אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לטפל בפחד, להעלות את היראה לשורשה, ליקוטי מוהרן ח"א טו, לטפל בחרדה, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות ההפכים, טיפול בחרדה, טיפול בפחד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לטפל בפחד, להעלות את היראה לשורשה, ליקוטי מוהרן ח"א טו, לטפל בחרדה, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות ההפכים, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, למה יש פחד? למה יש חרדה?
מהם עקרונות הטיפול בפחד וחרדה לפי ליקוטי מוהרן?

לפי התמלול שניתן, אליעד מסביר את הדרך לטפל בפחד וחרדה על פי עקרונות מתוך ליקוטי מוהרן, כשהמטרה היא להעלות את היראה לשורשה. הפחד, כך הוא מסביר, נובע מכך שהאדם לא מבין את שורש הפחד שלו.

העבודה על הפחד נעשית על ידי חיבור היראה לשורש שלה. כל פחד שמופיע הוא בעצם תוצאה של חיבור לא - נכון עם המציאות, מה שגורם לאדם לחוות את הפחד. לדוגמה, אם אדם מפחד ממשהו, חשוב לשאול את עצמו למה הוא מפחד מזה. אליעד מביא את הדימוי של פחד מהמשאית: אדם פוחד לא מהמשאית עצמה, אלא מהפחד שהוא עצמו מייצר מהמחשבה על המשאית. זה לא מה שגורם לפחד, אלא הדרך בה האדם מחבר את עצמו למצב הפחד.

מהו המושג "העלאת היראה לשורשה"?

העלאת היראה לשורשה, לפי אליעד, היא הצעד הראשון בטיפול בפחד. זה אומר להבין את מקור הפחד, ולא להיתקע בתגובה האינסטינקטיבית של הפחד עצמו. לדוגמה, אם אדם פוחד ממשהו מסוים, עליו לשאול את עצמו: "למה אני מפחד מזה?". ברגע שהוא מבין את מקור הפחד, הוא יכול להפסיק לפחד ולהתחיל להתמודד עם תחושותיו בצורה בריאה יותר.

הסיבה לכך שהאדם מרגיש פחד היא כי הוא לא מבין את מהות המצב או את מה שמאחורי הפחד. אליעד מציין שברגע שמבינים את שורש הפחד, הוא מתפוגג. למשל, אדם יכול לפחד מהרגש של חוסר שליטה, והדרך להתמודד עם פחד זה היא להבין שאין באמת חוסר שליטה, אלא שהפחד עצמו הוא שנראה כגורם לאי - שליטה.

מהם עקרונות העבודה עם פחד בראי של אחדות ההפכים?

אליעד מתאר את עקרון אחדות ההפכים, שמוביל אותנו להבנה שאין הבדל בין יש לאין. רעיון זה מרחיב את תפיסת הפחד בכך שהוא מתאר את הפחד כמצב שנבנה מתוך האמונה בנפרדות של דברים. לדוגמה, אם אדם רואה את עצמו כמבודד וגורם לפחדים, הוא לא מבין שבמהות כל הדברים יש אחדות.

כל פחד נובע ממקום של חוסר הבנה של האחדות שבין יש לאין. כשאדם מצליח להבין ולהפנים את האחדות הזאת, הוא מפסיק לראות פחדים כחלק מהמציאות. אליעד מסביר שכל הפחדים האלה הם תוצאה של מצבים שבהם האדם תופס את הדברים כאילו הם נפרדים.

איך מתמודדים עם פחד כשלא ניתן לשנות את המציאות?

הפתרון לפחד לא טמון בשינוי המציאות עצמה, אלא בתפיסת האדם את המציאות. אליעד מביא את הדימוי של פחד לאכול ממתקים: אם אדם מאמין שמה שהוא אוכל מסוכן, הוא יפחד לאכול את הממתק, אך ברגע שהוא מבין שזה לא מסוכן, הפחד נעלם. כלומר, פחד נובע לעיתים מתוך אמונה או תפיסת מציאות לא נכונה.

הדרך להתמודדות היא לשנות את התפיסה, ולהבין שאין הבדל בין פחדים שונים. לדוגמה, אם אדם מפחד ממצב מסוים, הוא צריך להבין שאין הבדל בין מצבים של פחד וחרדה, משום שבסופו...
