אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למידה ✔טיפול בכעסים, טיפול בחרדה, להרגיע חרדה, להרגיע כעס, להרגיע אדם עצבני, להרגיע אדם בחרדה, להרגיע אדם מפחד, איך להבין אנשים? איך לקרוא אנשים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טיפול בכעסים, טיפול בחרדה, להרגיע חרדה, להרגיע כעס, להרגיע אדם עצבני, להרגיע אדם בחרדה, להרגיע אדם מפחד, איך להבין אנשים? איך לקרוא אנשים? ללמוד אימון אישי, יעוץ לפסיכולוגים, ללמוד לטפל
איך להרגיע אדם כועס או חרד?

אליעד כהן מסביר כיצד ניתן להרגיע אדם שנמצא במצב של כעס או חרדה. הוא פותח בשאלה: איך להרגיע מישהו שמתעצבן מאוד? על מנת להבין כיצד להרגיע אדם עצבני או חרד, צריך להתחיל מלשאול את השאלה בצורה כללית ופשוטה יותר, למשל: "איך להרגיע מישהו כשהוא עצבני?", או "איך אתה מרגיע את עצמך כשאתה עצבני?".

מהן שתי הדרכים להרגיע אדם כועס או חרד?

קיימות שתי דרכים עיקריות ומנוגדות להרגעת אדם עצבני או חרד:
  • דרך ראשונה: להביע הזדהות עם הכעס או החרדה שלו, וליצור תחושה של הבנה ואמפתיה.
  • דרך שנייה היא לא להזדהות עם הכעס או הפחד, כלומר, לא לאשר לו שהמציאות שהוא מתאר נכונה, וכך להרגיע אותו.
כל אחת מהדרכים האלו יכולה להוביל להרגעה, אך השימוש בכל אחת מהן תלוי בסיטואציה ובאדם שמולנו. למשל, אם מישהו כועס עליך כי הוא חושב שפגעת בו, אפשר להגיד לו "נכון, אתה צודק", מה שיכול להרגיע אותו. אך ישנם מצבים אחרים, שבהם אם תביע הזדהות, האדם יכעס יותר ויחשוב שהצדקת את הכעס שלו. באותם מצבים, דווקא שלילת הסיבה לכעס ("מה פתאום, זה לא קרה") עשויה להרגיע אותו, כי הוא מבין שאולי הוא הגזים.

אליעד מדגיש שחשוב לזהות את המצב המדויק שהאדם נמצא בו כדי להחליט האם להביע הזדהות או לא. דוגמה ברורה לכך היא מצב שבו ילד מפחד שיש מפלצת מתחת למיטה. אם תגיד לילד "אין שום מפלצת", הילד עשוי להרגיש שלא מבינים אותו ויכנס לחרדה גדולה יותר. אבל אם תביע הזדהות ("ומה המפלצת רצתה לעשות לך?"), יש מצב שהילד ירגיש שיש בסיס לפחד, וייכנס לחרדה נוספת. לכן, עליך להחליט מתי עדיף להזדהות ומתי עדיף לא להזדהות.

כיצד לזהות מה גורם לאדם להיות כועס או חרד?

כדי להרגיע אדם כועס או אדם בחרדה, השלב הראשון הוא תמיד להבין את הסיבה האמיתית שמאחורי הכעס או הפחד. לא תמיד האדם עצמו יודע את הסיבה, ולעיתים קרובות הוא אומר משהו אחד, אבל בפועל מתכוון למשהו אחר. לדוגמה, אדם עשוי לומר שהוא כועס כי פיטרו אותו מהעבודה, אבל בעצם הוא פוחד מאיך שאשתו תגיב, או מהתגובה של ההורים או הסביבה. אדם יכול להיות כועס כי הוא פוחד מביקורת, או בגלל טראומה שחווה בעבר. לכן, השלב הראשון בטיפול בכעס או חרדה הוא זיהוי הסיבה המדויקת לכעס או לפחד, דרך שאלות כמו:
  • "למה הוא כועס באמת?"
  • "האם הוא כועס על מה שקורה עכשיו או בגלל זיכרון טראומטי מהעבר?"
  • "מה הנחות היסוד שגורמות לו לכעוס או להילחץ?"
אליעד ממליץ לנסות למצוא את החוליה החלשה של הכעס או החרדה: מהו הדבר שהאדם הכי פחות בטוח בו, או מה הכי קל לשנות בדעה שלו, וכך להפחית את הכעס או החרדה שלו.

אליעד נותן דוגמה נוספת של טיפול בהתנגדויות של לקוח. אם לקוח אומר שהוא לא רוצה לקנות את המוצר, עליך להבין מהם הרצונות והאמונות שלו ביחס למוצר, ולמצוא מה הכי קל לשנות בדעות שלו. לדוגמה, לומר לו "מה שאתה חושב על המוצר אינו נכון" ולנסות לשנות את ההנחות שלו לגבי המוצר. באותה צורה בדיוק, בטיפול בכעס או בחרדה, תבדוק אילו אמונות או הנחות גורמות לכעס או לחרדה, וכיצד ניתן לערער עליהן.

מדוע אנשים מדברים הרבה כשהם כועסים או בחרדה?

