אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית ✔ האם קיימת המשכיות בזמן או שכל רגע עומד בפני עצמו? אליעד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
13:22סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית
האם קיימת המשכיות בזמן או שכל רגע עומד בפני עצמו?

אליעד כהן מסביר כי קיימות כמה דרכים שונות להבנת הקשר בין סיבה ותוצאה ולחוויה של המשכיות הזמן. ראשית, הוא מציג שלושה רבדים להבנה של הזמן ושל הסיבתיות. ברובד הראשון, אנו חווים שהרגע הנוכחי הוא תוצאה של הרגע הקודם, כלומר, יש המשכיות טבעית בין רגע לרגע. לדוגמה, אם אדם מבשל מרק, הרגע בו יש מרק מוכן הוא תוצאה של הרגעים בהם הוא הכין אותו קודם לכן. ברמה הזו ישנה תפיסה ברורה של קשר סיבה ותוצאה והמשכיות בין רגע לרגע.

הרובד השני הוא הבנה שאין באמת קשר הכרחי בין הרגעים. במובן הזה, כל רגע עומד בפני עצמו באופן עצמאי לחלוטין, ואין באמת קשר סיבתי אמיתי בין הרגע הנוכחי לרגעים שקדמו לו או לאלה שיבואו אחריו. כאן, אליעד מציג את הרעיון שאולי אלוהים או כוח עליון הוא שמחליט שבתחילה יהיה ברק ואחר כך תהיה התחושה שיש קשר בין הברק להתרחשות קודמת או עתידית. כלומר, התחושה של המשכיות וזמן היא אשליה סובייקטיבית.

ברובד השלישי, ישנה הכרה בכך ששתי הפרספקטיבות נכונות: מצד אחד יש קשר סיבתי ברור ומצד שני כל רגע עומד בפני עצמו. אליעד מוסיף רובד רביעי, שבו כל ההבנות יחד הן נכונות במקביל, כלומר, כל רגע גם קשור וגם לא קשור לרגעים אחרים.

הרובד החמישי הוא ההבנה שאין שום אמת אבסולוטית שניתן לאחוז בה באופן מוחלט וחד משמעי, ולכן האדם צריך ללמוד להיות פתוח לתפיסות שונות ולחוויות שונות, בלי להינעל על אמת אחת ספציפית.

מה הקשר בין זיכרון אנושי לחוויית המשכיות בזמן?

אליעד מסביר כיצד הזיכרון האנושי יוצר אצלנו את תחושת ההמשכיות בזמן. לדוגמה, אם אדם מניח סיר מרק על השולחן, הוא חווה שהסיר נמצא שם בגלל פעולתו בעבר הקרוב, כלומר, שהוא שם את המרק לפני רגע. תחושת המשכיות זו נוצרת אך ורק בגלל הזיכרון, כלומר, בגלל חוויה סובייקטיבית ולא בגלל קשר אובייקטיבי אמיתי. אם היה ניתן למחוק את הזיכרון של האדם, הוא לא היה יודע שהמרק נמצא על השולחן כתוצאה מפעולה קודמת שלו, ואז לא הייתה תחושת המשכיות בזמן.

אליעד מדגיש שהחוויה שלנו היא סובייקטיבית, וכאשר האדם אומר "אני רואה את המרק כאן כי שמתי אותו לפני רגע", הוא למעשה מבטא חוויה סובייקטיבית ולא אמת מוחלטת. אם האדם יהיה אמיתי ומדויק עם עצמו, הוא יראה שבעצם אין שום דרך ודאית לאמת את התחושה שלו כמציאות אובייקטיבית. התחושה "שמתי את המרק כאן ולכן הוא נמצא פה עכשיו" היא פרשנות סובייקטיבית לחלוטין של חוויה חושית וזיכרון, ולא עובדה מוחלטת.

למה חשוב לדייק ולהכיר בחוויה הסובייקטיבית?

אליעד כהן מבהיר את החשיבות של להיות מדויק ואמיתי עם עצמנו לגבי האופן שבו אנו חווים את המציאות. כאשר האדם מקובע באמונה ש"זה כך וזה לא אחרת", הוא בעצם נועל את עצמו בתוך פרספקטיבה אחת ומונע מעצמו להיפתח לאפשרויות חדשות ולחוויות חדשות. לדוגמה, כאשר אדם אומר לעצמו באופן חד משמעי "המרק כאן כי אני שמתי אותו כאן לפני רגע", הוא סוגר את עצמו מהאפשרות לראות דברים אחרת. אבל כאשר הוא מתחיל להכיר בכך שזו רק חוויה סובייקטיבית שלו, אז הוא פותח לעצמו את האפשרות להבין שבאופן עמוק יותר, המרק פשוט נמצא כאן כרגע, ללא קשר ברור לפעולה הקודמת שלו.

המטרה היא לאפשר לאדם לחוות את העולם באופן משוחרר יותר ופחות מוגבל על ידי תפיסות מקובעות. ברגע שאדם מתחיל לראות שכל חוויה שלו היא סובייקטיבית ולא אמת מוחלטת, הוא הופך גמיש יותר, פתוח יותר ופחות נעול בתוך התפיסות האישיות שלו.

