אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לחנך ילדים נכון ✔חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים - פרומו ✔...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
איך להציב גבולות לילדים בלי לאבד את האמת?

השאלה המרכזית שאליעד מתייחס אליה היא כיצד להציב גבולות לילדים באופן שיביא אותם לחוות ולהבין את האמת. השיחה מתחילה בכך ששואלים אילו גבולות צריכים להציב לילדים על מנת שיגיעו לאמת, אך אליעד מציע גישה אחרת לגמרי - להוציא את העוקץ מן השאלה. לדעתו, כאשר חושבים במושגים של "צריך להגיע לאמת", זו כבר נקודת מבט מצמצמת שמגבילה את היכולת להבין את המציאות בצורה רחבה. לדעתו, התשובה האמיתית היא שאין גבולות מסוימים שחייבים להציב כדי שהילדים יגיעו לאמת, מכיוון שאין דבר כזה "צריך להגיע לאמת". מה שצריך בפועל הוא פשוט לאפשר לילדים לחשוב ולהבין את המציאות כפי שהיא, על ידי שאילת שאלות והעמקה בחשיבה ביקורתית.

האם להציב גבולות זה לצמצם את הילד?

אליעד מסביר שהבעיה העיקרית בחינוך וביחסים בין הורים לילדים היא שהילד מגיע לעולם ללא שום הנחות יסוד, ולכן הוא שואל שאלות שנראות להורים לפעמים מופרכות או מסוכנות. הוא נותן כדוגמה מצב שבו ילד שואל מדוע אסור להכניס יד לשקע חשמל, או מדוע אסור לקפוץ מגג כדי לנסות לעוף כמו סופרמן. אליעד מראה שברמה המעשית, ברור שיש להציב גבולות ולמנוע סכנות, אך ברמת ההסבר והחשיבה העמוקה יותר, יש להסביר לילד את הפרספקטיבות השונות ולא רק להגביל אותו מבלי שיבין מדוע. למשל, לא מספיק לומר שזה מסוכן, אלא להסביר לו את המציאות מנקודת מבט של נפרדות (למשל, "זה כואב" או "אתה עלול להיפגע") אך גם להראות לו שהאיסור הזה הוא חלק מחוקיות העולם שבו אנו חיים.

האם אפשר ללמד ילדים אמת מוחלטת מגיל צעיר?

אליעד מדבר גם על הקושי המרכזי בכך שהורים מעוניינים ללמד ילדים שיש טוב ורע, אך במקביל רוצים להסביר להם את רעיון האחדות, שהכל בעצם אותו דבר ואין באמת הפרדה מוחלטת בין טוב לרע. נוצר כאן פרדוקס - איך אפשר ללמד ילד שהכל אחד ובו זמנית ללמד אותו שנכון לעשות משהו אחד ולא נכון לעשות משהו אחר? אליעד מסביר שהפתרון הוא להבין שיש שתי רמות של אמת. ברמה המעשית, חייבים ללמד את הילדים את החוקיות של הנפרדות (למשל, אסור לרוץ לכביש כי מכונית יכולה לפגוע), אך ברמת ההתבוננות, יש ללמד אותם שהאמת היא שהכל אחד, וההבדל בין טוב לרע הוא רק נקודת מבט מצומצמת. האידיאל הוא ללמד את שתי הפרספקטיבות במקביל.

האם ילד חייב להבין הכל מיד?

אליעד מדגיש שילדים אינם חייבים להבין את כל האמת ברגע אחד, וזה לגיטימי ללמד אותם בשלבים. הוא מסביר שלא תמיד הילד יכול או מוכן להבין את כל הפרספקטיבות בבת אחת, ולכן אפשר בהדרגה ללמד אותו את הדברים השונים. כשהילד שואל שאלה, אפשר תחילה לתת לו הסבר פשוט בהתאם לגילו, ורק אם הוא מתעניין יותר, יש להעמיק ולהציג לו עוד פרספקטיבות. הוא מדגים זאת בשאלות של ילדים לגבי לימודים. אם ילד לא רוצה ללמוד, במקום לנסות לשכנע אותו בסיפורים ובשקרים כגון "אתה חייב בשביל העתיד", אליעד מציע לומר את האמת הפשוטה: "אתה לא רוצה ללמוד כי זה לא מעניין אותך". ההורים צריכים להיות כנים עם הילדים, כי השקר לא באמת עוזר.