אדם שמדבר הרבה כשהוא כועס או מפחד עשוי לנסות להבין את עצמו דרך הדיבור. יש אנשים שמדברים הרבה כי הם מנסים להבין את עצמם, ואם תעזור להם להבין את עצמם הם יירגעו וישתקו. יש כאלה שצריכים להרגיש שמבינים אותם, ואם תגלה אמפתיה לכעס או לפחד שלהם, הם יירגעו מיד. יש אנשים אחרים שדווקא מביעים כעס או פחד כי הם רוצים להרגיש חזקים או שהם זקוקים להכרה מסוימת. לכן חשוב לנסות להבין את הצורך הנסתר של האדם, מה הצורך הרגשי שלו, ולנסות לספק...
מה שאלתך אדוני.

ש: איך אני מרגיע מישהו שמתעצבן מאוד?

אליעד: שמתעצבן מאוד, אוקי מה עושים כדי למצוא תשובה לשאלה הזאת, קודם כל אתה יכול לשאול אותו "תגיד לי מה אני צריך לעשות כדי להרגיע אותך".

ש: כשהוא מתעצבן הוא לא מדבר עם אף אחד רק פולט לא קולט.

אליעד: אוקי הוא שואל שאלה פשוטה איך אתה אמור להרגיע מישהו שמתעצבן מאוד נכון?

ש: כן.

אליעד: איך מוצאים תשובה לשאלה שואלים אותה בצורה יותר מופשטת, איך להרגיע מישהו כשהוא עצבני או איך מרגיעים עצבים או איך אתה מרגיע את עצמך כשאתה עצבני, מה אז אתה עושה?

ש: אני אישית?

אליעד: טוב אני אתן לך את התשובה תקשיב התשובה היא כזאת, כשמישהו עצבני מה אתה עושה איתו או כשמישהו בחרדה מה אתה עושה איתו, אתם מרוכזים בן אדם בחרדה מה אתה עושה בן אדם כועס מה אתה עושה, כועס עליך מה אתה עושה בקיצור יש שתי דרכים סותרות לפעמים צריך להשתמש בדרך הזאת לפעמים בדרך הזאת ואתה צריך לדעת מתי ולמה, הדרך קוראים לה הבעת הזדהות או אי הבעת הזדהות אני סתם זרקתי את זה כדוגמה אפשר להביא תשובות אחרות לשאלה שלך אני נותן את זה כמשל. אם אתה רואה מישהו כועס יש שתי דרכים מה לעשות דרך אחת להביע הזדהות עם הכעס שלו ואז זה ירגיע אותו דרך שניה לא להזדהות עם הכעס שלו ואז זה ירגיע אותו.

לדוגמה נגיד שמישהו אומר לך "למה עשית ככה וככה" יש פה שתי אפשרויות, אפשרות אחת שתגיד לו "אוקי נכון אתה צודק" עכשיו אם הסכמת איתו הוא נרגע עכשיו תמשיך את השיחה, אתה מבין לעומת זאת אם תגיד לו "לא נכון מה פתאום" עוד יותר הוא כועס עליך אפילו לעומת זאת יש מקרה הפוך שמישהו יגיד לך "למה עשית ככה וככה" אם תגיד לו "תראה אתה צודק" עוד יותר הוא יכעס עליך או אתה צריך להגיד לו "לא מה פתאום זה לא זה" אתה מבין ואז הוא ירגע.

תבין אתה צריך לדעת לזהות מתי הוא רוצה שתזדהה איתו ומתי לא אותו דבר נגיד לדוגמה לגבי חרדה נגיד שמישהו בחרדה אומר לך "אני מפחד שככה וככה" נגיד הילד שלך אומר לך "אני מפחד שככה וככה" אז יש טריק אחד תגיד לו "אוקי ו... ?" הוא יגיד לך "הם רודפים אחרי מפלצת מתחת למיטה" אתה אומר לו "אוקי ומה היא תעשה, מה היא רוצה לעשות לך" זה כאילו הבעת הזדהות כאילו אם תגיד לו "אין מפלצת מתחת למיטה" הוא ירגיש מנותק תלוש אין מי שמבין אותו ויהיה עוד יותר בחרדה, תגיד לו "אוקי ומה המפלצת רצתה, מה היא עשתה" כאילו זורם איתו מנסה להוציא אותו מזה לעומת זאת יש מצב שאתה אומר לו "מה פתאום אין פה בכלל מפלצת" כי אם תגיד לו "יש מפלצת מתחת למיטה מה היא רצתה ממך" אז זה יכניס אותו עוד יותר לחרדות הוא יגיד "מה באמת יש פה מפלצת".

ש: לא אבל אם הוא לא באמת היה חושב הוא לא היה נלחץ מזה.

אליעד: לא השאלה מה הוא באמת חשב ומה אתה חושב שהוא חשב, מה אני בעצם בא לומר כשמישהו, טוב זה הבנת מה שאמרתי?

ש: כן, יש לי עוד שאלה.

אליעד: חכה שניה, בא נלך מאוד כיוון מה לעשות כדי להרגיע מישהו שלב ראשון אתה אמור לזהות למה הוא כועס ואתה אמור לנסות למצוא פרצות, לא בוא אני אתן לך את הסכמה אם היינו בונים תוכנת מחשב שמכניסים לתוכנה מישהו כועס איזה אלגוריתם אתה צריך לשים בשביל שירגיעו אותו, שלב ראשון תשאל למה הוא כועס עכשיו אתה צריך לעשות ולידציה למה הוא כועס כאילו אימות למה הוא כועס.

