אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למכור עגבניות ✔מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
איך לשכנע לקוח באמצעות מהות וצורה?

כדי להצליח בשכנוע ומכירות, אליעד כהן מסביר על מבנה מהות וצורה. המהות היא הבסיס הפנימי, הצורך האמיתי, הרצון הפשוט ביותר. הצורה היא הדרך שבה מציגים את המהות הזאת ללקוח. חשוב להבחין ביניהן כדי לדעת כיצד נכון לשכנע לקוח.

לדוגמה, כאשר אדם רוצה לקנות רהיטים חדשים, הרהיטים הם הצורה שמבטאת מהות של רצון לארח אנשים. אך גם הרצון לארח הוא צורה של רצון עמוק יותר, למשל הרצון שיהיו לו חברים, שגם הוא עצמו צורה של הרצון שיהיה לו יותר מעניין.

מדוע חשוב לדבר בשפת המושגים של הלקוח?

כאשר מוכרים מוצר, קריטי להתמקד במהות של המוצר, לא רק בצורת ההצגה הטכנית שלו. אליעד נותן דוגמה של לקוח שקונה טלוויזיה. המוכר יכול לתאר את הטלוויזיה במושגים טכניים כמו "רזולוציה" ו"מהירות רענון", אך לקוח פשוט לא תמיד מבין את המושגים הללו. מוכרים נוטים לדבר בשפתם המקצועית, וכך המכירה נופלת למרות שהמוצר טוב ומתאים ללקוח.

לדוגמה, אם מישהו בא לקנות ביטוח, הוא חושב על כך שיקבל כסף במקרה של בעיה. המוכר לעומתו חושב במונחים של "פרמיה", "כיסוי", מושגים שהקונה לא מכיר. אם המוכר היה מדבר בשפת המהות של הלקוח (מה יקרה אם תהיה בעיה, תקבל כסף), העסקה הייתה מתבצעת בקלות.

כדי למכור בצורה יעילה, על המוכר לשאול את עצמו מהי המהות של המוצר או השירות, ולהסביר זאת בשפה פשוטה וברורה, כאילו הוא מסביר לילד בן 5. אם הלקוח הוא כדורגלן, במקום להגיד "הטלוויזיה היא בעלת מהירות אלף הרץ", המוכר יכול לומר "הטלוויזיה מהירה כמו החלוץ הכי מהיר שהיה אי פעם". כך הוא מחבר את המהות למושגים מוכרים של הלקוח.

מתי דווקא נכון להשתמש במושגים לא מוכרים בשכנוע?

אליעד מדגים מקרים בהם דווקא שימוש במושגים לא מוכרים מועיל. למשל במסעדות יוקרה, לוקחים פירה וקוראים לו "קרם תפוחי אדמה". השימוש במושג המוכר פחות, מעניק תחושת ייחוד ותחכום.

גם בעולם הדתי והמיסטי, אחת הסיבות למשיכה היא מושגים לא ברורים. אנשים חושבים שיש שם עומק וקדושה, כי הם לא מבינים את המשמעות. ספרים כמו הזוהר נחשבים לקדושים ומורכבים, בעיקר בגלל שהטקסט לא ברור ופשוט.

אך שימוש מוגזם במושגים לא מוכרים יכול ליצור תחושה לא נוחה אצל הלקוח, תחושה שהוא לא מבין את המוצר ולכן יירתע ממנו. אליעד מדגים איך אפשר להשתמש במושגים לא מובנים גם כדי להרחיק מישהו. לדוגמה, אם מישהו שואל אם הוא יכול להצטרף לטיול, אפשר להסביר לו על הטיול במושגים שהוא לא מכיר, וכך הוא ירגיש לא בנוח ויעדיף לוותר על ההשתתפות.

איך עובד שכנוע עצמי באמצעות מהות וצורה?

אליעד מסביר את העיקרון גם על שכנוע עצמי (אוטוסוגסטיה). אם אדם רוצה להפסיק לעשן, עדיף לו להתמקד במהות של הרצון, כלומר, להיות בריא, ולא לומר לעצמו רק "אני לא רוצה לעשן סיגריה". כשאדם מתמקד במהות הרצון האמיתי ("אני רוצה להיות בריא"), יהיה לו קל יותר...
שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של שכנוע ומכירות והטיפ הולך ככה בעיקרון בכל דבר בחיים יש מבנה שנקרא מהות וצורה, אוקי יש מהות שזה הדבר המהותי של הסיפור וצורה זה בעצם הדרך שבה מציגים את המהות. עכשיו מה זה אומר לדוגמה נגיד בן אדם יש לו רצון שיהיה לו איך לארח אנשים בבית נניח ואז הוא הולך והוא קונה לעצמו נגיד רהיטים חדשים, עכשיו כשהוא הולך לקנות את הרהיטים הקנייה של הרהיטים היא צורה שבה בא לידי ביטוי המהות שהוא רוצה שתהיה לו אפשרות לארח אצלו אנשים בבית.

עכשיו גם זה שהוא רוצה לארח אצלו אנשים בבית גם זה רק צורה של רצון אחר כי אם נשאל אותו למה אתה רוצה לארח אנשים בבית אז הוא יגיד כי אני רוצה שיהיה לי נגיד חברים נניח ואז בעצם זה אומר שזה שהוא רוצה שתהיה לו אפשרות לארח אנשים בבית זאת צורה של הרצון שלו המהותי יותר הפנימי יותר שהוא בעצם רוצה נגיד שיהיו לו חברים, אם נשאל אותו ולמה אתה רוצה חברים בעצם נגלה שזאת צורה של זה שהוא רוצה שיהיה לו יותר מעניין וזאת צורה של משהו אחר וכו'.