איך החוויה הסובייקטיבית משפיעה על ההתפתחות האישית?

כאשר האדם נועל את עצמו באמונות או בחוויות סובייקטיביות כאילו הן אמת מוחלטת, הוא למעשה מונע מעצמו התפתחות והבנה עמוקה יותר של המציאות ושל עצמו. אליעד מדגים זאת באמצעות האדם שנולד לתוך מערכת אמונות מסוימת, כמו אמונה דתית או תרבותית, ומתחיל לראות את העולם כאילו זו האמת היחידה האפשרית. במצב כזה, הוא סוגר את עצמו מפני כל צורת הבנה או תפיסה אחרת. רק כאשר האדם מוכן להכיר בכך שכל תפיסותיו הן סובייקטיביות ולא מוחלטות, הוא מאפשר לעצמו להתפתח, להתקדם ולראות את המציאות באופן רחב ועמוק יותר.

הכרה זו, בכך שכל חוויה ותפיסה הן רק אפשרויות סובייקטיביות, מאפשרת לאדם גמישות מחשבתית ופתיחות למגוון רחב יותר של אפשרויות, ובכך הוא יכול לחוות פחות סבל, פחות מתח ולהגיע להבנה שלמה ועמוקה יותר של חייו ושל המציאות שבה הוא נמצא.
איך להשפיע על רגש מבטא רגשות המקום והזמן עצמאי למחוק מחשבה חוויה סובייקטיבית להשפיע על רגש זמן מקום להתקדם גמישות אנושיות אנושי אנושיות הזמן הזמן והמקום המקום המקום והזמן הרגשה הרגשה סובייקטיבית הרגשה של הזמן הרגשה של זמן הרגשת הזמן הרגשת זמן זיכרון זיכרון אנושי זיכרונות זמן בלי מקום זמן ומקום זמן ללא מקום זמן מקום חוויה סובייקטיבית חוויית הזמן חוויית זמן כל דבר הוא סיבת עצמו מימד הזמן מימד המקום מקום בלי זמן מקום וזמן מקום זמן מקום ללא זמן מרחב הזמן מרחב המקום סובייקטיבי סובייקטיביות סובייקטיבית סיבה סיבה ותוצאה סיבות סיבת עצמו סיבתיות ציר הזמן ציר המקום רגש רגשות תוצאה תוצאות תחושה תחושה סובייקטיבית תחושה של הזמן תחושה של זמן תחושות תחושת הזמן תחושת זמן
רצון אנושי / רצון מושלם - מהו רצון אנושי חסר? מהו רצון אמיתי מושלם ללא חיסרון?
רצון אנושי / רצון מושלם - מהו רצון אנושי חסר? מהו רצון אמיתי מושלם ללא חיסרון? פילוסופיה. מהו רצון אנושי חסר? מהו רצון אמיתי מושלם? כפי שכבר ביארתי מספר פעמים, הרצון של האדם הוא המעביד שמעביד את האדם. האדם ... אין רצון. וכאן יש לחדד ולהבהיר את העניין הזה. קיימים שני סוגים של רצון. רצון חסר ורצון של שלמות. הרצון האנושי הרגיל הוא רצון חסר. דהיינו, האדם מרגיש שחסר לו את מה שהוא רוצה. האדם רוצה X כלשהו בגלל סיבה כלשהי, והרי שהX חסר לו בגלל סיבה כלשהי. אם לא הרגיש האדם חסר כלשהו, הרי שהוא לא היה רוצה את אותו הדבר. הרצון של האדם מתעתע ... ויש רע. שיש רע יותר ורע פחות. שיש טוב יותר וטוב פחות. המחשבה שיש טוב ורע, גורמת לאדם כל הזמן להרגיש שהוא חסר את הטוב יותר וגם לפחד מהרע יותר. הרצון החסר מפריד בין הסיבה לבין התוצאה. אצל הרצון החסר, כל דבר הוא סיבה למשהו אחר. התוצאה היא תמיד רחוקה ותמיד נפרדת מהפעולה ומהסיבה. הרצון החסר, הוא שורש הרע והסבל של האדם. אך קיים גם רצון של שלמות, דהיינו, הרצון שאינו חסר דבר, רצון ללא סיבה, רצון שהתכלית הסופית היא הפעולה עצמה, רצון שבו האושר הוא הדרך, הרצון שאינו חסר דבר, הרצון שאין לו סיבה, הרצון שהוא הסיבה של עצמו. הרצון של השלמות, נובע מכך שהאדם מבין שהכל טוב ושהכל אחד. כאשר האדם רואה את המציאות כפי ... אין חסר. דהיינו, האדם בוחר אם לרצות או לא, האדם בוחר מה לרצות, רק משום שככה בא לו בלי סיבה נוספת. שעמום נובע מרצון חסר, האדם רוצה ריגוש. אדם שאין לו רצון חסר, אינו יכול להשתעמם, מאחר שהוא אינו ... בחירה חופשית, משום שהוא מוכרח לעשות את מה שהוא רוצה, הוא לא יכול לעשות אחרת. כל זמן שלרצון יש סיבה כלשהי, הרי שהסיבה מכריחה את האדם לעשות את רצונו והרי שאין לו בחירה חופשית. כאשר האדם אינו חסר דבר, כפי שהמציאות אינה ... זה שהאדם מתבונן תמיד על המהות של כל דבר, לבסוף הוא רואה את האחדות שיש בהכל. אז האדם מבין שהסיבה של כל דבר היא הדבר עצמו ולא שום דבר אחר. אז האדם מבין שהתכלית של כל דבר היא הדבר ...