האם חינוך לנפרדות הוא הכרחי כדי להגיע לאחדות?

נושא נוסף שאליעד דן בו הוא האם חייבים לחנך ילדים לנפרדות כדי שיגיעו מאוחר יותר להבנת האחדות. הוא טוען...
חינוך ילדים מוחלטות רעיון האחדות לתת יעילות איך אפשר פרספקטיבות בין הורים לילדים רוצה ללמוד הורים מסוכן אחדות איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים אישית אצל ילדים גבולות גבולות לילדים דוגמאות דוגמה דוגמה אישית הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים הורים וילדים הצבת גבולות הצבת גבולות לילדים חינוך חינוך ילדים חינוך נכון יחסי הורים וילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים מחנך מחנכים נפרדות נפרדות ואחדות פירוד
הסוד של אליעד כהן, מאיפה הידע של אליעד כהן? איך אליעד כהן מבין בכך כך הרבה תחומים? האתר של אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, הספרים של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, המלצה על אליעד כהן, האתר EIP, אתר האינטרנט EIP, ללמוד מאליעד כהן
הסוד של אליעד כהן, מאיפה הידע של אליעד כהן? איך אליעד כהן מבין בכך כך הרבה תחומים? האתר של אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, הספרים של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, המלצה על אליעד כהן, האתר EIP, אתר האינטרנט EIP, ללמוד מאליעד כהן
... כך גם לגבי שאלות כמו איך להצליח בעסקים, איך לנהל עובדים, איך להרגיש טוב, איך לחנך ילדים נכון , איך לטפל בחולי נפש, ואפילו איך לשגע משוגע. המידע באתר לא ... מוצלחת? איך להצליח בעסקים? איך להרגיש טוב יותר עם עצמך? איך לדעת למה אני קיים? איך לחנך ילדים נכון? איך לשגע משוגע? איך לטפל בחולה נפש? פשוט נכנסים לאתר, כותבים ...
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
... סביבתיים להפרעת קשב וריכוז, הפרעת קשב וריכוז דחיינות, הפרעת קשב וריכוז דיסלקציה, הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות, הפרעת קשב וריכוז עם הפרעה תפקודית, הפרעת קשב וריכוז עם היפראקטיביות, אוטיזם עם הפרעת קשב וריכוז, איך לחנך ילדים נכון? הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות, למה הילד שלי אלים? למה הילד שלי לא מקשיב בשיעור? איך לגרום לילד להיות מחונך? איך לחנך ילד בגיל ההתבגרות? הדרכת הורים ...
להעניק אהבה בצורה נכונה, הדרכת הורים, איך לאהוב ילד בצורה נכונה? כמה לפנק ילד? לחנך את ההורים, איך לא לאהוב ילד? איך לא לפנק ילד יותר מידי? מהי הענקת יתר? מהי אהבה לא נכונה? איך אתה אוהב את עצמך? איך אתה אוהב את הילד שלך?
להעניק אהבה בצורה נכונה, הדרכת הורים, איך לאהוב ילד בצורה נכונה? כמה לפנק ילד? לחנך את ההורים, איך לא לאהוב ילד? איך לא לפנק ילד יותר מידי? מהי הענקת יתר? מהי אהבה לא נכונה? איך אתה אוהב את עצמך? איך אתה אוהב את הילד שלך?
... טבעי יעביר את אותה צורת אהבה נכונה לילדיו. זה יגרום לכך שההורה ידע להציב גבולות לילדיו, יידע לחנך אותם בצורה הנכונה, ויעזור להם לפתח הרגלים בריאים יותר, משום שהוא יודע מה נכון, מה בריא ומה באמת טוב להם. איך לחנך ילדים נכון בלי לפנק יותר מדי? אליעד מסביר שהורים שחושבים שפינוק הוא ביטוי לאהבה טועים. אהבה אמיתית אינה פינוק מוגזם, ...
הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
... של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? כפי שכבר ביארתי, גם הטוב וגם הרע, בשורשם הם ישות אחת. כי בעולם שלנו יש ישויות שונות. והישויות השונות שיש בעולם שלנו, הן נפרדות זו מזו. אך כל הישויות השונות שיש בעולם, הן כולן ביטויים שונים ... השאלה הזאת בעצמה, היא ביטוי של שאלה אחרת עמוקה יותר. והשאלה הפנימית יותר, היא כיצד מאחדות פשוטה נוצרו פעולות משתנות וישויות שונות ונפרדות. כי בשכל האנושי ניתן להבין שלכל הישויות כולן, יש מכנה משותף ... שנמצא מאחורי כל הדברים כולם. וכאשר האדם מתבונן, אז הוא מבין שבעצם ברובד הפנימי ביותר של המציאות, יש רק אחדות ויש רק הוויה אחת ללא נפרדות. אך תכף שהאדם מסתכל על כל דבר אחר שהוא רחוק מהשורש של המציאות, מיד האדם רואה את הנפרדות של המציאות. והשאלה הפנימית ביותר היא, כיצד זה יכול להיות שהוויה אחת תהווה ישויות שונות ונפרדות זו מזו? ואיך יכול להיות שמתוך אחדות פשוטה, יתהוו ישויות שונות זו מזו? וגם לשאלה הזאת עצמה יש שורש פנימי יותר. כי השאלה היא, כיצד מתוך אחדות נוצרה נפרדות. אך באמת יש כאן שאלה פנימית עוד יותר, והיא איך מתוך אחדות נוצרה ... האחדות. ועצם קיומה של ישות נוספת על האחדות, זה עצמו שולל את הרעיון של האחדות. כי לכאורה נדמה שמאחדות יכולה להיווצר אחדות אחרת אך לא נפרדות אחרת. וכאשר האדם רואה את הנפרדות, אז הוא שואל איך מתוך אחדות נוצרה נפרדות. ואחכ השאלה הזאת באה לידי ביטוי, באיך מתוך הכל טוב והכל אחד, ... הישות של האחדות הראשונה, הרי שהיה צריך לשאול: האם האחדות שנוצרה, האם היא זהה לאחדות שיצרה אותה? ואם כן, אז במה זה בא לידי ביטוי הנפרדות של הישויות האלו? ואם לא, דהיינו, אם היצירה שונה מהיוצר שלה, אכ כיצד יתכן שתהיה יצירה שונה מהדבר שמהווה אותה? ונסביר: השאלה בעצם היא, לא איך זה שמתוך אחדות נוצרה נפרדות, אלא איך זה שמתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי עצם זה שקיימת עוד ישות בעולם בנוסף על הישות של האחדות, בזה עצמו יש נפרדות. כי הנפרדות לא נמצאת רק בין הישויות השונות שיש בעולם. אלא הנפרדות עצמה נמצאת, בין האחדות לבין הנפרדות. כי הנפרדות נפרדת ושונה מהאחדות. ועצם זה שקיימת ישות שונה מהאחדות, זה עצמו נפרדות. ואכ שורש השאלה הוא, איך בכלל יש הבדל בין אחדות לבין נפרדות? דהיינו, איך בכלל יש ישות שהיא נפרדת מהישות של האחדות שהיא שורש ... לא רק במעבר שבין האחדות הראשונה לבין הישות הנפרדת הראשונה מהאחדות, אלא מצד האמת השאלה הזאת קיימת גם במעבר שיש בין הרמות השונות של הנפרדות עצמה. כי גם בעולם שלנו של הנפרדות, גם בו יש רמות שונות של נפרדות. כי ברמה החיצונית ביותר האדם רואה אין סוף ישויות שנפרדות זו מזו, במקום ובזמן. כי כל הישויות שקיימות בעולם, כולם נפרדות זו מזו במקום ובזמן שלהן. כי כל דבר נפרד מישותו בזמן אחר. כי אותו הדבר ממש, הוא בכל רגע ורגע ישות אחרת ממש. וגם שתי ישויות זהות זו לזו ברגע אחד, הן נפרדות זו מזו במקום שלהן. כך שכל נקודה