עכשיו איך זה מתחבר לנושא של שכנוע ומכירות? אז הנושא הוא כדלקמן כאשר מוכרים לבן אדם מוצר, באים למכור לבן אדם מוצר בדרך כלל צריך לשים לב שמוכרים לו את המהות ולא את הצורה. מה זה אומר? זה אומר בן אדם לדוגמה רוצה נגיד לקנות טלוויזיה עכשיו יש פה מהות וצורה, מה זאת אומרת מהות וצורה? הבן אדם בראש שלו יושבת לו מחשבה "אני רוצה לקנות טלוויזיה" עכשיו המוכר בחנות של הטלוויזיות יכול להיות שכשהוא חושב על טלוויזיה הוא לא חושב במונחים פשוטים בשפה פשוטה של הבן אדם שמולו.

דהיינו, יכול להיות שהבן אדם שמוכר את הטלוויזיה הוא חושב על הטלוויזיה במונחים טכניים כגון רזולוציה מהירות, כל מיני דברים כאלה לאו דווקא מושגים הספציפיים האלה אבל כל מיני שהבן אדם הפשוט לא בהכרח מבין אותם. מה אני מתכוון לומר? שהרבה פעמים מוכר בא למכור מוצר והוא מנסה למכור ללקוח את המוצר והוא מתאר ללקוח את המוצר כפי מה שהוא המוכר רואה את המוצר אבל לא תמיד הצורה שבה המוכר רואה את המוצר לא תמיד זה בה הצורה שהלקוח רואה את המוצר כי הרבה מאוד פעמים המוכר מוכר ללקוח את המוצר בצורה טכנית עם כל מיני מושגים טכניים שהם לקוחים מעולמו של המוכר ולא מעולמו של הקונה.

אוקי הרבה פעמים בן אדם בא לחנות לקנות איזה מוצר לקנות איזה שירות, כל מיני אפשרויות והמוכר הוא בא לספר על המוצר אבל כשהוא בא לספר על המוצר הוא מספר על המוצר מנקודת המבט שלו כמוכר ואז הוא מתחיל לתאר את המוצר בכל מיני מונחים טכניים וכל מיני הגדרות טכניות וכל מיני דברים שהקונה לא בהכרח מבין את זה וזה גם לא בהכרח מעניין את הקונה וגם לא בהכרח הקונה צריך את זה ונניח שהוא צריך את זה אבל לא בהכרח שהוא מבין את זה לא בהכרח שהוא מבין את המושגים האלה. אוקי ולכן הרבה פעמים מכירה נופלת, הרבה פעמים מכירה לא מצליחה בגלל שהמוכר ניסה למכור את המוצר והמוצר טוב והמוצר מתאים ללקוח והכל בסדר, והמוכר אפילו תיאר את המוצר בצורה מדויקת אבל הוא תיאר את המוצר בצורה מדויקת בעולם המושגים שלו כמוכר ולא בעולם המושגים של הקונה.

אוקי מה זה אומר בפרקטיקה? ואני רק אחדד את זה עוד פעם כי בדרך כלל הרבה מאוד פעמים קבוצה של אנשים שמוכרים מוצר מסוים שמתעסקים במוצר מסוים מתחילים לתפוס את המוצר המסוים הזה בצורה שונה ממה שהלקוח קונה את המוצר. אני אתן דוגמה הפוכה נגיד בשוק בן אדם מוכר עגבניות, מה הוא מוכר? עגבניות, מה הבן אדם רוצה לקנות? עגבניות, פה אין בעיה "שלום כמה עולות העגבניות? תקשיב העגבניות האלה עולות ככה וככה" הקונה רצה לקנות את העגבניות המוכר רצה למכור עגבניות והכל בסדר. אוקי אבל לדוגמה אם נגיד בן אדם נגיד רוצה לקנות ביטוח, מה הוא רוצה? הוא רוצה לוודא שיש לו ביטוח שאם יקרה לו ככה וככה אז הוא יקבל ככה וככה, אוקי אבל המוכר לדוגמה שמוכר את הביטוח הוא חושב במושגים אחרים הוא חושב במושגים של פרמיה של כיסויים, של כל מיני מושגים שלא בהכרח הקונה חושב במושגים האלה.

ועכשיו אם אותו מוכר יבוא להסביר לקונה והוא ידבר איתו במושגים שהם נכונים ומדויקים אבל הם נכונים ומדויקים מעולם המושגים של המוכר לא מעולם המושגים של הקונה שאם אותו מוכר היה יודע להסביר את עצמו בצורה של המהות, ותכף אני אסביר מה זה אומר אז כמובן העסקה הייתה מתבצעת. עכשיו מה זה אומר בפועל? זה אומר בפועל שכאשר בן אדם בא למכור מוצר והוא בא להסביר על המוצר, כל שכן אם קשה לו למכור את המוצר כל שכן אם הוא רוצה למכור את המוצר יותר טוב מה שהוא צריך לעשות זה כל הזמן לשאול את עצמו "מה המהות של מה שאני מנסה לומר ללקוח" כי הרבה פעמים הלקוח לא מבין מה מסבירים לו הוא לא מבין את המילים, הוא לא מבין את הרעיון וצריך הבן אדם לשאול את עצמו בן אדם שרוצה למכור לשאול את עצמו "מה המהות של מה שאני מנסה לומר, מה באמת אני מנסה לומר פה?".

כי הרבה פעמים אני חוזר ואומר עוד פעם הבן אדם אומר את מה שהוא מנסה לומר אבל בצורה שהיא לא ברורה ללקוח, אוקי עכשיו כנ"ל לאו דווקא במכירות ללקוח במכירות במובן של מערכת יחסים דינמיקה בין שני אנשים בן אדם בא להסביר את עצמו למישהו אחר אבל הוא מדבר במושגים שהבן אדם השני לא מבין את המושגים האלה, עכשיו והוא אומר "אבל אני מסביר לך" אבל אתה מסביר במושגים לא ברורים קח, מה בן אדם צריך לעשות? לקחת את מה שהוא רוצה לומר ולשאול את עצמו "רגע המושגים האלה המילים האלה שאני משתמש בהם הוא הלקוח הזה הוא מבין את זה, זה ששומע אותי הוא בטוח כשאני אומר את המילה הזאת והזאת בטוח שהוא מבין בכלל למה אני מתכוון?", אם אתה חושב מבין למה אתה מתכוון הכל בסדר.

