🖨ללמוד למכור, 2 סוגים של לימוד מכירות, מה צריך ללמוד כדי למכור? 2 דברים שצריך כדי לדעת למכור, האם אפשר ללמוד למכור? האם אפשר ללמד למכור? לימוד מכירות, קורס למכירות, האם כל אחד יכול למכור? האם באמת אפשרי ללמוד למכור? ללמוד להיות תותח מכירות, להיות איש מכירות שטח, ללמוד להיות כריש מכירות, כולנו אנשי מכירות, מנטורים למכירות, עמלת מכירות של המוכר, למכור בכל מחיר, איש מכירות צריך להיאבק בלקוח, מלחמת המכירות, תהליך מכירה כמאבק, לרכוש אופי של איש מכירותוכאן נסביר, האם כל אחד יכול ללמוד למכור, האם כל אחד יכול ללמוד להיות איש מכירות? ולכאורה התשובה היא שכן, שכל אחד יכול ללמוד למכור והאינטרנט מלא במנטורים למכירות שמלמדים למכור ויש המון קורסים למכירות שמלמדים את הבן אדם למכור. והשאלה היא, מה האמת, האם באמת אפשרי ללמוד למכור, האם יש מישהו שבאמת לא מתאים לעבוד במכירות?
ויש בזה כל מיני היבטים, וכאן נחדד את נקודת המבט הבאה. אז ברמת העיקרון כולנו אנשי מכירות ברמה כזו או אחרת. וכל החיים מלאים בתהליכי מכירה. וכל בן אדם עוסק במכירות ברמה כזו או אחרת. וגם אמא שמנסה לשכנע את הילד שלה לאכול, זה תהליך של שכנוע ומכירות. וגם בחורה שמנסה להיראות טוב בעיני מישהו, או גבר שמחזר אחרי בחורה, גם זה תהליך של מכירות. ואפילו בן אדם שמנסה להיגמל מעישון, גם זה תהליך של מכירות, שבו האדם מנסה למכור לעצמו את הפסקת העישון. לכן במובן מסוים כולם אנשי מכירות.
אבל השאלה היא, האם כל אחד יכול ללמוד למכור מכירות אמיתיות בעולם האמיתי, ללמוד להיות תותח מכירות, להיות איש מכירות שטח, ללמוד להיות כריש מכירות, האם באמת אפשרי ללמוד ולהיות איש מכירות הכי מקצועי שיש, שיכול למכור לכל אחד כל דבר וכולי?
והתשובה היא כזאת: בעיקרון תהליכי מכירה מתחלקים ל 2 חלקים. חלק 1 הוא חלק של מידע טכני וחלק שני הוא חלק של יכולת רגשית. את החלק הראשון אפשרי ללמוד, גם את החלק השני אפשרי ללמוד, אבל הרבה יותר קשה ללמוד ולא בטוח שכל אחד יכול ללמד ולא בטוח שכל אחד יכול ללמוד את החלק השני. ואני אסביר.
תהליך מכירה, הוא בהרבה מובנים, תהליך של מאבק, בין הקונה לבין המוכר. כי אם הקונה רוצה לקנות, הרי שכמעט ואין צורך באיש המכירות ואיש המכירות הוא בעצם איש שירות לקוחות יותר מאשר איש מכירות. ואיש המכירות נכנס לפעולה ויכולת המכירה נכנסת לפעולה, בעיקר כאשר יש סוג של מאבק, בין הקונה לבין המוכר. שהמוכר צריך לשכנע את הקונה לקנות, למרות שהקונה לא תמיד רוצה לקנות.
כמה לשכנע? האם למכור בכל מחיר? זה כמובן נושא אחר. וכל מוצר וכל שירות וכל לקוח, יש לו את שיטת המכירה שלו. ויש מוצרים שיותר קשה למכור ומוצרים שיותר קל למכור. וזה תלוי בהרבה גורמים. אבל ברמת העיקרון, תהליך של מכירה, יש בו סוג של תהליך של מאבק, בין הקונה לבין המוכר. המוכר רוצה למכור בכמה שיותר והקונה רוצה לקנות בכמה שפחות. והתשלום של הקונה, הוא העמלת מכירות של המוכר וכולי. ולכן הרבה מאוד אנשים לא אוהבים למכור, כי הם לא אוהבים להיות במאבק של המכירות וכולי.
