אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למידה ✔מפחד ללמוד לשכנע, מפחד לעשות מניפולציות, מניפולציות רעות, מניפולציות טובות, פחד לפגוע באנשים, איך להשפיע על אנשים? השפעה על אנשים, שליטה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מפחד ללמוד לשכנע, מפחד לעשות מניפולציות, מניפולציות רעות, מניפולציות טובות, פחד לפגוע באנשים, איך להשפיע על אנשים? השפעה על אנשים, שליטה באנשים, לגרום לאנשים לעשות כרצונך
למה אנשים חוששים ללמוד טכניקות לשכנוע ומניפולציות?

אנשים רבים חוששים ללמוד טכניקות של שכנוע והשפעה על אחרים מתוך פחד פנימי וחשש מוסרי שפעולות אלו עשויות לגרום נזק לאחרים. החשש הזה בדרך כלל מתבסס על כך שהאדם אינו בטוח ביכולת שלו לשלוט באותן שיטות בצורה טובה ונכונה. אליעד כהן מסביר שהפחד הזה לא צריך להטריד, מאחר וברוב המקרים, האדם לא באמת יוכל להשתמש בטכניקות האלה בעוצמה וביעילות שהוא חושב שיש להן. אליעד נותן דוגמה משעשעת על אדם שאומר לשוורצנגר, "לא הייתי רוצה להיראות כמוך", ושוורצנגר עונה לו: "אל תדאג, גם לא תוכל". המסר הוא שאנשים פוחדים ממיומנות שאין להם באמת את היכולת או את הכוח לממש אותה, ולכן הפחד הזה אינו רלוונטי.

האם זה נכון לפחד לפגוע באחרים באמצעות שכנוע?

לפי אליעד כהן, אנשים שחוששים לגרום נזק לאחרים דרך מניפולציות ושכנוע בדרך כלל מחזיקים בפחד הזה כי הם חוששים שגם הם עצמם יפגעו ממניפולציות דומות. כלומר, הפחד הוא בעצם השתקפות פנימית של האדם, שמעיד על עצמו שהוא לא לגמרי בטוח בכוונותיו הטובות. אליעד מדגיש שאם האדם היה בטוח בכוונותיו והיה שלם עם עצמו באופן מלא, הוא לא היה פוחד להשתמש ביכולות השכנוע שלו, מאחר והוא היה יודע באופן ודאי שהוא עושה טוב לאחרים. בנוסף, הוא נותן הסבר עמוק יותר ואומר, שאם אדם חושש להשתמש בכוח כזה, הדבר מעיד שהוא לא שלם עם עצמו וחושש שישתמש בכוח זה לרעה.

מהו התנאי שאלוהים נותן לאדם את הכוח להשפיע על אחרים?

אליעד כהן מצטט רעיון מתוך רבי נחמן מברסלב שאומר שאלוהים לא נותן לאדם את ה"מלוכה" ואת ה"הנהגה" (הכוח לשלוט ולהשפיע) אלא אם כן הוא בטוח שאותו אדם לא ינצל את הכוח לרעה. כדי לקבל כוח השפעה ושליטה מוחלט על אנשים, האדם צריך להגיע למצב שהוא מוותר לגמרי על הרצונות האישיים שלו ופועל אך ורק לטובת הזולת. במצב כזה, בו אדם באמת פועל אך ורק לטובת האחרים ולא לטובתו שלו, למעשה הוא נהיה כמו אלוהים. כשהאדם מוותר על הרצונות האישיים שלו לחלוטין ופועל רק בשביל הרצונות של האחרים, כל מה שקורה בעולם כבר הופך להיות "רצונו", משום שאין לו שום רצון עצמי שמתנגד למה שקורה בפועל. זהו מצב אידיאלי שבו לאדם יש שליטה מוחלטת, מפני שברגע שאין לו שום התנגדות למציאות, הוא הופך את עצמו למצב שהכל נעשה לפי רצונו - שהוא הרצון של האחר.

למה אדם מפחד לגרום לאדם אחר להתאהב בו?

דוגמה נוספת שמביא אליעד היא על אדם שמפחד לגרום לבחורה להתאהב בו בעזרת מניפולציות. הוא מסביר שהבעיה היא לא בעצם השימוש בשכנוע, אלא העובדה שאדם כזה הוא תלותי ומפחד מהתגובה של הזולת אליו. אם האדם היה מספיק חזק ובטוח בעצמו, הוא היה מסוגל להשפיע על אנשים אחרים, ולא היה מרגיש פחד מכך שהוא פוגע בחופש הבחירה שלהם. אבל הבעיה האמיתית היא שהאדם אינו בטוח בעצמו מספיק ולכן מפחד שהוא בעצמו ייפגע אם אנשים אחרים ישתמשו עליו במניפולציות דומות.

מה הבעיה בלקחת אחריות על אנשים אחרים או פרויקטים גדולים?