נגיד המילה "תפוח", "אתה יודע מה זה תפוח? כן, אתה חושב שהוא גם יודע מה זה תפוח? אוקי אז תגיד לו את המילה תפוח" אבל אם לדוגמה בן אדם במהלך השיחה שלו פתאום בא להשתמש במילים שהוא אומר "רגע מי אמר שהוא מכיר בכלל את המילה הזאת וגם אם הוא מכיר אותה מי אמר שהוא מפרש אותה כפי מה שאני מפרש אותה כשאני אומר אותה, מי אמר שהוא התכוון לזה?" ואז הבן אדם צריך לקחת את המושגים שהוא מנסה להגיד ולשאול את עצמו "מה המהות שלהם מה הפרינציפ פה, מה הפואנטה פה מה הרעיון הפנימי שאני מנסה להעביר אותו במלל הזה?". אוקי ולדבר על המהות לא לדבר על הצורה לא להתווכח או לא לנסות לשכנע בצורה שלא בהכרח ברורה בכלל לצד השני.

אוקי אז מה בעצם הסבנו פה מההתחלה, יש דבר שנקרא מהות וצורה מהות זה בעצם הרעיון הבסיסי המוצר הבסיסי, הצורך הבסיסי הדבר הפשוט ביותר וצורה זה בעצם לבוש זה בעצם איך הצגנו את המהות הבסיסית. אוקי עכשיו אם רוצים למכור ללקוח משהו צריך לשים לב שהצורה לקוחה מהעולם של הלקוח או לכל הפחות שלא מדברים בצורה שלא לקוחה מהעולם של הלקוח ולכן מדברים בצורה של מהות, מה זאת אומרת? זאת אומרת צריך לשים לב דבר ראשון שהצורה שבה מציגים את הדברים ללקוח שהיא לא בצורה שהלקוח בכלל לא מכיר אותה צריך לשים לב שהוא מכיר את המילים, עכשיו ואם לא בטוחים אם הוא מכיר את המילים או לא עדיף שבן אדם המוכר שישאל את עצמו "מה לדעתי אני מנסה לומר?" ולהסביר את זה בצורה פשוטה כאילו מדובר בילד בן 5, במילים פשוטות שגם ילד בן 5 יכול להבין אותם גם אזרח מהשורה יכול להבין אותם כי הרבה פעמים העסקה נופלת בגלל שמסבירים את זה במילים לא נכונות.

עכשיו פה יש עוד תוספת רצוי ביותר לקחת את המהות של מה שמנסים למכור ולהלביש את זה בצורה מעולם המושגים של הלקוח, זאת אומרת אם לדוגמה נגיד הלקוח כדורגלן סתם מעולם הכדורגל, אוקי ועכשיו באים למכור לו טלוויזיה או שנגיד לדוגמה בן אדם טייס ובאים למכור לו טלוויזיה והמוכר הוא מוכר טלוויזיות, עכשיו המוכר אני סתם אמציא דוגמה המוכר לצורך העניין הוא יודע שהטלוויזיה הזאת יש לה מהירות אלף הרץ, סתם בסדר עכשיו המושג הטכני של זה שיש לזה מהירות אלף הרץ, מה המהות של המושג הזה? המהות של המושג הזה שזה מאוד מהיר. עכשיו אם באים למכור את זה והמוכר יגיד "יש לזה אלף הרץ" זה אומנם מדויק אבל אין לזה שום משמעות לקונה בין אם הוא טייס ובין אם הוא שחקן כדורגל אלא אם כן הוא מכיר את המושג הזה של "אלף הרץ".

אוקי ולכן מה שצריך המוכר לעשות זה לשאול את עצמו "אוקי מה זה אומר אלף הרץ? אלף הרץ זה בעצם אומר שזה מאוד מהיר, אוקי עכשיו הוא כדורגלן? יפה, איך בעולם של הכדורגלן אפשר לבטא משהו מאוד מהיר?" לדוגמה להגיד לו "תקשיב הוא החלוץ הכי מהיר שהיה אי פעם" להגיד לו "אתה יודע הטלוויזיה הזאת היא חלוצה בתחומה, יש לה מהירות אלף הרץ שזה כמו החלוץ הכי מהיר שהיה אי פעם", הוא מבין למה כי לקחנו בעצם את המהות שזה מאוד מהר והלבשנו את זה בצורה מעולם המושגים של הקונה, אם לדוגמה אתה יודע שהקונה טייס תגיד לו "הטלוויזיה הזאת היא כמו המטוס המהיר ביותר בעולם" תבטא את אותו רעיון שזה הכי מהיר בצורה שלקוחה מעולם המושגים של הקונה.

אוקי אז מה הבנו? לקחת את הצורה שרוצים לבטא לשאול מה המהות שלה ולהלביש את זה ולבטא את זה בצורה שלקוחה מעולם המושגים של הקונה זה הדבר האידיאלי ביותר בעולם. עכשיו אני רוצה להסביר מתי לפעמים כן כדאי לקחת מהות ולבטא אותה בצורה שהלקוח לא מבין אותה, עד עכשיו הסברתי שאם רוצים למכור צריך בעצם לקחת את הצורה של מה שרוצים להגיד לשאול "מה המהות של זה מה אני מנסה להגיד?" ולדבר בצורה פשוטה שגם אנשים בשר ודם יבינו את מה שניסו למכור להם, גם אנשים שלא מכירים את המושגים מהתחום הספציפי הזה.

עכשיו אני רוצה להסביר מתי עדיף כן לקחת מושגים שהלקוח לא מכיר אותם וכן להשתמש בהם למרות שהלקוח לא יכיר אותם, אז דבר ראשון אפשר להשתמש ואפילו אפשר ומומלץ וכדאי להשתמש במושגים שהלקוח לא מכיר אותם ואפילו להשתמש אך ורק במושגים שהלקוח לא יכיר אותם אם רוצים לא למכור ללקוח וכשאני אומר אם רוצים לא למכור ללקוח אני לא מתכוון להגיד לדבר בצורה מטאפורית כאילו בציניות של "תראה הוא לא רוצה למכור ללקוח אז אם אתה לא רוצה למכור ללקוח אז דבר ככה וככה" אני מדבר בצורה פרקטית.

