אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
איך אפשר לעזור לילד שמסתגר בחדר ולא עושה כלום?

הורים רבים מתמודדים עם סיטואציה שבה הילד שלהם, לרוב בגילאי עשרים ומעלה, מסתגר בתוך חדרו, לא עושה שום פעילות משמעותית, מנותק מבחינה חברתית, ואפילו מתנהג בדיכאון. הוא עשוי לישון במהלך היום, להיות ער כל הלילה, ולמלא את זמנו בעיקר במחשב, בטלוויזיה או בסמארטפון. לעיתים הוא אפילו לא מוכן לדבר עם ההורים או עם אף אחד אחר, ואם כבר מתקיימת איזו תקשורת, היא מינימלית ומסתכמת במשפטים קצרים כמו "הכל בסדר", או "עזבו אותי בשקט".

אליעד כהן מציג את הבעיה ומדגים אותה דרך ילד בן 22, שמצופה ממנו להתנהג בהתאם לגילו אך בפועל נמצא במצב קשה של הסתגרות ודיכאון. ההורים מתמודדים עם רגשות אשמה ואכזבה עצמית, כי הם תוהים האם הם אשמים במצב הזה, מה שמוסיף לחץ עליהם ועל הילד. אליעד מדגיש כי הגישה המוכרת, שבה ההורה דוחף את הילד לעשות דברים או כופה עליו שינוי התנהגות, לא רק שאינה מועילה, אלא עלולה אף להזיק ולגרום לילד להיסגר עוד יותר בתוך עצמו.

האם הפתרון הוא לזרוק את הילד מהבית כדי שילמד לקח?

אליעד מסביר שלמרות שלעיתים הורים חושבים לזרוק את הילד מהבית, הדבר לא תמיד נכון או מועיל. להיפך, לפעמים זה יכול להחמיר את המצב ולסכן את הילד. הוא נותן דוגמה למקרה שבו ילד שחווה טראומה בילדות (כגון חרם, פגיעה מינית או אירוע רגשי קשה) מסתגר כחלק ממנגנון הגנה. לילד כזה אין בדרך כלל כלים להתמודד עם המציאות שמחוץ לבית, והוצאה שלו בכוח יכולה להוביל אפילו לתוצאה טראגית כמו ניסיון התאבדות או פגיעה עצמית.

אליעד כהן מסביר כי השאלה האמיתית להורה היא עד כמה רחוק הוא מוכן ללכת. אם ההורה מוכן אפילו "לשבת שבעה" על הילד, כלומר, מוכן שהילד יגיע למצב של סיכון חיים, זו נקודת הגבול. אך רוב ההורים לא מוכנים לכך, ולכן צריכים למצוא דרך אחרת לעזור.

איך התקשורת בין ההורה לילד יכולה לשפר את המצב?

הגישה שאליעד מציע מתחילה קודם כל בשינוי תפיסתי אצל ההורים עצמם. לדבריו, הצעד הראשון לעזרה לילד הוא לעזור להורה להפסיק להאשים את עצמו. אם ההורה חושב שהוא כישלון, הוא לא יוכל לעזור לילד כראוי. לדוגמה, הוא מביא מקרה של אב לילד אוטיסט שלא מוכן להכיר במצב של הילד, כי אז ירגיש שהדבר מעיד על כישלון אישי שלו. אב זה מתייחס לילד כאילו הוא בכוונה "מציק לו" או "עושה דווקא", ומתכחש לכך שיש לילד בעיה אמיתית.

אליעד מדגיש כי השלב הראשון בעזרה לילד חייב להיות שההורה יפסיק להאשים את עצמו, ויקבל את עצמו ואת הילד כפי שהם.

מהי הגישה הפרקטית לטיפול בילד שמסתגר ומסרב לשתף פעולה?

השלב הפרקטי הוא להתחבר אל הילד דרך הדבר שהוא כן עושה, ולא לנסות לשנות אותו בכוח. למשל, אם הילד רואה טלוויזיה כל היום, ההורה צריך לשבת איתו ולראות יחד איתו, בלי להעיר ובלי לנסות לחנך או להוכיח אותו. המטרה היא ליצור אמון בין ההורה לילד. אליעד מסביר שבדרך כלל הילד מסתגר כחלק ממנגנון הגנה לאחר שחווה טראומה רגשית, כמו חרם בבית הספר או אירוע אחר שגרם לו להרגיש פגיע. כאשר ההורה מנסה לשנות את הילד בכוח, הוא למעשה מאיים עליו ומגביר את תחושת האיום. לכן, חשוב להתקרב אליו בעדינות ולא להלחיץ אותו.

לדוגמה, אם הילד מתעניין בטלוויזיה, ההורה יכול לשבת לידו ולראות איתו, מבלי להעיר או לבקר. באופן כזה, הילד מתחיל להרגיש שההורה אינו מאיים עליו ואינו שופט אותו. לאט - לאט, ההורה יכול להציע לעשות פעולות קטנות ופשוטות, כמו לפתוח חלון לאוויר, או לסדר מעט את החדר, אך לעולם לא באופן שיתפס על ידי הילד כניסיון להשתלט עליו או לשנות אותו בכוח. הוא מביא דוגמה מהסיפור "מעשה בהינדיק" של רבי נחמן מברסלב, שם...
עכשיו יש ילד אוקי בן כמה הילד?

ש: 12.

