אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להיות יצירתיים ✔פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:53פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה
איך אפשר למצוא פתרונות יצירתיים במהירות?

כדי למצוא פתרונות יצירתיים ולשפר את היכולת לחשוב מחוץ לקופסה, אליעד כהן מסביר כי ישנם שני מסלולים עיקריים: מסלול ארוך ושיטתי ומסלול קצר ומהיר. בשיטה השיטתית והיסודית, התהליך כולל הגדרת הבעיה והנחות היסוד, ובחינה של כל הנחה לגופה כדי לראות אם היא נכונה או לא. במסלול הקצר והמהיר, שיתואר כאן בפרוטרוט, מעוררים יצירתיות על ידי התהליך של חשיבה לא הגיונית באופן מכוון.

מדוע חשיבה לא הגיונית מפתחת יצירתיות?

לפי אליעד כהן, מהות היצירתיות היא ביכולת לזהות את הפער בין ההנחות שאנו תופסים כמחויבות ומובנות מאליהן, לבין האפשרויות הבלתי שגרתיות שלא חשבנו עליהן קודם לכן. כאשר אדם נתקל בבעיה מסוימת, הוא בדרך כלל מוגבל למחשבות ולפתרונות שהוא מכיר, ולכן קשה לו למצוא רעיון חדש באמת. דרך יעילה לשבור את הגבולות הללו היא לחשוב באופן מוקצן ולא הגיוני, אפילו דמיוני לחלוטין, כשלב מקדים.

איך מתרגלים חשיבה יצירתית בעזרת רעיונות בלתי הגיוניים?

השיטה המעשית שאליעד כהן מציע היא כדלקמן:
  • תחילה, לקחת את הבעיה ולהתייחס אליה כאילו אין בה מגבלות של היגיון, פיזיקה או מציאות.
  • לאלץ את עצמך או את האדם שאתה רוצה לעודד ליצירתיות להעלות לפחות 10 עד 20 רעיונות מוזרים, דמיוניים ובלתי אפשריים.
  • לאחר שמציפים את המוח ברעיונות יוצאי דופן ובלתי סבירים, מחזירים את החשיבה לרמה ההגיונית, ובוחנים אילו מהאפשרויות הלא הגיוניות הללו ניתן לעגל ולממש באופן מעשי.
למשל, אם אדם נתקל בבעיה כמו להכניס מקרר דרך דלת צרה, והוא מתקשה למצוא פתרון מעשי, ניתן לעורר את חשיבתו היצירתית על ידי שאלות כמו: "מה היית עושה אם לא היית מוגבל בחוקי הפיזיקה או ההיגיון?" האדם עשוי להציע פתרונות כמו פירוק המקרר לגורמים, הזזת המשקופים, יצירת קסמים שיכניסו אותו, או אפילו שימוש בכוחות על טבעיים. לאחר מכן, כשהוא חוזר להיגיון, הוא עשוי לגלות שפתרונות מסוימים כמו פירוק המשקוף או שינוי זווית הכניסה הם אפשריים ומעשיים.

איך מעודדים יצירתיות אצל אחרים בקלות ובמהירות?

כאשר רוצים לעורר יצירתיות אצל מישהו אחר בלי תהליך ארוך של ניתוח הנחות יסוד, אליעד מציע להנחות את האדם לחשוב תחילה באופן לא הגיוני וללא מגבלות. לאחר שלב זה, אותו אדם פתוח יותר לראות אפשרויות שלא חשב עליהן קודם לכן, ויכול לחזור עם רעיונות מעשיים יותר. אליעד נותן דוגמאות לתהליך זה באופן מפורט:
  • כאשר ילד מתקשה לענות על שאלה, אפשר לעודד אותו להמציא תשובות לא הגיוניות לחלוטין, דבר שמוריד ממנו את הלחץ להיות מדויק, וכך לפתע מתגלות אפשרויות חדשות לתשובות הגיוניות.
  • גם כאשר רוצים לעודד מבוגר או עמית לעבודה להיות יצירתי, ניתן להשתמש בטכניקה דומה, ולבקש ממנו להציע פתרונות "הזויים" ככל האפשר, ואז לחזור ולסנן את הרעיונות כדי למצוא משהו הגיוני.
איך סרטים מצוירים יכולים לעזור לפיתוח חשיבה יצירתית?

אליעד כהן מדגים את החשיבות של צפייה בסרטים מצוירים כדרך לפתח יצירתיות. סרטים מצוירים, בניגוד למציאות, לא מוגבלים באופן מלא להיגיון או לחוקי המציאות, ולכן הם מעודדים את הצופה להטיל ספק בתפיסות הרגילות שלו. הוא מציע לשאול בזמן הצפייה שאלות כמו: "האם מה שקורה בסרט המצויר יכול לקרות במציאות? מדוע כן או מדוע לא?" תהליך זה גורם למוח להשתחרר מתבניות חשיבה קיימות ולפתח ראייה רחבה יותר של אפשרויות לפתרון בעיות.

