אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לראות ✔איך לטפל במחשבה שלילית? איך להטיל ספק? איך להיות מאוזן? איך לראות את האמת? לקחת בפרופורציה, איך להירגע? איך לא לחשוב בשחור או לבן? שחור...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לטפל במחשבה שלילית? איך להטיל ספק? איך להיות מאוזן? איך לראות את האמת? לקחת בפרופורציה, איך להירגע? איך לא לחשוב בשחור או לבן? שחור לבן, פרופורציות, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות
איך להתמודד עם מחשבות שליליות? איך להטיל ספק ולמצוא פרופורציות?

כאשר אדם מתמודד עם מחשבה שלילית, השאלה הראשונה היא כיצד להתמודד איתה ולהפחית את עוצמתה. התשובה לשאלה זו היא להטיל ספק במחשבה עצמה. כלומר, יש לבחון האם המחשבה נכונה או לא, ולבדוק את כל האפשרויות שיכולות להטיל ספק באמיתות המחשבה.

מה זה אומר להטיל ספק במחשבה?

המשמעות של הטלת ספק במחשבה היא לקחת את המחשבה ולשאול עליה שאלות. לדוגמה, אם אדם חושב "אני מפחד שיצחקו עליי" או "רע לי כי אני לא גבוה", עליו לשאול את עצמו שאלות כמו: "האם באמת רע לי?", "למה רע לי?", "האם אני באמת לא גבוה?". כל שאלה כזו עשויה לפתוח את הדלת להבהרת המחשבה ולבחינה מעמיקה יותר של עוצמתה.

איך למצוא את השאלות שיכולות להטיל ספק במחשבה?

השאלה המתבקשת היא: איך מוצאים את כל השאלות האפשריות שיכולות להטיל ספק במחשבה שלילית? התשובה לכך היא פשוטה: יש להשתמש בכל מילות השאלה האפשריות ולבחון אותן על המילים שמהן מורכבת המחשבה. לדוגמה, אם המחשבה היא "אני עובד בעבודה שבה מי שעובד בה הוא חסר ערך", ניתן לשאול שאלות כגון "מי אמר שזה נכון?", "האם באמת יש מקום שבו העבודה הזו גורמת לי להרגיש חסר ערך?", "האם אני באמת חסר ערך בעבודה הזו?".

האם יש נוסחה לגילוי כל השאלות?

הדרך הטובה ביותר היא לקחת את כל מילות השאלה שיכולות להישאל ולהצמיד אותן למשמעות של המילים שמהן מורכבת המחשבה. אם נבחן את המשפט "אני עובד בעבודה שמי שעובד בה הוא חסר ערך", נוכל לשאול שאלות כמו: "מי אמר?", "איפה זה קורה?", "מתי זה קורה?", "האם זה תמיד קורה?", "מדוע זה קורה?". כך כל מילה במחשבה יכולה להניב שאלות רבות שיבחנו את עוצמתה ונכונותה.

כיצד להקצין את המחשבה השלילית?

שיטה נוספת לשינוי פרספקטיבה על מחשבה שלילית היא הקצנה שלה עד כדי הפיכתה לגרועה ביותר. אם לדוגמה אדם מרגיש "חסר ערך בעבודתו", הוא יכול להקצין את המחשבה ולשאול את עצמו שאלות נוספות כמו: "האם אני מרגיש חסר ערך באופן מוחלט?", "האם העבודה הזו גורמת לי להרגיש חסר ערך באופן תמידי ומקורי?", "האם זה יכול לגרום לי להרגיש חסר ערך יותר ממה שאני מרגיש כעת?".

בשלב זה, יש להוסיף שאלות נוספות כמו "האם זה יכול להחמיר?", "האם יש מצב שזה לא יהיה כל כך גרוע?", עד שהאדם יגיע לפרופורציות המתאימות ויבין שהמצב לא נורא כמו שהוא תיאר אותו בהתחלה.

מהו המטרה של הקצנת המחשבה?

הקצנת המחשבה נועדה לגרום לאדם להבין שהוא לא תמיד רואה את המצב כפי שהוא באמת, אלא לעיתים במידה מוגזמת בתודעתו. לאחר שהאדם מציג את המחשבה בגרסאות קיצוניות ביותר, הוא יוכל לבדוק אם יש אמת בכך ובכך להכניס את המצב לפרופורציה. המטרה היא לאו דווקא לפתור את הבעיה באופן מוחלט, אלא להציג את...
עכשיו, השאלה היא כזאת: נניח שמישהו יש לו מחשבה שלילית והוא רוצה להחליש אותה, או להעיף אותה או להיפתר ממנה, מה הוא צריך לעשות? להטיל ספק במחשבה. זה אומר, לבדוק, האם היא נכונה? אולי היא לא נכונה, אולי היא כן נכונה, לבדוק את זה.

עכשיו, מזה אומר לבדוק? זה אומר לקחת את המחשבה ולשאול עליה שאלות, לשאול שאלות, האם זה ככה, האם זה ככה, אולי זה ככה? כל מיני שאלות.

עכשיו, השאלה היא זה: איך מוצאים את כל ההנחות יסוד, את כל השאלות האפשריות שאפשר לשאול על המחשבה הזאת? זאת השאלה.

עוד פעם, בנאדם אומר: 'אני מפחד שיצחקו עלי' נגיד, 'אני... ' נגיד 'רע לי מזה שאני לא גבוה' נניח, משהו. אוקי?

עכשיו, אנחנו רוצים שהוא ישאל על זה שאלות: האם רע לי? למה רע לי? אני גבוה? אני לא גבוה? כל מיני שאלות.

עכשיו, השאלה היא מה הדרך למצוא את השאלות? חוץ מלנחש שאלות.

ש: אבל את כל השאלות

אליעד: בא נלך על דרך, גם לא בטוח שתדע את כל הדרך, גם לא בטוח שתעשה את זה נכון, אבל בוא לפחות נביא איזה נוסחה.

ש: אני לוקח את כל מילות השאלה שיש

אליעד: נכון

ש: לוקח את כל הזמנים: עבר, הווה, עתיד ושואל

אליעד: לדוגמה, בוא ניתן דוגמה: בנאדם אומר נגיד 'אני עובד בעבודה שמי שעובד בה הוא חסר ערך ורע לי מזה'.

הלאה, מה אתה לוקח פה?

ש: אני לוקח את המילה: 'מי אמר שאתה עובד בעבודה... '

אליעד: אז מתחילים במי

ש: נניח

אליעד: אין בעיה, אז 'מי אמר ש... ' אתה אומר, אוקי, שאלה נוספת, איפה?

'איפה אתה עובד עבודה כזאת? ' הלאה, מתי? 'מתי אתה עובד עבודה כזאת? ', האם? 'האם אתה עובד עבודה כזאת? ', מדוע? 'מדוע אתה עובד עבודה שאתה חסר ערך? '

פשוט תצמיד את כל מילות השאלה להתחלת המשפט?

