אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לוגיקה והסקת מסקנות ✔מבוא ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
16:21מבוא ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, כושר ופיתוח גוף
מהם סוגי המידע הקיימים ואיך להבדיל ביניהם?

אליעד כהן פתח בהרצאתו על כך שבעולם קיימים סוגים רבים של מידע, אך אפשר לחלק את כל המידע לשני סוגים מרכזיים: מידע המבוסס על היגיון ומידע המבוסס על ניסיון. לצד שני אלו ישנו גם מידע המשלב ביניהם, כלומר, מידע המבוסס גם על ניסיון וגם על היגיון.

לדוגמה, מידע לוגי טהור הוא כזה שניתן להסיק ממנו מסקנות באופן חד וברור על בסיס היגיון בלבד. לדוגמה, אם אומרים "בחדר יש שולחן", ניתן להסיק לוגית שלא ייתכן מצב שבו באותו מקום ובאותו הזמן גם יהיה שולחן וגם לא יהיה שולחן, כי "יש" ו"אין" הם שני הפכים מוחלטים.

לעומת זאת, מידע המבוסס על ניסיון הוא מידע שאינו נובע בהכרח מהיגיון, אלא מהתנסות אקראית או מהסכמה כללית של בני האדם. למשל, העובדה שבאנגלית לחתול קוראים "cat" היא מידע מבוסס ניסיון, שכן אין שום סיבה לוגית שכך יקראו לחתול. השם הוא אקראי לחלוטין ונובע מהסכמה חברתית, לא מהיגיון.

הסוג השלישי הוא מידע שמשלב ניסיון עם היגיון. לדוגמה, אם אנחנו יודעים שבאנגלית לחתול קוראים "cat", וגם יודעים שעל מנת ליצור צורת ריבוי באנגלית מוסיפים "s" למילה, אנחנו יכולים להסיק בהיגיון שהרבים של חתול יהיה "cats". המסקנה הזו מבוססת על מידע אקראי (cat) והיגיון לוגי של חוקי שפה (הוספת "s").

מה היו טעויותיהם של גדולי הפילוסופים?

אליעד כהן נותן דוגמאות לגדולי הפילוסופים מן העבר, כמו אריסטו, אשר מצד אחד עסקו בהיגיון ובפילוסופיה טהורים, אך מצד שני נשענו על מידע שהיה מבוסס על ניסיון, שהתברר לימים כלא נכון. לדוגמה, בעבר חשבו שיש ארבעה יסודות (מים, אש, אוויר, אדמה), ואילו היום אנו יודעים, בזכות המדע, על קיום האטום וחלקיקים קטנים יותר, ולכן אותו מידע התברר כשגוי.

דוגמה נוספת שנתן אליעד היא שהיום ילד בבית ספר יסודי יכול לדעת עובדות מדעיות בצורה מדויקת יותר מגדולי הפילוסופים של פעם, אך זה לא אומר שהוא חכם מהם בהכרח, אלא רק שיש לו ידע עדכני ומדויק יותר, שנובע ממחקרים מדעיים ומניסיון מצטבר.

גם הרמב"ם הוזכר כדוגמה לאדם שחילק את חכמתו לשני סוגים של מידע: מצד אחד כתב ספרים המבוססים על היגיון טהור, כמו "מורה נבוכים", ומצד שני אימץ ידע מדעי שהיה נפוץ בתקופתו אך התברר מאוחר יותר כלא נכון.

האם יכול להיות שחכם אמיתי יטעה?

לפי אליעד, אדם יכול להיות חכם אמיתי, ואף להגיע למאה אחוז של חשיבה לוגית נכונה, ועדיין לעשות טעויות. זה יקרה במקרים בהם המידע שעליו מבוססות ההנחות הוא מידע חלקי, שגוי או חסר, הנובע מניסיון. הוא מדגיש כי אדם חכם באמת לעולם לא יטען שמשהו נכון בוודאות מוחלטת אם אותו דבר אינו נכון כלל. כלומר, יכול להיות מצב שאדם מאוד חכם יאמין במידע המבוסס על ניסיון ויגלה לאחר מכן שהמידע הזה היה שגוי, אבל אין אפשרות שאדם חכם באמת יטען באופן ודאי שמשהו נכון לחלוטין כאשר המידע הוא שגוי לחלוטין.

האם ידע בתחום הנפש הוא לוגי או ניסיוני?

אליעד טוען שכל התחומים הקשורים לנפש ולפילוסופיה של האדם, שבהם הוא עצמו מתעסק רבות, הם תחומים המבוססים על היגיון טהור ולא על ניסיון או על מחקרים מדעיים. זה לא אומר שאין מחקרים או ניסיון שתומכים בדברים אלו, אלא רק שעיקר הידע בהם הוא לוגי בלבד, כמו מתמטיקה. כלומר, כאשר הוא מסביר דבר מה על תחומי הנפש, הוא לא מתבסס על ניסוי או על מחקרים אלא על היגיון בלבד.

איך להתייחס למידע הקשור לכושר ופיתוח גוף?

בתחום הכושר, התזונה ופיתוח הגוף, אומר אליעד, המידע מבוסס בעיקר על ניסיון וגם על היגיון, כלומר, על שילוב של השניים. למשל, העובדה ששרירי הרגליים אחראים לקפיצה אינה לוגית לחלוטין אלא מבוססת ניסיון. הרי אפשר היה לחשוב שאולי צריך לנשום אחרת כדי לקפוץ או לעשות פעולה טלפתית. ההבנה ששרירי הרגליים אחראים לקפיצה הגיעה מניסיון, ולאחר מכן ההיגיון מופעל על ניסיון זה.

אליעד מזהיר כי מידע בתחום זה יכול להשתנות או להתגלות כשגוי משלוש סיבות מרכזיות:
  • יתכן ויגלו מידע מדעי חדש בעתיד שישנה את ההבנה הנוכחית.
  • ייתכן שכבר כיום ישנו מידע מדעי מעודכן יותר שאינו ידוע עדיין לכולם.
  • ייתכן שההיגיון עצמו המופעל על הניסיון אינו מדויק.
מה המלצתו של אליעד לגבי מידע?

