אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חינוך ילדים / שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 1 ✔ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים, ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה? ועוד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨חינוך ילדים / שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 1
ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים, ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי בתהליך של חינוך ילדים נתקלים ההורים והמורים בשאלה, של איך לחנך את הילדים בצורה נכונה. וכפי שנאמר "חנוך לנער על פי דרכו, גם כי יזקין לא יסור ממנה". דהיינו, אם תצליח לחנך את הילד להתנהג בצורה הנכונה, אבל תעשה זאת על פי דרכו של הילד, דהיינו, תעשה זאת בצורה חכמה שתתאים לרוח הילד, על ידי זה החינוך של הילד יצליח באמת. והשאלה היא, מהו חינוך ילדים נכון? ואיך לחנך ילד בצורה בוגרת?

וכדי להבין כיצד לחנך ילדים בצורה נכונה, לשם כך יש להבין מהו חינוך ילדים נכון. וחינוך ילדים נכון, הוא חינוך שמחנך את הילד הקטן, לחשוב בצורה בוגרת, כמו שאדם בוגר היה חושב. ואין הכוונה לומר שמטרת חינוך הילדים היא לגרום לילד להתנהג כמו אדם בוגר בצורה החיצונית של החיים. כי לילד, יש את העולם שלו. וכאשר מחנכים ילד לחשוב בצורה בוגרת, אין הכוונה לומר, שמחנכים אותו לעזוב את משחקי הילדים, ולהתנהג כמו אדם בוגר.

אבל בהחלט כן הכוונה לומר, שחינוך ילדים נכון, הוא כזה שמקנה לילד את יכולות החשיבה, שיש לאדם הבוגר. וחינוך ילדים נכון, מאפשר לילד להשתמש בעולם האישי שלו, בצורת החשיבה הבוגרת של עולם המבוגרים. וזה כמובן, כדי להקנות לילד את דפוסי ההתנהגות והחשיבה הנכונים, שבאמצעותם הוא יוכל להתבגר ולחיות בצורה טובה עבור עצמו ועבור סביבתו.

ואם נתבונן היטב בעניין, נראה, שגם ילדים קטנים וגם אנשים מבוגרים, בפועל הם עושים את אותם הדברים ומתעסקים באותם הדברים. ולמרות שכלפי חוץ נראה שהמבוגרים כבר לא משחקים בצעצועים ולא מתעסקים בשטויות של ילדים. הרי שכל מי שהוא בר דעת, הוא מבין שמצד האמת, גם המבוגרים מתעסקים במשחקי ילדים, וגם המבוגרים מקדישים המון מהזמן שלהם, לעיסוק בשטויות של ילדים.

וההבדל בין המשחקים של הילדים לבין המשחקים של המבוגרים, הוא רק בצורה החיצונית. כי הילד הקטן משחק ברכב צעצוע קטן, והילד הגדול משחק ברכב גדול. והילדים הקטנים רבים על שטויות מסוג אחד, והילדים הגדולים רבים על שטויות מסוג אחר. וכמו שהילד מייחס חשיבות גדולה לשטויות שלו, כך גם האדם הבוגר מייחס חשיבות גדולה לשטויות שלו.

ואף על פי, שגם ילדים וגם אנשים מבוגרים משחקים במשחקים ומתעסקים בשטויות כאלו ואחרות, הרי שיש הבדל מרכזי, בין הילדים לבין המבוגרים. והוא, שאצל המבוגרים, המשחקים הם בד"כ הרבה יותר מורכבים וממילא גם הרבה יותר מעניינים.

ומי שיתבונן בעניין יראה, שגם אנשי עסקים שעוסקים בלקנות ולמכור חברות, וגם אנשים שמשקיעים את כספם בשוק ההון וכיו"ב, הרי שמצד האמת הם בסך הכל משחקים בסוג של מונופול מתוחכם. וכפי שאכן נהוג לומר, "לשחק בבורסה". כי מה שהשתנה, זה בעיקר הצורה החיצונית של המשחק ורמת המורכבות שלו.

כי כאשר האדם הוא ילד קטן, אז הוא משחק במשחקים שלו. שרמת המורכבות שלהם, היא לא כ"כ גדולה. וכדי לשחק במשחקי ילדים, אין צורך לעשות לפני כן תואר באוניברסיטה. וכדי לריב על שטויות של ילדים, לא צריך לשם כך כישורים מיוחדים.

וכאשר האדם מתבגר, אז הוא כל הזמן רוכש כישורים חדשים ויכולות חדשות, וכל הזמן הוא משדרג את רמת המשחקים, שבהם הוא משחק. ורמת המורכבות של הדברים שבהם האדם מתעסק, היא עולה כל הזמן, לפי רמת הכישורים האישיים של האדם, שהם בד"כ משתפרים כל הזמן.

ועל האדם חובה להבין ולזכור, שכמו שהוא מייחס חשיבות גדולה לעיסוקים המהותיים שלו, כך גם הילד מייחס חשיבות גדולה לעיסוקים השטותיים שלו. וכבר קרו מקרים מעולם, שילדים התאבדו בגלל איזו שטות. בדיוק כמו שמבוגרים התאבדו בגלל שטות אחרת, שנראתה להם כדבר רציני מידי.

ונמצא אם כן, כי ההבדל האמיתי שיש בין עולם הילדים לבין עולם המבוגרים, הוא בצורה שבה משחקים את המשחקים וברמת המורכבות של המשחקים והעיסוקים. וככל שנדרשים יותר כישורים כדי לשחק במשחק, וככל שהמשחק הופך להיות יותר מורכב, כך זה יוצר את הרושם, שהמשחק הוא יותר חשוב ויותר רציני ומהותי.