במרחב הזמן והמקום, היא נפרדת ... אחרת ומכל ישות אחרת שנמצאת במרחב הזמן והמקום. ומאחר שמרחב הזמן והמקום הם אין סופיים, ממילא ברמה החיצונית ביותר יש אין סוף ישויות שנפרדות זו מזו. כי ברמה החיצונית ביותר, כל ישות נפרדת מכל שאר הישויות ... שבה גם הזמן והמקום הם ישות אחת, לבין הרמה האחרונה שבה כל נקודה במרחב הזמן והמקום היא ישות אחרת, בטווח הזה יש הרבה רמות שונות של נפרדות. כי יש את הרמה הראשונה שבה הכל אחד ממש. ובה גם הזמן והמקום הם ... משהו פנימי יותר מהזמן והמקום. ואחכ נפרדו הזמן והמקום. ונפרדה התודעה של האני של האדם מהתודעה הישות והאני של המציאות עצמה. וגם נוצרה נפרדות בין הרצון העצמי של האדם לבין הרצון של המציאות. ונוצרה נפרדות בין האדם החושב לבין המחשבה שלו לבין המציאות שעליה הוא חושב. ואחכ יש עוד רמות שונות של נפרדות. כי כל בני האדם רוצים בתוך תוכם את אותו הדבר. וכל אדם כל הזמן ...
אחדות ונפרדות הרצונות והמציאות - מהי מהותם?
אחדות ונפרדות הרצונות והמציאות - מהי מהותם?
... ונפרדות הרצונות והמציאות - מהי מהותם? מהי אחדות הרצונות ואיך היא קשורה לנפרדות הרצונות? אחדות הרצונות היא מצב שבו האדם מזהה את כל הרצונות השונים שלו כמהות אחת ממש. אליעד כהן מסביר שהבעיה המרכזית של האדם נובעת מכך שיש לו רצונות נפרדים, ... רוצה דברים מסוימים ולא רוצה דברים אחרים. כאשר הרצון שלו מתממש, טוב לו, וכאשר הרצון אינו מתממש, רע לו. אולם, הסיבה העמוקה לכל תחושת הסבל הזו היא בעצם הנפרדות של הרצונות, משום שאילו האדם היה רוצה את כל הדברים במידה שווה, או לא היה רוצה דבר כלל, הוא לא היה חווה את ההבדלים שבין טוב ורע. אליעד כהן מדגיש שהרצונות ... מסוים טוב ודבר אחר רע. אליעד מציע נקודת מבט מעניינת לפיה אם האדם יבחר לרצות את הבעיה שלו עצמה, הבעיה תיעלם עבורו. כיצד כל הדברים בעולם מתאחדים למרות הנפרדות החיצונית? ברמה החיצונית של המציאות, הדברים נראים נפרדים לחלוטין: ישנם אנשים שונים, מקומות שונים, זמנים שונים, ואירועים שונים. אבל ככל שאדם מסתכל פנימה לעומק ... או קורה לו משהו אחר ממה שרצה. ואם לאדם לא היה הבדל בין טוב לרע, זה לא היה משנה לו. כל הצרה שהאדם לא רוצה את הכל באותה המידה, וכל הרע שיש בחיים זה בגלל נפרדות הרצונות כל רגע ורגע, יש לו רצון אחר, הרצון של האדם, כל חלקיק של שניה, יש לו רצון חדש, גם אם לא מודע לכך. זה כמו בכלכלה שמלמדים, מה שקורה בשוק ההון, אם יש לך ... ללכת בכלל בכיוון ההפוך, אבל הוא בוחר כל רגע ללכת באותו הכיוון, כי אם היה בוחר אחרת, בו ברגע היה משנה את הכיוון. ובעולם שלנו הרצונות משתנים, זה עולם הנפרדות של הרצונות, ובמציאות שלנו בכלל יש הרבה דברים נפרדים אחד מהשני, מקומות שונים, בני אדם שונים ועוד... אך מי שיתבונן יראה שכל הדברים הנפרדים בעולם, הם מתחברים ... או בין הרצון הזה, לרצון הזה, כי מצד האמת, הכל אחד ממש. וזה נקרא השקט הפנימי של אחדות הרצונות, כי בתוכך אתה יודע שהכל אחד ממש, והימינה והשמאלה שהם בנפרדות, הם מחוברים בזה שאין הבדל בין רוצה ללא רוצה ...