אליעד: נכון אבל זה לא המקרה שלנו למרות שהשאלה תהיה נכונה גם לגיל הזה אם נלביש אותה בצורה אחרת אבל בא נגיד נדבר על ילד בגיל.

ש: 22.

אליעד: 22 אוקי עכשיו למה חשוב פה הגיל כי ברגע שהוא נהיה בן 22 יש לך ציפיות ממנו של גיל 22, עכשיו בא נניח שיש לך ילד בן 22 ואז אתה מצפה שהוא יתנהג כמו שילד בגיל 22 אמור להתנהג דהיינו, מה שיש לך בראש אבל בפועל מה שקורה שהילד נגיד כל היום בחדר שלו מסתגר בחדר ויש הרבה כאלה, למה הוא מסתגר בחדר כנראה שהוא בדיכאון מאיזה משהו יכול להיות שהוא כל היום מעשן סמים יכול להיות שהוא לא מעשן סמים הוא ישן כנראה בשעות לא רגילות הוא ישן בימים ולא בלילות מסתגר לא יוצא לא עושה כלום כל היום על המחשב והטלוויזיה במקרה הטוב במקרה הרע לא יודע מה יש לו איזה, מסתגר עם עצמו מתכנס עם עצמו ולא מתקשר.

כל מה שאתה מציע לו לעשות הוא לא עושה וכמובן שהחדר שלו מוזנח הוא מטונף וכו' כל מה שאתה אומר לו "בוא תעשה ככה ובוא תאכל איתנו לא רוצה, בוא תהיה לא רוצה, בוא תצא לא רוצה, בוא זה לא רוצה ולא רוצה", עכשיו השאלה איך אפשר לעזור לאותו בן אדם לצאת מהלופ זאת השאלה עכשיו וגם שתי ווריאציות יש וריאציה אחת שהוא גם לא מדבר עם ההורים שלו שהוא לא מדבר איתם לא כלום ווריאציה אחת שכן מדבר, אז בא נלך על האופציה שכן מדבר מה עושים?

ש: לבוא לטיפול הוא מוכן?

אליעד: הוא לא מוכן.

ש: אז רק התקשורת דרך ההורים.

אליעד: כן כשאתה אומר לו בוא לטיפול מה הוא אומר לך "הכל בסדר מה טיפול" כי מבחינתו הכל בסדר אין מה לטפל הוא לא רוצה להכיר בכך שיש בעיה, מה עושים?

ש: קודם כל צריך ללמוד מההורים מה הגבולות שלהם זאת אומרת עד כמה הם מוכנים ללכת בקטע הזה זאת אומרת לדוגמא.

אליעד: עד כמה הם מוכנים ללכת כי כשהוא יעבור את הגבול שלהם אז, בא נמשיך לאז...?

ש: יזרקו אותו מהבית אתה יודע מותר להם.

אליעד: בכל מחיר?

ש: לא אני שואל מה הגבולות.

אליעד: לא אז אני רק רוצה להסביר הבעיה היא שבמקרים האלה בדרך ככל יזרקו אותו מהבית יכול להוביל כמו מבחינתך האם אתה מוכן לשבת עליו שבעה אם כן אוקי הוא מת אבוד נגמר אם אתה מוכן לשבת שבעה אז זה הגבול אם אתה לא מוכן לשבת שבעה עוד לא הגעת לגבול. עכשיו אני אסביר לך משהו לא תמיד גם ילדים שהם טרוריסטים אוקי יש ילדים שנגיד הוא חווה איזו טראומה בילדות לא יודע מה מישהו אנס אותו צחקו עליו החרימו אותו בבית הספר נפגע רגשי, נפגע ממשהו ואז הוא מתכנס בתוך עצמו ועכשיו הוא לא ישרוד בחוץ אין לו יכולות הישרדות אין לו מקצוע אין לו ידע אין לו השכלה אין לו חברים הוא לא יודע לעלות לאוטובוס כאילו רגשית הוא קשה לו כל דבר.

מבחינתך להגיד לו "תקשיב או שככה או שתעזוב את הבית" אתה תראה אותו בבוקר עם כדורי שינה או חבל או משהו, עכשיו שזה לגיטימי השאלה אם אתה רוצה את זה זה הכל לגיטימי.

ש: אז בא נניח שההורים לא רוצים את זה נכון?

אליעד: נכון בדיוק השאלה איך הם אומרים אני רוצה להתעקש להציל אותו זאת השאלה.

ש: אסטרטגיה להיות חברים שלו.

אליעד: מה זה אומר?

ש: קודם כל לתקשר איתו על בסיס חברות "מה שלומך מה נשמע".

אליעד: "בסדר הכל בסדר הכל בסדר" במקרה הטוב במקרה הרע הוא גם לא אומר לך כלום אומר לך "עזוב אותי אל תפריע לי", אין בעיה אז בא נגיד שאלת אותו "מה שלומך? הכל בסדר" הלאה מה הלאה?

ש: לדאוג לו לאוכל לאט לאט להתעניין בכל מיני נושאים להיכנס שהוא יראה אותי לא יראה אותי כאויב יראה אותי חבר לאט לאט להיכנס לא יודע.

