאול כדי לחוות אחדות
האחדות - התלבטות בתהליך קבלת החלטות, נפרדות מול אחדות, איך לחזור אל האחדות, מה לשאול כדי לחוות אחדות
האחדות - התלבטות בתהליך קבלת החלטות, נפרדות מול אחדות, איך לחזור אל האחדות, מה לשאול כדי לחוות אחדות למה מתלבטים בתהליך קבלת החלטות? אליעד כהן מסביר את הקושי בתהליך קבלת החלטות, באמצעות דוגמה של ... אפשר לחזור לתחושה של אחדות על ידי התבוננות מעמיקה במהות של הדברים. הוא מדגים איך אפשר לעשות זאת באמצעות שאלות פשוטות אך עמוקות. אדם שמתלבט בין חולצות יכול לשאול את עצמו: האם באמת יש הבדל בין החולצות? האם ההבדל הזה באמת חשוב?. לדוגמה, אם האדם מתלבט בגלל מה שאחרים יחשבו עליו, הוא יכול להמשיך לשאול את עצמו מדוע חשוב לו מה שאחרים חושבים. אולי הוא יגיע למסקנה שמה שחשוב לו באמת זו ההרגשה הטובה ... לגלות שההרגשה הטובה בכלל לא תלויה בחולצה, אלא תלויה בתחושתו הפנימית כלפי עצמו, ללא קשר לבחירה הספציפית. ככל שאדם שואל את עצמו למה זה חשוב לי? יותר פעמים, כך הוא מתקרב חזרה אל תחושת האחדות, כי הוא מבין שההבדלים ... אליעד כהן מדגיש ששאלת המפתח לחזרה לתחושת האחדות היא השאלה מה האמת?. כאשר אדם עומד מול דילמה, אם הוא שואל את עצמו ברצינות האם באמת יש הבדל בין האפשרויות?, האם באמת זה משנה?, הוא יגיע להבנה שההבדל אינו קיים ... ביניהן הם הבדלים שטחיים בלבד. כדי לעבור מנקודת המבט של הנפרדות לנקודת המבט של האחדות, צריך לתרגל התבוננות ושאילת שאלות חוזרת ונשנית, עד שמגלים את המכנה המשותף המהותי בין כל האפשרויות. איך חקירה עצמית מובילה לחוויית האחדות? אליעד כהן ... האחדות מתאפשרת רק כאשר אדם מוכן לחקור לעומק את ההתלבטות שלו. אם אדם מתלבט בין שתי החלטות, הוא צריך לשאול את עצמו שוב ושוב שאלות כמו: למה זה משנה לי?, מה באמת חשוב לי?, מה עומד מאחורי ההתלבטות?. ככל שהחקירה העצמית עמוקה יותר, כך ...
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב מה המשמעות של הכל טוב מוחלט לפי אליעד כהן? אליעד כהן מציג בהרצאה את הרעיון של הכל ... לחוסר הבנה. הכל נמצא באותו מישור של שלמות מוחלטת. אפילו אם האדם מרגיש שהוא טועה, מבין לא נכון או שואל שאלה שאולי נראית לו מיותרת - עדיין הכל טוב באותה המידה. האם טעויות הן באמת מושלמות? אליעד מדגים את ... ורע, בין טעות לנכונות. אבל מנקודת המבט המוחלטת של המציאות - אין הבדל כלל, הכל זהה במידת שלמותו. מדוע לשאול שאלות זה טוב מוחלט? אליעד מתייחס לכך שגם הפעולה של שאילת שאלות עצמה, היא טובה מוחלטת. הוא מסביר שגם אם השאלה נראית לא הגיונית, או שנדמה שהשואל לא באמת מבין את הדברים, גם זה טוב מושלם. הסיבה לכך היא שכאשר הכל מוחלט, גם עצם קיומה של ... של ספק או חוסר הבנה, הם חלק בלתי נפרד מהטוב המוחלט. בעצם, אליעד מראה כי כל סיטואציה בה האדם שואל, מתלבט, חושב או אפילו לא מבין, היא שלמות בפני עצמה. אין צורך להגיע להבנה מוחלטת, כי גם חוסר ההבנה ... כיצד להבין שהכל טוב מוחלט בפועל? אליעד מציין שיש הבדל משמעותי בין הבנה תיאורטית לבין החוויה בפועל. כאשר האדם שואל שאלה, הוא מראה שעדיין לא חווה לחלוטין את המצב הזה של הכל טוב מוחלט. אם הוא היה באמת חווה זאת, לא הייתה לו סיבה להמשיך ולשאול שאלות, כי היה ברור לו לחלוטין שאין טעם ואין צורך בהן. כל עוד קיימת שאלה, יש מקום שבו האדם עדיין ... בין הבנה לאי - הבנה, בין טעות לנכונות. עם זאת, אליעד מדגיש שדווקא בגלל שהכל טוב מוחלט, זה בסדר לשאול. הוא אינו מבקר את השואל ואינו טוען שהשאלה אינה במקום. להיפך, הוא אומר שגם לשאול זה מושלם וטוב. דווקא ההבנה הזאת היא שמאפשרת לאדם להירגע ולהפסיק לחשוש מטעויות או ממצבים שנראים לא טובים. האם ... מודאג משום דבר, כי הכל טוב מושלם כפי שהוא. מה זה טוב מוחלט? האם הכל טוב באותה מידה? האם לשאול שאלות זה טוב? מה המשמעות של לעשות טעויות? איך לחוות שלמות מוחלטת?