אליעד כהן ממליץ לכל אדם לבדוק באופן אישי כל מידע שהוא שומע, כולל המידע שהוא עצמו מעביר. הוא אומר שלא משנה מי אמר את המידע, אפילו אם זה הוא עצמו, יש לבדוק האם המידע נכון, מדויק ורלוונטי. אין לסמוך בצורה עיוורת על אף אחד. הוא ממליץ לכל אחד לחקור בעצמו, לשאול שאלות כמו: מי אמר? למה זה נכון? מאיפה המידע? אילו מחקרים? מי עשה אותם? למה המידע הזה נכון דווקא עבורי?

הוא מסיים ואומר שכל אחד חייב להפעיל את השכל האישי שלו ולבחון כל מידע בצורה ביקורתית.
ידע שמבוסס על היגיון, ידע שמבוסס על ניסיון, ידע שמבוסס על ניסיון והיגיון, מידע אקראי, מידע סיבתי, מילים בעברית / מילים באנגלית, חוכמת אריסטו, לוגיקה ותהליכים לוגיים, ארבעת היסודות, ידע כללי, חוכמת הרמבם, מילות ההיגיון, מורה נבוכים, טעויות של רבי נחמן מברסלב, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, קושיות על הצדיק, מחלוקת על הצדיק, להפוך אפשרי למחויב, טעויות של חכם אמיתי, מחקרים מדעיים, ניסיון מדעי, ניתוח הגיוני, תזונה, כושר, בריאות, פיתוח גוף, חוקי הטבע, חוקי הפיזיקה, איך עובד גוף האדם? 3 סיבות שמידע יכול להיות שגוי, לבדוק כל דבר, אל תאמין לאף אחד, לוגיקה והסקת מסקנות
אפשרי למחויב חוכמת הרמבם קושיות על אליעד כהן המלצות לבדוק כל דבר ארבעת היסודות סיבה המדע לפתח סיבתיות 3 סיבות שמידע יכול להיות שגוי bodybuilding אימון אימוני כושר אימונים אליעד אליעד כהן אליעד כהן ביקורת אליעד כהן הסמכה אליעד כהן מנהל כת אליעד כהן נוכל אליעד כהן רמאי אליעד כהן שקרן אליעד כהן שרלטן בודי בילדינג בודיבילדינג ביקורת ביקורת על אליעד ביקורת על אליעד כהן ביקורתיות בניית גוף ההכשרה של אליעד ההכשרה של אליעד כהן ההסמכה של אליעד ההסמכה של אליעד כהן היגיון הידע של אליעד הידע של אליעד כהן הסמכה הסקת מסקנות טעויות טעויות של אליעד כהן טעות ידע ידע מבוסס היגיון ידע מבוסס מחקרים ידע מבוסס ניסיון כושר כושר ופיתוח גוף להתאמן לטעות לימוד למידה לפתח מבוא מבוא ללימוד מבוא ללימוד אימוני כושר מחקרים מסקנה מסקנות ניסיון סוגים סוגים של מידע פיתוח פיתוח גוף קושיות על אליעד קושיות על אליעד כהן שאלות על אליעד שאלות על אליעד כהן תהליך תהליכי הסקת מסקנות תהליכים תלונות על אליעד תלונות על אליעד כהן
הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית
הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית
... תעזור לקבל החלטות טובות יותר ולהימנע מטעויות בטווח הארוך. האם אפשר ללמוד מניסיון? מה זה להבין את ההיגיון של הניסיון? איך ללמוד מניסיון של אחרים? איך להסיק מסקנות נכונות? לוגיקה והסקת מסקנות איך לא להסיק מסקנות שגויות? ללמוד ... עצות מבוססות ניסיון, עצות מבוססות היגיון, מה זה ללמוד מניסיון של אחרים? מה זה ללמוד מהניסיון של עצמך? התנסות עצמית, התנסות אישית, הסקת מסקנות לוגיות, איך לנתח תצפיות? לוגיקה והסקת מסקנות, איך לא להסיק מסקנות שגויות? איך לא להסיק ...
מי זה אליעד כהן? למה ללמוד אצל אליעד כהן? השיטה של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני, מנהיגות, מאמן אישי מומלץ, כסף ואושר, לרצות כסף, להרוויח כסף, חיפוש האושר, מודעות עצמית
מי זה אליעד כהן? למה ללמוד אצל אליעד כהן? השיטה של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני, מנהיגות, מאמן אישי מומלץ, כסף ואושר, לרצות כסף, להרוויח כסף, חיפוש האושר, מודעות עצמית
... זה אליעד כהן? למה ללמוד אצל אליעד כהן? השיטה של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני, מנהיגות, מאמן אישי מומלץ, כסף ואושר, לרצות כסף, להרוויח כסף, חיפוש האושר, מודעות עצמית למה אנשים מרגישים קושי רגשי לפני פגישה עם אליעד כהן? אנשים רבים חווים קושי רגשי או אי נוחות כאשר הם עומדים לפגוש את אליעד כהן, אף שהם מבינים ברמה השכלית שהמפגש אמור להועיל להם. הסיבה לכך היא שלפני המפגש, האדם נתקל בהרגשה של חיסרון גדול. החיסרון הזה, שלעיתים בא לידי ביטוי כעצבות, לחץ או דכדוך, גורם לאדם לחוש שיש משהו חסר בחייו שהוא רוצה לקבל מאליעד . לעיתים, האדם אפילו תוהה האם נכון להרגיש את החיסרון הזה, שכן אולי דווקא החיסרון עצמו הוא מה שמעצים את היתרון שיקבל בפגישה עם אליעד. כלומר, התחושה של הלחץ והקושי לפני הפגישה מאפשרת לאדם להעריך ולהפנים טוב יותר את מה שהוא מקבל בזמן הפגישה. מדוע אנשים מפחדים לגלות את האמת על עצמם אצל אליעד? כאשר אדם פוגש את אליעד, הוא למעשה פוגש מראה המשקפת את כל החסרונות והיתרונות שלו. הרבה פעמים האדם לא רוצה להכיר בחסרונותיו, וכשהוא פוגש את