אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לימוד ✔NLP, נלפ, מה זה NLP? בעד NLP, נגד NLP, נלפ טוב, נלפ רע, בעד ונגד טיפול NLP, טיפול פסיכולוגי, טיפול CBT, לימודי NLP, מהו NLP? הסוד, קורס...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
5:09NLP, נלפ, מה זה NLP? בעד NLP, נגד NLP, נלפ טוב, נלפ רע, בעד ונגד טיפול NLP, טיפול פסיכולוגי, טיפול CBT, לימודי NLP, מהו NLP? הסוד, קורס NLP master, ללמוד NLP, נלפ מאסטר, ביקורת NLP, nlp חוות דעת, nlp טכניקה, חלק 2
מהי בעצם שיטת האימון האישי, וכיצד היא דומה או שונה מ - NLP?

אליעד כהן מסביר את מהותה של שיטת "האימון האישי" (קואוצ'ינג) ומשווה אותה לשיטת NLP. הוא מדגיש כי אימון אישי אינו מתיימר להיות שיטה סדורה ומוגדרת, אלא יותר מתאר מצב שבו אדם הולך למישהו שייעץ לו, יעזור לו להגדיר ולהשיג מטרות. לעומת טיפול פסיכולוגי שיש לו גבולות והגדרות ברורות, אימון אישי הוא מושג פתוח יותר, שבו לא ידוע מראש מה יקרה במהלך המפגש. אליעד מסביר שבמובן מסוים, האימון האישי אפילו ברור יותר מ - NLP, כי לפחות הוא אינו מתיימר להיות שיטה מגובשת וברורה - בשונה מ - NLP, שמנסה להציג עצמה כשיטה שלמה ומובחנת, אך למעשה אין בה שום דבר חדש או ייחודי מעבר לשיטות טיפוליות אחרות.

למה קורסי NLP משתמשים בכותרת "מאסטר" ואיך זה קשור לשיווק?

אליעד מפרט כיצד קורסי NLP משווקים לציבור, ומדוע הם משתמשים במילים כמו "מאסטר" או "מומחה". המטרה בשימוש בכותרות כמו "NLP מאסטר" היא לגרום לאנשים להרגיש שיש להם מקצוע יוקרתי ובעל ערך גבוה. הוא מתאר את שיטת השיווק באופן שבו הקורסים מוצגים בצורה מושכת, עם הבטחות להפוך כל אדם רגיל ל"מטפל בכיר". הרעיון הוא ליצור תחושת חשיבות וערך עצמי גבוה יותר אצל הלומדים, אף שלמעשה תוכן הקורסים הוא לרוב אוסף של טכניקות שקיימות בשיטות טיפוליות רבות אחרות, ולא משהו חדשני באמת.

מהו ההבדל בין שיטת "הסוד" לבין NLP?

אליעד מסביר ששיטת "הסוד" אינה באמת שיטה, אלא בעיקר מיתוג של רעיון בסיסי וותיק - הרעיון של דמיון מודרך ואמונה שמשהו יקרה אם נתמקד בו. הסוד לא המציא שום דבר חדש, אלא לקח רעיון קיים והדגיש אותו מאוד, כך שניתן להבין בצורה ברורה מאוד מה מציע הסוד: לדמיין, להאמין ולצפות לתוצאות. לעומת זאת, NLP מתיימר להיות שיטה שלמה, למרות שבפועל הוא אינו מייצג רעיון חדשני אלא רק אריזה שיווקית של רעיונות קיימים. אנשים יודעים מה הכוונה כאשר אומרים "הסוד", אך לגבי NLP, אפילו מי שלמד NLP לעיתים מתקשה להסביר בדיוק במה מדובר, משום שאין הגדרה חד - משמעית וברורה לשיטה זו.

האם NLP מכיל רעיונות נכונים, ומה בעצם עובד בשיטות כמו NLP?

אליעד מבהיר כי בכל שיטה טיפולית או אימונית - כולל NLP -קיימים אלמנטים שיכולים לעבוד. למעשה, הוא מציין שכל שיטה בעולם מכילה לפחות רעיון או מרכיב אחד שיכול להיות נכון ואפקטיבי עבור אנשים מסוימים. לדוגמה, הוא מזכיר בצורה אירונית את "שיטת השולחן", שבה אדם יושב מול שולחן ומדבר אליו, ואנשים נרפאו כך. הוא מסביר שההצלחה של כל שיטה נובעת מרכיבים כמו הרגעה, ביטוי עצמי, חשיבה והתמודדות פנימית - וכל אלה נמצאים במגוון רחב של שיטות טיפול, לא רק ב - NLP. הנקודה החשובה היא שכל עוד האדם מאמין בשיטה ומוכן להתמודד עם המחשבות שלו, משהו לבסוף יכול לעבוד לו.

מדוע NLP מתקשה להציג את עצמה כשיטה מובחנת?

הבעיה שאליעד מעלה בנוגע ל - NLP היא שהיא מתיימרת להיות שיטה ייחודית ועצמאית, כאשר בפועל אין בה מרכיבים מקוריים או חדשים. NLP אוסף לתוכו טכניקות, תרגילים, ושאלות שנמצאים כמעט בכל שיטת טיפול שמבקשת לגרום לאדם לחשוב באופן שונה או לשנות גישה. לדוגמה, שאלות כגון "האם ההפך נכון?" או "מה יקרה אם תחשוב אחרת?" קיימות בשיטות שונות ומגוונות, וההבדלים בין השיטות הם לרוב דקים מאוד. למעשה, NLP רק משווקת את עצמה בצורה אגרסיבית, מה שגורם לאנשים להאמין שהיא שיטה ייחודית, בעוד שבמהותה היא אינה שונה בצורה מהותית משיטות אחרות.

כיצד לזהות הבדל בין שיטות טיפוליות כמו NLP, אימון אישי ו"הסוד"?

אליעד מבהיר כי שיטות שמעודדות אנשים להשתמש בשכל או לפקפק במחשבות שלהם יהיו דומות מאוד אחת לשנייה. הוא מציין שהרבה פעמים ההבדל בין השיטות הוא ברמה סמנטית בלבד, למשל ההבדל בין "אולי ההפך נכון" ל"האם ההפך נכון" - הבדלים מינוריים של ניסוח. אפשר לקחת משפט אחד ולהפוך אותו לבסיס של שיטה טיפולית שלמה, אך המהות עצמה נותרת זהה: לגרום לאדם לחשוב אחרת, לשאול שאלות, ולהטיל ספק במחשבות קיימות. NLP לא מספקת כלי מהותי ייחודי, אלא משתמשת במרכיבים המשותפים לשיטות רבות אחרות, לכן קיים קושי להציג אותה כשיטה עצמאית.
מהי שיטת "האימון האישי" וכיצד היא קשורה ל - NLP?