בעיה נוספת שעולה היא שאנשים חוששים לקחת אחריות על אחרים או על דברים גדולים כי הם מפחדים שהם לא מספיק טובים ולא מספיק אחראים. כאן אליעד כהן מסביר שכדי לקחת אחריות על אנשים אחרים, האדם חייב קודם כל להיות בטוח ושלם עם ההחלטות שהוא מקבל עבור עצמו. אדם שלא שלם עם ההחלטות של עצמו ולא בטוח שהוא תמיד פועל לטובת עצמו, תמיד יחשוש לקבל החלטות עבור אחרים, כי הוא לא יודע אם הוא יעשה להם טוב...
אז מה אתה בעצם אומר שמה אתה חושש.

ש: אני אומר שאני חושש להפעיל איזשהם מניפולציות נניח על אנשים כדי נניח למשל לגרום להם להרגיש טוב ולהתנהג בהתאם.

אליעד: אתה כאילו או שכשאני מלמד אותך נגיד שיטות איך לשלוט במוח של אנשים אתה עולה בך פחד.

ש: עולה לי פחד להשתמש בזה.

אליעד: אז קודם כל אתה לא צריך לפחד מזה כי אתה לא תצליח לעשות את זה, סתם יש משפט כזה שמישהו אמר כאילו זה כמו לשוורצנגר אתה יודע לא הייתי רוצה להיראות כמוך אמר לו אל תדאג אתה גם לא יכול, עכשיו תקשיב יש פה כמה חלקים קודם כל יש את החלק של להבין את הנוסחה ויש את החלק שבזמן אמת תוך כדי שאתה מדבר עם הבן אדם אתה יודע לעשות את כל החישובים האלה בראש כי בדרך כלל מה שקורה במחשבים איטיים שאתה חושב על מה הוא מדבר איתך אבל אם יש לך מחשב מהיר אתה יכול לעשות מלא חישובים בראש אבל בא נניח שאתה יכול לעשות את החישובים האלה בראש ממה אתה מפחד.

ש: יש לי איזה קטע מצפוני עם זה כאילו יש לי איזשהו מחסום מצפוני עם הדבר הזה.

אליעד: עכשיו תקשיב יש משפט ברבי נחמן שהוא אומר שלא נותנים לבן אדם את המלוכה ואת ההנהגה אלא אם כן יודעים כאילו אלוהים לא יתן לך להיות מלך אלא אם כן הוא יודע שאתה לא תשתמש במלוכה שלך לרעה במלוכה שהוא יתן לך לרעה, זאת אומרת כזה דבר אלוהים יכול לתת לך אפשרות להיות כמוהו ממש שתהיה כמוהו שמה שירצה שיקרה יקרה שמעת.

ש: כן.

אליעד: אתה לא צריך ללמוד טכניקות כאלה טכניקות כאלה זה למפגרים אתה יודע מה השיטה האמיתית לגרום למישהו לחשוב משהו לרצות שהוא יחשוב את זה מאוד פשוט אם אתה אלוהים כל מה שאתה רוצה קורה נכון, עכשיו יש בעולם שלנו כוח שכל מה שאתה רוצה יקרה ואלוהים יכול לתת לך את הכוח הזה אבל למה הוא לא נותן לך את הכוח הזה כי הוא אומר "אתה אני חושב אם אני נותן לך את הכוח הזה אתה משמיד את העולם" יש כזה "ברוס הגדול מכולם" סרט שהוא יום אחד מתלונן על אלוהים למה אתה כאילו הוא מערער על אלוהים שאלוהים לא מנהל את העולם נכון ואז אלוהים אומר לו "אין בעיה אני אתן לך עכשיו אתה תהיה אלוהים" ואז הוא אומר "אין בעיה אני אעשה את העולם יותר טוב" טיק טק העולם מתחיל להיחרב.

עכשיו שנייה עכשיו מה זה אומר קודם כל שזה נכון זאת אומרת שבעולם אידיאלי אתה צריך להגיע למצב שאתה לא תשתמש בכוחות שלך לרעה הוא רק בשביל לעשות טוב לאנשים אף פעם לא בשביל לדפוק אותם.

ש: למה אלוהים עושה רק טוב לנו?

אליעד: כן.

ש: כן טוב.

אליעד: אבל זה מטאפורות הכל, הלאה זה הבנת?

ש: כן.

אליעד: עכשיו אתה כנראה עדיין יש לך תככים ומזימות ואתה חושש מעצמך אתה לא שלם עם עצמך אם היית בטוח שאתה בן אדם טוב אז מה יכול לקרות מה אתה תעשה למישהו רע, זה דבר אחד אם אתה רוצה שנגלגל את זה עוד קדימה אחת הסיבות שאתה מפחד לעשות מניפולציות על אנשים כי אתה מפחד שיעשו עליך מניפולציות הרי זאת השתקפות שלך אתה מפחד שעושים עליך מניפולציות וזה עושה לך רע אז אתה לא רוצה לעשות מניפולציות על אנשים כי זה יעשה לך רע כי תחשוב שעושים עליך מניפולציות. הבנת האם אתה מסוגל לדמיין את עצמך רוצה ממישהו משהו מאוד ושאתה יכול ברצון שלך לגרום לו לעשות את מה שאתה רוצה ואתה עדיין אומר אני לא עושה את זה כי אני רוצה שתהיה לו בחירה חופשית?