אליעד, הוא מתחיל להבחין באותם דברים שהוא ניסה לברוח מהם. לדוגמה, כמו אישה שהולכת ברחוב, וכאשר מראים לה את פגמיה בתמונה היא מתרגזת ... כלומר, רק מי שמסכים להתעמת עם החסרונות שלו, מסוגל באמת לחוות ולהרגיש את היתרונות שלו. האם אדם יכול להשיג שתי מטרות מנוגדות באמצעות אליעד? אליעד מדגים כיצד אנשים באים אליו לעיתים עם שתי מטרות מנוגדות, כמו הרצון להרוויח הרבה כסף לצד הרצון להפסיק לפחד מאובדן כסף. במקרה כזה, נוצר קונפליקט פנימי אצל האדם. אליעד יכול ללמד אדם כיצד להרוויח כסף באופן מקסימלי, ובאותה מידה הוא יכול ללמד אדם כיצד להפסיק לפחד מכסף ולשרוף אותו בשלווה מוחלטת. ... הוא תמיד יקבל את מבוקשו. אם הוא מגיע עם רצון מוחלט ושלם להשיג שלווה או חופש מפחד, הוא יקבל זאת. אך כאשר האדם מגיע עם רצונות סותרים, אליעד יעזור לו להבין טוב יותר מה הוא באמת רוצה, כי רק מתוך הבנה עצמית עמוקה האדם יכול לקבל החלטה מדויקת עבורו. למה אנשים שמתקרבים לאליעד לפעמים מרגישים שהם מפסידים בעולם החומרי? לעיתים, אדם שמתקרב אל אליעד או אל מה שמכונה הצדיק בעולם הרוחני, יכול להרגיש שהוא מפסיד דברים חומריים כמו כסף, מעמד וכבוד. לפי דברי אליעד, הסיבה היא שהנשמה של האדם כל כך גבוהה, שכאשר יש לו אפשרות לבחור בין שכל או כסף, הוא בוחר בשכל, ואז באופן טבעי הוא עלול להרגיש שהוא מפסיד כסף או דברים חומריים אחרים. אך האדם שבאמת מתקרב לשכל ולתובנות שמלמד אליעד, יכול בסופו של דבר להשיג גם שכל וגם כסף ללא סתירה בין השניים. מהו הדבר המרכזי שמקבלים בלמידה עם אליעד כהן? הדבר המרכזי שאליעד מעניק הוא הבנה עמוקה יותר של המציאות ושל האדם עצמו. לא מדובר בהכרח בהבטחה להצלחה חומרית או הנאה, אלא בהבטחה להבנה עצמית ולהכרה של האמת כפי שהיא, בלי שום עמדת פנים. מי שבא ללמוד אצל אליעד מתוך רצון להבין את האמת, יקבל תובנות עמוקות שלא ימצא במקומות אחרים, ויחזיק מעמד לאורך זמן רב יותר באינטראקציה איתו. אליעד מדגיש כי מי שמטרתו העיקרית היא הבנה, לא יחווה טלטלות או אכזבות כמו אלה שמחפשים מטרות מוגדרות כמו הנאה, אושר זמני או הצלחה חומרית בלבד, שכן מטרות אלה עלולות להשתנות או להתנדנד בהתאם לנסיבות חיצוניות. למה אליעד מעודד ביקורת עצמית וביקורת על המורה? אליעד טוען שחלק משמעותי מההתפתחות של האדם זו היכולת להעביר ביקורת על עצמו, על המציאות ועל המורה שלו. הביקורת האמיתית אינה רק ביקורת על המורה, אלא על התפיסות הפנימיות של האדם עצמו. המורה האידיאלי בעיני
נפלאות המוח האנושי, סודות המוח האנושי, איך המוח חושב? איך נוצרות מחשבות? שיטת ההיפוכים, מערכת ההפעלה האנושית, מודעות עצמית, סודות התת מודע, איך עובד המוח? מחקרים על המוח האנושי
נפלאות המוח האנושי, סודות המוח האנושי, איך המוח חושב? איך נוצרות מחשבות? שיטת ההיפוכים, מערכת ההפעלה האנושית, מודעות עצמית, סודות התת מודע, איך עובד המוח? מחקרים על המוח האנושי
... המוח האנושי, איך המוח חושב? איך נוצרות מחשבות? שיטת ההיפוכים, מערכת ההפעלה האנושית, מודעות עצמית, סודות התת מודע, איך עובד המוח? מחקרים על המוח האנושי איך המוח האנושי מחליט מהי אמת ומהו שקר? המוח האנושי פועל על בסיס מנגנונים פנימיים המבדילים בין אמת לשקר. אליעד כהן מסביר כי בבסיס כל המחשבות, התחושות, והרגשות עומד מנגנון מרכזי מאוד שמבדיל בין מחויב (אמת מוחלטת) לבין בלתי אפשרי (שקר מוחלט). בין שני אלה נמצאים הדברים שאנו מכנים אפשריים, כמו מחשבות, רגשות וזיכרונות. מה המשמעות של המונח מחויב לפי אליעד? לפי אליעד, מחויב הוא משהו שאינו יכול להיות שגוי בשום מצב. המוח האנושי אינו מסוגל אפילו לחשוב על האפשרות ההפוכה של משהו שהוא מחויב. ... היא מחויבת. לעומת זאת, המחשבה שאין קיר היא בלתי אפשרית כל עוד החושים אומרים אחרת. כיצד עובד מנגנון ההיפוכים במוח? שיטת ההיפוכים שאליעד מציג עוסקת בשאלה מתמדת של מחשבות ותחושות שעל פני השטח נראות ברורות מאליהן. כאשר מופיעה תחושה כמו כואב לי הגב, המוח יכול לשאול אולי לא כואב לי הגב? אך עדיין, שתי האפשרויות האלה מסכימות על כך שקיים גב כלשהו. אליעד מדגיש שהיפוכים אלו הם רק השכבה העליונה. המנגנון האמיתי הוא הרבה יותר עמוק ומבוסס על תפיסות יסוד כמו זמן, מקום, אני ולא - אני, וכן חלום ומציאות. למה קשה לאדם להטיל ספק בחוויית החושים? אליעד מסביר שהמוח האנושי מאוד מתקשה להטיל ספק בדברים שהוא חש בבירור. לדוגמה, קשה מאוד להטיל ספק בחוויה של כאב פיזי, או בראייה של ... לך גוף, שיש לך תחושת מקום וזמן. כל אלה מבוססים על הנחות יסוד פנימיות שהמוח כלל לא מטיל בהן ספק. איך מגיעים להטלת