שכל אנושי - מהי הידיעה הגדולה ביותר שהשכל האנושי יכול לדעת אותה?
שכל אנושי - מהי הידיעה הגדולה ביותר שהשכל האנושי יכול לדעת אותה? שכל. פילוסופיה. מהו השכל הגדול ביותר והידיעה הגדולה ביותר ששכל אנושי יכול להגיע אליה? תשובה: ידיעת הטוב האמיתי. מהותו של הטוב האמיתי, היא מהותה האמיתית של המציאות. כאשר האדם חוקר ... מאחר שמצד המהות של המציאות הכל זה אחדות גמורה. וממילא אין רע. וכשאין רע אז הכל טוב אמיתי ללא סיבה. ידיעת המהות של המציאות = ידיעת האחדות של המציאות = ידיעת הטוב האמיתי.
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 3
... - איך להשיג אותו? איך להבין את כל המציאות? חלק 3 ועוד נוסיף ונאמר, כי יש כאלו שנדמה להם שהסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא האין סיבה. כי הם מנסים להמציא כל מיני הסברים לסיבה הראשונה, ואז הם חושבים בדעתם שאולי אין סיבה זאת הסיבה הראשונה. אך גם זאת לא סיבת כל הסיבות. משום שאם נניח נאמר שהסיבה הראשונה היא אין סיבה, הרי שעדיין אפשר לשאול, האם האין סיבה הוא מוכרח? תשובה: לא. משום שיכול גם להיות מציאות של יש סיבה. ומאחר שאין סיבה זו לא מציאות מוכרחת, אכ גם אם נאמר שהאין סיבה הוא הסיבה של כל הסיבות, הרי שעדיין נוכל לשאול מה מכריח את האין סיבה להתקיים. כי גם קיומו של האין סיבה, גם הוא לא מוכרח. ובנוסף על האדם לזכור, כי אם נאמר שסיבת כל הסיבות היא שאין סיבה, אז עדיין יש להסביר כיצד נוצרו כל הסיבות שיש בעולם שלנו. כי בעולם שלנו יש לדוגמה את חוקי הפיזיקה. ואם נאמר שהסיבה הראשונה של כל הסיבות היא האין סיבה, אז זה לא ברור כיצד מתוך אין סיבה נוצרו סיבות. כי כל דבר הוא חלק מדבר אחר גדול עוד יותר. והסיבות הן חלק מדבר אחר גדול עוד יותר. ולא יכול להיות שהסיבות הן חלק של אין סיבה. כי אלו שני הפכים. והסיבות הן חלק של סיבה אחרת גדולה עוד יותר, שהיא הסיבה הראשונה שהיא מוכרחת. כך שסיבת כל הסיבות, היא לא האין סיבה. כי גם האין סיבה גם הוא לא מוכרח. ויש סיבה אחת גדולה מאוד מאוד וכולי... ועוד נוסיף ונגלה, שסיבת כל הסיבות, היא שורש השכל עצמו. כי סיבת כל הסיבות, ... היא לא ישות כלשהי. אלא שבשכל העל אנושי של האדם, שהוא שורש השכל של האדם, שם השאלה של מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שם השאלה הזאת לא קיימת כלל ולא יכולה להתקיים כלל. כי שם אין שום שאלה ... הוא עצמו סיבת כל הסיבות. ואילו הבין האדם את שורש השכל של עצמו, הוא ממילא היה מבין גם את הסיבה של כל הסיבות. ובקיצור, סיבת כל הסיבות היא עצמה התפישה העל אנושית. וכאשר האדם יגיע לזה, אז הוא יראה ... להכיל בשכל רגיל אלא רק בשכל על אנושי. שאז מתגלה לאדם השכל העל אנושי, ואז האדם תופש במחשבתו את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. וזה בעצם אומר, שכל זמן שהאדם עוד לא הגיע לתובנה עמוקה ככ, עד שהיא בלתי ... להם שהפתרון לכל השאלות הוא לומר שהמציאות לא קיימת. כי אם אין מציאות אז אין זמן ואין מקום ואין סיבה ואין תוצאה, ואז ממילא אין שום שאלה כלל. ונדמה להם שבשכל הגדול ביותר, שם תפישת המציאות היא שהמציאות לא ... ונאמר שאין מציאות, עדיין נוכל לשאול, האם זה מוכרח שלא תהיה מציאות? ואם לא, אז מדוע אין מציאות? ומה הסיבה שבגללה אין מציאות? ואכ גם זה עצמו מצריך סיבה אחרת יותר עמוקה. וכמו שהאין סיבה הוא לא הסיבה הראשונה, כך גם האין מציאות גם הוא לא התשובה של כל השאלות. וזה כמובן בלי קשר לזה שבוודאי שכן ... הייתה מחשבה שיכולה לחשוב שהעולם לא קיים. ואכ עצם קיומה של השאלה, מוכיח שמשהו קיים. ואכ יש לשאול מה הסיבה שהוא עצמו קיים וכולי. ובכלל זה נכללים גם כל אלו שאומרים שהעולם הזה הוא רק אשליה / חלום וכיוב. ... השאלות. וכמובן שזו לא התשובה של כל השאלות. כי גם אם נאמר שהעולם הוא חלום, עדיין