אליעד מציין ששיטת האימון האישי היא שיטה שלא באמת מתיימרת להיות שיטה מוגדרת. כשאתה הולך לאימון אישי, לא ברור מה בדיוק יקרה שם, כי אין הגדרה ברורה של מהותו של אימון אישי. בניגוד לפסיכולוג, שבו יש לנו הבנה של מהו הטיפול הפסיכולוגי (מה עושה פסיכולוג ומה לא), אימון אישי לא מציין דבר מוגדר. הוא מציין רק את העובדה שאתה הולך למישהו שיעזור לך להבין את עצמך ולהשיג מטרות אישיות. בעוד שב - NLP יש התיימרות להיות שיטה עם כלים ברורים.

כיצד משווקים את שיטת ה - NLP?

אליעד מדבר על איך נבנים קורסים בתחום ה - NLP. מוסיפים את המילה "מאסטר" כדי שהאדם ירגיש בעל ערך גבוה יותר. למשל, אם מישהו רוצה ללמוד להיות מטפל, אומרים לו "האם אתה רוצה להיות מטפל בכיר? בוא תלמד NLP". השיווק של קורסי ה - NLP משתמש בתיאורים שמקנים תחושה של יוקרה, כמו "מאסטר NLP" או "מומחה NLP". הכוונה היא לגרום למי שלומד את השיטה להרגיש שהוא קיבל כלי מקצועי חשוב. אם כל מה שתרצה הוא להיות מטפל ולהרגיש בטוח במה שאתה עושה, תוכל ללמוד NLP ולהפוך למומחה.

האם יש קשר בין שיטת ה - NLP לבין שיטת "הסוד"?

אליעד מסביר ששיטת הסוד, בניגוד ל - NLP, היא לא שיטה בפני עצמה אלא יותר מיתוג של רעיון. הוא מציין שהסוד לא יצר משהו חדש, אלא לקח רעיונות כמו דמיון מודרך ואמר למי שמעוניין להשתמש בהם בצורה ממוקדת, שזה יוביל לתוצאה. בעוד ששיטת הסוד לא ממציאה עקרונות חדשים, היא מצליחה להציג רעיונות קיימים בצורה כזו שמובילה לתוצאה ברורה.

מהו היתרון שב - NLP לעומת שיטות אחרות?

אליעד מציין ש - NLP לא בהכרח שיטה שמבוססת על משהו חדשני או שונה לחלוטין משיטות אחרות. כל שיטה, אפילו שיטת "הסוד", עשויה להכיל רעיונות נכונים שיכולים לעבוד עם אדם מסוים. כל שיטה מבוססת על תהליכים שיכולים להוביל לתוצאה מסוימת, ולא תמיד חשוב איזה תהליך הוא המניע, אלא אם יש תוצאה חיובית בסופו. הוא מציין שחשוב לדעת איך להפריד בין תהליך שיווקי לשיטה אמיתית. לפעמים זה יכול לעבוד לא משנה מה תלמד, כל עוד תהיה פתוח להתנסות ולהתמודד עם המחשבות שלך.

מהן השיטות המשותפות בין NLP לשיטות אחרות?

אליעד מסביר כי חצי מהשיטות בעולם כוללות רכיבים דומים. שיטות שמנסות לעודד אותך לזרוק את השכל יכילו רכיבים דומים, גם אם אינן קשורות אחת לשנייה. לדוגמה, שאלות של "מה אם ההפך נכון?" או "האם ההפך נכון?" עשויות להופיע בשיטות שונות. הוא מציין שבסופו של דבר, כל שיטה שדורשת ממך לחשוב בצורה שונה כוללת רכיבים שמובילים אותך לשאול שאלות, ותהיה לכך השפעה חיובית על המחשבה שלך.

מה הבעיה עם הצגת NLP כשיטה?

הבעיה העיקרית עם NLP, לפי אליעד, היא שהצגת השיטה כ"נכון" אינה בהכרח נכונה. מדובר בשיטה שמדברת על כלים מסוימים שנמצאים בשיטות אחרות, אך הם נארזו באופן שיווקי והוצגו כמשהו מבודל וחדש. יש שיטות אחרות שיכולות להוביל את האדם לחשיבה ותגובה דומות, והשאלה היא מה באמת המהות של השיטה, אם יש מאחוריה רעיונות פרקטיים או שהיא פשוט עטופה בשיווק מסיבי.
עכשיו בהמשך לקודם איזה עוד שיטה היא גרועה בדיוק כמו שיטת ה - NLP לצורך העניין או טובה בדיוק כמו שיטת ה - NLP שיטת "האימון האישי" מה זה שיטת "האימון האישי" הלכתי לאימון אישי לך לאימון אישי מה זאת שיטת האימון האישי, עכשיו יש אחד שיש לו בית ספר לאימון אישי שבפרסומת איך מופיע "נכון שאתה מייעץ לחברים שלך נכון שהחברים שלך אוהבים שאתה נותן להם עצות בוא תהפוך את זה למקצוע בוא תלמד להיות מאמן אישי".

מה זה אומר מה זאת שיטת האימון האישי הלכת למאמן אישי ומה זה אומר זה כמו להגיד למישהו לך למאמן אישי אנחנו מבינים מה זה אומר לך למאמן אישי דרך אגב זה יותר ברור מאשר NLP כי מאמן אישי אנחנו יודעים שזה לא אומר שום דבר לפחות זה לא מתיימר להגיד משהו כי אף אחד לא יודע מה יקרה אצל המאמן האישי.

זה כמו להגיד למישהו לך לטיפול אז במקום להגיד לו לך לטיפול פסיכולוגי אנחנו יודעים מה ההבדל בין מאמן אישי לפסיכולוג שפסיכולוג זה x ומאמן אישי זה y מבינים את ההבדל אבל NLP זה מתיימר להיות שיטה כאילו אימון אישי זאת שיטה יש שיטת אימון אישי. מה את רצית להגיד?

ש: אני לא זוכרת.

אליעד: עכשיו מה שגם דיברנו על סיפור הקורסים איך מוכרים את זה גם כן עכשיו למה מוסיפים לך את המילה מאסטר מה זה מאסטר למה מאסטר master NLP למה מוסיפים את המאסטר בשביל שאתה תרגיש שאתה יותר בעל ערך, עכשיו עוד פעם יכול להיות שחלק מהדברים שהם מלמדים נכונים ובוא נניח שכל הדברים שהם מלמדים נכונים ברמה מסוימת עוד לא נמצאה שיטה אחת בעולם שלא היה בה דבר נכון ודרך אגב זה גם לא משנה כל כך מה תלמד משהו בסוף יעבוד לך לא משנה מה תלמד גם יש שיטת השולחן אתה צריך לשבת מול שולחן לשבת מול שולחן לדבר עם השולחן ויש אנשים שנרפאו מזה.