וכאשר מחנכים ילד, הרי שבעצם מנסים להקנות לו את היכולות המתאימות ואת הכישורים המתאימים, כדי שהוא יוכל באמצעותם לשחק בבא הזמן, בעולם המשחקים של המבוגרים. כאשר הדגש המרכזי הוא, שאנחנו מנסים להקנות לו, הרגלי התנהגות וצורת חשיבה בוגרת.

ויש לשים לב לכך, שהדבר המרכזי שאותו אנחנו מנסים לחנך את הילד, זה לא שהוא ישנה את החיצוניות של העיסוקים שבהם הוא מתעסק, אלא שהוא ישנה וישפר את צורת החשיבה ואת צורת ההסתכלות שלו, על הדברים שבהם הוא מתעסק. כי לחנך ילד בצורה בוגרת, הדגש המרכזי שלו הוא, שהילד יתחיל לבטא את היכולות האישיות שלו, בעיסוקים האישיים שלו.

כי לכל ילד כמו לכל אדם בוגר, יש אין סוף פוטנציאל עצמי ואין סוף יכולות אישיות שכליות ורגשיות. וחינוך ילדים נכון, הוא כזה שהוא גורם לילד להכיר טוב יותר את היכולות האישיות שלו, והוא כזה שהוא גורם לילד לבטא את עצמו טוב יותר, ולממש את עצמו טוב יותר, דרך העיסוקים האישיים שלו, בעולם הילדים שבו הוא נמצא כרגע.

והמטרה שלשמה הילד לומד בבית הספר, היא בעיקרה, לא כדי להקנות לו ידע טכני שבכל מקרה הוא לא ישתמש בו בעתיד, אלא כדי להקנות לו הרגלי למידה, הרגלי חשיבה וכיו"ב. ושהילד יגלה את היכולות האישיות שלו, כדי שהוא יוכל להשתמש בהם, בבא היום בעולם המבוגרים.

ונמצא אם כן, כי חינוך ילדים טוב ונכון, הוא כזה שהוא שם את הדגש, לא על מה שהילד עושה בפועל, אלא על הצורה שבה הוא עושה את מה שהוא עושה, בלי קשר למה שהוא עושה בפועל. כי הילד יכול לעשות את מה שבא לו ולהתעסק במה שבא לו. והדבר החשוב הוא, שהילד יעשה את מה שמעניין אותו, אבל שהוא יעשה את זה מתוך הסתכלות של אדם מבוגר.