אליעד: מה שאמרת זה נכון אבל מה לעשות פרקטית זה נכון אבל מה לעשות פרקטית אז בוא נוסיף לבעיה הזאת עוד בעיה מה שקורה בדרך כלל כשהורים יש להם כזה ילד אז יש שתי בעיות שנוצרות בעיה אחת שהם רוצים לעזור לילד אומרים "אנחנו רוצים לעזור לו" אבל יש עוד בעיה בדרך כלל כשיש להם כזה ילד הם מתחילים להאשים את עצמם "איך זה שיש לנו כזה ילד אנחנו לא מספיק טובים לא מספיק" זה כאילו הם חווים כישלון האבא או האמא אומרים "אני כישלון אני לא מספיק טוב" ואז הם גם עצבניים על עצמם שהם לא מספיק טובים ואז את העצבים הם מוציאים גם על הילד על הדרך.

כשאתה אומר לו תהיה חבר של הילד זה כמו להגיד לו תכיר בכך שהיה שלך יש לו בעיה נגיד שהוא נכה חולה אם לדוגמא נגיד הילד היה חולה סופני אז בסדר אז הם יודעים "יש לי ילד חולה סופני אני אשב לידו ליד המיטה" ואז הוא מטפל בו אבל ברגע שהוא לא חולה סופני אז אתה אומר לו תכיר בכך שיש לו נכות נכות נגיד רגשית אבל תכיר בכך שיש לו נכות רגשית זה בעצם אומר תכיר בכך שאתה, האבא אומר לעצמו "כנראה יש משהו דפוק בי" ההורים אומרים "משהו דפוק בנו".

ש: צריך להסביר להם.

אליעד: רגע שנייה ואז מה שקורה שהם לא "מה אני אהיה חבר שלו אני לא רוצה שהוא יהיה ככה מה חבר שלו אני רוצה שהוא ישתנה", עכשיו האבא רוצה ההורים רוצים שהוא ישתנה לא רק בשביל הילד אלא גם בשבילם אז זה כאילו גם ההורים צריכים את זה, היה מישהו לדוגמא שיש לו ילד אוטיסט אוקי ילד אוטיסט ולא רק ילד אוטיסט אלא ילד אוטיסט נגיד בן שמונה בכלל לא תגיד איזה אוטיסט וזה בן שמונה אבל האבא לא מוכן לקבל את זה שיש לו ילד אוטיסט למה כי יש לו בראיה עם עצמו "הילד שלי אוטיסט מה דפוק בי שאני קיבלתי ילד אוטיסט" הוא מבחינתו מתייחס לילד כאל ילד בריא.

עכשיו מה זאת אומרת זאת אומרת הוא מבחינתו לא רוצה להתעניין בכלל, הוא לא רוצה בכלל הוא לא מכיר בכך בכלל והוא כל מה שהילד עושה מבחינתו הילד עושה כדי לנקום בו כאילו הילד ממש הוא אומר "הילד עושה כדי לעצבן אותי כדי להציק לי" דברים כאלה כאילו אין לו שום, הוא לא מוכן לקבל שהילד אוטיסט כי זה הופך אותו לכישלון.

ש: צריך להסביר לו.

אליעד: רגע שנייה אז מה עושים עם הילד אז קודם כל כמובן השלב הראשון זה לעזור להורה לא להאשים את עצמו כי אם הוא יאשים את עצמו הוא לא יפעל נכון קודם כל שההורה יקבל את עצמו או להגיד לאחד ההורים תעזור להורה השני לבן בת הזוג לקבל את עצמו ולא להאשים את עצמו כי בדרך כלל ההוא שמאשים את עצמו יפעל לא נכון ביחד לאותו ילד, בדרך כלל ככה זה כי אז הוא לא פועל רק כדי לעזור לילד אלא הוא פועל כדי לשנות את הילד בהכרח איך שהוא רוצה שזה יקרה כי הוא מאשים את עצמו.

הלאה ועכשיו איך לעזור לילד פיזית מה צריך לעשות אז מה שקורה זה כזה דבר כשהאבא או האמא מאשימים את עצמם אז הוא אומר "הילד שלי לא עושה כלום, מה הוא עושה כל היום? כלום כל מה שאני אומר לו לעשות הוא לא עושה כלום" למה כי ביחס למה שההורה רוצה שהילד יעשה הילד באמת לא עושה כלום זאת באמת האמת אבל מה האמת האם באמת הילד לא עושה כלום ברור שהוא לא עושה כלום הוא עושה משהו, הרעיון זה להתחבר אליו דרך המשהו שהוא עושה ולשדרג אותו במשהו שהוא עושה הרי הילד בסוף עושה משהו זה לא שהוא לא עושה כלום משהו הוא עושה.

הוא רואה טלוויזיה שב תראה איתו טלוויזיה תתעניין במה שהוא רואה גם אם כל היום הוא רואה דברים הכי ביזאריים תתעניין במה שהוא רואה תתחבר אליו במה שהוא רואה, הוא משחק במחשב תתחבר אליו הוא יש לו כל מיני התנהגויות מוזרות תנסה להתחבר לעולם שלו אל תנסה לשנות אותו תיקח את הרצונות שלו תנסה להתחבר לרצונות שלו, קודם כל שהוא יראה שאתה לא משנה לשנות אותו כי הרבה פעמים הילד מסתגר כמנגנון הגנה נגיד שצחקו עליו בבית הספר והוא הסתגר בתוך החדר אמר "הנה זה המקום הבטוח אף אחד לא יצחק עלי" ואז הוא התאהב במקום הזה והוא מפחד לצאת מהמקום הזה כדי שלא יצחקו עליו לדוגמא או נגיד משהו שיכול להיות.

