אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אושר אלוהי, ישמע בזיונו ידום וישתוק, איך להתמודד עם סבל? איך להתמודד עם בזיונות? איך להתמודד עם השפלות? לחזור בתשובה, ליקוטי מוהרן ח"א ו, הכל כרצונך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אושר אלוהי, ישמע בזיונו ידום וישתוק, איך להתמודד עם סבל? איך להתמודד עם בזיונות? איך להתמודד עם השפלות? לחזור בתשובה, ליקוטי מוהרן ח"א ו, הכל כרצונך תמיד, שינוי הרצון, שינוי המציאות, לשנות את המציאות, לשנות את הרצון, כבוד אלוהים
איך להתמודד עם סבל והשפלה?

ההרצאה עוסקת בשאלה מה על אדם לעשות כאשר הוא חווה השפלה, ביזיון או סבל, ובעיקר כאשר הדבר נגרם על ידי אנשים אחרים או על ידי המציאות עצמה. אליעד כהן מציע להבין את הדוגמה שמביא רבי נחמן מברסלב מתוך ליקוטי מוהרן, תורה ו', אשר מציעה פתרון עמוק למי שחווה השפלה. השאלה המרכזית כאן היא כיצד להתמודד כאשר מישהו משפיל אותנו או כאשר המציאות עצמה פוגעת בנו.

מהי השפלה וביזיון?

השפלה או ביזיון לא חייבת להיות בהכרח רק מהמילים של אנשים אחרים, היא יכולה להיות גם כתוצאה ממעשים חיצוניים או מהמציאות עצמה. לדוגמה, אדם שמקפיד על הבריאות ובכל זאת חולה בסרטן, או אדם שמקבל אכזבה קשה לאחר הרבה זמן של השקעה במטרה או ברצון אישי. כל מצב שבו הרצון האישי של אדם לא מתגשם וכתוצאה מכך הוא מרגיש חסר אונים, עשוי להתפרש כהשפלה או ביזיון. מצב זה מעלה את השאלה: מה על אדם לעשות כאשר המציאות או אחרים פוגעים ברצונו?

מה רבי נחמן מציע?

רבי נחמן מברסלב, בספר ליקוטי מוהרן, מסביר כי כאשר אדם שומע את ביזיונו, עליו ליידום וישתוק. יש להבין את ההבדל בין שני המונחים:

- אשתוק - פירושו לא לענות בחזרה, לא להתווכח ולא להחזיר מילות שנאה או תגובה זועמת כלפי מי שפוגע בך.

- אידום - פירושו להיות דומם גם מבפנים, ממש כמו אבן, ללא כל תגובה רגשית פנימית. על פי רבי נחמן, אידום הוא המצב המתקדם ביותר שבו אדם משיב לעצמו את השקט הפנימי, מתעלם לחלוטין מהפגיעה.

ההבדל בין אידום לאשתוק

לכאורה, הגישה הזו עשויה להיראות פשוטה - פשוט אל תעשה כלום כשמישהו מבזה אותך, אלא שתוק. אך רבי נחמן מסביר כי שתיקה חיצונית בלבד אינה מספיקה. אדם יכול לשתוק כלפי חוץ, אך בתוכו להרגיש כעס, תסכול ותסמין של פגיעה. כדי להגיע ל"אידום", על האדם לשאוף להגיע למצב שבו הוא פנימי שקט ודומם, כמו אבן, ואינו חש כל כעס או פגיעה פנימית. זהו מצב שדורש עבודה פנימית עצומה, ולא רק מנוגד לפסיכולוגיה הרגילה אלא גם מצריך מאמץ ניכר.

כבוד של מלכים מול כבוד של אלוהים

רבי נחמן מבדל בין שני סוגים של כבוד:

- כבוד של מלכים: כבוד חיצוני שהאדם רודף אחריו, אך תמיד יש מי שימרוד בו, יתנגד לו, או יקלקל את מעמדו.

- כבוד של אלוהים: כבוד שנשאר יציב ובלתי נתון לשום שינוי, כבוד שנובע מאחדות עם המציאות עצמה. כבוד זה לא תלוי במעמדו של האדם או ברצונו להימנע משינויים חיצוניים.