למה כי יש בתוך תהליך של לשבת מול שולחן ולדבר עם השולחן יש תהליכים של להירגע לבטא את עצמך לחשוב יש בכל דבר אפשר להמציא שיטות טיק טק לקחת איזה משהו שעובד לעטוף אותו במשהו שלא עובד ויש לנו שיטה אבל NLP בגלל שזה משהו שיווקי אז גם תופרים לך את הקורסים מה אומרים אומרים "תקשיב אתה רוצה מקצוע כמטפל" מי לא רוצה לחשוב שהוא מטפל כל אחד "מה ברור אני מטפל אני לא סתם יועץ יועץ מטפל בכיר, בא תעשה קורס NLP אתה רוצה זה וזה NLP master זה וזה NLP master מומחה ואז למדתי ממציא שיטת ה - NLP וזה" כל מיני סיפורים ויש לך קורס ומקצוע מבוקש וכל מיני סיפורים. מישהו רוצה להוסיף משהו?

ש: אז גם הסוד זה כאילו קיבוץ של כל הדברים.

אליעד: לא.

ש: למה לא?

אליעד: דווקא לא אני אגיד לך כי הסוד לקחו את הרעיון שאומר תאמין חזק וזה יקרה והריצו אותו זה נכון שהמילה "הסוד" היא מיתוג של משהו המילה "הסוד" זאת לא שיטה.

ש: שתאמין במשהו זה יקרה.

אליעד: לא שנייה לקחו את מגוון המכלול של הרעיונות שיש בעולם אמרו לך תקשיב הסוד כוח המשיכה, לקחו דבר ספציפי אמרו לך "תקשיב אתה רוצה שמשהו יקרה תדמיין את זה תחשוב על זה תעשה את זה" אני מבין כשמישהו אומר לי לך לשיטת הסוד אני מבין מה זה אומר מבינים כי הסוד אנחנו יודעים מה הוא אומר.

ש: אבל גם זה הגיע מאיפשהו.

אליעד: לא אין לי בעיה עם זה שזה הגיע מאיפשהו עצם זה, תראה אם אתה עכשיו לוקח ספר מתכונים ואתה אומר אני המצאתי שיטה שאומרת שהמתכון הזה הוא הכי טוב אנחנו מבינים אבל מה זה אומר אתה חידשת שזה המתכון הכי טוב, עוד פעם זה נכון שהסוד לא באמת המציאו מה הם המציאו לא המציאו מה הם המציאו לקחו איזה דמיון מודרך ואמרו תעשה רק את זה הרבה מאוד וזה יעבוד לך אבל לפחות מבינים מה זה אומר טיפול בשיטת הסוד, אתה יודע מה זה אומר הסוד עכשיו להגיד לאנשים הסוד מישהו יודע מה זה אומר מי שלא יודע מה זה אומר לא יודע ומי שיודע מה זה אומר פחות או יותר יגידו את אותו הדבר.

אבל אם אני אגיד למישהו תגיד לי משהו על שיטת ה - NLP אז או שאתה לא יודע מה זה אומר או שגם אם אתה יודע מה זה אומר אתה תגיד לי דבר שונה.

ש: אני גם הבנתי שיש שם משהו שאנחנו עושים מאוד דומה אצלך שזה לקחת את המחשבות ולהטיל ספק ולשאול שאלות.

