אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לפתח את המוח? איך להיות חכם מכל דבר? איך למצוא עניין בכל דבר? איך ליהנות מכל דבר? איך לראות את החיים כמשחק חשיבה? איך ללמוד מכל דבר? איך לראות את...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לפתח את המוח? איך להיות חכם מכל דבר? איך למצוא עניין בכל דבר? איך ליהנות מכל דבר? איך לראות את החיים כמשחק חשיבה? איך ללמוד מכל דבר? איך לראות את החיים כחידת היגיון? איך לפתח את השכל? איך לא להשתעמם? איך ליהנות מכל דבר?
איך להפוך פעולות יומיומיות לתרגילי חשיבה?

כדי לפתח את המוח, להיות יותר חכם, למצוא עניין בכל דבר ולראות את החיים כמשחק של חידות היגיון, אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לשנות את הגישה שלנו לפעולות יומיומיות רגילות, ולהפוך אותן להזדמנות לפיתוח השכל והחשיבה. לדבריו, בחיי היומיום שלנו אנחנו עושים פעולות רבות: נוסעים לעבודה, מכינים אוכל, מתלבשים, מנקים את הבית ועוד. כל הפעולות הללו מתבצעות מתוך מטרה מסוימת, שהן נועדו להגשים. לדוגמה, כשאנחנו מכינים חביתה, המטרה שלנו היא לאכול. כשאנחנו מנקים את הבית, המטרה שלנו היא שהבית יהיה נקי.

מהן שתי הדרכים להתייחס לפעולות היומיום?

אליעד מסביר שיש שתי דרכים שבהן אפשר להתייחס לפעולות שאנו מבצעים ביומיום:
  1. הדרך הראשונה, שהיא הנפוצה ביותר, היא להתייחס לפעולות כאל משימות שצריך להיפטר מהן. לדוגמה, כשאדם מכין חביתה, הוא עושה זאת כי אין לו ברירה אחרת - הוא רוצה לאכול את החביתה, אבל הוא לא נהנה מהפעולה עצמה של הכנת החביתה. הוא עושה זאת מתוך תחושת אילוץ, ולכן הוא מנסה לסיים אותה כמה שיותר מהר ועם כמה שפחות מאמץ. דוגמה נוספת לכך היא ניקיון הבית, שאותו אנשים מבצעים כי הם חייבים, ולא כי הם נהנים מפעולת הניקוי עצמה. הגישה הזו מובילה לחיים משעממים ונטולי עניין.
  2. הדרך השנייה, שאליעד מציע, היא לראות כל פעולה בחיים כתרגיל חשיבה, כמשחק חשיבה וכחידת היגיון. גישה זו גורמת לכך שאדם ישאל את עצמו בכל פעולה מהן הדרכים השונות לבצע אותה, מה היתרונות והחסרונות של כל דרך, ומה הדרך הטובה ביותר לבצע את המשימה.
איך הופכים את החיים לחידות היגיון ומשחק חשיבה?

אליעד נותן דוגמאות רבות כיצד אפשר להפוך כל פעולה רגילה בחיים להזדמנות לפיתוח השכל:
  • אם אדם צריך להכין חביתה, במקום לעשות זאת במהירות וללא מחשבה, הוא יכול להתייחס לכך כמשחק חשיבה ולשאול את עצמו שאלות כמו: איך הכי יעיל לשבור את הביצה? איך כדאי לטרוף את הביצים? האם יש דרך מהירה וחכמה יותר לבשל את החביתה? כך הפעולה הופכת למעניינת, מאתגרת ומפתחת את החשיבה.
  • כשאדם מנקה את הבית, במקום רק לחשוב שהוא חייב לעשות זאת, הוא יכול לבדוק כיצד אפשר לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. האם להתחיל מהמטבח או מהסלון? באיזו שיטה לנקות את הרצפה? אולי יש דרך טובה יותר להחזיק את המטאטא או לשטוף את הכלים? על ידי כך, כל פעולה הופכת לתרגיל חשיבה שמפתח את השכל והופך את החיים למעניינים יותר.
  • דוגמה נוספת שאליעד נותן היא כאשר אדם הולך מחדר אחד לחדר אחר ויש שולחן באמצע הדרך. במקום פשוט ללכת מסביב לשולחן מבלי לחשוב, אפשר לחשוב בצורה ביקורתית על האפשרויות: האם עדיף לעקוף מימין או משמאל? איזו דרך קצרה ויעילה יותר? מה היתרון של כל אופציה?
למה הגישה הזאת הופכת את האדם לחכם יותר?

הגישה שאליעד מציע, לראות בכל פעולה חידה של היגיון ומשחק חשיבה, הופכת את האדם לחכם יותר מכיוון שהיא מאמנת ומפתחת את החשיבה שלו באופן מתמיד. בדיוק כמו שחדר כושר מפתח את הגוף, התייחסות כזו לפעולות היומיום מפתחת את החשיבה, המוח והשכל. ככל שאדם יתרגל את הגישה הזאת, כך יהיה לו קל וטבעי יותר לחשוב בצורה ביקורתית, יצירתית, ויעילה. אדם שמתרגל זאת נהנה יותר מהחיים, מוצא עניין בכל דבר, ואינו משתעמם. זאת משום שכל פעולה הופכת לאתגר מעניין וחווייתי.

למה אנשים רגילים משתעממים?

אליעד מסביר שאנשים רגילים, שמנסים להיפטר מהמשימות שלהם כמה שיותר מהר, משתעממים בקלות. הם רואים כל פעולה כמשימה שאין ברירה אלא לבצע אותה, ולכן הם לא נהנים ממנה, לא מפתחים את החשיבה שלהם, ומתייחסים אל החיים כשורה של מטלות. לעומת זאת, מי שרואה בפעולות היומיומיות משחקים וחידות, חייו מעניינים יותר, הוא מתפתח יותר, ונהנה יותר.

איך אפשר ליישם זאת בפועל?

ליישם זאת בפועל זה לקחת כל פעולה יומיומית שאתה עושה, אפילו הפעולה הכי פשוטה לכאורה, ולהתחיל לבדוק את האפשרויות השונות שבהן ניתן לבצע אותה. אליעד מדגיש שכל דבר שעולה בדעתנו ניתן לבצע בכמה דרכים שונות, והחוכמה היא לברר מהן הדרכים האפשריות, לבדוק שאין דרך טובה יותר שלא חשבנו עליה, ולברר מה היתרונות והחסרונות של כל דרך. לדוגמה, אם יש כלים בכיור, אפשר לבדוק מה הדרך הכי טובה לשטוף אותם, איך להחזיק את הכלים, באיזה סדר לשטוף אותם ועוד. על ידי כך, המוח מתפתח בכל פעולה.

איך ליהנות מכל דבר שעושים?

אליעד מסביר שכאשר רואים את החיים כמשחק חשיבה, מתחילים ליהנות מכל פעולה, כי הפעולה עצמה הופכת למשחק מרתק. האדם לא חייב לעשות כלום, אלא הוא בוחר לשחק את המשחק, ולכן הוא נהנה מהתהליך עצמו, ולא רק מהתוצאה. בדרך זו, החיים הופכים למסע של גילוי וחשיבה מתמדת.
איך להיות יותר חכם, באמצעות תרגילי חשיבה לחיי היום יום?

איך אדם יכול להיות יותר חכם? מה אפשר לעשות? אילו תרגילי חשיבה ניתן לבצע כדי לפתח את השכל? התשובה פשוטה: ביום - יום שלנו אנחנו מבצעים משימות שונות - נוסעים לעבודה, מכינים אוכל, מתלבשים, מנקים, מבצעים פעולות שונות. כל פעולה שאדם עושה, יש לה מטרה. למה אתה אוכל? כדי להיות שבע. למה אתה פותח את המקרר? כדי לגשת לאוכל. למה אתה מכין אוכל? כדי שיהיה לך מה לאכול. כל פעולה היא למעשה שלב בדרך אל מטרה מסוימת.