וכמו שאמרתי, היכולת למכור תלויה ב 2 גורמים. 1 בידע וביכולת מקצועית לגבי איך למכור. לדוגמה, מה לענות ללקוח שאומר שהמוצר יקר לי, או מה לענות ללקוח שאומר שהוא צריך לחשוב על זה, או איך להציג את המוצר ללקוח, או איך לטפל בהתנגדויות מכירה כאלו ואחרות, ואיך לבנות תסריט שיחה, ואיך לתאם פגישה עם הלקוח בטלפון, ומה להגיד ומה לא להגיד בתהליך מכירה וכולי.
ואת הדברים האלו, אפשרי ללמוד ואפשרי לתרגל ואפשרי להתנסות בהם ואפשרי לשפר אותם וכולי וכולי.
אבל תהליך המכירה מורכב לא רק מידע ומיכולת מקצועית, אלא גם מיכולת רגשית. דהיינו, שכדי למכור צריך גם יכולת רגשית, של איש המכירות, שהוא לא ירגיש רע מכך שהוא מנסה למכור ללקוח. כי לא תמיד קל למכור ולא תמיד הלקוח רוצה לקנות. ואם הלקוח לא רוצה לקנות ואתה כאיש מכירות כן רוצה למכור, אז אתה סוג של צריך להיאבק ולריב עם הלקוח. איך לריב? זה נושא אחר. אבל בהחלט יש סוג של קונפליקט בין הצדדים.
הלקוח אומר שהוא לא מעוניין במוצר, הלקוח אומר שאין לו זמן, הלקוח אומר שאין לו כסף, ואתה כאיש מכירות צריך להיאבק בלקוח לשכנע אותו, שיש לו רצון, זמן, כסף ויכולת וכולי. האם אתה צריך למכור בכל מחיר? זה כמובן נושא אחר. אבל בהחלט שיש רמות שונות של מאבק עם הלקוח. גם לגרום ללקוח לנסות להבין את המוצר ולראות האם באמת המוצר מתאים לו, גם זה מאבק. תהליך המכירה מלא במאבקים.
וכאן צריך יכולת רגשית של איש המכירות בתהליך המכירה. דהיינו, צריך יכולת רגשית של איש המכירות, שהוא לא ירגיש רע מכך שהוא נאבק בלקוח. ויש בזה כל מיני היבטים ועניינים. כי יש אנשי מכירות רעים ונוכלים, שלא קשה להם למכור ללקוח בכל מחיר ולא קשה להם לשקר את הלקוח ולא קשה להם לרמות את הלקוח.
אבל בהנחה שאתה לא בן אדם רמאי ונוכל ואתה רוצה למכור רק אם המוצר באמת מתאים ללקוח ולא רוצה לעשות רע ללקוח, אז מה תעשה אם הלקוח אומר לך שאין לו זמן או שאין לו כסף או שאין לו עניין, כמה תיאבק בלקוח לבדוק מה האמת, האם באמת הוא לא צריך את המוצר, האם באמת אין לו כסף או זמן וכולי?
וכאן צריך יכולת רגשית, דהיינו, שיש המון השלכות רגשיות שאיש המכירות עושה על תהליך המכירה. ובן אדם ששונא להיות בקונפליקטים ובן אדם שלא אוהב שמציקים לו ובן אדם שלא אוהב לריב עם אנשים ובן אדם שמפחד ממריבות, בן אדם כזה יעדיף להימנע מקונפליקט עם הלקוח.