יפה עכשיו אתה צריך לבדוק גם מה הנחות היסוד של הכעס נגיד "הוא כועס כי אמרתי לו שהוא מפוטר" אוקי אבל למה הוא כועס כי אמרת לו שהוא מפוטר או כי הוא מפחד מאשתו מה היא תגיד לו בבית, למה הוא כועס כי הוא פוחד מה אשתו תגיד לו בבית או כי הוא מפחד מה ההורים שלו יגידו לו, למה הוא כועס כי הוא מפחד מה ההורים שלו יגידו לו או מה הילדים שלו יגידו לו, למה הוא מפחד כי זהו בגלל שהוא בכלל בטראומה מהעבר וזה בכלל לא קשור להווה וזה בכלל מהעבר.

ללכת בלופ אחורה ולמה הוא בכלל בטראומה מהעבר כי זה הוא אמר לו ככה וזה אמר לו ככה ואז הוא נכנס לטראומה וכו'. אתה צריך שלב ראשון תאתר את השורשים של הבעיה, עכשיו מה שאתה צריך לעשות זה בעיקרון לסרוק לעשות סוג של סריקה מהירה איפה אני יכול למצוא אצלו פרצה מה מחויב ומה לא מחויב נגיד מה האמונות שלו מה הרצונות שלו ויש ביניהם התנגשות לכן הוא כועס, למה הוא כועס כי יש לו אמונות מסוימות ורצונות מסוימים הוא מאמין שככה וככה והוא רוצה ככה וכך.

אתה רוצה להרגיע אותו אתה צריך למצוא מה החוליה החלשה מה הוא הכי פחות בטוח או מה הכי קל לנתק אצלו לגבי הכעס, אותו דבר נגיד לגבי לקוח נגיד שלקוח כועס עליך אומר לך "לא רוצה לקנות את המוצר" נניח, אוקי אתה צריך להגיד אוקי למה הוא לא רוצה לקנות את המוצר בוא נמצא את רשימת ההתנגדויות, בוא נמצא מה הוא מאמין לגבי המוצר שלי, מה הרצונות שלו לגבי המוצר שלי ואיך אני יכול לפרוץ בפנים לדוגמה להגיד לו "תראה אבל זה לא נכון מה שאתה חושב על המוצר" או כן אולי בכלל להביע הזדהות ולהגיד לו משהו אחר.

בקיצור בסופו של דבר כעס נובע מקונפליקט בין מה שהבן אדם חושב שקורה לבין מה שהוא חושב שהוא רוצה, כעס נובע מקונפליקט בין מה שבן אדם חושב שקורה לבין מה שהוא חושב שהוא רוצה שיקרה וחרדה נובעת לבין מה שבן אדם חושב שהוא רוצה שיקרה לבין מה שהוא חושב שיקרה על העתיד, חרדה זה על העתיד כעס זה מההווה. בסדר עכשיו אתה צריך לזהות מה הוא רוצה שיקרה מה הוא חושב שקורה ואז לראות מה יותר קל לי לשכנע אותו שזה לא קורה או שזה לא משנה או שהוא לא חייב לרצות את זה זה הרעיון.

ש: אוקי.

אליעד: איך עושים את זה אז אתה צריך לדעת קודם כל לדעת להבין אנשים לפי הצורה שהוא דיבר מה מפריע לו, לפי מה שאתה מכיר אותו מה יכול להיות שמפריע לו וכו' וגם לדעת גם איך להסביר לו לפעמים זה מתוך הזדהות לפעמים זה בלי הזדהות, לפעמים ככה לפעמים ככה.

ש: טוב אני מכיר בן אדם שהתגובה הכי טובה זה לא לעשות כלום.

אליעד: מה לא הבנתי מה אמרת.

ש: יש בן אדם שהוא כועס עלי ואני יודע אפילו שאני יודע שהזדהות או משהו אחר אי הסכמה אי הזדהות לא יעזור כלום יש איזשהו שתף שהוא חייב להוציא ואז הוא נרגע.

אליעד: אבל אתה שאלת אותי מה לעשות לא אמרת לי "האם לעשות משהו" אם היית אומר לי " תגיד לי מה עדיף, עדיף לעשות או לא לעשות" זאת שאלה אחרת, אתה יודע אז אנחנו נבדוק מה היתרונות בלעשות ומה היתרונות בלא לעשות אבל אתה לא שאלת אותי "האם לפעול כשמישהו כועס ותוקף וזה ולא נותן לך דבר" אתה שאלת אותי מה לעשות, לא שאלת אותי האם לעשות שאלת אותי מה לעשות.

ש: אוקי אז אם ככה השאלה היא כזאת יש בן אדם שכועס וכשהוא כועס הוא לא קולט הוא רק פולט.

אליעד: הוא נראה לך לא קולט.

ש: נראה לי לא קולט כן ואז אין טעם להביא הזדהות או לא להביע הזדהות.

אליעד: "אני לא רואה טעם" לא "אין טעם".

ש: אני לא רואה טעם אוקי ולכן השיטה לפחות כלפיו כזאת שאני שותק.

אליעד: אוקי אז מה השאלה?

ש: השאלה היא.

אליעד: האם יש דרך יותר טובה זאת השאלה ברור כי אם היית בטוח שזאת הדרך הכי טובה לא היית שואל שאלה.

ש: כן האם יש דרך יותר טובה.