הרבה פעמים בא לקוח וחייבים להסביר לו משהו מסוים אבל לא רוצים שהוא יקנה נגיד שיש מחויבות להסביר לו ואנחנו לא רוצים שהוא יהיה לקוח אז מה שצריך לעשות זה לדבר איתו בצורה שהוא לא מבין, דבר איתו בצורה שהוא לא מבין ואז מהיבט מסוים הסברנו לו וההוא שיבדוק אם הסברנו לו או לא יגיד "הנה הסברנו לו" אבל מצד שני מראש אנחנו מסבירים לו בצורה לא טובה כדי שהוא לא יהפוך להיות לקוח.

זאת אומרת יש מצבים כשמדברים עם בן אדם, עכשיו ניקח את זה לאינטראקציה אחרת מדברים עם בן אדם ורוצים שהוא לא יתחבר לדבר, לדוגמה נגיד הולכים לטיול מישהו אומר "אפשר להצטרף לטיול?" ואנחנו לא רוצים שהוא יצטרף לטיול אז אומרים לו "כן אתה יודע בא תגיד לי רק אם הטיול הזה מתאים לך או לא" הוא יגיד לך "למה לא?" אז נגיד לו "אתה יודע כי אנחנו הולכים לטייל ב..." ואז לתת כל מיני מילים שהוא לא מכיר מושגים שהוא לא מכיר, דברים שהוא לא מכיר ואז הבן אדם אוטומטית מרגיש לא בנוח ויגיד "עזוב אתה יודע בסדר פעם אחר, תודה על ההזמנה פעם אחרת".

זאת אומרת השתמשנו במושגים שהוא לא מכיר כדי לדחות אותו ויש בזה עוד היבט בסיפור באותו הקשר שאפשר להבין שכאשר משתמשים במושגים שהבן אדם לא מכיר לא רק שיהיה לו קשה להבין מה המוצר הזה עושה ויהיה לו קשה לקנות את המוצר אלא שהוא גם יתחיל להרגיש לא בנוח בדינמיקה שלו מול המוכר, זאת אומרת אחד התנאים למכירה מוצלחת הוא שהבן אדם יחשוב שרוצים לעשות לו טוב שהוא יחשוב שהמוצר טוב, בשביל שהוא יחשוב שהמוצר טוב הוא צריך להרגיש בנוח עם זה שמוכר לו כי אם זה שמוכר לו יצעק עליו ויקלל אותו, ישנא אותו יכול להיות שהוא יגיד "רגע אם הוא שונא אותי כנראה שהוא רוצה לעשות לי רע אז כנראה שגם המוצר הזה רע", אוקי בתת מודע.

עכשיו ברגע שמדברים ללקוח במושגים שהוא לא מבין זה גם גורם לו להרגיש לא בנוח זה גורם לו להרגיש רע עם עצמו, זה גורם לו להרגיש שהוא חסר ערך שהוא חסר הבנה ואז הוא מתחיל להרגיש תסכול הוא מתחיל להרגיש תחושות רעות שהוא לא מבין ואז הוא אומר "רגע אבל אני עכשיו מתחיל להרגיש תחושות רעות תוך כדי שהוא מדבר איתי אז מאוד יכול להיות שגם המוצר הזה גרוע". זאת אומרת לא רק שכשמדברים במושגים שלקוח לא מבין, לא רק שאז הלקוח לא תמיד מבין מה המוצר עושה והוא לא יכול לקנות את המוצר גם אם המוצר מתאים לו אלא שזה גם גורם לו להרגיש רע, ברגע שזה גורם לו להרגיש רע הוא מתחיל לשנוא את הסיטואציה האווירה אצלו בתת מודע שלו כי הוא לא מכיר את המושגים, ברגע שהוא לא מכיר את המושגים מתחיל להרגיש רע ואז הוא לא רוצה לקנות את המוצר.

אוקי ולכן אם לדוגמה רוצים לא למכור ללקוח אם רוצים שהלקוח לא יבוא, אם רוצים שהדבר לא יצא לפועל אז כשמסבירים לו צריך להסביר לו אותו במילים שהבן אדם לא מבין. לדוגמה מישהו מפתח שיחה ורוצים לחתוך את השיחה אחת הדרכים לחתוך את השיחה זה להתחיל להשתמש במושגים שהבן השני לא מכיר, ברגע שמתחילים להשתמש במושגים שהבן אדם השני לא מכיר אוטומטית הוא מתחיל לא בנוח מתחיל להרגיש לא בנוח מתחיל להיות לו רע הוא אוטומטית רוצה לסיים את השיחה. ואם הוא מתעקש להבין את המושגים מה שצריך לעשות זה להסביר לו אותם בצורה שהוא לא מבין באמצעות מושגים אחרים שגם אותם הוא לא מבין וכשמסבירים לו את זה להסביר לו בצורה הכי טבעית כאילו שזה יראה כאילו "מה אתה לא מבין כאילו מה אני אמרתי לך עכשיו יום, עכשיו לילה כאילו מה אתה לא מבין?" ולתת את התחושה הזאת תוך כדי שמדברים במושגים שהוא לא מכיר בכלל.