אז כמו שאמרנו, במובן מסוים כולנו אנשי מכירות. בנוסף פרקטית, אפשרי לרכוש ידע וניסיון למכור, במובן הטכני של המילה. אבל קשה מאוד ללמוד וקשה מאוד ללמד מישהו, לרכוש אופי של איש מכירות. כי זה כבר עניין של עבודה על הנפש של האדם, להבין את מערכת האמונות של האדם, למה קשה לו למכור ולמה הוא חושב שהוא בן אדם רע כאשר הוא מתעקש עם הלקוח וכיו"ב.
ולכן לא כל אחד מתאים למכור כל מוצר. כי יש סגנון מכירה שונה לכל מוצר ויש אופי מכירה שונה לכל מוצר. והאופי של איש המכירות, לא בהכרח מתאים למכירת מוצר מסוים.
לסיכום: ללמוד להיות איש מכירות, זה גם ברמה הרגשית ולא רק ברמה הטכנית. מי שרוצה ללמוד למכור, צריך שיהיה לו גם אופי של איש מכירות, שמותאם לתהליך המכירה הספציפי של המוצר הספציפי ושל הלקוח הספציפי שהוא רוצה למכור לו. ואת זה כמובן, שבאמת כן אפשרי ללמוד, אבל לא כל אחד יכול ללמד וגם זה תהליך רגשי שבן אדם צריך לעבור עם עצמו, כדי להיות איש מכירות תותח עם אופי של איש מכירות הכי טוב שיש.
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמותהפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמותהפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו אחיזת עיפרון, חזרה על תנועות כתיבה, ומשחקים רגילים - אך היא לא הצליחה לקלוט את האותיות בדרך הזו. במקום זאת, היא הצליחה ללמוד רק כאשר הפעילו אצלה את החושים, ובעיקר כאשר תהליך הלמידה שולב עם הגוף והתנועה. מה המשמעות של למידה באמצעות החושים והגוף? אליעד מסביר שלמידה באמצעות החושים משמעותה שימוש בתחושות מוחשיות כדי להחדיר את המידע למוח בצורה טובה יותר. דוגמה לכך היא ציור האותיות ... עבורו. אליעד מדגיש שהזיכרון האנושי בנוי כך שאנו זוכרים את מה שמשפיע עלינו ונתפס אצלנו כמשמעותי. מדוע ילדים מסוימים לומדים טוב יותר דרך הגוף מאשר בדרכים רגילות? אליעד מסביר שאין לכך תמיד סיבה חד - משמעית וודאית, ומציג את הטענה שמדובר בעניין אקראי לחלוטין. כלומר, העובדה שילדה אחת מצליחה ללמוד באמצעות תחושה פיזית של הגוף, ואילו ילד אחר דרך ראייה או שמיעה, אינה בהכרח קשורה לאירועים מסוימים שחווה הילד. ... שאינם מוחשיים פחות קרובים אליה, ולכן מתקשה לזכור אותם. כיצד גורמים לאותיות להפוך למוחשיות ומשמעותיות לילדים? אליעד מציין שהמטרה בלימוד דרך החושים והגוף היא להפוך את צורת האות לדבר משמעותי ומוחשי עבור הילדה, כך שיהיה לה קל יותר לזכור. ... מגע, תנועה, או טעם, היא מתקרבת לאות דרך חושיה והזיכרון שלה מתבסס על החוויה המוחשית הזו. לדוגמה, אם רוצים ללמד את הילדה את האות א, במקום רק לכתוב את האות על הלוח, מציירים לה את האות באמצעות חומר מוחשי ... הטובה ביותר ולנסות מגוון של שיטות עד שמגלים איזו שיטה עובדת עבורו. הוא ממליץ להתנסות שוב ושוב בדרכים שונות ללמידה באמצעות החושים, כגון מגע, תנועה, שמיעה, וראייה, עד שמוצאים את הדרך שהילד מגיב אליה בצורה החזקה והברורה ביותר. למשל, יש ילדים שילמדו טוב יותר אם יציירו להם על הגב, אחרים יזדקקו לתנועה של כל הגוף, ויש כאלו שילמדו טוב יותר אם יחושו את האותיות בצורה טעם או ריח, כמו במקרה של