עכשיו ברגע שאתה מנסה לשנות אותו אתה בעצם מהווה עליו איום אתה מנסה לשנות אותו אתה בעצם מאיים עליו כי אתה בעצם אומר לו "אתה אני רוצה לשנות אותך" אוקי אז אתה מהווה עליו סוג של איום ולכן אל תנסה לשנות אותו תנסה להתחבר אליו תנסה רק להתחבר לראש שלו, עכשיו ברגע נגיד שאתה רואה איתו טלוויזיה ותראה איתו טלוויזיה בלי להעיר לו בלי להציק לו בלי שום דבר תגיד לו "אני יכול לשבת לידך לראות טלוויזיה? בוא שב לראות טלוויזיה" אוקי תראה איתו תעשה איתו את מה שהוא עושה.

עכשיו זה לא בהכרח קל זה לא בהכרח פשוט אבל אין פתרון אחר, עכשיו למה זה לא בהכרח קל כי יכול להיות שהוא מתעורר בחמש אחרי הצהריים והוא רואה טלוויזיה באמצע הלילה, אתה רוצה לעזור לו אדוני אתה יכול להגיד "אין לי כוח לעזור לו תביא מישהו שיעזור לו" אבל לעזור לו פירושו קודם כל להתחבר לעולם שלו לא משנה מה העולם שלו להתחבר לעולם שלו עכשיו אחרי שהתחברת לעולם שלו עכשיו אתה מנסה להזיז אותו טיפה מהעולם שלו, מה זה אומר להזיז אותו טיפה מהעולם שלו זה אומר להזיז אותו מהעולם שלו קודם כל בתוך העולם שלו מה זאת אומרת בתוך אתה רואה איתו טלוויזיה דבר איתו על מה שראית תנסה לפתח איתו שיחה שהגלגלים של המוח יעבדו על מה שהוא ראה.

דבר איתו על הדבר עצמו תפתח איתו תגרום לגלגלים של המוח לעבוד על המטרות שלו הוא אומר "אני רוצה" יש לו איזה שיגעון "אוקי בא נדבר על זה למה מה ההיגיון מה פה מה שם" תתחבר לעולם שלו לאט לאט המטרה היא שהמוח שלו יתחיל לזוז לצאת מהטריטוריה שלו לתוך טריטוריה שונה שנראית לו בטוחה, זאת אומרת נגיד שהוא רואה סדרה מסוימת להגיד לו "בוא נראה עוד סדרה אחרת" אז הוא עדיין מרגיש בטוח כי הוא בטריטוריה שלו של הסדרות אבל כבר הנה עברנו לסדרה אחרת כאילו זה אומר עשינו שינוי אבל עדיין נשארנו באזור הבטוח.

אוקי אחר כך אחרי שאתה כבר מתחיל לעשות שינויים קטנים או נגיד לדוגמא אתה יושב איתו לראות טלוויזיה אתה אומר לו "אתה יכול בבקשה להביא שם את הכיסא יהיה לי יותר נוח לשבת על הכיסא במקום על הרצפה, בוא נפתח את החלון שיכנס אוויר לחדר אתה יודע אולי נסדר טיפה את החדר" לאט לאט "אולי נסדר טיפה את החדר לפני שנשב לראות תראה דרכתי על זה זה כואב לי בוא נסדר טיפה את החדר" אתה לא מוציא אותו מאזור הנוחות אתה עדיין בטריטוריה אתה לא מהווה עליו איום אתה לא אומר לו "תקשיב אתה צריך לסדר את החדר אתה צריך שיהיה" לא "אני איתך בדברים שלך" כאילו גם זה לא "בוא נתחיל" זה כאילו על הדרך אתה מדי פעם עושה איזה שינויים קטנים ומינוריים כביכול.

ואתה גם מפעיל לו טיפה את השכל ואתה גם מרגיל אותו טיפה לשנות דברים קטנים ואז מפה לשם משם לפה אתה אומר לו "אוקי אולי עכשיו נשב לראות את הסרט בסלון לא חייב בחדר" ואז אחר כך "אולי נלך לראות סרט בקולנוע" ואז "אולי נעשה הליכה פה ואולי נעשה שם ואולי זה ואולי שם" עד שאתה מוציא אותו החוצה וכמובן שזאת עבודה סיזיפית וכמובן שלא תמיד יש לך את העצבים וכמובן שאם יש לך רגשי נחיתות אתה לא תצליח לעשות את זה כי אתה אומר "כמה זמן זה לוקח אני צריך שזה יהיה יותר מהר" ואז כמובן שזה לא יצליח וכמובן שזה לא בהכרח קל אבל זה הפתרון, אתה לא יודע לעשות את זה לבד אפשר לעזור לך אבל זה הפתרון זאת הדרך כי אם אתה תלחץ אותו לצאת ולהשתנות "צריך זה וצריך זה" אין עם מי לדבר אין מה לעשות ואם תאיים עליו יהיה עוד יותר גרוע.