ספק עמוקה ביותר? אליעד מתאר תהליך ארוך שבו האדם מנסה לזהות את השכבות שעליהן מתבססות המחשבות והתחושות שלו. האדם מתחיל בשאלות פשוטות, כגון: מי אמר שאני ... ולחוות את ההבדל הבסיסי ביותר בין יש לאין, הוא למעשה רואה את השורש שעליו מושתת כל מנגנון החשיבה והחוויה האנושית. בשלב זה, לדבריו של אליעד, האדם מסוגל להשתחרר באופן מלא מתחושת החיסרון, כיוון שחיסרון נוצר רק כתוצאה מהבדל בין דברים. למה המדיטציה לבדה לא מובילה להבנת השורש? לפי אליעד, מדיטציה וויפאסאנה יכולות לגרום לשינויים בתפיסה ולשחרור זמני מכמה הנחות יסוד, אבל הן לא מאפשרות הטלת ספק בשורש הראשוני - ... לכן הן מספקות חוויה נעימה וזמנית של שחרור, אך לא פתרון קבוע לחוויית החיסרון האנושית. האם יש חשיבות לפרקטיקה יומיומית בהטלת ספק? אליעד מסביר שלא חייבים להטיל ספק כל הזמן בכל דבר, אלא חשוב בעיקר להבין את התהליך הפנימי. לדוגמה, כאשר אדם חש רעב, הוא לא צריך לומר לעצמו שאינו רעב, אלא להתבונן בשאלה למה אני חושב שאני רעב?, וכך להבין ... הוא יגיע לשורש ההבחנה הזו ויראה שאין באמת הבדל בין יש לאין, רק אז הוא יוכל להשתחרר מתחושת החיסרון. האם אדם יכול להגיע להארה במקרה? אליעד מדגיש כי אין דבר כזה הארה שמגיעה במקרה, ללא הבנה שכלית וללא יכולת להסביר אותה. כל מי שטוען שהגיע למצב של הארה ואינו יכול ... הגיע לכך, פשוט אינו מבין באמת מהי אותה הארה, ולכן הוא נמצא בשקר מסוים. איך עובד המוח האנושי? מה זה מודעות עצמית? שיטת ההיפוכים של אליעד כהן מה ההבדל בין חלום למציאות? איך נוצרת מחשבה? האם יש הבדל בין יש לאין? איך להטיל ספק בתחושות? שאלה: אני מתרגל היפוכים, כמו למשל עולות לי תחושות בעבודה ואני שואל מי אמר שאני כרגע מרגיש רע? אבל אין לי סדר בהיפוכים. אליעד: בו נעמיק בנושא של ההיפוכים. יש בתוכך מנגנון שעליו מושתתים כל המנגנונים שלך. כשאתה אומר, גבוה נמוך, אתמול היום, פה שם, יש ... באמצע חלום עכשיו? ומי אמר, אולי אתה באמצע של חלום עכשיו. תתבונן בעניין. שאלה: לאדם יש הרבה דברים שהוא מחייב אותם מבלי לבדוק אותם. אליעד: שים לב איך ההבנה שלך השתפרה, מי שבא בהתחלה לא יכול להבין מה שאני אומר עכשיו, יש דרך ארוכה שכבר עשית. כול מה שאמרתי לך עכשיו, להטיל בזה ספק זה עוד קל, למה? כי אתה לא צריך לחשוב בצורה לא הגיונית, עדיין אין כאן היפוך. כול המחויבים שדברתי איתך, זה לא דברים שאתה צריך לחרוג מגבולות השכל, זה לא דבר והיפוכו בו זמנית. ... להיות. למעשה כל המנגנון שלך מושתת על היש והאין. מי מצליח לדעת דבר כזה? רק מי שנובר עמוק עמוק. אתה חופר וחופר עד שאתה רואה את כל התהליכים, והתהליך הראשון זה התהליך שמבדיל בין יש לאין. גם כל התורות שאומרות לך, למשל תהיה הצופה, הם עדיין מבדילות בין צופה ונצפה, אך אף אחד לא אומר לך ... לך, אתה לא יכול להבין מה זה לא להבדיל בין יש לאין ואם תחווה את השורש ויהיה לך את השכל הטפשות להסתכל החוצה, אז סיימת. אתה רואה את התהליך הראשון, מסתכל אחד לפניו ו... שאלה: מה שאתה מסביר נראה לי כרגע כבר ביצוע לעומת תירגולים אחרים כמו מדיטציה שאולי רק נותנים לי חוויות טובות. אליעד: למה מדיטציה או ויפאסאנא עושה לך טוב? כי הפעולות האלו דופקות לך משהו במנגנון, ואז חוויות ספציפיות משתבשות, ואז אתה חווה ... מסויימות, אבל אין לך שחרור מהשורש הראשון. הדרך שאני מסביר לך היא סלולה, זה לא סיפור אלא יש דרך ברורה. אתה מסתכל על הקיר, ורואה את התהליכים, עד שאתה חווה את ההבדלה בין יש לאין, ואז אתה מסתכל החוצה וזהו. למשל אתה במיטה ואומר לעצמך, אין לי כוח ללכת לעבודה ... תהיה לך, אתה עדיין תהיה בחוויית חיסרון. ואם אתה רוצה להיפטר מחוויית החיסרון, צריך להטיל ספק בראשון בשרשרת, פירושו לזהות את כל התהליכים, לחוש אותם... לדוגמה, אתה מכיר מישהי ואתה לא רוצה אותה, אתה שואל, למה אני לא רוצה אותה? כי היא מזכירה לי את אמא שלי. ... ואז תצא החוצה, רק שם אין חיסרון. כי אם אין הבדלה אין חיסרון. שאלה: בסוף אחרי כל השאלות והספקות האם אגיע לכך שאני יודע שאין הבדל? אליעד: זה בערך, אתה לא יודע שאין הבדל, כשאתה יודע זאת כבר בעיה. וכאשר תגיע לעומק, ושתגיע לאין חיסרון, אז תוכל לרצות באופן פורמאלי ... אולי לא בטוח? במקום להגיד הוא, להגיד אני חושב שהוא, למשל אתה יודע משהו, להגיד נראה לי או אני חושב שזה כך. שאלה: מה אני עושה עכשיו? אליעד: הלוואי שיום אחד תבין את מה שאמרתי, אתה לא עושה עם זה כלום אלא מנסה להבין את זה, תבין, תשמע את מה שדברנו מאה פעם עד שתבין ... לאין הבדל. זה לא משנה אם בסוף אמרת שכואב או לא כואב הגב, מה שמשנה זה ההשתלשלות. שאלה: למשל, אני רעב, למה אני רעב? מי אמר שאני רעב? אליעד: נכון, תבדוק מה עומד מאחורי תחושת הרעב. הרבה תחושות עומדות מאחורי תחושת הרעב כמו - תחושת גוף, תחושת מקום, תחושת זמן... ... ולפתח את השכל כמה שיותר, ויש לך מורה טוב, אז קדימה. שאלה: זאת אומרת שלא יכול להיות שאדם פתאום יקבל הארה והוא לא יודע איך להסביר. אליעד: אין דבר כזה, זה נקרא שקר כל שהוא. ...