ואחרי שהבנו שעיקר חינוך הילדים, הוא לא לגרום לילד לשנות את ההתנהגות שלו, אלא לגרום לילד לשנות את צורת...
יש אין תחושות לחנך ילד שיפור יכולות קוגניטיביות לחיות חיים טובים פיתוח יכולת חשיבה טווח רחוק לטפל באובדנות איך להיות יותר חכם לשפר יכולת קוגניטיבית טיפול באובדנות איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים חינוך חינוך ילדים חינוך ילדים נכון ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים מחנך מחנכים שיטות שיטות לחינוך שיטות לחינוך ילדים
חלק 2
...כמו שבעיני ההורים והמורים, חשובים דברים אחרים. ועל ההורה להבין, שכאשר הוא מנסה לגרום לילד שלו להיות בוגר, על ידי זה שהוא מנסה לגרום לו לשחק במשחקים בוגרים יותר וכיוב, הרי שבעצם, זה כאילו שמישהו יבוא להורה עצמו, ויבקש ממנו לצורך חינוך מחדש של ההורה, להתחיל להחליף את שגרת החיים שלו. שכמובן שדבר כזה לא יתקבל בברכה, על ידי אף אחד. כי אף אחד לא אוהב שמשנים לו את החיים שלו. ואף אחד לא רוצה, שיזלזלו בדברים שחשובים לו. והאדם לא תמיד בנוי, לעשות שינויים מהותיים...
ילדים / אגדות ילדים / סרטי ילדים מצוירים ובדיוניים - מהי מהות העניין?
ילדים אגדות ילדים סרטי ילדים מצוירים ובדיוניים - מהי מהות העניין? כפי שכבר ביארתי, בכל דבר שיש בעולם יש בו שכל כלשהו, שדרכו יכול האדם להתקרב אל הבנת המציאות כולה ואל האושר הפנימי של עצמו. ובמאמר הזה ננסה לבאר את עניין סרטי הילדים ואגדות הילדים. כאשר ההתמקדות היא לא בכל סרטי הילדים , אלא בסרטים לילדים שלקוחים מעולם האגדות והדמיון, או סרטים מצוירים, וכל הסרטים שהם בעיקר סיפורי אגדות שרק ילדים יכולים ליהנות מהם. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי סרטי הילדים כשמם כן הם, הם מתאימים בעיקר לילדים. בעיקר סרטים שיש בהם אגדות שונות, שרק ילדים יכולים להזדהות ולהתחבר רגשית לתוכן של הסרט. כי ילד שעוד לא מכיר את העולם, ושאין לו עדיין דעות קדומות כלשהן על העולם, הוא יכול להתחבר לעלילה של הסרט. אך אדם מבוגר שכבר מכיר את המציאות, הוא יתקשה יותר להתחבר ... המציאות של האדם הבוגר. וכפי שכבר ביארתי, בכל דבר בעולם יש בו שכל. וגם סרטי הילדים שלקוחים מעולם האגדות והדמיון, גם בהם יש המון שכל. כי לכל סרט מסרטי הילדים, יש את המסר שלו. וההבדל בין סרטי הילדים לסרטי המבוגרים, הוא בתרחיש של עלילת הסרט. כי גם בסרטי הילדים יש עלילה עם משמעות כלשהי עבור הילד. רק שהמשמעות הזאת, לא ממש מדברת עבור האדם המבוגר. והנה, בכל התהליכים שיש בעולם, בכולם יש שכל. וגם בסרטי הילדים, גם בהם יש שכל. והשכל שיש בסרטי הילדים, הוא שכל שמדבר גם לילדים, וגם לתת המודע של האדם הבוגר. כי בכל אדם בוגר, יש גם ילד. וכאשר אנחנו אומרים שבאדם הבוגר יש גם ילד, זה לא כחיסרון, אלא כיתרון. כי צורת החשיבה של האדם הבוגר, היא אומנם מודעת יותר למציאות, אבל בנושאים מסוימים, היא גם רחוקה יותר מאשר המציאות. כי האדם הבוגר נבדל מהילד בשני דברים. הדבר הראשון, הוא כמות הידיעות של האדם הבוגר, ביחס לכמות הידע של הילד . והדבר השני הוא, היכולת השכלית של האדם הבוגר לנתח את המידע שאותו הוא יודע. ולמרות שהאדם הבוגר יש לו את שני היתרונות הנל, הרי שלאדם הבוגר ולצורת החשיבה של האדם ... מאושר זה פשוט מידי. כי כדי להיות מאושר לא צריך לעשות שום דבר מיוחד. ולכן ילדים הם יותר קרובים אל האושר, משום שהם עוד לא התחילו לסבך לעצמם את צורת החשיבה. וכאשר הילד נולד, הוא נולד אל גן העדן. וכאשר הוא מתבגר, הוא לאט לאט מתחיל לסבך את עצמו, בגלל צורת החשיבה של המבוגרים, ועל ידי זה האושר מתרחק מהאדם. ואין הכוונה לומר כי צורת החשיבה של הילד עדיפה יותר, כי גם לה יש את החסרונות שלה. ואילו לצורת החשיבה של הילד לא היו שום חסרונות, הרי שכל בני האדם היו נשארים מאושרים כל חייהם, כהמשך לאושר שלהם מגיל צעיר. אלא שצורת החשיבה של הילד, למרות שיש בה יתרונות, יש בה גם חסרונות. כאשר החיסרון העיקרי הוא, אי השימוש בשכל. וכאשר האדם מתבגר, הרי שלמרות שיש לו את צורת החשיבה של האדם הבוגר, הרי שנשאר אצלו בתת מודע, גם את צורת החשיבה של הילד. כי האדם מתבגר מבחינה חיצונית, אבל בפנימיות שלו, צורת החשיבה של ה
נאיביות המבוגרים - חוכמת הילדים - מהי השלמות?