שאלות, איך לדעת מה לשאול, איזה שאלה לשאול, כל חוסר שלמות היא שאלה, לשאול שאלות נכונות
שאלות, איך לדעת מה לשאול, איזה שאלה לשאול, כל חוסר שלמות היא שאלה, לשאול שאלות נכונות
שאלות, איך לדעת מה לשאול, איזה שאלה לשאול, כל חוסר שלמות היא שאלה, לשאול שאלות נכונות איך לדעת מה לשאול? הנושא המרכזי שאליעד כהן מסביר הוא כיצד אדם יכול לדעת מה לשאול ואיך לשאול שאלות נכונות. ההבנה הבסיסית שאליעד מציג היא שכל חוסר שלמות שאדם מרגיש בחייו מהווה למעשה שאלה. כדי להבין איך למצוא ... לא מספק, מצביעה על כך שקיימת שאלה לא מנוסחת שמסתתרת מאחורי ההרגשה הזו. מה עושים כשלא יודעים איזה שאלה לשאול? אליעד מסביר שכדי לגלות מהי השאלה המדויקת שצריך לשאול, על האדם להסתכל על חייו ולזהות את כל המקומות שבהם הוא לא מרוצה או לא שלם. במקום להתמקד בתשובות, עליו קודם כל להבין את השאלות. על פי ההסבר, כל מקום כזה, כל חוסר, הוא בעצם הזמנה לשאלה. אין מדובר בשאלה פשוטה ושטחית כמו איך ... לי להיות מאושר?. אליעד מדגיש שכל שאלה שעולה לאדם בראש, אפילו אם בעבר אמרו לו שאין עליה תשובה, שאסור לשאול אותה, או שאי אפשר להבין אותה, היא שאלה לגיטימית וחשובה שראוי לשאול ולחקור לעומק. אליעד מעודד לשאול דווקא את השאלות שאנשים מתביישים או חוששים לשאול, שכן דווקא השאלות האלו יכולות להוביל את האדם לגילוי האמת. כיצד מתמודדים עם שאלות אסורות או חסרות תשובה? אליעד מסביר שלעיתים אנשים נמנעים מלשאול שאלות מסוימות משום שאחרים אמרו להם שאין להן תשובה או כי אלו שאלות מסוכנות. הוא טוען שדווקא שאלות אלו הן החשובות ביותר לחקירה עצמית ולגילוי פנימי. אם אדם נמנע מלשאול את השאלות הללו, הוא מונע מעצמו את ההזדמנות להבין משהו עמוק ויסודי על חייו ועל המציאות בכלל. לכן, אליעד מציע לא לפחד לשאול כל שאלה, מורכבת ככל שתהיה, ואף מתעקש שכדי להגיע לתובנה אמיתית, חייבים להתמודד עם השאלות הללו באופן ישיר וגלוי. כיצד מוצאים שאלות מתוך חוסר שלמות? אליעד ממליץ על תהליך ברור: להתבונן בכנות מוחלטת על החיים ולשאול: איפה אני לא מרגיש שלם? באילו תחומים אני מרגיש חוסר סיפוק, בלבול, או ספק? לאחר מכן יש להפוך את התחושות הללו לשאלות מפורשות. לדוגמה, אם האדם חש לא שלם במערכת היחסים שלו, הוא יכול לשאול את עצמו: מדוע אני לא מרוצה מהזוגיות שלי? מה חסר לי שם באמת? האם הבעיה היא בזוגיות או שאולי ... הזה? האם ההצלחה תיתן לי באמת את התחושה שאני מחפש?. הנקודה החשובה ביותר שאליעד מדגיש כאן היא לא להישאר בשאלות השטחיות, אלא לנסות לחפור ולהעמיק כמה שיותר. המטרה היא להבין לא רק את מה שחסר או לא שלם, אלא גם את הסיבות העמוקות לכך שהאדם בכלל חווה תחושת חוסר שלמות. מה לעשות לאחר שהשאלות אותרו? לאחר שהאדם מזהה את השאלות המשמעותיות שמסתתרות מאחורי תחושת החוסר, אליעד מציע לחקור אותן לעומקן ולנסות להבין את המהות של כל שאלה. הכוונה היא לא לחפש תשובות מיידיות, אלא להתעמק בשאלות עצמן. לדבריו, דווקא ההבנה המדויקת של השאלה היא זו שמביאה בסופו של דבר לתובנות