אין מיש להבין את שורש מטרות מופנמות מטופלים טיפול בפחד תכלית טיפולים נגד חרדה להפסיק לפחד משמעותיות מטופל אחדות אחדות ההפכים אין או יש אין הבדל בין יש לאין אין ויש אין יש אין מיש האין והיש הבדל הבדל בין יש לאין הבדלה הבדלים היש והאין הפכים חרדה חרדות טיפול טיפול בחרדה טיפול בחרדות טיפול בפחד טיפול בפחדים טיפול נגד חרדה טיפול נגד חרדות טיפולים טיפולים נגד חרדה טיפולים נגד חרדות יש או אין יש אין יש ואין יש מאין יש מיש להבדיל להעלות להעלות את היראה לשורשה לטפל לטפל בחרדה לטפל בחרדות לטפל בפחד לטפל בפחדים ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן חא ליקוטי מוהרן חא טו למה יש חרדה למה יש פחד למה יש פחדים מטופל מטופלים מטפל פחד פחד מטיפול בפחד פחדים רבי נחמן רבי נחמן מברסלב שורש
ראש השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן ח"ב א (ברסלב)
ראש השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן ח"ב א (ברסלב)
... השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן חב א (ברסלב) מה גורם לאדם לרצות או לא לרצות דברים מסוימים? ...
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
... את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש? הנושא המרכזי שעליו מדבר אליעד כהן בהרצאה זו הוא כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב בצורה עמוקה ואינטנסיבית, מתוך מסירות נפש מוחלטת. אליעד מתאר תהליך של למידה שהוא מעבר לקריאה שטחית או להבנה חלקית של הטקסטים של רבי נחמן. הוא מסביר שכדי ללמוד את כתבי רבי נחמן, כמו למשל ליקוטי מוהרן, בצורה נכונה ואמיתית, האדם צריך להקדיש את כל כולו ללימוד באופן מלא, עד גבול היכולת הפיזית שלו ממש. אליעד מציג דוגמה קיצונית שאומרת שכאשר לומדים את רבי נחמן באמת, חייבים למשוך את עצמך עד הקצה, עד שאתה כמעט מתעלף מעייפות או מתשישות. הוא אומר שאם אדם עייף וחש שאינו יכול ... כבר מתמוטט. זו היא בעיניו מהותה של מסירות נפש אמיתית בלימוד. מה המשמעות של להבין את רבי נחמן באמת? אליעד מסביר שבליקוטי מוהרן, למרות היקפו הגדול והמורכבות של הכתוב, ישנם בסופו של דבר רק כמה משפטים בודדים שבהם נמצא מה שרבי נחמן באמת רצה להעביר לקוראיו. הוא מציין שרבי נחמן כתב במפורש משפטים כמו אם תבין את כל מה שאתה יכול להבין, ומדגיש שזהו משפט לא ברור - הרי מה זאת אומרת להבין את כל מה שאני יכול להבין? מה בדיוק יש להבין? מה היא השלמות שרבי נחמן מדבר עליה? שאלות אלו אינן מקבלות מענה מפורש בכתביו של רבי נחמן, והדבר דורש מהלומד להעמיק עוד ועוד, בניסיון לפענח בעצמו את כוונתו של רבי נחמן. הוא מזכיר גם דוגמה נוספת, של חמישה דברים שספרו של אלוהים שונה בהם מספרם של בני אדם - התייחסות מוכרת מהספרות היהודית שמובאת בליקוטי מוהרן, אך מציין שרבי נחמן לא מסביר באופן ישיר ומפורט כיצד בדיוק ההבדלים הללו באים לידי ביטוי או כיצד הם משפיעים על הבנת האדם. אליעד מדגיש ... איך נראית התמסרות נפשית אמיתית ללימוד לפי אליעד כהן? כדי להמחיש כיצד הוא למד את רבי נחמן בעצמו, אליעד מספר שבאופן מעשי הוא נשא את הספר ליקוטי מוהרן איתו כל הזמן, 24 שעות ביממה. הוא מתאר תהליך של התמסרות מוחלטת שבו הספר נמצא לידו בכל רגע, והוא פונה אליו לא רק ... הספר והחל לקרוא, עד שהעייפות הכריעה אותו שוב. לדבריו, אפילו לאחר שקרא את הטקסטים של רבי נחמן פעמים רבות והרגיש שהבין אותם היטב, הוא עדיין המשיך להתאמץ לקרוא ולהעמיק עוד יותר. הסיבה לכך הייתה שהוא הבין שבתוך דברי רבי נחמן קיים משהו חשוב מאוד, משהו נסתר שיש לגלות, ולכן כל עוד לא השיג אותו, הוא לא יכול היה להרשות לעצמו לעצור או להפסיק. ... עד הסוף לפני שבאמת בדקת אותו לעומק עד הסוף. כיצד אפשר להגיע להבנה אמיתית בלימוד רבי נחמן? אליעד כהן מסכם את הרעיון של למידה מתוך התמסרות נפש כמשהו שמחייב אותך ללכת עד הקצה ולא להרפות לעולם. הוא אומר שרק כאשר לומדים בצורה כזו, מתוך רצון מוחלט, אפשר באמת להגיע להבנה עמוקה ואמיתית של רבי נחמן מברסלב. הוא מדגיש שהמאמץ, ההקרבה וההתמסרות הם המפתח להגיע לתובנות חדשות שלא ניתן להגיע אליהן בדרך אחרת. איך ללמוד את רבי נחמן? מה המשמעות של מסירות נפש? איך להגיע להבנה עמוקה בליקוטי מוהרן? מה הדרך הנכונה ללמוד את רבי נחמן? איך לפענח את סודות רבי נחמן?