ש: כן.

אליעד: סבבה אז מה הבעיה הבנת?

ש: הבנתי.

אליעד: אז מה הבעיה יותר מזה שאתה רואה מישהו שאתה רוצה שהוא יעשה משהו הוא בא לעשות את הדבר הזה ואתה אומר "לא אולי הוא לא שלם עם זה אני אשתול מחשבה שלא יעשה את זה כדי שרק אם הוא בטוח רוצה לעשות את זה שהוא יעשה את זה" למרות שאתה רוצה שהוא יעשה את זה והוא כבר בא לעשות את זה.

ש: זה כן.

אליעד: אז אתה צדיק אמיתי מה הבעיה איפה אתה רואה בעיה?

ש: שתיים.

אליעד: שתי בעיות כבר הגענו.

ש: אחת זה במקרה נניח שיש נניח וידאו איך לגרום לבחורה להתאהב בך.

אליעד: נכון מה הבעיה בזה זה כמו איך לגרום לך להתאהב בעצמך זה אותו דבר.

ש: אוקי זה אחד.

אליעד: רגע מה לא הבנתי את השאלה אבל מה השאלה?

ש: אוקי אני אגיד לך נניח אחד זה אני אומר למה שאני אגרום למישהי להתאהב בי.

אליעד: אל תגרום.

ש: אתה מבין זה אחד.

אליעד: לא אני לא הבנתי את השאלה.

ש: כאילו למה שאני אגרום למישהי להתאהב בי אם היא לא אוהבת אותי למה שאני אגרום לה להתאהב בי?

אליעד: כי אתה רוצה שהיא תאהב אותך בא נגיד אף פעם לא אהבת מישהי מספיק כדי לרצות שהיא תאהב אותך אולי למרות שהיא לא אוהבת אותך גם יכול להיות.

ש: אוקי אז זה למשל מתנגש לי עם המצפון על דבר כזה למשל.

אליעד: לא הבנתי מה אתה שואל ואומר בכלל.

ש: לדוגמה לגרום למישהו לעשות משהו שהוא מאה אחוז בשביל שיהיה לי טוב דבר שלי יש בעיה עם זה.

אליעד: אז אתה גם מתוסבך.

ש: שזה רק אינטרס שלי כאילו.

אליעד: אז אתה גם מתוסבך למה מתוסבך כי אתה בעצם תלוי במישהו אחר כדי שיהיה לך טוב אתה לא יכול לעשות לעצמך, אם אתה כל כך חכם בלשכנע אותו לעשות את מה שאתה רוצה תשכנע את עצמך להרגיש טוב בלעדיו תראה הבנת.

ש: תראה אוקי אבל בדרך כלל זה מה שקורה.

אליעד: סבבה אז מה הבעיה.

ש: אז אתה אומר שאין בעיה אוקי אז בא ניקח בסדר.

אליעד: כן משהו אחר.

ש: משהו אחר שאמרת שאם אלוהים לא היה בטוח בך אז הוא היה נותן לך את הכוח הזה.

אליעד: נכון מאה אחוז.

ש: אני לא מספיק בטוח בעצמי בשביל לקחת אחריות על איזשהו מישהו או משהו בא נגיד על איזשהו משהו מסוים כי אני חושב שאני אחריב אותו בעצמי אני לא לוקח על עצמי אחריות למשל לבנות בית כי אני חושב שניפרד אתה מבין עזוב את אלוהים יש לי בעיה עם עצמי בקטע הזה.

אליעד: אז מה השאלה אז אני אלמד אותך איך לבנות את הבית מה הבעיה.

ש: זאת הבעיה.

אליעד: זאת הבעיה?

ש: זאת בעיה יותר מדויקת.

אליעד: זאת בעיה יותר מדויקת?

ש: כן.

אליעד: אז מה הבעיה אז היא יותר מדויקת.

ש: אני חושב שזה שתיהן אותו דבר.

אליעד: עכשיו אני סתם מבלבל איתך כאילו עברנו לסתם משחקי מילים, לא הבנתי מה אתה רוצה עכשיו אתה שואל שאלה אתה אומר משפט עם סימן שאלה בסוף?

ש: כן.

אליעד: מה השאלה שלום מה השאלה?

ש: איך אני מגיע למצב שאני ראוי שאני אחשוב שאני יכול לקחת על עצמי אחריות על משהו.

אליעד: אל תיקח אחריות למה לך לקחת אחריות?

ש: כי זאת מטרה שמציקה לי כי אני רוצה את המלכות אוקי אתה אמרת אם אני רוצה את המלכות אז אני צריך להרגיש שאני ראוי למלכות.