ואז הבן אדם נלחץ הוא אומר "רגע אני לא מכיר את המושגים האלה משהו אצלי בעייתי, אצלי בעייתי אני מרגיש לא טוב עם עצמי, לא טוב עם עצמי לא רוצה לדבר" זה גם היה טיפ על הדרך איך לחפף אנשים בשיחה. עכשיו הדבר הזה מתרחב לעוד היבט יש עוד מצבים שבהם כדאי לשלב או להשתמש, השאלה כבר במינונים במושגים שהבן אדם לא מכיר או במושגים שהם מבטאים את המהות אבל בצורה מוזרה קצת. איפה לדוגמה עושים את זה נגיד אינטואיטיבי במסעדות יוקרה לקוחים איזו מנה מאוד פשוטה לוקחים פיצה, אוקי אבל לא יקראו לזה פיצה יקראו לזה, בא נגיד ניקח פירה סתם לדוגמה פירה יקראו לזה קרם תפוחי אדמה, מה זה קרם תפוחי אדמה לקחו פירה לקחו תפוחי אדמה והפכו אותם לפירה לא זה לא עם תוספת תפוחי אדמה זאת תוספת עם קרם תפוחי אדמה.

מה בעצם עשו פה? לקחו את המהות שזה פירה אמרו בוא נעטוף את זה באיזו צורה מתוחכמת "קרם תפוחי אדמה, רגע מה זה תפוחי אדמה יש להם קרם מה זה אומר הדבר הזה? התכוונו להגיד פירה" אבל הבן אדם ברגע שהלבשנו לו את זה בצורה כאילו שהוא קצת לא מכיר אותה שהוא קצת לא מבין אותה, זה בעצם הפך את זה להיות עבורו יותר מיוחד. עוד ניתן לראות כזה דבר לדוגמה בכל הקטע הדתי המיסטי מה קורה אחת הסיבות שאנשים הולכים אחרי הדת ואחרי המיסטיקה זה בגלל שיש שם דברים שהם לא מבינים מושגים שהם לא מבינים, אחד הספרים שנחשבים להכי קדושים נגיד בעולם הדתי היהודי הוא ספר הזוהר ספרי הקבלה וכו', למה דווקא הספרים האלה נחשבים לכל כך מתוחכמים וכל כך קדושים? כי אנשים לא מבינים מה כתוב שם, למה לא מבינים מה כתוב שם? כי זה מדובר בארמית כי זה מדובר בכל מיני מטאפורות.

מדובר בשפה שזאת לא שפה פשוטה זה לא כמו "אלוהים אמר למשה לך תכה בסלע" לא זה כל מיני מילים כאלה שהשפה לא ברורה וברגע שהשפה לא ברורה אנשים אומרים "זה לא ברור כנראה שיש פה משהו". אם נגיד אנשים הולכים ברחוב היו רואים זקן שממלמל סתם ממלמל מילים בג'יבריש אומרים "זה משוגע הזקן הזה כנראה לא לקח את הכדורים, כנראה הוא ברח מאיפשהו" אבל אם לאותו זקן אנחנו נלביש מצנפת נשים לו זקן ונשים סביבו חבורה של אנשים שימחאו לו כפיים אנחנו נגיד "זה רב גדול הוא מדבר על סודות התורה, הוא מדבר על איזה דברים רזים עליונים רק שאנחנו לא מבינים אותם". מה ההבדל? ההבדל הוא שאם הוא היה מדבר בשפה פשוטה היינו אומרים "מה הוא דיבר פה בסך הכל הוא אמר פה דברים שהם שטויות" אבל ברגע שהוא אמר אותם באיזה מילים לא ברורות, כל מיני צירופים כאלה אז בעצם הצורה שהוא דיבר על המהות בגלל שהיא רחוקה מעולמו של השומע אז זה הפך להיות עבור השומע כמשהו מאוד בעל ערך.

זאת אומרת יש מקרים שדווקא הפוך כאשר נגיד רוצים למכור ללקוח מוצר אז יש כמובן שחייבים לוודא שהלקוח מבין מה המוצר שהוא בודק מה שהוא צריך שהוא מבין שיש לו את זה במוצר אבל יש פה עוד תוספת לפעמים רוצים להראות ללקוח שהמוצר הזה מאוד מתוחכם ואז צריך להתחיל לדבר איתו במושגים שהוא לא מכיר אותם. עכשיו כמובן לא לעשות את זה בצורה יותר מדי קיצונית עד כדי כך שהלקוח לא ירגיש בנוח שהוא יגיד "רגע על מה הוא מדבר איתי בכלל" אבל לפעמים דווקא כן צריך במינונים מסוימים בהקשרים מסוימים כן צריך להשתמש במושגים שהלקוח לא מכיר כי אז הלקוח אומר "וואו יש פה גם דברים שאני לא מכיר", למרות שיכול להיות שאם אומרים לו את זה בשפה פשוטה "זה זה בסך הכל? זה כלום מה הסיפור פה" אבל ברגע שהשתמשנו באיזה מושגים שהוא לא מכיר אז הלקוח אומר "רגע יש פה איזה משהו מתוחכם משהו מיוחד, משהו שאני לא יודע עליו אם אני לא מבין אז כנראה שזה מאוד טוב רק אני לא מבין", בקיצור יש גם את ההיבט הזה.