אליעד מציין כדוגמה תוכנית טלוויזיה שנקראת "מכסחי המיתוסים", שבה חוקרים ובוחנים תופעות מסרטים מצוירים ובודקים אם הן היו יכולות להתרחש במציאות, דבר שמגרה חשיבה ביקורתית ויצירתית גם יחד.

הסבר נוסף ודוגמאות לפתרון בעיות יצירתי:

אליעד מדגים שוב, שכאשר אדם ניצב בפני אתגר של שכנוע מישהו אחר, והוא נתקע בלי רעיונות הגיוניים, כדאי לו להעלות תחילה עשרות רעיונות מופרכים לחלוטין, ואז לחזור ולברור את מה שניתן לקחת למציאות. כך האדם משחרר את החשיבה שלו, מפסיק להרגיש תקוע ומגיע לפתרונות יצירתיים ואפקטיביים יותר.

סיכום: הדרך המהירה והקלה להיות יצירתי

לסיכום, אליעד כהן מדגיש שהדרך המהירה ביותר לפתח יצירתיות ולהגיע לפתרונות מקוריים היא לחשוב תחילה בלי מגבלות ובלי היגיון, לתת לדמיון להתפרע, ואז לחזור להיגיון ולברור את הפתרונות היצירתיים שמתאימים למציאות. השיטה הזאת לא רק יעילה אלא גם פשוטה להפעלה ומועילה לכל אדם שמבקש לשפר את החשיבה היצירתית שלו באופן יומיומי.
איך להגדיל את היצירתיות ולמצוא פתרונות יצירתיים?

כדי להיות יצירתי ולמצוא פתרונות מחוץ לקופסה, חשוב לבחון את הנחות היסוד ולהטיל בהן ספק. כל בעיה שאדם נתקל בה נשענת על הנחות שהוא מקבל כמובן מאליו, אבל אם הוא מפרק ובודק אותן לעומק, הוא עשוי לגלות שאחת מהן אינה בהכרח נכונה - וכך מתאפשרת חשיבה יצירתית.

התהליך הבסיסי של חשיבה יצירתית
  • מתחילים מלהגדיר את השאלה או הבעיה.
  • רושמים את כל הנחות היסוד שמהן יוצאים, כלומר, מה הדברים שאנחנו בטוחים שהם נכונים לגבי המצב.
  • בודקים הנחה אחרי הנחה - האם זה באמת נכון? האם אפשר להסתכל על זה אחרת?
  • אם מוצאים משהו שלא בהכרח נכון, מזהים אפשרות חדשה ופותחים כיוון חשיבה חדש.
דוגמאות לחשיבה יצירתית
  • נניח שצריך להעביר מקרר דרך דלת והוא לא נכנס. הפתרון הסטנדרטי הוא לבדוק את המידות ולמצוא דרך להכניסו, אבל הפתרון היצירתי יבוא כששואלים: "אילו אפשרויות קיימות אם לא היינו מוגבלים למידות ולחוקי הפיזיקה?"
  • אפשר לחשוב על רעיונות בלתי אפשריים לכאורה, כמו לפרק את המקרר לחלקים, להזיז את הקירות, להכניס אותו מהגג, להשתמש בכוח על - טבעי או קסם, וכך הלאה.
  • לאחר שרשימת הרעיונות המשוגעים הושלמה, חוזרים להיגיון ושואלים: "האם חלק מהרעיונות האלו יכולים לעבוד באופן ריאלי?"
  • אולי נבין שלפרק את הדלת זה רעיון ישים, או לשנות את זווית הכניסה.
איך לגרום למישהו אחר להיות יצירתי במהירות?

כאשר רוצים לעורר את היצירתיות של מישהו אחר ללא תהליך ארוך של ניתוח הנחות יסוד, ניתן לגרום לו לחשוב בצורה לא הגיונית באופן מודע:
  • מבקשים ממנו לחשוב כאילו אין חוקים פיזיקליים או מגבלות היגיון.
  • מבקשים ממנו לתת לפחות 10-20 תשובות "לא הגיוניות" לבעיה מסוימת.
  • אחרי ששטף את מוחו ברעיונות מוזרים, מחזירים אותו להיגיון ושואלים אם חלק מהדברים שחשב עליהם יכולים להפוך לרעיונות ישימים.
למה זה עובד?

המהות של יצירתיות

היא בפער שבין מה שנראה לנו כמחויב ומובן מאליו לבין האפשרויות האחרות שקיימות מחוץ למסגרת החשיבה הרגילה שלנו. כשמישהו נתקע על בעיה מסוימת, זה בגלל שהוא חושב במונחים של מה שהוא מכיר. אם לוקחים אותו לחשוב מחוץ למערכת הרגילה שלו - אפילו באופן מוקצן - זה מרחיב לו את היכולת לראות פתרונות חדשים.

דוגמה נוספת: איך לעזור לילד או למישהו שמתקשה למצוא תשובה?