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר מהי הדרך הנכונה ללמוד את הספר להיות אלוהים וליקוטי מוהרן? אליעד כהן מסביר בהרצאתו באופן מפורט כיצד יש לגשת לספרים עמוקים ומורכבים כמו להיות אלוהים וליקוטי מוהרן. הוא מדגיש שיש שתי דרכים מרכזיות ללמוד את הספרים הללו: דרך הקריאה הפשוטה והישירה, ודרך העמקה והבנה של הטקסט בצורה יסודית. מהי שיטת הלימוד הראשונה של הספרים להיות אלוהים וליקוטי מוהרן? הדרך הראשונה שאליעד כהן מציג היא קריאה ישירה של הטקסט, פשוט לקרוא את הספר מהתחלה ועד הסוף בלי לעצור. לפי השיטה הזו, חשוב לא להיתקע על משפטים קשים ... כללית וראשונית עם כל התוכן, על אף שלפעמים הקורא לא יבין את הכל במהלך הקריאה הראשונה. לדבריו, כשניגשים לספר כמו ליקוטי מוהרן, שיש בו כמות גדולה של אינפורמציה והוא מורכב מאוד מבחינה רעיונית, חשוב מאוד קודם כל לבצע קריאה כללית, משום שזה יוצר תמונה ראשונית שמאפשרת להבין בהמשך ביתר קלות את הרעיונות העמוקים יותר. מדוע חשוב לקרוא את הספר ליקוטי מוהרן ולהיות אלוהים ברציפות, ללא עצירה? אליעד מדגיש שקריאה רציפה מבלי לעצור, על אף הקושי להבין הכל מיד, מאפשרת יצירת קשר ראשוני עם החומר. כאשר אדם מנסה ... לסגנון ולמורכבות, ומכינה אותו לשלב הבא, שבו יחזור ויעמיק בכל פרט. מהי השיטה השנייה והעמוקה יותר ללימוד ספרי ליקוטי מוהרן ולהיות אלוהים? הדרך השנייה, שאליעד כהן מפרט עליה בהרחבה, מתרחשת לאחר שהקורא כבר השלים את הקריאה הראשונה. בשלב הזה, יש לחזור ולקרוא מחדש את הספר, ... המורכבים והמושגים הייחודיים, ולנסות לפענח אותם עד תום. לפי אליעד, התהליך הזה יכול להיות מאתגר במיוחד בספר כמו ליקוטי מוהרן, שהוא ספר ששובר שיניים, כדבריו, משום שהוא כתוב בשפה מורכבת ויש בו שכבות רבות של משמעות. בשלב השני, הלימוד נעשה איטי הרבה יותר, תוך כדי התבוננות ... לנושאים אחרים בספר?. באמצעות שאלות אלו, אפשר להגיע להבנה מעמיקה ויסודית של הטקסט. לדוגמה, כאשר אליעד עצמו למד את ליקוטי מוהרן, הוא חזר שוב ושוב לקרוא את הספר, עצר בכל פעם שנתקל במשפט או רעיון לא ברור, וחיפש את הדרך לפצח ולהבין את הדברים עד הסוף. מה ההבדל המהותי בין שתי ... - ראשית קריאה רצופה וראשונית, ואחריה לימוד חוזר ועמוק הרבה יותר. איך להתמודד עם הקושי בהבנת ספרים מורכבים כמו ליקוטי מוהרן? אליעד מציע להכיר בכך שזה טבעי לחלוטין להרגיש קושי ותסכול בקריאה ראשונית של ספרים מורכבים כמו ליקוטי מוהרן או הספר להיות אלוהים. הקושי הוא חלק מהתהליך הטבעי של הבנת חומר עמוק ומורכב. במקום להילחץ או להתייאש, יש לקבל את הקושי הזה כחלק מהתהליך ולסמוך על כך ... כך הוא יבין אותו לעומק, והקושי הראשוני ייעלם ויתחלף בהבנה אמיתית ויסודית של הרעיונות העמוקים שיש בספר. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? איך ללמוד את הספר להיות אלוהים? שיטות לימוד של ליקוטי מוהרן מהי הדרך הנכונה לקרוא את הספר להיות אלוהים? כיצד להתמודד עם קושי בהבנת טקסטים מורכבים? מדוע חשוב לקרוא את כל ליקוטי מוהרן? ...