נאיביות המבוגרים - חוכמת הילדים - מהי השלמות?
... המבוגרים - חוכמת הילדים - מהי השלמות? מהי נאיביות של ילדים מול חוכמת המבוגרים? אליעד כהן מסביר שהילדים נתפסים כנאיביים, והמבוגרים כחכמים, אולם לדבריו, המצב למעשה הפוך. הוא מתאר כיצד ילדים הם בדרך כלל שמחים ואופטימיים באופן טבעי, מכיוון שהם עדיין לא מודעים למגבלות של המציאות ושל עצמם. ילד יכול לחלום שהוא סופרמן, מאמין שהוא יכול לעוף או לעבור דרך קירות, מכיוון שאין לו עדיין את ההכרה הפנימית שהוא מוגבל. אליעד מסביר שילדים נהנים הרבה יותר מהחיים בגלל אותו חוסר מודעות, ואילו המבוגרים ככל שהם מתבגרים, מבינים יותר ויותר את מגבלותיהם, וממילא הופכים לפחות מאושרים. הוא מביא כדוגמה את ההתלהבות הטבעית של ילדים מסרטים מצוירים וסיפורי אגדות. ילדים מאמינים באופן טבעי בעולם של פנטזיות, מאמינים לסופים טובים (הפי אנד) ... והפכו ריאליים יותר. הם יודעים להבחין בין מה שאפשרי ומה שאינו אפשרי, ולכן מאבדים חלק גדול מהיכולת לחוות את העולם בשמחה ובתחושת קסם והתלהבות. מה ההבדל בין אושר של ילדים לאושר של מבוגרים? לפי אליעד כהן, האושר של הילדים הוא לא באמת אושר פנימי עמוק, אלא אושר שנובע מחוסר המודעות שלהם למגבלות ... פשוט לא יודעים שהם לא יכולים לעשות דברים מסוימים, ולכן הם מרגישים טוב. לעומתם, המבוגר מבין היטב שהוא מוגבל, ולכן לא יכול לחוות את אותו האושר. עם זאת, גם האושר של הילדים אינו שלם, כי הוא מבוסס על חוסר ידע וחוסר שכל. כלומר, הילדים מאושרים רק משום שטרם גילו את האמת על המציאות - שיש לה מגבלות. מהי השלמות האמיתית לפי אליעד כהן? אליעד כהן טוען שהשלמות האמיתית היא החיבור בין שני ההפכים - הכוח של הילד והכוח של המבוגר. הוא מסביר כי אצל כל אדם קיימים שני הכוחות: המבוגר הוא למעשה ילד מודחק, והילד הוא מבוגר שעוד לא התפתח. השלמות האמיתית מגיעה כאשר האדם מצליח להשתמש בשכל של המבוגר, שיודע להבחין במציאות ולדעת את המגבלות, אך לחוות את המציאות מתוך נקודת מבט של ילד, ללא תחושת המגבלות. הוא מדגים זאת בכך שאדם בוגר צריך לדעת שהוא אינו יכול לעוף, אינו יכול להכניס יד לאש מבלי להיפגע, אך מצד שני לחוות את המציאות בתודעת הילד, שבה הכל אפשרי והכל פתוח. במילים אחרות, האדם צריך להיות מסוגל לחיות עם ההבנה השכלית של מגבלות המציאות, אך להרגיש בלבו ובחוויה הפנימית שלו שאין כל מגבלה. זו הדרך לחיים מאושרים באמת, הרבה יותר מאושרים אפילו מהאושר של הילדים, מכיוון שזהו אושר מודע ולא תלוי בחוסר ידיעה. איך אפשר לחבר את ההפכים ולחיות באושר אמיתי? אליעד מסביר שהדרך לחבר בין הילד למבוגר היא להגיע לפרספקטיבה של אחדות - השורש של המציאות. לדבריו, בשורש הפנימי ביותר של המציאות, אין כלל מגבלות, והכל אפשרי. הוא מתאר זאת כארץ האפשרויות הבלתי מוגבלת, שבה האדם יכול לעבור דרך אש מבלי להישרף, לעוף, וכל הדימויים הנפלאים של אגדות הילדים אפשריים באמת. לפי דבריו, כל סיפורי האגדות וסרטי הילדים, אף שהם מופלאים ומרהיבים, הם רק טעימה קטנה מהאושר האינסופי שקיים בשורש ... מהי המציאות באמת?. על ידי חקירה פנימית שכזו, האדם יוכל להגיע לפרספקטיבה של האחדות, שבה הוא ישלב בין המודעות השכלית של המבוגר ובין החוויה האינסופית והחופשית של הילד. מדוע ככל שמתבגרים נעשים פחות מאושרים? אליעד כהן מסביר שככל שהאדם מתבגר, העולם שלו נעשה יותר ויותר מוגדר ומוגבל. כשהאדם לומד להבחין בין טוב ורע, מותר ואסור, יכול ולא יכול, הוא מתחיל לחוות את החיים כמצומצמים ומגבילים יותר. לדעתו, ילדים לא חווים את המציאות כמצומצמת כי הם עדיין לא הגדירו לעצמם את המגבלות, ולכן ... באמת רוצה, הוא יכול להפוך את חייו לגן עדן של ממש, למציאות שבה הכל אפשרי ואינסופי, וכך לחיות באושר אמיתי שאינו מוגבל עוד במגבלות העולם הרגיל. מהי השלמות האמיתית? למה ילדים מאושרים יותר ממבוגרים? איך לחבר בין ילד למבוגר שבתוכנו? מהי פרספקטיבת האחדות? מדוע מבוגרים פחות מאושרים? איך לחיות חיים ללא מגבלות? נאיביות המבוגרים - חוכמת הילדים - מהי השלמות? הפעם אדבר על הנאיביות של הילדים, והחכמה של המבוגר. מי שיתבונן יראה שהילדים הרבה יותר שמחים, לוקחים בקלות, ואם הילד לא שמח זה כי הוא למד מהר מהמבוגר. והאדם המבוגר קיבל שכל והוא כבא לא נהנה. ילד הוא הרבה יותר אופטימי,