אליעד: תראה חצי מהשיטות בעולם בסוף יהיו זהות יש רכיבים דומים יש שיטות שמעודדות אותך לזרוק את השכל ויש שיטות שמעודדות אותך להשתמש בשכל השיטות שמעודדות אותך להשתמש בשכל יהיו בהם רכיבים דומים לא משנה איך נגלגל את זה יגידו לך "תשאל מה תשאל איך תשאל כמה תשאל על מה תשאל קודם מה תשאל אחר כך" זה נושא לדיון אומרים לך תשאל אז דברים יהיו דומים, עכשיו יכול להיות שאתה נגיד לא תדע להבדיל ברזולוציות מה ההבדל בדיוק בין השיטה נגיד כמו שאתה אמרת מה ההבדל לשאול "אולי ההפך נכון" או "האם ההפך נכון" או "בהכרח ההפך נכון" עכשיו יכול להיות שעל המילה הזאת אני אלביש לך שיטה אני אגיד לך השיטה "בהכרח ההפך נכון" זאת שיטה יכול להיות אבל הדברים פחות או יותר נגיד יהיו דומים אבל עוד פעם ב - NLP להגיד שזאת שיטה זה קצת בעיה.
פרקטיות חוסר ערך עצמי פסיכולוגיה להציג את עצמי רצון פרקטיקה בעיות בית ספר שאלה למידה רגוע cbt nlp nlp master nlp חוות דעת nlp טיפול nlp טיפולים nlp טכניקה nlp טכניקות ביקורת ביקורתיות בעד nlp בעד ונגד בעד ונגד טיפול nlp דעת הסוד טיפול טיפול cbt טיפול nlp טיפול פסיכולוגי טיפולים טכניקה טכניקות לימוד לימודי nlp ללמוד ללמוד nlp למידה מאסטר מה זה nlp מטופל מטופלים מטפל נגד nlp נגד טיפול נגד טיפול nlp נלפ נלפ טוב נלפ מאסטר נלפ רע סוד סודות פסיכולוג פסיכולוגי פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגים קורס קורס nlp קורס nlp master קורסים
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל האם לימוד גמרא באמת מפתח את השכל? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא השאלה האם לימוד גמרא ותורה אכן מפתח את השכל, והאם הוא משפר את החשיבה הלוגית ואת היכולת לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טובה יותר. לדעת אליעד, התשובה לשאלה זו אינה חד - משמעית, אלא תלויה באופי הלימוד ובדרך שבה האדם לומד. מהי הכוונה בפיתוח השכל באמצעות לימוד תורה? ראשית, חשוב להבין מה הכוונה בביטוי פיתוח השכל. אם הכוונה היא להעשיר את הידע בשפות, אזי ברור שלימוד גמרא מפתח את השכל מכיוון שהיא כתובה בארמית, ולימודה משפר את כישורי השפה. אך השאלה האמיתית היא האם הלימוד תורם לשיפור החשיבה הלוגית, כלומר, ליכולת לנתח מצבים בצורה חדה ומדויקת ולהסיק מסקנות נכונות. באילו מקרים לימוד גמרא מפתח את השכל בצורה יעילה? אליעד כהן מסביר שלימוד גמרא אכן יכול לפתח את השכל ... כאלה מאלצת את האדם לחשוב בצורה מורכבת ולוגית. כאשר אדם מתאמץ להבין מדוע דבר מסוים מוביל לדבר אחר, הוא עוסק בניתוח סיבתיות, תהליך שהוא חיוני לפיתוח החשיבה הלוגית. לימוד שכזה משפר את היכולת לנתח מצבים מורכבים ולהגיע למסקנות ברורות ומדויקות. מתי לימוד גמרא אינו מפתח את החשיבה? לעומת זאת, לא כל לימוד תורה או גמרא אכן תורם לשיפור ... או פרשת שבוע, ומסיקים מסקנות על סמך גימטריה או פרשנויות שאינן מבוססות על ניתוח לוגי, אלא על דמיון. תהליך כזה אינו מפתח את החשיבה, אלא דווקא את הדמיון או האמונה. האם לימוד גמרא יכול להזיק לחשיבה? אליעד גם מתייחס לכך שלימוד גמרא או תורה יכול לפעמים אפילו לגרום לנזקים לחשיבה. הוא מסביר שישנם אנשים הלומדים תורה מתוך גישה אידיאולוגית, מבלי לערוך שום חקירה או ביקורת עצמית, ומקבלים הנחות לא בדוקות כדברים מוחלטים. לימוד כזה עלול לגרום לבלבול, אי - בהירות והפרעות חשיבה שונות, ובמקרים קיצוניים אפילו להפרעות נפשיות. אליעד מציין שלעיתים, אנשים שמשלבים לימוד תורה עם סמים או עם מצבים נפשיים קשים, עשויים לזרז בכך את הפרעות החשיבה שלהם. איך להבטיח שלימוד תורה או גמרא יפתח את החשיבה ... אם אתה לומד להיות מוסכניק, אתה יכול פשוט לצבור ידע טכני, אך אם אתה מנסה להבין לעומק מדוע תקלה מסוימת קורית, מה הסיבה ומה התוצאה - אז אתה מפתח את השכל שלך בדיוק כמו בלימוד גמרא עמוק. דוגמת חדר הכושר והשוואה ללימוד גמרא אליעד משתמש בדוגמה נוספת: ... יש אנשים שלומדים גמרא שעות רבות, אך אינם מתאמצים להבין ולנתח את מה שלמדו באמת. לכן, השכל שלהם אינו מתפתח בצורה משמעותית. מסקנה וסיכום כללי לסיכום דבריו של אליעד כהן, לימוד גמרא בהחלט יכול להיות אמצעי לפיתוח השכל, אבל רק אם האדם משקיע מאמץ משמעותי בהבנת הטיעונים, בניתוח הלוגי ובהסקת מסקנות מתוך הבנה עמוקה. לימוד שמבוסס רק על שינון וזיכרון או על אגדות דתיות ללא חשיבה ביקורתית לא יתרום לפיתוח החשיבה בצורה משמעותית. פיתוח חשיבה לוגית לימוד גמרא ושיפור יכולת החשיבה הבדלים בין זיכרון לחשיבה סיבות ותוצאות בלימוד תורה הפרעות נפשיות ולימוד תורה האם לימוד גמרא מפתח את השכל או לא? האם ...
לימוד קבלה, לא כל אחד יכול ללמוד קבלה, לימוד ספר הזוהר, קדושת ספר הזוהר, לימודי קבלה, תורת הקבלה, חוכמת הקבלה, שיעורי קבלה, מותר ללמוד קבלה, אסור ללמוד קבלה, תורת הסוד, הזוהר הקדוש