האלגוריתם של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ונוטר, חלק 2
האלגוריתם של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ונוטר, חלק 2
... של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ונוטר, חלק 2 איך המוח חושב? מהו האלגוריתם של המוח האנושי? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בנושא המורכב של אלגוריתם המוח האנושי, וכוללת תובנות עמוקות על איך המוח האנושי פועל, כיצד אנו חושבים, והקשרים בין החשיבה האנושית ובינה מלאכותית. תוך כדי הדיון, אליעד נוגע במגוון נושאים הקשורים לתודעה האנושית, ... שמספקת לנו את היכולת לקבל החלטות ולבצע פעולות. האם המוח האנושי יכול להתחרות בבינה מלאכותית? הנושא המרכזי הוא השוואה בין המוח האנושי ובינה מלאכותית. אליעד מציין כי בינה מלאכותית, כמו מנועי חיפוש של ... וניתוח של כמות עצומה של נתונים, אך המוח האנושי מסוגל לחדש ולהמציא על בסיס חוויות אישיות ורגשות, דבר שבינה מלאכותית עדיין לא מסוגלת לחקות בצורה שלמה. תהליך החשיבה האנושי כולל רגש, יצירתיות ואסוציאציות שלא ניתן לכמת או לחשב במדויק כמו במחשב. מהן אסוציאציות ומה תפקידן במחשבה? אליעד עובר בהמשך להסביר את חשיבותן של האסוציאציות ... כאשר אדם נזכר בזיכרון ישן, לעיתים הוא עשוי לחשוב על מקום שקשור אליו, ואז המחשבה תעבור לכיוון אחר לגמרי שמתחבר גם הוא בצורה אסוציאטיבית לאותו רגע. תהליך זה לא בהכרח רציונלי, אלא נבנה על פי החוויות האישיות של כל אדם. מהי תופעת נוקם ונוטר? נושא נוסף שהמרצה עוסק בו הוא תופעת הנוקם ונוטר, שבה אדם שומר טינה כלפי מישהו אחר. אליעד מסביר כיצד תודעה אנושית לעיתים שומרת על פגיעות ... החלטות בעתיד, לעיתים תוך יצירת תגובה כפולה של שמירה על טינה והכנה למתקפה רגשית או מילולית. מה משמעותה של פעולה למקום או העלמת קיום? בהמשך ההרצאה, אליעד מתאר את משמעות המילה למקום, שהיא פעולה המובילה ... בעידן המודרני? ההרצאה מסתיימת בשאלות על כוחה של התודעה האנושית בעידן המודרני, שבו מתמודדים אנשים עם אתגרים שונים ועם חשיבה מבוססת נתונים טכנולוגיים. אליעד מדבר על היכולת של המוח האנושי להתמודד עם מידע ...
האלגוריתם של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ונוטר, חלק 1
האלגוריתם של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ונוטר, חלק 1
... של המוח האנושי, איך המוח חושב? בינה מלאכותית, החשיבה האנושית, התודעה האנושית, Google, מנועי חיפוש, מחקרים על המוח, איך המוח עובד? ניצול המוח האנושי, אסוציאציות, נוקם ונוטר, חלק 1 איך המוח האנושי פועל ואיך הוא קשור לבינה מלאכותית? אליעד כהן מדבר על הדרך בה המוח האנושי מעבד מידע, תודעה ואסוציאציות, ומראה את ... נוספים כמו כיסא, חדר, אוכל, או אפילו האפשרות של אין שולחן. כהן מדגיש שהפירוש הזה לא בהכרח ליניארי - המוח עשוי לחשוב על הפך של רעיון מבלי להיות מודע לכך. כהן מתאר תהליך מהיר שבו המוח מבצע חיבורים כמעט מיידיים בין רעיונות, לפעמים עד כדי כך ... בראשנו. כששומעים את המילה שולחן, המוח לא רק חושב על השולחן, אלא גם על רעיונות כמו שולחן גדול, שולחן שבור, או אפילו שולחן לא קיים. הקשר בין המוח לבינה מלאכותית אליעד כהן מציין שפעולת המוח האנושי דומה מאוד לאלגוריתם של מנוע חיפוש, כמו גוגל. ... דוגמה לכך היא כשאדם רואה תמונה ויודע מדוע הוא מרגיש משהו לגביה - הוא מבין את הקשר בין התחושות שהוא חווה לבין התמונות שהוא ראה, או מה שמתרחש סביבו. סיכום ההסברים של אליעד כהן מראים איך המוח האנושי פועל בצורה אסוציאטיבית ומחבר בין רעיונות ... במוח? ההפך של רעיון במחשבה? איך המוח האנושי פועל ואיך זה קשור לבינה מלאכותית? הרצאה זו עוסקת במנגנוני החשיבה של המוח האנושי ובקשר בין החשיבה האנושית לבינה מלאכותית. אליעד כהן מציין כי כל מילה שאדם אומר יכולה להיבנות ממספר פירושים שונים, כיוון שלכל מילה יש מספר אסוציאציות שונות בתודעה. כל מחשבה, לפי אליעד, היא למעשה רעיון, והוא משווה את זה לעולם המילים. לדוגמה, המילה לאכול לא רק ... אלא גם על כל מה שקשור אליו או כל דבר שיכול להתפרש כהפך ממנו. כל זאת, במקביל