ש: סליחה?

אליעד: פשוט תצמיד את כל מילות השאלה להתחלת המשפט?

ש: לא, גם להתחלה וגם באמצע

אליעד: אוקי, אפילו לכל מילה, האם? מתי? איפה? מדוע? סתם, תקע את כל המילים ועד שיוצא שאלות ותגזור מזה שאלות.

ש: ועכשיו נבדוק, האם זה תמיד הרגשת ככה? האם עכשיו אתה מרגיש, מי אמר שתרגיש בעתיד? זאת אומרת לקחת עבר, הווה, עתיד. וצריך אולי לחשוב על עוד ממדים שאפשר לחשוב עליהם

אליעד: מה עוד יש? תביא לי עוד נוסחה. רגע, מה שהוא אמר, יש בזה היגיון, מה ההיגיון? הוא אמר כזה דבר, ניקח את כל מילות השאלה האפשריות, נצמיד אותן לכל אחת ואחת מהמילים בשאלה, פלוס, לכל אחד ואחד מצירופי המילים בשאלה... ככל שכן... שעליהם אפשר להלביש את השאלה.

יש בשאלה X מילים והX מילים האלה, ניתן לגזור מהם משמעויות שונות, לכל משמעות, לכל מילה נביא א כל השאלות, וכל שאלה שהיא הגיונית ברמת התחבירית נשאל אותה

ש: בוא נוסיף עכשיו גם את: לכל שאלה יש הנחות יסוד מסוימות, נבדוק את כל ההנחות היסוד של כל שאלה, הוספנו עוד מימד

אליעד: לא, אנחנו רק שואלים את השאלות עכשיו, אנחנו לוקחים את המשפט, שואלים עליו את השאלות. דרך השאלות, נחשוף את הנחות היסוד.

ש: אוקי

אליעד: מה שאמרת זה נכון

עכשיו בוא נביא משהו יותר קצר נגיד, עכשיו, לא תעבור מילה מילה: טוב, האם? מדוע? טוב, מילה מילה מילה, לא שזה לא נכון מה שאמרת, זה נכון, אבל יש פה משהו נוסף.

ש: אולי ללכת לכיוון של המהות?

אליעד: מה זאת אומרת למהות?

ש: למשמעות של הדברים. זאת אומרת אני לא יודע איך לנסח את זה, אבל, מה המהות שנובעת מהשאלה הזאת?

כאילו, יש לך מחשבה שלילית, כאילו לחקור את המהות

אליעד: מזה אומר לחקור את המהות? איך הגענו למהות? למהות מגיעים דרך שאלות. טוב בא נתקדם, הרעיון הוא כדלקמן, הרעיון הוא כדלקמן:

הרעיון אומר שבנאדם צריך את המחשבה השלילית ולעבור מילה מילה ולהקצין אותה.

אתחיל אחרת, בנאדם צריך לקחת את המחשבה השלילית ולהקצין אותה כמה שיותר בכל האפשרויות שיש בעולם להקצין אותה עד שלא תהיה אפשרות שהיא תהיה יותר גרועה ממה שהוא תיאר אותה.

לדוגמה, נגיד הוא אומר 'אני עובד בעבודה שגורמת לי להרגיש חסר ערך', בא תקצין את זה, איך מקצינים את זה?

ש: אני עובד בעבודה שגורמת לי למות

אליעד: לא, שניה, בא נגיד על החסר ערך: 'אני עובד בעבודה שגורמת לי להרגיש... ' אוקי, נגיד 'חסר ערך', 'הכי חסר ערך בעולם', 'היא תמיד גרמה לי להרגיש חסר ערך', 'היא תמיד תגרום לי להרגיש חסר ערך', 'היא גורמת לי להרגיש חסר ערך באופן מקסימאלי', 'אין עבודה נוספת שגורמת לי להרגיש יותר חסר ערך', 'אני סובל הכי בעולם מזה שאני מרגיש חסר ערך מהעבודה', 'רק העבודה גורמת לי להרגיש חסר ערך', 'בלי העבודה לא הייתי מרגיש חסר ערך', 'העבודה מאמללת אותי'.

אתה צריך לקחת את המחשבה השלילית ולספר עליה את הסיפור הכי גרוע שיכול להיות אי פעם

ש: לקחת את זה לעשות את זה רק זה?

אליעד: רגע, קודם כל לוקח את המחשבה השלילית ומביא עליה את כל השאלות האפשריות, את כל ההקצנות האפשריות.

ואז אני אומר לך, תרשום את זה! עכשיו, אני אומר האם יכול להיות שיש אפשרות שזה יהיה עוד יותר גרוע?

ש: לא

אליעד: כן, יש אפשרות, 'שאפילו אלוהים לא יכול להוציא אותי מזה' גם, תוסיף, 'וגם אלוהים לא יכול להוציא אותי מזה', הלאה עוד אפשרות, אהה יש לך עוד משהו יותר גרוע מזה? אהה 'שנגזר עלי להיות ככה', תרשום, 'נגזר עלי להיות ככה'

יש יותר גרוע מזה? 'לא יודע', אוקי, עברנו, תוסיף, 'אני סובל גם בכל שאר התחומים', רק סובל? 'רק סובל, בכל התחומים' תוסיף, שיהיה הכי גרוע שאפשר.

עכשיו, אחרי שעברנו הכי גרוע, עכשיו עוברים סעיף סעיף, עכשיו בא נבדוק מה האמת? האם זה תמיד? האם זה כל הזמן? האם זה בכל מקום? האם זה הכי גרוע? איך זה ביחד לעבודות אחרות? איך זה ביחס לאנשים אחרים? איך זה ביחס לזמנים אחרים? פשוט עוברים מחשבה, מחשבה, מחשבה ושואלים עליה שאלה, 'האם זה נכון? ', 'האם זה נכון? ', 'האם זה נכון? ', 'האם זה נכון? ' זה הכל.

למה? מה השכל שבדבר?

בנאדם יש לו מחשבה שלילית, אבל המוח בראש שלו חווה את זה הרבה יותר גרוע ממה שזה באמת, נגיד בנאדם נגיד עובד בעבודה נגיד פשוטה, נניח, נניח נגיד שהוא מרגיש חסר ערך לדוגמה, ואז המוח שלו כבר בראש, הוא מרגיש שהמצב גרוע פי 100 ממה שהוא באמת, למה? כי בראש שלו הוא, כל המשפטים האלה שאמרתי לו 'תכתוב אותם', משפטים שליליים, זה משפטים שהוא באמת חושב אותם בתת מודע, אבל הוא חושב אותם.

הסיבה שכל כך רע לו, זה בגלל שבתת מודע הוא באמת מריץ את כל הפירושים השליליים האלה, ואנחנו אומרים לו 'תרשום אותם' ועכשיו בא נתחיל לעבור מחשבה מחשבה, למה? כי אז מדייקים בדיוק כמה זה רע, שזה לא יהיה יותר רע ממה שזה באמת.