אליעד: לא זה לא אמרתי אמרתי אם אלוהים יחשוב שאתה ראוי הוא יתן לך אתה יודע ממה תלוי ראוי שאתה לא יהיה לך אינטרס שאתה לא תהיה אינטרסנט בזה זה תלוי, אתה צריך להגיע למצב שאתה לא משתמש בכוח שנותנים לך לטובתך האישית אלא רק בשביל לעשות טוב לאחרים.

ש: גם סיפור.

אליעד: זה דימוי זה סתם דימוי אבל מה האמת שאם תצליח להגיע לזה גם יהיה לך כוח זה הכל דימויים לא משנה בא נגיד בשביל להגיע למצב שלא אכפת לך שאתה פועל רק לטובתם של אחרים זה כמו להגיד שאין לך שום רצון עצמי אם אין לך שום רצון עצמי זה אומר שהפכת להיות אלוהים כבר כי אתה כבר לפני הרצון של עצמך אם אתה לפני הרצון של עצמך אתה כבר אלוהים אם אתה כבר אלוהים אתה בכל מקרה כל מה שאתה רוצה קורה, זה מדברים שהם נכונים המשפטים האלה נכונים בכל מקרה.

ש: אם זה רק בשביל אחרים.

אליעד: לא משנה טוב הלאה מה השאלה איפה השאלה?

ש: אתה אמרת אוקי שאני צריך.

אליעד: קודם כל אתה לא צריך כלום בדיל כפי שרבי נחמן ציין אותו לא נותנים לך את המלוכה ואת ההנהגה כדי שלא תשתמש בה לטובתך האישית זה מה שהוא אמר הלאה.