לפרשנויות תודעתיות נוספות שיכולות להתקיים בו זמנית. איך המוח מפרש מידע בצורה אסוציאטיבית? אליעד מסביר כי כל רעיון במוח הוא בעצם מערכת של רעיונות הקשורים אחד לשני. כשהמוח שומע מילה כמו שולחן, הוא לא רק חושב על השולחן, אלא גם על כל רעיון אסוציאטיבי שקשור לו, כמו כיסא, אוכל או חדר. כל דבר, גם ההפך של המילה, כמו אין שולחן, עובר במוח בתהליך של פירוש. נוסף לכך, אליעד מציין כי המוח שלנו מבצע את תהליך העיבוד הזה בצורה מאוד מהירה, כמעט מיידית, כך שלמעשה אנחנו לא תמיד מודעים ... כאשר אדם שומע את המילה שולחן, הוא עשוי לחשוב לא רק על השולחן עצמו, אלא גם על רעיונות נוספים כמו אין שולחן, שולחן גדול או שולחן שבור. מה הקשר בין המוח לבינה מלאכותית? אליעד מציין כי מנגנון העיבוד המחשבתי של המוח האנושי דומה מאוד לאלגוריתם של מנוע חיפוש ... אופנים: הוא יכול לחשוב שמדובר ברצון לאכול, או שהאדם מדבר על שולחן, או אף על רצון לעבור דירה. כל מחשבה יכולה להתפצל לכמה כיוונים, והמוח בודק כל פרשנות אפשרית במקביל. אליעד מסביר כי המוח לא חושב על שולחן במנותק מההקשרים שמחוברים אליו, הוא לא רואה את ... במילה מסוימת, הוא לא רק מבצע פעולה של זיהוי, אלא הוא אוסף את כל האסוציאציות הרלוונטיות שמגיעות איתה. מה זה מודעות עצמית ומה הקשר שלה למוח האנושי? מודעות עצמית, לפי אליעד, היא היכולת להבין בזמן אמת מה השפיע עליך. זה כמו כשאתה רואה תמונה ומרגיש משהו - ... את מה שאתה מרגיש, למה התמונה הזו משפיעה עליך, היא מודעות עצמית. המודעות היא היכולת להבין את הגורמים שמביאים אותך לתחושות מסוימות בזמן שאתה חווה את החוויה. לסיכום, אליעד מתאר את המוח כאלגוריתם רב - ממדי ומורכב שכולל אסוציאציות, עיבודים של רעיונות ...
חשיבה מדעית / מחקר מדעי - מהי חשיבה מדעית? איך לפתח חשיבה מדעית?
... מדעית מחקר מדעי - מהי חשיבה מדעית? איך לפתח חשיבה מדעית? חשיבה מדעית. החשיבה המדעית קידמה את העולם לפחות בצורה החיצונית שלו. זא למרות שהמהות ... בצורה מדעית, הדבר הזה יכול לאפשר לו לשנות את המהות של המציאות האישית שלו. חשיבה מדעית ככלי חשיבתי לצורך שינוי מהות אישית. מהי חשיבה מדעית? בכל תהליך מדעי ישנו את שלב המחקר וישנו את שלב הסקת המסקנות. שיטות המחקר המדעי הן רבות ומגוונות ולא נכנס אליהן כאן. כן נכנס לצורת החשיבה המדעית הכללית. המדע מורכב מחוקים, חוקים מדעיים (חוקי הפיזיקה ... לאחד חוקים. זא המדע מנסה כל הזמן לגלות את השורש של החוקים הקיימים, כדי להגיע לאותו חוק אחד כולל שכולל בתוכו את כל החוקים. ככל שהמדע מעמיק יותר במחקר שלו את המציאות, כך מתגלים חוקים חדשים שכוללים בתוכם את החוקים הקודמים ומיישבים סתירות שהיו קיימות בחוקים הקודמים. ככל שהחוק המדעי ...
שיטה לקבלת החלטה, נוסחה לקבלת החלטה, תורת המשחקים, תהליך קבלת החלטה, מחקר קבלת החלטה, כשלים בקבלת החלטה, מודל לקבלת החלטה, אלגוריתם לקבלת החלטה, פסיכולוגיה קוגניטיבית
שיטה לקבלת החלטה, נוסחה לקבלת החלטה, תורת המשחקים, תהליך קבלת החלטה, מחקר קבלת החלטה, כשלים בקבלת החלטה, מודל לקבלת החלטה, אלגוריתם לקבלת החלטה, פסיכולוגיה קוגניטיבית
... לקבלת החלטה, נוסחה לקבלת החלטה, תורת המשחקים, תהליך קבלת החלטה, מחקר קבלת החלטה, כשלים בקבלת החלטה, מודל לקבלת החלטה, אלגוריתם לקבלת החלטה, פסיכולוגיה קוגניטיבית איך ניתן לשפר את תהליך קבלת ההחלטות שלנו? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן לשפר את תהליך קבלת ההחלטות בעזרת כלים, נוסחאות, והתבוננות במנגנונים הפסיכולוגיים שמניעים את תהליכי ההכרעה שלנו. במהלך השיחה, אליעד מתאר את החשיבות של תהליך קבלת ההחלטות ואת הדרך בה ניתן למנוע שגיאות נפוצות שמתרחשות בזמן קבלת החלטה. מהי השיטה שאליעד מציע לקבלת החלטות? אליעד מתחיל בהסבר כללי לגבי הצורך בקבלת החלטה. הוא טוען שאין תשובה מוחלטת לכל שאלה, ושכל החלטה שמתקבלת צריכה להיבחן בהקשר של מחויב ואפשרי. כלומר, ... ומהו האפשרי בעינינו מאפשרת לנו לבצע הבחנה טובה יותר בין האופציות השונות שעומדות לפנינו. בשלב הבא, אליעד מציע שיטה מעשית שתעזור לקבל החלטה נכונה יותר. הוא מציע לראשונה לרשום את הדברים החשובים לנו ביותר בסדר עדיפויות. דוגמה לכך תהיה לדוגמה שאדם ... שנקבל תביא אותנו אל התוצאה הרצויה, יש לבחון את שני הצדדים של כל דילמה בצורה מדוקדקת. לדוגמה, אליעד מציין כיצד ניתן להתמודד עם התלבטות לגבי האם לעבור דירה או לא. במקרה כזה, אליעד ממליץ לבדוק את יתרונות וחסרונות כל אחת מהאופציות ולבחון אילו מהם חשובים יותר. אם למשל יש לנו שתי דירות