איך "יידום וישתוק" מוביל לכבוד אלוהים?

הדרך לפי רבי נחמן להשגת כבוד אמיתי היא לא לנסות לשנות את המציאות, אלא לשנות את הרצון הפנימי שלנו. כאשר אדם נתקל בסבל או השפלה, הוא לא מנסה להילחם במציאות או לשנות אותה מבחוץ, אלא מתמקד בהפנמתה ובקבלת המציאות כפי שהיא. בכך, הוא שואף לאחדות עם המציאות עצמה, מתוך הבנה שהכל כרצונו. זהו תהליך של חזרה בתשובה, לא בהכרח במובן הדתי אלא במובן הפנימי העמוק ביותר.

מהו התהליך הפנימי לשינוי הרצון?

המפתח, לפי רבי נחמן, הוא לעבוד על שינוי הרצון הפנימי שלנו, לא להתעקש לשנות את המציאות החיצונית, אלא ללמוד לקבל אותה כפי שהיא. מתוך הבנה שהאני האמיתי שלנו הוא חלק מהמציאות, הרי שכל מה שקורה - גם אם זה נגד רצוננו - הוא חלק מהתמונה הכללית. אם אדם מבין את זה באמת, הוא לא ירגיש מושפל, אלא יבין שכל מה שמתרחש הוא חלק מהשפעת רצונו האישי של אלוהים או של המציאות כולה.

הקשיים בהגעה למצב של אידום וישתוק

להגיע למצב שבו אדם מצליח ליידום וישתוק באמת הוא אתגר פנימי עצום. הרבה פעמים, התגובה האינסטינקטיבית היא לכעוס או להתנגד, אך רבי נחמן מסביר כי זהו בדיוק הפער שעל האדם למלא. כדי להגיע לכבוד של אלוהים, על האדם להבין שהשפלה או ביזיון, גם אם הם כואבים, הם רק תחושות שטבועות ברצון הלא ממומש של האדם.

האם באמת אליעד כהן מדבר על חוסר פעולה?

למרות שהשיחה מבוססת על הימנעות מהתגובה החיצונית, זהו תהליך של פעולה פנימית, שבו אדם מקבל את המציאות בלי לנסות לשנות אותה מבחוץ. זהו שינוי רצוני פנימי שמוביל לתחושת שלמות ושלום פנימי. הרציונל מאחורי הגישה הזו הוא להבין שהאדם והמציאות הם לא נפרדים, ושכל מאבק חיצוני לא יעזור - כל שינוי פנימי הוא הדרך האמיתית להשגת כבוד פנימי ושלום פנימי אמיתי.

לסיכום

המסר המרכזי הוא ההבנה שהאדם לא יכול לשלוט בכל מה שמתרחש במציאות, אך הוא יכול לשלוט בתגובה הפנימית שלו כלפי מה שמתרחש. לפי רבי נחמן, כל התשובה האמיתית היא להגיע למצב של "יידום וישתוק", שבו האדם לא רק שותק כלפי חוץ אלא גם נמצא במצב של דממה פנימית, בלי כעס או התנגדות, מתוך הבנה שכל מה שמתרחש הוא חלק ממהות מציאותו.
מהי הדוגמה לשאלה המרכזית על השפלה וביזיון?

השאלה היא מה אדם צריך לעשות כאשר מישהו מבזה אותו או משפיל אותו. הדוגמאות יכולות להיות קיצוניות, כמו מישהו שיורק עליך ברחוב, דורך עליך, בת זוג שבוגדת בך, או אפילו מצב שבו המציאות עצמה מבזה אותך - לדוגמה, אדם ששומר באדיקות על הבריאות אבל בכל זאת חולה בסרטן. כל מצב שבו משהו פועל נגד רצונך יכול להיחוות כהשפלה. גם רצון חזק למשהו שהמציאות פשוט לא מאפשרת עשוי להרגיש כמו השפלה, כאילו אלוהים או המציאות "לא שמים" עליך.

כיצד רבי נחמן מציג את הגישה של "כשישמע ביזיונו - יידום וישתוק"?