מה הבנת?

מישהו מטריד אותך נגיד, אוקי, 'רע לי מזה שמישהו מטריד אותי, אני מרגיש חסר אונים', יאללה בא נקצין, בא נקצין את המשפט

ש: אם אני חסר אונים, מישהו מטריד אותי ואני חסר אונים, כל הזמן חסר אונים במצב מסוים

אליעד: לא לא לא, זה כבר שאלות, לא לא לא לא

ש: לא, אהה הוא מטריד אותי ואני חסר אונים

אליעד: בוא נמציא דוגמה, נגיד, שאתה נגיד הלכת לישון נגיד, נגיד מישהו צעק, נגיד והעיר אותך, נניח

ואז נגיד דוגמה, ואז נגיד יש המון רעש, ואז אתה נגיד אומר רע לי מזה.

עכשיו בא נקצין את זה שלא יכול להיות יותר רע ממה שתיארת

אז בא נקצין, נגיד, 'לא נתנו לי לישון בכלל', 'אני עומד למות מרוב שלא נתנו לי לישון' אממ... 'בכוונה מעירים אותי', 'מעירים אותי כי שונאים אותי', 'מעירים אותי כי רוצים שאני אשתגע ואתאבד בגלל זה'

ש: למה לעשות את זה אבל?

אליעד: חכה, אח"כ, כמה רע, בא נעבור על הרע, רמה רע? 'רע לי הכי בעולם', 'אני לא יכול לשאת את זה'. מה אתה מרגיש רע? 'אני מרגיש חסר אונים מוחלט', 'חוסר שליטה מוחלטת', 'אין לי אפשרות למנוע את זה, 'זה תמיד היה ככה, זה תמיד יהיה ככה, אין אפשרות להציל את המצב'.

אוקי?

הבאנו את הרשימה, זה הכי, יש יותר רע מזה? 'אין יותר רע מזה'.

עכשיו, בא נעבור סעיף סעיף: האם באמת אתה בטוח שרצו להעיר אותך? האם באמת אתה בטוח שעשו את זה לרעתך? האם אתה באמת בטוח שרצו שתשתגע? האם באמת אתה עומד להשתגע? האם באמת אין לך ברירה? האם באמת זה? האם באמת זה?

ואז, הרע, נכנס לפרופורציה שלו

אתה הבנת?

תסביר

אתה הבנת בשביל מה לעשות את זה?