הגישה הרגילה מול גישה מפתחת חשיבה

רוב האנשים ניגשים למשימות שלהם מתוך מחשבה שמטרתן היא פשוט "להיפטר מהן". למשל, אדם שרוצה לאכול חביתה מכין אותה כי אין לו ברירה - הוא רוצה לאכול, ולכן חייב להכין. הוא מתייחס להכנת החביתה כאל טרחה שהוא רוצה לסיים במהירות. דוגמה נוספת: אדם שמנקה את הרצפה, לא עושה זאת מתוך רצון אמיתי לנקות, אלא רק כי הוא רוצה שהבית יהיה נקי. הוא רואה את הניקיון כמטלה שיש להיפטר ממנה.

אבל יש דרך אחרת, דרך שתהפוך אותך ליותר חכם ויהפכו את חייך ליותר מעניינים. הדרך היא להתייחס לכל משימה כאל חידת היגיון.

להפוך כל פעולה למשחק חשיבה

במקום לראות פעולה כמשהו מעיק, ניתן להסתכל עליה כאתגר, כמשחק חשיבה. אם אתה מכין חביתה, נסה לשאול את עצמך:
  • מה הדרך הטובה ביותר להכין חביתה?
  • איך לשבור ביצה בצורה היעילה ביותר?
  • איך לחסוך זמן ומאמץ?
  • איזה שילוב חומרים ייתן את התוצאה הכי טובה?
בדיוק אותו הדבר אפשר לעשות עם ניקוי הבית. אפשר לראות זאת לא כעול, אלא כמשחק:
  • איך אפשר לנקות את הבית ביעילות מקסימלית?
  • באיזו שיטה הניקוי יהיה מהיר ויעיל?
  • מה הדרך החכמה ביותר לסדר את הכלים כך ששטיפתם תהיה קלה יותר?
לפתח חשיבה בכל פעולה

בכל פעולה יש כמה אפשרויות. אם עליך להגיע מהסלון לחדר השינה ויש באמצע שולחן - האם עדיף לעקוף אותו מימין או משמאל? מה הדרך הכי קצרה, הכי נוחה, הכי מהירה?

אם אתה שוטף כוס, איך תוכל לעשות זאת בדרך היעילה ביותר? האם יש דרך טובה יותר להחזיק את הספוג? האם כדאי לשטוף את הצלחת קודם או את הכוס קודם?

כך, כל פעולה הופכת להיות מעניינת יותר, מאתגרת יותר, ומפתחת את החשיבה שלך. במקום להשתעמם, אתה לומד לחדד את המוח, לבחון אפשרויות, לחשוב בצורה ביקורתית, ולהסיק מסקנות.

למה זה טוב?

מי שפועל כך, נהיה חכם יותר, חד יותר, ומקבל תועלת מכל פעולה שהוא עושה. במקום לעשות דברים מתוך שעמום או הכרח, החיים הופכים למשחק מתמשך של פיתוח שכלי. מי שמתאמן בכך לאורך זמן, מפתח יכולת חשיבה עמוקה ומהירה יותר. זה בדיוק כמו להתאמן בחדר כושר - בהתחלה זה קשה, אבל ככל שמתקדמים זה נהיה טבעי ואפילו מהנה.

לסיכום

אם אתה רוצה להיות חכם יותר, נסה להפוך כל פעולה בחיים שלך לתרגיל חשיבה. בכל משימה, תשאל את עצמך איך אפשר לעשות אותה בצורה הטובה ביותר. כך תוכל ליהנות יותר מכל דבר, להפוך את החיים שלך למרתקים יותר, ובסופו של דבר - להפוך לאדם חכם הרבה יותר.