לימוד קבלה, לא כל אחד יכול ללמוד קבלה, לימוד ספר הזוהר, קדושת ספר הזוהר, לימודי קבלה, תורת הקבלה, חוכמת הקבלה, שיעורי קבלה, מותר ללמוד קבלה, אסור ללמוד קבלה, תורת הסוד, הזוהר הקדוש מהי משמעות לימוד הקבלה ואילו הגבלות קיימות על לימוד זה? ההרצאה עוסקת בהסברים על תורת הקבלה, למה ישנן הגבלות על לימוד קבלה, במיוחד לפני גיל 40, ומהן הסיבות להן. בשיחה בין שני אנשים, נדונה השאלה האם אכן נכון ללמוד קבלה בגיל צעיר. המורה מסביר שלפי המסורת וההלכה, לימוד הקבלה מצריך הבנה רוחנית עמוקה ונכונות לממש את עקרונות הדת. אחד התנאים ללימוד קבלה הוא גיל 40, גיל שבו האדם כבר עבר ניסיון חיים משמעותי ויכול להבין את הסודות הרוחניים מבלי להיסחף אחריהם באופן שיביא ... קבלה בגיל צעיר, עלול להגיע לכפירה, שכן קבלה מציגה עקרונות שמתנגדים לפשטות הקריאה של התורה. מהן הסיבות לאיסור לימוד קבלה לפני גיל 40? הסיבה לאיסור ללמוד קבלה לפני גיל 40 נוגעת למושג של חוויות נפשיות ורוחניות שאדם יכול לעבור במהלך לימוד הקבלה. הלימוד דורש הבנה רוחנית גבוהה ויכולת להתמודד עם תכנים עמוקים ומורכבים. המורה נותן דוגמה: אם אדם יתחיל ללמוד קבלה ולא יבין את מה ... שלומד קבלה לפני גיל 40, עלול לעזוב את הדת לחלוטין ולסכן את יציבותו הנפשית והאמונית. מהו המשמעות הרוחנית של לימוד קבלה ושל ספר הזוהר? לימוד הקבלה לא מתמקד בהבנה פשוטה או פרשנות של התורה, אלא הוא מסביר את הסודות העמוקים שמאחורי כל פרט בתורה וביקום. אחד הספרים ... הוא ספר הזוהר, שמטרתו לחשוף את עומק התורה ואת כוונות אלוהים מאחורי בריאת העולם. ספר הזוהר, שהוא מהווה בסיס ללימוד הקבלה, נדרש ללמוד בשלים רוחנית ויכולת נפשית גבוהה. האם כל אחד יכול ללמוד קבלה ומה נדרש כדי ללמוד את סודותיה? לא כל אחד ... ספרי הזוהר, תיקוני הזוהר וכתבי הארי. כל גישה דורשת הבנה עמוקה של עקרונות הקבלה, ואת זה ניתן להשיג רק לאחר לימודים מעמיקים והבנה של תורה ורוחניות בכלל. מהו המסר המרכזי של לימוד קבלה והשפעתו על האדם? לימוד הקבלה יכול לשנות את תפיסת האדם את המציאות ואת התורה. המורה מציין כי יש חשש שהאדם ילמד קבלה מבלי להבין את עקרונותיה, ואז יכולות להתעורר אצלו שאלות פילוסופיות שיביאו אותו להטיל ספק במשמעות המצוות ובתפיסה הדתית הכללית. לימוד קבלה מצריך מבנה נפשי יציב והבנה של עקרונות הדת לפני שמצטרפים לעולם המיסטי של הקבלה. מהי הסיבה לכך שאנשים שלומדים קבלה ... מקבל זווית חדשה ועמוקה יותר של התורה, אשר לפעמים לא תואמת את הפירוש הפשוט שמלמדים בבתי הכנסת ובקהילות דתיות. הלימוד הזה יכול לגרום לאדם לפקפק במצוות ובאמונה דתית, ובמקרים מסוימים, להוביל אותו לעזוב את הדת לחלוטין. מה נדרש כדי ללמוד קבלה בצורה נכונה? המורה ממליץ ללמוד קבלה רק לאחר שהאדם עבר תהליך של לימוד תורה מסורתית, תוך שמירה על עקרונות הדת ומצוותיה. לימוד הקבלה לפני גיל 40 או לפני שלב כזה בו האדם כבר התבגר מבחינה רוחנית, יכול להוביל לאי הבנה של עקרונות הקבלה ולקשיים נפשיים. לדעת המורה, לימוד הקבלה מצריך ייחודיות ויכולת שליטה פנימית, שתפוסם בהבנה עמוקה של החיים והעולם, ולא רק בהסברים תיאורטיים. מהם התנאים ללמוד קבלה? לימוד ספר הזוהר האם לימוד קבלה מסכן את הדת? לימוד קבלה לפני גיל 40 השלכות לימוד קבלה על האמונה הדתית ...
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
... מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד מהי הדרך הטובה ביותר לפתח את השכל ולנהל ... לא רק מקנה ידע, אלא גם מחייבת את המוח לפתח כישורי חשיבה קריטיים, להתמודד עם בעיות בצורה עקבית ולשפר את יכולת עיבוד המידע. איך ללמוד מתמטיקה בצורה נכונה? לימוד מתמטיקה כדי לפתח את השכל שונה מלימוד לצורך הכנה לבחינות. כאן המטרה היא לא ... מהבסיס: ללמוד את חומר המתמטיקה כמו תלמיד בכיתה א ולהתקדם בשלבים בצורה מדורגת, תוך כדי התמקדות בהבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים לשלב הבא. למה ללמוד לבד? לימוד עצמי חשוב מאוד עבור פיתוח השכל, כיוון שהוא מחייב את הלומד להתמודד עם הקשיים בכוחות עצמו. בעוד שמורים פרטיים יכולים להסביר שיטות ולספק תשובות מיידיות, לימוד עצמי דורש מהאדם לחשוב ולהתאמץ למצוא את הפתרון בעצמו. המטרה היא לא להסתמך על אחרים אלא לפתח את כישורי החשיבה באופן עצמאי. איך להתמודד עם קשיים בלימוד? אם אדם נתקל בקשיים במהלך לימוד המתמטיקה, חשוב שלא לוותר. אליעד מציע ... ב, לא תוכלו להתמודד עם החומר של כיתה ג ויהיה קשה יותר להצליח בחומר החדש. לכן, חשוב להימנע ממהירות ולהתמקד בהבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים לשלב הבא. האם לימוד עצמי הוא הדרך המומלצת לפיתוח השכל? לימוד עצמי הוא אכן דרך מצוינת לפיתוח השכל, ... חשיבה חזקה ומובילה להצלחה אישית. כל קושי הוא הזדמנות ללמוד ולחזק את השכל. סיכום: לסיכום, אליעד מציע שלב אחד חשוב מאוד בדרך לפיתוח השכל: ללמוד מתמטיקה. הלימוד העצמאי של מתמטיקה לא רק עוזר לפתח את ... טובה יותר עם חרדות ולחצים נפשיים. שיטות איך לפתח את השכל למה ללמוד לבד בלי מורה פרטי? כיצד לפתח את החשיבה הלוגית? מהי הדרך הנכונה להתמודד עם חרדות? האם לימוד עצמי עדיף על לימוד עם מורה? איך להתמודד עם קשיים בלימוד מתמטיקה? מה הקשר בין הפרעות נפשיות ... לך שכל מפותח יותר, תוכל להבין אותה טוב יותר ולפתור את הבעיות שאתה נתקל בהן. כיצד לפתח את השכל? ישנן דרכים רבות לפיתוח השכל, אך אחת ההמלצות החזקות ביותר היא לימוד מתמטיקה. מתמטיקה אינה רק מקצוע טכני, ... לבלבול ולמחשבות חסרות סדר, שבסופו של דבר מחמירות את ההפרעה הרגשית. לעומת זאת, מתמטיקה מחייבת את המוח לחשוב בצורה מסודרת: כל נושא תלוי בקודמו, וכל שלב בלימוד המתמטיקה מבוסס על הבנת השלב שלפניו. לכן, תרגול מתמטי מסייע לאדם לחזק את יכולתו לחשוב בצורה עקבית ולשפר את האופן שבו הוא מעבד מידע. איך ללמוד מתמטיקה בצורה נכונה? לימוד מתמטיקה כדי לפתח את השכל שונה מהלימוד לצורך הצלחה בבחינות. כאן המטרה אינה ... את השכל. לכן: התחל מהבסיס - למד מתמטיקה כמו ילד בבית הספר, מהחומר של כיתה א ואילך. התמודד עם הבעיות לבד - אל תיעזר במורה פרטי, אלא למד בעצמך. השתמש בספרי לימוד או חומרים חינמיים מהאינטרנט. אם אתה ... הזה הוא מה שמפתח את השכל שלך. חשוב להבין שהמטרה היא לא רק לרכוש ידע מתמטי אלא לגרום למוח לעבוד קשה, להתאמץ ולפתור בעיות בכוחות עצמו. איך להתמודד עם קשיים בלימוד? אם אתה מנסה ללמוד לבד ולא מצליח, עליך ... 