שיגעון, פחד להשתגע, מעל השכל, גבולות השכל, ארבעה נכנסו לפרדס, עבודת השם, לזרוק את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, ליקוטי מוהרן (ברסלב)
שיגעון, פחד להשתגע, מעל השכל, גבולות השכל, ארבעה נכנסו לפרדס, עבודת השם, לזרוק את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, ליקוטי מוהרן (ברסלב)
... פחד להשתגע, מעל השכל, גבולות השכל, ארבעה נכנסו לפרדס, עבודת השם, לזרוק את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, ליקוטי מוהרן (ברסלב) מדוע רבי נחמן אומר שצריך להיות מוכן להשתגע? אליעד כהן מסביר לעומק את אחד הרעיונות המרכזיים שמופיעים בספר ליקוטי מוהרן של רבי נחמן מברסלב, המדבר על כך שהאדם צריך להיות מוכן להשתגע, כלומר, לצאת מההיגיון ומהשכל הרגיל כדי להגיע להבנת המציאות ולהבנת האלוהים. ההסבר מתבסס על הקטע המפורסם מחזל: ... איזון, הולך לקיצוניות ומאבד את דרכו לחלוטין. ויש מי שכפר - לקח את הדברים שנאמרו לו ופרש אותם בדרך שמזיקה לו, עד כדי כך שהוא מתרחק עוד יותר מהאמת. אליעד מסביר שרבי נחמן טוען שכל הארבעה הם למעשה בחינת צדיקים בדרגות שונות, מפני שכל אחד מהם לפחות ניסה להתקרב לאמת האלוהית. אפילו זה שהציץ ונפגע או הציץ ומת, גם הוא עשה מאמץ אמיתי להתקרב לאמת ולכן אינו נחשב לרשע מוחלט. מהו הרעיון של לזרוק את השכל לפי רבי נחמן? ההסבר המרכזי שמביא אליעד מדברי רבי נחמן הוא שלפעמים אדם צריך לסלק לגמרי את השכל שלו, גם את השכל שנראה בעיניו חכם ומעמיק. רבי נחמן מדגיש שלא רק את השכל הפשוט של היום - יום צריך לזרוק, אלא גם את השכל הגבוה והרוחני ביותר - אפילו רעיונות פילוסופיים עמוקים חייבים להיזרק הצידה לפעמים, כדי להגיע לפשיטות. הפשיטות הזו משמעותה לעבוד את השם ולהיות מחובר לאחדות, ללא תלות בשום הבנה שכלית. מה הקשר בין אהבה לשיגעון בעבודת השם לפי רבי נחמן? אליעד מתאר שרבי נחמן אומר שכדי לעבוד את השם באמת, על האדם להיות מוכן לפעמים להתנהג בצורה הנראית לאחרים כשיגעון. הוא נותן דוגמה על שודד שלא פוחד למות, ולכן מצליח להיכנס לכל מקום בלי ספק ובלי ... כל הזהירות, ולקפוץ לרפש וטיט - כלומר, למקומות הכי נמוכים, הכי מוזרים, והכי פחות נעימים, אם הוא חושב שזה יקרב אותו לאמת ולאלוהים. מה ההבדל בין בן המלך לעבד לפי רבי נחמן? אליעד מוסיף הסבר מדברי רבי נחמן על ההבדל בין בן המלך לבין עבד. בן המלך הוא בעל פריבילגיות, יכול לשאול, לבדוק ולהבין מדוע הוא עושה את מה שהוא עושה. לעומת זאת, העבד אינו יכול לשאול שאלות או להרהר בתפקידו, אלא חייב לבצע את המשימה מבלי להבין את טעמה. אולם רבי נחמן מוסיף שיש מצב גבוה יותר, שבו האדם הוא אמנם בן מלך, אבל מתוך אהבה גדולה כל כך למלך, הוא מוכן להתנהג ממש כמו עבד. הוא עושה עבודות קשות ובלתי נתפסות, ומוכן אפילו להסתכן, לזרוק את השכל ולהתנהג כמו משוגע, מרוב שהוא רוצה לעשות טוב ונחת רוח למלך. אדם כזה זוכה, לדברי רבי נחמן, לגלות דברים שאפילו הבן הרגיל אינו יכול לגלות. כלומר, דווקא מי שמוכן להתאמץ ברמה שמעבר להיגיון, יכול להגיע למקום שאפילו משה רבנו לא זכה להשיג בחייו. מדוע לחשוב מחוץ לקופסה משמעותו לחשוב כמו משוגע? אליעד מפרש שהמסר המרכזי של רבי נחמן הוא שכדי לפתור בעיות קשות, שאלות פילוסופיות ופרדוקסים אמיתיים, צריך להיות מסוגל לחשוב בצורה משוגעת. הוא ממליץ על תרגיל מעשי: כאשר יש לך שאלה קשה, תכתוב מה אנשים בבית ... מוכן לזרוק לחלוטין את השכל שלו ולהתנהג כמו עבד מוחלט, להגיע לדרגה של שיגעון מתוך אהבה, יוכל להגיע להבנה שהבן הרגיל לעולם לא יגיע אליה. מהי משמעות השיגעון לפי רבי נחמן? איך לחשוב מחוץ לקופסה? מה פירוש לזרוק את השכל? מי היו הארבעה שנכנסו לפרדס? למה צריך להיות משוגע בעבודת השם? איך להגיע להבנה מוחלטת של המציאות? מה ההבדל בין בן המלך לעבד? ...