רבי נחמן בליקוטי מוהרן (חלק א', תורה ו') מזכיר את האמירה "כשישמע ביזיונו - יידום וישתוק". הוא מסביר שאם אדם רוצה להגיע לכבוד ברמה של "כבוד אלוהים" ולא רק "כבוד מלכים", עליו לדעת לשתוק כשמבזים אותו. יש הבדל בין "אשתוק" לבין "אידום":

* "אשתוק" פירושו לא לענות בחזרה, לא לקלל בחזרה ולא להגיב כלפי חוץ.

* "אידום" פירושו להיות דומם מבפנים, ממש כמו אבן או כמו אדם מת שאינו מגיב בשום צורה, גם לא רגשית.

מהי המשמעות של "אידום" לעומת פעולה אקטיבית?

לכאורה, אם אדם "לא עושה כלום", אפשר לחשוב שזה מספיק. אבל רבי נחמן מסביר ש"לא לעשות כלום" עוד לא אומר שאתה באמת דומם מבפנים. ייתכן שאתה מתאפק לא לענות, אבל בפנים אתה מלא כעס ותסכול. "אידום" משמעו להיות במצב שבו פנימית אתה כמו אבן - אין בך התנגדות, אין כעס, כאילו אינך מרגיש כלל את הפגיעה. זו פעולה הדורשת מאמץ פנימי עצום, כי עליך לעבור תהליך שבו אינך רק "שותק", אלא ממש "דומם".

מדוע רבי נחמן משווה בין כבוד של מלכים לבין כבוד של אלוהים?

רבי נחמן מבחין בין שני סוגי כבוד:

* כבוד של מלכים (בשר ודם) - אנשים אולי מכבדים את המלך, אבל תמיד יש מי שמנסה להדיח אותו, למרוד בו או לחתור תחתיו.

* כבוד של אלוהים (המציאות עצמה) - אי אפשר "להדיח" את המציאות. אין לה מתחרים. היא השולטת האמיתית, וכל מה שקורה בסוף מוכרע על ידיה.

כשאדם מחפש מילוי רצונות חיצוניים (כסף, כבוד מאנשים, הצלחה חיצונית) הוא זוכה רק לכבוד של מלכים. תמיד אפשר לקחת ממנו את מה שהשיג, ותמיד יכולה להופיע צרה אחרת שתמנע ממנו אושר. לעומת זאת, כבוד של אלוהים הוא מצב שבו שום דבר לא יכול להדיח אותך מ"כיסאך", משום שאתה מתאחד עם המציאות, או "עם אלוהים" בלשון רבי נחמן.

כיצד "יידום וישתוק" מוביל לכבוד של אלוהים?

העיקרון הוא: כאשר אדם נבזה או מושפל, הוא אינו מנסה להילחם או לשנות את המצב מבחוץ בלבד. במקום זאת, הוא מכוון את המאמץ פנימה, ללמוד לקבל את המציאות ולבטל את ההתנגדות הפנימית. רבי נחמן קורא לזה "לחזור בתשובה" - לא בהכרח במובן של קיום מצוות חיצוניות, אלא במובן עמוק יותר של הבנת האני האמיתי.

* האני האמיתי הוא חלק מהמציאות עצמה.

* מי שבאמת אתה, זו אותה מציאות כוללת (או "אלוהים" בראייה הדתית).

* אם אתה והמציאות אחד, הרי שגם מה שנראה כמנוגד לרצונך בעצם נעשה על ידך ברובד עמוק יותר.

מה הקשר בין תשובה אמיתית לבין ביטול ההתנגדות הפנימית?

רבי נחמן מסביר שעיקר התשובה הוא "כשישמע ביזיונו - יידום וישתוק". מי שמצליח להגיע למצב זה נחשב כאילו חזר לעצם קיומו האמיתי. לפני כן, הוא כמו "לא קיים", מפני שכל דבר עלול לערער אותו. אחרי שהוא לומד להיות דומם באמת, הוא מתחיל לחוות את עצמו כחלק בלתי נפרד מהמציאות.

* כשאתה רודף אחרי הכבוד והרצון החיצוני, אתה זוכה רק לכבוד מלכים.