אם ילד אומר "אני לא יודע מה לענות" על שאלה מסוימת, אפשר לעזור לו על ידי כך שמבקשים ממנו לתת תשובות לא הגיוניות לחלוטין. הוא יכול להמציא תשובות חסרות היגיון, ואז כשהוא נכנס לזרם החשיבה הזה, מחזירים אותו להיגיון ומחפשים יחד רעיונות שאפשר לקחת משם למציאות.

לראות סרטים מצוירים כתרגול ליצירתיות

סרטים מצוירים

הם כלי טוב לפיתוח יצירתיות כי הם שוברים את החוקים המקובלים של המציאות. כשצופים בהם, אפשר לשאול: "האם זה היה אפשרי גם בסרט מציאותי? למה כן או לא?" תרגול כזה משחרר את החשיבה מהתבניות הקבועות ומאפשר לראות דברים באופן חדש.

שיטה מעשית: הכניסו רעיונות לא הגיוניים - ואז חפשו מהם את הישימים
  • מול בעיה, קודם כל רושמים את כל האפשרויות הלא ריאליות.
  • לאחר מכן בוחנים אילו מהן ניתן לעגל לכיוון ההיגיון ולבצע בפועל.
  • כך ניתן לעורר את המוח לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא פתרונות שלא היו נראים קודם.
לסיכום

אם רוצים להיות יצירתיים במהירות

אפשר לעשות זאת על ידי כך שממציאים פתרונות לא הגיוניים, ואז מחפשים בתוכם את ההיגיון.

אם רוצים לחשוב בצורה שיטתית

בודקים את הנחות היסוד ושואלים אילו מהן אינן בהכרח נכונות. כך או כך, יצירתיות היא תוצאה של יציאה מגבולות החשיבה הרגילה וחקירה של אפשרויות חדשות.
עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים, השאלה היא כזאת בן אדם נגיד נתקע באיזה עניין והוא עכשיו מחפש איזה רעיון מחפש כאילו להיות יותר יצירתי, מבחינת יצירתיות בן אדם נגיד רוצה להמציא משהו הוא רוצה להיות יצירתי הוא מחפש פתרון יצירתי יש לו איזה קונפליקט איזו בעיה והוא מחפש איזה רעיון. השאלה היא בעצם איך בן אדם יכול להגביר את היצירתיות שלו, עכשיו שימו לב אני לא שואל מה לעשות כדי להיות יצירתי כי בפשוט התשובה היא פשוטה בא תבדוק מה הנחות היסוד שלך תעבור הנחת יסוד והנחת יסוד ותבדוק אם היא נכונה או לא.

מה זה אומר פרקטית זה אומר, תתרכזו שואלים איזו שאלה אומרים לך "טוב תביא לי איזה תשובה, לא אבל תביא לי תשובה אחרת תביא תשובה יותר טוב" אתה רוצה להיות יצירתי למצוא את התשובה. אז בגדול מה שצריך כדי להיות יצירתי זה לבדוק "אוקי מה ידוע מה אני יודע? אני יודע שזאת השאלה אני חושב שזאת התשובה, מה הנחות היסוד שאני מניח מי אמר שזאת התשובה" ואז אתה נותן איזה תשובה "אני מניח שאין תשובה אני מניח שהתשובה היא x".

תרשום מה הנחות היסוד למה אתה חושב שהתשובה הזאת נכונה ואז תפרק את זה להרבה משפטים ותבדוק האם זה נכון והאם זה נכון, אם פתאום תראה שמשהו לא בהכרח נכון אז בעצם אתה יכול להיות יצירתי אבל אני עכשיו לא שואל את זה אני שואל שאלה אחרת.

ש: מה שלא נכון אתה יכול להיות יצירתי מה הקשר?

אליעד: עוד פעם עכשיו אתה אומרים לך תכין עוגה ותהיה יצירתי נגיד.

ש: מה ההגדרה של יצירתיות כאילו מה הכוונה כאילו.

אליעד: משהו שלא חשבת עליו קודם משהו שהוא לא ברור מאליו.

ש: סוג של חידוש.

אליעד: משהו שלא חשבת עליו קודם שהוא לא ברור מאליו. אוקי אז עוד פעם לוקחים את הנחות היסוד אתה עכשיו נמצא מול שוטר נניח ואתה עכשיו צריך להביא לו איזה תשובה, אתה אומר "אני רוצה להביא תשובה יצירתית" נניח שאתה יודע שהוא שמע כבר את כל התשובות והוא מוכן אליהן או נגיד בקרב אתה צריך איזה מהלך חדש להיות יצירתי. אז מה שאתה עושה אתה אומר "אוקי מה הנחות היסוד שלי מה הדברים שאני בטוח שהם נכונים? אוקי אני בטוח שככה וככה זה מה שאני בטוח, אוקי בא נעבור סעיף סעיף מי אמר שזה ככה ומי אמר שזה ככה" אם תצליח לגלות שמשהו ממה שאמרת "אני בטוח שהוא לא בהכרח נכון" גילית אפשרות להיות יצירתי עכשיו תוכל להביא רעיון חדש. אבל אני עכשיו שואל שאלה אחרת.