פיתוח יכולות למידה, חשיבה מעמיקה, יכולת אנליטית, לחשוב לעומק, איך ללמוד ליקוטי מוהר"ן, הסיפור של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך להעמיק, איך ללמוד לעומק
פיתוח יכולות למידה, חשיבה מעמיקה, יכולת אנליטית, לחשוב לעומק, איך ללמוד ליקוטי מוהר"ן, הסיפור של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך להעמיק, איך ללמוד לעומק
... יכולות למידה, חשיבה מעמיקה, יכולת אנליטית, לחשוב לעומק, איך ללמוד ליקוטי מוהרן , הסיפור של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך להעמיק, איך ללמוד לעומק מדוע אנשים מתקשים ללמוד לעומק ואיך אפשר לשפר את זה? אנשים רבים מתקשים ... מילה ומשפט, לחפש משמעות נסתרת ולא לפסוח על אף מונח או מושג לא ברור. מה הקושי האמיתי בלימוד טקסטים מורכבים כמו ליקוטי מוהרן או להיות אלוהים? אליעד כהן נותן דוגמה של הספר להיות אלוהים ומסביר שמדובר בטקסט קשה להבנה אפילו למי שמבין את השפה ... למשל, יש אנשים דתיים שקוראים טקסטים כאלה אך לא באמת מבינים אותם לעומק. אליעד מתאר כיצד הוא עצמו התמודד עם ליקוטי מוהרן של רבי נחמן מברסלב, כשהוא הרגיש שיש שם סיסמה שהוא חייב להבין כדי להתחבר למשהו חשוב עבורו. הוא היה קורא משפט אחד עשרות ... משחק קשה ברמה הגבוהה ביותר, שבו נדרש המוח לפעול בזוויות ובצורות שלא הכיר קודם. למה הלמידה לעומק חשובה כל כך לפי רבי נחמן מברסלב? אליעד מציין שרבי נחמן אמר שנשלם הדעת, נשלם כל החסרונות. המשמעות היא שכל מה שחסר לאדם בחיים הוא תוצאה של חוסר הבנה עמוקה מספיק. לפי גישה זו, כל ... מדובר בכסף, בריאות או ילדים - מקורם בחוסר דעת, בחוסר הבנה. אדם שיש לו הבנה עמוקה לא יחסר לו שום דבר. לכן, לדעת רבי נחמן, הדבר החשוב ביותר הוא לפתח את הדעת, כי כל בעיה אחרת נובעת מתוך חוסר בהבנה יסודית של המציאות. האם טכניקות מדיטציה יכולות ... להסתפק בהשתקת המחשבות או במדיטציה, אלא חייב לחקור ולהעמיק את ההבנה שלו עד שיגיע לפתרון ברור ומוחלט. איך ללמוד ליקוטי מוהרן לעומק? חשיבה אנליטית ופיתוח מיומנויות למידה מה הפירוש של נשלם הדעת נשלם כל החסרונות? מדוע קשה להבין את רבי נחמן מברסלב? האם מדיטציה מספיקה כדי לפתור בעיות בחיים? איך לשאול שאלות נכונות בטקסט קשה? ...
לימוד ליקוטי מוהרן, איך לשלוט על המלאכים? שורשי נשמות ישראל, להחזיק בכיסא הכבוד, מפורסמים של שקר
לימוד ליקוטי מוהרן, איך לשלוט על המלאכים? שורשי נשמות ישראל, להחזיק בכיסא הכבוד, מפורסמים של שקר
... ליקוטי מוהרן, איך לשלוט על המלאכים? שורשי נשמות ישראל, להחזיק בכיסא הכבוד, מפורסמים של שקר איך לשלוט על המלאכים לפי לימוד ליקוטי מוהרן? בחלק השני בתורה א בספר ליקוטי מוהרן , אליעד כהן מציג את הרעיון שישראל נברא כדי לשלוט על המלאכים. על פי דבריו, כל יהודי צריך לשאול את עצמו בבוקר כיצד הוא מתחיל לשלוט על ... שם. כך, באמצעות ההתקשרות לנשמות, המלאכים לא יוכלו להזיק לו. מהם שורשי הנשמות והקשר לכיסא הכבוד? הסבר נוסף שצוין בהרצאה היה הקשר של הנשמות לכיסא הכבוד. אליעד כהן מציין כי כל נשמה חצובה מתחת לכיסא הכבוד, וכאשר האדם מתחבר לשורשי הנשמות שמתחת לכיסא הכבוד, הוא מקבל כוח לשלוט במלאכים. הכיסא הכבוד הוא סמל לרוחניות עליונה, וכשאדם מחובר אליו, הוא יוכל לשלוט בכוחות הרוחניים שמסביבו, כולל המלאכים. אם אדם מצליח להתחבר בצורה נכונה לשורשי הנשמות, הוא יהפוך להיות חזק יותר מבחינה רוחנית ויוכל להתמודד עם כוחות שליליים. מה הקשר בין המפורסמים לבין השקר? חלק נוסף בהרצאה עוסק ... חלק מהמערכת הרוחנית העליונה, ולהרגיש את השמיים והקדושה יותר. ליקוטי מוהרן שליטה במלאכים שורשי נשמות כיסא הכבוד מפורסמים של שקר תיקון הלב בניית ירושלים ...