100% בחומר של כיתה ב, יהיה לך קשה עוד יותר להתמודד עם חומר של כיתה ג, והקושי ילך ויצטבר. לכן, אם אתה נתקע - חזור אחורה, עד שתבין את כל מה שנדרש כדי להתקדם. לימוד עצמי כתרגול לפיתוח החשיבה לימוד עצמי אינו רק אמצעי לרכישת ידע אלא כלי ... - לא רק במתמטיקה אלא גם בחיים עצמם. סיכום לפתח את השכל זהו אחד הכלים החשובים ביותר להתמודדות עם חרדות ולחצים נפשיים. אחת הדרכים האפקטיביות לעשות זאת היא לימוד מתמטיקה בצורה עצמאית, ללא עזרה חיצונית. ... את עצמו, כך קל לו יותר לצאת ממצבים רגשיים קשים ולהתקדם לעבר חיים מאוזנים ובריאים יותר. כיצד לפתח את החשיבה הלוגית? מהי הדרך הנכונה להתמודד עם חרדות? האם לימוד עצמי עדיף על לימוד עם מורה? איך להתמודד עם קשיים בלימוד מתמטיקה? מה הקשר בין הפרעות נפשיות ...
3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך
3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך
... סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? אנשים רבים שואלים האם כדאי ללמוד באוניברסיטה או באקדמיה כדי להיות יותר חכמים, אך על ... איננה הדרך האידיאלית לכך, היא אפילו עלולה להיות פחות יעילה מדרכים פשוטות ויומיומיות לפיתוח אינטלקטואלי. מהן שלוש הדרכים ללימוד חומר? אליעד כהן מסביר שישנן שלוש דרכים מרכזיות שבהן אנשים ניגשים ללימוד חומר חדש: לימוד במטרה לעבור את הבחינה - רוב האנשים נמצאים בקטגוריה זו. הם לומדים רק כדי להשיג תעודה או לעבור מבחן, ולכן הם יתאמצו מעט ככל האפשר, יעשו קיצורי דרך ואפילו יעתיקו. לימוד במטרה לדעת את החומר עצמו - האדם שלומד בצורה זו באמת מתעניין בתוכן שהוא לומד, בלי קשר לציון או למבחן. לדוגמה, אדם שלומד על אנטיוכוס ירצה לדעת מי הוא היה, מה עשה, איך חי ומה אכל, כי זה באמת מעניין אותו. לימוד במטרה לפתח את החשיבה - האדם שנמצא בקטגוריה זו לא מתעניין במבחן ואפילו לא בתוכן עצמו, אלא הוא מתעניין בפיתוח ... פשוט לקרוא את החומר, הוא ינסה לחשוב לבד על השאלות שעולות, ינסה למצוא לבד פתרונות או תשובות ורק אז יבדוק אם הוא צדק. מדוע הלימוד באקדמיה אינו אידיאלי לפיתוח השכל? לדברי אליעד כהן, הלימודים באקדמיה לא אידיאליים לפיתוח השכל מכמה סיבות עיקריות: ראשית, רוב הלימודים האקדמיים מבוססים על בחינות, ולכן הם דוחפים את הלומד להתרכז במטרה של לעבור את המבחן, ולא בפיתוח אמיתי של ... פשוטה אחרת. כל פעולה שמחייבת את האדם לשאול את עצמו אם הוא בטוח שהמחשבה שלו נכונה - היא פעולה שמפתחת את השכל הרבה יותר מלימוד ממוסד באקדמיה. איך ניתן לפתח את השכל דרך מתמטיקה והיסטוריה? אליעד כהן מסביר את עקרון פיתוח החשיבה באמצעות ... האפשריות לאירועים, ורק אחר כך להשוות את הרעיונות למידע ההיסטורי האמיתי. האם באמת כדאי ללמוד באוניברסיטה? אליעד מדגיש כי הלימודים באוניברסיטה הם בהחלט לא פסולים באופן גורף, אך השאלה היא מה המטרה הספציפית של הלומד: אם אתה רוצה תעודה, לך ... את עצמך אם היא נכונה, לנתח אותה ולנסות להגיע לתשובה באופן עצמאי. לסיכום, אם המטרה שלך היא לפתח את השכל, עדיף לך להימנע מלימודים באקדמיה. הדרך הטובה ביותר לפיתוח החשיבה היא לימוד עצמאי, ביקורתי, וחקירה מתמדת של רעיונות חדשים וישנים כאחד. האם כדאי ללמוד באוניברסיטה? איך לפתח את השכל בצורה עצמאית? שיטות לימוד אפקטיביות שלוש צורות למידה איך להיות יותר חכם? לימודים אקדמיים בעד ונגד איך לפתח חשיבה ביקורתית? למה לא ללמוד באוניברסיטה? למה ללא ללמוד באקדמיה? בעד ונגד לימודים אקדמיים, בעד ונגד לימודים באוניברסיטה ...
ספרים, לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר
ספרים, לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר
... לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד , לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר איך לקרוא ספר בצורה שתהפוך את הלימוד לאפקטיבי יותר? אליעד כהן מסביר כיצד להפוך את קריאת הספרים שלנו ללימוד אפקטיבי יותר. הוא מציע דרך מעשית להוציא את המקסימום מכל טקסט שאנחנו קוראים, על ידי כך שנקשר אותו ישירות לאירועים ולחוויות שלנו מחיי היום ... מה שקראתי עכשיו רלוונטי למה שקרה לי היום בבוקר, או למה שאני הולך לעשות מיד אחרי שאסגור את הספר?. אם אדם קורא ולא מוצא קשר בין הדברים, הוא למעשה לא מפיק תועלת מלאה מהלימוד. לפי אליעד, אם לא הצלחת לקשר את הקריאה שלך לאירועים ממשיים מהחיים שלך, אז זה סימן שאתה למעשה מבזבז זמן בקריאה ולא באמת מפיק תועלת מהחומר ... אבל עם הזמן, לאחר אימון מתמשך, המוח מתחיל להתרגל ולייצר באופן אוטומטי קשרים ומשמעויות, אפילו באופן ספונטני, בין מה שקוראים לבין חוויות ואירועים בחיי היומיום. כיצד הלימוד קשור ליצירת דוגמאות מחיי היום - יום? אליעד מציג את עצמו כדוגמה לכך שהוא מצליח לייצר המון דוגמאות בשיעורים ובהרצאות, והוא מסביר שיש לכך ... התהליך הפנימי שקורה שם. לאחר מכן, הוא מברר עם עצמו איפה עוד הוא יכול לראות תהליך דומה ואיך אפשר ליישם את המסקנות באופן אישי ואפקטיבי בחיים שלו. מהי הדרך הנכונה להפוך לימוד מספרים ליישומי? אליעד מדגיש שקריאת ספרים בצורה יעילה חייבת לכלול את שלב היישום האישי. הוא ממליץ שכאשר קוראים טקסט, חובה לנסות לקשור אותו ...