יש להבין מה הסיבה שלו עצמו. וגם אם נאמר שאין חלום כלל, עדיין יש לשאול מה מכריח את האין חלום הזה להתקיים. כי ... שנדמה להם שלאין אין שורש. כי מאחר שהוא אין, אכ הוא לא קיים כלל ואין לו שום שורש ושום סיבה. אך גם זו טעות. כי גם קיומו של האין גם הוא לא מחויב המציאות. וגם האין עצמו, גם הוא ... הוא יהיה תמיד רק אפשרות. כי כל זמן שיש דבר נוסף שהוא לא מחויב, הרי שתמיד אפשר לשאול מה הסיבה של המחויב עצמו? בדיוק כמו שאנחנו שואלים מה הסיבה של הסיבה הראשונה עצמה. ויש כאן עוד רמת עומק, והיא שבשכל האנושי ניתן להבין גם, כי כל זמן שיש תוצאה, לא יכולה להיות סיבה ראשונה. בדיוק כפי שאמרנו, שקיומו של אפשרי המציאות, הוא גורם גם למחויב המציאות להצטרך סיבה מדוע הוא כפי מה שהוא ולא משהו אחר. וכל זמן שיש בעולם תוצאה כלשהי שהיא לא הסיבה הראשונה. וכל זמן שיש בעולם סיבה כלשהי שהיא לא הסיבה הראשונה. דהיינו, כל זמן שיש בעולם דבר כלשהו שהוא ...
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 2
... קשה להבין. כי בשכל האנושי הרגיל כן אפשר להבין את סיבת כל הסיבות וכולי. אבל אי אפשר להבין את הסיבה שמאפשרת את הקיום של סיבה כזאת. כי בשכל אנושי האדם לא יכול לתפוש במחשבתו את האפשרות שתהיה קיימת סיבה כזאת. כי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא סיבה שניתן לומר ולהגדיר אותה בשכל אנושי רגיל. אך בשכל אנושי רגיל, לא ניתן להבין את קיומה ואת מהותה של הסיבה הזאת. כי קיומה נוגד את יכולת התפישה האנושית. ולכן, כאשר האדם מגיע לנקודת ההתחלה של כל האירועים כולם, שהיא בכלל נמצאת הרבה לפני ציר הזמן ומרחב המקום שלנו, כי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא הסיבה שהיא נמצאת מחוץ לכל מעגלי הזמן האפשריים. כי גם הזמן שלנו הוא חלק מישות זמן גדולה עוד יותר. וגם מרחב המקום שלנו, גם הוא חלק ממשהו אחר גדול עוד יותר. והסיבה הראשונה של כל הסיבות, נמצאת מחוץ לכל ציר הזמן ומרחבי המקום. דהיינו, היא נמצאת מחוץ לאין סוף מרחבי זמן. והיא נמצאת אחרי אין סוף תהליכים של סיבה ושל תוצאה, כי היא לפני שהיו בכלל סיבות או תוצאות. דהיינו, היא נמצאת גם מחוץ לעצמה. כי קיומה של הסיבה הראשונה, נוגד את מהותה של עצמה. כי ברגע שאנחנו אומרים על דבר שהוא הסיבה הראשונה, הרי שבעצם אמרנו שהוא עצמו קיים בלי שהוא עצמו יהיה הסיבה של עצמו. כי נניח שנגדיר שדבר כלשהו הוא הסיבה הראשונה של כל הדברים, הרי שיש כאן סתירה פנימית. כי שום דבר בעולם לא יכול להיות הסיבה של עצמו. ואם אנחנו אומרים על דבר כלשהו שהוא הסיבה הראשונה, הרי שהוא לא סיבת עצמו, כי הוא נפרד מכל הדברים. ואכ הוא לא סיבת כל הדברים. או בפשיטות, לעולם לא ניתן להבין את הסיבה של הסיבה הראשונה עצמה. כי תמיד אפשר לשאול, מה הסיבה של הסיבה הראשונה עצמה. כך שהסיבה הראשונה האמיתית, היא נמצאת גם מחוץ לעצמה. כי כדי שהיא תהיה סיבת כל הדברים וגם סיבת עצמה, הרי שהיא ... וזה כמובן דבר שלא נתפס בשכל אנושי. כי האדם לא מסוגל לתפוש דבר שהוא קיים בלי להיות קיים, ושהוא הסיבה של עצמו. בכל מקרה, כאשר האדם מגיע לנקודת ההתחלה של סיבת כל הסיבות, עליו כן לנסות להבין את מה ... לא לנסות להבין עם השכל האנושי שלו, את אפשרות הקיום של המידע הזה. כי בסוף הדרך האדם רואה את הסיבה הראשונה, והוא רואה שהיא נמצאת מחוץ לעצמה. כי היא גם סיבת כל הדברים והיא גם הסיבה של עצמה. ועל האדם כן לנסות להבין את המידע הזה, אבל לא לנסות להבין עם השכל האנושי איך זה ... ההתעמקות של האדם, ההתעמקות עצמה מחברת את האדם לשורש השכל שלו. ועל ידי זה שהאדם מתעמק ומנסה להבין את הסיבה הראשונה ואת נקודת ההתחלה הפנימית ביותר של כל הדברים, על ידי זה נפתחות לאדם עיני השכל שלו, והאדם מקבל ... אך על האדם להבין, כי כל זמן שסיבת כל הסיבות יכולה להיות אחרת