* כשאתה ממעט בכבוד עצמך ומרבה בכבוד המקום (המציאות), אתה זוכה לכבוד אלוהים, שבו איש לא מערער על מעמדך.

מדוע הדרך הזו דורשת התבוננות פנימית עמוקה?

כאשר מישהו יורק על אדם אחר, משפיל אותו מילולית או פוגע בו בדרך אחרת, התגובה האינסטינקטיבית היא לכעוס או להילחם. אך רבי נחמן מציע דרך הפוכה: עצור, היה דומם, אל תזדהה עם הפגיעה.

* שתיקה חיצונית (לא לענות בחזרה) היא רק השלב הראשון.

* שתיקה פנימית (אידום) פירושה שהלב של האדם נהיה שלם עם מה שקרה, ואין בו התנגדות.

* כדי להגיע לכך, יש להבין שה"אני" האמיתי אינו נפרד מהמציאות, ומשום כך כל מה שקורה הוא חלק ממך עצמך ברמה העמוקה.

כיצד מתקשרים הדוגמאות הרבות לנושא ההשפלה?

הדוגמאות השונות - כמו אדם שהלך ברחוב ויורקים עליו, אדם שאשתו בוגדת בו, אדם שמשקיע בבריאות ובכל זאת חולה בסרטן - כולן ממחישות מצבים שבהם נדמה שהמציאות "משפילה" אותנו או פועלת נגד רצוננו. במצבים כאלה, רגילים לחוש כעס והרגשת חוסר אונים. אולם לפי רבי נחמן, הדרך למצב של "כבוד אלוהים" היא להבין שכל ניסיון "להילחם" נגד המציאות מבחוץ ישאיר אותנו בתחרות מתמדת (כמו מלך שבני אדם מבקשים להדיח אותו). לעומת זאת, "יידום וישתוק" מפנה את המבט פנימה: מדוע אני מרגיש מושפל? מה גורם לי להיפגע? כיצד אפשר להיות דומם כמו אבן או מת, שאין בו חוויה של פגיעה כלל? השאלות האלה מובילות לחקירה של "מי אני באמת?" ולתשובה העמוקה שכולנו חלקים של אותה מציאות.

מהו המסר המרכזי שעליו כדאי להתבונן?