למידע נוסף חפשו באתר האינטרנט EIP.co.il איך לפתח את השכל מכל דבר, איך להסתכל על השכל שבכל דבר, איך ליהנות מכל דבר, איך למצוא עניין בכל דבר, איך לפתח את החשיבה ואיך להיות יותר חכם. בהצלחה!
להיות יותר חכם שיפור יכולות שכליות חסרונות שיפור יכולות חשיבה שינה חלומות הנוסחה של אליעד כהן איך לפתח את החשיבה שיפור יכולת חשיבה לאמן את המוח איך לחשוב בהיגיון יכולת קוגניטיבית איך לא להשתעמם איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות חכם מכל דבר איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך ליהנות מכל דבר איך ללמוד איך ללמוד מכל דבר איך למצוא עניין איך למצוא עניין בכל דבר איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לפתח מוח איך לראות את החיים כחידת היגיון איך לראות את החיים כמשחק איך לראות את החיים כמשחק חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי החיים כחידת היגיון החיים כמשחק החיים כמשחק חשיבה היגיון המוח הנאה השכל התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חידות היגיון חידת היגיון חכם חשיבה חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לא להשתעמם לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות גאון להיות חכם להיות חכם מכל דבר להיות יותר חכם להשתעמם לחשוב בהיגיון ליהנות ליהנות מכל דבר ללמוד ללמוד מכל דבר למה לפתח את המוח למה לפתח את השכל למידה למצוא עניין למצוא עניין בכל דבר לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לראות את החיים לראות את החיים כחידת היגיון לראות את החיים כמשחק לראות את החיים כמשחק חשיבה לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מוח מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית משחק משחק החיים משחק חשיבה משחקים פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל שעמום תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
משחק החיים / רוחניות / גשמיות / חיפוש רוחני - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק?
משחק החיים / רוחניות / גשמיות / חיפוש רוחני - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק? ובו יתבאר העניין של משחק החיים - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק? ועוד. ומי שיתבונן על עולם המשחקים, יראה שיש בו משהו מעניין. והוא, שכדי ליהנות ממשחק, האדם חייב להכיל בתוכו שני הפכים בו זמנית. ושני ההפכים האלו, הם איזון, של כמה משמעות האדם מייחס למשחק. כי מצד אחד, אם האדם לא ייחס כל משמעות למשחק, הרי שהוא לא יוכל ליהנות ממנו. ומצד שני, אם האדם ייחס יותר מידי משמעות למשחק, הרי שגם זה לא טוב. כי המשחק, הוא רק משחק. ואם נתבונן נראה, כי יש בעולמנו בני אדם, שהם לא נהנים ממשחקים. וזה משום, שהם נחשבים לאנשים ... שמתייחסים להכל ברצינות. וכאשר האדם מתייחס לכל דבר יותר מידי ברצינות, על ידי זה הוא מונע מעצמו את האפשרות ליהנות מדברים פשוטים, כגון ממשחקים שונים. כי יש כאלו, שמשחקים לא מעניינים אותם. משום, שזה נתפס בעיניהם כמשהו לא אמיתי. ... ויש בעולם שלנו גם משחקים של עולם וירטואלי. שבהם האדם כאילו יוצר עולם שלם ממש, והכל בתוך משחק. ובתוך המשחק הזה, יש לאדם את הדמות האישית שלו וכולי. ויש כאלו, שהם ככ התמכרו למשחק כזה, והם ככ הזדהו עם הדמות הדמיונית שלהם בתוך המשחק הווירטואלי. עד שכאשר קרה משהו לדמות שלהם בתוך המשחק הווירטואלי, הם ממש פגעו בעצמם באופן אישי ואפילו התאבדו. משום שהם הרגישו, שלהם עצמם קרה משהו. וזה כמובן מבטא את ... שיתבונן היטב יראה, כי בשני הצדדים הנל יש משהו חיובי. כי מצד אחד, כאשר האדם לא מייחס כל משמעות למשחק, הרי שיש בזה משהו טוב. משום שהוא לא יכול להיפגע רגשית בשום צורה, מהפסד כלשהו במשחק כלשהו. כי כאשר האדם מתייחס לחיים אך ורק ברצינות, על ידי זה הוא לא מסוגל ליהנות ממשחקים ומשטויות. אבל הוא גם לא יכול להיפגע משטויות. כי מאחר שהוא מתייחס רק לדברים רציניים בלבד, ומאחר שהוא לא מייחס משמעות לשטויות, לכן הוא לא יכול להיפגע משטויות. אבל מצד שני, הוא גם לא יכול ליהנות משטויות ומעולם המשחקים. ויש גם את הצד השני, של האדם שיש לו התמכרות למשחקים, ושהוא מזדהה רגשית, עם מה ... ממה שקורה לו במשחק. אבל מצד שני, הוא גם נהנה יותר מההצלחות שלו במשחק. כי כל הצלחה שיש לו במשחק, הוא מייחס לה יותר משמעות, וממילא הוא נהנה יותר. אבל הוא גם עלול להיפגע מהמשחק כנל. והשלמות, היא האיזון. שבו האדם, גם מסוגל לייחס משמעות כלשהי למשחק כדי ליהנות ממנו, וגם מסוגל להתייחס אליו בפרופורציה הנכונה ולהבין שזה לא יותר מאשר משחק. ועל ידי זה האדם יכול ליהנות מהמשחק, בצורה הראויה. וכל מה שנכון לגבי עולם המשחקים, נכון גם לגבי משחק החיים. כי כדי ליהנות מהחיים, לשם כך צריך את האיזון הנכון, של כמה משמעות האדם מייחס לדברים השונים. וכאשר האדם מתייחס לחיים בכלל בפרופורציה הנכונה, על ידי זה הוא יכול ליהנות ממשחק החיים, בדיוק כמו שילד נהנה מעולם המשחקים. כי מי שלא מייחס לחיים כל משמעות, ומי שהוא כאילו רוחני שהוא מתעסק ... סוף של הנאות שונות. ומי שהוא לא מייחס לחיים הגשמיים והרגילים כל משמעות, הרי שהוא לא מאפשר לעצמו להשתתף במשחק החיים וליהנות ממנו. ויש גם את הצד השני של המטבע, שבו האדם מייחס יותר מידי משמעות לדברים החולפים של החיים, ועל ... אליהם רגשית, ויוצר אצל עצמו סבל. והשלמות, היא האיזון. שבו האדם, מצד אחד גם מסוגל לייחס משמעות לחיים הרגילים וליהנות מהם. וגם מהצד השני, האדם לא לוקח את החיים בצורה יותר מידי רצינית, ועל ידי זה הוא לא סובל ממשחק החיים, אלא רק נהנה ממנו. וזהו, גן העדן. כי גן עדן, הוא עולם המשחקים. כי ילדים, הם עם שמח. והילדים ... משחק במשחק חדש, על ידי זה השמחה שלו גדלה. ומה שמעניין את הילדים, זה בעיקר המשחקים שלהם. ומי שרוצה ליהנות מהחיים, כמו שילד קטן נהנה מהמשחקים שלו, עליו להתייחס לחיים כאל משחק, ובפרופורציה הנכונה. דהיינו, מצד אחד, גם לקחת ... להפיק הנאה משום דבר. ואומנם הוא לא סובל משום דבר באופן ישיר, אבל הוא סובל מכך שהוא לא יכול ליהנות משום דבר, מאחר שהכל נראה בעיניו כגשמי. כי כאשר האדם מתחיל להתקדם