ממה שהיא, הרי שהיא עצמה צריכה סיבה. ואכ היא לא סיבת כל הסיבות. לדוגמה: נניח שסיבת כל הסיבות היא כדי לעשות טוב. עכשיו על האדם לשאול את עצמו, האם זה הכרחי שהסיבה הזאת תתקיים? האם זה הכרחי שיהיה רצון כלשהו לעשות טוב? ומאחר שזה לא מוכרח שתהיה קיימת הסיבה של לעשות טוב, אכ נמשיך לשאול מה הסיבה של הסיבה הזאת עצמה. וכל סיבה שאליה מגיע האדם, תמיד על האדם לשאול את עצמו, האם הסיבה הזאת הכרחית? האם קיימת אפשרות תיאורטית שהסיבה הזאת לא תהיה קיימת? או שאולי היא תהיה קיימת בצורה קצת שונה או אחרת ממה שהיא? כי אם כן, אז עדיין יש לשאול מה הסיבה שלה עצמה. ובנוסף יש להזכיר לאדם, כי גם אחרי שהוא ממציא סיבה כלשהי שהיא סיבת כל הסיבות, הרי שעל ...
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 1
... ביארתי, יכולת התפישה של האדם מוגבלת. כגון לדוגמה שהאדם לא יכול להכיל בתוך מחשבה אחת שלו, את כל מרחב המקום כולו, או את כל ציר הזמן, או את כל שרשרת הסיבה והתוצאה של כל האירועים שיש בעולם. דהיינו, יכולת התפישה של האדם מוגבלת להכיל בתוכה מידע סופי בלבד. אך האדם ... עם שורש השכל של האדם. כי כדי שהאדם יוכל לתפוש במחשבתו את המהות של המציאות, ואת האין סוף, ואת הסיבה הראשונה של כל הסיבות, ואת התכלית האחרונה של כל האירועים, וכדי שהאדם יוכל לראות את התמונה המלאה, לשם כך ... להבין את המציאות בשלמות. וכאשר האדם מעמיק את מחשבתו ושואל את עצמו מי אני ומה אני ומהי התכלית ומהי הסיבה של כל האירועים וכיוב, על ידי זה האדם מקרב את מחשבתו אל הבנת פנימיות ומהות המציאות שאותה אפשר לתפוש ... בעצם תת המודע של האדם. כי יש אצל האדם רמות מודעות שונות. והתודעה של רוב בני האדם בעולם רוב הזמן, היא לא יודעת בכלל שיש שכל גדול יותר, שכל אין סופי כנל, וכל שכן שרוב בני האדם גם לא ... אך ורק בשכל האנושי הרגיל שלו, אז כאשר האדם רואה את המהות הפנימית של המציאות, וכאשר האדם רואה את הסיבה הראשונה, וכאשר האדם רואה את התכלית הסופית, אז האדם מנסה להבין את הדברים האלו, באמצעות יכולת התפישה הרגילה שלו, ... רגיל לחיות את חיי היום יום. אך מאחר שהאדם מנסה להבין את השורש של כל הדברים שיש בעולם, כי הסיבה הראשונה, היא השורש של כל הדברים שיש בעולם. כי גם בהבנת הסיבה הראשונה, גם בה יש עומק גדול. כי ... הסיבה הראשונה, עליו לנסות להבין מהי המהות של סיבה? ומהי סיבה? ומהו זמן? כי הסיבה התוצאה קשורים למהותו של הזמן. וכדי להבין את הסיבה של כל הסיבות, לשם כך יש להבין את מהותו של הזמן, שבו מתרחשים כל האירועים שיש בעולם. כי כל הסיבות והתוצאות, כולם הם חלקים של הזמן. כי כל הסיבות וכל התוצאות, נמצאים בתוך הזמן. והם חלק מהזמן. ובנוסף, כל הסיבות והתוצאות שיש בעולם, שהם יוצרים את כל האירועים שיש בעולם, כולם גם מתרחשים ונמצאים בתוך מרחב המקום. כי כל אירוע וכל דבר שקיים בעולם, הוא נמצא בתוך מקום. ואפילו המחשבות של האדם, גם הן תופסות מקום. ... אחר גדול יותר ממנו. וגם המחשבות / רגשות של האדם, גם הם חלק מתוך משהו אחר גדול יותר, שהוא המקום שלהם. כי המחשבות של האדם, נמצאות בתוך הדבר שהן חלק ממנו. וגם כל הרגשות שיש בעולם, וגם כל השכל ... וגם כל הרעיונות שיש בעולם, כל הדברים האלו תופסים מקום. כי כולם נמצאים בתוך הדבר שהם חלק ממנו, שהוא המקום שלהם. ומאחר שכל האירועים וכל הדברים קיימים בתוך מרחב מקום, לכן כדי להבין את הסיבה ואת התוצאה של כל האירועים, לשם כך יש להבין גם את מהותו של מרחב המקום. כי אם לא היה מרחב מקום ולא היה מרחב זמן, הרי שלא היו אירועים ולא היו סיבות ולא היו תוצאות. ואכ קיומה של הסיבה הראשונה, תלוי בקיומם של הזמן ושל המקום. וכדי לגלות את מהותה של הסיבה הראשונה, לשם כך יש להבין את מהותם של הזמן ושל המקום. ויש כאן עוד רמת עומק נוספת, והיא כי גם למקום וגם לזמן, גם