ש: סבבה עכשיו אני נניח רוצה לבוא ולעזור למישהו במשהו אוקי אבל אני מרגיש שיכול להיות שיותר סיכויים שאני אזיק...
להחזיר את הביטחון העצמי להתאהב בך התאוששות לאחר פרידה לגרום למישהו לרצות אותך חופש בחירה איך לגרום לגברים לרצות אותך משחקי מילים טכניקות להתנהג נזק לגרום למישהי להתאהב בך איך להשפיע איך להשפיע על אנשים השפעה השפעה על אנשים לגרום לגרום לאנשים לגרום לאנשים לעשות לגרום לאנשים לעשות כרצונך להשפיע להשפיע על אנשים ללמוד ללמוד לשכנע למידה לעשות כרצונך לעשות מניפולציות לפגוע לפגוע באנשים לשכנע לשכנע אנשים לשכנע אנשים לעשות כרצונך מניפולציה מניפולציות מניפולציות טובות מניפולציות רעות מפחד ללמוד לשכנע מפחד לעשות מניפולציות פחד פחד ללמוד פחד לעשות פחד לפגוע פחד לפגוע באנשים פחדים רצון שכנוע שליטה שליטה באנשים
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
... למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו אחיזת עיפרון, חזרה על תנועות כתיבה, ומשחקים רגילים - אך היא לא הצליחה לקלוט את האותיות בדרך הזו. במקום זאת, היא הצליחה ללמוד רק כאשר הפעילו אצלה את החושים, ובעיקר כאשר תהליך הלמידה שולב עם הגוף והתנועה. מה המשמעות של למידה באמצעות החושים והגוף? אליעד מסביר שלמידה באמצעות החושים משמעותה שימוש בתחושות מוחשיות כדי להחדיר את המידע למוח בצורה טובה יותר. דוגמה לכך היא ציור האותיות על גב הילדה עם האצבע. בדרך זו, הילדה מרגישה את תנועת ... בנוי כך שאנו זוכרים את מה שמשפיע עלינו ונתפס אצלנו כמשמעותי. מדוע ילדים מסוימים לומדים טוב יותר דרך הגוף מאשר בדרכים רגילות? אליעד מסביר שאין לכך תמיד סיבה חד - משמעית וודאית, ומציג את הטענה שמדובר בעניין אקראי לחלוטין. כלומר, העובדה שילדה אחת מצליחה ללמוד באמצעות תחושה פיזית של הגוף, ואילו ילד אחר דרך ראייה או שמיעה, אינה בהכרח קשורה לאירועים מסוימים שחווה הילד. גם אם נגלה שבעברה של הילדה קרה לה משהו שהשפיע על הגוף שלה, ... אותם. כיצד גורמים לאותיות להפוך למוחשיות ומשמעותיות לילדים? אליעד מציין שהמטרה בלימוד דרך החושים והגוף היא להפוך את צורת האות לדבר משמעותי ומוחשי עבור הילדה, כך שיהיה לה קל יותר לזכור. כאשר היא חווה את האות בצורה פיזית, כמו דרך מגע, תנועה, או טעם, היא מתקרבת לאות דרך חושיה והזיכרון שלה מתבסס על החוויה המוחשית הזו. לדוגמה, אם רוצים ללמד את הילדה את האות א, במקום רק לכתוב את האות על הלוח, מציירים לה את האות באמצעות חומר מוחשי כמו סוכר, ואז נותנים לה לחוש את הצורה באמצעות ליקוק, נגיעה, או הרגשה של המרקם. ... של שיטות עד שמגלים איזו שיטה עובדת עבורו. הוא ממליץ להתנסות שוב ושוב בדרכים שונות ללמידה באמצעות החושים, כגון מגע, תנועה, שמיעה, וראייה, עד שמוצאים את הדרך שהילד מגיב אליה בצורה החזקה והברורה ביותר. למשל, יש ילדים שילמדו טוב יותר אם יציירו להם על הגב, אחרים ... יחושו את האותיות בצורה טעם או ריח, כמו במקרה של שימוש בסוכר. מהו העיקרון המרכזי בלימוד ילדים עם לקויות למידה לפי אליעד כהן? אליעד מסכם ואומר שהעיקרון המרכזי הוא להפוך את החומר הנלמד למשמעותי ומוחשי עבור הילד דרך החושים. זיכרון של מידע נוצר כאשר המוח תופס את המידע כמשמעותי, וילדים עם לקויות למידה זקוקים לעיתים לשיטות יצירתיות יותר כדי שהמידע ייתפס אצלם כמשמעותי. במקום להיצמד לדרך מסוימת ולקבוע שכל הילדים חייבים ללמוד בדרך הרגילה של אחיזת עיפרון וכתיבה חוזרת, אליעד ממליץ למצוא את הדרך הייחודית שהופכת את המידע למשמעותי לילד, ודרכה הוא יצליח לזכור וללמוד. איך ללמד ילד עם לקויות למידה? שיטות ללמד ילדים לכתוב למידה באמצעות החושים טיפול בילדים עם הפרעות
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
... למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק? איך מתרחש תהליך הלמידה במוח? כדי להבין לעומק מהו תהליך למידה, צריך להבין תחילה את מהות השינוי. כל למידה היא בעצם מעבר ממצב של אי - ידיעה למצב של ידיעה, אך כיצד בדיוק מתרחש השינוי הזה? ... קרה באמצע? באותה המידה בדיוק, גם בלמידה יש לנו מצב קודם של לא ידעתי ומצב לאחר מכן של עכשיו אני יודע. אליעד מדגיש כי כדי להבין לעומק איך תהליך הלמידה מתבצע, יש לבחון קודם את עצם ההגדרה של מה זה לא לדעת? ומה הכוונה בכלל בלדעת משהו? ... שמשהו הוא ככה וככה. למשל, אם ילד לומד שאסור לעשות פעולה מסוימת, למעשה הוא למד להאמין שזה אסור. בכל פעם שהוא נתקל במידע חדש, הוא עובר תהליך של שכנוע עצמי. אליעד מדגיש שתהליך הלמידה ברמה העמוקה ביותר הוא בעצם תהליך של יצירת אמונה חדשה. הוא מוסיף כי בכל למידה יש אלמנט של שכנוע עצמי: האדם משכנע את עצמו שכעת יש בידיו ידיעה חדשה, למרות שבעצם ... שהוא סיגל לעצמו. לדוגמה, גם כשאדם לומד עובדה כמו השנה היא 2024, הוא לא יודע זאת בוודאות מוחלטת, אלא משוכנע בכך ברמה ... יחסית, שבה אנו מקבלים את מושג הלמידה כעובדה קיימת וברורה. השנייה היא פרספקטיבה של אמת מוחלטת, שבה אנו מטילים