הנקודה העיקרית היא הבחירה בין ניסיון לשנות כל הזמן את המציאות, לרדוף אחרי כבוד חיצוני, לבין פיתוח היכולת לקבל את מה שקורה ולשנות את הרצון ואת התפיסה הפנימית. לפי רבי נחמן, "עיקר התשובה" הוא ההבנה העמוקה שהאדם הוא חלק בלתי נפרד מהמציאות, וככל שהוא מגלה זאת, כך הוא נכנס למצב שבו "הכל כרצונו". זו פעולה אקטיבית פנימה - לא להילחם בכל דבר שמתרחש, אלא ללמוד לקבלו ולהיות דומם מבפנים. כך, האדם זוכה לכבוד שהוא קבוע ואינו יכול להילקח ממנו, במקום כבוד חיצוני שכל הזמן רודפים אחריו.
כבוד מלכים, חזרה בתשובה לפי רבי נחמן מברסלב, למה אני סובל? 2 סוגים של כבוד, לרדוף אחרי הכבוד, לברוח מהכבוד
תמונה אינסטינקט מי אני אושר איך להחליש רצון להחזיר הימנעות להתמודד איך להיות קיצוני תורה לחזור בתשובה אגו אושר אושר אלוהי איך חוזרים בתשובה איך להחזיר בשאלה איך להחליש את הרצון איך להחליש רצון איך להטיל ספק ברצון איך להשתחרר מהרצון איך להשתחרר מרצון איך להתמודד איך להתמודד עם בזיונות איך להתמודד עם השפלות איך להתמודד עם סבל איך לחזור בתשובה איך לצאת בשאלה איך לשנות את המציאות איך לשנות את הרצון איך לשנות רצון איך לשנות רצונות אלוהות אלוהים בזיונות ביזיונות ברסלב האם לחזור בשאלה האם לחזור בתשובה האם לצאת בשאלה החלשת הרצון הכל כרצונך הכל כרצונך תמיד הרצון התמודדות התמודדות עם סבל חוזר בשאלה חוזר בתשובה חוזרים בשאלה חוזרים בתשובה חזרה בשאלה חזרה בתשובה יהדות תורה מצוות אלוהים יוצא בשאלה יוצאים בשאלה יציאה בשאלה ישמע בזיונו ידום וישתוק כבוד כבוד אלוהים להוציא בשאלה להחזיר בשאלה להחזיר בתשובה להחליש את הרצון להחליש רצון להטיל ספק ברצון להשתחרר מהרצון להשתחרר מרצון להתמודד להתמודד עם בזיונות להתמודד עם השפלות להתמודד עם סבל לחזור בשאלה לחזור בתשובה ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן חא ליקוטי מוהרן חא ו למה הכל כרצונך תמיד למה חוזרים בשאלה למה חוזרים בתשובה למה לחזור בתשובה למה מחזירים בתשובה לצאת בשאלה לשנות את המציאות לשנות את הרצון לשנות את הרצונות לשנות רצון לשנות רצונות מחזירים בשאלה מחזירים בתשובה סבל ספק ברצון רבי נחמן מברסלב רצון שחרור מהרצון שינוי שינוי הרצון שינוי מציאות שינוי רצון שינוי רצונות שינויים תשובה
להיעלם, ישמע בזיונו ידום וישתוק, איך לחזור בתשובה? ביזיונות, לא רוצה להיעלם, היעלמות התודעה, איך להעלים את עצמך? רוצה להיות קיים, פחד להיעלם, מהי חזרה בתשובה? בזיונות, ברסלב
להיעלם, ישמע בזיונו ידום וישתוק, איך לחזור בתשובה? ביזיונות, לא רוצה להיעלם, היעלמות התודעה, איך להעלים את עצמך? רוצה להיות קיים, פחד להיעלם, מהי חזרה בתשובה? בזיונות, ברסלב
...שבפועל מונעים ממנו לגדול. אליעד מדגיש כי חוויות ביזיון הן הדרך לאפשר לאדם להשתחרר ממסגרת האגו שלו ולמצוא את הדרך להתעלות. השאלה היא כיצד הגורמים הללו משמשים כתהליך להתפתחות, מעבר לפחד מהביזיונות. בשמירה על שתיקה מול ביזיון, אדם בונה את עצמו מחדש. האם אנחנו באמת קיימים? אליעד מסביר כי אדם שחי עם פחד להיעלם למעשה לא באמת קיים. אם אדם חושש להיעלם, הוא כל הזמן נמצא בתפיסת אשליה של קיום. תשובה שלמה היא מה שמאפשרת לאדם להשתחרר מהפחד הזה, ולהבין שהוא לא רק קיים, אלא יש לו גם תכלית רוחנית בעולם. מהי ההתמודדות...