ש: אני מסכים איתך אבל השאלה היא מהצד השני הוא יישאר אותו דבר.

אליעד: לא אכפת לי מהצד השני עכשיו, אנחנו שאלנו איך אתה יכול להיות יצירתי ביחס לעצמך. עכשיו השאלה היא זה נניח שצריך לעודד מישהו להיות יצירתי או איזה משהו יותר מהיר להיות יצירתי בלי לבדוק עכשיו את כל ההנחות יסוד באיזה תהליך. אוקי אז הרעיון אומר שאם בן אדם רוצה להיות יצירתי מה שהוא צריך לעשות זה לחשוב בצורה לא הגיונית, זאת אומרת להגיד לעצמו "נניח שלא הייתי מוגבל לחוקי הפיזיקה נניח שלא הייתי מוגבל להיגיון, נניח שלא הייתי מוגבל לחושים איזה תשובות יכולתי לתת?" ולתת תשובות להמציא תשובות מאה תשובות.

כשבן אדם בוא ניתן דוגמא נגיד עכשיו יש דלת ויש מקרר רוצים להכניס את המקרר דרך הדלת ולא מצליחים ניסו וניסו לא הצליחו ונניח שיש אופציה ואתה לא יודע מה האופציה, בסדר אני לא אומר ממצב שאין אופציה בכלל נניח שיש אופציה ואתה לא יודע מה האופציה או שאתה רוצה בטוח אם יש אופציה או אין אופציה ואתה אומר "אולי יש פה איזה משהו יצירתי שאם אני אחשוב עליו אני אצליח להעביר את המקרר בדלת". עכשיו מה אתה יכול לעשות אז קודם כל בא נבדוק את כל הנחות היסוד, אז אוקי הפשט אומר בא תבדוק את כל הנחות היסוד "אוקי אני בטוח שזה בגודל כזה ואני בטוח שזה ככה ואני בטוח שזה לא נכנס פה" זאת הדרך הארוכה והנכונה.

אבל נניח נגיד שאתה רוצה לנסות לעלות על איזה משהו מהיר או השיטה הזאת היא אם אתה רוצה לגרום למישהו אחר להיות יצירתי גם כן, אני לפעמים נגיד לדוגמא שואל מישהו שאלה ואני אומר לו תן לי תשובה והוא נותן לי איזו תשובה ואני אומר לו אולי יש תשובה יותר טובה, הוא אומר לי "מה התשובה היותר טובה" אני אומר לו לא רוצה לגלות לך תגלה לבד ואז הוא אומר "איך אני אחשוב על זה איך אני יכול לעלות על זה" ואני רוצה לגרום לו להיות יותר יצירתי, אני לא רוצה עכשיו לעשות איתו את המסלול הארוך של בא נבדוק את כל הנחות היסוד וננתח וזה וזה.

כי בסוף מי שנצמד לאמת הוא יהיה מאה אחוז יצירתי כי אם תבדוק את ההנחות יסוד תראה אם זאת אמת או לא אז גילית את כל האפשרויות אין מה להתבלבל אבל בהנחה שאני רוצה לגרום לו לעורר בתוכו את הכוח של היצירתיות שלו במהירות בלי לעשות איתו איזה תהליך ארוך, אז מה שאפשר לעשות זה להגיד לו "אוקי בא תחשוב לרגע אחד שההיגיון לא עובד איך אתה יכול להכניס את המקרר מהדלת" הוא יגיד "אוקי בכוח" הוא יגיד "אוקי הייתי מפרק את המקרר לשלושה חלקים ומכניס, הייתי מבקש מהמלאכים שיעזרו לי להכניס אותו, הייתי אומר אברקדברה והוא היה נכנס לא יודע ממציא מילים ממציא דברים".

בא נניח שהחושים לא תופסים איך היית מכניס "וואלה הייתי מעמיס את המשקוף ומכניס אותו דרך המשקוף ובונה את המשקוף מחדש" כל מיני דברים. עכשיו כשבן אדם חושב בצורה הזאת הוא מביא מאה רעיונות מוזרים ביזאריים ואז אומרים לו "אוקי עכשיו בא נחזור להיגיון עכשיו בא תחשוב מחדש" פתאום הוא יעלה על רעיונות יש יותר סיכוי שהוא יעלה על רעיון חדש יצירתי, למה כי היצירתיות זה בעצם הפער שיש בין הלא הגיוני בכלל לבין מה שאתה חושב שחייב להיות. אתה כרגע חושב אין אפשרות להכניס את המקרר דרך הדלת אבל אז אומרים לך "טוב עכשיו תתפרע" אבל לא סתם תגיד "טוב", נגיד תתפרע נגיד תביא סתם רעיונות איך אתה יכול, אין לך מגבלות איך אתה מכניס את המקרר דרך הדלת תביא רעיונות.