אופציונליות, ויודעים בוודאות שדירה ... איזו תכונה יותר חשובה לנו: השקט או הקרבה למקום העבודה. כיצד תורת המשחקים תורמת לקבלת החלטות? אליעד גם מתאר את הקשר בין תורת המשחקים לבין קבלת החלטות אישיות. בתורת המשחקים, כל שחקן בוחר את המהלך שהוא חושב שיהיה לו הכי טוב על פי חישוב של היתרונות והחסרונות. אליעד מציע שנחיל את אותו עקרון על החיים האישיים שלנו, כלומר, נעשה חישוב של האפשרויות השונות על פי מה שאנחנו מאמינים שיביא לנו את התוצאה הטובה ביותר. מהם הכשלים הנפוצים בקבלת החלטות? אליעד מסביר כי כשלים בקבלת החלטות הם תופעה נפוצה. פעמים רבות, כשאנחנו מתלבטים בין שני אפשרויות, אנחנו לא תמיד יודעים אילו מהם הם החשובים באמת. ישנם פעמים שבהם אנו מונעים על ידי רגשות, או פשוט לא מצליחים להעריך את הערך האמיתי של כל אופציה. אליעד מציע לשלב בהליך קבלת ההחלטה גם מדדים אובייקטיביים, כדי לא להיסחף אחרי רגשות או תחושות רגעיות. כיצד נוכל לדעת מה מחויב לנו יותר? כשהשאלות מתחילות להיות מסובכות, אליעד מציע לנו לבדוק מה באמת מחויב לנו. לדוגמה, אם יש לנו דילמה בין שני ערכים, כמו אהבה או דימוי חברתי, אנו צריכים לבדוק איזה מהם חשוב לנו יותר בהשוואה לרשימת הערכים הכללית שלנו. בתהליך זה נוכל למצוא את הדרך להבין אילו ערכים ומטרות יותר משמעותיים לנו באותו רגע נתון. האם תמיד יש תשובה נכונה אחת? בסופו של דבר, אליעד מציין שאין תמיד תשובה נכונה אחת. תהליך קבלת ההחלטות הוא לעיתים תהליך של שלב של בדיקות ושיפוטים, וחשוב לקבל את ההבנה שכל בחירה היא תמיד רק יחסית למצב הקיים. לפעמים, כל האפשרויות עשויות להיראות שוות, וההבדל בין שתי האופציות יכול להיות מינורי. לסיכום, אליעד מציע לנו לחשוב בצורה רציונלית על ההחלטות שלנו, לסדר את העדיפויות שלנו ולהימנע מקבלת החלטות מתוך דחף רגשי או חוסר בהירות. החלטות רציונליות ...
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
... על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני מהן הקושיות והבעיות עם מורה רוחני ומהן השמועות עליהם? תוך כדי תיאור שיטתו של אליעד כהן, נוצרות מספר שאלות ותהיות בנוגע למורים ... מורים רוחניים, ולמה שמוביל אנשים להאמין בהם. כשאליעד מדבר על אנשים שמתבלבלים ומדמיינים שהוא לא בסדר, ... מדוע עשה פעולה מסוימת שיכולה להיראות לא נכונה. אליעד מסביר שאם הוא היה נשאל על פעולה כזו, הוא היה מסביר ... שהאדם היה מקבל את ההסבר, כי אם האדם לא מבין את אליעד, זה בעצם כמו שהוא לא מבין את המציאות. מהו המיפוי הרוחני של אליעד כהן? אליעד מתאר את הגישה שלו ככזו שמסייעת לו לזהות את סוג ... להנחות, שכן הם לא מוכנים לקבל את דרכו. מהי הדרך בה אליעד בודק מי באמת מעוניין להבין? הגישה של אליעד מבוססת על הצורך לבדוק אם אדם באמת רוצה ללמוד ... מוכן להאמין וללכת אחר סיפור שהוא לא באמת מבין. אליעד מסביר כי לעיתים יש צורך לפתח מערכת של סינון כדי ... בהם, כי הוא מבין שהם לא מוכנים באמת ללמוד. כיצד אליעד מתמודד עם שמועות על עצמו? לאורך ההרצאה, אליעד מדבר גם על שמועות שמפיצים עליו. הוא מציין שבעיתים ... רוחניים? נושא התלמידים עולה שוב ושוב בהרצאה. אליעד מדגיש את הקושי שהוא מוצא בשאלות שנוגעות למורים ... את השיטה או לא באמת מוכנים להבין אותה. מה השיטה של אליעד כהן לתלמידים ולחיים? לפי אליעד, שיטה רוחנית אמיתית לא תדרוש מהתלמידים קרדיט על מה ... מהן השמועות על מורים רוחניים? מהו המיפוי הרוחני של אליעד כהן? איך בודקים תלמידים רוחניים? מהי השיטה של אליעד כהן? מהו קריטריון אמיתי למורה רוחני? איך אליעד כהן מתמודד עם שמועות על עצמו? ...
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית מה ההבדל בין מחקר מדעי למחקר ארכיאולוגי? ההבדל בין מחקר מדעי למחקר ארכיאולוגי טמון בכך שלימודי ארכיאולוגיה מבוססים על תצפיות שנעשות בשטח, בעוד שמחקר מדעי יכול להגיע למסקנות שקשורות לעקרונות לוגיים שאין להם קשר ישיר לתצפיות הפיזיות. בהסבר זה, אליעד מסביר כיצד המסקנות במחקר מדעי מבוססות על חוקים ומתודולוגיות מדעיות שנעשות על פי תצפיות שנעשו, ולא על הסכמות שמבוססות על שיפוט סובייקטיבי. אליעד מסביר דוגמה שמבהירה את ההבדל: המחקר המדעי נשען על עקרונות מתודולוגיים שנעשו מתוך תצפיות מדעיות מחמירות, ואילו מחקר ארכיאולוגי מתבצע על פי ממצאים שמצביעים על השערות שמניחים ארכיאולוגים על סמך חפירות, חוקים ותיאוריה ארכיאולוגית. איך תיאוריה מדעית יכולה להתפתח? בהמשך, אליעד מדבר על תיאוריה מדעית שמבוססת על תצפיות ואירועים שנמדדים. הוא מבהיר שבאמצעות מדידה ושקלול