כי ככה מציפים מהצד, מהתת מודע, את כל

בנאדם נגיד יתוש עוקץ אותך? בראש שלך כבר אתה רואה את זה כאילו נשך אותך אריה, אוקי? אז אני אומר לך עוד אוקי, יתוש עקץ אותך? 'כן' רע...
רגשות האם יש נוסחה איך מרוויחים כסף תודעה לקחת זמן השאלה הראשונה להתמודד עם מחשבות שליליות טירדה טרדות להתמודד עם מחשבות איזון איך לא לחשוב איך לא לחשוב בשחור או לבן איך להטיל איך להטיל ספק איך להיות מאוזן איך להירגע איך לטפל איך לטפל במחשבה איך לטפל במחשבה שלילית איך לראות איך לראות את האמת אמת הטלת ספק חוסר ודאות חוסר וודאות חיוביות חשיבה חיובית חשיבה שלילית טיפול טיפולים לא לחשוב לא לחשוב בשחור או לבן לדעת את האמת להטיל להטיל ספק להיות מאוזן להירגע להרגיע לחשוב לחשוב בשחור או לבן לחשוב חיובי לחשוב שלילי לטפל לטפל במחשבה לטפל במחשבה שלילית לטפל במחשבות לקחת לקחת בפרופורציה לראות לראות את האמת מחשבה מחשבה חיובית מחשבה שלילית מחשבות מחשבות חיוביות מחשבות שליליות מטופל מטופלים מטפל ספק ספקות ספקנות פרופורציה פרופורציות רגוע רוגע שחור או לבן שחור לבן שלילי שליליות
החיים כמשחק, במה תלוי אם תראה את החיים כמשחק? האם באמת אפשר לראות את החיים כמשחק? איך לראות את החיים כמשחק? מה זה אומר לראות את החיים כמשחק? רצון חסר משמעות, אפקט הפרפר, רצון עם משמעות מוחלטת, איך ליהנות בחיים? להיות מאושר
החיים כמשחק, במה תלוי אם תראה את החיים כמשחק? האם באמת אפשר לראות את החיים כמשחק? איך לראות את החיים כמשחק? מה זה אומר לראות את החיים כמשחק? רצון חסר משמעות, אפקט הפרפר, רצון עם משמעות מוחלטת, איך ליהנות בחיים? להיות מאושר
... כמשחק, במה תלוי אם תראה את החיים כמשחק? האם באמת אפשר לראות את החיים כמשחק? איך לראות את החיים כמשחק? מה זה אומר לראות את החיים כמשחק? רצון חסר משמעות, אפקט הפרפר, רצון עם משמעות מוחלטת, איך ליהנות בחיים? להיות מאושר האם באמת אפשר לראות את החיים כמשחק? אליעד כהן מציג את השאלה המהותית: האם באמת ניתן לראות את החיים כמשחק, ומה משפיע על היכולת שלנו לתפוס את החיים כמשחק? הוא מסביר כי ישנן גישות שונות כלפי החיים: חלק מהאנשים ... חלק אחר מתייחס אליהם ברצינות רבה מדי, כאילו כל פרט בהם הוא עניין של חיים ומוות, ויש גישה נוספת שמציעה לראות את החיים כמשחק, כמשהו לא רציני מדי ולא חסר משמעות לחלוטין. במה תלוי אם נראה את החיים כמשחק או לא? אליעד כהן מסביר שהיכולת לראות את החיים כמשחק תלויה בעיקר ברמת ההזדהות של האדם עם הרצונות שלו. אם יש לאדם רצונות כלשהם והוא מזדהה איתם בצורה מוגזמת, כלומר, הרצונות הללו משמעותיים עבורו מדי, הוא לא יוכל לראות את החיים כמשחק. לעומת זאת, אם האדם לא מזדהה בכלל עם הרצונות שלו, גם אז הוא לא יוכל לחוות את החיים כמשחק, משום שלמשחק נדרשת מידה מסוימת של רצון ועניין. מדוע רצון חשוב מדי פוגע ביכולת לראות את החיים כמשחק? כדי להסביר את העניין, אליעד נותן מספר דוגמאות מפורטות: דוגמה ראשונה: אדם שיש לו רצון להיות בריא, אם ... עניין. אבל אם הרצון להיות בריא משמעותי עבורו מדי, עד כדי כך שהוא פוחד פחד מוות להיות חולה, גם אז לא יוכל לראות את החיים כמשחק, כי כל מה שקורה ירגיש כמו אסון ולא כמו משחק. דוגמה שנייה: אדם אומר שהוא לא מוכן למות בשום פנים ואופן. ברגע שרצון אחד כזה הופך למחויב בצורה מוחלטת, האדם כבר לא יכול לראות את החיים כמשחק, כי כל אירוע שקשור לרצון הזה הופך לעניין רציני מדי. דוגמה שלישית: אם אדם לא רוצה בשום אופן שהבית שלו יהיה מלוכלך, ברמה שכל מחשבה על בית מלוכלך גורמת לו להתעלף, אז גם במצב כזה הוא לא יכול לראות את החיים כמשחק. ככל שיותר דברים בחיים משפיעים על הרצון שלו (לדוגמה, גורמים ללכלוך בבית), הוא פחות ופחות מסוגל לראות את החיים כמשחק. דוגמה רביעית: אם אדם לא רוצה בשום אופן שיקרה משהו רע לילד שלו, ומכיוון שיש הרבה מאוד דברים בחיים שעלולים להשפיע על כך שיקרה לילד משהו רע, האדם יתקשה לראות את החיים כמשחק, כי הרצון הזה הוא מוחלט ובלתי מתפשר עבורו. האם אפשר לראות את החיים כמשחק אם יש רצון חסר משמעות? אליעד כהן מוסיף ומבהיר שלא רק רצון משמעותי מדי פוגע ביכולת לראות את החיים כמשחק, אלא גם ההפך הגמור. אם יש רצון או אירוע שאין לו שום משמעות בכלל עבור האדם, גם אז הוא לא יוכל לראות את החיים כמשחק. למשל, אם לאדם לא אכפת בכלל האם קיים גרגיר אבק במאדים, הרי שהוא כביכול אומר שזה בכלל לא משפיע על שום ... הוא חסר משמעות לחלוטין עבור האדם, הוא למעשה אומר שכל החיים חסרי משמעות, ולכן גם במקרה כזה האדם לא יוכל לראות את החיים כמשחק. אז איך בכל זאת אפשר לראות את החיים כמשחק? אליעד מסכם שהמפתח לראות את החיים כמשחק הוא להצליח לאזן את מידת החשיבות של הרצונות שלנו. מצד אחד, כל הדברים בחיים חייבים להיות בעלי משמעות ... להם משמעות מוחלטת. רק כאשר הרצונות נמצאים במצב מאוזן שבו הם חשובים אך לא מחויבים, קיימת האפשרות האמיתית לראות את החיים כמשחק. הוא ממליץ שאדם שרוצה לחוות את החיים כמשחק ינסה להבין ולזהות איזה רצונות או פחדים מונעים ממנו לחוות כך ... חובה שיקרה דבר מסוים, הוא יוכל להתחיל לחוות את החיים כמשחק אמיתי. לסיכום, מהם התנאים לחיים כמשחק? התנאים לראות את החיים כמשחק הם: שלא יהיו רצונות בעלי משמעות מוחלטת לחלוטין, כי זה יהפוך את החיים לרציניים מדי. שלא יהיו רצונות חסרי ... בין החשיבות לבין חוסר החשיבות של הרצונות. לחקור ולהבין מה מונע ממך באופן אישי לחוות את החיים כמשחק. איך לראות את החיים כמשחק? מה זה רצון חסר משמעות? מהו אפקט הפרפר? איך ליהנות בחיים? כיצד להפסיק להזדהות עם רצונות? ...