וכמובן שזה כמו הסיפור של רבי נחמן עם בן המלך שחשב שהוא תרנגול הודו "מעשה בהינדיק" ואז כולם אמרו לו "אתה לא תרנגול הודו" והוא אמר "אני כן תרנגול הודו" ואז החכם אמר למלך "אין בעיה אני ארפא אותו" ואז החכם הלך והתחיל להתנהג בדיוק כמו הבן של המלך ואז הבן של המלך שאל אותו "מי אתה" אמר לו "גם אני תרנגול הודו" אמר לו "אוקי סבבה יש עוד תרנגול הודו" ואז הם התחברו אחד לשני ואז לאט לאט הוא אומר לו "אוקי אתה יודע מה אני עכשיו בא לי לאכול...
טלביזיה אני רוצה שהוא לאהוב את עצמך ללא תנאים להאשים את עצמי אופציה בלי פתרון להיכנס אני שונאת את עצמי חשק מיני גרוע מאשים את עצמי בדיכאון בדכאון בלי חברים דיכאון דיכאונות דכאון דכאונות הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים הילד בדיכאון הילד בלי חברים הילד לא יוצא מהחדר הילד לא מתקשר הילד לא עושה כלום הילד לא רוצה הילד לא רוצה לעשות כלום הילד לא רוצה לצאת מהחדר הילד מסתגר הילד סגור בחדר הינדיק חברים חינוך ילדים ילד בדיכאון ילד בלי חברים ילד לא רוצה ילד ללא חברים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כלום לא יוצא מהחדר לא יוצאים לא עושה כלום לא רוצה לא רוצה לעשות לא רוצה לעשות כלום לא רוצה לצאת מהחדר לחנך ילדים ללא חברים לעשות כלום לצאת סגור סגור בחדר רוצה רוצה לעשות רוצה לצאת רצון
תרגיל בשעמום, לאהוב את השעמום, לא לעשות כלום, איך נוצרים רצונות? ויפאסנה, מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, להיות עם עצמך, להתיידד עם עצמך, למה משעמם לך?
תרגיל בשעמום, לאהוב את השעמום, לא לעשות כלום, איך נוצרים רצונות? ויפאסנה, מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, להיות עם עצמך, להתיידד עם עצמך, למה משעמם לך?
... בשעמום, לאהוב את השעמום, לא לעשות כלום, איך נוצרים רצונות? ויפאסנה, מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, ... שמטרתו להבין את השעמום, להתמודד איתו ולחוות אותו בצורה מודעת. התרגיל דורש מהמשתתף לקחת פסק זמן ולעשות כלום - פשוט לשבת במקום מסוים, ללא פעילויות אחרות או הסחות דעת, ולחוות ... שכאשר אתה מתחיל להבין את עצמך, תוכל לשאול את עצמך: מאיפה מגיע הרצון הזה? ותשאל את עצמך: למה אני רוצה לעשות משהו?. השעמום מוביל אותך לשאול שאלות על עצמך, ולזיהוי של רצונות ... אליעד מסביר שהשלב הבא הוא התבוננות פנימית במחשבותיך. בשלב זה, כאשר אתה שואל את עצמך למה אני רוצה לעשות משהו? אתה מתחיל להבין שמקור הרצון לא נמצא בהכרח במשהו חיצוני, אלא ...
לעשות / לא לעשות כלום - כיצד אפשרי הדבר?
... לא לעשות כלום - כיצד אפשרי הדבר? לפעמים האדם מגיע לנקודת הבנה, שבה נדמה לו שהוא לא רוצה לעשות שום דבר, או במילים אחרות, נדמה לאדם שהוא כן רוצה לעשות שום דבר. ובפועל זה אומר שנדמה לאדם שלא מתחשק לו לשנות את המציאות, ...
יכולת הכלה, שתיקה, לא לעשות כלום - איך להגיע לשתיקה + הכלה מוחלטת?
יכולת הכלה, שתיקה, לא לעשות כלום - איך להגיע לשתיקה + הכלה מוחלטת?
... הכלה, שתיקה, לא לעשות כלום - איך להגיע לשתיקה + הכלה מוחלטת? האם כל אדם ...
שעמום, איך להתמודד עם שעמום? מה זה שעמום? ממה נובע שעמום, לקחת חופש מהעבודה, העבודה הכי קשה בעולם, לא לעשות כלום, איך להיצמד לאמת? למה משעמם?
שעמום, איך להתמודד עם שעמום? מה זה שעמום? ממה נובע שעמום, לקחת חופש מהעבודה, העבודה הכי קשה בעולם, לא לעשות כלום, איך להיצמד לאמת? למה משעמם?
... איך להתמודד עם שעמום? מה זה שעמום? ממה נובע שעמום, לקחת חופש מהעבודה, העבודה הכי קשה בעולם, לא לעשות כלום, איך להיצמד לאמת? למה משעמם? מה זה שעמום וממה הוא נובע? אליעד כהן מסביר ... מגיעה מחוסר אתגר, מחוסר התחדשות, ומכך שהמוח זקוק תמיד לדבר חדש או לאתגר כדי להרגיש משמעות או תועלת. למה כל כך קשה לאדם לא לעשות כלום? אליעד מסביר שהעבודה הכי קשה בעולם היא לא לעשות כלום. הוא מדגים מצב תיאורטי שבו משלמים לאדם מיליון שקל בשעה כדי לא לעשות כלום . על פניו, זו נראית עבודה קלה, אך בפועל האדם יתחיל להשתגע ולסבול מחוסר המעש. ... האלו הן בעייתיות ואינן פתרון מוחלט. כאשר האדם אינו נצמד לאמת, הוא מתמודד עם חוויות של טוב ורע, סבל והנאה, ולפעמים חווה דיכאון משום שהוא מרגיש לכוד במשחק הזה. מצד שני, כאשר הוא מדמיין את עצמו צמוד לאמת ...