תצפיות, מדענים יכולים להגיע למסקנות שמבססות תיאוריה מדעית. אולם, מה שמייחד את התיאוריה המדעית הוא שהיא לא הוכחה מוחלטת, אלא הוכחה יחסית. הכוונה היא שמסקנה מדעית תמיד נשארת ניתנת לשינוי ככל שמתקבלות תצפיות חדשות שיכולות לשנות את התמונה. מהי הוכחה לוגית ואיך היא שונה מהוכחה מדעית? ההבדל בין הוכחה לוגית להוכחה ... על עקרונות יסוד שאינם משתנים, בעוד שההוכחה המדעית יכולה להשתנות עם הזמן על פי מידע חדש. אליעד מסביר את ההבדל באמצעות דוגמה של חדר ופיל - הוכחה לוגית יכולה להיבנות כך שתסביר מדוע פיל לא יכול להיות בתוך חדר מסוים, כי הוא לא יכול להיכנס לחדר בגודלו. לעומת זאת, הוכחה מדעית עשויה להיות יחסית ואינה בהכרח מוחלטת. מהן המסקנות הנובעות מתצפיות? כאשר אנחנו בודקים תיאוריה מדעית או מסקנה ארכיאולוגית, צריך להבחין אם התוצאה היא תוצאה של תצפיות פיזיות (כמו תצפית שטחית, ניתוח של ממצאים ארכיאולוגיים) או שהיא תוצאה של חישוביות או חוקים אובייקטיביים. אליעד מציין דוגמה שבה אדם נמצא בחדר מבודד ומוגבל בחוויותיו - הוא יכול להגיע למסקנות שנכונות גם אם לא ראה או חווה את החוויות בעצמו, זאת בהנחה שהמסקנה מתבססת על חוקים אובייקטיביים ולא על תצפיות חיצוניות בלבד. האם תמיד אפשר להגיע למסקנות מוחלטות במדע? הנושא של מסקנות מוחלטות הוא עניין מרכזי בהרצאה. אליעד טוען שמסקנות מדעיות תמיד נותרות יחסיות, לא מוחלטות. לדוגמה, כאשר אתה אומר העולם קיים 14 מיליארד שנה, יש תיאוריה שמתבססת על מדידות ותצפיות, אך אין הוכחה מוחלטת שמדבר על ... ואין שום אפשרות להוכיח את הדבר בצורה מוחלטת. האם נוכל להבין את העולם מבלי להסתמך על תצפיות? אליעד מסביר גם את ההיבט הפילוסופי של העניין - האם אנחנו יכולים להסתמך רק על תיאוריה אובייקטיבית, או האם התצפיות החיצוניות תמיד משפיעות על השיפוט שלנו. הוא טוען ... ובמחשבה יש מקום לדיון והשערות שיכולות להיות נבדקות גם בלי התנסות פיזית ישירה. איך נבחין בין מחקרים שנעשים על פי היגיון לעומת כאלה שנעשים על פי תצפיות?
כלכלה התנהגותית, תורת המשחקים, אוהבים בחינם, רוצים בחינם, סבל מתמשך וחלש, סבל קצר וחזק, התנהגות צרכנים, פסיכולוגיה, קבלת החלטות, הפילוסופיה של המדע, מחקרי שוק, דן אריאלי, לשכנע אנשים
כלכלה התנהגותית, תורת המשחקים, אוהבים בחינם, רוצים בחינם, סבל מתמשך וחלש, סבל קצר וחזק, התנהגות צרכנים, פסיכולוגיה, קבלת החלטות, הפילוסופיה של המדע, מחקרי שוק, דן אריאלי, לשכנע אנשים
... התנהגות צרכנים, פסיכולוגיה, קבלת החלטות, הפילוסופיה של המדע, מחקרי שוק, דן אריאלי, לשכנע אנשים למה אנשים מעדיפים מוצרים בחינם למרות שיש מוצרים טובים יותר בתשלום? אליעד כהן מסביר תופעה מוכרת מתחום הכלכלה ההתנהגותית דרך ... איכותי, למרות שלפני כן היו מוכנים לשלם יותר עבור האיכות. אליעד מדגיש שהתוצאה הזו לכאורה לא הגיונית, שכן לפני רגע הם העריכו את הקפה הטוב בשווי גבוה יותר. אליעד כהן מסביר שהסיבה האמיתית לכך שאנשים מעדיפים מוצר ... האם תמיד אנשים יעדיפו מוצרים בחינם על פני מוצרים בתשלום? אליעד מדגיש שאין זה נכון לומר שאנשים תמיד מעדיפים מוצרים ... בלבד. למה אנשים מעדיפים סבל קצר וחזק לעומת סבל ארוך וחלש? אליעד כהן מציג סיפור נוסף, של אדם שעבר תאונה והיה צריך ... ובכאב עז, או לאט יותר בכאב מתמשך אך קל יותר. אותו אדם גילה במחקר שאנשים העדיפו דווקא את הכאב המתמשך, כי באופן כללי אנשים יעדיפו כאב מתמשך וקל על כאב קצר וחזק. אליעד מדגיש שגם כאן יש לקחת בחשבון את ההקשר והפרמטרים ... חוסר האונים. איך להתמודד עם החלטות קשות מבלי לפגוע באחרים? אליעד משתמש בדוגמה מתכנית הישרדות, בה אדם נאלץ להדיח מישהו ... מדענים לא שואלים למה ומפספסים את ההבנה האמיתית של התופעות? אליעד כהן מסביר שבעיה נפוצה במחקרים מדעיים ובכלכלה התנהגותית היא שהחוקרים מתמקדים בתופעות ... הוא מדגיש שחקירת הלמה היא זו שמאפשרת להבין לעומק ולהימנע משגיאות והנחות שגויות. לסיכום, אליעד כהן מציג הסברים מעמיקים ומפורטים לתופעות מתחום ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מבוא ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, כושר ופיתוח גוף
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לוגיקה והסקת מסקנות, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לוגיקה והסקת מסקנות, איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לבני נוער, ספרים על אימון אישי, טיפול אישי מומלץ בנושא לוגיקה והסקת מסקנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 22:55:27 - wesi1