ברוחניות, אז בכל פעם הוא מוותר על ... היא בכלל אין סוף של רוחניות. וכאשר אצל האדם בתוך התודעה שלו, הרוחניות והגשמיות מתחברות בשלמות, אז הוא יכול ליהנות מעולם המשחקים וממשחק החיים כמו שאפשר ליהנות ממנו. ויש גם את הצד ההפוך, שבו האדם רודף אחרי הגשמיות ומייחס יותר מידי משמעות לכל הדברים הגשמיים של ... האדם הולך אחרי התאוות הגשמיות שלו, על ידי זה בכל פעם הוא מגלה הנאות גשמיות חדשות, שמהן הוא יכול ליהנות, בדיוק כמו שהאדם הרוחני, מגלה בכל פעם הנאות רוחניות חדשות כנל. אבל גם לתהליך הזה יש סוף. כי בסוף ... משום דבר. וגם במצב הזה, אם האדם יתבונן היטב ויחפש היטב את הטוב שיש בכל דבר, כדי להיות מסוגל ליהנות מכל דבר גשמי שיש בחיים, על ידי זה בסופו של דבר האדם יגלה את אין סוף הרוחניות שנמצאת בתוך הגשמיות. דהיינו, שהאדם ימצא הנאה רוחנית אין סופית, בתוך כל דבר ודבר שיש בעולם. ואז האדם יוכל להתחיל ליהנות ממשחק החיים באמת. כך שבכל אחת מהדרכים שבה האדם הולך, אם הוא ילך בה עד סופה וקצת מעבר לסופה, הוא בסופו ... השלמות, היא כאשר האדם, מצד אחד גם מבין את הטוב שיש בכל דבר, וגם יודע להתחבר רגשית לכל דבר וליהנות ממנו, אבל מהצד השני, גם לא להקשר רגשית לשום דבר יותר מידי, כדי שתהיה כמה שיותר הנאה ממשחק החיים.
הסוד של משחק החיים - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים מורים רוחניים? חלק 1
הסוד של משחק החיים - מהו הסוד שאותו לא יודעים מורים רוחניים? חלק 1 כפי שכבר ביארתי (במאמר משחק החיים / עולם המשחקים - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק?) החיים הם כמו משחק. והשלמות של האדם היא, כאשר האדם יודע ולומד איך לשחק במשחק של החיים. כי יש כאלו שהם לא יודעים איך ליהנות מהמשחק. כי מי שלא מבין את המשחק, הוא לא יודע איך ליהנות מהמשחק. כי כאשר האדם מבין את כללי המשחק, על ידי זה האדם יודע איך לשחק במשחק ואיך ליהנות מהמשחק. אבל מי שלא יודע את כללי המשחק, הרי שהוא לא מסוגל ליהנות מהמשחק. ומי שלא מבין את חוקי המשחק, אז לא רק שהוא לא נהנה מהמשחק, אלא שהוא גם סובל במשחק. כי עבור מי שלא מבין את המשחק של החיים, עבורו העולם שלנו נראה כמו גיהנום ממש. כי כולם כל הזמן רצים אחרי שום דבר. וכולם כל ... רצים אחרי הזנב של עצמם, בלי שאף אחד מבין מהי המטרה הסופית שלמענה כולם רצים. ומי שלא מבין את המשחק, לא רק שהוא לא נהנה מהמשחק, אלא שהוא סובל מהמשחק. ובמשחק של החיים שלנו, יש שני מצבים. יש את המצב שבו האדם עוד לא מבין את חוקי המשחק, ויש את ... להרגיש רוגע נפשי. וכאשר הכל משתנה כל הזמן, על ידי זה האדם מרגיש חוסר שקט נפשי, והאדם לא מסוגל ליהנות מהמשחק של העולם, שהוא נוצר על ידי זה שכל הדברים משתנים כל הזמן. ומאחר שהאדם לא נהנה מהמשחק, לכן ... הם גן עדן. והכתובת של גן עדן, היא כאן ממש. כי גן עדן זה כאן. ומי שמבין את חוקי המשחק, הוא יודע איך ליהנות ואיך להפיק הנאה מכל דבר שקורה לו בחיים. אבל מי שלא יודע איך ליהנות מהחיים, אז הדבר היחיד שהוא יכול להציע, זה איך לא לסבול או איך לסבול פחות. בדיוק כמו לדוגמה דרך הבודהיזם (לפחות כפי מה שהיא נתפשת), שהיא הדרך לשחרור מהסבל. והדבר האחרון שהדרך הזאת מציעה, זה איך ליהנות מהחיים. כי הבודהה לא הציע את הדרך אל ההנאה, אלא הוא הציע את הדרך איך לא לסבול. והדרך שאותה ... את הדרך של איך לפרוש מהמשחק. כי מאחר שאין להם מושג מהם כללי המשחק, ומאחר שהם לא יודעים איך ליהנות מהמשחק של החיים, לכן הדבר הטוב ביותר שהם יכולים להציע לאדם, זה איך לפרוש באופן חלקי מהמשחק. כי שום ... דבר. וכל אותן עצות של אותן אנשים שנראים כחכמים, הם בעצם עצות של איך לעזוב את המשחק ואיך לא ליהנות מהמשחק. כי אף אחד לא באמת מבין את חוקי המשחק. ואף אחד לא באמת יודע את הסוד של איך באמת אפשר ליהנות מהמשחק באמת. בצורה כזו שההנאה של האדם מהמשחק, כל הזמן רק תגדל. ולכן כל העצות של רוב המנהיגים הרוחניים, עוסקות באיך האדם יכול פחות לסבול מחוסר ההבנה שלו את המשחק של העולם. אבל אף אחד לא באמת יודע איך ליהנות מכל דבר שקורה כאן בעולם. וכאשר האדם רואה את אותם אנשים רוחניים שנראה כאילו הם מאושרים, וכאילו אין להם שום עניין ... האושר ואת השלווה ואת השקט, היא רק משום שהאדם עוד לא הבין את חוקי המשחק ולא יודע איך אפשר ליהנות מהמשחק. כי כל אותם פרושים רוחניים, הם בסך הכל פרשו או נמצאים בתהליך של פרישה מתמדת מהמשחק. וההארה הרוחנית ... במשחק, נראה לאדם שהם אנשים מאושרים. אבל הם כלל לא מאושרים. גם משום שהם לא נהנים ולא יודעים איך ליהנות מהמשחק, וגם משום שהם עדיין כן משתתפים קצת במשחק. ואכ גם הם עדיין קצת סובלים מכך שיש משחק שנראה ... כלשהן. וממילא זה אומר שעדיין הם לא הגיעו לשקט נפשי מוחלט. ועל זה נוסיף את זה שהם לא יודעים ליהנות מהמשחק. כי גם אם יצליח האדם להיות כמו אבן ממש, הרי שגם אז זאת לא השלמות. כי השלמות היא ליהנות מהמשחק. והאבן לא נהנית מהמשחק. ועל האדם לשאול את עצמו, האם יתכן ששיא האושר הוא להיות במצב רגשי של ... כל בני האדם בעולם, היא שהם יהיו מנותקים רגשית ממה שקורה בעולם. ואם נקצין את המחשבה הזאת שלא יודעת ליהנות מהמשחק, אז שיא האושר עפ השיטה הזאת, הוא לבטל את המשחק. כי ברגע שמנהיג רוחני (כגון בודהה) אומר שהעולם ...
הסוד של משחק החיים - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים מורים רוחניים? חלק 2