איך לפתח את החשיבה? איך לראות את שני הצדדים? איך למצוא יתרונות? איך למצוא חסרונות? איך לראות את ההפך? יתרונות וחסרונות בכל דבר, איך לשנות את החשיבה?
איך לפתח את החשיבה? איך לראות את שני הצדדים? איך למצוא יתרונות? איך למצוא חסרונות? איך לראות את ההפך? יתרונות וחסרונות בכל דבר, איך לשנות את החשיבה?
... לפתח את החשיבה? איך לראות את שני הצדדים? איך למצוא יתרונות? איך למצוא חסרונות? איך לראות את ההפך? יתרונות וחסרונות בכל דבר, איך לשנות את החשיבה? איך לפתח חשיבה שרואה יתרונות וחסרונות בכל דבר? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד לפתח יכולת חשיבה עמוקה ומקיפה, המאפשרת לראות באופן עקבי את שני צידי המטבע בכל סיטואציה: יתרונות וחסרונות. על פי אליעד, המהות האמיתית של השאלה איך אפשר לראות יתרונות וחסרונות בכל דבר? היא בעצם הרצון לפתח יכולת לראות דברים שאדם לא רגיל לראותם. אדם שרוצה לראות יותר יתרונות, מרגיש שלרוב הוא רואה בעיקר חסרונות, ולהיפך. לכן, השאלה העמוקה יותר היא: איך לפתח את היכולת לראות את ההפך מכל דבר? אליעד מציע שהדרך לפתח את החשיבה הזאת היא על ידי תרגול יומיומי מתמיד של הסתכלות על הצד השני של כל דבר. הוא מדגיש שככל שמתרגלים יותר, כך התהליך ... בזה? אם נאמר משהו שלילי, יש לשאול: מה היתרון בכך? בעזרת תרגול עקבי מסוג זה, המוח מתחיל לחשוב בצורה דו - צדדית ואדם מפתח יכולת טבעית יותר לראות יתרונות וחסרונות בכל מצב. איך הטלת ספק עוזרת לפיתוח החשיבה? דרך נוספת וחשובה שאליעד מציין לפיתוח החשיבה היא הטלת ספק מתמדת. לפי אליעד, להיצמד לאמת משמעותו ... מוחלט? המסר המרכזי של אליעד כהן בהרצאה הוא שכל חיסרון מכיל יתרון, וכל יתרון מכיל חיסרון. אין דבר שהוא רק טוב או רק רע באופן מוחלט. היכולת לראות את שני הצדדים אינה רק מיומנות שכלית, אלא מיומנות חיים עמוקה, שמאפשרת להתמודד עם מציאות מורכבת ולחוות פחות סבל. איך למצוא את ההפך בכל דבר ולפתח חשיבה גמישה? אליעד מסכם ואומר שכדי לראות את ההפך בכל דבר, צריך פשוט לתרגל זאת ללא הרף. בכל פעם שאדם נתקל במשהו שנראה לו מובן מאליו, חיובי או שלילי, עליו להאט ולבחון שוב: האם הדבר הזה באמת כפי שאני ... עמוקה יותר ומדויקת יותר. אדם כזה הופך להיות מסוגל להתמודד טוב יותר עם מציאות מורכבת ולקבל החלטות בצורה שקולה וחכמה. איך לפתח את החשיבה? איך לראות יתרונות וחסרונות? איך להטיל ספק נכון? האם יש טוב ברע? איך למצוא את ההפך בכל דבר? איך לפתח חשיבה ולראות את שני הצדדים? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג הוא כיצד לפתח את החשיבה באופן שיאפשר לראות גם יתרונות וגם חסרונות בכל דבר. אליעד מדגיש שהיכולת לראות את שני צידי המטבע דורשת תרגול יומיומי והבנה עמוקה של מהות החשיבה עצמה. אליעד מסביר שהמהות של השאלה איך אפשר לראות יתרונות וחסרונות בכל דבר? היא בעצם השאלה איך לפתח יכולת לראות דברים שאינך רואה בדרך כלל. זאת מכיוון שאם אדם מעוניין לראות יתרונות, סימן שהוא מרגיש שהוא רואה בעיקר חסרונות, ולהיפך. לכן אליעד מציע גישה של תרגול והטלת ספק מתמיד. הוא ממליץ לקחת מצבים שגרתיים ולהתאמן בלראות את הצד ההפוך שלהם. איך לתרגל ראיית ההפך ביומיום? אליעד נותן דוגמה מעשית: כאשר אדם צופה בטלוויזיה, קורא עיתון או שומע אנשים מדברים, עליו לתרגל את היכולת לראות את הצד השני של מה שנאמר. לדוגמה, אם נאמר משהו חיובי, יש לשאול: מה החיסרון בזה? ואם נאמר משהו שלילי, יש לשאול: מה היתרון בכך? על ידי כך, מתפתחת יכולת לראות גם את החסרונות וגם את היתרונות באופן טבעי. איך להיעזר בהטלת ספק כדי לפתח את החשיבה? אליעד כהן מוסיף ומסביר שכדי לפתח את החשיבה, צריך להצמד לאמת. מה זה אומר ... להשתחרר לחלוטין מהסבל, כי כאשר מגיעים לשיא הסבל, כבר אין לאן ללכת מלבד למקום טוב יותר. המסר המרכזי שאליעד כהן מעביר כאן הוא שכל חיסרון אפשר לראות גם כיתרון ולהיפך, באמצעות הטלת ספק מתמדת ובחינה של כל האפשרויות מכל הצדדים האפשריים. ככל שמתרגלים יותר את היכולת הזאת, כך המוח מתפתח והחשיבה משתנה. איך לפתח את החשיבה? איך לראות יתרונות וחסרונות? איך להטיל ספק נכון? האם יש טוב ברע? איך למצוא את ההפך בכל דבר? ...
טעויות בזוגיות, אני חושב שהיא בוגדת בי, אני חושבת שהוא בוגד בי, יש לה מישהו, יש לו מישהי, הוא לא רוצה לראות אותי, היא לא רוצה לראות אותי, התמודדות עם בגידה, קנאה בזוגיות, אובססיביות בזוגיות, לתת ספייס בזוגיות, לשדר אהבה
טעויות בזוגיות, אני חושב שהיא בוגדת בי, אני חושבת שהוא בוגד בי, יש לה מישהו, יש לו מישהי, הוא לא רוצה לראות אותי, היא לא רוצה לראות אותי, התמודדות עם בגידה, קנאה בזוגיות, אובססיביות בזוגיות, לתת ספייס בזוגיות, לשדר אהבה