אליעד: אז אני חושב שלפעמים בכזה מצב לדוגמה אתה צריך לאתר את שורש הבעיה נגיד שמישהו כועס ואומר לך "אתה כזה וכזה" או מקטר על משהו הוא בעצם יותר ממה שהוא רוצה לקטר הוא רוצה להביע את עצמו ויותר ממה שהוא רוצה להביע את עצמו הוא רוצה להיות בטוח שמבינים אותו, הוא רוצה להיות בטוח שהוא מבין את עצמו. השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך למה הוא מדבר כל כך והוא לא נותן לי לדבר למה, למה כי הוא מנסה להבין את עצמו דרך זה שהוא מדבר איתי אם כן אז אולי אם אני אעזור לו להבין את עצמו אז הוא ישתוק. הסבר אחר למה הוא מדבר כל כך הרבה אולי בגלל שהוא רוצה להיות בטוח שהבנתי אותו אולי אם אני אראה לו שהבנתי אותו אז הוא ישתוק.

הסבר אחר אולי הוא מדבר איתי כל כך הרבה כי הוא מנסה לשכנע אותי שבאמת יש בעיה כי הוא חושב שאני לא אזדהה איתו אולי אני אגיד לו שאני מזדהה עם הבעיה הוא ישתוק, אתה מבין לנסות לאתר למה הוא מדבר כל כך הרבה אולי הוא מדבר כל כך הרבה כי הוא רוצה להרגיש חזק אולי אם אני אגרום לו להרגיש חזק אפשר לקצר את התהליך שהוא ידבר כי הוא כבר הרגיש חזק, למרות שאולי אם אתה תגרום לו להרגיש חזק אולי הוא מתלהב יותר מדי ואז הוא יגיד לך ואז הוא ידבר עוד יותר. אתה מבין ואז אולי צריך לגרום לו להרגיש חלש ואז הוא יגיד "טוב זה לא עוזר אז אולי יכול לשתוק" צריך לאתר למה הוא מדבר כל כך הרבה.

ש: אוקי יכול להיות שהוא מדבר כל כך הרבה בגלל סיבה שהוא לא יודע אותה, יכול להיות שהוא מדבר כל כך הרבה בגלל איזו סיבה בתת מודע.

אליעד: מה אנחנו חוזרים למה שדיברנו קודם, אין דבר כזה אתה בעצם מתכוון להגיד שכשאתה לא מוצא את הסיבה אתה אומר אולי גם הוא לא יודע את הסיבה נכון?

ש: כן.

אליעד: יפה אז תגיד שאתה לא יודע מה הסיבה, אל תגיד אולי גם הוא לא יודע מה הסיבה כי גם אם הוא לא יודע מה הסיבה אתה צריך לדעת מה הסיבה. הבנת אתה חשבת רגע ואם אני לא יודע מה הסיבה טוב לא נעים לך להגיד "תגיד לי ואם אני לא יודע מה הסיבה" אמרת לי "ואולי גם הוא לא יודע מה הסיבה" גלגלת את זה עליו, אתה בעצם רצית לשאול מה קורה אם אתה לא יודע מה הסיבה ואם אתה לא יודע מה הסיבה אתה צריך להיות יותר חכם אם תהיה יותר חכם הסיכוי שלך לטעות קטן יותר, איך אתה יכול לדעת מה הסיבה.

ש: שהוא רגוע לשאול אותו למה הוא.