תחושת תקיעות בחיים, הרגשת תקיעות בחיים, למה אני תקוע בחיים? איך לצאת מתקיעות בחיים? אין לי חשק לכלום, אין לי חשק לעשות כלום, אין לי חשק לעשות כלום, אין לי חשק לקום בבוקר, לא מתקדם לשום מקום
תחושת תקיעות בחיים, הרגשת תקיעות בחיים, למה אני תקוע בחיים? איך לצאת מתקיעות בחיים? אין לי חשק לכלום, אין לי חשק לעשות כלום, אין לי חשק לעשות כלום, אין לי חשק לקום בבוקר, לא מתקדם לשום מקום
... תקיעות בחיים, למה אני תקוע בחיים? איך לצאת מתקיעות בחיים? אין לי חשק לכלום, אין לי חשק לעשות כלום, אין לי חשק לעשות כלום, אין לי חשק לקום בבוקר, לא מתקדם לשום מקום למה אתה מרגיש תקוע בחיים? התחושה של להיות תקוע בחיים מתחילה כשאדם מרגיש שהוא לא מתקדם לשום מקום, שאין לו ... רצון לא ממומש, גם אם הוא לא תמיד מודע לרצון הזה. לדוגמה, אם מישהו אומר אני לא יודע מה אני רוצה לעשות עם עצמי - בפועל, הוא רוצה לדעת מה לעשות עם עצמו ולכן מרגיש תקוע, כי הרצון שלו להבין מה לעשות עדיין לא ממומש. אליעד נותן דוגמה של אדם שמרגיש שאין לו חשק ... ממה שיש לו כרגע. למה קשה לך לקום מהמיטה בבוקר? כאשר אדם מתעורר בבוקר ואומר אין לי חשק לעשות כלום, הדבר הראשון שמסתתר מאחורי המשפט הזה הוא מחשבה עמוקה יותר של משהו כאן לא בסדר. הוא מניח באופן אוטומטי שמשהו במצבו כרגע הוא לא מספיק טוב, ואז הוא מרגיש ... צורך מתמיד להרגיש אחרת. למה אני מרגיש תקוע בחיים? איך לצאת מתקיעות בחיים? למה אין לי חשק לעשות כלום? איך לקבל תחושות שליליות? האם זה בסדר להרגיש רע? מה לעשות כשאין לי כוח לקום בבוקר? האם אפשר להרגיש טוב עם מה שיש? ...
התבודדות ביער, ללמוד להרגיש טוב לבד, ללמוד לא לעשות כלום, עצה מעשית, תרגול מעשי, הכי קשה לא לעשות כלום, סם החיים וסם המוות, ללמוד להיות לבד, תרגיל במודעות עצמית, תירוצים של עצלנות, איך להתחבר ללא משנה?
התבודדות ביער, ללמוד להרגיש טוב לבד, ללמוד לא לעשות כלום, עצה מעשית, תרגול מעשי, הכי קשה לא לעשות כלום, סם החיים וסם המוות, ללמוד להיות לבד, תרגיל במודעות עצמית, תירוצים של עצלנות, איך להתחבר ללא משנה?
... ביער, ללמוד להרגיש טוב לבד, ללמוד לא לעשות כלום , עצה מעשית, תרגול מעשי, הכי קשה לא לעשות כלום, סם החיים וסם המוות, ללמוד להיות לבד, תרגיל במודעות עצמית, תירוצים של עצלנות, איך להתחבר ללא משנה? למה קשה לנו להיות לבד ולא לעשות כלום? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בהסבר מפורט על הרעיון ... אף אחד ובלי שיהיה לו מה לעשות, כדרך להעצמת המודעות העצמית. אליעד מסביר שאחת הבעיות העיקריות של בני אדם היא חוסר היכולת שלהם לשבת לבד בלי לעשות כלום. לדבריו, המשימה הכי קשה לאדם היא פשוט לשבת ללא ... הסיבה לכך נעוצה בכך שכאשר האדם אינו עושה דבר, הוא מרגיש קרוב למוות, כיוון שהחיים מוגדרים בעיניו כעשייה בלתי פוסקת. מדוע התרגול של לא לעשות כלום חשוב להתפתחות הרוחנית? אליעד מציע תרגול מעשי וברור ... צמחים או אפילו דוממים, כך יורדת התחושה שדברים הם משנה לו, והאדם מסוגל להתנתק יותר בקלות מדאגותיו ומרצונותיו. איך מתרגלים את השיטה של לא לעשות כלום? אליעד מציע תרגול מעשי, שבו האדם יושב לבד ביער ולא עושה כלום. לא לנסות לא לחשוב ולא לנסות דווקא להפסיק לחשוב, ... אחד, הוא יכול להוביל את האדם לחופש מוחלט ואושר אמיתי, שבו הוא מרגיש חופשי לחלוטין מכל אילוץ. מצד שני, הוא יכול להוביל את האדם לחוסר מעש, דיכאון וחוסר עניין בחיים. לכן, אליעד מדגיש את החשיבות של ... אליעד מדגיש שהסיבה המרכזית שקשה לאדם לשבת לבד בלי לעשות דבר, היא הפחד להיעלם, תחושת איום קיומי שהוא ימות אם לא יעשה כלום. כשאדם מתרגל לא לעשות כלום, הוא מגלה שהפחד הזה אינו מוצדק, כיוון ששום דבר לא ... ולמידה של להרגיש טוב לבד הוא חיוני לכל מי שרוצה לחיות חיים חופשיים ושמחים באמת. איך ללמוד להרגיש טוב לבד? איך לתרגל התבודדות? מדוע קשה לא לעשות כלום? מהי השתוות צורה? איך להחליש את הרצון? מהו סם ... של דומם, האם לדומם יש תודעה? האם לדומם משנה או לא משנה? השכל של החתול, ללמוד מבעלי חיים, אחדות שקרית, עצלנות רוחנית, פחד להיעלם, פחד לא לעשות כלום, ללמוד להיות לבד, למה רע לי לבד? מדיטציה, איך ...