חוסר ערך עצמי, להרגיש שאתה כלום, אגו, ענווה אמיתית, גאווה אמיתית, דימוי עצמי, הערכה עצמית, לוותר על האגו, כלום בצורת משהו, ליקוטי מוהרן ח"א ו, ליקוטי מוהרן ח"ב פב, ליקוטי מוהרן ח"ב עב
חוסר ערך עצמי, להרגיש שאתה כלום, אגו, ענווה אמיתית, גאווה אמיתית, דימוי עצמי, הערכה עצמית, לוותר על האגו, כלום בצורת משהו, ליקוטי מוהרן ח"א ו, ליקוטי מוהרן ח"ב פב, ליקוטי מוהרן ח"ב עב
...מוכן לוותר על האגו שלו ועל הרצונות שלו באופן מוחלט, הוא רואה שהכל כבר מסודר ומתאים לו בדיוק מושלם. איך אפשר להיות כלום ובכל זאת לתפקד בחיי היום יום? ההסבר הוא שההבנה של אני כלום אינה מפריעה לתפקוד היומיומי, כי האדם יכול לתפקד בעולם, לעבוד, לרצות דברים, אבל בתוך תוכו לדעת שכל אלו הם רק משחק, אשליה, דמיון. בדיוק כפי שאדם שמשחק במשחק יודע שזה רק משחק ואינו מזדהה באופן מוחלט עם התוצאה. כך, האדם יכול לחיות חיים רגילים ולשחק את המשחק של החיים, מבלי להאמין באמת שהוא האגו, המטרות, וההגדרות שהוא מייחס לעצמו...
ניתוח שאלה, מה משתנה אצל חוזר בתשובה? בן אדם חזר בתשובה, מה השתנה אצלו? שינוי רצון, שינוי מציאות, איך להבין את השאלה? מהי חזרה בתשובה לפי רבי נחמן מברסלב? ישמע בזיונו ידום וישתוק, למה אנשים חוזרים בתשובה?
ניתוח שאלה, מה משתנה אצל חוזר בתשובה? בן אדם חזר בתשובה, מה השתנה אצלו? שינוי רצון, שינוי מציאות, איך להבין את השאלה? מהי חזרה בתשובה לפי רבי נחמן מברסלב? ישמע בזיונו ידום וישתוק, למה אנשים חוזרים בתשובה?
...בנשמה, בעולם הבא, בהשגחה פרטית וכו. גם שינוי כזה בתפיסת העולם מוגדר כשינוי במציאות, כי הוא משנה את כל האופן שבו האדם חווה את העולם שסביבו. לדוגמה, אם אדם היה בעבר חילוני גמור, וברגע מסוים החל להאמין שאלוהים קיים ומשגיח עליו, אז גם אם הוא עדיין לא החל לשמור מצוות בפועל, עצם האמונה באלוהים כבר משנה את כל מציאותו. האם גם הרצונות של האדם משתנים? אליעד כהן מפרט על הרצונות שהשתנו ועל אלה שנותרו זהים. יש רצונות עמוקים שלא משתנים אף פעם. למשל, הרצון הבסיסי של האדם להרגיש טוב, לרצות תמיד עוד ממה שיש לו,...
להיות אלוהים, להיות נערץ כמו אלוהים, רוצה שיכבדו אותי כמו אלוהים, רוצה להרגיש אלוהים, רוצה לקבל כבוד כמו אלוהים, רוצה כבוד אלוהים, רוצה להיות מפורסם, להיות נאהב, רוצה שיאהבו אותי כמו אלוהים, לקבל אהבה כמו אלוהים, מעריצים, גורו
להיות אלוהים, להיות נערץ כמו אלוהים, רוצה שיכבדו אותי כמו אלוהים, רוצה להרגיש אלוהים, רוצה לקבל כבוד כמו אלוהים, רוצה כבוד אלוהים, רוצה להיות מפורסם, להיות נאהב, רוצה שיאהבו אותי כמו אלוהים, לקבל אהבה כמו אלוהים, מעריצים, גורו
...הראשון. רבים שונאים את אלוהים, כועסים עליו, מקללים אותו, או פשוט מתנגדים לו. ביניהם נמצאים אתאיסטים, כופרים, חוזרים בשאלה, ואפילו אנשים דתיים שחשים כעס, תסכול ואכזבה מאלוהים עצמו. הסיבה לכך פשוטה: בני אדם מעריצים את אלוהים כי הם מאמינים שזה יסב להם טוב, אבל ברגע שאלוהים לא מספק להם את הטוב שהם מצפים לו, ההערצה מתהפכת לשנאה, כעס ואכזבה עמוקה. למה הערצה יכולה להתהפך בקלות לשנאה? כדי להמחיש זאת, אליעד מסביר שהסיבה שאנשים בכלל מעריצים מישהו, היא שהם מאמינים שאותו אדם, או אותה ישות, יכולים לעשות להם...