הסוד של משחק החיים - מהו הסוד שאותו לא יודעים מורים רוחניים? חלק 2 ונחדד ונבהיר: כי כאשר האדם רואה מולו איזה בודהה ... מאוד אל האושר, על האדם להבין שהסיבה שנדמה לו שהבודהה הזה מאושר, היא רק משום שהוא עצמו לא יודע ליהנות מהמשחק. אך אילו ידע האדם ליהנות מהמשחק, הרי שהוא היה מבין את גודל הסבל שבו שרויים כל האנשים הרוחניים שלא יודעים איך ליהנות מהעולם הזה שנראה כעולם נחות וחסר עניין בעיניהם. ויש גם את המצב השני של המשחק, שהוא המצב שבו האדם מבין גם מדוע יש משחק, וגם מי הם השחקנים במשחק. דהיינו, מהם הכוחות השונים שפועלים במשחק. וגם האדם מבין את חוקי המשחק. והאדם מבין למה חוקי המשחק הם כפי מה שהם. ואז כאשר יש לאדם את כל הדברים האלו, על ידי זה הוא גם נהנה מהמשחק. וגם מלמד אחרים איך ליהנות מהמשחק של החיים. וכדי ליהנות ממשחק החיים, לשם כך על האדם להבין את משחק החיים. וכדי להבין את חוקי המשחק, לשם כך על האדם להיות מסוגל להסביר את החוקיות שלפיה פועלים כל הכוחות השונים במשחק. דהיינו, על האדם להיות מסוגל להבין את החוקיות שלפיה פועלים כל התהליכים בעולם. וגם אם האדם מבין מהי החוקיות המדויקת שלפיה פועלים כל הכוחות שיש בעולם, הרי שעדיין זה לא מספיק. כי האדם צריך גם להסכים עם חוקי המשחק. דהיינו, להבין את היופי ואת השכל ואת החוכמה שיש בהם. דהיינו, על האדם להבין גם את הסיבה שבגללה חוקי המשחק הם כפי מה שהם. ולא מספיק שהאדם מבין את כל החוקים שלפיהם פועלים כל הדברים בעולם, אלא על האדם להבין גם מדוע החוקים הם כפי מה שהם. וכדי שהאדם יבין את הסיבה שבגללה חוקי המשחק הם כפי מה שהם, עד לרמה כזאת שהוא עצמו יסכים עם כל חוקי המשחק, לשם כך על האדם להבין את מטרת המשחק. כי את החוקים של המשחק, קובעים בצורה הטובה ביותר שתשיג את מטרת המשחק. וכל החוקיות שלפיה פועלת המציאות שלנו, היא ביטוי של הסיבה שבגללה בכלל המשחק קיים. דהיינו, כדי שהאדם ייהנה מהמשחק, על ידי זה שהוא יבין בשלמות את חוקי המשחק, לשם כך על האדם להבין את הסיבה שבגללה המשחק קיים, דהיינו, להבין את המטרה ואת התכלית שלשמה העולם קיים ושלשמה המשחק שלנו מתקיים. אך מי יכול לומר שהוא מבין את הסיבה שבגללה העולם שלנו קיים, ושבגללה המציאות שלנו פועלת כפי ... מדוע המציאות שלנו קיימת, אלא צריך גם להבין כיצד הסיבה שבגללה המציאות קיימת, כיצד היא באה לידי ביטוי בחוקי המשחק. ואם לדוגמה האדם חושב שתכלית המציאות היא כדי לעשות טוב. אז על האדם להבין כיצד המטרה הזאת, באה לידי ... רע, בין אם זה אירוע קטן ובין אם זה אירוע גדול כמו השואה, על האדם לראות את התגלמות סיבת המשחק, בכל האירועים שיש במשחק. אך וכי האדם באמת מבין כיצד המטרה של לעשות טוב, כיצד היא באה לידי ביטוי ... שכל סיבה שהאדם ייתן מדוע המשחק קיים, הוא תמיד יצטרך להסביר מדוע המטרה עצמה קיימת? כי נניח לדוגמה שמטרת המשחק היא כדי לעשות טוב. אז נשאל, ומהי המטרה שלשמה נוצר בכלל הרצון לעשות טוב? כי הסיבה יוצרת תוצאה. וכמו שהסיבה ... את החוקיות של המשחק, שהיא ביטוי של סיבת המשחק. וכל שכן שהאדם לא יכול להבין את הסיבה שבגללה חוקי המשחק הם כפי מה שהם. וכל זה גורם לכך שהאדם לא ייהנה מהמשחק. ובכך בעצם הסברנו את הסיבה האמיתית ואת הסוד ... כן מבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, ואת חוקי המשחק, ואת מטרת המשחק וכולי. ועל האדם להבין, שכדי ליהנות מהמשחק, לשם כך על האדם להתקרב כמה שיותר אל השכל של החכם האמיתי. כי החכם האמיתי יודע ליהנות מהמשחק, והוא בהחלט מבין את חוקי המשחק. כי גם חוסר היכולת של האדם להבין את חוקי המשחק ואת מטרת ... שלו לעוצמה ככ גדולה, כמו של השכל שלפיו מתנהל המשחק ושלפיו חוקקו חוקי המשחק. וכדי להגיע לזה, על האדם להיות חכם גדול וכולי. דהיינו, כדי להגיע לזה, ברמה המעשית על האדם לנסות כל הזמן להתקרב כמה שיותר אל השכל של ... לאדם את היכולת הרגשית והשכלית להכיל אותו, האדם באותו הרגע היה מבין את חוקי המשחק, ואז האדם היה מתחיל ליהנות מהמשחק. והכל תלוי אך ורק בצורת החשיבה של האדם. וכאשר האדם מתקרב אל השכל של החכם האמיתי, על ידי ... את ההבנה של מטרת המשחק וחוקי המשחק וכולי. ועל ידי זה האדם מגיע למצב שבו גם הוא יודע איך ליהנות מהמשחק של החיים.
חיפוש אהבה, שעמום, מה משנה, אפתיות, חוסר אכפתיות, אפתיה, החיים כמשחק, שיא השאפתנות, לרצות להפסיד במשחק
חיפוש אהבה, שעמום, מה משנה, אפתיות, חוסר אכפתיות, אפתיה, החיים כמשחק, שיא השאפתנות, לרצות להפסיד במשחק
חיפוש אהבה, שעמום, מה משנה, אפתיות, חוסר אכפתיות, אפתיה, החיים כמשחק, שיא השאפתנות, לרצות להפסיד במשחק למה חשוב להבין ששום דבר לא באמת משנה? אליעד כהן מסביר שהרעיון המרכזי שצריך להבין הוא שהכל לא משנה. ... שיש כרגע. אך למעשה, גם התחושה שחסר משהו וגם המילוי כביכול של החיסרון הם אותו דבר, כי שניהם חלק מהמשחק של החיים שבו הכל הוא אחד. האם כלב זקוק לאהבה כמו בן אדם? בשיחה עולה דוגמה מעניינת של כלב ... מכיוון שלכלב אין מודעות מפותחת כמו לאדם. כשהכלב נראה כאילו הוא זקוק לאהבה או תשומת לב, זה נובע בעיקר משעמום או הרגל, ולא מתוך מודעות אמיתית כמו אצל בן אדם. לכן, הצורך הזה הוא רק לכאורה ולא עמוק כמו שבני האדם מדמיינים. האם חיפוש אחר אהבה הוא רק שעמום? עולה השאלה שאולי גם הצורך של בני אדם לחפש אהבה או דברים אחרים בחיים נובע למעשה משעמום, כפי שכלב מחפש משחק. אליעד מסביר שאין בכך שום בעיה, אך חשוב להבין שהכל הוא למעשה משחק אחד גדול. השעמום או הרצון למלא את הזמן בדברים חדשים, באהבה, בהתרגשות, או בכל ריגוש אחר, הם כולם חלק ממשחק החיים. אין ביניהם הבדל מהותי או אמיתי. מדוע לדעת שאליעד אינו חושב שמשהו משנה? אליעד מציין באופן מפורש, שאם היה ... דווקא אכפתי כי הוא עושה דברים רבים למען אחרים. אליעד מבהיר שהדברים אינם סותרים. הוא נותן דוגמה של אדם שמשחק במשחק - הוא יכול להיראות מאוד מעורב במשחק ולהשתדל לנצח, אך בו זמנית גם לדעת שאין שום משמעות אמיתית לניצחון. אדם יכול להיות גם אפתי וגם אכפתי בו זמנית, מכיוון שהכל חלק מהמשחק של החיים שבו אין שום משמעות הכרחית. מדוע שיא השאפתנות הוא ביטול הישות של עצמך? אליעד מציג רעיון מרתק ואומר ששיא השאפתנות בעולם הוא ביטול מוחלט של הישות האישית שלך, כלומר, להגיע להבנה שהאני לא קיים באמת ושכל מה שאתה עושה או מרגיש אינו אלא חלק מאשליית המשחק. עם זאת, אליעד מספר שהוא בחר לעצמו מטרה שאפתנית אפילו יותר - לנסות לגרום לאחרים להגיע לאותו ביטול מוחלט של האגו והישות האישית שלהם. לדעתו, זהו הדבר הכי שאפתני שניתן לחשוב עליו, כיוון שמדובר בדבר הכמעט בלתי אפשרי להשגה - לשכנע אנשים לבטל את האגו שלהם. האם צריך לנצח במשחק של החיים? אליעד מסביר שלהצליח במשחק החיים זה לאו דווקא לנצח בו. למעשה, הוא אומר שהכי טוב זה בכלל לא לנצח במשחק, כי ברגע שמנצחים באופן מוחלט, המשחק מסתיים ואז כבר אין עם מי לשחק וזה הופך למשעמם וחסר טעם. הוא מדגיש שעדיף לא לנצח, כלומר, תמיד להשאיר את המשחק פעיל ומעניין. זהו ההסבר