ליקוטי מוהרן ח"ב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
ליקוטי מוהרן ח"ב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
ליקוטי מוהרן חב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן , חלק 1 מה המשמעות של להיזהר מאוד להיות שמח בשבת לפי ליקוטי מוהרן? הנושא המרכזי עליו מדבר אליעד הוא מאמר מליקוטי מוהרן חלק ב, תורה יז, שם רבי נחמן מברסלב מתאר את החשיבות הגדולה של השמחה בשבת. אליעד פותח את דבריו ומסביר את האמירה של רבי נחמן: צריך להיזהר מאוד להיות שמח בשבת, ומסביר שהמילה להיזהר כאן לא מתייחסת רק לפעולה טכנית, אלא מצביעה על מודעות גבוהה יותר מאשר בשאר הימים. ביום ... גבוהה במיוחד. המודעות הזו נדרשת משום ששבת היא הזמן שבו האדם מתחבר לשורש המציאות, לנקודה שבה הכל שלם, ולכן כל חוסר שמחה בשבת הוא בעצם ביטוי של חוסר שלמות עמוק יותר. אליעד מדגיש נקודה חשובה, שרבי נחמן מציין במקומות אחרים בליקוטי מוהרן שצריך להמשיך את קדושת השבת לששת ימי החול, ושאדם יכול להגיע למצב שהוא חווה את שמחת השבת כל השבוע. אבל בשבת עצמה, הוא אומר, יש דגש מיוחד על להיות שמח, משום ששבת היא ביטוי לאחדות ושלמות מוחלטת. אדם צריך להיות שמח בשבת לא באופן אקראי, אלא מתוך מודעות מלאה. לכן, כאשר רבי נחמן אומר להיזהר מאוד, הכוונה היא שביום שבת האדם צריך להיות מודע באופן מיוחד לרגעים שבהם הוא מתרחק משמחה, ולזהות מה גורם לכך. מה הקשר בין יראה, דעת וחירות בשבת לפי רבי נחמן? בהמשך אליעד מתעמק בנושא מושג ההיראה בשלמות בשבת. הוא מסביר שרבי נחמן מתאר בשבת מצב של יראה בשלמות, כלומר, היראה בשבת אמורה להיות שלמה ולא חלקית. לדבריו של אליעד, שלמות זו פירושה שהאדם לא חושש מאירוע ספציפי, אלא חווה פחד מהשורש עצמו, ממקור המציאות. המשמעות של פחד מהשורש לפי אליעד היא שהאדם מפסיק לפחד מההשלכות הפרטניות והשטחיות, והוא פונה להתייחס למקור הפחד עצמו. הוא מביא את הדוגמה, שאדם יכול לפחד מהפסד כספי, או להרגיש לא בנוח מסיבה אחרת, אך בשבת הפחד צריך להיות מכוון אל השורש עצמו - אל המקור ממנו נובע הכל. רק אז הפחד הוא בשלמות, כי האדם מבין שהכל נובע ממקום אחד, ולכן הוא שלם גם עם הפחד. הסיבה שבשבת היראה (הפחד) צריכה להיות שלמה היא כי בשבת האדם נמצא במצב של חירות. אליעד מסביר, לפי רבי נחמן, שחירות זו היא החופש מהרצון, או במילים אחרות, האדם לא משועבד לרצונותיו הפרטיים ולצמצומים שלו, אלא חופשי מהם. האדם נמצא במצב של דעת שלמה ולכן ... רק כאשר יש דעת אמיתית ושלמה. איך מגיעים למצב של חירות אמיתית לפי רבי נחמן? אליעד מסביר שכדי להגיע למצב של חירות, רבי נחמן אומר שהאדם חייב להגיע לידיעה שלמה. ללא דעת אין חירות, כי החירות נובעת מתוך המודעות. רבי נחמן קושר בין דעת לבין חירות - ככל שהדעת שלך יותר שלמה, כך החירות שלך תהיה גדולה יותר. בשבת, לפי אליעד, יש אפשרות להגיע למצב שבו האדם חווה חירות אמיתית כי הוא מבין שכל המציאות מאוחדת. דווקא בשבת, בגלל הקדושה המיוחדת שבה, האדם יכול לחוות את החירות הזו. אליעד מוסיף דוגמה פרקטית: כאשר רבי נחמן מדריך אנשים להקדיש כסף או משאבים למען שבת, המטרה אינה הכסף או הפעולה עצמה אלא לגרום למוח לחשוב על חשיבותה של השמחה בשבת. אם האדם משקיע מאמץ ... יותר את השמחה הזו, וכך הוא מתקרב לאותה דעת שלמה שמובילה לחירות. למה רבי נחמן שם דגש מיוחד על שמחה בשבת? אליעד מדגיש שרבי נחמן רוצה לגרום לאדם לשאול את עצמו שאלות עמוקות יותר לגבי השמחה שלו בשבת. כאשר האדם מנסה להיות שמח ואינו מצליח, הוא צריך לשאול את עצמו למה אני לא ...