העמוקות ביותר ולתחושה של השלמה וסיפוק. ההסבר שאליעד נותן על אופן איתור השאלות הוא, למעשה, הזמנה להתבוננות עצמית רצינית ומעמיקה. הוא מעודד אנשים להעז לשאול כל שאלה שעולה בראשם, לא לפחד להכיר בחוסרים האישיים שלהם, ולנצל את ההזדמנות הזו כדי להעמיק את המודעות העצמית. איך לדעת איזה שאלות לשאול? למה חשוב לשאול שאלות אסורות? איך להתמודד עם חוסר שלמות? מה עושים כשאין תשובה לשאלה? איך לחקור את השאלות לעומק? מהי השאלה הנכונה?
להיות אמיתי, שאלות לשאול את עצמך, למה התודעה קיימת, שאלות להתבוננות עצמית
להיות אמיתי, שאלות לשאול את עצמך, למה התודעה קיימת, שאלות להתבוננות עצמית
להיות אמיתי, שאלות לשאול את עצמך, למה התודעה קיימת, שאלות להתבוננות עצמית מה זה אומר להיות אמיתי? איך שאלות להתבוננות עצמית משפיעות עלינו? הרצאה זו עוסקת בהבנת המהות של להיות אמיתי ובחינת שאלות פנימיות שיכולות לעזור לאדם להבין את עצמו ואת קיומו. במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציע מספר שאלות יסודיות שהאדם צריך לשאול את עצמו כדי להתחיל את הדרך להבנה עמוקה יותר של התודעה והקיום. מה המשמעות של להיות אמיתי? איך זה ... מסייעת בתהליך ההתבוננות העצמית? מה משמעות הקיום, ולמה אני קיים דווקא ברגע הזה? ההבנה הזו נבניתה דרך התבוננות פנימית, ושאלות ששואלים את עצמנו מאפשרות לנו לחשוב על הקיום שלנו בצורה שמובילה לתשובות שלא תמיד ברורות. אליעד מסביר כי תהליך ההתבוננות וההבנה של עצמנו מתחיל בשאלות כמו מי אני? מה זה הקיום שלי? ו - למה אני קיים כרגע? כל שאלה כזו עוזרת לנו להיכנס ... אמיתי? אליעד כהן מציין כי כדי להגיע לחוויית האלוהים, יש להיות אמיתי עם עצמך. האמיתות הזו מתפתחת על ידי שאלות שמנחות את האדם להסתכל פנימה ולבקש תשובות כנות לגבי מי הוא ומהו קיומו. שאלות כמו מה זה אומר להיות אמיתי? או מה זה אומר להיות קיים? מקשרות אותנו להבנה מדויקת יותר של תודעתנו. במהלך ההרצאה, אליעד עובר את הדיאלוג הפנימי הזה, שבו כל תשובה מובילה לשאלה חדשה. לדוגמה, כששואלים מה זה אומר להיות אמיתי?, התשובה היא חיפוש אחר האמת הפנימית של כל אחד מאיתנו, והשאלות הללו עוזרות לנו לגלות מה אנחנו באמת, מעבר להנחות הקיימות במודעות שלנו. מה הקשר בין רצון לקיום לתודעה שלנו? אליעד כהן שואל גם למה אנחנו קיימים, ומדבר על הקיום הפיזי שלנו, שקשור לרצון הפנימי לקיום. כשאדם שואל את עצמו למה אני קיים?, הוא מתחיל להתבונן לא רק בקיום הפיזי שלו אלא גם בתודעה. התשובה לשאלה הזו ... את הרצון הבסיסי לקיום ולקיום התודעה. בהמשך ההרצאה, אליעד מסביר את הקשר בין הרצון לקיום לבין תודעה. אם אנו שואלים למה אני רוצה?, זו שאלה פילוסופית המובילה אותנו להבין שהרצון שלנו הוא זה שמניע את קיומנו. כל דבר שברצוננו לעשות או להשיג קשור באופן ישיר להיבטים העמוקים של הקיום והתודעה שלנו. מהו תהליך ההתבוננות העצמית? איך שאלות פנימיות עוזרות להבין את הקיום? מהו הקשר בין חוויית האלוהים לבין להיות אמיתי? מה משמעות התודעה והקיום של האדם? ...