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 2 - שבעת הקבצנים והילדים שהלכו לאיבוד ביער (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 2 - שבעת הקבצנים והילדים שהלכו לאיבוד ביער (ברסלב)
... בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 2 - שבעת הקבצנים והילדים שהלכו לאיבוד ביער (ברסלב) איך להשיג תחושה טובה ללא סיבה חיצונית? אליעד כהן מסביר שאנשים בדרך כלל מרגישים טוב או רע ...
רצח ילדים, הורים שרוצחים ילדים, אהבת הורים לילדים, ניתוק רגשי, אהבה או שנאה, אגו - מה השכל שיש בדבר?
רצח ילדים, הורים שרוצחים ילדים, אהבת הורים לילדים, ניתוק רגשי, אהבה או שנאה, אגו - מה השכל שיש בדבר?
... ילדים, הורים שרוצחים ילדים, אהבת הורים לילדים, ניתוק רגשי, אהבה או שנאה, אגו - מה השכל שיש בדבר? מה גורם להורים לרצוח את ילדיהם? כאשר שומעים על הורים שרוצחים את ילדיהם, התגובה הראשונית היא הלם וזעזוע, אך אליעד כהן מסביר שבתוך האירועים הקשים האלה יש שכל פנימי ועמוק שאפשר להבין. תחילה חשוב לזכור שרצח פיזי של ילדים על ידי הוריהם אמנם נתפס כמעשה מזעזע, אך הוא לא בהכרח חמור יותר מהמצב הנפוץ שבו הורים הורגים את נפשו של הילד שלהם באופן יומיומי, דרך חינוך לקוי, פגיעה רגשית והרס האושר הטבעי של הילד. לפי אליעד כהן, הילדים נולדים מאושרים, אבל במבחן התוצאה הם הופכים לאומללים בגלל גישות ההורים, גם כשהכוונות היו טובות. האם חינוך לקוי חמור מרצח פיזי של ילדים? אליעד כהן טוען שרוב ההורים גורמים לילדיהם סבל מתמשך, שהוא במובן מסוים גרוע יותר מרצח. רצח פיזי הוא חד - פעמי, בעוד שהתעללות נפשית או חינוך לקוי הם תהליכים מתמשכים של הזרמת ארס ורעל אל נפש הילד. אותם ילדים מתבגרים להיות מבוגרים אומללים ומיואשים, שמחפשים פתרונות וייעוץ כיצד לצאת מהסבל שהוטבע בהם כבר בילדותם. למה אנשים מביאים ילדים לעולם? אליעד כהן מסביר את המניעים מאחורי הבאת ילדים לעולם כמניעים אגואיסטיים בלבד. גם אנשים דתיים שמצהירים שהם מביאים ילדים לשם שמיים למעשה עושים זאת בשביל גן עדן, כלומר, לשם אינטרס אישי ותחושת מימוש עצמי. ילדים הם ניסיון להרחיב את האני, את האגו, כאשר האדם מתייחס לילדיו כחלק ממנו, ולכן פגיעה בילדים נתפסת כפגיעה אישית באגו שלו. מה הקשר בין התקדמות רוחנית לניתוק רגשי מילדים? אליעד מביא כדוגמה את רבי נחמן מברסלב, שטען שכדי להתקדם רוחנית חייב האדם להתנתק מכל מניעה רגשית ואישית, כולל הילדים שלו. רבי נחמן הסביר שלשם השגת התכלית הרוחנית האמיתית, האדם צריך להשחיר פניו על בניו כאורב, כלומר, להיכנס למצב של ניתוק רגשי מוחלט, שבו הוא מתעלם אפילו מילדיו, בדיוק כפי שעורב מתעלם מילדיו בטבע. אליעד מדגיש שהחוויה הזאת נחוצה כדי להגיע לשכל הגבוה ביותר של המציאות, לשאלות עמוקות על תכלית החיים ומהות הקיום. האם יש הבדל אמיתי בין ילדיך לבין ילדים של אחרים? על פי אליעד כהן, מנקודת המבט של האחדות האמיתית אין כל הבדל בין ילדיך לבין
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
... קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית האם קיימת באמת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא הטענה שאין באמת דבר כזה הפרעת קשב וריכוז, לא אצל ילדים ולא אצל מבוגרים. כאשר אומרים על ילד או מבוגר שיש לו הפרעת קשב וריכוז, הכוונה בדרך כלל היא שהוא לא מצליח להתרכז בדבר מסוים, כמו בשיעור או בעבודה. אליעד ... מרוכז בדבר אחר מזה שמצפים ממנו להתרכז בו. לדוגמה, ילד בכיתה שנתפס כלא מרוכז, למעשה מרוכז בדברים אחרים כמו הפרפרים בשמיים, ברעשים מבחוץ או אפילו בשעמום המוחלט שהוא חווה ... לטענתו של אליעד, היא שהמערכת או האדם שמאבחן את הילד, כמו הפסיכולוג, הוא זה שלא מרוכז מספיק כדי להבין שלילד עצמו אין שום בעיית קשב וריכוז. הפסיכולוג שמכריז שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, עושה זאת מפני שהוא עצמו לא מרוכז מספיק כדי לראות שהילד בסך הכל מעוניין בדברים אחרים. אם השיעור יהפוך פתאום למשחק או למשהו מעניין באמת עבור הילד, באותו הרגע הוא יהפוך להיות מרוכז לחלוטין. כלומר, ההפרעה היא יחסית לחלוטין - הילד פשוט לא מוצא עניין בשיעור כפי שהוא מועבר. מדוע אנשים אומרים שהם אינם מתמידים? אליעד כהן מסביר