כלום, איך להיות מאושר בלי לעשות כלום? איך להשיג אושר מוחלט בלי לעשות כלום? איך להצליח בהכל בלי לעשות כלום? איך לא לעשות כלום? הכי טוב לא לעשות כלום, בשביל מה לעשות משהו? הפחד מהכלום, הפחד מהשעמום, להפוך להיות כלום
כלום, איך להיות מאושר בלי לעשות כלום? איך להשיג אושר מוחלט בלי לעשות כלום? איך להצליח בהכל בלי לעשות כלום? איך לא לעשות כלום? הכי טוב לא לעשות כלום, בשביל מה לעשות משהו? הפחד מהכלום, הפחד מהשעמום, להפוך להיות כלום
... איך להיות מאושר בלי לעשות כלום? איך להשיג אושר מוחלט בלי לעשות כלום? איך להצליח בהכל בלי לעשות כלום? איך לא לעשות כלום? הכי טוב לא לעשות כלום , בשביל מה לעשות משהו? הפחד מהכלום, הפחד מהשעמום, להפוך להיות כלום מהו הרעיון המרכזי של הרצאה על איך להיות מאושר בלי לעשות כלום? המרצה, אליעד כהן, מציג את הרעיון המרכזי של איך להיות מאושר לחלוטין בלי לעשות ... אושר מוחלט. הרעיון הוא שאדם שמחפש דרך להרגיש טוב ב - 100%, לאהוב את עצמו באופן מוחלט ולהיות שלם, צריך להגיע למצב שבו הוא מסוגל לא לעשות כלום מבחירה חופשית. זהו אתגר לא פשוט, שכן אנשים בדרך כלל מרגישים צורך לשנות משהו כל הזמן - עליהם לתרגל מצבים שבהם הם יושבים או שוכבים ומפסיקים לבצע כל פעולה מבחירה מודעת. מדוע קשה כל כך לא לעשות כלום? למרות שהרעיון של לא לעשות כלום עשוי להישמע פשוט, מדובר באתגר עצום. אליעד מסביר שהאבנים, הקירות, או מי שמת לא ... את עצמו לפעולה כלשהי. בכל רגע עולה מחשבה שמביאה אותנו לרצות לזוז, לשנות, להגיב או לעשות משהו, אף אם אין לכך צורך אמיתי. מהו לא לעשות כלום ומה זה אומר בפועל? הכוונה בלא לעשות כלום היא לא להימנע מפעולות שלא בשליטתנו, כמו זרימת הדם בגוף, אלא להימנע מכל פעולה ... המטרה היא לא להיגרר לפעולה מתוך רצון לשנות משהו. מה קורה כאשר מחשבות מתחילות לצוף בזמן שנפנים לתרגול זה? כאשר אדם עוסק בתרגול לא לעשות כלום, המחשבות מתחילות לצוף: קום, עשה משהו, אתה לא יכול לשבת פה לנצח, או משעמם לי. ... לקום? למה אני צריך לשנות משהו? התהליך הזה מחליש את הדחף לשנות את המציאות ולבצע פעולות מתוך רצון לברוח משעמום או פחד. איך התרגול לא לעשות כלום מחליש את הרצון המתמיד לשנות את המציאות? ההבנה המרכזית היא שכל פעולה שאדם עושה ... מה שגורם לרצון המתמיד לשנות את המציאות. ככל שהאדם יתמודד עם המחשבה הזו ויחקור אותה יותר, הדחף לשנות יחלש בהדרגה. האם התרגול של לא לעשות כלום גורם לדיכאון? אליעד מדגיש כי לא לעשות כלום לא משדר תחושת דיכאון. יש הבדל ברור בין אדם שלומד לא לעשות כלום מתוך חקירה פנימית לבין אדם שנכנס לדיכאון, שבו כל פעולה נראית חסרת ערך. התרגול אינו קשור לחוויות של פסימיות, אלא למודעות לרצון לשנות ולהבין את מהותו. זהו לא תהליך של שלילה אלא של חקירה חיובית ועמוקה על המניעים שלנו. מהן התועלות האפשריות מהתרגול לא לעשות כלום? ישנן מספר תועלות מרכזיות: 1. חיזוק יכולת ההתמודדות עם הדחף המתמיד לשנות את ... ללא לחץ. 3. הבנה מעמיקה יותר של מנגנוני הרצון והשעמום. 4. ירידה בתחושת החרדה - כי לא ממהרים לרדוף אחר הדבר הבא. 5. הקלה על תחושות הדיכאון - לא חייבים כל הזמן לעשות. 