עכשיו כל מה שדיברתי...
לא לעשות שום דבר אתה לא רוצה לשכנע מישהו מוטיבציה סוד אידיאל חיים מושגים איך עובד שכנוע לזכור לא מצליח לשכנע אוטוסוגסטיה איך לגרום ללקוח איך להסביר איך להסביר ללקוח איך למכור איך למכור ללקוח איך למכור ללקוחות איך לשכנע איך לשכנע לקוח איך לשכנע לקוחות בצורה משכנעת הלקוח הלקוח שלך הסבר הסברים לגרום ללקוחות לגרום לעצמי לגרום לעצמך להסביר להסביר בצורה משכנעת להסביר ללקוח ללמוד ללמוד למכור למידה למכור למכור בצורה מסתורית למכור ללקוח למכור ללקוחות לקוח לקוחות לשכנע לשכנע את עצמי לשכנע את עצמך לשכנע לקוח לשכנע לקוחות מהות מהות או צורה מהות וצורה מהות וצורה בשכנוע מהות צורה מושגים מושגים של הלקוח מושגים של לקוח משכנע סוגסטיה סוגסטיות עולם המושגים של הלקוח עולם מושגים צורה או מהות צורה ומהות צורה מהות שכנוע שכנוע עצמי
כסף בקלות, למה קשה לעשות כסף בקלות? למה קשה להתעשר מהר? למה קשה להתעשר בקלות? למה קשה להיות עשיר בקלות? היצע וביקוש, חוקי הכסף, איך לעשות כסף בקלות? איך להתעשר מהר? איך עושים כסף בקלות? למה קשה להיות עשיר? עבודה קשה
כסף בקלות, למה קשה לעשות כסף בקלות? למה קשה להתעשר מהר? למה קשה להתעשר בקלות? למה קשה להיות עשיר בקלות? היצע וביקוש, חוקי הכסף, איך לעשות כסף בקלות? איך להתעשר מהר? איך עושים כסף בקלות? למה קשה להיות עשיר? עבודה קשה
... לדוגמה, אם פתאום התברר שמכירת עגבניות היא עסק שמניב רווחים גבוהים ללא מאמץ, אנשים רבים היו מתפטרים מעבודתם ומתחילים למכור עגבניות. אך מה יקרה אז? ההיצע יגדל באופן דרסטי, ומאחר ומספר הלקוחות נשאר קבוע, מחיר העגבניות יצנח באופן משמעותי, והעסק יפסיק להיות משתלם באותה קלות. האם קיימת דרך אמיתית להרוויח כסף ... לכך הוא חוק היצע וביקוש: אם תחום כלשהו מציע דרך קלה להרוויח כסף, כל אחד יפנה אליו. לדוגמה, אם פתאום כל אחד יתחיל למכור עגבניות, תחום זה יתמלא במוכרים רבים, כך שמחיר העגבניות ירד, וההכנסות יהיו פחות רווחיות. במילים אחרות, כאשר כולם פונים לתחום רווחי, היצע המוצרים גדל, אך הביקוש נשאר בעינו, ואז ...
איך לברר את האמת? איך לדעת מי צודק? איך לדעת מה נכון? איך לדעת מה לעשות? איך להסביר את עצמך? איך לצאת צודק? איך לדעת מה האמת? איך לשפוט נכון? איך לראות את האמת?
איך לברר את האמת? איך לדעת מי צודק? איך לדעת מה נכון? איך לדעת מה לעשות? איך להסביר את עצמך? איך לצאת צודק? איך לדעת מה האמת? איך לשפוט נכון? איך לראות את האמת?
... איך לדעת מה לעשות? איך להסביר את עצמך? איך לצאת צודק? איך לדעת מה האמת? איך לשפוט נכון? איך לראות את האמת? איך להכריע בין דעות מנוגדות ולדעת מי צודק? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת כיצד אפשר לברר את האמת ולהכריע בין דעות מנוגדות. הדיון מתחיל מהמצב המוכר שבו אנשים מתווכחים ולכל אחד דעה משלו, והאתגר הוא להבין מי באמת צודק ואיך ... מכל אחד מהצדדים לא רק להסביר מדוע הוא צודק, אלא גם להסביר את הצד השני במלואו. הכוונה היא שכל צד צריך להיות מסוגל לפרט את ההסברים של היריב שלו, ולא רק את הטיעונים שלו עצמו. מדוע חשוב להסביר את הצד השני כדי לברר את האמת? אליעד מדגים באמצעות דוגמה פשוטה של מחלוקת בריאותית: מישהו אומר ששתיית שמן זית בריאה, ואילו אחר טוען שהיא אינה בריאה. כדי ... של הצד השני. מי שיכול להסביר היטב את טיעוני הצד השני ובכל זאת נשאר בעמדתו, הוא בדרך כלל הצודק או לפחות החכם והמודע יותר. כיצד שיטת ההסבר ההדדי מסייעת להחלטה נכונה? אליעד מחדד את השיטה הזו ואומר שכדי לברר לעומק, צריך לבקש מכל צד שיסביר לא רק את דעתו אלא גם את דעתו של הצד השני. כך, למשל, אם מישהו אומר לך כדאי לעשות משהו מסוים, יש לשאול אותו למה לדעתו הצד השני אומר לא כדאי. אם הצד שאתה שואל נותן הסברים שטחיים או לא מלאים של העמדה הנגדית, אפשר להסיק מכך שהוא לא מכיר את המטריה בשלמותה. אדם שמבין את כל ההיבטים של הטענה השנייה ובכל זאת מחליט אחרת הוא בעל סיכוי טוב ... מוחלט, אך השיטה של הסבר הדדי היא הדרך הקרובה ביותר לבירור האמת. לפי אליעד, האמת נמצאת לא רק בטיעון עצמו אלא בהכרה של כל צד בטיעונים הנגדיים. הוא מסביר שזה כמו שופט בבית משפט - השופט חייב להכיר את כל הראיות והפרטים כדי לקבל החלטה נכונה, ולא להסתמך רק על טיעון של צד אחד. דוגמה נוספת שאליעד נותן היא מצב שבו את ... לעמדתו, ולבקש שיסביר גם את עמדתו של הצד הנגדי. אם אחד הצדדים נותן מספר סיבות מצומצם ואינו יכול להסביר את כל ההיבטים של הדעה השנייה, ניתן להבין שהוא אינו מכיר את הנושא מספיק לעומק, ולכן דעתו פחות אמינה. לסיכום: מהי הדרך הטובה ביותר לדעת מה נכון? אליעד מסכם ... לוודא שכל צד יכול להסביר לעומק את הצד השני. אדם שאינו מסוגל לפרט ולהבין את כל הצדדים בוויכוח הוא ככל הנראה לא מספיק בקיא בנושא, ולכן סיכוייו להיות צודק נמוכים. הדרך הטובה ביותר ... רק מי שמסוגל לכך, סביר שצודק או לפחות נמצא קרוב יותר אל האמת. איך לדעת מי צודק בוויכוח? איך לברר את האמת בוויכוח? איך לשפוט נכון בין דעות שונות? כיצד להסביר את עצמך בצורה ברורה? האם תמיד יש אמת אחת בוויכוח? איך להחליט נכון בין שתי אפשרויות? ...