כי כאשר אדם טוען שהוא לא מתמיד ... לעקרון החופש, או נאמן לאי - התחייבות עצמה. האם ילד חסר ריכוז, או שהמורה מפריע לו ליהנות? אליעד טוען שהבעיה האמיתית בכיתה היא לא חוסר הריכוז של הילד, אלא שהמורה מפריע לילד ליהנות. הילד הקטן שהחיים שלו טובים ונעימים נלקח מהסביבה הטבעית שלו, מושיבים אותו בכיתה, ומכריחים אותו לשמוע מידע שלא מעניין אותו, כמו מה ... אך ביקורתית, באומרו שהמורה למעשה מאמלל את הילד, ואז מתפלאים מדוע הילד אינו מרוכז. מנקודת מבט זו, הילד לא סובל מהפרעה כלשהי, אלא פשוט רוצה ליהנות, והמורה הוא זה שמפריע לו ליהנות. איך פסיכולוגים קשורים להפרעת קשב וריכוז? אליעד ... כי הפסיכולוגים עצמם אינם מרוכזים, ולכן הם מתייגים ילדים ככאלה שיש להם בעיית ריכוז. אליעד טוען שהפסיכולוג, כתוצאה מחוסר הריכוז שלו עצמו, קובע שלילד יש בעיית קשב וריכוז, כי הוא אינו מסוגל להבין שלילד פשוט יש תחומי עניין שונים. אליעד מוסיף בבדיחות כי הילדים האלה, כשהם גדלים, עלולים להפוך בעצמם לפסיכולוגים - פסיכילוגים, כפי שהוא מתבדח - אנשים שלא מבינים את עצמם ואחרים, ... להתמיד? כיצד להבין את עצמי באמת? בעיות ריכוז אצל ילדים למה הילד לא מרוכז בשיעור? האם כדאי ללכת לפסיכולוג? איך לפתח התמדה? תראה כי ברגע שאתה לא מבין את עצמך אז אתה אומר רגע אבל אני רוצה את ... קשב וריכוז מכירים את הנושא הפרעות קשב וריכוז של ילדים, יש לו הפרעת קשב וריכוז. ש: לימדתי בבית ספר של כאלה ילדים. אליעד: כן עכשיו למי יש הפרעת קשב וריכוז אמיתית? לפסיכולוג שאמר שלילד יש הפרעת קשב וריכוז, הפסיכולוג לא מרוכז אז אמר טוב הילד הזה יש לו הפרעת קשב וריכוז, לא לילד יש הפרעת קשב וריכוז לך אתה לא מרוכז אתה לא קולט שאין לו הפרעת קשב וריכוז אתה עד כדי כך לא מרוכז, למה אין דבר כזה בן אדם לא ... תחליט שהשיעור הזה יהפוך למשחק תראה בשנייה אחת הילד הזה נהיה מרוכז, כל אחד מרוכז במשהו. ש: השאלה כמה אתה רוצה את זה. אליעד: נכון אין דבר כזה חוסר יכולת להתרכז, יש נגיד את הקטע ...
עליסה בארץ הפלאות 2, סקס, יחסי מין, יום הולדת, להביא ילדים לעולם, רצון לקבל, רצון להשפיע, קדושת החיים, חכמת הקבלה
... בארץ הפלאות 2, סקס, יחסי מין, יום הולדת, להביא ילדים לעולם, רצון לקבל, רצון להשפיע, קדושת החיים, חכמת הקבלה מה המטרה של מין והנאה בחיים? אליעד מסביר, שכאשר האדם שואל על המטרה של מין, צריך לשאול קודם כל מה המטרה ... לא בגלל המין עצמו, אלא בגלל התחושה והחוויה שהמין מספק. הוא מדגיש שגם ילדים קטנים, למשל, אינם נהנים ממין כי הם אינם חווים את החוסר הרגשי והריקנות שמובילה אנשים מבוגרים לחפש סיפוק במין. הסיבה שהמין מושך כל כך הרבה אנשים היא משום ... שואל למה הדברים הם כפי שהם. מה המשמעות של קדושת החיים ולמה מביאים ילדים לעולם? אליעד מסביר שאנשים חוגגים ימי הולדת ונותנים משמעות לחיים, כי הם רוצים להצדיק לעצמם את המאמץ והקושי שהם חווים. הם מביאים ילדים לעולם כי הם מרגישים חוסר משמעות ורוצים להשאיר משהו אחריהם. אנשים מנסים למלא את הריקנות והדיכאון הפנימי באמצעות ילדים, עבודה, כסף ופעולות שונות, אך בפועל הם ממשיכים להרגיש חוסר משמעות. הוא טוען שהמשמעות האמיתית של החיים לא נמצאת בפעולות עצמן, אלא בהבנה עמוקה של המהות. אם האדם ... שלו נועדו לחקור ולהבין את המציאות, הוא לא ירגיש צורך בתירוצים כמו ילדים או כסף כדי להצדיק את הקיום שלו. לסיום, אליעד מדגיש שכל החוויות שאנחנו מחפשים בחוץ, נמצאות בתוכנו. אם האדם יבין זאת, הוא יוכל לחוות סיפוק ואושר בלי תלות בדבר. ... מה המשמעות של רצון לקבל לעומת רצון להשפיע? איך להרגיש משמעות בלי ילדים וכסף? איך להגיע לרצון להשפיע אמיתי? למה האדם מחפש משמעות לחיים? האם החיים הם חלום? שאלה: מה המטרה של המין? אליעד: מה המטרה של כל דבר? מה זה שונה מכל דבר אחר? ... זה ליהנות. במין יש יותר הנאה, מאשר בדברים אחרים. ולא כולם, למשל ילדים קטנים לא נהנים מזה. בגיל מסוים כשהאדם מתחיל לחוש ריקנות ותסכול, אז הוא מתחיל ליהנות ממין. למה אנשים נהנים ממין? מהרבה סיבות, תנסי לחשוב מה היא אחדות, ... לחגוג יום הולדת? אבל אנשים אוהבים לחגוג כל שינוי. למשל הורים מביאים ילד, והם יודעים שהחיים זה לא משהו, אז הם חושבים, מה גם הוא יהיה אומלל? אז הם מנסים