למה קיימים השקר והטיפשות של הנפרדות? + למה דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו?
למה קיימים השקר והטיפשות של הנפרדות? + למה דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו?
... קיימים השקר והטיפשות של הנפרדות? + למה דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו? למה בעצם קיימת טיפשות ושקר של תפיסת הנפרדות? אליעד כהן עוסק בשאלה מדוע קיימת בעולם תפיסת הנפרדות והטיפשות של האדם, אותה תפיסה של טוב ורע, של סיבה ותוצאה ושל חוקים. לדבריו, תפיסה זו היא הבסיס לקיומו של העולם וליכולת שלנו לפעול ולחיות. אליעד מסביר כי הנפרדות וההפרדה בין דברים היא זו שמאפשרת מציאות. ללא הנפרדות הזו, לא היה ניתן להתקיים, ולא היה ניתן לקיים שום פעולה, מכיוון שאם האדם היה חי בתפיסה שהכל תמיד טוב בצורה מוחלטת, לא היה צורך בשום פעולה או מאמץ כלשהו. הנפרדות מאפשרת את החיים כפי שאנחנו מכירים אותם. אבל אליעד כהן מוסיף כי השלמות האמיתית מתרחשת כאשר האדם מבין את הקשר בין הנפרדות לבין האחדות. כלומר, כאשר האדם מבין שהנפרדות היא ביטוי וצמצום של האחדות עצמה, דווקא אז החיים הופכים לטובים באמת. במצב כזה, הנפרדות לא נתפסת כדבר שלילי, אלא כדבר חיובי וטוב מאוד, מכיוון שהיא מאפשרת ביטוי מוחשי ושלם לאחדות הגדולה יותר. אליעד מדגיש שהשלמות האמיתית אינה רק באחדות אלא בשילוב של נפרדות ואחדות ביחד. הוא מוסיף כי למעשה שורש השאלה למה קיימת הנפרדות? הוא עמוק מאוד ומתחיל כבר בשאלה למה בכלל אלוהים רצה לברוא את העולם מלכתחילה. אם אלוהים חשב על בריאת העולם, זה אומר שגם ... ושל רע, ולכן השאלה הזו למעשה מתחילה עוד הרבה לפני תפיסת הנפרדות האנושית, אלא בשורש הבריאה עצמה. אליעד מסביר שכדי להבין באמת את שורש הנפרדות, יש להבין את מהות הבורא עצמו, וכיצד נוצר הרצון הראשון שלו לברוא עולם, ואת זה הוא משאיר לחקירה אישית ועמוקה יותר. למה ... היא השטן בהתגלמותו, אליעד כהן מסביר כי אמנם כל עולם הנפרדות הוא סוג של שטן, אך התורה היא התגלמות שיא של השטן, מכיוון שהיא מדברת בשם אלוהים ובשם האמת אך למעשה מציגה שקר מוחלט. ... שהוא מגדיר את התורה כשטן היא לא סתם בגלל שהיא חלק מעולם הנפרדות, אלא מכיוון שהיא מתיימרת לדבר בשם האמת ובשם אלוהים, ובעצם מצמצמת ומסלפת את דמות האל האמיתי. הוא מציין את התפיסות הדתיות ... באופן מוחלט. לכן, דווקא התורה מהווה ביטוי עמוק של השקר והנפרדות, מכיוון שהיא משקרת לאדם בשם האמת ובשם אלוהים, וכך היא מתעתעת באופן חמור יותר מכל שאר התפיסות בעולם. למה אליעד טוען שמשה ... אלוהים. אליעד אומר שמשה, בכך שלא התעקש ולא ניסה לערער על הגבולות האלה, בעצם הביע חוסר אמונה באלוהים האמיתי שהוא בלתי מוגבל. משה, לדעת אליעד, קיבל את האלוהים המוגבל שמדברת עליו התורה, ולא את האלוהים הבלתי מוגבל האמיתי. איך האדם יכול להבין את הנפרדות והאחדות באמת? הפתרון שאליעד כהן מציע הוא שהאדם צריך לחפש את האמת ללא פחד, לחקור ולהבין את מהות הבורא עצמו. כאשר האדם יגיע להבנת האלוהים האמיתי, הוא יצליח להבין את הנפרדות, את הרצון הראשון של הבורא, ואת שורש הטיפשות והשקר של העולם. רק אז האדם יבין באופן ודאי ומוחלט שהתורה היא השטן והיא רק ... מהאמת האבסולוטית, שהיא האחדות השלמה של המציאות. למה קיימת נפרדות במציאות? למה התורה נחשבת לשטן בהתגלמותו? האם משה רבנו היה פחדן? מה הקשר בין נפרדות ואחדות? האם אלוהים באמת מוגבל? איך להבין את מהות האלוהים? ...