ישמע בזיונו ידום וישתוק, להיות חיריק, שתיקה ודיבור, שתיקה מחשבתית, דיבור מתוך שתיקה, לדבר מתוך שתיקה, להשתיק את המחשבה, עשייה באי עשייה
ישמע בזיונו ידום וישתוק, להיות חיריק, שתיקה ודיבור, שתיקה מחשבתית, דיבור מתוך שתיקה, לדבר מתוך שתיקה, להשתיק את המחשבה, עשייה באי עשייה
...שכאשר האדם מגיע למצב של שתיקה אמיתית, הוא יכול לדבר בלי שהדיבור יהיה מתוך רצון לשנות את המציאות. הדיבור מתוך שתיקה הוא דיבור טבעי, ספונטני וחופשי מרצונות סותרים. לדבר מתוך שתיקה פירושו לפעול בעולם בצורה חופשית, בלי תחושת מאבק או רצון לשלוט. הדיבור במקרה זה אינו מנוגד לשתיקה, אלא מבטא את השתיקה הפנימית בצורה פעילה בעולם. למה אליעד טוען שכל דבר הוא סוג של דיבור? אליעד מסביר שכל פעולה, מחשבה או רצון, הם בעצם צורה של דיבור, משום שכל פעולה או מחשבה הם ביטוי לרצון לשנות את המצב הקיים. הוא מביא דוגמה פשוטה...
חוסר אונים אלוהי, פחד להזדקן, חרדות, כמו עלה נידף, מלך או עבד, החיסרון של אלוהים, טוב מאוד או רע מאוד, ייאוש אלוהי, אושר אלוהי
חוסר אונים אלוהי, פחד להזדקן, חרדות, כמו עלה נידף, מלך או עבד, החיסרון של אלוהים, טוב מאוד או רע מאוד, ייאוש אלוהי, אושר אלוהי
...לא לשקר לעצמך, אלא לחשוף את הפחד האמיתי ולהבין אותו לעומקו. מדוע אנשים מפחדים מחוסר אונים? אליעד מעמיק בנושא חוסר האונים, ומדגים שהתחושה הזאת מעוררת אצל אנשים פחד גדול, כמו עלה נידף שאין לו שליטה על גורלו. הוא מסביר שלמעשה האדם לא פוחד מהמצב עצמו, אלא מהמשמעות הפנימית שלו. אדם לא רוצה להיות חסר אונים כי הוא לא רוצה להרגיש שהוא תלוי באחרים, שהוא חסר שליטה על חייו, או שהאגו שלו ייפגע. אליעד מבקש לחשוב ולהיכנס פנימה אל התשובה האמיתית ולהבין את הפחד מזווית עמוקה יותר. מה הקשר בין פחד מחוסר אונים לסיפור...
עצלנות ויצירתיות, למה טוב להיות עצלן? למה עצלנות זאת תכונה טובה? למה כדאי להיות עצלן? עצלנות והכנסה פאסיבית, עצלנות ויצירתיות, עצלנות והתייעלות, עצלנות והמצאות, עצלנות וחדשנות, עצלנות וחריצות, עצלנות ואושר, אלוהים עצלן, אני עצלן
עצלנות ויצירתיות, למה טוב להיות עצלן? למה עצלנות זאת תכונה טובה? למה כדאי להיות עצלן? עצלנות והכנסה פאסיבית, עצלנות ויצירתיות, עצלנות והתייעלות, עצלנות והמצאות, עצלנות וחדשנות, עצלנות וחריצות, עצלנות ואושר, אלוהים עצלן, אני עצלן
...הכנסה מתמשכת באמצעות השקעות או עסקים שמייצרים רווחים באופן אוטומטי. בסופו של דבר, מה שמניע אותם הוא הרצון להימנע מעבודה מתישה ומייגעת, ולכן הם פונים לפיתוח מערכות שמספקות להם הכנסה פסיבית לאורך זמן. כיצד עצלנות מובילה להתייעלות ולהמצאות? כאשר אדם בוחר לעצלות, הוא מחפש דרכים לפשט את החיים ולמצוא פתרונות יעילים. דוגמה מצוינת לכך היא ההמצאות המפורסמות, שהחלו כאשר אנשים עייפו מהשיטות הישנות והחלו לחפש פתרונות חדשים. לדוגמה: - ברזים הומצאו כי אנשים היו עייפים מללכת לבארות לשאוב מים כל הזמן, ולכן הם חיפשו...
הכל כרצונך תמיד, לרצות את הכל בשלמות, סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד
הכל כרצונך תמיד, לרצות את הכל בשלמות, סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד
...כל כך שחצן וגאוותן וחוצפן שאני רוצה שהכל יהיה כרצוני תמיד, לכן מאוד רע לי, כי זה לא כרצוני תמיד. וזה גם תמיד לא כרצוני בשלמות. את אומרת, אני קודם צריכה להיות בן אדם ולשפר את הקרמה, ובכלל מי אני שאדרוש שהכל יהיה כרצוני. אבל אני אומר, אני רוצה שהכל יהיה כרצוני עכשיו. ולא אכפת לי מה אלוהים רוצה. אני רוצה שהכל יהיה כרצוני תמיד, בלי שום שאלות. אז כאשר אתה צריך כזה דבר, אז אתה בבעיה מאוד קשה, כי זה לא תמיד ככה, אז תמיד רע לך, אז מרוב שרע לך, אתה אומר שלא אכפת לך מה קורה. בגלל שאני תמיד רוצה הכל בשלמות...
פחד להתאכזב, לקבל את השלמות, שלמות לא הגיונית, להמר על הכל, לקחת סיכונים, או הכל או כלום, לרצות את הרע מלכתחילה, הכל כרצונך תמיד
פחד להתאכזב, לקבל את השלמות, שלמות לא הגיונית, להמר על הכל, לקחת סיכונים, או הכל או כלום, לרצות את הרע מלכתחילה, הכל כרצונך תמיד
...שבדבר. לדוגמה, אם אדם רוצה באמת את האמת המוחלטת, הוא חייב לקחת בחשבון שהוא עלול לגלות שאין אמת כזו ולהתמודד עם אכזבה קשה ביותר. אך רק אדם שמוכן להמר על הכל, יכול באמת לקבל הכל. מהי הדרך להגיע לשלמות אמיתית? הדרך להגיע לשלמות אמיתית, לפי אליעד, היא להסכים מראש לקחת את כל הסיכונים שכרוכים ברצון המוחלט הזה. אדם חייב להרגיש באופן מוחלט את הרצון שלו, בלי לדחות אותו, בלי לפחד מכישלון, ובלי להתפשר על פחות. כאשר אדם מוכן באופן מוחלט לשלם כל מחיר ולהסתכן בכל תוצאה, אז ורק אז, הוא יכול לקבל את מה שהוא רוצה...
להיות אלוהים, נקודת המבט של אלוהים, להרגיש שאתה אלוהים, הכל כרצונך תמיד, הרצון של אלוהים, הכל נגד רצונך תמיד, חופש הבחירה של אלוהים, הכל כרצונו של אלוהים
להיות אלוהים, נקודת המבט של אלוהים, להרגיש שאתה אלוהים, הכל כרצונך תמיד, הרצון של אלוהים, הכל נגד רצונך תמיד, חופש הבחירה של אלוהים, הכל כרצונו של אלוהים
...הנגדית - שאין בכלל הבדל בין קורה ללא קורה, וגם לא בין רוצה ללא רוצה. במילים אחרות, להיות אלוהים באמת זה לתפוס שהמציאות כולה היא דבר אחד אחיד, ושאין שום הפרדה בין הרצונות שלך לבין האירועים שמתרחשים. לדברי אליעד, הרבה אנשים מתבלבלים לגבי המושג להיות אלוהים. הם חושבים שאלוהים הוא כוח כל - יכול שכל מה שהוא רוצה מתממש, ושלעולם לא יקרה משהו שהוא לא רוצה. זו התפיסה הרווחת בחברה. אבל זו לא ההגדרה המדויקת של אלוהים מנקודת מבט עמוקה יותר. אליעד אומר שבחוויה של אלוהים האמיתי, אין כלל הבדל בין קרה לבין לא קרה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אושר אלוהי, ישמע בזיונו ידום וישתוק, איך להתמודד עם סבל? איך להתמודד עם בזיונות? איך להתמודד עם השפלות? לחזור בתשובה, ליקוטי מוהרן ח"א ו, הכל כרצונך תמיד, שינוי הרצון, שינוי המציאות, לשנות את המציאות, לשנות את הרצון, כבוד אלוהים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לשנות, אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לשנות, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי ועסקי, קואצ'ר לילדים, אימון אישי לאורח חיים בריא בתחום לשנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 07:51:59 - wesi1