מדוע אין משמעות עמוקה לניצחון, והדבר החשוב באמת הוא להבין שהכל אחד וליהנות מהמשחק בלי לסבול. לסיכום, אליעד מבהיר שוב שהמפתח להכל הוא להבין שהכל אחד, ואז - ורק אז - לבחור מה אתה רוצה או לא רוצה לעשות בחיים. ... הבדל משמעותי בין הדברים, האדם יכול להחליט בצורה חופשית את זה אני רוצה ואת זה לא. האם החיים הם משחק? מהי אפתיה? איך להפסיק לסבול בחיים? למה אנחנו מחפשים אהבה? מה המשמעות של ביטול האגו? מדוע הכל אחד? כן ... לא נכון זה לא מדויק זה לא נכון, זה נכון ולא נכון זה גם עניין של הרגל עניין של שעמום את יכולה להגיד שכשהוא מחפש משחק זה גם הוא מחפש אהבה מחוץ לעצמו. ש: אז אולי גם אנחנו מחפשים מתוך שעמום. אליעד: תסתכלי הרעיון הוא פשוט אני לא אומר מה לעשות אני אומר מה להבין תבין שזה לא משנה תבין ... לי ואפשר גם להגיד שאני עושה הרבה דברים. ש: אז מה שאתה עושה. אליעד: זה גם וגם בן אדם שמשחק משחק ונהנה מהמשחק האם הוא אפתי? הוא לא אפתי הוא גם מבין שזה רק משחק ומצד שני הוא גם מאוד רוצה לנצח זה גם וגם. ש: אוקי אז מה זה לנצח אתה רוצה להעביר ... ולגרום לכולם לעשות אותו זה הרבה יותר שאפתני אבל לא משנה אבל בעיקרון הנושא הוא פשוט העניין של לנצח במשחק זה לאו דווקא לנצח זה לא לנצח מישהו ויותר טוב שגם לא לנצח כי אם ננצח לא יהיה עם מי לשחק יהיה משעמם, אם תמיד תנצח אז כבר לא מעניין המשחק גם כן אם אתה תמיד מנצח זה כבר לא מעניין כאילו אתה מחליף משחק זה כבר קל לך מדי. לכן יש דבר טוב בכך שאתה לא מנצח, מה שבעצם אמרתי לגבי העניין של ...
הזדקנות, צעיר או זקן, גוף האדם, שחיקה גופנית, שחיקה נפשית, צעיר לנצח, החיים כמשחק, גוף מול נשמה
הזדקנות, צעיר או זקן, גוף האדם, שחיקה גופנית, שחיקה נפשית, צעיר לנצח, החיים כמשחק, גוף מול נשמה
הזדקנות, צעיר או זקן, גוף האדם, שחיקה גופנית, שחיקה נפשית, צעיר לנצח, החיים כמשחק, גוף מול נשמה מה המשמעות של הזדקנות? איך השינוי בגוף האדם מתבטא בהזדקנות? ההרצאה מתמקדת בהבנת השינוי המתרחש בגוף ... ביניהם. הוא מציין כי לא מדובר רק בהבדל של גיל, אלא בהשפעה של תהליכים שונים לאורך החיים, כמו מחזוריות, התפתחות ושחיקה. מה המשמעות של מחזוריות בתהליך ההזדקנות? אליעד מתאר את ההזדקנות כמשהו שאינו חד - ממדי אלא מחזורי, כלומר, ... כי התינוק, מצד אחד, דומה לזקן בכך שאין לו צורת חיים מוגדרת, ומצד שני דומה לצעיר, שכן הוא יכול להתפתח ולהיות פעיל בעתיד. כך שגם הזקן, למרות שהוא זקן, הוא עדיין חלק מהמחזור שבו הוא מתפתח כל הזמן - גם אם הגוף שלו שונה מהגוף הצעיר. מה הקשר בין צעיר וזקן בהיבט הפיזי והנפשי? בהיבט ... אליעד מדגיש את ההבדלים בין צעיר לזקן בהיבט של יכולות גופניות, תפקוד השרירים, התחדשות תאים ושחיקה. הוא מציין את ההתפתחות של השרירים בגיל צעיר והשחיקה שנגרמת עם השנים. גם בהיבט הנפשי, ישנם תהליכים שמלווים את הזדקנות האדם - בעוד ... פחות צורך להוכיח את עצמו ולהשיג דברים חדשים. הוא חווה פחות רצון להשיג מטרות פיזיות, אך יש לו יותר חוכמה וניסיון חיים. מהי השחיקה הפיזית והנפשית? אליעד מתאר את השחיקה כמשהו שמתרחש באופן טבעי עם הזמן, גם מבחינה פיזית ... נפשית. כשמדובר בשחיקה פיזית, הוא מציין את התהליך של התחלשות השרירים והיכולת הגופנית. הוא עובר על התהליך שבו הגוף מתפתח כשהוא צעיר, אך ככל שעובר הזמן הוא נתקל במגבלות גופניות שאותן הוא לא תמיד יכול למנוע, למרות שהוא יכול ... - ללא קשר להזדקנות הגופנית. אליעד טוען כי כשלבן אדם יש את הכל, הוא יכול לשחרר את הרצון ולהתמקד בהנאה מהחיים כפי שהם, מבלי להתעקש על מה שלא יכול לשנות. מהי החשיבות של הרצון במובן הרוחני? הרצון בעיני אליעד הוא מרכיב חשוב מאוד בתהליך ההתפתחות, הן מבחינה פיזית והן רוחנית. בעוד שהרצון הגופני תלוי במגבלות הגוף עצמו, הרצון הרוחני הוא בלתי מוגבל. אליעד מציע ... את התסכול של השגת מטרות שהן זמניות. הזדקנות צעיר מול זקן שחיקה גופנית שחיקה נפשית רוחניות והזדקנות חיבור פנימי התפתחות אישית
משחק החיים, פירוק הנפרדות על ידי שאלות, רצון להשפיע או לקבל, לבחור את הקיום והרצון של עצמך, השמדה עצמית
משחק החיים, פירוק הנפרדות על ידי שאלות, רצון להשפיע או לקבל, לבחור את הקיום והרצון של עצמך, השמדה עצמית
משחק החיים, פירוק הנפרדות על ידי שאלות, רצון להשפיע או לקבל, לבחור את הקיום והרצון של עצמך, השמדה עצמית איך להבין את משחק החיים ולפרק את חוויית הנפרדות לפי אליעד כהן? אליעד כהן עוסק בשיחה עמוקה ומפורטת על מהות החיים כמשחק, כיצד ניתן לפרק את תחושת הנפרדות שהאדם חווה, ומהן ההשלכות של הבנת הרעיונות הללו. הרעיון המרכזי שאליעד מדגיש הוא שהאדם סובל ומרגיש לא שלם משום שהוא תופס את עצמו כנפרד מהמציאות. הוא מדגים זאת בצורה מוחשית באמצעות דימוי של משחק מחשב או משחק וירטואלי. האדם שנמצא במשחק כל כך מזדהה עם הדמות, עד שהוא שוכח לחלוטין שמדובר רק במשחק. אם האדם היה זוכר בכל רגע שמדובר רק במשחק, הוא לא היה סובל משום דבר שקורה בו, אבל הוא גם לא היה נהנה מהמשחק. אליעד מסביר שהאדם חי באופן דומה בתוך מציאות שהוא תופס כרצינית מאוד, ולכן הוא סובל. הוא שכח שבעצם החיים האלה הם כמו משחק, שהכל הוא בעצם דימוי בתודעה, וכל עוד הוא מאמין שהוא חייב לנצח או להצליח להשיג משהו, הוא יחווה צמצום ... ממשהו, הוא שואל את עצמו: האם זה באמת משנה?, ובודק מה באמת קורה לו ברגע הזה. הוא נותן דוגמה מוחשית שבה אדם מתלבט מה לקנות או מה לעשות, ומתוך ההתלבטות הוא מרגיש מצוקה. כשאותו אדם שואל את עצמו מה ... בחר להיוולד, לא בחר את הקיום שלו ולא בחר את הרצונות שלו. לכן, האדם הוא לא זה שמנהל את המשחק, אלא הוא מופעל על ידי משהו גדול ממנו. אליעד משתמש בדוגמה של כפתור כיבוי של המציאות או של הרצון, ... האדם לא יודע איפה הכפתור נמצא, ולכן הוא סובל. לפי אליעד, הסיבה לכך שהאדם חווה את החיים כבעיה ולא כמשחק, היא שהוא מרגיש שהמציאות כופה עליו את הקיום שלו ואת הרצון שלו, ושהוא עצמו אינו שולט בהם. הוא ממליץ לאדם ... שהבעיה היא ברצון לקבל, ושאם יהיו רק ברצון להשפיע, הם יהיו מאושרים. הוא מחדד ואומר שזה לא נכון, משום שכל רצון הוא חיסרון, לא משנה אם הוא רצון לקבל או רצון להשפיע. אם האדם רוצה