ספק בעצם ... מוחלטת, כל מושגי הידיעה והלמידה מוטלים בספק. לכן, אם האדם מחפש תשובה מוחלטת לשאלה כיצד מתבצעת למידה , עליו להטיל ספק מוחלט בנקודות היסוד של השאלה עצמה: האם באמת היה מצב של אי - ... איך באמת אפשר לבדוק אם באמת למדת משהו חדש? אליעד מדגיש כי יש צורך לבחון היטב את הזיכרון. לדוגמה, אם מישהו אומר: ... אינו ודאי. לדוגמה, כאשר אדם מספר שלמד שפה מסוימת, כמו אנגלית, הוא טוען שפעם הוא לא ידע אנגלית וכעת הוא יודע. אליעד מאתגר ... מעוות? לכן, כל הטענות על תהליך למידה חייבות להיות מבוססות על ודאות מוחלטת, אחרת הן בעצמן סוג של אמונה. מהו הקושי האמיתי בהבנת תהליך הלמידה? אליעד מציין כי הקושי העיקרי בהבנת תהליך הלמידה הוא ההנחות שאנו עושים מראש. אם אנחנו מניחים מראש שהיה מצב של אי - ידיעה ומצב של ... בוודאות מה בדיוק התרחש בתהליך של למידה. הוא מוסיף כי אם האדם יבין שהוא לא יכול להיות בטוח שיש בכלל הבדל בין לדעת ולא ... תיעלם עבורו השאלה איך קרה תהליך הלמידה?, משום שהוא יבין שהתהליך עצמו מוטל בספק. כך, בסופו של דבר, השאלה מתבטלת מעצמה ... מציע דרך התבוננות מעמיקה על מושג הלמידה, שמעודדת את האדם להטיל ספק בכל ההנחות הבסיסיות לגבי ידיעה ואי - ידיעה, ולבדוק ... שלו לגבי כל פרט בתהליך. איך המוח לומד? מהי למידה? איך להטיל ספק? מהי ידיעה? האם אפשר לדעת משהו בוודאות? האם ידיעה היא אמונה? איך ...
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט? איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר רוצים ללמוד מידע חדש, הדבר החשוב ביותר הוא להבחין קודם כל בסוג המידע שאותו רוצים ללמוד, כי קיימים שני סוגים מרכזיים של מידע, ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי), ... מידע המבוסס על היגיון (מידע סיבתי המבוסס על הקדמות). מהו מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ברור, והוא למעשה אקראי לחלוטין. דוגמה נפוצה לכך היא למידה של אוצר מילים בשפה חדשה. למשל, מדוע בעברית נקרא שולחן ובאנגלית טייבל? אין לכך סיבה הגיונית עמוקה - זו פשוט החלטה אקראית לחלוטין. כדי ללמוד מידע מסוג כזה, הדרך היחידה והיעילה ביותר היא באמצעות חזרתיות ותרגול ... ורק אחר כך למשוואות מורכבות. אותו דבר גם בתחומים כמו כלכלה ופיזיקה. במידע כזה, אי אפשר ללמוד שלב מתקדם בלי הבנה מלאה של השלבים הקודמים. מי שמדלג על שלבים או מנסה לשנן מידע כזה ללא הבנה אמיתית, ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים הבאים: ראשית, לזהות שמדובר במידע ... נושא כלשהו, תמיד לחזור שלב אחד אחורה ולוודא הבנה מלאה של כל היסודות. לדוגמה, כאשר לומדים על איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד: קודם כל צריך להבין מה זה בכלל ... תוכלו להבין את המושג המלא. מה קורה אם מנסים לשנן מידע סיבתי במקום להבין? אם מנסים ללמוד מידע סיבתי רק באמצעות שינון, הזיכרון יגיע למגבלה שלו במהירות והלומד ייתקע בהמשך, כי מידע מסוג זה בנוי בצורה של היגיון והיררכיה ולא כזיכרון אקראי. ההבנה חשובה הרבה יותר מזיכרון במקרים כאלה. מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת? למידה מסודרת היא תהליך שבו מתחילים מהיסודות ומתקדמים בהדרגה, בעוד שלמידה לא מסודרת מנסה לדלג קדימה בלי הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. למידה מסודרת מבטיחה שלא יווצרו פערים וחוסכת תסכול רב בהמשך. מהם עיקרי השיטה המנצחת ללמידת כל נושא? לסיכום, כל מידע בעולם ניתן ללמוד בקלות אם עובדים לפי העקרונות הבאים: אם המידע הוא זיכרוני (אקראי), הדרך ... במידע בהקשרים שונים ומגוונים, ותרגול מתמשך. אם המידע הוא סיבתי (מבוסס היגיון), יש ללמוד אותו בצורה הדרגתית, לפרק אותו לחלקים בסיסיים, ולוודא הבנה מלאה של כל ... בעזרת ההבנה הזאת של שני סוגי המידע והאסטרטגיות המתאימות לכל אחד, כל נושא חדש ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר. איך ל
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
... בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה מה עושים כשמישהו מגמגם או סובל מקושי בדיבור? כאשר אדם סובל מבעיות דיבור כמו דיסלקציה בדיבור, גמגום או לקות שפתית, חשוב ... שליטה. הטיפול במצב כזה מתחיל בנסיעה איטית מאוד עם הוראה חד - משמעית לאדם שלא להסיר את הרגל מהגז, כך שהוא לומד שליטה הדרגתית. מגבירים את המהירות לאט - לאט, תוך שמירה על לחיצה רציפה על הגז, וכך האדם לומד להרגיש שליטה מלאה גם במהירויות גבוהות. בשלב הבא, מתרגלים שליטה באמצעות דוושת הבלם והגז לסירוגין, ומלמדים את האדם לשלוט ... נוספים הדומים במבנה שלהם לקושי בדיבור. איך לטפל בגמגום? דיסלקציה בדיבור קושי בדיבור אצל ילדים אבחון לקות למידה בעיות דיבור רגשיות טיפול בליקויי למידה לקויות שפה אצל ילדים ...
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
... למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד מהם הגורמים המשפיעים על למידת ילדים עם קשיים רגשיים וקשיי למידה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק במגוון רחב של קשיים איתם מתמודדים ילדים עם בעיות למידה. הוא מתחיל בסיפור של מורה או מדריכה שמנסה לעזור לילד ללמוד קרוא וכתוב. המורה פונה בשאלה מה היא צריכה לעשות כדי לשפר את תהליך הלמידה, וכיצד להבין את הקושי של ... את הגורמים האישיים שמובילים לקשיים. כל ילד עשוי לחוות את הקשיים בדרכים שונות, וחשוב לדעת לזהות את הגורמים המהותיים ולא להסתפק בהסברים שטחיים. האם שיטות למידה אחידות מתאימות לכל הילדים? ... ייתכן שהיא פשוט לא מתאימה לו. הוא מדבר על כך שכל ילד עשוי להגיב אחרת לאותה שיטה, ולכן חייבים לבדוק את ההתאמה בין הילד לבין השיטה ולמצוא דרכים שונות ללמד אותו. מהו קשר רגשי ולמה הוא חשוב? אליעד מציין שלילד עם קשיים רגשיים או קוגניטיביים קשה יותר ללמוד אם אין קשר רגשי חזק עם המורה או המדריך. יש צורך במערכת יחסים שתאפשר לילד להרגיש בטוח ולהתמסר לתהליך הלמידה. לעיתים, הציפיות הרגשיות של המורה כלפי הילד יכולות להשפיע על הצלחת הלמידה. קשר רגשי חיובי הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחה. האם כל ילד באמת לא רוצה ללמוד? אחת השאלות הגדולות אליעד שואל היא האם ילד שלא רוצה ללמוד, אכן לא רוצה ללמוד, או שמא יש משהו חוסם אותו מלהתעניין בלמידה. הוא מדבר על כך שלפעמים התסכול והכישלונות הקודמים יכולים להוביל לילד לחשוב שהוא לא יכול ללמוד, ואולי זו הסיבה שהוא לא מעוניין להשתתף בלמידה. אליעד טוען שצריך לחשוב גם על האופן שבו מציגים לילד את הלמידה, ולא להניח שהוא לא רוצה. מהי החשיבה הנכונה להצלחה בלמידה? בסוף, אליעד מציין שמי שמניח שכל ילד יכול ללמוד אם הוא רוצה ללמוד - טועה. לפעמים, ילדים נדרשים להתגבר על חלקים בתוכם שמונעים מהם ללמוד. הם יכולים להתפתח, גם אם זה לא מה שהם רוצים ללמוד. הוא מדגים זאת בדימוי של אימון בחדר כושר: התוצאה לא תלויה בהנאה ממה שעושים, אלא בפעולה עצמה, גם אם היא קשה. אם הילד מבצע את הפעולות הדרושות, הוא יוכל ללמוד ולהתפתח. האם יש מקום לעקוב אחרי שיטות למידה שונות? אליעד מסביר כי יש מקום להתאים את השיטות למידה לפי הילד. לא תמיד יש שיטה אחת שמתאימה לכל הילדים, וצריך להיות יצירתיים ולמצוא את הדרך שתעבוד עם כל ילד בנפרד. במקרה של ילד שמפגין התנגדות ללמידה, הוא ממליץ למצוא שיטה שתהיה ...
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
... בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, ... במוח? אליעד מסביר שאין מדובר בהכרח בבעיה במוח, אלא בהבנה של תהליכי למידה והתנסות. הוא מציין שהמוח של כל אדם פועל בצורה דומה, כאשר הוא עובר דרך מספר ... של ההתמקדות, ולא בהכרח מדובר בהפרעה מוחית. האם יש קשר בין הפרעות למידה לבין תהליכים במוח? בהמשך ההרצאה, אליעד מתאר את הקשר שבין הפרעות למידה ובין תהליכים מוחיים. הוא מסביר שמהות ההפרעות איננה טמונה בכשלים מוחיים, אלא ... להבדיל בין צדדים, לזכור שמות, ולהבין מושגים בצורה ברורה יותר. הפרעות למידה בלבול בין ימין ושמאל דיסלקסיה בעיות זיכרון ADHD תרגולים למוח הבנת מושגים ...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות ... הדבר תלוי כיצד נעשה בו שימוש אינטליגנטי ומאתגר. לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. לדוגמה, אם לומדים שפה חדשה, חזרה על מילים לא מפתחת את השכל, אך אם יש חיפוש אחרי דרכים חדשות ... לשיפור, הוא מפתח את השכל. לסיכום: כיצד ניתן לפתח את השכל? כדי לפתח את השכל, יש להתמקד בהפעלת היגיון וחשיבה מתמשכת. זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, שפה חדשה, או ביצוע משימות יומיומיות. כל עוד יש בתהליך הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, אך חשוב להבין שיש הבדל בין תהליך הלמידה לבין מהות הלמידה עצמה. כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, יכול לפתח את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול לפתח את השכל, אך המפתח לכך הוא לא בהכרח בתחום הלמידה , אלא במאמץ השכלי המושקע בתהליך הלמידה. לדוגמה, ללמוד מוזיקה יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל לפיתוח השכל. לעומת זאת, אם במהלך הלמידה יש חיפוש אחר דרכים חדשות לפתרון בעיות, כמו למשל ללמוד שפה חדשה ולהתמודד עם קשיים בלמידת מילים, תהליך החשיבה וההיגיון מעורבים והם ... מתוך דבר. לדוגמה, חזרה על מילים בשפה חדשה אינה בהכרח מפתחת את השכל, אך כאשר יש התמודדות עם בעיות של זיכרון תוך חיפוש אחרי דרכים יעילות ללמוד ולזכור, זה כבר תהליך שכלי. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? למעשה, כל תחום יכול ... שמפתח את השכל. לסיכום: כיצד ניתן לפתח את השכל? לסיכום, כל תחום יכול לפתח את השכל, כל עוד הוא כרוך בהפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. בין אם אתה לומד מוזיקה, שפה חדשה, או אפילו מסיים משימות יומיומיות כמו ניקיון, כל עוד אתה מתמודד עם אתגרים ומחפש דרכים לשיפור באמצעות מחשבה, תהליך הלמידה עשוי לפתח את השכל שלך. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל ...