ולא שני רעיונות תביא 3 4 10 20 ואז הוא מתחיל להביא כל מיני רעיונות שהם מוזרים ועכשיו בא ננסה לעשות בדיקה בהיגיון אולי חלקים מהרעיונות המוזרים שהבאת אולי חלקים מהם נכונים ואז היצירתיות ככה מתעוררת. הרעיון אומר שאם אתה בעצם תחשוב בלי היגיון בכלל ותביא מלא רעיונות "לא הגיוניים" זה יעורר את היצירתיות כי המהות של היצירתיות זה לקחת את מה שנראה לך כמחויב כרגע ולהטיל בו ספק זאת המהות של יצירתיות ודרך זה אתה כאילו עולה על משהו חדש. ולכן הדרך להגיע לזה יותר מהירה או אחת הדרכים להגיע לזה היא על ידי זה שלוקחים את השאלה מביאים לה מלא תשובות ביזאריות ומוזרות ולא הגיוניות ואז המוח כאילו יוצא לרגע אחד מהמחויבים שלו ואז כשהוא יוצא מהמחויבים ומהנחות היסוד אומרים לו "טוב עכשיו בא תחשוב מחדש".

אוקי אותו דבר לדוגמא גם יש יתרון בלראות סרטים מצוירים בטלוויזיה לפעמים, למה כי בסרטים המצוירים הם לא מוגבלים להיגיון למרות שאם הסרטים המצוירים לא היו מוגבלים בכלל אז לא היה להם משמעות אבל הם בהיבטים מסוימים פחות מוגבלים בהיגיון ולכן כשבן אדם רואה סרטים מצוירים זה גם מעודד לו את הפיתוח של היצירתיות כי דברים שנראים לו כברורים מאליהם לא ברורים מאליהם בסרט ואז ביום שהוא נתקל באיזו סיטואציה הוא פתאום אומר "רגע אולי זה בכל זאת יכול לעבוד אולי מפה אולי משם" כל מיני דברים לא הגיוניים מתחילים להיראות כהגיוניים.

ולכן פרקטית כשבן אדם רוצה להיות יצירתי הוא יכול להגיד "אוקי" או רוצים לגרום למישהו אחר להיות יצירתי "אוקי בוא תביא לי סתם רעיונות תמציא רעיונות". אני אתן לכם סתם דוגמא אחרת נגיד בן אדם שואלים אותו שאלה ועכשיו הוא אומר "טוב מה אני צריך לענות? לא יודע מה לענות", עכשיו כשבן אדם אומר "אני לא יודע מה לענות" הוא בעצם מתכוון להגיד "אני לא יודע מה לענות תשובה שתהיה הגיונית" אז אומרים לו "אוקי בוא תיתן לי תשובות לא הגיוניות, תשובות לא הגיוניות יש לך?", נגיד ילד נגיד הוא נתקע בשאלות "אוקי תגיד לי איזה תשובות לא הגיוניות יש לך? תן תשובות לא הגיוניות".

ואז הוא נותן תשובה ועוד תשובה, תביא תמציא תשובות לא הגיוניות תן לדמיון שלך להשתחרר, אוקי עכשיו אחרי שהדמיון רץ עכשיו בא נחזור למציאות בא נבדוק מכל הדמיונות שהבאת מה אפשר לקרב יותר לחוקים של המציאות ואז פתאום הוא אומר "הנה מצאתי איזו תשובה לתת". הבנו את הסיפור?

ש: איזה היבט לא הבנתי אני חושב שכאני מנסה להסתכל בסרטים מצוירים אז לא מצליח לקחת את זה לתרגל את זה, לא מצליח לעקוב אחרי זה מה היית יכול לעזור לי.

אליעד: בסרטים מצוירים מה שאתה צריך לראות זה לשאול את עצמך כשקורה משהו אתה שואל את עצמך "האם זה היה אפשרי גם בסרט רגיל" לדוגמא. יש עכשיו נגיד תוכנית שנקראת מכסחי המיתוסים אז מה שהם עושים שמה הם בודקים כל מיני מיתוסים אם זה אמיתי או לא.

ש: איפה זה?

אליעד: זה יש תוכנית כזאת בדיסקברי או משהו כזה יש את זה גם ב - youtube אז מה שהם עכשיו עושים או מה שהם עשו או עושים לא יודע מה הם לוקחים כל מיני תהליכים שקראו בסרטים מצוירים ואומרים "אוקי אם זה היה במציאות האם זה היה יכול לקרות" כל מיני תופעות האם במציאות זה היה יכול לקרות או לא. אוקי אבל אני אומר עוד פעם המהות של הרעיון היא בפשוט אתה עכשיו נתקע באיזו בעיה, נגיד אתה "איך אני יכול לשכנע אותו לעשות x, אוקי איך אני יכול לשכנע? לא יודע", אוקי בוא תמציא סתם תתפרע גם אם זה לא הגיוני "אוקי הייתי עושה ככה והייתי עושה ככה" תביא מאה רעיונות לא הגיוניים.