לשאול עד הסוף, אולי תמיד תישאר שאלה, האם תמיד יהיה ספק, לדעת האם אתה משקר, לא לדעת
לשאול עד הסוף, אולי תמיד תישאר שאלה, האם תמיד יהיה ספק, לדעת האם אתה משקר, לא לדעת
לשאול עד הסוף, אולי תמיד תישאר שאלה, האם תמיד יהיה ספק, לדעת האם אתה משקר, לא לדעת האם תמיד תישאר לך שאלה, גם אם תשאל עד הסוף? אליעד כהן פותח את הנושא בשאלה יסודית מאוד: האם תמיד תישאר שאלה, גם אם תשאל עד הסוף, גם אם תחפור הכי עמוק שאפשר בתוך עצמך? אנשים רבים שואלים את עצמם: בשביל מה להמשיך לשאול ולחקור אם ממילא לא נוכל אף פעם להגיע לוודאות מוחלטת? הרי לכל תשובה תמיד אפשר יהיה לומר אולי לא, ... אמיתי וודאי. למרות זאת, כדי להתחמק מחקירה אמיתית הוא אומר לעצמו: ממילא לא אוכל להגיע לוודאות, אז אין טעם לשאול. כיצד תגלה אם אתה משקר לעצמך לגבי הספק והוודאות? אליעד כהן מדגיש שהדרך לגלות האם אתה באמת משקר לעצמך היא על ידי כך שתהיה כנה עם עצמך ותשאל: האם אני באמת חי בתחושה ששום דבר איננו בטוח? האם באמת יש ספק אמיתי בכל דבר? כאשר אתה כנה ... לומר שאתה מאמין באמת שכל דבר מוטל בספק. אתה רק משתמש בטענה הזאת כדי להימנע מלחפור פנימה, להימנע מלחקור ולשאול באמת. האם תשובה של לא יודע היא תשובה טובה? אליעד מסביר נקודה נוספת חשובה: יש מצבים שבהם האדם שואל שאלות פנימיות עמוקות מאוד, ומגיע למקום שבו הוא אומר אני לא יודע. אליעד מבהיר שאני לא יודע היא אכן תשובה ... הוא שלב בתהליך החקירה, ולא נקודת סיום. המשמעות של לא יודע היא שהגעת לכנות אמיתית. עכשיו אתה יכול להמשיך לשאול הלאה עד שתגיע למקום עמוק יותר שבו אולי תדע משהו, או שתגיע לאמת כלשהי שתוכל לעמוד מאחוריה בלב שלם. ... אולי לא, ולכל דבר קיים ספק, היא זו שמובילה להבנה עמוקה יותר של המציאות. מדוע? כי כאשר אתה חוקר ושואל עד הסוף, אתה מגלה שבסופו של דבר, כל ההפכים מתאחדים. כאשר אתה באמת מבין ששום דבר אינו מוחלט ושבכל ... מוחלטת על דברים קטנים, מביאה אותך להבין שבסוף הכל זו מהות אחת שלמה. לכן אליעד מדגיש את החשיבות של לשאול ולחקור עד הסוף, עד הרגע שבו תבין שאין שום הבדל בין וודאות לספק, בין יודע ללא יודע, ובסוף תבין שהכל אחד. האם תמיד יש ספק? לשאול שאלות עד הסוף האם אתה משקר לעצמך? מהי וודאות מוחלטת? למה אני סובל? האם לא יודע היא תשובה טובה? איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לכל שאלה תשובה - שאלות ותשובות - 20100813
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מה זה רגשות?, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מה זה רגשות?, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מורה רוחני מומלץ, מאמן אישי ועסקי בתחום מה זה רגשות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 15:10:56 - wesi1