לעשות לעצמם שטיפת מוח, שזה טוב שהוא בא לעולם, ולכן הם חוגגים לו יום הולדת. תארי ... חלום, ויודע שאתה הוא זה שחולם את החלום, אז ממה יש לפחד? האדם מביא ילדים בגלל שהוא אומלל, אבל אם אתה מביא ילדים בגלל שאתה חכם, אז זה משהו אחר. אתה מביא ילדים כמו שאלוהים ברא את העולם. גם אלוהים ברא ילדים, אבל אלוהים יודע מה הוא עושה, ולכן צריך להביא ילדים כמו אלוהים. רבי נחמן אומר שלהביא ילדים זה כמו צואה, זה מיותר, זה פסולת. הוא אומר שזה כמו להשאיר ירושה לילדים שלך, ירושה, פירושו סתם התאמצתי, עבדתי, עבדתי, ועבדתי ולא בשביל עצמי אלא בשביל הילדים. רבי נחמן אומר שכסף מקצר לך את החיים, למה? בגלל הדאגות. העניין הוא שכשאתה מביא ילד, זה בגלל התלות שלך. ואם אתה דתי ומביא ילדים, כי אסור לך לא להביא ילדים, אז אתה עוד יותר סובל. ראיתי היום בערוץ הכנסת, שהדתיים רוצים שיממנו להם את המזון לתינוקות. עכשיו, למה צריך לממן להם את המזון? הם מביאים המון תינוקות, ואם הוא ימות ברעב? זה המימון הכי טוב, יישאר כסף לשאר הילדים. לכן צריך לעלות את המחירים, כדי שהדתיים יביאו פחות ילדים. אפילו בטבע לא כולם שורדים, מעשרה גורים אולי רק שניים שורדים. אבל הדתי, גם מביא ילדים, גם לא הולך לצוד, וגם רוצה שאתה תצוד בשבילו. אז למה בכל זאת מממנים אותם? כי יש ריקנות כל כך גדולה לבני האדם, שאם הוא מרגיש שהוא נתן למישהו, אז זה כאילו מקדש ... כאילו לכפר על הפשעים שהמדינה עושה, ולכן היא מממנת את הדתיים. בקשר לילדים, בגלל שהאדם תלוי בהם רגשית, הוא מרגיש רע. אבל זה לגבי כל דבר שהאדם תלוי בו רגשית. אלא אם כן אתה לא תלוי, ועושה את הדברים מהפרספקטיבה של אלוהים. אלוהים נשאר ...
פחד למות, פחד מכאב, עבודה, משפחה, ילדים, לחיות או למות, פנסיה, למה לקום בבוקר, למה לחיות, בזבוז החיים
פחד למות, פחד מכאב, עבודה, משפחה, ילדים, לחיות או למות, פנסיה, למה לקום בבוקר, למה לחיות, בזבוז החיים
... למות, פחד מכאב, עבודה, משפחה, ילדים, לחיות או למות, פנסיה, למה לקום בבוקר, למה לחיות, בזבוז החיים ... וטוען שהאדם חייב לשאול את עצמו באופן אמיתי, למה הוא באמת חי, מה הוא באמת רוצה, והאם המאמץ הזה בכלל שווה את זה. מה מסתתר מאחורי הרצון של האדם בילדים ומשפחה? אליעד עוסק גם ברצון של האדם במשפחה וילדים , ומסביר שהרצון הזה הוא הרבה פעמים ניסיון של האדם לתת משמעות לחייו, או להרגיש שהוא לא מבזבז את חייו. האדם אומר לעצמו שאם יהיו לו ילדים, לפחות הוא עשה משהו משמעותי. אך אליעד מטיל ספק בתפיסה הזאת ואומר שהאדם, למעשה, רק יוצר עוד סבל, כי הילדים שהוא מביא לעולם גם יסבלו. האדם לא באמת יודע למה הוא רוצה ילדים, הוא פשוט מנסה למלא את חייו במשמעות מדומה, ובכך להימנע מתחושת ...
חרדות + פחדים של ילדים - למה יש פחדים + חרדות אצל ילדים?
... + פחדים של ילדים - למה יש פחדים + חרדות אצל ילדים? ובו יתבאר עניין החרדות אצל הילדים, כיצד החרדות האלו נוצרות? והעניין הוא, כי החרדה והפחד, תלויים באופן ישיר ובלעדי, בשכל של ... שלו. אבל הוא עדיין לא מבטא ולא משתמש בשכל שלו, אלא ממש מעט. כי גם לילד קטן, יש את השכל לדעת, שהוא לא רוצה להיות רעב וכיוב. וכאשר האדם עדיין עם שכל של תינוק, כמעט ואין ... בעיני האדם, כך גדלה גם הכמות של החרדות והפחדים של האדם. וההורים של הילד, שמנסים ורוצים להיות הורים טובים, מצד אחד, הם מוכרחים לחנך את הילד, להתרחק מהרע ולהתקרב אל הטוב. כי אם האדם לא יתרחק מהרע ולא יתקרב אל הטוב, הוא לא ישרוד כאן בעולם. וההורים, מלמדים את הילד, להבדיל בין טוב לבין רע. ולדעת, להגדיר את הרצונות שלו. ולדעת, להשיג את הרצונות שלו. וטוב שכך, שההורים מחנכים את הילד שלהם. אבל מצד שני, ככל שההורים מלמדים את הילד, לדעת להבדיל טוב יותר, בין טוב לבין רע, כך גם ההורים מחנכים את הילד, לפחד ולהיות בחרדה, מכך שיהיה לו רע ולא טוב. כי החרדה והפחד, הם רק מהרע. כי האדם, לא מפחד מכך שיקרה ... בין טוב לבין רע, כך הוא מפחד יותר מהרע ורוצה יותר את הטוב. כך, שההורים מחנכים את הילד שלהם לשרוד בעולם, על ידי זה שהוא יבדיל בין טוב לבין רע. אבל הם גם מחנכים אותו, לפחד מהרע. כי בלי לפחד מהרע, בלי זה אי אפשר לשרוד בעולם. כי הפחד של האדם מהרע, מרחיק אותו מהרע, ומקרב אותו, אל הטוב שיש בעולם. ולחנך