אוקי עכשיו אחרי ששטפת לעצמך את המוח ברעיונות לא הגיוניים עכשיו בא נחזור להתחלה מה אתה יכול לעשות, עכשיו בא ניקח את הרעיונות הלא הגיוניים האלה אולי ניקח מהם איזה רעיונות אולי חצי מפה וחצי מפה אולי חלק מפה, אולי מפה אולי מזה נרכיב משהו הגיוני.

ש: אני צריך לבדוק את זה.

אליעד: בסדר תבדוק את זה.
חושב ש גבולות להטיל ספק סוג של התחלה איך להיות חכם פירוק הנחות מחוייבים כישורים קוגניטיביים מה שאתה עושה איך למצוא איך למצוא פתרון איך למצוא פתרונות איך למצוא פתרונות יצירתיים בעיה בעיות המצאות חשיבה חשיבה המצאתית חשיבה המצאתית שיטתית חשיבה יצירתית יצירתי יצירתיות להיות יצירתי להיות יצירתיים למצוא למצוא פתרון למצוא פתרונות למצוא פתרונות יצירתיים לפתור בעיות לפתח לפתח יצירתיות לשפר לשפר חשיבה מצוייר סרטים סרטים מצויירים פיתוח פיתוח יצירתיות פתירת בעיות פתרון פתרון בעיות פתרון בעיות המצאתי פתרון יצירתי פתרונות יצירתיים
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית
יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, חשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, פחד מכישלון, פיתוח יצירתיות, לפתח יצירתיות, קיבעון מחשבתי, מעוף מחשבתי, יצירתיות בעסקים, יזמות עסקית
... יתקשה להחליט מה לעשות ויהיה משותק מבחינת הפעולה שלו. במקרה כזה, דווקא הצבת מגבלות יכולה לעזור לו להיות יצירתי כי היא מאפשרת לו להתמקד, לצמצם את האפשרויות ולהתחיל ליצור מתוך הגבולות שהוצבו לו. יצירתיות בעסקים - למה חשוב לפעמים להגביל את עצמך? בהקשר העסקי, לעיתים דווקא הצבת ... מפני שהם מוצפים ביותר מדי אפשרויות. כאשר מישהו אחר מציב להם גבולות או מיקוד מסוים, קל להם יותר להיות יצירתיים כי הם יודעים מה המטרה, ואז יכולים לחשוב בקלות יותר על אפשרויות יצירתיות במסגרת הגבולות הנתונים. הדוגמה שהוא נותן היא גם לגבי אנשים שמנסים לכתוב ספר או להרצות, ... לרוץ לכל הכיוונים ולכן הם לא מצליחים להתחיל ביצירה. דווקא כשיש גבול או נושא ברור, קל יותר להתמקד ולהיות יצירתיים באמת. האם תרבות דתית מעודדת יצירתיות יותר מתרבות חילונית? אליעד דן בהבדל בין היצירתיות בתרבות דתית ליצירתיות בתרבות חילונית. במבט ראשון, נדמה שאולי בחברה הדתית ... מפני שיותר אנשים כותבים ספרים ויוצרים תכנים. אך אליעד מסביר שבמציאות זה הפוך: בחברה החילונית קל יותר להיות יצירתי כי היא מאפשרת יצירתיות מחוץ לגבולות המוכרים, ואף מעודדת את הפריצה מעבר למוכר ולידוע. לעומת זאת, בחברה הדתית יש גבולות ברורים מאוד ליצירה, ואם אדם ינסה לחרוג ... להסתכן בעונש או בנידוי. לכן, בחברה הדתית, היצירתיות היא בתוך הקופסה בלבד. למה הצבת גבולות עוזרת לנו להיות יצירתיים? לפי אליעד, הצבת גבולות עוזרת לאנשים ליצור כי היא מאפשרת להם להתמקד. כשאדם לא מוגבל כלל, המחשבה מתפזרת והיצירתיות הולכת לאיבוד. הצבת גבול ברור מאפשרת לאדם למקד ... היא בעצם היכולת להשיג יותר מטרות. אוקי? עכשיו מה האמת, האם כשאתה מוגבל, אז קודם כל בעיקרון אתה יכול להיות יצירתי רק כשאתה מוגבל, זאת אומרת מצד ההגדרה יצירתיות יכולה להתבטא רק ביחס לגבול. אוקי אלא אם כן אתה רוצה את הגבול, שים לב אלא אם כן אתה רוצה את הגבול ואז להחריב את הגבול ... את המציאות אבל אם כבר שינית את המציאות הרבה עוד פעם אתה מפסיק לרצות לשנות את המציאות ואז אתה מפסיק להיות יצירתי. איפה יש נגיד יותר יצירתיות בתרבות המערבית או בתרבות היהודית? לכאורה אפשר להגיד בתרבות היהודית, למה בתרבות היהודית כי יש הרבה ספרים שנכתבים ונכתבים ספרים וספרים ...