ליקוטי מוהרן ח"ב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן ח"ב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן חב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2 מהי דרך השם יתברך לפי ליקוטי מוהרן חב תורה יז? בליקוטי מוהרן חב תורה יז, רבי נחמן מברסלב מציג עיקרון חשוב: דרך השם יתברך להביט על ... מסביר שמה שכתוב בליקוטי מוהרן, שאלוהים מסתכל רק על הטובות שעושים, הוא כמו עידוד לאדם. רבי נחמן אומר בעצם לאדם: אל תישבר ואל תתייאש גם אם עשית עבירה. ... לייאוש מוחלט. לפי רבי נחמן, מהות ההסתכלות החיובית של הקבה היא לחזק את האדם בעבודתו ... חובה להתייחס גם לרע? רבי נחמן מציע שכל שכן שאסור לאדם להביט על הרע שבחברו, ואם הקבה ... טבע והשגחה פרטית לפי רבי נחמן? חלק מרכזי נוסף בהרצאה הוא ההסבר על טבע מול השגחה פרטית. אליעד מסביר שלפי רבי נחמן, הקבה מנהל את העולם בשתי דרכים שונות: דרך הטבע - העולם ... ההשגחה במציאות לפי רבי נחמן? אליעד מסביר שלפי רבי נחמן, האדם שפועל טוב זוכה להשגחה פרטית שבה אלוהים מנהל את חייו ... לנסיבות הטבעיות. מהו השורש הרוחני של טבע והשגחה? אליעד מסביר עוד, שלמעשה, גם הטבע הוא ביטוי של האחדות האלוהית. כלומר, גם הטבע מגיע מאותו מקור כמו ההשגחה, רק ... כרצונו נמצא בהבנה של האחדות. כשאדם מגיע להבנה שהכל קורה מתוך אותה אחדות, הוא מפסיק לראות הפרדה בין טוב ורע, ולמעשה יכול לקבל כל ... המעשית של המסר של רבי נחמן? אליעד מבהיר שהמשמעות הפרקטית של התורה הזו היא שהאדם צריך ... אמיתית. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? מהי השגחה פרטית? האם יש גבול לחשיבה חיובית? דרך השם יתברך לפי רבי נחמן הבדל בין טבע להשגחה מהי הסתכלות חיובית לפי רבי נחמן?
ליקוטי מוהרן ח"ב כ, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
ליקוטי מוהרן ח"ב כ, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
ליקוטי מוהרן חב כ, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן מה המשמעות של להתפרסם קודם הזמן לפי ליקוטי מוהרן? בליקוטי מוהרן חלק ב, תורה כ, רבי נחמן מברסלב מסביר את המושג של להתפרסם קודם הזמן. הכוונה היא לכך שאדם או רעיון מתפרסמים או יוצאים לאור לפני שהגיע הזמן הראוי לכך, וזה ... שכן לא תמיד האדם עצמו מוכן ליישם את הדרך, או שהעולם סביבו עדיין לא בשל לקבל את הרעיון. דוגמה זו מובאת כהסבר לעיקרון המרכזי של רבי נחמן בליקוטי מוהרן, האומר שאם קיימת מחלוקת - סימן שעדיין לא הגיע זמנו של הדבר להתגלות. איך לזהות שלא הגיע הזמן לפרסם את הדרך ... עוד לא בשל, ואם ימהר - ייפול או ייכשל. מהו משל האישה המעוברת וכיצד הוא מסביר את הרעיון? אליעד מביא את המשל של האישה ההרה, כפי שרבי נחמן משתמש בו. במשל זה, אישה בהריון מייצגת את האדם או את ההבנה שלו שעוברת תהליך של הבשלה פנימית. אם פוגעים בתהליך הזה, מתרחש מצב של הפלה, ... שאלות או ספקות, הדבר מסמן שזהו עדיין שלב של התבשלות ואין למהר להכריז או לפרסם את הדרך. מה המשמעות של הביטוי מפורסם קודם זמנו לפי רבי נחמן? אליעד מסביר כי מפורסם קודם זמנו הוא מצב שבו האדם או הרעיון מתפרסם לפני שהוא באמת מוכן לכך. הדבר יכול להיגרם מתוך התלהבות או לחץ פנימי ... לחלוטין את האפשרות להתקדם ולהתפתח. בשני המקרים, אליעד מזהיר מפני זירוז מיותר של התהליך הרוחני או של גילוי הרעיונות. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן מה הסכנה בפרסום מוקדם של רעיון? ליקוטי מוהרן חלק ב תורה כ מחלוקת קודם זמנה שלבי התפתחות רוחנית ...