6. הבנת העובדה שהמציאות יכולה להתרחש מעצמה, גם בלי ... שיש משהו פרקטי שעליו לעשות כדי להגיע לכך. אך ההסבר מדגיש שאם אדם רוצה להיות מאושר לחלוטין, הוא צריך להגיע למצב שהוא מסוגל שלא לעשות כלום מבחירה חופשית. מדוע הדבר הקשה ביותר הוא לא לעשות כלום? הפעולה של לא לעשות כלום נראית פשוטה, אך למעשה היא אחד האתגרים הגדולים ביותר. האבנים לא עושות כלום, קירות אינם עושים כלום, מי שמת לא עושה כלום, ומי שטרם נולד גם לא עושה כלום. אך עבור אדם חי, הדבר קשה מאוד: בכל רגע עולה מחשבה כלשהי שגורמת לו לרצות לזוז, לשנות, להגיב, לעשות. מה זה אומר בפועל לא לעשות כלום? הכוונה היא שאם אדם באמת רוצה לחוות אושר מושלם או לאהוב את עצמו באופן מוחלט, עליו לתרגל מצבים שבהם הוא יושב או שוכב, ופשוט לא עושה כלום מבחירה מודעת. - אפשר לשבת על כיסא, ספסל, מיטה, איפה שרוצים. - אין הגבלה לזמן: ... למה זה משנה אם אני אשב כאן זמן רב? הרעיון הוא להתמודד עם הדחף ולא לקבל כמובן מאליו את הצורך לשנות או לעשות משהו. איך התרגיל לא לעשות כלום מחליש את הרצון המתמיד לשנות את המציאות? כל פעולה שאדם עושה באופן חופשי, הוא עושה ... שלפעמים הוא עושה דברים רק כדי לא להשתעמם, והדבר לא באמת הכרחי, אפשר לראות את החיים יותר כמשחק ופחות כמאבק הישרדות לחוץ. האם לא לעשות כלום משמעותו להיכנס ל
לשעמם את עצמך, לא לפחד משעמום, להתחבר לשעמום, להתחבר לכלום, תרגיל בהתבוננות פנימית, לא לעשות כלום, ליצור תחושת שעמום, מה לעשות בהתבודדות? איך להתחבר לעצמי? איך להפסיק לרצות לשנות את המציאות?
לשעמם את עצמך, לא לפחד משעמום, להתחבר לשעמום, להתחבר לכלום, תרגיל בהתבוננות פנימית, לא לעשות כלום, ליצור תחושת שעמום, מה לעשות בהתבודדות? איך להתחבר לעצמי? איך להפסיק לרצות לשנות את המציאות?
... את עצמך, לא לפחד משעמום, להתחבר לשעמום, להתחבר לכלום, תרגיל בהתבוננות פנימית, לא לעשות כלום, ליצור תחושת שעמום, מה לעשות בהתבודדות? איך להתחבר לעצמי? איך להפסיק לרצות לשנות את המציאות? מהו שעמום ולמה בני אדם כל כך מפחדים ממנו? אליעד מסביר שהשעמום הוא ... ללא שום גירויים או פעילויות, ופשוט לא לעשות כלום. הרעיון הוא לחוות את השעמום במלואו. התרגיל נועד כדי שהאדם יוכל להתבונן על המנגנונים הנפשיים שלו, על המחשבות ... בפעולות היום - יומיות שלהם, כי הוא מחבר אותם מחדש לתחושת הקיום הבסיסית שממנה מגיעות כל הפעולות. לסיכום, אליעד מדגיש שהתרגיל של לא לעשות כלום ולשעמם את עצמך עד הסוף הוא כלי התבוננות עמוק שמאפשר לאדם להכיר את עצמו באמת, להשתחרר מהפחד משעמום, ולמצוא ... תרגיל מעשי שבו על האדם לנסות פשוט לא לעשות כלום למשך זמן מסוים, כדי לחוות את השעמום ולהתבונן בו. מוסבר שהתודעה של האדם תנסה לברוח מהשעמום על ידי יצירת מחשבות ... משעמום, ושאם אדם היה מסוגל לשבת ולא לעשות כלום מבלי להרגיש חוסר מנוחה, ייתכן שהוא היה מפסיק להרגיש צורך במרדף הבלתי נגמר אחרי מטרות חדשות. מסקנה ותרגול הומלץ ...
התייעלות רעה, למה כדאי לעשות דברים בצורה לא יעילה? למה לא כדאי להיות יעיל? למה כדאי לעשות דברים בדרך הארוכה ביותר? מוטיבציה לחוסר יעילות, מוטיבציה להיות לא יעיל, מוטיבציה לעשות דברים לאט, לא לעשות כלום, בעד חוסר יעילות
התייעלות רעה, למה כדאי לעשות דברים בצורה לא יעילה? למה לא כדאי להיות יעיל? למה כדאי לעשות דברים בדרך הארוכה ביותר? מוטיבציה לחוסר יעילות, מוטיבציה להיות לא יעיל, מוטיבציה לעשות דברים לאט, לא לעשות כלום, בעד חוסר יעילות
... לא יעיל, מוטיבציה לעשות דברים לאט, לא לעשות כלום , בעד חוסר יעילות למה כדאי לפעמים לעשות דברים בדרך לא יעילה? הרצאתו של אליעד כהן מציעה גישה לא שגרתית ביחס לדרך ... גם בתהליך עצמו. למה כדאי לתרגל לא לעשות כלום? אליעד מציין גם תרגיל דומה, הנקרא לא לעשות כלום. בתרגיל זה האדם פשוט יושב ולא עושה כלום, וזאת כדי להיאבק במחשבה הפנימית שאומרת שחייבים לעשות משהו. פעולה זו דומה לתרגיל הלא יעילות, משום ששניהם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לראות טלוויזיה, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לראות טלוויזיה, איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לאורח חיים בריא, מטפל, מאמן אישי לילדים בנושא לראות טלוויזיה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5469 שניות - עכשיו 29_07_2025 השעה 12:40:18 - wesi1