לקוחות משוגעים, איך לעבוד עם לקוח משוגע? איך לעבוד עם לקוחות בעיתיים? לקוחות עם דרישות מוזרות, לקוחות עם בקשות מוזרות, יצירתיות בעסקים, איך לעבוד עם המון לקוחות? לקוח בעייתי, לקוח משוגע, לקוח עם דרישות מוזרות, לקוח עם בקשות מוזרות
לקוחות משוגעים, איך לעבוד עם לקוח משוגע? איך לעבוד עם לקוחות בעיתיים? לקוחות עם דרישות מוזרות, לקוחות עם בקשות מוזרות, יצירתיות בעסקים, איך לעבוד עם המון לקוחות? לקוח בעייתי, לקוח משוגע, לקוח עם דרישות מוזרות, לקוח עם בקשות מוזרות
... שמעט מאוד מתחרים נמצאים בו. לקוחות כאלה הם הזדמנות גדולה מאוד לעסקים שיודעים לעבוד איתם נכון ובצורה יצירתית. איך להיות יצירתיים עם לקוחות עם דרישות מוזרות? כאשר מגיע לקוח עם בקשות מיוחדות, יצירתיות או מוזרות במיוחד, במקום לדחות אותו מיד, אפשר לחשוב ... לא. לא לפחד מהם. במקום להיבהל או לדחות מיד את הלקוח, יש לנסות להפוך את הדרישות החריגות האלה להזדמנות עסקית. להיות יצירתיים, להתאים מראש מוצרים או שירותים מיוחדים לבקשות של לקוחות כאלה, ולמצוא איך לתמחר אותם באופן שירוויח לנו. זו הדרך להפוך לקוחות ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
... ואנחנו פשוט לא מבינים את שפתו. ההסתכלות הזו מרחיבה את החשיבה שלנו ומעודדת אותנו לזכור שהמציאות כפי שאנחנו מכירים אותה היא רק אפשרות אחת מני רבות. זה עוזר לנו להיות יצירתיים יותר ולפתח את הדמיון. איך להבין שהכל הוא חלום אחד גדול? אליעד כהן מסביר את המציאות כמו חלום: כשאתה חולם, כל מה ...
לדעת את הכל, מה טוב בלא לדעת, ידיעה שלמה, ידיעה חסרה, לדעת את הכל בבת אחת, לקרוא מחשבות, נפרדות או אחדות
לדעת את הכל, מה טוב בלא לדעת, ידיעה שלמה, ידיעה חסרה, לדעת את הכל בבת אחת, לקרוא מחשבות, נפרדות או אחדות
... לא נולדים עם ידע מלא מראש, נעוצה בעובדה שיש יתרונות ברורים גם למצב של אי - ידיעה: לפעמים מומחים שיודעים הכל, מוגבלים דווקא בגלל עודף המידע. הם נעולים בתוך הידיעה שלהם וקשה להם להיות יצירתיים ולחשוב מחדש. לעומתם, מתחילים הם פתוחים יותר וגמישים יותר, יש להם יתרון בחדשנות. אי - הידיעה יוצרת התפתחות. ללא אי - הידיעה לא היה שום ...
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
... הילד מבצע את הפעולות הדרושות, הוא יוכל ללמוד ולהתפתח. האם יש מקום לעקוב אחרי שיטות למידה שונות? אליעד מסביר כי יש מקום להתאים את השיטות למידה לפי הילד. לא תמיד יש שיטה אחת שמתאימה לכל הילדים, וצריך להיות יצירתיים ולמצוא את הדרך שתעבוד עם כל ילד בנפרד. במקרה של ילד שמפגין התנגדות ללמידה, הוא ממליץ למצוא שיטה שתהיה בו שימושית, כמו ...
רובוטים ובינה מלאכותית, האם רובוטים ישלטו בעולם? האם אתה חכם יותר מרובוט? האם רובוטים יחליפו אותנו? האם רובוט יכול להיות יותר חכם מבן אדם? מהי בינה מלאכותית? מהי אינטליגנציה מלאכותית? בינה מלאכותית חזקה, בינה מלאכותית כללי
רובוטים ובינה מלאכותית, האם רובוטים ישלטו בעולם? האם אתה חכם יותר מרובוט? האם רובוטים יחליפו אותנו? האם רובוט יכול להיות יותר חכם מבן אדם? מהי בינה מלאכותית? מהי אינטליגנציה מלאכותית? בינה מלאכותית חזקה, בינה מלאכותית כללי
... שגם במצב כזה, תמיד יהיה צורך בבני אדם שיודעים לתכנת רובוטים ולפתח את האלגוריתמים שלהם. מי שיידע להיות יצירתי יותר מהרובוט, ולזהות את המקומות שבהם הרובוטים מוגבלים, הוא מי שישגשג בעולם העתידני הזה. מה המשמעות של להיות חכם יותר ... רובוט חכם יותר מבן אדם? מה זה בינה מלאכותית חזקה? יתרונות וחסרונות של רובוטים? האם רובוטים יכולים להיות יצירתיים? האם רובוטים יחליפו את העבודה שלנו? במה רובוט יכול להיות יותר חכם מבן אדם? במה רובוט לא יכול להיות יותר חכם מבן ...