שימוש בסוכר. מהו העיקרון המרכזי בלימוד ילדים עם לקויות למידה לפי אליעד כהן? אליעד מסכם ואומר שהעיקרון המרכזי הוא להפוך את החומר הנלמד למשמעותי ומוחשי עבור הילד דרך החושים. זיכרון של מידע נוצר כאשר המוח תופס את המידע כמשמעותי, וילדים עם לקויות למידה זקוקים לעיתים לשיטות יצירתיות יותר כדי שהמידע ייתפס אצלם כמשמעותי. במקום להיצמד לדרך מסוימת ולקבוע שכל הילדים חייבים ללמוד בדרך הרגילה של אחיזת עיפרון וכתיבה חוזרת, אליעד ממליץ למצוא את הדרך הייחודית שהופכת את המידע למשמעותי לילד, ודרכה הוא יצליח לזכור וללמוד. איך ללמד ילד עם לקויות למידה? שיטות ללמד ילדים לכתוב למידה באמצעות החושים טיפול בילדים עם הפרעות למידה איך ללמד ילד אוטיסט לכתוב? למה הילד לא מצליח לכתוב?
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק? איך מתרחש תהליך הלמידה במוח? כדי להבין לעומק מהו תהליך למידה, צריך להבין תחילה את מהות השינוי. כל למידה היא בעצם מעבר ממצב של אי - ידיעה למצב של ידיעה, אך כיצד בדיוק מתרחש השינוי הזה? אליעד כהן ... הזה התרחש? קודם הוא ישב, עכשיו הוא עומד במקום אחר - מה בדיוק קרה באמצע? באותה המידה בדיוק, גם בלמידה יש לנו מצב קודם של לא ידעתי ומצב לאחר מכן של עכשיו אני יודע. אליעד מדגיש כי כדי להבין לעומק איך תהליך הלמידה מתבצע, יש לבחון קודם את עצם ההגדרה של מה זה לא לדעת? ומה הכוונה בכלל בלדעת משהו? האם ידיעה ... אומר אני יודע שמשהו הוא ככה וככה, המשמעות היא למעשה שהוא מאמין שמשהו הוא ככה וככה. למשל, אם ילד לומד שאסור לעשות פעולה מסוימת, למעשה הוא למד להאמין שזה אסור. בכל פעם שהוא נתקל במידע חדש, הוא עובר תהליך של שכנוע עצמי. אליעד מדגיש שתהליך הלמידה ברמה העמוקה ביותר הוא בעצם תהליך של יצירת אמונה חדשה. הוא מוסיף כי בכל למידה יש אלמנט של שכנוע עצמי: האדם משכנע את עצמו שכעת יש בידיו ידיעה חדשה, למרות שבעצם מדובר באמונה שהוא סיגל לעצמו. לדוגמה, גם כשאדם לומד עובדה כמו השנה היא 2024, הוא לא יודע זאת בוודאות מוחלטת, אלא משוכנע בכך ברמה מסוימת של אמונה. מהי רמת הידיעה המוחלטת? אליעד מבחין בין שתי פרספקטיבות: הראשונה היא פרספקטיבה יחסית, שבה אנו מקבלים את מושג הלמידה כעובדה קיימת וברורה. השנייה היא פרספקטיבה של אמת מוחלטת, שבה אנו מטילים ספק בעצם המושגים של יודע ולא יודע. הוא מסביר כי מפרספקטיבה מוחלטת, כל מושגי הידיעה והלמידה מוטלים בספק. לכן, אם האדם מחפש תשובה מוחלטת לשאלה כיצד מתבצעת למידה, עליו להטיל ספק מוחלט בנקודות היסוד של השאלה עצמה: האם באמת היה מצב של אי - ידיעה, והאם באמת התרחש מעבר לידיעה? איך באמת אפשר לבדוק אם באמת למדת משהו חדש? אליעד מדגיש כי יש צורך לבחון היטב את הזיכרון. לדוגמה, אם מישהו אומר: בכיתה א לא ידעתי ... עכשיו דברים באופן שגוי? כל עוד אינך בטוח לחלוטין בעובדות, גם התהליך שתיארת אינו ודאי. לדוגמה, כאשר אדם מספר שלמד שפה מסוימת, כמו אנגלית, הוא טוען שפעם הוא לא ידע אנגלית וכעת הוא יודע. אליעד מאתגר את הטענה הזו ... אולי כן ידעת ושכחת, ואולי מה שאתה זוכר זו רק תחושה או זיכרון מעוות? לכן, כל