אחדות ההפכים, חווית האחדות והשלמות תוך כדי הנפרדות - איך להשיג אותה?
אחדות ההפכים, חווית האחדות והשלמות תוך כדי הנפרדות - איך להשיג אותה?
... ההפכים, חווית האחדות והשלמות תוך כדי הנפרדות - איך להשיג אותה? מהי חוויית הנפרדות ומה הופך אותה לסבל? אליעד כהן מסביר כי חוויית הנפרדות היא החוויה הבסיסית ביותר של האדם. הכוונה ... אליעד מסביר כי רבי נחמן מכנה את העולם גהינום מסיבה זו בדיוק, משום שהסבל והעונש הם עצם הרצונות המתמשכים. האדם כל הזמן מחפש משהו אחר, ולעולם אינו מסופק באמת. לכן, חוויית הנפרדות היא במהותה מצב של סבל מתמשך. מהי חוויית ... דברים ולחוות את החיים. אליעד מסביר כי אנשים שנמצאים בחוויה זו עלולים לחוש חוסר עניין מוחלט בחיים, משום ששום דבר לא מעניין או משנה להם. איך ניתן לחוות את חוויית האחדות והנפרדות בו זמנית? השאלה המרכזית שאליעד מציג היא כיצד האדם יכול לחוות גם את האחדות וגם את הנפרדות באותו הזמן, למרות שהדבר נראה בלתי אפשרי. ... בו האדם מתעקש להצליח למרות הסתירה ולמרות הקשיים. ההתעקשות עצמה מובילה את האדם לחקור לעומק את שורשי הרצונות שלו ואת המהות של המציאות, וכאשר האדם עושה זאת, הוא מגלה שבעצם נפרדות ואחדות הן שני פנים של אותה המציאות. כיצד ניתן להבין את האחדות והנפרדות כמציאות אחת? אליעד כהן מדגיש כי הדרך להשגת ... מבט מוחלטת באותו מקום ובאותו רגע, למרות שהחוויה הרגילה של האדם היא שהם מתרחשים בנפרד. כאשר האדם מבין את המהות של הסיבה הראשונה, הוא מסוגל לראות שהמציאות מורכבת מאחדות ונפרדות בו - זמנית. הוא מסוגל לחוות את הרצונות השונים ואת הנפרדות של העולם כולה מתוך הבנה עמוקה שהם ביטויים של מציאות אחת כוללת. במילים אחרות, האדם חווה נפרדות , אך הוא מודע בו זמנית לכך שכל הנפרדות הזאת היא רק צורה של ביטוי לאותה מהות אחת. מהי השיטה הפרקטית להגיע לחווית אחדות ההפכים? הדרך הפרקטית שאליעד כהן מציע להגיע למצב הזה של אחדות ונפרדות היא חקירה עצמית עמוקה ויסודית. האדם צריך ... שלי? מאיפה מגיעים הרגשות שלי? מהי הסיבה הראשונה לכל מה שקורה לי?. התהליך הזה, של חקירה מתמדת אל עומק הצמצום והשורש של הדברים, הוא שמוביל את האדם להבין את האחדות בתוך הנפרדות. אליעד מדגיש שכאשר האדם מתבונן בצורה מעמיקה, הוא מתחיל לראות את הנפרדות והאחדות כחלק בלתי נפרד של אותו המנגנון. ... ומגיב לרצונותיו, ומצד שני, הוא יודע שכל מה שהוא חווה הוא ביטוי של האחדות המוחלטת. בסיום התהליך, האדם מגיע למצב שבו הוא מסוגל לחוות את ההפכים בו זמנית: הוא גם חווה רצונות ונפרדות וגם מודע באופן עמוק ואמיתי לכך שהכל אחד. מהי אחדות ההפכים? איך לחוות שלמות ונפרדות יחד? מהי הסיבה הראשונה למציאות? כיצד לחקור את שורש הרצונות? איך להתגבר על סבל הרצון? מהו מצח הרצון? האם אפשר לחיות באחדות ובנפרדות בו זמנית? ...