לימוד NLP למתקדמים, טכניקות nlp, איך ליצור סוגסטיה? דוגמה לטקסט שכנוע, טקסט טיעוני שכנועי, ניתוח NLP, ללמוד NLP, nlp לימוד עצמי, nlp לימוד באינטרנט, איך לעשות סוגסטיה? ניתוח טקסט משכנע
לימוד NLP למתקדמים, טכניקות nlp, איך ליצור סוגסטיה? דוגמה לטקסט שכנוע, טקסט טיעוני שכנועי, ניתוח NLP, ללמוד NLP, nlp לימוד עצמי, nlp לימוד באינטרנט, איך לעשות סוגסטיה? ניתוח טקסט משכנע
לימוד NLP למתקדמים, טכניקות nlp, איך ליצור סוגסטיה? דוגמה לטקסט שכנוע, טקסט טיעוני שכנועי, ניתוח NLP, ללמוד NLP, nlp לימוד עצמי, nlp לימוד באינטרנט, איך לעשות סוגסטיה? ניתוח טקסט משכנע מהן השיטות לשתול מחשבות בתת המודע של אדם אחר? בהרצאה זו, אליעד כהן מדבר על טכניקות NLP (תכנות ...
ללמוד מאליעד כהן, לימוד ישיר, לימוד עקיף, ספרים של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, פגישה אישית עם אליעד כהן, והיו עיניך רואות את מוריך, התנהגות של מורה רוחני, מפגשים עם אליעד כהן
ללמוד מאליעד כהן, לימוד ישיר, לימוד עקיף, ספרים של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, פגישה אישית עם אליעד כהן, והיו עיניך רואות את מוריך, התנהגות של מורה רוחני, מפגשים עם אליעד כהן
... מאליעד כהן, לימוד ישיר, לימוד עקיף, ספרים של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, פגישה אישית עם אליעד כהן, ... ללמוד מהספרים של אליעד כהן במקום ללמוד ממנו ישירות. אליעד מציין כי יש הבדל בין לימוד עקיף (כמו דרך ספרים) ולימוד ישיר (כמו דרך פגישה אישית או שיחה ישירה). את השאלה מה עדיף - ללמוד מהספר ... בצורה שונה, וההבנה או החוויה שתיווצר תהיה תוצאה של המדיום שבו משתמשים. לגבי לימוד מהספרים, אליעד טוען שלעיתים יש אנשים שמעדיפים ללמוד מהספרים כיוון שהם ... שהמורה ייתן יהיו הרלוונטיות ביותר עבורו. מה היתרונות והחסרונות של כל אמצעי לימוד? כעת, אליעד עובר להסביר את היתרונות והחסרונות של כל אמצעי לימוד, תוך שהוא מציין שבלימוד ישיר (פנים אל פנים) יש יתרונות ברורים. בפגישה אישית, המורה יכול להתאים את ... במהירות, הוא יכול לשאול ישירות את השאלות ולספק את התשובות בזמן אמת. לעומת זאת, לימוד דרך ספרים או ווידאו דורש הרבה יותר זמן להבנה מלאה. החיסרון של לימוד עקיף דרך ספרים, לפי אליעד, הוא בכך שהאדם לא תמיד יכול להבין את המסר בצורה ... שלו. מה תהליך הלמידה האופטימלי? לסיכום, אליעד מציין שהתהליך האופטימלי של לימוד הוא שילוב של כל האמצעים. הוא סבור כי הדרך היעילה ביותר ללמוד היא לא רק ... ומותאמת אישית, שתהיה הרבה יותר רלוונטית ויעילה בתהליך הלמידה. מהו ההבדל בין לימוד ישיר ללימוד עקיף? לימוד מאליעד כהן - איך זה שונה מלימוד מסביב? מהו היתרון של מפגש אישי בלמידה? האם ניתן ללמוד מישהו בצורה טובה יותר דרך ספרים? לימוד פנים אל פנים - מה היתרונות והחסרונות? מהו תהליך הלמידה האופטימלי בעיני ...
לימוד תוך כדי עייפות, לימוד תוך כדי שינה
לימוד תוך כדי עייפות, לימוד תוך כדי שינה
לימוד תוך כדי עייפות, לימוד תוך כדי שינה מדוע כדאי ללמוד גם כשאתה מנומנם? אליעד כהן מדבר על החשיבות והיתרונות של לימוד במצב של עייפות ומנומנמות, על פי תפיסתו של רבי נחמן. הוא מסביר שבמצב של עייפות או נמנום, האדם למעשה מחדיר לתודעה שלו את החשיבות שהוא מייחס ללימוד . לדוגמה, כאשר אדם רעב, הדבר האחרון שעליו הוא חושב לפני השינה הוא על אוכל. באופן דומה, ... ההתנגדות של המוח שלו למידע חדש קטנה משמעותית. מצב זה מאפשר למידע להיכנס פנימה בצורה עמוקה יותר ולחלחל ישירות לתת - המודע שלו. מה הקשר בין לימוד תוך כדי נמנום והבנת החומר טוב יותר? אליעד מסביר שכאשר האדם נמצא במצב ערני, המוח שלו עובד ... נרדם. הסיבה לכך היא שבשלב של לפני השינה, המחסומים הנפשיים הרגילים נחלשים, כך שהמידע יכול להיקלט בקלות רבה יותר, בלי התנגדות מודעת. לכן הלימוד במצב מנומנם יכול להיות אפקטיבי במיוחד בהטמעת רעיונות, אמונות או מידע חדש. האם כדאי ללמוד כשאתה כבר כמעט ישן? אליעד מבסס את דבריו על תורת רבי נחמן, שלפיה כדאי ללמוד גם אם אתה במצב של כמעט הירדמות. ההמלצה הזאת אינה רק בגלל עצם הלימוד, אלא משום שיש בה לימוד נוסף על כך שהנושא באמת חשוב לך. אתה למעשה מאמן את המוח שלך לקבל את החשיבות של המידע הזה. ... לו לחזור על המסר הרצוי דווקא כשהוא מתקרב לשינה, כי במצב כזה המסר עוקף את המנגנונים הביקורתיים של ההכרה, וחודר ישירות לתת - המודע. בצורה זו, הלימוד הופך לאפקטיבי הרבה יותר בהטמעת תובנות עמוקות וחדשות. סיכום נקודות מרכזיות שהסביר אליעד כהן: לימוד במצב של עייפות מעיד על חשיבות הנושא ללומד, ולכן המסר נחקק עמוק יותר בתודעה. בזמן נמנום ... שמקל על קליטת רעיונות חדשים. מצב של טרום - שינה הוא זמן אידיאלי להחדרת מסרים לתת - המודע, כיוון שמנגנוני הביקורת וההתנגדות של ההכרה נחלשים. לימוד תוך כדי עייפות יכול להגביר את ההבנה וההפנמה של המידע, מאחר שיש פחות מחשבות מתחרות. ההתעקשות ללמוד למרות העייפות מחדירה לתודעה שהנושא חשוב מאוד עבור הלומד. לימוד תוך כדי שינה האם כדאי ללמוד כשעייפים? איך להחדיר מסרים לתת - מודע? למה ללמוד לפני השינה? לימוד במצב נמנום ...