להשפיע, הוא תלוי במישהו ... ברצון כלשהו. הפתרון היחיד הוא להפסיק להזדהות עם הרצון בכלל, ולראות אותו כמשהו חיצוני לך. איך להבין את האחדות המוחלטת ולהשתחרר מכל סבל? אליעד מציג את ההבנה המוחלטת של האחדות, וטוען שהדרך לשם עוברת דרך התבוננות עמוקה בעצמך ובמציאות, עד שמגיעים למצב שבו האדם רואה שהכל קיים ... התחושה שאתה נפרד מהמציאות או מאלוהים, ולהגיע להבנה שאתה הוא הכל ואין באמת נפרדות. ברגע שתעשה זאת, תחווה שלמות מוחלטת, שכן כבר לא יהיה בך שום חיסרון. הרעיון הוא בעצם לשבור את כל התבניות והאמונות שלך, לפרק את כל התחושות וההזדהויות שלך, ולהבין שאתה המציאות עצמה, ולא רק דמות קטנה במשחק של החיים. מה המשמעות של משחק החיים? איך לפרק את חוויית הנפרדות? האם יש באמת בחירה חופשית? מהי המשמעות של רצון להשפיע מול רצון לקבל? איך להגיע לאחדות מוחלטת? מהי השמדה עצמית רוחנית? איך להשתחרר לחלוטין מסבל?
חוקי המשחק, דע מאין באת ולאן אתה הולך, איפה אני נמצא, תאום ציפיות, משחק החיים, מפת החיים, המציאות כפי מה שהיא
חוקי המשחק, דע מאין באת ולאן אתה הולך, איפה אני נמצא, תאום ציפיות, משחק החיים, מפת החיים, המציאות כפי מה שהיא
חוקי המשחק, דע מאין באת ולאן אתה הולך, איפה אני נמצא, תאום ציפיות, משחק החיים, מפת החיים, המציאות כפי מה שהיא למה חשוב להבין את חוקי משחק החיים? אליעד כהן מסביר שהאדם מגיע לשיעורים או להרצאות מתוך סקרנות להבין את עצמו ואת החיים. כל אדם מגיע עם ... שאין דבר טוב יותר במקום אחר, או לפחות לא משהו שאם יפספסו אותו, החיים יאבדו ממשמעותם. המטרה המרכזית היא ללמוד את החוקיות שמפעילה את המשחק שנקרא חיים. להבין ממה נובעים הרצונות, מדוע האדם חש שחסר לו משהו, ולהבין את התנאים שבגללם הוא שמח כאשר ... משמעות לחוות את אי הידיעה? בסוף התהליך, לפי אליעד, האדם מגיע למצב שבו הוא לא יודע את התשובה בצורה מוחלטת - אבל הוא שלם עם חוסר הידיעה הזה. מדובר על כנות פנימית שבה האדם מודה שהוא לא יודע את ... זה, אין לו פחד משינויים או מחוסר שליטה במציאות, משום שהכל מתקבל אצלו בשוויון נפש ובקבלה מלאה. מה ניתן ללמוד מדוגמת הקונפליקט הישראלי - פלסטיני? אליעד משתמש בדוגמה של הישראלים והפלסטינים כדי להראות איך אנשים מחזיקים בדעותיהם בצורה מוחלטת. כל צד חושב שהוא צודק במאה אחוז. המטרה של אליעד היא להביא את האדם להבין שאין צד צודק או טועה באופן מוחלט. כאשר האדם מבין זאת, הוא יכול לפעול באופן גמיש ומאוזן יותר, בלי לאבד את היכולת להיאבק או לדרוש דברים, ... של האדם אלא הופך אותם למודעים יותר, ונותן לו כלים להתמודד עם חוסר הוודאות שבמציאות. איך להבין את חוקי המשחק של החיים? מהי אחדות אמיתית? מה המשמעות של אי - ידיעה בחיים? כיצד להתמודד עם חוסר וודאות? איך יוצרים תיאום ציפיות עם המציאות? מה המשמעות של דע מאין באת ולאן אתה הולך? איך לשחרר את הצורך בתשובות מוחלטות?
מוטיבציה, חוסר חשק להתאמץ, חוסר מוטיבציה, חוסר התמדה, עייפות נפשית, כבדות נפשית, משחק החיים, תשישות נפשית
מוטיבציה, חוסר חשק להתאמץ, חוסר מוטיבציה, חוסר התמדה, עייפות נפשית, כבדות נפשית, משחק החיים, תשישות נפשית ובו יתבאר, העניין של חוסר המוטיבציה של האדם בחייו, להשיג מטרות כאלו ואחרות. כי לפעמים האדם מציב ... שלו במציאות. ואז, אחרי שהאדם נרגע היטב על ידי ההבנה שהכל מושלם כפי מה שהוא תמיד, עכשיו האדם חוזר לשחק, במשחק החיים, שבו האדם ממציא לעצמו טוב ורע, ומנסה לשנות את המציאות להיות טובה יותר. וזה, למרות שהוא יודע מראש, שהיא ... יותר, שלא משנה בכלל מה יקרה לו, עד כדי כך שהאדם נרגע לגמרי, כך יש לאדם יותר כוח לחזור ולשחק, במשחק האין סופי של החיים.
החיים כמשחק, משחק החיים - לשחק את המשחק, לשחק את החיים, לשחק את משחק החיים
החיים כמשחק, משחק החיים - לשחק את המשחק, לשחק את החיים, לשחק את משחק החיים ובו יתבאר העניין של משחק החיים. ויתבאר, כיצד לשחק את משחק החיים? ויתבאר, האם באמת החיים הם משחק? ואיך לקחת את החיים? ברצינות או כמשחק? ואיך האדם יכול לנוח באמצע המשחק של החיים? ואיך אפשר לפרוש מהמשחק של החיים, בלי להתאבד? ואיך אפשר לשלוט, בעוצמה של משחק החיים? ועוד. ומי שיתבונן על החיים, יראה שיש כאן סוג של משחק, שאפשר להסתכל עליו בכמה צורות. אפשר לומר, שהחיים משחקים באדם. דהיינו, שהמציאות לוקחת בן אדם, ומשחקת בו את המשחק שלה. ואפשר גם לומר, שהאדם משחק נגד המציאות. כי המציאות, יש לה את סדר העדיפויות שלה. והאדם כל הזמן מנסה לשנות את המציאות, או מנסה להתאים את עצמו אל המציאות. וניתן גם לומר, שהחיים, הם משחק של האדם, מול עצמו. שהאדם ממציא לעצמו כל מיני מטרות, ומנסה לכבוש אותן. אבל בכל מקרה, יש כאן משחק מאוד רציני. והמשחק המרכזי של החיים, הוא המרדף של האדם, אחרי מילוי הרצון שלו. כי האדם, כל חייו רודף אחרי מילוי הרצון שלו. דהיינו, כל הזמן מנסה למלא את הרצון שלו, בדרכים שונות ומשונות. ולמשחק הזה, אין לו סוף. כי בכל פעם שהאדם ממלא את הרצון שלו, מיד נוצר אצלו רצון אחר, שהוא ממשיך לרדוף אחריו. וכך הלאה, עד אין סוף. והמשחק של החיים, מי שלא לוקח אותו כמשחק, אז עבורו, החיים הם גיהנום של ממש. כי המשחק, נראה כמשחק אכזרי ביותר, שהוא תמיד בא על חשבון האדם. כי המציאות, היא בכל מקרה לא באמת אכפת לה, ההעדפות האישיות ... את החיים ברצינות, הוא, שהם מספקים לו ריגושים בעוצמה מלאה. כי מי שרוצה באמת להשיג איזה דבר, ולא רק כמשחק, אז ברגע שהוא משיג את הדבר, הוא באמת חווה אושר / שמחה / סיפוק רגשי / הנאה וכיוב. לעומת מי שלוקח את החיים כמשחק, שהוא כאשר הוא משיג את הרצון שלו, אז הוא חווה רגשות חיוביים, אבל הם בעוצמה יותר נמוכה. כי כגודל ... גודל הסיפוק הרגשי שהאדם משיג, כאשר הוא מקבל את מה שהוא רוצה. וזה היתרון של מי שלא מתייחס אל החיים כמשחק, אלא לוקח אותם ברצינות. אבל, מי שלוקח את החיים ברצינות, יש לו גם חסרונות. והם, שגם החרדות / הדיכאונות ... וכל שאר הרגשות השליליים, גם אותם הוא חווה באופן מאוד ממשי ועוצמתי. כי כאשר האדם מזדהה יותר מידי עם המשחק של החיים, דהיינו, כאשר האדם לוקח באופן אישי את מה שקורה לו, וכאשר האדם מזדהה ברמה האישית, עם מה ... אבל הוא גם מקבל המון רגשות