אליעד: לא הוא לא יגיד לך הוא יגיד לך תשובה לא נכונה, אתה צריך להיות יותר חכם להבין את הבן אדם מה הצרכים הרגשיים שלו איך הוא מתבטא באיזה מילים הוא השתמש, למה הוא השתמש...
התנגדות מכירה סיכוי צורך טראומות הסיבה של כל הסיבות חרדות של ילד נקודות להבין את המניע אין או יש אוכל חרדה של ילדים אדם מפחד איך להבין איך להבין אנשים איך לקרוא איך לקרוא אנשים אימון אימון אישי אימון אישי יעוץ לפסיכולוגים אימונים חרדה חרדות טיפול טיפול בחרדה טיפול בחרדות טיפול בכעס טיפול בכעסים טיפול בפחד טיפול בפחדים טיפול נגד חרדה טיפול נגד חרדות טיפולים טיפולים נגד חרדה טיפולים נגד חרדות יועץ יעוץ יעוץ לפסיכולוגים כיצד לקרוא אנשים כעס כעסים להבין להבין אנשים להירגע להרגיע להרגיע אדם בחרדה להרגיע אדם מפחד להרגיע אדם עצבני להרגיע חרדה להרגיע כעס להתאמן לטפל לטפל בחרדה לטפל בחרדות ללמוד ללמוד אימון ללמוד אימון אישי ללמוד לטפל למידה לקרוא לקרוא אנשים לקרוא מחשבות מטופל מטופלים מטפל עצבנות עצבני פחד פחדים פסיכולוג פסיכולוגי פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגים קריאת אנשים קריאת מחשבות רגוע רוגע
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
... למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו ... הזו. במקום זאת, היא הצליחה ללמוד רק כאשר הפעילו אצלה את החושים, ובעיקר כאשר תהליך הלמידה שולב עם הגוף והתנועה. מה המשמעות של למידה באמצעות החושים והגוף? אליעד מסביר שלמידה באמצעות החושים משמעותה שימוש בתחושות מוחשיות ... מדוע ילדים מסוימים לומדים טוב יותר דרך הגוף מאשר בדרכים רגילות? ... העובדה שילדה אחת מצליחה ללמוד באמצעות תחושה פיזית של הגוף, ואילו ילד אחר ... לילדים? אליעד מציין שהמטרה בלימוד דרך החושים והגוף היא להפוך את צורת האות לדבר ... הזו. לדוגמה, אם רוצים ללמד את הילדה את האות א, במקום רק לכתוב את האות על ... שוב ושוב בדרכים שונות ללמידה באמצעות החושים, כגון מגע, תנועה, שמיעה, ... בסוכר. מהו העיקרון המרכזי בלימוד ילדים עם לקויות למידה לפי אליעד כהן? אליעד מסכם ואומר שהעיקרון המרכזי הוא להפוך את החומר הנלמד למשמעותי ומוחשי עבור הילד דרך החושים. זיכרון ... כמשמעותי, וילדים עם לקויות למידה זקוקים לעיתים לשיטות יצירתיות יותר כדי ... ולקבוע שכל הילדים חייבים ללמוד בדרך הרגילה של אחיזת עיפרון וכתיבה חוזרת, ... ודרכה הוא יצליח לזכור וללמוד. איך ללמד ילד עם לקויות למידה? שיטות ללמד ילדים לכתוב למידה באמצעות החושים טיפול בילדים עם הפרעות
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
... למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק? איך מתרחש תהליך הלמידה במוח? כדי להבין לעומק מהו תהליך למידה, צריך להבין תחילה את מהות השינוי. כל למידה היא בעצם מעבר ממצב של אי - ידיעה למצב של ידיעה, אך כיצד בדיוק מתרחש השינוי הזה? אליעד ... - מה בדיוק קרה באמצע? באותה המידה בדיוק, גם בלמידה יש לנו מצב קודם של לא ידעתי ומצב לאחר מכן של עכשיו אני יודע. אליעד מדגיש כי כדי להבין לעומק איך תהליך הלמידה מתבצע, יש לבחון קודם את עצם ההגדרה של מה זה לא לדעת? ומה הכוונה בכלל בלדעת משהו? האם ... שהוא מאמין שמשהו הוא ככה וככה. למשל, אם ילד לומד שאסור לעשות פעולה מסוימת, למעשה הוא למד להאמין שזה אסור. בכל פעם שהוא נתקל במידע חדש, הוא עובר תהליך של שכנוע עצמי. אליעד מדגיש שתהליך הלמידה ברמה העמוקה ביותר הוא בעצם תהליך של יצירת אמונה חדשה. הוא מוסיף כי בכל למידה יש אלמנט של שכנוע עצמי: האדם משכנע את עצמו שכעת יש בידיו ידיעה חדשה, למרות שבעצם מדובר באמונה שהוא סיגל לעצמו. לדוגמה, גם כשאדם לומד עובדה כמו השנה היא 2024, הוא לא יודע זאת בוודאות מוחלטת, אלא משוכנע בכך ברמה מסוימת של ... היא פרספקטיבה יחסית, שבה אנו מקבלים את מושג הלמידה כעובדה קיימת וברורה. השנייה היא פרספקטיבה של אמת מוחלטת, שבה אנו מטילים ספק בעצם ... מסביר כי מפרספקטיבה מוחלטת, כל מושגי הידיעה והלמידה מוטלים בספק. לכן, אם האדם מחפש תשובה מוחלטת לשאלה כיצד מתבצעת למידה, עליו להטיל ספק מוחלט בנקודות היסוד של השאלה עצמה: האם באמת היה מצב של אי - ידיעה, והאם ... התרחש מעבר לידיעה? איך באמת אפשר לבדוק אם באמת למדת משהו חדש? אליעד מדגיש כי יש צורך לבחון היטב את הזיכרון. לדוגמה, אם מישהו אומר: בכיתה א ... התהליך שתיארת אינו ודאי. לדוגמה, כאשר אדם מספר שלמד שפה מסוימת, כמו אנגלית, הוא טוען שפעם הוא לא ידע אנגלית וכעת הוא יודע. אליעד מאתגר את ... תחושה או זיכרון מעוות? לכן, כל הטענות על תהליך למידה חייבות להיות מבוססות על ודאות מוחלטת, אחרת הן בעצמן סוג של אמונה. מהו הקושי האמיתי בהבנת תהליך הלמידה? אליעד מציין כי הקושי העיקרי בהבנת תהליך הלמידה הוא ההנחות שאנו עושים מראש. אם אנחנו מניחים מראש שהיה מצב של אי - ידיעה ומצב של ידיעה, ... שאי אפשר לדעת בוודאות מה בדיוק התרחש בתהליך של למידה. הוא מוסיף כי אם האדם יבין שהוא לא יכול להיות בטוח שיש בכלל הבדל בין לדעת ולא לדעת, הוא ... בנקודה זו, תיעלם עבורו השאלה איך קרה תהליך הלמידה?, משום שהוא יבין שהתהליך עצמו מוטל בספק. כך, בסופו של דבר, השאלה מתבטלת מעצמה כאשר ... אליעד כהן מציע דרך התבוננות מעמיקה על מושג הלמידה, שמעודדת את האדם להטיל ספק בכל ההנחות הבסיסיות לגבי ידיעה ואי - ידיעה, ולבדוק לעומק את הוודאות שלו לגבי כל פרט בתהליך. איך המוח לומד? מהי למידה? איך להטיל ספק? מהי ידיעה? האם אפשר לדעת משהו בוודאות? האם ידיעה היא אמונה? איך המוח ...