את הילד לשרוד בעולם, זה אומר גם, לחנך אותו לפחד מהרע. וככל שיש לאדם יותר שכל, כך הוא מצליח לאזן את הפחדים והחרדות שלו בצורה שפויה. כי מצד ... ללא כל פחד, וגם, מפחד מכל מיני דברים בו זמנית, לפי הרצונות שלו. וכאשר הילד גדל, אז הוא לומד להבדיל, בין טוב לבין רע. ואם הילד לא לומד בו זמנית, שיש גם נקודת מבט, שבה, אין הבדל בין טוב לבין רע, הרי שהחרדות והפחדים מתגברים אצל הילד. וככל שהחשיבה של ההורים של הילד, היא, שיש טוב ורע, נפרדים אחד מהשני, כך גם הילד לומד מהם, להבדיל בין טוב לבין רע. ולא לומד מהם, את נקודת המבט, שבה, אין שום הבדל, בין דבר, לבין היפוכו. ועל ידי זה, נוצרות אצל הילד, חרדות ופחדים. ובסיכומו של דבר, צריך ללמד את הילד בצורה נכונה, שתהיה כמה שיותר קרובה אל האמת. שמצד אחד, יש טוב ורע, וצריך לדעת להבדיל ביניהם. ומצד ... חי יותר במקביל בו זמנית בתפישה הזאת של ההפכים, על ידי זה הוא יכול לחנך את הילד: כן לפחד מהרע, אבל גם לא לפחד ממנו, בו זמנית. ...
אימון אישי / טיפול בחרדות ופחדים - פחדים אצל ילדים / מפלצת מתחת למיטה
... בחרדות ופחדים - פחדים אצל ילדים מפלצת מתחת למיטה ובו יתבארו שתי גישות שונות ומנוגדות, לטיפול ואימון אישי בחרדות ופחדים. ... יכול לעזור לו. כגון לדוגמה, ילד שמפחד ממפלצת שיש מתחת למיטה שלו. שהאפשרות הראשונה היא, שההורה לא יזדהה עם הפחד של הילד. וישלול מכל וכל את קיומה של המפלצת מתחת למיטה של הילד. וינסה לגרום לילד להבין שאין מפלצת מתחת למיטה, וינסה לגרום לילד, לא לפחד מכך שיש מפלצת מתחת למיטה, על ידי זה שהוא ישכנע אותו שאין מפלצת מתחת למיטה. זאת הגישה ... צריך, כן להזדהות עם הפחד של הילד מהמפלצת. כגון לדוגמה לומר לילד, שהם יעשו דברים, כדי שהמפלצת לא תפגע בילד. והגישה הזאת אומרת, לא לשלול את הפחד של הילד על ידי שלילת קיומה של המפלצת, אלא לשלול את הפחד של הילד, על ידי זה שהוא יבין, שהוא לא צריך לפחד מהמפלצת. וזאת הגישה השנייה. ולפי הגישה השנייה, אם מביעים הזדהות עם הפוביה של הילד, הרי שבעצם גורמים לילד להשתכנע, שבאמת יש מפלצת מתחת למיטה שלו. כי אם באמת אין שום מפלצת, אז למה מזדהים עם הקיום של ... בשורשו. כגון לדוגמה, שאם הילד מפחד ממפלצת מתחת למיטה שלו, אסור להזדהות בשום פנים ואופן, עם הרעיון ועם האפשרות שאולי יש מפלצת מתחת למיטה של הילד. כי אם מזדהים עם האפשרות הזאת, זה מחזק אצל הילד את המחשבה, שאולי באמת יש מפלצת מתחת למיטה שלו. ומה שכן צריך לעשות, זה לשלול מכל וכל אצל הילד, את המחשבה שלו, שאולי יש מתחת למיטה שלו מפלצת. ואם הילד לא מבין שאין מפלצת מתחת למיטה שלו, צריך לעשות את הכל רק בכיוון של הסברה ושכנוע, לשכנע את הילד, שאין שום מפלצת מתחת למיטה שלו. ובשום פנים ואופן לא להסכים אפילו לא לרגע אחד, עם האפשרות שיש ... ובמאמר מוסגר נאמר, שיש התמודדות עם ילד שמפחד מכך שבפועל יש עכשיו מפלצת מתחת למיטה שלו, ויש ילד שמפחד מכך שאולי תהיה מפלצת מתחת למיטה שלו. והרבה יותר קל לשכנע את האדם, שאין עכשיו מפלצת ... שורש הפחד שלו. כגון לדוגמה, שהילד לא מסוגל להכיל את המחשבה שאומרת, שגם אם תהיה מפלצת מתחת למיטה שלו, וגם אם היא תפגע בו, עדיין הוא ... הפחד של האדם. כגון לדוגמה, הילד שמפחד מהמפלצת. שאם ננסה לשכנע את הילד, שאפילו לא יכולה להיות מפלצת מתחת למיטה שלו, לא בטוח שהילד יצליח להשתכנע בכך. ושאם ננסה לשכנע את הילד, שגם אם המפלצת תפגע בו, עדיין הוא לא צריך לפחד מכך, לא בטוח שנצליח לשכנע את הילד בכך (בעיקר כי ההורה שלו עצמו, לא ממש משוכנע בכך). ולכן, כן צריך להזדהות עם הפחד של האדם קצת. כי ... שצריך לנסות להרגיע את הילד, גם על ידי זה שמנסים להסביר לו שאין מפלצת, ושגם אם תהיה מפלצת, עדיין הוא לא צריך לפחד ממנה, ושגם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חינוך ילדים / שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לשנות את צורת החשיבה, האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לשנות את צורת החשיבה, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בסקייפ, ייעוץ אישי, מאמן אישי בנושאי לשנות את צורת החשיבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4375 שניות - עכשיו 26_08_2025 השעה 19:53:59 - wesi1