להם יש סיבה. כי יש סיבה מדוע המקום והזמן הם כפי מה שהם. כי מרחב המקום ומימד הזמן, היו יכולים להיות אחרת ממה שהם. וזה בעצם אומר, שיש עוד סיבה אחרת שהיא נמצאת מחוץ למרחב המקום ומחוץ לציר הזמן, שהיא הסיבה של מרחב המקום ושל ציר הזמן, שבתוכם מתרחשים כל האירועים. וכדי לגלות את הסיבה הראשונה, לשם כך על האדם לגלות את הסיבה של מרחב הזמן ומרחב המקום, שהיא נמצאת מחוץ ולפני קיומם של הזמן ושל המקום. ויש כאן עוד רמת עומק יותר גדולה, והיא שגם הסיבה הראשונה של הזמן והמקום, גם היא נמצאת בתוך ציר זמן ומרחב מקום גדול עוד יותר. כי כאשר אנחנו אומרים שיש סיבה מחוץ לציר הזמן, והתוצאה שלה היא ציר הזמן, הרי שבעצם הגדרנו אירוע שהתרחש מחוץ למסגרת הזמן שלנו, אך גם הוא עצמו יש לו זמן. כי גם הוא עצמו אירוע. וגם לו עצמו יש סיבה ותוצאה. דהיינו, כי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא נמצאת במרחק אין סופי מהתודעה של האדם. כי בכל פעם שהאדם מגדיר אותה, גם אם היא תוגדר כסיבה מחוץ לכל ציר האירועים של הזמן ושל המקום, הרי שתמיד היא עצמה תהיה חלק ממשהו אחר גדול עוד יותר. ומי שרוצה להבין את כל המציאות בשלמות כדי ...
תלות רגשית ורגש על אנושי - השלמות היא ליהנות בשלמות מתלות רגשית - איך?
תלות רגשית ורגש על אנושי - השלמות היא ליהנות בשלמות מתלות רגשית - איך?
תלות רגשית ורגש על אנושי - השלמות היא ליהנות בשלמות מתלות רגשית - איך? מה רע בתלות רגשית? אליעד כהן מתחיל את ההסבר שלו ... באמת מרוצה מתלות רגשית, מכיוון שאם האדם היה באמת נהנה מתלות זו, הוא לא היה מחפש דרכים להיפטר ממנה. הסיבה שהאדם אינו מאושר עם התלות היא כי בתוך תוכו האדם יודע שזה לא מצב אידיאלי. הוא תמיד יחפש אחר ... מאושר בלי תלות רגשית כלל. האדם מיואש מכיוון שהוא חושב שלהיות ללא תלות רגשית זה בלתי אפשרי ואף לא אנושי, ולכן הוא בוחר לשקר לעצמו ולהצדיק את התלות. מדוע האדם יכול להיות חופשי מתלות רגשית למרות שזה נשמע בלתי אפשרי? לפי אליעד, יש לאדם יכולת להיות חופשי מתלות רגשית, כיוון שהאדם והתודעה שלו עשויים מחומר על - אנושי. כלומר, המציאות כולה, כולל האדם עצמו, מורכבת מחומר אלוהי, חומר שיכול להיות בלתי תלוי בשום דבר. האדם אינו אמור להיות תלוי רגשית, כיוון שהוא חלק מההוויה השלמה שאינה תלויה בדבר. כאשר האדם מבין שהוא עשוי מחומר על - אנושי, הוא מגלה שיש לו יכולות על - אנושיות. תודעה זו מחברת אותו לאחדות, ולכן הוא כבר לא תלוי בשום דבר. מהו הסוד להשתחרר מתלות רגשית באמת? אליעד ... שחלוקת העולם לטוב ולרע נכפתה עליו. האדם לא בחר לראות את המציאות בצורה דואלית, אלא זה נכפה עליו, וזו הסיבה שהוא פיתח תלות רגשית בטוב ומנסה להימנע מהרע. האדם צריך להתעלות על הייאוש, להתגבר על חוויית התלות הרגשית, ולהגיע ... להשתחרר מתלות רגשית? מהי תלות רגשית? איך ליהנות מתלות רגשית? למה האדם לא מאושר באמת? מהי תודעה על - אנושית? איך לחוות אושר ללא תנאי? מהו חומר אלוהי? הפעם אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, מה רע בתלות רגשית? ... רגשית, לא היה מחפש איך להיפטר מכך. והשכל של האדם קטן, כי לכאורה להיות ללא תלות רגשית זה לא אנושי. אלוהים לא תלוי רגשית, אז למה הוא עושה את זה בכלל. אבל זו שאלה אחרת. לכאורה שהאלוהים יוצר את הרצון של עצמו, הוא בוחר לרצות, ולאדם נראה שזה לא אנושי לא להיות תלוי רגשית, ותכף נסביר למה זה לא כך. ומאחר שהאדם לא מאמין ביכולת שלו לא להיות תלוי ... משקר שזה דבר טוב, אבל מצד האמת האדם לא יכול לשקר את הלב שלו. מצד האמת האדם עשוי מחומר על אנושי, ולכן זה כן אפשרי. כל ההוויה כולה עשויה מחומר על אנושי ולכן זה אומר שהתודעה יש לה יכולות על אנושיות, וההבנה הזו מחברת אותך לאי תלות רגשית. מטבעו האמיתי האדם לא אמור להיות במצב של תלות רגשית כי הו ...