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד מהי תכלית לימוד התורה ואיך לא לשכוח אותה? אליעד כהן מסביר שהדבר החשוב ביותר בלימוד התורה הוא תמיד לזכור מהי התכלית הסופית של הלימוד. כאשר אדם לומד תורה, הוא לא אמור ללמוד רק לשם הלימוד עצמו, אלא כדי לזכור ולהבין את המהות האמיתית והעמוקה של מה שהוא לומד. התכלית אינה פשוט לדעת את החומר, אלא להשתמש בלימוד כדי להגיע למודעות עמוקה יותר של אלוהים, של האמת ושל משמעות הקיום. לדוגמה, יש אנשים שלומדים את תורתו של רבי נחמן, אך חלקם שוכחים את המטרה העיקרית של הלימוד - לזכור שיש אלוהים ולהגיע להבנה אמיתית ומלאה של האמת. הם יכולים לעסוק שעות רבות בלימוד, בתפילות ובמצוות, אך במקביל הם שוכחים לחשוב על אלוהים עצמו. אליעד ממחיש זאת בדוגמה שאדם דתי נשאל כמה פעמים ביום הוא באמת חושב על אלוהים, והאדם משיב שאין לו זמן, כי הוא עסוק מדי בלימוד ובתפילה. זוהי דוגמה לכך שהאדם מתמקד במעשים החיצוניים - לימוד ותפילה - אך הוא מאבד את מהות הפעולה ואת התכלית שבגללה בכלל נוצרו הפעולות הללו מלכתחילה. לכן, אליעד מדגיש שהמטרה האמיתית של הלימוד היא לא הלימוד עצמו, אלא ההבנה הפנימית והמודעות העצמית לגבי התכלית של החיים והקשר של האדם עם אלוהים. ללא הזכירה המתמדת של התכלית הזו, הלימוד הופך להיות חסר משמעות ואינו משיג את מטרתו האמיתית. מהי מטרת לימוד התורה? איך לזכור את תכלית הלימוד? האם לימוד תורה מספיק בלי מודעות? איך לא לשכוח את אלוהים בזמן הלימוד? מה המשמעות של לימוד לפי רבי נחמן? ...
קבלה לעם, מדע הקבלה, מהו מדע, מהי קבלה, הכת של אליעד כהן, לימוד קבלה, כתות, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, ללמוד קבלה
... לעם, מדע הקבלה, מהו מדע, מהי קבלה, הכת של אליעד כהן, לימוד קבלה, כתות, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, ללמוד קבלה למה אנשים מתלבטים לגבי לימוד קבלה? הרבה אנשים מתלבטים האם ללכת ללמוד קבלה ... טובה יותר. לעומת זאת, אם אתה מחפש ידע או עומק רוחני, אתה צריך לשאול את עצמך איפה הידע הרוחני באמת קיים ואיפה תוכל לקבל אותו בצורה טובה ומועילה יותר. מה ההבדל בין לימודי קבלה לבין פעילויות אחרות? אליעד מסביר שהיתרון לכאורה של לימוד קבלה לעומת פעילויות אחרות, הוא שיש בה אווירה ... רק בתוך המסגרת הזאת, ולא מול העולם כולו. הוא מדגיש שאם אתה באמת מבין לעומק, תוכל ליצור קשר חברתי עמוק ואמיתי עם כל העולם ולא רק עם קבוצה מצומצמת של אנשים. האם לימודי קבלה הם באמת שיטה להתפתחות רוחנית? לימודי קבלה מציגים את עצמם כמקום שבו תוכל להבין את עצמך בצורה עמוקה, אך אליעד מציין שהרבה אנשים הולכים ללמוד קבלה מבלי להבין באמת למה הם עושים זאת. הם מאמינים שיש שם סודות גדולים, אך בפועל לימודי הקבלה אינם מדעיים אלא מבוססים על אמונה. בקבלה ... ממדע אמיתי שבו כל דבר נתון לבדיקה חוזרת ולשינוי. אליעד מביא את דוגמת הזואולוגיה שבה לומדים תמיד מחקרים עדכניים ולא מתבססים על ידע עתיק שלא ניתן לבדיקה. הוא אומר שלימודי קבלה, בהשוואה למדעים אחרים, הם כמו להיכנס לשיעור על עולם עתיק, מבלי יכולת לבדוק או להפריך את הדברים שנאמרים שם. מה הסכנה בלימודי קבלה ובכתות בכלל? אליעד מזהיר מפני מה שהוא ... וכתות היא שהן מתערבות בחשיבה הפנימית של האדם, ובכך הן מסוכנות יותר מקבוצות דתיות רגילות, שכן הן דורשות מהאדם לא רק פעולות מסוימות, אלא גם ציות מחשבתי. איך תדע אם לימוד הקבלה מתאים לך? אליעד מסביר שאם אתה רוצה להיות ... ולדעת בדיוק למה אתה עושה כל דבר, אתה חייב לשאול את עצמך שאלות כמו: למה אני הולך ללמוד קבלה? מה אני רוצה להשיג שם?. אם התשובה שלך ברורה, אז אתה יכול למדוד אם לימודי הקבלה מתאימים לך. אם אתה מחפש ידע מדעי אמיתי ועדכני, ייתכן שקבלה היא לא המקום בשבילך, כי היא לא מתעדכנת ולא מאפשרת לשאול שאלות עמוקות או להטיל ספק במה שכבר נאמר. למה אנשים עדיין נמשכים ללימודי קבלה? אליעד טוען שאנשים נמשכים לקבוצות קבלה ... אני באמת מרגיש וחושב?. הוא מסביר שרק בדרך הזו האדם יכול להגיע להבנה עמוקה של עצמו ושל העולם סביבו, ולא דרך אמונה עיוורת בתיאוריות עתיקות שאינן ניתנות לבדיקה. האם לימודי קבלה הם כת? מהי המשמעות של מדע הקבלה? איך לבחור נכון מסלול התפתחות רוחני? האם קבלה באמת מובילה להבנת העצמי? מהן הסכנות בלימודי קבלה וכתות? למה אנשים נמשכים ללימוד קבלה? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על NLP, נלפ, מה זה NLP? בעד NLP, נגד NLP, נלפ טוב, נלפ רע, בעד ונגד טיפול NLP, טיפול פסיכולוגי, טיפול CBT, לימודי NLP, מהו NLP? הסוד, קורס NLP master, ללמוד NLP, נלפ מאסטר, ביקורת NLP, nlp חוות דעת, nlp טכניקה, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לימוד, איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לימוד, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לזוגיות, מאמן אישי למנהלים, גישור בתחום לימוד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 15:38:32 - wesi1