פירוק הרצון העצמי של הנפרדות, על ידי השכל של האחדות
... הרצון העצמי של הנפרדות , על ידי השכל של האחדות וכאן יתבאר, איך יכול האדם לפרק ולנטרל את כל הרצונות שלו, הרצונות של הנפרדות , על ידי שימוש בשכל של האחדות? והעניין הוא, כי יש שני ...
למה יש נפרדות? למה נוצרת נפרדות, מתוך האחדות?
... יש נפרדות? למה נוצרת נפרדות, מתוך האחדות? ועד שהאדם שואל למה יש נפרדות, עליו לשאול האם באמת יש נפרדות? כי אולי יש רק אחדות? ואולי הנפרדות והאחדות, הן ישות אחת ממש, נגד השכל של האדם, ואז ממילא אין שום שאלה כלל?! ...
נפרדות, שהיא כולה אחדות - חיבור הנפרדות והאחדות
נפרדות, שהיא כולה אחדות - חיבור הנפרדות והאחדות הטעות הגדולה ביותר של האדם היא, שהוא מפריד, בין היש לבין האין. דהיינו, בין הנפרדות (יש), לבין האחדות (אין). ובגלל ההפרדה הזאת, נדמה לאדם שהאחדות לא קיימת כלל, ושאחדות פירושו ההעדר המוחלט של הנפרדות. כי הרי האחדות מנוגדת לנפרדות, ואכ אחדות פירושו העדר מוחלט. ומשום כך נדמה לבני האדם, שהחכם האמיתי המציאות, הם מציאות של נפרדות. כי אחדות, היא העדר מוחלט של נפרדות. והחכם האמיתי המציאות, הם בתוך נפרדות של זמן ומקום, ואכ גם הם בנפרדות ממש, שהיא נפרדת מהאין המוחלט שהוא האחדות. והאדם אינו מבין שזה הכל רק מחמת טעות מחשבתו, שנדמה לו שהיש והאין נפרדים זה מזה, ועל ידי זה הוא מפריד, בין צורת הנפרדות לבין צורת האחדות. והאדם אינו מבין, שגם האחדות וגם הנפרדות, אלו רק צורות של אחדות גדולה עוד יותר, שהיא האחדות האמיתית, ששם הכל אחד ממש. ושם, צורת האחדות וצורת הנפרדות, מתאחדות והופכות להיות לישות אחת ממש. והוא נגד השכל של האדם, שהצורות שמנוגדות זו לזו מצד הגדרתן, הן ... הכל אחד ממש. ושם, התודעה של האדם עדיין קיימת, והעולם עדיין קיים, והנפרדות עדיין קיימת, והכל קיים כרגיל ממש. אלא, ששם, הקיום הנפרד, הוא זהה לגמרי להעדר הקיום המוחלט. והוא נגד השכל, ואעפכ הוא כך. כי מהות צורת הנפרדות וצורת האחדות, היא אחת ממש. וכאשר האדם זוכה להגיע לאחדות האמיתית, אז הוא רואה את האמת, שכל הנפרדות, היא אחדות ממש. ולא שאין נפרדות כלל, אלא שיש נפרדות, שהיא בבחינה אחת עם האין נפרדות כלל. שזאת ורק זאת, היא אחדות אמיתית של אמת, שמאחדת בתוכה את הנפרדות ואת האחדות, כישות אחת. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לחנך ילדים נכון, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לחנך ילדים נכון, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לפרישה, ייעוץ טיפולי, אימון אישי לדיאטה בתחום לחנך ילדים נכון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.7656 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 09:07:48 - wesi1