... בזוגיות, אני חושב שהיא בוגדת בי, אני חושבת שהוא בוגד בי, יש לה מישהו, יש לו מישהי, הוא לא רוצה לראות אותי, היא לא רוצה לראות אותי, התמודדות עם בגידה, קנאה בזוגיות, אובססיביות בזוגיות, ... לדחוק במי שמסרב להיפגש, מה שיגרום לצד השני להרגיש חנוק ולהתרחק. לעומת זאת, אם תביע הבנה וכבוד להחלטתו, הוא יחוש שאתה מתחשב בו וירגיש יותר רצון לראות אותך בעתיד. כיצד כל זה מתקשר למערכת היחסים שלנו עם המציאות? ... שאינם מודעים (כמו שולחן). ולכן אפשר להתייחס למציאות כבעלת מודעות חלקית או מלאה. זאת אומרת, יש חלקים במציאות שמגיבים בצורה סיבתית ומודעת, ולכן ניתן לראות במציאות מעין ישות מודעת שמגיבה ליחס שלנו כלפיה, בדיוק כפי ... לו סבבה אין צורך לא ניפגש היום אז זה אותו דבר. עכשיו אם אתה תגיד לו אוקי לא צריך לא ניפגש היום זה מצד אחד יכול להתפרש טוב לא משנה לא אכפת לי לא לראות אותך ומצד שני זה יכול להתפרש מאוד הייתי שמח לראות אותך אבל יותר חשוב לי שלך יהיה טוב מאשר למלא את הרצון שלי זה אם אתה אומר למישהו לא משנה לא ניפגש היום, עכשיו אם אתה אומר למישהו בוא ניפגש היום גם פה יש שני פירושים פירוש אחד אין אני חייב לראות אותך אני לא יכול בלעדיך בקטע של אהבה פירוש שני זה לא אכפת לי שאתה עסוק אני עכשיו דואג לאינטרס שלי אני רוצה לראות אותך בשביל עצמי. ולכן גם פה אם מישהו אומר לך, עכשיו גם פה רוב המקרים שאם מישהו אומר לך שלא נוח לו לראות אותך אז רוב האנשים עוד פעם נפגעים ואז הוא אומר מה היא לא רוצה לראות אותי עכשיו עוד יותר אני נלחץ שאני רוצה לראות אותה ואז כנראה שהבן אדם השני אומר אתה רואה לא אכפת לו ממני הוא לא אכפת לו שאני עסוק לא אכפת לו שאני טרוד הוא רוצה לראות אותי בשביל עצמו, אז אומנם מחמיא לאגו אבל מצד שני גם לא אכפת לו ממני בכלל הוא מצמצם אותי הוא מפריע לי הוא מזיק לי ואז רוב הסיכויים שהוא גם לא ירצה לראות אותך. לעומת זאת אם כשמישהו אומר לך לא מסתדר לי או אתה קולט שלא נעים לו לא נוח לו אתה תשדר לו אוקי הייתי שמח מאוד לראות אותך זה לא שאני לא רוצה לראות אותך אבל אם אתה עסוק אז לא צריך היום או אם אתה כבר פוגש אותו ... היחסים שלך עם המציאות. עכשיו תסתכל משהו מעניין אם יש לך מטרה ואתה מבקש מהמציאות את המטרה הזאת והמציאות אומרת לך לא נגיד שאתה אומר לאלוהים אני רוצה לראות אותך אני רוצה להיות מאושר המציאות אומרת לך לא אין אפשרות ...
שינוי הבנה, שינוי מחשבה, לשנות את ההבנה, לשנות את החשיבה, שינוי מחשבתי, חשיבה חיובית, שיטות להרגיש טוב, לראות את חצי הכוס המלאה, לראות את היתרונות, לראות את הטוב, לאהוב את הרע, הצלחה אהבה וחיים טובים
שינוי הבנה, שינוי מחשבה, לשנות את ההבנה, לשנות את החשיבה, שינוי מחשבתי, חשיבה חיובית, שיטות להרגיש טוב, לראות את חצי הכוס המלאה, לראות את היתרונות, לראות את הטוב, לאהוב את הרע, הצלחה אהבה וחיים טובים
... חשיבה חיובית, שיטות להרגיש טוב, לראות את חצי הכוס המלאה, לראות את היתרונות, לראות את הטוב, לאהוב את הרע, הצלחה אהבה וחיים ... שלהם. הם חושבים שאם הם יצליחו לראות את חצי הכוס המלאה במקום להתמקד בחצי הריק, ... לשינוי מצב רגשי: חשיבה חיובית - לראות את היתרונות, חצי הכוס המלאה. זו גישה שטחית ...
אפשר לראות את אלוהים, הכל יחסי, איך לראות את אלוהים, חשיבה אובייקטיבית, חשיבה סובייקטיבית, מחויב או אפשרי, חיפוש האמת, סובייקטיביות, אובייקטיביות, להטיל ספק בחושים, הטלת ספק, שכל על אנושי
אפשר לראות את אלוהים, הכל יחסי, איך לראות את אלוהים, חשיבה אובייקטיבית, חשיבה סובייקטיבית, מחויב או אפשרי, חיפוש האמת, סובייקטיביות, אובייקטיביות, להטיל ספק בחושים, הטלת ספק, שכל על אנושי
... לראות את אלוהים, הכל יחסי, איך לראות את אלוהים, חשיבה אובייקטיבית, חשיבה סובייקטיבית, מחויב או אפשרי, חיפוש האמת, סובייקטיביות, אובייקטיביות, להטיל ספק בחושים, הטלת ספק, שכל על אנושי האם אפשר לראות את אלוהים? אליעד כהן מסביר בהרצאה שאפשר לראות את אלוהים, אך הדבר כרוך בשינוי עמוק בתפיסה ובהבנת המציאות עצמה. לפי אליעד, כדי להגיע למצב שבו האדם באמת יכול לראות ולהבין את אלוהים, עליו להטיל ספק באופן יסודי בכל מה שהוא מכיר, חושב או מאמין בו, כולל בדברים ... מול עיניו, תחושותיו האישיות, ואפילו קיומו שלו עצמו. מהו עקרון היחסיות בין מחויב לאפשרי? אליעד מלמד שכדי להבין את המציאות ולראות את אלוהים, על האדם לשאול שתי שאלות עיקריות על כל מידע או תחושה שהוא חווה: האם הדבר הזה ... מדגים כיצד ייתכן שבאופן מוחלט קיימת מציאות שבה יש שולחן ואין שולחן בו זמנית, ומסביר כי כדי להבין זאת, על האדם ללכת צעד אחורה ולראות שההגדרה יש ואין עצמה מבוססת על הנחת יסוד שמגדירה שיש הבדל ביניהם. אם האדם מסוגל לראות מעבר להגדרה הזו, הוא יוכל לראות שההפרדה עצמה אינה מחויבת, ושבאמת המציאות מכילה בו זמנית גם יש וגם אין, שזה שכל על - אנושי. מהי רמת המודעות הנדרשת לראות את אלוהים? אליעד כהן מציין כי רמת המודעות הנדרשת כדי לראות את אלוהים מתחילה בהכרה שכל מחשבה, הרגשה או מידע הם סובייקטיביים בלבד. הוא נותן דוגמה: כשאדם ... מתקדם עוד יותר, גם ההפרדה בין יש ואין הופכת לסובייקטיבית. במצב כזה, האדם מגיע למצב של אי ידיעה מוחלטת, ובאותו רגע הוא יכול לראות את אלוהים, כי רק אז הוא משתחרר מכל ההפרדות וההגדרות. כיצד רואים את אלוהים בפועל? לסיכום, אליעד כהן מסביר כי הדרך לראות את אלוהים בפועל היא תהליך של הטלת ספק תמידית. הטלת ספק מובילה את האדם למצב שבו הוא משיל ... כולל ההרגשה העצמית וכולל קיומו של האדם עצמו. אז האדם יגיע להבנת המציאות האמיתית ויראה בפועל את הכוח הראשוני, את אלוהים. איך לראות את אלוהים? מחויב או אפשרי? הטלת ספק בחושים חשיבה אובייקטיבית מול סובייקטיבית מה זה שכל על - אנושי? האם אפשר לראות שיש ואין בו זמנית? ...
התמונה המלאה / שני הצדדים של המטבע - איך לראות את כל התמונה המלאה?