ליקוטי מוהרן ח"ב כא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
ליקוטי מוהרן ח"ב כא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
ליקוטי מוהרן חב כא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן , איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן מה פירוש תורה כא בליקוטי מוהרן חלק ב לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר את תורה כא בליקוטי מוהרן חלק ב, שם רבי נחמן מתאר את התהליך של חידושי תורה והסכנות הרוחניות הקשורות בכך. התורה מדברת על כך שכאשר אדם מחדש חידושי תורה, כלומר, ... דברים חדשים על המציאות, יש אלו הידועים - השדים והקליפות - שמנסים להכשיל אותו. מי הם אלו הידועים שמזכיר רבי נחמן? אלו הידועים, כפי שמסביר אליעד, הם בעצם השדים, הקליפות, או הכוחות השליליים. הכוונה היא לכוחות הנפרדות המנסים למשוך את האדם לחידושים לא נכונים, לא מדויקים, ולנתק אותו מהשורש האמיתי. ברגע שאדם מחדש משהו במציאות - בין אם הוא לומד תורה, או אפילו סתם מחדש הבנה חדשה על עצמו - הכוחות האלה מנסים להכשיל אותו ולהפיל אותו בטעויות ובבלבולים. מדוע רבי נחמן ממליץ ללמוד פוסקים לפני ואחרי החידוש? רבי נחמן אומר שכדי להימנע מכך שהקליפות והשדים יפילו אותך לחידושים שגויים, צריך ללמוד פוסקים לפני ואחרי החידושים. אליעד מפרש ... סוג של חידוש תורה. בכל פעם שהאדם מחדש דבר כזה, עליו לוודא שהוא מחובר לאמת. הסיבה לכך היא שכל פעולה היא יש מאין, יצירת מציאות חדשה. בכל פעולה כזאת יש סכנה שהאדם ייפול לתפיסת נפרדות ולא יהיה מחובר לאחדות. לכן רבי נחמן מזהיר מהקליפות, ומייעץ ללמוד את הפוסקים (השכל, המשפט, ההיגיון, האמת) לפני ואחרי החידושים. כיצד קשורים אנשי חיל וחלל פנוי לעניין חידושי התורה? אליעד מפרש גם את הביטוי להעמיד אנשי חיל שמוזכר אצל רבי נחמן. אנשי חיל אלו מסמלים את המחשבות, השכלים וההבנות האמיתיות, שנועדו להגן על האדם מפני הקליפות והשדים (המחשבות המוטעות). ... שבו ניתן לקלוט את האמת באופן ישיר ובהיר. מה הקשר בין לימוד פוסקים, משפט, וכניסה לגן עדן? אליעד מציין שרבי נחמן בהרבה מקומות מחבר בין פוסקים, משפטים ודיני תורה לבין הכניסה לגן עדן. כשאתה מבין את החוקים של המציאות - כלומר, את דרך ... העולם, וכך האדם יכול להנהיג את חייו באופן נכון ואמיתי, להימנע מטעויות ולהגיע לחידושים מדויקים המחוברים לאחדות. לסיכום: איך נכון ללמוד ליקוטי מוהרן על פי ההסבר של אליעד? הדרך הנכונה ללמוד את ליקוטי מוהרן לפי אליעד כהן היא לחפש את המשמעות הפנימית של המושגים, להבין איך הם קשורים לחיים שלך, ולראות שכל מושג שרבי נחמן מזכיר מתאר תהליך פנימי של התודעה שלך. חידושי תורה הם כל תהליך של שינוי והבנה בחייך, השדים הם הבלבולים הפנימיים, ולימוד הפוסקים הוא חקירה עצמית מדויקת וכנה. כך, לפי אליעד, התורה של רבי נחמן הופכת לכלי להבנת המציאות שלך, למציאת האמת המוחלטת, וליצירת תובנות אמיתיות ומדויקות שיביאו אותך לחיבור אמיתי ושלם עם המציאות. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? מה הפירוש הפנימי של חידושי תורה? מי הם אלו הידועים בליקוטי מוהרן? מה המשמעות של לימוד פוסקים? איך להימנע מטעויות רוחניות? הסבר על ליקוטי מוהרן חלק ב תורה כא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לטפל בפחד, להעלות את היראה לשורשה, ליקוטי מוהרן ח"א טו, לטפל בחרדה, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות ההפכים, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, למה יש פחד? למה יש חרדה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש?, מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למה יש?, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל התנהגותי קוגניטיבי, אימון אישי למציאת זוגיות, מאמן קריירה בנושא למה יש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.2351 שניות - עכשיו 17_06_2025 השעה 00:27:11 - wesi1