הטענות על תהליך למידה חייבות להיות מבוססות על ודאות מוחלטת, אחרת הן בעצמן סוג של אמונה. מהו הקושי האמיתי בהבנת תהליך הלמידה? אליעד מציין כי הקושי העיקרי בהבנת תהליך הלמידה הוא ההנחות שאנו עושים מראש. אם אנחנו מניחים מראש שהיה מצב של אי - ידיעה ומצב של ידיעה, אנו ... ידיעה לאי - ידיעה. כאשר בודקים זאת לעומק, מגיעים למסקנה שאי אפשר לדעת בוודאות מה בדיוק התרחש בתהליך של למידה. הוא מוסיף כי אם האדם יבין שהוא לא יכול להיות בטוח שיש בכלל הבדל בין לדעת ולא לדעת, הוא עשוי לגלות שהתהליך כולו הוא בעצם סובייקטיבי ואפילו דמיוני. בנקודה זו, תיעלם עבורו השאלה איך קרה תהליך הלמידה?, משום שהוא יבין שהתהליך עצמו מוטל בספק. כך, בסופו של דבר, השאלה מתבטלת מעצמה כאשר מבינים את ההנחות שעומדות בבסיסה. לסיכום, אליעד כהן מציע דרך התבוננות מעמיקה על מושג הלמידה, שמעודדת את האדם להטיל ספק בכל ההנחות הבסיסיות לגבי ידיעה ואי - ידיעה, ולבדוק לעומק את הוודאות שלו לגבי כל פרט בתהליך. איך המוח לומד? מהי למידה? איך להטיל ספק? מהי ידיעה? האם אפשר לדעת משהו בוודאות? האם ידיעה היא אמונה? איך המוח חושב?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?... מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט? איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר רוצים ללמוד מידע חדש, הדבר החשוב ביותר הוא ... קודם כל בסוג המידע שאותו רוצים ללמוד, כי קיימים שני סוגים מרכזיים של מידע, ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי), והסוג השני הוא מידע המבוסס על היגיון (מידע ... מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ברור, והוא למעשה אקראי לחלוטין. דוגמה נפוצה לכך היא למידה של אוצר מילים בשפה חדשה. למשל, מדוע בעברית נקרא שולחן ובאנגלית טייבל? אין לכך סיבה הגיונית עמוקה - זו ... זה בנוי בצורה של היגיון והיררכיה ולא כזיכרון אקראי. ההבנה חשובה הרבה יותר מזיכרון במקרים כאלה. מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת? למידה מסודרת היא תהליך שבו מתחילים מהיסודות ומתקדמים בהדרגה, בעוד שלמידה לא מסודרת מנסה לדלג קדימה בלי הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. למידה מסודרת מבטיחה שלא יווצרו פערים וחוסכת תסכול רב בהמשך. מהם עיקרי השיטה המנצחת ללמידת כל נושא? לסיכום, כל מידע ... מלאה של השלבים הבסיסיים. בעזרת ההבנה הזאת של שני סוגי המידע והאסטרטגיות המתאימות לכל אחד, כל נושא חדש ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר. איך ללמוד שפה חדשה? איך ללמוד מתמטיקה? שיטות למידה יעילות למידה לפי הקדמות מידע מבוסס זיכרון איך לשפר זיכרון? טיפים ללימוד יעיל איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר בן אדם רוצה ללמוד דבר חדש, הוא חייב קודם כל ... באיזה סוג של מידע מדובר. קיימים בעולם שני סוגים מרכזיים של מידע שצריך לדעת להבדיל ביניהם בבירור לפני שמתחילים בלמידה: מידע אקראי המבוסס על זיכרון מידע סיבתי המבוסס על היגיון והקדמות כל אחד מסוגי המידע דורש שיטת למידה שונה, ואי הבנה של סוג המידע יכולה לגרום לתסכול וחוסר הצלחה בלמידה. מה זה מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע אקראי שאין לו היגיון ... שלבים או ללמוד נושא מתקדם לפני שמבינים היטב את הבסיס. ניסיון לדלג על שלבים יוביל בהכרח לבלבול וקושי בהמשך הלמידה. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כאשר מזהים שהמידע שמנסים ללמוד הוא מידע שמבוסס על הקדמות, חייבים ללמוד ... תנסו לזכור מידע סיבתי, כגון נוסחאות במתמטיקה או מושגים בכלכלה, במקום להבין אותו לעומק, תתקעו בשלב כלשהו. הזיכרון מוגבל, ובלימוד מידע סיבתי ההבנה חשובה יותר מזכירת עובדות. זה יגרום למצב של למידה טכנית וחוסר יכולת להתקדם ברמות גבוהות יותר של החומר. מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת? למידה מסודרת היא למידה שמתחילה מהיסוד ומתקדמת בהדרגה, צעד אחר צעד. בלמידה כזאת, תמיד חוזרים אחורה ומוודאים הבנה מלאה של כל פרט בסיסי לפני שמתקדמים הלאה. למידה לא מסודרת היא ניסיון לקפוץ קדימה מבלי להבין היטב את מה שקדם. בלמידה כזו תמיד ייווצרו פערים וקושי אמיתי בהמשך. מהי השיטה המנצחת ללמידה נכונה של כל נושא? לסיכום, כל דבר בעולם ניתן ללמוד אם ניגשים אליו נכון: אם המידע הוא זיכרוני (כמו ... אחר שלב, לפרק את המידע לחלקים, להבין לעומק כל חלק בנפרד ואז לחבר את הכל לתמונה מלאה. כאשר נתקעים בלמידה, תמיד כדאי לחזור צעד אחורה ולבדוק מה הוחמץ או לא הובן עד הסוף. בדרך זו אפשר ללמוד כל נושא, גם המסובך ביותר. איך ללמוד שפה חדשה? איך ללמוד מתמטיקה? שיטות למידה יעילות מידע מבוסס זיכרון למידה לפי הקדמות טיפים ללימוד יעיל איך לשפר זיכרון? איך לגשת ללמידת מידע חדש? כשניגשים ללמוד מידע חדש, כדאי קודם לזהות באיזה סוג מידע ... עולה ריבית כשעולה המדד (לדוגמה), לא יעזור רק לזכור את המשפט הזה בלי להבין את הקשר הסיבתי שמאחוריו. - בלמידה הגיונית חשוב להיכנס לעומק של כל שלב, להבין אותו היטב, ואז לחבר בין הדברים בצורה לוגית. איך אפשר לסכם את שיטות הלמידה לפי סוג המידע? 1. אם זהו מידע זיכרון (כמו אוצר מילים בשפה זרה): - חוזרים על כל פרט שוב ... החלקים המובנים יחד לתמונה שלמה. מדוע אפשר ללמוד כל נושא מורכב בשיטה נכונה? כל נושא, גם המסובך ביותר, ניתן ללמידה אם מקפידים על השלבים: - לזהות אם זהו מידע אקראי - זיכרוני או מידע מבוסס - היגיון. - לפעול בשיטת הלמידה המתאימה: תרגול אינטנסיבי במידע זיכרוני, לימוד הדרגתי במידע הגיוני. - לחזור אחורה ולהשלים מושגים בסיסיים בכל פעם שנתקלים במחסום הבנה. מה כדאי לזכור בסוף? - ... - ניתן ללמוד הכל צעד אחר צעד, לפרק מושגים מורכבים ליסודות ולהבין כל חלק לפני שעוברים לשלב הבא. שיטות למידה איך ללמוד שיפור הזיכרון סוגי מידע והבדלים ביניהם הקדמות בלמידה ללמוד איך ללמוד, איך ללמוד למבחן? איך ללמוד שפה חדשה? מידע מבוסס הקדמות, הקדמות של מידע, איך ללמוד מתמטיקה? איך לא לפחד ממתמטיקה? איך ללמוד אנגלית? איך לזכור דברים? איך לזכור שפה חדשה? ללמוד כיצד ללמוד, שיפור מיומנויות למידה, איך ללמוד מילים? איך ללמוד אוצר מילים? איך לומדים אוצר מילים? איך לומדים מתמטיקה? מידע אקראי, מידע סיבתי, מידע ... עצמית, רכישת השכלה, שיטות ללמוד מידע, שיטות איך לומדים, טיפים איך ללמוד כל דבר, טיפים איך להצליח ללמוד, סדר הלימוד, איך ללמוד בצורה נכונה? איך ללמוד בצורה יעילה? לימוד יעיל