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
... משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז. איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד? לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא ... כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו. האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו עזוב את הבובות, בוא תלמד, אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב. איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו? אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל ... ולא לברוח מהם או להתעלם מהם. כיצד לפתח את השכל ואת ההיגיון בכל תחום? לבסוף אליעד מציין עיקרון כללי: לא משנה מה האדם רוצה ללמוד או במה הוא מתעניין, הדרך היחידה להגיע להישגים גדולים באמת, כמו להארה רוחנית או הבנה עמוקה, היא על ידי פיתוח יכולת החשיבה והשכל. אליעד ... דרך השימוש בשכל והחקירה המתמדת, המוח מתפתח, וכך גם מתפתחת היכולת של האדם לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לפתח את השכל של הילד? כיצד לטפל בהפרעות נפשיות? איך לגרום לילד להתרכז בלימודים? האם יש סתירה בין משחק ללימודים? עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר. אם היית אומר לו בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים הוא היה מתרכז ... לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו. דרך אגב איך פותרים ... קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שה
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
... והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? אליעד כהן מדבר על כך שהכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. כאן הוא מציע כלים לשיפור והתמודדות עם כישלון. מהו כישלון? ... מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא דרכים לשפר את ההתנהגות או ההחלטות בעתיד. הדרך לעשות זאת היא ... את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם היינו יכולים לחזור לעבר? למשל, אם אדם עובר את הכביש ולא ... לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים להיכשל עוזרת לנו להיות זהירים יותר בעתיד. גם אם לא ... את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג לבין מה שבאמת קרה. השתמש במכונת זמן: שאל את עצמך אם היית ... בדרך להצלחה מה זה כישלון? כישלון אישי איך ללמוד מכישלונות? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? הכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. מהו כישלון ואיך אנחנו מגדירים אותו? כישלון הוא מצב שבו אנחנו ... מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא דרכים לשפר את ההתנהגות או ההחלטות בעתיד. הדרך לעשות זאת היא ... את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם היינו יכולים לחזור לעבר? למשל, אם אדם עובר את הכביש ולא ... לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים להיכשל עוזרת לנו להיות זהירים יותר בעתיד. גם אם לא ... את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? 1. זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג לבין מה שבאמת קרה. 2. השתמש במכונת זמן: שאל את עצמך אם ... ולשנות את הגורמים הבסיסיים להתנהגותנו. איך ללמוד מכישלון? מהי למידה מניסיון? איך למנוע כישלון בעתיד? מה עושים אחרי כישלון? מהם דפוסי חשיבה שמובילים לכישלון? כישלונות ואכזבות, כישלון ...
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
... חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? אליעד כהן מציג את האמירה הידועה אין חכם כבעל הניסיון, ... עצמה חייבת להיות תקינה, כי גם בה אפשר לטעות. מהו הסיפור על איינשטיין ומה הוא מלמד אותנו על ניסיון? אליעד מתאר סיפור על אלברט איינשטיין, שבו מדענים עשו ניסוי ואישרו את התחזית התיאורטית ... ולא להסתמך רק על הניסיון של עצמם או של אחרים. האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? למידה מניסוי וטעייה כיצד להסיק מסקנות נכונות? האם ניסיון אישי תמיד נכון? מחקרים מדעיים וניסיון מעשי מתי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מפחד ללמוד לשכנע, מפחד לעשות מניפולציות, מניפולציות רעות, מניפולציות טובות, פחד לפגוע באנשים, איך להשפיע על אנשים? השפעה על אנשים, שליטה באנשים, לגרום לאנשים לעשות כרצונך
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למידה, האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: למידה, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לזוגיות, ייעוץ אישי מומלץ, מאמן אישי לביטחון עצמי בתחום למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 14:26:03 - wesi1