רעים, כאשר הוא לא משיג את המטרה שלו. אבל מי שכן לוקח את החיים כמשחק, ומי שכן מתייחס אל החיים כמשחק, אז גם ברגע שהמציאות היא לא כרצונו, או גם ברגע שהמציאות היא כן כרצונו, אז השינויים במצב הרוח, הם ... שהאדם הוא אילן חסון, אז הוא עומד על מקומו. והסופות והרוחות מכות בו חזק. אבל ברגע שהאדם לוקח את החיים כמשחק, והוא כמו עלה נידף ברוח, שהוא זורם להיכן שהרוח מובילה אותו, על ידי זה, אומנם הוא לא יציב במקום ... כך הוא חווה רגשות חזקים יותר, גם של אושר וגם של סבל. אבל ככל שהאדם לוקח את החיים יותר כמשחק, דהיינו, שלא ממש אכפת לאדם מה יקרה לו ומה יהיה איתו, אלא האדם זורם עם החיים באשר הם, בלי ... יותר בתחושה של הרמוניה עם המציאות, בלי תנודות קיצוניות ובלי שינויים קיצוניים במצב הרוח שלו. ולפעמים, האדם מתעייף באמצע משחק החיים, והאדם רוצה לנוח באמצע משחק החיים. או שהאדם רוצה להשתתף יותר או פחות במשחק החיים. והשאלה היא, איך עושים את זה? כי קיימת דרך עבור האדם, להחליט, האם ועד כמה הוא רוצה להשתתף במשחק של החיים. והדרך הזאת טובה, לא רק עבור מי שרוצה לנוח מהמשחק של החיים, אלא גם עבור מי שרוצה להשתתף בצורה יותר פעילה במשחק של החיים. כי יש כאלו שלא בא להם להשתתף במשחק של החיים, והם לא מוצאים בו עניין. וקיימת דרך עבור האדם, שהוא יכול להרגיש יותר מחובר למשחק החיים, ולקחת את החיים יותר ברצינות. והגורם שאחראי על האם ועד כמה האדם לוקח את החיים ברצינות או כמשחק, זאת ... של החיים. והנה, מי שהוא נייטרלי לגמרי, הוא לא יכול להשתתף במשחק. ומי שהוא נייטרלי לגמרי, הוא לא יכול ליהנות מהמשחק או להתאכזב ממנו. וכדי להשתתף במשחק כלשהו, לשם כך צריך האדם להיות שיפוטי, בצורה לא נייטרלית, לגבי המשחק. ... וממילא הוא פחות מרגיש טוב או רע, ואז ממילא הוא פחות משתתף במשחק של החיים. ובסיכום, מי שרוצה לנוח ממשחק החיים, צריך להרוג את צורת החשיבה שלו, שמעדיפה שהמציאות תהיה כך או אחרת. דהיינו, התאבדות של התודעה, שמפרידה בין טוב ... טוב לרע שיש אצלו בחיים, וכך הוא יכול לנוח יותר במשחק של החיים. ואחכ, אפשר לאגור כוחות, ולהמשיך להשתתף במשחק החיים. המשחק, שאין לו התחלה ואין לו סוף.
משחק החיים, למצות את החיים, למצות את הפוטנציאל, תאום ציפיות, חוקי המשחק, לתאם ציפיות
משחק החיים, למצות את החיים, למצות את הפוטנציאל, תאום ציפיות, חוקי המשחק, לתאם ציפיות ובו יתבאר, מה הדבר החשוב ביותר שהאדם צריך לעשות, כדי לשחק את החיים, בצורה הטובה ביותר, לפי מה שמאפשר לו, המשחק של החיים? ועוד. כי האדם, חי את חייו, בתוך משחק החיים. ולפעמים החיים משחקים באדם, ולפעמים האדם משחק בחיים. ולפעמים האדם מרגיש שהוא לא ממצה את החיים, והאדם רוצה למצות את החיים. כי האדם מרגיש שיש לו פוטנציאל עצמי גדול, והוא מרגיש שהוא רוצה למצות את הפוטנציאל האישי שלו. ויש גם מקרים, שבהם האדם מרגיש, שמשחק החיים, קשה לו מידי. והאדם רוצה שיהיו לו חיים יותר קלים. והשאלה היא, מה צריך האדם לעשות, כדי לשחק את משחק החיים, בצורה הטובה ביותר? והתשובה לכך, היא פשוטה ביותר. והיא, שמי שרוצה ליהנות מהמשחק של החיים, ראשית כל עליו לעשות תיאום ציפיות, בינו לבין המציאות. כי האדם חי במציאות, ויש לו כל מיני ציפיות שונות מהמציאות. ולפעמים, הציפיות של האדם מתגשמות, ולפעמים, הציפיות של האדם, מתנפצות לו בפנים. והאדם חווה, שהמשחק של החיים, הוא על חשבונו. וזה רק משום, שהאדם לא עשה תיאום ציפיות עם החיים. ומי שרוצה לשחק את המשחק של החיים, בצורה הטובה ביותר, עליו לתאם ציפיות מול המציאות. ולתאם ציפיות מול המציאות, פירושו, שראשית כל, על האדם ... האדם מוותר ולא משיג, את מה שהוא כן יכול להשיג. והכל, זה בגלל שהאדם לא בירר היטב את חוקי משחק החיים, והוא אינו יודע, מה הוא כן יכול להשיג, ומה הוא לא יכול להשיג. וכמו כן, על האדם לדעת, מה ... בלי מאמץ. ויכול להיות, שכדי להשיג את הדבר הזה, האדם חייב להתאמץ. ואם האדם לא מבין את החוקים של המשחק, אז יש לו ציפיות מהמציאות, שאינן יכולות להתגשם, ואז נוצרת אכזבה ודיכאון וכולי. וכמו כן, על האדם לדעת, איזו ... לקבל ממה שהוא רוצה. ומה עליו לתת, כדי להשיג את מה שהוא רוצה. כי בלי שהאדם מבין את חוקי משחק החיים, בלי זה החיים משחקים באדם, במקום שהאדם ישחק עם החיים בהרמוניה. כי בלי להבין את החוקים של החיים, יש לאדם ציפיות שגויות מהמציאות. ... חווה אכזבות שונות ומשונות. אבל מי שלא רוצה להתאכזב מהחיים, עליו לתאם ציפיות עם החיים, על ידי הבנת חוקי המשחק של החיים. ולהבין את חוקי המשחק של החיים, פירושו, שהאדם קודם כל מבין, מה בכלל הוא רוצה להשיג כאן במציאות שלנו. כי האדם מבין באופן ... עצמו עושה באופן בלתי מודע, פעולות, שמרחיקות אותו מהשגת המטרה. וזה הכל, רק בגלל שהאדם לא מבין את חוקי המשחק של החיים. והמסר הוא פשוט מאוד, והוא, שמי שרוצה לשחק את משחק החיים בצורה הטובה ביותר, הוא חייב להתבונן היטב על החוקיות של האושר שלו, ועל החוקיות של מצב הרוח שלו. והאדם ... זה בשליטתו של האדם? או לא? וכיוב שאלות נוספות, שמטרתן היא פשוטה ביותר. והיא, שהאדם יבין את החוקים של המשחק. ושהאדם יעשה תיאום ציפיות אמיתי עם המציאות, כדי שהוא לא יתאכזב לעולם. ומי שיודע את חוקי המשחק, שכבר ביארתי אותם במקומות אחרים, הוא יכול למצות את החיים, ולמצות את הפוטנציאל האישי האמיתי שלו, כפי מה שהמציאות באמת מאפשרת לו. ואז האדם חי את החיים, ונהנה מהמשחק של החיים, בצורה הטובה ביותר.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לפתח את המוח? איך להיות חכם מכל דבר? איך למצוא עניין בכל דבר? איך ליהנות מכל דבר? איך לראות את החיים כמשחק חשיבה? איך ללמוד מכל דבר? איך לראות את החיים כחידת היגיון? איך לפתח את השכל? איך לא להשתעמם? איך ליהנות מכל דבר?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לשטוף כלים, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לשטוף כלים, איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לביטחון עצמי, מאמן אישי לנוער, אימון אישי קואצ'ינג בנושאי לשטוף כלים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 6.4844 שניות - עכשיו 11_08_2025 השעה 10:29:17 - wesi1