... המלאה שני הצדדים של המטבע - איך לראות את כל התמונה המלאה? החיים הם כמו פאזל. המציאות גם היא כמו פאזל. כל דבר מורכב מהרבה פרטים. הדבר דומה לתמונה שמצויר בה ציור ... שבו דווקא חלק בתמונה נראה טוב יותר מאשר כל התמונה. אך כרגע אנחנו לא עוסקים במה טוב יותר, האם כל התמונה או חלק ממנה. אך אנחנו כן עוסקים, באיך לראות את התמונה המלאה. המציאות היא גדולה, מאוד גדולה. לא בהכרח שאפשר לראות את כל התמונה כולה בבת אחת. יחד עם זאת, באפשרותו של האדם לפעול בצורה כלשהי, שתאפשר לו לראות את התמונה השלמה והמלאה, בצורה כמה שיותר קרובה אל האמת. ואיך בדיוק עושים זאת? תשובה: באמצעות כוח הדמיון ובאמצעות דימוי דבר ... במציאות יש להם מכנה משותף, המון אירועים מתרחשים על פי אותם החוקים, והרבה דברים, כן דומים זה לזה, כאילו הם היו ישות אחת. לא תמיד יכול האדם לראות את התמונה המלאה. לדוגמה: אדם נכנס למקום עבודה חדש. הוא לא תמיד יכול לראות את התמונה המלאה ולהבין בדיוק מי נגד מי. המצב האידיאלי של לראות את התמונה המלאה, הוא לראות את האירוע כולו מנקודת ההתחלה שלו ועד נקודת הסיום שלו. אך לא תמיד יכול האדם לראות את כל התהליך כולו מההתחלה. אך יחד עם זאת, לפעמים האדם כן רוצה לראות את התמונה המלאה של המצב. אז איך עושים זאת? תשובה: באמצעות לימוד מהגלוי על הנסתר. ככל שהאדם מצליח להבין טוב יותר את מה שהוא כן מסוגל לראות, על ידי זה כוח הדמיון של האדם, מסוגל לצייר גם את שאר החלקים החסרים של התמונה. ניקח לדוגמה תמונה של בן אדם, ונחסיר ממנה חלק ... משום, שמיד היה לו ברור שמדובר כאן בתמונה של בן אדם. ומה זה בעצם מדגים? זה מדגים, שככל שהאדם רואה טוב יותר את החלקים של התמונה, שאותם הוא כן יכול לראות, על ידי זה המוח של האדם מסוגל להשלים עבורו גם את שאר חלקי התמונה. מה בעצם הבנו? הבנו כי לא תמיד אפשר לראות את התמונה המלאה, אך גם אם אי אפשר לראות את התמונה המלאה כולה, עדיין ישנם דברים שבאפשרותו של האדם לעשות, כדי לנסות ולראות בדמיון שלו את כל שאר חלקי התמונה ואת התמונה כולה. ואיך עושים זאת? על ידי זה שמתבוננים היטב בכל החלקים שאותם כן אפשר לראות, ומנסים להבין אותם כמה שיותר, ועל ידי זה בסופו של דבר, אפשר לראות את התמונה המלאה, גם בלי לראות אותה ממש. וניתן עוד דוגמה. למטבע יש שני צדדים. אי אפשר בבת אחת לראות את שני הצדדים של המטבע. אבל כן אפשר לראות צד אחד ואחכ את הצד השני, ולעשות את הפעולה הזאת מספר פעמים, ואז על ידי זה להצליח לחבר בראש את שני הצדדים של המטבע, ולראות את מה שהמטבע באמת. לסיכום: על האדם להתבונן טוב יותר על מה שהוא כבר יודע, ולנסות למצוא את קווי הדמיון שיש בין הדברים שאותם הוא כבר יודע. ועל ידי זה בסופו של דבר, האדם יכול לראות את כל התמונה המלאה באמצעות הדמיון, גם אם הוא לא יכול לראות אותה ממש. ...
איך לחשוב חיובי? מהי חשיבה חיובית? איך לראות את חצי הכוס המלאה? לראות את חצי הכוס הריקה, לחשוב מחשבות חיוביות, התמודדות עם כאב, השכל של החתול, אופטימיות, פסימיות, צום תשעה באב
איך לחשוב חיובי? מהי חשיבה חיובית? איך לראות את חצי הכוס המלאה? לראות את חצי הכוס הריקה, לחשוב מחשבות חיוביות, התמודדות עם כאב, השכל של החתול, אופטימיות, פסימיות, צום תשעה באב
... לחשוב חיובי? מהי חשיבה חיובית? איך לראות את חצי הכוס המלאה? לראות את חצי הכוס הריקה, לחשוב מחשבות ... אופטימיות, פסימיות, צום תשעה באב מה ההבדל בין חשיבה חיובית לחשיבה שלילית? חשיבה חיובית היא היכולת לראות את היתרונות והדברים הטובים במצבים ... כלומר, שתהיה מוטיבציה אמיתית לכך. השלב השני הוא המיומנות עצמה - לדעת כיצד לקחת משהו שנראה שלילי ולראות בו את הטוב. מדובר ביכולת להסתכל על ... לדוגמה, כאשר מישהו אומר אני לא מבין את הנושא, הוא בעצם מתרגל חשיבה שלילית, כי הוא לא משאיר מקום לראות גם את הטוב ואת מה שהוא כן מבין. לעומת זאת, אם הוא יאמר אני לא מספיק מבין, הוא מתרגל לראות את שני הצדדים: הוא מודע לכך שיש דברים ... רעים יקרו. אליעד מציין שחשיבה חיובית מהסוג הזה לא תמיד יעילה, כי ברגע שמגיע מצב שאותו אדם לא מסוגל לראות בו את הטוב, החשיבה החיובית שלו קורסת. ... בין חשיבה חיובית לבין האמת? אליעד מסביר שהחשיבה החיובית האמיתית חייבת להיות מבוססת על האמת, כלומר, לראות גם את הטוב וגם את הרע, ולהבין שיש ... הטובה ביותר. מה המשמעות של חשיבה חיובית יחסית לעומת חשיבה חיובית מוחלטת? חשיבה חיובית יחסית היא לראות את הטוב בדברים מסוימים, לעומת חשיבה ... מדגים זאת עם צום תשעה באב, שבו היהודים צמים בגלל חורבן בית המקדש. אליעד אומר שאם האדם באמת היה רוצה לראות את הטוב באופן מוחלט, הוא לא היה רק צם ... על מה שטרם התרחש. אליעד מסביר שחשיבה חיובית אמיתית דורשת ללמוד לא רק להתעלם מהרע אלא לדעת שהוא קיים ולראות גם בו צדדים טובים. איך מתרגלים בפועל ... לחשיבה מאוזנת יותר, שכוללת גם את ההיבטים החיוביים שבכל מצב. איך לחשוב חיובי? מהי חשיבה חיובית? איך לראות את חצי הכוס המלאה? איך להתמודד עם ...
השכל שמחוץ לשכל, להפוך יש לאין, להפוך אין ליש, איך המוח חושב? איך השכל מבדיל? איך לא להבדיל? איך לצאת מהשכל? איך להשתחרר מהשכל? לראות אחד כשניים, לראות שנים כאחד
השכל שמחוץ לשכל, להפוך יש לאין, להפוך אין ליש, איך המוח חושב? איך השכל מבדיל? איך לא להבדיל? איך לצאת מהשכל? איך להשתחרר מהשכל? לראות אחד כשניים, לראות שנים כאחד