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט? איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר רוצים ללמוד מידע חדש, הדבר החשוב ביותר הוא להבחין קודם כל בסוג המידע שאותו רוצים ללמוד, כי קיימים שני סוגים מרכזיים של מידע, ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי), והסוג השני הוא מידע המבוסס על היגיון (מידע סיבתי המבוסס על הקדמות). מהו מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ברור, והוא למעשה אקראי לחלוטין. דוגמה נפוצה לכך היא למידה של אוצר מילים בשפה חדשה. למשל, מדוע בעברית נקרא שולחן ובאנגלית טייבל? אין לכך סיבה הגיונית עמוקה - זו פשוט החלטה אקראית לחלוטין. כדי ללמוד מידע מסוג כזה, הדרך היחידה והיעילה ביותר היא באמצעות חזרתיות ותרגול אינטנסיבי יש לכתוב כמה שיותר משפטים מגוונים עם המילה שרוצים לזכור. לדוגמה, אם רוצים ... כמו כלכלה ופיזיקה. במידע כזה, אי אפשר ללמוד שלב מתקדם בלי הבנה מלאה של השלבים הקודמים. מי שמדלג על שלבים או מנסה לשנן מידע כזה ללא הבנה אמיתית, ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים הבאים: ראשית, לזהות שמדובר במידע סיבתי הדורש הבנה של שלבים קודמים. לחלק את המידע לחלקים קטנים ומוגדרים ככל האפשר. להבין ... הבנה מלאה של כל היסודות. לדוגמה, כאשר לומדים על איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד: קודם כל צריך להבין מה זה בכלל איגרת חוב. לאחר מכן להבין את משמעות המילה קונצרניות, שמציינת איגרות חוב של חברות ... לשנן מידע סיבתי במקום להבין? אם מנסים ללמוד מידע סיבתי רק באמצעות שינון, הזיכרון יגיע למגבלה שלו במהירות והלומד ייתקע בהמשך, כי מידע מסוג זה בנוי בצורה של היגיון והיררכיה ולא כזיכרון אקראי. ההבנה חשובה הרבה יותר מזיכרון במקרים כאלה. מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת? למידה מסודרת היא תהליך שבו מתחילים מהיסודות ומתקדמים בהדרגה, בעוד שלמידה לא מסודרת מנסה לדלג קדימה בלי הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. למידה מסודרת מבטיחה שלא יווצרו פערים וחוסכת תסכול רב בהמשך. מהם עיקרי השיטה המנצחת ללמידת כל נושא? לסיכום, כל מידע בעולם ניתן ללמוד בקלות אם עובדים לפי העקרונות הבאים: אם המידע הוא זיכרוני (אקראי), הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות מרובה, שימוש במידע בהקשרים שונים ומגוונים, ותרגול מתמשך. אם המידע הוא סיבתי (מבוסס היגיון), יש ללמוד אותו בצורה הדרגתית, לפרק אותו לחלקים בסיסיים, ולוודא הבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים הלאה. כאשר נתקעים או חשים קושי, תמיד כדאי לחזור אחורה ולוודא הבנה ... המתאימות לכל אחד, כל נושא חדש ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר. איך ל
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
... בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה מה עושים כשמישהו מגמגם או סובל מקושי בדיבור? כאשר אדם סובל מבעיות דיבור כמו דיסלקציה בדיבור, גמגום או ... כזה מתחיל בנסיעה איטית מאוד עם הוראה חד - משמעית לאדם שלא להסיר את הרגל מהגז, כך שהוא לומד שליטה הדרגתית. מגבירים את המהירות לאט - לאט, תוך שמירה על לחיצה רציפה על הגז, וכך האדם לומד להרגיש שליטה מלאה גם במהירויות גבוהות. בשלב הבא, מתרגלים שליטה באמצעות דוושת הבלם והגז לסירוגין, ... שלהם לקושי בדיבור. איך לטפל בגמגום? דיסלקציה בדיבור קושי בדיבור אצל ילדים אבחון לקות למידה בעיות דיבור רגשיות טיפול בליקויי למידה לקויות שפה אצל ילדים ...
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
... למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד מהם הגורמים המשפיעים על למידת ילדים עם קשיים רגשיים וקשיי למידה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק במגוון רחב של קשיים איתם מתמודדים ילדים עם בעיות למידה. הוא מתחיל בסיפור של מורה או מדריכה שמנסה לעזור לילד ללמוד קרוא וכתוב. המורה פונה בשאלה מה היא צריכה לעשות כדי לשפר את תהליך הלמידה, וכיצד להבין את הקושי של הילד. אליעד מציין שמורה לא צריכה להניח את הסיבות לקשיים אלא קודם כל להבין מהו הקושי האמיתי. איך לזהות את הקושי האמיתי של הילד? אליעד מסביר ... האישיים שמובילים לקשיים. כל ילד עשוי לחוות את הקשיים בדרכים שונות, וחשוב לדעת לזהות את הגורמים המהותיים ולא להסתפק בהסברים שטחיים. האם שיטות למידה אחידות מתאימות לכל הילדים? לפי אליעד, כל ילד יש לו את השיגונות והקשיים האישיים שלו. לכן, אם שיטה אחת לא עובדת עם ילד מסוים, ייתכן שהיא פשוט לא מתאימה לו. הוא מדבר על כך שכל ילד עשוי להגיב אחרת לאותה שיטה, ולכן חייבים לבדוק את ההתאמה בין הילד לבין השיטה ולמצוא דרכים שונות ללמד אותו. מהו קשר רגשי ולמה הוא חשוב? אליעד מציין שלילד עם קשיים רגשיים או קוגניטיביים קשה יותר ללמוד אם