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליותאיזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליותאיזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות מהם התחומים שיכולים לפתח ... ומאתגר. לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, כל תחום יכול לפתח את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. לדוגמה, אם לומדים שפה חדשה, חזרה על מילים לא מפתחת את השכל, אך אם יש חיפוש אחרי דרכים חדשות לזכור את המילים, ... ניתן לפתח את השכל? כדי לפתח את השכל, יש להתמקד בהפעלת היגיון וחשיבה מתמשכת. זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, שפה חדשה, או ביצוע משימות יומיומיות. כל עוד יש בתהליך הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, אך חשוב להבין שיש הבדל בין תהליך הלמידה לבין מהות הלמידה עצמה. כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, יכול לפתח את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול לפתח את השכל, אך המפתח לכך הוא לא בהכרח בתחום הלמידה, אלא במאמץ השכלי המושקע בתהליך הלמידה. לדוגמה, ללמוד מוזיקה יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל לפיתוח השכל. לעומת זאת, אם במהלך הלמידה יש חיפוש אחר דרכים חדשות לפתרון בעיות, כמו למשל ללמוד שפה חדשה ולהתמודד עם קשיים בלמידת מילים, תהליך החשיבה וההיגיון מעורבים והם שמפתחים את השכל. מהי ההבחנה בין זיכרון ... חדשה אינה בהכרח מפתחת את השכל, אך כאשר יש התמודדות עם בעיות של זיכרון תוך חיפוש אחרי דרכים יעילות ללמוד ולזכור, זה כבר תהליך שכלי. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? למעשה, כל תחום יכול לפתח את השכל, ... השכל? לסיכום, כל תחום יכול לפתח את השכל, כל עוד הוא כרוך בהפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. בין אם אתה לומד מוזיקה, שפה חדשה, או אפילו מסיים משימות יומיומיות כמו ניקיון, כל עוד אתה מתמודד עם אתגרים ומחפש דרכים לשיפור באמצעות מחשבה, תהליך הלמידה עשוי לפתח את השכל שלך. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדיםילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדיםילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז. איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד? לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא ... לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב. איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו? אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני ... מהם. כיצד לפתח את השכל ואת ההיגיון בכל תחום? לבסוף אליעד מציין עיקרון כללי: לא משנה מה האדם רוצה ללמוד או במה הוא מתעניין, הדרך היחידה להגיע להישגים גדולים באמת, כמו להארה רוחנית