... איך השכל מבדיל? איך לא להבדיל? איך לצאת מהשכל? איך להשתחרר מהשכל? לראות אחד כשניים, לראות שנים כאחד מה זה השכל שמחוץ לשכל ואיך לצאת ממנו? אליעד כהן מסביר את הרעיון המרכזי והמורכב של ... הוא מתייחס לשאלה כיצד ניתן להפוך יש לאין ואין ליש, וכיצד ניתן לראות שאין באמת הבדל בין שני מצבים הנראים שונים. מה המשמעות של לסמוך על החושים או לא לסמוך עליהם? ... מסביר את הרעיון בעזרת דוגמה של עיגול ירוק ועיגול אדום: האדם מסוגל לראות שיש הבדל ברור בצבע, אך כשמעמיקים בכך, הוא יכול להגיע למצב שבו שני העיגולים נתפסים אותו הדבר, ... - הוא יכול להמשיך לתפקד בצורה רגילה לחלוטין. הוא יכול בו זמנית לראות שאין באמת הבדל בין מצבים, ובאותו זמן להתייחס אליהם כאילו הם שונים, ואף לחוות זאת במלוא התחושה. איך אפשר לראות דבר אחד כשני דברים שונים? אליעד משתמש בדוגמה של חולצה אחת שהאדם מתלבט האם ללבוש אותה או לא. הוא מסביר שהיכולת לראות חולצה אחת ולחוש בלב התלבטות אמיתית לגביה כאילו מדובר בשתי חולצות שונות, היא דוגמה למצב שבו ... בין הדברים, ושכל הבחנה היא רק אשליה. למה חשוב לתרגל את היכולת לראות אחד כשניים? התרגול הזה מאפשר לאדם להשתחרר מהקונפליקט הפנימי בין הרצון לשקט נפשי לבין הצורך ... איך לצאת מהשכל? הפיכת יש לאין ואין ליש איך לא להבדיל בין דברים? לראות אחד כשניים ושניים כאחד איך להשתחרר מהקונפליקט הפנימי? מהו שכל מחוץ לשכל? ...
למה קשה לחשוב חיובי? למה קל לחשוב שלילי? למה טוב לחשוב שלילי? מה טוב בחשיבה שלילית? למה אני לא מצליח לראות את הטוב? לא מצליח לחשוב חיובי, רואה רק את הרע, חושב שלילי, איך לחשוב חיובי? איך לראות את הטוב?
למה קשה לחשוב חיובי? למה קל לחשוב שלילי? למה טוב לחשוב שלילי? מה טוב בחשיבה שלילית? למה אני לא מצליח לראות את הטוב? לא מצליח לחשוב חיובי, רואה רק את הרע, חושב שלילי, איך לחשוב חיובי? איך לראות את הטוב?
... טוב לחשוב שלילי? מה טוב בחשיבה שלילית? למה אני לא מצליח לראות את הטוב? לא מצליח לחשוב חיובי, רואה רק את הרע, חושב שלילי, איך לחשוב חיובי? איך לראות את הטוב? למה קשה לחשוב חיובי ולמה אנשים נוטים לחשיבה שלילית? אליעד כהן מסביר מדוע ... הכוס המלאה למחצה, ומציין כי באופן טבעי בני אדם מעדיפים לראות את חצי הכוס המלאה משום שזה משמח אותם, אך השאלה היא מה באמת קל יותר, לחשוב על החצי המלא ... ש: מלאה. אליעד: יפה עכשיו השאלה היא מה האמת האם יותר קל לראות את חצי הכוס המלאה האם יותר קל לראות את חצי הכוס הריקה, עכשיו מה אנשים מעדיפים מתי אתה מרוצה כשאתה רואה את חצי הכוס המלאה ... למה זה למה אתה רואה את השלילי תראה את החיובי והוא ממשיך לראות את השלילי, מה עושים איך יוצאים מהלופ הזה נגיד בחורה רזה שהיא אומרת שהיא שמנה נגיד יש ... אבל זה מאמץ אני צריך כל הזמן לתחזק את זה, טוב אסור לי לראות את הכוס הריקה בא נראה את הכוס המלאה רק את החצי המלא אתה כל הזמן צריך לשקר לעצמך זה קשה ... עכשיו ברגע שהבן אדם מבחינתו יש לו שתי אלטרנטיבות או לראות את חצי הכוס הריקה או את חצי הכוס המלאה אז לפעמים הוא אומר תראה יותר נוח לי מנטלית לא ... האמת, עכשיו אם בן אדם מתחיל את החיים מנקודה שהוא יכול לראות שהוא גם כישלון וגם הצלחה יפה עכשיו ראית שאתה יכול להיות שאתה גם כישלון וגם הצלחה באותה ...
לצאת לחופש, לטייל בעולם, לראות אנשים חדשים, לראות את העולם, להכיר תרבויות חדשות, להרגיש התחדשות, איך לחיות חיים חדשים? איך לצאת משעמום? איך לייצר רגש פנימי? טיול סביב העולם, להטיל ספק במחויבים, להתחדש רגשית
לצאת לחופש, לטייל בעולם, לראות אנשים חדשים, לראות את העולם, להכיר תרבויות חדשות, להרגיש התחדשות, איך לחיות חיים חדשים? איך לצאת משעמום? איך לייצר רגש פנימי? טיול סביב העולם, להטיל ספק במחויבים, להתחדש רגשית
... לחופש, לטייל בעולם, לראות אנשים חדשים, לראות את העולם, להכיר תרבויות חדשות, ... להטיל ספק במחויבים, להתחדש רגשית למה אנשים אוהבים לטייל בעולם? אנשים רבים אוהבים לטייל בעולם ובארץ, ומטרתם היא לחוות התחדשות פנימית, לראות מקומות חדשים, לפגוש אנשים חדשים ... ומהיר? אליעד מציע דרך מעשית ופשוטה כדי להשיג התחדשות פנימית באופן מיידי ומהיר. לדבריו, הדרך הכי יעילה היא לא בהכרח לצאת לטיול או לראות סרט חדש, אלא דווקא לקחת דף ולרשום ... חדשה שמגיעה בעקבות הטלת ספק. אליעד מציין שאדם שמעוניין להיות אלוהים - כלומר, בעל ראייה רחבה וכוללת של העולם - צריך להיות מסוגל לראות את כל הפרספקטיבות האפשריות הקיימות ... אליעד מוסיף שאדם יכול לשלוט על חוויותיו הרגשיות בעזרת תהליך הספק. למשל, אם אדם מרגיש לחץ, הוא יכול להטיל ספק בסיבה שגורמת ללחץ שלו, ולראות את הדברים אחרת. אם אדם רוצה לחוות ... באמת נכון? אולי יותר כסף יכול להוסיף לך תסכולים במקום אושר? כאשר אתה מתחיל להטיל ספק במחשבותיך, נפתחות לך אפשרויות חדשות, ואתה מתחיל לראות את העולם בצורה שונה, כפי שאנשים ... מגיעה ברגע שמטילים ספק, לא בהכרח בשאלות הגדולות של החיים, אלא גם בשאלות הקטנות - בתפיסת העולם שלך. ברגע שתשאל שאלות חדשות, אתה תוכל לראות את העולם באור שונה ולהרגיש התחדשות פנימית אמיתית. מה הקשר בין התחדשות ובין היכולת לראות את העולם בעיניים חדשות? כשאתה מטיל ... אתה פתאום רואה את כל העולם בצורה אחרת. כל רעיון שהיית בטוח בו פתאום נראה לך שונה. זה מה שמאפשר לאדם להתפתח ולהכיר תרבויות חדשות ולראות את החיים מנקודת מבט שונה. אם אתה ... הדרך היעילה ביותר היא לא בהכרח לצאת לטיול, אלא להטיל ספק בדברים שאתה בטוח בהם. תחשוב על הדברים שמלחיצים אותך - אולי ניתן לראות אותם באור שונה? ברגע שתשנה את הדרך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לטפל במחשבה שלילית? איך להטיל ספק? איך להיות מאוזן? איך לראות את האמת? לקחת בפרופורציה, איך להירגע? איך לא לחשוב בשחור או לבן? שחור לבן, פרופורציות, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לראות, איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לראות, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני, מאמן אישי לתזונה נכונה, אימון אישי בסקייפ בתחום לראות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 22:26:45 - wesi1