אין קשר רגשי חזק עם המורה או המדריך. יש צורך במערכת יחסים שתאפשר לילד להרגיש בטוח ולהתמסר לתהליך הלמידה. לעיתים, הציפיות הרגשיות של המורה כלפי הילד יכולות להשפיע על הצלחת הלמידה. קשר רגשי חיובי הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחה. האם כל ילד באמת לא רוצה ללמוד? אחת השאלות הגדולות אליעד שואל היא האם ילד שלא רוצה ללמוד, אכן לא רוצה ללמוד, או שמא יש משהו חוסם אותו מלהתעניין בלמידה. הוא מדבר על כך שלפעמים התסכול והכישלונות הקודמים יכולים להוביל לילד לחשוב שהוא לא יכול ללמוד, ואולי זו הסיבה שהוא לא מעוניין להשתתף בלמידה. אליעד טוען שצריך לחשוב גם על האופן שבו מציגים לילד את הלמידה, ולא להניח שהוא לא רוצה. מהי החשיבה הנכונה להצלחה בלמידה? בסוף, אליעד מציין שמי שמניח שכל ילד יכול ללמוד אם הוא רוצה ללמוד - טועה. לפעמים, ילדים נדרשים להתגבר על חלקים בתוכם שמונעים מהם ללמוד. הם יכולים להתפתח, גם אם זה לא מה שהם רוצים ללמוד. הוא מדגים זאת בדימוי של אימון בחדר כושר: התוצאה לא תלויה בהנאה ממה שעושים, אלא בפעולה עצמה, גם אם היא קשה. אם הילד מבצע את הפעולות הדרושות, הוא יוכל ללמוד ולהתפתח. האם יש מקום לעקוב אחרי שיטות למידה שונות? אליעד מסביר כי יש מקום להתאים את השיטות למידה לפי הילד. לא תמיד יש שיטה אחת שמתאימה לכל הילדים, וצריך להיות יצירתיים ולמצוא את הדרך שתעבוד עם כל ילד בנפרד. במקרה של ילד שמפגין התנגדות ללמידה, הוא ממליץ למצוא שיטה שתהיה בו שימושית, כמו למשל משחקים או דרכים שיגרמו לו להתנסות במיומנויות בצורה כיפית ועם פחות התנגדות. כיצד להתמודד עם כישלונות ולפתח חוסן ...
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
... בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה , לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה מה המשמעות של בלבול בין ימין לשמאל? בהרצאה זו אליעד כהן מתאר את התופעה של בלבול בין צד ... במוח, אלא בהבנה של תהליכי למידה והתנסות. הוא מציין שהמוח של כל אדם פועל בצורה דומה, כאשר הוא עובר דרך מספר שלבים של זיהוי, תיוג והבנה של המידע. לדוגמה, הוא מדבר על כך שלפעמים אנשים יכולים להתבלבל במילים ... מוחית. האם יש קשר בין הפרעות למידה לבין תהליכים במוח? בהמשך ההרצאה, אליעד מתאר את הקשר שבין הפרעות למידה ובין תהליכים מוחיים. הוא מסביר שמהות ההפרעות איננה טמונה בכשלים מוחיים, אלא בדרך בה התפיסה וההבנה מתבצעות. לדוגמה, אם אדם מתקשה בהבנת שמות או צדדים, יתכן שהבעיה אינה קשורה ... בצורה ברורה יותר. הפרעות למידה בלבול בין ימין ושמאל דיסלקסיה בעיות זיכרון ADHD תרגולים למוח הבנת מושגים ...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח ... יכול לפתח את השכל, אך הדבר תלוי כיצד נעשה בו שימוש אינטליגנטי ומאתגר. לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. לדוגמה, אם לומדים שפה חדשה, חזרה על מילים לא מפתחת את השכל, אך אם יש חיפוש ... על דרכים יעילות יותר לשיפור, הוא מפתח את השכל. לסיכום: כיצד ניתן לפתח את השכל? כדי לפתח את השכל, יש להתמקד בהפעלת היגיון וחשיבה מתמשכת. זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, שפה חדשה, או ביצוע משימות יומיומיות. כל עוד יש בתהליך הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, אך חשוב להבין שיש הבדל בין תהליך הלמידה לבין מהות הלמידה עצמה. כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, יכול לפתח את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול לפתח את השכל, אך המפתח לכך הוא לא בהכרח בתחום הלמידה, אלא במאמץ השכלי המושקע בתהליך הלמידה. לדוגמה, ללמוד מוזיקה יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל לפיתוח השכל. לעומת זאת, אם במהלך הלמידה יש חיפוש אחר דרכים חדשות לפתרון בעיות, כמו למשל ללמוד שפה חדשה ולהתמודד עם קשיים בלמידת מילים, תהליך החשיבה ... ויכולת להסיק דבר מתוך דבר. לדוגמה, חזרה על מילים בשפה חדשה אינה בהכרח מפתחת את השכל, אך כאשר יש התמודדות עם בעיות של זיכרון תוך חיפוש אחרי דרכים יעילות ללמוד ולזכור, זה כבר תהליך שכלי. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? ... שמוביל לשיפור הוא מה שמפתח את השכל. לסיכום: כיצד ניתן לפתח את השכל? לסיכום, כל תחום יכול לפתח את השכל, כל עוד הוא כרוך בהפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. בין אם אתה לומד מוזיקה, שפה חדשה, או אפילו מסיים משימות יומיומיות כמו ניקיון, כל עוד אתה מתמודד עם אתגרים ומחפש דרכים לשיפור באמצעות מחשבה, תהליך הלמידה עשוי לפתח את השכל שלך. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל ...
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
... משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז. איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד? לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא ... הילד תמיד ירצה פרס גדול יותר, כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו. האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו עזוב את הבובות, בוא תלמד, אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב. איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו? אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי ... שלו בנושאים שמטרידים אותו, ולא לברוח מהם או להתעלם מהם. כיצד לפתח את השכל ואת ההיגיון בכל תחום? לבסוף אליעד מציין עיקרון כללי: לא משנה מה האדם רוצה ללמוד או במה הוא מתעניין, הדרך היחידה להגיע להישגים גדולים באמת, כמו להארה רוחנית או הבנה עמוקה, היא על ידי פיתוח יכולת החשיבה והשכל. אליעד מציע ... פשוטה אחרת, ולחקור אותו לעומק. דרך השימוש בשכל והחקירה המתמדת, המוח מתפתח, וכך גם מתפתחת היכולת של האדם לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לפתח את השכל של הילד? כיצד לטפל בהפרעות נפשיות? איך לגרום לילד להתרכז בלימודים? האם יש סתירה בין משחק ללימודים? עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר. אם היית אומר לו בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים הוא היה מתרכז תתרכז ... ואין לו בעיית ריכוז יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו. דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שה
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
... והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? אליעד כהן מדבר על כך שהכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. כאן הוא מציע כלים לשיפור ... את הכביש בשלום אך נתקל במכונית כמעט שמדרסת אותו. כאשר נוצר פער בין מה שרצינו לבין מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא דרכים לשפר את ההתנהגות ... בעיניים ביקורתיות. אם אפשר היה לעשות משהו שונה כדי למנוע את הכישלון, חשוב להבין את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם היינו יכולים לחזור ... אם לא יכולנו למנוע את הכישלון בעבר? אבל מה קורה אם התשובה היא שאין משהו שניתן היה לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים להיכשל עוזרת לנו ... תשומת לב. אם תשנה את הסיבה שבגללה לא הסתכלת (כמו להימנע מלחץ או חפזון), תוכל למנוע את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג לבין מה שבאמת קרה. ... לדעת איך לחשוב באופן עמוק ולשנות את הגורמים הבסיסיים להתנהגותנו. כישלונות ואכזבות כישלון בדרך להצלחה מה זה כישלון? כישלון אישי איך ללמוד מכישלונות? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? הכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. מהו כישלון ואיך אנחנו ... את הכביש בשלום אך נתקל במכונית כמעט שמדרסת אותו. כאשר נוצר פער בין מה שרצינו לבין מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא דרכים לשפר את ההתנהגות ... בעיניים ביקורתיות. אם אפשר היה לעשות משהו שונה כדי למנוע את הכישלון, חשוב להבין את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם היינו יכולים לחזור ... אם לא יכולנו למנוע את הכישלון בעבר? אבל מה קורה אם התשובה היא שאין משהו שניתן היה לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים להיכשל עוזרת לנו ... תשומת לב. אם תשנה את הסיבה שבגללה לא הסתכלת (כמו להימנע מלחץ או חפזון), תוכל למנוע את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? 1. זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג לבין מה שבאמת קרה. ... בעתיד. מה שחשוב הוא לא רק לדעת איך לא לחזור על טעויות, אלא גם לדעת איך לחשוב באופן עמוק ולשנות את הגורמים הבסיסיים להתנהגותנו. איך ללמוד מכישלון? מהי למידה מניסיון? איך למנוע כישלון בעתיד? מה עושים אחרי כישלון? מהם דפוסי חשיבה ...
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
... חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? אליעד כהן מציג את האמירה הידועה אין חכם כבעל הניסיון, ובוחן אותה לעומק. לפי התפיסה המקובלת, ... נכונה, היא בוודאות נכונה יותר. חשוב להדגיש שהלוגיקה עצמה חייבת להיות תקינה, כי גם בה אפשר לטעות. מהו הסיפור על איינשטיין ומה הוא מלמד אותנו על ניסיון? אליעד מתאר סיפור על אלברט איינשטיין, שבו מדענים עשו ניסוי ואישרו את התחזית התיאורטית שלו. המדענים התלהבו שהניסוי הוכיח ... בלבד. הוא מזמין את השומעים להפעיל את השכל וההיגיון ולא להסתמך רק על הניסיון של עצמם או של אחרים. האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? למידה מניסוי וטעייה כיצד להסיק מסקנות נכונות? האם ניסיון אישי תמיד נכון? מחקרים מדעיים וניסיון מעשי מתי לסמוך על היגיון ולא על ניסיון? איך להבין ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפול בכעסים, טיפול בחרדה, להרגיע חרדה, להרגיע כעס, להרגיע אדם עצבני, להרגיע אדם בחרדה, להרגיע אדם מפחד, איך להבין אנשים? איך לקרוא אנשים? ללמוד אימון אישי, יעוץ לפסיכולוגים, ללמוד לטפל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למידה, איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: למידה, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, מנטורינג, אימון אישי קואצ'ינג בתחום למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4258 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 13:22:56 - wesi1