התחדשות אלוהית, או מוות אנושי - איך להתחדש בכל פעם מחדש?
התחדשות אלוהית, או מוות אנושי - איך להתחדש בכל פעם מחדש? והעניין הוא, כי חוויית הזמן, היא המוות האמיתי, המוות של התודעה. כי החוקיות של העולם קיימת כל הזמן, והחוקים לא משתנים לעולם, אלא עולם כמנהגו נוהג. וכאשר האדם חווה את הזמן, דהיינו, שהוא חווה שהרגע הזה, הוא המשך של הרגע הקודם, הוא בעצם סוג של מת. כי הוא לא חווה ... הרוחניות בעולם, וגם כל השיטות הגשמיות והחומריות, אף אחת מהן לא יכולה לספק לאדם חוויה של התחדשות מתמדת כל הזמן. כי הן יכולות לגרום לאדם לחוות התחדשות, רק עד נקודה מסוימת, אך לא מעבר לכך. כי האדם מוגבל, מצד ... אין בהן שום התחדשות אמיתית כלל, אלא הן כולן חיסרון אחד גדול. ומי שרוצה לעלות מדרגה לדרגה ולהתחדש כל הזמן מחדש ולחוות בכל רגע ורגע את כל המציאות כולה בצורה חדשה לגמרי, בלי שום מאמץ להתאמץ לחוות את החוויה ... או אחרת, בלי קשר לרגעים הקודמים? והאדם מוכרח לצאת מכל ההרגלים המחשבתיים שלו, שהוא רגיל לחשוב, שהרגע הזה הוא תוצאה של הרגע הקודם, כי הוא שקר וכזב. ועל ידי זה שהאדם שונא את ההרגלים, ומנסה להתחדש בכל רגע ורגע ... באמת, ושהכל מתחדש מחדש. ואז הוא זוכה לראות כיצד נוצר הרצון הראשון והתודעה הראשונה של אלוהים עצמו, וכיצד נוצרה הסיבה הראשונה עצמה. ואז ורק אז הוא יודע ומבין, כיצד הנפרדות מתהווה מתוך האחדות, ואיך נברא העולם של הנפרדות. ואז ...
דומם חי, רובוט אנושי, תודעה של דומם, רגשות של דומם, חי או דומם, נשמה לדומם, רובוט בצורת בן אדם
דומם חי, רובוט אנושי, תודעה של דומם, רגשות של דומם, חי או דומם, נשמה לדומם, רובוט בצורת בן אדם
דומם חי, רובוט אנושי, תודעה של דומם, רגשות של דומם, חי או דומם, נשמה לדומם, רובוט בצורת בן אדם מה ההבדל בין רובוט ... בין בן אדם לבין רובוט או אפילו בין אדם לבין דומם. הנושא המרכזי של ההסבר הוא בירור ההבדל שבין התודעה האנושית לבין תודעה של רובוט, או בין האדם לבין חפץ דומם. אליעד פותח בטענה שיש לבחון האם בן אדם חי ... מתוכנת לגרום לנו לחשוב שהוא חי? הטענה העיקרית שאליעד מציג היא שכל מה שנחשב כחי לעומת דומם הוא עניין סובייקטיבי של פרשנות ולא עובדה מוחלטת. כלומר, ההבדל היחיד בין אדם לרובוט הוא בחומר שממנו כל אחד עשוי. אם הרובוט היה עשוי בדיוק מהחומרים שהגוף האנושי בנוי מהם - בשר, עצמות, תאים - האם אז היינו עדיין מתעקשים שהוא לא חי? הרי אז לא היה ... ומהותי. גם בן אדם וגם רובוט יכולים להתפתח, וכאן אליעד שוב חוזר לנקודה המרכזית - ההבדל הוא רק בפרשנות האנושית ולא באמת במהות. האם האטומים בגוף מרגישים או לא? אליעד מביא דוגמה נוספת מהאטומים שמרכיבים את הגוף האנושי. הוא מסביר שאטומים הם למעשה דומם, חומר פיזי. אם התודעה או ההרגשה נמצאים בחומר הפיזי של הגוף, והרי החומר ... דוממים, אז בהכרח גם בדומם עצמו קיימת תודעה או תחושה, רק שאנחנו לא מזהים אותה. במילים אחרות, אם בגוף האנושי יש תחושות, והגוף עשוי מאותם האטומים שנמצאים בכל דומם אחר - זה אומר שגם בדומם עצמו קיימות תחושות, רק ... לדומם? האם רובוט יכול להרגיש רגשות? האם לאדם יש נשמה? איך מזהים תודעה של רובוט? האם אטומים מרגישים? האם הרצון האנושי חופשי באמת?