בעיות בתקשורת בין אישית, מיומנויות תקשורת, מיומנויות שיחה, איך לדבר נכון? איך להתבטא נכון? איך לבטא את עצמך? איך להסביר את עצמך? איך להבין אנשים? טיפים לזוגיות, טיפים למערכות יחסים
בעיות בתקשורת בין אישית, מיומנויות תקשורת, מיומנויות שיחה, איך לדבר נכון? איך להתבטא נכון? איך לבטא את עצמך? איך להסביר את עצמך? איך להבין אנשים? טיפים לזוגיות, טיפים למערכות יחסים
... בתקשורת בין אישית, מיומנויות תקשורת, מיומנויות שיחה, איך לדבר נכון? איך להתבטא נכון? איך לבטא את עצמך? איך להסביר את עצמך? איך להבין אנשים? טיפים לזוגיות, טיפים למערכות יחסים מה גורם ... ולא על פי הפירושים האישיים שלנו. מה הקשר בין שפה לבין פירושים שונים? המרצה מציין כי יש מקרים שבהם המילים שמישהו אומר עשויות להתפרש בדרכים שונות, וזה יכול להוביל לאי - הבנה. הוא מסביר כי פעמים רבות אנשים אומרים דברים בצורה מעורפלת, ובכך הם פותחים את הדרך לפירושים ... השני כמו שצריך. לעיתים, קונפליקטים נוצרים מתוך אי - הבנה, ואם רק היינו משאירים מקום לשאלות ולהבהרה, היינו יכולים למנוע את רוב הקונפליקטים. בעיות בתקשורת בין אישית מיומנויות תקשורת הסבר עצמי איך לבטא את עצמך איך להבין אנשים ...
מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות
מיומנויות למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות
... למידה, איך לדעת שהבנת? איך לדעת להסביר? איך להסביר נכון? איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך תדע שהבנת? איך להסביר לעובדים? תקשורת זוגית, תקשורת בזוגיות איך לדעת אם באמת הבנת משהו? כאשר מישהו רוצה לוודא שהוא באמת מבין נושא מסוים, אליעד כהן מציע טכניקה פשוטה ומדויקת: להסביר את מה שלמד לאחרים, ובמיוחד לילדים. כאשר אדם מסביר לאחרים, ובמיוחד בכתב או בעל פה, הוא מאלץ את עצמו לעבור שוב על ההיגיון והסדר של המחשבות שלו. פעולה זו מסייעת לחשוף נקודות לא ברורות בהבנה, וגורמת לאדם להעמיק ולחדד את המחשבה שלו. אם אתה יכול להסביר נושא באופן ברור ופשוט לילד, זו אינדיקציה מצוינת לכך שאתה מבין את הנושא לעומקו. למה עדיף להסביר לילד ולא למבוגר? אליעד כהן מדגיש שהסבר למבוגר לעיתים מטעה, כי המבוגר מחזיק בהנחות יסוד מקדימות או שהוא רק עושה את עצמו שהבין. לעומת זאת, לילד אין הנחות מוקדמות או מושגים מורכבים, ולכן ההסבר חייב להיות מאוד פשוט וברור. אם ההסבר שלך ברור מספיק כך שילד יבין, המשמעות היא שאתה בעצמך באמת הבנת את הנושא ולא רק מדקלם מושגים. איך אפשר לדעת אם ההסבר שלך מספיק ברור? על פי אליעד, הדרך הטובה ביותר לבדוק את בהירות ההסבר שלך היא לשאול את עצמך איך הייתי מסביר את זה לילד?. אם ההסבר עדיין מורכב או לא ברור לך, כנראה שטרם הבנת אותו לעומק. שימוש במושגים גדולים או ביטויים מורכבים שאינך יכול לפרק למונחים פשוטים, זו הוכחה לחוסר הבנה עמוקה של הנושא. איך לגרום למישהו להבין אותך באמת? כשאתה מסביר משהו למישהו, קיימות שתי גישות: הגישה הראשונה היא פשוט לתת את התשובה בצורה ישירה, מתוך ציפייה שהצד השני ... לבד או לא? כך, האדם מגיע לתובנות בעצמו ומבין את הנושא לעומק. איך ליישם את השיטה הזו במקום העבודה? כאשר מנהל מסביר לעובדים מה לעשות, יש שתי אפשרויות: פשוט לומר לעובד תעשה כך וכך, ללא הסברים. לשאול את העובד שאלות מכוונות כמו למה לדעתך צריך לעשות כך?, מה יקרה אם נעשה זאת אחרת?, וכך העובד יבין ... טוב יותר את מקור המחלוקת, ולהגיע להסכמה משותפת במקום לוויכוח סתמי. מה לעשות כשאתה יודע משהו מניסיון ולא מסוגל להסביר אותו? לפעמים ידע מבוסס רק על ניסיון אישי, כמו למשל נייר נשרף באש. במקרה כזה, אין לך הסבר סיבתי ברור לתת לאחרים. אליעד אומר שבמצב כזה אתה יכול רק לבקש מהאחר להאמין לניסיון שלך, אבל עדיף לנסות ולהבין את ההיגיון מאחורי הניסיון. כשיש לך הסבר הגיוני, קל יותר להסביר לאחרים ולהביא אותם להבין אותך באמת. הדרך הטובה ביותר היא להפוך ידע שנרכש מניסיון לידע מבוסס סיבה והיגיון. לסיכום הדרך הטובה ביותר לדעת אם הבנת משהו באמת היא לנסות להסביר אותו לאחרים, במיוחד לילדים. ההסבר הפשוט הוא המדד להבנה העמוקה. כדי לגרום לאחרים להבין משהו לעומק, אליעד כהן ממליץ להוביל אותם לתובנה באמצעות ... טכניקה זו יעילה מאוד בכל תחומי החיים: במקום העבודה, בזוגיות, ובתקשורת בין אישית בכלל. איך לבדוק אם הבנתי משהו? איך להסביר רעיונות לאחרים? שכנוע באמצעות שאלות מכוונות איך לגרום למישהו להבין משהו לעומק? שיפור תקשורת ... איך לבדוק אם באמת הבנת משהו? כאשר אדם רוצה לבדוק אם הוא באמת מבין משהו, הדרך הפשוטה והיעילה ביותר היא לנסות להסביר אותו לאחרים. ההסבר מאלץ את האדם להבהיר לעצמו את המידע, לזהות חוסרים בהבנה ולוודא שהוא מסוגל להביע את הידע בצורה ברורה ומובנת. ...