שליטה בזווית הישום ביחס לטווח התנועה של השריר, איך לשלוט בזווית הישום בתוך טווח התנועה? איך לשנות את זווית הישום של הכח להיכן שרוצים? איך לשחק עם זווית הישום של הכוח? יתרונות עבודה באמצעות כבלים, עבודה במנחי גוף שונים
שליטה בזווית הישום ביחס לטווח התנועה של השריר, איך לשלוט בזווית הישום בתוך טווח התנועה? איך לשנות את זווית הישום של הכח להיכן שרוצים? איך לשחק עם זווית הישום של הכוח? יתרונות עבודה באמצעות כבלים, עבודה במנחי גוף שונים
... שמושכות תמיד כלפי מטה. עם כבלים, ניתן לבחור במדויק את המנח והזווית, כך שהנקודה הקשה ביותר בתרגיל תהיה בדיוק היכן שרוצים. מה חשוב לזכור כאשר מתאמנים בעזרת שינוי זווית היישום? אליעד מסכם ואומר כי חשוב להיות יצירתיים ולנסות מנחי גוף וזוויות שונות, כדי למצוא את המיקום המדויק שבו השריר יקבל את העומס המקסימלי. חשוב לדעת מה רוצים להשיג בכל תרגיל ואיך להתאים את זווית היישום למטרות ...
יצירתיות בעסקים, התמודדות עם לקוחות בעייתיים, ביצוע עסקאות בעייתיות, איך להיות יצירתי בעסקים? איך להתמודד עם לקוח בעייתי? איך לעשות עסקה בעייתית? אין עסקה לא טובה, אין לקוח לא טוב, מהי עסקה טובה? מהי עסקה לא טובה? מהו לקוח לא טוב?
יצירתיות בעסקים, התמודדות עם לקוחות בעייתיים, ביצוע עסקאות בעייתיות, איך להיות יצירתי בעסקים? איך להתמודד עם לקוח בעייתי? איך לעשות עסקה בעייתית? אין עסקה לא טובה, אין לקוח לא טוב, מהי עסקה טובה? מהי עסקה לא טובה? מהו לקוח לא טוב?
... בעסקים, התמודדות עם לקוחות בעייתיים, ביצוע עסקאות בעייתיות, איך להיות יצירתי בעסקים? איך להתמודד עם לקוח בעייתי? איך לעשות עסקה בעייתית? אין עסקה לא טובה, אין לקוח לא טוב, מהי עסקה טובה? מהי עסקה לא ... יעניקו לך יתרון עצום. לסיכום, כשאתה נתקל בלקוח או בעסקה שנראים בעייתיים, עומדות בפניך שתי אפשרויות מרכזיות: לברוח מהעסקה או מהלקוח הבעייתי. להיות יצירתי, לחפש איך להפוך את המצב הבעייתי לעסקה משתלמת וטובה. הבחירה ביצירתיות תביא לך יתרון תחרותי משמעותי ותגדיל את הצלחת העסק שלך ... מה עושים? שתי גישות אפשריות 1. לברוח מהעסקה - לומר לעצמנו: הנה, יש לי אינטואיציה טובה, אני סומך עליה, ולכן אני לא נכנס לעסקה הזאת. 2. לנסות להיות יצירתיים - לבדוק איך אפשר להפוך את העסקה לרווחית ולהוציא ממנה משהו חיובי. דוגמה מעשית נניח שיש לנו מוצר שמחירו 1,000 שקלים, והגיע ...
שיפור ביצועים. כיצד לשפר את הביצועים והתפוקה בכל תחום?
... התמונה המלאה, כך הפרספקטיבה ונקודת המבט שלו רחבה יותר וכך גדלות היכולות שלו לחשוב מחוץ לקופסא, להיות יצירתי יותר, יעיל יותר ואפקטיבי יותר ...
יצירתיות / חשיבה יצירתית - איך נוצרת יצירתיות? איך להיות יצירתי?
... חשיבה יצירתית - איך נוצרת יצירתיות? איך להיות יצירתי? יצירתיות. ממה היא נובעת? איך להיות יצירתי? יצירתיות = גילוי פוטנציאל קיים והוצאה שלו מכוח אל הפועל. הוצאה מכוח אל הפועל גם ברמת הידיעה שלו. הפוטנציאל כולו טמון בשורש ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פתרון בעיות המצאתי, לפתח יצירתיות, פיתוח יצירתיות, חשיבה יצירתית, חשיבה המצאתית שיטתית, פתרון יצירתי, איך למצוא פתרונות יצירתיים? פתרון בעיות, סרטים מצויירים, להיות יצירתי, לשפר חשיבה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להיות יצירתיים, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להיות יצירתיים, איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא תמיכה נפשית, מאמן אישי רוחני, מטפל הוליסטי בתחום להיות יצירתיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 28_05_2025 השעה 09:25:36 - wesi1