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי מהי הטעות הגדולה לגבי מורים רוחניים? אנשים רבים מגיעים אל תחום הרוחניות עם המון ציפיות ממורים ... שמח וגם עצוב, גם לאכול בהנאה וגם להימנע מאוכל מתוך סגפנות. כלומר, אם אדם מצפה שהמורה הרוחני יהיה כל הזמן שמח, נחמד וסבלני, הוא למעשה יוצר לעצמו ציפייה לא מציאותית, ומרחיק את עצמו מהמהות האמיתית של האלוהות ושל המורה ... חשוב לזכור שגם מי שטוען שראה את האור וחזר לספר עליו, חוזר תמיד אל המציאות הארצית ומדבר מתוך גוף אנושי ומגבלותיו. המורה הרוחני, בגלל שהוא אנושי ובגוף, הוא דווקא יכול לדבר בשפתם של האנשים. זהו יתרונו, אך גם מקור הטעות: כשמישהו מדבר בשפתך, אתה מצפה ... כאלה שיש להם הרבה ציפיות ממורים רוחניים. עכשיו ממה נובעות, עכשיו ויש בזה איזה פרדוקס מעניין שיש כאלה שכל הזמן מנסים להסביר איך מורה רוחני צריך להתנהג, יש גם כאלה שמסבירים הבן אדם מורה רוחני צריך לעשות ככה, מורה ... אבל זה כיוון אם הוא מוגדר אז הוא לא יכול להיות אלוהים, זאת אומרת אם זה מישהו שהוא כל הזמן נגיד שמח כל הזמן עצוב כל הזמן במשהו מסוים אז הוא לא באחד, כאילו האחד זה מי שגם יכול שתירק עליו ולא יהיה אכפת לו אבל ...
בחירה חופשית, רצון חופשי, רובוט אנושי, חופש הבחירה, דטרמיניזם, האם יש בחירה חופשית, אין בחירה חופשית, הבחירה החופשית
בחירה חופשית, רצון חופשי, רובוט אנושי, חופש הבחירה, דטרמיניזם, האם יש בחירה חופשית, אין בחירה חופשית, הבחירה החופשית
בחירה חופשית, רצון חופשי, רובוט אנושי, חופש הבחירה, דטרמיניזם, האם יש בחירה חופשית, אין בחירה חופשית, הבחירה החופשית האם קיימת בחירה חופשית, או שהכל נקבע מראש? ההרצאה עוסקת בשאלה האם קיימת בחירה חופשית או שמא האדם פועל כמו רובוט אנושי, שהכל נקבע עבורו מראש באופן דטרמיניסטי. אליעד מסביר את הנושא לעומקו באמצעות מגוון רחב של דוגמאות והסברים מפורטים, תוך ... בהם, או כאשר אדם רוצה לשבת במקום מסוים ומורה לאחר ללכת למקום הזה. כאן האדם שבוחר הוא למעשה הגורם הסיבתי שמוביל לפעולה. האם הבחירה חופשית או מוכתבת על ידי הרצון? אליעד מציג את הטענה הרווחת שהרצון הוא הגורם המכריע ... אותו, אך האם הוא שולט ברצונות שלו? לפי תפיסת הדטרמיניזם, הרצונות עצמם מוכתבים מראש על ידי הגנים, התשוקות, או נסיבות החיים, ולכן אין לאדם בחירה אמיתית ברצונותיו. עם זאת, אליעד מדגיש שברמה החווייתית האדם עדיין מרגיש שיש לו אפשרויות ... בבחירותיו, עדיין יש לו מקום נפרד מהמציאות הכללית שבו הוא חווה שהוא הגורם המחליט. מה המשמעות של להיות רובוט אנושי? אליעד מתייחס לאדם כרובוט אנושי כדי להמחיש מצב שבו כל הפעולות של האדם מוכתבות מראש, ללא שליטה אמיתית שלו. אולם גם אם האדם הוא ... להודות שבחוויית החיים שלו, לפחות חלקית, יש מקום מסוים של בחירה. האם יש בחירה חופשית? מהי בחירה חופשית? רובוט אנושי ודטרמיניזם האם המציאות מוכתבת מראש? איך מוכיחים שאין בחירה חופשית? רצון חופשי או גורל?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למחוק זיכרונות רעים, למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למחוק זיכרונות רעים, איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה, טיפול נפשי, קואצינג מומלץ בנושא למחוק זיכרונות רעים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.7188 שניות - עכשיו 11_08_2025 השעה 12:42:57 - wesi1