איך להסביר משהו? איך לשכנע מישהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע, יכולת שכנוע
איך להסביר משהו? איך לשכנע מישהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע, יכולת שכנוע
איך להסביר משהו? איך לשכנע מישהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע, יכולת שכנוע איך להסביר משהו למישהו שלא מבין? כאשר מנסים להסביר משהו למישהו והוא אינו מבין את ההסבר, הסיבה לכך נעוצה בהנחות היסוד שהאדם המסביר מניח ולא בהכרח מבהיר למאזין. אליעד כהן מסביר שהדרך הנכונה והיעילה ביותר להסביר משהו למישהו אחר היא לבדוק תחילה את ההנחות הבסיסיות שהובילו אותך לאותה מסקנה או רעיון שאתה מנסה ... מבין, זה מעיד על כך שיש פער בהסכמה לגבי אחת או יותר מהנחות היסוד של האדם המסביר. איך לבדוק את הסכמת המאזין להנחות היסוד שלך? השלב הבא הוא לבדוק עם האדם השני כל אחת מהנחות היסוד שלך. ... עם כל ההנחות הבסיסיות שהצגת בפניו, אך עדיין הוא אינו משתכנע במסקנה שאתה מנסה להסביר לו. במצב כזה צריך לבדוק אפשרויות נוספות: אולי קיימות הנחות יסוד נוספות שלא הזכרת או שלא שמת לב ... ולכן יש להקשיב לו ולבחון מחדש את הטיעון שלך. איך מגלים טעויות בעצמך בעזרת הסבר לאחרים? אליעד כהן מדגיש שהסבר לאחרים יכול לחשוף טעויות בחשיבה שלך עצמך. כאשר אתה מסביר לאדם אחר, ייתכן שהוא יעלה רעיונות חדשים או נקודות מבט שלא שקלת קודם לכן. כאשר האדם השני מתנגד או אינו מבין, ישנה אפשרות שהוא בעצם מצביע על משהו שאתה עצמך לא ראית. לפעמים האדם המסביר כל כך עסוק במחשבות שלו עצמו עד שהוא לא באמת מקשיב לשאלות או להערות של הצד השני, ובכך הוא מפספס את ההזדמנות ללמוד משהו חדש או לזהות טעות בחשיבה שלו. למה הסבר פשוט מעיד על הבנה עמוקה? אליעד כהן מציין שככל שאדם מסוגל להסביר נושא בצורה פשוטה וברורה יותר לאדם אחר, אפילו לאדם עם יכולת הבנה מוגבלת מאוד (הוא נותן דוגמה של הסבר לאדם מפגר), כך הדבר מעיד שהמסביר עצמו הבין את הנושא בצורה עמוקה יותר. הסיבה לכך היא שכדי להסביר משהו בצורה פשוטה וברורה, יש צורך להבין את הנושא לעומקו, כולל כל ההנחות, השלבים וההיגיון שמאחורי הרעיון. מה ההבדל בין לשמוע לבין להקשיב בהסבר? אליעד מסביר שיש הבדל בין לשמוע ללהקשיב. לשמוע זה פעולה פיזית שבה האוזן קולטת קולות, בעוד להקשיב זו פעולה אקטיבית של ... שקוע במחשבותיו. כאשר אדם שקוע במחשבות אחרות, הוא אינו מסוגל להבין באמת את ההסבר. מה הדרך הפרקטית לשפר את יכולת ההסבר שלך? לסיכום, אליעד כהן מסביר שבכדי להסביר לאחרים ולהיות מסוגל לשכנע אותם, יש להבין לעומק את עצמך ואת הנחות היסוד שגורמות לך לחשוב כפי שאתה ... ורק אם באמת הוא מסכים איתך עד הסוף, הוא יוכל להבין ולהשתכנע במה שאתה מנסה להסביר לו. איך לשכנע אנשים? איך לגרום לאחרים להסכים איתך? כיצד להסביר רעיונות? מהן הנחות יסוד? איך ללמד ילדים? מה ההבדל בין להקשיב ולשמוע? עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח
איך לנתח שאלה? טיפים למערכת יחסים, איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להבין מישהו? איך להבין משהו? תקשורת בין אישית, איך למצוא תשובות לשאלות? איך להבין שאלה?
איך לנתח שאלה? טיפים למערכת יחסים, איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להבין מישהו? איך להבין משהו? תקשורת בין אישית, איך למצוא תשובות לשאלות? איך להבין שאלה?
... לנתח שאלה? טיפים למערכת יחסים, איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להבין מישהו? איך להבין משהו? תקשורת בין אישית, איך למצוא תשובות לשאלות? איך להבין שאלה? איך לנתח שאלה? איך ... על כך שחשוב לפתח את המיומנות הזו, במיוחד במערכות יחסים, בהן חשוב להבין אחד את השני בצורה נכונה. מהו התהליך שאנחנו עושים עם עצמנו כשאנחנו מנסים להבין משהו? בהמשך, אליעד מסביר כי לעיתים אנחנו שואלים שאלות כדי למצוא תשובות, אבל השאלה עצמה עשויה להיות לא ברורה או לא מוגדרת. הוא נותן דוגמה לכך שאדם יכול לשאול שאלה אך בעצם השאלה לא קיימת, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: למכור עגבניות, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למכור עגבניות, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לאורח חיים בריא, תמיכה נפשית, מומחה בתחום למכור עגבניות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5352 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 14:10:32 - wesi1