או הבנה עמוקה, היא על ידי ... מתפתח, וכך גם מתפתחת היכולת של האדם לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לפתח את השכל של הילד? כיצד לטפל בהפרעות נפשיות? איך לגרום לילד להתרכז בלימודים? האם יש סתירה בין משחק ללימודים? עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר. אם היית אומר לו בוא עכשיו ... אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד טוב בא ננסה ... במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שהלימודים האלה יתנו לו משהו מאוד טוב שהוא רוצה אותו ואז הוא יתרכז בלימודים בשביל לקבל את המשהו הטוב הזה או שניצור לו התניה שאם הוא לא יקשיב בלימודים יקרה משהו מאוד רע שהוא לא רוצה אותו ואז הוא יקשיב בלימודים בשביל לברוח מהרע הזה. ש: או מצד הרע או מצד הטוב. אליעד: נכון או מצד זה שהוא חושב שהלימודים יתנו לו משהו ממש טוב או אם הוא לא ילמד יגיע אליו משהו ממש רע אבל בשני המקרים הוא יתרכז. אבל בהנחה שאנחנו לא רוצים לעשות את זה בהנחה שאומרים אוקי לא בא לו ללמוד עכשיו אוקי אז איך אפשר לגרום לו כן להיות חכם למרות שלא מעניין אותו הלימודים זאת השאלה. ש: איך עוד פעם? אליעד: נגיד שיש לך ילד שלך הוא הולך לבית הספר עכשיו אנחנו רוצים ... ילמד מתמטיקה, מחויב לנו שהוא ידע לקרוא שהוא ידע לכתוב שהוא ידע מתמטיקה נגיד, אוקי אבל הוא לא רוצה ללמוד מתמטיקה לא רוצה ללמוד לקרוא לא רוצה ללמוד לכתוב מה עושים, כן מה הפתרון? ש: אז אמרת קודם כל למוצא. אליעד: לא בהנחה שאנחנו לא רוצים לאיים ... חשק? אליעד: לא. ש: אז עם חשק זה פרס. אליעד: אז אי אפשר שהוא ילמד כי הוא לא אוהב ללמוד אז איך אנחנו יכולים ללמד אותו לקרוא ולכתוב או כל דבר שהוא לא דרך המסגרת הרגילה. נגיד שיש לך ... ש: לא, לא מחויב. אליעד: למה לא איך תתבגר אתה חי בעולם של בובות אתה לא מתבגר אתה לא לומד אתה לא יכול ללמוד אתה כל היום משחק בהפסקה איך תלמד. ש: הבנת המשחק כאילו משתנה כאילו. אליעד: שמה? ש: כשאתה צעיר כשאתה ... את יכולה דרך זה לנווט את עצמך למשהו אחר? התשובה פשוטה מאוד התשובה היא שברמת הצורה יש קונפליקט בין ללמוד ולהשכיל והחכים ולהיות פיקח ובוגר ומה שזה לא יהיה לבין לשחק בבובות לראות כדורגל לראות סרטים מצוירים מה שזה ... וזה מה שהוא אוהב לשחק בבובות כל פעם כשאתה אומר לו בוא תלמד הוא אומר לא אני לא רוצה ללמוד רוצה לשחק בבובות, בהנחה שאנחנו מאפשרים לו לשחק בבובות זה לא מחייב שהוא לא יוכל ללמוד, למה? שחק איתו בבובות אבל תעלה את הרף של המשחק בבובות תיצור עומק בתוך המשחק בבובות. נגיד לדוגמה נגיד ... כל מיני בקיצור מדובר בזה, חשבתי בגלל שזה מעניין אותי מאוד שמה דווקא לחפור ולנסות למצוא את הדברים שאני לומד אותם לדוגמה פה. אליעד: לא רק זה הדרך היחידה שלך להבין את מה שלומדים פה זה אם תחפור שם, ... מה מחויב אפשרי סיבה תוצאה מהות, כל הדברים האלה בכל נושא. ואני אחזור ואגיד עוד פעם ילד שלא רוצה ללמוד את מה שרוצים שהוא ילמד או האדם המשוגע שחושב איך שלא רוצים שהוא יחשוב מה הוא רוצה לחשוב? תאלץ ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?